Ik heb ook zo'n fijne gastouder, op een bovenverdieping met een kat, én de kinderboerderij op de hoekquote:Op woensdag 24 februari 2016 09:44 schreef Quoi het volgende:
Appelientje gefeliciteerd!
Ik heb weer een noob-momentje.
Ik fiets, op weg naar het station, altijd langs een huis dat me erg nieuwsgierig maakt. Het ligt aan het eind van onze straat en is een soort 'kinderhofje'. Aan de keukentafel zie ik altijd allemaal kids met verschillende leeftijden zitten en standaard dezelfde poes voor het raamNu ging ik toch eens googlen op het uithangbordje aan de gevel en nu blijkt dit een gastouder te zijn! Dit is echt hoe ik het zou willen: lekker dichtbij, aansluitend bij een groepje kids en in een vaste huiselijke omgeving. Omdat ze ook propvol zitten, wil ik alvast gaan mailen. Alleen: voor wanneer? Mijn eigen gedachten zijn om daar na een maand of drie na de geboorte mee te beginnen en nooit langer dan 2 dagen per week. Nu lees ik alleen van alles over onveilige hechting bij kinderopvang tot 6 maanden. Ik moet er zelf natuurlijk ook niet aan denken, om mijn kleine hubje in december al weg te brengen, maar ik zal toch ook weer aan de slag moeten. Wat is de ervaring van de moeders hier?
[..]
Dit!!quote:
quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:56 schreef Chanty het volgende:
Ik kan niet helemaal meepraten want mijn eerste ging pas na een jaar naar de opvang omdat ik geen baan had. Maar als ik kijk hoe lief ze met hem zijn (en andere kindjes) en hoe gek Lucas is op sommige juffen dan geloof ik niet dat het perse nadelig hoeft te zijn voor de hechting. Het belangrijkste is dat ze liefde en aandacht krijgen en niet de hele dag in een bix weggelegd worden. De juffen bij ons hebben heel vaak een baby lekker op de arm. Lucas heeft in het begin ook veel bij de juffen op schoot gezeten en zelfs geslapen omdat het zo spannend was een hij zich daar veilig voelde. Ga vooral eens kijken en vraag ze uit over de omgang met de kinderen. En vertrouw je gevoel. Een ander kdv hier voelde voor mij niet goed qua hoe ze omgingen met bepaalde dingen.
Dankje voor jullie reactiesquote:Op woensdag 24 februari 2016 10:05 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n fijne gastouder, op een bovenverdieping met een kat, én de kinderboerderij op de hoekWe hebben F er na vijf maanden heen gebracht. Ik vond dat toen best lastig, maar de gastouder was echt een schat en heeft F ook in de Manduca gedragen (die ik gewoon meegaf). Ik geloof niet dat je zo alle gastouders en kinderdagverblijven over een kam kunt scheren qua scheve hechting. Het lijkt mij niet fijn als je kind een poos in bed moet huilen omdat er zoveel andere kinderen zijn die ook aandacht vragen bijvoorbeeld. Dat zijn dus dingen waar we het over hebben gehad voordat ik F bij haar achterliet. Mijn gastouder zit bij een bemiddelingsbureau waar ze geloof ik maximaal twee baby's tegelijk mag hebben en twee oudere kinderen.
Nu is de tweede op komst en ik twijfel een beetje. Ik moet na de zomer gewoon weer naar school en dan is mijn verlof ook bijna afgelopen. Misschien dat ik de kleinste dus met drie maanden al bij de gastouder breng. Maar dan is ze wel samen met F en ik ken de gastouder al goed
Het is dus maar helemaal hoe het voelt! Ik zou sowieso vragen of er kans is op een plekje en zoja, of je een keer langs mag komen. Dat doet ze vast overdag, en dan kun je gewoon zien hoe het eraan toe gaat daar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha ja shit ik wilde ook nog Nijntjedingen halen maar dat kan nu niet meer (daar)quote:Op woensdag 24 februari 2016 06:36 schreef Dot. het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat de V&D z'n laatste uitverkoop deed en ik alle Nijntje kleren wilde kopen, maar je mocht pas naar de kassa als je twee uur in de winkel was geweest
Vergeet dat niet dat je het per kind in 1 keer moet opnemen, zo ben ik de helft kwijtgeraakt, voortijdig alweer meer gaan werkenquote:Op woensdag 24 februari 2016 11:34 schreef Chanty het volgende:
Quoi mooi dat jullie er nu zo klaar voor zijn en blij mee zijnHet is een een behoorlijke beslissing, niks mis om daar goed over te praten (zouden meer mensen moeten doen
).
Net over ouderschapsverlof zitten lezen. Het aantal uren waar je recht op hebt ligt veeeeeel hoger dan ik aanvankelijk dacht. Nu heeft de werkgever twee maanden om een verzoek goed te keuren dus voor nu schiet ik er sowieso niks mee op om het verzoek te doen. Maar mijn gevoel zegt me wel steeds meer dat ik het wel na de bevalling ga opnemen. Los van de stress die ik nu heb en dat ik mijn draai nog niet kan vinden, ben ik eigenlijk niet blij met de balans werk-prive. Zeker niet met een tweede op komst. Werkte eerst 24 uur en dat was zo perfect in harmonie
Is ook weer veranderd. (Als ik het goed had begrepen) Je mag nu wel een gedeelte opnemen en later nog een gedeelte. Volgens mij sinds dit jaar.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Vergeet dat niet dat je het per kind in 1 keer moet opnemen, zo ben ik de helft kwijtgeraakt, voortijdig alweer meer gaan werken.
En sommige cao's staan maximaal de helft van je werktijd toe per week geloof ik.
Huh? Ik mag het in maximaal acht delen opnemen hoor!quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Vergeet dat niet dat je het per kind in 1 keer moet opnemen, zo ben ik de helft kwijtgeraakt, voortijdig alweer meer gaan werken.
En sommige cao's staan maximaal de helft van je werktijd toe per week geloof ik.
En dan heb je straks een jongen die een hekel heeft aan voetballenquote:Op woensdag 24 februari 2016 13:04 schreef Nazil het volgende:
Quoi Ja ik vind het lastig om iets voor te stellen. Vriend wil graag een jongetje, heeft zo veel zin om te gaan voetballen met mik had altijd een lichte voorkeur voor een meisje maar nu vriend het vooral over een jongetje heeft merk ik dat ik daar snel in meega. We zullen het over een paar weken zien!
Was dat 'in 1 keer' niet specifiek voor de VO-CAO en dan voor het betaalde deel van het ouderschapsverlof?quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oh ja, jullie krijgen betaald ouderschapsverlofquote:Op woensdag 24 februari 2016 13:14 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Was dat 'in 1 keer' niet specifiek voor de VO-CAO en dan voor het betaalde deel van het ouderschapsverlof?
Nou dan hebben ze lopen jokken, als ik nog wel onbetaald ouderschapsverlof mag opnemen wilde ik dat wel. Of...quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:14 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Was dat 'in 1 keer' niet specifiek voor de VO-CAO en dan voor het betaalde deel van het ouderschapsverlof?
Deels betaald he? Bij mijn bestuur 55% voor de eerste helft van het verlof. Bij J 75% van de eerste helft.quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh ja, jullie krijgen betaald ouderschapsverlof![]()
Maar voor de meeste werkende mensen geldt: 26 weken totaal onbetaald verlof, opneembaar in maximaal zes delen, vóór het kind acht jaar oud is. Bij een 40-urige werkweek komt dat neer op 1040 uur.
nou, dat vind ik nog behoorlijk veelquote:Op woensdag 24 februari 2016 13:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Deels betaald he? Bij mijn bestuur 55% voor de eerste helft van het verlof. Bij J 75% van de eerste helft.
Ik ga maar weer eens rekenen enzo...
Jaquote:Op woensdag 24 februari 2016 13:11 schreef Moppert het volgende:
[..]
En dan heb je straks een jongen die een hekel heeft aan voetballen
en #3 dan?quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:28 schreef Chanty het volgende:
Volgens mij kan het nu iig gespreid. Maar ik zou dus het liefst 24 uur werken dus dan kan ik 2 jaar lang 1 dag per week opnemen voor Lucas en daarna nog eens twee jaar 1 dag per week opnemen voor baby. tegen de tijd dat het op is is Lucas zes en baby 4 en gaan ze naar school en kan ik sowieso weer meer gaan werken.
Hahaha ik denk dat we hiernaar wel klaar zijn. Mijn man iig welquote:
Ik vind het eigenlijk wel logisch, want anders kan je bij betaald osv eerst lekker minder werken op de kosten van de baas terwijl je intentie is om dat sowieso te gaan doen. En ja, het komt vast voor dat je dat nog niet weet, maar er zijn er waarschijnlijk ook meer dan genoeg die er misbruik van maken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |