Nee, daar hebben ze niet aan gedacht!quote:Op maandag 11 januari 2016 08:26 schreef KingRadler het volgende:
hebben ze ook haar Social Media accounts gecontroleerd.
Stuk of accu leeg is niet hetzelfde als flink beschadigd:quote:Op zondag 10 januari 2016 20:42 schreef Physsic het volgende:
Hoe kom je erbij dat iemand de telefoon kapot heeft gegooid? "Stuk" is nogal een ruim begrip. Mensen gebruiken dat woord vaak alsin "mijn tablet is stuk", later blijkt dan gewoon de accu leeg te zijn. De telefoon ziet er aan de buitenkant in ieder geval niet "stuk" uit.
Dat de telefoon niet meer opstart en ook niet meer oplaadt dmv een normale lader is logisch. Wanneer een accu te lang niet wordt opgeladen (en wel nog in de telefoon blijft zitten), daalt de spanning tot onder de cut-off waarde. Uiteindelijk is de accu dan waardeloos.
Het laatste contact zou om/rond 02.25 zijn geweest. Dus toen stond het mobieltje (nog) aan. Dat is ongeveer 9-10 minuten nadat ze langs die bewakingscamera liep.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:48 schreef raptorix het volgende:
Had ze haar telefoon eigenlijk aan staan toen ze het cafe verliet?
De gemiddelde moderne mobiele telefoon raakt al beschadigd tot flink beschadigd als je hem van heuphoogte laat vallen (bij sommige telefoons kun je met een barst in het glas al helemaal niets meer), dus dat een telefoon flink beschadigd raakt als je hem een gooi geeft en die telefoon vervolgens nog 1½ maand in de natuur ligt is het eerder een wonder als hij niet beschadigd is.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:45 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Stuk of accu leeg is niet hetzelfde als flink beschadigd:
Het toestel was nat en flink beschadigd en is inmiddels naar het Nederlands Forensisch Instituut gestuurd, dat onderzoek gaat doen.
http://rtihilversum.nl/mobiele-telefoon-dascha-graafsma-gevonden/
Tenzij de telefoon er zo uit ziet:quote:Op maandag 11 januari 2016 10:49 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
Je doet je iPhone samen met de vloeistof in een zakje en laat deze een minuut of 7 dicht. Vervolgens haal je de telefoon uit het zakje en leg je hem voor 24 uur te drogen in het meegeleverde zakje. Is je iPhone helemaal droog, dan moet hij in de meeste gevallen weer normaal aangaan. Is dat niet het geval, dan adviseert de fabrikant om het toestel nogmaals 24 uur te laten drogen. De kans op succes ligt rond de 90 procent.
En je denkt dat dat ook werkt als dat ding 6 weken in weer en wind buiten heeft gelegen?quote:Op maandag 11 januari 2016 10:49 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
Je doet je iPhone samen met de vloeistof in een zakje en laat deze een minuut of 7 dicht. Vervolgens haal je de telefoon uit het zakje en leg je hem voor 24 uur te drogen in het meegeleverde zakje. Is je iPhone helemaal droog, dan moet hij in de meeste gevallen weer normaal aangaan. Is dat niet het geval, dan adviseert de fabrikant om het toestel nogmaals 24 uur te laten drogen. De kans op succes ligt rond de 90 procent.
Ja, dan kan die idd flink beschadigd raken.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
De gemiddelde moderne mobiele telefoon raakt al beschadigd tot flink beschadigd als je hem van heuphoogte laat vallen (bij sommige telefoons kun je met een barst in het glas al helemaal niets meer), dus dat een telefoon flink beschadigd raakt als je hem een gooi geeft en die telefoon vervolgens nog 1½ maand in de natuur ligt is het eerder een wonder als hij niet beschadigd is.
Sterker nog: "flink beschadigd" hoeft niet op de buitenkant van de telefoon te slaan, dat kan ook gewoon op de binnenkant slaan, en na bijna 6 weken in storm en regen buiten in een struik/boom/plant liggen zullen de meeste smartphones gewoon kapot zijn.
De iPhone 5 is sowieso al niet waterdicht, dus 3 flinke regenbuien en het toestel is beschadigd.
Die zaten toch echt in een rugzak, wel iets anders dan in de open lucht. Weet jij ook wel als echte K&L veteraan.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:59 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ja, dan kan die idd flink beschadigd raken.
Wat gek toch. Ik herinner me twee andere mobieltjes, die veel meer zouden hebben doorgemaakt dan het mobieltje van Dascha. Ze deden het niet toen ze werden gevonden, maar geen bericht over flink beschadigd. Mmmmm.
Hoe komt dat verhaal in de wereld dat ze die telefoon de boom ingegooid heeft?quote:Op maandag 11 januari 2016 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
De gemiddelde moderne mobiele telefoon raakt al beschadigd tot flink beschadigd als je hem van heuphoogte laat vallen (bij sommige telefoons kun je met een barst in het glas al helemaal niets meer), dus dat een telefoon flink beschadigd raakt als je hem een gooi geeft en die telefoon vervolgens nog 1½ maand in de natuur ligt is het eerder een wonder als hij niet beschadigd is.
Sterker nog: "flink beschadigd" hoeft niet op de buitenkant van de telefoon te slaan, dat kan ook gewoon op de binnenkant slaan, en na bijna 6 weken in storm en regen buiten in een struik/boom/plant liggen zullen de meeste smartphones gewoon kapot zijn.
De iPhone 5 is sowieso al niet waterdicht, dus 3 flinke regenbuien en het toestel is beschadigd.
Dat er in de berichtgeving niet is gemeld dat andere toestellen flink beschadigd waren wil niet zeggen dat ze niet flink beschadig waren, het wil vooral zeggen dat er in de berichtgeving niet gemeld is of en hoe erg ze beschadigd waren.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:59 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ja, dan kan die idd flink beschadigd raken.
Wat gek toch. Ik herinner me twee andere mobieltjes, die veel meer zouden hebben doorgemaakt dan het mobieltje van Dascha. Ze deden het niet toen ze werden gevonden, maar geen bericht over flink beschadigd. Mmmmm.
Inderdaad, die waren na gebruik na 11 dagen netjes in de rugzak gedaan.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:03 schreef Ericr het volgende:
Iphone's zijn niet waterdicht maar de chips zijn meestal wel beschermd tegen vocht. De print zal zo goed als zeker kapot zijn maar de chips kunnen dan nog steeds uitleesbaar zijn. Alleen als encryptie aan heeft gestaan wordt het een zo goed als kansloze missie.
[..]
Die zaten toch echt in een rugzak, wel iets anders dan in de open lucht. Weet jij ook wel als echte K&L veteraan.
Ja, met een harde klap tegen een boom aankomen zou kunnen. Moet die boom wel in gooiafstand van het pad staan.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat er in de berichtgeving niet is gemeld dat andere toestellen flink beschadigd waren wil niet zeggen dat ze niet flink beschadig waren, het wil vooral zeggen dat er in de berichtgeving niet gemeld is of en hoe erg ze beschadigd waren.
Overigens is "flink beschadigd" ook een term waar je vrij weinig conclusies uit kunt trekken, daarbij weet je niet wat de telefoon van Dascha heeft doorgemaakt, die kan wel met zo'n harde klap tegen een tak gekomen zijn dat het sowieso al beschadigd was, ongeacht de tijd dat het toestel verloren is geweest.
Dat is een aanname, en een aanname die een stuk meer voor de hand ligt dan de aanname dat iemand anders dat toestel er geplaatst zou moeten hebben.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoe komt dat verhaal in de wereld dat ze die telefoon de boom ingegooid heeft?
Ik kan dat nergens in artikelen terugvinden.
De boom moet dan van werpafstand staan vanaf het punt waar zij gestaan heeft, meer niet, of is bekendgemaakt dat Dascha daar in de buurt geen meter van het pad afgeweken is?quote:Op maandag 11 januari 2016 11:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, met een harde klap tegen een boom aankomen zou kunnen. Moet die boom wel in gooiafstand van het pad staan.
Ja en? Heb je daarmee de garantie dat er geen bladluis via de koptelefooningang naar binnen gekropen is?quote:Op maandag 11 januari 2016 11:14 schreef StaceySinger het volgende:
scherm is nog intact en er zit een hoesje omheen
[ afbeelding ]
Meestal wel ja. Een SD-kaartje is ook prima bestand tegen water, ook de niet Extreme versies. Dat soort chips zijn niet veel anders dan het vaste geheugen in een mobieltje.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:28 schreef raptorix het volgende:
Het enige interessante is of de gegevensdrager nog intact is, normaal gesproken kunnen die redelijk goed tegen water en schokken omdat het niet afhankelijk is van kwetsbare hardware.
een aanname welke volgens jou het meest voor de hand ligt en dus ga je daar dus steeds al vanuitquote:Op maandag 11 januari 2016 11:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is een aanname, en een aanname die een stuk meer voor de hand ligt dan de aanname dat iemand anders dat toestel er geplaatst zou moeten hebben.
Er staat ook "als je hem een gooi geeft", niet "Doordat Dascha hem een gooi gegeven heeft".
Want als je met "een bepaalde groep hebt gewerkt" dan ben je ook spontaan een autoriteit op gebied van boze, weggelopen pubers?quote:Op maandag 11 januari 2016 14:08 schreef suzi1 het volgende:
[..]
een aanname welke volgens jou het meest voor de hand ligt en dus ga je daar dus steeds al vanuit
ik daarintegen vind het totaal niet voor de hand liggend.
mede doordat ik met een bepaalde groep heb gewerkt en dan krijg je een andere kijk op bepaalde zaken.
Daarentegen...quote:Op maandag 11 januari 2016 14:08 schreef suzi1 het volgende:
[..]
een aanname welke volgens jou het meest voor de hand ligt en dus ga je daar dus steeds al vanuit
ik daarintegen vind het totaal niet voor de hand liggend.
mede doordat ik met een bepaalde groep heb gewerkt en dan krijg je een andere kijk op bepaalde zaken.
Boos en verdrietig door anderen...quote:Op maandag 11 januari 2016 15:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want als je met "een bepaalde groep hebt gewerkt" dan ben je ook spontaan een autoriteit op gebied van boze, weggelopen pubers?
Precies. In een rugzak.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:03 schreef Ericr het volgende:
Iphone's zijn niet waterdicht maar de chips zijn meestal wel beschermd tegen vocht. De print zal zo goed als zeker kapot zijn maar de chips kunnen dan nog steeds uitleesbaar zijn. Alleen als encryptie aan heeft gestaan wordt het een zo goed als kansloze missie.
[..]
Die zaten toch echt in een rugzak, wel iets anders dan in de open lucht. Weet jij ook wel als echte K&L veteraan.
Hij kan ook stuk zijn gegaan voordat-ie in de klimop was gedeponeerd.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 23:50 schreef zhe-devilll het volgende:
Haar mobiel was helemaal stuk, waarom was deze stuk, als het in een klimop hangt?
Heb je daar nog toevallig ergens een bron van? Niet dat ik je niet geloof, maar als je de route (eigenlijk: heatmap) goed bekijkt en de beelden van de daklozen opvang analyseert, loopt ze op het moment van filmen langs de opvang terug richting de dancing. Als ze dan daarna (blijkbaar) haar telefoon weggooit is ze dus ook daarna in het hofje geweest, en wordt de gelopen route misschien wat duidelijker.quote:Op maandag 11 januari 2016 10:50 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Het laatste contact zou om/rond 02.25 zijn geweest. Dus toen stond het mobieltje (nog) aan. Dat is ongeveer 9-10 minuten nadat ze langs die bewakingscamera liep.
Klopt die tijd van de camerabeelden wel?quote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:18 schreef Perox het volgende:
[..]
Heb je daar nog toevallig ergens een bron van? Niet dat ik je niet geloof, maar als je de route (eigenlijk: heatmap) goed bekijkt en de beelden van de daklozen opvang analyseert, loopt ze op het moment van filmen langs de opvang terug richting de dancing. Als ze dan daarna (blijkbaar) haar telefoon weggooit is ze dus ook daarna in het hofje geweest, en wordt de gelopen route misschien wat duidelijker.
Op die beelden staat 3:31 ofzo. Dus Als men vergeten was dat het wintertijd was klopt het wel.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Klopt die tijd van de camerabeelden wel?
Ik dacht er eerder een andere tijd werd genoemd dan dat er op de beelden staat (zomer-/wintertijd ofzo).
Ik kan me vergissen.
Dat leek me duidelijk uit de vraagstelling.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 10:05 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Hij kan ook stuk zijn gegaan voordat-ie in de klimop was gedeponeerd.
Het gaat hier steeds over - de boom - de klimop - het speelveldjequote:Op woensdag 13 januari 2016 02:00 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Dat leek me duidelijk uit de vraagstelling.
Ik wil jullie ook zelf laten nadenken.
Dus waarom legt iemand een kapotte telefoon in een klimop in de boom?
Slaat nergens op, was hij nog heel dan had zij dit zelf gedaan kunnen hebben.
Nu twijfel ik er aan.
Mobiel is kapot, waarom dan nog verstoppen?
Daarom denk ik dat iemand anders dit gedaan heeft, opzettelijk, dus meegenomen, misschien zelfs gevonden en of gestolen, daarna dus kapot gemaakt, bang voor wat men misschien leest op de mobiel, (politie etc)
Daarna terug gebracht naar plaats delict, in een boom in de klimop gelegd, omdat men er al gezocht had, met speurhonden nml, dus was de mobiel er eerder, had men deze al eerder gevonden.
https://www.politie.nl/mi(...)ersum1502dascha.htmlquote:Op dinsdag 12 januari 2016 21:18 schreef Perox het volgende:
[..]
Heb je daar nog toevallig ergens een bron van? Niet dat ik je niet geloof, maar als je de route (eigenlijk: heatmap) goed bekijkt en de beelden van de daklozen opvang analyseert, loopt ze op het moment van filmen langs de opvang terug richting de dancing. Als ze dan daarna (blijkbaar) haar telefoon weggooit is ze dus ook daarna in het hofje geweest, en wordt de gelopen route misschien wat duidelijker.
mooi werk !quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:12 schreef guided het volgende:
Dascha’s verhaal blijft een beetje bij me spoken. Vorige week heb ik daarom de route gelopen die aan de hand van de hond is vastgesteld (tenminste, zoals ik die route interpreteer). En ik heb geprobeerd me een beetje in te leven. Wat ik heb gezien, gedacht en gevoeld is misschien allemaal wel eens benoemd in dit topic. Maar hierbij wat dingen die mij van de wandeling zijn bijgebleven:
- Dascha liep vanaf de discotheek rechts langs de Miele winkel door Zeshoven, waar haar ID-kaart en telefoon zijn achtergebleven. Zij verliet Zeshoven via de J.H.B. Koekkoekstraat en stak verderop de Neuweg over, maakte een rondje Azaleastraat, Rozenstraat en Violenstraat en keerde terug over de Neuweg (het stukje waar de bewakingsbeelden van de opvang haar oppikten).
- Ze liep door tot de kruising met de Koningsstraat en sloeg hier in. En nu kwam ze weer in de buurt van de Vitus en dus de discotheek. Maar toen ging ze WEER langs die Miele winkel, alleen gaat ze er nu links voorbij.
- De Nassaulaan ging ze rechtsaf door de Rembrandtlaan, in dezelfde richting en zelfs in dezelfde straat als waar ze eerder was, de J.H.B. Koekkoekstraat.
Het kan stom toeval zijn, maar mijn gedachte is dat ze iets of iemand (een huis, familielied, vriend?) zocht die daar in die buurt moest zijn. Maar ze kan het niet vinden.
- Vanaf dat punt loopt ze via de Eikbosserweg en Frans Halslaan naar de Utrechtseweg. Alsof ze het opgaf en naar huis wilde. Als je de route bekijkt op de kaart lijkt het erop dat ze naar huis wil. Ze zou dan het spoor moeten oversteken om uiteindelijk aan die kant van het spoor uiteindelijk haar huis te vinden in Hollandsche Rading.
- Op de hoek van de Frans Halslaan en Utrechtsweg, tegenover het tankstation viel mij dat Stopbord zo op. Zeker met de afloop in gedachten vond ik dat heel indrukwekkend.
[ afbeelding ]
- Dan de lange Utrechtseweg af. Het meest indrukwekkende van heel de route die ik liep was dat zij inderdaad besloot de Zandweg in te slaan, en door het bos langs het spoor te lopen. Het was een winderige nacht met bewolking, het moet er aardedonker geweest zijn. Overdag lopen op dat pad leek al heel wat door de boomstronken en modder. Laat staan als je je in haar indenkt, in de kou, emotioneel van slag, alleen. Geen telefoon. Misschien dat ze nog iets van een zaklampje had, want ik kan me gewoon niet voorstellen dat zij iets heeft kunnen zien op dat stuk.
- Dan de overweg waar het is gebeurd. Rechts een houten hek met verregende foto’s en bloemen, opgebrande kaarsen. Over het veerooster naar de verlaten overweg.
[ afbeelding ]
En stilstaan op het punt waar het ophield voor Dascha.
[ afbeelding ]
- Bij het houten hek heb ik een tijdje stilgestaan en de sprinters voorbij zien komen met behoorlijke snelheid. Kippenvel.
Ik heb in normaal tempo gelopen, ik denk vergelijkbaar met wat Dascha liep op die beelden. En heb de vrijgegeven route in een uurtje gelopen. Dascha deed hier tussen het verlaten van de discotheek en haar aanrijding op het spoor zo’n 3,5 uur over. Heeft ze diverse malen ergens gezeten? Is ze toch bij iemand geweest? Is ze zo lang bezig geweest door dat donkere, natte en koude bos te lopen richting die overweg? Heeft ze daar gezeten tot er een trein kwam? Was ze zo van de kaart door de alcohol, emoties en kou dat het niet meer tot haar doordrong dat ze op het spoor stond en aan die claxon geen betekenis meer kon geven?
Ik zat nog te denken… misschien wilde ze terug naar de discotheek. Maar ze kon niemand bereiken zonder telefoon en niet naar binnen omdat ze geen legitimatie had. Vergezocht, misschien. Nog veel vragen. En ik blijf het triest vinden. Dascha’s verhaal blijft een beetje bij me spoken. Vooral dat laatste stuk over de Zandweg, door het bos langs het spoor heeft heel veel indruk op me gemaakt.
Of ze dacht dat ze daar ook wel op het spoor zou kunnen stappen... als ze onderweg was naar het spoor om zelfmoord te plegen dan hoeft ze helemaal niet onderweg te zijn geweest naar die overgang, dan was ze onderweg naar de eerste beste mogelijkheid om op het spoor te stappen.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:26 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
mooi werk !
Wat ik het meest vreemde aan de route vind is dat ze de Zandweg(volgens de hond) opgelopen is en tot 3 keer toe
de mogelijkheid had om een verhard fietspad te nemen.
zie route 1&2 -die zijn btw ook korter
Waarom is ze dan toch doorgelopen tot aan de volkstuin (of brandde daar licht ?) en is ze daar rechtsaf geslagen en heeft ze dat donkere modderige pad langs het spoor genomen ?
Ps heb je bij die Miele winkel ook Camera's zien hangen ?
[ afbeelding ]
Als ze onderweg was naar het spoor om zelfmoord te plegen en onderweg was naar de eerste beste mogelijkheid, dan had ze de Soestijkerstraatweg wel genomen naar station Hilversum sportpark.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:42 schreef guided het volgende:
@Leandra
Goed punt. Zeker een mogelijkheid.
Ja natuurlijk had ze dat al besloten toen ze uit de dancing wegging.... geen alternatieven.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Als ze onderweg was naar het spoor om zelfmoord te plegen en onderweg was naar de eerste beste mogelijkheid, dan had ze de Soestijkerstraatweg wel genomen naar station Hilversum sportpark.
Veel en veel korter -scheelt 3 kilometer
Ja volgens mij was ze ook op weg naar huisquote:Op woensdag 13 januari 2016 14:04 schreef guided het volgende:
Klopt ook, je kan eigenlijk niks uitsluiten. Je moet denken dat ze met voorbedachte rade zelfmoord ging plegen, of dat ze impulsief besloot op het spoor te gaan staan, of dat het een gek ongeluk was...of...
Ik blijf zelf toch een beetje steken op het punt dat ze onderweg naar huis leek te gaan.
---
Hier overigens nog de andere foto's die ik toen gemaakt heb. Voor wie daar ook in geïnteresseerd is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Via het spoor is het vanaf de onbewaakte overgang ook 2.5 kmquote:Op woensdag 13 januari 2016 14:42 schreef guided het volgende:
Maar ik weet niet hoe je denkt of hoe snel je nog bent als je al die tijd in de frisse buitenlucht loopt met aardig wat wind. Zeker als je misschien van slag bent. En moe. http://www.grandix.nl/historisch/het-weer-op/28-11-2015/
Het spoor zou mij op de kaart gezien de kortste en makkelijkste route lijken naar huis.
Waar is ze naartoe gegaan via die Zandweg?quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Via het spoor is het vanaf de onbewaakte overgang ook 2.5 km
De kortste route was natuurlijk over de Utrechtseweg
Dus waarom ze die Zandweg ingeslagen is is me nog steeds een raadsel
Dat verharde fietspad loopt direct achter huizen langs en is overigens ook niet verlicht. Route en 2 moet je echt weten en zijn vooral in het donker lastig te vinden denk ik. De route die ze heeft gelopen is eigenlijk gewoon simpel weg de weg volgen. Modderig weggetje is het ook niet echt. Gewoon een mooi bospadje.quote:Op woensdag 13 januari 2016 13:26 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
mooi werk !
Wat ik het meest vreemde aan de route vind is dat ze de Zandweg(volgens de hond) opgelopen is en tot 3 keer toe
de mogelijkheid had om een verhard fietspad te nemen.
zie route 1&2 -die zijn btw ook korter
Waarom is ze dan toch doorgelopen tot aan de volkstuin (of brandde daar licht ?) en is ze daar rechtsaf geslagen en heeft ze dat donkere modderige pad langs het spoor genomen ?
Ps heb je bij die Miele winkel ook Camera's zien hangen ?
[ afbeelding ]
Zijn aardig wat bloemen weer bijgekomen als dit van vorige week is, op 31 December lag er niet veel meer.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:04 schreef guided het volgende:
Klopt ook, je kan eigenlijk niks uitsluiten. Je moet denken dat ze met voorbedachte rade zelfmoord ging plegen, of dat ze impulsief besloot op het spoor te gaan staan, of dat het een gek ongeluk was...of...
Ik blijf zelf toch een beetje steken op het punt dat ze onderweg naar huis leek te gaan.
---
Hier overigens nog de andere foto's die ik toen gemaakt heb. Voor wie daar ook in geïnteresseerd is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben je er ook geweest?quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ja volgens mij was ze ook op weg naar huis
Hollandse Rading was niet ver meer (1 uur 60 x 72 x 1,60 = 6912 meter is ongeveer 7 kilometer) dus het was ongeveer nog maar 15 a 20 minuten lopen
Deze staat bij de Utrechtse /Maartensdijkseweg
[ afbeelding ]
Als de de opzet was geweest via het spoor te gaan had ze nog overgang later het spoor op kunnen gaan. Overigens vroeger kon je door het bos langs het spoor naar Hollandse rading komen, dit kan nu echter niet meer.quote:Op woensdag 13 januari 2016 14:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Via het spoor is het vanaf de onbewaakte overgang ook 2.5 km
De kortste route was natuurlijk over de Utrechtseweg
Dus waarom ze die Zandweg ingeslagen is is me nog steeds een raadsel
Qua afstand scheelt het niet veel, maar de ondergrond langs een spoor loopt echt niet lekker. Langs de Utrechtseweg is het "makkelijker" voor je voeten.quote:Op woensdag 13 januari 2016 15:00 schreef guided het volgende:
Het scheelt inderdaad niet veel via Utrechtseweg of spoor:
[ afbeelding ]
Mooie worp is dat geweest, vanaf het pad tegen die boom... pad ligt ook nog een paar meter en struiken naar achteren toe.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:52 schreef StaceySinger het volgende:
Geen onthullingen in telefoon Dascha
[ afbeelding ]
HILVERSUM - Het NFI (Nationaal Forensisch Instituut) heeft de vorige week aan de Zeshoven in Hilversum gevonden telefoon van Dascha Graafsma aan de praat weten te krijgen. De inhoud van de iphone 5 van het dramatisch overleden meisje uit Hollandsche Rading is helemaal gecheckt, maar dat bracht geen nieuwe feiten aan het licht.
Door Henk Runhaar - 14-1-2016, 18:33 (Update 15-1-2016, 10:05)
Dat meldt de politie donderdag. Het toestel werd vorige week door spelende kinderen ontdekt in een tegen een boom groeiende klimop op een braakliggend terrein aan de Hilversumse hof. De smartphone was door en door nat en werd bij het NFI eerst een aantal dagen in een speciale droogkast geplaatst. Aan de Zeshoven werd eerder het identiteitsbewijs van Dascha gevonden.
Het zestienjarige meisje kwam eind november om op het spoor net buiten Hilversum. Haar familie kon lange tijd niet geloven dat ze zichzelf van het leven had beroofd. Uit uitgebreid onderzoek, dat op gang kwam na veel media-aandacht, blijkt niets dat op een ander scenario wijst.
http://www.gooieneemlande(...)n-in-telefoon-Dascha
Hoezo, je kan daar toch gewoon via de andere kant bij?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mooie worp is dat geweest, vanaf het pad tegen die boom... pad ligt ook nog een paar meter en struiken naar achteren toe.
Nee, het is een afgesloten braak liggend stuk terrein met alleen die opening in het hek als ingang. Aan de achterzijde zitten schuttingen van de huizen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:17 schreef Physsic het volgende:
[..]
Hoezo, je kan daar toch gewoon via de andere kant bij?
Bron dat het die boom/klimop is?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:00 schreef StaceySinger het volgende:
De boom met de klimop (rode pijl )
En het is geen openbaar speelveldje maar een braakliggend terrein
er staan hekken omheen
[ afbeelding ]
quote:
Geen idee, ik denk niet dat we van de ouders nog wat horen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Daar zullen we het mee moeten doen. Is de zaak nu gesloten? Ik ben benieuwd wat de ouders er nu van vinden, of die er nu wel -soort van- vrede mee kunnen hebben.
Het blijft een vreemd verhaal, zelfdoding gaat er bij mij niet in.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
Daar zullen we het mee moeten doen. Is de zaak nu gesloten? Ik ben benieuwd wat de ouders er nu van vinden, of die er nu wel -soort van- vrede mee kunnen hebben.
Ook een optie.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:34 schreef KingRadler het volgende:
Dascha zal zeker signalen hebben afgegeven aan ouders.
als die de signalen niet opvangen.
dan is zelfdoding zeker mogelijk.
Nou ik ben toch wel erg benieuwd of ze op andere camerabeelden te zien is, langs de mogelijke looproute (die van de speurhonden) hangen meerdere camera's ook van de overheid en op commerciële gebouwen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 11:47 schreef Frutsel het volgende:
Zodra men nu weer op allerlei wijzen gaat speculeren stoppen we er weer mee.
De Case is zo goed als Closed... Get over it...Deal with it...
quote:
Natuurlijk is dat zeker mogelijkquote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:34 schreef KingRadler het volgende:
Dascha zal zeker signalen hebben afgegeven aan ouders.
als die de signalen niet opvangen.
dan is zelfdoding zeker mogelijk.
eigen sporen wissen, nadenken of ze wel zelfmoord wilt plegen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 13:43 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk is dat zeker mogelijk
Maar waar is ze dan al die uren geweest - in die snijdende kou ?
Waarom gaat iemand van 16 een braakliggend terrein op om daar helemaal op 45 meter van de ingang helemaal in de hoek bij een boom een id kaart en een telefoon van 500 ¤ te verstoppen of weg te gooien ?
Ook is die ingang van dat hek (wat je opzij moet zetten om het open te krijgen) niet makkelijk te vinden ,want je moet maar net weten dat je bij een rood/wit paaltje een paadje in moet lopen om zo bij dat hekwerk/veldje te komen.
quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Foto komt uit stuk uit Gooi en Eemlander, met onderschrift de vindplaats van de telefoon.
Boom is de enige boom op dat terrein.
http://www.gooieneemlande(...)Dascha?lref=mostread
Bron dat het die boom betreft?quote:Op vrijdag 15 januari 2016 12:00 schreef StaceySinger het volgende:
De boom met de klimop (rode pijl )
En het is geen openbaar speelveldje maar een braakliggend terrein
er staan hekken omheen
[ afbeelding ]
De pijl die aanduidt dat het die boom zou betreffen is dus je eigen interpretatie.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:05 schreef StaceySinger het volgende:
er staat maar 1 boom op het braakliggend terrein
de bomen langs > onder de bogen< staan buiten het hekwerk
[ afbeelding ]
Leandra, sommige mensen kennen die plek omdat ze er geweest zijn. Conclusie: braakliggende grond, lijkend op bouwgrond, met bouwhekken eromheen en met één boom bedekt met klimop. Dat is die boom.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
De pijl die aanduidt dat het die boom zou betreffen is dus je eigen interpretatie.
Als je daar dan eens wat duidelijker over bent, ipv allerlei plaatjes met aanduidingen als "feit" te posten als zouden ze door een krant of ander nieuwsmedium zo de wereld ingebracht zijn terwijl ze die afbeelding zonder die pijl gepubliceerd hebben.
Het is niet de eerste keer dat je een afbeelding van een nieuwsmedium naar eigen believen bewerkt en dat vervolgens presenteert als "feit" of nog erger: als zou de afbeelding op die manier door dat nieuwsmedium gepubliceerd zijn.
Zet er dan gewoon eens bij dat jij denkt dat het om die boom gaat, ipv claimen dat het die boom wel moet zijn omdat jij zo geen andere bomen ziet op streetview.
En dan hebben ze geen eigen foto van de PD? Jeetje....quote:Op vrijdag 15 januari 2016 16:00 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Leandra, sommige mensen kennen die plek omdat ze er geweest zijn. Conclusie: braakliggende grond, lijkend op bouwgrond, met bouwhekken eromheen en met één boom bedekt met klimop. Dat is die boom.
Ik claim dat de plaatselijke krant die boom met klimop aanwijst als de vindplaats van de telefoon.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
De pijl die aanduidt dat het die boom zou betreffen is dus je eigen interpretatie.
Als je daar dan eens wat duidelijker over bent, ipv allerlei plaatjes met aanduidingen als "feit" te posten als zouden ze door een krant of ander nieuwsmedium zo de wereld ingebracht zijn terwijl ze die afbeelding zonder die pijl gepubliceerd hebben.
Het is niet de eerste keer dat je een afbeelding van een nieuwsmedium naar eigen believen bewerkt en dat vervolgens presenteert als "feit" of nog erger: als zou de afbeelding op die manier door dat nieuwsmedium gepubliceerd zijn.
Zet er dan gewoon eens bij dat jij denkt dat het om die boom gaat, ipv claimen dat het die boom wel moet zijn omdat jij zo geen andere bomen ziet op streetview.
Als zij dat claimen (wat ze niet doen trouwens, ook niet in de tekst) dan is er geen reden hun plaatje te gaan photoshoppen door er een pijl op te plaatsen.quote:Op vrijdag 15 januari 2016 16:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik claim dat de plaatselijke krant die boom met klimop aanwijst als de vindplaats van de telefoon.
http://www.gooieneemlande(...)efoon-Dascha?lref=L9
Klopt er liggen ook lege wietzakjes en er zijn nog wat andere spulletjes waargenomenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 18:48 schreef suzi1 het volgende:
en dat braakliggende terrein is ook een soort van ontmoetingsplaats voor schorriemorrie?
weet jij toevallig ook of die hond op dat terrein heeft gesnuffeld, want dat kan ik nergens zo snel vindenquote:Op vrijdag 15 januari 2016 18:52 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Klopt er liggen ook lege wietzakjes en er zijn nog wat andere spulletjes waargenomen🤓
Wat doet zo'n meisje daar alleen midden in de nacht in de regen?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 00:45 schreef StaceySinger het volgende:
Dan ga je iets naar links en daar stond een bouwhek iets open en dan
kom je op het braakliggend stuk terrein.
in het donker ziet het er daar zo uit
deze foto genomen zonder flits
[ afbeelding ]
Het is daar echt pikkedonker en het terrein is zo oneffen dat je er stapje voor stapje overheen moet anders struikel jequote:Op zaterdag 16 januari 2016 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat doet zo'n meisje daar alleen midden in de nacht in de regen?
goed geradenquote:Op zaterdag 16 januari 2016 01:04 schreef suzi1 het volgende:
en hoeveel bomen stonden er op dat terrein waar een klimop tegenop was geklommen?
ik gok op 1
@opgebaarde daar is haar Iphone5s gevonden en haar ID kaartquote:Op zaterdag 16 januari 2016 01:12 schreef opgebaarde het volgende:
ik mis het punt waarom die ene boom zo enorm belangrijk is (correct ik lees weinig korte postings). Iemand zin om dit kort toe te lichten?
Dat vragen wij ons allemaal af maar sommige personen hier denken niet verder dan hun neus lang isquote:Op zaterdag 16 januari 2016 00:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat doet zo'n meisje daar alleen midden in de nacht in de regen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |