Vergeet dat niet dat je het per kind in 1 keer moet opnemen, zo ben ik de helft kwijtgeraakt, voortijdig alweer meer gaan werkenquote:Op woensdag 24 februari 2016 11:34 schreef Chanty het volgende:
Quoi mooi dat jullie er nu zo klaar voor zijn en blij mee zijnHet is een een behoorlijke beslissing, niks mis om daar goed over te praten (zouden meer mensen moeten doen
).
Net over ouderschapsverlof zitten lezen. Het aantal uren waar je recht op hebt ligt veeeeeel hoger dan ik aanvankelijk dacht. Nu heeft de werkgever twee maanden om een verzoek goed te keuren dus voor nu schiet ik er sowieso niks mee op om het verzoek te doen. Maar mijn gevoel zegt me wel steeds meer dat ik het wel na de bevalling ga opnemen. Los van de stress die ik nu heb en dat ik mijn draai nog niet kan vinden, ben ik eigenlijk niet blij met de balans werk-prive. Zeker niet met een tweede op komst. Werkte eerst 24 uur en dat was zo perfect in harmonie
Is ook weer veranderd. (Als ik het goed had begrepen) Je mag nu wel een gedeelte opnemen en later nog een gedeelte. Volgens mij sinds dit jaar.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Vergeet dat niet dat je het per kind in 1 keer moet opnemen, zo ben ik de helft kwijtgeraakt, voortijdig alweer meer gaan werken.
En sommige cao's staan maximaal de helft van je werktijd toe per week geloof ik.
Huh? Ik mag het in maximaal acht delen opnemen hoor!quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Vergeet dat niet dat je het per kind in 1 keer moet opnemen, zo ben ik de helft kwijtgeraakt, voortijdig alweer meer gaan werken.
En sommige cao's staan maximaal de helft van je werktijd toe per week geloof ik.
En dan heb je straks een jongen die een hekel heeft aan voetballenquote:Op woensdag 24 februari 2016 13:04 schreef Nazil het volgende:
Quoi Ja ik vind het lastig om iets voor te stellen. Vriend wil graag een jongetje, heeft zo veel zin om te gaan voetballen met mik had altijd een lichte voorkeur voor een meisje maar nu vriend het vooral over een jongetje heeft merk ik dat ik daar snel in meega. We zullen het over een paar weken zien!
Was dat 'in 1 keer' niet specifiek voor de VO-CAO en dan voor het betaalde deel van het ouderschapsverlof?quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oh ja, jullie krijgen betaald ouderschapsverlofquote:Op woensdag 24 februari 2016 13:14 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Was dat 'in 1 keer' niet specifiek voor de VO-CAO en dan voor het betaalde deel van het ouderschapsverlof?
Nou dan hebben ze lopen jokken, als ik nog wel onbetaald ouderschapsverlof mag opnemen wilde ik dat wel. Of...quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:14 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Was dat 'in 1 keer' niet specifiek voor de VO-CAO en dan voor het betaalde deel van het ouderschapsverlof?
Deels betaald he? Bij mijn bestuur 55% voor de eerste helft van het verlof. Bij J 75% van de eerste helft.quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh ja, jullie krijgen betaald ouderschapsverlof![]()
Maar voor de meeste werkende mensen geldt: 26 weken totaal onbetaald verlof, opneembaar in maximaal zes delen, vóór het kind acht jaar oud is. Bij een 40-urige werkweek komt dat neer op 1040 uur.
nou, dat vind ik nog behoorlijk veelquote:Op woensdag 24 februari 2016 13:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Deels betaald he? Bij mijn bestuur 55% voor de eerste helft van het verlof. Bij J 75% van de eerste helft.
Ik ga maar weer eens rekenen enzo...
Jaquote:Op woensdag 24 februari 2016 13:11 schreef Moppert het volgende:
[..]
En dan heb je straks een jongen die een hekel heeft aan voetballen
en #3 dan?quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:28 schreef Chanty het volgende:
Volgens mij kan het nu iig gespreid. Maar ik zou dus het liefst 24 uur werken dus dan kan ik 2 jaar lang 1 dag per week opnemen voor Lucas en daarna nog eens twee jaar 1 dag per week opnemen voor baby. tegen de tijd dat het op is is Lucas zes en baby 4 en gaan ze naar school en kan ik sowieso weer meer gaan werken.
Hahaha ik denk dat we hiernaar wel klaar zijn. Mijn man iig welquote:
Ik vind het eigenlijk wel logisch, want anders kan je bij betaald osv eerst lekker minder werken op de kosten van de baas terwijl je intentie is om dat sowieso te gaan doen. En ja, het komt vast voor dat je dat nog niet weet, maar er zijn er waarschijnlijk ook meer dan genoeg die er misbruik van maken.quote:
Ik weet het eigenlijk nog niet goed. Ik weet niet wat voor moeder ik ga zijn en hoe mijn behoefte is aan werk/contacten buiten de deur. Ik weet nog niet wat voor kind ik krijg en hoe vermoeiend het zal zijn. Ik weet nog niet hoe goed ik ben in het loslaten van de zorg. Ik weet nog niet of en hoe ik de juiste balans werk-prive vind (ik doe best pittig werk dat veel van je eigen evenwicht kan vragen).quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:33 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel logisch, want anders kan je bij betaald osv eerst lekker minder werken op de kosten van de baas terwijl je intentie is om dat sowieso te gaan doen. En ja, het komt vast voor dat je dat nog niet weet, maar er zijn er waarschijnlijk ook meer dan genoeg die er misbruik van maken.
Ja dat mag. Artikel 6.5 en 6.6 Wet arbeid en zorg.quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, (nee, dit is nog niet aan de orde): Stel je neemt ouderschapsverlof op en je krijgt een tweede kindje. Je laat dit eindigen op de dag dat je zwangerschapsverlof ingaat, dus je zwangerschapsuitkering wordt gebaseerd op een volledige werkweek. Je begint weer met ouderschapsverlof opnemen op de dag dat je bevallingsverlof eindigt. Is dat illegaal of doodnormaal?
Normaal, zo heb ik het ook gedaanquote:Op woensdag 24 februari 2016 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, (nee, dit is nog niet aan de orde): Stel je neemt ouderschapsverlof op en je krijgt een tweede kindje. Je laat dit eindigen op de dag dat je zwangerschapsverlof ingaat, dus je zwangerschapsuitkering wordt gebaseerd op een volledige werkweek. Je begint weer met ouderschapsverlof opnemen op de dag dat je bevallingsverlof eindigt. Is dat illegaal of doodnormaal?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |