abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159051676
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 20:33 schreef WupWup het volgende:

[..]

Oei, daar zit je niet op te wachten -O- De vijfde ziekte kan wel heel vervelend zijn tijdens de zwangerschap. Laat zsm antistoffen bepalen via je verloskundige, dan weet je meer.

Edit: en als je al intakebloed hebt laten bepalen (ik weet niet hoe ver je bent), kan het lab meestal nog een nabepaling doen ter vergelijking.
Ben 10 weken nu, heb mn vk net een berichtje gestuurd, dus even afwachten wat zij zegt. Intakebloed is 2 weken geleden al afgenomen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_159051843
Oh Marjolijntje, vervelend. Ook dat soort dingen geven weer spanning.

Ik ben vandaag in de buurt van mijn werk naar een kdv gaan kijken. Vond het er heel prettig en ze hebben een flex-tarief (heel fijn dat ik niet tot 18.30 uur hoef te betalen als ik om 14.00 uit ben (onderwijs)). Maar ik vind het wel een beetje een gek idee dat de baby dus straks steeds met mij meereist naar het werk (25 minuten rijden) en terug. :D
pi_159052273
Sull fijn dat de echo goed was en wat jammer dat het geslacht nog niet te zien was. Mag je nog een keer gratis terugkomen daarvoor?
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:17:37 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159052658
Oei Marjolijntje, hopelijk krijgen jij en baby de vijfde ziekte niet.

Sull wat zal dat genieten zijn geweest voor je moeder (en jou!) O+

Ik krijg na de echo van gisteren ineens heel duidelijk steeds een knie langs mn navel en voetjes in mn zij en ribben gepord :') Als ie dat nou de afgelopen weken had gedaan had ik ook wel gesnapt dat ie headfirst lag :D
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:28:08 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159053031
Heftig verhaal Groof, hope for the best! :*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159053123
Oh lb dat lijkt me zo bizar, al die beweging in je buik O+

Ik heb nog niks gevoeld. Duuurt lang :@
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:32:47 #127
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159053218
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:30 schreef Arja het volgende:

It will come O+

Hoe ver ben je ook alweer? Ik voelde E bij 18 weken ongeveer, dat was tamelijk gemiddeld geloof ik.
pi_159053593
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:32 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

It will come O+

Hoe ver ben je ook alweer? Ik voelde E bij 18 weken ongeveer, dat was tamelijk gemiddeld geloof ik.
17 weken en 2 dagen :)

Dat klinkt ineens al als heel lang. Bijna op de helft haast, terwijl het ook nog als het begin voelt.

Gister wel weer een krachtig hartje gehoord. Wat een rustgevend en hypnotiserend geluid O+
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:43:13 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159053680
Ooooh dus je hoeft niet lang meer te wachten ook!

Al is het eerst nog onvoorspelbaar en niet te plaatsen natuurlijk. Maar dat komt vanzelf O+
Ik voelde het kindje zeker in het begin heel snel als ik een beetje achterover geleund ging zitten.
pi_159054156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:30 schreef Arja het volgende:

Schopjes zijn zo leuk! Ik voel het nu een week echt of anderhalf overtuigend oid?
Bij mijn eerste vlak voor 20-wekenecho volgens mij :)
pi_159054213
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:07 schreef Arja het volgende:
Sull fijn dat de echo goed was en wat jammer dat het geslacht nog niet te zien was. Mag je nog een keer gratis terugkomen daarvoor?
De gynaecoloog ziet me aankomen O-)

Afwachten tot de 20 weken echo dus...
pi_159054232
Vk gaat bloed prikken! Hoor morgen meer :) Thanks dames, met een beetje geluk heb ik het gewoon al gehad en is er nu niks aan de hand. Duimen maar.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_159055774
Ik duim marjolijntje!

Ik had nog nooit van de vijfde ziekte gehoord dus ik ging googelen.
En ik heb sinds een paar dagen onverklaarbaar last van mijn wreef, alsof het beurs is van binnen en nu moet ik uitkijken dat ik niet ga hypochonderen
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:34:14 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159055843
Je gewrichten worden weker. Kan je ook kast van hebben in je voeten, is helemaal niet raar Arja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159062587
Grrr iemand DE tip tegen aambeien :{ :@ niks lijkt te helpen. Het doet zeer en ik weet dat het bloed in de wc van de aambeien komt, maar toch schrik ik er steeds een beetje van.
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:03:21 #136
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159063014
Ben je al bij de huisarts geweest Sicilia?

Ik weet van hier alleen Curanol, maar als t echt bloedt.... zou ik even naar de dokter gaan.
  woensdag 13 januari 2016 @ 10:54:47 #137
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_159063779
Groof ik heb je verhaal gemist maar wat ik hier zo meekrijg een dikke :* .

Zo.Misselijk. }:| Volgens mij kan ik beter een tent opzetten in de badkamer.
Meneer ligt nog te slapen (want vakantie) en puppy is rebels. Dit beloofd een goede dag te worden :')
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
  woensdag 13 januari 2016 @ 11:01:05 #138
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159063876
Sicilia, al een dubbele Curanol kuur geprobeerd (tabletten en zalf)? Dat werkt hier goed, wel volhouden tot het echt helemaal weg is (duurde hier wel een maand tot 6 weken). Hier hetzelfde euvel en ik ben er ook niet mee naar de HA geweest eigenlijk...
pi_159064346
Ik ben opzich bekend met aambeien en meestal gaan ze ook vanzelf wel weer weg. Heb ook een fisuur gehad en dat was altijd pijnlijker eigenlijk dan de aambeien, maar dit wat ik vandaag heb herken ik niet zo. Kan gewoon niet zitten. Heb net even met een spiegel gegluurd en er lijkt een soort bloedblaar op de aambei te zitten ofzo :o zo maar even belletje naar de huisarts! Lekker verhaal wel he :9 :')

Baby ook nog niet gevoeld vandaag dus nu eerst even een cola, want dat zit me helemaal niet lekker! Wat een dag..
pi_159065728
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 09:32 schreef Sicilia het volgende:
Grrr iemand DE tip tegen aambeien :{ :@ niks lijkt te helpen. Het doet zeer en ik weet dat het bloed in de wc van de aambeien komt, maar toch schrik ik er steeds een beetje van.
Oh bah! Ik heb het ook en het is zo naar! Bij mij zat er ook bloed in.. ugh. Curanol helpt bij mij trouwens niks, net als Sperti en alle drogist-middeltjes.

Ik ben er vorige week mee naar de dokter geweest. Normaal zou ze zo'n aambei met (gestold) bloed erin operatief verwijderen zei ze, maar omdat door zwangerschapshormonen de boel verweekt daar is de kans dat er meteen weer nieuwe komen te groot, dus dat doen ze niet bij zwangere vrouwen. Dus proberen het vooral niet erger te laten worden en symptoombestrijding voor zover mogelijk. Ze schreef voor: lidocaïnezalf tegen de pijn en jeuk, zinkoxidezetpillen om de boel soepeler te maken en ze van binnenuit te laten krimpen, en lactulose om de ontlasting soepel te houden. Ohja en als tips: poepen met twee voeten plat op de grond en een rechte rug - niet naar voren gaan hangen. En niet te lang blijven zitten als het niet komt, alleen poepen bij aandrang en vooral NIET persen. Als mogelijk natuurlijk :') .

Sterkte hoor, het is heel erg naar :* .

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 12:32:03 ]
pi_159065908
Ik moest trouwens erg lachen vorige week. Zat te mopperen om die stomme aambeien en schoonmoeder was er. Die trok nogal wit weg, maar vertelde daarna dat zij er ook zo'n last van had en er niet mee naar de dokter durfde. Arme mens schaamde zich er voor! Dus ik uitgelegd dat het echt heel normaal is, veel mensen er last van hebben en dat je echt niet met jeuk en pijn rond hoeft te lopen. Toch een generatiedingetje denk ik, hoezo zou ik me schamen voor zoiets :D :? .
  woensdag 13 januari 2016 @ 12:40:11 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_159065982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:37 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik moest trouwens erg lachen vorige week. Zat te mopperen om die stomme aambeien en schoonmoeder was er. Die trok nogal wit weg, maar vertelde daarna dat zij er ook zo'n last van had en er niet mee naar de dokter durfde. Arme mens schaamde zich er voor! Dus ik uitgelegd dat het echt heel normaal is, veel mensen er last van hebben en dat je echt niet met jeuk en pijn rond hoeft te lopen. Toch een generatiedingetje denk ik, hoezo zou ik me schamen voor zoiets :D :? .
ik ken iemand die dertig jaar met een anale prolaps heeft rondgelopen na de bevalling (inclusief dertig jaar maandverbang dragen elke dag) omdat ze niet naar de dokter durfde dus ja, dat is helaas wel een generatiedingetje ;( :')
disclaimer
pi_159066060
Omg herkenbaar razz. Mijn SM heeft een verzakking van bm, doodnormaal met haar leeftijd weetjewel, heeft ze veel meer last van dan ze doorheeft, maar doorzetten bij een dokter en er iets aan laten doen? Ho maar. Lekker vaak eruit snachts om te plassen en niet lang kunnen lopen zonder pijn, dat is leuk ja. -O- gekke oude mensen.

Z&G id niet compleet zonder lekker smerige details. Afscheiding iemand? Verder sterkte met de ongemakken :{ dat is de enige waar ik geen ervaring mee heb geloof ik. Lijkt me erg vervelend :* (nee geen kusje erop :') )
pi_159066361
Pff voel me ellendig!
Gisteren is de misselijkheid begonnen...niet tof hoort er nu eenmaal bij.
Alleen nu werd ik vannacht wakker van buikkrampen op hol geslagen darmen dacht ik
Niet dus heb gewoon een buikvirus erbij hele nacht op de wc gezeten wat een ellende!! Vandaag met dichtgeknepen billen de kleine naar het kdv gebracht en zo snel mogelijk m'n bed weer in
Wordt rustiger nu...zolang ik niks eet of drink maar dat vind de misselijkheid weer niet goed....
Uitzieken gewoon blegh
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_159066394
Groof ik heb je verhaal gemiste maar :*

Wat bij mij ook hielp was na de ontlasting goed schoon maken met vochtige billendoekjes en dan wat sudocreme erom heen smeren. Dat naast de zetpillen tegen aambeien.
Ik ben vorige jaar maart wezen zwemmen daarna diarree gekregen en daardoor aambeien gekregen. Ik dacht eerst dat ik wormen had ofzo :') wist ik veel dat aambeien ook zo erg jeuken.
Hopelijk blijft het nu weg want dat is echt geen pretje.

Maar wat LB ook zegt, als t bloed misschien toch even met de ha bellen om te overleggen.

:* voor alle misselijke en spugend dames

Marjolijntje wat vervelend van de 5e ziekte. Mats had pas nog hand voet mond ziekte. Ik was toen net zwanger (maar wist t nog niet) en mijn schoonzus was ook net zwanger (die wist al wel) ik maakte me daar ook z'n zorgen om. Maar uiteindelijk zijn alleen de kindjes ziek geworden en is het aan ons voorbij gegaan.
Heb je de uitslag al gekregen?

*O* voor alle goede echo's
Wij mogen morgen, ik ben er best een beetje zenuwachtig van.
pi_159066833
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 12:29 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Oh bah! Ik heb het ook en het is zo naar! Bij mij zat er ook bloed in.. ugh. Curanol helpt bij mij trouwens niks, net als Sperti en alle drogist-middeltjes.

Ik ben er vorige week mee naar de dokter geweest. Normaal zou ze zo'n aambei met (gestold) bloed erin operatief verwijderen zei ze, maar omdat door zwangerschapshormonen de boel verweekt daar is de kans dat er meteen weer nieuwe komen te groot, dus dat doen ze niet bij zwangere vrouwen. Dus proberen het vooral niet erger te laten worden en symptoombestrijding voor zover mogelijk. Ze schreef voor: lidocaïnezalf tegen de pijn en jeuk, zinkoxidezetpillen om de boel soepeler te maken en ze van binnenuit te laten krimpen, en lactulose om de ontlasting soepel te houden. Ohja en als tips: poepen met twee voeten plat op de grond en een rechte rug - niet naar voren gaan hangen. En niet te lang blijven zitten als het niet komt, alleen poepen bij aandrang en vooral NIET persen. Als mogelijk natuurlijk :') .

Sterkte hoor, het is heel erg naar :* .
Ow jij ook al :( Naar he!
En idd curanol, sperti, het dort helaas helemaal niks.
Heb gebeld met de huisarts en mag om kwart voor 3 even langs. Hoop inderdaad op een fijn zalfje, want ik kan niks anders dan op mijn zij liggen nu en dat is best saai. Door verhuizing nu ook nog geen tv en wifi dus heb ook weinig te doen. Dat was niet erg want moet heel veel bestellingen afmaken, maar daarvoor moet ik dus achter de naaimachine en dat wordt hem nu echt niet :').

Thanks voor de tips in ieder geval ^O^ Alleen die zetpillen he...die ga ik er nu met geen mogelijkheid inkrijgen, daar is het allemaal veel te gezwollen voor, hoe doe je dat :D?!

En idd generatie ding denk ik, mijn moeder heeft er ook last van, maar haar advies was, ja schat, dat is even doorbijten een paar weken en dan gaaan ze vanzelf wel weg. Tot ze weer terug zijn en dan is het weer even doorbijten. Zij heeft ze dus ook nog steeds, maar no way dat ze ervoor naar de dokter gaat. Zo sneu!

Beterschap Eresh! Dat schijnt een heel heftig vorus te zijn. Hopelijk ben je er snel weer vanaf!
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:23:20 #147
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159067016
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:16 schreef Sicilia het volgende:

Thanks voor de tips in ieder geval ^O^ Alleen die zetpillen he...die ga ik er nu met geen mogelijkheid inkrijgen, daar is het allemaal veel te gezwollen voor, hoe doe je dat :D?!

Ik lees steeds over zetpillen, maar de Curanol tabletten die ik heb zijn gewone tabletten. Er staat immers op 'innemen met water', en ik zie niet hoe ik dat zou moeten doen down under?

Hier duurde het trouwens wel even voor er verbetering kwam, maar ik denk dat t bij mij ook minder erg was als jij beschrijft :X
pi_159067056
Ja.. Dan toch in de zwelling het punt zoeken waar de zetpil er in moet. En veel vaseline. Heel veel. It ain't pretty :') .

Dat zijn trouwens zinkoxidezetpillen. Voor als curanol niet helpt.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2016 13:25:33 ]
pi_159067265
Ow ja dat is wel vervelend dat het zo gezwollen is.
Misschien een beetje vaseline aan de zetpil doen zodat t wat makkelijker glijdt?
"Fijn" dat je vandaag al langs kan komen bij de ha. Hopelijk kan ze iets geven waar je snel wat aan hebt.

:o verzakte baarmoeder. Ik moest een tijd terug een oud vrouwtje helpen wassen, ik schrok me kapot toen ik zag hoever z'n baarmoeder er dan ook echt uit kan komen. Ow zegt ze, als ik ga zitten gaat ie er wel weer in :')
arm menske.

Crumpette _O- geen kusje erop nee? Flauw hoor.
En afscheiding :X ik schrik er elke keer weer van. Zoveel had ik bij de eerste echt niet.
pi_159067501
ugh jongens wat voel ik me flauwtjes vandaag. lage bloeddruk ftw -O- .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')