Nee sinds januari. Wel zelfde organisatie maar ik ben van onderzoek overgestapt naar werken met mensen zelf. Dus heel wat anders een omdat het niet zomaar mensen zijn is het niet gek dat ze er zo op zitten. We hebben nogal een grote verantwoordelijkheid mbt veiligheid.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:02 schreef Crumpette het volgende:
Maar je werkt daar nu al een half jaar, toch? Zou dat omslachtige onderhand niet iets minder moeten worden?het klinkt intensief en moeilijk te ontlopen op deze manier..
Wat fijn!!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:16 schreef Twinkle20 het volgende:
De echo was goehoed woehoe. Geen zorgen meer en mezelf gewoon een lucky bitch noemen dat het tot op heden zo lekker gaat.
Ouderschapsverlof mag niet geweigerd worden tenzij zwaarwegende bedrijfsbelangen. Idem voor een parttime aanvraag trouwens.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:36 schreef Chanty het volgende:
Uni wat een mooie echo![]()
LB wat lief je gezinnetje![]()
Verder is alles foetsie
Gesprek gehad maar minder werken is geen optie omdat ik in de opstart fase zit. Dat komt dus vrees ik pas over ruim een jaar. Ik Zal zelf mijn grenzen moeten bewaken dus en door bikkelen.
Ouderschapsverlof is vaak pas mogelijk na tijdje in dienst te zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Ouderschapsverlof mag niet geweigerd worden tenzij zwaarwegende bedrijfsbelangen. Idem voor een parttime aanvraag trouwens.
Dus minder werken is volgens de wet wel een optie.
Nee de wet is veranderd. Vroeger moest je een jaar in dienst zijn maar sinds vorig jaar niet meer.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Ouderschapsverlof is vaak pas mogelijk na tijdje in dienst te zijn
Ah ok, ik loop blijkbaar achter. Dat is mooi nieuws voor velenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee de wet is veranderd. Vroeger moest je een jaar in dienst zijn maar sinds vorig jaar niet meer.
Whoeaquote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:47 schreef Nazil het volgende:
Haha Chanty, dat kan ik mij voorstellen. Lastig zo, hoor... Maar denk echt aan jezelf.
Heb vriend eindelijk zo ver gekregen dat we met 16 weken een pretecho doen voor het geslacht. Vond hij eerst onzin maar ik wil baby kijkenover 3 weken is het zo ver!
hier ook gewoon 15 min in 2d.kon vanaf 16 weken geslachtsbepaling, dan ben ik precies 16+0quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:54 schreef Quoi het volgende:
[..]
Whoea![]()
Hier dus ook vandaag geregeld. Mag over anderhalve week al. Absurd. En doe je 2d of 3d of een andersoortige animatie? Hier gewoon 15 min in 2d.
@Chanty: de winkel die je noemde is leukkkEn Z'meer is dichtbij.
Wat ook een fijne manier is om magnesium op te nemen is via de huid, in bad of voetenbad met magnesiumsulfaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:12 schreef L0t.. het volgende:
Dat van die benen had ik een paar weken geleden ook heel veel last van, idd magnesium gaan slikken en waar ik eerst nog niet veel effect merkte gaat het nu eigenlijk wel een stuk beter. Weet natuurlijk natuurlijk niet of dat nou door de magnesium komt maar je kunt het allicht proberen.
2 pakken kraamverband is wel standaard volgens mij, geloof dat ik er ook 2 had en anders is het zo bijgehaald.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:21 schreef Lamb29 het volgende:
Oh vraag!
Ik heb een kraampakket over kunnen nemen die amper gebruikt was.
Hoeveel kraamverband zit er normaal in de standaard pakketten ongeveer / hoeveel is gemiddeld nodig? Bij O. heel weinig nodig gehad dus even geen beeld meer bij de hoeveelheid.
Geloof dat ik nu 2 pakken heb.
Check.. voorraadje maandverband nog en dan kan ik daar ook een vinkje bij zettenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
2 pakken kraamverband is wel standaard volgens mij, geloof dat ik er ook 2 had en anders is het zo bijgehaald.
quote:Op woensdag 24 februari 2016 01:55 schreef Appelientje het volgende:
Hoi! Ik kom even melden dat ik bevallen ben van een dochter! Gistermiddag na een heftige bevalling ter wereld gekomen, ruim 8,5 pond zwaar!
Bij mij zag je op de termijnecho in de bm ook een plek. Dit was idd bloed, waarschijnlijk nog van de innesteling. Het kon geen kwaad, maar het was heel vervelend dat ik daardoor tot 17 weken af en toe bloedverlies had. Soms best veel in 1x. Niet grappig steeds, maar op de 20 weken echo was de plek helemaal verdwenen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 07:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Haha Dot![]()
Ik heb trouwens een vraagje die hier eigenlijk niet thuis hoort en ik misschien ook gewoon niet moet stellen. Gisteren bij de echo zagen ze in/achter de bm (weet niet of dat verschil maakt) vocht, een zwarte vlek. Dit zou gewoon vocht of bloed kunnen zijn. Degene die de echo deed zei dat ik me er geen zorgen om moest maken en dat ze davht dat het vanzelf weg zou gaan. Wel gaan ze het in de gaten houden vij volgende echo's. Ze hebben nog wel een tijdje zitten speuren naar een mogelijk tweede vruchtje. Ik dacht dat dat routine was, totdat ik gisteravond op het briljante idee kwam om te gaan googlen![]()
En dan less je dus allemaal enge dingen als buitenbaarmoederlijke zwangerschap, miskramen en zulks.![]()
Over twee weken staat de nekplooi gepland en dan ga ik er ook zeker naar vragen. En echt zorgen maken doe ik niet. Want dat is niet nodig zoals ze gisteren zeiden.
Maar vroeg me gewoon af of er hier iemand is die iets soortgelijks heeft gehad?
Eén van de nadelen van vroege echo's zijn dit soort bijvangsten. En je ziet het, dus je moet het benoemen. Er wordt veel vaker een plekje vocht gezien bij deze termijn en meestal verdwijnt dat inderdaad helemaal vanzelf. Of als je bloedverlies krijgt, dikke kans dat het daarvan komt. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is het alvast niet, je bent dik 10 weken. Google is alleen een goed idee als je graag aan drama doetquote:Op woensdag 24 februari 2016 07:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Haha Dot![]()
Ik heb trouwens een vraagje die hier eigenlijk niet thuis hoort en ik misschien ook gewoon niet moet stellen. Gisteren bij de echo zagen ze in/achter de bm (weet niet of dat verschil maakt) vocht, een zwarte vlek. Dit zou gewoon vocht of bloed kunnen zijn. Degene die de echo deed zei dat ik me er geen zorgen om moest maken en dat ze davht dat het vanzelf weg zou gaan. Wel gaan ze het in de gaten houden vij volgende echo's. Ze hebben nog wel een tijdje zitten speuren naar een mogelijk tweede vruchtje. Ik dacht dat dat routine was, totdat ik gisteravond op het briljante idee kwam om te gaan googlen![]()
En dan less je dus allemaal enge dingen als buitenbaarmoederlijke zwangerschap, miskramen en zulks.![]()
Over twee weken staat de nekplooi gepland en dan ga ik er ook zeker naar vragen. En echt zorgen maken doe ik niet. Want dat is niet nodig zoals ze gisteren zeiden.
Maar vroeg me gewoon af of er hier iemand is die iets soortgelijks heeft gehad?
Mja maar heb natuurlijk wel een contract getekend voor 32 uur de komende 1,5 jaar. Snap dat ze niet zomaar akkoord gaan met parttime werken. De regels mbt ouderschapsverlof moet ik even induiken. Lijkt me dat dat sowieso pas geldt voor mijn tweede kind en niet voor het kind dat ik al had toen ik daar ging werken. Maar de laatste drie maanden ga ik gewoon maar doorbijten en dan wil ik kijken of ik na mijn verlof ouderschapsverlof op kan nemen. Dan ben ik ook meer ingewerkt als het goed is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Ouderschapsverlof mag niet geweigerd worden tenzij zwaarwegende bedrijfsbelangen. Idem voor een parttime aanvraag trouwens.
Dus minder werken is volgens de wet wel een optie.
Woon er vlak in de buurt. Alles wat ze online hebben hebben ze ook in de winkel. Deel hangt in de winkel en als je iets niet ziet hangen of een Andere maat wil dan moet je even naar vragen dan halen ze het van boven.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:54 schreef Quoi het volgende:
[..]
Whoea![]()
Hier dus ook vandaag geregeld. Mag over anderhalve week al. Absurd. En doe je 2d of 3d of een andersoortige animatie? Hier gewoon 15 min in 2d.
@Chanty: de winkel die je noemde is leukkkEn Z'meer is dichtbij.
Superspannend wel he? Ik merk dat ik - natuuuuuurlijk - erg blij ben met alles, maar mezelf echt met een meisje zie sjouwen. Een jongen zou way out of my comfort zone zijn, aangezien ik uit een meisjesgezin kom en mijn zus ook meiden heeft. Maar dat maakt het ook wel weer heel leuk, iets nieuws. Ach ja, dat gespeculeer heeft geen nut, hij of zij zwemt daar al kant en klaar rond en ik heb het maar te accepterenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:03 schreef Nazil het volgende:
[..]
hier ook gewoon 15 min in 2d.kon vanaf 16 weken geslachtsbepaling, dan ben ik precies 16+0over anderhalve week is wel heel snel! Heerlijk!
Wat een leuke dag!quote:Op woensdag 24 februari 2016 07:38 schreef Miezziej het volgende:
Ik lees alles wel mee, maar reageren en onthouden...
Ik zag mooie echo's en gezinsfoto'shelaas heb ik de echo van Ikke gemist
Gefeliciteerd appelientje!
Klinkt zwaar Chanty, let je op jezelf? Hoop dat je snel je draai kunt vinden bij deze baan.
Ik had ook een vlek Twinkle, maar niet echt een grote. Ik vond het natuurlijk enorm, want het was groter dan mijn baby destijds. Bij mij was het wat bloed.
Vanavond mag ik voor de geslachtspretechokan niet wachten! Mijn vriend is niet zo moeilijk, ik zeg gewoon zullen we gaan? En hij vindt alles wel best
. Stiekem wil hij ook gewoon baby kijken
. Vandaag lekker de hele dag vrij genomen, we gaan vandaag ook in ondertrouw en ik heb nog een controle bij de vk, als ik ook nog ging werken werd het mij een beetje teveel heen en weer
Ah dat is fijne infoquote:
Ik heb ook zo'n fijne gastouder, op een bovenverdieping met een kat, én de kinderboerderij op de hoekquote:Op woensdag 24 februari 2016 09:44 schreef Quoi het volgende:
Appelientje gefeliciteerd!
Ik heb weer een noob-momentje.
Ik fiets, op weg naar het station, altijd langs een huis dat me erg nieuwsgierig maakt. Het ligt aan het eind van onze straat en is een soort 'kinderhofje'. Aan de keukentafel zie ik altijd allemaal kids met verschillende leeftijden zitten en standaard dezelfde poes voor het raamNu ging ik toch eens googlen op het uithangbordje aan de gevel en nu blijkt dit een gastouder te zijn! Dit is echt hoe ik het zou willen: lekker dichtbij, aansluitend bij een groepje kids en in een vaste huiselijke omgeving. Omdat ze ook propvol zitten, wil ik alvast gaan mailen. Alleen: voor wanneer? Mijn eigen gedachten zijn om daar na een maand of drie na de geboorte mee te beginnen en nooit langer dan 2 dagen per week. Nu lees ik alleen van alles over onveilige hechting bij kinderopvang tot 6 maanden. Ik moet er zelf natuurlijk ook niet aan denken, om mijn kleine hubje in december al weg te brengen, maar ik zal toch ook weer aan de slag moeten. Wat is de ervaring van de moeders hier?
[..]
Dit!!quote:
quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:56 schreef Chanty het volgende:
Ik kan niet helemaal meepraten want mijn eerste ging pas na een jaar naar de opvang omdat ik geen baan had. Maar als ik kijk hoe lief ze met hem zijn (en andere kindjes) en hoe gek Lucas is op sommige juffen dan geloof ik niet dat het perse nadelig hoeft te zijn voor de hechting. Het belangrijkste is dat ze liefde en aandacht krijgen en niet de hele dag in een bix weggelegd worden. De juffen bij ons hebben heel vaak een baby lekker op de arm. Lucas heeft in het begin ook veel bij de juffen op schoot gezeten en zelfs geslapen omdat het zo spannend was een hij zich daar veilig voelde. Ga vooral eens kijken en vraag ze uit over de omgang met de kinderen. En vertrouw je gevoel. Een ander kdv hier voelde voor mij niet goed qua hoe ze omgingen met bepaalde dingen.
Dankje voor jullie reactiesquote:Op woensdag 24 februari 2016 10:05 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n fijne gastouder, op een bovenverdieping met een kat, én de kinderboerderij op de hoekWe hebben F er na vijf maanden heen gebracht. Ik vond dat toen best lastig, maar de gastouder was echt een schat en heeft F ook in de Manduca gedragen (die ik gewoon meegaf). Ik geloof niet dat je zo alle gastouders en kinderdagverblijven over een kam kunt scheren qua scheve hechting. Het lijkt mij niet fijn als je kind een poos in bed moet huilen omdat er zoveel andere kinderen zijn die ook aandacht vragen bijvoorbeeld. Dat zijn dus dingen waar we het over hebben gehad voordat ik F bij haar achterliet. Mijn gastouder zit bij een bemiddelingsbureau waar ze geloof ik maximaal twee baby's tegelijk mag hebben en twee oudere kinderen.
Nu is de tweede op komst en ik twijfel een beetje. Ik moet na de zomer gewoon weer naar school en dan is mijn verlof ook bijna afgelopen. Misschien dat ik de kleinste dus met drie maanden al bij de gastouder breng. Maar dan is ze wel samen met F en ik ken de gastouder al goed
Het is dus maar helemaal hoe het voelt! Ik zou sowieso vragen of er kans is op een plekje en zoja, of je een keer langs mag komen. Dat doet ze vast overdag, en dan kun je gewoon zien hoe het eraan toe gaat daar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha ja shit ik wilde ook nog Nijntjedingen halen maar dat kan nu niet meer (daar)quote:Op woensdag 24 februari 2016 06:36 schreef Dot. het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat de V&D z'n laatste uitverkoop deed en ik alle Nijntje kleren wilde kopen, maar je mocht pas naar de kassa als je twee uur in de winkel was geweest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |