Leukkkk!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:02 schreef angelatje het volgende:
Wat een lieve babyfotos in het vorige topic![]()
Mag er meisje achter mijn naam?
Ja had het al gezien voor de echoscopiste het zei. Ook op de foto's is het duidelijk te zienquote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:47 schreef Molo het volgende:
Supertof toch
Wel zelf ook goed kunnen zien?
2 weken?! Nietquote:Op zondag 21 februari 2016 08:06 schreef Frummeltje86 het volgende:
Sicilia, van harte gefeliciteerd met je mooie ventje! Wat een snelle bevalling zeg! Nu lekker bijkomen en genieten samen!![]()
LB, ik hoop dat je snel naar huis mag met je kleine mannetjedarmkrampjes zouden inderdaad verboden moeten worden...
![]()
Ter afsluiting van mijn verblijf in ZG hierbij nog een foto van onze T. Morgen is ze alweer twee weken oud, de tijd vliegt!
[ afbeelding ]
Same. Wil ook thuis bevallen maar heb nog geen fijn thuis (moeten nog ander huis vinden en verhuizen).quote:Op zaterdag 20 februari 2016 22:09 schreef klaprooss het volgende:
Ik wilde bij nummer 2 altijd thuis bevallen, we wonen nu in, waarschijnlijk ook als de baby komt. Eerste gevoel zegt ziekenhuis maar ik kan het idee van een thuis bevalling nog niet laten gaan. Ik weet dat ik nog aaaaaaalle tijd heb maar ik ben er wel erg mee bezig ineens.
Ik mag in de OP met als (voorlopige) datum 5 oktober aub!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 18:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote
Ik vind het altijd zo lief dat jij je herinnert wat ik verteld heb en er dan op terugkomt, ik vergeet altijd allesquote:Op donderdag 18 februari 2016 21:53 schreef Arja het volgende:
Had je bij de vk eigenlijk nog aangekaart dat je hun toon vervelend vond nadat je een afspraak had gemistj
En het nog over kraamzorg gehad?
Ik zit zelf ook naar een badbevalling te neigen, maar ik heb het gevoel dat ik er te weinig over weet.quote:Op zondag 21 februari 2016 12:35 schreef elamanilo het volgende:
Och Frummel, wat een popje, die haartjes![]()
Hier ga ik weer voor de thuis-badbevallingDie is vorige keer uitstekend bevallen!
Ik heb je een PM gestuurd!quote:Op zondag 21 februari 2016 14:14 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ik zit zelf ook naar een badbevalling te neigen, maar ik heb het gevoel dat ik er te weinig over weet.
Kan je er wat over vertellen? Misschien in een pm als het hier niet mag.
Ze is prachtig Frummeltje. Nog gefeliciteerd!
Hands up baby!quote:Op zondag 21 februari 2016 08:06 schreef Frummeltje86 het volgende:
Sicilia, van harte gefeliciteerd met je mooie ventje! Wat een snelle bevalling zeg! Nu lekker bijkomen en genieten samen!![]()
LB, ik hoop dat je snel naar huis mag met je kleine mannetjedarmkrampjes zouden inderdaad verboden moeten worden...
![]()
Ter afsluiting van mijn verblijf in ZG hierbij nog een foto van onze T. Morgen is ze alweer twee weken oud, de tijd vliegt!
[ afbeelding ]
Kan een doula dan geen uitkomst bieden? Geen ervaring mee maar dan is er wel extra ondersteuning tijdens de bevalling. En misschien in gesprekken van tevoren wat angst wegnemen? Voor alle mannen met angsten; waar zijn die op gebaseerd enzo. Als dat bijv is oei ik moet het allemaal zelf doen straks gaat er iets mis en weet ik niet hoe en wat etc. Misschien is daar ergens over te praten, of brengt een extra (kundig) persoon hebben bij de bevalling al rust met zich mee.quote:Op zondag 21 februari 2016 09:35 schreef Fien10 het volgende:
Thuisbevallen heb ik zelf ook even overwogen maar ik ben onder behandeling van het ziekenhuis en heb gekozen daar ook te blijven. Daarbij kan ik het m'n vriend niet aan doen om thuis te bevallen..![]()
Hij ziet zo erg tegen de bevalling op en vindt het allemaal zo spannend. Terwijl ik zelf er juist erg naar uitkijk en benieuwd ben hoe mijn lijf het gaat doen en hoe het gaat zijn. Mijn wens om thuis te bevallen weegt trouwens echt niet op tegen de angst van m'n vriend. Ik vind een ziekenhuis ook prima. Als ik hem daarbij help dan doe ik het graag. Bij een tweede zien we wel weer verder.
Het is niet echt de angst dat het mis zal gaan, maar meer de angst dat hij mij pijn moet zien lijden en dat het er misschien bloederig aan toe gaat. Hij is niet zo'n held met ziekenhuizen enzo. Met bloedprikken heeft hij een week ervoor al slapeloze nachten. Zelf zie ik er niet tegenop. Ik denk dat ik de weeen gewoon zelf in m'n eigen cocon wil opvangen en niet de hele tijd een strelende hand van vriend over m'n rug wil. Daar word ik normaal gesproken namelijk nogal kriegel van als ik pijn heb/ziek ben. Laat mij maar gewoon met rust. Wie weet is dat tijdens de bevalling wel totaaaaal anders want ik heb het natuurlijk nog nooit gedaan, maar dat is de verwachting die ik op dit moment heb. Ik wil er zelf ook zo min mogelijk mensen bij hebben. En dan bedoel ik eigenlijk vooral dat ik alleen m'n vriend wil en geen moeder of vriendin of wat dan ook.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:10 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Kan een doula dan geen uitkomst bieden? Geen ervaring mee maar dan is er wel extra ondersteuning tijdens de bevalling. En misschien in gesprekken van tevoren wat angst wegnemen? Voor alle mannen met angsten; waar zijn die op gebaseerd enzo. Als dat bijv is oei ik moet het allemaal zelf doen straks gaat er iets mis en weet ik niet hoe en wat etc. Misschien is daar ergens over te praten, of brengt een extra (kundig) persoon hebben bij de bevalling al rust met zich mee.
Dit schrikbeeld wordt hier wel vaker genoemd, maar ik heb 10+ ziekenhuisbevallingen meegemaakt als co-assistent en nooit zaten er familieleden in het ziekenhuis of zelfs op de gang te wachten. Zij hoeven niet te weten dat het begonnen is, en ze weten dus ook niet wanneer de baby er is totdat jullie zelf gaan bellen/smsen/appen. En dat kan prima als je weer thuis bent.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef Fien10 het volgende:
Ik wil gewoon echt in alle rust samen met m'n vriend op ons gemak ons kindje leren kennen. En als er dan allemaal mensen in de gang van het ziekenhuis zitten zou ik daar helemaal gestrest van worden. Ik geloof dat ik me daar meer zorgen om maak als om de hele bevalling..
Niemand laten weten dat je aan t bevallen bent. Ze weten dan niet waar ze heen moeten. En idd wat vivi zegt, de meeste ziekenhuizen willen niet eens familie op de gang. En sowieso kenbaar maken bij familie en in je bevalplanquote:Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Het is niet echt de angst dat het mis zal gaan, maar meer de angst dat hij mij pijn moet zien lijden en dat het er misschien bloederig aan toe gaat. Hij is niet zo'n held met ziekenhuizen enzo. Met bloedprikken heeft hij een week ervoor al slapeloze nachten. Zelf zie ik er niet tegenop. Ik denk dat ik de weeen gewoon zelf in m'n eigen cocon wil opvangen en niet de hele tijd een strelende hand van vriend over m'n rug wil. Daar word ik normaal gesproken namelijk nogal kriegel van als ik pijn heb/ziek ben. Laat mij maar gewoon met rust. Wie weet is dat tijdens de bevalling wel totaaaaal anders want ik heb het natuurlijk nog nooit gedaan, maar dat is de verwachting die ik op dit moment heb. Ik wil er zelf ook zo min mogelijk mensen bij hebben. En dan bedoel ik eigenlijk vooral dat ik alleen m'n vriend wil en geen moeder of vriendin of wat dan ook.
Ik ben trouwens nu al tegen m'n ouders en schoonouders enzo aan t vertellen dat ze NIET in de gang van het ziekenhuis hoeven te gaan wachten tot het geboren is. Mochten er geen complicaties zijn en mogen we na de bevalling gewoon naar huis dan wil ik thuis het bezoek van de opa en oma's en vooral niet als ik net bevallen ben en m'n baby aan het ontmoeten ben. Dat lijkt mij echt verschrikkelijk. Hoeveel ik ook van m'n ouders houd. Ik wil gewoon echt in alle rust samen met m'n vriend op ons gemak ons kindje leren kennen. En als er dan allemaal mensen in de gang van het ziekenhuis zitten zou ik daar helemaal gestrest van worden. Ik geloof dat ik me daar meer zorgen om maak als om de hele bevalling..
Ik snap jequote:
Man heeft bij ons toen eerst de peuter zelf opgehaald bij de oppassers. Dan mis je ook de awkwardness.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:56 schreef Amsel het volgende:
Toen dreumes werd geboren had ik die dag een afspraak met m'n moeder, dus die moest ik wel laten weten wat er aan de hand wasZij heeft vervolgens mijn vader (ze zijn gescheiden) en broer gebeld. Mijn vader is toen in de auto gestapt en heeft bij m'n moeder gewacht tot ze mochten langskomen. M'n broer kwam de volgende dag. De ouders van mijn man wonen niet in NL en waren er een kleine week later.
Deze keer vind ik het lastiger, omdat iemand op dreumes zal moeten passen, maar ik wil na de bevalling eerst tijd met z'n viertjes. We zijn in de tussentijd verhuisd, dus niemand woont meer dichtbij. En om nou aan degene die op dreumes past te vragen om meteen weer weg te wezen zodra we thuiskomen is ook niet zo aardig
Dat! Precies datquote:Op zondag 21 februari 2016 16:58 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb het plan om 's nachts thuis te bevallen, en dat de baby er dan is als F. wakker wordt. Gaat vast werken
quote:Op zondag 21 februari 2016 17:37 schreef Crumpette het volgende:
Ik wil/moet in het zkh en na de noodoppas in de nacht komt mijn moeder op W passen bij ons thuis. Die mag van mij ook blijven wanneer we thuiskomen, alleen maar handig lijkt me. Ze was er ook een paar dagen toen ik thuiskwam vorige keer en dat was fijn. Nu kan ze mooi W entertainment verzorgen!
Verder zie ik het wel. Plannen zijn mooi, maar die gaan toch meteen het raam uit met weeen
Fien, mijn ventje woog dik 3700 gram en was 53 cm bij de geboorte, maar hij verzoop in maat 56. 50 was zelfs nog ruim, dus ik zou dat zeker aanhouden voor een eerste pakje. Na een week of 2 was het hier al wel wat te krap, maar 2 pakjes maat 50 lijkt me prima om te hebben.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:57 schreef Fien10 het volgende:
Nou dat geloof ik ook wel hoor Crump, uiteindelijk loopt alles anders. Maar ga dit wel van te voren even aangeven en bespreken. En hopen dat ze zich dan daar aan houden.
Dan nog een vraag aan de moeders onder ons. Hebben sommige van jullie écht de ervaring dat je pasgeboren hummeltje niet in maatje 50 pastte? Ik heb namelijk 2 pakjes op het oog als eerste pakje, maar ik denk er wel aan om maatje 50 te kopen. Ik vind omgeslagen niet zo mooi staan..En ik vind best een verschil zitten tussen 50 en 56 en 56 lijkt dan zo groot. M'n vriendinnetje had alleen maar 56 gekocht en ook voor z'n eerste pakje maar daar zwom haar baby van 52 cm en 4 kilo toch echt in.
Dus hebben jullie ervaring dat maatje 50 na de geboorte écht veel te klein is? Zo'n hummeltje is toch ook nog helemaal opgevouwen van in de buik? Dat hij er snel uitgroeid snap ik. Ik zal ook geen hele garderobe maat 50 kopen, maar 2 of 3 pakjes..
Maar dan moet hij dus twee uur rijden voor het ophalen en zo lang wil ik helemaal niet dat hij bij ons weg is zo vlak na de geboortequote:Op zondag 21 februari 2016 17:09 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Man heeft bij ons toen eerst de peuter zelf opgehaald bij de oppassers. Dan mis je ook de awkwardness.
Mijn baby paste maat 50 niet. Nouja, het paste wel, maar mouwtjes en pijpen waren te kort. Maar dat is wel vrij uitzonderlijk.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:57 schreef Fien10 het volgende:
Nou dat geloof ik ook wel hoor Crump, uiteindelijk loopt alles anders. Maar ga dit wel van te voren even aangeven en bespreken. En hopen dat ze zich dan daar aan houden.
Dan nog een vraag aan de moeders onder ons. Hebben sommige van jullie écht de ervaring dat je pasgeboren hummeltje niet in maatje 50 pastte? Ik heb namelijk 2 pakjes op het oog als eerste pakje, maar ik denk er wel aan om maatje 50 te kopen. Ik vind omgeslagen niet zo mooi staan..En ik vind best een verschil zitten tussen 50 en 56 en 56 lijkt dan zo groot. M'n vriendinnetje had alleen maar 56 gekocht en ook voor z'n eerste pakje maar daar zwom haar baby van 52 cm en 4 kilo toch echt in.
Dus hebben jullie ervaring dat maatje 50 na de geboorte écht veel te klein is? Zo'n hummeltje is toch ook nog helemaal opgevouwen van in de buik? Dat hij er snel uitgroeid snap ik. Ik zal ook geen hele garderobe maat 50 kopen, maar 2 of 3 pakjes..
Je mag nog een poosje, je bent over 1,5 week pas uitgerekend (volgens je ticker).quote:Op zondag 21 februari 2016 19:12 schreef LadyBlack het volgende:
Ik moet er nog een beetje aan wennen dat ik niet meer zwanger ben en hier niet meer 'hoor'
Oooooh wat verschrikkelijk! Kun je de volgende keer als ze wéér naar de datum vragen niet eerlijk zeggen dat je dat niet wilt delen omdat je graag in alle rust samen met je man jullie kindje wil leren kennen. En dat je hen belt als ze mogen komen kijken? Ik had het niet verwacht maar ik merk zelf echt dat ik me daar zo vreselijk druk om maak. Ik ga het dus wel van te voren zeggen. En ik heb niet eens van die vreselijke schoonouders. Ik word echt zó plaatsvervangend boos als ik ook van die verhalen lees dat ouders/schoonouders vinden dat ze t recht hebben hun kleinkind zo snel mogelijk te zien. Het zullen de hormonen wel zijn want normaal ben ik helemaal niet zo. De pitbull komt in me naar bovenquote:Op zondag 21 februari 2016 20:19 schreef onomatopee het volgende:
Sicilia, jij snelle! Gefeliciteerd![]()
![]()
En jeetje, wat een activiteit hier! Wat een mooie baby's zag ik voorbij komenEn nu is het wachten gewoon al op de maartbaby's
![]()
![]()
LB, logisch dat dat even wennen is! Hoe is het nu met jou?
Razz 37 weken! En dat klinkt fijn ontspannen, goed zo![]()
Over bezoek en kraamvisite vlak na de bevalling: mijn schoonouders zaten dus inderdaad op de gang toen het eerste kleinkind onderweg was, ik moet er zelf niet aan denken.. Er wordt nu ook steeds gevraagd of we al een datum weten van de ks, maar we zijn niet van plan dat te delen, kans is groot dat ze dan gewoon in de kantine van het zh gaan zitten wachten of een hotel in de buurt boeken. Man en ik hebben daar allebei geen zin in, we zitten er juist over te denken om de eerste dag(en) sowieso fijn met z'n drietjes te zijn. Laat ons eerst maar even wennen aan elkaar, de buitenwereld komt daarna wel weer
Nee dat zou ik ook niet doen hoor, daar is de band ook veel te goed voor. Zoals jij het had lijkt het me inderdaad helemaal prima. Ik denk ook dat graag wil laten zien wat we gebakken hebben. Maar wel eerst even in alle rust m'n baby leren kennen en een uurtje huid op huid contact en de tijd nemen voor de eerste keer aan de borst, even lekker douchen en dan de familie bellen dat hij geboren is. Mochten er geen complicaties zijn en mochten we naar huis mogen dan doen we de visite lekker thuis en mochten we moeten blijven dan kunnen ze komen. Nu hopen dat het allemaal volgens mijn idealen verloopt..quote:Op zondag 21 februari 2016 20:46 schreef L0t.. het volgende:
Vorige keer 's nachts bevallen en eind van de ochtend/begin van de middag kwamen de ouders en schoonouders op bezoek. Dat was echt helemaal prima, wilde hen ook heel graag hun kleinkind laten zien![]()
Ik zou ook echt niet zitten te wachten op (schoon)ouders die op de gang zitten te wachten tijdens de bevalling maar om ze nou een paar dagen te laten wachten tot ze hun kleinkind mogen zien vind ik ook wel erg cru hoor..
Zo ging het dus steeds bij de ziekenhuisbevallingen waar ik bij mocht zijn.quote:Op zondag 21 februari 2016 21:03 schreef Fien10 het volgende:
Maar wel eerst even in alle rust m'n baby leren kennen en een uurtje huid op huid contact en de tijd nemen voor de eerste keer aan de borst, even lekker douchen en dan de familie bellen dat hij geboren is.
Holymoly!quote:Op zondag 21 februari 2016 21:26 schreef ikke_84 het volgende:
Hier 3 weken lang maatje 50 kunnen gebruiken. Maar mijn vriendin heeft er 1 van 58cm en 10 pond gebakken en die begon in 62maar denk dat dat echt wel een uitzondering is.
Fien de pitbullquote:Op zondag 21 februari 2016 20:35 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Oooooh wat verschrikkelijk! Kun je de volgende keer als ze wéér naar de datum vragen niet eerlijk zeggen dat je dat niet wilt delen omdat je graag in alle rust samen met je man jullie kindje wil leren kennen. En dat je hen belt als ze mogen komen kijken? Ik had het niet verwacht maar ik merk zelf echt dat ik me daar zo vreselijk druk om maak. Ik ga het dus wel van te voren zeggen. En ik heb niet eens van die vreselijke schoonouders. Ik word echt zó plaatsvervangend boos als ik ook van die verhalen lees dat ouders/schoonouders vinden dat ze t recht hebben hun kleinkind zo snel mogelijk te zien. Het zullen de hormonen wel zijn want normaal ben ik helemaal niet zo. De pitbull komt in me naar boven
Ik snap het, heel goed. En als je een datum 1 of 2 dagen na de echte datum noemt? Hebben ze toch iets om naar uit te kijken en jij toch nog je rust. Of voelt dat verkeerd?quote:Op maandag 22 februari 2016 14:01 schreef onomatopee het volgende:
knifty, blegh, buikgriep is zo vervelend! Goed dat je thuis bent vandaag, beetje meer uitzieken nog![]()
Kimpossible, wat mooi dat de werkelijkheid zo anders was dan je gevoel vooraf
[..]
Fien de pitbullIk verwoordde het misschien wat verkeerd, ik heb zeker geen vreselijke schoonouders hoor
Het is vooral een verschil in benadering/beleving denk ik, man en ik zijn beide wat meer op onszelf (eerst zelf/met z’n tweetjes de dingen een béétje verwerken, daarna pas met anderen delen) terwijl zijn ouders/familie veel meer de behoefte hebben om direct alles te delen met elkaar.
Het is ook weer niet zo dat we dagen willen wachten voor ze langs kunnen komen, maar een paar uur toch zeker wel. Ik zou me er gewoon echt niet lekker bij voelen, wetende dat ze op de gang zitten te wachten tot ze erbij kunnen. Maar dat baseer ik ook een beetje op hoe het gaat sinds ze weten dat ik zwanger ben, als ik duidelijk aangeef dat het niet uitkomt om af te spreken, gaat mijn sm toevallig winkelen in onze stad (terwijl dat voor haar een hele onderneming is qua afstand) en komt ze langs voor een spontane kop thee/blijven eten, als we niet direct reageren op een app/mail blijft ze bellen tot ze 1 van ons gesproken heeft, etc. Ik vind dat gewoon best benauwend, vooral omdat het eerst veel minder was.. En dat ligt ook aan mij natuurlijk, dat benauwde gevoel, maar is wel een reden om nu wat stelliger vast te houden aan dat we écht de datum niet willen delen en pas bellen als we die paar uur hebben gehad. Dat ze ondanks uitleg ernaar blijven vragen zie ik dan maar als enthousiasme, nieuwsgierigheid en verschil in referentiekader, allemaal dingen die ik ook echt wel snap. Ik vind het heel fijn dat ze zo betrokken willen zijn bij ons kind, ook al klinkt het nu niet zo, maar het voelt soms een beetje too much..
Dat kan ja. Maar dan is er al eenquote:Op maandag 22 februari 2016 14:13 schreef Franny_G het volgende:
Als ze dat dan later horen, zijn ze misschien boos dat je niet eerlijk was. Nee, het lijkt me dat de schoonouders zullen moeten accepteren dat je zoiets voor je wilt houden. Bij een spontane bevalling horen ze het toch ook in veel gevallen pas als de baby er is? Niet iedereen zal tijdens de bevalling zelf contact opnemen, en als je dat wel doet, dan is dat een keuze, en zeker geen verplichting. Ik zou er ook niet tegen kunnen als mensen in de kantine aan het wachten zijn. Mijn bevalling duurde vrij lang en ik zou daar alleen maar door afgeleid zijn geweest. Ze waren in gedachten bij me, dat was genoeg.(En achteraf zag ik dat mijn zussen zenuwachtig aan het appen waren geweest in de groepspap "Het duurt wel heel lang!" "Ja, achggut, hoop dat ze het trekt allemaal'.
)
Volgens mij niet hoor! Maar wat je zelf hebt meegemaakt, dat is denk ik wat je onbewust ook verwacht? (Zoals ik nog steeds soms even vergeet dat ik nu een méisje krijg, een meisje!quote:Op maandag 22 februari 2016 15:15 schreef Molo het volgende:
Is de datum waarop baby zich aandient bij een normaal lopende zwangerschap eigenlijk gelinkt aan hoe vroeg/laat je moeder worp?
Geen flauw idee hoor, wellicht domme vraag
quote:Op maandag 22 februari 2016 15:18 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor! Maar wat je zelf hebt meegemaakt, dat is denk ik wat je onbewust ook verwacht? (Zoals ik nog steeds soms even vergeet dat ik nu een méisje krijg, een meisje!)
Je mag de weken er wel weer achteraan plakken he, dat is ook lekker hoor!quote:Op maandag 22 februari 2016 15:20 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Ik heb geen idee, hoop alleen uit egocentrisch gedrag van mij niet dat het te vroeg komt, heb niet voor niets aangegeven dat ik 6 weken verlof wilde vooraf
Jawel, maar nu druk en ik heb nog zoveel plannenquote:Op maandag 22 februari 2016 15:25 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Je mag de weken er wel weer achteraan plakken he, dat is ook lekker hoor!
Mijn kleintje ligt met een rompertje en slofjes in zijn couveusequote:Op maandag 22 februari 2016 16:03 schreef Piekie81 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jou, je bloeddruk en je mooie mannetje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door ikke_84 op 22-02-2016 22:46:33 ]
quote:Op maandag 22 februari 2016 20:04 schreef ikke_84 het volgende:
Wij hebben net ook weer even mogen baby spieken. Ik ben verliefd
Nohh dat gezichtje, zo duidelijk al!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Spannend wel!quote:Op maandag 22 februari 2016 21:18 schreef L0t.. het volgende:
Oh jee Madivi, dat zijn geen fijne verrichten.. Hopelijk valt het toch mee de komende echo's en mogen ze nog even lekker in je buik blijven, het is nog wel heel erg vroeg zo..
LBdat raakt je ook gewoon recht in je moederhart, je meisje zo overstuur. En dan zit jij nu ook lekker midden in je kraamtraandagen, geen fijne combi. Hoop zo dat jullie snel naar huis mogen!!
Wat een prachtige duidelijke echo ikke!![]()
![]()
Chanty veel succes met het gesprek morgen! Hopelijk valt er een beetje normaal te onderhandelen deze keer.
Hier blijft het wat rommelig, nog niets wat serieus aan voelt ofzo..
Wij kregen twee dagen extra want eerste kindje en de eerste twee dagen lag ik in het zkh en daar leer je niks qua verzorging van de baby. Met een tweede denk ik niet dat ik extra dagen nodig vind. Zo dol was ik niet op onze kraamzorgquote:Op maandag 22 februari 2016 21:47 schreef Arja het volgende:
Oh madivi wat een zorgen ineens. Ik hoop dat ze nog lekker een maandje blijven zitten. Lukt het om je rust te pakken? Werk je nog?
Chanty wow een bewegende buik, wat leuk!
Lamb wat een dilemma. Krijg je eigenlijk langer kraamzorg bij een ks? Wat vindt jouw man ervan?
Mja snap het wel maar ben zelf geneigd om niet uit te gaan van het doemscenario. Scheelt misschien ook dat als het echt mis gaat en ik lang moet blijven dat Lucas nog weinig besef van tijd heeft.quote:Op maandag 22 februari 2016 21:56 schreef Lamb29 het volgende:
Ik kreeg ook 2 dagen extra idd.. Ivm ks maar ook ivm bv die niet goed ging nog.
Ik neig idd naar proberen Chanty... maar als het dan niet goed gaat en ik dus nog verder van huis ben door een spoedks/ruptuur ben nog verder van huis. Letterlijk.
Ik was de vorige keer zo blij met mijn zekerheid dat ik het nu best spannend vind om in het diepe te springen.
Stuitligging en heb geprobeerd om natuurlijk te bevallen maar bleef steken op 7 cm en toen heeft de gynaecoloog aangegeven dat er teveel lichten op rood stonden. En ik was inmiddels ook kapot na uren weeenstorm en persdrangquote:Op maandag 22 februari 2016 22:07 schreef Molo het volgende:
Ik weet de geschiedenis niet, wat was de reden voor keizersnede bij je zoontje Chanty?
Ah ok, na, duidelijk verhaal wel ja. Dat lijkt me niet bepaald een pretjequote:Op maandag 22 februari 2016 22:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
Stuitligging en heb geprobeerd om natuurlijk te bevallen maar bleef steken op 7 cm en toen heeft de gynaecoloog aangegeven dat er teveel lichten op rood stonden. En ik was inmiddels ook kapot na uren weeenstorm en persdrang
Neequote:Op maandag 22 februari 2016 22:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah ok, na, duidelijk verhaal wel ja. Dat lijkt me niet bepaald een pretje
Rekt het niet, dan scheurt het welquote:Op maandag 22 februari 2016 22:37 schreef Chanty het volgende:
[..]
Neeal denk ik dat geen enkele bevalling en pretje is
al heb ik wel een enorm geromantiseerd beeld volgens mij van vaginaal bevallen
Bedankt voor het medeleven dames, na een nachtje slapen voel ik me gelukkig iets rustiger. Het is goed dat ze het in de gaten houden en de overlevingskansen zijn goed nu. Toch klinkt het geschatte gewicht nu (1000 en 1300 gram) zó klein...quote:Op maandag 22 februari 2016 21:47 schreef Arja het volgende:
Oh madivi wat een zorgen ineens. Ik hoop dat ze nog lekker een maandje blijven zitten. Lukt het om je rust te pakken? Werk je nog?
Fijn dat je controle er alweer aankomt! Die van mij duurt nog even. Die buik moet je toch echt wel een goed gevoel geven, toch? Shoppen! Ik moet ook aan de shop.quote:Op maandag 22 februari 2016 22:38 schreef Nazil het volgende:
Lastig al die keuzes, ks of niet.
En lb, wat lastig voor je meisje en voor jou. Kan mij voorstellen dat je haar ontzettend mist, maar al gillend weg laten gaan is ook geen optie, nee. Hopelijk kan het snel anders.
Mèn wat zal ik blij zijn als het volgende week is. Controle bij vk. Ben er weer ontzettend aan toe. Wil het hartje horen (onzeker, onzeker, onzeker) en op gewicht blijven is echt nog een dingetje. Laatste dagen weer afgevallen terwijl ik voor mijn gevoel echt goed gegeten heb...
Maar mijn buikbegin je echt te zien nu. Van de week in de paskamer bij de h&m zo duidelijk.. Riep m'n moeder er bij om te kijken naar de buik en die keek zo trots
. Heb ook eindelijk weer wat nieuwe kleding gekocht. Wat wijdere truitjes en treggings met elastiek als broeken. Als ik niet zwanger was geweest had ik mijzelf uitgelachen. Ik heb een gruwelijke hekel aan broeken met elastiek en zonder knoop.
Geen te kleine of juist flubberende broeken meerik had echt niks meer wat paste. Rond de benen goed was knoop niet dicht kunnen krijgen en knoop dicht krijgen was rond de benen veel te groot. Krijg je als je 10 kilo in een jaar afvalt
had de broeken voor deze gelegenheid (de zwangerschap) bewaard, maar het zit echt niet meer.
Mooi! Positief blijvenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:51 schreef Madivi het volgende:
[..]
Bedankt voor het medeleven dames, na een nachtje slapen voel ik me gelukkig iets rustiger. Het is goed dat ze het in de gaten houden en de overlevingskansen zijn goed nu. Toch klinkt het geschatte gewicht nu (1000 en 1300 gram) zó klein...
Ik ben al even gestopt met werken gelukkig, maar ga t nu nog rustiger aan doen. Donderdag maar eens vragen of de misselijkheid en overgeven ook nog invloed kunnen hebben. Gelukkig zijn m'n suiker en bloeddruk wel steeds ok.
Om ook nog beetje positief te blijven: volgende week komt m'n duo-wagen en alle babydingen in huis staan nu ook zo goed als klaar!
Herkenbaar. Ik heb de eerste maand alleen maar dit soort nachten gehadquote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:56 schreef Piekie81 het volgende:
Heeft iemand een tip tegen nachtelijk wakker liggen? Ik ben moe, maar vannacht ook gewoon weer van even na drieën tot dik na vieren wakker gelegenEn dan ga ik liggen nadenken over de naam, hoe we de kamers leuk kunnen maken, wat ik nog voor mijn studie moet doen, dat mijn neus half verstopt zit, dat manlief herrie maakt in zijn slaap, waarom er 's nachts schooleksters (blijkbaar komen die weer terug na hun overwintering elders) en meerkoeten herrie maken. Heueueueul belangrijk allemaal...
Delft toch? Piekaaboe achter de Oude Kerk heeft zwangerschapskleding, en er zit ook een grotere winkel bij de Hoven (niet in het winkelcentrum, aan de weg).quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:11 schreef Quoi het volgende:
Trouwens, ik zie online overal leuke (hippe) zwangerschapsbroeken (bijv Noppies, Mamalicious), maar vind het nogal een gok om zoiets te bestellen. Uberhaupt een skinny jeans online bestellen en niet-zwanger zijn doe ik al nooit. Misschien moet ik toch eens langs een leuke 'echte' winkel. Iemand een tip? Ik weet dat Noppies in R'dam zit, verder ben ik nog des noobs.
in de prenataal verkopen ze broeken. Ik vind het relatief hip uit zien.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:11 schreef Quoi het volgende:
[..]
Fijn dat je controle er alweer aankomt! Die van mij duurt nog even. Die buik moet je toch echt wel een goed gevoel geven, toch? Shoppen! Ik moet ook aan de shop.
Trouwens, ik zie online overal leuke (hippe) zwangerschapsbroeken (bijv Noppies, Mamalicious), maar vind het nogal een gok om zoiets te bestellen. Uberhaupt een skinny jeans online bestellen en niet-zwanger zijn doe ik al nooit. Misschien moet ik toch eens langs een leuke 'echte' winkel. Iemand een tip? Ik weet dat Noppies in R'dam zit, verder ben ik nog des noobs.
[..]
Mooi! Positief blijvenSupergoed dat je kleintjes zo in de gaten worden gehouden. Met nog rustiger aan doen en kalm blijven ga je ze vast en zeker nog wat grammen kado geven.
[..]
Herkenbaar. Ik heb de eerste maand alleen maar dit soort nachten gehadTe opgewonden over alles. Op een gegeven moment zwakte dat wel af, ook omdat ik op een gegeven moment gewoon M-O-E was en wel moest slapen.
Super herkenbaar! Ik lig tegenwoordig ook nachtenlang wakker..quote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:56 schreef Piekie81 het volgende:
LBWat ontzettend dubbel dat je nu de beste keus voor je grote maakt, maar dat dat zo stom is voor jou omdat je haar dan vrijwel niet ziet!
Maar wel heel fijn dat het goed gaat met de kleine man en dat er medicatie voor jou is! En hij heeft gewoon al bij jou gedronken![]()
Lamb en Chanty, wat een lastige keuzes. Wat is nou het beste voor jou en voor je kind... Heel veel rust voor jullie bij de keuze die je uiteindelijk maakt.
En zorgen bij Madivi, hopelijk blijft het nog een poos goed gaan en kunnen je ukkies lekker in jouw buik verder groeien. Wel fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden.
Heeft iemand een tip tegen nachtelijk wakker liggen? Ik ben moe, maar vannacht ook gewoon weer van even na drieën tot dik na vieren wakker gelegenEn dan ga ik liggen nadenken over de naam, hoe we de kamers leuk kunnen maken, wat ik nog voor mijn studie moet doen, dat mijn neus half verstopt zit, dat manlief herrie maakt in zijn slaap, waarom er 's nachts schooleksters (blijkbaar komen die weer terug na hun overwintering elders) en meerkoeten herrie maken. Heueueueul belangrijk allemaal...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik werk bij de VU momenteel, dus zou makkelijk daar kunnen gaan kijken. Als je een leuk adresje hebt, graagquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:49 schreef Leonietje83 het volgende:
In Amsterdam (buitenveldert) zit Ruimschoots zwangerschapsmode. Die hebben echt een ruim aanbod van ondergoed (ook echt tot cup J) tot broeken, jurkjes, shirts. Ook fijn personeel. Als je echt een mooie garderobe wil aanschaffen, kan ik je die winkel zeker aanbevelen. Niet echt om de hoek alleen...
Wist niet dat die in de Vero Moda zat! Dankjequote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:25 schreef L0t.. het volgende:
Geen Vero Moda met een mamalicious-gedeelte erin in de buurt? Dat is ook lekker laagdrempelig om heen te gaan en zitten vaak wel leuke dingen bij.
Vannacht nog wel een hele tijd wakker gelegen met een gevoelige buik en harde buiken maar uiteindelijk gewoon in slaap gevallen en zelfs uit kunnen slapen. Nu wel weer wat harde buiken af en toe maar het lijkt toch gewoon voorwerk te zijn dus.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:48 schreef Unihipili het volgende:
Wow!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dankje voor meedenkenquote:Op maandag 22 februari 2016 14:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik snap het, heel goed. En als je een datum 1 of 2 dagen na de echte datum noemt? Hebben ze toch iets om naar uit te kijken en jij toch nog je rust. Of voelt dat verkeerd?
Ik ook, echt te erg! Gelukkig heb ik wat broeken kunnen lenen van mijn schoonzusje en een buurvrouw uit de straat. En qua shirts en zo heb ik een aantal leuke, waar ik een gewoon vestje bij draag. Deze zwangerschap 1 nieuw shirt, 2 nieuwe hemdjes en een sportlegging gekocht. Verder niets.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 13:48 schreef Twinkle20 het volgende:
O en ik ben zon ontzettende pin he. Dit is waarschijnlijk mijn laatste zw.schap dus ik vind het zo zonde om veel geld aan positiekleding uit te geven.
+1quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:21 schreef Stormqueen het volgende:
King louie is het merk jurkjes wat jullie zoeken![]()
Whahahahaha. LOL!quote:Rekt het niet, dan scheurt het wel
Je zou eens online op bellyfashion.nl kunnen kijken. Als je iets naar je smaak ziet kun je naar de winkel in Zoetermeer. Vind het een prettige winkelquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:53 schreef Quoi het volgende:
Sja, die babywinkels die ook nog kleding hebben hangen, ik weet het niet. Ik wil niet dat het ermee doorkan, ik wil gewoon leuke kleding kopen. Maar ik moet eerlijk toegeven: ik ben nog geen winkel binnengestapt ervoor, omdat ik het vaak van die erge winkels vindIk moet daar nog even doorheen, vrees ik. Donderdag een lunchdate met mijn mams in Delft, dus laat ik dat moment maar eens aangrijpen voor een bezoekje aan Piekaaboo (thanks SaskiaR
) en misschien ook de H&M (al ben ik daar nog nooit geslaagd voor een broek, want laaaaaaange benen).
Ik moet gewoon zorgen dat ik op tijd pauzes neem en naar huis ga. Dus geen 9 uur non-stop werken. Dan komt iets maar wat later af. Ik ga verder proberen meer regie te krijgen in de dingen die ik al goed doe. En het is deels ook stress door de andere wijze van inwerken (ben gewend alles zelf te moeten uitvogelen, nu heel intensieve begeleiding) en het feit dat ik als enorme perfectionist de lat voor mezelf hoog leg en erg streng ben voor mezelf. En omdat dit werk zo nieuw is kost het me energie maar geeft het me nog geen energie.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:41 schreef kniftyhooker het volgende:
Oh echt Chanty? dat is ehhh.... rot!
En wat betekend dat dan, zelf je grenzen bewaken? Je hebt nu toch al aangegeven dat het niet zo lekker gaat?
Snap t niet zo goed van ze. Jouw gezondheid is toevallig wel belangrijk, wat nou als je voor een langere periode niet kan werken door dit?![]()
Ohhh.. ik moet nog maar 12 weken werken tot mijn verlof... wat gaat t snel...
Oooh, mijn UD maar dan een jaar later! Dat is leuk om te zien! Gefeliciteerd met de goede echoquote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:16 schreef Twinkle20 het volgende:
O chanty das echt ruk... probeer je aan je plan te houden dan meid. Hoe lastig ook en hoe verantwoordelijk je je ook voor alles voelt.
Veel zorgen voor Madivi![]()
Spannende tijd voor jullie dus.
Lb wat een lieve foto!
De echo was goehoed woehoe. Geen zorgen meer en mezelf gewoon een lucky bitch noemen dat het tot op heden zo lekker gaat. Ben ietsje vooruit gezet en ben momenteel 10+2. Dus als iemand de OP wil veranderen in 19 september?
Ik kijk wel rond met een half oog maar solliciteren met dikke buik is lastig. En wil t ook nog wel wat tijd geven. Denk dat ik het wel erg leuk kan vinden zodra ik meer zelfstandigheid hebquote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:53 schreef L0t.. het volgende:
Ohhh LB, E voor het eerst haar broertje vastgehoudenZo'n enorme mijlpaal
![]()
![]()
Wat balen Chanty. Zie je het eigenlijk nog wel zitten, deze baan? Nouja, je hebt ook weinig keus misschien? Hoop dat het toch snel wat makkelijker voor je wordt als je straks meer je eigen ding kunt doen.
Fijn Twinkle, toch een opluchting weer!
I know maar als het me al niet lukt om normaal pauze te nemen...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:27 schreef Molo het volgende:
Die foto's
En jeej voor goeie berichten en (toekomstig) assertieve chicks
Chanty, ik snap dat het wellicht ongepast voelt omdat je net een nieuwe werkgever hebt, maar tijdens zwangerschap heb je recht op meer pauze als je dat nodig hebt.
Ik moet hier ook eens met mijn leidinggevende over gaan babbelen want ik trek mijn hele dagen buffelen niet meer, ik vind het alleen een hele stap, maar goed... Wat niet gaat, gaat niet.
https://www.rijksoverheid(...)of-na-mijn-bevalling
Ik kreeg vandaag de opmerking dat kindje mij op eet omdat ik een smal bekkie krijg![]()
Nou, als ik IETS nog nooit in mijn leven heb gehoord, is het wel dat ik een smal bekkie krijg(105 kg schoon aan de haak hier namelijk
).
LOL
Nee, dat is vervangen door een live verslag van je bevallingquote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:56 schreef Dot. het volgende:
Meldplicht doen we niet meer aan toch trouwens?
Hoe gaat ie bij jou? Al gerommel?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:56 schreef Dot. het volgende:
Chanty, kun je niet zo'n programma op je computer zetten dat je pc gewoon even blokkeert eens in de zoveel tijd? En blokken in je agenda dicht zetten zodat je ook geen cliënten hebt op bepaalde tijden?
Prachtige foto's Sicilia![]()
En nog een jompel voor alle goede echo's!![]()
Stoer van je Lamb! Fijn dat je een sparring partner hebt gevonden voor je beslissing![]()
Meldplicht doen we niet meer aan toch trouwens?
Niet echt neequote:
Ik ben vrijwel niet aangekomen (daar kots ik ook nog steeds teveel voorquote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:30 schreef Stormqueen het volgende:
Dat oogt alleen maar zo omdat de rest van molo breder wordt momenteelik had het ook
Ik werk in een ziekenhuis, alles heeft altijd spoed, werk is nooit af etc etc.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
I know maar als het me al niet lukt om normaal pauze te nemen...
Nee sinds januari. Wel zelfde organisatie maar ik ben van onderzoek overgestapt naar werken met mensen zelf. Dus heel wat anders een omdat het niet zomaar mensen zijn is het niet gek dat ze er zo op zitten. We hebben nogal een grote verantwoordelijkheid mbt veiligheid.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:02 schreef Crumpette het volgende:
Maar je werkt daar nu al een half jaar, toch? Zou dat omslachtige onderhand niet iets minder moeten worden?het klinkt intensief en moeilijk te ontlopen op deze manier..
Wat fijn!!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:16 schreef Twinkle20 het volgende:
De echo was goehoed woehoe. Geen zorgen meer en mezelf gewoon een lucky bitch noemen dat het tot op heden zo lekker gaat.
Ouderschapsverlof mag niet geweigerd worden tenzij zwaarwegende bedrijfsbelangen. Idem voor een parttime aanvraag trouwens.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:36 schreef Chanty het volgende:
Uni wat een mooie echo![]()
LB wat lief je gezinnetje![]()
Verder is alles foetsie
Gesprek gehad maar minder werken is geen optie omdat ik in de opstart fase zit. Dat komt dus vrees ik pas over ruim een jaar. Ik Zal zelf mijn grenzen moeten bewaken dus en door bikkelen.
Ouderschapsverlof is vaak pas mogelijk na tijdje in dienst te zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Ouderschapsverlof mag niet geweigerd worden tenzij zwaarwegende bedrijfsbelangen. Idem voor een parttime aanvraag trouwens.
Dus minder werken is volgens de wet wel een optie.
Nee de wet is veranderd. Vroeger moest je een jaar in dienst zijn maar sinds vorig jaar niet meer.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ouderschapsverlof is vaak pas mogelijk na tijdje in dienst te zijn
Ah ok, ik loop blijkbaar achter. Dat is mooi nieuws voor velenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee de wet is veranderd. Vroeger moest je een jaar in dienst zijn maar sinds vorig jaar niet meer.
Whoeaquote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:47 schreef Nazil het volgende:
Haha Chanty, dat kan ik mij voorstellen. Lastig zo, hoor... Maar denk echt aan jezelf.
Heb vriend eindelijk zo ver gekregen dat we met 16 weken een pretecho doen voor het geslacht. Vond hij eerst onzin maar ik wil baby kijkenover 3 weken is het zo ver!
hier ook gewoon 15 min in 2d.kon vanaf 16 weken geslachtsbepaling, dan ben ik precies 16+0quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:54 schreef Quoi het volgende:
[..]
Whoea![]()
Hier dus ook vandaag geregeld. Mag over anderhalve week al. Absurd. En doe je 2d of 3d of een andersoortige animatie? Hier gewoon 15 min in 2d.
@Chanty: de winkel die je noemde is leukkkEn Z'meer is dichtbij.
Wat ook een fijne manier is om magnesium op te nemen is via de huid, in bad of voetenbad met magnesiumsulfaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:12 schreef L0t.. het volgende:
Dat van die benen had ik een paar weken geleden ook heel veel last van, idd magnesium gaan slikken en waar ik eerst nog niet veel effect merkte gaat het nu eigenlijk wel een stuk beter. Weet natuurlijk natuurlijk niet of dat nou door de magnesium komt maar je kunt het allicht proberen.
2 pakken kraamverband is wel standaard volgens mij, geloof dat ik er ook 2 had en anders is het zo bijgehaald.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:21 schreef Lamb29 het volgende:
Oh vraag!
Ik heb een kraampakket over kunnen nemen die amper gebruikt was.
Hoeveel kraamverband zit er normaal in de standaard pakketten ongeveer / hoeveel is gemiddeld nodig? Bij O. heel weinig nodig gehad dus even geen beeld meer bij de hoeveelheid.
Geloof dat ik nu 2 pakken heb.
Check.. voorraadje maandverband nog en dan kan ik daar ook een vinkje bij zettenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
2 pakken kraamverband is wel standaard volgens mij, geloof dat ik er ook 2 had en anders is het zo bijgehaald.
quote:Op woensdag 24 februari 2016 01:55 schreef Appelientje het volgende:
Hoi! Ik kom even melden dat ik bevallen ben van een dochter! Gistermiddag na een heftige bevalling ter wereld gekomen, ruim 8,5 pond zwaar!
Bij mij zag je op de termijnecho in de bm ook een plek. Dit was idd bloed, waarschijnlijk nog van de innesteling. Het kon geen kwaad, maar het was heel vervelend dat ik daardoor tot 17 weken af en toe bloedverlies had. Soms best veel in 1x. Niet grappig steeds, maar op de 20 weken echo was de plek helemaal verdwenen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 07:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Haha Dot![]()
Ik heb trouwens een vraagje die hier eigenlijk niet thuis hoort en ik misschien ook gewoon niet moet stellen. Gisteren bij de echo zagen ze in/achter de bm (weet niet of dat verschil maakt) vocht, een zwarte vlek. Dit zou gewoon vocht of bloed kunnen zijn. Degene die de echo deed zei dat ik me er geen zorgen om moest maken en dat ze davht dat het vanzelf weg zou gaan. Wel gaan ze het in de gaten houden vij volgende echo's. Ze hebben nog wel een tijdje zitten speuren naar een mogelijk tweede vruchtje. Ik dacht dat dat routine was, totdat ik gisteravond op het briljante idee kwam om te gaan googlen![]()
En dan less je dus allemaal enge dingen als buitenbaarmoederlijke zwangerschap, miskramen en zulks.![]()
Over twee weken staat de nekplooi gepland en dan ga ik er ook zeker naar vragen. En echt zorgen maken doe ik niet. Want dat is niet nodig zoals ze gisteren zeiden.
Maar vroeg me gewoon af of er hier iemand is die iets soortgelijks heeft gehad?
Eén van de nadelen van vroege echo's zijn dit soort bijvangsten. En je ziet het, dus je moet het benoemen. Er wordt veel vaker een plekje vocht gezien bij deze termijn en meestal verdwijnt dat inderdaad helemaal vanzelf. Of als je bloedverlies krijgt, dikke kans dat het daarvan komt. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is het alvast niet, je bent dik 10 weken. Google is alleen een goed idee als je graag aan drama doetquote:Op woensdag 24 februari 2016 07:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Haha Dot![]()
Ik heb trouwens een vraagje die hier eigenlijk niet thuis hoort en ik misschien ook gewoon niet moet stellen. Gisteren bij de echo zagen ze in/achter de bm (weet niet of dat verschil maakt) vocht, een zwarte vlek. Dit zou gewoon vocht of bloed kunnen zijn. Degene die de echo deed zei dat ik me er geen zorgen om moest maken en dat ze davht dat het vanzelf weg zou gaan. Wel gaan ze het in de gaten houden vij volgende echo's. Ze hebben nog wel een tijdje zitten speuren naar een mogelijk tweede vruchtje. Ik dacht dat dat routine was, totdat ik gisteravond op het briljante idee kwam om te gaan googlen![]()
En dan less je dus allemaal enge dingen als buitenbaarmoederlijke zwangerschap, miskramen en zulks.![]()
Over twee weken staat de nekplooi gepland en dan ga ik er ook zeker naar vragen. En echt zorgen maken doe ik niet. Want dat is niet nodig zoals ze gisteren zeiden.
Maar vroeg me gewoon af of er hier iemand is die iets soortgelijks heeft gehad?
Mja maar heb natuurlijk wel een contract getekend voor 32 uur de komende 1,5 jaar. Snap dat ze niet zomaar akkoord gaan met parttime werken. De regels mbt ouderschapsverlof moet ik even induiken. Lijkt me dat dat sowieso pas geldt voor mijn tweede kind en niet voor het kind dat ik al had toen ik daar ging werken. Maar de laatste drie maanden ga ik gewoon maar doorbijten en dan wil ik kijken of ik na mijn verlof ouderschapsverlof op kan nemen. Dan ben ik ook meer ingewerkt als het goed is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Ouderschapsverlof mag niet geweigerd worden tenzij zwaarwegende bedrijfsbelangen. Idem voor een parttime aanvraag trouwens.
Dus minder werken is volgens de wet wel een optie.
Woon er vlak in de buurt. Alles wat ze online hebben hebben ze ook in de winkel. Deel hangt in de winkel en als je iets niet ziet hangen of een Andere maat wil dan moet je even naar vragen dan halen ze het van boven.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:54 schreef Quoi het volgende:
[..]
Whoea![]()
Hier dus ook vandaag geregeld. Mag over anderhalve week al. Absurd. En doe je 2d of 3d of een andersoortige animatie? Hier gewoon 15 min in 2d.
@Chanty: de winkel die je noemde is leukkkEn Z'meer is dichtbij.
Superspannend wel he? Ik merk dat ik - natuuuuuurlijk - erg blij ben met alles, maar mezelf echt met een meisje zie sjouwen. Een jongen zou way out of my comfort zone zijn, aangezien ik uit een meisjesgezin kom en mijn zus ook meiden heeft. Maar dat maakt het ook wel weer heel leuk, iets nieuws. Ach ja, dat gespeculeer heeft geen nut, hij of zij zwemt daar al kant en klaar rond en ik heb het maar te accepterenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:03 schreef Nazil het volgende:
[..]
hier ook gewoon 15 min in 2d.kon vanaf 16 weken geslachtsbepaling, dan ben ik precies 16+0over anderhalve week is wel heel snel! Heerlijk!
Wat een leuke dag!quote:Op woensdag 24 februari 2016 07:38 schreef Miezziej het volgende:
Ik lees alles wel mee, maar reageren en onthouden...
Ik zag mooie echo's en gezinsfoto'shelaas heb ik de echo van Ikke gemist
Gefeliciteerd appelientje!
Klinkt zwaar Chanty, let je op jezelf? Hoop dat je snel je draai kunt vinden bij deze baan.
Ik had ook een vlek Twinkle, maar niet echt een grote. Ik vond het natuurlijk enorm, want het was groter dan mijn baby destijds. Bij mij was het wat bloed.
Vanavond mag ik voor de geslachtspretechokan niet wachten! Mijn vriend is niet zo moeilijk, ik zeg gewoon zullen we gaan? En hij vindt alles wel best
. Stiekem wil hij ook gewoon baby kijken
. Vandaag lekker de hele dag vrij genomen, we gaan vandaag ook in ondertrouw en ik heb nog een controle bij de vk, als ik ook nog ging werken werd het mij een beetje teveel heen en weer
Ah dat is fijne infoquote:
Ik heb ook zo'n fijne gastouder, op een bovenverdieping met een kat, én de kinderboerderij op de hoekquote:Op woensdag 24 februari 2016 09:44 schreef Quoi het volgende:
Appelientje gefeliciteerd!
Ik heb weer een noob-momentje.
Ik fiets, op weg naar het station, altijd langs een huis dat me erg nieuwsgierig maakt. Het ligt aan het eind van onze straat en is een soort 'kinderhofje'. Aan de keukentafel zie ik altijd allemaal kids met verschillende leeftijden zitten en standaard dezelfde poes voor het raamNu ging ik toch eens googlen op het uithangbordje aan de gevel en nu blijkt dit een gastouder te zijn! Dit is echt hoe ik het zou willen: lekker dichtbij, aansluitend bij een groepje kids en in een vaste huiselijke omgeving. Omdat ze ook propvol zitten, wil ik alvast gaan mailen. Alleen: voor wanneer? Mijn eigen gedachten zijn om daar na een maand of drie na de geboorte mee te beginnen en nooit langer dan 2 dagen per week. Nu lees ik alleen van alles over onveilige hechting bij kinderopvang tot 6 maanden. Ik moet er zelf natuurlijk ook niet aan denken, om mijn kleine hubje in december al weg te brengen, maar ik zal toch ook weer aan de slag moeten. Wat is de ervaring van de moeders hier?
[..]
Dit!!quote:
quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:56 schreef Chanty het volgende:
Ik kan niet helemaal meepraten want mijn eerste ging pas na een jaar naar de opvang omdat ik geen baan had. Maar als ik kijk hoe lief ze met hem zijn (en andere kindjes) en hoe gek Lucas is op sommige juffen dan geloof ik niet dat het perse nadelig hoeft te zijn voor de hechting. Het belangrijkste is dat ze liefde en aandacht krijgen en niet de hele dag in een bix weggelegd worden. De juffen bij ons hebben heel vaak een baby lekker op de arm. Lucas heeft in het begin ook veel bij de juffen op schoot gezeten en zelfs geslapen omdat het zo spannend was een hij zich daar veilig voelde. Ga vooral eens kijken en vraag ze uit over de omgang met de kinderen. En vertrouw je gevoel. Een ander kdv hier voelde voor mij niet goed qua hoe ze omgingen met bepaalde dingen.
Dankje voor jullie reactiesquote:Op woensdag 24 februari 2016 10:05 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n fijne gastouder, op een bovenverdieping met een kat, én de kinderboerderij op de hoekWe hebben F er na vijf maanden heen gebracht. Ik vond dat toen best lastig, maar de gastouder was echt een schat en heeft F ook in de Manduca gedragen (die ik gewoon meegaf). Ik geloof niet dat je zo alle gastouders en kinderdagverblijven over een kam kunt scheren qua scheve hechting. Het lijkt mij niet fijn als je kind een poos in bed moet huilen omdat er zoveel andere kinderen zijn die ook aandacht vragen bijvoorbeeld. Dat zijn dus dingen waar we het over hebben gehad voordat ik F bij haar achterliet. Mijn gastouder zit bij een bemiddelingsbureau waar ze geloof ik maximaal twee baby's tegelijk mag hebben en twee oudere kinderen.
Nu is de tweede op komst en ik twijfel een beetje. Ik moet na de zomer gewoon weer naar school en dan is mijn verlof ook bijna afgelopen. Misschien dat ik de kleinste dus met drie maanden al bij de gastouder breng. Maar dan is ze wel samen met F en ik ken de gastouder al goed
Het is dus maar helemaal hoe het voelt! Ik zou sowieso vragen of er kans is op een plekje en zoja, of je een keer langs mag komen. Dat doet ze vast overdag, en dan kun je gewoon zien hoe het eraan toe gaat daar.
Haha ja shit ik wilde ook nog Nijntjedingen halen maar dat kan nu niet meer (daar)quote:Op woensdag 24 februari 2016 06:36 schreef Dot. het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat de V&D z'n laatste uitverkoop deed en ik alle Nijntje kleren wilde kopen, maar je mocht pas naar de kassa als je twee uur in de winkel was geweest
Vergeet dat niet dat je het per kind in 1 keer moet opnemen, zo ben ik de helft kwijtgeraakt, voortijdig alweer meer gaan werkenquote:Op woensdag 24 februari 2016 11:34 schreef Chanty het volgende:
Quoi mooi dat jullie er nu zo klaar voor zijn en blij mee zijnHet is een een behoorlijke beslissing, niks mis om daar goed over te praten (zouden meer mensen moeten doen
).
Net over ouderschapsverlof zitten lezen. Het aantal uren waar je recht op hebt ligt veeeeeel hoger dan ik aanvankelijk dacht. Nu heeft de werkgever twee maanden om een verzoek goed te keuren dus voor nu schiet ik er sowieso niks mee op om het verzoek te doen. Maar mijn gevoel zegt me wel steeds meer dat ik het wel na de bevalling ga opnemen. Los van de stress die ik nu heb en dat ik mijn draai nog niet kan vinden, ben ik eigenlijk niet blij met de balans werk-prive. Zeker niet met een tweede op komst. Werkte eerst 24 uur en dat was zo perfect in harmonie
Is ook weer veranderd. (Als ik het goed had begrepen) Je mag nu wel een gedeelte opnemen en later nog een gedeelte. Volgens mij sinds dit jaar.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Vergeet dat niet dat je het per kind in 1 keer moet opnemen, zo ben ik de helft kwijtgeraakt, voortijdig alweer meer gaan werken.
En sommige cao's staan maximaal de helft van je werktijd toe per week geloof ik.
Huh? Ik mag het in maximaal acht delen opnemen hoor!quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Vergeet dat niet dat je het per kind in 1 keer moet opnemen, zo ben ik de helft kwijtgeraakt, voortijdig alweer meer gaan werken.
En sommige cao's staan maximaal de helft van je werktijd toe per week geloof ik.
En dan heb je straks een jongen die een hekel heeft aan voetballenquote:Op woensdag 24 februari 2016 13:04 schreef Nazil het volgende:
Quoi Ja ik vind het lastig om iets voor te stellen. Vriend wil graag een jongetje, heeft zo veel zin om te gaan voetballen met mik had altijd een lichte voorkeur voor een meisje maar nu vriend het vooral over een jongetje heeft merk ik dat ik daar snel in meega. We zullen het over een paar weken zien!
Was dat 'in 1 keer' niet specifiek voor de VO-CAO en dan voor het betaalde deel van het ouderschapsverlof?quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oh ja, jullie krijgen betaald ouderschapsverlofquote:Op woensdag 24 februari 2016 13:14 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Was dat 'in 1 keer' niet specifiek voor de VO-CAO en dan voor het betaalde deel van het ouderschapsverlof?
Nou dan hebben ze lopen jokken, als ik nog wel onbetaald ouderschapsverlof mag opnemen wilde ik dat wel. Of...quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:14 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Was dat 'in 1 keer' niet specifiek voor de VO-CAO en dan voor het betaalde deel van het ouderschapsverlof?
Deels betaald he? Bij mijn bestuur 55% voor de eerste helft van het verlof. Bij J 75% van de eerste helft.quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh ja, jullie krijgen betaald ouderschapsverlof![]()
Maar voor de meeste werkende mensen geldt: 26 weken totaal onbetaald verlof, opneembaar in maximaal zes delen, vóór het kind acht jaar oud is. Bij een 40-urige werkweek komt dat neer op 1040 uur.
nou, dat vind ik nog behoorlijk veelquote:Op woensdag 24 februari 2016 13:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Deels betaald he? Bij mijn bestuur 55% voor de eerste helft van het verlof. Bij J 75% van de eerste helft.
Ik ga maar weer eens rekenen enzo...
Jaquote:Op woensdag 24 februari 2016 13:11 schreef Moppert het volgende:
[..]
En dan heb je straks een jongen die een hekel heeft aan voetballen
en #3 dan?quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:28 schreef Chanty het volgende:
Volgens mij kan het nu iig gespreid. Maar ik zou dus het liefst 24 uur werken dus dan kan ik 2 jaar lang 1 dag per week opnemen voor Lucas en daarna nog eens twee jaar 1 dag per week opnemen voor baby. tegen de tijd dat het op is is Lucas zes en baby 4 en gaan ze naar school en kan ik sowieso weer meer gaan werken.
Hahaha ik denk dat we hiernaar wel klaar zijn. Mijn man iig welquote:
Ik vind het eigenlijk wel logisch, want anders kan je bij betaald osv eerst lekker minder werken op de kosten van de baas terwijl je intentie is om dat sowieso te gaan doen. En ja, het komt vast voor dat je dat nog niet weet, maar er zijn er waarschijnlijk ook meer dan genoeg die er misbruik van maken.quote:
Ik weet het eigenlijk nog niet goed. Ik weet niet wat voor moeder ik ga zijn en hoe mijn behoefte is aan werk/contacten buiten de deur. Ik weet nog niet wat voor kind ik krijg en hoe vermoeiend het zal zijn. Ik weet nog niet hoe goed ik ben in het loslaten van de zorg. Ik weet nog niet of en hoe ik de juiste balans werk-prive vind (ik doe best pittig werk dat veel van je eigen evenwicht kan vragen).quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:33 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel logisch, want anders kan je bij betaald osv eerst lekker minder werken op de kosten van de baas terwijl je intentie is om dat sowieso te gaan doen. En ja, het komt vast voor dat je dat nog niet weet, maar er zijn er waarschijnlijk ook meer dan genoeg die er misbruik van maken.
Ja dat mag. Artikel 6.5 en 6.6 Wet arbeid en zorg.quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, (nee, dit is nog niet aan de orde): Stel je neemt ouderschapsverlof op en je krijgt een tweede kindje. Je laat dit eindigen op de dag dat je zwangerschapsverlof ingaat, dus je zwangerschapsuitkering wordt gebaseerd op een volledige werkweek. Je begint weer met ouderschapsverlof opnemen op de dag dat je bevallingsverlof eindigt. Is dat illegaal of doodnormaal?
Normaal, zo heb ik het ook gedaanquote:Op woensdag 24 februari 2016 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, (nee, dit is nog niet aan de orde): Stel je neemt ouderschapsverlof op en je krijgt een tweede kindje. Je laat dit eindigen op de dag dat je zwangerschapsverlof ingaat, dus je zwangerschapsuitkering wordt gebaseerd op een volledige werkweek. Je begint weer met ouderschapsverlof opnemen op de dag dat je bevallingsverlof eindigt. Is dat illegaal of doodnormaal?
Heel normaalquote:Op woensdag 24 februari 2016 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dan is ouderschapsverlof toch ideaal om te kijken wat het beste bij jullie past? Alleen als je bij voorbaat al weet dat het uiteindelijk toch max 32 uur gaat zijn zou ik daarvanuit gaan en niet 40quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:04 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk nog niet goed. Ik weet niet wat voor moeder ik ga zijn en hoe mijn behoefte is aan werk/contacten buiten de deur. Ik weet nog niet wat voor kind ik krijg en hoe vermoeiend het zal zijn. Ik weet nog niet hoe goed ik ben in het loslaten van de zorg. Ik weet nog niet of en hoe ik de juiste balans werk-prive vind (ik doe best pittig werk dat veel van je eigen evenwicht kan vragen).
Ik weet nog niet waar ik woon, hoe hoog mijn hypotheek is en hoe veel het nodig is dat ik ga werken.
Ik vind het dus wel lastig dat ik daarover nu al een beslissing moet nemen. Ik weet alleen dat ik, zeker het eerste jaar, 32 uur veel te veel vind. En ik ga er vanuit dat ik zo intens geniet van het langverwachte moederschap, dat ik er zo min mogelijk van wil missen. Plus dat ik de opvang in mijn netwerk regel en geen kdv of gastouder wil zo lang mijn kind niet kan praten en dat wordt denk ik ook lastig te regelen voor 32 uur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast: top 10![]()
![]()
Ik werk er nu 32 en wil 26 uitproberen, maar mocht me dat bevallen dan wil ik niet daarna terug moeten naar 32, of anders geld terug betalen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:56 schreef Dot. het volgende:
[..]
Maar dan is ouderschapsverlof toch ideaal om te kijken wat het beste bij jullie past? Alleen als je bij voorbaat al weet dat het uiteindelijk toch max 32 uur gaat zijn zou ik daarvanuit gaan en niet 40
Even nog een keer terug halenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 07:53 schreef Loj het volgende:
Voor Lamb en Chanty een ks-gewone bevalling succesverhaal
Ik heb na vele goede gesprekken met de gyn besloten om vaginaal te proberen maar met laagdrempelige beslissing voor een ks. Dus geen inleiding (daar lag mijn trauma na de eerste keer) of weeenopwekker ofzo
We hadden ook een datum al gepland voor een ks, maar Js meldde zichzelf
Ze hebben we alleen een waakinfuusje gegeven voor als er iets mis zou gaan met het litteken.
Uiteindelijk is Js er belachelijk snel en makkelijk uitgekomen (met maar een klein beetje schade).
Oh en sindsdien heb ik ook geen last meer van m'n ks litteken Chanty. Ik had tot Js werd geboren altijd pijn. Maar sindsdien niet meer.
En het herstel ging zoveel sneller! Ik hopp nog ooit op een derde en dan ga ik voor hetzelfde plan!
Bij onbetaald verlof hoef je niks terug te betalen toch? Je hoeft niet perse betaald te doen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:55 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik werk er nu 32 en wil 26 uitproberen, maar mocht me dat bevallen dan wil ik niet daarna terug moeten naar 32, of anders geld terug betalen.
Dyre dat soort dingen moet je nooit googelen![]()
1. Pufquote:Op woensdag 24 februari 2016 20:58 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Even nog een keer terug halen
Had jij toevallig een bevalplan?
Of iemand anders die er misschien een met mij wil delen als voorbeeld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:12 schreef Dyre het volgende:
Even iets heel andersspatader?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast: top 10
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
Onze VK had een vragenlijstje. Ik heb daar bij de opmerkingen wel wat dingen bij gezet. Bijvoorbeeld dat als ik een KS zou krijgen mijn vriend bij de baby zou blijven en niet bij mij, en dat ik geen bv wilde geven. Ik kan 't nu niet meer terugvinden..quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:58 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb net gezocht en kan hem niet op m'n computer terugvindenquote:Op woensdag 24 februari 2016 20:58 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |