abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160177757
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, (nee, dit is nog niet aan de orde :6 ): Stel je neemt ouderschapsverlof op en je krijgt een tweede kindje. Je laat dit eindigen op de dag dat je zwangerschapsverlof ingaat, dus je zwangerschapsuitkering wordt gebaseerd op een volledige werkweek. Je begint weer met ouderschapsverlof opnemen op de dag dat je bevallingsverlof eindigt. Is dat illegaal of doodnormaal?
Heel normaal :Y (bij mij op het werk)

En ook heel apart, want ik heb een contract van 28 uur waarvan ik 4 uur onbetaald OV opneem per week. En in de tijd dat ik thuis tijdens mijn verlof niks zit te doen verdien ik dus meer dan wanneer ik kom werken :+
  woensdag 24 februari 2016 @ 16:16:22 #277
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160178456
@Svane: wat leuk dat het herkenbaar is! Het went dus nooit :+

Ik heb erg weinig verstand van de verlofmaterie, dus kan weinig toevoegen aan jullie discussie. Weer zo'n regeldingetje.

Intussen lijkt het wel of ik sinds gister plopjes in mijn buik voel. Niet laag, maar tussen mijn maag en onderbuik. Een soort continue rommelende buik. Nu rommelen die darmen wat af, maar dit is anders. Dit kan toch niet al bij 14 wkn? :o
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:06:34 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160180805
Je baarmoeder komt nu als het goed is net ietsje boven je schaambot uit, dus alles wat je daarboven voelt lijken me nog je darmen.... Als t echt laag zit kan t heel goed je baby zijn! O+
pi_160180817
Gefeliciteerd Appelientje!
Miezziej veel plezier bij de echo!

Quoi, ik voelde de baby ook al heel vroeg maar wel echt heel laag in m'n buik. Ik kan als ik lig ook heel erg goed m'n baarmoeder voelen maar die zit nu nog echt tussen m'n navel en m'n schaambeen in. Ik ben morgen 18 weken.
Ik had ook dat ik al veel plopjes had in m'n buik wat hoger ook, terwijl ik dat normaal nooit had voor m'n idee, maar dat is misschien omdat je er nu juist extra op let. Baby voelt wel anders als die plopjes darmen bij mij.
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:08:17 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_160180828
Oh en wat verlof betreft; ik heb gekozen voor onbetaald verlof tussen mijn bevallingsverlof en mijn zomervakantie eind juni. Dus nu mijn bevallingsverlof al zo vroeg ingaat heb ik gewoon heerlijk lang verlof, en dan ga ik daar maar gewoon hartstikke van genieten O+!

Per 1 juli pas weer aan het werk, dan is mijn kind gewoon al ruim 4 maanden! :o
pi_160180995
Wij zitten ook met een moeilijke situatie qua verlof. We werken allebei 40 uur momenteel, en beide werkgevers bieden geen mogelijkheid om minder te werken. Ook hebben we allebei een flinke reistijd. Mijn vriend reist minstens twee uur per dag en ik minstens drie uur. Dit zou betekenen dat ons kindje straks zo'n 11 uur per dag, vijf dagen per week naar de opvang moet. Er is in de buurt geen opvang die vroeg genoeg opengaat, we vertrekken om kwart voor zeven in de ochtend. En mijn vriend is dan vaak rond half zes thuis, en ik ergens tussen half zeven en half 8. Onze situatie is dus niet werkbaar meer op het moment dat mijn zwangerschapsverlof ophoudt. Sowieso wil ik niet 60 uur per week van huis zijn voor werk.

Dit betekent dat minstens een van ons op zoek moet naar ander werk. Omdat ik meer verdien, gaat dat in eerste instantie mijn vriend zijn. Ik denk dat als hij over ouderschapsverlof begint op zijn werk, het sowieso snel einde oefening is. Maar ik ben het reizen ook wel zat... We kregen toevallig gisteren te horen dat onze afdeling verhuist naar een kleinere locatie (waar we niet allemaal passen), dus dat we in de toekomst nog maar twee dagen per week op kantoor mogen werken. Mij hoor je niet klagen, dat scheelt me gauw 10 uur per week...

Ik vind het moeilijk om nu aan de toekomst te denken. Ik hoop maar dat we de situatie qua werk kunnen verbeteren, want dit is zonder kinderen soms al bijna niet te doen. Als mijn vriend avonddiensten heeft, spreken we elkaar de hele week niet omdat we maar een paar uur per dag samen thuis zijn en een van ons dan altijd slaapt. Mijn vriend heeft al een groot deel van mijn zwangerschap niet echt bewust meegemaakt hierdoor, ik wil niet dat de opvoeding van ons kind ook zo moet verlopen...
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:25:31 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_160181081
Maar luna, open vraag, hoe zag je dat voor je dan voordat je aan kinderen begon :@? Gewoon hetzelfde en dan een baby erbij of zo? Ik neem aan dat je daar wel een beeld bij hebt gevormd voordat je de stap genomen hebt om te wohtsen?
Wettelijk gezien kunnen ze ouderschapsverlof niet weigeren en ook een aanvraag voor minder uren niet. Ik zou niet zonder meer aannemen dat er niks mogelijk is.
KuikenGuppy
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:34:30 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160181266
@LB & @Fien: Het zal dan wel mijn eeuwige onstilbare honger zijn :@ :D

Whoeah Luna, dat zijn flinke werkweken. Zo leefden wij tot vier jaar geleden ook en ik moest niet dénken aan een kind erbij. Dat is ook persoonlijk natuurlijk. Maar fijn dat er verandering aan zit te komen :)
pi_160182130
Wow Luna! Ik zou van dergelijke werkweken non-zwanger al extreem ongelukkig worden! -O-
dus druk aan het banen zoeken of werken jullie in een branche waar je redelijk last minute kan switchen?
pi_160182330
Dat klonk negatief! Ik ben stiekem juist eigenlijk jaloers dat er mensen zijn die hun werk dermate leuk vinden dat zulke uren natuurlijk geen ramp hoeven zijn. Ik ben echt nog een starter qua werk en hoop echt dat ik ook nog een baan krijg waarbij ik niet vooral werk omdat het nou eenmaal geld oplevert...
pi_160182973
Lunamatic het 'werkleven' wat je beschrijft is voor mij heel herkenbaar. Zo leefden mijn man en ik ook voordat ons 1e kindje ter wereld kwam.

Hoe leuk vindt (een van jullie beiden) zijn/haar werk? En is het geen optie om op eenzelfde soort functie, of misschien wel een totaal andere functie te solliciteren dichter bij huis? Je geeft aan dat jouw wederhelft de minstverdienende is. Bovendien is hij niet zwanger. Dat solliciteert natuurlijk ook een stuk makkelijker. Ik snap dat je niet gelukkig wordt van het idee dat je kind dadelijk zulke lange dagen op de opvang moet maken. Een vlugge berekening vanuit het OP lijstje leert me dat je nu ongeveer 6 maanden bent? Jullie moeten uiteraard zelf doen waar jullie je goed bij voelen. Maar mijn idee zou zijn dat mijn partner dan een baan dichter bij huis gaat zoeken.

Moeilijke kwestie hoor, zeker als je ergens prima op je plek zit. Ik hoop dat jullie er samen uit komen :Y
pi_160183578
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:04 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik weet het eigenlijk nog niet goed. Ik weet niet wat voor moeder ik ga zijn en hoe mijn behoefte is aan werk/contacten buiten de deur. Ik weet nog niet wat voor kind ik krijg en hoe vermoeiend het zal zijn. Ik weet nog niet hoe goed ik ben in het loslaten van de zorg. Ik weet nog niet of en hoe ik de juiste balans werk-prive vind (ik doe best pittig werk dat veel van je eigen evenwicht kan vragen).
Ik weet nog niet waar ik woon, hoe hoog mijn hypotheek is en hoe veel het nodig is dat ik ga werken.

Ik vind het dus wel lastig dat ik daarover nu al een beslissing moet nemen. Ik weet alleen dat ik, zeker het eerste jaar, 32 uur veel te veel vind. En ik ga er vanuit dat ik zo intens geniet van het langverwachte moederschap, dat ik er zo min mogelijk van wil missen. Plus dat ik de opvang in mijn netwerk regel en geen kdv of gastouder wil zo lang mijn kind niet kan praten en dat wordt denk ik ook lastig te regelen voor 32 uur.
Maar dan is ouderschapsverlof toch ideaal om te kijken wat het beste bij jullie past? Alleen als je bij voorbaat al weet dat het uiteindelijk toch max 32 uur gaat zijn zou ik daarvanuit gaan en niet 40 :)

Jeetje Luna, dat klinkt idd veel! Ik werk 4 dagen en heb een uur reistijd per enkele reis en dat vind ik al veel. Ik doe iets heel specifieks en vind dat ook heel leuk, maar ik hou wel m'n ogen open voor iets dat dichter in de buurt is. Maar ik heb het geluk dat mijn vriend 3 dagen thuis kan zijn met de kindjes, omdat hij naast een kleine vaste baan ZZPer is en zijn uren ook vaak s avonds kan maken.
pi_160183963
Even iets heel anders :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast: top 10 :o :o
pi_160184152
Dyre, even in de spiegel kijken voor je naar de dokter gaat? :P
pi_160184276
Eerst even zoeken hoe zo'n ding eruit hoort te zien :P (Ik zie op Google wel veel anatomische tekeningen en een paar hele ernstige gevallen :o)
  woensdag 24 februari 2016 @ 20:26:37 #291
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160184432
Dyre, hoeft niet altijd pijn te doen hoor, maar beter dat ze minder worden dan gaan groeien ;) Qua smeersel: even bij de apotheek Curanol halen (vrij verkrijgbaar). Zalf, evt. gecombineerd met tabletten. Zowieso fijn om in huis te hebben mocht t erger worden na de bevalling...
pi_160185579
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 19:56 schreef Dot. het volgende:

[..]

Maar dan is ouderschapsverlof toch ideaal om te kijken wat het beste bij jullie past? Alleen als je bij voorbaat al weet dat het uiteindelijk toch max 32 uur gaat zijn zou ik daarvanuit gaan en niet 40
Ik werk er nu 32 en wil 26 uitproberen, maar mocht me dat bevallen dan wil ik niet daarna terug moeten naar 32, of anders geld terug betalen.

Dyre dat soort dingen moet je nooit googelen :D
pi_160185676
Haha nee, maar ik moet wel iets te vergelijken hebben als ik met een spiegeltje ga kijken :D

Curanol ga ik even opschrijven in ieder geval, bedankt!
pi_160185683
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 07:53 schreef Loj het volgende:
Voor Lamb en Chanty een ks-gewone bevalling succesverhaal ;)

Ik heb na vele goede gesprekken met de gyn besloten om vaginaal te proberen maar met laagdrempelige beslissing voor een ks. Dus geen inleiding (daar lag mijn trauma na de eerste keer) of weeenopwekker ofzo :)

We hadden ook een datum al gepland voor een ks, maar Js meldde zichzelf O+

Ze hebben we alleen een waakinfuusje gegeven voor als er iets mis zou gaan met het litteken.
Uiteindelijk is Js er belachelijk snel en makkelijk uitgekomen (met maar een klein beetje schade).

Oh en sindsdien heb ik ook geen last meer van m'n ks litteken Chanty. Ik had tot Js werd geboren altijd pijn. Maar sindsdien niet meer.

En het herstel ging zoveel sneller! Ik hopp nog ooit op een derde en dan ga ik voor hetzelfde plan!
Even nog een keer terug halen :D
Had jij toevallig een bevalplan?

Of iemand anders die er misschien een met mij wil delen als voorbeeld?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_160185743
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:55 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik werk er nu 32 en wil 26 uitproberen, maar mocht me dat bevallen dan wil ik niet daarna terug moeten naar 32, of anders geld terug betalen.

Dyre dat soort dingen moet je nooit googelen :D
Bij onbetaald verlof hoef je niks terug te betalen toch? Je hoeft niet perse betaald te doen.

Dyre, sterkte! Ze kunnen ook uit zichzelf weggaan toch?
  woensdag 24 februari 2016 @ 21:01:55 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160185819
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:58 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

1. Puf
2. Pers
3. Vang

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160186601
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:12 schreef Dyre het volgende:
Even iets heel anders :@

SPOILER
Daarnaast: top 10 :o :o
spatader?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_160187214
Dank jullie voor de reacties. Het is inderdaad een best heftig werkleven, zeker naast een verbouwing en zwangerschap. De afspraak is hier dat mijn vriend minder gaat werken, omdat ik een vast contract heb en meer verdien en hij steeds tijdelijke contracten krijgt. Ik vind het ook een stuk leuker om te werken, terwijl hij het ook prima zou vinden als hij nooit weer hoefde te werken (heeft hij letterlijk gezegd). Financieel gezien zou het echter wel lekker zijn als hij twee tot drie dagen zou kunnen blijven werken, en ik denk dat het voor hem ook beter is. Ze komen op zijn werk steeds zoveel mensen tekort dat ze al moeilijk doen over een paar vrije dagen. Hij mocht eigenlijk niet eens vrij bij onze verhuizing, maar heeft toen echt aan moeten dringen. Vandaar onze angst dat ze heel moeilijk gaan doen over ouderschapsverlof. En omdat hij steeds op tijdelijke basis werkt, betekent dat misschien wel het einde van zijn dienstverband daar.

Wat mezelf betreft is dit echt iets van de laatste weken. Voorheen vond ik het allemaal prima, maar momenteel staat mijn werk me een beetje tegen. Misschien zijn dat ook wel de zwangerschapshormonen, ik weet het niet. Ik voel me gewoon onrustig over mijn werksituatie. De collega's zijn heel leuk, de sfeer is goed, maar ik heb het idee dat ik toe ben aan wat anders. Misschien komt het ook wel omdat ik nu projecten moet laten schieten omdat ik weet dat ik dan met verlof ben. Je bent toch iets aan het afronden en dat voelt emotioneel gezien alsof ik niet meer terug ga komen, om een of andere reden....
  woensdag 24 februari 2016 @ 21:40:55 #299
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160187514
Lastige overwegingen, kan me voorstellen dat je minder speelruimte voelt met een tijdelijk contract. Dat speelt ook door mijn hoofd. Veel wijsheid toegewenst met een keuze maken :)

Wij zijn hier uit de eerste naam O+
Nu nadenken over de tweede naam
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_160187882
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:58 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Onze VK had een vragenlijstje. Ik heb daar bij de opmerkingen wel wat dingen bij gezet. Bijvoorbeeld dat als ik een KS zou krijgen mijn vriend bij de baby zou blijven en niet bij mij, en dat ik geen bv wilde geven. Ik kan 't nu niet meer terugvinden..

Oja, je kunt ook aangeven of je wel of geen AIO's erbij wilt hebben. Ik zag dit nog op de site van mijn VK:
"Denk bijvoorbeeld aan de manier van bevallen (zoals je houding), over omgaan met
pijn, over wat je wel en niet wilt in het eerste uur na de bevalling, en
over het doorknippen van de navelstreng."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')