Mega-bijlees-post van onder naar boven
Zwangerschapsmode: ik heb vrijwel alles online gekocht, bij
zalando, hm, asos, wehkamp etc. Oorspronkelijk door tijdgebrek, maar ik vond het eigenlijk ook wel prettig, had vaak kortingscodes/bonnen en de meeste sites hebben ook gratis retourneren dus ik bestelde gewoon veel maten tegelijkertijd

Sissy-Boy heeft trouwens veel gewone jurkjes die goed meerekken qua stof, misschien nog een tip voor als je dingen wat langer wil kunnen gebruiken. Zal wel per buik en bouw verschillen, maar ik heb veel jurkjes tot zeker week 28-30 kunnen dragen en verwacht ze straks ook gewoon weer aan te kunnen (al zijn ze dan een tikje langer ineens

).
Uni: gefeliciteerd! Wat blijven die eerste echo’s toch mooi om te zien
L0t, spannend dat voorwerk! Ik vind het altijd lastig om me er wat bij voor te stellen, bedoel je dan ‘gewoon’ veel harde buiken? Of meer-dan-harde-buiken? Ik dacht dat ik het vanzelf zou herkennen, maar heb vooralsnog geen idee..
Veel wakkerliggers hier zeg, vervelend! Hopelijk trekt dat weer een beetje bij. Ik las ergens de tip om door je huis/landschap/stad te lopen en te visualiseren hoe het allemaal eruit ziet, nu doe ik dat niet, maar ik visualiseer wel vaak hoe het straks zal zijn met de baby, nieuwe gewoontes die we gaan ontwikkelen, de wandeling naar het park hier om de hoek, hoe je de draagdoek moet knopen etc. Klinkt een beetje zweverig haha, maar het werkt in elk geval afleidend genoeg om niet steeds te denken aan wat ik allemaal moet doen of hoe laat het is

Ela, hoe gaat het nu met jullie huis? Ik zag op FB dat jullie helemaal over zijn nu (toch?), moet er nog veel gedaan worden? Succes in elk geval, hopelijk snel weer ruimte om er samen mee bezig te zijn
Madivi: jeetje, dat is schrikken zeg! Fijn dat je je iets rustiger voelt nu, maar kan me voorstellen dat het je niet in de koude kleren gaat zitten.. Ik duim voor jullie dat ze nog een paar weken binnen blijven

Nazil: wat leuk dat je je buik zo begint te zien nu! En zo leuk om dat moment zo te kunnen delen

Lamb: lastig zeg, die keuze voor wel/geen ks, helemaal omdat je je juist was gaan instellen op gewoon bevallen de laatste weken! Kan me wel voorstellen wat je zegt lamb, dat je liever had gehad dat er gewoon voor jou gekozen was ipv dat je nu zelf weer die keuze moet maken en alles afwegen.. Geen tips, maar succes met het maken van een keuze waar gevoel en verstand achter staan

Chanty met bewegende Judith

Veel succes met het gesprek van vandaag (als dat nog niet geweest is), hopelijk kan er goed meegedacht worden met je voor meer balans.
Twinkle termijnecho vandaag, spannend! Fijn dat er langzaam een buikje (en borsten

) begint te komen, jij was degene die juist veel twijfelde omdat je deze zwangerschap minder voelde toch? (Sorry, iets met zwangerzeefgeheugen

)
Ikke

De echo is nu weg, maar ik had ‘m gister wel even gespot, niet te missen!
Arja: pff, heftig hoor dat huizengedoe en al een heel eind in je zwangerschap zijn.. Het is sowieso al vervelende onzekerheid en alles, maar nu helemaal! Tot wanneer hebben de kopers om te tekenen/duidelijkheid te geven?
Quoi: heerlijk om je zo zwanger te voelen! Geniet

LB: ach je grote

, wat moeilijk… Voor jou, haar en iedereen. Hopelijk zijn jullie snel thuis met z’n viertjes

Hoe gaat het nu met je bloeddruk? Of werken die medicijnen niet zo snel

?
quote:
Op maandag 22 februari 2016 14:04 schreef Tante_Soesa het volgende:[..]
Ik snap het, heel goed. En als je een datum 1 of 2 dagen na de echte datum noemt? Hebben ze toch iets om naar uit te kijken en jij toch nog je rust. Of voelt dat verkeerd?
Dankje voor meedenken

We hebben het wel heel kort overwogen (inderdaad omdat er dan een baby is om het leed te verzachten, exact die formulering ook

), maar het voelt inderdaad verkeerd. Ook omdat er dan evt een hotel ed op de verkeerde datum wordt gepland.. Uiteindelijk hebben we gekozen voor voet bij stuk houden en transparantie over het waarom. Best moeilijk, maar levert uiteindelijk het meeste op denk ik (en is ook een goede oefening voor de toekomst zal ik maar zeggen, assertiviteit en grenzen aangeven is sowieso al wel een dingetje bij mij

).
En zo, volgens mij ben ik nu weer waar ik was met bijlezen

Hier de laatste nachten veel krampen in m’n benen die doortrekken naar m’n liezen, heel irritant en best wel pijnlijk. Las iets over magnesium, dat maar proberen.. Meer bewegen zit er even niet in, ik wandel elke dag wel (en loop me suf op te volle trappen omdat de liften op de uni te vaak te vol zitten en ik dat niet zo goed meer trek

), maar m’n banden/bekken vinden dat al niet heel fantastisch meer. Manlief heeft gister weer een hoekje van de babykamer afgemaakt, lamp in elkaar gezet, stoel + dekentje/kussen erbij en zucht, het enige wat nog ontbreekt is ons meisje

Ik ben zó nieuwsgierig naar haar, hoe ze eruit ziet, hoe ze voelt, hoe ze zal ruiken, lijkt ze op mij of op mijn man (hopelijk ons allebei

), etc etc. Ik geniet van deze laatste dagen, maar als ze over een paar dagen/weken (37 weken in zicht!) besluit eerder te willen komen dan de geplande ks.. Helemaal niet erg meisjelief, we zijn er hartstikke enorm mega klaar voor