Ik ook ! Zou toch een gele auto moeten worden als Gunter zich aan zijn woord houd. Maar dan, in welke kleuren gaat Renault rijden? Gunter wilde geel omdat er te weinig geel op de grid is, toen kwam net Sauber met de blauw/gele livery, dan Haas zelf en Renault ook nog misschien, opeens 3 teams met het vrolijke kleurtjequote:
ik wacht ookquote:Op maandag 18 januari 2016 11:53 schreef nils7 het volgende:
[..]
http://readysetred.ferrari.com/en/
Nog 5 minuten
Hoop wel op een nieuwe F1 wagen of anders hopelijk iets met A-Rquote:
Mooie fotoquote:
En daarna linken met social networks en retweeten en weet ik het wat allemaal.quote:
Ja ze willen ook wel een hoop gegevensquote:Op maandag 18 januari 2016 12:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
En daarna linken met social networks en retweeten en weet ik het wat allemaal.
Doe ik dus mooi niet aan mee. Doei!
Volgens mij wel. Van 18 january tot 7 februari moet je zoveel mogelijk punten verzamelen door tweeten en sharen op facebook en weet ik het wat en de eerste 10 (die met de meeste punten) die krijgen dan een speciale rol in de unveiling van de nieuwe auto.quote:
Volgens mij is het dan ook alleen maar een stream die je kan kijken en anderen niet.quote:Op maandag 18 januari 2016 12:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Van 18 january tot 7 februari moet je zoveel mogelijk punten verzamelen door tweeten en sharen op facebook en weet ik het wat en de eerste 10 (die met de meeste punten) die krijgen dan een speciale rol in de unveiling van de nieuwe auto.
Dat zal dus wel op of na 7 februari zijn.
Meh
Volgens mij is het meer dan een apart streampjetwitter:RTLGP twitterde op maandag 18-01-2016 om 12:05:11#F1 Ferrari biedt je de kans om aanwezig te zijn bij de lancering van de nieuwe F1-bolide. Meedoen? Check: https://t.co/witQ7Ap23p #RTLGP reageer retweet
Ah, verkeerd gelezen dan, maar alsnog heb ik geen zin om hun uithangbord te zijnquote:Op maandag 18 januari 2016 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij is het meer dan een apart streampjetwitter:RTLGP twitterde op maandag 18-01-2016 om 12:05:11#F1 Ferrari biedt je de kans om aanwezig te zijn bij de lancering van de nieuwe F1-bolide. Meedoen? Check: https://t.co/witQ7Ap23p #RTLGP reageer retweet
quote:Op maandag 18 januari 2016 15:05 schreef King_Merc het volgende:
Wat voor nieuws van Ferrari was er eigenlijk ?
quote:Op maandag 18 januari 2016 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Persoonlijk vind ik Lotus en Merc de nrs 1 en 2 in willekeurige volgorde. Die gasten hebben vaak ook echt humor in hun tweets. RB is overigens een uitstekende nr 3 met STR daar weer kort achter.quote:Op maandag 18 januari 2016 17:45 schreef Meike26 het volgende:
![]()
Je kan RB veel verwijten, maar qua social media zijn ze toch wel heer en meester ! Op de voet gevolgd door Lotus en MGP
STR kan ik me niets bedenken wat ze doen op die domme strip tekeningen na. En die zijn gewoon niet grappig.quote:Op maandag 18 januari 2016 18:41 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik Lotus en Merc de nrs 1 en 2 in willekeurige volgorde. Die gasten hebben vaak ook echt humor in hun tweets. RB is overigens een uitstekende nr 3 met STR daar weer kort achter.
STR? Jawel hoor, althans vind ik dan, die zetten leuke dingen over bv Max online. Wel minder leuk dan Lotus of Merc hoor, maar aanmerkelijk beter dan Williams (boooooring) of Force India (gaap).quote:Op maandag 18 januari 2016 19:02 schreef opreis het volgende:
[..]
STR kan ik me niets bedenken wat ze doen op die domme strip tekeningen na. En die zijn gewoon niet grappig.
Het is even afwachten wat er met Lotus op Twitter gaat gebeuren nu Renault de boel over heeft genomen. Of ze in dezelfde stijl verder gaan of dat het toch wat formeler wordtquote:Op maandag 18 januari 2016 18:41 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik Lotus en Merc de nrs 1 en 2 in willekeurige volgorde. Die gasten hebben vaak ook echt humor in hun tweets. RB is overigens een uitstekende nr 3 met STR daar weer kort achter.
Yup. Zou jammer zijn als dat laatste zo is. Vooral hun interactie op twitter met Mercedes is altijd erg fijn.quote:Op maandag 18 januari 2016 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is even afwachten wat er met Lotus op Twitter gaat gebeuren nu Renault de boel over heeft genomen. Of ze in dezelfde stijl verder gaan of dat het toch wat formeler wordt
twitter:ManorRacing twitterde op dinsdag 19-01-2016 om 17:39:00Delighted to announce MANOR RACING: that’s what we’re here for. Full reveal 22/02/16 reageer retweet
Ik had precies hetzelfde idee, zonder succesquote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:25 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Weet iemand of hier een heus wallpaperformaat van te vinden is?
Deze site heeft afbeeldingen in 3200 x 2130 formaatquote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:25 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Weet iemand of hier een heus wallpaperformaat van te vinden is?
Heb mede dankzij Nattekat al een aantal mooie platen gevonden.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Deze site heeft afbeeldingen in 3200 x 2130 formaat
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)1-auto-over-skipiste
Dit.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:47 schreef Waffle het volgende:
Gave foto'sMijn achtergrond is nu na bijna een jaar tijd weer eens iets anders
weet niet wat het max formaat van die platen is, maar in dat formaat kan ik ze wel leverenquote:Op dinsdag 19 januari 2016 21:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Deze site heeft afbeeldingen in 3200 x 2130 formaat
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)1-auto-over-skipiste
Eens, als ze al andere kleuren hadden snel aanpassen naar dezequote:Op woensdag 20 januari 2016 13:34 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wel mooie kleuren, als dit het wordt. Lekker traditioneel.
Dan zie en onthoud je er tenminste wat van, het is geen concertquote:Op woensdag 20 januari 2016 13:53 schreef Fopje het volgende:
Kaarten binnen voor Barcelona
Er staat alleen op dat je geen foto's/video's mag maken?
Een concert filmen doe ik ook nooitquote:Op woensdag 20 januari 2016 13:59 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Dan zie en onthoud je er tenminste wat van, het is geen concert
quote:
Dit staat er in het artikel zelfquote:Op woensdag 20 januari 2016 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
De kleuren van de RS 01, zoals ik al min of meer verwachtte. Mis alleen nog het rood.
ze zullen toch niet bij nummer 1 beginnen met nummeren. De RS 01 is er al :quote:Op woensdag 20 januari 2016 13:40 schreef sasquatsch het volgende:
De kleuren van de RS 01, zoals ik al min of meer verwachtte. Mis alleen nog het rood.
Ik doelde op deze RS 01quote:Op woensdag 20 januari 2016 19:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze zullen toch niet bij nummer 1 beginnen met nummeren. De RS 01 is er al :
[ afbeelding ]
zelfde naamquote:Op woensdag 20 januari 2016 20:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik doelde op deze RS 01
[ afbeelding ]
De Alpine schijnt er een afgeleide van te worden....quote:Op woensdag 20 januari 2016 22:20 schreef Meike26 het volgende:
Als Renault hier nou eens een kleine productie van op zet. Circa 100 tot 200 exemplaren.. Maar gewoon de minieme kans dat je een keer zo'n ding op de weg tegenkomt![]()
Nee, gaat er in de verste verte niet op lijken. Alpine word een afgeleide van de Dezire concept. En kan eerder vergeleken worden met zijn voorganger de A110, niet een bruut apparaat zoals de RS.01 !quote:Op donderdag 21 januari 2016 07:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
De Alpine schijnt er een afgeleide van te worden....
Toch weer een lelijke schreeuwlivery. Zoals te doen gebruikelijk bij Red Bull.quote:Op donderdag 21 januari 2016 12:49 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull toont livery op 17 februari. Auto waarschijnlijk pas bij de eerste testsessie op 22 februari.
Is echt belachelijk inderdaad...quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:31 schreef Nattekat het volgende:
Top. De finish van Le Mans valt precies samen met de start van de F1. Dat de kwalificatie en de start van Le Mans precies samenvallen kan me dan wel gestolen worden.
Ach, het is nog maar de vraag of Baku doorgaat nu de olieprijs zo gedaald is.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:31 schreef Nattekat het volgende:
Top. De finish van Le Mans valt precies samen met de start van de F1. Dat de kwalificatie en de start van Le Mans precies samenvallen kan me dan wel gestolen worden.
Hoop het niet. Het is niks meer dan een Korea, een India of een Rusland: grijze sfeerloze bende.quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ach, het is nog maar de vraag of Baku doorgaat nu de olieprijs zo gedaald is.
Ze zeggen dat we ons geen zorgen hoeven te maken ...quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ach, het is nog maar de vraag of Baku doorgaat nu de olieprijs zo gedaald is.
29 mei is nog gaver: Monaco en Indy, maar dan wel gewoon ná elkaar en niet tijdensquote:Op donderdag 21 januari 2016 19:50 schreef Waffle het volgende:
Wordt wel een gaaf weekend dan. Zal eens kijken of ik ergens nog wat extra schermen kan regelen om alles tegelijk te zien :p
Dat is gewoon traditiequote:Op donderdag 21 januari 2016 19:54 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
29 mei is nog gaver: Monaco en Indy, maar dan wel gewoon ná elkaar en niet tijdens
Als ze hier maar geen traditie maken. Want Le Mans gaat bij mij hoe dan ook voor, dat is het autosporthoogtepunt van het jaarquote:Op donderdag 21 januari 2016 20:05 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Klopt. Een heerlijke traditie
Nou ja... voor mij niet, meer 1 van de hoogtepunten. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen dan...quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ze hier maar geen traditie maken. Want Le Mans gaat bij mij hoe dan ook voor, dat is het autosporthoogtepunt van het jaar
Dan ben ik benieuwd naar die anderenquote:Op donderdag 21 januari 2016 20:27 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nou ja... voor mij niet, meer 1 van de hoogtepunten. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen dan...
F1 gaat bij mij voor alle andere autosporten, ook voor de 24 uur van Le Mans.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ze hier maar geen traditie maken. Want Le Mans gaat bij mij hoe dan ook voor, dat is het autosporthoogtepunt van het jaar
Indy idd, de TT en dan 21 GP's.quote:Op donderdag 21 januari 2016 20:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd naar die anderen
Indy500 een wild gokje, maar verder...
Goede tip Meike. Top.quote:Op donderdag 21 januari 2016 21:24 schreef Meike26 het volgende:
Volgende week donderdag, een motorsport uitzending van BureauSport, oa over pitstopbrand van Joske, Jan Lammers over de film LeMans en motorcross + zijspan racing !
Ditquote:Op donderdag 21 januari 2016 20:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
F1 gaat bij mij voor alle andere autosporten, ook voor de 24 uur van Le Mans.
Nog sterker:quote:Op donderdag 21 januari 2016 19:54 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
29 mei is nog gaver: Monaco en Indy, maar dan wel gewoon ná elkaar en niet tijdens
Ik kijk normaal ook altijd alles, maarja ik moet gewoon werken vrijdag en ga mijn nachtrust niet opofferen dan.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:24 schreef Waffle het volgende:
Bij mij staat eigenlijk de eerste GP van het jaar bovenaan het lijstje. Kijk dan altijd elke training. Wel gaaf dat het dan in Australië is zodat je midden in de nacht zit te kijken. Ik weet het niet, maar daar kijk ik ieder jaar naar uit
Alleen is Australië nooit de leukste race.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:24 schreef Waffle het volgende:
Bij mij staat eigenlijk de eerste GP van het jaar bovenaan het lijstje. Kijk dan altijd elke training. Wel gaaf dat het dan in Australië is zodat je midden in de nacht zit te kijken. Ik weet het niet, maar daar kijk ik ieder jaar naar uit
In 2009 was Australië de leukste race van het seizoen.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:41 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Alleen is Australië nooit de leukste race.
Het zou zomaar kunnen, geen idee, volgens mij leidde JB van start to finish, maar dat is wel al heel lang geleden.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
In 2009 was Australië de leukste race van het seizoen.
Dat seizoen waren er sowieso maar heel weinig overtakes voor de leiding. Achter JB gebeurde er heel veel in die race. De opmars van Barrichello, het gevecht om het middenveld, tussen Vettel en Kubica, sowieso misschien wel de meest onzekere race in de F1-geschiedenis.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 18:56 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen, geen idee, volgens mij leidde JB van start to finish, maar dat is wel al heel lang geleden.
Daarnaast bleef het de hele race spannend of de brawn wel de hele race uit zou rijden door de weinige test kilometersquote:Op vrijdag 22 januari 2016 19:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat seizoen waren er sowieso maar heel weinig overtakes voor de leiding. Achter JB gebeurde er heel veel in die race. De opmars van Barrichello, het gevecht om het middenveld, tussen Vettel en Kubica, sowieso misschien wel de meest onzekere race in de F1-geschiedenis.
De rest van het seizoen was wel spannend, maar er gebeurde tijdens de races toch nooit echt veel. Duitsland kwam wel in de buurt, dat was het wel denk ik. Misschien China/Maleisie nog met de regen, maar die laatste was een halve race..
Lever je blauwe kleur maar in dan. Spelbrekerquote:Op vrijdag 22 januari 2016 13:51 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb dat echt steeds minder, uitkijken naar de F1
True. Al heb ik nooit nijntje-pantoffels gehad.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 09:17 schreef Meike26 het volgende:
Ik had het er wel een keer met mijn werkgever over. Dat het voor F1 fans toch een soort clubgevoels dingetje is om Zondags om 4 uur op te staan om een race. Mensen die je dan daarom uitlachen, weten niet wat F1 is, mensen die met je 'mee' opstaan om de race te kijken, die begrijpen je en horen bij de club.
Ik heb dat zeker bij de Australische en aziatische GP's altijd wel gehad.. juist die GP's brengen wbt nog iets meer sfeer, al is het alleen maar om het vroege opstaan, rendier- of nijntje pantoffels om je koude voeten, badjas aan.. koffie of choco en dan ook nog (zeker in de jaren 90, thuiswonend) ; worstenbroodjes![]()
Ik wil het experiment wel zien. Ik merk op FOK! en irl dat er steeds meer mensen afhaken of minder geïnteresseerd zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:35 schreef JimmyManna het volgende:
Gematigd positief over dit plan. Maar twijfel of het er ooit doorheen zal komen.
Die bedenkingen heb ik ook wel, maar toch zou ik best wel een sprintrace zonder banden- en benzinesparen willen zien. Dat klinkt op zich wel interessant.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:06 schreef Meike26 het volgende:
Klinkt aanlokkelijk, maar nee..
F1 moet uitputtend en één race blijven. Ik heb echt geen zin in die onzin.. Dan word een gemiddelde race dus één uur lang en in gevallen als Monza en Montreal onder het uur?
Nee, zou ik erg zonde vinden, ik blijf wel kijken denk ik, maar geen fan van dit concept. Dat hoort meer bij het DTM of V8 Supercars, niet bij een top formule klasse.
Blancpain en GP2 hanteren dit al.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:06 schreef Meike26 het volgende:
Klinkt aanlokkelijk, maar nee..
F1 moet uitputtend en één race blijven. Ik heb echt geen zin in die onzin.. Dan word een gemiddelde race dus één uur lang en in gevallen als Monza en Montreal onder het uur?
Nee, zou ik erg zonde vinden, ik blijf wel kijken denk ik, maar geen fan van dit concept. Dat hoort meer bij het DTM of V8 Supercars, niet bij een top formule klasse.
Inderdaad, mens en machine moeten tot het uiterste gedreven worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Blancpain en GP2 hanteren dit al.
maar zo als je zegt: f1 is een 1 race uitputting. Dit past er gewoon niet bij.
Edit: en dan nog, er haken nu al genoeg mensen af. Ga het nog lastiger maken om te volgen. Waar moeten de volgers die tijd allemaal gaan halen? Mensen hebben het tegenwoordig al strontdruk hun hun leventje![]()
Dat uitputting wordt ook wel wat overdreven. Ik heb niet het idee dat ik naar een marathon of zo zit te kijken. Je moet gewoon goed in vorm zijn, prima, maar uitputting... nee.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Blancpain en GP2 hanteren dit al.
maar zo als je zegt: f1 is een 1 race uitputting. Dit past er gewoon niet bij.
Edit: en dan nog, er haken nu al genoeg mensen af. Ga het nog lastiger maken om te volgen. Waar moeten de volgers die tijd allemaal gaan halen? Mensen hebben het tegenwoordig al strontdruk hun hun leventje![]()
Hoe kom je aan 5 uur? Zondag wordt het korter en op zaterdag komt er een sprintrace op de plek van Q. Het enige dat je dan meer kijkt is Q in de morgen. That's it. Maar Q sla ik nu ook wel eens over.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
Inderdaad, mens en machine moeten tot het uiterste gedreven worden.
En ik heb ook geen zin om 5 uur op een dag thuis te blijven voor F1, 2 uur is genoeg
Een hoop mensen kijken alleen op zondag. Daar komt dan de zaterdag bij omdat er dan ook een race is. Die mensen zullen niet meer gaan kijken, omdat ze er geen twee dagen voor thuis blijven, dus krijg je voor de sprintrace minder kijkers. En er zullen kijkers zijn die dan ook op zondag niet meer kijken omdat het minder te volgen is omdat ze de zaterdag wedstrijd niet gezien hebben.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:24 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Hoe kom je aan 5 uur? Zondag wordt het korter en op zaterdag komt er een sprintrace op de plek van Q. Het enige dat je dan meer kijkt is Q in de morgen. That's it. Maar Q sla ik nu ook wel eens over.
Wat valt er niet te volgen aan de GP als je de sprintrace niet hebt gezien? De sprintrace is gewoon een Q voor de GP, meer niet. Dat daar punten voor worden uitgedeeld is prima, dat heeft invloed op het WK, maar niet op de GP. Als je nu Q niet ziet is de race ook prima te volgen. Ik zie dat argument niet zo.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een hoop mensen kijken alleen op zondag. Daar komt dan de zaterdag bij omdat er dan ook een race is. Die mensen zullen niet meer gaan kijken, omdat ze er geen twee dagen voor thuis blijven, dus krijg je voor de sprintrace minder kijkers. En er zullen kijkers zijn die dan ook op zondag niet meer kijken omdat het minder te volgen is omdat ze de zaterdag wedstrijd niet gezien hebben.
Ik verwacht dat het netto effect minder kijkers is dan dat er nu zijn. Beter kunnen ze kijken of ze de kwaliteit van de race op zondag kunnen verbeteren.
met uitputting doelde ik dan ook dat het een één race event zou moeten blijven ipv een 1/3de en een 2/3de race waarbij er een pauze van een dag wordt gehouden.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:22 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat uitputting wordt ook wel wat overdreven. Ik heb niet het idee dat ik naar een marathon of zo zit te kijken. Je moet gewoon goed in vorm zijn, prima, maar uitputting... nee.
Als er bijvoorbeeld coureurs in de sprintrace uitvallen en daardoor niet aan de hoofdrace meedoen vraag je je af waarom ze niet meedoen als je de sprintrace niet gezien hebt. Daar doelde ik meer op, niet de race zelf.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:46 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wat valt er niet te volgen aan de GP als je de sprintrace niet hebt gezien? De sprintrace is gewoon een Q voor de GP, meer niet. Dat daar punten voor worden uitgedeeld is prima, dat heeft invloed op het WK, maar niet op de GP. Als je nu Q niet ziet is de race ook prima te volgen. Ik zie dat argument niet zo.
Ze zullen dan toch nog wel mee mogen doen? Maar starten achteraan.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als er bijvoorbeeld coureurs in de sprintrace uitvallen en daardoor niet aan de hoofdrace meedoen vraag je je af waarom ze niet meedoen als je de sprintrace niet gezien hebt. Daar doelde ik meer op, niet de race zelf.
oplevert.
datzelfde risico lopen ze ook op in de huidige qualificatie. Of in fp3, zodat ze eventueel niet in de quali mee kunnen doen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als er bijvoorbeeld coureurs in de sprintrace uitvallen en daardoor niet aan de hoofdrace meedoen vraag je je af waarom ze niet meedoen als je de sprintrace niet gezien hebt. Daar doelde ik meer op, niet de race zelf.
Dat laatste is een goed punt van je. Er zijn immers geen t-cars meer.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarover gesproken verwacht ik niet dat de sprintrace veel spannends zal laten zien omdat de coureurs geen risico willen nemen met het oog op de race van zondag die de meeste punten oplevert.
True, maar in Q loop je minder risico dan in een duel.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
datzelfde risico lopen ze ook op in de huidige qualificatie. Of in fp3, zodat ze eventueel niet in de quali mee kunnen doen.
Ziggo als provider nemen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:04 schreef Waffle het volgende:
Grote probleem met de afhakers is volgens mij vooral de decoder... In mijn omgeving heb ik ook veel dagjesmensen zien afhaken doordat er voor de races betaald moet worden en een samenvatting toch niet alles is. De gp's op Veronica moeten toevallig net op hun pad komen om ze te zien doordat ze het hele seizoen toch niet zien.
Dat is wereldwijd een probleem en wordt ook als zodanig erkend.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:35 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ziggo als provider nemen.
Verder weet ik niet of dat de reden is. Dan moeten andere sporten daar ook last van hebben.
Niet iedereen heeft die keuze (denk aan dekking, maar ook aan geschakelde woningen waarbij abbo wordt aangevraagd door verhuurder).quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:35 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Verder weet ik niet of dat de reden is. Dan moeten andere sporten daar ook last van hebben.
Ja dat gaat niet. Alleen glasvezel aansluiting in mijn flat en bij mijn ouders zit een lokale kabelboer. Dus dat is voor best wel een groot deel van de mensen geen optie.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:35 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Jamaar Bernie bepaald de tv wereld niet. Er verdwijnen meer en meer sporten achter decoders. Over tien jaar zullen we niet beter weten, zien we alle sportwedstrijden betaald, al dan niet payperview, of via een constructie zoals Ziggo nu doet. Wat ik zeggen wil is dat wanneer de tv-markt die kant opgaat, de F1 automatisch mee zal gaan. Ik denk dat die ontwikkeling niet te stoppen is.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat is wereldwijd een probleem en wordt ook als zodanig erkend.
Maar blijkbaar leveren de races achter de decoder meer geld voor de FOM op waardoor dit het het aantal teruglopende kijkers compenseert en op korte termijn winstgevender is.
Nee, Bernie bepaalt de tv wereld niet, maar verkoopt wel de tv-rechten aan de betaal tv maatschappijen omdat die meer (kunnen) betalen dan de open tv maatschappijen. Nadeel is dat er dus geen 'toevallige' kijker meer kijkt omdat het op is, maar alleen de kijker die er geld voor over heeft om naar F1 (of een sportzender) te kijken. De liefhebbers dus. de rest kijkt dus niet meer en is dus (zeker voor de sponsoren) een grote aderlating waardoor de teams minder sponsoren aantrekken (want minder bereik) en daardoor de op termijn de teams in problemen komen. Maar dat interesseert Bernie niets. Die wil liever meer geld in zijn (en CVC's) zak dan meer teams op de grid.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:33 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Jamaar Bernie bepaald de tv wereld niet. Er verdwijnen meer en meer sporten achter decoders. Over tien jaar zullen we niet beter weten, zien we alle sportwedstrijden betaald, al dan niet payperview, of via een constructie zoals Ziggo nu doet. Wat ik zeggen wil is dat wanneer de tv-markt die kant opgaat, de F1 automatisch mee zal gaan. Ik denk dat die ontwikkeling niet te stoppen is.
Alsof Bernie ook maar enig belang heeft in minder teams op de grid. Dat is gewoon niet waar. Bernie zal er alles aan doen om de sport zo commercieel aantrekkelijk te houden als mogelijk is, ook omdat hem dat ook financieel het beste uitkomt. Bovendien hebben de teams financieel belang bij alle tv-deals want zij krijgen daar ook een percentage van.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Bernie bepaalt de tv wereld niet, maar verkoopt wel de tv-rechten aan de betaal tv maatschappijen omdat die meer (kunnen) betalen dan de open tv maatschappijen. Nadeel is dat er dus geen 'toevallige' kijker meer kijkt omdat het op is, maar alleen de kijker die er geld voor over heeft om naar F1 (of een sportzender) te kijken. De liefhebbers dus. de rest kijkt dus niet meer en is dus (zeker voor de sponsoren) een grote aderlating waardoor de teams minder sponsoren aantrekken (want minder bereik) en daardoor de op termijn de teams in problemen komen. Maar dat interesseert Bernie niets. Die wil liever meer geld in zijn (en CVC's) zak dan meer teams op de grid.
Ja dat abonnement heb ik inderdaad ook. Net voor Australië aanzetten en dan tijdens de zomer pauze ook een maand niet en dan is het goed te doen qua geld. Maar daar ging het mij niet om. Het gaat juist om nieuwe liefhebbers en dagjesmensen die zijn compleet afgehaakt hierdoor. Daardoor zakt de populariteit van de F1.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:20 schreef DenS het volgende:
Neem je zo'n web abonnement, heb ik afgelopen 2 jaar ook gedaan. Apple TV aan, airplay aan en gaan
Het is voor de teams imho commercieel aantrekkelijker om niet achter de decoder te zitten omdat ze dan meer bereik hebben en dus interessanter zijn voor sponsors. Ze krijgen dan wel meer TV geld, maar ik vraag me af of dat echt opweegt tegen het verlies van sponsoren.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:21 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Alsof Bernie ook maar enig belang heeft in minder teams op de grid. Dat is gewoon niet waar. Bernie zal er alles aan doen om de sport zo commercieel aantrekkelijk te houden als mogelijk is, ook omdat hem dat ook financieel het beste uitkomt. Bovendien hebben de teams financieel belang bij alle tv-deals want zij krijgen daar ook een percentage van.
Het is altijd een hobby om Ecclestone af te schilderen als geldwolf - en hij is er ook niet vies van - maar al die sporten verdwijnen nou eenmaal meer en meer achter de decoders. Dat zijn feiten. En dat komt niet omdat alle grote sponsoren allemaal afhaken, want al die sporten zijn gek op sponsoren. Als die allemaal zouden afhaken, zou er geen sport achter een decoder zitten.
Daarbij: er is veel en veel meer aan de hand dan decoders. Zie Duitsland. Geen decoders, maar wél een enorme downfall in kijkcijfers.
Klopt. Raar is dat. Vettel lijkt me bv een hele aardige en normale gast. Snap niet waarom ze hem niet omarmen. Misschien zijn Duitsers gewoon knettergek.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 15:49 schreef sasquatsch het volgende:
En wat Duitsland betreft, dat is al langer aan de gang, al sinds het (voor de eerste keer) stoppen van Schumacher. Vettel en Rosberg zijn bij lange na niet zo populair.
En hoe wil F1 ooit nieuwe kijkers trekken als die niet weten dat F1 de moeite waard is om een abo voor te nemen, omdat ze geen abo hebben om uberhaupt ooit een wedstrijd te zien en geinteresseerd te raken. Ik zou weer overgaan op downloaden.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 14:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, Bernie bepaalt de tv wereld niet, maar verkoopt wel de tv-rechten aan de betaal tv maatschappijen omdat die meer (kunnen) betalen dan de open tv maatschappijen. Nadeel is dat er dus geen 'toevallige' kijker meer kijkt omdat het op is, maar alleen de kijker die er geld voor over heeft om naar F1 (of een sportzender) te kijken. De liefhebbers dus. de rest kijkt dus niet meer en is dus (zeker voor de sponsoren) een grote aderlating waardoor de teams minder sponsoren aantrekken (want minder bereik) en daardoor de op termijn de teams in problemen komen. Maar dat interesseert Bernie niets. Die wil liever meer geld in zijn (en CVC's) zak dan meer teams op de grid.
Omdat Vettel niet toegankelijk is buiten de F1. In de media optredens die ik van hem zie is hij zeer vermakelijk. Maar over zijn prive leven laat hij niet veel losquote:Op zaterdag 23 januari 2016 16:37 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Klopt. Raar is dat. Vettel lijkt me bv een hele aardige en normale gast. Snap niet waarom ze hem niet omarmen. Misschien zijn Duitsers gewoon knettergek.
Schumacher ook niet. Dus daar zit het verschil niet in.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Omdat Vettel niet toegankelijk is buiten de F1. In de media optredens die ik van hem zie is hij zeer vermakelijk. Maar over zijn prive leven laat hij niet veel los
Leuk man. Heerlijk toch.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:44 schreef Geralt het volgende:
Ik ga naar Spa dit jaar. Met een grote touringcar klaarblijkelijk.
Geen idee wat een kaartje kost voor de zondag, ik moest 150 euro neerleggen. En dat vond ik eigenlijk prima. Ik hoef dan niet te rijden en kan lekker bier drinken heel de dag en vette hamburgers en worsten vreten daar
Gewoon met een FOK!-groepquote:Op zondag 24 januari 2016 15:27 schreef Waffle het volgende:
Ik probeer mijn familieleden ook weer over te halen om dit jaar weer te gaan maar weet niet of ze wel weer een heel weekend hun gezin thuis kunnen laten. Maar na vorig jaar wil ik eigenlijk sowieso wel weer
Mochten ze niet gaan, dan inderdaad maar met een fok groepquote:Op zondag 24 januari 2016 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon met een FOK!-groep
Lijkt er ook op dat ik de enige ben die kan gaan
zo, dat is een forse klap meer en zou zomaar twee seconden per rondje op moeten leveren als het daadwerkelijk zo is.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:39 schreef opreis het volgende:
De honda motor schijnt 223 pk meer te hebben dan vorig jaar. Ben benieuwd.
http://as.com/diarioas/2016/01/23/english/1453580985_065667.html
De capaciteit van de ERS was niet toereikend, waardoor ze op de rechte stukken van alle kanten voorbij gereden werden, omdat de auto aan het einde telkens 'stilviel'quote:Op zondag 24 januari 2016 20:16 schreef twiFight het volgende:
Was het niet zo dat ze dit jaar in theorie ook niet (veel) meer pks hadden maar de batterijen gewoon niet genoeg opgeladen kregen? Dan is zo'n fabriekstest natuurlijk nietszeggend.
Holy molyquote:Op zondag 24 januari 2016 19:39 schreef opreis het volgende:
En als ie het volhoudt. Dat is bij Honda geen zekerheidje.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo, dat is een forse klap meer en zou zomaar twee seconden per rondje op moeten leveren als het daadwerkelijk zo is.
Die motor heeft geen 223 pk meer, dat wordt ook niet gezegd. Die motor heeft 60 pk meer als vorig jaar (dus 20 minder dan Merc vorig jaar) en heeft aan het einde van het rechte stuk 223 pk meer doordat ze nu wel ERS tot het einde kunnen gebruiken.quote:Op zondag 24 januari 2016 19:39 schreef opreis het volgende:
quote:Toro Rosso has confirmed its driver line-up for the upcoming pre-season test sessions at the Circuit de Barcelona-Catalunya, with Carlos Sainz Jr. set to debut the STR 11.
Formula 1 will stage just two, four-day pre-season tests in 2016, both at the Spanish Grand Prix venue, the first taking place from February 22-25, and the second from March 1-4.
Sainz Jr. has been given the first and third days of the opening test in his home country, with Dutch team-mate Max Verstappen scheduled to drive on the second and fourth days.
In a reverse of this roster, Toro Rosso will allow Verstappen to kick off the second test, before he appears again on day three, with Sainz Jr. due to drive on days two and four.
twitter:redbullracing twitterde op maandag 25-01-2016 om 11:48:08Slippery when wet ⚠️ @danielricciardo back to work in the RB11 at @pirellisport’s Paul Ricard wet tyre test. #F1 https://t.co/RZ4YrvlICq reageer retweet
Niettemin hakt het er flink in en geeft het wel hoop voor McLarenquote:Op zondag 24 januari 2016 20:47 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Die motor heeft geen 223 pk meer, dat wordt ook niet gezegd. Die motor heeft 60 pk meer als vorig jaar (dus 20 minder dan Merc vorig jaar) en heeft aan het einde van het rechte stuk 223 pk meer doordat ze nu wel ERS tot het einde kunnen gebruiken.
Honda heeft dus 60 pk meer, zeggen ze, maar dat is een vooruitgang die je van allemaal wel mag verwachten. Puur 223 pk extra is onder de huidige reglementen compleet onmogelijk, voor elke fabrikant.
Hey, je gokt eens goed! Dat was inderdaad het geval. Niet goed werkende turbo = niet goed werkende MGU-H = niet genoeg ERS power voor het hele rondje.quote:Op zondag 24 januari 2016 20:16 schreef twiFight het volgende:
Was het niet zo dat ze dit jaar in theorie ook niet (veel) meer pks hadden maar de batterijen gewoon niet genoeg opgeladen kregen? Dan is zo'n fabriekstest natuurlijk nietszeggend.
quote:FIA to present Formula 1 cockpit protection plan to teams this week
The FIA is to present its favoured solution for Formula 1 cockpit protection at a meeting of technical directors on Friday, Autosport has learned.
Three different designs that have been in the pipeline for some time were all tested again last week, with the Mercedes 'halo' (pictured) now emerging the frontrunner.
The first of the other two concepts, known as the AFP-V2, involves an updated version of a rollcage on the nose of the car, with a trio of protruding blades designed for deflection.
The second is a centreline rollhoop consisting of three bars that run from the front bulkhead and connect with the air intake above the driver's head.
All the solutions are part of the FIA's ongoing campaign to safeguard drivers from being hit by objects during accidents, notably loose wheels.
It is understood the FIA believes the 'halo' to be the most beneficial design, with test results and a presentation scheduled to take place on Friday.
VIDEO ANALYSIS: The 'halo' and other cockpit ideas
While the FIA's aim is to introduce the device for next season, there still remain a number of hurdles to overcome.
One of the slight concerns with the 'halo' at this stage is that, unlike the other two concepts, it does not absorb energy.
It therefore has to be made resilient enough to stop a flying wheel.
The drivers are known to be keen on the design, but one difficulty from their perspective is while normal forward visibility would be relatively unimpaired, looking up - such as through Spa's Eau Rouge or Turn 1 at Austin - may prove disconcerting.
The FIA, though, is determined to finally implement some form of device given the number of incidents that have occurred in recent years.
It is recognised the 'halo' may not have prevented the deaths of Jules Bianchi and Dan Wheldon, with different safety measures undertaken to avoid a repeat of Bianchi's incident during the 2014 Japanese Grand Prix.
But for the incidents that killed Justin Wilson and Henry Surtees, such a solution would likely have proven beneficial.
Unlike a fully-closed cockpit, which has been looked at in the past, the 'halo' also allows relatively straightforward extrication of a driver should they be involved in an accident.
The matter will be discussed on Friday, with the technical heads then left to assess how it would be implemented on a current car.
Two key design areas relate to how the 'halo' would be attached to the car: whether it folds up or articulates at a certain point, and what strengthening would be required of the chassis.
Ideally, a universal concept would be more practical from an FIA standpoint, but the governing body appreciates each team may prefer freedom of design, which would lead to each needing to be tested in its own right.
Dit gaat om veiligheid. Uiteindelijk is dat belangrijker dan het esthetische.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 15:25 schreef Meike26 het volgende:
Echt...![]()
Ze schrapten de regels door die getrapte neuzen af omdat..?
Ze schaften de X-wings af, omdat..?
Als ze al jaren moeilijk doem om de teruglopende kijkcijfers... En de kans op zo'n ongeval met hoofdletsel, het blijven freak accidents en die blijven ze ook houden met koepeltjes, sterker, ik denk door het versneld willen uitvoeren dat ze alleen maar e goden verzoeken en er eerder wat bizars mét deze beugel gebeurd dan ze het niet invoeren. Ze hebben dit jaar de cockpitranden al 2,5cm hoger gemaakt + hogere impact, laten we eerst daarvan eens het nut bekijken, ik krijg het idee dat Todt zich helemaal aan het sufrukken is op dit project..quote:Op dinsdag 26 januari 2016 16:34 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dit gaat om veiligheid. Uiteindelijk is dat belangrijker dan het esthetische.
de Eifellandquote:Op dinsdag 26 januari 2016 18:10 schreef Peterselieman het volgende:
[ afbeelding ]
of deze
[ afbeelding ]
of deze uit 1972 zelfs
[ afbeelding ]
http://richardsf1.com/201(...)gly-design-concepts/
4 doden in de afgelopen 22 jaar...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 22:38 schreef 4-elements het volgende:
Ze moeten eens accepteren dat niet alles te voorkomen is. Bianchi was een freak accident, waarbij hij zelf niet vrijuit gaat. Natuurlijk, de F1 moet zo veilig mogelijk zijn. Maar ze moeten niet vergeten dat dit een gevaarlijke sport is. Vroeger, toen de wagens veel fragieler waren, reden de coureurs ook een stuk voorzichtiger. Wat mij betreft is de halo een stap te ver. Het ziet er niet uit en ik betwijfel of dit ding Bianchi had kunnen redden.
Er doen ook iets meer mensen aan wielrennen, paardrijden of cricket dan aan F1, dus alleen aantal doden vergelijken is niet helemaal eerlijk.quote:Op woensdag 27 januari 2016 08:37 schreef nils7 het volgende:
[..]
4 doden in de afgelopen 22 jaar...
Er zijn sporten bij die dodelijker zijn (Wielrennen, Paardrijden, hell cricket for Christ's sake).
Je bent op de hoogte van het Le Mans topic?quote:
nope,maar dat lijkt mij minder bezocht?quote:Op woensdag 27 januari 2016 15:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van het Le Mans topic?
Wie zegt datquote:Op zondag 24 januari 2016 15:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon met een FOK!-groep
Lijkt er ook op dat ik de enige ben die kan gaan
Doet het best redelijk. Daar postte ik precies die video een paar dagen geledenquote:Op woensdag 27 januari 2016 20:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nope,maar dat lijkt mij minder bezocht?
quote:
Of gewoon een illegale HD stream. Daar barst het ook van op internet.quote:Op zondag 24 januari 2016 05:57 schreef twiFight het volgende:
[..]
En hoe wil F1 ooit nieuwe kijkers trekken als die niet weten dat F1 de moeite waard is om een abo voor te nemen, omdat ze geen abo hebben om uberhaupt ooit een wedstrijd te zien en geinteresseerd te raken. Ik zou weer overgaan op downloaden.
Hamilton en ernaartoe groeien? Muah.quote:Op donderdag 28 januari 2016 08:49 schreef nils7 het volgende:
Weet je wat mij nou opvalt de laatste jaren met Wereldkampioenen is dat ze er naar toe groeien.
Vaak hebben ze 1 a 2 seizoenen ervoor hun eerste overwinning (lijkt net alsof dat een punt is waar ze overheen moeten) en dan groeien er naar toe om dan een keer in de juiste auto het kampioenschap te pakken.
Iemand anders ook opgevallen?
Button won een race, Alonso ook, Schumacher zelfs en werden de jaren richting hun kampioenschap wel sterker.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamilton en ernaartoe groeien? Muah.
Button kwam uit het niets, Raikkonen reed al jaren lekker mee, Hamilton kwam als een duveltje uit het doosje, Alonso weet ik niet meer hoe het zit, Schumacher was meteen snel.
Yup. Alles valt of staat dan ook met de wagen waar je in zit.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamilton en ernaartoe groeien? Muah.
Button kwam uit het niets, Raikkonen reed al jaren lekker mee, Hamilton kwam als een duveltje uit het doosje, Alonso weet ik niet meer hoe het zit, Schumacher was meteen snel.
De rest won ook alleen maar titels omdat hun wagen zo goed was.quote:Op donderdag 28 januari 2016 10:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
Button won een race, Alonso ook, Schumacher zelfs en werden de jaren richting hun kampioenschap wel sterker.
Button won alleen het WK omdat die auto zo goed was.
Oké dantwitter:tedkravitz twitterde op zaterdag 30-01-2016 om 11:13:11Potholes will be filled, castle & cobbles protected and asphalt laid. Narrow, yes - but just wide enough! https://t.co/f9iMebNWvN reageer retweet
twitter:tedkravitz twitterde op zaterdag 30-01-2016 om 10:23:06Best bit of the Baku City Circuit: the soon to be famous turns 8, 9 & 10 https://t.co/Un9WtLrctw reageer retweet
ja, dat schrijft Ted ookquote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:05 schreef Jigzoz het volgende:
Eh... Dat zijn toch niet serieus plekken waar echt gereden gaat worden? Of komt daar nog asfalt?
er komt nog asfalt op die plekken. Het lijkt me dat ze dat over de stenen heen gaan doen, maar zeker weten doe ik het nietquote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat er nog asfalt komt of óf er nog asfalt komt?
Dat gold voor mijn gevoel eigenlijk alleen écht voor Mika Hakkinen.quote:Op donderdag 28 januari 2016 08:49 schreef nils7 het volgende:
Weet je wat mij nou opvalt de laatste jaren met Wereldkampioenen is dat ze er naar toe groeien.
Vaak hebben ze 1 a 2 seizoenen ervoor hun eerste overwinning (lijkt net alsof dat een punt is waar ze overheen moeten) en dan groeien er naar toe om dan een keer in de juiste auto het kampioenschap te pakken.
Iemand anders ook opgevallen?
Is maar goed ook. Als iedereen hetzelfde mooi vond dan zaten we nu met heel FOK! achter jouw vrouw aanquote:Op maandag 1 februari 2016 10:03 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind die eerste juist verschrikkelijk
Welke vrouwquote:Op maandag 1 februari 2016 10:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is maar goed ook. Als iedereen hetzelfde mooi vond dan zaten we nu met heel FOK! achter jouw vrouw aan
Nattekat is homo?quote:
Van de drie is dat de mooistequote:Op maandag 1 februari 2016 10:15 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Dat vind ik al mooier. Ik ben niet goed genoeg met paint om die driekleur hoger op de auto te zetten.
De minst lelijke inderdaad.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van de drie is dat de mooiste
Zelf gepaintertquote:Op maandag 1 februari 2016 11:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van de drie is dat de mooiste
Gelukkig zitten er nog een paar lange rechte stukken in, anders was het echt een optocht geworden..quote:Op zaterdag 30 januari 2016 11:42 schreef Sinister-D- het volgende:
Hahahaha!!!!
Edit: meer foto's....twitter:tedkravitz twitterde op zaterdag 30-01-2016 om 10:23:06Best bit of the Baku City Circuit: the soon to be famous turns 8, 9 & 10 https://t.co/Un9WtLrctw reageer retweet
Fixedquote:Op maandag 1 februari 2016 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iemand krijgt ruzie een paar notes hier.
Foei Foei LELIJKquote:
Dat hoor je mij niet zeggenquote:
quote:Op maandag 1 februari 2016 12:33 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Gelukkig zitten er nog een paar lange rechte stukken in, anders was het echt een optocht geworden..
Volgens RTL GP zou de gemiddelde snelheid rond 211 km/u komen te liggen, vergelijkbaar met Barcelona en Sotsji. Topsnelheid op het rechte stuk 340 km/u.
Op zo'n manier dat het dus voorgoed asfalt is daar? Bahquote:Op zaterdag 30 januari 2016 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er komt nog asfalt op die plekken. Het lijkt me dat ze dat over de stenen heen gaan doen, maar zeker weten doe ik het niet
neen. Eerst een laag zand, dan het asfalt. Na dat weekend word het asfalt terug naar de centrale gebracht, en de stofzuiger boven gehaald om het zand terug naar Bahrein te brengen.quote:Op maandag 1 februari 2016 15:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Op zo'n manier dat het dus voorgoed asfalt is daar? Bah
Ik heb er moeite mee om te bepalen of ik dit moet geloven of nietquote:Op maandag 1 februari 2016 15:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
neen. Eerst een laag zand, dan het asfalt. Na dat weekend word het asfalt terug naar de centrale gebracht, en de stofzuiger boven gehaald om het zand terug naar Bahrein te brengen.
Ik ben vorig jaar bij de race op Sepang geweest. Uit mijn hoofd (dus pin me er niet op vast!)heb ik het ook via de website van Sepang zelf gedaan, die het vervolgens via seatadvisor deed.Je koopt inderdaad een specifieke stoel (of een plek in het gras geloof ik). En je krijg een pdf'je in de mail die je uit print, die scannen ze dan bij het hek en dan kan je naar binnen.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:14 schreef JeMoeder het volgende:
Mensen, waar kopen jullie je tickets doorgaans? Ik ben van plan naar Sepang te gaan dit jaar en het circuit heeft ze al in de verkoop, de FIA nog niet. Wat me verder opvalt is dat de tickets tot 15 feb via het circuit ruim 50% goedkoper zijn dan vorig jaar bij de FIA...
De FIA zelf wil me niet vertellen of de website van SepangCircuit.com een legitieme plek is om de tickets te kopen... Ik heb het koopproces daar al eens doorlopen en het lijkt erop alsof je gewoon stoeltjes etc. kan kiezen...
Iemand advies / ervaringen?
Top advies!quote:Op maandag 1 februari 2016 17:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar bij de race op Sepang geweest. Uit mijn hoofd (dus pin me er niet op vast!)heb ik het ook via de website van Sepang zelf gedaan, die het vervolgens via seatadvisor deed.Je koopt inderdaad een specifieke stoel (of een plek in het gras geloof ik). En je krijg een pdf'je in de mail die je uit print, die scannen ze dan bij het hek en dan kan je naar binnen.
Weet je al waar je ongeveer wil gaan? Ik zat zelf op grandstand F block M en heb daar toen 280 RM voor betaald voor 3 dagen. Volgens mij was het ook wel een van de plekken waar je het meeste van de baan kon zien. En ook nog eens overdekt (tijdens de kwalificatie heeft het enorm geregend)
Verder advies...hotels zaten kapot vol toen ik er een paar dagen van te voren arriveerde, vanuit KL zelf was het ongeveer nog een uur naar het circuit met de KLIA Expres (had ik een 3 dagen pas voor), die brengt je van KL city center naar het vliegveld, en vervolgens met een pendelbusje nog 20min(?) naar het circuit zelf.
Officieel mag je geen eten en drinken meenemen, maar ik ben alleen de eerste dag bij de hoofd ingang gecontroleerd, zaterdag en zondag bij mijn eigen ingang kon ik gewoon doorlopen na het scannen van mijn ticket. Ik raad je aan om gewoon zelf wat eten en drinken (het was 30 graden dus je moet echt wel veel drinken) mee te smokkelen want het is 1. een stuk duurder en 2. het eten was niet echt lekker verder. Officieel hebben ze ook prijsafspraken voor het eten/drinken maar als je de getallen in het maleisisch weet kan je het wel ietsjes goedkoper krijgen.
Verder nog vragen? Als ik je kan helpen hoor ik het wel.
KL is verder echt een kut stadquote:Op maandag 1 februari 2016 17:33 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Top advies!
Ik weet de plekken nog niet precies, maar ik zal je tip zeker meenemen. De bedoeling is dat we deze week boeken (ook Hotels, nu ongeveer 200 euro pp voor een week) en bij de kaartjes een KL Senter transfer meeboeken à 35 RM return (per dag dacht ik). We willen daar de donderdag aankomen en een week blijven, zodat we buiten de F1 om nog wat kunnen citytrippen.
Dat checken van eten/drinken klinkt alsof dat hetzelfde is als op Spa: daar werd vorig jaar op de vrijdag streng gecontroleerd en op zaterdag en zondag niet meer.
Daarvoor heb ik een 'lens bag' in mijn tasquote:Op maandag 1 februari 2016 17:52 schreef Nattekat het volgende:
Niks gemerkt van dat controleren, en ik had een rugtas vol
Wel verstopt onder de poncho's en plastic tassen, die eigenlijk alleen daarvoor nuttig waren gelukkig.
Nou nog dat wannabe-Marlboro logo eruit en het wordt nog eens wat bij Ferrari.quote:Op maandag 1 februari 2016 10:15 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Dat vind ik al mooier. Ik ben niet goed genoeg met paint om die driekleur hoger op de auto te zetten.
Even naar het Engels vertaald:quote:Op maandag 1 februari 2016 18:24 schreef motorbloempje het volgende:
Geen Malledona!
http://www.twitlonger.com/show/n_1so8ruu
quote:My dear fans, I address you with respect.
As everyone knows in recent days there have been a number of rumors about my immediate future in Formula One.
It has been 23 years in the most exciting sports, I started at an early age, with the help of my family, we grew up and went to form as a professional, I met the taste of victory, that always leaves you with more and more will to fight.
A few years I became a teenager, I went in search of my dreams to unknown lands, without the warmth of my people, of my roots, my Venezuela.
At that time, I became a man, and I realized that there were many things that I could get away from my goal, yet always succeeded.
World Karting, Formula Renault 2000, Formula 3000, Word Series and GP2 championship unforgettable. I got used to winning, we received over 200 trophies, of all sizes, shapes, shine, well, my lifetime of accomplishment in an incredibly wonderful and great pride for my own space.
He arrived as expected, the dream, the end that justified all my means, Formula One, a category that gave me even the most anticipated of my victories, this Grand Prix of Spain in 2012. All this thanks to the continued support of my family , international fans and especially my great country, that it was heard with our glorious anthem and traveled the world, because I carry my flag not only in my car but in my soul and so to the very top of the podium.
Today with the utmost humility I inform you that I will not be present at the starting grid for the 2016 F1 season, thanks for all your messages of support, passion and concern for my future. I feel very honored with the support of all of you and proud of my professional performance.
Affirm my sense of gratitude to God, my family, my sponsors, my friends, my fans and all those who have helped realize this dream of being able to represent Venezuela to the pinnacle of motorsport. See you soon!.
Pastor Maldonado
Gaat om het retro kleurenschema he, niet om het model.quote:Op maandag 1 februari 2016 17:32 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Nachtmerrie dit. La Paay in de Playboy. Zoiets.
Ja, had ik al gedaan in 't nieuwtjestopicquote:Op maandag 1 februari 2016 19:05 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Even naar het Engels vertaald:
[..]
Het feit dat er al "protected" in die Tweet staat, en wetende dat de oude stadsdelen van Baku Unesco wereld-erfgoed is kun je er wel van uitgaan dat er een tijdelijk laag gaat komenquote:Op maandag 1 februari 2016 16:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb er moeite mee om te bepalen of ik dit moet geloven of niet
twitter:tedkravitz twitterde op zaterdag 30-01-2016 om 11:13:11Potholes will be filled, castle & cobbles protected and asphalt laid. Narrow, yes - but just wide enough! https://t.co/f9iMebNWvN reageer retweet
Maar dat maakt niet veel uit. Want het circuit is lang zat voor andere plekken.quote:Op maandag 1 februari 2016 19:44 schreef Bluurgh het volgende:
Het circuit is op het smalste punt 7.6 meter breed.
Vreemd twee keer naar Spa geweest, maar alleen op de donderdag voor de pitwalk werd mijn tas gecontroleerd. Er gaan gasten met hele koelboxen vol bier naar binnen op karretjes, dus vind het raar dat jij gecontroleerd werdquote:Op maandag 1 februari 2016 17:33 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Top advies!
Ik weet de plekken nog niet precies, maar ik zal je tip zeker meenemen. De bedoeling is dat we deze week boeken (ook Hotels, nu ongeveer 200 euro pp voor een week) en bij de kaartjes een KL Senter transfer meeboeken à 35 RM return (per dag dacht ik). We willen daar de donderdag aankomen en een week blijven, zodat we buiten de F1 om nog wat kunnen citytrippen.
Dat checken van eten/drinken klinkt alsof dat hetzelfde is als op Spa: daar werd vorig jaar op de vrijdag streng gecontroleerd en op zaterdag en zondag niet meer.
Ja zo goed kan ik niet painterenquote:Op maandag 1 februari 2016 18:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou nog dat wannabe-Marlboro logo eruit en het wordt nog eens wat bij Ferrari.
Ik mis een bierlogoquote:Op maandag 1 februari 2016 23:48 schreef Geralt het volgende:
Dat wit ziet er wel raar uit, maar dat komt omdat ik het met paint gedaan heb en niet kan fotoshoppen denk ik. Lijkt kaarsrecht nu, maar dat is het natuurlijk niet in het echt
Ja ik blijf aan de gang. Ik ga dat bier drinkenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:22 schreef Peterselieman het volgende:
Zoiets ja, maar dan een tikje kleiner
je blijft aan de gang ja, maar het resultaat is er dan ook naarquote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja ik blijf aan de gang. Ik ga dat bier drinken
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:30 schreef Geralt het volgende:
Nee geen tijd meer. Ik moet nog uitzoeken welke het volgende schaalmodel is wat ik ga kopen
Hij was heel positief. Ik vraag me af of dat terecht is. Begin van het jaar denk ik wel maar daarna gaat het lastig worden.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:40 schreef opreis het volgende:
Max is ook langs geweest bij Peptalk vandaag, heerlijk losse indruk heeft ie daar
Gewoon duidelijk dusquote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:39 schreef Geralt het volgende:
Anyway, met al die topics is het mij niet meer helemaal duidelijk. Het nieuwtjestopic is voor nieuwtjes.
Dit topic is dan voor gewoon wat gelul om de F1 heen zolang het er maar een beetje mee te maken heeft?
Wij gebruikten de ingang aan de kant van Eau Rouge. En daar werden inderdaad veel verbaasde mensen aangehouden. Er stonden echt stapels met biertrays... en dronken mensen omdat ze hun bier dan maar snel aan het klappen waren.quote:Op maandag 1 februari 2016 21:02 schreef Waffle het volgende:
[..]
Vreemd twee keer naar Spa geweest, maar alleen op de donderdag voor de pitwalk werd mijn tas gecontroleerd. Er gaan gasten met hele koelboxen vol bier naar binnen op karretjes, dus vind het raar dat jij gecontroleerd werd
Die heb ik, met de handtekening van Maxquote:Op dinsdag 2 februari 2016 00:38 schreef Geralt het volgende:
Ik vind dees overigens wel veel toffer van Jos:
[ afbeelding ]
Die wil ik wel nog een keer op de kop tikken. Zo jammer dat die ene knaker toen de pijp aan maarten gaf en de stekker eruit getrokken werd
Als je ergens veel tijd mee kan winnen is het wel een andere motor. Bovendien zal het ook fijn zijn dat het een betrouwbaardere motor is gebleken dan de renault die ze vorig jaar hadden. Als ze ongeveer 2 tienden in zouden lopen op de concurrentie zou ik al tevreden zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 06:12 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Hij was heel positief. Ik vraag me af of dat terecht is. Begin van het jaar denk ik wel maar daarna gaat het lastig worden.
Hij denkt 1 sec te winnen en dat geen enkel ander team dat kan. Ik vraag het me af, zeker gedurende het jaar. Maar misschien ben ik doemdenkerig.
nog 46 dagen 17 uur en 45 minutenquote:
Wijze woorden. Ik blijf de uitspraken van Luca di M dan ook nog steeds raar vinden.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:59 schreef Beach het volgende:
https://formerf1doc.wordp(...)uca-di-ms-statement/
Een link naar het originele interview staat in de comments aldaar. Wel in het italiaans. Er is discussie over de interpretatie van zijn woorden.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:14 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wijze woorden. Ik blijf de uitspraken van Luca di M dan ook nog steeds raar vinden.
Dat gaat me niet lukken, vrees ik...quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:47 schreef twiFight het volgende:
[..]
Een link naar het originele interview staat in de comments aldaar. Wel in het italiaans. Er is discussie over de interpretatie van zijn woorden.
Tof!quote:Op maandag 8 februari 2016 09:55 schreef JeMoeder het volgende:
Tickets Sepang zijn geboektTribune K1, nu nog met super early bird korting... Prima prijs
Supervet! Kan niet wachten op nieuwe seizoen! Ik zal weer tot Spa moeten wachtenquote:Op maandag 8 februari 2016 09:55 schreef JeMoeder het volgende:
Tickets Sepang zijn geboektTribune K1, nu nog met super early bird korting... Prima prijs
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 01:38 schreef Waffle het volgende:
Dit jaar geen spa maar red bull ring voor ons. ¤99 daar kan je het niet voor laten
Wat is dat plaatje? Iets lijkt me dat dat niet echt iets is wat hier de bedoeling isquote:Op maandag 8 februari 2016 09:56 schreef MikeSpec het volgende:
[..]
Supervet! Kan niet wachten op nieuwe seizoen! Ik zal weer tot Spa moeten wachten
[ link | afbeelding ]
quote:
Inderdaad, ik heb er echt super zin in!! Spa was vet vorig jaar, maar we willen dit jaar op de tribune zitten en niet meer op een lawaaiige camping. Dan is Sepang eigenlijk maar iets duurder dan Spa...quote:Op maandag 8 februari 2016 09:56 schreef MikeSpec het volgende:
[..]
Supervet! Kan niet wachten op nieuwe seizoen! Ik zal weer tot Spa moeten wachten
[ link | afbeelding ]
De vliegreis alleen kost al meer dan een heel weekend Spa, dus dat geloof ik nietquote:Op maandag 8 februari 2016 10:07 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
[..]
Inderdaad, ik heb er echt super zin in!! Spa was vet vorig jaar, maar we willen dit jaar op de tribune zitten en niet meer op een lawaaiige camping. Dan is Sepang eigenlijk maar iets duurder dan Spa...
De tribuneplaatsen die ik wil op spa kosten ruim 500 euro, ticket Sepang voor onder de honderd. 3 dagen een redelijk hotel bij het circuit: 100 euro pp per nacht. In KL, 30 euro pp per nacht. Een vliegticket van 500 euro kan er dan gewoon uit...quote:Op maandag 8 februari 2016 10:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De vliegreis alleen kost al meer dan een heel weekend Spa, dus dat geloof ik niet
Plus goed weer garantiequote:Op maandag 8 februari 2016 10:15 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De tribuneplaatsen die ik wil op spa kosten ruim 500 euro, ticket Sepang voor onder de honderd. 3 dagen een redelijk hotel bij het circuit: 100 euro pp per nacht. In KL, 30 euro pp per nacht. Een vliegticket van 500 euro kan er dan gewoon uit...
True story, wel ziekelijk warm 35+ graden en hoge luchtvochtigheidquote:
Nee, die had ik net gemistquote:
Ik ga ook!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 01:38 schreef Waffle het volgende:
Dit jaar geen spa maar red bull ring voor ons. ¤99 daar kan je het niet voor laten
Misschien als ik geld over heb dat ik nog wel een weekendje spa wil. Maar dan moet het wel met een fok groep want mijn pa heeft me verzekerd dat hij niet naar twee races gaatquote:
Ga je ook met je pa naar Oostenrijk dan?quote:Op maandag 8 februari 2016 17:18 schreef Waffle het volgende:
[..]
Misschien als ik geld over heb dat ik nog wel een weekendje spa wil. Maar dan moet het wel met een fok groep want mijn pa heeft me verzekerd dat hij niet naar twee races gaat
twitter:RTLGP twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 19:24:22Autosport voor beginners... #F1 #WRC #NASCAR #Dakar #RTLGP https://t.co/0qs2f6gTNW reageer retweet
Ja heb hem over weten te halenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ga je ook met je pa naar Oostenrijk dan?
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:42 schreef Geralt het volgende:
Nog 39 dagen, 11 uur, 17 minuten en 56 seconden
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]twitter:RTLGP twitterde op dinsdag 09-02-2016 om 19:24:22Autosport voor beginners... #F1 #WRC #NASCAR #Dakar #RTLGP https://t.co/0qs2f6gTNW reageer retweet
Overduidelijk COTquote:Op woensdag 10 februari 2016 01:30 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Van de week heb ik nog even op de plek van Charlie Whiting gestaan!![]()
Tevens, raad het circuit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |