Hij mag niet weten dat jij het weet?! Dus jij weet het dan 'stiekem'? Klinkt in mijn oren als een heel gezellig plan.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:09 schreef kniftyhooker het volgende:
Voor aanpassingen in de OP graag even DM/ quote.
Herhaling van de laatste post in vorige topic:
Vraagje: volgende week hebben wij de echo, en ja, het is hier echt een meisjes boom!
Leuk leuk leuk!
Nu ben ik super nieuwsgierig of wij dan wel een meisje of jongen krijgen.
Is hier iemand wel eens succesvol geweest om het zelf wel te weten maar de partner niet?
Hij mag ook niet weten dat ik het weet.![]()
Donderdag voor controle naar de VK, maar eens vragen hoe we dit kunnen organiseren.
Komt vast goed!
Oja, na 5 dagen eindelijk hoofdpijn vrij!
De namen hebben we al, dus dat zal het probleem niet zijn,quote:Op maandag 11 januari 2016 10:15 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
lijkt me vooral best wel wat geregel, Knifty. Want valt het dan niet op als je alleen maar namen van het ene geslacht oppert en/of het opvallend vaak over "lief" of "stoer" hebt?
Ik zou mezelf in elk geval binnen een week verlullen, haha!
Ik vind het geen hormonenkwestie maar gewoon ontzettend onaardig als je het zonder meeweten van je vriend het wel weet, dat is toch gek? Dat je ervoor kiest dat jij het wel weet en hij niet, vind ik prima (al zou ik dat nooit volhouden haba) maar dat in je eentje beslissen vind ik echt twijfelachtig. Hopelijk komen jullie gewoon samen uit de oplossing.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:22 schreef kniftyhooker het volgende:
Ik twijfel er nog over, ben zooo nieuwsgierig, maarja, nog maar 5 maandjes en dan weten we het.
Hormonen he.
Hoezo, vind jij een groot geheim heel bewust voor de ander achterhouden geen goede relatiemove dan?quote:Op maandag 11 januari 2016 10:16 schreef Svane het volgende:
[..]
Hij mag niet weten dat jij het weet?! Dus jij weet het dan 'stiekem'? Klinkt in mijn oren als een heel gezellig plan.
quote:Op maandag 11 januari 2016 11:06 schreef L-E het volgende:
[..]
Hoezo, vind jij een groot geheim heel bewust voor de ander achterhouden geen goede relatiemove dan?
Zou je bij mij het geslacht (jongen) erbij willen zetten? Even wat tegenwicht bieden aan al die meisjes.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:09 schreef kniftyhooker het volgende:
2016
Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote
quote:Op maandag 11 januari 2016 11:06 schreef L-E het volgende:
[..]
Hoezo, vind jij een groot geheim heel bewust voor de ander achterhouden geen goede relatiemove dan?
Mijn moeder had, toen ze zwanger was van mijn zusje, een envelop gehad van een goede vriend die bij wijze van hobby dan geslacht, geboorte datum en naam van kindjes voorspelde, en ook niet bepaald onfortuinlijk. Ze heeft die aan mijn oma ter bewaring gegeven. Het klopte precies ook bij mijn zusjequote:Op maandag 11 januari 2016 11:44 schreef Svane het volgende:
[..]![]()
Alleen de overweging is natuurlijk al een blijk van intense liefde.
![]()
En die envelopjes zodat je later nog kan overwegen he. Dat deden wij dus vorige keer. Ik heb het een uur of 10 volgehouden, als het niet minder was. LONKEN die envelop joh, niet normaal! Nu dus zeker geen envelopje. Al was het samen thuis open maken wel intens knus! Bijna net zo knus als het stiekem al weten en dan fake verrast doen.
quote:Op maandag 11 januari 2016 11:44 schreef Svane het volgende:
[..]![]()
Alleen de overweging is natuurlijk al een blijk van intense liefde.
![]()
En die envelopjes zodat je later nog kan overwegen he. Dat deden wij dus vorige keer. Ik heb het een uur of 10 volgehouden, als het niet minder was. LONKEN die envelop joh, niet normaal! Nu dus zeker geen envelopje. Al was het samen thuis open maken wel intens knus! Bijna net zo knus als het stiekem al weten en dan fake verrast doen.
Zoiets inderdaad. Maar misschien dat Joga ook al iets doet daarmee. Lijkt me sowieso namelijk eens leuk om te doen. Beetje aardenquote:Op maandag 11 januari 2016 13:26 schreef Molo het volgende:
Bekkenbodemfysio is heel verstandig om in te schakelen emelisse
Yoga kan prima, is heel goed, alleen even opletten dat je niet over je grenzen heen gaat.quote:Op maandag 11 januari 2016 13:31 schreef Emelisse het volgende:
[..]
Zoiets inderdaad. Maar misschien dat Joga ook al iets doet daarmee. Lijkt me sowieso namelijk eens leuk om te doen. Beetje aardenIk schrijf het op.
Een tweede naam! Weer zo'n keuze.
Pff dat geheim houden... Ja dat faalt hier als een mallequote:Op maandag 11 januari 2016 13:19 schreef Emelisse het volgende:
Wat is het heerlijk om hier mee te lezen met jullie dilemma's. Allemaal zaken die ook ons pad nog moeten kruisen. Geen idee nog over sommige dingen. Alleen al geheim houden dat ik zwanger vind ik al ondoenlijk, dus geslacht wordt waarschijnlijk gewoon een open verhaal.
Ik ben sinds twee dagen ook misselijk. Gelukkig niet kotsen (alsjeblieft niet!). Dit weekend ook energierepen gekocht, voor de urgente energiedipjes. En ik moet - vooral tijdens een werkdag - gewoon veel regelmatiger en anders gaan eten. Ik ben niet zo'n grote eter, en zonder voor twee te eten (wat natuurlijk voor een deel onzin is) moet ik wel meer gaan eten, merk ik. En mijn buik is, zonder dat het zo voelt, opgezet. Mijn broek, zo'n hoge taille-ding, zit best strak. En bij hoesten voel ik steken. Lekker herkenbaar allemaal, als ik jullie verhalen lees
Ohh sterkte! Iedereen ervaart het toch weer op een andere manier. Ik eet dus verder wel normaal en heb de trek in de vreemdste dingen. Babi Pangang bijvoorbeeld (met krokante spekquote:Op maandag 11 januari 2016 15:52 schreef Nazil het volgende:
[..]
Pff dat geheim houden... Ja dat faalt hier als een malleouders/broers en zussen en opa/oma weten het al, samen met wat goede vrienden. Ik hoop dat het daarbij blijft tot de 10/12 weken. We hebben alleen al wel gemerkt dat hun mond houden niet echt goed is overgekomen.
Ik ben nu bijna 8 weken en al bijna twee weken erg misselijk en krijg bijna niks naar binnen. Ik hoef God zij dank niet over te geven maar ben al wel 2 kilo kwijt. En het is niet zo dat ik reserves heb, ik begin nu al een ingevallen gezicht te krijgen. Vandaag zit ik er wel echt helemaal doorheen, zo verschikkelijk moe, geen energie om de was in de droger te gooien en dan moet ik bukken en dan komt er zo'n vlaag van misselijkheid. En dan heb ik zo het geluk dat er op het werk niks te doen is en ik maar 1 dag per week sta ingepland. Scheelt een hoop uitleg richting hun.
Die energierepen zijn wel een goed idee! Verder prop ik nu alles naar binnen waarvan ik denk dat ik het ook maar enigszins kan verdragen. Vooral heeeel veel luchtige crackers, fruit en soep.
Dank je voor je steun. Heel af en toe krijg ik wat weg, om 11 uur 's avonds een hamburger van de mc of een stokbrood kruidenboter als avondeten ofzoquote:Op maandag 11 januari 2016 16:22 schreef Emelisse het volgende:
[..]
Ohh sterkte! Iedereen ervaart het toch weer op een andere manier. Ik eet dus verder wel normaal en heb de trek in de vreemdste dingen. Babi Pangang bijvoorbeeld (met krokante spek) en scrambled eggs op toast. Sorry, niet bevorderlijk voor je misselijkheid. Ook niet voor mijn weegschaal, trouwens
Ik heb mijn moeder echt bijna letterlijk een slot op haar mond gezet. Dat gaat tot nu toe goed. Alleen kan ik zelf mijn gezicht niet in de plooi houden als ik een colaatje vraag of aangeef dat ik even geen puf heb. Mensen vinden dat toch verdachtWij hebben wel besloten om na de echo (8 weken; over 8 dagen) de boel open te gooien. Hoppa. Dan gaat hier ook de kloon de deur uit
![]()
Sterkte met de misselijkheid. Je zit bijna op je HCGpiek, dus things are gonna get better
Maar in soep zit wel veel zout en groenten, dus wat dat betreft wel goed. Goed idee van de kwark wel, eet wel yoghurt maar kwark nog niet geprobeerd. Eieren werd ik al ziek van voordat ik wist dat ik zwanger was en daarna geen succes meer geweest helaas. Dat sap ga ik ook maar eens proberen, drink eigenlijk alleen maar water, slappe ranja en thee. Rest was mij altijd al te zoet af maar nu helemaal.quote:Op maandag 11 januari 2016 17:12 schreef Molo het volgende:
Ik heb een keer ontbeten met gebakken haring
En van de week nog 's nachts tartaartjes staan bakken omdat ik honger had en dáár enorme zin in had
Moet kunnen
Als je echt niks binnen krijgt, kijk dan of je in kleine beetjes vloeibaar voedsel naar binnen kunt krijgen, soep zet geen zoden aan de dijk qua calorieën. Volle fruitkwark bijvoorbeeld wel, vers sap, en eiwitten binnen krijgen als dat lukt. Ik heb een paar weken enorme drang naar eieren gehad, vooral roerei. Zal wel ergens voor nodig zijn geweest. Misschien lukt dit ook bij jou Nazil?
En Emelisse, nu je zegt dag je een kloon bent wil ik gaan kloonhunten, maar ik ga het gewoon eens niet doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorlopige uitgerekende datum ergens half/eind september schat ik![]()
quote:Op maandag 11 januari 2016 18:03 schreef Twinkle20 het volgende:
Een voorzichtige hoi!
Gefeliciteerd!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorlopige uitgerekende datum ergens half/eind september schat ik![]()
volgens mij lurkte ik hier al mee toen jij zwanger was van B... Pff wat heb ik dan al een tijd rammelende eierstokken
![]()
Een voorzichtige hoi!
Leuk, gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorlopige uitgerekende datum ergens half/eind september schat ikOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Een meisje dus??quote:Op maandag 11 januari 2016 19:54 schreef Crumpette het volgende:
Twinkle welkom!![]()
Hehe, die cravings van jullie!ontbijten met haring, rrrr
![]()
Ik ben niet meer misselijken kan, anders dan de vorige keer, nog altijd koffie drinken
![]()
dik relaxt.
Nou ff bijlezen!
Hehehe door die koffie opmerking?quote:Op maandag 11 januari 2016 19:55 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Een meisje dus??![]()
Fijn zeg, misselijk op zn retour! Het is allemaal voor een goed doel, maar het is heus schijtirritant
Dank je welquote:Op maandag 11 januari 2016 20:02 schreef LadyBlack het volgende:
Oh mèn, ja Frummeltje dat had ik ook nog met een knoop in mijn maag gelezen.... wat vreselijk moeilijk morgen! En je wilt er natuurlijk voor ze zijn, maar wat kun je je dan ongemakkelijk voelen met dikke buik heHeel veel sterkte vast hoor!
Heb je een echo gehad? Is daar een reden voor of zo maar? Weet je nu het geslacht?quote:Op maandag 11 januari 2016 19:52 schreef Molo het volgende:
Mooi!![]()
Hier net ook check bij verloskundige, mini is nu 20 cm en spartelde er lekker op los
Ze hebben een (wat lage kwaliteit) echo apparaat staan in praktijk. Dus standaard even spieken bij baby, voor de leuk en zekerheid.quote:Op maandag 11 januari 2016 20:30 schreef Arja het volgende:
Fijn lb dat alles goed is!
[..]
Heb je een echo gehad? Is daar een reden voor of zo maar? Weet je nu het geslacht?
Opheliaquote:
31-7, ik sta niet in de OPquote:Op maandag 11 januari 2016 20:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ophelia![]()
Wat leuk om jou hier te zien ook! Wanneer ben je ergens uitgerekend? Of heb ik er keihard overheen gelezen?![]()
quote:Op maandag 11 januari 2016 17:12 schreef Molo het volgende:
En Emelisse, nu je zegt dag je een kloon bent wil ik gaan kloonhunten, maar ik ga het gewoon eens niet doen
Een voorzichtige hoi!
Oehoe, iemand na mij uitgerekend! GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorlopige uitgerekende datum ergens half/eind september schat ik![]()
Dat vroeg ik me ook af. Even navragen leverde op dat elke dag een nieuwe fles mag. Ook al is de vorige niet helemaal vol dus. Als ik een dag thuis ben is zo'n fles trouwens echt helemaal volquote:Op maandag 11 januari 2016 21:33 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Welkom Twinkle!
En sterkte morgen Frummeltje![]()
MvM was net hier. Ben dus meteen begonnen met vullen. Maar die fles is natuurlijk nog niet vol. Kan ik dan morgen gewoon verder is deze, of moet ik echt een nieuwe pakken?
Ze zei zo specifiek "een voor elke dag" (het zijn er 8), dat ik het vergeten ben te vragen: wat als ik een dag meer dan een hele fles heb? Gooi ik het weg of giet ik het in een halfvolle van een eerdere dag?
No kots no glory!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:20 schreef Molo het volgende:
Fijn van de echo Miezziej!
Ik heb iets te vroeg gejuicht, ben sinds gistermiddag weer knetter misselijk![]()
Ach, zal ooit wel weg gaan
Ja, vind het nog steeds jammer dat ik geen afdrukje kreeg bij Otje. De hersenen stonden er zo mooi scherp op. De Aios zei resoluut dat het niks zei over intelligentie en knikkerde de afbeelding weg. Dat ik het gewoon een interessant/ fascinerend plaatje vond ging er bij hem niet in.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 08:19 schreef LadyBlack het volgende:
Dat ik van mijn kinderen de hersenhelften en hartkleppen heb gezien, vind ik ook blijvend fascinerend ja!
Tegen mij heeft de consulente gezegd dat ik een fles max 2 dagen mocht gebruiken, vol of niet. Maar ik drink zoveel, het is niet vaak gebeurd dat ik een fles 2 dagen gebruikte.quote:Op maandag 11 januari 2016 21:33 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
MvM was net hier. Ben dus meteen begonnen met vullen. Maar die fles is natuurlijk nog niet vol. Kan ik dan morgen gewoon verder is deze, of moet ik echt een nieuwe pakken?
Ze zei zo specifiek "een voor elke dag" (het zijn er 8), dat ik het vergeten ben te vragen: wat als ik een dag meer dan een hele fles heb? Gooi ik het weg of giet ik het in een halfvolle van een eerdere dag?
Dat heb ik dus ook.. Maar als mijn fles van vandaag dan vol is, ga je verder in een nieuwe fles? Of kun je dan weer vrijuit plassen?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 13:20 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Tegen mij heeft de consulente gezegd dat ik een fles max 2 dagen mocht gebruiken, vol of niet. Maar ik drink zoveel, het is niet vaak gebeurd dat ik een fles 2 dagen gebruikte.
Als hij vol is, kun je gewoon aan de volgende fles beginnen en die de dag erop verder aanvullen. Maar ik heb maar heel zelden een fles per dag vol gekregen eigenlijk. Meestal deed ik anderhalve dag over een volle fles. De ene keer maakte ik hem vol en de andere keer pakte ik op een nieuwe dag een nieuwe fles.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:46 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook.. Maar als mijn fles van vandaag dan vol is, ga je verder in een nieuwe fles? Of kun je dan weer vrijuit plassen?
So many questions!
It's all about je neusklepjes gewoon dichthouden, dan ruik je niets 😁quote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:52 schreef L0t.. het volgende:
Ja natuurlijk kun je verder plassen in een nieuwe fles. En elke dag een nieuwe fles pakken is meer voor jezelf, dat je niet boven die lucht van 3 dagen oude urine hoeft te hangen. Het is echt geen hogere wiskunde hoor.
Heerlijk!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 15:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Yoyo![]()
Alletwee de kinderen uit spelen, dus middag relaxed niksdoen hier ;-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou je zeggen hèquote:Op dinsdag 12 januari 2016 14:52 schreef L0t.. het volgende:
Ja natuurlijk kun je verder plassen in een nieuwe fles. En elke dag een nieuwe fles pakken is meer voor jezelf, dat je niet boven die lucht van 3 dagen oude urine hoeft te hangen. Het is echt geen hogere wiskunde hoor.
Ik vind gember zo vies. Ik heb wel thee met citroengras en gember maar das ook niet mijn favoriet. Die pillen kunnen overigens ook opgelost worden in een glas heet water, dus het thee idee. Of het nou tussen mijn oren zit of niet, ik ben er blij meequote:Op dinsdag 12 januari 2016 17:19 schreef Unihipili het volgende:
Thee van verse gember is lekkerevt. met munt en citroen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is al besmettelijk voor de uitbraak. Ik moest me laten prikken op antistoffen. Als hé die niet hebt, dan kijken ze een paar weken later nog een keer.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:16 schreef Marjolijntje het volgende:
Even een wals hoor.. 5e ziekte op het kdv van F. Iemand nog tips? Haar niet brengen is niet echt een optie. We hebben het allebei nog nooit gehad.
Ik vind er niks aan..
Heb je je (tijdens de zwangerschap) al laten testen op antistoffen voor de 5e ziekte?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:16 schreef Marjolijntje het volgende:
Even een wals hoor.. 5e ziekte op het kdv van F. Iemand nog tips? Haar niet brengen is niet echt een optie. We hebben het allebei nog nooit gehad.
Ik vind er niks aan..
Oei, daar zit je niet op te wachtenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:16 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik vind er niks aan..
Ben 10 weken nu, heb mn vk net een berichtje gestuurd, dus even afwachten wat zij zegt. Intakebloed is 2 weken geleden al afgenomen.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:33 schreef WupWup het volgende:
[..]
Oei, daar zit je niet op te wachtenDe vijfde ziekte kan wel heel vervelend zijn tijdens de zwangerschap. Laat zsm antistoffen bepalen via je verloskundige, dan weet je meer.
Edit: en als je al intakebloed hebt laten bepalen (ik weet niet hoe ver je bent), kan het lab meestal nog een nabepaling doen ter vergelijking.
It will comequote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:30 schreef Arja het volgende:
Oh lb dat lijkt me zo bizar, al die beweging in je buik![]()
Ik heb nog niks gevoeld. Duuurt lang
17 weken en 2 dagenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:32 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
It will come![]()
Hoe ver ben je ook alweer? Ik voelde E bij 18 weken ongeveer, dat was tamelijk gemiddeld geloof ik.
Schopjes zijn zo leuk! Ik voel het nu een week echt of anderhalf overtuigend oid?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:30 schreef Arja het volgende:
Oh lb dat lijkt me zo bizar, al die beweging in je buik![]()
Ik heb nog niks gevoeld. Duuurt lang
De gynaecoloog ziet me aankomenquote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:07 schreef Arja het volgende:
Sull fijn dat de echo goed was en wat jammer dat het geslacht nog niet te zien was. Mag je nog een keer gratis terugkomen daarvoor?
Oh bah! Ik heb het ook en het is zo naar! Bij mij zat er ook bloed in.. ugh. Curanol helpt bij mij trouwens niks, net als Sperti en alle drogist-middeltjes.quote:Op woensdag 13 januari 2016 09:32 schreef Sicilia het volgende:
Grrr iemand DE tip tegen aambeien![]()
niks lijkt te helpen. Het doet zeer en ik weet dat het bloed in de wc van de aambeien komt, maar toch schrik ik er steeds een beetje van.
ik ken iemand die dertig jaar met een anale prolaps heeft rondgelopen na de bevalling (inclusief dertig jaar maandverbang dragen elke dag) omdat ze niet naar de dokter durfde dus ja, dat is helaas wel een generatiedingetjequote:Op woensdag 13 januari 2016 12:37 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik moest trouwens erg lachen vorige week. Zat te mopperen om die stomme aambeien en schoonmoeder was er. Die trok nogal wit weg, maar vertelde daarna dat zij er ook zo'n last van had en er niet mee naar de dokter durfde. Arme mens schaamde zich er voor! Dus ik uitgelegd dat het echt heel normaal is, veel mensen er last van hebben en dat je echt niet met jeuk en pijn rond hoeft te lopen. Toch een generatiedingetje denk ik, hoezo zou ik me schamen voor zoiets![]()
.
Ow jij ook alquote:Op woensdag 13 januari 2016 12:29 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Oh bah! Ik heb het ook en het is zo naar! Bij mij zat er ook bloed in.. ugh. Curanol helpt bij mij trouwens niks, net als Sperti en alle drogist-middeltjes.
Ik ben er vorige week mee naar de dokter geweest. Normaal zou ze zo'n aambei met (gestold) bloed erin operatief verwijderen zei ze, maar omdat door zwangerschapshormonen de boel verweekt daar is de kans dat er meteen weer nieuwe komen te groot, dus dat doen ze niet bij zwangere vrouwen. Dus proberen het vooral niet erger te laten worden en symptoombestrijding voor zover mogelijk. Ze schreef voor: lidocaïnezalf tegen de pijn en jeuk, zinkoxidezetpillen om de boel soepeler te maken en ze van binnenuit te laten krimpen, en lactulose om de ontlasting soepel te houden. Ohja en als tips: poepen met twee voeten plat op de grond en een rechte rug - niet naar voren gaan hangen. En niet te lang blijven zitten als het niet komt, alleen poepen bij aandrang en vooral NIET persen. Als mogelijk natuurlijk.
Sterkte hoor, het is heel erg naar.
Ik lees steeds over zetpillen, maar de Curanol tabletten die ik heb zijn gewone tabletten. Er staat immers op 'innemen met water', en ik zie niet hoe ik dat zou moeten doen down under?quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:16 schreef Sicilia het volgende:
Thanks voor de tips in ieder gevalAlleen die zetpillen he...die ga ik er nu met geen mogelijkheid inkrijgen, daar is het allemaal veel te gezwollen voor, hoe doe je dat
?!
quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik had mijn kinderen de naam verteld die ik in mijn hoofd heb (stom!), met daarbij de opmerking dat dat natuurlijk nog kan veranderen de komende 5 mnd. De volgende ochtend heb ik ze subtiel voorgelegd dat het leuk zou zijn als ze dat nog even niet rondvertellen, dat het een verrassing kan blijven (what was I thinking?).
Komt mijn dochter uit school, supertrots. "Ik heb in de klas verteld dat het een meisje is, en ik mocht het fotootje laten zien van de echo, en ik heb niet verteld hoe ze gaat heten."..... "Behalve later aan die en die en die en die en die. Maar verder heb ik het echt geheim gehouden."
Tof! Ik heb alleen geen recente echo. 20 weken was m'n laatstequote:Op woensdag 13 januari 2016 18:17 schreef MevrouwCactus het volgende:
Morgen gratis naar de Beekse Bergen? Dat kan als je zwanger bent. Neem een recente echo-foto mee en je mag beestjes kijken
Ik denk dat je zelf bewijs genoeg bent hoorquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:11 schreef Dot. het volgende:
[..]
Tof! Ik heb alleen geen recente echo. 20 weken was m'n laatste![]()
Ono, dat klinkt als een hele wijze en dappere beslissing. Echt heel goed van je hoor!
Nee joh, dat is een net iets te veel gegeten buikquote:Op woensdag 13 januari 2016 19:18 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelf bewijs genoeg bent hoor
Mag ik 16 pizze calzone?quote:Op woensdag 13 januari 2016 19:33 schreef Dot. het volgende:
[..]
Nee joh, dat is een net iets te veel gegeten buik
Als dat zo is merk je het snel genoeg toch? Ik denk dat afwisselen beter is dan A nu aanleren dat de box voor de baby is. Alles wordt al anders, dus dan zou ik die box gewoon lekker blijven gebruiken als ze dat fijn vindt.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja echt joh, neus op de feiten.. zeg dat wel! En die dakkapel komt dus als ik 35 weken zwanger ben.. Ik vind het maar spannend allemaal. Mijn mantra is "Deze baby blijft gewoon tot 40 weken zitten.. Deze baby blijft gewoon tot 40 weken zitten..".
Ik ben 13 maart uitgerekend, dan is A. 18 maanden oud. Ze blijft gewoon lekker in haar ledikant want ik vind het heel handig dat ze daar zelf niet uit kan klimmen en ze heeft het er ook nog prima naar haar zin. Fungeert ook vaak als box op de 1e verdieping als ik even wil douchendus dat blijft nog wel even.
We zaten nog even te discussiëren over de box beneden. A speelt er nog heel vaak in, het is voor onze kleine wervelwind hier in huis een fijn rustig plekje waar ze zichzelf niet compleet moespeelt (ze blijft soms maar rondrennen). Dus die wil ik eigenlijk zo houden, zeker ook als de baby er straks is. Ik dacht: dan kan ik de baby er af en toe ook wel inleggen, ook al is de box op de laagste stand. Dekentje erin, klaar. Maar volgens mijn moeder kan dat niet want dan is het niet meer A's plekje. Really? Iemand die het probleem ziet?
Ik snap je moeders punt wel. Tegelijkertijd denk ik dat je het gauw genoeg merkt als A het niet tof vindt als de baby er in ligt. En dan kun je altijd nog besluiten om bijvoorbeeld de wandelwagen als slaapplekje voor de baby te gebruiken oid.quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:12 schreef Razztwizzle het volgende:
We zaten nog even te discussiëren over de box beneden. A speelt er nog heel vaak in, het is voor onze kleine wervelwind hier in huis een fijn rustig plekje waar ze zichzelf niet compleet moespeelt (ze blijft soms maar rondrennen). Dus die wil ik eigenlijk zo houden, zeker ook als de baby er straks is. Ik dacht: dan kan ik de baby er af en toe ook wel inleggen, ook al is de box op de laagste stand. Dekentje erin, klaar. Maar volgens mijn moeder kan dat niet want dan is het niet meer A's plekje. Really? Iemand die het probleem ziet?
quote:Op donderdag 14 januari 2016 09:08 schreef Dyre het volgende:
Ik vertelde vanochtend tegen vriendje dat zwangeren gratis naar Beekse Bergen mogen vandaag.
- Waarom dan?
- Omdat er een olifant zwanger is
- Oei, dat is niet zo goed ontvangen zeker?
- Hoezo?
- Beetje riskant met al die gierende hormonen: omdat er een olifant zwanger is, mogen alle andere zwangere olifanten gratis naar binnen
-![]()
Ik vertelde vanochtend tegen vriendje dat zwangeren gratis naar Beekse Bergen mogen vandaag.
- Waarom dan?
- Hoezo?
- Beetje riskant met al die gierende hormonen: omdat er een olifant zwanger is, mogen alle andere zwangere olifanten gratis naar binnen
-![]()
- Waarom dan?
- Hoezo?
-![]()
quote:Op woensdag 13 januari 2016 20:24 schreef Malteser het volgende:
Ono, jij dappere! Ben zooooo trots op jou! En onthoud wat ik je gemaild heb: Je bent het waard om die keuze te mogen maken. Voor jezelf, voor jullie meisje en voor je man. Dat is niet zwak maar juist heel sterk.
Je weet me te vinden! Dikke
quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:30 schreef Fieder het volgende:
Hoiik kom uit mijn verstophoekje na een goede termijnecho
![]()
Mag ik in de OP 7 augustus?
quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:30 schreef Fieder het volgende:
![]()
Jaaaaaaaquote:Op donderdag 14 januari 2016 10:30 schreef Fieder het volgende:
![]()
Was ook het eerste wat ik dacht, wat je man zeiquote:Op donderdag 14 januari 2016 09:08 schreef Dyre het volgende:
- Waarom dan?
- Hoezo?
-![]()
Wat fijn dat de 20 weken echo goed was, toch weer een opluchting! Ben benieuwd naar de sekse, ik gok op een jongetje bij jullie, dus het is vast een meisje.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:42 schreef Piekie81 het volgende:
Fieder, wat fijn, zo'n mooie echo! En al die 2013 kindjes die grote broer/zus worden![]()
Svane, grappig dat jou vk daar zo verbaasd over was, je zit al bijna op de 20 weken, toch? Hier 2 weken geleden met bijna 19 weken een heel actief kindje, die steeds wegdraaide bij het hartje luisteren![]()
En vanmorgen bij de 20-wekenecho ging het precies hetzelfde, de echoscopiste moest er flink om lachen. Had ze eindelijk een goed beeld, maar zette ze het beeld net te laat stil, kon ze weer opnieuw gaan zoekenGelukkig heeft ze uiteindelijk wel alles kunnen zien en meten en lijkt alles in orde!
We weten wat het wordt, maar doordat ik vanavond pas laat thuis ben, kunnen we het pas morgen aan de jongens vertellen. Daarna mag de hele wereld het weten, dus nog even geduld hier
Dat is ook wel weer lekker inderdaad. Ik zag/ zie eigenlijk vooral de beperkingen, denk niet dat ik in de zomerhitte met 40 weken nog overal heen kan met de bakfiets.quote:Op donderdag 14 januari 2016 11:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Kiek nou![]()
Boaz is van 1 augustus en ik vond dat zwanger zijn in de zomer ook redelijk relaxt. Gewoon lekker ongegeneerd walvissen in het kinderbadje buiten ter afkoeling
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was een halve kilo afgevallen ondanks de december maand, dus vanavond gaan we lekker chinees eten![]()
Ik ben 1 dag naar voren gezet. uitgerekende datum is nu 8-8-16![]()
Ik kan de OP helaas niet meer aanpassen. Wellicht dat een MOD dit bericht spot?quote:Op donderdag 14 januari 2016 10:30 schreef Fieder het volgende:
![]()
Klassiek.quote:Op donderdag 14 januari 2016 18:03 schreef Molo het volgende:
Dat je aan het niezen bent en in je broek zeikt
![]()
Blaas zit beetje in de verdrukking
Ja ik zit ook af en toe lekkere bekkengymnastiek te doen op het toilet om alles eruit te krijgenquote:Op donderdag 14 januari 2016 18:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Klassiek.![]()
Ik heb het momenteel zo af en toe omgekeerd. Heel nodig moeten maar dat er dan niets komt. (Wel na een paar keer van houding veranderen, anders had ik allang bij de vk/ ha gezeten)
Ja ik ook! Of even opstaan en weer zitten.quote:Op donderdag 14 januari 2016 18:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja ik zit ook af en toe lekkere bekkengymnastiek te doen op het toilet om alles eruit te krijgen
Fijn. Er is nog iemand die erger is dan ikquote:Op donderdag 14 januari 2016 19:28 schreef Twinkle20 het volgende:
W00t w00000t .. Afspraak voor 1e echo al binnen![]()
3 februari ... alleen beetje jammer dat ik dan een heeeeeel errug drukke toetsweek voor de boeg heb dus ik gok zo dat ik hem moet gaan verzetten![]()
Geduld is niet mijn sterkste kant.. dan weten jullie dat alvast voor de komende 36 weken
![]()
Rennies, of eigen merk spul van kruidvat/apotheek.quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:38 schreef Arja het volgende:
[..]
Ja ik ook! Of even opstaan en weer zitten.
Sinds gister heb ik last van brandend maagzuur. Iemand nog tips?
Eindelijk zwangerschapskwaaltjes..
Fijn van alle goede echo's hier.
Twinkle als je echt zo ongeduldig bent dan verzet je de echo niet
Cashewnootquote:Op donderdag 14 januari 2016 19:48 schreef Molo het volgende:
Met volle blaas zie je vaak in het begin de baarmoeder beter in beeld, en dus ook kindje.
Maar zonder knettevolle blaas zien ze het vaak ook prima zat hoor.
Ik had een lege blaas en daarbij nog verwacht dat ze bij mij extern niks konden zien, vanwege fors overgewicht, maar ze zette de echokop erop en *floep* de cashewnoot was in beeld
Ja soort boontje is het ook wel jaquote:Op donderdag 14 januari 2016 19:52 schreef Emelisse het volgende:
Zo hey, supermultiquotepost hierboven!
[..]
Cashewnoot![]()
Ik noem het een boontje. Mijn vriend vroeg geheel terecht of het dan een sperzieboontje is, of een snijboontje, een sugarsnap of een bruine boonIk denk meer richting de bruine boon
Dankje voor je antwoord.
Ah ok. Nooit van gehoordquote:Op donderdag 14 januari 2016 20:04 schreef sprotje het volgende:
Omdat veel kleine kinderen (mijn dochter ook) jommetje zegt ipv jongentje
Das denk ik een erfenisje van al 2 keer in z&g postenquote:Op donderdag 14 januari 2016 20:03 schreef Molo het volgende:
Ja maar waarom met dubbel m, ziet er zo debiel uit vind ik
O echt johquote:Op donderdag 14 januari 2016 20:03 schreef sprotje het volgende:
@twinkle, ja vond t toch wel spannend, zeker dat hartje omdat mn andere dochtertje een hartritmestoornis heeft...
haha ben heel benieuwd, na 2 meisjes!
Antagel hielp bij mij erg goed. Te koop bij de apotheekquote:Op donderdag 14 januari 2016 20:30 schreef Arja het volgende:
Hm interessant die rennie banner ineens onderin.
Rennie helpt trouwens nog geen half uur.
Zo herkenbaar!! En dan wel 5x per uur moeten hequote:Op donderdag 14 januari 2016 18:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Klassiek.![]()
Ik heb het momenteel zo af en toe omgekeerd. Heel nodig moeten plassen maar dat er dan niets komt. (Wel na een paar keer van houding veranderen, anders had ik allang bij de vk/ ha gezeten)
Ja was heftige tijd, 3 dagen voor de inleiding kwamen ze er met een controle ineens achter... het is niet iets wat vaker in de familie voorkomt. Na de geboorte 3 dagen op neonatologie opgenomen, en nu onder behandeling bij de kindercardioloog. Dus ik was blij dat vandaag alles goed bekeken is!quote:Op donderdag 14 januari 2016 20:34 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
O echt joh![]()
Jeetje wat een zorgen. Zit het ook bij jullie in de familie of is het niet iets erfelijks?
Soms merk je extra vermoeidheid bij haar... op zich valt het momenteel mee, al lijkt elke controle een paar procent erger te worden. De hoeveelheid ''valse'' slagen zijn nu nog binnen de marge!quote:
O getver ja dat is doodeng dan natuurlijk de tweede keer. Fijn dat alles goed was!quote:Op donderdag 14 januari 2016 21:16 schreef sprotje het volgende:
[..]
Ja was heftige tijd, 3 dagen voor de inleiding kwamen ze er met een controle ineens achter... het is niet iets wat vaker in de familie voorkomt. Na de geboorte 3 dagen op neonatologie opgenomen, en nu onder behandeling bij de kindercardioloog. Dus ik was blij dat vandaag alles goed bekeken is!
quote:Op donderdag 14 januari 2016 15:44 schreef kniftyhooker het volgende:
[..]
Ik kan de OP helaas niet meer aanpassen. Wellicht dat een MOD dit bericht spot?
Wie was dat ookal weer voor oud? SQ?
Zou je mijn UD naar 8-8 willen zetten?quote:Op donderdag 14 januari 2016 22:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik heb Fieder erin gezetzwaaibaby!
Nog meer wijzigingen? Twinkle, wil jij er al in?
tuurlijkquote:Op donderdag 14 januari 2016 22:09 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Zou je mijn UD naar 8-8 willen zetten?
Jouw UIquote:Op donderdag 14 januari 2016 22:37 schreef Unihipili het volgende:
Hoi ik ben Unihipilli en ik ben pril zwanger en ik heb een vreetbui. Groetjes!
Dank jequote:
SPOILER: hier nog een fotootjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het nog wel moeilijk om te genieten, om 1 of andere reden blijf ik onzeker. Ik heb bijna geen kwaaltjes enzo, dus soms vraag ik me af of het allemaal wel klopt. Dus af en toe kijk ik naar het echo-filmpje en dan voel ik me wel beter
Ik lees wel alles, maar reageer niet altijd![]()
Welkom Unihipilli!![]()
Gelukkig was de echo goed Sprotje! Hopelijk gaat de 24 uurs test voor je dochter ook goed.
Wat leuk, mag je dus nu ook voor jezelf voor meiden spullen gaan shoppen en niet alleen voor mijn meiden tijdens secret santa. Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 10:26 schreef Piekie81 het volgende:
We moeten nog heel hard wennen aan het idee. Maar na twee jongens verwachten we nu een meisje! Heel bijzonder!
De jongens waren er wel blij mee, maar een broertje vond de kleuter eigenlijk leuker![]()
En ik belde net mijn ouders, zegt mijn vader doodleuk, dat wist ik al hoor.maar gewoon niets tegen mij zeggen van te voren... Hij was hier woensdag nog de hele dag!
En wat ook heel bijzonder is, ik heb drie vriendinnen en onze oudsten (allemaal jongens) zijn binnen 9 maanden na elkaar geboren. De tweeden, ook allemaal jongen schelen in totaal een jaar. De eerste vriendin heeft vorig jaar een meisje gekregen, de tweede vriendin en ik zijn nu allebei zwanger van een meisje. Dus ik zei vanmorgen tegen de derde vriendin, als er bij jullie een derde gaat komen, moet het ook wel een meisje zijn
User Interfacequote:Op vrijdag 15 januari 2016 04:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Jouw UI
Gefeliciteerd en welkom!![]()
En vreetbuien, herkenbaar, vooral 's nachts hier
Ik had slaapzakjes maar die waren uiteindelijk nog te groot, dus heeft ze de eerste weken onder een dekentje en lakentje (beide katoen)geslapen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:49 schreef onomatopee het volgende:
Piekie, wat bijzonder zo met je vriendinnen, leuk zegEn ontzettend leuk voor de kindjes ook om zo allemaal rond dezelfde leeftijd te zijn!
Lamb, ja, confronterend he? Maar nog 10 weken is _echt_ nog wel eventjes! Ik bedoel, maart, dat is een heel ander seizoenAlthans, na de 21e dan
Fijn om de cosleeper in elk geval al in huis te hebben! Moeten jullie verder nog veel?
Wat ik me nog afvroeg: kan een pasgeborene vanaf het begin in een slaapzakje, of moet je eigenlijk altijd beginnen met een dekentje? En wat voor dekentje (katoen? Wol? Ik lees verschillende verhalen) is het handigste? Wij hebben de newborn puckababy gekocht omdat die ons allebei het prettigste leek, maar voel me nu toch wat onzeker over helemaal geen dekentje in huis hebben..
Is dit een inbaker-product? Daar zou ik zeker niet direct mee beginnen en alleen als het nodig is gebruiken.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:49 schreef onomatopee het volgende:
Wat ik me nog afvroeg: kan een pasgeborene vanaf het begin in een slaapzakje, of moet je eigenlijk altijd beginnen met een dekentje? En wat voor dekentje (katoen? Wol? Ik lees verschillende verhalen) is het handigste? Wij hebben de newborn puckababy gekocht omdat die ons allebei het prettigste leek, maar voel me nu toch wat onzeker over helemaal geen dekentje in huis hebben..
Meestal onder een lakentje en een dekentje (katoen of wol, kan allebei), newborns liggen doodstil. In een slaapzak of inbakerzak ga je ze pas doen als niet meer lekker slapen omdat ze zichzelf wakker wapperen bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:49 schreef onomatopee het volgende:
Beginnen met een lakentje en dekentje.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:49 schreef onomatopee het volgende:
Piekie, wat bijzonder zo met je vriendinnen, leuk zegEn ontzettend leuk voor de kindjes ook om zo allemaal rond dezelfde leeftijd te zijn!
Lamb, ja, confronterend he? Maar nog 10 weken is _echt_ nog wel eventjes! Ik bedoel, maart, dat is een heel ander seizoenAlthans, na de 21e dan
Fijn om de cosleeper in elk geval al in huis te hebben! Moeten jullie verder nog veel?
in duitsland gaan ze juist vanaf het begin in een slaapzak...T heeft hier ook eerst onder een dekentje geslapen, en is daarna naar een slaapzak gegaan. Toen naar de inbakerdoek, en nu weer terug naar een slaapzak...quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:23 schreef Mineola het volgende:
[..]
Meestal onder een lakentje en een dekentje (katoen of wol, kan allebei), newborns liggen doodstil. In een slaapzak of inbakerzak ga je ze pas doen als niet meer lekker slapen omdat ze zichzelf wakker wapperen bijvoorbeeld.
Waarom een laken en deken en geen slaapzak oid weet ik eigenlijk niet, kan ook omdat dat is wat de meeste mensen in huis hebben misschien? Wat zegt je kraamzorgorganisatie?
oh! dan heb ik dat verkeerd onthouden, excuusquote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:39 schreef onomatopee het volgende:
Oh wat fijn, ervaren mama's! Dank![]()
Het is inderdaad die jij noemt Mariposas, geen inbakerdoek maar een gewone slaapzakMaar dit klinkt eigenlijk als een duidelijk verhaal, ik ga op zoek naar een lakentje/dekentje. Heb er geen moment bij stil gestaan dat een slaapzak weleens te groot zou kunnen zijn, ik vond dit al zo mini
Ik heb in de kraamzorgmap niks over dekentjes zien staan, maar ga zo nog eens kijken, vermoed dat ik er overheen gekeken heb..
Wollen kleding om zo minder moeite te hoeven doen zichzelf warm te houden is ook een goeie mignonne. Ik wil wel graag proberen bv te geven, maar mocht het toch te belastend blijken dan stappen we laagdrempelig over naar fv
Niet erg!quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh! dan heb ik dat verkeerd onthouden, excuus![]()
en H&M heeft heerlijke wollen rompers en leggings in de sale nukunnen in de wasmachine en *oeps* ook in de droger
Ik heb ze meteen maar in alle maten zo ongeveer besteld laatstquote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh! dan heb ik dat verkeerd onthouden, excuus![]()
en H&M heeft heerlijke wollen rompers en leggings in de sale nukunnen in de wasmachine en *oeps* ook in de droger
haha groot gelijkquote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:07 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ik heb ze meteen maar in alle maten zo ongeveer besteld laatst
kruipt dat niet omhoog? dat het op een gegeven moment meer een jurkje wordt? of is het aan de onderkant dicht?qquote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:57 schreef Mariposas het volgende:
Toen ik in de VS was, zag ik veel van dit soort sleeping gowns:
[ afbeelding ]
Ik vond het er maar dwaas uitzien. Maar achteraf gezien leek me dat best handig, want ik had echt een hekel aan dekentjes. Hoe strak ik hem er in wurmde, hij bleef zich loswoelen. En ik vond steeds dat instoppen ook maar gedoe. Hoewel zo'n opgemaakt babybedje met een dekentje er wel![]()
uitziet!
Ik lees hier wel vaker iets over een puckababy. Maar wat is dat precies? Op Internet ziet het eruit als een normale slaapzak?quote:
Ik heb geen idee, want ik heb het nooit gebruikt. Maar ze zijn redelijk lang, dus ik denk dat het niet zo snel omhoog zal kruipen. Sowieso niet omdat de beetjes helemaal binnenboord blijven. Aan de onderkant is het open met elastiek, zodat je makkelijk een luier kunt verschonen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 16:51 schreef zeefje het volgende:
[..]
kruipt dat niet omhoog? dat het op een gegeven moment meer een jurkje wordt? of is het aan de onderkant dicht?q
Ik heb hem bij beide kinders gebruikt. Vooral bij mijn eerste hebben we daar veel aan gehad. Als ze in diepe slaap lag, en er was ineens een geluid ofzo, dan schrok ze in haar slaap en sloeg ze haar handjes tegen haar hoofd ====>> wakker.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 16:53 schreef zeefje het volgende:
[..]
Ik lees hier wel vaker iets over een puckababy. Maar wat is dat precies? Op Internet ziet het eruit als een normale slaapzak?
Ja User Icon dusquote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:08 schreef Unihipili het volgende:
[..]
User Interface![]()
User Image![]()
Sjalotje![]()
Babyindemaak
Bedankt voor de woltipquote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:42 schreef mignonne het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |