het zijn lampen die het een machinist mogelijk maken om in donker objecten (en dus mensen) op of bij het spoor voor zich te zien.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat zijn geen bouwlampen of breedstralers.
Overweg was juist niet verlicht, is daar pikdonker.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 11:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Aannames, aannames ...
Overwegen zijn vrijwel altijd verlicht. Zeker bij stations.
Dan even je rekensommetje: laten we aannemen, want we weten het niet, dat de snelheid 90km/h was. Dat is 25 meter per seconde. Het is gebruikelijk om in het verkeer uit te gaan van een (pessimistische) reactietijd van een seconde. Als je daar van uit gaat en je kan nog snel even claxonneren dan is de afstand in ieder geval groter dan 25 meter geweest, maar 50 meter (2 seconden) zou prima kunnen. Als die trein daar langzamer reed dan kan het zomaar nog dichterbij zijn geweest. 100-150 meter is erg veel hoor.
Maar goed, wat wil je hier eigenlijk mee bereiken? Aantonen dat de machinist in het complot zit?
O ja want dan kan hij op tijd stoppenquote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
het zijn lampen die het een machinist mogelijk maken om in donker objecten (en dus mensen) op of bij het spoor voor zich te zien.
Ging toch niet om het stoppen, maar om het zicht.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
O ja want dan kan hij op tijd stoppen
Ik heb geen doel, ik ken die verklaring niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nogmaals: met welk doel willen jullie de verklaring van de machinist in twijfel trekken?
Machinisten kijken toch naar de lampen/seinen?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:19 schreef marsan het volgende:
[..]
Ging toch niet om het stoppen, maar om het zicht.
En naar het spoor.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Machinisten kijken toch naar de lampen/seinen?
dat kan hij bij daglicht ook nietquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
O ja want dan kan hij op tijd stoppen
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zicht van 50 meter in het donker, meisje op het spoor op een tijdstip dat je er niemand verwacht en dan zo'n gedetailleerde beschrijving. Ja, ik denk er het mijne van.
Ik vind het absurd. Het lijkt wel alsof sommige mensen alles in twijfel moeten trekken, bijna uit een soort ziekelijke dwang. Om bevrediging te kunnen halen uit het idee dat ze iets 'hoogst opmerkelijks' hebben gevonden.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb geen doel, ik ken die verklaring niet.
Welke overweg was het? Hilversum sportpark? Daar staan gewoon straatlantaarns.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Overweg was juist niet verlicht, is daar pikdonker.
Omgeving Hilversum is maximaal 130km/pu, maar in bebouwde gebieden en stations is de passeer snelheid bijna altijd 80km/pu, met uitzonderingen van 100km/pu (er zijn een paar punten van 160km/pu maar niet in die omgeving)quote:Op zaterdag 9 januari 2016 12:12 schreef StaceySinger het volgende:
ik vond dit :
Een machinist moet een goed reactievermogen hebben, vanwege de vele borden en seinpalen langs het spoor.
Als het donker of mistig is, heb je maar een paar meter zicht, terwijl we 140 kilometer per uur blijven rijden.
Je moet dan toch op de borden kunnen reageren.
http://oud.puntuit.nl/yord_article/657367
Laten we alle verklaringen van mensen die een ongeluk hebben gehad dan gelijk maar in twijfel trekken, het is nu niet dat je een botsing 10 seconden van te voren aan ziet komen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik kan me alleen niet voorstellen dat hij haar langer dan 2-3 seconden voor de klap gezien heeft.
Nee, niet deze.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Welke overweg was het? Hilversum sportpark? Daar staan gewoon straatlantaarns.
Nee het is een andere overgang. Naar mijn mening een redelijk overzichtelijke overgang ook al is het donker. Trein heeft neem ik aan wel lampen aan en die moet je dan op zeker zeer duidelijk aan zien komen, ongeacht van welke kant de trein kwam. Volgens de route die zij vermoedelijk heeft gelopen sta je ook niet zo maar even op het spoor.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Welke overweg was het? Hilversum sportpark? Daar staan gewoon straatlantaarns.
Je zegt ook niet tegen die ouders: "Ja sorry, ik werd zo kwaad, ik heb 'r een mep verkocht!" Voor hetzelfde geld krijg jij dan de schuld van haar beslissing voor de trein te stappen.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 17:04 schreef suzi1 het volgende:
en toch heeft ze daar al eens eerder gelopen, omdat ze in die omgeving op school zat
dus dat maakt het ook niet vreemd dat haar sporen daar zijn geroken. neem aan dat ze de dag(en) daarvoor ook daar liep of fietste.
een dag eerder of later zal niet maken dat de geur sterker is geweest, omdat de hind al zeker een week later werd ingezet.
dus of heel die route klopt is en blijft altijd nog de vraag.
die vriendinnen hebben in eerste instantie gezegt dat ze haar zoekend naar de grond zagen kijken in de club en dat er verder niets was voorgevallen
en dat ze zei, ik ga even plassen.
maar dat staat lijnrecht tegenover die ruzie met een klap en de nooduitgang.
dus leugens voor eigen bestwil?? welk bestwil..
mee eensquote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:32 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Het enige waar dat kind slachtoffer van is geworden is haar eigen puberbrein.
Dat de ouders wel bezorgd zijn op facebook maar pas later naar de politie bellen dat vind ik raarquote:Op vrijdag 8 januari 2016 15:26 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Maar wat denk je nu dan, dat pa wist dat ze op de spoorgovergang stond en daarom pas later heeft gebeld? Wat maakt het uit dat hij later heeft gebeld?
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb geen doel, ik ken die verklaring niet.
Met wat er in de media is verschenen over die verklaring, vraag ik me af hoe het mogelijk is. Overdag ja, in het pikkedonker nee.
Ik zeg nergens dat die man/vrouw liegt en ik vind het verschrikkelijk dat machinisten aan deze manier van zelfdoding worden blootgesteld. Ik hoop dat ze snel van die camera's monteren op de treinen zodat we hier niet in dit soort discussie's belanden.
quote:Op zaterdag 9 januari 2016 13:17 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Overweg was juist niet verlicht, is daar pikdonker.
Zicht van 50 meter in het donker, meisje op het spoor op een tijdstip dat je er niemand verwacht en dan zo'n gedetailleerde beschrijving. Ja, ik denk er het mijne van.
Zoals gezegd ik vind liegen een groot woord en ik ken natuurlijk de verklaring niet.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat hij haar langer dan 2-3 seconden voor de klap gezien heeft.
Zie: NWS / De onverklaarbare dood van Dascha Graafsma #16quote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:14 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Dat de ouders wel bezorgd zijn op facebook maar pas later naar de politie bellen dat vind ik raar
De vader plaats om 08.37 op facebook de vermissing,de politie weet om 09.30 dat het dascha was op het spoor
Of de politie is bij dascha thuis geweest om te vragen of iemand mee wil om dascha te identificeren of er is DNA opgehaald
Als er gevraagd is of er iemand mee kan om te kijken of het dascha was moet dit gebeurd zijn na het plaatsen van het facebook bericht (of plaats je dit toch nog ff?)
Als er DNA is opgehaald is dat ook na het plaatsen van het facebook bericht gebeurd?
Dat heb je nou al een paar keer gevraagd en daar is ook een aantal keer antwoord op gegeven. Lees je dat niet ?quote:Op zaterdag 9 januari 2016 22:14 schreef domdonorcel het volgende:
[..]
Als er DNA is opgehaald is dat ook na het plaatsen van het facebook bericht gebeurd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |