Leukkkk!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:02 schreef angelatje het volgende:
Wat een lieve babyfotos in het vorige topic![]()
Mag er meisje achter mijn naam?
Ja had het al gezien voor de echoscopiste het zei. Ook op de foto's is het duidelijk te zienquote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:47 schreef Molo het volgende:
Supertof toch
Wel zelf ook goed kunnen zien?
2 weken?! Nietquote:Op zondag 21 februari 2016 08:06 schreef Frummeltje86 het volgende:
Sicilia, van harte gefeliciteerd met je mooie ventje! Wat een snelle bevalling zeg! Nu lekker bijkomen en genieten samen!![]()
LB, ik hoop dat je snel naar huis mag met je kleine mannetjedarmkrampjes zouden inderdaad verboden moeten worden...
![]()
Ter afsluiting van mijn verblijf in ZG hierbij nog een foto van onze T. Morgen is ze alweer twee weken oud, de tijd vliegt!
[ afbeelding ]
Same. Wil ook thuis bevallen maar heb nog geen fijn thuis (moeten nog ander huis vinden en verhuizen).quote:Op zaterdag 20 februari 2016 22:09 schreef klaprooss het volgende:
Ik wilde bij nummer 2 altijd thuis bevallen, we wonen nu in, waarschijnlijk ook als de baby komt. Eerste gevoel zegt ziekenhuis maar ik kan het idee van een thuis bevalling nog niet laten gaan. Ik weet dat ik nog aaaaaaalle tijd heb maar ik ben er wel erg mee bezig ineens.
Ik mag in de OP met als (voorlopige) datum 5 oktober aub!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 18:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote
Ik vind het altijd zo lief dat jij je herinnert wat ik verteld heb en er dan op terugkomt, ik vergeet altijd allesquote:Op donderdag 18 februari 2016 21:53 schreef Arja het volgende:
Had je bij de vk eigenlijk nog aangekaart dat je hun toon vervelend vond nadat je een afspraak had gemistj
En het nog over kraamzorg gehad?
Ik zit zelf ook naar een badbevalling te neigen, maar ik heb het gevoel dat ik er te weinig over weet.quote:Op zondag 21 februari 2016 12:35 schreef elamanilo het volgende:
Och Frummel, wat een popje, die haartjes![]()
Hier ga ik weer voor de thuis-badbevallingDie is vorige keer uitstekend bevallen!
Ik heb je een PM gestuurd!quote:Op zondag 21 februari 2016 14:14 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ik zit zelf ook naar een badbevalling te neigen, maar ik heb het gevoel dat ik er te weinig over weet.
Kan je er wat over vertellen? Misschien in een pm als het hier niet mag.
Ze is prachtig Frummeltje. Nog gefeliciteerd!
Hands up baby!quote:Op zondag 21 februari 2016 08:06 schreef Frummeltje86 het volgende:
Sicilia, van harte gefeliciteerd met je mooie ventje! Wat een snelle bevalling zeg! Nu lekker bijkomen en genieten samen!![]()
LB, ik hoop dat je snel naar huis mag met je kleine mannetjedarmkrampjes zouden inderdaad verboden moeten worden...
![]()
Ter afsluiting van mijn verblijf in ZG hierbij nog een foto van onze T. Morgen is ze alweer twee weken oud, de tijd vliegt!
[ afbeelding ]
Kan een doula dan geen uitkomst bieden? Geen ervaring mee maar dan is er wel extra ondersteuning tijdens de bevalling. En misschien in gesprekken van tevoren wat angst wegnemen? Voor alle mannen met angsten; waar zijn die op gebaseerd enzo. Als dat bijv is oei ik moet het allemaal zelf doen straks gaat er iets mis en weet ik niet hoe en wat etc. Misschien is daar ergens over te praten, of brengt een extra (kundig) persoon hebben bij de bevalling al rust met zich mee.quote:Op zondag 21 februari 2016 09:35 schreef Fien10 het volgende:
Thuisbevallen heb ik zelf ook even overwogen maar ik ben onder behandeling van het ziekenhuis en heb gekozen daar ook te blijven. Daarbij kan ik het m'n vriend niet aan doen om thuis te bevallen..![]()
Hij ziet zo erg tegen de bevalling op en vindt het allemaal zo spannend. Terwijl ik zelf er juist erg naar uitkijk en benieuwd ben hoe mijn lijf het gaat doen en hoe het gaat zijn. Mijn wens om thuis te bevallen weegt trouwens echt niet op tegen de angst van m'n vriend. Ik vind een ziekenhuis ook prima. Als ik hem daarbij help dan doe ik het graag. Bij een tweede zien we wel weer verder.
Het is niet echt de angst dat het mis zal gaan, maar meer de angst dat hij mij pijn moet zien lijden en dat het er misschien bloederig aan toe gaat. Hij is niet zo'n held met ziekenhuizen enzo. Met bloedprikken heeft hij een week ervoor al slapeloze nachten. Zelf zie ik er niet tegenop. Ik denk dat ik de weeen gewoon zelf in m'n eigen cocon wil opvangen en niet de hele tijd een strelende hand van vriend over m'n rug wil. Daar word ik normaal gesproken namelijk nogal kriegel van als ik pijn heb/ziek ben. Laat mij maar gewoon met rust. Wie weet is dat tijdens de bevalling wel totaaaaal anders want ik heb het natuurlijk nog nooit gedaan, maar dat is de verwachting die ik op dit moment heb. Ik wil er zelf ook zo min mogelijk mensen bij hebben. En dan bedoel ik eigenlijk vooral dat ik alleen m'n vriend wil en geen moeder of vriendin of wat dan ook.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:10 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Kan een doula dan geen uitkomst bieden? Geen ervaring mee maar dan is er wel extra ondersteuning tijdens de bevalling. En misschien in gesprekken van tevoren wat angst wegnemen? Voor alle mannen met angsten; waar zijn die op gebaseerd enzo. Als dat bijv is oei ik moet het allemaal zelf doen straks gaat er iets mis en weet ik niet hoe en wat etc. Misschien is daar ergens over te praten, of brengt een extra (kundig) persoon hebben bij de bevalling al rust met zich mee.
Dit schrikbeeld wordt hier wel vaker genoemd, maar ik heb 10+ ziekenhuisbevallingen meegemaakt als co-assistent en nooit zaten er familieleden in het ziekenhuis of zelfs op de gang te wachten. Zij hoeven niet te weten dat het begonnen is, en ze weten dus ook niet wanneer de baby er is totdat jullie zelf gaan bellen/smsen/appen. En dat kan prima als je weer thuis bent.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef Fien10 het volgende:
Ik wil gewoon echt in alle rust samen met m'n vriend op ons gemak ons kindje leren kennen. En als er dan allemaal mensen in de gang van het ziekenhuis zitten zou ik daar helemaal gestrest van worden. Ik geloof dat ik me daar meer zorgen om maak als om de hele bevalling..
Niemand laten weten dat je aan t bevallen bent. Ze weten dan niet waar ze heen moeten. En idd wat vivi zegt, de meeste ziekenhuizen willen niet eens familie op de gang. En sowieso kenbaar maken bij familie en in je bevalplanquote:Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Het is niet echt de angst dat het mis zal gaan, maar meer de angst dat hij mij pijn moet zien lijden en dat het er misschien bloederig aan toe gaat. Hij is niet zo'n held met ziekenhuizen enzo. Met bloedprikken heeft hij een week ervoor al slapeloze nachten. Zelf zie ik er niet tegenop. Ik denk dat ik de weeen gewoon zelf in m'n eigen cocon wil opvangen en niet de hele tijd een strelende hand van vriend over m'n rug wil. Daar word ik normaal gesproken namelijk nogal kriegel van als ik pijn heb/ziek ben. Laat mij maar gewoon met rust. Wie weet is dat tijdens de bevalling wel totaaaaal anders want ik heb het natuurlijk nog nooit gedaan, maar dat is de verwachting die ik op dit moment heb. Ik wil er zelf ook zo min mogelijk mensen bij hebben. En dan bedoel ik eigenlijk vooral dat ik alleen m'n vriend wil en geen moeder of vriendin of wat dan ook.
Ik ben trouwens nu al tegen m'n ouders en schoonouders enzo aan t vertellen dat ze NIET in de gang van het ziekenhuis hoeven te gaan wachten tot het geboren is. Mochten er geen complicaties zijn en mogen we na de bevalling gewoon naar huis dan wil ik thuis het bezoek van de opa en oma's en vooral niet als ik net bevallen ben en m'n baby aan het ontmoeten ben. Dat lijkt mij echt verschrikkelijk. Hoeveel ik ook van m'n ouders houd. Ik wil gewoon echt in alle rust samen met m'n vriend op ons gemak ons kindje leren kennen. En als er dan allemaal mensen in de gang van het ziekenhuis zitten zou ik daar helemaal gestrest van worden. Ik geloof dat ik me daar meer zorgen om maak als om de hele bevalling..
Ik snap jequote:
Man heeft bij ons toen eerst de peuter zelf opgehaald bij de oppassers. Dan mis je ook de awkwardness.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:56 schreef Amsel het volgende:
Toen dreumes werd geboren had ik die dag een afspraak met m'n moeder, dus die moest ik wel laten weten wat er aan de hand wasZij heeft vervolgens mijn vader (ze zijn gescheiden) en broer gebeld. Mijn vader is toen in de auto gestapt en heeft bij m'n moeder gewacht tot ze mochten langskomen. M'n broer kwam de volgende dag. De ouders van mijn man wonen niet in NL en waren er een kleine week later.
Deze keer vind ik het lastiger, omdat iemand op dreumes zal moeten passen, maar ik wil na de bevalling eerst tijd met z'n viertjes. We zijn in de tussentijd verhuisd, dus niemand woont meer dichtbij. En om nou aan degene die op dreumes past te vragen om meteen weer weg te wezen zodra we thuiskomen is ook niet zo aardig
Dat! Precies datquote:Op zondag 21 februari 2016 16:58 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb het plan om 's nachts thuis te bevallen, en dat de baby er dan is als F. wakker wordt. Gaat vast werken
quote:Op zondag 21 februari 2016 17:37 schreef Crumpette het volgende:
Ik wil/moet in het zkh en na de noodoppas in de nacht komt mijn moeder op W passen bij ons thuis. Die mag van mij ook blijven wanneer we thuiskomen, alleen maar handig lijkt me. Ze was er ook een paar dagen toen ik thuiskwam vorige keer en dat was fijn. Nu kan ze mooi W entertainment verzorgen!
Verder zie ik het wel. Plannen zijn mooi, maar die gaan toch meteen het raam uit met weeen
Fien, mijn ventje woog dik 3700 gram en was 53 cm bij de geboorte, maar hij verzoop in maat 56. 50 was zelfs nog ruim, dus ik zou dat zeker aanhouden voor een eerste pakje. Na een week of 2 was het hier al wel wat te krap, maar 2 pakjes maat 50 lijkt me prima om te hebben.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:57 schreef Fien10 het volgende:
Nou dat geloof ik ook wel hoor Crump, uiteindelijk loopt alles anders. Maar ga dit wel van te voren even aangeven en bespreken. En hopen dat ze zich dan daar aan houden.
Dan nog een vraag aan de moeders onder ons. Hebben sommige van jullie écht de ervaring dat je pasgeboren hummeltje niet in maatje 50 pastte? Ik heb namelijk 2 pakjes op het oog als eerste pakje, maar ik denk er wel aan om maatje 50 te kopen. Ik vind omgeslagen niet zo mooi staan..En ik vind best een verschil zitten tussen 50 en 56 en 56 lijkt dan zo groot. M'n vriendinnetje had alleen maar 56 gekocht en ook voor z'n eerste pakje maar daar zwom haar baby van 52 cm en 4 kilo toch echt in.
Dus hebben jullie ervaring dat maatje 50 na de geboorte écht veel te klein is? Zo'n hummeltje is toch ook nog helemaal opgevouwen van in de buik? Dat hij er snel uitgroeid snap ik. Ik zal ook geen hele garderobe maat 50 kopen, maar 2 of 3 pakjes..
Maar dan moet hij dus twee uur rijden voor het ophalen en zo lang wil ik helemaal niet dat hij bij ons weg is zo vlak na de geboortequote:Op zondag 21 februari 2016 17:09 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Man heeft bij ons toen eerst de peuter zelf opgehaald bij de oppassers. Dan mis je ook de awkwardness.
Mijn baby paste maat 50 niet. Nouja, het paste wel, maar mouwtjes en pijpen waren te kort. Maar dat is wel vrij uitzonderlijk.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:57 schreef Fien10 het volgende:
Nou dat geloof ik ook wel hoor Crump, uiteindelijk loopt alles anders. Maar ga dit wel van te voren even aangeven en bespreken. En hopen dat ze zich dan daar aan houden.
Dan nog een vraag aan de moeders onder ons. Hebben sommige van jullie écht de ervaring dat je pasgeboren hummeltje niet in maatje 50 pastte? Ik heb namelijk 2 pakjes op het oog als eerste pakje, maar ik denk er wel aan om maatje 50 te kopen. Ik vind omgeslagen niet zo mooi staan..En ik vind best een verschil zitten tussen 50 en 56 en 56 lijkt dan zo groot. M'n vriendinnetje had alleen maar 56 gekocht en ook voor z'n eerste pakje maar daar zwom haar baby van 52 cm en 4 kilo toch echt in.
Dus hebben jullie ervaring dat maatje 50 na de geboorte écht veel te klein is? Zo'n hummeltje is toch ook nog helemaal opgevouwen van in de buik? Dat hij er snel uitgroeid snap ik. Ik zal ook geen hele garderobe maat 50 kopen, maar 2 of 3 pakjes..
Je mag nog een poosje, je bent over 1,5 week pas uitgerekend (volgens je ticker).quote:Op zondag 21 februari 2016 19:12 schreef LadyBlack het volgende:
Ik moet er nog een beetje aan wennen dat ik niet meer zwanger ben en hier niet meer 'hoor'
Oooooh wat verschrikkelijk! Kun je de volgende keer als ze wéér naar de datum vragen niet eerlijk zeggen dat je dat niet wilt delen omdat je graag in alle rust samen met je man jullie kindje wil leren kennen. En dat je hen belt als ze mogen komen kijken? Ik had het niet verwacht maar ik merk zelf echt dat ik me daar zo vreselijk druk om maak. Ik ga het dus wel van te voren zeggen. En ik heb niet eens van die vreselijke schoonouders. Ik word echt zķ plaatsvervangend boos als ik ook van die verhalen lees dat ouders/schoonouders vinden dat ze t recht hebben hun kleinkind zo snel mogelijk te zien. Het zullen de hormonen wel zijn want normaal ben ik helemaal niet zo. De pitbull komt in me naar bovenquote:Op zondag 21 februari 2016 20:19 schreef onomatopee het volgende:
Sicilia, jij snelle! Gefeliciteerd![]()
![]()
En jeetje, wat een activiteit hier! Wat een mooie baby's zag ik voorbij komenEn nu is het wachten gewoon al op de maartbaby's
![]()
![]()
LB, logisch dat dat even wennen is! Hoe is het nu met jou?
Razz 37 weken! En dat klinkt fijn ontspannen, goed zo![]()
Over bezoek en kraamvisite vlak na de bevalling: mijn schoonouders zaten dus inderdaad op de gang toen het eerste kleinkind onderweg was, ik moet er zelf niet aan denken.. Er wordt nu ook steeds gevraagd of we al een datum weten van de ks, maar we zijn niet van plan dat te delen, kans is groot dat ze dan gewoon in de kantine van het zh gaan zitten wachten of een hotel in de buurt boeken. Man en ik hebben daar allebei geen zin in, we zitten er juist over te denken om de eerste dag(en) sowieso fijn met z'n drietjes te zijn. Laat ons eerst maar even wennen aan elkaar, de buitenwereld komt daarna wel weer
Nee dat zou ik ook niet doen hoor, daar is de band ook veel te goed voor. Zoals jij het had lijkt het me inderdaad helemaal prima. Ik denk ook dat graag wil laten zien wat we gebakken hebben. Maar wel eerst even in alle rust m'n baby leren kennen en een uurtje huid op huid contact en de tijd nemen voor de eerste keer aan de borst, even lekker douchen en dan de familie bellen dat hij geboren is. Mochten er geen complicaties zijn en mochten we naar huis mogen dan doen we de visite lekker thuis en mochten we moeten blijven dan kunnen ze komen. Nu hopen dat het allemaal volgens mijn idealen verloopt..quote:Op zondag 21 februari 2016 20:46 schreef L0t.. het volgende:
Vorige keer 's nachts bevallen en eind van de ochtend/begin van de middag kwamen de ouders en schoonouders op bezoek. Dat was echt helemaal prima, wilde hen ook heel graag hun kleinkind laten zien![]()
Ik zou ook echt niet zitten te wachten op (schoon)ouders die op de gang zitten te wachten tijdens de bevalling maar om ze nou een paar dagen te laten wachten tot ze hun kleinkind mogen zien vind ik ook wel erg cru hoor..
Zo ging het dus steeds bij de ziekenhuisbevallingen waar ik bij mocht zijn.quote:Op zondag 21 februari 2016 21:03 schreef Fien10 het volgende:
Maar wel eerst even in alle rust m'n baby leren kennen en een uurtje huid op huid contact en de tijd nemen voor de eerste keer aan de borst, even lekker douchen en dan de familie bellen dat hij geboren is.
Holymoly!quote:Op zondag 21 februari 2016 21:26 schreef ikke_84 het volgende:
Hier 3 weken lang maatje 50 kunnen gebruiken. Maar mijn vriendin heeft er 1 van 58cm en 10 pond gebakken en die begon in 62maar denk dat dat echt wel een uitzondering is.
Fien de pitbullquote:Op zondag 21 februari 2016 20:35 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Oooooh wat verschrikkelijk! Kun je de volgende keer als ze wéér naar de datum vragen niet eerlijk zeggen dat je dat niet wilt delen omdat je graag in alle rust samen met je man jullie kindje wil leren kennen. En dat je hen belt als ze mogen komen kijken? Ik had het niet verwacht maar ik merk zelf echt dat ik me daar zo vreselijk druk om maak. Ik ga het dus wel van te voren zeggen. En ik heb niet eens van die vreselijke schoonouders. Ik word echt zķ plaatsvervangend boos als ik ook van die verhalen lees dat ouders/schoonouders vinden dat ze t recht hebben hun kleinkind zo snel mogelijk te zien. Het zullen de hormonen wel zijn want normaal ben ik helemaal niet zo. De pitbull komt in me naar boven
Ik snap het, heel goed. En als je een datum 1 of 2 dagen na de echte datum noemt? Hebben ze toch iets om naar uit te kijken en jij toch nog je rust. Of voelt dat verkeerd?quote:Op maandag 22 februari 2016 14:01 schreef onomatopee het volgende:
knifty, blegh, buikgriep is zo vervelend! Goed dat je thuis bent vandaag, beetje meer uitzieken nog![]()
Kimpossible, wat mooi dat de werkelijkheid zo anders was dan je gevoel vooraf
[..]
Fien de pitbullIk verwoordde het misschien wat verkeerd, ik heb zeker geen vreselijke schoonouders hoor
Het is vooral een verschil in benadering/beleving denk ik, man en ik zijn beide wat meer op onszelf (eerst zelf/met z’n tweetjes de dingen een béétje verwerken, daarna pas met anderen delen) terwijl zijn ouders/familie veel meer de behoefte hebben om direct alles te delen met elkaar.
Het is ook weer niet zo dat we dagen willen wachten voor ze langs kunnen komen, maar een paar uur toch zeker wel. Ik zou me er gewoon echt niet lekker bij voelen, wetende dat ze op de gang zitten te wachten tot ze erbij kunnen. Maar dat baseer ik ook een beetje op hoe het gaat sinds ze weten dat ik zwanger ben, als ik duidelijk aangeef dat het niet uitkomt om af te spreken, gaat mijn sm toevallig winkelen in onze stad (terwijl dat voor haar een hele onderneming is qua afstand) en komt ze langs voor een spontane kop thee/blijven eten, als we niet direct reageren op een app/mail blijft ze bellen tot ze 1 van ons gesproken heeft, etc. Ik vind dat gewoon best benauwend, vooral omdat het eerst veel minder was.. En dat ligt ook aan mij natuurlijk, dat benauwde gevoel, maar is wel een reden om nu wat stelliger vast te houden aan dat we écht de datum niet willen delen en pas bellen als we die paar uur hebben gehad. Dat ze ondanks uitleg ernaar blijven vragen zie ik dan maar als enthousiasme, nieuwsgierigheid en verschil in referentiekader, allemaal dingen die ik ook echt wel snap. Ik vind het heel fijn dat ze zo betrokken willen zijn bij ons kind, ook al klinkt het nu niet zo, maar het voelt soms een beetje too much..
Dat kan ja. Maar dan is er al eenquote:Op maandag 22 februari 2016 14:13 schreef Franny_G het volgende:
Als ze dat dan later horen, zijn ze misschien boos dat je niet eerlijk was. Nee, het lijkt me dat de schoonouders zullen moeten accepteren dat je zoiets voor je wilt houden. Bij een spontane bevalling horen ze het toch ook in veel gevallen pas als de baby er is? Niet iedereen zal tijdens de bevalling zelf contact opnemen, en als je dat wel doet, dan is dat een keuze, en zeker geen verplichting. Ik zou er ook niet tegen kunnen als mensen in de kantine aan het wachten zijn. Mijn bevalling duurde vrij lang en ik zou daar alleen maar door afgeleid zijn geweest. Ze waren in gedachten bij me, dat was genoeg.(En achteraf zag ik dat mijn zussen zenuwachtig aan het appen waren geweest in de groepspap "Het duurt wel heel lang!" "Ja, achggut, hoop dat ze het trekt allemaal'.
)
Volgens mij niet hoor! Maar wat je zelf hebt meegemaakt, dat is denk ik wat je onbewust ook verwacht? (Zoals ik nog steeds soms even vergeet dat ik nu een méisje krijg, een meisje!quote:Op maandag 22 februari 2016 15:15 schreef Molo het volgende:
Is de datum waarop baby zich aandient bij een normaal lopende zwangerschap eigenlijk gelinkt aan hoe vroeg/laat je moeder worp?
Geen flauw idee hoor, wellicht domme vraag
quote:Op maandag 22 februari 2016 15:18 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor! Maar wat je zelf hebt meegemaakt, dat is denk ik wat je onbewust ook verwacht? (Zoals ik nog steeds soms even vergeet dat ik nu een méisje krijg, een meisje!)
Je mag de weken er wel weer achteraan plakken he, dat is ook lekker hoor!quote:Op maandag 22 februari 2016 15:20 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Ik heb geen idee, hoop alleen uit egocentrisch gedrag van mij niet dat het te vroeg komt, heb niet voor niets aangegeven dat ik 6 weken verlof wilde vooraf
Jawel, maar nu druk en ik heb nog zoveel plannenquote:Op maandag 22 februari 2016 15:25 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Je mag de weken er wel weer achteraan plakken he, dat is ook lekker hoor!
Mijn kleintje ligt met een rompertje en slofjes in zijn couveusequote:Op maandag 22 februari 2016 16:03 schreef Piekie81 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jou, je bloeddruk en je mooie mannetje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |