abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160098916
Nou dat geloof ik ook wel hoor Crump, uiteindelijk loopt alles anders. Maar ga dit wel van te voren even aangeven en bespreken. En hopen dat ze zich dan daar aan houden.

Dan nog een vraag aan de moeders onder ons. Hebben sommige van jullie écht de ervaring dat je pasgeboren hummeltje niet in maatje 50 pastte? Ik heb namelijk 2 pakjes op het oog als eerste pakje, maar ik denk er wel aan om maatje 50 te kopen. Ik vind omgeslagen niet zo mooi staan.. :@ En ik vind best een verschil zitten tussen 50 en 56 en 56 lijkt dan zo groot. M'n vriendinnetje had alleen maar 56 gekocht en ook voor z'n eerste pakje maar daar zwom haar baby van 52 cm en 4 kilo toch echt in.
Dus hebben jullie ervaring dat maatje 50 na de geboorte écht veel te klein is? Zo'n hummeltje is toch ook nog helemaal opgevouwen van in de buik? Dat hij er snel uitgroeid snap ik. Ik zal ook geen hele garderobe maat 50 kopen, maar 2 of 3 pakjes..
  zondag 21 februari 2016 @ 19:12:33 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160099325
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:37 schreef Crumpette het volgende:
Ik wil/moet in het zkh en na de noodoppas in de nacht komt mijn moeder op W passen bij ons thuis. Die mag van mij ook blijven wanneer we thuiskomen, alleen maar handig lijkt me. Ze was er ook een paar dagen toen ik thuiskwam vorige keer en dat was fijn. Nu kan ze mooi W entertainment verzorgen!

Verder zie ik het wel. Plannen zijn mooi, maar die gaan toch meteen het raam uit met weeen :')
_O-

Mijn moeder was thuis bij E, en kwam de volgende ochtend met haar naar het ziekenhuis. Perfect :Y

Ik moet er nog een beetje aan wennen dat ik niet meer zwanger ben en hier niet meer 'hoor' :o
  zondag 21 februari 2016 @ 19:13:28 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160099366
Fien, een eerste pakje zou ik zeker in maat 50 kopen hoor. Bijna alle baby's passen dat toch wel een paar keer. En zo niet, dan niet toch. Eerste pakje moet gewoon mooi zijn en mooi zitten.
pi_160099465
Aww LB, blijf gerust nog even nazwangeren he! :Y

Fien, doen hoor een paar pakjes 50. Een babysaurus die er de eerste week niet inpaste heb ik nog niet van gehoord, en ze kakken zich toch minstens 2xdaags onder dus omkleden doe je zat :').
pi_160099467
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:57 schreef Fien10 het volgende:
Nou dat geloof ik ook wel hoor Crump, uiteindelijk loopt alles anders. Maar ga dit wel van te voren even aangeven en bespreken. En hopen dat ze zich dan daar aan houden.

Dan nog een vraag aan de moeders onder ons. Hebben sommige van jullie écht de ervaring dat je pasgeboren hummeltje niet in maatje 50 pastte? Ik heb namelijk 2 pakjes op het oog als eerste pakje, maar ik denk er wel aan om maatje 50 te kopen. Ik vind omgeslagen niet zo mooi staan.. :@ En ik vind best een verschil zitten tussen 50 en 56 en 56 lijkt dan zo groot. M'n vriendinnetje had alleen maar 56 gekocht en ook voor z'n eerste pakje maar daar zwom haar baby van 52 cm en 4 kilo toch echt in.
Dus hebben jullie ervaring dat maatje 50 na de geboorte écht veel te klein is? Zo'n hummeltje is toch ook nog helemaal opgevouwen van in de buik? Dat hij er snel uitgroeid snap ik. Ik zal ook geen hele garderobe maat 50 kopen, maar 2 of 3 pakjes..
Fien, mijn ventje woog dik 3700 gram en was 53 cm bij de geboorte, maar hij verzoop in maat 56. 50 was zelfs nog ruim, dus ik zou dat zeker aanhouden voor een eerste pakje. Na een week of 2 was het hier al wel wat te krap, maar 2 pakjes maat 50 lijkt me prima om te hebben.
pi_160099677
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:09 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Man heeft bij ons toen eerst de peuter zelf opgehaald bij de oppassers. Dan mis je ook de awkwardness.
Maar dan moet hij dus twee uur rijden voor het ophalen en zo lang wil ik helemaal niet dat hij bij ons weg is zo vlak na de geboorte :o
pi_160099690
En onze dreumes heeft echt weeeeken in 50 gezeten toen ze een baby Was!
  zondag 21 februari 2016 @ 19:27:01 #58
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160099700
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:57 schreef Fien10 het volgende:

Mijn baby paste maat 50 niet. Nouja, het paste wel, maar mouwtjes en pijpen waren te kort. Maar dat is wel vrij uitzonderlijk.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160099780
Fien, mijne was 52 cm en bijna 4200 g en paste in maat 50. 56 kon ook, maar stond nog minder mooi.
pi_160099830
Ik had een spekbil van 3760 gram die niet in maat 50 paste ;( Ik heb wel gerouwd om de toffe pakjes die ongebruikt de kast in konden.
pi_160100181
Hier een gemiddelde baby en paste 50 echt super, hij was de eerste 2 weken zelfs een tikje te groot.
Zus bouwde een 4000gr met 55cm en die had de eerste week 50 daarna 56.
Nicht bouwde er 1 die wel direct 62 aan moest maar zij is echt ook heel groot.

Wij kochten maatje 56 als eerste pakje van een merk wat 'klein' valt. Dus misschien was het een middenmaatje. Tevens hadden we ook als back up een (beduidend minder leuk)pakje in een echte maat 56 bij. 50 Heeft hij denk ik 1.5 maand gedragen.
♥ J & S
pi_160100242
Ik had bij A. maar weinig maat 50 en baalde daar van! De pakjes maat 56 waren echt te groot. Dus ik heb man naar de HEMA gestuurd voor wat spul in maat 50 :@ en daar heeft ze uiteindelijk nog 4 weken in gepast. Vond het zo apig staan, die grote kleertjes. Dus lekker maat 50 kopen hoor :Y .

Overigens hebben zowel mijn moeder als schoonmoeder een miljoen keer geroepen "Gewoon 56 kopen hoor, dan groeien ze er lekker in", dus ik gok dat het een beetje een generatieding is. Babykleding was vroeger ook duurder denk ik, dus er werd veel meer 'op de groei' gekocht.
pi_160100291
Vandaag 37wekenwisseldag hier *O* . En de baby is mij enigszins aan het verbouwen, er steekt de hele tijd een voet 'uit' m'n zij en die doet ook gewoon pijn :') . M'n man vond het maar freaky :D . Terugduwen werkt niet :+ dan gaat hij trappen en wordt het nog pijnlijker.

Ik merk ook dat ik enigszins rust voel nu we een babyhoekje op onze kamer hebben gemaakt. Er ligt een matje op m'n matras voor als m'n vliezen toch breken. Ziekenhuistas staat klaar, moet alleen nog even ingepakt. Best wel Zen allemaal eigenlijk. Als Pluis2 nog even blijft zitten tot volgende week maandag (dan is de zolder geschilderd en hebben we eigenlijk geen vreemde werkmensen meer in huis) dan zou dat helemaal mooi zijn ^O^ .
pi_160100367
Mijne van 52 cm en ongeveer 4 kg zwom inderdaad in 56 Fien!
50 heeft hij echt wel een week of drie/vier gedragen. Ik zou gewoon 50 kopen dus.

En over oudste die als eerste het nieuwe broertje/zusje moet ontmoeten: ik had daar voor de bevalling best wel over ingezeten en gedacht hoe dat nou moest, aangezien mijn ouders zouden oppassen. Maar op het moment suprême ging het helemaal vanzelf: we mochten meteen dezelfde dag naar huis en het boeide me echt niet zo meer want baby!!!!!! Oudste hebben we erbij gezet en laten kijken en verteld en mijn ouders maakten ondertussen foto's van de Grote Ontmoeting O+ Die ik nog niet eens heb teruggezien bedenk ik me nu :o
Dus eind goed al goed.
pi_160100388
Klinkt wel fijn Razz! Het einde is in zicht! *O*
pi_160100433
... klooi......
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_160100470
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 19:12 schreef LadyBlack het volgende:

Ik moet er nog een beetje aan wennen dat ik niet meer zwanger ben en hier niet meer 'hoor' :o
Je mag nog een poosje, je bent over 1,5 week pas uitgerekend (volgens je ticker).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  zondag 21 februari 2016 @ 20:03:02 #68
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160100482
Het ligt er wel erg aan welk merk je koopt, HEMA valt vrij ruim. Ik had een eerste pakje van Snoozebaby in maat 56, dat paste precies. Daar barste hij een maand later uit, terwijl hij in een Z8 en Prénatal pakje nog tot 2 maanden in maat 56 paste.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160100494
Oh die discussie over ontmoeting oudste/baby hebben we hier ook net gevoerd. Man wilde A graag ophalen van huis en haar in het ziekenhuis de baby al laten zien. Maar dat leek me zo naar voor haar. "Hoi, dit is je moeder in een vreemd bed op een rare plek met een nieuw kind in haar armen. En nu moet je weer weg :W . " Vond ik een naar idee.. :@ . Dus we zien wel even hoe het loopt, maar als we niet lang hoeven te blijven in het ziekenhuis nemen we de baby mee naar huis en laten we haar gewoon hier thuis kennismaken. Mijn moeder blijft thuis met haar, dus die is er bij. Vind ik niet erg, eigenlijk ook wel fijn O+ . Man vind het iets minder leuk, maar goed, we hebben toch oppas nodig dus hij moet zich maar even schikken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2016 20:03:52 ]
pi_160100596
Toen Koen geboren werd, liep het allemaal anders dan gepland. In plaats van de 25ste om een uur of 9, werd Koen de 23ste om 19:35 geboren.

Mijn man moest halsoverkop van huis komen omdat ik van 'wel-of-geen-weeën' naar 4 cm ging en de OK gereedgemaakt werd. Thijs lag thuis in bed en de babyfoon stond bij de buren toen hij grote broer werd. Man heeft hem dat de volgende ochtend verteld en ze zijn komen kijken. Daarna is Thijs gewoon naar school gegaan, waar de juf een foto van Koen op het digibord had gezet* O+

*die ik 's ochtends appte met de mededeling dat Thijs wat later kwam omdat hij eerst ging kennismaken met zijn broertje.
pi_160100785
Bedankt voor alle reacties dames!
Ik koop dan 2 mooie pakjes maat 50 voor de eerste dagen, en nog 2 wat goedkopere pakjes in 50. Mocht hij heel mini zijn dan kunnen we altijd bij kopen. Ik neem voor de aller zekerheid wel een pakje maat 56 mee in de vluchttas. Vriend is lang en ik ben gemiddeld van lengte. Maar ik hoorde van m'n vriendinnetje dat de baby vaker een beetje rond het geboorte gewicht van de moeder zit als rond het geboorte gewicht van vader bij een normale zwangerschap en normale duur. Is dat klinklare onzin of zit er een kern van waarheid in?
pi_160100820
Lb hoe is het met jou en jouw bloeddruk?
pi_160100888
Sicilia, jij snelle! Gefeliciteerd *O* *O*

En jeetje, wat een activiteit hier! Wat een mooie baby's zag ik voorbij komen O+ En nu is het wachten gewoon al op de maartbaby's :o *O*

LB, logisch dat dat even wennen is! Hoe is het nu met jou?

Razz 37 weken! En dat klinkt fijn ontspannen, goed zo :)

Over bezoek en kraamvisite vlak na de bevalling: mijn schoonouders zaten dus inderdaad op de gang toen het eerste kleinkind onderweg was, ik moet er zelf niet aan denken.. Er wordt nu ook steeds gevraagd of we al een datum weten van de ks, maar we zijn niet van plan dat te delen, kans is groot dat ze dan gewoon in de kantine van het zh gaan zitten wachten of een hotel in de buurt boeken. Man en ik hebben daar allebei geen zin in, we zitten er juist over te denken om de eerste dag(en) sowieso fijn met z'n drietjes te zijn. Laat ons eerst maar even wennen aan elkaar O+, de buitenwereld komt daarna wel weer :)
pi_160100916
Geen idee Fien. Maar lijkt me verstandig om van beide wat mee te nemen :Y
Zelf ben ik 1.73 en slank/normaal en mijn man 1.76 en slank/normaal. Mijn eerste kindje woog net krap 3000 gram en verzoop een klein beetje in maatje 50. Mijn tweede kindje heeft duidelijk de genen van mijn vaders kant, want het was een lange slungel van 55 cm. en 3800 gram. Die had maatje 56 keihard nodig :D

Dus ik frot beide maatjes gewoon in de tas en we gaan het zien :D

En ik vind al die mama's met het voornemen om gewoon thuis te bevallen nu al ubermama's! ^O^
Ikzelf kies voor de (schijn)veiligheid van het ziekenhuis. Heb ik bij die andere twee ook gedaan c.q. gemoeten en ik moet er zelf echt niet aan denken om thuis te bevallen, ook al zou ik het mogen :@ ... En ik ben een mietje want ruggenprik enzo :@

Bij mijn tweede kindje ben ik ingeleid en we brachten ons eerste kindje toen naar schoonouders. Dus die wisten dat het ging gebeuren. Maar die snappen gelukkig zelf heeeeel goed dat ik er niet op zit te wachten als zij zitten te zenuwen in de wachtkamer. Dus die zijn mooi thuis gebleven totdat wij belden dat ze mochten komen ^O^

Ik lees soms van die horrorverhalen van (schoon)familie die zich zo opdringen ... :@ .. Dan denk ik my god het lef?! Doe normaal!
pi_160101388
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 20:19 schreef onomatopee het volgende:
Sicilia, jij snelle! Gefeliciteerd *O* *O*

En jeetje, wat een activiteit hier! Wat een mooie baby's zag ik voorbij komen O+ En nu is het wachten gewoon al op de maartbaby's :o *O*

LB, logisch dat dat even wennen is! Hoe is het nu met jou?

Razz 37 weken! En dat klinkt fijn ontspannen, goed zo :)

Over bezoek en kraamvisite vlak na de bevalling: mijn schoonouders zaten dus inderdaad op de gang toen het eerste kleinkind onderweg was, ik moet er zelf niet aan denken.. Er wordt nu ook steeds gevraagd of we al een datum weten van de ks, maar we zijn niet van plan dat te delen, kans is groot dat ze dan gewoon in de kantine van het zh gaan zitten wachten of een hotel in de buurt boeken. Man en ik hebben daar allebei geen zin in, we zitten er juist over te denken om de eerste dag(en) sowieso fijn met z'n drietjes te zijn. Laat ons eerst maar even wennen aan elkaar O+, de buitenwereld komt daarna wel weer :)
Oooooh wat verschrikkelijk! Kun je de volgende keer als ze wéér naar de datum vragen niet eerlijk zeggen dat je dat niet wilt delen omdat je graag in alle rust samen met je man jullie kindje wil leren kennen. En dat je hen belt als ze mogen komen kijken? Ik had het niet verwacht maar ik merk zelf echt dat ik me daar zo vreselijk druk om maak. Ik ga het dus wel van te voren zeggen. En ik heb niet eens van die vreselijke schoonouders. Ik word echt zó plaatsvervangend boos als ik ook van die verhalen lees dat ouders/schoonouders vinden dat ze t recht hebben hun kleinkind zo snel mogelijk te zien. Het zullen de hormonen wel zijn want normaal ben ik helemaal niet zo. De pitbull komt in me naar boven >:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')