abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160169264
Gefeliciteerd Appelientje *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  woensdag 24 februari 2016 @ 09:56:01 #242
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160169324
Ik kan niet helemaal meepraten want mijn eerste ging pas na een jaar naar de opvang omdat ik geen baan had. Maar als ik kijk hoe lief ze met hem zijn (en andere kindjes) en hoe gek Lucas is op sommige juffen dan geloof ik niet dat het perse nadelig hoeft te zijn voor de hechting. Het belangrijkste is dat ze liefde en aandacht krijgen en niet de hele dag in een bix weggelegd worden. De juffen bij ons hebben heel vaak een baby lekker op de arm. Lucas heeft in het begin ook veel bij de juffen op schoot gezeten en zelfs geslapen omdat het zo spannend was een hij zich daar veilig voelde. Ga vooral eens kijken en vraag ze uit over de omgang met de kinderen. En vertrouw je gevoel. Een ander kdv hier voelde voor mij niet goed qua hoe ze omgingen met bepaalde dingen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_160169451
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 09:44 schreef Quoi het volgende:
Appelientje gefeliciteerd!

Ik heb weer een noob-momentje.
Ik fiets, op weg naar het station, altijd langs een huis dat me erg nieuwsgierig maakt. Het ligt aan het eind van onze straat en is een soort 'kinderhofje'. Aan de keukentafel zie ik altijd allemaal kids met verschillende leeftijden zitten en standaard dezelfde poes voor het raam O+ Nu ging ik toch eens googlen op het uithangbordje aan de gevel en nu blijkt dit een gastouder te zijn! Dit is echt hoe ik het zou willen: lekker dichtbij, aansluitend bij een groepje kids en in een vaste huiselijke omgeving. Omdat ze ook propvol zitten, wil ik alvast gaan mailen. Alleen: voor wanneer? Mijn eigen gedachten zijn om daar na een maand of drie na de geboorte mee te beginnen en nooit langer dan 2 dagen per week. Nu lees ik alleen van alles over onveilige hechting bij kinderopvang tot 6 maanden. Ik moet er zelf natuurlijk ook niet aan denken, om mijn kleine hubje in december al weg te brengen, maar ik zal toch ook weer aan de slag moeten. Wat is de ervaring van de moeders hier?
[..]
Ik heb ook zo'n fijne gastouder, op een bovenverdieping met een kat, én de kinderboerderij op de hoek O+ We hebben F er na vijf maanden heen gebracht. Ik vond dat toen best lastig, maar de gastouder was echt een schat en heeft F ook in de Manduca gedragen (die ik gewoon meegaf). Ik geloof niet dat je zo alle gastouders en kinderdagverblijven over een kam kunt scheren qua scheve hechting. Het lijkt mij niet fijn als je kind een poos in bed moet huilen omdat er zoveel andere kinderen zijn die ook aandacht vragen bijvoorbeeld. Dat zijn dus dingen waar we het over hebben gehad voordat ik F bij haar achterliet. Mijn gastouder zit bij een bemiddelingsbureau waar ze geloof ik maximaal twee baby's tegelijk mag hebben en twee oudere kinderen.

Nu is de tweede op komst en ik twijfel een beetje. Ik moet na de zomer gewoon weer naar school en dan is mijn verlof ook bijna afgelopen. Misschien dat ik de kleinste dus met drie maanden al bij de gastouder breng. Maar dan is ze wel samen met F en ik ken de gastouder al goed O+

Het is dus maar helemaal hoe het voelt! Ik zou sowieso vragen of er kans is op een plekje en zoja, of je een keer langs mag komen. Dat doet ze vast overdag, en dan kun je gewoon zien hoe het eraan toe gaat daar. :)
pi_160169521
Appelientje. Gefeliciteerd *O*
  woensdag 24 februari 2016 @ 10:15:29 #245
52229 Chanty
pi_160169542
16 maart pretecho O+
pi_160169669
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2016 09:22 schreef L0t.. het volgende:
De zwarte pakken van Kotex zijn fijn.
Dit!!

Daarom zat het verband nog in je pakket Lamb ;).
Ik lag 4 dagen in het ziekenhuis en het eerste wat de kraam deed toen ik thuis kwam, was man naar de winkel sturen voor de zwarte pakken van Kotex.
  woensdag 24 februari 2016 @ 10:57:55 #247
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160170245
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 09:56 schreef Chanty het volgende:
Ik kan niet helemaal meepraten want mijn eerste ging pas na een jaar naar de opvang omdat ik geen baan had. Maar als ik kijk hoe lief ze met hem zijn (en andere kindjes) en hoe gek Lucas is op sommige juffen dan geloof ik niet dat het perse nadelig hoeft te zijn voor de hechting. Het belangrijkste is dat ze liefde en aandacht krijgen en niet de hele dag in een bix weggelegd worden. De juffen bij ons hebben heel vaak een baby lekker op de arm. Lucas heeft in het begin ook veel bij de juffen op schoot gezeten en zelfs geslapen omdat het zo spannend was een hij zich daar veilig voelde. Ga vooral eens kijken en vraag ze uit over de omgang met de kinderen. En vertrouw je gevoel. Een ander kdv hier voelde voor mij niet goed qua hoe ze omgingen met bepaalde dingen.
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 10:05 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n fijne gastouder, op een bovenverdieping met een kat, én de kinderboerderij op de hoek O+ We hebben F er na vijf maanden heen gebracht. Ik vond dat toen best lastig, maar de gastouder was echt een schat en heeft F ook in de Manduca gedragen (die ik gewoon meegaf). Ik geloof niet dat je zo alle gastouders en kinderdagverblijven over een kam kunt scheren qua scheve hechting. Het lijkt mij niet fijn als je kind een poos in bed moet huilen omdat er zoveel andere kinderen zijn die ook aandacht vragen bijvoorbeeld. Dat zijn dus dingen waar we het over hebben gehad voordat ik F bij haar achterliet. Mijn gastouder zit bij een bemiddelingsbureau waar ze geloof ik maximaal twee baby's tegelijk mag hebben en twee oudere kinderen.

Nu is de tweede op komst en ik twijfel een beetje. Ik moet na de zomer gewoon weer naar school en dan is mijn verlof ook bijna afgelopen. Misschien dat ik de kleinste dus met drie maanden al bij de gastouder breng. Maar dan is ze wel samen met F en ik ken de gastouder al goed O+

Het is dus maar helemaal hoe het voelt! Ik zou sowieso vragen of er kans is op een plekje en zoja, of je een keer langs mag komen. Dat doet ze vast overdag, en dan kun je gewoon zien hoe het eraan toe gaat daar. :)
Dankje voor jullie reacties :) Je eigen gevoel volgen is natuurlijk ook leidend met dit soort dingen, dat had ik moeten weten ;) Ik ben nogal van het aanpakken deze dagen dus heb de mevrouw in kwestie maar even gemaild met mijn vraag. Hopelijk is er plek en een klik. Het zou echt geweldig zijn, zo dichtbij.

Ik voel me nog steeds een Alice in Wonderland trouwens in dit wereldje :P Ongelofelijk dat ik me met dit soort dingen bezig houd :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_160170491
Quoi, je Alice in Wonderland gevoel vind ik echt zo herkenbaar! Kind 1 krijgen we een soort van letterlijk in ons schoot geworpen dus toen was het ook zo plots over allemaal thema's nadenken waar ik nog nooit ook maar een beetje over nagedacht had. Voor ons eigenlijk juist een heel fijne manier, ik kan vooraf anders ook lang twijfelen en vind het wel overzichtelijk als sommige dingen in het leven gewoon voor je besloten worden. :+ echt actief kiezen voor een tweede kindje vond ik echt zó immens spannend! En nog steeds heb ik inderdaad soms het gevoel van HALLOOOOO hoe kan ík het zijn die nu iets voor een tweede kind aan het regelen is? Een tweede! Dat zijn er echt een heleboel. :+

Over opvang/gastouder; m'n eerste is vanaf 14 weken naar een kdv gegaan, ging eigenlijk heel soepel voor alle partijen en heb zelf eigenlijk het gevoel gehad dat het nooit iets 'slechts' rondom de hechting heeft aangericht. Ze ging wel korte dagen, van 10-16.30 ongeveer, 2x per week. Al stond ik de eerste dagen wel meteen buiten te janken haha :+ Eerlijk gezegd vond ik qua opvang de dreumesleeftijd veel ingewikkelder, in af en toe fases dat ze niet wilde en ze groot genoeg was om te beseffen dat je wegging maar te klein om goed uit te leggen wanneer je terugkomt. Bleh.
pi_160170527
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 06:36 schreef Dot. het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat de V&D z'n laatste uitverkoop deed en ik alle Nijntje kleren wilde kopen, maar je mocht pas naar de kassa als je twee uur in de winkel was geweest :')
Haha ja shit ik wilde ook nog Nijntjedingen halen maar dat kan nu niet meer (daar) :'(.

Gefeliciteerd Appelientje! *O*
pi_160170616
Quoi ook wij maken gebruik van een gastouder. Mijn oudste gaat erheen sinds ze 7 maanden is. Mijn jongste ging al toen hij 4 weken was. Maar qua binding zit het echt wel goed hoor ^O^ .
  woensdag 24 februari 2016 @ 11:34:44 #251
52229 Chanty
pi_160170996
Quoi mooi dat jullie er nu zo klaar voor zijn en blij mee zijn O+ Het is een een behoorlijke beslissing, niks mis om daar goed over te praten (zouden meer mensen moeten doen :+).

Net over ouderschapsverlof zitten lezen. Het aantal uren waar je recht op hebt ligt veeeeeel hoger dan ik aanvankelijk dacht. Nu heeft de werkgever twee maanden om een verzoek goed te keuren dus voor nu schiet ik er sowieso niks mee op om het verzoek te doen. Maar mijn gevoel zegt me wel steeds meer dat ik het wel na de bevalling ga opnemen. Los van de stress die ik nu heb en dat ik mijn draai nog niet kan vinden, ben ik eigenlijk niet blij met de balans werk-prive. Zeker niet met een tweede op komst. Werkte eerst 24 uur en dat was zo perfect in harmonie O+
pi_160172360
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 11:34 schreef Chanty het volgende:
Quoi mooi dat jullie er nu zo klaar voor zijn en blij mee zijn O+ Het is een een behoorlijke beslissing, niks mis om daar goed over te praten (zouden meer mensen moeten doen :+).

Net over ouderschapsverlof zitten lezen. Het aantal uren waar je recht op hebt ligt veeeeeel hoger dan ik aanvankelijk dacht. Nu heeft de werkgever twee maanden om een verzoek goed te keuren dus voor nu schiet ik er sowieso niks mee op om het verzoek te doen. Maar mijn gevoel zegt me wel steeds meer dat ik het wel na de bevalling ga opnemen. Los van de stress die ik nu heb en dat ik mijn draai nog niet kan vinden, ben ik eigenlijk niet blij met de balans werk-prive. Zeker niet met een tweede op komst. Werkte eerst 24 uur en dat was zo perfect in harmonie O+
Vergeet dat niet dat je het per kind in 1 keer moet opnemen, zo ben ik de helft kwijtgeraakt, voortijdig alweer meer gaan werken -O- .

En sommige cao's staan maximaal de helft van je werktijd toe per week geloof ik.
Kwak
  woensdag 24 februari 2016 @ 12:42:46 #253
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_160172621
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 12:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Vergeet dat niet dat je het per kind in 1 keer moet opnemen, zo ben ik de helft kwijtgeraakt, voortijdig alweer meer gaan werken -O- .

En sommige cao's staan maximaal de helft van je werktijd toe per week geloof ik.
Is ook weer veranderd. (Als ik het goed had begrepen) Je mag nu wel een gedeelte opnemen en later nog een gedeelte. Volgens mij sinds dit jaar.
(Waarom veranderen ze het ook steeds.....)

[ Bericht 1% gewijzigd door Shopaholic1984 op 24-02-2016 12:51:57 ]
pi_160173362
Quoi Ja ik vind het lastig om iets voor te stellen. Vriend wil graag een jongetje, heeft zo veel zin om te gaan voetballen met m :') ik had altijd een lichte voorkeur voor een meisje maar nu vriend het vooral over een jongetje heeft merk ik dat ik daar snel in meega. We zullen het over een paar weken zien!
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:09:07 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_160173487
quote:

[..]

Huh? Ik mag het in maximaal acht delen opnemen hoor! :D
disclaimer
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:11:37 #256
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160173572
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:04 schreef Nazil het volgende:
Quoi Ja ik vind het lastig om iets voor te stellen. Vriend wil graag een jongetje, heeft zo veel zin om te gaan voetballen met m :') ik had altijd een lichte voorkeur voor een meisje maar nu vriend het vooral over een jongetje heeft merk ik dat ik daar snel in meega. We zullen het over een paar weken zien!
En dan heb je straks een jongen die een hekel heeft aan voetballen :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160173655
quote:

[..]

Was dat 'in 1 keer' niet specifiek voor de VO-CAO en dan voor het betaalde deel van het ouderschapsverlof?
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:19:10 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_160173824
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:14 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Was dat 'in 1 keer' niet specifiek voor de VO-CAO en dan voor het betaalde deel van het ouderschapsverlof?
oh ja, jullie krijgen betaald ouderschapsverlof :o
Maar voor de meeste werkende mensen geldt: 26 weken totaal onbetaald verlof, opneembaar in maximaal zes delen, vóór het kind acht jaar oud is. Bij een 40-urige werkweek komt dat neer op 1040 uur.
disclaimer
pi_160173863
Edit: even verder gelezen.
Kwak
pi_160173900
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:14 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nou dan hebben ze lopen jokken, als ik nog wel onbetaald ouderschapsverlof mag opnemen wilde ik dat wel. Of...

Ik zie ineens een miscommunicatie heel groot met knipperende lichten!

Maandag maar even langs de directeur.
Kwak
pi_160173943
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh ja, jullie krijgen betaald ouderschapsverlof :o
Maar voor de meeste werkende mensen geldt: 26 weken totaal onbetaald verlof, opneembaar in maximaal zes delen, vóór het kind acht jaar oud is. Bij een 40-urige werkweek komt dat neer op 1040 uur.
Deels betaald he? Bij mijn bestuur 55% voor de eerste helft van het verlof. Bij J 75% van de eerste helft.

Ik ga maar weer eens rekenen enzo...
Kwak
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:24:24 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_160173998
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Deels betaald he? Bij mijn bestuur 55% voor de eerste helft van het verlof. Bij J 75% van de eerste helft.

Ik ga maar weer eens rekenen enzo...
nou, dat vind ik nog behoorlijk veel ;) Anyway, succes, hopelijk komen jullie er uit!
disclaimer
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:28:15 #263
52229 Chanty
pi_160174118
Volgens mij kan het nu iig gespreid. Maar ik zou dus het liefst 24 uur werken dus dan kan ik 2 jaar lang 1 dag per week opnemen voor Lucas en daarna nog eens twee jaar 1 dag per week opnemen voor baby. tegen de tijd dat het op is is Lucas zes en baby 4 en gaan ze naar school en kan ik sowieso weer meer gaan werken.
pi_160174121
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:11 schreef Moppert het volgende:

[..]

En dan heb je straks een jongen die een hekel heeft aan voetballen :D
Ja _O- we zullen het zien.
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:29:51 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_160174180
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:28 schreef Chanty het volgende:
Volgens mij kan het nu iig gespreid. Maar ik zou dus het liefst 24 uur werken dus dan kan ik 2 jaar lang 1 dag per week opnemen voor Lucas en daarna nog eens twee jaar 1 dag per week opnemen voor baby. tegen de tijd dat het op is is Lucas zes en baby 4 en gaan ze naar school en kan ik sowieso weer meer gaan werken.
en #3 dan?
disclaimer
  woensdag 24 februari 2016 @ 13:31:40 #266
52229 Chanty
pi_160174242
quote:
12s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en #3 dan?
Hahaha ik denk dat we hiernaar wel klaar zijn. Mijn man iig wel :+
pi_160174783
Ik kan in de cao jeugdzorg ook gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof krijgen. Ik werk nu 32 uur en wil naar 26 uur.
Addertje onder het gras is wel dat als mijn verlof op is, ik wel weer 32 uur moet gaan werken of anders het geld terugbetalen.

Ik wil echter blijvend 26 uur werken, dus laat mijn contract na mijn verlof maar aanpassen.
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:28:16 #268
52229 Chanty
pi_160175914
Oh dat is nasty zeg :o
pi_160176068
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:28 schreef Chanty het volgende:
Oh dat is nasty zeg :o
Ik vind het eigenlijk wel logisch, want anders kan je bij betaald osv eerst lekker minder werken op de kosten van de baas terwijl je intentie is om dat sowieso te gaan doen. En ja, het komt vast voor dat je dat nog niet weet, maar er zijn er waarschijnlijk ook meer dan genoeg die er misbruik van maken.

Ik neem tot november een halve dag osv en een halve dag vakantie, zodat minimuppet nog even lekker bij mij kan blijven. Ik vond 3 dagen werken eigenlijk te weinig voor de hoeveelheid de vorige keer, maar deze keer blijft diegene die me vervangt tot december, dus kan hij dingen opvangen. En ik begin in juni weer met 8 weken vakantie op de teller, dus die halve dagen merk ik vast niet zo snel en dan hoef ik niet zo veel salaris in te leveren.
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:40:58 #270
52229 Chanty
pi_160176273
Hmmm ja als je het bewust zo speelt dan is dat ook niet netjes nee dus zogezien is het logisch als het betaald verlof is dat je dat terug moet betalen ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')