abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158919945
quote:
Dascha Graafsma was niet onder invloed van drugs toen ze in Hilversum overreden werd door een trein. Dat concludeert het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) na onderzoek op het lichaam van het 16-jarige meisje uit Hollandsche Rading.
Dascha had wel alcohol in haar lichaam toen ze in Hilversum op de rails stapte, zo blijkt uit toxicologisch onderzoek. Ze had wel GHB in haar lichaam, maar niet in een hoeveelheid die duidt op gebruik van het verdovende middel, concludeert het NFI. GHB wordt ook door het lichaam zelf aangemaakt. Het NFI onderzocht ook of ze andere drugs in haar lichaam had zoals xtc of cocaïne, maar daar is geen sprake van.

Haar vader René Graafsma dacht dat zijn dochter gedrogeerd was. Dit onderzoek spreekt deze verklaring tegen.

Dascha Graafsma kwam op zaterdag 28 november om het leven toen ze werd overreden door een trein. De politie concludeerde meteen dat er sprake was van zelfmoord na een avondje stappen, maar dat geloofde haar vader niet en liet eigen onderzoek doen. Ook de politie pakte de zaak weer op en komt nu tot deze conclusies.

Onenigheid
Er wordt steeds meer duidelijk over hoe de nacht van het meisje eruit heeft gezien. Zo blijkt uit onderzoek dat Dascha na onenigheid met haar vriendinnen de Hilversumse discotheek Lets get Down om twee uur 's nachts heeft verlaten. Zonder jas heeft ze vervolgens uren door Hilversum gedwaald. Ruim 3,5 uur nadat Dascha de uitgaansgelegenheid verliet, werd ze bij het Station Hilversum Sportpark door een trein geraakt.

Het tragische verhaal heeft veel mensen geraakt door een emotionele brief die haar vader schreef. De politie sprak toen van een zelfdoding, maar dat ging er bij vader René niet in. Hij was op zoek naar informatie over de laatste uren van het leven van zijn dochter, die hij beschrijft als ,,een blij vlindertje met normale puberteitsverschijnselen''.
Bron
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_158920182
Ik hoop dat deze (echte) vriendinnen achter hun oren gaan krabben.
Waarom zij Dascha alleen aan haar lot heeft over gelaten en er geen zoekactie is gestart .

[ Bericht 3% gewijzigd door vronie op 08-01-2016 02:22:34 ]
  vrijdag 8 januari 2016 @ 02:34:37 #3
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_158920402
quote:
13s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 02:06 schreef vronie het volgende:
Waarom zij Dascha alleen aan haar lot heeft over gelaten en er geen zoekactie is gestart .
Misschien had ze er een handje van om er vandoor te gaan bij het minste geringste?
En sorry hoor, wanneer een van mijn vrienden te veel gedronken heeft en ergens pissig weg is ga ik hem echt niet opbellen om te vragen of hij wel thuis is gekomen.

Staat wel tegenover dat ik toen ik 14/15/16 was en ergens heen ging altijd het protocol ''samen uit samen thuis'' volgde. Maar ja, toen was geluk nog heel gewoon zeg maar.

Ben wel benieuwd naar de gps gegevens van haar telefoon. Dan krijg je al weer een iets duidelijkere tijdslijn van dumpen mobiel/ id gegevens en de daadwerkelijke aanrijding.
pi_158921084
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 02:34 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Misschien had ze er een handje van om er vandoor te gaan bij het minste geringste?
En sorry hoor, wanneer een van mijn vrienden te veel gedronken heeft en ergens pissig weg is ga ik hem echt niet opbellen om te vragen of hij wel thuis is gekomen.

Staat wel tegenover dat ik toen ik 14/15/16 was en ergens heen ging altijd het protocol ''samen uit samen thuis'' volgde. Maar ja, toen was geluk nog heel gewoon zeg maar.

Ben wel benieuwd naar de gps gegevens van haar telefoon. Dan krijg je al weer een iets duidelijkere tijdslijn van dumpen mobiel/ id gegevens en de daadwerkelijke aanrijding.
Ik ben ook benieuwd naar het tijdstip van het dumpen, zeker gezien de ferme pas die ze had op de Neuweg. Ook of ze nog op andere camerabeelden gezien is, dat had ik namelijk wel verwacht.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 07:37:52 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_158921188
quote:
:') :') :') :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 8 januari 2016 @ 08:29:03 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158921574
quote:
Hoe kom je erbij dat er geen zoekactie is gestart?!
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 08:59:42 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_158921890
Wat maakt deze dood toch onverklaarbaar volgens de TT? Zelfmoord lijkt me een vrij logische verklaring persoonlijk
Laffe huichelaar
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:03:01 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158921933
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 08:59 schreef timmmmm het volgende:
Wat maakt deze dood toch onverklaarbaar volgens de TT? Zelfmoord lijkt me een vrij logische verklaring persoonlijk
De TT is kennelijk nog steeds gebaseerd op het initiële bericht van de vader.
pi_158922066
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je als ouder van een opgroeiende puber helemaal geen signalen krijgt dat je kind suïcidale trekjes heeft. Maar misschien hebben de ouders deze signalen (in beperkte mate) wel gehad en dan nog is mi zo'n verbijsterende reactie van die vader prima verklaarbaar
pi_158922190
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 08:59 schreef timmmmm het volgende:
Ik wilde het net in FB schrijven.
pi_158922387
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:15 schreef opgebaarde het volgende:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je als ouder van een opgroeiende puber helemaal geen signalen krijgt dat je kind suïcidale trekjes heeft. Maar misschien hebben de ouders deze signalen (in beperkte mate) wel gehad en dan nog is mi zo'n verbijsterende reactie van die vader prima verklaarbaar
Er hoeven dan ook geen signalen te zijn geweest. Als alles tegen zit en je voelt je enorm kut en op dat moment loop je langs het spoor dan is de stap het spoor op helemaal niet zo groot. Het hoeft echt niet allemaal met voorbedachte rade te zijn.
pi_158922493
Toch klopt er iets niet:

• drugs - oh nee, toch niet.
• veel gedronken - oh nee, toch niet: maar 2 glazen wijn met z'n 4-tjes gedeeld
• is desondanks met meer dan 0.5 promillage onder de trein gekomen. Ra ra hoe kan dat.
• GHB wordt na overlijden in het lichaam gevormd. Welk lichaam?

Ik wacht nog op het bericht dat ook alcohol na overlijden in het lichaam wordt gevormd. ;)
pi_158924066
Er klopt genoeg alleen zoeken er een aantal hier teveel achter. Zoals bijna bij iedere 'mysterieuze' dood.

De dood van Dascha is ook voor de onderzoekers gebaseerd op meerdere aannames maar overwegend wel aannames die meer hout snijden dan al de speculatie in deze topicreeks.
pi_158924463
Er staat nog steeds "hoogstwaarschijnlijk" hoor en het onderzoek loopt nog
Zelfmoord kan maar staat niet vast maar misschien komt er meer duidelijkheid als ze die telefoon uitlezen

Misdaadverslaggever De Vries is woordvoerder namens de familie van het meisje uit Hollandsche Rading dat eind november hoogstwaarschijnlijk zelfmoord pleegde.
Haar familie bleef met veel vragen achter. Een van die vragen was waar haar telefoon was gebleven.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)afsma-gevonden.dhtml
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 8 januari 2016 @ 11:47:04 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158924587
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:41 schreef StaceySinger het volgende:
Er staat nog steeds "hoogstwaarschijnlijk" hoor en het onderzoek loopt nog
Zelfmoord kan maar staat niet vast maar misschien komt er meer duidelijkheid als ze die telefoon uitlezen

Misdaadverslaggever De Vries is woordvoerder namens de familie van het meisje uit Hollandsche Rading dat eind november hoogstwaarschijnlijk zelfmoord pleegde.
Haar familie bleef met veel vragen achter. Een van die vragen was waar haar telefoon was gebleven.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)afsma-gevonden.dhtml
Het onderzoek loopt weer omdat de telefoon is gevonden.
pi_158924664
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het onderzoek loopt weer omdat de telefoon is gevonden.
onderzoek is nooit gesloten zie
https://www.politie.nl/ge(...)ersum1502dascha.html
  vrijdag 8 januari 2016 @ 11:51:47 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158924701
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

omdat de telefoon is gevonden.
onderzoek is nooit gesloten zie
https://www.politie.nl/ge(...)ersum1502dascha.html
[/quote]Ja, precies, daarom dat afsluitende gesprek met politie en familie waar De Vries het een paar weken geleden over had.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 11:55:30 #18
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_158924783
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:45 schreef RapaNui het volgende:
Toch klopt er iets niet:

Alcohol en GHB. Kneus had alleen niet door dat GHB ook door lichaam wordt gevormd.

quote:
Tsja. Je bent jong en je liegt wat.

quote:
• is desondanks met meer dan 0.5 promillage onder de trein gekomen. Ra ra hoe kan dat.
Zie hierboven.

quote:
In de brokken vlees. Of dacht je dat een trein een lichaam van al het bloed onttrekt? |:(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_158927641
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 11:55 schreef matthijst het volgende:

[..]

Alcohol en GHB. Kneus had alleen niet door dat GHB ook door lichaam wordt gevormd.

[..]

Tsja. Je bent jong en je liegt wat. Is goed mogelijk.

[..]

Zie hierboven.

[..]

In de brokken vlees. Of dacht je dat een trein een lichaam van al het bloed onttrekt? |:(
Om dat met zekerheid vast te stellen, heb je verschillende bloedmonsters nodig, afkomstig van verschillende lichaamsdelen.
https://www.researchgate.(...)s_d%27interpretation
Als iemand wordt aangereden door een trein blijft er niet veel herkenbaars over. Maar goed, we nemen aan dat die verschillende monsters zijn genomen en dat men weet van welk deel van het lichaam ze afkomstig zijn.

Dan is het helemaal van de zotte, dat een gerenommeerd forensisch patholoog te vroeg heeft gesproken, wetende dat er lichaamseigen GHB tot de mogelijkheden behoorde.
pi_158930109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 01:01 schreef domdonorcel het volgende:

[..]

[..]

Ongeacht het feit dat vader in eerste instantie de hulp van het publiek heeft gezocht om in eerste instantie hulp bij het zoeken naar zijn dochter te krijgen, en in tweede instantie hulp bij het reconstrueren van haar laatste uren te krijgen

Hulp vraagt bij het zoeken maar zelf STOPT met zoeken om dat de politie dat zegt(rond 6uur) Deze snap ik niet, ik moet zoeken maar hij zit thuis op facebook om hulp tevragen
De politie zegt om 6uur ga maar naar huisbel om 8uur maar naar het bureau ,maar de politie doet de eerste 24UUR NIKS na vermelding van vermissing
Maar bij deze zaak komt de politie de ouders tegen op straat en zegt ga naar HUIS stop met zoeken
Maar wat denk je nu dan, dat pa wist dat ze op de spoorgovergang stond en daarom pas later heeft gebeld? Wat maakt het uit dat hij later heeft gebeld?

[ Bericht 10% gewijzigd door Markeerstift op 08-01-2016 16:28:55 ]
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:32:39 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158930313
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:26 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Maar wat denk je nu dan, dat pa wist dat ze op de spoorgovergang stond en daarom pas later heeft gebeld? Wat maakt het uit dat hij later heeft gebeld?
Kun je die quote even fixen, want nou lijkt het alsof die absurde gedachtengang (deels) van mij komt ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158931873
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kun je die quote even fixen, want nou lijkt het alsof die absurde gedachtengang (deels) van mij komt ;(
huh geen idee hoe dit gekomen is.. ff kijken!
  vrijdag 8 januari 2016 @ 16:34:07 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158932107
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 16:27 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

huh geen idee hoe dit gekomen is.. ff kijken!
Omdat degene die jij gequote had de post al vernacheld had :{

Thnx :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158932387
quote:
Zij had ruzie met 1 van haar vriendinnen. Die ruzie was zo erg dat ze elkaar zelfs geslagen hebben. Als ze dan zelf plotseling de uitgaansgelegenheid verlaat, dan is het niet raar dat haar vriendinnen niet er direct achterna rennen. Ze hebben haar overigens wel meerdere malen geprobeerd te bellen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 8 januari 2016 @ 17:16:25 #25
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_158933367
we zullen nooit achter komen wat de werkelijke reden is.

Ik denk nog altijd dat de ouders dingen achterhouden. Iets met schuldgevoel verbergen.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 17:22:03 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158933509
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 17:16 schreef KingRadler het volgende:
we zullen nooit achter komen wat de werkelijke reden is.

Ik denk nog altijd dat de ouders dingen achterhouden. Iets met schuldgevoel verbergen.
Achterhouden voor wie?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 17:22:59 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158933527
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 17:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Achterhouden voor wie?
Voor ons natuurlijk. Wij foksherlocks hebben recht op alle informatie en de gehele waarheid!
KuikenGuppy
  zaterdag 9 januari 2016 @ 00:03:29 #28
307622 Perox
(niet de echte)
pi_158947061
Ben benieuwd wat het onderzoek naar de telefoon oplevert. Ik vind het toch wel vreemd dat honden niets konden vinden.

Misschien moet men het betreffende hofje eens bekijken op Streetview? Want het is echt erg overzichtelijk. Aangezien de ID daar is gevonden verwacht je ook dat de intensiteit van de zoektocht daar is opgeschroefd, omdat er ook nog steeds een (dure) telefoon ontbrak. Maar niet gevonden dus, maar nu ineens wel door spelende kinderen. Vautje? Kan.

Ik vind het ook erg vreemd dat ze 3 uur in de kou weet rond te lopen in een MATIG tempo, en toch niet onderkoeld raakt. Verder lijkt het patroon van de laatste kilometers doelbewuster dan de eerste kilometers.
Dat kan iinderdaad de zelfmoordbeslissing zijn geweest, maar in de eerste kilometers heeft ze dus al de telefoon weggemikt, terwijl ze nog "semi-doelloos" rondloopt. Dat klopt niet echt met elkaar. Je verwacht dat het moment dat je de IPhone wegmikt ook het moment is waarop je naar de spoorwegovergang op weg gaat.

Ik zeg niets over misdaad en al helemaal niets over de ouders, die gewoon in een keer in een rollercoaster terecht komen, dus daar kan je wat mij betreft niet over oordelen. Ik probeer alleen de psychologie te begrijpen die achter zo'n zelfmoordpoging zit. En ik ben ook enigszins ongelovig omdat zo'n knappe jonge meid met haar leven nog voor zich zoiets zou kunnen doen, geef ik eerlijk toe.
pi_158947627
quote:
Ik vind die vriendinnen ook een vreemde rol hebben in het hele verhaal.
De vader kwam vlak na die avond al met allerlei vragen waarvan ik dacht dat hij die beter aan haar vriendinnen kan stellen dan aan de rest van Nederland (die er al helemaal niks vanaf weten).

Toen hij bij Pauw aan tafel zat, kwam Pauw met dezelfde vraag. Het ging over drank of drugs en de vader gaf aan graag te willen weten wat ze die avond genomen had. Pauw vroeg waarom hij dat niet aan de vriendinnen van Dascha had gevraagd, en de manier waarom de vader op die vraag reageerde vond ik erg opvallend.

Alsof hij die vriendinnen sinds die nacht geen elk moment meer gesproken had..
pi_158947703
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 09:45 schreef RapaNui het volgende:
Toch klopt er iets niet:

Ik wacht nog op het bericht dat ook alcohol na overlijden in het lichaam wordt gevormd. ;)
Die twee wijntjes was alleen in de kroeg, volgens mij. Ze hadden namelijk vantevoren ook nog ingedonken.

Nee, GHB wordt niet na overlijden gevormd, maar gewoon tijdens het leven.
En wijn verhoogt de concentratie nog wat meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Physsic op 09-01-2016 00:30:30 ]
  zaterdag 9 januari 2016 @ 00:24:13 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158947715
Dit is echt zo'n zinloze herhaling van zetten. Alsof er nu wél antwoorden gaan komen.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 00:26:38 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158947794
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:24 schreef Lienekien het volgende:
Dit is echt zo'n zinloze herhaling van zetten. Alsof er nu wél antwoorden gaan komen.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158947860
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:24 schreef Lienekien het volgende:
Dan moet je dit topic niet meer lezen.
pi_158947868
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:20 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik vind die vriendinnen ook een vreemde rol hebben in het hele verhaal.
De vader kwam vlak na die avond al met allerlei vragen waarvan ik dacht dat hij die beter aan haar vriendinnen kan stellen dan aan de rest van Nederland (die er al helemaal niks vanaf weten).

Toen hij bij Pauw aan tafel zat, kwam Pauw met dezelfde vraag. Het ging over drank of drugs en de vader gaf aan graag te willen weten wat ze die avond genomen had. Pauw vroeg waarom hij dat niet aan de vriendinnen van Dascha had gevraagd, en de manier waarom de vader op die vraag reageerde vond ik erg opvallend.

Alsof hij die vriendinnen sinds die nacht geen elk moment meer gesproken had..
Je vertrouwt erop dat wanneer je dochter samen met vriendinnen gaat stappen, ze veilig terugkomt. Vervolgens is ze dood.

In eerste instantie ging ze even naar de wc en zoals het nu bekend is, heeft Dascha dus wel ruzie gehad. Wie weet waar dat over ging, het was in ieder geval erg genoeg dat Dascha een van die "vriendinnen" ervoor geslagen had en vermoedelijk bepaalde noodlottige keuzes gemaakt heeft.

Als ouder zijnde kun je (hoe jong die meiden ook zijn) die "vriendinnen" toch niet serieus meer nemen, met hun leugens en bedrog. Waren ze maar eerlijk geweest vanaf het eerste moment.
pi_158947956
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je vertrouwt erop dat wanneer je dochter samen met vriendinnen gaat stappen, ze veilig terugkomt. Vervolgens is ze dood.

In eerste instantie ging ze even naar de wc en zoals het nu bekend is, heeft Dascha dus wel ruzie gehad. Wie weet waar dat over ging, het was in ieder geval erg genoeg dat Dascha een van die "vriendinnen" ervoor geslagen had en vermoedelijk bepaalde noodlottige keuzes gemaakt heeft.

Als ouder zijnde kun je (hoe jong die meiden ook zijn) die "vriendinnen" toch niet serieus meer nemen, met hun leugens en bedrog. Waren ze maar eerlijk geweest vanaf het eerste moment.
Hoe weet jij dat ze niet eerlijk zijn geweest? Misschien is de vader/politie ivm het onderzoek wel niet eerlijk geweest tegen de media en wisten ze allang over de ruzie.
pi_158948160
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ze niet eerlijk zijn geweest? Misschien is de vader/politie ivm het onderzoek wel niet eerlijk geweest tegen de media en wisten ze allang over de ruzie.
Is breed uitgemeten in de media verschenen, die vriendinnen hebben ook ouders.
Ben zelf ouder en zou nooit toestaan dat er leugens in de media zouden verschijnen over mijn kinderen.

Daarnaast bindt een misdaadverslaggever zoals Peter r de Vries zich niet openlijk aan de zijde van de vader als hij twijfels had over het verhaal. Dat doet zijn imago namelijk geen goed.

En daarnaast zal je dan de aanname moeten doen dat de vader willens en wetens in de media een leugen zou verspreiden over 16 jarige meisjes...
pi_158948444
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:03 schreef Perox het volgende:
Ben benieuwd wat het onderzoek naar de telefoon oplevert. Ik vind het toch wel vreemd dat honden niets konden vinden.

Misschien moet men het betreffende hofje eens bekijken op Streetview? Want het is echt erg overzichtelijk. Aangezien de ID daar is gevonden verwacht je ook dat de intensiteit van de zoektocht daar is opgeschroefd, omdat er ook nog steeds een (dure) telefoon ontbrak. Maar niet gevonden dus, maar nu ineens wel door spelende kinderen. Vautje? Kan.

Ik vind het ook erg vreemd dat ze 3 uur in de kou weet rond te lopen in een MATIG tempo, en toch niet onderkoeld raakt. Verder lijkt het patroon van de laatste kilometers doelbewuster dan de eerste kilometers.
Dat kan iinderdaad de zelfmoordbeslissing zijn geweest, maar in de eerste kilometers heeft ze dus al de telefoon weggemikt, terwijl ze nog "semi-doelloos" rondloopt. Dat klopt niet echt met elkaar. Je verwacht dat het moment dat je de IPhone wegmikt ook het moment is waarop je naar de spoorwegovergang op weg gaat.

Ik zeg niets over misdaad en al helemaal niets over de ouders, die gewoon in een keer in een rollercoaster terecht komen, dus daar kan je wat mij betreft niet over oordelen. Ik probeer alleen de psychologie te begrijpen die achter zo'n zelfmoordpoging zit. En ik ben ook enigszins ongelovig omdat zo'n knappe jonge meid met haar leven nog voor zich zoiets zou kunnen doen, geef ik eerlijk toe.
ik zal eens kijken met streetview en misschien vind ik 'n klimop aan/tegen een boom - goed idee ^O^
pi_158949859
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:03 schreef Perox het volgende:

Hm wat als zij ergens is geweest, bij een ''vriend'' oid in huis, die haar misbruikt heeft en vermoord en haar hierna gedumpt heeft op het spoor?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_158950036
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 01:54 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Hm wat als zij ergens is geweest, bij een ''vriend'' oid in huis, die haar misbruikt heeft en vermoord en haar hierna gedumpt heeft op het spoor?
Ze stond op het spoor, volgens de machinist.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_158950058
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:05 schreef Impressme het volgende:

[..]

Ze stond op het spoor, volgens de machinist.
Ja dat zegt hij als enige dan...
Misschien was ze op het spoor geduwd?

Iemand zonder drugs of dat kleine beetje alcohol reageert niet zo verdwaast als zij op het spoor lijkt me?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_158950126
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:06 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Iemand zonder drugs of dat kleine beetje alcohol reageert niet zo verdwaast als zij op het spoor lijkt me?
Ik weet het niet, ik vind die recht lijn naar het spoor ook zo vreemd. Maar kan zijn dat ze dacht: Fuck it ik ga naar huis en onderweg toch gedacht: wat een kutzooi. Meisje van 16, o mèn, dan komt alles zo hard binnen...
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_158950436
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 00:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is breed uitgemeten in de media verschenen, die vriendinnen hebben ook ouders.
Ben zelf ouder en zou nooit toestaan dat er leugens in de media zouden verschijnen over mijn kinderen.

Daarnaast bindt een misdaadverslaggever zoals Peter r de Vries zich niet openlijk aan de zijde van de vader als hij twijfels had over het verhaal. Dat doet zijn imago namelijk geen goed.

En daarnaast zal je dan de aanname moeten doen dat de vader willens en wetens in de media een leugen zou verspreiden over 16 jarige meisjes...
In belang van het onderzoek.
Dat gebeurt echt continue.
pi_158952228
quote:

[..]

Ja misschien was ze ontvoerd door aliens, is er een anal probe ingebracht, haar spoor door een alien verspreid en na uitgebreid onderzoek Is ze totaal versuft op het spoor geteleporteerd. Zou zomaar kunnen, je weet het niet. Die machinist kan net zo goed ook onder mind control staan van de aliens.
pi_158952499
quote:

[..]

waarom zou hij liegen 8)7
Ze reageerde ook niet verdwaasd maar stond gewoon te wachten, rechtop met handen in de zij
pi_158953778
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 02:39 schreef Physsic het volgende:

[..]

In belang van het onderzoek.
Dat gebeurt echt continue.
Dat geloof ik meteen, alleen toen haar vader die uitspraak deed, werd er geen onderzoek gedaan door de politie omdat het vanaf de eerste minuut behandeld werd als een zelfmoord. Pas na enkele dagen en een hoop media-aandacht is de politie met een onderzoek gestart.
pi_158953819
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 09:32 schreef computergirl het volgende:

[..]

waarom zou hij liegen 8)7
Ze reageerde ook niet verdwaasd maar stond gewoon te wachten, rechtop met handen in de zij
Liegen is een groot woord.
Die trein heeft tussen de 80-120 km per uur gereden, het was pikdonker en bewolkt.
Hoeveel zicht heeft een machinist in de motregen?
Hij zou zelfs meerdere malen geclaxonneerd hebben, waarop ze niet zou reageren.

Een snelle rekensom maakt dat het zicht met die snelheid dus minimaal 100-150 meter zou moeten zijn geweest. In het pikkedonker...
pi_158953897
Blijkbaar nieuws voor je: een trein heeft een aantal koplampen
pi_158953944
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:37 schreef computergirl het volgende:
Blijkbaar nieuws voor je: een trein heeft een aantal koplampen
Dat zijn geen bouwlampen of breedstralers.
pi_158954092
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Liegen is een groot woord.
Die trein heeft tussen de 80-120 km per uur gereden, het was pikdonker en bewolkt.
Hoeveel zicht heeft een machinist in de motregen?
Hij zou zelfs meerdere malen geclaxonneerd hebben, waarop ze niet zou reageren.

Een snelle rekensom maakt dat het zicht met die snelheid dus minimaal 100-150 meter zou moeten zijn geweest. In het pikkedonker...
Aannames, aannames ...

Overwegen zijn vrijwel altijd verlicht. Zeker bij stations.

Dan even je rekensommetje: laten we aannemen, want we weten het niet, dat de snelheid 90km/h was. Dat is 25 meter per seconde. Het is gebruikelijk om in het verkeer uit te gaan van een (pessimistische) reactietijd van een seconde. Als je daar van uit gaat en je kan nog snel even claxonneren dan is de afstand in ieder geval groter dan 25 meter geweest, maar 50 meter (2 seconden) zou prima kunnen. Als die trein daar langzamer reed dan kan het zomaar nog dichterbij zijn geweest. 100-150 meter is erg veel hoor.

Maar goed, wat wil je hier eigenlijk mee bereiken? Aantonen dat de machinist in het complot zit?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2016 11:58:14 ]
  zaterdag 9 januari 2016 @ 11:52:03 #50
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_158954140
een theorie zou kunnen zijn. Dat Dascha ergens is achtergekomen en er niet mee kan leven, en daarom zelfmoord heeft gepleegd. Zelfs de ouders weten niet wat het is.
pi_158954502
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat zijn geen bouwlampen of breedstralers.
het zijn lampen die het een machinist mogelijk maken om in donker objecten (en dus mensen) op of bij het spoor voor zich te zien. _O-
pi_158954566
ik vond dit :

Een machinist moet een goed reactievermogen hebben, vanwege de vele borden en seinpalen langs het spoor.
Als het donker of mistig is, heb je maar een paar meter zicht, terwijl we 140 kilometer per uur blijven rijden.
Je moet dan toch op de borden kunnen reageren.

http://oud.puntuit.nl/yord_article/657367
pi_158955457
Nogmaals: met welk doel willen jullie de verklaring van de machinist in twijfel trekken?
pi_158955894
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Aannames, aannames ...

Dan even je rekensommetje: laten we aannemen, want we weten het niet, dat de snelheid 90km/h was. Dat is 25 meter per seconde. Het is gebruikelijk om in het verkeer uit te gaan van een (pessimistische) reactietijd van een seconde. Als je daar van uit gaat en je kan nog snel even claxonneren dan is de afstand in ieder geval groter dan 25 meter geweest, maar 50 meter (2 seconden) zou prima kunnen. Als die trein daar langzamer reed dan kan het zomaar nog dichterbij zijn geweest. 100-150 meter is erg veel hoor.

Maar goed, wat wil je hier eigenlijk mee bereiken? Aantonen dat de machinist in het complot zit?
Overweg was juist niet verlicht, is daar pikdonker.

Zicht van 50 meter in het donker, meisje op het spoor op een tijdstip dat je er niemand verwacht en dan zo'n gedetailleerde beschrijving. Ja, ik denk er het mijne van.

Zoals gezegd ik vind liegen een groot woord en ik ken natuurlijk de verklaring niet.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat hij haar langer dan 2-3 seconden voor de klap gezien heeft.
pi_158955910
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

het zijn lampen die het een machinist mogelijk maken om in donker objecten (en dus mensen) op of bij het spoor voor zich te zien. _O-
O ja want dan kan hij op tijd stoppen 8)7
pi_158955936
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ging toch niet om het stoppen, maar om het zicht.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_158955989
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nogmaals: met welk doel willen jullie de verklaring van de machinist in twijfel trekken?
Ik heb geen doel, ik ken die verklaring niet.

Met wat er in de media is verschenen over die verklaring, vraag ik me af hoe het mogelijk is. Overdag ja, in het pikkedonker nee.

Ik zeg nergens dat die man/vrouw liegt en ik vind het verschrikkelijk dat machinisten aan deze manier van zelfdoding worden blootgesteld. Ik hoop dat ze snel van die camera's monteren op de treinen zodat we hier niet in dit soort discussie's belanden.
pi_158956005
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:19 schreef marsan het volgende:

[..]

Ging toch niet om het stoppen, maar om het zicht.
Machinisten kijken toch naar de lampen/seinen?
pi_158956039
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Machinisten kijken toch naar de lampen/seinen?
En naar het spoor.
Maar de opmerking net over de koplampen ging over het zicht. Niet over wel of niet stoppen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_158956192
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

dat kan hij bij daglicht ook niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 10-01-2016 02:25:48 ]
pi_158956250
Het enige waar dat kind slachtoffer van is geworden is haar eigen puberbrein.
pi_158956360
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zicht van 50 meter in het donker, meisje op het spoor op een tijdstip dat je er niemand verwacht en dan zo'n gedetailleerde beschrijving. Ja, ik denk er het mijne van.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vind het absurd. Het lijkt wel alsof sommige mensen alles in twijfel moeten trekken, bijna uit een soort ziekelijke dwang. Om bevrediging te kunnen halen uit het idee dat ze iets 'hoogst opmerkelijks' hebben gevonden.
pi_158956430
quote:

[..]

Welke overweg was het? Hilversum sportpark? Daar staan gewoon straatlantaarns.

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2016 13:39:47 ]
pi_158957065
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 12:12 schreef StaceySinger het volgende:
ik vond dit :

Een machinist moet een goed reactievermogen hebben, vanwege de vele borden en seinpalen langs het spoor.
Als het donker of mistig is, heb je maar een paar meter zicht, terwijl we 140 kilometer per uur blijven rijden.
Je moet dan toch op de borden kunnen reageren.

http://oud.puntuit.nl/yord_article/657367
Omgeving Hilversum is maximaal 130km/pu, maar in bebouwde gebieden en stations is de passeer snelheid bijna altijd 80km/pu, met uitzonderingen van 100km/pu (er zijn een paar punten van 160km/pu maar niet in die omgeving)

Veilige aanname lijkt mij dus een maximum snelheid van 100km/pu op dat deel van het spoor waar dit gebeurt is.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158957096
quote:
Ik kan me alleen niet voorstellen dat hij haar langer dan 2-3 seconden voor de klap gezien heeft.
Laten we alle verklaringen van mensen die een ongeluk hebben gehad dan gelijk maar in twijfel trekken, het is nu niet dat je een botsing 10 seconden van te voren aan ziet komen.

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 13-01-2016 12:15:19 ]
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_158957710
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, niet deze.
Een onbewaakte overgang tussen bomen.
pi_158961075
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee het is een andere overgang. Naar mijn mening een redelijk overzichtelijke overgang ook al is het donker. Trein heeft neem ik aan wel lampen aan en die moet je dan op zeker zeer duidelijk aan zien komen, ongeacht van welke kant de trein kwam. Volgens de route die zij vermoedelijk heeft gelopen sta je ook niet zo maar even op het spoor.
pi_158961619
en toch heeft ze daar al eens eerder gelopen, omdat ze in die omgeving op school zat
dus dat maakt het ook niet vreemd dat haar sporen daar zijn geroken. neem aan dat ze de dag(en) daarvoor ook daar liep of fietste.
een dag eerder of later zal niet maken dat de geur sterker is geweest, omdat de hind al zeker een week later werd ingezet.
dus of heel die route klopt is en blijft altijd nog de vraag.

die vriendinnen hebben in eerste instantie gezegt dat ze haar zoekend naar de grond zagen kijken in de club en dat er verder niets was voorgevallen
en dat ze zei, ik ga even plassen.
maar dat staat lijnrecht tegenover die ruzie met een klap en de nooduitgang.
dus leugens voor eigen bestwil?? welk bestwil..
pi_158962500
Het stuk door het bos heb je alleen wat te zoeken als je aan het wandelen, hond aan het uitlaten of zoals ik toen ik er liep aan het hardlopen bent. Voor haar is het zeer onlogisch om daar te lopen als ze gewoon op weg naar huis aan het lopen is. Het is geen kortere weg of wat dan ook.
pi_158963410
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:04 schreef suzi1 het volgende:
en toch heeft ze daar al eens eerder gelopen, omdat ze in die omgeving op school zat
dus dat maakt het ook niet vreemd dat haar sporen daar zijn geroken. neem aan dat ze de dag(en) daarvoor ook daar liep of fietste.
een dag eerder of later zal niet maken dat de geur sterker is geweest, omdat de hind al zeker een week later werd ingezet.

die vriendinnen hebben in eerste instantie gezegt dat ze haar zoekend naar de grond zagen kijken in de club en dat er verder niets was voorgevallen
Je zegt ook niet tegen die ouders: "Ja sorry, ik werd zo kwaad, ik heb 'r een mep verkocht!" Voor hetzelfde geld krijg jij dan de schuld van haar beslissing voor de trein te stappen.
Don't you love her madly?
  zaterdag 9 januari 2016 @ 18:44:42 #71
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_158964033
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:32 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
mee eens
pi_158970466
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:26 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Dat de ouders wel bezorgd zijn op facebook maar pas later naar de politie bellen dat vind ik raar
De vader plaats om 08.37 op facebook de vermissing,de politie weet om 09.30 dat het dascha was op het spoor
Of de politie is bij dascha thuis geweest om te vragen of iemand mee wil om dascha te identificeren of er is DNA opgehaald
Als er gevraagd is of er iemand mee kan om te kijken of het dascha was moet dit gebeurd zijn na het plaatsen van het facebook bericht (of plaats je dit toch nog ff?)
Als er DNA is opgehaald is dat ook na het plaatsen van het facebook bericht gebeurd?
pi_158970735
quote:

[..]

Met wat er in de media is verschenen over die verklaring, vraag ik me af hoe het mogelijk is. Overdag ja, in het pikkedonker nee.

Ik zeg nergens dat die man/vrouw liegt en ik vind het verschrikkelijk dat machinisten aan deze manier van zelfdoding worden blootgesteld. Ik hoop dat ze snel van die camera's monteren op de treinen zodat we hier niet in dit soort discussie's belanden.
quote:

[..]

Zoals gezegd ik vind liegen een groot woord en ik ken natuurlijk de verklaring niet.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 22:22:58 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158970774
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 22:14 schreef domdonorcel het volgende:

[..]

Dat de ouders wel bezorgd zijn op facebook maar pas later naar de politie bellen dat vind ik raar
De vader plaats om 08.37 op facebook de vermissing,de politie weet om 09.30 dat het dascha was op het spoor
Of de politie is bij dascha thuis geweest om te vragen of iemand mee wil om dascha te identificeren of er is DNA opgehaald
Als er gevraagd is of er iemand mee kan om te kijken of het dascha was moet dit gebeurd zijn na het plaatsen van het facebook bericht (of plaats je dit toch nog ff?)
Als er DNA is opgehaald is dat ook na het plaatsen van het facebook bericht gebeurd?
Zie: NWS / De onverklaarbare dood van Dascha Graafsma #16
KuikenGuppy
pi_158970827
quote:

[..]

Dat heb je nou al een paar keer gevraagd en daar is ook een aantal keer antwoord op gegeven. Lees je dat niet ?
pi_158970920
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 17:04 schreef suzi1 het volgende:

Toch wilde de hond niet verder na de overgang en bleef teruglopen.
Als het om een eerder spoor zou gaan, dan was de hond na de overgang ook doorgelopen zijn (en pas bij Dashas huis zijn gestopt).
Of heb je het niet over het spoor bij de overgang?
pi_158970947
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 22:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat heb je nou al een paar keer gevraagd en daar is ook een aantal keer antwoord op gegeven. Lees je dat niet ?
Nee sorry heb het antwoord zeker over het hoofd gezien:)
pi_158971247
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 22:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dit was een andwoord op een vraag beetje jammer
pi_158972047
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 22:28 schreef domdonorcel het volgende:

[..]

Nee sorry heb het antwoord zeker over het hoofd gezien:)
Over het hoofd zien :') Succes er mee!
pi_158972297
quote:

[..]

Denk jij eigenlijk dat ze een DNA test in een minuut of 10 kunnen doen?
pi_158972634
quote:

[..]

Aannames, aannames ...

Lovenswaardig dat je het probeert uit te leggen, maar ik denk niet dat dat binnenkomt bij je doelgroep helaas.

quote:

[..]
Ik hoop dat ze snel van die camera's monteren op de treinen zodat we hier niet in dit soort discussie's belanden.
Iets zegt me dat je dan wel weer iets anders vindt waar je mysterieus over kunt doen. En waarvan je kunt zeggen hoe gek het wel niet is etc.

quote:
2s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 13:32 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Dit vat het wel samen ja. Tragische dood. Hopelijk komen de ouders er (ooit) bovenop.
pi_158972841
quote:

[..]

Die vriendinnen hebben toch 's nachts al de ouders gebeld en de ouders zijn die nacht ook naar het politiebureau gegaan?
pi_158972852
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 22:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

Toch wilde de hond niet verder na de overgang en bleef teruglopen.
Als het om een eerder spoor zou gaan, dan was de hond na de overgang ook doorgelopen zijn (en pas bij Dashas huis zijn gestopt).
Of heb je het niet over het spoor bij de overgang?
nee niet over het spoor, maar meer op dat dwaalstuk bij haar school.

nvm, zie nu dat haar school langs de rechte route zit.
pi_158973173
quote:

[..]

Aannames, aannames ...

Deze niet.
Is ook niet bereikbaar met de auto.
pi_158973378
Ik heb me weer even verdiept in dit trieste verhaal:

Vreemd ze was stomdronken en ineens is ze dat niet:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4204108/2015/12/08/Dascha-was-dronken-cafe-moet-dat-gezien-hebben.dhtml

Ook hier hoor je niets meer over:
-Geruchten dat er jongeren zijn gedrogeerd tijdens het feest waar Dascha Graafsma was, blijven hardnekkig.

-Twee jongens vonden in een Hilversums parkje haar mobiele telefoon, die al sinds haar dood - eind november - zoek was. De jongens troffen haar mobieltje in de klimop in een boom, nabij een speelveldje.

http://panorama.nl/blog/misdaad-blog/zaak-dascha-mobieltje-gevonden
-Waarom een mobieltje in een klimop (ver)stoppen? Dat is niet logisch, de mobiel is misschien gestolen door iemand of meegenomen en later daar neergelegt.

-Het toestel, helemaal stuk en nat,
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4219854/2016/01/06/Telefoon-overleden-Dascha-Graafsma-gevonden.dhtml

Haar mobiel was helemaal stuk, waarom was deze stuk, als het in een klimop hangt?
Is ook al niet logisch.
Blijkbaar heeft iemand de telefoon meegenomen om de gegevens te wissen. En heeft diegene de mobiel kapotgegooid.
Als je zelfmoord gaat plegen, ga je niet eerst je mobiel stukgooien en in een boom in de klimop hangen.

Dus dat is al verdacht.

Diegene heeft de mobiel in de boom in de klimop gehangen omdat daar dus speurhonden hebben gelopen, en het minder logisch zou zijn dat die honden dit niet gevonden zouden hebben bij eerdere zoektochten, dus nog best slim ook van diegene die dit gedaan heeft.

Wat kan zo erg zijn tussen vriendinnen dat een meisje zelfmoord pleegt?

Voorbeeld:
Wat als zij die vriendin iets verteld heeft, iets ergs dat zij Dascha meegemaakt had, dat echt niet naar buiten mocht komen.
Zoiets als, seks met haar broer. Dit is even enorm extreem, alleen om aan te geven dat het iets vreselijks is.
En dat die vriendin dat heeft verteld aan iemand, of dreigt dit te vertellen. Of dat ze zwanger was bv?

Kan de politie niet met speurhonden een ander geurspoor zoeken, nu is dat natuurlijk allemaal al weg, maar men had alle bezoekers in dat café niet kunnen verzoeken mee te werken. Dus geurspoor van een persoon oid, die meeging met Dascha bv die nacht, zelfde route?
Maar ja dat is nu onmogelijk geworden.

Vreemd is de telefoon is gevonden dichtbij de plaats, waar men haar id ook vond.
Wat denkt iemand, ''ik ga mijzelf vermoorden, laat ik mijn id eens weggooien en mijn mobiel kapot gooien en deze dan in een klimop in de boom neerleggen''?
Meestal ben je dan behoorlijk in de war lijkt me, dit is eerder een zeer bewuste actie!
Maar van wie?
Zou ze dit zelf gedaan hebben, wat wilde ze daarmee zeggen?

Kan me voorstellen dat als je ruzie hebt en die vriendinnen bleven maar bellen bv, dat je de telefoon, misschien van frustratie kapot gooit, maar waarom hangt dat ding in de klimop?

http://nos.nl/artikel/2079005-telefoon-dascha-graafsma-gevonden.html

http://www.hilversumsnieuws.nl/lees/55319/spelende-kinderen-vinden-telefoon-dascha-graafsma
Spelende kinderen of twee jongens wat is het nou?

Twee jongens vonden in een Hilversums parkje haar mobiele telefoon, die al sinds haar dood - eind november - zoek was. De jongens troffen haar mobieltje in de klimop in een boom, nabij een speelveldje.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/175975/eerste-beelden-van-dwalende-dascha-graafsma-opgedoken
In dat filmpje zie je vreemde dingen, vergroot het uit en kijk links, het lijkt of daar iemand staat met een halflange jas en witte schoenen?
Ook lijkt het of er iemand achter haar aan loopt, maar diegene lijkt gewist op het filmpje?

Is er een betere versie van dit filmpje ergens?

De beelden zijn van 02.16 uur in de nacht van vrijdag 27 op zaterdag 28 november. ,,Niemand kan daar één op één Dascha uithalen'',
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2015/12/Mogelijk-camerabeelden-laatste-uren-Dascha-2733675W/

De beelden zijn van een beveiligingscamera bij daklozenopvang De Cocon

http://gezondheid.blog.nl/algemeen/2015/12/30/je-lichaam-maakt-zelf-ghb-aan
https://nl.wikipedia.org/wiki/4-hydroxybutaanzuur

http://www.mareonline.nl/artikel/1011/11/09/

http://www.misdaadjournalist.nl/2015/12/dascha-de-laatste-uren-en-dit-noem-je-geen-zelfmoord-raja-draaisma-stoffen-in-het-bloed/

Uit eerder toxicologisch onderzoek op verzoek van de familie werd bekend dat in het bloed van het meisje alcohol was gevonden en aanwijzingen voor de aanwezigheid van meerdere stoffen die duiden op drugs. Dit betrof een indicatief onderzoek, uitgevoerd door een onderzoekslaboratorium in Duitsland, waarin alleen de aanwezigheid van een stof in het lichaam wordt onderzocht, maar niet de hoeveelheid. Op basis van een aanvullend onderzoek aan hetzelfde materiaal komt het NFI tot de conclusie dat de stof GHB weliswaar in het lichaam aanwezig was, maar niet in een hoeveelheid die duidt op het innemen of toedienen van dit middel. GHB is namelijk ook een lichaamseigen stof en na het overlijden wordt in het lichaam GHB gevormd. Daarnaast heeft het NFI onderzoek gedaan naar andere drugs, zoals xtc en cocaïne, en op basis van dit onderzoek kan worden gesteld dat het meisje ten tijde van het overlijden niet onder invloed was van drugs maar wel van alcohol.

https://www.om.nl/actueel/nieuwsberichten/@92424/dascha-graafsma/

Een reactie ergens van iemand;
Valt me op dat meisjes zo naief zijn. Die tent waar dit meisje naar toe is gegaan staat bekend als de drugs tent van Hilversum. Allemaal anabole steroide figuren die daar rondlopen. Maar ja, spannend voor meisjes van 16. Totdat er een ghb in je drankje doet en je er helemaal van flipt en zie wat het gevolg is.

http://www.nujij.nl/algemeen/de-onverklaarbare-dood-van-dascha-graafsma.34341408.lynkx

http://forum.girlscene.nl/forum/nieuws-en-actualiteiten/de-dood-van-dascha-graafsma-330220.html

Zo en dan nu tijd voor weer wat anders, maar ik heb nog steeds mijn twijfels bij de zelfmoord.
Het lijkt of er sporen worden gewist, misschien van hogerhand?
pi_158973634
die frank de groot heeft inderdaad wel een enorme blunder geslagen met zijn ghb, heel erg dronken dat het gezien moest zijn door anderen, en een tot op heden nog niet benoemde andere stof welke je liever niet in je lichaam zou willen hebben.
pi_158983528
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 23:50 schreef zhe-devilll het volgende:

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4204108/2015/12/08/Dascha-was-dronken-cafe-moet-dat-gezien-hebben.dhtml

-Geruchten dat er jongeren zijn gedrogeerd tijdens het feest waar Dascha Graafsma was, blijven hardnekkig.

-Twee jongens vonden in een Hilversums parkje haar mobiele telefoon, die al sinds haar dood - eind november - zoek was. De jongens troffen haar mobieltje in de klimop in een boom, nabij een speelveldje.

-Waarom een mobieltje in een klimop (ver)stoppen? Dat is niet logisch, de mobiel is misschien gestolen door iemand of meegenomen en later daar neergelegt.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4219854/2016/01/06/Telefoon-overleden-Dascha-Graafsma-gevonden.dhtml

Haar mobiel was helemaal stuk, waarom was deze stuk, als het in een klimop hangt?
Is ook al niet logisch.
Blijkbaar heeft iemand de telefoon meegenomen om de gegevens te wissen. En heeft diegene de mobiel kapotgegooid.
Als je zelfmoord gaat plegen, ga je niet eerst je mobiel stukgooien en in een boom in de klimop hangen.

Dus dat is al verdacht.

Diegene heeft de mobiel in de boom in de klimop gehangen omdat daar dus speurhonden hebben gelopen, en het minder logisch zou zijn dat die honden dit niet gevonden zouden hebben bij eerdere zoektochten, dus nog best slim ook van diegene die dit gedaan heeft.

Voorbeeld:
Wat als zij die vriendin iets verteld heeft, iets ergs dat zij Dascha meegemaakt had, dat echt niet naar buiten mocht komen.
Zoiets als, seks met haar broer. Dit is even enorm extreem, alleen om aan te geven dat het iets vreselijks is.
En dat die vriendin dat heeft verteld aan iemand, of dreigt dit te vertellen. Of dat ze zwanger was bv?

Kan de politie niet met speurhonden een ander geurspoor zoeken, nu is dat natuurlijk allemaal al weg, maar men had alle bezoekers in dat café niet kunnen verzoeken mee te werken. Dus geurspoor van een persoon oid, die meeging met Dascha bv die nacht, zelfde route?

Vreemd is de telefoon is gevonden dichtbij de plaats, waar men haar id ook vond.
Wat denkt iemand, ''ik ga mijzelf vermoorden, laat ik mijn id eens weggooien en mijn mobiel kapot gooien en deze dan in een klimop in de boom neerleggen''?
Meestal ben je dan behoorlijk in de war lijkt me, dit is eerder een zeer bewuste actie!
Maar van wie?

Kan me voorstellen dat als je ruzie hebt en die vriendinnen bleven maar bellen bv, dat je de telefoon, misschien van frustratie kapot gooit, maar waarom hangt dat ding in de klimop?

http://www.hilversumsnieuws.nl/lees/55319/spelende-kinderen-vinden-telefoon-dascha-graafsma

Twee jongens vonden in een Hilversums parkje haar mobiele telefoon, die al sinds haar dood - eind november - zoek was. De jongens troffen haar mobieltje in de klimop in een boom, nabij een speelveldje.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/175975/eerste-beelden-van-dwalende-dascha-graafsma-opgedoken
In dat filmpje zie je vreemde dingen, vergroot het uit en kijk links, het lijkt of daar iemand staat met een halflange jas en witte schoenen?
Ook lijkt het of er iemand achter haar aan loopt, maar diegene lijkt gewist op het filmpje?

De beelden zijn van 02.16 uur in de nacht van vrijdag 27 op zaterdag 28 november. ,,Niemand kan daar één op één Dascha uithalen'',
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2015/12/Mogelijk-camerabeelden-laatste-uren-Dascha-2733675W/

http://www.misdaadjournalist.nl/2015/12/dascha-de-laatste-uren-en-dit-noem-je-geen-zelfmoord-raja-draaisma-stoffen-in-het-bloed/

Uit eerder toxicologisch onderzoek op verzoek van de familie werd bekend dat in het bloed van het meisje alcohol was gevonden en aanwijzingen voor de aanwezigheid van meerdere stoffen die duiden op drugs. Dit betrof een indicatief onderzoek, uitgevoerd door een onderzoekslaboratorium in Duitsland, waarin alleen de aanwezigheid van een stof in het lichaam wordt onderzocht, maar niet de hoeveelheid. Op basis van een aanvullend onderzoek aan hetzelfde materiaal komt het NFI tot de conclusie dat de stof GHB weliswaar in het lichaam aanwezig was, maar niet in een hoeveelheid die duidt op het innemen of toedienen van dit middel. GHB is namelijk ook een lichaamseigen stof en na het overlijden wordt in het lichaam GHB gevormd. Daarnaast heeft het NFI onderzoek gedaan naar andere drugs, zoals xtc en cocaïne, en op basis van dit onderzoek kan worden gesteld dat het meisje ten tijde van het overlijden niet onder invloed was van drugs maar wel van alcohol.

Valt me op dat meisjes zo naief zijn. Die tent waar dit meisje naar toe is gegaan staat bekend als de drugs tent van Hilversum. Allemaal anabole steroide figuren die daar rondlopen. Maar ja, spannend voor meisjes van 16. Totdat er een ghb in je drankje doet en je er helemaal van flipt en zie wat het gevolg is.

http://www.nujij.nl/algemeen/de-onverklaarbare-dood-van-dascha-graafsma.34341408.lynkx

http://forum.girlscene.nl/forum/nieuws-en-actualiteiten/de-dood-van-dascha-graafsma-330220.html

Zo en dan nu tijd voor weer wat anders, maar ik heb nog steeds mijn twijfels bij de zelfmoord.
Zo is het maar net.
  zondag 10 januari 2016 @ 15:14:34 #88
28167 matthijst
pi_158984977
quote:
The truth is out there....
_O- _O-
  zondag 10 januari 2016 @ 15:52:02 #89
307622 Perox
(niet de echte)
pi_158986028
Voorbeeldje van een ritje bij nacht vanuit de cabine:

pi_158990539
quote:

Is ook al niet logisch.

Dus dat is al verdacht.

Voorbeeld:

Maar van wie?

Goede punten naar voren gebracht.
pi_158993180
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 15:52 schreef Perox het volgende:
Voorbeeldje van een ritje bij nacht vanuit de cabine:

Zelfs het zicht op het spoor naast het verlichte perron is nihil.
pi_158993438
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zelfs het zicht op het spoor naast het verlichte perron is nihil.
nee hoor. Maar je punt is?
pi_158994395
quote:

Dat soort geruchten zijn 99% van de tijd totale onzin. Ik ga hier niet nogmaals uitleggen waarom de kans enorm klein is.
Daarnaast is het niet relevant, want Dascha had geen drugs gebruikt.
quote:

Is ook al niet logisch.
Hoe kom je erbij dat iemand de telefoon kapot heeft gegooid? "Stuk" is nogal een ruim begrip. Mensen gebruiken dat woord vaak alsin "mijn tablet is stuk", later blijkt dan gewoon de accu leeg te zijn. De telefoon ziet er aan de buitenkant in ieder geval niet "stuk" uit.
Dat de telefoon niet meer opstart en ook niet meer oplaadt dmv een normale lader is logisch. Wanneer een accu te lang niet wordt opgeladen (en wel nog in de telefoon blijft zitten), daalt de spanning tot onder de cut-off waarde. Uiteindelijk is de accu dan waardeloos.
quote:
Hoe kom je erbij dat ze op dat moment al wist dat ze voor de trein zou eindigen?
quote:
Dus dat is al verdacht.

Dit slaat nergens op. Waarom zou 'die persoon' de telefoon uberhaupt terugleggen?
Als ik de dood van iemand op mijn geweten heb en ik heb de telefoon, met belastend materiaal tegen mij, van diegene in mijn bezit, dan ga ik die telefoon echt niet ergens terugleggen. Die eindigt dan ergens in een hele diepe sloot of in een vuurkorf oid.

Hoe had je eigenlijk gedacht dat iemand informatie wist op de telefoon van iemand anders? Als die telefoon een passcode had, kom je daar niet in.
quote:

Voorbeeld:

Er is geen enkele aanwijzing dat er iemand bij Dascha is geweest. Er zijn wel een aantal aanwijzingen die dat uitsluiten.
quote:
Vreemder is wanneer de telefoon op een totaal andere plek zou zijn gevonden dan de ID-kaart.
quote:
Zie hierboven.
quote:
Maar van wie?

Volgens Peter spelende kinderen.
quote:

Nee.
quote:
Waar is die persoon dan wel nog zogenaamd te zien?
quote:
De politie heeft de originele beelden en heeft deze, samen met de familie, grondig bekeken.
Zij zien maar één persoon voorbij wandelen.
quote:
De ouders zijn ervan overtuigd dat het hun dochter is.
Volgens speurhonden heeft ze tussen 2:00 en 5:00 op die plek gelopen. De kleding van de persoon op de video komt overeen met de kleding van Dascha.
Hoeveel personen met soortgelijke bouw, in soortgelijke kleding lopen daar langs tussen 2:00 en 5:00, denk je?
quote:

Iedereen met een beetje drugskennis kon al voorspellen dat het GHB was waar FdG het over had en dat hij waarschijnlijk iets over het hoofd had gezien toen bleek dat het NFI een andere conclusie had.
quote:
Dit is totaal niet relevant.
Ten eerste had Dascha geen drugs gebruikt. Daarbij komt dat in elke uitgaansgelegenheid drugs wordt gebruikt. Bovendien gaat de reactie van deze 'iemand' waarschijnlijk over feesten als 'Uit Je Naad' die regelmatig in Let's Get Down worden gehouden en waar de minimum leeftijd 18 jaar is. Het feest waar Dascha was is daar niet mee te vergelijken. Zo'n feest wordt maar 2x per jaar gegeven en is vanaf 16 jaar. Dat trekt een totaal andere doel-/leeftijdsgroep.
quote:
pi_158994569
Dat een machinist 's nachts weinig ziet blijkt uit dit stukje:

25 juli 2014
Een 25-jarige man uit Dordrecht heeft in de nacht van donderdag op vrijdag een aanrijding met een trein in Tricht overleefd.
De man ligt met verwondingen aan armen en benen in het ziekenhuis, liet de politie vrijdag weten.
De Dordrechtenaar liep met een vriend uit Geldermalsen langs het spoor vanuit Culemborg. De vriend liep op de parallelweg, maar de 25-jarige man liep langs de rails.

De vriend merkte ineens dat hij het slachtoffer niet meer zag. Toen hij ging kijken lag de man gewond bij het spoor.
De machinist van de trein had de aanrijding niet opgemerkt, maar kon later achterhaald worden.

http://www.nu.nl/binnenla(...)jding-met-trein.html
pi_158995086
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:49 schreef StaceySinger het volgende:
Dat een machinist 's nachts weinig ziet blijkt uit dit stukje:

25 juli 2014
Een 25-jarige man uit Dordrecht heeft in de nacht van donderdag op vrijdag een aanrijding met een trein in Tricht overleefd.
De man ligt met verwondingen aan armen en benen in het ziekenhuis, liet de politie vrijdag weten.
De Dordrechtenaar liep met een vriend uit Geldermalsen langs het spoor vanuit Culemborg. De vriend liep op de parallelweg, maar de 25-jarige man liep langs de rails.

De vriend merkte ineens dat hij het slachtoffer niet meer zag. Toen hij ging kijken lag de man gewond bij het spoor.
De machinist van de trein had de aanrijding niet opgemerkt, maar kon later achterhaald worden.

http://www.nu.nl/binnenla(...)jding-met-trein.html
Omdat een machinist in dat specifieke geval niets heeft gemerkt concludeer je dat een machinist 's nachts altijd weinig ziet? Dat is nogal een generalisatie.

Nogmaals, de vraag is al een paar keer gesteld maar het antwoord is nog nooit gekomen: Met welk doel proberen jullie uit alle macht aan de verklaring van de machinist te tornen?
  zondag 10 januari 2016 @ 23:04:18 #96
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_158999880
het hele verhaal van Dascha klopt voor geen meter. We zullen denk ik nooit te weten komen wat er precies gebeurt is.
pi_159001413
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:42 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op. Waarom zou 'die persoon' de telefoon uberhaupt terugleggen?
Als ik de dood van iemand op mijn geweten heb en ik heb de telefoon, met belastend materiaal tegen mij, van diegene in mijn bezit, dan ga ik die telefoon echt niet ergens terugleggen. Die eindigt dan ergens in een hele diepe sloot of in een vuurkorf oid.

ja maar diegene hoeft haar dood niet op zijn geweten te hebben als hij na dato die telefoon daar in de buurt heeft gevonden
en zich dus niet bekend wilde maken bij de politie

"ja maar waarom dan niet gewoon anoniem in de brievenbus van het politiebureau?"

nou omdat daar allemaal camera's hangen, dus weinig anoniem.

"ja maar dan doe je toch gewoon je capouchon ver over je hoofd."

h/zij had geen jas met een capouchon
  maandag 11 januari 2016 @ 08:04:00 #98
28167 matthijst
pi_159004872
Op alle brievenbussen hangen camera's?
En ook van die high res dingen die precies kunnen filmen welk adres er op elke envelop staat die je in de brievenbus doet? Knap. Die moeten ze naar opsporing verzocht sturen, handig met al die onherkenbare zwarte vlekken op TV.
pi_159004986
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 08:04 schreef matthijst het volgende:
Op alle brievenbussen hangen camera's?

dat staat er niet, gaat om brievenbus van politiebureau's. Zou kunnen dat politiebureau wel camera's buiten hebben hangen, ik let daar niet op
  maandag 11 januari 2016 @ 08:19:30 #100
28167 matthijst
pi_159005083
Oh ja, stom, vergeten dat de post niet meer bezorgt aan politieburo's....
Dat zoeken naar dingen die er niet zijn wordt vrij vermoeiend...
  maandag 11 januari 2016 @ 08:26:02 #101
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_159005161
hebben ze ook haar Social Media accounts gecontroleerd.
  maandag 11 januari 2016 @ 08:28:58 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159005188
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 08:26 schreef KingRadler het volgende:
hebben ze ook haar Social Media accounts gecontroleerd.
Nee, daar hebben ze niet aan gedacht!
pi_159005382
Hing die telefoon wel op ooghoogte? Ze kan hem ook tegen de boom aan hebben gegooid en dat ie naar beneden is gegleden en blijven hangen.. ?
pi_159007153
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 20:42 schreef Physsic het volgende:
Hoe kom je erbij dat iemand de telefoon kapot heeft gegooid? "Stuk" is nogal een ruim begrip. Mensen gebruiken dat woord vaak alsin "mijn tablet is stuk", later blijkt dan gewoon de accu leeg te zijn. De telefoon ziet er aan de buitenkant in ieder geval niet "stuk" uit.
Dat de telefoon niet meer opstart en ook niet meer oplaadt dmv een normale lader is logisch. Wanneer een accu te lang niet wordt opgeladen (en wel nog in de telefoon blijft zitten), daalt de spanning tot onder de cut-off waarde. Uiteindelijk is de accu dan waardeloos.
Stuk of accu leeg is niet hetzelfde als flink beschadigd:

Het toestel was nat en flink beschadigd en is inmiddels naar het Nederlands Forensisch Instituut gestuurd, dat onderzoek gaat doen.

http://rtihilversum.nl/mobiele-telefoon-dascha-graafsma-gevonden/
pi_159007220
Had ze haar telefoon eigenlijk aan staan toen ze het cafe verliet?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_159007246

Je doet je iPhone samen met de vloeistof in een zakje en laat deze een minuut of 7 dicht. Vervolgens haal je de telefoon uit het zakje en leg je hem voor 24 uur te drogen in het meegeleverde zakje. Is je iPhone helemaal droog, dan moet hij in de meeste gevallen weer normaal aangaan. Is dat niet het geval, dan adviseert de fabrikant om het toestel nogmaals 24 uur te laten drogen. De kans op succes ligt rond de 90 procent.
pi_159007258
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:48 schreef raptorix het volgende:
Had ze haar telefoon eigenlijk aan staan toen ze het cafe verliet?
Het laatste contact zou om/rond 02.25 zijn geweest. Dus toen stond het mobieltje (nog) aan. Dat is ongeveer 9-10 minuten nadat ze langs die bewakingscamera liep.
  maandag 11 januari 2016 @ 10:52:26 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159007294
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:45 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Stuk of accu leeg is niet hetzelfde als flink beschadigd:

Het toestel was nat en flink beschadigd en is inmiddels naar het Nederlands Forensisch Instituut gestuurd, dat onderzoek gaat doen.

http://rtihilversum.nl/mobiele-telefoon-dascha-graafsma-gevonden/
De gemiddelde moderne mobiele telefoon raakt al beschadigd tot flink beschadigd als je hem van heuphoogte laat vallen (bij sommige telefoons kun je met een barst in het glas al helemaal niets meer), dus dat een telefoon flink beschadigd raakt als je hem een gooi geeft en die telefoon vervolgens nog 1½ maand in de natuur ligt is het eerder een wonder als hij niet beschadigd is.

Sterker nog: "flink beschadigd" hoeft niet op de buitenkant van de telefoon te slaan, dat kan ook gewoon op de binnenkant slaan, en na bijna 6 weken in storm en regen buiten in een struik/boom/plant liggen zullen de meeste smartphones gewoon kapot zijn.
De iPhone 5 is sowieso al niet waterdicht, dus 3 flinke regenbuien en het toestel is beschadigd.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 januari 2016 @ 10:53:48 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159007329
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:49 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]

Je doet je iPhone samen met de vloeistof in een zakje en laat deze een minuut of 7 dicht. Vervolgens haal je de telefoon uit het zakje en leg je hem voor 24 uur te drogen in het meegeleverde zakje. Is je iPhone helemaal droog, dan moet hij in de meeste gevallen weer normaal aangaan. Is dat niet het geval, dan adviseert de fabrikant om het toestel nogmaals 24 uur te laten drogen. De kans op succes ligt rond de 90 procent.
Tenzij de telefoon er zo uit ziet:

KuikenGuppy
  maandag 11 januari 2016 @ 10:55:56 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159007372
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:49 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]

En je denkt dat dat ook werkt als dat ding 6 weken in weer en wind buiten heeft gelegen?
Zou het allemaal zo simpel zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159007449
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

De gemiddelde moderne mobiele telefoon raakt al beschadigd tot flink beschadigd als je hem van heuphoogte laat vallen (bij sommige telefoons kun je met een barst in het glas al helemaal niets meer), dus dat een telefoon flink beschadigd raakt als je hem een gooi geeft en die telefoon vervolgens nog 1½ maand in de natuur ligt is het eerder een wonder als hij niet beschadigd is.

Sterker nog: "flink beschadigd" hoeft niet op de buitenkant van de telefoon te slaan, dat kan ook gewoon op de binnenkant slaan, en na bijna 6 weken in storm en regen buiten in een struik/boom/plant liggen zullen de meeste smartphones gewoon kapot zijn.
De iPhone 5 is sowieso al niet waterdicht, dus 3 flinke regenbuien en het toestel is beschadigd.
Ja, dan kan die idd flink beschadigd raken.

Wat gek toch. Ik herinner me twee andere mobieltjes, die veel meer zouden hebben doorgemaakt dan het mobieltje van Dascha. Ze deden het niet toen ze werden gevonden, maar geen bericht over flink beschadigd. Mmmmm.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:03:30 #112
40566 Ericr
Livewrong
pi_159007542
Iphone's zijn niet waterdicht maar de chips zijn meestal wel beschermd tegen vocht. De print zal zo goed als zeker kapot zijn maar de chips kunnen dan nog steeds uitleesbaar zijn. Alleen als encryptie aan heeft gestaan wordt het een zo goed als kansloze missie.

quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:59 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Wat gek toch. Ik herinner me twee andere mobieltjes, die veel meer zouden hebben doorgemaakt dan het mobieltje van Dascha. Ze deden het niet toen ze werden gevonden, maar geen bericht over flink beschadigd. Mmmmm.
Die zaten toch echt in een rugzak, wel iets anders dan in de open lucht. Weet jij ook wel als echte K&L veteraan.
pi_159007595
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe komt dat verhaal in de wereld dat ze die telefoon de boom ingegooid heeft?
Ik kan dat nergens in artikelen terugvinden.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:07:39 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159007628
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:59 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat er in de berichtgeving niet is gemeld dat andere toestellen flink beschadigd waren wil niet zeggen dat ze niet flink beschadig waren, het wil vooral zeggen dat er in de berichtgeving niet gemeld is of en hoe erg ze beschadigd waren.
Overigens is "flink beschadigd" ook een term waar je vrij weinig conclusies uit kunt trekken, daarbij weet je niet wat de telefoon van Dascha heeft doorgemaakt, die kan wel met zo'n harde klap tegen een tak gekomen zijn dat het sowieso al beschadigd was, ongeacht de tijd dat het toestel verloren is geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159007654
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:03 schreef Ericr het volgende:
Iphone's zijn niet waterdicht maar de chips zijn meestal wel beschermd tegen vocht. De print zal zo goed als zeker kapot zijn maar de chips kunnen dan nog steeds uitleesbaar zijn. Alleen als encryptie aan heeft gestaan wordt het een zo goed als kansloze missie.

[..]

Die zaten toch echt in een rugzak, wel iets anders dan in de open lucht. Weet jij ook wel als echte K&L veteraan.
Inderdaad, die waren na gebruik na 11 dagen netjes in de rugzak gedaan.
Kans op beschadigingen was in de jungle nihil, die meiden gingen tot op het laatste moment zorgvuldig met hun spullen om.
pi_159007674
"De telefoon is nat geworden. Dat betekent dat hij eerst dagen zal moeten drogen,
voordat we ermee aan de slag gaan."

Daarnaast heeft de politie via haar provider al informatie over haar bel-, sms- en appgedrag bekeken.

http://nos.nl/artikel/207(...)aafsma-gevonden.html
pi_159007686
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat er in de berichtgeving niet is gemeld dat andere toestellen flink beschadigd waren wil niet zeggen dat ze niet flink beschadig waren, het wil vooral zeggen dat er in de berichtgeving niet gemeld is of en hoe erg ze beschadigd waren.
Overigens is "flink beschadigd" ook een term waar je vrij weinig conclusies uit kunt trekken, daarbij weet je niet wat de telefoon van Dascha heeft doorgemaakt, die kan wel met zo'n harde klap tegen een tak gekomen zijn dat het sowieso al beschadigd was, ongeacht de tijd dat het toestel verloren is geweest.
Ja, met een harde klap tegen een boom aankomen zou kunnen. Moet die boom wel in gooiafstand van het pad staan.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:09:40 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159007688
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hoe komt dat verhaal in de wereld dat ze die telefoon de boom ingegooid heeft?
Ik kan dat nergens in artikelen terugvinden.
Dat is een aanname, en een aanname die een stuk meer voor de hand ligt dan de aanname dat iemand anders dat toestel er geplaatst zou moeten hebben.

Er staat ook "als je hem een gooi geeft", niet "Doordat Dascha hem een gooi gegeven heeft".
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 januari 2016 @ 11:11:54 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159007744
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, met een harde klap tegen een boom aankomen zou kunnen. Moet die boom wel in gooiafstand van het pad staan.
De boom moet dan van werpafstand staan vanaf het punt waar zij gestaan heeft, meer niet, of is bekendgemaakt dat Dascha daar in de buurt geen meter van het pad afgeweken is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159007803
scherm is nog intact en er zit een hoesje omheen

maandag 11 januari 2016 @ 11:24:42 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159008086
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:14 schreef StaceySinger het volgende:
scherm is nog intact en er zit een hoesje omheen

[ afbeelding ]
Ja en? Heb je daarmee de garantie dat er geen bladluis via de koptelefooningang naar binnen gekropen is?

En er zit geen hoesje omheen, er zit een bumper omheen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159008188
Het enige interessante is of de gegevensdrager nog intact is, normaal gesproken kunnen die redelijk goed tegen water en schokken omdat het niet afhankelijk is van kwetsbare hardware.
  maandag 11 januari 2016 @ 11:32:14 #123
40566 Ericr
Livewrong
pi_159008282
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:28 schreef raptorix het volgende:
Het enige interessante is of de gegevensdrager nog intact is, normaal gesproken kunnen die redelijk goed tegen water en schokken omdat het niet afhankelijk is van kwetsbare hardware.
Meestal wel ja. Een SD-kaartje is ook prima bestand tegen water, ook de niet Extreme versies. Dat soort chips zijn niet veel anders dan het vaste geheugen in een mobieltje.
pi_159012638
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is een aanname, en een aanname die een stuk meer voor de hand ligt dan de aanname dat iemand anders dat toestel er geplaatst zou moeten hebben.

Er staat ook "als je hem een gooi geeft", niet "Doordat Dascha hem een gooi gegeven heeft".
een aanname welke volgens jou het meest voor de hand ligt en dus ga je daar dus steeds al vanuit
ik daarintegen vind het totaal niet voor de hand liggend.
mede doordat ik met een bepaalde groep heb gewerkt en dan krijg je een andere kijk op bepaalde zaken.
  maandag 11 januari 2016 @ 15:08:20 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159014623
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:08 schreef suzi1 het volgende:

[..]

een aanname welke volgens jou het meest voor de hand ligt en dus ga je daar dus steeds al vanuit
mede doordat ik met een bepaalde groep heb gewerkt en dan krijg je een andere kijk op bepaalde zaken.
Want als je met "een bepaalde groep hebt gewerkt" dan ben je ook spontaan een autoriteit op gebied van boze, weggelopen pubers?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 11 januari 2016 @ 15:18:54 #126
28167 matthijst
pi_159014962
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 14:08 schreef suzi1 het volgende:

[..]

Daarentegen...
pi_159015778
quote:
1s.gif Op maandag 11 januari 2016 15:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Want als je met "een bepaalde groep hebt gewerkt" dan ben je ook spontaan een autoriteit op gebied van boze, weggelopen pubers?
Boos en verdrietig door anderen...
pi_159034818
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 11:03 schreef Ericr het volgende:

[..]

Precies. In een rugzak.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 10:05:04 #129
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_159035228
quote:
Hij kan ook stuk zijn gegaan voordat-ie in de klimop was gedeponeerd.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 21:18:17 #130
307622 Perox
(niet de echte)
pi_159052682
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2016 10:50 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Het laatste contact zou om/rond 02.25 zijn geweest. Dus toen stond het mobieltje (nog) aan. Dat is ongeveer 9-10 minuten nadat ze langs die bewakingscamera liep.
Heb je daar nog toevallig ergens een bron van? Niet dat ik je niet geloof, maar als je de route (eigenlijk: heatmap) goed bekijkt en de beelden van de daklozen opvang analyseert, loopt ze op het moment van filmen langs de opvang terug richting de dancing. Als ze dan daarna (blijkbaar) haar telefoon weggooit is ze dus ook daarna in het hofje geweest, en wordt de gelopen route misschien wat duidelijker.
pi_159054708
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:18 schreef Perox het volgende:

[..]

Heb je daar nog toevallig ergens een bron van? Niet dat ik je niet geloof, maar als je de route (eigenlijk: heatmap) goed bekijkt en de beelden van de daklozen opvang analyseert, loopt ze op het moment van filmen langs de opvang terug richting de dancing. Als ze dan daarna (blijkbaar) haar telefoon weggooit is ze dus ook daarna in het hofje geweest, en wordt de gelopen route misschien wat duidelijker.
Klopt die tijd van de camerabeelden wel?
Ik dacht er eerder een andere tijd werd genoemd dan dat er op de beelden staat (zomer-/wintertijd ofzo).
Ik kan me vergissen.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 22:11:53 #132
307622 Perox
(niet de echte)
pi_159055023
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 22:06 schreef Physsic het volgende:

[..]

Klopt die tijd van de camerabeelden wel?
Ik dacht er eerder een andere tijd werd genoemd dan dat er op de beelden staat (zomer-/wintertijd ofzo).
Ik kan me vergissen.
Op die beelden staat 3:31 ofzo. Dus Als men vergeten was dat het wintertijd was klopt het wel.

Wat niet zo heel raar is, ik heb zelf met bewakingscamera's gewerkt en het komt regelmatig voor dat je een uur moet optellen of aftrekken, omdat deze systemen nou eenmaal een beetje afgeschermd hun werk doen, en niet per se met een timeserver/internet zijn verbonden. Dat zou namelijk ook weer wat zijn....
pi_159060175
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 10:05 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Hij kan ook stuk zijn gegaan voordat-ie in de klimop was gedeponeerd.
Dat leek me duidelijk uit de vraagstelling.
Ik wil jullie ook zelf laten nadenken.

Dus waarom legt iemand een kapotte telefoon in een klimop in de boom?
Slaat nergens op, was hij nog heel dan had zij dit zelf gedaan kunnen hebben.
Nu twijfel ik er aan.
Mobiel is kapot, waarom dan nog verstoppen?

Daarom denk ik dat iemand anders dit gedaan heeft, opzettelijk, dus meegenomen, misschien zelfs gevonden en of gestolen, daarna dus kapot gemaakt, bang voor wat men misschien leest op de mobiel, (politie etc)
Daarna terug gebracht naar plaats delict, in een boom in de klimop gelegd, omdat men er al gezocht had, met speurhonden nml, dus was de mobiel er eerder, had men deze al eerder gevonden.
pi_159065354
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Dat leek me duidelijk uit de vraagstelling.
Ik wil jullie ook zelf laten nadenken.

Dus waarom legt iemand een kapotte telefoon in een klimop in de boom?
Slaat nergens op, was hij nog heel dan had zij dit zelf gedaan kunnen hebben.
Nu twijfel ik er aan.
Mobiel is kapot, waarom dan nog verstoppen?

Daarom denk ik dat iemand anders dit gedaan heeft, opzettelijk, dus meegenomen, misschien zelfs gevonden en of gestolen, daarna dus kapot gemaakt, bang voor wat men misschien leest op de mobiel, (politie etc)
Daarna terug gebracht naar plaats delict, in een boom in de klimop gelegd, omdat men er al gezocht had, met speurhonden nml, dus was de mobiel er eerder, had men deze al eerder gevonden.
Het gaat hier steeds over - de boom - de klimop - het speelveldje
Weet iemand al waar dat speelveldje is ?
Als je er gaat kijken, dan schrik je > wat ik je brom.

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 13-01-2016 13:03:27 ]
pi_159065560
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 21:18 schreef Perox het volgende:

[..]

https://www.politie.nl/mi(...)ersum1502dascha.html

De politie vraagt wie haar na 02.25 gezien of gesproken heeft.
pi_159066735
Dascha’s verhaal blijft een beetje bij me spoken. Vorige week heb ik daarom de route gelopen die aan de hand van de hond is vastgesteld (tenminste, zoals ik die route interpreteer). En ik heb geprobeerd me een beetje in te leven. Wat ik heb gezien, gedacht en gevoeld is misschien allemaal wel eens benoemd in dit topic. Maar hierbij wat dingen die mij van de wandeling zijn bijgebleven:

- Dascha liep vanaf de discotheek rechts langs de Miele winkel door Zeshoven, waar haar ID-kaart en telefoon zijn achtergebleven. Zij verliet Zeshoven via de J.H.B. Koekkoekstraat en stak verderop de Neuweg over, maakte een rondje Azaleastraat, Rozenstraat en Violenstraat en keerde terug over de Neuweg (het stukje waar de bewakingsbeelden van de opvang haar oppikten).
- Ze liep door tot de kruising met de Koningsstraat en sloeg hier in. En nu kwam ze weer in de buurt van de Vitus en dus de discotheek. Maar toen ging ze WEER langs die Miele winkel, alleen gaat ze er nu links voorbij.
- De Nassaulaan ging ze rechtsaf door de Rembrandtlaan, in dezelfde richting en zelfs in dezelfde straat als waar ze eerder was, de J.H.B. Koekkoekstraat.
Het kan stom toeval zijn, maar mijn gedachte is dat ze iets of iemand (een huis, familielied, vriend?) zocht die daar in die buurt moest zijn. Maar ze kan het niet vinden.
- Vanaf dat punt loopt ze via de Eikbosserweg en Frans Halslaan naar de Utrechtseweg. Alsof ze het opgaf en naar huis wilde. Als je de route bekijkt op de kaart lijkt het erop dat ze naar huis wil. Ze zou dan het spoor moeten oversteken om uiteindelijk aan die kant van het spoor uiteindelijk haar huis te vinden in Hollandsche Rading.

- Op de hoek van de Frans Halslaan en Utrechtsweg, tegenover het tankstation viel mij dat Stopbord zo op. Zeker met de afloop in gedachten vond ik dat heel indrukwekkend.

- Dan de lange Utrechtseweg af. Het meest indrukwekkende van heel de route die ik liep was dat zij inderdaad besloot de Zandweg in te slaan, en door het bos langs het spoor te lopen. Het was een winderige nacht met bewolking, het moet er aardedonker geweest zijn. Overdag lopen op dat pad leek al heel wat door de boomstronken en modder. Laat staan als je je in haar indenkt, in de kou, emotioneel van slag, alleen. Geen telefoon. Misschien dat ze nog iets van een zaklampje had, want ik kan me gewoon niet voorstellen dat zij iets heeft kunnen zien op dat stuk.
- Dan de overweg waar het is gebeurd. Rechts een houten hek met verregende foto’s en bloemen, opgebrande kaarsen. Over het veerooster naar de verlaten overweg.

En stilstaan op het punt waar het ophield voor Dascha.

- Bij het houten hek heb ik een tijdje stilgestaan en de sprinters voorbij zien komen met behoorlijke snelheid. Kippenvel.

Ik heb in normaal tempo gelopen, ik denk vergelijkbaar met wat Dascha liep op die beelden. En heb de vrijgegeven route in een uurtje gelopen. Dascha deed hier tussen het verlaten van de discotheek en haar aanrijding op het spoor zo’n 3,5 uur over. Heeft ze diverse malen ergens gezeten? Is ze toch bij iemand geweest? Is ze zo lang bezig geweest door dat donkere, natte en koude bos te lopen richting die overweg? Heeft ze daar gezeten tot er een trein kwam? Was ze zo van de kaart door de alcohol, emoties en kou dat het niet meer tot haar doordrong dat ze op het spoor stond en aan die claxon geen betekenis meer kon geven?

Ik zat nog te denken… misschien wilde ze terug naar de discotheek. Maar ze kon niemand bereiken zonder telefoon en niet naar binnen omdat ze geen legitimatie had. Vergezocht, misschien. Nog veel vragen. En ik blijf het triest vinden. Dascha’s verhaal blijft een beetje bij me spoken. Vooral dat laatste stuk over de Zandweg, door het bos langs het spoor heeft heel veel indruk op me gemaakt.
pi_159067102
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:12 schreef guided het volgende:
Dascha’s verhaal blijft een beetje bij me spoken. Vorige week heb ik daarom de route gelopen die aan de hand van de hond is vastgesteld (tenminste, zoals ik die route interpreteer). En ik heb geprobeerd me een beetje in te leven. Wat ik heb gezien, gedacht en gevoeld is misschien allemaal wel eens benoemd in dit topic. Maar hierbij wat dingen die mij van de wandeling zijn bijgebleven:

- Dascha liep vanaf de discotheek rechts langs de Miele winkel door Zeshoven, waar haar ID-kaart en telefoon zijn achtergebleven. Zij verliet Zeshoven via de J.H.B. Koekkoekstraat en stak verderop de Neuweg over, maakte een rondje Azaleastraat, Rozenstraat en Violenstraat en keerde terug over de Neuweg (het stukje waar de bewakingsbeelden van de opvang haar oppikten).
- Ze liep door tot de kruising met de Koningsstraat en sloeg hier in. En nu kwam ze weer in de buurt van de Vitus en dus de discotheek. Maar toen ging ze WEER langs die Miele winkel, alleen gaat ze er nu links voorbij.
- De Nassaulaan ging ze rechtsaf door de Rembrandtlaan, in dezelfde richting en zelfs in dezelfde straat als waar ze eerder was, de J.H.B. Koekkoekstraat.
Het kan stom toeval zijn, maar mijn gedachte is dat ze iets of iemand (een huis, familielied, vriend?) zocht die daar in die buurt moest zijn. Maar ze kan het niet vinden.
- Vanaf dat punt loopt ze via de Eikbosserweg en Frans Halslaan naar de Utrechtseweg. Alsof ze het opgaf en naar huis wilde. Als je de route bekijkt op de kaart lijkt het erop dat ze naar huis wil. Ze zou dan het spoor moeten oversteken om uiteindelijk aan die kant van het spoor uiteindelijk haar huis te vinden in Hollandsche Rading.

- Op de hoek van de Frans Halslaan en Utrechtsweg, tegenover het tankstation viel mij dat Stopbord zo op. Zeker met de afloop in gedachten vond ik dat heel indrukwekkend.
[ afbeelding ]

- Dan de lange Utrechtseweg af. Het meest indrukwekkende van heel de route die ik liep was dat zij inderdaad besloot de Zandweg in te slaan, en door het bos langs het spoor te lopen. Het was een winderige nacht met bewolking, het moet er aardedonker geweest zijn. Overdag lopen op dat pad leek al heel wat door de boomstronken en modder. Laat staan als je je in haar indenkt, in de kou, emotioneel van slag, alleen. Geen telefoon. Misschien dat ze nog iets van een zaklampje had, want ik kan me gewoon niet voorstellen dat zij iets heeft kunnen zien op dat stuk.
- Dan de overweg waar het is gebeurd. Rechts een houten hek met verregende foto’s en bloemen, opgebrande kaarsen. Over het veerooster naar de verlaten overweg.
[ afbeelding ]

En stilstaan op het punt waar het ophield voor Dascha.
[ afbeelding ]

- Bij het houten hek heb ik een tijdje stilgestaan en de sprinters voorbij zien komen met behoorlijke snelheid. Kippenvel.

Ik heb in normaal tempo gelopen, ik denk vergelijkbaar met wat Dascha liep op die beelden. En heb de vrijgegeven route in een uurtje gelopen. Dascha deed hier tussen het verlaten van de discotheek en haar aanrijding op het spoor zo’n 3,5 uur over. Heeft ze diverse malen ergens gezeten? Is ze toch bij iemand geweest? Is ze zo lang bezig geweest door dat donkere, natte en koude bos te lopen richting die overweg? Heeft ze daar gezeten tot er een trein kwam? Was ze zo van de kaart door de alcohol, emoties en kou dat het niet meer tot haar doordrong dat ze op het spoor stond en aan die claxon geen betekenis meer kon geven?

Ik zat nog te denken… misschien wilde ze terug naar de discotheek. Maar ze kon niemand bereiken zonder telefoon en niet naar binnen omdat ze geen legitimatie had. Vergezocht, misschien. Nog veel vragen. En ik blijf het triest vinden. Dascha’s verhaal blijft een beetje bij me spoken. Vooral dat laatste stuk over de Zandweg, door het bos langs het spoor heeft heel veel indruk op me gemaakt.
mooi werk !

Wat ik het meest vreemde aan de route vind is dat ze de Zandweg(volgens de hond) opgelopen is en tot 3 keer toe
de mogelijkheid had om een verhard fietspad te nemen.
zie route 1&2 -die zijn btw ook korter
Waarom is ze dan toch doorgelopen tot aan de volkstuin (of brandde daar licht ?) en is ze daar rechtsaf geslagen en heeft ze dat donkere modderige pad langs het spoor genomen ?
Ps heb je bij die Miele winkel ook Camera's zien hangen ?

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 13-01-2016 13:37:02 ]
  woensdag 13 januari 2016 @ 13:39:18 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159067509
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:26 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

mooi werk !

Wat ik het meest vreemde aan de route vind is dat ze de Zandweg(volgens de hond) opgelopen is en tot 3 keer toe
Waarom is ze dan toch doorgelopen tot aan de volkstuin (of brandde daar licht ?) en is ze daar rechtsaf geslagen en heeft ze dat donkere modderige pad langs het spoor genomen ?

[ afbeelding ]
Of ze dacht dat ze daar ook wel op het spoor zou kunnen stappen... als ze onderweg was naar het spoor om zelfmoord te plegen dan hoeft ze helemaal niet onderweg te zijn geweest naar die overgang, dan was ze onderweg naar de eerste beste mogelijkheid om op het spoor te stappen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159067551
@StaceySinger

Wat betreft de Miele winkel...ik had daar niet per se op gelet. Nu ik terugkijk zie ik ze ook niet:

De Utrechtseweg barst ervan. Dat ze daar Dascha niet hebben kunnen zien verbaasd me wel. Hoewel de Politie zei dat veel camera's langs haar route dummies zijn.

Ik begrijp het bospad ook niet helemaal. Als ze per se de Utrechtseweg wilde mijden en door dat bos besloot te gaan, is mijn enige idee dat ze dat bospad koos omdat het langs het spoor liep (als ze dat in het donker al kon zien. Wellicht zag ze het door een trein die voorbij reed.) Ze wist denk ik wel dat dat spoor uit zou komen bij Hollandsche Rading (als ze tenminste naar huis wilde). Misschien was ze bang te verdwalen door het bos waar ook wilde dieren wonen(Koeien, Zwijnen, Herten... heb ik mij laten vertellen). Het pad langs het spoor was misschien haar enige houvast. Misschien was het wel haar idee om over het spoor naar Hollandsche Rading te lopen en niet meer door het bos. Het zou vanaf dat punt nog wel de snelste route kunnen zijn...
pi_159067586
@Leandra

Goed punt. Zeker een mogelijkheid.
pi_159068072
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:42 schreef guided het volgende:
@Leandra

Goed punt. Zeker een mogelijkheid.
Als ze onderweg was naar het spoor om zelfmoord te plegen en onderweg was naar de eerste beste mogelijkheid, dan had ze de Soestijkerstraatweg wel genomen naar station Hilversum sportpark.
Veel en veel korter -scheelt 3 kilometer
pi_159068254
Klopt ook, je kan eigenlijk niks uitsluiten. Je moet denken dat ze met voorbedachte rade zelfmoord ging plegen, of dat ze impulsief besloot op het spoor te gaan staan, of dat het een gek ongeluk was...of...

Ik blijf zelf toch een beetje steken op het punt dat ze onderweg naar huis leek te gaan.

---
Hier overigens nog de andere foto's die ik toen gemaakt heb. Voor wie daar ook in geïnteresseerd is:

woensdag 13 januari 2016 @ 14:11:05 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159068436
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:58 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Als ze onderweg was naar het spoor om zelfmoord te plegen en onderweg was naar de eerste beste mogelijkheid, dan had ze de Soestijkerstraatweg wel genomen naar station Hilversum sportpark.
Veel en veel korter -scheelt 3 kilometer
Ja natuurlijk had ze dat al besloten toen ze uit de dancing wegging.... geen alternatieven.
Daarbij lijkt de kans me daar groot dat iemand je op tijd voor de trein wegtrekt, en kwam er om 02.30 uur wel een trein langs?

Wat is dat toch? Dat er koste wat kost een verklaring moet zijn voor de dingen die zij anders gedaan heeft dan jij logisch vindt? Al heeft ze tot 05.15 getwijfeld over wat ze wilde doen, waarom zou een ander daarover kunnen besluiten dat het niet "logisch" was, en daarom niet zo gegaan zou kunnen zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159069017
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:04 schreef guided het volgende:
Klopt ook, je kan eigenlijk niks uitsluiten. Je moet denken dat ze met voorbedachte rade zelfmoord ging plegen, of dat ze impulsief besloot op het spoor te gaan staan, of dat het een gek ongeluk was...of...

Ik blijf zelf toch een beetje steken op het punt dat ze onderweg naar huis leek te gaan.

---
Hier overigens nog de andere foto's die ik toen gemaakt heb. Voor wie daar ook in geïnteresseerd is:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja volgens mij was ze ook op weg naar huis
Hollandse Rading was niet ver meer (1 uur 60 x 72 x 1,60 = 6912 meter is ongeveer 7 kilometer) dus het was ongeveer nog maar 15 a 20 minuten lopen
Deze staat bij de Utrechtse /Maartensdijkseweg

pi_159069261
Hmm.... tja, ik weet niet hoe je denkt of hoe snel je nog bent als je al die tijd in de frisse buitenlucht loopt met aardig wat wind. Zeker als je misschien van slag bent. En moe. http://www.grandix.nl/historisch/het-weer-op/28-11-2015/

Het spoor zou mij op de kaart gezien de kortste en makkelijkste route lijken naar huis.

[ Bericht 2% gewijzigd door guided op 13-01-2016 14:51:18 ]
pi_159069527
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:42 schreef guided het volgende:
Maar ik weet niet hoe je denkt of hoe snel je nog bent als je al die tijd in de frisse buitenlucht loopt met aardig wat wind. Zeker als je misschien van slag bent. En moe. http://www.grandix.nl/historisch/het-weer-op/28-11-2015/

Het spoor zou mij op de kaart gezien de kortste en makkelijkste route lijken naar huis.
Via het spoor is het vanaf de onbewaakte overgang ook 2.5 km
De kortste route was natuurlijk over de Utrechtseweg
Dus waarom ze die Zandweg ingeslagen is is me nog steeds een raadsel
  woensdag 13 januari 2016 @ 14:54:24 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159069593
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:52 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Waar is ze naartoe gegaan via die Zandweg?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159069761
Het scheelt inderdaad niet veel via Utrechtseweg of spoor:

pi_159070143
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 13:26 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

mooi werk !

[ afbeelding ]
Dat verharde fietspad loopt direct achter huizen langs en is overigens ook niet verlicht. Route en 2 moet je echt weten en zijn vooral in het donker lastig te vinden denk ik. De route die ze heeft gelopen is eigenlijk gewoon simpel weg de weg volgen. Modderig weggetje is het ook niet echt. Gewoon een mooi bospadje.
pi_159070219
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:04 schreef guided het volgende:

---

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zijn aardig wat bloemen weer bijgekomen als dit van vorige week is, op 31 December lag er niet veel meer.
  woensdag 13 januari 2016 @ 15:17:46 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159070268
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ja volgens mij was ze ook op weg naar huis
Hollandse Rading was niet ver meer (1 uur 60 x 72 x 1,60 = 6912 meter is ongeveer 7 kilometer) dus het was ongeveer nog maar 15 a 20 minuten lopen
Deze staat bij de Utrechtse /Maartensdijkseweg

[ afbeelding ]
Ben je er ook geweest? :)
KuikenGuppy
pi_159070290
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 14:52 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Als de de opzet was geweest via het spoor te gaan had ze nog overgang later het spoor op kunnen gaan. Overigens vroeger kon je door het bos langs het spoor naar Hollandse rading komen, dit kan nu echter niet meer.
pi_159070401
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2016 15:00 schreef guided het volgende:
Het scheelt inderdaad niet veel via Utrechtseweg of spoor:

[ afbeelding ]
Qua afstand scheelt het niet veel, maar de ondergrond langs een spoor loopt echt niet lekker. Langs de Utrechtseweg is het "makkelijker" voor je voeten.
Of wilde ze niet gezien worden op de Utrechtseweg? Wilde ze niet als eenling daar in het zicht lopen en mogelijk zo gevaar lopen en koos ze die route langs het spoor waar je verwacht dat daar toch niemand komt?
  Moderator vrijdag 15 januari 2016 @ 11:47:18 #154
8781 crew  Frutsel
pi_159120382
Zodra men nu weer op allerlei wijzen gaat speculeren stoppen we er weer mee.

De Case is zo goed als Closed... Get over it...Deal with it...
pi_159120480
Geen onthullingen in telefoon Dascha

HILVERSUM - Het NFI (Nationaal Forensisch Instituut) heeft de vorige week aan de Zeshoven in Hilversum gevonden telefoon van Dascha Graafsma aan de praat weten te krijgen. De inhoud van de iphone 5 van het dramatisch overleden meisje uit Hollandsche Rading is helemaal gecheckt, maar dat bracht geen nieuwe feiten aan het licht.
Door Henk Runhaar - 14-1-2016, 18:33 (Update 15-1-2016, 10:05)

Dat meldt de politie donderdag. Het toestel werd vorige week door spelende kinderen ontdekt in een tegen een boom groeiende klimop op een braakliggend terrein aan de Hilversumse hof. De smartphone was door en door nat en werd bij het NFI eerst een aantal dagen in een speciale droogkast geplaatst. Aan de Zeshoven werd eerder het identiteitsbewijs van Dascha gevonden.

Het zestienjarige meisje kwam eind november om op het spoor net buiten Hilversum. Haar familie kon lange tijd niet geloven dat ze zichzelf van het leven had beroofd. Uit uitgebreid onderzoek, dat op gang kwam na veel media-aandacht, blijkt niets dat op een ander scenario wijst.

http://www.gooieneemlande(...)n-in-telefoon-Dascha

[ Bericht 99% gewijzigd door StaceySinger op 15-01-2016 12:04:36 ]
pi_159120510
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:52 schreef StaceySinger het volgende:
Geen onthullingen in telefoon Dascha

[ afbeelding ]

HILVERSUM - Het NFI (Nationaal Forensisch Instituut) heeft de vorige week aan de Zeshoven in Hilversum gevonden telefoon van Dascha Graafsma aan de praat weten te krijgen. De inhoud van de iphone 5 van het dramatisch overleden meisje uit Hollandsche Rading is helemaal gecheckt, maar dat bracht geen nieuwe feiten aan het licht.
Door Henk Runhaar - 14-1-2016, 18:33 (Update 15-1-2016, 10:05)

Dat meldt de politie donderdag. Het toestel werd vorige week door spelende kinderen ontdekt in een tegen een boom groeiende klimop op een braakliggend terrein aan de Hilversumse hof. De smartphone was door en door nat en werd bij het NFI eerst een aantal dagen in een speciale droogkast geplaatst. Aan de Zeshoven werd eerder het identiteitsbewijs van Dascha gevonden.

Het zestienjarige meisje kwam eind november om op het spoor net buiten Hilversum. Haar familie kon lange tijd niet geloven dat ze zichzelf van het leven had beroofd. Uit uitgebreid onderzoek, dat op gang kwam na veel media-aandacht, blijkt niets dat op een ander scenario wijst.

http://www.gooieneemlande(...)n-in-telefoon-Dascha
Mooie worp is dat geweest, vanaf het pad tegen die boom... pad ligt ook nog een paar meter en struiken naar achteren toe.
pi_159120654
De boom met de klimop (rode pijl )
En het is geen openbaar speelveldje maar een braakliggend terrein
er staan hekken omheen

pi_159120920
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mooie worp is dat geweest, vanaf het pad tegen die boom... pad ligt ook nog een paar meter en struiken naar achteren toe.
Hoezo, je kan daar toch gewoon via de andere kant bij?
pi_159121067
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoezo, je kan daar toch gewoon via de andere kant bij?
Nee, het is een afgesloten braak liggend stuk terrein met alleen die opening in het hek als ingang. Aan de achterzijde zitten schuttingen van de huizen.
pi_159121074
Op het braakliggend terrein stond eerst een flatje.
Platgegooid en nu staan er hekken rondom het braakliggend terrein

hier stond het flatje

vrijdag 15 januari 2016 @ 12:28:30 #161
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159121152
quote:
Uit uitgebreid onderzoek, dat op gang kwam na veel media-aandacht, blijkt niets dat op een ander scenario wijst.
Daar zullen we het mee moeten doen :). Is de zaak nu gesloten? Ik ben benieuwd wat de ouders er nu van vinden, of die er nu wel -soort van- vrede mee kunnen hebben.
KuikenGuppy
  vrijdag 15 januari 2016 @ 12:29:57 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159121187
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:00 schreef StaceySinger het volgende:
er staan hekken omheen

[ afbeelding ]
Bron dat het die boom/klimop is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159121420
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Foto komt uit stuk uit Gooi en Eemlander, met onderschrift de vindplaats van de telefoon.
Boom is de enige boom op dat terrein.

http://www.gooieneemlande(...)Dascha?lref=mostread
pi_159121541
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Daar zullen we het mee moeten doen :). Is de zaak nu gesloten? Ik ben benieuwd wat de ouders er nu van vinden, of die er nu wel -soort van- vrede mee kunnen hebben.
Geen idee, ik denk niet dat we van de ouders nog wat horen.

Er is tot op heden steeds binnen een tijdsbestek van 14 dagen over deze zaak bericht in de media, vorige week de vondst van de telefoon en nu dus geen nieuwe vondsten op de telefoon. Of die ouders al kunnen beginnen aan de acceptatie van de dood van hun dochter of blijven wachten op de camerabeelden, geen idee,

Ik heb nergens gelezen of het onderzoek naar de camera's langs de mogelijke looproute al is afgerond. Alleen de beelden van de Neuweg zijn bekend gemaakt.
pi_159122352
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:28 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het blijft een vreemd verhaal, zelfdoding gaat er bij mij niet in.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:34:56 #166
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_159122635
Dascha zal zeker signalen hebben afgegeven aan ouders.
als die de signalen niet opvangen.

dan is zelfdoding zeker mogelijk.
pi_159122648
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:34 schreef KingRadler het volgende:

Ook een optie.
pi_159122723
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 11:47 schreef Frutsel het volgende:
Zodra men nu weer op allerlei wijzen gaat speculeren stoppen we er weer mee.

De Case is zo goed als Closed... Get over it...Deal with it...
Nou ik ben toch wel erg benieuwd of ze op andere camerabeelden te zien is, langs de mogelijke looproute (die van de speurhonden) hangen meerdere camera's ook van de overheid en op commerciële gebouwen.
pi_159122855
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:34 schreef KingRadler het volgende:

Natuurlijk is dat zeker mogelijk
Maar waar is ze dan al die uren geweest - in die snijdende kou ?
Waarom gaat iemand van 16 een braakliggend terrein op om daar helemaal op 45 meter van de ingang helemaal in de hoek bij een boom een id kaart en een telefoon van 500 ¤ te verstoppen of weg te gooien ?
Ook is die ingang van dat hek (wat je opzij moet zetten om het open te krijgen) niet makkelijk te vinden ,want je moet maar net weten dat je bij een rood/wit paaltje een paadje in moet lopen om zo bij dat hekwerk/veldje te komen.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:48:13 #170
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_159122970
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 13:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[..]

Natuurlijk is dat zeker mogelijk
Maar waar is ze dan al die uren geweest - in die snijdende kou ?
Waarom gaat iemand van 16 een braakliggend terrein op om daar helemaal op 45 meter van de ingang helemaal in de hoek bij een boom een id kaart en een telefoon van 500 ¤ te verstoppen of weg te gooien ?
Ook is die ingang van dat hek (wat je opzij moet zetten om het open te krijgen) niet makkelijk te vinden ,want je moet maar net weten dat je bij een rood/wit paaltje een paadje in moet lopen om zo bij dat hekwerk/veldje te komen.
eigen sporen wissen, nadenken of ze wel zelfmoord wilt plegen.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 13:59:11 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159123209
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Foto komt uit stuk uit Gooi en Eemlander, met onderschrift de vindplaats van de telefoon.
Boom is de enige boom op dat terrein.

http://www.gooieneemlande(...)Dascha?lref=mostread
:D
De enige boom op dat terrein die je in die foto ziet.... of ben je werkelijk op het terrein geweest?
Langs het pad dat Zeshoven en het Onder de bogen verbindt staan ook gewoon bomen.

Maar goed, mijn vraag wederom dus: wat is de bron dat het die boom betreft die door Stacey aangeduid is als "de boom"?

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 12:00 schreef StaceySinger het volgende:
er staan hekken omheen

[ afbeelding ]
Bron dat het die boom betreft?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159123334
er staat maar 1 boom op het braakliggend terrein
de bomen langs > onder de bogen< staan buiten het hekwerk
  vrijdag 15 januari 2016 @ 14:21:53 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159123750
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:05 schreef StaceySinger het volgende:
er staat maar 1 boom op het braakliggend terrein
de bomen langs > onder de bogen< staan buiten het hekwerk
[ afbeelding ]
De pijl die aanduidt dat het die boom zou betreffen is dus je eigen interpretatie.

Als je daar dan eens wat duidelijker over bent, ipv allerlei plaatjes met aanduidingen als "feit" te posten als zouden ze door een krant of ander nieuwsmedium zo de wereld ingebracht zijn terwijl ze die afbeelding zonder die pijl gepubliceerd hebben.
Het is niet de eerste keer dat je een afbeelding van een nieuwsmedium naar eigen believen bewerkt en dat vervolgens presenteert als "feit" of nog erger: als zou de afbeelding op die manier door dat nieuwsmedium gepubliceerd zijn.

Zet er dan gewoon eens bij dat jij denkt dat het om die boom gaat, ipv claimen dat het die boom wel moet zijn omdat jij zo geen andere bomen ziet op streetview.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159125678
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

De pijl die aanduidt dat het die boom zou betreffen is dus je eigen interpretatie.

Als je daar dan eens wat duidelijker over bent, ipv allerlei plaatjes met aanduidingen als "feit" te posten als zouden ze door een krant of ander nieuwsmedium zo de wereld ingebracht zijn terwijl ze die afbeelding zonder die pijl gepubliceerd hebben.
Het is niet de eerste keer dat je een afbeelding van een nieuwsmedium naar eigen believen bewerkt en dat vervolgens presenteert als "feit" of nog erger: als zou de afbeelding op die manier door dat nieuwsmedium gepubliceerd zijn.

Zet er dan gewoon eens bij dat jij denkt dat het om die boom gaat, ipv claimen dat het die boom wel moet zijn omdat jij zo geen andere bomen ziet op streetview.
Leandra, sommige mensen kennen die plek omdat ze er geweest zijn. Conclusie: braakliggende grond, lijkend op bouwgrond, met bouwhekken eromheen en met één boom bedekt met klimop. Dat is die boom.
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:08:03 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159125828
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 16:00 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Leandra, sommige mensen kennen die plek omdat ze er geweest zijn. Conclusie: braakliggende grond, lijkend op bouwgrond, met bouwhekken eromheen en met één boom bedekt met klimop. Dat is die boom.
En dan hebben ze geen eigen foto van de PD? Jeetje....
Beetje ziek ook hè? Naar die plek gaan, omdat? Waarom eigenlijk? "Onderzoek"?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159126066
pi_159126160
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 14:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik claim dat de plaatselijke krant die boom met klimop aanwijst als de vindplaats van de telefoon.

http://www.gooieneemlande(...)efoon-Dascha?lref=L9
  vrijdag 15 januari 2016 @ 16:30:05 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159126291
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 16:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik claim dat de plaatselijke krant die boom met klimop aanwijst als de vindplaats van de telefoon.

http://www.gooieneemlande(...)efoon-Dascha?lref=L9
Als zij dat claimen (wat ze niet doen trouwens, ook niet in de tekst) dan is er geen reden hun plaatje te gaan photoshoppen door er een pijl op te plaatsen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159128903
en dat braakliggende terrein is ook een soort van ontmoetingsplaats voor schorriemorrie?
pi_159129008
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 18:48 schreef suzi1 het volgende:
en dat braakliggende terrein is ook een soort van ontmoetingsplaats voor schorriemorrie?
Klopt er liggen ook lege wietzakjes en er zijn nog wat andere spulletjes waargenomen :Y

[ Bericht 8% gewijzigd door StaceySinger op 15-01-2016 23:09:50 ]
pi_159129611
x
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2016 18:52 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Klopt er liggen ook lege wietzakjes en er zijn nog wat andere spulletjes waargenomen🤓
weet jij toevallig ook of die hond op dat terrein heeft gesnuffeld, want dat kan ik nergens zo snel vinden

en waar bevindt dat terrein zich tov zeshoven. want ik ben even de weg kwijtgeraakt in googlemaps

staat duidelijk op de foto hierboven zie ik nu pas....

[ Bericht 5% gewijzigd door suzi1 op 15-01-2016 20:00:30 ]
pi_159130652
z

[ Bericht 96% gewijzigd door suzi1 op 15-01-2016 19:59:58 ]
pi_159140258
als je Zeshoven uitloopt kom je hier terecht links zie je dan een steegje/weggetje en dat heet - onder de bogen
als dan bij het rood/witte paaltje rechtsaf slaat zie een pad van ongeveer 3 meter en daarachter begint het braakliggende terrein
pi_159140290
als het donker is ziet het er heel anders uit
hier sloeg ik bij het roodwitte paaltje rechtsaf richting het braakliggende stuk grond
foto genomen met flits

pi_159140336
Dan ga je iets naar links en daar stond een bouwhek iets open en dan
kom je op het braakliggend stuk terrein.
in het donker ziet het er daar zo uit
deze foto genomen zonder flits

pi_159140358
Meteen daarna heb vanaf ongeveer dezelfde plek een foto genomen MET flits
en rechts achterin zie je de bewuste boom in de hoek

pi_159140364
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:45 schreef StaceySinger het volgende:
Dan ga je iets naar links en daar stond een bouwhek iets open en dan
kom je op het braakliggend stuk terrein.
in het donker ziet het er daar zo uit
deze foto genomen zonder flits

[ afbeelding ]
Wat doet zo'n meisje daar alleen midden in de nacht in de regen? :{
pi_159140411
Dit is een zicht vanaf het veldje naar de flatjes van Zeshoven
te zien is hoe enorm donker het daar op dat veldje is

pi_159140453
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het is daar echt pikkedonker en het terrein is zo oneffen dat je er stapje voor stapje overheen moet anders struikel je
pi_159140521
Dit is het hek aan de voorkant van het terrein
foto Met flits

pi_159140563
na het stappen in h'sum gingen we altijd met een omweg naar huis, kennis van me die daar woonde vond het te onveilig snachts.

ik vind het er overigens erg creepy, dat braakliggende terrein in de donker
pi_159140664
Dit is een van de bomen die aan >onder de bogen< staan
duidelijk is te zien dat ze geknot zijn & buiten de hekken staan

pi_159140751
en hoeveel bomen stonden er op dat terrein waar een klimop tegenop was geklommen?
ik gok op 1
pi_159140785
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:04 schreef suzi1 het volgende:
en hoeveel bomen stonden er op dat terrein waar een klimop tegenop was geklommen?
ik gok op 1
goed geraden *O* 1 helemaal rechts achterin de hoek
pi_159140826
dan is jouw rode pijl nu een feit
pi_159140891
ik mis het punt waarom die ene boom zo enorm belangrijk is (correct ik lees weinig korte postings). Iemand zin om dit kort toe te lichten?
pi_159141038
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:12 schreef opgebaarde het volgende:
ik mis het punt waarom die ene boom zo enorm belangrijk is (correct ik lees weinig korte postings). Iemand zin om dit kort toe te lichten?
@opgebaarde daar is haar Iphone5s gevonden en haar ID kaart
pi_159141407
dit zie je als je de Zandweg inslaat vanaf de Utrechtseweg
links hangt een buitenlamp van het huis wat links staat
foto Zonder flits

pi_159141604
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat vragen wij ons allemaal af maar sommige personen hier denken niet verder dan hun neus lang is :r
pi_159141682
Even een vraagje voor degene die het verhaal niet aannemelijk vinden, wat denken jullie dan dat er wel gebeurd is? Wat vinden jullie wél een aannemelijk scenario?
pi_159141744
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 02:01 schreef vronie het volgende:

[..]

Dat vragen wij ons allemaal af maar sommige personen hier denken niet verder dan hun neus lang is :r
Als je verder kijkt dan je neus lang is begrijp je dat
16 jarige nou eenmaal onlogische en stomme dingen doen.. zeker onder invloed van alcohol en emoties..
  zaterdag 16 januari 2016 @ 06:36:38 #202
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_159143001
Wel opvallend donker, daarmee ook opmerkelijk dat een meid van 16 daar (al dan niet alleen) rondhangt.
Maar past wel bij haar keuze (aanname) om te lopen in het donker langs het spoor ipv de verlichte straat paralel daaraan.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 08:40:35 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159143314
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:09 schreef suzi1 het volgende:
dan is jouw rode pijl nu een feit [ afbeelding ]
Haar eigen verklaring maakt van haar eigen bewering een feit? :')

Daarbij zeggen foto's met of zonder flits niet zoveel over hoe donker het voor het oog werkelijk is, zeker niet als je al een tijdje in dat donker rondloopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159143347
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 08:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarbij zeggen foto's met of zonder flits niet zoveel over hoe donker het voor het oog werkelijk is, zeker niet als je al een tijdje in dat donker rondloopt.
En er zit een felle zaklamp op de iPhone.
Dus zo donker is het niet.
Make my day!
  zaterdag 16 januari 2016 @ 08:49:22 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159143367
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 08:46 schreef agter het volgende:

[..]

En er zit een felle zaklamp op de iPhone.
Dus zo donker is het niet.
Oh, het is dus best gaaf als je dat ding (met zaklamp aan) een eind weg gooit.

Maar het NFI heeft dat ding onderzocht, als er andere vingerafdrukken dan die van Dascha, en degenen waarvan men weet dat ze het toestel na het vinden hebben vastgehouden, op zouden zitten, of helemaal geen vingerafdrukken meer, dan had men vast niet gemeld dat er geen bijzonderheden mee waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159143385
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 08:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, het is dus best gaaf als je dat ding (met zaklamp aan) een eind weg gooit.
In elk geval is het niet zo donker om je heen en zie je waar je loopt.
Make my day!
  zaterdag 16 januari 2016 @ 08:53:16 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159143404
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 08:50 schreef agter het volgende:

[..]

In elk geval is het niet zo donker om je heen en zie je waar je loopt.
Dat is het sowieso bijna nooit, zeker binnen de bebouwde kom niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 januari 2016 @ 09:26:39 #208
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_159143631
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:43 schreef StaceySinger het volgende:
foto Zonder flits

[ afbeelding ]
bedankt voor het delen van je foto's.
pi_159143894
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 01:43 schreef StaceySinger het volgende:
foto Zonder flits

[ afbeelding ]
Ik geloof dat het donker is, maar zo een lamp heeft enorm veel invloed op de belichtingsmeter van je camera, even aangenomen dat je auto-exposure gebruikt hebt (zoals telefooncamera's bijvoorbeeld doen)

Als die lamp niet op je belichtingsmeter had geschenen, dan had je waarschijnlijk van alles kunnen zien op die foto omdat ie langer belicht zou zijn. Wel met veel ruis, maar toch.

Je moet erg voorzichtig zijn met conclusies over wat je wel of niet ziet aan de hand van fotos. Ik weer in dit geval vrij zeker dat je in werkelijkheid veel meer ziet dan op de foto, en dat dat komt omdat door die lamp de foto onderbelicht is. Met zo een lamp moet je daar meer kunnen zien dan alleen maar zwart.

Als ik dan mijn conclusie mag trekken, gebaseerd op mijn technische kennis van fotografie: dit is een onderbelichte foto die veel donkerder is dan wat je in werkelijkheid zou zien. Dat dit is "wat je ziet als je de Zandweg inslaat" neem ik met een flinke korrel zout. Waarschijnlijk zie je meer, dat jan eigenlijk niet anders, alleen al vanwege die lamp die daar hangt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2016 10:03:58 ]
pi_159145065
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 10:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik geloof dat het donker is, maar zo een lamp heeft enorm veel invloed op de belichtingsmeter van je camera, even aangenomen dat je auto-exposure gebruikt hebt (zoals telefooncamera's bijvoorbeeld doen)

Als die lamp niet op je belichtingsmeter had geschenen, dan had je waarschijnlijk van alles kunnen zien op die foto omdat ie langer belicht zou zijn. Wel met veel ruis, maar toch.

Je moet erg voorzichtig zijn met conclusies over wat je wel of niet ziet aan de hand van fotos. Ik weer in dit geval vrij zeker dat je in werkelijkheid veel meer ziet dan op de foto, en dat dat komt omdat door die lamp de foto onderbelicht is. Met zo een lamp moet je daar meer kunnen zien dan alleen maar zwart.

Als ik dan mijn conclusie mag trekken, gebaseerd op mijn technische kennis van fotografie: dit is een onderbelichte foto die veel donkerder is dan wat je in werkelijkheid zou zien. Dat dit is "wat je ziet als je de Zandweg inslaat" neem ik met een flinke korrel zout. Waarschijnlijk zie je meer, dat jan eigenlijk niet anders, alleen al vanwege die lamp die daar hangt.
Het is daar aardedonker. Het is daar bos. Er is geen verlichting. Neem maar aan dat het er stikdonker is in de nacht. Dat ene lampje aan het hek verlicht alleen dat kleine stukje. Dascha is verder het bos ingelopen. In theorie zou ze helemaal alleen zijn geweest(?). EN zonder lampje, want haar mobiel zou achter zijn gebleven in die klimop.

Als je in dat bos in het donker loopt, zonder verlichting, dan moet je dat bijna kruipend doen, om te voorkomen dat je om de haverklap struikelt.

Probeer het uit?
pi_159145480
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:25 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Het is daar aardedonker. Het is daar bos. Er is geen verlichting. Neem maar aan dat het er stikdonker is in de nacht. Dat ene lampje aan het hek verlicht alleen dat kleine stukje. Dascha is verder het bos ingelopen. In theorie zou ze helemaal alleen zijn geweest(?). EN zonder lampje, want haar mobiel zou achter zijn gebleven in die klimop.

Als je in dat bos in het donker loopt, zonder verlichting, dan moet je dat bijna kruipend doen, om te voorkomen dat je om de haverklap struikelt.

Probeer het uit?
Ik geloof best dat het daar donker is. Dat is het punt niet. Het punt is dat er een foto wordt geplaatst met de opmerking "dit is wat je 's nachts daar ziet". Het lijkt me dat dat niet waar kan zijn. Dat die foto wel pikzwart is, dat valt te verklaren. Maar als daar een lamp hangt zie je gegarandeerd meer dan op die foto te zien is.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 11:56:23 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159145605
quote:

[..]

Probeer het uit?
Ik weet niet hoe regelmatig jij 's nachts in het bos loopt, maar zelfs op de Veluwe, waar je kilometers van spoorlijnen en bebouwing vandaan kunt zijn, zie je in de nacht in het bos nog wel wat.
"Probeer het uit" lijkt me idd een goede suggestie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159145833
quote:

[..]

Probeer het uit?
Dat wil ik best wel doen als dit het dan ook niet in twijfel wordt genomen wat mijn conclusies zouden zijn.
pi_159146041
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:10 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dat wil ik best wel doen als dit het dan ook niet in twijfel wordt genomen wat mijn conclusies zouden zijn.
natuurlijk trekken ze het in twijfel, want ook al weet je wat je met je ogen hebt gezien overeenkomt met wat wij op de foto's hier zien dan geloven er een aantal mensen je nog steeds niet.
pi_159146120
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 08:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

huh, beweer jij nou dat het niet gaat om deze boom (waar een rode pijl bijstaat)

zaterdag 16 januari 2016 @ 12:26:13 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159146129
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:21 schreef suzi1 het volgende:

[..]

natuurlijk trekken ze het in twijfel, want ook al weet je wat je met je ogen hebt gezien overeenkomt met wat wij op de foto's hier zien dan geloven er een aantal mensen je nog steeds niet.
Als dat wat hij met z'n ogen ziet niet overeenkomt met de foto's, geloven degenen die de foto's geloven hem niet.

Iedereen die wel eens een tijdje in een echt donker bos heeft gelopen weet dat je best wat ziet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 januari 2016 @ 12:27:18 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159146151
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:25 schreef suzi1 het volgende:

[..]

huh, beweer jij nou dat het niet gaat om deze boom (waar een rode pijl bijstaat)

[ afbeelding ]
Ik beweer alleen dat een bewering van Stacey geen feit wordt omdat ze zelf claimt dat er geen andere bomen staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159146195
op mijn reactie dat haar rode pijl nu een feit is.
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik beweer alleen dat een bewering van Stacey geen feit wordt omdat ze zelf claimt dat er geen andere bomen staan.
aha, dat er misschien afgelopen week een paar bomen gekapt zijn,
heb je een punt ja
  zaterdag 16 januari 2016 @ 12:35:38 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159146302
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:28 schreef suzi1 het volgende:
op mijn reactie dat haar rode pijl nu een feit is.

[..]

aha, dat er misschien afgelopen week een paar bomen gekapt zijn,
heb je een punt ja
Ook als er geen bomen gekapt zijn.

Het is nog geen feit dat die telefoon in die klimop gevonden is omdat Stacey die boom aanwijst en stelt dat er genoeg andere bomen op het terrein zijn.

Je kunt niet je eigen beweringen tot feit maken door te stellen dat het zo is omdat je het gezien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159146334
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:21 schreef suzi1 het volgende:

[..]

Foto's maken in het donker is volkomen zinloos om de werkelijkheid weer te geven. Foto's overdag geven al niet eens de werkelijkheid weer. Elk beeldscherm geeft de kleuren bijvoorbeeld al wat anders neer.

En dan kan je ook nog meenemen dat de ene persoon beter ziet dan de ander in het donker.

Net als de mogelijke wilde dieren die daar rondlopen. Wilde zwijnen ben ik er nog niet tegengekomen. Hertjes, eekhoorns, vossen en de grazende koeien wel. Allemaal behalve die sullige koeien lopen ze hard voor je weg. Die koeien kan je gerust hardlopen op een paar meter afstand langsgaanzonder dat ze schrikken of wat dan ook. Maar goed sommige mensenzijn nu eenmaal bang voor een wild dier. Het irritantse dier wat ik daar tegenkom zijn rode mieren.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 12:43:43 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159146446
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:37 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Foto's maken in het donker is volkomen zinloos om de werkelijkheid weer te geven. Foto's overdag geven al niet eens de werkelijkheid weer. Elk beeldscherm geeft de kleuren bijvoorbeeld al wat anders neer.

En dan kan je ook nog meenemen dat de ene persoon beter ziet dan de ander in het donker.

Net als de mogelijke wilde dieren die daar rondlopen. Wilde zwijnen ben ik er nog niet tegengekomen. Hertjes, eekhoorns, vossen en de grazende koeien wel. Allemaal behalve die sullige koeien lopen ze hard voor je weg. Die koeien kan je gerust hardlopen op een paar meter afstand langsgaanzonder dat ze schrikken of wat dan ook. Maar goed sommige mensenzijn nu eenmaal bang voor een wild dier. Het irritantse dier wat ik daar tegenkom zijn rode mieren.
Koeien op dat 200 meter reepje bomen tussen de Utrechtseweg en het spoor? :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159146614
Dus er gaan nu zelfs mensen naar de plek des onheils om detective te spelen?

... Echt waar? Iets met creepy sensatiezucht ...
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 16 januari 2016 @ 12:55:31 #223
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_159146701
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:51 schreef probeer het volgende:

ik in hilversum woonde of daar vaak kwam, zou ik ook wel even langs die boom zijn gelopen denk ik.
pi_159146713
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik in hilversum woonde of daar vaak kwam, zou ik ook wel even langs die boom zijn gelopen denk ik.
Er een keer langslopen lijkt me van een heel andere orde dan de gehele omgeving fotograferen.
pi_159146786
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Koeien op dat 200 meter reepje bomen tussen de Utrechtseweg en het spoor? :o
Op dat stukje verwacht ik eerlijk gezegd nauwelijks wild tegen te komen.
pi_159146928
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 12:51 schreef probeer het volgende:

Ach ik loop vaker in dat gebied en ik heb nog een hoofdlamp die ik moet uit testen.
De vorige keer wam ik er langs toen ik even bij dat rare stukje asfalt bij de afslag op de a 27 was gaan kijken en dan loop je er gewoon langs.

https://connect.garmin.com/modern/activity/998217628
  zaterdag 16 januari 2016 @ 13:08:36 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159146965
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Op dat stukje verwacht ik eerlijk gezegd nauwelijks wild tegen te komen.
Ik ook niet, daarbij is zo'n reepje bomen van 200 meter qua licht en donker een ander verhaal dan daar waar je werkelijk in het bos zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159146972
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe regelmatig jij 's nachts in het bos loopt, maar zelfs op de Veluwe, waar je kilometers van spoorlijnen en bebouwing vandaan kunt zijn, zie je in de nacht in het bos nog wel wat.
"Probeer het uit" lijkt me idd een goede suggestie.
Dat hangt ervan af hoe ver de bomen van elkaar af staan, hoe breed het pad is en of er bewolking is, etc, etc, etc.

De bomen in dat bos waar Dascha liep, staan redelijk dicht op elkaar. Het is daar dicht bebost, althans, dicht genoeg om het er in de nacht pikkedonker te worden.

Probeer jij het uit? Kost je slechts enkele uren. Even een retourtje Hilversum.
pi_159146982
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:07 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ach ik loop vaker in dat gebied en ik heb nog een hoofdlamp die ik moet uit testen.
De vorige keer wam ik er langs toen ik even bij dat rare stukje asfalt bij de afslag op de a 27 was gaan kijken en dan loop je er gewoon langs.

https://connect.garmin.com/modern/activity/998217628
Nog steeds iets heel anders dan specifiek naar die plek gaan met als enige doel om foto's te maken betreffende deze zaak.

Jij bent gewoon aan het wandelen/hardlopen en komt daar toevallig langs?
pi_159147801
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:08 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af hoe ver de bomen van elkaar af staan, hoe breed het pad is en of er bewolking is, etc, etc, etc.

De bomen in dat bos waar Dascha liep, staan redelijk dicht op elkaar. Het is daar dicht bebost, althans, dicht genoeg om het er in de nacht pikkedonker te worden.

Probeer jij het uit? Kost je slechts enkele uren. Even een retourtje Hilversum.
Klopt helemaal, de strook vanaf de Utrechtseweg tot aan het spoor is bijna 400 meter
Na de slagboom is een open stukje terrein en daarna staan de bomen dicht op elkaar.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 13:56:59 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159147950
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 13:50 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Klopt helemaal, de strook vanaf de Utrechtseweg tot aan het spoor is bijna 400 meter
Na de slagboom is een open stukje terrein en daarna staan de bomen dicht op elkaar.
300 meter is niet "bijna 400 meter". De Zandweg is tot het eind van het zandpad 300 meter, de Maartensdijkseweg van de Utrechtseweg tot het spoor 400 meter, maar die heeft ze niet gelopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159148056
de Zandweg tot aan het spoor

Maartensdijkseweg tot aan het spoor

zaterdag 16 januari 2016 @ 14:07:10 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159148108

Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 januari 2016 @ 14:08:02 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159148122
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:04 schreef StaceySinger het volgende:
de Zandweg tot aan het spoor

[ afbeelding ]

Maartensdijkseweg tot aan het spoor

[ afbeelding ]
Op de zandweg kun je niet tot aan het spoor komen... daarom was ze langs het hek gelopen.

Maar goed, ook je foto's geven meer dan duidelijk aan dat het niet de hele breedte van de strook bebost is, dat zal ongeveer zo'n 200 meter zijn, als het dat al haalt, van de open plek tot het spoor.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159148183
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op de zandweg kun je niet tot aan het spoor komen... daarom was ze langs het hek gelopen.

Echt waar? ik wist niet dat dat de reden was.
pi_159148536
Wat is nou het doel van dit topic? Er is werkelijk niets dat er op wijst dat er geen kwade opzet is, gewoon een onzeker meisje dat zelfmoord pleegt, of dacht je nu echt dat je het gaat lukken om ongezien een meisje de rails op te slepen, en daar ongezien mee weg te komen, nog maar afgezien dat je dat geen kilometers met iemand gaat slepen.
pi_159149606
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 14:28 schreef raptorix het volgende:
Wat is nou het doel van dit topic? Er is werkelijk niets dat er op wijst dat er geen kwade opzet is
niets dat er op wijst dat er wel kwade opzet is bedoel denk ik :+
pi_159149971
quote:
Wat is nou het doel van dit topic?
Doet er niet zo veel toe, als mensen hier detective willen spelen moet dat kunnen.

Degenen die het daar niet mee eens zijn moeten dit topic dan maar negeren.
pi_159150071
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

Doet er niet zo veel toe, als mensen hier detective willen spelen moet dat kunnen.

Is het dan niet beter om het van nws naar bnw te verplaatsen?
pi_159150305
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:57 schreef marsan het volgende:

[..]

Is het dan niet beter om het van nws naar bnw te verplaatsen?
Is niet echt nodig.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 16:55:34 #241
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_159151133
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Is niet echt nodig.
Waarom is het wel nodig om mijn constatering te verwijderen?
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_159151822
quote:
.........gewoon een onzeker meisje dat zelfmoord pleegt..........
Er zijn twee opties. Dascha heeft zelfmoord gepleegd óf er zijn bij dit drama derden betrokken.

Waarom verzet tegen dit laatste?

Waarom er vanuit gaan dat Dascha onzeker zou zijn?

Haar ID en haar GSM zijn dicht bij elkaar gevonden op een locatie die niet erg fris overkomt.

Geeft dit laatste niet te denken?
pi_159152111
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 15:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

Er is met een goede reden een soortgelijke detective reeks gesloten. Deze reeks verloopt al bijna net zoals de K&L reeks met dezelfde speculerende leden. In deze sectie verwacht je eigenlijk een hoger niveau maar misschien zijn mijn verwachtingen gewoon te hoog
pi_159152123
die telefoon gooi je echt niet met een boog over het hek die boom in
en als ze hem er zelf heen had gebracht dan was die hond daar ook wel even gaan snuffelen
pi_159152313
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 16:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarom is het wel nodig om mijn constatering te verwijderen?
Omdat klachten over andere users hier niet horen.
pi_159152318
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:39 schreef suzi1 het volgende:
die telefoon gooi je echt niet met een boog over het hek die boom in
en als ze hem er zelf heen had gebracht dan was die hond daar ook wel even gaan snuffelen
klopt helemaal
sterker nog > je ziet als het donker is die hele boom niet !!!!!
Toen ik er gisteren was kwam er nog een klein beetje omgevingslicht uit de woningen & flatjes,
maar na een uur of 1 's nachts zal dat bij iedereen uit zijn.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 17:49:14 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159152360
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:47 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

klopt helemaal
sterker nog > je ziet als het donker is die hele boom niet !!!!!
Toen ik er gisteren was kwam er nog een klein beetje omgevingslicht uit de woningen & flatjes,
maar na een uur of 1 's nachts zal dat bij iedereen uit zijn.
Waarom zou je denken dat iemand haar telefoon weggooit met die boom als doel?

Daarbij is het een aanname dat het 's nachts wel donker zal zijn omdat "bij iedereen het licht uit zal zijn".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159152501
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

zoals ik al eerder schreef, er is een grote kans dat iemand hem daar later heen heeft gebracht.

kan iemand zijn die hem eerder gevonden heeft
en na alle berichten erover toch is in gaan zien dat de ouders er misschien wel de nodige info uit terug kunnen halen
en verder niet met die telefoon in verband wilde worden gebracht. (als vedachte van wat dan ook)
pi_159152639
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:54 schreef suzi1 het volgende:

[..]

zoals ik al eerder schreef, er is een grote kans dat iemand hem daar later heen heeft gebracht.

en na alle berichten erover toch is in gaan zien dat de ouders er misschien wel de nodige info uit terug kunnen halen
en verder niet met die telefoon in verband wilde worden gebracht. (als vedachte van wat dan ook)
idd alles is nog mogelijk -
dit zegt Bernhard Jens erover. ,,We weten niet eens zeker of de telefoon daar wel al die tijd heeft gelegen.’’

In de uiterste hoek van een braakliggend terrein, bestemd voor nog een twee-onder-eenkapper, vonden jongetjes uit de straat er woensdagmiddag de iPhone van Dascha Graafsma. In een klimop die rond een boom woekert. Echt zo’n plekje op een stukje ’huttenbouwparadijs’ waar jochies wel en speurhonden niet komen. Want reken maar dat hier door de zoekhond van stichting Signi en speurhonden van de politie is gezocht, verzekert politiewoordvoerder Bernhard Jens. ,,We weten niet eens zeker of de telefoon daar wel al die tijd heeft gelegen.’’
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:07:26 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159152793
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:54 schreef suzi1 het volgende:

[..]

Nee, die kans is helemaal niet groot, maar die kans is vooral gewenst als je een derde in deze zaak wilt betrekken.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat iemand anders de telefoon daar geplaatst zou hebben, ook geen vingerafdrukken of het ontbreken van vingerafdrukken.
Dit hele "iemand zal hem wel geplaatst hebben" is puur gebaseerd op het idee dat er sowieso wel iemand bij betrokken moet zijn, zie ook de "wat doet zo'n meisje daar alleen midden in de nacht" opmerkingen, en het feit dat men vindt dat je een telefoon niet zo ver kunt gooien....
Hoe ver dat "zo ver" dan precies is maakt niet uit, op basis van de beperkte informatie die bekendgemaakt is over haar route zijn er mensen die besloten hebben dat het niet kan.

Er is geen enkele andere bron dat er een derde bij betrokken moet zijn dan de eigen fantasie.
En die fantasie baseert dat weer op dingen als "wat doet zo'n meisje daar alleen?", maar dat ze uren later alleen op het spoor op een trein stond te wachten is nog veel vreemder, en dat is de officiële verklaring, waar ook de ouders zich inmiddels, op basis van de bewijzen, in kunnen vinden.

Als de ouders ook nog compleet in ongeloof waren dan had ik nog iets kunnen begrijpen van deze "zoektocht" naar een derde, maar niemand die kennis van de feiten heeft twijfelt, er wordt alleen getwijfeld en met ongeloof gereageerd door de mensen die geen kennis van het complete dossier hebben.
Dit is geen zaak waar de ouders nog steeds niet overtuigd zijn van de conclusie van de politie, of waar de ouders tegen een muur lopen bij de politie, deze zaak is gewoon rond voor de mensen die de feiten hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:07:52 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159152801
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:00 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

idd alles is nog mogelijk -
dit zegt Bernhard Jens erover. ,,We weten niet eens zeker of de telefoon daar wel al die tijd heeft gelegen.’’

In de uiterste hoek van een braakliggend terrein, bestemd voor nog een twee-onder-eenkapper, vonden jongetjes uit de straat er woensdagmiddag de iPhone van Dascha Graafsma. In een klimop die rond een boom woekert. Echt zo’n plekje op een stukje ’huttenbouwparadijs’ waar jochies wel en speurhonden niet komen. Want reken maar dat hier door de zoekhond van stichting Signi en speurhonden van de politie is gezocht, verzekert politiewoordvoerder Bernhard Jens. ,,We weten niet eens zeker of de telefoon daar wel al die tijd heeft gelegen.’’
Linkje?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159152832
quote:

[..]

Daarbij is het een aanname dat het 's nachts wel donker zal zijn omdat "bij iedereen het licht uit zal zijn".
Niet weggooien, maar verstoppen, wegleggen.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:10:25 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159152876
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:08 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Niet weggooien, maar verstoppen, wegleggen.
Tenzij Dascha dat zelf gedaan heeft hè....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159152934
dus die route
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit hele "iemand zal hem wel geplaatst hebben" is puur gebaseerd op het idee dat er sowieso wel iemand bij betrokken moet zijn, zie ook de "wat doet zo'n meisje daar alleen midden in de nacht" opmerkingen, en het feit dat men vindt dat je een telefoon niet zo ver kunt gooien....
Hoe ver dat "zo ver" dan precies is maakt niet uit, op basis van de beperkte informatie die bekendgemaakt is over haar route zijn er mensen die besloten hebben dat het niet kan.
je zou toch denken dat ze de complete route bekend maken wanneer er gevraagd wordt om hulp van omwonenden of wie daar rond hebben gelopen.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:13:34 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159152963
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:12 schreef suzi1 het volgende:
dus die route

[..]

je zou toch denken dat ze de complete route bekend maken wanneer er gevraagd wordt om hulp van omwonenden of wie daar rond hebben gelopen.
Op wat je zou denken kun je geen lekentheorie baseren, daarbij hoeven ze helemaal niet bekend te maken waar ze precies op Zeshoven gelopen heeft, als ze daar sporen hebben aangetroffen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159152970
jij geeft er ook maar een draai aan zo te lezen
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:15:54 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153005
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:14 schreef suzi1 het volgende:
jij geeft er ook maar een draai aan zo te lezen
Oh? Omdat ik niet meega in het "hij moet er neergelegd zijn door een derde" verhaal?
Omdat ik naar een linkje vraag van een stuk dat met google helemaal niet te vinden is?

Omdat ik het niet "verdacht" vind? Nee, ik vind het niet verdacht, mensen die een paar uur later zelfmoord plegen kunnen wel vreemdere dingen doen, en daarvan verwacht ik iig niet dat alles wat ze doen maar logisch is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159153050
nee betreffende de info die naar buiten is gebracht, dat ze routes achterwege hebben gelaten enzo
pi_159153159
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 17:38 schreef Ericr het volgende:

[..]

Er is met een goede reden een soortgelijke detective reeks gesloten. Deze reeks verloopt al bijna net zoals de K&L reeks met dezelfde speculerende leden. In deze sectie verwacht je eigenlijk een hoger niveau maar misschien zijn mijn verwachtingen gewoon te hoog
Het zoeken naar waarheid en gerechtigheid is een deugd.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:23:47 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153186
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:17 schreef suzi1 het volgende:
nee betreffende de info die naar buiten is gebracht, dat ze routes achterwege hebben gelaten enzo
Verzin je dat nou zelf van mijn opmerking over de beperkte informatie over de route?

Zo kunnen we nog wel even.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159153189
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, die kans is helemaal niet groot, maar die kans is vooral gewenst als je een derde in deze zaak wilt betrekken.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat iemand anders de telefoon daar geplaatst zou hebben, ook geen vingerafdrukken of het ontbreken van vingerafdrukken.

Er is geen enkele andere bron dat er een derde bij betrokken moet zijn dan de eigen fantasie.
En die fantasie baseert dat weer op dingen als "wat doet zo'n meisje daar alleen?", maar dat ze uren later alleen op het spoor op een trein stond te wachten is nog veel vreemder, en dat is de officiële verklaring, waar ook de ouders zich inmiddels, op basis van de bewijzen, in kunnen vinden.

Als de ouders ook nog compleet in ongeloof waren dan had ik nog iets kunnen begrijpen van deze "zoektocht" naar een derde, maar niemand die kennis van de feiten heeft twijfelt, er wordt alleen getwijfeld en met ongeloof gereageerd door de mensen die geen kennis van het complete dossier hebben.
Dit is geen zaak waar de ouders nog steeds niet overtuigd zijn van de conclusie van de politie, of waar de ouders tegen een muur lopen bij de politie, deze zaak is gewoon rond voor de mensen die de feiten hebben.
Aangezien je blijkbaar de ouders hebt gesproken, ben ik heel benieuwd naar je verklaring waar ze 3 uur lang geweest is die nacht.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:25:02 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153211
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:22 schreef gynaika het volgende:

[..]

Het zoeken naar waarheid en gerechtigheid is een deugd.
En op basis van welke feiten denk jij te kunnen concluderen dat de waarheid nog niet bekend is, en dat deze anders zou zijn dan de officiële verklaring?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159153217
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Verzin je dat nou zelf van mijn opmerking over de beperkte informatie over de route?

Zo kunnen we nog wel even.
Hoe kom je er trouwens bij dat die boom een "doel" was?
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:25:54 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153243
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

[..]

Aangezien je blijkbaar de ouders hebt gesproken, ben ik heel benieuwd naar je verklaring waar ze 3 uur lang geweest is die nacht.
En op basis waarvan verzin jij dat dan nou weer?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:26:47 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153264
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hoe kom je er trouwens bij dat die boom een "doel" was?
Ik kom daar helemaal niet bij.
Sterker nog; ik vraag nota bene waarom anderen denken dat die boom het doel zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:27:21 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153279
Maar heeft Stacey al een linkje naar haar post waarin ze Bernhard Jens quote?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159153293
quote:
quote:
Op wat je zou denken kun je geen lekentheorie baseren, daarbij hoeven ze helemaal niet bekend te maken waar ze precies op Zeshoven gelopen heeft, als ze daar sporen hebben aangetroffen.
met bovenstaande bedoel je toch dat niet alles bekend is gemaakt??
pi_159153298
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kom daar helemaal niet bij.
Sterker nog; ik vraag nota bene waarom anderen denken dat die boom het doel zou zijn.
Wie dan?
Ja, jij beweert hier een hoop voor anderen en namens anderen.
pi_159153314
Leandra, houd jij niet van onderzoeken?
pi_159153326
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:27 schreef Leandra het volgende:
Maar heeft Stacey al een linkje naar haar post waarin ze Bernhard Jens quote?
Ja, gooi en eemlander van 7 januari
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:30:38 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153366
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:27 schreef suzi1 het volgende:

[..]

[..]

met bovenstaande bedoel je toch dat niet alles bekend is gemaakt??
Nee ik bedoel precies wat daar staat, daar staat namelijk "daarbij hoeven ze helemaal niet bekend te maken waar ze precies op Zeshoven gelopen heeft".

Ik weet niet welk deel daarvan je niet begrijpt, maar er staat zeker niet dat ze niet de complete route bekendgemaakt hebben, daar staat alleen dat ze mogelijk niet de exacte route bekendgemaakt hebben (voor zover ze die überhaupt al meter voor meter konden vastleggen).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159153379
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

En op basis waarvan verzin jij dat dan nou weer?
Jouw opmerkingen en aannames.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:31:37 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153398
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, gooi en eemlander van 7 januari
Linkje.... zo werkt het in NWS. Het komt niet boven met een google search van de tekst, als je hier quote mag er een linkje bij, naar het artikel, geen verwijzing naar een krant van 9 dagen geleden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159153400
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee ik bedoel precies wat daar staat, daar staat namelijk "daarbij hoeven ze helemaal niet bekend te maken waar ze precies op Zeshoven gelopen heeft".

Ik weet niet welk deel daarvan je niet begrijpt, maar er staat zeker niet dat ze niet de complete route bekendgemaakt hebben, daar staat alleen dat ze mogelijk niet de exacte route bekendgemaakt hebben (voor zover ze die überhaupt al meter voor meter konden vastleggen).
Dat pad heet onder de Bogen, komt niet eens voor in de artikelen.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:32:49 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153420
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:28 schreef RapaNui het volgende:
Leandra, houd jij niet van onderzoeken?
Ja, als er iets onderzocht moet worden, ik hou niet van het uitventen van de dood van andermans kind ter eer en meerdere glorie van mijn eigen zelfgenoegzaamheid.

Wat moet hier onderzocht worden dan? Vragen de ouders daar nog steeds om?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159153455
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:30 schreef Leandra het volgende:
...
Lieve Leandra.

Een welgemeend en goed bedoeld advies.

"gekken en dwazen schrijven hun namen op deuren en glazen"

Laat ze lekker Holmes spelen hier, men wil geen waarheid en is daar ook totaal niet in geinterresseerd, men wil complotten, reptilians en schandalen. En als die er niet zijn dan bedenkt men die zelf wel. En hoe je ook lult of doet, je brengt ze toch niet op andere gedachten.

Oftewel: Laat ze d'r lekker in stikken in dit topic en ga d'r niet meer tegenin.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:34:58 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153458
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Jouw opmerkingen en aannames.
Dan moet je eens gaan lezen, en mijn opmerkingen niet verdraaien voor je eigen gewin.
Of zijn er nog nieuwsberichten van de ouders van de laatste weken waaruit blijkt dat ze nog steeds niet geloven dat hun dochter zelfmoord gepleegd heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159153464
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Linkje.... zo werkt het in NWS. Het komt niet boven met een google search van de tekst, als je hier quote mag er een linkje bij, naar het artikel, geen verwijzing naar een krant van 9 dagen geleden.
Is van de betaalde site, daar mag je geen linkje van posten, maar dat weet je toch?
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:35:49 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153476
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:34 schreef hottentot het volgende:

[..]

Lieve Leandra.

Een welgemeend en goed bedoeld advies.

"gekken en dwazen schrijven hun namen op deuren en glazen"

Laat ze lekker Holmes spelen hier, men wil geen waarheid en is daar ook totaal niet in geinterresseerd, men wil complotten, reptilians en schandalen. En als die er niet zijn dan bedenkt men die zelf wel. En hoe je ook lult of doet, je brengt ze toch niet op andere gedachten.

Oftewel: Laat ze d'r lekker in stikken in dit topic en ga d'r niet meer tegenin.
Nee, ik vind het werkelijk stuitend en respectloos wat er gebeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:37:06 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153492
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is van de betaalde site, daar mag je geen linkje van posten, maar dat weet je toch?
Als het op een betaalde site is en je er niet van mag linken dan moet je het ook niet quoten.

Maar goed, bronvermelding graag.... een linkje dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159153543
quote:

[..]

nee hoor is niet betaald
je moet even je email doorgeven en dan mag je 10 betaal artikelen lezen
très simple
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:40:01 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153555
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

nee hoor is niet betaald
je moet even je email doorgeven en dan mag je 10 betaal artikelen lezen
très simple
Mooi, linkje naar het artikel waar je uit gequote hebt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159153561
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als het op een betaalde site is en je er niet van mag linken dan moet je het ook niet quoten.

Maar goed, bronvermelding graag.... een linkje dus.
Laat dat koninginnengedrag maar achterwege...

Bron is gegeven en je mag het zelf gaan opzoeken. Dat zijn de regels hier en daar mag je het mee doen.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:42:01 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153591
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Bron is gegeven en je mag het zelf gaan opzoeken. Dat zijn de regels hier en daar mag je het mee doen.
Nee, zo werkt het niet, als je hier claimt een quote te posten dan doe je daar gewoon een link bij.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159153653
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet, als je hier claimt een quote te posten dan doe je daar gewoon een link bij.
Nette mensen doen dat, ja.
Make my day!
pi_159153684
quote:

[..]

Een linkje ook al niet? Is dat nieuw?

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik wist niet dat jij de regels maakt.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2016 18:47:45 ]
pi_159153714
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, als er iets onderzocht moet worden, ik hou niet van het uitventen van de dood van andermans kind ter eer en meerdere glorie van mijn eigen zelfgenoegzaamheid.

Wat moet hier onderzocht worden dan? Vragen de ouders daar nog steeds om?
Als er meer vragen zijn dan antwoorden en men kan redelijk snel zaken verifiëren, waarom niet?

Er zit nog altijd een tijdsgat van 2 uur tussen 02.25 en de aanrijding. Waar was Dascha toen?

Iemand heeft geopperd dat Dascha misschien ergens op een bankje in slaap zou kunnen zijn gevallen. Ik verwacht dat niet, omdat het daar veel te koud voor was. RETEkoud. Je raakt snel onderkoeld in je slaap. En ook omdat haar vriendinnen en de discobaas beweren naar haar te hebben gezocht - buiten. Dan zou ze zich goed moeten hebben verstopt, 3 uur lang. Zou ze zich bij die boom hebben verstopt? Waarom heeft die speurhond het mobieltje toen niet gevonden?
pi_159153720
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, vorige maand is er drie keer een link verwijderd omdat die van dezelfde site kwamen.
pi_159153746
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:46 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

[..]

Ik wist niet dat jij de regels maakt.

Is toen uitgelegd door een mod in het vorige topic. Ik maak die regels niet.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:48:49 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153749
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, vorige maand is er drie keer een link verwijderd omdat die van dezelfde site kwamen.
En de bijbehorende "quote" ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159153766
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

En de bijbehorende "quote" ook.
Dus deze wordt ws ook verwijderd.
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:49:52 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153769
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:47 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Als er meer vragen zijn dan antwoorden en men kan redelijk snel zaken verifiëren, waarom niet?

Er zit nog altijd een tijdsgat van 2 uur tussen 02.25 en de aanrijding. Waar was Dascha toen?

Iemand heeft geopperd dat Dascha misschien ergens op een bankje in slaap zou kunnen zijn gevallen. Ik verwacht dat niet, omdat het daar veel te koud voor was. RETEkoud. Je raakt snel onderkoeld in je slaap. En ook omdat haar vriendinnen en de discobaas beweren naar haar te hebben gezocht - buiten. Dan zou ze zich goed moeten hebben verstopt, 3 uur lang. Zou ze zich bij die boom hebben verstopt? Waarom heeft die speurhond het mobieltje toen niet gevonden?
Omdat het respectloos is. Daarom niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 januari 2016 @ 18:50:15 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159153777
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus deze wordt ws ook verwijderd.
Of er wordt gewoon met een link gequote.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159153790
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Is toen uitgelegd door een mod in het vorige topic. Ik maak die regels niet.
We hebben het over linkjes. Niet over copy-paste van teksten achter een inlog. Wat moet ik verder nog uitleggen?
pi_159153803
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

We hebben het over linkjes. Niet over copy-paste van teksten achter een inlog. Wat moet ik verder nog uitleggen?
Waarom die vorige maand dan verwijderd zijn?
pi_159153820
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waarom die vorige maand dan verwijderd zijn?
Waarschijnlijk ging het niet om het linkje maar om de gequote tekst.
pi_159153851
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 18:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ging het niet om het linkje maar om de gequote tekst.
Kijk, jij begrijpt het :D
pi_159154274
HILVERSUM - ,,De politie is nog bij ons aan de deur geweest. Die avond liet ik rond twaalf uur nog de hond uit. Maar ik heb haar niet gezien. Niet dat ik iets had kunnen voorkomen. Maar ze liep zonder jas. ’Gaat het?’ had ik in elk geval gevraagd’’, zegt een bewoner van de Zeshoven in Hilversum.
Door Henk Runhaar - 7-1-2016, 15:28 (Update 7-1-2016, 16:15)
Zeshoven in Hilversum 'hot' door drama

zal kijken of ik de link nog kan vinden
pi_159154516
pi_159154523
Op de mobiele telefoon van Dascha Graafsma is geen informatie gevonden die nog niet bekend was bij de politie. De telefoon is onderzocht door het Nationaal Forensisch Instituut.Het 16-jarige meisje kwam eind november bij een onbewaakte spoorwegovergang in de buurt van Hilversum Sportpark om het leven.

Haar mobieltje werd vorige week gevonden door spelende kinderen in Zeshoven, vlakbij de plek waar eerder haar identiteitsbewijs werd aangetroffen. Het NFI moest het toestel een tijd laten drogen in een speciale droogkast, aldus de Gooi en Eemlander. De familie van Dascha geloofde niet dat ze zichzelf van het leven had beroofd.

http://rtihilversum.nl/nieuws/
pi_159154527
vol alweer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')