abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2016 @ 10:09:00 #1
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159006412
2016

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

11 april: Leonietje83

1 mei: Madivi (twee jongens)
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull

03 juli: Suikertante
18 juli: Amsel
28 juli: Fien10
31 juli: Ggirl

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder
8 augustus: Miezziej
8 augustus: ikke_84
9 augustus: Marjolijntje
27 augustus: Emelisse

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 14-01-2016 22:11:25 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 10:09:20 #2
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159006417
Voor aanpassingen in de OP graag even DM/ quote.

Herhaling van de laatste post in vorige topic:

Vraagje: volgende week hebben wij de echo, en ja, het is hier echt een meisjes boom!
Leuk leuk leuk!
Nu ben ik super nieuwsgierig of wij dan wel een meisje of jongen krijgen.
Is hier iemand wel eens succesvol geweest om het zelf wel te weten maar de partner niet?
Hij mag ook niet weten dat ik het weet. >:)
Donderdag voor controle naar de VK, maar eens vragen hoe we dit kunnen organiseren.
Komt vast goed!

Oja, na 5 dagen eindelijk hoofdpijn vrij! *O*
  maandag 11 januari 2016 @ 10:15:37 #3
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159006520
Ik hoef nog even niet in de op, wacht de echo van volgende week even af.

Het lijkt me vooral best wel wat geregel, Knifty. Want valt het dan niet op als je alleen maar namen van het ene geslacht oppert en/of het opvallend vaak over "lief" of "stoer" hebt?
Ik zou mezelf in elk geval binnen een week verlullen, haha!

Wel spannend! Heb je een voorgevoel?
pi_159006534
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:09 schreef kniftyhooker het volgende:
Voor aanpassingen in de OP graag even DM/ quote.

Herhaling van de laatste post in vorige topic:

Vraagje: volgende week hebben wij de echo, en ja, het is hier echt een meisjes boom!
Leuk leuk leuk!
Nu ben ik super nieuwsgierig of wij dan wel een meisje of jongen krijgen.
Is hier iemand wel eens succesvol geweest om het zelf wel te weten maar de partner niet?
Hij mag ook niet weten dat ik het weet. >:)
Donderdag voor controle naar de VK, maar eens vragen hoe we dit kunnen organiseren.
Komt vast goed!

Oja, na 5 dagen eindelijk hoofdpijn vrij! *O*
Hij mag niet weten dat jij het weet?! Dus jij weet het dan 'stiekem'? Klinkt in mijn oren als een heel gezellig plan. :N
  maandag 11 januari 2016 @ 10:22:36 #5
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159006645
Ik twijfel er nog over, ben zooo nieuwsgierig, maarja, nog maar 5 maandjes en dan weten we het.
Hormonen he. 8)7
pi_159006691
kniftyhooker, dat lijkt mij ook heel lastig, het lijkt me al beter te doen als hij weet dat jij het weet, maar geheim houdt!

Ik heb vandaag de OGTT (suikertest) en moet zeggen dat het me enorm meevalt. Ik zag er erg tegenop om beroerd te worden, aangezien ik al zoveel last van misselijkheid en maagzuur heb. Maar niets bijzonders tot nu toe. Het drankje was best te doen en mijn 2 uur wachten zit er ook bijna op, dan nog een keertje prikken en eindelijk weer eten. :Y) Deze woensdag hoor ik bij de gyn of de uitslag goed is, spannend.
  maandag 11 januari 2016 @ 10:25:29 #7
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159006710
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:15 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
lijkt me vooral best wel wat geregel, Knifty. Want valt het dan niet op als je alleen maar namen van het ene geslacht oppert en/of het opvallend vaak over "lief" of "stoer" hebt?
Ik zou mezelf in elk geval binnen een week verlullen, haha!

De namen hebben we al, dus dat zal het probleem niet zijn,
Ik denk heel erg een meisje. dat zegt mijn gevoel. Klopte de vorige keer ook.
Verlullen zou wel eens het probleem kunnen zijn, hoewel we het hebben over Beeb 2.0. en niet hij of zij zeggen.
Dochter is er ook van overtuigt dat het een meisje wordt. Ze zegt steevast: zusje? als ze naar mijn buik wijst. O+

En spannende weken dan Stroop! leuk als je volgende week ook in de OP kan.

[ Bericht 3% gewijzigd door kniftyhooker op 11-01-2016 10:26:12 (Stroop) ]
pi_159006924
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:22 schreef kniftyhooker het volgende:
Ik twijfel er nog over, ben zooo nieuwsgierig, maarja, nog maar 5 maandjes en dan weten we het.
Hormonen he. 8)7
Ik vind het geen hormonenkwestie maar gewoon ontzettend onaardig als je het zonder meeweten van je vriend het wel weet, dat is toch gek? Dat je ervoor kiest dat jij het wel weet en hij niet, vind ik prima (al zou ik dat nooit volhouden haba) maar dat in je eentje beslissen vind ik echt twijfelachtig. Hopelijk komen jullie gewoon samen uit de oplossing.
  maandag 11 januari 2016 @ 10:38:04 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159006996
Ik ben veel te nieuwsgierig om het niet te willen weten :D
Boeit me verder niet welk geslacht het is, als het maar een mens is :+

Gisteren commode gekocht en rest van de meubels uitgezocht, die waren niet op voorraad dus komen nog. En nu wil ik het in elkaar zetten, want happy happy joy joy!

Madivi, wel stom eigenlijk dat je die uitslag niet meteen krijgt. Is super simpel onderzoek, maar goed, spanning voor uitslag is nergens voor nodig sowieso :)

Ben ook benieuwd hoeveel baby's er komende maanden geboren gaan worden met de naam David of Bowie :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159007285
Ik zou dat ook niet over m'n hart kunnen verkrijgen dat ik het "stiekem" wel weet.
Mij leek de verassing tijdens de geboorte leuk, maar m'n vriend wilt het heel graag weten van te voren en ik ga daarin mee in zijn wens. We hebben al zoveel spanningen enzo en als man zijnde sta je toch iets meer aan de zijlijn omdat je het als vrouw allemaal ervaart, het schoppen en het hikken en het intieme onderonsje met de baby. Ik ben nu ook wel heel nieuwsgierig. Aanstaande donderdag hebben we de vlokkentest en volgende week woensdag de uitslag met ook vermelding van het geslacht. Al is dat in dit geval alleen maar bijzaak, ik vergeet het uiteindelijk vast te vragen aan de telefoon door alle spanningen.. :')
pi_159007607
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:16 schreef Svane het volgende:

[..]

Hij mag niet weten dat jij het weet?! Dus jij weet het dan 'stiekem'? Klinkt in mijn oren als een heel gezellig plan. :N
Hoezo, vind jij een groot geheim heel bewust voor de ander achterhouden geen goede relatiemove dan?
  maandag 11 januari 2016 @ 11:15:03 #12
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159007808
Whehehe.

Jullie hebben wel gelijk.

Thanks! :Y
pi_159008186
Haha, ja joh, gewoon overleggen kniftyhooker! Als jij het wel heel graag wilt weten kunnen jullie best afspreken dat jij het dan geheimhoudt. Volgens mij doet sprotje (?) dat ook zo!
Je kunt het ook altijd laten opschrijven en in een envelop stoppen en dan kunnen jullie later nog beslissen of je het wel of niet wilt weten, of 1 van jullie.
pi_159008347
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:06 schreef L-E het volgende:

[..]

Hoezo, vind jij een groot geheim heel bewust voor de ander achterhouden geen goede relatiemove dan?
:D :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159008350
Bij onze 2e wist mijn man t geslacht niet, ik wel. Vond hij prima! En hij is er niet achtergekomen :)
Ook nu wil hij het niet weten, en ik weet t wel :)

Nou vanmorgen de 20 weken echo gehad, alles was goed!!!
Alleen kreeg ze de 3 bloedvaten bij t hart niet goed in beeld, dus nu moeten we nog een keer naar LUMC om het daar te laten checken. De vaten waren er wel maar duidelijk in beeld krijgen lukte niet. De echoscopiste wilde toch een bevestiging van leiden. Mn man is nu nog steeds gespannen :( hij kan niet tegen de onzekerheid.

Maar wij gaan niet meedoen met de meisjes babyboom :) na 2 dochters krijgen we nu een zoon :)
pi_159008490
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:09 schreef kniftyhooker het volgende:
2016
Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote
Zou je bij mij het geslacht (jongen) erbij willen zetten? Even wat tegenwicht bieden aan al die meisjes.

Ik zou inderdaad doen wat Ela zegt. Het op laten schrijven en in een envelop laten stoppen!

En fijn molo, kots vrij zijn!

Zo, mijn 20 weken echo was eindelijk helemaal goed!! Ze gingen weer alles opnieuw bekijken, omdat dat blijkbaar protocol is. Duurde weer erg lang want mijn kindje is nu al eigenwijs en ging steeds in allemaal onmogelijke houdingen liggen. Maagvulling was gelukkig meteen goede zien, maar rug en sommige aders nu weer niet, dus ze zijn bijna een uur bezig geweest. Uiteindelijk hadden ze opgegeven en gingen ze maar foto's van de vorige keer bekijken. Die vonden ze ook niet duidelijk genoeg, dus toen is er nog een derde arts bijgehaald en die heeft het nog een keer geprobeerd. Ik was ondertussen al opgestaan waardoor de baby inmiddels toch in een goede houding was gaan liggen, dus toen zag de derde arts dat het goed was. Weer een ochtendvullend programma zo.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:44:21 #17
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159008576
Fijn Luna dat de echo uiteindelijk goed was

En een Jongen tussen alle meiden!!! *O* *O* *O*
Ik zet t erbij.
pi_159008581
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:06 schreef L-E het volgende:

[..]

:+ O+ Alleen de overweging is natuurlijk al een blijk van intense liefde. O+

En die envelopjes zodat je later nog kan overwegen he. Dat deden wij dus vorige keer. Ik heb het een uur of 10 volgehouden, als het niet minder was. LONKEN die envelop joh, niet normaal! Nu dus zeker geen envelopje. Al was het samen thuis open maken wel intens knus! Bijna net zo knus als het stiekem al weten en dan fake verrast doen. O+
pi_159008595
Ohhh, volgens mij is Mei tot nu toe heel jongensachtig! Lunamatic, Kiwisoep, sprotje, Madivi, Dyre.. allemaal jongetjes! Dodoria weet ik niet en Piekie krijgt nog een echo, spannend!
pi_159008637
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:44 schreef Svane het volgende:

[..]

En die envelopjes zodat je later nog kan overwegen he. Dat deden wij dus vorige keer. Ik heb het een uur of 10 volgehouden, als het niet minder was. LONKEN die envelop joh, niet normaal! Nu dus zeker geen envelopje. Al was het samen thuis open maken wel intens knus! Bijna net zo knus als het stiekem al weten en dan fake verrast doen. O+
Mijn moeder had, toen ze zwanger was van mijn zusje, een envelop gehad van een goede vriend die bij wijze van hobby dan geslacht, geboorte datum en naam van kindjes voorspelde, en ook niet bepaald onfortuinlijk. Ze heeft die aan mijn oma ter bewaring gegeven. Het klopte precies ook bij mijn zusje :o Die dude droomde dat gewoon en schreef het dan op, volgens mij heeft ie het altijd goed gehad. Jammer dat ie niet meer leeft, anders had ik het ook aan hem gevraagd :D gewoon voor de leuk!
  maandag 11 januari 2016 @ 11:56:29 #21
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159008864
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:44 schreef Svane het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Lesson learned!
pi_159009633
Wij wisten het geslacht van ons Flint met 18 weken 100% zeker door de vruchtwaterpunctie. Overigens hebben we het verder tegen niemand gezegd en doen we nu ook niet. Mijn zusje was al zwaar teleurgesteld dat we niks zeggen " dan kan ik nog niet shoppen" tjah voor haar eigen bestwil zeg maar ;)

Ik heb nog maar weinig kwaaltjes gelukkig... Maar wel enorme steken in m'n liezen ( voornamelijk links) is dit normaal :{ kwordt er wat ongedurig van voelt van steken tot zeurderige spierpijn...zou dit al van de banden kunnen komen? Met Flint had ik dat pas na 20 weken.... Voelt ongeveer hetzelfde voor zover ik me herinner...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159010272
Ik wilde hier vanmorgen roepen dat ik dit keer echt niet misselijk ben, terwijl het vorige zwangerschap vanaf 6 weken dagelijks raak was! Maar ik werd terwijl ik onder de douche stond met T. Keihard op de feiten gedrukt. Arme knul kreeg een golf maagzuur over z'n rug!

Denk dat wij het dit keer weer willen weten. Vriend is er van overtuigd dat het weer een knulletje is. (Zijn broer en zus hebben ook allebei 2 jongens) maar ik heb dit keer toch meer het gevoel van 'dit zou wel eens 'n meisje kunnen zijn'.

Vanavond maar eens aankaarten of we een pretecho laten doen.. :)
pi_159011337
Wat is het heerlijk om hier mee te lezen met jullie dilemma's. Allemaal zaken die ook ons pad nog moeten kruisen. Geen idee nog over sommige dingen. Alleen al geheim houden dat ik zwanger vind ik al ondoenlijk, dus geslacht wordt waarschijnlijk gewoon een open verhaal.

Ik ben sinds twee dagen ook misselijk. Gelukkig niet kotsen (alsjeblieft niet!). Dit weekend ook energierepen gekocht, voor de urgente energiedipjes. En ik moet - vooral tijdens een werkdag - gewoon veel regelmatiger en anders gaan eten. Ik ben niet zo'n grote eter, en zonder voor twee te eten (wat natuurlijk voor een deel onzin is) moet ik wel meer gaan eten, merk ik. En mijn buik is, zonder dat het zo voelt, opgezet. Mijn broek, zo'n hoge taille-ding, zit best strak. En bij hoesten voel ik steken. Lekker herkenbaar allemaal, als ik jullie verhalen lees :)

En omdat ik deze weken even niet sport (wat ik normaal dus zeer regelmatig doe), heb ik rugklachten. Ik zal dit met de verloskundige moeten overleggen. Voordat ik regelmatig sportte had ik altijd rug- en bekkenklachten (er staat het een en ander flink scheef). Sporten zorgde ervoor dat ik soepeler en sterker werd en de klachten verdwenen. Nu dus weer terug. Ik hoop dat ik sporten weer op kan gaan pakken, alleen ik zal op den duur op zoek moeten gaan naar een alternatief (/minder inspannend).

Heel verhaal weer. Bovenal zijn we blij-eitjes hoor O+ Is het al de 19e? (echo) O-)
  maandag 11 januari 2016 @ 13:26:11 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159011532
Bekkenbodemfysio is heel verstandig om in te schakelen emelisse ^O^
  maandag 11 januari 2016 @ 13:26:52 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159011547
Ik geloof dat we de tweede naam van het kind zojuist besloten hebben, Koos (online fake naam van mijn vent) en ik *O*

(En hij wilde eerst helemaal geen tweede naam, maar tuurlijk krijg ik toch mijn zin he, phehehehe :7 )
pi_159011663
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:26 schreef Molo het volgende:
Bekkenbodemfysio is heel verstandig om in te schakelen emelisse ^O^
Zoiets inderdaad. Maar misschien dat Joga ook al iets doet daarmee. Lijkt me sowieso namelijk eens leuk om te doen. Beetje aarden :+ Ik schrijf het op.

Een tweede naam! Weer zo'n keuze.
  maandag 11 januari 2016 @ 13:32:35 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159011702
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:31 schreef Emelisse het volgende:

[..]

Zoiets inderdaad. Maar misschien dat Joga ook al iets doet daarmee. Lijkt me sowieso namelijk eens leuk om te doen. Beetje aarden :+ Ik schrijf het op.

Een tweede naam! Weer zo'n keuze.
Yoga kan prima, is heel goed, alleen even opletten dat je niet over je grenzen heen gaat.

Hij heeft er 1, ik 3, dus mooi compromis toch, 2? O-) :7
pi_159011975
Jeuh jongetjes in de op *O*

Molo kotsvrij *O* wat een heerlijkheid hè. Ben je nou ook niet meer misselijk of dat dan nog wel?
Haha fijn dat je je zin hebt gekregen over de 2e naam :D

Knifty ik vind t al knap dat bij sommige stellen de 1 t wel weet en de ander het niet weet. Hier zou dat nooit lang geheim blijven :')
Ik wilde het deze keer niet weten maar man wil t wel weten. En omdat hij al zo weinig invloed heeft op de verdere zwangerschap mag hij hierin beslissen.
Ik zou t gewoon overleggen als je het heel graag wil weten.

Ggirl wat rot. En wat sneu voor je mannetje :X gelukkig stonden jullie onder de douche

Is t al donderdag? Dan mogen wij weer babyspieken O+ het blijft toch bijzonder
Ik voel wel dat er iets aan het groeien is want als de hond op mijn buik ligt dan voelt het niet meer zo fijn. Morgen alweer 10 weken

[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_84 op 11-01-2016 14:03:56 ]
  maandag 11 januari 2016 @ 13:50:16 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159012169
Je kind onder kotsen, daar had ik even overheen gelezen :o
Wat erg, en wat een mooi verhaal voor later tegelijkertijd! :D

Ik ben minder misselijk, stuk minder. Af en toe een vlaagje, maar niks vergeleken met vorige week. Toen zat ik af en toe echt te janken omdat ik er doorheen zat.
En leeg was (zowel fysiek :+ als geestelijk) ;)
pi_159013027
Wij weten ook al bijna twee maanden dat het een jongetje wordt, gewoon nooit in de op laten zetten... straks hebben we in mei alleen maar jongetjes en in juni alleen maar meisjes, dat zou grappig zijn.

Emmelisse, ik vond het geheim houden de eerste weken lastig, maar op de een of andere manier werd het makkelijker na de eerste echo. Dan is de spanning er een beetje van af, ofzo.
pi_159013683
Ja leuk 2 jongentjes erbij en goede 20 weken echo's en molo eindelijk niet meer misselijk!
pi_159014376
Bedankt allemaal voor jullie lieve felicitaties O+ Bevallingsverhaal zal ik in het bevallingstopic opschrijven. Kort gezegd, zeer positieve bevalling en nazorg in het ziekenhuis.

Succes iedereen met jullie zwangerschappen en mooie, lieve babies om van te houden O+
  maandag 11 januari 2016 @ 15:11:26 #34
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159014724
Oja Xanteh, nog van harte met de geboorte van je uk! :-)
pi_159015658
Goede 20 weken echo's *O* babyjongetjes onderweg *O* molo kotsvrij *O*

Hier een paar hele drukke dagen, moehoehoehoehoe :')
Net bij de tandarts geweest, F. is nu nog op het kdv en ik geniet van mn Tony's waar ik nu niet eens heel misselijk meer van wordt, whoeii.
Wij willen heel graag weten wat het geslacht is, ik had iig mn mond niet kunnen houden als ik het wel wist en vriend niet. We houden het verder ook niet geheim. Lang leve shoppen!
Naam wil vriend nog niet over nadenken, maar ik heb al een lijstje klaar hoor.. ;)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_159015865
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 13:19 schreef Emelisse het volgende:
Wat is het heerlijk om hier mee te lezen met jullie dilemma's. Allemaal zaken die ook ons pad nog moeten kruisen. Geen idee nog over sommige dingen. Alleen al geheim houden dat ik zwanger vind ik al ondoenlijk, dus geslacht wordt waarschijnlijk gewoon een open verhaal.

Ik ben sinds twee dagen ook misselijk. Gelukkig niet kotsen (alsjeblieft niet!). Dit weekend ook energierepen gekocht, voor de urgente energiedipjes. En ik moet - vooral tijdens een werkdag - gewoon veel regelmatiger en anders gaan eten. Ik ben niet zo'n grote eter, en zonder voor twee te eten (wat natuurlijk voor een deel onzin is) moet ik wel meer gaan eten, merk ik. En mijn buik is, zonder dat het zo voelt, opgezet. Mijn broek, zo'n hoge taille-ding, zit best strak. En bij hoesten voel ik steken. Lekker herkenbaar allemaal, als ik jullie verhalen lees :)
Pff dat geheim houden... Ja dat faalt hier als een malle :') ouders/broers en zussen en opa/oma weten het al, samen met wat goede vrienden. Ik hoop dat het daarbij blijft tot de 10/12 weken. We hebben alleen al wel gemerkt dat hun mond houden niet echt goed is overgekomen.

Ik ben nu bijna 8 weken en al bijna twee weken erg misselijk en krijg bijna niks naar binnen. Ik hoef God zij dank niet over te geven maar ben al wel 2 kilo kwijt. En het is niet zo dat ik reserves heb, ik begin nu al een ingevallen gezicht te krijgen. Vandaag zit ik er wel echt helemaal doorheen, zo verschikkelijk moe, geen energie om de was in de droger te gooien en dan moet ik bukken en dan komt er zo'n vlaag van misselijkheid. En dan heb ik zo het geluk dat er op het werk niks te doen is en ik maar 1 dag per week sta ingepland. Scheelt een hoop uitleg richting hun.

Die energierepen zijn wel een goed idee! Verder prop ik nu alles naar binnen waarvan ik denk dat ik het ook maar enigszins kan verdragen. Vooral heeeel veel luchtige crackers, fruit en soep.
pi_159016701
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:52 schreef Nazil het volgende:

[..]

Pff dat geheim houden... Ja dat faalt hier als een malle :') ouders/broers en zussen en opa/oma weten het al, samen met wat goede vrienden. Ik hoop dat het daarbij blijft tot de 10/12 weken. We hebben alleen al wel gemerkt dat hun mond houden niet echt goed is overgekomen.

Ik ben nu bijna 8 weken en al bijna twee weken erg misselijk en krijg bijna niks naar binnen. Ik hoef God zij dank niet over te geven maar ben al wel 2 kilo kwijt. En het is niet zo dat ik reserves heb, ik begin nu al een ingevallen gezicht te krijgen. Vandaag zit ik er wel echt helemaal doorheen, zo verschikkelijk moe, geen energie om de was in de droger te gooien en dan moet ik bukken en dan komt er zo'n vlaag van misselijkheid. En dan heb ik zo het geluk dat er op het werk niks te doen is en ik maar 1 dag per week sta ingepland. Scheelt een hoop uitleg richting hun.

Die energierepen zijn wel een goed idee! Verder prop ik nu alles naar binnen waarvan ik denk dat ik het ook maar enigszins kan verdragen. Vooral heeeel veel luchtige crackers, fruit en soep.
Ohh sterkte! Iedereen ervaart het toch weer op een andere manier. Ik eet dus verder wel normaal en heb de trek in de vreemdste dingen. Babi Pangang bijvoorbeeld (met krokante spek :9 ) en scrambled eggs op toast. Sorry, niet bevorderlijk voor je misselijkheid. Ook niet voor mijn weegschaal, trouwens :)

Ik heb mijn moeder echt bijna letterlijk een slot op haar mond gezet. Dat gaat tot nu toe goed. Alleen kan ik zelf mijn gezicht niet in de plooi houden als ik een colaatje vraag of aangeef dat ik even geen puf heb. Mensen vinden dat toch verdacht :) Wij hebben wel besloten om na de echo (8 weken; over 8 dagen) de boel open te gooien. Hoppa. Dan gaat hier ook de kloon de deur uit >:)

Sterkte met de misselijkheid. Je zit bijna op je HCGpiek, dus things are gonna get better :*
  maandag 11 januari 2016 @ 17:12:44 #38
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159018030
Ik heb een keer ontbeten met gebakken haring :@
En van de week nog 's nachts tartaartjes staan bakken omdat ik honger had en dáár enorme zin in had :D

Moet kunnen *O*

Als je echt niks binnen krijgt, kijk dan of je in kleine beetjes vloeibaar voedsel naar binnen kunt krijgen, soep zet geen zoden aan de dijk qua calorieën. Volle fruitkwark bijvoorbeeld wel, vers sap, en eiwitten binnen krijgen als dat lukt. Ik heb een paar weken enorme drang naar eieren gehad, vooral roerei. Zal wel ergens voor nodig zijn geweest. Misschien lukt dit ook bij jou Nazil?

En Emelisse, nu je zegt dag je een kloon bent wil ik gaan kloonhunten, maar ik ga het gewoon eens niet doen ;)
pi_159018050
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 16:22 schreef Emelisse het volgende:

[..]

Ohh sterkte! Iedereen ervaart het toch weer op een andere manier. Ik eet dus verder wel normaal en heb de trek in de vreemdste dingen. Babi Pangang bijvoorbeeld (met krokante spek :9 ) en scrambled eggs op toast. Sorry, niet bevorderlijk voor je misselijkheid. Ook niet voor mijn weegschaal, trouwens :)

Ik heb mijn moeder echt bijna letterlijk een slot op haar mond gezet. Dat gaat tot nu toe goed. Alleen kan ik zelf mijn gezicht niet in de plooi houden als ik een colaatje vraag of aangeef dat ik even geen puf heb. Mensen vinden dat toch verdacht :) Wij hebben wel besloten om na de echo (8 weken; over 8 dagen) de boel open te gooien. Hoppa. Dan gaat hier ook de kloon de deur uit >:)

Sterkte met de misselijkheid. Je zit bijna op je HCGpiek, dus things are gonna get better :*
Dank je voor je steun. Heel af en toe krijg ik wat weg, om 11 uur 's avonds een hamburger van de mc of een stokbrood kruidenboter als avondeten ofzo :') ik heb net met al mijn energie bij de Tuinen gemberpillen gehaald, hopen dat dat iets helpt.
pi_159018129
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:12 schreef Molo het volgende:
Ik heb een keer ontbeten met gebakken haring :@
En van de week nog 's nachts tartaartjes staan bakken omdat ik honger had en dáár enorme zin in had :D

Moet kunnen *O*

Als je echt niks binnen krijgt, kijk dan of je in kleine beetjes vloeibaar voedsel naar binnen kunt krijgen, soep zet geen zoden aan de dijk qua calorieën. Volle fruitkwark bijvoorbeeld wel, vers sap, en eiwitten binnen krijgen als dat lukt. Ik heb een paar weken enorme drang naar eieren gehad, vooral roerei. Zal wel ergens voor nodig zijn geweest. Misschien lukt dit ook bij jou Nazil?

En Emelisse, nu je zegt dag je een kloon bent wil ik gaan kloonhunten, maar ik ga het gewoon eens niet doen ;)
Maar in soep zit wel veel zout en groenten, dus wat dat betreft wel goed. Goed idee van de kwark wel, eet wel yoghurt maar kwark nog niet geprobeerd. Eieren werd ik al ziek van voordat ik wist dat ik zwanger was en daarna geen succes meer geweest helaas. Dat sap ga ik ook maar eens proberen, drink eigenlijk alleen maar water, slappe ranja en thee. Rest was mij altijd al te zoet af maar nu helemaal.
  maandag 11 januari 2016 @ 17:18:41 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159018184
Kwark zit veel vet en veel eiwit in, dat zet lekker aan. Omdat je aangaf mager bekkie te krijgen ;)

En eet wat je lekker vindt, gewoon vent naar supermarkt laten gaan voor je, dat is privilege nu ^O^
pi_159019405
Een voorzichtige hoi! :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorlopige uitgerekende datum ergens half/eind september schat ik :s)
pi_159019450
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 18:03 schreef Twinkle20 het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!! *O* *O* volgens mij lurkte ik hier al mee toen jij zwanger was van B... Pff wat heb ik dan al een tijd rammelende eierstokken :')
  maandag 11 januari 2016 @ 18:31:45 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159020101
quote:

SPOILER
Leuk, gefeliciteerd!
pi_159020557
Als je erg misselijk bent, kun je ook smoothies maken met 3 sinaasappels, 1 banaan, een avocado, flinke scheut melk en wat volle yoghurt. Je kunt er ook nog een handje spinazie door doen, proef je niks van maar wel vitamientjes.

Ik ben nooit misselijk maar neem wel eens smoothies nu als ik vind dat ik te weinig gezond heb gegeten.

Twinkle gefeliciteerd!
pi_159021057
Bij mij hielp tegen de misselijkheid cola light .. niet zo gezond maar het voorkwam een hoop ongemak :@ .. en vanillevla

en die tip van vitamientjes is altijd goed Arja ^O^
pi_159022472
Welkom twinkle en nogmaals gefeliciteerd *O*
  maandag 11 januari 2016 @ 19:52:07 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159022693
Welkom Twinkle! *O* Tof hoor, gefeliciteerd!!

Lunamatic, wat geweldig dat je 20 weken echo ook echt goed was ^O^

Verder heb ik een enorm druk hoofd dus weet ik echt even niet meer waar ik nog meer op wilde reageren :')!

Hier was ik vandaag bij de verloskundige, en heb ik mijn niet-pluis-gevoel aangekaart. Ze namen het best serieus, drukten me op het hart dat ik dan ook écht eerder had mogen bellen, maar uiteindelijk bleek dat het waarschijnlijk 'gewoon' ongemak van de laatste loodjes is. Bloeddruk was 80/120, wat weliswaar voor mij hoog is (normaal 60/100), maar nog volkomen gezond (en misschien ook een gevolg van het vocht dat ik vasthoud).
Daarna op de bank liggen, en daar voelden ze dat t kindje toch met zn koppie naar beneden lag, en waarschijnlijk ook al best diep! Bibi is op de kaart geschreven, dus ik ben de koning te rijk O+!
pi_159022704
Welkom Twinkle! *O*
  maandag 11 januari 2016 @ 19:52:56 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159022721
Mooi! *O*

Hier net ook check bij verloskundige, mini is nu 20 cm en spartelde er lekker op los *O*
pi_159022773
Twinkle welkom! *O*

Hehe, die cravings van jullie! :D ontbijten met haring, rrrr :X
Ik ben niet meer misselijk *O* en kan, anders dan de vorige keer, nog altijd koffie drinken c_/ :7 dik relaxt.

Nou ff bijlezen!
  maandag 11 januari 2016 @ 19:55:25 #52
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159022794
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:54 schreef Crumpette het volgende:
Twinkle welkom! *O*

Hehe, die cravings van jullie! :D ontbijten met haring, rrrr :X
Ik ben niet meer misselijk *O* en kan, anders dan de vorige keer, nog altijd koffie drinken c_/ :7 dik relaxt.

Nou ff bijlezen!
Een meisje dus?? *O*

Fijn zeg, misselijk op zn retour! Het is allemaal voor een goed doel, maar het is heus schijtirritant :{w
  maandag 11 januari 2016 @ 19:55:27 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159022795
En ik hou normaal helemaal niet zo van vis he _O-
pi_159022835
Wat fijn LB! *O* ook fijn dat ze het serieus namen. Als je zelf een lage bloeddruk hebt normaal is het ook heel goed mogelijk dat je je niet helemaal lekker voelt bij wat hoger. Ik weet nog wel dat ik dat ook had vorige keer aan het eind. Gejaagd gevoel kreeg ik daarvan, alsof ik niet mezelf was ofzo. Samen met de laatste loodjes niet zo tof. Laat je je goed in de watten leggen? :)
pi_159022874
quote:
10s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:55 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Een meisje dus?? *O*

Fijn zeg, misselijk op zn retour! Het is allemaal voor een goed doel, maar het is heus schijtirritant :{w
Hehehe door die koffie opmerking? :D wie weet! Ik was ook meer misselijk dan vorige keer. Maar gelukkig niet de hele tijd dus. Meisje mag best :Y ga ik helemaal los op roze met strikjes :') O+
  maandag 11 januari 2016 @ 19:58:51 #56
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159022894
Het stomme is, het zijn nog niet echt de laatste loodjes he :') Ik moet nog 4 weken werken, en ben waarschijnlijk nog zo'n 8 à 9 weken zwanger :D

Maargoed, waarschijnlijk heb ik afgelopen week toch een vlaag buikgriep gehad, want ik heb alweer een paar kopjes koffie gehad omdat ik er echt zin in had c_/ en ik werd er ook niet beroerd van!
  maandag 11 januari 2016 @ 19:59:53 #57
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_159022917
Meiden, nogmaals dank voor jullie lieve, ondersteunende woorden :* Morgen is de crematie; ik zie er best wel tegenop. Maar ik wil wel graag afscheid nemen van het mooie kindje en de ouders tot steun zijn. Mijn lief heeft gelukkig ook vrij gekregen van zijn werk, dus ik ben niet alleen.

Xanteh, gefeliciteerd met je mini! Wat fijn om te lezen dat je positief op de bevalling terugkijkt. :)

Dames met misselijkheid; het gaat over ;) Sterkte ermee in ieder geval. Hoop dat jullie je snel beter voelen :*

En wat een hoop meisjes in aantocht! Al lees ik nu dat de jongetjes zich inmiddels ook laten horen ;)

Ehm, en als iemand wel ruilen met mij van plaats in de lijst, ga je gang ;) ik moet in principe nog 5 weken tot mijn UD en gevoelsmatig denk ik wel overtijd te gaan. Het zwanger zijn ben ik ook nog niet zat, al zijn die uitstekende voeten en ellebogen inmiddels best pijnlijk aan het worden... :')
pi_159022937
Mja. Ik vrees dat de laatste loodjes gewoon langer duren de tweede keer :') :'( zou me niks verbazen als mijn babybungalow al compleet uitgebouwd is met 30 weken.
  maandag 11 januari 2016 @ 20:01:51 #59
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_159022952
Oh en nog welkom voor Twinkle! *O*

En *O* *O* *O* voor de goede (20 weken) echo's :)
  maandag 11 januari 2016 @ 20:02:49 #60
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159022976
Oh mèn, ja Frummeltje dat had ik ook nog met een knoop in mijn maag gelezen.... wat vreselijk moeilijk morgen! En je wilt er natuurlijk voor ze zijn, maar wat kun je je dan ongemakkelijk voelen met dikke buik he :* Heel veel sterkte vast hoor!
  maandag 11 januari 2016 @ 20:04:54 #61
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_159023028
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:02 schreef LadyBlack het volgende:
Oh mèn, ja Frummeltje dat had ik ook nog met een knoop in mijn maag gelezen.... wat vreselijk moeilijk morgen! En je wilt er natuurlijk voor ze zijn, maar wat kun je je dan ongemakkelijk voelen met dikke buik he :* Heel veel sterkte vast hoor!
Dank je wel :*
  maandag 11 januari 2016 @ 20:05:14 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159023037
Sterkte, altijd erg verdrietig zoiets :*
pi_159023114
Frums sterkte morgen :*

Twink! *O* :W
pi_159023177
Frummel sterkte morgen :*
pi_159023795
Fijn lb dat alles goed is!

Frummeltje sterkte morgen. Lijkt me echt extra heftig nu voor je

quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 19:52 schreef Molo het volgende:
Mooi! *O*

Hier net ook check bij verloskundige, mini is nu 20 cm en spartelde er lekker op los *O*
Heb je een echo gehad? Is daar een reden voor of zo maar? Weet je nu het geslacht?
  maandag 11 januari 2016 @ 20:31:56 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159023835
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:30 schreef Arja het volgende:
Fijn lb dat alles goed is!

[..]

Heb je een echo gehad? Is daar een reden voor of zo maar? Weet je nu het geslacht?
Ze hebben een (wat lage kwaliteit) echo apparaat staan in praktijk. Dus standaard even spieken bij baby, voor de leuk en zekerheid.

Nope, lag er niet goed voor. 1-2 de 20-weken echo dus maar afwachten :)
pi_159024023
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
Frums sterkte morgen :*

Twink! *O* :W
Ophelia :D
Wat leuk om jou hier te zien ook! Wanneer ben je ergens uitgerekend? Of heb ik er keihard overheen gelezen? :o

Frummel ik ga even terug zoeken wat er bij jou is voorgevallen maar het klinkt heel ernstig dus een dikke :* voor jou
  maandag 11 januari 2016 @ 20:39:52 #68
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_159024046
*O* Voor de goede echo's en de jongetjes *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_159024121
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 20:38 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ophelia :D
Wat leuk om jou hier te zien ook! Wanneer ben je ergens uitgerekend? Of heb ik er keihard overheen gelezen? :o

31-7, ik sta niet in de OP ;)
  maandag 11 januari 2016 @ 20:43:11 #70
52229 Chanty
pi_159024135
Frummel sterkte morgen. Lijkt me heel zwaar :*
pi_159025015
Frummel veel sterkte morgen!

Welkom Twinkle... Gefeliciteerd!

Fijn LB dat ze je konden gerust stellen!
en idd gek he hoeveel zwaarder zo'n 2de ronde voelt.

Hier weinig nieuws.
Ben eens een lijstje gaan maken om te kijken wat we allemaal nog nodig hebben
:') werd ook wel eens tijd :D

Oeh oeh edit... we bestellen NU de co sleeper :D
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_159025217
Frummel, veel sterkte. Wat verdrietig.
pi_159025276
LB, wat fijn dat ze je gevoel serieus namen, en helemaal fijn natuurlijk dat ze je gerust konden stellen. :*
  maandag 11 januari 2016 @ 21:19:12 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159025326
Ha, Lamb, die kan dan mooi van je lijstje af! ^O^

En ja ik ben onwijs blij, vooral met het feit dat ie headfirst ligt eigenlijk :D Ik was me al een beetje aan het instellen op een kindje-in-stuit, met bijbehorende medische bevalling toch weer. En dat hoeft vooralsnog dus niet!
pi_159025537
@Frummeltje: Zet 'm op morgen. Je zult ongetwijfeld en vorm van steun zijn voor je vriendin/en.

quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 17:12 schreef Molo het volgende:
:D Er zijn geloof ik maar 1 of 2 mensen hier die me zouden kunnen herkennen, dus dat wordt sowieso lastig.

quote:

SPOILER
Oehoe, iemand na mij uitgerekend! Gefeliciteerd w/
  maandag 11 januari 2016 @ 21:33:26 #76
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159025831
Welkom Twinkle!
En sterkte morgen Frummeltje :*

MvM was net hier. Ben dus meteen begonnen met vullen. Maar die fles is natuurlijk nog niet vol. Kan ik dan morgen gewoon verder is deze, of moet ik echt een nieuwe pakken?
Ze zei zo specifiek "een voor elke dag" (het zijn er 8 :') ), dat ik het vergeten ben te vragen: wat als ik een dag meer dan een hele fles heb? Gooi ik het weg of giet ik het in een halfvolle van een eerdere dag?
pi_159025982
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:33 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Welkom Twinkle!
En sterkte morgen Frummeltje :*

MvM was net hier. Ben dus meteen begonnen met vullen. Maar die fles is natuurlijk nog niet vol. Kan ik dan morgen gewoon verder is deze, of moet ik echt een nieuwe pakken?
Ze zei zo specifiek "een voor elke dag" (het zijn er 8 :') ), dat ik het vergeten ben te vragen: wat als ik een dag meer dan een hele fles heb? Gooi ik het weg of giet ik het in een halfvolle van een eerdere dag?
Dat vroeg ik me ook af. Even navragen leverde op dat elke dag een nieuwe fles mag. Ook al is de vorige niet helemaal vol dus. Als ik een dag thuis ben is zo'n fles trouwens echt helemaal vol :o Vandaag, na een dag werken, bij lange na niet. Toch pak ik morgen een nieuwe.
pi_159026022
Ik pak elke dag een nieuwe fles, vol of niet vol. Ze komen het bij ons op dinsdag ophalen dus heb precies 8 flessen... En als hij vol zal zitten pak je toch een nieuwe en vraag je evt een extra krat?

Mijn 1e fles is nog maar half vol hoor...blegh die lucht went nooit trouwens
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159026506
Frummeltje heel veel sterkte morgen :*

Welkom Twinkle!

LB fijn dat ze je gerust hebben kunnen stellen en van de bibi!

En *O* voor de goede echo's.

Hopelijk zijn alle misselijke zwangere daar snel vanaf, zo naar altijd, bah.

Hier zijn er al veeeeeel dozen leeg! Schiet lekker op nu.
Morgen wel even bellen met de verzekering en de kraamzorg..ik ben overgestapt van zorgverzekeraar en ben aanvullend verzekerd, dus ik zou een kraampakket moeten krijgen. Misschien wel zo handig om dan even door te geven dat ik zwanger ben :'). En van de kraamzorg heb ik alleen een bevestiging van inschrijving gehad, maar heb nog geen telefonische intake of iets dergelijks gehad. Maar vrijdag al 35 weken dus wordt wel een keer tijd nu denk ik.
Ga zo ook de waterdichte molton maar vast op ons bed leggen, voor je weet maar nooit.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_159033468
Welkom Twinkle! :D

Veel sterkte vandaag Frummeltje.

Zelf ben ik niet echt misselijk, dus heb ook niet echt tips. Als ik een beetje misselijkheid voel opkomen eet ik een beetje (crackers of een stuk fruit ofzo) en daarna trekt het bij mij altijd wel weer weg.
Gisteren dan de officiële termijnecho, baby is weer goedgekeurd :D zelfs 1 dagje verschoven naar 7 augustus. We kregen zelfs een dvd mee, zomaar als cadeautje :P weet niet waarom maar ik vind het leuk :D je ziet baby echt bewegen en ze hebben ons ook de hersenhelften laten zien, best apart dat zoiets kleins al zo compleet is :P
  dinsdag 12 januari 2016 @ 08:19:33 #81
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159033865
Dat ik van mijn kinderen de hersenhelften en hartkleppen heb gezien, vind ik ook blijvend fascinerend ja :D!
  dinsdag 12 januari 2016 @ 08:20:11 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159033876
Fijn van de echo Miezziej! *O*

Ik heb iets te vroeg gejuicht, ben sinds gistermiddag weer knetter misselijk :')
Ach, zal ooit wel weg gaan :')
pi_159034136
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 08:20 schreef Molo het volgende:
Fijn van de echo Miezziej! *O*

Ik heb iets te vroeg gejuicht, ben sinds gistermiddag weer knetter misselijk :')
Ach, zal ooit wel weg gaan :')
No kots no glory! :+
pi_159034344
Goed zo mies! Durf je het nu wel te geloven ondanks dat je niet misselijk bent?
pi_159034595
Wat fijn Miez!

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 08:19 schreef LadyBlack het volgende:
Dat ik van mijn kinderen de hersenhelften en hartkleppen heb gezien, vind ik ook blijvend fascinerend ja :D!
Ja, vind het nog steeds jammer dat ik geen afdrukje kreeg bij Otje. De hersenen stonden er zo mooi scherp op. De Aios zei resoluut dat het niks zei over intelligentie en knikkerde de afbeelding weg. Dat ik het gewoon een interessant/ fascinerend plaatje vond ging er bij hem niet in. :{
  dinsdag 12 januari 2016 @ 09:42:29 #86
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159034848
Ik ben er uit!
Ik wil het ook niet weten van te voren, en ik mag dan lekker vanuit het kraambed leuke kleertjes bestellen voor de beeb op de tablet. Nou ja, vooruit dan maar. :D

Onze mini heeft ook 2 namen, en deze ieniemienie zal ook 2 namen krijgen.
En sterkte voor alle dames die misselijk zijn! En je kind onder kotsen, gelukkig stonden jullie al onder de douche. Ik dronk ook wat cola tegen de misselijkheid. ML keek mij wel raar aan dan om 07.00 smorgens, maar ach.

En leuk! Weer een nieuwe erbij. Hoi Twinkle :W

En let goed opjezelf he LB! Het laatste trimester is gewoon het laatste loodje, wellicht nog op te delen in weken, maar wees niet te hard voor jezelf. Man met de hamer verhaal enzo.
Been there done that! En ik was ook nog niet eens aan het 3e trimester begonnen.

Sterkte Frummel :*

En een voor alle goede echo’s: *O* *O*
  dinsdag 12 januari 2016 @ 13:20:27 #87
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_159038982
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 21:33 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Tegen mij heeft de consulente gezegd dat ik een fles max 2 dagen mocht gebruiken, vol of niet. Maar ik drink zoveel, het is niet vaak gebeurd dat ik een fles 2 dagen gebruikte.

Welkom nieuwe mensen en hoera voor alle goede echo's!! *O*
Frum: sterkte morgen :*

Hier gaat alles goed, 18 wk alweer. Geslachtsbepaling gehad en alles is goed. Nu kunnen we gericht shoppen. Wij houden voor ons wat het wordt :) Wel lastig :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 14:46:22 #88
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159040921
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 13:20 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Tegen mij heeft de consulente gezegd dat ik een fles max 2 dagen mocht gebruiken, vol of niet. Maar ik drink zoveel, het is niet vaak gebeurd dat ik een fles 2 dagen gebruikte.
Dat heb ik dus ook.. Maar als mijn fles van vandaag dan vol is, ga je verder in een nieuwe fles? Of kun je dan weer vrijuit plassen?
So many questions!
:')
  dinsdag 12 januari 2016 @ 14:50:33 #89
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_159041011
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:46 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook.. Maar als mijn fles van vandaag dan vol is, ga je verder in een nieuwe fles? Of kun je dan weer vrijuit plassen?
So many questions!
:')
Als hij vol is, kun je gewoon aan de volgende fles beginnen en die de dag erop verder aanvullen. Maar ik heb maar heel zelden een fles per dag vol gekregen eigenlijk. Meestal deed ik anderhalve dag over een volle fles. De ene keer maakte ik hem vol en de andere keer pakte ik op een nieuwe dag een nieuwe fles.
Wijst zich vanzelf :Y
pi_159041058
Ja natuurlijk kun je verder plassen in een nieuwe fles. En elke dag een nieuwe fles pakken is meer voor jezelf, dat je niet boven die lucht van 3 dagen oude urine hoeft te hangen. Het is echt geen hogere wiskunde hoor :P.
pi_159041603
Yoyo :W

Alletwee de kinderen uit spelen, dus middag relaxed niksdoen hier ;-)
pi_159041638
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:52 schreef L0t.. het volgende:
Ja natuurlijk kun je verder plassen in een nieuwe fles. En elke dag een nieuwe fles pakken is meer voor jezelf, dat je niet boven die lucht van 3 dagen oude urine hoeft te hangen. Het is echt geen hogere wiskunde hoor :P.
It's all about je neusklepjes gewoon dichthouden, dan ruik je niets 😁
pi_159041702
-weg-

Ik haal het straks weer weg.

[ Bericht 45% gewijzigd door groofskendezoveelste op 12-01-2016 15:44:59 ]
pi_159041738
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 15:14 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Yoyo :W

Alletwee de kinderen uit spelen, dus middag relaxed niksdoen hier ;-)
Heerlijk!
Mijn exemplaar ligt naast mij in bed met een Disney film. Ook niet verkeerd
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159041785
Och Groofs, wat verdrietig.. Kan het ook goed lopen?
pi_159041861
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door groofskendezoveelste op 12-01-2016 15:45:12 ]
pi_159042085
Pff wat moeilijk groof!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159042136
SPOILER
pi_159042161
Ik hoop het ook zo enorm!
pi_159042669
Bah Groofs, dan word je inderdaad weer met je neus op de feiten gedrukt dat een gezond kindje totaal niet vanzelfsprekend is, helaas. Sterkte voor je broer en schoonzus.

Opeens sta ik al in de top 10, omg hoe dan? Buik groeit harder dan m'n hoofd kan bijhouden en ik stoot m'n buik ook steeds... Gup is echt super actief. Hopelijk straks bij herkansing bij dr.Papa niet verlegen of te actief met verstoppertje spelen :)

Na negen weken rondlopen met een beknelde zenuw bij m'n heup, met uitstraling naar m'n been (Meralgia Paresthetica voor de Googleaars) en de pijn die ik daar van heb, is er nu misschien wel zicht op het einde daarvan. Maandag gaan ze de zenuw aanprikken... Spannend, maar ik hoop echt dat het verlichting brengt!
  dinsdag 12 januari 2016 @ 16:21:26 #101
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159043359
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 14:52 schreef L0t.. het volgende:
Dat zou je zeggen hè :') Maar ze was zo aan het hameren dat je elke dag een nieuwe moest pakken, dat ik opeens begon te twijfelen: misschien is het niet meer goed als je dezelfde fles te vaak open en dicht doet? Of als je de urine mengt met die van een andere dag (again: :') kan ik dit al gooien op mijn pregnancy brain? :') )
Gelukkig is daar het alwetende fok O+

Groof ik heb je verhaal gemist, maar ik geloof dat een :* op z'n plek is. Veel sterkte.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 16:49:34 #102
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159044098
Ik heb het ook deels gemist, maar veel sterkte.
pi_159044774
Groof ik heb het verhaal gemist maar heel veel sterkte :*

Jongens (meiden), tegen misselijkheid, haal gemberpillen bij De Tuinen! *O* Het is niet over maar heb vandaag meer kunnen doen dan de afgelopen twee weken bij elkaar. En ik heb zelfs gekookt! Eens kijken of ik het zo ook weg krijg maar het is een begin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nazil op 12-01-2016 17:35:05 ]
pi_159045021
Thee van verse gember is lekker :s) evt. met munt en citroen.
pi_159045397
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 17:19 schreef Unihipili het volgende:
Thee van verse gember is lekker :s) evt. met munt en citroen.
Ik vind gember zo vies. Ik heb wel thee met citroengras en gember maar das ook niet mijn favoriet. Die pillen kunnen overigens ook opgelost worden in een glas heet water, dus het thee idee. Of het nou tussen mijn oren zit of niet, ik ben er blij mee :+
pi_159045405
Nou ik vind die putlucht uit die nieuwe flessen die zijn schoongmeaakt anders ook niet te harden met een zwangere neus :+
Ik heb me overigens nog niet aangemeld deze ronde. Heb vanuit mijn vorige zwangerschappen de consulente van MvM op mijn facebook. Dus zodra ze in de gaten krijgt dat ik zwanger ben zal ze wel weer langs willen komen :+ .. Tenminste, zo is dat de vorige keer ook gegaan :D

Groof .. Ik heb het verhaal niet gelezen maar het klinkt dat je een dikke :* wel goed kunt gebruiken :*

Leonietje dat sounds very pijnlijk.

Ik heb bij de vorige zwangerschap ischias gehad. De klachten zijn ook na 1,5 jaar na de bevalling nog altijd niet helemaal weg. Dus ik vrees met grote vrezen ... :X .. Maar we zullen zien. De neuroloog zei toentertijd dat de kans op terugkeer niet 100% is dus ik ga van het positieve uit dat ik bij dat kleine percentage hoor die geen of amper last hebben van terugkeer *ontkenningsfase aan* ...

SPOILER
pi_159045656
Gezien je knalstreep 2 (?) dagen voor NOD denk ik minstens een tweeling, Twinkle.
Dat verklaart dan ook gelijk het gevoel van compleet zijn na deze zwangerschap ;)
pi_159047323
Groofs, ik heb je verhaal gemist, maar sterkte!

Ik heb de eerste weken geleefd op muntthee, eierkoeken en spa rood tegen de misselijkheid.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:26:43 #109
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159048480
Ohjee Groof, ik vrees dat ik een idee heb waar je spoiler over ging. Wat wreed -O-
pi_159049365
Groofs ik hoop dat het voor zover mogelijk mee gaat vallen :* (had vanmiddag geen tijd om te reageren)
pi_159049745
Dankjulliewel lieve mensen.

:*
pi_159050073
Twinkle een tweeling *O*

Groof ik heb het gemist, maar sterkte. :*

Hier wordt mijn rug toch wel aardig brak. Zaterdag naar de fysio gelukkig! Want auw.

Ik las nog dat sicilia verhuisd is en lekker aan het nestelen! *O* gefeli met de nieuwe stulp!
pi_159050158
Even een wals hoor.. 5e ziekte op het kdv van F. Iemand nog tips? Haar niet brengen is niet echt een optie. We hebben het allebei nog nooit gehad.
Ik vind er niks aan.. :(
pi_159050326
LB, je inbox is vol. Maar dank! :*
pi_159050710
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:16 schreef Marjolijntje het volgende:
Even een wals hoor.. 5e ziekte op het kdv van F. Iemand nog tips? Haar niet brengen is niet echt een optie. We hebben het allebei nog nooit gehad.
Is al besmettelijk voor de uitbraak. Ik moest me laten prikken op antistoffen. Als hé die niet hebt, dan kijken ze een paar weken later nog een keer.

Groof vervelend nieuws begrijp ik, sterkte!

Jeuh voor de goede 20 weken echo's en geslachtsbepalingen!

Wij hadden vandaag met 16 weken een echo, super goed beeld en alles was goed. Mijn moeder was mee en de gyn liet alles uitvoerig zien O+
Helaas was net als bij de eerste het geslacht nog niet te zien }:|
pi_159050751
quote:
Heb je je (tijdens de zwangerschap) al laten testen op antistoffen voor de 5e ziekte?
Ook als je de ziekte als kind nooit gehad hebt is de kans groot dat je als volwassene het virus ooit een keer hebt opgepikt, maar er nooit iets van hebt gemerkt.

Tegen de tijd dat ontdekt wordt dat de vijfde ziekte heerst is de besmettingsperiode vaak al voorbij.

Als je voor de meest veilige optie wil gaan dan zou je nu kunnen testen op antistoffen. Heb je ze, dan is er geen risico. Heb je ze niet, dan even opnieuw testen over een paar weken om te kijken of je deze keer besmet bent geraakt of niet.
pi_159050821
quote:
Oei, daar zit je niet op te wachten -O- De vijfde ziekte kan wel heel vervelend zijn tijdens de zwangerschap. Laat zsm antistoffen bepalen via je verloskundige, dan weet je meer.

Edit: en als je al intakebloed hebt laten bepalen (ik weet niet hoe ver je bent), kan het lab meestal nog een nabepaling doen ter vergelijking.
pi_159051211
Echt balen Marjolijntje!

Hier heerste het ook op kdv, en ik bleek geen antistoffen te hebben. Ik werd er echt behoorlijk zenuwachtig van omdat we wel gewoon af en toe lepels delen enzo. :{ drie weken later nog een keer geprikt, niks aan de hand gelukkig. Maar ik werd er wel een beetje nerveus van dus.
pi_159051500
Oe, dat lijkt me ook zo wat, zo'n besmettelijke ziekte in de buurt.

Groof sterkte.

Ik heb eigenlijk twee hele goede dagen, met normale energie. Of misschien leer ik een beetje doseren, waardoor ik geen grens overschrijd? Stiekem kan ik me daar dan ook weer zorgen over maken. Maar dat moet ik natuurlijk niet doen :P Liever veel klachten, dan weet ik lig dat er iets gebeurt.

MvM kratjes zijn vanmiddag opgehaald. Eerste week doneren zit erop!
pi_159051594
Toen ik de huisarts belde over de vijfde ziekte van mijn dochtertje en mijn zwangerschap wist de assistente me trouwens doodleuk te vertellen dat dat écht geen kwaad kon hoor, niks aan de hand, als je je handen maar goed wast :Y

gelukkig belde ik de vk er maar achteraan... twijfel nog steeds of ik het een keer moet terugkoppelen naar de ha
pi_159051676
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:33 schreef WupWup het volgende:

[..]

Oei, daar zit je niet op te wachten -O- De vijfde ziekte kan wel heel vervelend zijn tijdens de zwangerschap. Laat zsm antistoffen bepalen via je verloskundige, dan weet je meer.

Edit: en als je al intakebloed hebt laten bepalen (ik weet niet hoe ver je bent), kan het lab meestal nog een nabepaling doen ter vergelijking.
Ben 10 weken nu, heb mn vk net een berichtje gestuurd, dus even afwachten wat zij zegt. Intakebloed is 2 weken geleden al afgenomen.
pi_159051843
Oh Marjolijntje, vervelend. Ook dat soort dingen geven weer spanning.

Ik ben vandaag in de buurt van mijn werk naar een kdv gaan kijken. Vond het er heel prettig en ze hebben een flex-tarief (heel fijn dat ik niet tot 18.30 uur hoef te betalen als ik om 14.00 uit ben (onderwijs)). Maar ik vind het wel een beetje een gek idee dat de baby dus straks steeds met mij meereist naar het werk (25 minuten rijden) en terug. :D
pi_159052273
Sull fijn dat de echo goed was en wat jammer dat het geslacht nog niet te zien was. Mag je nog een keer gratis terugkomen daarvoor?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:17:37 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159052658
Oei Marjolijntje, hopelijk krijgen jij en baby de vijfde ziekte niet.

Sull wat zal dat genieten zijn geweest voor je moeder (en jou!) O+

Ik krijg na de echo van gisteren ineens heel duidelijk steeds een knie langs mn navel en voetjes in mn zij en ribben gepord :') Als ie dat nou de afgelopen weken had gedaan had ik ook wel gesnapt dat ie headfirst lag :D
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:28:08 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159053031
Heftig verhaal Groof, hope for the best! :*
pi_159053123
Oh lb dat lijkt me zo bizar, al die beweging in je buik O+

Ik heb nog niks gevoeld. Duuurt lang :@
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:32:47 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159053218
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:30 schreef Arja het volgende:

It will come O+

Hoe ver ben je ook alweer? Ik voelde E bij 18 weken ongeveer, dat was tamelijk gemiddeld geloof ik.
pi_159053593
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:32 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

It will come O+

Hoe ver ben je ook alweer? Ik voelde E bij 18 weken ongeveer, dat was tamelijk gemiddeld geloof ik.
17 weken en 2 dagen :)

Dat klinkt ineens al als heel lang. Bijna op de helft haast, terwijl het ook nog als het begin voelt.

Gister wel weer een krachtig hartje gehoord. Wat een rustgevend en hypnotiserend geluid O+
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:43:13 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159053680
Ooooh dus je hoeft niet lang meer te wachten ook!

Al is het eerst nog onvoorspelbaar en niet te plaatsen natuurlijk. Maar dat komt vanzelf O+
Ik voelde het kindje zeker in het begin heel snel als ik een beetje achterover geleund ging zitten.
pi_159054156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:30 schreef Arja het volgende:

Schopjes zijn zo leuk! Ik voel het nu een week echt of anderhalf overtuigend oid?
Bij mijn eerste vlak voor 20-wekenecho volgens mij :)
pi_159054213
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:07 schreef Arja het volgende:
Sull fijn dat de echo goed was en wat jammer dat het geslacht nog niet te zien was. Mag je nog een keer gratis terugkomen daarvoor?
De gynaecoloog ziet me aankomen O-)

Afwachten tot de 20 weken echo dus...
pi_159054232
Vk gaat bloed prikken! Hoor morgen meer :) Thanks dames, met een beetje geluk heb ik het gewoon al gehad en is er nu niks aan de hand. Duimen maar.
pi_159055774
Ik duim marjolijntje!

Ik had nog nooit van de vijfde ziekte gehoord dus ik ging googelen.
En ik heb sinds een paar dagen onverklaarbaar last van mijn wreef, alsof het beurs is van binnen en nu moet ik uitkijken dat ik niet ga hypochonderen
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:34:14 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159055843
Je gewrichten worden weker. Kan je ook kast van hebben in je voeten, is helemaal niet raar Arja
pi_159062587
Grrr iemand DE tip tegen aambeien :{ :@ niks lijkt te helpen. Het doet zeer en ik weet dat het bloed in de wc van de aambeien komt, maar toch schrik ik er steeds een beetje van.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:03:21 #136
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159063014
Ben je al bij de huisarts geweest Sicilia?

Ik weet van hier alleen Curanol, maar als t echt bloedt.... zou ik even naar de dokter gaan.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:54:47 #137
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_159063779
Groof ik heb je verhaal gemist maar wat ik hier zo meekrijg een dikke :* .

Zo.Misselijk. }:| Volgens mij kan ik beter een tent opzetten in de badkamer.
Meneer ligt nog te slapen (want vakantie) en puppy is rebels. Dit beloofd een goede dag te worden :')
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:01:05 #138
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159063876
Sicilia, al een dubbele Curanol kuur geprobeerd (tabletten en zalf)? Dat werkt hier goed, wel volhouden tot het echt helemaal weg is (duurde hier wel een maand tot 6 weken). Hier hetzelfde euvel en ik ben er ook niet mee naar de HA geweest eigenlijk...
pi_159064346
Ik ben opzich bekend met aambeien en meestal gaan ze ook vanzelf wel weer weg. Heb ook een fisuur gehad en dat was altijd pijnlijker eigenlijk dan de aambeien, maar dit wat ik vandaag heb herken ik niet zo. Kan gewoon niet zitten. Heb net even met een spiegel gegluurd en er lijkt een soort bloedblaar op de aambei te zitten ofzo :o zo maar even belletje naar de huisarts! Lekker verhaal wel he :9 :')

Baby ook nog niet gevoeld vandaag dus nu eerst even een cola, want dat zit me helemaal niet lekker! Wat een dag..
pi_159065728
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:32 schreef Sicilia het volgende:
Grrr iemand DE tip tegen aambeien :{ :@ niks lijkt te helpen. Het doet zeer en ik weet dat het bloed in de wc van de aambeien komt, maar toch schrik ik er steeds een beetje van.
Oh bah! Ik heb het ook en het is zo naar! Bij mij zat er ook bloed in.. ugh. Curanol helpt bij mij trouwens niks, net als Sperti en alle drogist-middeltjes.

Ik ben er vorige week mee naar de dokter geweest. Normaal zou ze zo'n aambei met (gestold) bloed erin operatief verwijderen zei ze, maar omdat door zwangerschapshormonen de boel verweekt daar is de kans dat er meteen weer nieuwe komen te groot, dus dat doen ze niet bij zwangere vrouwen. Dus proberen het vooral niet erger te laten worden en symptoombestrijding voor zover mogelijk. Ze schreef voor: lidocaïnezalf tegen de pijn en jeuk, zinkoxidezetpillen om de boel soepeler te maken en ze van binnenuit te laten krimpen, en lactulose om de ontlasting soepel te houden. Ohja en als tips: poepen met twee voeten plat op de grond en een rechte rug - niet naar voren gaan hangen. En niet te lang blijven zitten als het niet komt, alleen poepen bij aandrang en vooral NIET persen. Als mogelijk natuurlijk :') .

Sterkte hoor, het is heel erg naar :* .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 12:32:03 ]
pi_159065908
Ik moest trouwens erg lachen vorige week. Zat te mopperen om die stomme aambeien en schoonmoeder was er. Die trok nogal wit weg, maar vertelde daarna dat zij er ook zo'n last van had en er niet mee naar de dokter durfde. Arme mens schaamde zich er voor! Dus ik uitgelegd dat het echt heel normaal is, veel mensen er last van hebben en dat je echt niet met jeuk en pijn rond hoeft te lopen. Toch een generatiedingetje denk ik, hoezo zou ik me schamen voor zoiets :D :? .
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:40:11 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_159065982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:37 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik moest trouwens erg lachen vorige week. Zat te mopperen om die stomme aambeien en schoonmoeder was er. Die trok nogal wit weg, maar vertelde daarna dat zij er ook zo'n last van had en er niet mee naar de dokter durfde. Arme mens schaamde zich er voor! Dus ik uitgelegd dat het echt heel normaal is, veel mensen er last van hebben en dat je echt niet met jeuk en pijn rond hoeft te lopen. Toch een generatiedingetje denk ik, hoezo zou ik me schamen voor zoiets :D :? .
ik ken iemand die dertig jaar met een anale prolaps heeft rondgelopen na de bevalling (inclusief dertig jaar maandverbang dragen elke dag) omdat ze niet naar de dokter durfde dus ja, dat is helaas wel een generatiedingetje ;( :')
disclaimer
pi_159066060
Omg herkenbaar razz. Mijn SM heeft een verzakking van bm, doodnormaal met haar leeftijd weetjewel, heeft ze veel meer last van dan ze doorheeft, maar doorzetten bij een dokter en er iets aan laten doen? Ho maar. Lekker vaak eruit snachts om te plassen en niet lang kunnen lopen zonder pijn, dat is leuk ja. -O- gekke oude mensen.

Z&G id niet compleet zonder lekker smerige details. Afscheiding iemand? Verder sterkte met de ongemakken :{ dat is de enige waar ik geen ervaring mee heb geloof ik. Lijkt me erg vervelend :* (nee geen kusje erop :') )
pi_159066361
Pff voel me ellendig!
Gisteren is de misselijkheid begonnen...niet tof hoort er nu eenmaal bij.
Alleen nu werd ik vannacht wakker van buikkrampen op hol geslagen darmen dacht ik
Niet dus heb gewoon een buikvirus erbij hele nacht op de wc gezeten wat een ellende!! Vandaag met dichtgeknepen billen de kleine naar het kdv gebracht en zo snel mogelijk m'n bed weer in
Wordt rustiger nu...zolang ik niks eet of drink maar dat vind de misselijkheid weer niet goed....
Uitzieken gewoon blegh
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159066394
Groof ik heb je verhaal gemiste maar :*

Wat bij mij ook hielp was na de ontlasting goed schoon maken met vochtige billendoekjes en dan wat sudocreme erom heen smeren. Dat naast de zetpillen tegen aambeien.
Ik ben vorige jaar maart wezen zwemmen daarna diarree gekregen en daardoor aambeien gekregen. Ik dacht eerst dat ik wormen had ofzo :') wist ik veel dat aambeien ook zo erg jeuken.
Hopelijk blijft het nu weg want dat is echt geen pretje.

Maar wat LB ook zegt, als t bloed misschien toch even met de ha bellen om te overleggen.

:* voor alle misselijke en spugend dames

Marjolijntje wat vervelend van de 5e ziekte. Mats had pas nog hand voet mond ziekte. Ik was toen net zwanger (maar wist t nog niet) en mijn schoonzus was ook net zwanger (die wist al wel) ik maakte me daar ook z'n zorgen om. Maar uiteindelijk zijn alleen de kindjes ziek geworden en is het aan ons voorbij gegaan.
Heb je de uitslag al gekregen?

*O* voor alle goede echo's
Wij mogen morgen, ik ben er best een beetje zenuwachtig van.
pi_159066833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:29 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Oh bah! Ik heb het ook en het is zo naar! Bij mij zat er ook bloed in.. ugh. Curanol helpt bij mij trouwens niks, net als Sperti en alle drogist-middeltjes.

Ik ben er vorige week mee naar de dokter geweest. Normaal zou ze zo'n aambei met (gestold) bloed erin operatief verwijderen zei ze, maar omdat door zwangerschapshormonen de boel verweekt daar is de kans dat er meteen weer nieuwe komen te groot, dus dat doen ze niet bij zwangere vrouwen. Dus proberen het vooral niet erger te laten worden en symptoombestrijding voor zover mogelijk. Ze schreef voor: lidocaïnezalf tegen de pijn en jeuk, zinkoxidezetpillen om de boel soepeler te maken en ze van binnenuit te laten krimpen, en lactulose om de ontlasting soepel te houden. Ohja en als tips: poepen met twee voeten plat op de grond en een rechte rug - niet naar voren gaan hangen. En niet te lang blijven zitten als het niet komt, alleen poepen bij aandrang en vooral NIET persen. Als mogelijk natuurlijk :') .

Sterkte hoor, het is heel erg naar :* .
Ow jij ook al :( Naar he!
En idd curanol, sperti, het dort helaas helemaal niks.
Heb gebeld met de huisarts en mag om kwart voor 3 even langs. Hoop inderdaad op een fijn zalfje, want ik kan niks anders dan op mijn zij liggen nu en dat is best saai. Door verhuizing nu ook nog geen tv en wifi dus heb ook weinig te doen. Dat was niet erg want moet heel veel bestellingen afmaken, maar daarvoor moet ik dus achter de naaimachine en dat wordt hem nu echt niet :').

Thanks voor de tips in ieder geval ^O^ Alleen die zetpillen he...die ga ik er nu met geen mogelijkheid inkrijgen, daar is het allemaal veel te gezwollen voor, hoe doe je dat :D?!

En idd generatie ding denk ik, mijn moeder heeft er ook last van, maar haar advies was, ja schat, dat is even doorbijten een paar weken en dan gaaan ze vanzelf wel weg. Tot ze weer terug zijn en dan is het weer even doorbijten. Zij heeft ze dus ook nog steeds, maar no way dat ze ervoor naar de dokter gaat. Zo sneu!

Beterschap Eresh! Dat schijnt een heel heftig vorus te zijn. Hopelijk ben je er snel weer vanaf!
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:23:20 #147
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159067016
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:16 schreef Sicilia het volgende:

Thanks voor de tips in ieder geval ^O^ Alleen die zetpillen he...die ga ik er nu met geen mogelijkheid inkrijgen, daar is het allemaal veel te gezwollen voor, hoe doe je dat :D?!

Ik lees steeds over zetpillen, maar de Curanol tabletten die ik heb zijn gewone tabletten. Er staat immers op 'innemen met water', en ik zie niet hoe ik dat zou moeten doen down under?

Hier duurde het trouwens wel even voor er verbetering kwam, maar ik denk dat t bij mij ook minder erg was als jij beschrijft :X
pi_159067056
Ja.. Dan toch in de zwelling het punt zoeken waar de zetpil er in moet. En veel vaseline. Heel veel. It ain't pretty :') .

Dat zijn trouwens zinkoxidezetpillen. Voor als curanol niet helpt.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 13:25:33 ]
pi_159067265
Ow ja dat is wel vervelend dat het zo gezwollen is.
Misschien een beetje vaseline aan de zetpil doen zodat t wat makkelijker glijdt?
"Fijn" dat je vandaag al langs kan komen bij de ha. Hopelijk kan ze iets geven waar je snel wat aan hebt.

:o verzakte baarmoeder. Ik moest een tijd terug een oud vrouwtje helpen wassen, ik schrok me kapot toen ik zag hoever z'n baarmoeder er dan ook echt uit kan komen. Ow zegt ze, als ik ga zitten gaat ie er wel weer in :')
arm menske.

Crumpette _O- geen kusje erop nee? Flauw hoor.
En afscheiding :X ik schrik er elke keer weer van. Zoveel had ik bij de eerste echt niet.
pi_159067501
ugh jongens wat voel ik me flauwtjes vandaag. lage bloeddruk ftw -O- .
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:51:34 #151
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_159067871
Mijn dank gaat uit naar alle flessenplassers! _O_ Zonder jullie was ik waarschijnlijk nooit zwanger geraakt. Zelf heb ik het ook gedaan; wij lieten de lege flessen altijd even een minuutje luchten alvorens ik ze ging gebruiken. Dat scheelde heel veel!

Groofs, ik heb je berichten niet gelezen, maar op te maken uit de reacties wens ik je heel veel sterkte :*

Spannend Leonietje, ik hoop dat het aanprikken gaat helpen! :*

Crumpette, dat gaat aardig snel dan... Had je bij je vorige zwangerschap ook veel last van je rug? Sterkte iig :*

Marjolijntje, lijkt me inderdaad geen prettige gedachte. Hopelijk heb je de antistoffen al in je bloed. :*

Sull, wat fijn dat de echo weer goed was!! *O* En hij/zij houdt het dus graag nog even geheim ;)

Arja, spannend he, dat wachten op die eerste bewegingen voelen! Ik voelde ons meisje ergens rond de 17w3d, maar achteraf heb ik haar gefladder al met 15 weken gevoeld. Het is ook dat je niet precies weet wat je moet voelen denk ik... Ligt je placenta aan de voorkant of achterkant? Dat kan ook nog wel uitmaken begreep ik. Geloof me dat je over 20 weken het ook fijn vindt als je kleine meisje lekker slaapt in je buik en je niet vanbinnen hard geschopt wordt ;)

Sicilia, balen van de aambeien... Ik heb soms wat last van een kleintje, maar sinds ik extra vezeldrankje neem, poep ik weer als de beste en zonder bloed ;) En ik ging vanmorgen ook even aan de cola want mini bleef verdacht stil. Inmiddels al bijna een uur party in mijn buik ;)

Eresh, beterschap! :* Hopelijk voel je je snel een stuk beter.

Spannend, ikke!

Ik ben doodop nog vandaag na de heftige crematie gisteren. Het was echt heel erg mooi; het meisje lag in haar wiegje opgebaard te midden van een hele hoop ballonnen. Na de dienst hebben we de ballonnen opgelaten. De ouders zijn zo sterk, daar kan ik alleen maar diep respect voor hebben. Ik heb echt continu zitten huilen en had de hele dag al last van harde buiken. Nadat we afscheid hadden genomen, stopten ze gelukkig. Ons meisje schopte precies op het moment dat ik afscheid nam, me heel hard. Alsof ook zij op dat moment afscheid nam. Ik ben wel heel blij dat ik erbij was, zodat ik in ieder geval kon beginnen met dit allemaal een plekje te geven.

Nu alweer 35w3d zwanger, het gaat echt snel. Morgen de liggingsecho en dan is het wachten totdat de weeën zich aandienen. Aan de ene kant kunnen we niet wachten, maar ik hoop ook dat ze voorlopig nog even lekker blijft zitten waar ze zit. Kamertje is klaar en alle spullen zijn in huis, maar toch... Nog even wat extra vetjes kweken alvorens ze de koude buitenwereld betreedt vind ik wel een fijn idee :)
pi_159068046
Pff, frummeltje, dat klinkt erg zwaar! Wel fijn dat het zo kon allemaal en je meisje ook op haar manier erbij was :*

Die aambeien klinken echt heel pijnlijk :X

Ik kreeg vanochtend een mail met 'Fijn verlof en een goede bevalling. Geniet ervan!'. Ik hoop dat hij bedoelt dat ik van mn verlof moet genieten :+ Van vandaag geniet ik even niet, want ik heb gisteren een te lange dag gehad en dat merk ik vandaag heel erg goed. Pas om 8 uur mn bed uitgekomen, maar Stip lag er vanaf half 2 bij, dus weer zo'n half gebroken nacht. Mn bekken vindt me echt stom, maar ik was te laat voor een lezing en ben dus even snel maar gaan lopen ipv trammen. En toen moest ik ook nog op een zeer oncomfortabele stoel zitten en kon ik het niet maken om meteen weg te gaan bij de borrel, dus ik was pas om half 12 thuis :{ Moet ik niet meer doen :N :')
pi_159069632
Poe, al die aambeien (en van Dot haar UI krijg ik nu zin in aardbeien :9 ). Sterkte ermee! Ik houd mijn hart vast.

Ik heb net iets geks gedaan en een zwangerschapstest gedaan. Voelde me afgelopen dagen ineens zo goed, op de een of andere manier niet zwanger meer. Dat slaat natuurlijk nergens op, want er kunnen goede en slechte dagen tussen zitten. Afijn,het was een kleine moeite en de test knalde er weer uit na 1 sec, dus geen zorgen. En nu ik las over Crumpette's lage bloeddruk, realiseer ik me ineens dat ik vandaag bij het opstaan heel even zwart zie (je kent het wel) en dat dit - gezien de energiedips zo nu en dan - waarschijnlijk ook duidt op een lage bloeddruk, met misschien ook wel lage suikerspiegel en de hele rambam. Ik ben dus gewoon hartstikke zwanger en moet de signalen nog even snappen. Nog even gas terug tot de 19e (1e afspraak vk) en dan meer zekerheid.
pi_159069771
Hier ook lage bloeddruk en sterretjes 's morgens als ik gelijk mijn bed uit hups zodra de wekker gaat :Y .. Ik zet de wekker een kwartiertje eerder, neem een liga 's avonds mee naar boven. Zodra de wekker gaat, eerst eventjes rechtop zitten .. liga naar binnen werken .. en dan ruuuuuustig opstaan :Y ... That will do the trick for me.

Dot beetje lief zijn voor jezelf he :*

Frummel :* ... Pffff heftig.

Crumpette dropjes eten een idee?

Ikke .. _O- .. O my gooood :o ... Gaan die echt zo ver naar buiten? :o

Uhm en aambeien ... Sinds de zwangerschap van Djenna (dan praat ik dus over 2012 :o ) .. heb ik af en aan aambeien .. soms zijn ze even weg maar ze zijn altijd binnen een mum van tijd weer terug gekomen -O-

Eresh dat klinkt horrible :o .. In combi met misselijkheid lijkt me dat echt ruk :X .. Beterschap hoor!
pi_159070697
Zijn er hier mensen met dopplers thuis? Gewoon zo'n ding voor jezelf aangeschaft? Bevalt het? Vind je de hartslag goed?
pi_159070776
Ik had mijn kinderen de naam verteld die ik in mijn hoofd heb (stom!), met daarbij de opmerking dat dat natuurlijk nog kan veranderen de komende 5 mnd. De volgende ochtend heb ik ze subtiel voorgelegd dat het leuk zou zijn als ze dat nog even niet rondvertellen, dat het een verrassing kan blijven (what was I thinking?).

Komt mijn dochter uit school, supertrots. "Ik heb in de klas verteld dat het een meisje is, en ik mocht het fotootje laten zien van de echo, en ik heb niet verteld hoe ze gaat heten."..... "Behalve later aan die en die en die en die en die. Maar verder heb ik het echt geheim gehouden." :')
pi_159070817
Frummel, dat klinkt ontzettend zwaar en verdrietig, maar ook goed. Sterkte.
pi_159070882
Oei lage bloeddruk is ook zoiets naars inderdaad. Beter laag dan hoog natuurlijk, maar je kunt je er behoorlijk beroerd door voelen. Bouillon hielp bij mij wel ietsies. Sterkte!

Ik heb zalf gehad. Heb helemaal rondom aambeien en 1 is nog net niet getromboseerd, maar wel al donkerpaars dus die moet ik in de gaten houden. Mijn lieve mama heeft mij opgehaald en naar de dokter gebracht, want zelf rijden werd lastig door het niet kunnen zitten. Ben maar meteen met haar mee naar huis gegaan kan ik hier lekker 4 handen op 1 buik terug kijken :D.

Dot rustig aan hoor :*

Emelisse die eerste weken zijn zo spannend en gaan zo langzaam! Maar nog minder dan een week en dan is het al de 19e!

Heftig Frummel :*. Hoop dat je baby nog even lekker blijft zitten bij mama, maar wel een fijn idee dat alles klaar is voor haar komst!
pi_159070900
Ik las je bericht gister mobiel Groofs, maar was niet in de gelegenheid te reageren. Wat een moeilijk bericht zeg, extra moeilijk en verdrietig in deze situatie.. Heel veel sterkte :*

Leonietje, bij jou gaat het ook alweer hard he :) Die beknelde zenuw klinkt akelig, komt dit door de zwangerschap of had je het daarvoor al? Hopelijk helpt de behandeling!

Marjolijntje, brr, daar zou ik heel nerveus van worden :{ Hopelijk heb je het al een keer gehad en zit je veilig!

LB, gaaf dat je knietjes en ellebogen kan herkennen :D Hier volop beweging incl golvende buik maar geeeen idee wat er dan beweegt. Heel soms voel ik wel iets waarvan ik denk dat het handjes zijn (soort van wroetende beweging, kan het niet zo goed uitleggen), maar geen idee of dat ook klopt.

Over MvM, jeetje, dat jullie één of zelfs meerdere flessen op een dag vol krijgen zeg :o Ik had vaak al moeite over de helft te komen :@

Aambeien, brrr :X Geen tips en geen ervaring, maar alleen het lezen doet al pijn.. Ikke, die verzakte baarmoeder, argh :o

Frummel, dat klinkt als een mooi afscheid.. Heftig :*

Hier heb ik ineens dat mensen steeds vragen hoelang ik nog moet en voor me opstaan enzo :o Gek, blijkbaar is Buik dan ineens een bepaald punt voorbij waardoor mensen dat doen :) Klopt ook wel met m’n gevoel, heb bijna elke avond wel het gevoel dat m’n buik een stukje groter is geworden. Zie soms ook m’n buik scheef staan, dan is mini blijkbaar in een andere houding gaan liggen, zo raar :D En ik merk echt dat ik het alsmaar leuker en spannender vind, de beweging in mijn buik, samen met manlief fantaseren over onze dochter en vooral, dat we haar al bijna gaan zien O+ We zijn nu begonnen met het “lijstje voor de laatste weken”, zowel klusjes in huis als fijne/leuke dingen die we met z’n tweeën nog willen doen. Ik heb nu al het gevoel dat ik het zwanger zijn straks erg ga missen (het blijft maar voorbij vliegen als je het mij vraagt), dus nog even heel bewust genieten de komende weken :)

*weg*

[ Bericht 13% gewijzigd door onomatopee op 13-01-2016 20:03:57 ]
pi_159070954
Ja groof ik heb een angelsounds en heb daar in het begin wel regelmatig even mee geluisterd. Ik vond het wel fijn, maar dat komt ook omdat ik elke keer vrij snel de hartslag kon vinden. Als het even niet lukte dan probeerde ik het gewoon niet te lang en later nog een keer, anders was ik bang dat ik zou gaan stressen. Nu al tijd niet meer gebruikt, want baby beweegt mega veel dus ik geloof het wel :)

En je dochter _O-
pi_159070955
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:42 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik had mijn kinderen de naam verteld die ik in mijn hoofd heb (stom!), met daarbij de opmerking dat dat natuurlijk nog kan veranderen de komende 5 mnd. De volgende ochtend heb ik ze subtiel voorgelegd dat het leuk zou zijn als ze dat nog even niet rondvertellen, dat het een verrassing kan blijven (what was I thinking?).

Komt mijn dochter uit school, supertrots. "Ik heb in de klas verteld dat het een meisje is, en ik mocht het fotootje laten zien van de echo, en ik heb niet verteld hoe ze gaat heten."..... "Behalve later aan die en die en die en die en die. Maar verder heb ik het echt geheim gehouden." :')
:D Vertederend en argh! tegelijkertijd..

Over de doppler, bedoel je zo'n angelsound? Die heb ik thuis, ja. Heel fijn voor die eerste onzekere weken, hartslag was duidelijk te horen. Toen ik mini steeds meer begon te voelen was de behoefte aan extra bevestiging er niet meer dus het ding ligt nu te verstoffen in de kast..
pi_159071029
Ono :* klinkt als de juiste beslissing!
pi_159071129
ono dat klinkt als een goede keuze :* mn pm staat nog steeds open als je je ei kwijt wilt he :)
:)
pi_159071646
Ono, klinkt als een goede keuze
Bij mij is het nog ver weg maar speelt het precies andersom... Benieuwd hoe dat tzt gaat verlopen

Frunmel, heftig hoor het klinkt wel als on ontzettend mooi afscheid! En wat apart dat jou kleine er toch zo heftig op reageert!
Voor ons is het morgen alweer 7 jaar geleden dat we ons neefje moesten begraven...Ik hoop dat ik me morgen wat beter want wil wel traditie getrouw een bloemetje brengen naar hem en schoonzus...
We zullen zien!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159071755
Ono, wat een moeilijke keuze. En fijn dat het nu meteen goed voelt, nu de beslissing definitief gemaakt is. :*
pi_159071859
Frummeltje daarvoor plas ik graag een paar weekjes in z'n stinkfles.
Ik vond het vandaag ook weer zo moeilijk. Ik zet de flessen voor de deur en bij de buurvrouw worden de medicijnen voor de ivf behandeling gebracht.
Wat een heftige dag heb je gisteren gehad :* geen wonder dat je daar moe van bent.

Dot hopelijk heb je vandaag een rustige dag. Kan je even bijkomen en je bekken rust geven.

Emelisse nog even geduld het is al bijna de 19e. Ik snap je ongerustheid wel hoor ik heb nog steeds het zelfde.

Klachten van een lage bloeddruk is niet fijn. Misschien dat een paar dropjes of een cup a soupje helpen?

Groofske :') wel super lief hoe enthousiast ze is.

Is dat nou een fabeltje of is het echt zo dat je niet te vaak met z'n angel sound moet luisteren omdat dat slecht zou kunnen zijn?
Ik zou er ook wel 1 willen maar dacht dat ik in de vorige zwangerschap had gelezen dat dat schadelijk zou kunnen zijn? Geen idee meer wat de rede daarvoor was.

Sicilia wat lief van je moeder. Ik hoop dat dat zalfje snel werkt.

Ono heftig :* lijkt me ook dat dat een goede keuze is

Twinkle ik schrik niet zo snel maar nu schrok ik echt. Ik wilde me handen er al onder houden om m op te vangen :')
pi_159071917
Ik merk dat ik af en toe de baby voel, een paar dagen en dan weer ineens een paar dagen niet. Ik zou het zo fijn vinden om dan meteen even te kunnen luisteren of ze het nog doet.

Maar aan de andere kant, de tijd nadert rap dat ik elke dag beweging zal voelen, dus als ik jullie verhalen lees, zou de aanschaf dan een beetje suf zijn misschien.
  woensdag 13 januari 2016 @ 17:07:14 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159072641
Hahaha, Groof, jammer maar ook wel weer mooi dat ze zich verlulde wel _O-

En Ono, een keizersnede is ook natuurlijk bevallen he ;)
Als het kindje er maar komt, je hebt er toch 9 maanden super voor gezorgd, laatste stukje moet je jezelf niet zo moeilijk maken joh, nergens voor nodig. Wel fijn als je dan daarbij steun krijgt vanuit professionele kant :)
pi_159073081
Dat klinkt als een zeer weloverwogen besluit, onomatopee. Juist het feit dat je in gesprek bent gegaan met je man, je zorgverleners en die psycholoog, het feit dat je een plan had gemaakt met de verloskundige om stapsgewijs dichterbij te komen, dat maakt dat je er enorm veel voor hebt gedaan en juist totaal niet bent weggelopen hiervoor. Wees heel erg trots op de weg die je hebt afgelegd!
pi_159074137
Morgen gratis naar de Beekse Bergen? Dat kan als je zwanger bent ^O^. Neem een recente echo-foto mee en je mag beestjes kijken O+
pi_159074347
Frummel dat klinkt als een verdrietige mooie dag.
En je UD komt ook al dichterbij. Lijkt me zo gek om te wachten op.
Mijn placenta ligt juist aan de achterkant/rug dus ik zou de baby elk moment moeten kunnen voelen.

Groof ik heb een angelsounds en eigenlijk hoor ik pas vanaf week 17 het hartje goed. Daarvoor was het vooral mijn eigen hartslag en ben ik maar gestopt met pogingen die me juist onzeker maakten.
Ik zou hem nu niet meer kopen nu de kleine gaat beginnen met bewegen.

Onom klinkt als een goede en weloverwogen keuze. Ik hoop dat het je nu rust geeft

[ Bericht 9% gewijzigd door Arja op 13-01-2016 18:44:35 ]
pi_159075254
Onom, dat klinkt als een goede keus. Een KS is echt geen makkelijke weg kiezen, het is een zware operatie met een best pittig herstel. Ik vind je stoer.

Frummel, fijn dat je afscheid hebt kunnen nemen, wat een moeilijke dag zal dat zijn geweest!

Mijn VK zei dat de angelsound klonk als een helikopter voor je kindje en dat luisteren af en toe best mocht, maar liever niet te vaak en te lang.
Ik heb bloed laten prikken vandaag voor die antistoffen van de 5e ziekte. Morgen uitslag als het goed is. Hopelijk gewoon antistoffen aanwezig, dan hoef ik me nergens druk om te maken verder.
En F. boorde me nog een echo door mn neus. VK wilde best ff kijken als F. de baby wilde zien. Maar ze riep heel hard neeeeeee dat wil ik echt niet. Jammerdebammer ;)
pi_159075836
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 18:17 schreef MevrouwCactus het volgende:
Morgen gratis naar de Beekse Bergen? Dat kan als je zwanger bent ^O^. Neem een recente echo-foto mee en je mag beestjes kijken O+
Tof! Ik heb alleen geen recente echo. 20 weken was m'n laatste :P

Ono, dat klinkt als een hele wijze en dappere beslissing. Echt heel goed van je hoor!
pi_159076145
Ono, volgens mij doe je het super. Er zijn al veel wijze woorden gezegd, daar sluit ik me bij aan.

Frummel :* wat een dag. Even lekker bijkomen nu he!

Groof, ik weet nog dat ik in het begin met W ook steeds had dat ik hem voelde, en dan weer een dag of 2 niet. En als ik hem dan weer voelde was hij veel sterker leek het! Is je mini niet gewoon lekker bezig met groeien? En :o dat verhaal over die naam :'( :D is wel een goed verhaal voor later :7. Ik gnorfde.

Oh en frummel, ja, vorige zwangerschap (en babytillen daarna) heeft mijn rug vernaggeld :') dus dat het nu eerder opspeelt is wel logisch. Ik ga zaterdag naar de fysio voor het eerst weer :) kijken hoe we het zo lang mogelijk bruikbaar houden. Want tillen ed moet ik toch :').
pi_159076187
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:11 schreef Dot. het volgende:

[..]

Tof! Ik heb alleen geen recente echo. 20 weken was m'n laatste :P

Ono, dat klinkt als een hele wijze en dappere beslissing. Echt heel goed van je hoor!
Ik denk dat je zelf bewijs genoeg bent hoor :D
pi_159076859
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:18 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ik denk dat je zelf bewijs genoeg bent hoor :D
Nee joh, dat is een net iets te veel gegeten buik :Y
pi_159076880
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 19:33 schreef Dot. het volgende:

[..]

Nee joh, dat is een net iets te veel gegeten buik :Y
Mag ik 16 pizze calzone? :9~
pi_159076893
Ono wat een dappere keuze! Ik sluit mij helemaal aan bij Wup's woorden.
Hier ervaring met een geplande ks ivm stuitligging en doordat het gepland was verliep dat heel rustig.

Groof aaarrrgg :D haha dat is ook wat met je dochter :D
Bij O. had ik een doppler.. vond ik toen heel fijn. Omdat ik O. heel vroeg voelde en dus al snel minder luisterde had ik er nu geen aangeschaft. Achteraf nu enorm spijt ivm mijn rustige jongetje en had hem stiekem toch echt weer gewild.

Heel veel sterkte met alle aambeien, lage bloeddrukken en andere stomme dingen!

Hier vandaag in de categorie stomme dingen: MOE!
Zo gigantisch in en in moe. Kleuter ook dus haar hebben we net een tosti gevoerd en ze lag voor 7en te slapen. Ze had een kinderfeestje en wachten tot het koken klaar was was echt een brug te ver nog.. Zelf nu een pizza onderweg :Y) en daarna zelf ook meteen onder de wol.

Bekken hebben ook niet zo'n zin vandaag. Zit nu dus op de bank gestut met fleecedekens :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159078070
Frummeltje dat klinkt heel heftig en indrukwekkend. Wat een verdriet. Wat mooi dat je kindje net schopte O+ .

Whoa pff Dot, dat klinkt vermoeiend zeg. Gelukkig heb je nu verlof *O* ! En van je bevalling mag je ook heus genieten :+ als je dat wil! Mijn 5HAVO zei "Nou, enneh.. succes dan maar hè mevrouw.. met de bevalling.." . Dat klinkt ook zo fijn.

Groof je dochter :D Wel heel lief eigenlijk. Maar ook *argh* :+ .

Ono ik haal het niet uit je berichtje maar wel uit de reacties - je gaat voor een keizersnede? Als je dat weloverwogen hebt besloten is dat helemaal prima toch :* .

Lamb lekker niksen vanavond, toegeven aan MOE is het enige dat helpt :* . En lekker pizza eten op de bank :9 heerlijk.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 20:02:44 ]
pi_159078081
Ik merk dat ik het nu met 31 weken wel wat zwaarder begin te vinden allemaal. Snel buiten adem, kleine klusjes kosten veel energie.

Gelukkig komt m'n moeder morgen en die gaat de gordijnen wassen (mijn hormonen roepen al weken hoe VIES die dingen zijn :') :@ ) . En manlief heeft vandaag de IKEA leeggekocht voor A's nieuwe kamer. Als de schilder dit weekend in die kamer klaar is gaat hij alles monteren, zodat als straks de dakkapel er op zit alles alleen nog maar verplaatst hoeft te worden. En er zijn eindelijk traphekjes geplaatst vandaag *O* . Je kan het maar gedaan hebben ;) . Nu alleen nog even alle tassen met spullen-voor-de-baby bij elkaar verzamelen en eens een overzichtje maken wat we nog nodig hebben. Zo probeer ik orde in de huis-verbouw-chaos te houden..

Waarom ik het zo op m'n heupen krijg ineens? Van m'n Mensendieck-zwangerclubje zijn er ineens twee met 34 weken bevallen. Word er nerveus van :X !

We hebben ook nog geen naam.. Hnngggg }:| .

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 20:03:17 ]
  woensdag 13 januari 2016 @ 20:06:10 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159078233
Whaa Razz ja dat zijn flinke eyeopeners he, mensen die zo vroeg bevallen zo dicht in je omgeving!

Hier gaat alles ook nog met een superrelaxed tempo 'want ik ga waarschijnlijk toch pas over 9 weken bevallen', maar dat is ook maar een gok gebaseerd op 1 ervaring natuurlijk :D Anyhow, ook hier nog geen babykamer klaar, wieg nog op zolder, nog geen naam, geen overzicht hoeveel kleertjes ed ik heb.....

Het komt vast goed!
pi_159078246
Oe ja dat drukt je meteen op de feiten he Razz! :o hoe oud is A ook alweer wanneer je uitgerekend bent? En gaat ze in haar nieuwe kamer over naar een peuterbed of dat nog niet?
Ik zit idd ook al naar ikea te loeren. Ik wil eigenlijk dat W in het voorjaar al overgaat als dat enigzins haalbaar is.
pi_159078418
Dankjulliewel voor jullie lieve woorden :* Zo fijn om het hier kwijt te kunnen, niet echt een onderwerp voor bij de koffie.. (Heb idd voor een ks gekozen Razz.)

De Beekse Bergen, ik las het bericht in de trein en moest huilen toen ik "Olifant Punda (23 jaar) is drachtig geraakt van de 24-jarige Tusker in de dierentuin van de Duitse stad Wuppertal van waaruit ze in maart 2015 samen met haar drie kinderen naar Safaripark Beekse Bergen verhuisde." las, want nu weet Tusker niet dat er straks een kind van hem op de wereld komt :'( :')

Lamb, klinkt als een hele prima avondinvulling, fijn dat kleuter ook moe was! Lekker vroeg onder de wol :)

Oef Razz, daar zou ik ook nerveus van worden :o Klinkt als een hoop bedrijvigheid bij jullie thuis, ik vind het zo knap wat ik hier allemaal lees over verhuizingen-verbouwingen etc!
pi_159078495
Ja echt joh, neus op de feiten.. zeg dat wel! En die dakkapel komt dus als ik 35 weken zwanger ben.. Ik vind het maar spannend allemaal. Mijn mantra is "Deze baby blijft gewoon tot 40 weken zitten.. Deze baby blijft gewoon tot 40 weken zitten.." :+ .

Ik ben 13 maart uitgerekend, dan is A. 18 maanden oud. Ze blijft gewoon lekker in haar ledikant want ik vind het heel handig dat ze daar zelf niet uit kan klimmen en ze heeft het er ook nog prima naar haar zin. Fungeert ook vaak als box op de 1e verdieping als ik even wil douchen :D dus dat blijft nog wel even.

We zaten nog even te discussiëren over de box beneden. A speelt er nog heel vaak in, het is voor onze kleine wervelwind hier in huis een fijn rustig plekje waar ze zichzelf niet compleet moespeelt (ze blijft soms maar rondrennen). Dus die wil ik eigenlijk zo houden, zeker ook als de baby er straks is. Ik dacht: dan kan ik de baby er af en toe ook wel inleggen, ook al is de box op de laagste stand. Dekentje erin, klaar. Maar volgens mijn moeder kan dat niet want dan is het niet meer A's plekje :? . Really? Iemand die het probleem ziet?
pi_159078520
Wij hebben wel een naam gelukkig, maar verder kan ik een +1 doen en dan wachten wij niet eens op een dakkapel ;) Maar vriend heeft vandaag de vloer erin gelegd, dus dat is alvast een stap verder!

Gaat het allemaal wel goed met de kindjes? 34 weken klinkt erg vroeg! Ik reken ook weer op 40+ weken, maar ja n=1 :P
pi_159078593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:12 schreef Razztwizzle het volgende:
Ja echt joh, neus op de feiten.. zeg dat wel! En die dakkapel komt dus als ik 35 weken zwanger ben.. Ik vind het maar spannend allemaal. Mijn mantra is "Deze baby blijft gewoon tot 40 weken zitten.. Deze baby blijft gewoon tot 40 weken zitten.." :+ .

Ik ben 13 maart uitgerekend, dan is A. 18 maanden oud. Ze blijft gewoon lekker in haar ledikant want ik vind het heel handig dat ze daar zelf niet uit kan klimmen en ze heeft het er ook nog prima naar haar zin. Fungeert ook vaak als box op de 1e verdieping als ik even wil douchen :D dus dat blijft nog wel even.

We zaten nog even te discussiëren over de box beneden. A speelt er nog heel vaak in, het is voor onze kleine wervelwind hier in huis een fijn rustig plekje waar ze zichzelf niet compleet moespeelt (ze blijft soms maar rondrennen). Dus die wil ik eigenlijk zo houden, zeker ook als de baby er straks is. Ik dacht: dan kan ik de baby er af en toe ook wel inleggen, ook al is de box op de laagste stand. Dekentje erin, klaar. Maar volgens mijn moeder kan dat niet want dan is het niet meer A's plekje :? . Really? Iemand die het probleem ziet?
Als dat zo is merk je het snel genoeg toch? Ik denk dat afwisselen beter is dan A nu aanleren dat de box voor de baby is. Alles wordt al anders, dus dan zou ik die box gewoon lekker blijven gebruiken als ze dat fijn vindt.
pi_159078609
Ja met allebei gaat het goed, gelukkig! Eén moeder had al een geschiedenis van vroeggeboortes (eerste en tweede kindje allebei met 31 weken geboren :X ) en de andere moeder was totaal flabbergasted want ze was nog niet eens met verlof. Maar met de kindjes gaat het prima.

Ik heb het net ook even aan m'n man verteld. Die trok wit weg en heeft gelijk nog wat extra spullen besteld die we nog moesten hebben :') O+ .
pi_159078914
Ono, jij dappere! Ben zooooo trots op jou! En onthoud wat ik je gemaild heb: Je bent het waard om die keuze te mogen maken. Voor jezelf, voor jullie meisje en voor je man. Dat is niet zwak maar juist heel sterk.
Je weet me te vinden! Dikke :*
  woensdag 13 januari 2016 @ 20:26:58 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159079061
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:12 schreef Razztwizzle het volgende:

Ik snap je moeders punt wel. Tegelijkertijd denk ik dat je het gauw genoeg merkt als A het niet tof vindt als de baby er in ligt. En dan kun je altijd nog besluiten om bijvoorbeeld de wandelwagen als slaapplekje voor de baby te gebruiken oid.
pi_159080879
Razz die box zou ik ook nog niks mee doen hoor. Gewoon kijken hoe het loopt. Hier staat hij ook nog en blijft hij ook gewoon staan denk ik. Als A in de box zit kun je ook nog pluis2 even op een speelkleedje leggen zonder dat A er overheen banjert? Of in een wipper? Ik kijk Tzt wel even of ik hem omhoog doe weer. W moet er nog wel eens in (als de deurbel gaat bijv), kijk dan wel even hoe dat dan is. Hij is dan 20 maanden dus ik kijk alles eerst bij jou af gewoon :7
pi_159081514
Oh dat zijn wel neus op feiten dingen idd! Fijn dat het met de kindjes goed gaat.

Ik heb het ook op mijn heupen. Was gisteren een lijstje aan het maken wat we moesten hebben en schrok een beetje van de lengte :X
En in bed bedacht ik ook ineens dat we nog helemaal vergeten waren met het geboortekaartje aan de slag te gaan :o Ook maar eens doen.

(Nog voor ik op invoeren klikte mijn broer gebeld die het kaartje gaat maken :D Datum staat nu dus *Happy Hormones*)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159090923
Razz, hier hebben we de box ook op de laagste stand laten staan afwisselend gebruikt voor baby's en dreumes. Was geen enkel probleem. Je moet zelf alleen Wat dieper bukken met baby maar dreumes kan ook beter kijken naar baby (wel even afpakken van knuffels en speentjes in de gaten houden ;) )
  donderdag 14 januari 2016 @ 07:23:42 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159090951
Mochten hier meer vrouwen rondlopen met schildklierproblemen die Thyrax slikken. Dit is wel belangrijk (en stom) nieuws.
http://m.telegraaf.nl/art(...)enten-ten-einde-raad

Ikzelf krijg bijwerkingen van Euthyrox dus ik heb aan de huisarts gevraagd om extra voorraad voor nu, zodat ik in ieder geval mijn zwangerschap door kan :X
Hoop er een beetje op dat ik 'voorrang' krijg, al te vaak gedoe gehad met switchen en instellen, daar functioneer ik bar slecht op namelijk.
  donderdag 14 januari 2016 @ 08:22:03 #194
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159091307
Ohh vervelend he molo!
Ik las het gister al op fb, mijn nicht is apotheker. Hopelijk krijg je de kans voor een mooie voorraad!

Vandaag controle bij de vk, en gister alweer de 18 weken gepasseerd. Wow gaat hard!!:0
pi_159091659
Molo, dates inderdaad stom.

Hier ook een niet al te hoge bloeddruk, ik weet niet wat laag is, maar afgelopen keer werd er 110/60 gemeten bij mij. De verloskundige zei dat het keurig was, maar ik voel me soms behoorlijk flauwtjes.

Ik ben behoorlijk gestrest voor de verhuizing. We hadden bedacht dat als we de huur opzeggen per 1 februari, we het weekend van 23 januari kunnen verhuizen en het weekend van 30 januari het oude huis weer wit kunnen schilderen. Nu heeft de verhuurder blijkbaar besloten dat we de 29e de sleutels in moeten leveren en komen we een weekend te kort. En op het moment dat ik de sleutels in moet leveren heb ik ook intake bij mijn nieuwe verloskundige, maar van de verhuurder mag ik de afspraak niet verzetten. Lekker dat dat zo eenzijdig besloten wordt zonder mij te vragen wat ik kan of wil...
pi_159091719
Ik vertelde vanochtend tegen vriendje dat zwangeren gratis naar Beekse Bergen mogen vandaag.

- Waarom dan?
- Omdat er een olifant zwanger is O+
- Oei, dat is niet zo goed ontvangen zeker?
- Hoezo? :?
- Beetje riskant met al die gierende hormonen: omdat er een olifant zwanger is, mogen alle andere zwangere olifanten gratis naar binnen :o
- o|O o|O
pi_159091827
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 09:08 schreef Dyre het volgende:
Ik vertelde vanochtend tegen vriendje dat zwangeren gratis naar Beekse Bergen mogen vandaag.

- Waarom dan?
- Beetje riskant met al die gierende hormonen: omdat er een olifant zwanger is, mogen alle andere zwangere olifanten gratis naar binnen :o
- o|O o|O
_O-
pi_159091867
quote:

- Waarom dan?
- o|O o|O
_O- :D haha ik kan er wel om lachen geloof ik!
pi_159091909
Ze hadden het achteraf gezien misschien beter bij een zwangere leeuwin ofzo kunnen doen :D
  donderdag 14 januari 2016 @ 09:45:30 #200
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159092159
Whahaha haha!
pi_159092300
quote:

- Waarom dan?
- o|O o|O
O+ _O- jouw man! Zo'n opmerking had de mijne kunnen maken.

Luna, heb je een lijst gehad wat je moet doen voor je de sleutels inlevert? Wij hebben namelijk helemaal niet hoeven verven?... wel de vloer eruit en alle gaten dichtmaken en schoonmaken.
S. 2014
J. 2016
pi_159092504
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 20:24 schreef Malteser het volgende:
Ono, jij dappere! Ben zooooo trots op jou! En onthoud wat ik je gemaild heb: Je bent het waard om die keuze te mogen maken. Voor jezelf, voor jullie meisje en voor je man. Dat is niet zwak maar juist heel sterk.
Je weet me te vinden! Dikke :*
:* :*

Dyre :D
pi_159092866
Hoi :W ik kom uit mijn verstophoekje na een goede termijnecho O+

Mag ik in de OP 7 augustus?
  donderdag 14 januari 2016 @ 10:31:10 #204
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159092878
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:30 schreef Fieder het volgende:

O+ *O* :* O+!!!!
KuikenGuppy
pi_159092887
quote:

O+ *O*
S. 2014
J. 2016
pi_159092904
Jaaaa, Fieder! Wat fijn dat alles goed was bij de echo! Ik wens je een hele mooie zwangere lente en zomer toe <3
pi_159092966
Gefeliciteerd fieder *O*

Dyre, je man :D

Vandaag is niet zo'n beste dag geloof ik. Wakker geworden met knallende koppijn... Heb nooit hoofdpijn eigenlijk.
Kom ik beneden, doet de koelkast het niet meer :'(
pi_159093277
Jaaa Fieder *O* O+
pi_159093307
quote:

Jaaaaaaa *O* *O*
O wat leuk dat ik weer samen met jou mag :D
pi_159093377
quote:

- Waarom dan?
- o|O o|O
Was ook het eerste wat ik dacht, wat je man zei :') . Logica is zoek hoor :D.
pi_159093600
Dyre :+ hahaha, gewaagd idd!

Fieder hoeraaaaaa show je ons een plaatje?

Ohh ik had net gewone controle bij VK en het was zó leuk! Ik vertelde dat ik al best wat beweging voel. Daarna ging ze het hartje luisteren en als reactie daarop (of toevallig?) schopte m'n baby! En de VK was heel verbaasd dat het al zo krachtig en duidelijk was met deze termijn! Daarna in 20 seconde nog een paar schopjes, echt zo tof! Toen snel gestopt met luisteren want volgens mij was baby er niet zo content mee. :+ ik ben echt zo blij en trots met m'n actieveling! O+ O+
pi_159093645
Wat fijn fieder! Zo'n mooie tijd van t jaar! Hoog zwanger in flubberjurkjes O+

Vind dat nu maar een gedoe steeds dat aankleden :') wil slippers aan!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159093707
Ja ik vind het ook leuk, in de zomer O+ alhoewel ik er dan vast anders over denk haha. Bij L was ik ook in de wollen truien gehuld...

Gezellig al die bekenden hier O+ O+

Een zwaaiende foetus voor Svane
SPOILER
pi_159093912
Kiek nou :D

Boaz is van 1 augustus en ik vond dat zwanger zijn in de zomer ook redelijk relaxt. Gewoon lekker ongegeneerd walvissen in het kinderbadje buiten ter afkoeling :Y)
pi_159094048
Fieder, wat fijn, zo'n mooie echo! En al die 2013 kindjes die grote broer/zus worden O+

Svane, grappig dat jou vk daar zo verbaasd over was, je zit al bijna op de 20 weken, toch? Hier 2 weken geleden met bijna 19 weken een heel actief kindje, die steeds wegdraaide bij het hartje luisteren O+
En vanmorgen bij de 20-wekenecho ging het precies hetzelfde, de echoscopiste moest er flink om lachen. Had ze eindelijk een goed beeld, maar zette ze het beeld net te laat stil, kon ze weer opnieuw gaan zoeken :D Gelukkig heeft ze uiteindelijk wel alles kunnen zien en meten en lijkt alles in orde!
We weten wat het wordt, maar doordat ik vanavond pas laat thuis ben, kunnen we het pas morgen aan de jongens vertellen. Daarna mag de hele wereld het weten, dus nog even geduld hier 8-)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_159094132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:42 schreef Piekie81 het volgende:
Fieder, wat fijn, zo'n mooie echo! En al die 2013 kindjes die grote broer/zus worden O+

Svane, grappig dat jou vk daar zo verbaasd over was, je zit al bijna op de 20 weken, toch? Hier 2 weken geleden met bijna 19 weken een heel actief kindje, die steeds wegdraaide bij het hartje luisteren O+
En vanmorgen bij de 20-wekenecho ging het precies hetzelfde, de echoscopiste moest er flink om lachen. Had ze eindelijk een goed beeld, maar zette ze het beeld net te laat stil, kon ze weer opnieuw gaan zoeken :D Gelukkig heeft ze uiteindelijk wel alles kunnen zien en meten en lijkt alles in orde!
We weten wat het wordt, maar doordat ik vanavond pas laat thuis ben, kunnen we het pas morgen aan de jongens vertellen. Daarna mag de hele wereld het weten, dus nog even geduld hier 8-)
Wat fijn dat de 20 weken echo goed was, toch weer een opluchting! Ben benieuwd naar de sekse, ik gok op een jongetje bij jullie, dus het is vast een meisje. :+

Misschien deed de VK verbaasd bij mij omdat ik zo euforisch was :+ ben nu 18 weken. Had iig nooit gedacht dat we het na het horen met doppler ook met de hand konden voelen van buiten, meer ook omdat ik ook nog wel wat buikvet heb. Daar moesten we even doorheen duwen haha. Ben er iig heel blij mee.

Fieder! Al echt een baby, met een armpje! Ik ben zo blij voor je :) mooi plaatje!
pi_159094796
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:35 schreef Twinkle20 het volgende:
Kiek nou :D

Boaz is van 1 augustus en ik vond dat zwanger zijn in de zomer ook redelijk relaxt. Gewoon lekker ongegeneerd walvissen in het kinderbadje buiten ter afkoeling :Y)
Dat is ook wel weer lekker inderdaad. Ik zag/ zie eigenlijk vooral de beperkingen, denk niet dat ik in de zomerhitte met 40 weken nog overal heen kan met de bakfiets.
pi_159096275
Dry :D ik kon er ook wel om lachen

Fieder :W
wat super dat alles goed is! Prachtig he zn mini mensje in je buik O+
Hele mooie echo!

Svane O+ die weet nu al wat ie wil (en niet wil) haha
Heerlijk dat je zo enthousiast bent!

Piekie fijn dat je een goede echo had! Ik ben benieuwd of het ook een meisje is :D

Hier vanmorgen ook en goede controle en echo gehad *O*
SPOILER
Ik was een halve kilo afgevallen ondanks de december maand, dus vanavond gaan we lekker chinees eten :D
Ik ben 1 dag naar voren gezet. uitgerekende datum is nu 8-8-16 O+
  donderdag 14 januari 2016 @ 13:42:23 #219
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159096646
Gefeliciteerd fieder!
Ik zal je erbij zetten als ik voor de PC zit.

En ik zag nog meer mooie echos!

Mooie datum ikke. :-)

Alles was goed bij de vk, maar gezien mijn rare bloedgroep (door antistoffen) moet ik in het zkh bevallen.
De VLOS vraagt zich af of het bloed er op tijd zou zijn als het nodig is, dat moet besteld worden.
Eerste smurf heb ik op de wereld gezet binnen 4 uur nadat het infuus aan stond, en ze denkt dat deze nog wel s sneller kan komen.

Hoera! ;-)
pi_159097391
Ikke ook een goede echo, jeee!

Knifty, ik las nog dat jullie samen voor niet-weten geslacht gaan! Leuk!
pi_159098950
Gefeliciteerd Fieder!
En ik las nog meer goede echo's, altijd zo'n geruststelling.

Ik heb vanochtend de vlokkentest gehad. Het is me allemaal best meegevallen.
We gingen erna nog even wat drinken en eten in het restaurant van het ziekenhuis toen ik ineens vocht verloor, best veel voor m'n gevoel. Dus hup weer terug, nog een echo en getest op vruchtwater maar gelukkig was het geen vruchtwater en was alles in orde. Nu lekker rustig aan op de bank met netflix, thee en de poezen. ^O^
  donderdag 14 januari 2016 @ 15:44:37 #222
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159099675
quote:

Ik kan de OP helaas niet meer aanpassen. Wellicht dat een MOD dit bericht spot?
Wie was dat ookal weer voor oud? SQ?
pi_159101418
Fijn dat de vlokkentest goed is gegaan Fien. Gewoon rusig aan blijven doen vandaag en morgen.

Ik weet niet meer wie het zei, maar wij moeten het huis wel helemaal wit maken. Officieel moeten we zelfs beschadigingen an kozijnen herstellen, maar dat gaan we niet doen.
  donderdag 14 januari 2016 @ 18:03:47 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159102866
Dat je aan het niezen bent en in je broek zeikt :')
_O-

Blaas zit beetje in de verdrukking _O-
pi_159103572
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:03 schreef Molo het volgende:
Dat je aan het niezen bent en in je broek zeikt :')
_O-

Blaas zit beetje in de verdrukking _O-
Klassiek. :D

Ik heb het momenteel zo af en toe omgekeerd. Heel nodig moeten plassen maar dat er dan niets komt. (Wel na een paar keer van houding veranderen, anders had ik allang bij de vk/ ha gezeten)
  donderdag 14 januari 2016 @ 18:38:10 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159103589
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:37 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik heb het momenteel zo af en toe omgekeerd. Heel nodig moeten maar dat er dan niets komt. (Wel na een paar keer van houding veranderen, anders had ik allang bij de vk/ ha gezeten)
Ja ik zit ook af en toe lekkere bekkengymnastiek te doen op het toilet om alles eruit te krijgen _O-
pi_159104836
Wat fijn van alle goede echo's *O*

Welkom Fieder!

En heel nodig moeten plassen, maar dat het dan niet komt is heeeel herkenbaar! En dan denk ik, laat maar ik ga zo nog wel een keer, dus sta ik op, komt het toch nog :').

Ik kon weer normaal zitten vandaag *O* hoefde ook niet naar de wc, dus hoop dat de aambeitjes een beetje konden slinken vandaag en ik niet morgen weer zo veel last heb. Baby is ook weer lekker druk vandaag en ondanks dat dat soms best zeer doet ga ik die gezelligheid in mijn buik wel heel erg missen denk ik.
pi_159104993
W00t w00000t .. Afspraak voor 1e echo al binnen :o
3 februari ... alleen beetje jammer dat ik dan een heeeeeel errug drukke toetsweek voor de boeg heb dus ik gok zo dat ik hem moet gaan verzetten -O-

Geduld is niet mijn sterkste kant :+ .. dan weten jullie dat alvast voor de komende 36 weken :+ :@
pi_159105296
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja ik zit ook af en toe lekkere bekkengymnastiek te doen op het toilet om alles eruit te krijgen _O-
Ja ik ook! Of even opstaan en weer zitten.
Sinds gister heb ik last van brandend maagzuur. Iemand nog tips?
Eindelijk zwangerschapskwaaltjes..

Fijn van alle goede echo's hier.
Twinkle als je echt zo ongeduldig bent dan verzet je de echo niet ;)
pi_159105351
Welkom Fieder. Je hebt je stil gehouden tot aan je termijnecho (=12 weken?). Dat alleen al verdient een pluim w/

Over de blaas gesproken.. Die echo hè? Daarvoor moet je met een volle blaas komen (daar valt niet aan te ontkomen, overal op mijn afsprakenkaart staat: VOLLE BLAAS!). Ik hoop dan maar dat ze die echo direct gaan doen, want heul veel langer houd ik dat niet uit :+ Klopt dat? Ga je dan meteen op de bank, daarna een plasje, en dan daarna een gesprek? Jullie merken het al, ik ben echt een n00b op dit vlak ;)

Nog 5 dagen trouwens O-)

quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:28 schreef Twinkle20 het volgende:
W00t w00000t .. Afspraak voor 1e echo al binnen :o
3 februari ... alleen beetje jammer dat ik dan een heeeeeel errug drukke toetsweek voor de boeg heb dus ik gok zo dat ik hem moet gaan verzetten -O-

Geduld is niet mijn sterkste kant :+ .. dan weten jullie dat alvast voor de komende 36 weken :+ :@
Fijn. Er is nog iemand die erger is dan ik :P
pi_159105435
Rennies.. Heel veel rennies.
Ik leef er nu al een week of 25 op :r (en vind ze zooooo vies)

En thee van verse gember deed het eerst ook wel aardig bij misselijkheid. Maagzuur is nu meer door de verdrukking.

Hier een bleh dag.
Dochter ook niet lekker/buikpijn dus er broeit wat... Zelf duizelig/misselijk
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159105469
Geen idee emelisse bij mij vroegen ze niet om een volle blaas.

Alleen tijdens de terugplaatsing van het embryo in het ziekenhuis. Oh, ik stond op knappen.
  donderdag 14 januari 2016 @ 19:46:08 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159105568
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:38 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja ik ook! Of even opstaan en weer zitten.
Sinds gister heb ik last van brandend maagzuur. Iemand nog tips?
Eindelijk zwangerschapskwaaltjes..

Fijn van alle goede echo's hier.
Twinkle als je echt zo ongeduldig bent dan verzet je de echo niet ;)
Rennies, of eigen merk spul van kruidvat/apotheek.
Ik heb het ook regelmatig, niks aan te doen. Normaal echt nooit last van.
  donderdag 14 januari 2016 @ 19:48:14 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159105642
Met volle blaas zie je vaak in het begin de baarmoeder beter in beeld, en dus ook kindje.
Maar zonder knettevolle blaas zien ze het vaak ook prima zat hoor.

Ik had een lege blaas en daarbij nog verwacht dat ze bij mij extern niks konden zien, vanwege fors overgewicht, maar ze zette de echokop erop en *floep* de cashewnoot was in beeld ^O^
pi_159105726
Zo ik heb even bijgelezen!

@Dyre, haha geweldig die vriend van jou!!

@Fieder, ha welkom en gefeliciteerd!!

@angelaatje, he get wat vervelend, hopelijk is de hoofdpijn alweer wat gezakt?

@svane, oh wat tof zeg!! Heerlijk die actieve kindjes!!

@piekie81, ha fijn dat alles goed was met de echo!! De kleine heeft de echoscopiste dus lekker bezig gehouden

@ikke84 ha fijn jij ook al zo’n mooi echo!!! En lekker gegeten?

@kniftyhooker, zo dat was dan wel een snelle bevalling ja, had je het verwacht dat je in t ziekenhuis moet bevallen?

@fien, oh spannende dag dus, gelukkig waren jullie nog in t ziekenhuis en konden ze meteen even kijken... relax ze!!

@molo, ooh herkenbaar ik had t vanavond tijdens t eten koken, ik dacht al bij mezelf ik moet aan de tena lady’s

@scilia, oh wat fijn dat je vandaag minder last had van de aambeien!!

@twinkle20, haha die eerste paar weken is geduld heel moeilijk!! Succes!!

@arja, geen tips, maar sterkte met t maagzuur

Zo vandaag de GUO in Leiden gehad, hele aardige gyn’s daar. Dinsdag werd mn buik beurs geduwd en gepord door de echoscopiste. Hier waren ze heel zachtaardig. Veel al meteen kunnen bekijken. Maar de kleine lag weer heel moeilijk om het hartje te beoordelen... uiteindelijk besloten om 20 minuten te gaan lopen en hopelijk zou de kleine spruit dan gedraaid zijn. Gelukkig was dat ook zo!! En nu kon het hartje uitvoerig nagekeken worden! De kleine had nog de hik tijdens de echo, dat was een heel grappig gezicht! Maar uiteindelijk was alles goed!! Helemaal fijn. Ik kreeg ook nog 2 foto’s mee, en t geslacht werd nog even gecheckt... nog steeds een jongen :D
pi_159105785
Zo hey, supermultiquotepost hierboven!

quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:48 schreef Molo het volgende:
Met volle blaas zie je vaak in het begin de baarmoeder beter in beeld, en dus ook kindje.
Maar zonder knettevolle blaas zien ze het vaak ook prima zat hoor.

Ik had een lege blaas en daarbij nog verwacht dat ze bij mij extern niks konden zien, vanwege fors overgewicht, maar ze zette de echokop erop en *floep* de cashewnoot was in beeld ^O^
Cashewnoot O+

Ik noem het een boontje. Mijn vriend vroeg geheel terecht of het dan een sperzieboontje is, of een snijboontje, een sugarsnap of een bruine boon :D Ik denk meer richting de bruine boon :)

Dankje voor je antwoord.
  donderdag 14 januari 2016 @ 19:53:26 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159105800
Fijn dat het goed was sprotje *O*

Dat moet gevierd worden! Champagne en kaviaar ^O^
(Oh wait :+ )
  donderdag 14 januari 2016 @ 19:54:52 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159105859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 19:52 schreef Emelisse het volgende:
Zo hey, supermultiquotepost hierboven!

[..]

Cashewnoot O+

Ik noem het een boontje. Mijn vriend vroeg geheel terecht of het dan een sperzieboontje is, of een snijboontje, een sugarsnap of een bruine boon :D Ik denk meer richting de bruine boon :)

Dankje voor je antwoord.
Ja soort boontje is het ook wel ja :D

Een rare snijboon :P
Nee bruine boon past meer bij de vorm ja :Y

Bizar als je dan een keer daarop ineens armpjes en beentjes duidelijk ziet, en keer daarop echt vingerkootjes O+
Wonder is het O+
pi_159105934
Sprotje wat fijn van de goede echo *O*
Blijft toch spannend he. En een jommetje, jommetjes zijn zo leuk O+
  donderdag 14 januari 2016 @ 19:57:46 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159105953
Wat is een jommetje???
pi_159106118
Een jongetje. Kijk, dat weet ik dan weer :P
pi_159106142
@emmelise, tja liep wat achter ;) volle blaas ligt eraan... als de echo inwendig doen moet je blaas juist leeg zijn. Bij de eerste volle blaas inderdaad, en daarna heel snel gaan plassen ;) gelukkig duurt zo'n termijnecho niet heel erg lang ;)

@molo, haha lust ik beiden niet ;) we hebben t gevierd met boerenkool... (die mn moeder had gekookt toen ze hier aan t oppassen was)

@twinkle, ja vond t toch wel spannend, zeker dat hartje omdat mn andere dochtertje een hartritmestoornis heeft...
haha ben heel benieuwd, na 2 meisjes!
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:03:18 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159106146
Ja maar waarom met dubbel m, ziet er zo debiel uit vind ik :D
pi_159106181
Omdat veel kleine kinderen (mijn dochter ook) jommetje zegt ipv jongentje :)
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:05:26 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159106206
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:04 schreef sprotje het volgende:
Omdat veel kleine kinderen (mijn dochter ook) jommetje zegt ipv jongentje :)
Ah ok. Nooit van gehoord :D
pi_159107063
Hm interessant die rennie banner ineens onderin.
Rennie helpt trouwens nog geen half uur.

Sprotje wat fijn dat de baby nu helemaal goedgekeurd is!
pi_159107160
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:03 schreef Molo het volgende:
Ja maar waarom met dubbel m, ziet er zo debiel uit vind ik :D
Das denk ik een erfenisje van al 2 keer in z&g posten :+ :@
pi_159107221
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:03 schreef sprotje het volgende:

@twinkle, ja vond t toch wel spannend, zeker dat hartje omdat mn andere dochtertje een hartritmestoornis heeft...
haha ben heel benieuwd, na 2 meisjes!
O echt joh :o
Jeetje wat een zorgen. Zit het ook bij jullie in de familie of is het niet iets erfelijks?
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:42:36 #249
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_159107523
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:30 schreef Arja het volgende:
Hm interessant die rennie banner ineens onderin.
Rennie helpt trouwens nog geen half uur.

Antagel hielp bij mij erg goed. Te koop bij de apotheek
  donderdag 14 januari 2016 @ 20:58:56 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159107992
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 18:37 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik heb het momenteel zo af en toe omgekeerd. Heel nodig moeten plassen maar dat er dan niets komt. (Wel na een paar keer van houding veranderen, anders had ik allang bij de vk/ ha gezeten)
Zo herkenbaar!! En dan wel 5x per uur moeten he :X

Het is nu wel beter trouwens!

Hoe is het met tandenpoetsen dit keer?
pi_159108235
Ik kwam vanmorgen met een te volle blaas bij de vk :') en ik was een uur daarvoor nog naar de wc geweest.
Bij ons krijg je idd gelijk de echo en dan mag je daarna naar de wc.

Hier ook heel veel rennies gegeten de eerste zwangerschap. Andere dingen hielpen niks.
Mijn zoontje heeft de elektrische latenbodem van mijn bed kapot gemaakt dus hoop dat ik er deze keer geen last van krijg want snachts kon ik echt niet plat liggen

Sprotje wat fijn dat de echo goed was. Dat maakt het toch wel spannend als je al een kindje hebt met een ritmestoornis. Heeft ze daar veel last van?
En zo lief als ze de hik hebben O+
Wij hebben heerlijk gegeten bij mijn schoonouders. Toen we gingen wilde Mats niet mee dus die mag nu bij opa en oma logeren. Morgen uitslapen jeuh :D

Twinkle dat zou balen zijn als je het moet verzetten. Kan je het niet naar de avond verplaatsen? Of heb je dan ook les/toetsen?
Hopelijk kan de afspraak blijven staan.

Sicilia fijn dat het zo snel al verlichting heeft gegeven. Hopelijk wordt het nu steeds minder. Dan kan je weer achter je naaimachine ;)

Fien wat spannend lijkt me dat. Gelukkig was je nog in het ziekenhuis. Nou lekker rustig aan doen
De uitslag krijg je al heel snel of toch?

Molo niet meer niezen dan ;)
Lijkt me heel vervelend als je dat vaker hebt.
Ik heb t 1x gehad met een paar drankjes op in de kroeg toen ik wilde springen :') niet echt prettig ofzo
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:06:14 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159108265
Oh en maagzuur, zo naar lijkt me dat! Ik heb het de vorige keer gered met de laatste weken 2 rennies voor t slapengaan. Dit keer nog maar 1x gehad, dus ik heb goeie hoop!

Maar antagel en gaviscon kun je nog proberen Arja, even kijken of een van die twee iets voor je doet. En even goed opletten of je het van bepaald eten krijgt.
pi_159108587
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 20:34 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

O echt joh :o
Jeetje wat een zorgen. Zit het ook bij jullie in de familie of is het niet iets erfelijks?
Ja was heftige tijd, 3 dagen voor de inleiding kwamen ze er met een controle ineens achter... het is niet iets wat vaker in de familie voorkomt. Na de geboorte 3 dagen op neonatologie opgenomen, en nu onder behandeling bij de kindercardioloog. Dus ik was blij dat vandaag alles goed bekeken is!
pi_159108727
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:05 schreef ikke_84 het volgende:
Heeft ze daar veel last van?
Soms merk je extra vermoeidheid bij haar... op zich valt het momenteel mee, al lijkt elke controle een paar procent erger te worden. De hoeveelheid ''valse'' slagen zijn nu nog binnen de marge!
Geniet lekker van t uitslapen... ben spontaan jaloers ;)
  donderdag 14 januari 2016 @ 21:23:47 #255
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159108875
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 21:16 schreef sprotje het volgende:

[..]

Ja was heftige tijd, 3 dagen voor de inleiding kwamen ze er met een controle ineens achter... het is niet iets wat vaker in de familie voorkomt. Na de geboorte 3 dagen op neonatologie opgenomen, en nu onder behandeling bij de kindercardioloog. Dus ik was blij dat vandaag alles goed bekeken is!
O getver ja dat is doodeng dan natuurlijk de tweede keer. Fijn dat alles goed was!

Ik heb hier ook een vriendin die eigenlijk alleen maar stress krijgt van het hartje luisteren bij de vk, omdat haar dochter ook vermoedelijk een hartprobleem had (godzijdank uiteindelijk niet).
pi_159110395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 15:44 schreef kniftyhooker het volgende:

[..]

Ik kan de OP helaas niet meer aanpassen. Wellicht dat een MOD dit bericht spot?
Wie was dat ookal weer voor oud? SQ?
:W

Ik heb Fieder erin gezet O+ zwaaibaby! O+

Nog meer wijzigingen? Twinkle, wil jij er al in?
pi_159110424
Goh wat heftig sprotje. Is het iets waar ze overheen kan groeien? Wat een zorgen zal je daar van hebben. Wel super fijn dat de echo van vandaag goed was ^O^
pi_159110486
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

:W

Ik heb Fieder erin gezet O+ zwaaibaby! O+

Nog meer wijzigingen? Twinkle, wil jij er al in?
Zou je mijn UD naar 8-8 willen zetten?
pi_159110630
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:09 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Zou je mijn UD naar 8-8 willen zetten?
tuurlijk :)
pi_159111278
Ahh ik wacht wel tot ik een datum heb Kyara ;)
pi_159111414
:W Hoi ik ben Unihipilli en ik ben pril zwanger en ik heb een vreetbui. Groetjes! oO<
  vrijdag 15 januari 2016 @ 04:31:18 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159116609
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:37 schreef Unihipili het volgende:
:W Hoi ik ben Unihipilli en ik ben pril zwanger en ik heb een vreetbui. Groetjes! oO<
Jouw UI O+

Gefeliciteerd en welkom! *O*

En vreetbuien, herkenbaar, vooral 's nachts hier :D
  vrijdag 15 januari 2016 @ 06:13:50 #263
52229 Chanty
pi_159116707
Ohh die echo's van die kleine boontjes O+
pi_159116896
@LB, herkenbaar, ik luister ook altijd heel scherp naar het ritme van het hartje bij de gyn..

@ikke84, in theorie kan ze er overheen groeien, maar zelf denk ik van niet. Elke keer komt er toch een procent of wat aan valse slagen bij. Ws eind deze maand of de volgende mogen we weer voor een 24 uurs test.
pi_159117307
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2016 22:12 schreef Kyara het volgende:

[..]

tuurlijk :)
Dank je :)

Sprotje wat een zorgen zeg. Kan me voorstellen dat je nu strak naar het ritme luisterd bij de echo's. Gelukkig hoeft het niet erfelijk te zijn en wad de echo gisteren goed.

Ik mocht uitslapen. Om 7uur was ik klaar wakker :+
Zo maar eens bloed gaan prikken en mijn zwangerschapsverklaring afgeven.

Marjolijntje heb jij de uitslag van je antistoffen al?
pi_159117449
Toen ik binnenkwam voor de echo had ik nog geplast, ik kon het echt niet meer ophouden hoor :@ Ik was ongeveer 20 minuten te vroeg, en na de afspraak moest ik ook meteen weer plassen :')

SPOILER: hier nog een fotootje
Ik vind het nog wel moeilijk om te genieten, om 1 of andere reden blijf ik onzeker. Ik heb bijna geen kwaaltjes enzo, dus soms vraag ik me af of het allemaal wel klopt :'). Dus af en toe kijk ik naar het echo-filmpje en dan voel ik me wel beter :9

Ik lees wel alles, maar reageer niet altijd :@
Welkom Unihipilli! *O*

Gelukkig was de echo goed Sprotje! Hopelijk gaat de 24 uurs test voor je dochter ook goed.
pi_159118255
Och wat een mooie echo's zie ik voorbij komen, boontjes O+

Fieder, gefeliciteerd en welkom! Leuk al die tweede kindjes O+

Fien, fijn dat de vlokkentest goed is gegaan. Ik heb even gemist waarvoor die wordt gedaan, maar ik hoop op een goede uitslag voor jullie!

Sprotje, oef, heftig om daar zo laat achter te komen zeg :{, en ook dat er elke keer toch een paar % bij komt.. Fijn dat nu alles goed was in elk geval, maar kan me voorstellen dat luisteren naar het hartje in jullie geval eerder spanning dan geruststelling geeft.

Uni, welkom! *O*

Miezziej, fijn dat je een beetje geruststelling uit die echo kan halen! Ik voelde me in het begin ook steeds onzeker en bezorgd als ik een paar dagen geen kwaaltjes had, misselijkheid etc is vervelend maar ook een fijne geruststelling dat er iig iets gebeurt in je lijf..

En zo, ik denk dat op wat klein spul + autostoeltje na alles wel in huis is nu! Dit weekend gaat manlief samen met opa de babykamer afmaken, en dan kan ik met de details beginnen (waaronder de kaartjes van SS hun plek geven O+). Tot nu toe dachten we steeds dat het misschien wat vroeg was om sommige dingen al te regelen, maar gister had ik ineens de geest en heb ik van alles geregeld, van kraampakket tot inschrijfformulieren voor de basisschool om de hoek :D Nu is het wel echt zo dat er wordt aangeraden zo vroeg mogelijk aan te melden ivm te weinig plekken, maar toch, ik denk dat dit nesteldrang is :')
pi_159118801
We moeten nog heel hard wennen aan het idee. Maar na twee jongens verwachten we nu een meisje! Heel bijzonder!

De jongens waren er wel blij mee, maar een broertje vond de kleuter eigenlijk leuker O+

En ik belde net mijn ouders, zegt mijn vader doodleuk, dat wist ik al hoor. :D maar gewoon niets tegen mij zeggen van te voren... Hij was hier woensdag nog de hele dag!

En wat ook heel bijzonder is, ik heb drie vriendinnen en onze oudsten (allemaal jongens) zijn binnen 9 maanden na elkaar geboren. De tweeden, ook allemaal jongen schelen in totaal een jaar. De eerste vriendin heeft vorig jaar een meisje gekregen, de tweede vriendin en ik zijn nu allebei zwanger van een meisje. Dus ik zei vanmorgen tegen de derde vriendin, als er bij jullie een derde gaat komen, moet het ook wel een meisje zijn ;)
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  vrijdag 15 januari 2016 @ 10:29:25 #269
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159118842
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 10:26 schreef Piekie81 het volgende:
We moeten nog heel hard wennen aan het idee. Maar na twee jongens verwachten we nu een meisje! Heel bijzonder!

De jongens waren er wel blij mee, maar een broertje vond de kleuter eigenlijk leuker O+

En ik belde net mijn ouders, zegt mijn vader doodleuk, dat wist ik al hoor. :D maar gewoon niets tegen mij zeggen van te voren... Hij was hier woensdag nog de hele dag!

En wat ook heel bijzonder is, ik heb drie vriendinnen en onze oudsten (allemaal jongens) zijn binnen 9 maanden na elkaar geboren. De tweeden, ook allemaal jongen schelen in totaal een jaar. De eerste vriendin heeft vorig jaar een meisje gekregen, de tweede vriendin en ik zijn nu allebei zwanger van een meisje. Dus ik zei vanmorgen tegen de derde vriendin, als er bij jullie een derde gaat komen, moet het ook wel een meisje zijn ;)
Wat leuk, mag je dus nu ook voor jezelf voor meiden spullen gaan shoppen en niet alleen voor mijn meiden tijdens secret santa. Gefeliciteerd.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 10:31:30 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_159118872
Wat leuk Piekie! O+
pi_159119186
Noh, wat tof Piekie! En de kleuter die nog even moet wennen O+ En wat grappig ook, van je vriendinnen :D
pi_159119198
Superleuk Piekie! ik had ook op een derde jochie gegokt voor jullie O+ Een klein zusje, wat tof!
Men, nu rammel ik helemaal van dat idee O+
pi_159119450
Wat leuk een meisje Piekie! O+
pi_159119554
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 04:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Jouw UI O+

Gefeliciteerd en welkom! *O*

En vreetbuien, herkenbaar, vooral 's nachts hier :D
User Interface :?
User Image :?
Sjalotje :?
Babyindemaak :?
  vrijdag 15 januari 2016 @ 11:25:14 #275
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159119895
User Icon? (je plaatje ;))
pi_159120397
Piekie wat leuk! O+

Ono wat heerlijk! Hier luide de 30wk klok heel hard van de week :') nu dus toch snel eens alles inslaan.

Vandaag kwam de co sleeper binnen!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159121599
Piekie, wat bijzonder zo met je vriendinnen, leuk zeg O+ En ontzettend leuk voor de kindjes ook om zo allemaal rond dezelfde leeftijd te zijn!

Lamb, ja, confronterend he? Maar nog 10 weken is _echt_ nog wel eventjes! Ik bedoel, maart, dat is een heel ander seizoen O+ Althans, na de 21e dan ;) Fijn om de cosleeper in elk geval al in huis te hebben! Moeten jullie verder nog veel?

Wat ik me nog afvroeg: kan een pasgeborene vanaf het begin in een slaapzakje, of moet je eigenlijk altijd beginnen met een dekentje? En wat voor dekentje (katoen? Wol? Ik lees verschillende verhalen) is het handigste? Wij hebben de newborn puckababy gekocht omdat die ons allebei het prettigste leek, maar voel me nu toch wat onzeker over helemaal geen dekentje in huis hebben..
pi_159122186
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:49 schreef onomatopee het volgende:
Piekie, wat bijzonder zo met je vriendinnen, leuk zeg O+ En ontzettend leuk voor de kindjes ook om zo allemaal rond dezelfde leeftijd te zijn!

Lamb, ja, confronterend he? Maar nog 10 weken is _echt_ nog wel eventjes! Ik bedoel, maart, dat is een heel ander seizoen O+ Althans, na de 21e dan ;) Fijn om de cosleeper in elk geval al in huis te hebben! Moeten jullie verder nog veel?

Wat ik me nog afvroeg: kan een pasgeborene vanaf het begin in een slaapzakje, of moet je eigenlijk altijd beginnen met een dekentje? En wat voor dekentje (katoen? Wol? Ik lees verschillende verhalen) is het handigste? Wij hebben de newborn puckababy gekocht omdat die ons allebei het prettigste leek, maar voel me nu toch wat onzeker over helemaal geen dekentje in huis hebben..
Ik had slaapzakjes maar die waren uiteindelijk nog te groot, dus heeft ze de eerste weken onder een dekentje en lakentje (beide katoen)geslapen.

Wat is de maat van de new born puckababy?
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:17:05 #279
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159122227
quote:
Is dit een inbaker-product? Daar zou ik zeker niet direct mee beginnen en alleen als het nodig is gebruiken.
Wol en katoen voor een dekentje is allebei prima, ik heb een dekentje van Meyco gebruikt.

Als het de Puckababy Bag Newborn 0-6 maanden is, denk ik dat een pasgeboren baby er in verzuipt. 70 cm is ie. Mijn bijna 6 maanden oude baby slaapt in zo'n formaat. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159122361
quote:

Meestal onder een lakentje en een dekentje (katoen of wol, kan allebei), newborns liggen doodstil. In een slaapzak of inbakerzak ga je ze pas doen als niet meer lekker slapen omdat ze zichzelf wakker wapperen bijvoorbeeld.

Waarom een laken en deken en geen slaapzak oid weet ik eigenlijk niet, kan ook omdat dat is wat de meeste mensen in huis hebben misschien? Wat zegt je kraamzorgorganisatie?
pi_159122395
quote:

Beginnen met een lakentje en dekentje.
Beiden moeten van natuurlijk materiaal zijn, dus wol of katoen heeft de voorkeur, welke van de twee maakt niet zo gek veel uit. Ik zelf beveel wel wol aan, in verband met de eigenschap warmte goed vast te houden. Zo kan baby zn energie steken in groeien in plaats van in zichzelf warm houden en daardoor loopt het vaak lekkerder in een kraamweek. Ook mbt borstvoeding hoewel ik dacht dat jij geen bv ging geven toch of wel? Maar dat hoeft niet per se in de vorm van een dekentje, kan ook dmv wollen rompers bijvoorbeeld.

Inbakeren alleen als het nodig is voor je kindje. En een slaapzak is in het begin vaak nog véél te groot, ook in de kleinste maatjes.

Ik persoonlijk heb alleen bij mijn oudste slaapzakken gebruikt. Twee keer ofzo :P ik ben geen fan. Doe mij maar dekentjes.

-edit-
en waarom een lakentje, ter bescherming van je deken. Daarom. Om dezelfde reden als dat er een hoes om je dekbed zit en je niet direct onder je dekbed slaapt zeg maar :)
pi_159122748
Oh wat fijn, ervaren mama's! Dank :)

Het is inderdaad die jij noemt Mariposas, geen inbakerdoek maar een gewone slaapzak :) Maar dit klinkt eigenlijk als een duidelijk verhaal, ik ga op zoek naar een lakentje/dekentje. Heb er geen moment bij stil gestaan dat een slaapzak weleens te groot zou kunnen zijn, ik vond dit al zo mini :@ Ik heb in de kraamzorgmap niks over dekentjes zien staan, maar ga zo nog eens kijken, vermoed dat ik er overheen gekeken heb..

Wollen kleding om zo minder moeite te hoeven doen zichzelf warm te houden is ook een goeie mignonne. Ik wil wel graag proberen bv te geven, maar mocht het toch te belastend blijken dan stappen we laagdrempelig over naar fv :)
pi_159122781
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:23 schreef Mineola het volgende:

[..]

Meestal onder een lakentje en een dekentje (katoen of wol, kan allebei), newborns liggen doodstil. In een slaapzak of inbakerzak ga je ze pas doen als niet meer lekker slapen omdat ze zichzelf wakker wapperen bijvoorbeeld.

Waarom een laken en deken en geen slaapzak oid weet ik eigenlijk niet, kan ook omdat dat is wat de meeste mensen in huis hebben misschien? Wat zegt je kraamzorgorganisatie?
in duitsland gaan ze juist vanaf het begin in een slaapzak...T heeft hier ook eerst onder een dekentje geslapen, en is daarna naar een slaapzak gegaan. Toen naar de inbakerdoek, en nu weer terug naar een slaapzak...
pi_159122819
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:39 schreef onomatopee het volgende:
Oh wat fijn, ervaren mama's! Dank :)

Het is inderdaad die jij noemt Mariposas, geen inbakerdoek maar een gewone slaapzak :) Maar dit klinkt eigenlijk als een duidelijk verhaal, ik ga op zoek naar een lakentje/dekentje. Heb er geen moment bij stil gestaan dat een slaapzak weleens te groot zou kunnen zijn, ik vond dit al zo mini :@ Ik heb in de kraamzorgmap niks over dekentjes zien staan, maar ga zo nog eens kijken, vermoed dat ik er overheen gekeken heb..

Wollen kleding om zo minder moeite te hoeven doen zichzelf warm te houden is ook een goeie mignonne. Ik wil wel graag proberen bv te geven, maar mocht het toch te belastend blijken dan stappen we laagdrempelig over naar fv :)
oh! dan heb ik dat verkeerd onthouden, excuus :)
en H&M heeft heerlijke wollen rompers en leggings in de sale nu ;) kunnen in de wasmachine en *oeps* ook in de droger
pi_159122932
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

en H&M heeft heerlijke wollen rompers en leggings in de sale nu ;) kunnen in de wasmachine en *oeps* ook in de droger
Niet erg! :)

En dank voor de tip :D In de droger kunnen is geen onbelangrijke eigenschap :+
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:57:03 #286
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159123164
Toen ik in de VS was, zag ik veel van dit soort sleeping gowns:

Ik vond het er maar dwaas uitzien. Maar achteraf gezien leek me dat best handig, want ik had echt een hekel aan dekentjes. Hoe strak ik hem er in wurmde, hij bleef zich loswoelen. En ik vond steeds dat instoppen ook maar gedoe. Hoewel zo'n opgemaakt babybedje met een dekentje er wel O+ O+ uitziet! ;)
pi_159123374
quote:

[..]

Ik heb ze meteen maar in alle maten zo ongeveer besteld laatst :')
pi_159126333
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:07 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ik heb ze meteen maar in alle maten zo ongeveer besteld laatst :')
haha groot gelijk :D ik heb ook een extra setje besteld toen het in de sale ging. :)
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:51:34 #289
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_159126743
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:57 schreef Mariposas het volgende:
Toen ik in de VS was, zag ik veel van dit soort sleeping gowns:
[ afbeelding ]
Ik vond het er maar dwaas uitzien. Maar achteraf gezien leek me dat best handig, want ik had echt een hekel aan dekentjes. Hoe strak ik hem er in wurmde, hij bleef zich loswoelen. En ik vond steeds dat instoppen ook maar gedoe. Hoewel zo'n opgemaakt babybedje met een dekentje er wel O+ O+ uitziet! ;)
kruipt dat niet omhoog? dat het op een gegeven moment meer een jurkje wordt? of is het aan de onderkant dicht?q
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:53:12 #290
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_159126778
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:17 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Als het de Puckababy
Ik lees hier wel vaker iets over een puckababy. Maar wat is dat precies? Op Internet ziet het eruit als een normale slaapzak?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:53:12 #291
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159126779
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 16:51 schreef zeefje het volgende:

[..]

kruipt dat niet omhoog? dat het op een gegeven moment meer een jurkje wordt? of is het aan de onderkant dicht?q
Ik heb geen idee, want ik heb het nooit gebruikt. Maar ze zijn redelijk lang, dus ik denk dat het niet zo snel omhoog zal kruipen. Sowieso niet omdat de beetjes helemaal binnenboord blijven. Aan de onderkant is het open met elastiek, zodat je makkelijk een luier kunt verschonen.
pi_159129417
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 16:53 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ik lees hier wel vaker iets over een puckababy. Maar wat is dat precies? Op Internet ziet het eruit als een normale slaapzak?
Ik heb hem bij beide kinders gebruikt. Vooral bij mijn eerste hebben we daar veel aan gehad. Als ze in diepe slaap lag, en er was ineens een geluid ofzo, dan schrok ze in haar slaap en sloeg ze haar handjes tegen haar hoofd ====>> wakker.
De puckababy is een soort van inbakerzak waardoor die handjes dan niet de lucht inschieten. Ik denk dat het niet aan te bevelen is als je borstvoeding gaat geven overigens.

Er zijn wel fimpjes op youtube hoe het ding in zijn werk gaat.

Ik ben alleen even in de war of er in de puckababy piep (deze variant is voor kinderen van 0 - 3 maanden) ook al gaten ter hoogte van de schoudertjes zitten waardoor je de slaapzak ook kan gebruiken met de armpjes gewoon buiten de slaapzak. Bij de opvolger van de Piep is dat wel het geval.

Ik heb zelf geen traditionele inbakerdoeken maar volgens mij is daar de bedoeling dat de armpjes wat meer strakker tegen het lichaam aan liggen. Bij de puckababy hebben die wel iets meer bewegingsvrijheid zeg maar.

Ik zou me er wel goed over inlezen voordat je hem zou gaan gebruiken. Voor- en nadelen en zulks.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 19:16:02 #293
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159129546
De Piep heeft geen armsgaten. Er zijn naast de bakerzakjes ook gewone slaapzakken van puckababy, om het ingewikkelder te maken...
  vrijdag 15 januari 2016 @ 19:37:20 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159130071
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:08 schreef Unihipili het volgende:

[..]

User Interface :?
User Image :?
Sjalotje :?
Babyindemaak :?
Ja User Icon dus :P
Ik vind 'm tof O+
  vrijdag 15 januari 2016 @ 19:38:49 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159130111
Ik heb een super leuk dekentje van merino wol met patroon erin besteld op Etsy, past mooi bij het kleurrijke behang op de muur enzo _O-

Fashionable baby straks _O-
pi_159131161
Even een wals hoor, ik heb antistoffen! Dus hoef niet bang te zijn voor de 5e ziekte, wat een opluchting! En F. mag dr mondkapje ook weer af ;) *O* *O*

Verder echt kapot na 2 dagen 10 uur werken, en gisteren gigantisch in de file gestaan rondom Rotterdam.. Dus alleen een ego post, sorry ;(
  vrijdag 15 januari 2016 @ 20:24:20 #297
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159131204
Ik hou ook niet alles bij hoor, gaat niet, en is ook geen verplichting toch? ;)

Fijn dat je geen zorgen het te maken om de 5e ziekte, scheelt weer gedoe ^O^
pi_159131370
quote:

Bedankt voor de woltip 8-) 2 rompers en een legging (ja, zo'n meisjesding) onderweg!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_159133790
Marjolijntje wat fijn!

Ik ben zo blij. Vandaag samen met mijn moeder zulke leuke kleertjes gekocht voor Emmy O+
Ik besefte me ineens dat ik deze keer geen kleren aan het kopen was om weer eens bij iemand op kraamvisite te gaan, maar nu gewoon echt voor mijn eigen baby :D :') O+

En ons huis staat al lang te koop en hebben we een poos van funda gehaald en een nieuwe vloer gelegd en geklust etc. Sinds gister staat hij weer op funda en we hebben volgende week gewoon 9 kijkers :D
Zo veel hebben we er in een heel jaar nog niet gehad.
Het gaat gewoon goedkomen. Nog voor Enmy geboren wordt, verhuizen we denk ik naar een grote mensenhuis met een babykamer die ik mag inrichten *O*
  vrijdag 15 januari 2016 @ 21:43:58 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159133922
Is Emmy 'werknaam' of echt uiteindelijke naam al? :D

En kleertjes voor jezelf kopen is bizar, maar zooooo tof O+

En jeeeeej voor kijkers *O*
Hopelijk zit er een koper tussen ^O^
  vrijdag 15 januari 2016 @ 21:51:55 #301
171422 LadyBlack
paint it black