Leukkkk!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:02 schreef angelatje het volgende:
Wat een lieve babyfotos in het vorige topic![]()
Mag er meisje achter mijn naam?
Ja had het al gezien voor de echoscopiste het zei. Ook op de foto's is het duidelijk te zienquote:Op zaterdag 20 februari 2016 21:47 schreef Molo het volgende:
Supertof toch
Wel zelf ook goed kunnen zien?
2 weken?! Nietquote:Op zondag 21 februari 2016 08:06 schreef Frummeltje86 het volgende:
Sicilia, van harte gefeliciteerd met je mooie ventje! Wat een snelle bevalling zeg! Nu lekker bijkomen en genieten samen!![]()
LB, ik hoop dat je snel naar huis mag met je kleine mannetjedarmkrampjes zouden inderdaad verboden moeten worden...
![]()
Ter afsluiting van mijn verblijf in ZG hierbij nog een foto van onze T. Morgen is ze alweer twee weken oud, de tijd vliegt!
[ afbeelding ]
Same. Wil ook thuis bevallen maar heb nog geen fijn thuis (moeten nog ander huis vinden en verhuizen).quote:Op zaterdag 20 februari 2016 22:09 schreef klaprooss het volgende:
Ik wilde bij nummer 2 altijd thuis bevallen, we wonen nu in, waarschijnlijk ook als de baby komt. Eerste gevoel zegt ziekenhuis maar ik kan het idee van een thuis bevalling nog niet laten gaan. Ik weet dat ik nog aaaaaaalle tijd heb maar ik ben er wel erg mee bezig ineens.
Ik mag in de OP met als (voorlopige) datum 5 oktober aub!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 18:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote
Ik vind het altijd zo lief dat jij je herinnert wat ik verteld heb en er dan op terugkomt, ik vergeet altijd allesquote:Op donderdag 18 februari 2016 21:53 schreef Arja het volgende:
Had je bij de vk eigenlijk nog aangekaart dat je hun toon vervelend vond nadat je een afspraak had gemistj
En het nog over kraamzorg gehad?
Ik zit zelf ook naar een badbevalling te neigen, maar ik heb het gevoel dat ik er te weinig over weet.quote:Op zondag 21 februari 2016 12:35 schreef elamanilo het volgende:
Och Frummel, wat een popje, die haartjes![]()
Hier ga ik weer voor de thuis-badbevallingDie is vorige keer uitstekend bevallen!
Ik heb je een PM gestuurd!quote:Op zondag 21 februari 2016 14:14 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Ik zit zelf ook naar een badbevalling te neigen, maar ik heb het gevoel dat ik er te weinig over weet.
Kan je er wat over vertellen? Misschien in een pm als het hier niet mag.
Ze is prachtig Frummeltje. Nog gefeliciteerd!
Hands up baby!quote:Op zondag 21 februari 2016 08:06 schreef Frummeltje86 het volgende:
Sicilia, van harte gefeliciteerd met je mooie ventje! Wat een snelle bevalling zeg! Nu lekker bijkomen en genieten samen!![]()
LB, ik hoop dat je snel naar huis mag met je kleine mannetjedarmkrampjes zouden inderdaad verboden moeten worden...
![]()
Ter afsluiting van mijn verblijf in ZG hierbij nog een foto van onze T. Morgen is ze alweer twee weken oud, de tijd vliegt!
[ afbeelding ]
Kan een doula dan geen uitkomst bieden? Geen ervaring mee maar dan is er wel extra ondersteuning tijdens de bevalling. En misschien in gesprekken van tevoren wat angst wegnemen? Voor alle mannen met angsten; waar zijn die op gebaseerd enzo. Als dat bijv is oei ik moet het allemaal zelf doen straks gaat er iets mis en weet ik niet hoe en wat etc. Misschien is daar ergens over te praten, of brengt een extra (kundig) persoon hebben bij de bevalling al rust met zich mee.quote:Op zondag 21 februari 2016 09:35 schreef Fien10 het volgende:
Thuisbevallen heb ik zelf ook even overwogen maar ik ben onder behandeling van het ziekenhuis en heb gekozen daar ook te blijven. Daarbij kan ik het m'n vriend niet aan doen om thuis te bevallen..![]()
Hij ziet zo erg tegen de bevalling op en vindt het allemaal zo spannend. Terwijl ik zelf er juist erg naar uitkijk en benieuwd ben hoe mijn lijf het gaat doen en hoe het gaat zijn. Mijn wens om thuis te bevallen weegt trouwens echt niet op tegen de angst van m'n vriend. Ik vind een ziekenhuis ook prima. Als ik hem daarbij help dan doe ik het graag. Bij een tweede zien we wel weer verder.
Het is niet echt de angst dat het mis zal gaan, maar meer de angst dat hij mij pijn moet zien lijden en dat het er misschien bloederig aan toe gaat. Hij is niet zo'n held met ziekenhuizen enzo. Met bloedprikken heeft hij een week ervoor al slapeloze nachten. Zelf zie ik er niet tegenop. Ik denk dat ik de weeen gewoon zelf in m'n eigen cocon wil opvangen en niet de hele tijd een strelende hand van vriend over m'n rug wil. Daar word ik normaal gesproken namelijk nogal kriegel van als ik pijn heb/ziek ben. Laat mij maar gewoon met rust. Wie weet is dat tijdens de bevalling wel totaaaaal anders want ik heb het natuurlijk nog nooit gedaan, maar dat is de verwachting die ik op dit moment heb. Ik wil er zelf ook zo min mogelijk mensen bij hebben. En dan bedoel ik eigenlijk vooral dat ik alleen m'n vriend wil en geen moeder of vriendin of wat dan ook.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:10 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Kan een doula dan geen uitkomst bieden? Geen ervaring mee maar dan is er wel extra ondersteuning tijdens de bevalling. En misschien in gesprekken van tevoren wat angst wegnemen? Voor alle mannen met angsten; waar zijn die op gebaseerd enzo. Als dat bijv is oei ik moet het allemaal zelf doen straks gaat er iets mis en weet ik niet hoe en wat etc. Misschien is daar ergens over te praten, of brengt een extra (kundig) persoon hebben bij de bevalling al rust met zich mee.
Dit schrikbeeld wordt hier wel vaker genoemd, maar ik heb 10+ ziekenhuisbevallingen meegemaakt als co-assistent en nooit zaten er familieleden in het ziekenhuis of zelfs op de gang te wachten. Zij hoeven niet te weten dat het begonnen is, en ze weten dus ook niet wanneer de baby er is totdat jullie zelf gaan bellen/smsen/appen. En dat kan prima als je weer thuis bent.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef Fien10 het volgende:
Ik wil gewoon echt in alle rust samen met m'n vriend op ons gemak ons kindje leren kennen. En als er dan allemaal mensen in de gang van het ziekenhuis zitten zou ik daar helemaal gestrest van worden. Ik geloof dat ik me daar meer zorgen om maak als om de hele bevalling..
Niemand laten weten dat je aan t bevallen bent. Ze weten dan niet waar ze heen moeten. En idd wat vivi zegt, de meeste ziekenhuizen willen niet eens familie op de gang. En sowieso kenbaar maken bij familie en in je bevalplanquote:Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Het is niet echt de angst dat het mis zal gaan, maar meer de angst dat hij mij pijn moet zien lijden en dat het er misschien bloederig aan toe gaat. Hij is niet zo'n held met ziekenhuizen enzo. Met bloedprikken heeft hij een week ervoor al slapeloze nachten. Zelf zie ik er niet tegenop. Ik denk dat ik de weeen gewoon zelf in m'n eigen cocon wil opvangen en niet de hele tijd een strelende hand van vriend over m'n rug wil. Daar word ik normaal gesproken namelijk nogal kriegel van als ik pijn heb/ziek ben. Laat mij maar gewoon met rust. Wie weet is dat tijdens de bevalling wel totaaaaal anders want ik heb het natuurlijk nog nooit gedaan, maar dat is de verwachting die ik op dit moment heb. Ik wil er zelf ook zo min mogelijk mensen bij hebben. En dan bedoel ik eigenlijk vooral dat ik alleen m'n vriend wil en geen moeder of vriendin of wat dan ook.
Ik ben trouwens nu al tegen m'n ouders en schoonouders enzo aan t vertellen dat ze NIET in de gang van het ziekenhuis hoeven te gaan wachten tot het geboren is. Mochten er geen complicaties zijn en mogen we na de bevalling gewoon naar huis dan wil ik thuis het bezoek van de opa en oma's en vooral niet als ik net bevallen ben en m'n baby aan het ontmoeten ben. Dat lijkt mij echt verschrikkelijk. Hoeveel ik ook van m'n ouders houd. Ik wil gewoon echt in alle rust samen met m'n vriend op ons gemak ons kindje leren kennen. En als er dan allemaal mensen in de gang van het ziekenhuis zitten zou ik daar helemaal gestrest van worden. Ik geloof dat ik me daar meer zorgen om maak als om de hele bevalling..
Ik snap jequote:
Man heeft bij ons toen eerst de peuter zelf opgehaald bij de oppassers. Dan mis je ook de awkwardness.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:56 schreef Amsel het volgende:
Toen dreumes werd geboren had ik die dag een afspraak met m'n moeder, dus die moest ik wel laten weten wat er aan de hand wasZij heeft vervolgens mijn vader (ze zijn gescheiden) en broer gebeld. Mijn vader is toen in de auto gestapt en heeft bij m'n moeder gewacht tot ze mochten langskomen. M'n broer kwam de volgende dag. De ouders van mijn man wonen niet in NL en waren er een kleine week later.
Deze keer vind ik het lastiger, omdat iemand op dreumes zal moeten passen, maar ik wil na de bevalling eerst tijd met z'n viertjes. We zijn in de tussentijd verhuisd, dus niemand woont meer dichtbij. En om nou aan degene die op dreumes past te vragen om meteen weer weg te wezen zodra we thuiskomen is ook niet zo aardig
Dat! Precies datquote:Op zondag 21 februari 2016 16:58 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb het plan om 's nachts thuis te bevallen, en dat de baby er dan is als F. wakker wordt. Gaat vast werken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |