Ik wil het experiment wel zien. Ik merk op FOK! en irl dat er steeds meer mensen afhaken of minder geïnteresseerd zijn.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 10:35 schreef JimmyManna het volgende:
Gematigd positief over dit plan. Maar twijfel of het er ooit doorheen zal komen.
Die bedenkingen heb ik ook wel, maar toch zou ik best wel een sprintrace zonder banden- en benzinesparen willen zien. Dat klinkt op zich wel interessant.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:06 schreef Meike26 het volgende:
Klinkt aanlokkelijk, maar nee..
F1 moet uitputtend en één race blijven. Ik heb echt geen zin in die onzin.. Dan word een gemiddelde race dus één uur lang en in gevallen als Monza en Montreal onder het uur?
Nee, zou ik erg zonde vinden, ik blijf wel kijken denk ik, maar geen fan van dit concept. Dat hoort meer bij het DTM of V8 Supercars, niet bij een top formule klasse.
Blancpain en GP2 hanteren dit al.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:06 schreef Meike26 het volgende:
Klinkt aanlokkelijk, maar nee..
F1 moet uitputtend en één race blijven. Ik heb echt geen zin in die onzin.. Dan word een gemiddelde race dus één uur lang en in gevallen als Monza en Montreal onder het uur?
Nee, zou ik erg zonde vinden, ik blijf wel kijken denk ik, maar geen fan van dit concept. Dat hoort meer bij het DTM of V8 Supercars, niet bij een top formule klasse.
Inderdaad, mens en machine moeten tot het uiterste gedreven worden.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Blancpain en GP2 hanteren dit al.
maar zo als je zegt: f1 is een 1 race uitputting. Dit past er gewoon niet bij.
Edit: en dan nog, er haken nu al genoeg mensen af. Ga het nog lastiger maken om te volgen. Waar moeten de volgers die tijd allemaal gaan halen? Mensen hebben het tegenwoordig al strontdruk hun hun leventje![]()
Dat uitputting wordt ook wel wat overdreven. Ik heb niet het idee dat ik naar een marathon of zo zit te kijken. Je moet gewoon goed in vorm zijn, prima, maar uitputting... nee.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Blancpain en GP2 hanteren dit al.
maar zo als je zegt: f1 is een 1 race uitputting. Dit past er gewoon niet bij.
Edit: en dan nog, er haken nu al genoeg mensen af. Ga het nog lastiger maken om te volgen. Waar moeten de volgers die tijd allemaal gaan halen? Mensen hebben het tegenwoordig al strontdruk hun hun leventje![]()
Hoe kom je aan 5 uur? Zondag wordt het korter en op zaterdag komt er een sprintrace op de plek van Q. Het enige dat je dan meer kijkt is Q in de morgen. That's it. Maar Q sla ik nu ook wel eens over.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:21 schreef Droopie het volgende:
[..]
Inderdaad, mens en machine moeten tot het uiterste gedreven worden.
En ik heb ook geen zin om 5 uur op een dag thuis te blijven voor F1, 2 uur is genoeg
Een hoop mensen kijken alleen op zondag. Daar komt dan de zaterdag bij omdat er dan ook een race is. Die mensen zullen niet meer gaan kijken, omdat ze er geen twee dagen voor thuis blijven, dus krijg je voor de sprintrace minder kijkers. En er zullen kijkers zijn die dan ook op zondag niet meer kijken omdat het minder te volgen is omdat ze de zaterdag wedstrijd niet gezien hebben.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:24 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Hoe kom je aan 5 uur? Zondag wordt het korter en op zaterdag komt er een sprintrace op de plek van Q. Het enige dat je dan meer kijkt is Q in de morgen. That's it. Maar Q sla ik nu ook wel eens over.
Wat valt er niet te volgen aan de GP als je de sprintrace niet hebt gezien? De sprintrace is gewoon een Q voor de GP, meer niet. Dat daar punten voor worden uitgedeeld is prima, dat heeft invloed op het WK, maar niet op de GP. Als je nu Q niet ziet is de race ook prima te volgen. Ik zie dat argument niet zo.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een hoop mensen kijken alleen op zondag. Daar komt dan de zaterdag bij omdat er dan ook een race is. Die mensen zullen niet meer gaan kijken, omdat ze er geen twee dagen voor thuis blijven, dus krijg je voor de sprintrace minder kijkers. En er zullen kijkers zijn die dan ook op zondag niet meer kijken omdat het minder te volgen is omdat ze de zaterdag wedstrijd niet gezien hebben.
Ik verwacht dat het netto effect minder kijkers is dan dat er nu zijn. Beter kunnen ze kijken of ze de kwaliteit van de race op zondag kunnen verbeteren.
met uitputting doelde ik dan ook dat het een één race event zou moeten blijven ipv een 1/3de en een 2/3de race waarbij er een pauze van een dag wordt gehouden.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:22 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat uitputting wordt ook wel wat overdreven. Ik heb niet het idee dat ik naar een marathon of zo zit te kijken. Je moet gewoon goed in vorm zijn, prima, maar uitputting... nee.
Als er bijvoorbeeld coureurs in de sprintrace uitvallen en daardoor niet aan de hoofdrace meedoen vraag je je af waarom ze niet meedoen als je de sprintrace niet gezien hebt. Daar doelde ik meer op, niet de race zelf.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:46 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Wat valt er niet te volgen aan de GP als je de sprintrace niet hebt gezien? De sprintrace is gewoon een Q voor de GP, meer niet. Dat daar punten voor worden uitgedeeld is prima, dat heeft invloed op het WK, maar niet op de GP. Als je nu Q niet ziet is de race ook prima te volgen. Ik zie dat argument niet zo.
Ze zullen dan toch nog wel mee mogen doen? Maar starten achteraan.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als er bijvoorbeeld coureurs in de sprintrace uitvallen en daardoor niet aan de hoofdrace meedoen vraag je je af waarom ze niet meedoen als je de sprintrace niet gezien hebt. Daar doelde ik meer op, niet de race zelf.
oplevert.
datzelfde risico lopen ze ook op in de huidige qualificatie. Of in fp3, zodat ze eventueel niet in de quali mee kunnen doen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als er bijvoorbeeld coureurs in de sprintrace uitvallen en daardoor niet aan de hoofdrace meedoen vraag je je af waarom ze niet meedoen als je de sprintrace niet gezien hebt. Daar doelde ik meer op, niet de race zelf.
Dat laatste is een goed punt van je. Er zijn immers geen t-cars meer.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 11:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarover gesproken verwacht ik niet dat de sprintrace veel spannends zal laten zien omdat de coureurs geen risico willen nemen met het oog op de race van zondag die de meeste punten oplevert.
True, maar in Q loop je minder risico dan in een duel.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 12:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
datzelfde risico lopen ze ook op in de huidige qualificatie. Of in fp3, zodat ze eventueel niet in de quali mee kunnen doen.
Ziggo als provider nemen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:04 schreef Waffle het volgende:
Grote probleem met de afhakers is volgens mij vooral de decoder... In mijn omgeving heb ik ook veel dagjesmensen zien afhaken doordat er voor de races betaald moet worden en een samenvatting toch niet alles is. De gp's op Veronica moeten toevallig net op hun pad komen om ze te zien doordat ze het hele seizoen toch niet zien.
Dat is wereldwijd een probleem en wordt ook als zodanig erkend.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:35 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ziggo als provider nemen.
Verder weet ik niet of dat de reden is. Dan moeten andere sporten daar ook last van hebben.
Niet iedereen heeft die keuze (denk aan dekking, maar ook aan geschakelde woningen waarbij abbo wordt aangevraagd door verhuurder).quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:35 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Verder weet ik niet of dat de reden is. Dan moeten andere sporten daar ook last van hebben.
Ja dat gaat niet. Alleen glasvezel aansluiting in mijn flat en bij mijn ouders zit een lokale kabelboer. Dus dat is voor best wel een groot deel van de mensen geen optie.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:35 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |