quote:Op zondag 21 februari 2016 17:37 schreef Crumpette het volgende:
Ik wil/moet in het zkh en na de noodoppas in de nacht komt mijn moeder op W passen bij ons thuis. Die mag van mij ook blijven wanneer we thuiskomen, alleen maar handig lijkt me. Ze was er ook een paar dagen toen ik thuiskwam vorige keer en dat was fijn. Nu kan ze mooi W entertainment verzorgen!
Verder zie ik het wel. Plannen zijn mooi, maar die gaan toch meteen het raam uit met weeen
Fien, mijn ventje woog dik 3700 gram en was 53 cm bij de geboorte, maar hij verzoop in maat 56. 50 was zelfs nog ruim, dus ik zou dat zeker aanhouden voor een eerste pakje. Na een week of 2 was het hier al wel wat te krap, maar 2 pakjes maat 50 lijkt me prima om te hebben.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:57 schreef Fien10 het volgende:
Nou dat geloof ik ook wel hoor Crump, uiteindelijk loopt alles anders. Maar ga dit wel van te voren even aangeven en bespreken. En hopen dat ze zich dan daar aan houden.
Dan nog een vraag aan de moeders onder ons. Hebben sommige van jullie écht de ervaring dat je pasgeboren hummeltje niet in maatje 50 pastte? Ik heb namelijk 2 pakjes op het oog als eerste pakje, maar ik denk er wel aan om maatje 50 te kopen. Ik vind omgeslagen niet zo mooi staan..En ik vind best een verschil zitten tussen 50 en 56 en 56 lijkt dan zo groot. M'n vriendinnetje had alleen maar 56 gekocht en ook voor z'n eerste pakje maar daar zwom haar baby van 52 cm en 4 kilo toch echt in.
Dus hebben jullie ervaring dat maatje 50 na de geboorte écht veel te klein is? Zo'n hummeltje is toch ook nog helemaal opgevouwen van in de buik? Dat hij er snel uitgroeid snap ik. Ik zal ook geen hele garderobe maat 50 kopen, maar 2 of 3 pakjes..
Maar dan moet hij dus twee uur rijden voor het ophalen en zo lang wil ik helemaal niet dat hij bij ons weg is zo vlak na de geboortequote:Op zondag 21 februari 2016 17:09 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Man heeft bij ons toen eerst de peuter zelf opgehaald bij de oppassers. Dan mis je ook de awkwardness.
Mijn baby paste maat 50 niet. Nouja, het paste wel, maar mouwtjes en pijpen waren te kort. Maar dat is wel vrij uitzonderlijk.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:57 schreef Fien10 het volgende:
Nou dat geloof ik ook wel hoor Crump, uiteindelijk loopt alles anders. Maar ga dit wel van te voren even aangeven en bespreken. En hopen dat ze zich dan daar aan houden.
Dan nog een vraag aan de moeders onder ons. Hebben sommige van jullie écht de ervaring dat je pasgeboren hummeltje niet in maatje 50 pastte? Ik heb namelijk 2 pakjes op het oog als eerste pakje, maar ik denk er wel aan om maatje 50 te kopen. Ik vind omgeslagen niet zo mooi staan..En ik vind best een verschil zitten tussen 50 en 56 en 56 lijkt dan zo groot. M'n vriendinnetje had alleen maar 56 gekocht en ook voor z'n eerste pakje maar daar zwom haar baby van 52 cm en 4 kilo toch echt in.
Dus hebben jullie ervaring dat maatje 50 na de geboorte écht veel te klein is? Zo'n hummeltje is toch ook nog helemaal opgevouwen van in de buik? Dat hij er snel uitgroeid snap ik. Ik zal ook geen hele garderobe maat 50 kopen, maar 2 of 3 pakjes..
Je mag nog een poosje, je bent over 1,5 week pas uitgerekend (volgens je ticker).quote:Op zondag 21 februari 2016 19:12 schreef LadyBlack het volgende:
Ik moet er nog een beetje aan wennen dat ik niet meer zwanger ben en hier niet meer 'hoor'
Oooooh wat verschrikkelijk! Kun je de volgende keer als ze wéér naar de datum vragen niet eerlijk zeggen dat je dat niet wilt delen omdat je graag in alle rust samen met je man jullie kindje wil leren kennen. En dat je hen belt als ze mogen komen kijken? Ik had het niet verwacht maar ik merk zelf echt dat ik me daar zo vreselijk druk om maak. Ik ga het dus wel van te voren zeggen. En ik heb niet eens van die vreselijke schoonouders. Ik word echt zó plaatsvervangend boos als ik ook van die verhalen lees dat ouders/schoonouders vinden dat ze t recht hebben hun kleinkind zo snel mogelijk te zien. Het zullen de hormonen wel zijn want normaal ben ik helemaal niet zo. De pitbull komt in me naar bovenquote:Op zondag 21 februari 2016 20:19 schreef onomatopee het volgende:
Sicilia, jij snelle! Gefeliciteerd![]()
![]()
En jeetje, wat een activiteit hier! Wat een mooie baby's zag ik voorbij komenEn nu is het wachten gewoon al op de maartbaby's
![]()
![]()
LB, logisch dat dat even wennen is! Hoe is het nu met jou?
Razz 37 weken! En dat klinkt fijn ontspannen, goed zo![]()
Over bezoek en kraamvisite vlak na de bevalling: mijn schoonouders zaten dus inderdaad op de gang toen het eerste kleinkind onderweg was, ik moet er zelf niet aan denken.. Er wordt nu ook steeds gevraagd of we al een datum weten van de ks, maar we zijn niet van plan dat te delen, kans is groot dat ze dan gewoon in de kantine van het zh gaan zitten wachten of een hotel in de buurt boeken. Man en ik hebben daar allebei geen zin in, we zitten er juist over te denken om de eerste dag(en) sowieso fijn met z'n drietjes te zijn. Laat ons eerst maar even wennen aan elkaar, de buitenwereld komt daarna wel weer
Nee dat zou ik ook niet doen hoor, daar is de band ook veel te goed voor. Zoals jij het had lijkt het me inderdaad helemaal prima. Ik denk ook dat graag wil laten zien wat we gebakken hebben. Maar wel eerst even in alle rust m'n baby leren kennen en een uurtje huid op huid contact en de tijd nemen voor de eerste keer aan de borst, even lekker douchen en dan de familie bellen dat hij geboren is. Mochten er geen complicaties zijn en mochten we naar huis mogen dan doen we de visite lekker thuis en mochten we moeten blijven dan kunnen ze komen. Nu hopen dat het allemaal volgens mijn idealen verloopt..quote:Op zondag 21 februari 2016 20:46 schreef L0t.. het volgende:
Vorige keer 's nachts bevallen en eind van de ochtend/begin van de middag kwamen de ouders en schoonouders op bezoek. Dat was echt helemaal prima, wilde hen ook heel graag hun kleinkind laten zien![]()
Ik zou ook echt niet zitten te wachten op (schoon)ouders die op de gang zitten te wachten tijdens de bevalling maar om ze nou een paar dagen te laten wachten tot ze hun kleinkind mogen zien vind ik ook wel erg cru hoor..
Zo ging het dus steeds bij de ziekenhuisbevallingen waar ik bij mocht zijn.quote:Op zondag 21 februari 2016 21:03 schreef Fien10 het volgende:
Maar wel eerst even in alle rust m'n baby leren kennen en een uurtje huid op huid contact en de tijd nemen voor de eerste keer aan de borst, even lekker douchen en dan de familie bellen dat hij geboren is.
Holymoly!quote:Op zondag 21 februari 2016 21:26 schreef ikke_84 het volgende:
Hier 3 weken lang maatje 50 kunnen gebruiken. Maar mijn vriendin heeft er 1 van 58cm en 10 pond gebakken en die begon in 62maar denk dat dat echt wel een uitzondering is.
Fien de pitbullquote:Op zondag 21 februari 2016 20:35 schreef Fien10 het volgende:
[..]
Oooooh wat verschrikkelijk! Kun je de volgende keer als ze wéér naar de datum vragen niet eerlijk zeggen dat je dat niet wilt delen omdat je graag in alle rust samen met je man jullie kindje wil leren kennen. En dat je hen belt als ze mogen komen kijken? Ik had het niet verwacht maar ik merk zelf echt dat ik me daar zo vreselijk druk om maak. Ik ga het dus wel van te voren zeggen. En ik heb niet eens van die vreselijke schoonouders. Ik word echt zó plaatsvervangend boos als ik ook van die verhalen lees dat ouders/schoonouders vinden dat ze t recht hebben hun kleinkind zo snel mogelijk te zien. Het zullen de hormonen wel zijn want normaal ben ik helemaal niet zo. De pitbull komt in me naar boven
Ik snap het, heel goed. En als je een datum 1 of 2 dagen na de echte datum noemt? Hebben ze toch iets om naar uit te kijken en jij toch nog je rust. Of voelt dat verkeerd?quote:Op maandag 22 februari 2016 14:01 schreef onomatopee het volgende:
knifty, blegh, buikgriep is zo vervelend! Goed dat je thuis bent vandaag, beetje meer uitzieken nog![]()
Kimpossible, wat mooi dat de werkelijkheid zo anders was dan je gevoel vooraf
[..]
Fien de pitbullIk verwoordde het misschien wat verkeerd, ik heb zeker geen vreselijke schoonouders hoor
Het is vooral een verschil in benadering/beleving denk ik, man en ik zijn beide wat meer op onszelf (eerst zelf/met z’n tweetjes de dingen een béétje verwerken, daarna pas met anderen delen) terwijl zijn ouders/familie veel meer de behoefte hebben om direct alles te delen met elkaar.
Het is ook weer niet zo dat we dagen willen wachten voor ze langs kunnen komen, maar een paar uur toch zeker wel. Ik zou me er gewoon echt niet lekker bij voelen, wetende dat ze op de gang zitten te wachten tot ze erbij kunnen. Maar dat baseer ik ook een beetje op hoe het gaat sinds ze weten dat ik zwanger ben, als ik duidelijk aangeef dat het niet uitkomt om af te spreken, gaat mijn sm toevallig winkelen in onze stad (terwijl dat voor haar een hele onderneming is qua afstand) en komt ze langs voor een spontane kop thee/blijven eten, als we niet direct reageren op een app/mail blijft ze bellen tot ze 1 van ons gesproken heeft, etc. Ik vind dat gewoon best benauwend, vooral omdat het eerst veel minder was.. En dat ligt ook aan mij natuurlijk, dat benauwde gevoel, maar is wel een reden om nu wat stelliger vast te houden aan dat we écht de datum niet willen delen en pas bellen als we die paar uur hebben gehad. Dat ze ondanks uitleg ernaar blijven vragen zie ik dan maar als enthousiasme, nieuwsgierigheid en verschil in referentiekader, allemaal dingen die ik ook echt wel snap. Ik vind het heel fijn dat ze zo betrokken willen zijn bij ons kind, ook al klinkt het nu niet zo, maar het voelt soms een beetje too much..
Dat kan ja. Maar dan is er al eenquote:Op maandag 22 februari 2016 14:13 schreef Franny_G het volgende:
Als ze dat dan later horen, zijn ze misschien boos dat je niet eerlijk was. Nee, het lijkt me dat de schoonouders zullen moeten accepteren dat je zoiets voor je wilt houden. Bij een spontane bevalling horen ze het toch ook in veel gevallen pas als de baby er is? Niet iedereen zal tijdens de bevalling zelf contact opnemen, en als je dat wel doet, dan is dat een keuze, en zeker geen verplichting. Ik zou er ook niet tegen kunnen als mensen in de kantine aan het wachten zijn. Mijn bevalling duurde vrij lang en ik zou daar alleen maar door afgeleid zijn geweest. Ze waren in gedachten bij me, dat was genoeg.(En achteraf zag ik dat mijn zussen zenuwachtig aan het appen waren geweest in de groepspap "Het duurt wel heel lang!" "Ja, achggut, hoop dat ze het trekt allemaal'.
)
Volgens mij niet hoor! Maar wat je zelf hebt meegemaakt, dat is denk ik wat je onbewust ook verwacht? (Zoals ik nog steeds soms even vergeet dat ik nu een méisje krijg, een meisje!quote:Op maandag 22 februari 2016 15:15 schreef Molo het volgende:
Is de datum waarop baby zich aandient bij een normaal lopende zwangerschap eigenlijk gelinkt aan hoe vroeg/laat je moeder worp?
Geen flauw idee hoor, wellicht domme vraag
quote:Op maandag 22 februari 2016 15:18 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor! Maar wat je zelf hebt meegemaakt, dat is denk ik wat je onbewust ook verwacht? (Zoals ik nog steeds soms even vergeet dat ik nu een méisje krijg, een meisje!)
Je mag de weken er wel weer achteraan plakken he, dat is ook lekker hoor!quote:Op maandag 22 februari 2016 15:20 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Ik heb geen idee, hoop alleen uit egocentrisch gedrag van mij niet dat het te vroeg komt, heb niet voor niets aangegeven dat ik 6 weken verlof wilde vooraf
Jawel, maar nu druk en ik heb nog zoveel plannenquote:Op maandag 22 februari 2016 15:25 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Je mag de weken er wel weer achteraan plakken he, dat is ook lekker hoor!
Mijn kleintje ligt met een rompertje en slofjes in zijn couveusequote:Op maandag 22 februari 2016 16:03 schreef Piekie81 het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jou, je bloeddruk en je mooie mannetje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |