Heel normaalquote:Op woensdag 24 februari 2016 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, (nee, dit is nog niet aan de orde): Stel je neemt ouderschapsverlof op en je krijgt een tweede kindje. Je laat dit eindigen op de dag dat je zwangerschapsverlof ingaat, dus je zwangerschapsuitkering wordt gebaseerd op een volledige werkweek. Je begint weer met ouderschapsverlof opnemen op de dag dat je bevallingsverlof eindigt. Is dat illegaal of doodnormaal?
Maar dan is ouderschapsverlof toch ideaal om te kijken wat het beste bij jullie past? Alleen als je bij voorbaat al weet dat het uiteindelijk toch max 32 uur gaat zijn zou ik daarvanuit gaan en niet 40quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:04 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk nog niet goed. Ik weet niet wat voor moeder ik ga zijn en hoe mijn behoefte is aan werk/contacten buiten de deur. Ik weet nog niet wat voor kind ik krijg en hoe vermoeiend het zal zijn. Ik weet nog niet hoe goed ik ben in het loslaten van de zorg. Ik weet nog niet of en hoe ik de juiste balans werk-prive vind (ik doe best pittig werk dat veel van je eigen evenwicht kan vragen).
Ik weet nog niet waar ik woon, hoe hoog mijn hypotheek is en hoe veel het nodig is dat ik ga werken.
Ik vind het dus wel lastig dat ik daarover nu al een beslissing moet nemen. Ik weet alleen dat ik, zeker het eerste jaar, 32 uur veel te veel vind. En ik ga er vanuit dat ik zo intens geniet van het langverwachte moederschap, dat ik er zo min mogelijk van wil missen. Plus dat ik de opvang in mijn netwerk regel en geen kdv of gastouder wil zo lang mijn kind niet kan praten en dat wordt denk ik ook lastig te regelen voor 32 uur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast: top 10![]()
![]()
Ik werk er nu 32 en wil 26 uitproberen, maar mocht me dat bevallen dan wil ik niet daarna terug moeten naar 32, of anders geld terug betalen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:56 schreef Dot. het volgende:
[..]
Maar dan is ouderschapsverlof toch ideaal om te kijken wat het beste bij jullie past? Alleen als je bij voorbaat al weet dat het uiteindelijk toch max 32 uur gaat zijn zou ik daarvanuit gaan en niet 40
Even nog een keer terug halenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 07:53 schreef Loj het volgende:
Voor Lamb en Chanty een ks-gewone bevalling succesverhaal
Ik heb na vele goede gesprekken met de gyn besloten om vaginaal te proberen maar met laagdrempelige beslissing voor een ks. Dus geen inleiding (daar lag mijn trauma na de eerste keer) of weeenopwekker ofzo
We hadden ook een datum al gepland voor een ks, maar Js meldde zichzelf
Ze hebben we alleen een waakinfuusje gegeven voor als er iets mis zou gaan met het litteken.
Uiteindelijk is Js er belachelijk snel en makkelijk uitgekomen (met maar een klein beetje schade).
Oh en sindsdien heb ik ook geen last meer van m'n ks litteken Chanty. Ik had tot Js werd geboren altijd pijn. Maar sindsdien niet meer.
En het herstel ging zoveel sneller! Ik hopp nog ooit op een derde en dan ga ik voor hetzelfde plan!
Bij onbetaald verlof hoef je niks terug te betalen toch? Je hoeft niet perse betaald te doen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:55 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik werk er nu 32 en wil 26 uitproberen, maar mocht me dat bevallen dan wil ik niet daarna terug moeten naar 32, of anders geld terug betalen.
Dyre dat soort dingen moet je nooit googelen![]()
1. Pufquote:Op woensdag 24 februari 2016 20:58 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Even nog een keer terug halen
Had jij toevallig een bevalplan?
Of iemand anders die er misschien een met mij wil delen als voorbeeld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:12 schreef Dyre het volgende:
Even iets heel andersspatader?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast: top 10
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
Onze VK had een vragenlijstje. Ik heb daar bij de opmerkingen wel wat dingen bij gezet. Bijvoorbeeld dat als ik een KS zou krijgen mijn vriend bij de baby zou blijven en niet bij mij, en dat ik geen bv wilde geven. Ik kan 't nu niet meer terugvinden..quote:Op woensdag 24 februari 2016 20:58 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Even nog een keer terug halen
Had jij toevallig een bevalplan?
Of iemand anders die er misschien een met mij wil delen als voorbeeld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |