abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 januari 2016 @ 08:35:46 #1
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158865495
2016

14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia (jongen)

1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)

11 april: Leonietje83

1 mei: Madivi (twee jongens)
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic
27 mei: Piekie81
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull

03 juli: Suikertante
18 juli: Amsel
28 juli: Fien10
31 juli: Ggirl

5 augustus: Queens
8 augustus: Miezziej
9 augustus: ikke_84
9 augustus: Marjolijntje
27 augustus: Emelisse

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :)

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 11-01-2016 08:04:22 ]
  woensdag 6 januari 2016 @ 08:36:24 #2
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158865505
Hoera!!!

Voor het allereerst in mijn FOK carriere een topic aangemaakt.
Voor aanpassingen graag even PBtje of quote.

*O* *O* *O*
  woensdag 6 januari 2016 @ 08:37:39 #3
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158865516
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 08:36 schreef kniftyhooker het volgende:
Hoera!!!

*O* *O* *O*
En met OP en al nog gelukt ook *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158865730
Sethiwe kan wel uit de OP lijkt me ;)
pi_158865781
Echt LB, ik vind het knap dat je nog vijf weken werkt! Ik doe er serieus een kwartier over om van de trein naar mn werk te lopen dat naast het station ligt :') Fietsen is ook echt lastig met harde buiken, dus mn ritje van huis duurt ook al langer dan gemiddeld en dan moet ik ook nog eens 50 minuten in zo'n rotSprinter zitten. Ik neem volgende twee weken elke week een extra dag vrij, dus dan werk ik vandaag en morgen nog en dan nog maar 6 dagen. Ben echt zo toe aan verlof!

Molo, hopelijk helpen de medicijnen!

Veel plezier bij de echo Chanty!

Ik heb het idee dat madam al met haar hoofd een uitgang aan het zoeken is. Heb soms echt van die gemene steken naar beneden. Kan dat al? Stip is niet ingedaald voor de bevalling, dus geen vergelijkingsmateriaal.
  woensdag 6 januari 2016 @ 09:14:29 #6
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158865871
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 09:00 schreef _Ophelia_ het volgende:
Sethiwe kan wel uit de OP lijkt me ;)
Bedankt voor je scherpe blik deze ochtend. :Y
pi_158867369
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 09:14 schreef kniftyhooker het volgende:

[..]

Bedankt voor je scherpe blik deze ochtend. :Y
Mag er bij mij meisje achter mijn naam? O+

Oooh ik ben zo blij! Mijn nichtje liet gisteren weten ook in verwachting te zijn! :D Zoooo tof, onze moeders waren ook samen zwanger O+ Nu zijn we met 4 vriendinnen tegelijk zwanger!

En ik begin nu toch echt de baby te voelen O+ Ik merkte het op 30 december voor het eerst bewust en daarna niet echt meer. Maar gisteravond na het eten voelde ik echt duidelijk weer iets (heel even) en vanochtend weer. Wat ontzettend bijzonder O+

En vrijdag de sleutel van ons nieuwe huis *O* En gisteren gehoord dat de kopers van ons appartement hun hypotheek ook rond hebben *O*

Ik voel me momenteel zo ontzettend gelukkig O+

Sorry voor de smiley overload :P
  woensdag 6 januari 2016 @ 10:48:00 #8
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158867497
WAUW!!!
Wat een toffe dag voor jou Miss!!!
*O* *O* *O* *O*
pi_158867630
quote:
Hoera!!!

*O* *O* *O*
Mag ik in de OP met een UD van 8 augustus? :9

Wat veel goed nieuws Miss_Congeniality! *O* :D

Gisteren hebben we het aan mijn moeder verteld. Gelukkig reageerde ze wel leuk O+ Tranen enzo :9 Ze zei ook dat ik maar moest aangeven wanneer ik wil dat ze komt, en dat ze haar best gaat doen om vaker over te komen enzo O+ Dus dat viel eigenlijk heel erg mee :+
pi_158867634
quote:
Hoera!!!

*O* *O* *O*
Je mag mij er wel bij zetten in de OP :) 9 augustus voor nu
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_158867673
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:54 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Bevallingsmeet :7
pi_158867707
Met zn allen tegelijk :+
pi_158867905
Wat een heerlijke post en een heerlijke dag Miss!
  woensdag 6 januari 2016 @ 11:14:41 #14
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158868054
quote:
quote:

Dames, uw wensen zijn bij deze vervuld. (voor zover ik dat kan. O~) )
pi_158868139
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:59 schreef Marjolijntje het volgende:
Met zn allen tegelijk :+
Ik wil toch graag iets eerder :+

Misschien een wat vroege vraag, maar wil jij in het ziekenhuis bevallen? Wij wonen bij elkaar in de buurt en ik heb zo'n slechte ervaringen met het ziekenhuis dat ik nu twijfel over Rotterdam, maar dat is weer zo onpraktisch als ik niet word ingeleid.
pi_158868170
Ik ben bij mijn eerste in het ziekenhuis bevallen, maar ik zou nu ook liever naar Rotterdam rijden dan weer eens in Dordrecht.. Ik heb er geen hele fijne herinneringen aan.
Als het even kan wil ik nu graag voor een badbevalling thuis gaan.
  woensdag 6 januari 2016 @ 11:21:19 #17
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_158868203
.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 11:17 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik wil toch graag iets eerder :+

Misschien een wat vroege vraag, maar wil jij in het ziekenhuis bevallen? Wij wonen bij elkaar in de buurt en ik heb zo'n slechte ervaringen met het ziekenhuis dat ik nu twijfel over Rotterdam, maar dat is weer zo onpraktisch als ik niet word ingeleid.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 11:19 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik ben bij mijn eerste in het ziekenhuis bevallen, maar ik zou nu ook liever naar Rotterdam rijden dan weer eens in Dordrecht.. Ik heb er geen hele fijne herinneringen aan.
Als het even kan wil ik nu graag voor een badbevalling thuis gaan.
Hebben jullie het over het ASZ-ziekenhuis in Dordrecht? Ik hoor daar namelijk wel meer slechte verhalen over.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_158868213
Oh, dat klinkt ook fijn ja! Ik vind het lastig... Als ik gewoon bij mn vk kan bevallen zou Dordt prima zijn, want die kraamsuite vond ik wel erg prettig, maar bij een inleiding zou ik misschien toch eerder richting het Ikazia gaan. Maasstad ben ik vorige keer gaan kijken, maar daar vond ik de sfeer niet fijn.
pi_158868293
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 11:21 schreef zeefje het volgende:
.

[..]

[..]

Hebben jullie het over het ASZ-ziekenhuis in Dordrecht? Ik hoor daar namelijk wel meer slechte verhalen over.
Op zich ben ik over mijn bevalling best tevreden, al zou ik wel wat dingen anders willen deze keer, maar absoluut niet over de nazorg en de niet-verplegende staf. Ook bij andere afdelingen eigenlijk alleen maar negatieve verhalen gehoord/meegemaakt, dus ik ben niet meer zo happig op die artsen :X
pi_158868546
Werd net gebeld door moeders voor moeders. Vrijdag komt ze op bezoek en mag ik hopelijk mee gaan plassen! Toch weer spannend! Hopelijk een knaltest....
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_158868920
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 11:14 schreef kniftyhooker het volgende:

[..]

[..]

Dames, uw wensen zijn bij deze vervuld. (voor zover ik dat kan. O~) )
Zou je mij er dan ook bij willen zetten? De gekkensluiter met een UD van 27 augustus ;) Mijn dank is groot.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 11:38 schreef Ereshkigal het volgende:
Werd net gebeld door moeders voor moeders. Vrijdag komt ze op bezoek en mag ik hopelijk mee gaan plassen! Toch weer spannend! Hopelijk een knaltest....
Ah! Vanavond komt mijn plasmevroi langs. Ja, ze had het al over een urinetestje, natuurlijk even een HCG check. Toch wel weer eventjes spannend, bedenk ik nu, maar goed. If you worry you make it double :+

Ik ga het trouwens een weekje proberen. Vind ik het niks, dan stop ik er weer mee.
pi_158869360
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 11:58 schreef Emelisse het volgende:

[..]

Zou je mij er dan ook bij willen zetten? De gekkensluiter met een UD van 27 augustus ;) Mijn dank is groot.

[..]

Ah! Vanavond komt mijn plasmevroi langs. Ja, ze had het al over een urinetestje, natuurlijk even een HCG check. Toch wel weer eventjes spannend, bedenk ik nu, maar goed. If you worry you make it double :+

Ik ga het trouwens een weekje proberen. Vind ik het niks, dan stop ik er weer mee.
Ja precies straks issie ineens weg
We wachten maar af...
Is de zelfde mevrouw als met Flint dus dat is wel grappig... Hopelijk hou ik het weer de volle weken vol...( niet vragen hoe...Maar was gelukt)
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  woensdag 6 januari 2016 @ 12:45:08 #23
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158869832
quote:

:Y
pi_158870295
Zeefje, ik heb het over het ASZ in Dordt ja.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 11:27 schreef Dot. het volgende:

[..]

Op zich ben ik over mijn bevalling best tevreden, al zou ik wel wat dingen anders willen deze keer, maar absoluut niet over de nazorg en de niet-verplegende staf. Ook bij andere afdelingen eigenlijk alleen maar negatieve verhalen gehoord/meegemaakt, dus ik ben niet meer zo happig op die artsen :X
Tijdens mijn bevalling zijn ze hard over mijn grenzen gegaan met dingen die niet nodig waren. En ook erna ging het niet lekker. Ik ben naar huis gestuurd met een gele (en toen al zwakke) baby die thuis alleen maar verder achteruit ging. Na een week waren we terug op de kinderafdeling, moest ze onder de blauwe lamp. De lamp waar ze een uur of 6 voor niets onder gelegen heeft omdat het goede knopje niet ingedrukt was. Echt, nog steeds als ik eraan denk word ik zo boos. Boos en verdrietig.

Verder bleh hier vandaag. Bloedverlies. Maar een paar druppels hoor, zeurderig gevoel erbij. Had het bij F. ook en het betekent vast niks maar het maakt me weer gigantisch onzeker.
pi_158870635
Ik sta in de OP. Nu is het echt :{ *O*

Ga ik ooit nog normaal verder leven, zonder de hele dag te stuiteren? Het antwoord zal wel ja zijn.
pi_158870891
Hoera knifty! Je eerste eigen topic gemaakt *O* :D ^O^

Chanty veel plezier vandaag O+ lekker baby spieken. Ik ben benieuwd of de nub theorie klopte.

Molo hopelijk werken de medicijnen snel. Het kost zoveel energie als je steeds misselijk bent.

Miss daar zou ik ook heel gelukkig van worden. Leuk om samen zwanger te zijn. En vrijdag de sleutel *O* spannend en super leuk.
Wat heerlijk dat je je baby nu ook voelt. Ik kan niet wachten tot dat moment.

Miezziej wat leuk dat je moeder zo reageerde O+
En een bevallingsmeet :D
Super leuk dat het augustus lijstje groter wordt O+

Ach marjolijntje dan zou mijn vertrouwen ook weg zijn in dat ziekenhuis.
Wat vervelend dat je wat bloed verlies hebt. Misschien even bellen met de vk? Weet niet of ze zelf echo's maken maar misschien kunnen ze even kijken hoe het gaat?

Hier gaat het goed. De ergste klachten zijn weg en ik begin aardig op mijn wolk te zitten. En ik heb mijn laatste nachtdiensten gehad voor dit jaar *O*
  woensdag 6 januari 2016 @ 13:39:43 #27
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_158871155
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 11:07 schreef Arja het volgende:
Wat een heerlijke post en een heerlijke dag Miss!
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:48 schreef kniftyhooker het volgende:
WAUW!!!
Wat een toffe dag voor jou Miss!!!
*O* *O* *O* *O*
:D
Ik ben heel de dag al zo happy!

Ik voel me verder ook gewoon heel goed, ik vind het heel bijzonder dat mijn lijf dit blijkbaar zo goed kan. Klinkt stom wellicht, maar ik had zelf van tevoren wel rekening gehouden met wat meer ongemakken. En het is niet dat ik nooit iets merk of nooit eens een pijntje of dingetje heb, maar het is zo weinig en zo goed te doen dat ik het allemaal prima vind. En die positieve instelling ben ik van mezelf ook niet gewend, maar ik hoop dat ik het vast kan houden! :D

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 13:18 schreef Emelisse het volgende:
Ik sta in de OP. Nu is het echt :{ *O*

Ga ik ooit nog normaal verder leven, zonder de hele dag te stuiteren? Het antwoord zal wel ja zijn.
In principe wel, maar de stuiter momenten blijven :P

MVM plassen vond ik trouwens helemaal geen probleem of opgave verder. Ik vond het eind december juist raar om thuis weer rechtstreeks in de wc te plassen :')
Het was alleen altijd even nadenken op maandag om de flessen netjes weg te brengen en op te halen, ik ben wel eens bang geweest dat ik zou vergeten om ze af te geven en dan op mijn werk aan te komen met 8 flessen pis in mijn kofferbak... Maar is nooit gebeurd gelukkig. Wij hebben er trouwens zelf voor gekozen om het ergens anders dan thuis op te laten halen, dus heb het mezelf aangedaan :P

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 10:54 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Wat veel goed nieuws Miss_Congeniality! *O* :D

Gisteren hebben we het aan mijn moeder verteld. Gelukkig reageerde ze wel leuk O+ Tranen enzo :9 Ze zei ook dat ik maar moest aangeven wanneer ik wil dat ze komt, en dat ze haar best gaat doen om vaker over te komen enzo O+ Dus dat viel eigenlijk heel erg mee :+
Fijn dat je moeder leuk reageerde! Ik las al ergens dat ze niet in NL woont, lijkt me lastig... Maar zou fijn zijn als ze wat vaker over kan komen!

quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 13:29 schreef ikke_84 het volgende:
Miss daar zou ik ook heel gelukkig van worden. Leuk om samen zwanger te zijn. En vrijdag de sleutel *O* spannend en super leuk.
Wat heerlijk dat je je baby nu ook voelt. Ik kan niet wachten tot dat moment.

Hier gaat het goed. De ergste klachten zijn weg en ik begin aardig op mijn wolk te zitten. En ik heb mijn laatste nachtdiensten gehad voor dit jaar *O*
As we speak voel ik weer wat kriebelen O+

Fijn dat het goed gaat! Ga er maar eens lekker voor zitten op die wolk, is best leuk daar :Y

En wat wordt dat lijstje onder mij lang! :o Ik weet dat ik bijna op de helft ben, maar dat ik dan ook bijna op de helft van die lijst sta vind ik zo raar...
pi_158871540
Miss! Wat klink je heerlijk euforisch, allemaal positieve nieuwtjes! Chill!

Ik vind het wel leuk dat het lijstje in de OP nu ook juli en augustus wat gevuld is, dan voel ik me al zo tweedetrimesterig!

Hier heb ik de roze wolk ook goed te pakken haha. Maar ik heb soms serieus het idee dat ik die serieus al 3 jaar heb van kind 1. :+ Moeder zijn is gewoon over het algemeen behoorlijk te gek.

Ik ben voor mezelf uit mijn ouderschapsverlofplannen, binnenkort eens met werkgever overleggen. *)

[ Bericht 1% gewijzigd door Svane op 06-01-2016 14:15:33 ]
pi_158872135
dan voel je je...?
pi_158872149
En ^O^ voor groeiende OP ja!

Ik sta al 15e :+
pi_158872195
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 14:14 schreef elamanilo het volgende:
dan voel je je...?
GEWOON DAN VOEL IK ME.

Ik vergat per abuis wat woorden. :+
pi_158872279
Ja ja ja ja, handjes boven tafel dame!
pi_158872397
Hahahaha :D

Top 10 hier :o help!

Morgen een halve dag naar mijn werk. Ben benieuwd. Deze week kun je mij al opvegen met alleen kleuter wegbrengen en ophalen.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  woensdag 6 januari 2016 @ 14:28:24 #34
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_158872503
De nub klopte! We krijgen gewoon een meisje O+ *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_158872531
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 13:29 schreef ikke_84 het volgende:
Wat vervelend dat je wat bloed verlies hebt. Misschien even bellen met de vk? Weet niet of ze zelf echo's maken maar misschien kunnen ze even kijken hoe het gaat?
Daar vind ik het dan weer niet genoeg bloed voor, voel me zo'n enorme zeur als ik nu ga bellen :@

Chanty, meisjes zijn leuk O+ tof!!
pi_158872548
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 14:28 schreef Chanty het volgende:
*O* *O* *O*
pi_158872632
*O* Een meisje voor Chanty, een zusje voor L.!
  woensdag 6 januari 2016 @ 14:39:42 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_158872765
quote:
wat ontzettend leuk O+
disclaimer
  woensdag 6 januari 2016 @ 14:40:18 #39
52229 Chanty
pi_158872780
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 14:34 schreef elamanilo het volgende:
*O* Een meisje voor Chanty, een zusje voor L.!
Ja om te beschermen later als ze gaat stappen O+
pi_158872798
ela, jij dirty mind :D

Chanty een meisje *O*
pi_158872803
Jeej Chanty! *O*

Ik heb bij P&O gezegd dat ik tot mn verlof kortere dagen maak, want ik kan niet genoeg afwisselen in houding om geen pijn te hebben. Ik weet nu al niet meer hoe ik moet zitten en dan moet ik ook nog eens naar huis treinen straks. Gelukkig weinig afspraken tot mn verlof, dus kan het prima en dan mogen zij maar even nadenken hoe ze willen dat ik dat in het systeem zet.

Succes lamb! Moet je veel doen of is het wat zaken overdragen?
  woensdag 6 januari 2016 @ 14:42:33 #42
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158872844
quote:
Hieperdepiep! Staat erin ^O^ *O*
pi_158872865
Wat leuk Chanty O+ ! Meisjes zijn gaaf!
En Lamb, ik sta op 8! Ik deel je schrik!
Marjolijntje, je bent geen zeur als je belt! Als je zorgen maakt gewoon doen, daar zijn ze voor.
Dot dat klinkt verstandig. Is het bekkenpijn?

Hier is vandaag eindelijk iets in huis gebeurd dat voor de baby is! Nu al :') . De logeerkamer wordt gestuct, en dan kunnen we als half februari de dakkapel komt A's nieuwe kamer gaan inrichten. Progress *O* ! One small step .. etc.

Ohja vraagje: Wanneer moet je met aambeien naar de dokter :@ ? Of is het gewoon een standaard hethoorterbijevenslikkenenweerdoorgaan-kwaal..

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2016 14:45:18 ]
pi_158873626
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 14:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Wat leuk Chanty O+ ! Meisjes zijn gaaf!
En Lamb, ik sta op 8! Ik deel je schrik!
Marjolijntje, je bent geen zeur als je belt! Als je zorgen maakt gewoon doen, daar zijn ze voor.
Dot dat klinkt verstandig. Is het bekkenpijn?

Hier is vandaag eindelijk iets in huis gebeurd dat voor de baby is! Nu al :') . De logeerkamer wordt gestuct, en dan kunnen we als half februari de dakkapel komt A's nieuwe kamer gaan inrichten. Progress *O* ! One small step .. etc.

Ohja vraagje: Wanneer moet je met aambeien naar de dokter :@ ? Of is het gewoon een standaard hethoorterbijevenslikkenenweerdoorgaan-kwaal..
Nee, het is m'n rug. Ik kan gewoon niet goed meer zitten aan m'n bureau en eenmaal thuis kan ik dan alleen nog in bed een redelijk prima houding vinden zonder al te veel pijn.

Je kunt zo'n zalfje toch gewoon bij de drogist of apotheek kopen? Wel lekker progress! Wil ik ook! Ik wil ook gewoon echt een kast om alle kleertjes in te doen zodat ik weet wat ik nog mis.

Marjoleintje, dat klinkt heel herkenbaar :X Ik denk ook dat het niet goed zou zijn als een van die kinderartsen bij m'n vriend in de buurt zou komen. Hij is van het type doet geen vlieg kwaad, maar voor die man maakt hij denk ik wel een uitzondering :')
pi_158873692
Ja, die zalfjes gebruik ik nu al een tijd maar het haalt helemaal niks uit. Zelfs de lidocaïne-zalf die ik nog had van na de vorige bevalling doet niks. Ik zou wel weer eens willen zitten/lopen zonder pijn *daar*, zeg maar :') .

Wat ruk van je rug zeg! Zou daar geen fysio o.i.d. tegen helpen? Minder werken klinkt dan als een goed plan ^O^ .

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2016 15:19:16 ]
pi_158873961
Oh dat is wel echt vervelend ja! Geen ervaring gelukkig maar HA klinkt als een prima plan.

Het is echt werkgerelateerd, want ik heb net twee weken vakantie gehad en totaal geen last gehad van mijn rug terwijl ik de weken ervoor soms al niet meer wist hoe ik moest zitten in de trein. En het zijn echt nog maar twee ruime weken dus dat kan de fysio vast niet zo snel oplossen :P Ik vind het nu gewoon het prettigst om ze ver mogelijk achterover te zitten maar ik werk aan een bureau en dan zou ik m'n toetsenbord op m'n buik moeten zetten.
pi_158874011
Chanty een meisje O+ *O* wat leuk!

Miezziej en MC goed nieuws *O*

Dot, herkenbaar. Nog niet zo erg nu want vroeg, maar ik zie er tegen op. Ik moet mijn fysio bellen }:| .Liggen is idd aan het eind van de dag het enige wat ontlast. En dan smorgens te vroeg wakker worden en niet meer kunnen slapen omdat dat ook niet meer comfortabel is. :'(

Razz :X wat vervelend! geen tips helaas.
pi_158874086
Jeah chanty een meisje *O* wat super leuk

Marjolijntje ik denken dat je echt niet zeurt als je daarvoor belt. Denk zelfs dat je vk het ook wel zou willen weten. Misschien Was t niet veel en niet ernstig maar als je je zorgen maakt is dat toch al reden genoeg om even contact op te nemen.
Maar ik snap je wel. Ik zou ook niet "lastig" willen zijn en me bezwaard voelen. Wat zou je andere adviseren in z'n zelfde situatie?

Razz aambeien zijn niet fijn. Misschien even overleggen met de assistente wat je mag hebben?
Progress *O* altijd fijn

Svane wat fijn dat ook jij op een roze wolk zit. Heerlijk hoor O+

Dot goed dat je wat minder gaat werken als je er z'n last van hebt om lange dagen te maken. Hopelijk helpt het je.

Na mijn verlof heb ik nog 4 weken vakantie die op moeten (heel vervelend ;) ) en ik wil nog wat plb uren erbij opnemen. Vorige keer had ik 4 weken extra verlof en die had ik ook echt nodig om alles op rit te krijgen. Nu wil ik gewoon extra lang genieten van alles wat wat er komen gaat O+
  woensdag 6 januari 2016 @ 15:28:54 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158874104
Als werken niet meer lukt of alleen aangepast contact opnemen met je bedrijfsarts (indien bedrijf er eentje heeft, anders met werkgever overleggen). Dan word je gewoon deels ziekgemeld of moet er ander werk geregeld worden.

Chanty en andere vrolijkerds, tof nieuws!
  woensdag 6 januari 2016 @ 15:30:14 #50
52229 Chanty
pi_158874132
Razz ik had het de vorige zwangerschap al met een paar maanden en ben er gewoon mee naar de dokter gegaan (wel gênant), zalfje dat ik kreeg van hem werkte perfect. Geen last meer gehad de hele zwangerschap. Gewoon gaan, als ze niks kunnen doen hoor je dat dat Vanzelf
pi_158874258
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:28 schreef Molo het volgende:
Als werken niet meer lukt of alleen aangepast contact opnemen met je bedrijfsarts (indien bedrijf er eentje heeft, anders met werkgever overleggen). Dan word je gewoon deels ziekgemeld of moet er ander werk geregeld worden.

Chanty en andere vrolijkerds, tof nieuws!
Ja heb het nu bij P&O aangegeven. Als zij me dan naar de bedrijfsarts willen sturen voor die 6 werkdagen tot m'n verlof hoor ik het wel, maar tot die tijd taai ik gewoon wat eerder af. Ander werk is er niet echt en het enige wat verlicht is liggen en dan kan ik alleen mailen op m'n telefoon ofzo :D Thuis werken zou wel fijn zijn, want de Poang is echt ideaal, maar mijn zoontje is ook thuis dus dat gaat niet.
  woensdag 6 januari 2016 @ 15:36:01 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158874295
Je werk kan de kosten die ze maken door ziekte bij zwangerschap bij UWV claimen, zou dus dom zijn voor hun als ze je niet ziek melden ;)
pi_158874345
Ach, allemaal overheid :+

Ik wil me best ziek uitklokken elke dag maar ze wist niet of dat zomaar kon dus ze ging het navragen.
pi_158874383
Leuk chanty, nog een juni-meisje erbij O+

Razz: het helpt soms ook om een afgekoeld theezakje op je aambei te leggen een poosje en dat een paar dagen achter elkaar.
Anders zou ik zeker ruim voor je bevalling naar de dokter, want anders kunnen ze geloof ik echt opzwellen en openbarsten enzo bij het persen
pi_158874635
Chanty wat leuk!

Razz dat klinkt niet fijn :(

Dot verstandig!
Benieuwd wat ze zeggen.

Ik ga arbeid therapeutisch. Omdat fietsen en in touw nu echt zwaar wordt dus even Kijken voor hoe lang nog. Sta al 100% ziek gemeld maar nog even wat anders dan thuis is ook wel goed. Mijn eigen werk is fysiek zwaar dus dat doe ik al sinds nov niet meer. Nu 2 wk vakantie gehad dus even kijken hoe het nu gaat en of ze nog klusjes voor mij kunnen verzinnen.

Morgen start er een nieuwe vervanger voor mij in mijn klas, wel fijn om dus een achter de hand te zijn. Gelukkig blijft zij tot het eind van mijn verlof.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158874642
Dot ik werkte bij mij eerste op t laatst therapeutisch. Ik ging dan elke dienst om 1 uur naar huis ipv half 4.
Het werk heeft me toen gedeeltelijk ziek gemeld en het uwv heeft telefonisch contact met me opgenomen om de uren nog door te nemen.
Gedeeltelijk ziek melden kan dus zeker.
  woensdag 6 januari 2016 @ 16:07:30 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158875117
Jemig Dot, jouw werkdagen zijn dan ook niet te vergelijken met die van mij hoor! :o Ik stap in de auto, ben 10 minuten later op mijn werk, en werk vaker 6 dan 8 uur op een dag. Dus dat is wel vol te houden.

Wat een fijne post van MissC las ik O+

En een meisje voor Chanty! *O* Tof!

Verder heb ik denk ik een tikje van de buikgriep van mn dochter te pakken. Ben slap en moe, en weer steeds misselijk :X Ik hoop dat mijn vriend zo op tijd thuis is om E uit het dagverblijf op te halen want dat voelt al als een onderneming nu...
pi_158875286
Een meisje voor Chanty O+ *O*
komt er nu een lading jongentjesspul en V&A? O-)
pi_158875473
Chanty een meisje *O*

Beterschap LB!

Ik voelde me gisteren zo rot (koude rillingen, buikpijn) dat ik mezelf vandaag een dag vrij kado heb gedaan. Ik was de afgelopen dagen ook echt geen leuke mamma meer. De hele dag in bed O+ (en ondanks dat nog een middagslaapje ook :') ) en eindelijk de hele dag niet misselijk geweest.
  woensdag 6 januari 2016 @ 16:22:11 #60
52229 Chanty
pi_158875476
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:14 schreef Dyre het volgende:
Een meisje voor Chanty O+ *O*
komt er nu een lading jongentjesspul en V&A? O-)
Ja dat ga ik heeeel binnenkort uitsorteren. Kunnen we gaan ruilen :D
pi_158875516
Wil iedereen nog een week of acht wachten met toffe kleertjes in de verkoop doen? :+
pi_158875586
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:23 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wil iedereen nog een week of acht wachten met toffe kleertjes in de verkoop doen? :+
+1 :7
pi_158876503
Zo he wat gaat t snel hier!!! Stelletje kletskouzen! Maar ik ben weer bij gelezen. Weer een stel nieuwe zwangeren, gezellig!

Chanty, een meisje :) wat leuk!!

Hier alweer 19 weken, aankomende maandag de 20 echo! Best spannend weer! Mochten ze kunnen zien wat t wordt wil mn man t niet weten. Dus dat wordt weer in t geheim shoppen!!

Blegh vanmorgen kwam ik erachter dat mn dochters allebei hoofdluis hebben. Dus een flinke zoektocht gehad naar t juist middel vanmorgen. Vanmiddag stond gevuld met wassen en veel kammen! Grrr nu vond ik er bij mezelf ook 2, maar ik kan nog geen luizenspul vinden wat je mag gebruiken als je zwanger bent :( laten we hopen dat veel kammen gaat helpen!
pi_158877821
Sprotje, ik weet niet of het mag bij zwangerschap maar tea tree shampoo schijnt ook luizen af te schrikken. Ik heb dat toen een keer bij de tuinen gekocht geloof ik...

Ik begin langzamerhand ook een beetje op een roze wolk te komen. Er gaat een hoop niet goed op mijn werk en het kan me allemaal niet zoveel schelen. Ik gok namelijk dat het problematisch wordt als ik met verlof ben :)

Eigenlijk wil ik alleen maar thuisblijven en inpakken voor de verhuizing, maar dat kan natuurlijk niet :(
pi_158878060
Tea tree inderdaad en lavendel Sprotje (volgens een vriendin met vier schoolgaande kids).
pi_158878526
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:58 schreef sprotje het volgende:
Zo he wat gaat t snel hier!!! Stelletje kletskouzen! Maar ik ben weer bij gelezen. Weer een stel nieuwe zwangeren, gezellig!

Hier alweer 19 weken, aankomende maandag de 20 echo! Best spannend weer! Mochten ze kunnen zien wat t wordt wil mn man t niet weten. Dus dat wordt weer in t geheim shoppen!!

Blegh vanmorgen kwam ik erachter dat mn dochters allebei hoofdluis hebben. Dus een flinke zoektocht gehad naar t juist middel vanmorgen. Vanmiddag stond gevuld met wassen en veel kammen! Grrr nu vond ik er bij mezelf ook 2, maar ik kan nog geen luizenspul vinden wat je mag gebruiken als je zwanger bent :( laten we hopen dat veel kammen gaat helpen!
Een tip van een kapper: Nadat je hebt behandeld met luizenspul en ze hoofdluis vrij zijn een beetje azijn of citroensap met water mengen in een plantenspuitje en dat iedere ochtend voor ze naar school gaan over het haar sprayen. Dat houdt luizen weg. Voor jezelf misschien ook een tip. Om je haar even in de azijn te zetten en in te laten trekken. Nog goed voor je haar ook. :) Jammer dat het stinkt.
pi_158880604
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 15:38 schreef Arja het volgende:
Leuk chanty, nog een juni-meisje erbij O+

Razz: het helpt soms ook om een afgekoeld theezakje op je aambei te leggen een poosje en dat een paar dagen achter elkaar.
Anders zou ik zeker ruim voor je bevalling naar de dokter, want anders kunnen ze geloof ik echt opzwellen en openbarsten enzo bij het persen
Dank! Ga ik proberen. Maakt het nog uit welke thee?

Ik ga morgen wel even naar de HA inderdaad. Dat wat jij beschrijft had ik inderdaad na de vorige bevalling. Not very pretty :X .
pi_158880646
Oooh dank jullie wel! Dit is de eerste keer dat we zoiets hebben.
Mn schoonzus was heel verbaasd want haar dochters hebben er met enige regelmaat last van. Zij wist een goed nieuw middel, licener!

Ik vind t maar niets, kriebelbeestjes. Maar ik ga morgen meteen teatree halen, en zometeen de azijn uit t gootsteen kastje vissen :)

Nogmaals dank voor jullie tips!

En lanumatic, goed zo! Lekker op die wolk klimmen!! En proberen de boel de boel te laten op je werk!
  woensdag 6 januari 2016 @ 20:02:34 #69
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158881144
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 16:58 schreef sprotje het volgende:

Het advies van het RIVM: elke dag kammen (natmaken, cremespoeling erin) met een luizenkam. Na 14 dagen ben je er van af. Volstrekt veilig voor zwangeren.
Mocht je toch 'gif'shampoo willen gebruiken: er is veel resistentie. Maar niet tegen dimeticon (wat de luizen inkapselt, dus feitelijk geen gif). Voor zover ik weet is die ook veilig voor zwangeren, maar lees het etiket.
pi_158881522
Oh, ik ben zo blij met de vk's hier.

Ik begon me ineens zorgen te maken en belde of ik binnenkort even langs mocht komen om het hartje te horen. De vk gaf aan over 10 minuten klaar te zijn met het spreekuur en wel even langs te komen. Nu heb ik net gewoon zomaar even mogen luisteren naar het hartje, met om de zoveel tijd een poink van een schopje of andere beweging. O+
pi_158882142
Razz, (otrivin) neusspray! Niet in je neus maar down under! Dat was DE gouden tip voor de golfballen na T.'s geboorte!
pi_158882397
Ik heb even geappt met mn vk over het bloedverlies, als ik me veel zorgen maak dan mag ik langs komen, maar zij dacht dat het niks bijzonders was, komt vaak voor, is erg vervelend. Dat wist ik ook wel, stiekem. Ik kijk morgen ff aan en als er dan vers bloed is of (meer/weer) pijn, dan wil ik graag wel even langs komen, maar denk dat het wel los loopt.

Qua thee is kamille toch verkoelend/verzachtend voor alles? Sterkte Razz!

Fijn zo'n vk groofs O+

Sprotje, succes met je ongewenste huisdieren -O- -O-
pi_158882804
Kan heel goed, dat indalen! Ik ben vlak voor jou uitgerekend, ook van die steken down under en gister bij de verloskundige geweest en zij bevestigde dat de baby goed ligt en bezig is met indalen.. ligt nog niet helemaal vast maar is wel duidelijk onderweg ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 09:06 schreef Dot. het volgende:
Echt LB, ik vind het knap dat je nog vijf weken werkt! Ik doe er serieus een kwartier over om van de trein naar mn werk te lopen dat naast het station ligt :') Fietsen is ook echt lastig met harde buiken, dus mn ritje van huis duurt ook al langer dan gemiddeld en dan moet ik ook nog eens 50 minuten in zo'n rotSprinter zitten. Ik neem volgende twee weken elke week een extra dag vrij, dus dan werk ik vandaag en morgen nog en dan nog maar 6 dagen. Ben echt zo toe aan verlof!

Molo, hopelijk helpen de medicijnen!

Veel plezier bij de echo Chanty!

Ik heb het idee dat madam al met haar hoofd een uitgang aan het zoeken is. Heb soms echt van die gemene steken naar beneden. Kan dat al? Stip is niet ingedaald voor de bevalling, dus geen vergelijkingsmateriaal.
pi_158883310
Oh Marjolijntje, dat bloedverlies lijkt me ook ellendig, hoe weinig ook. Hoop dat het snel stopt.
pi_158884748
Zo, de plasmevroi (aka Moeders voor Moeders consulent) is weg. Ik geloof dat zij ons definitief heeft laten 'landen' O+ De test (toch weer spannend) knalde er weer uit gelukkig (pfew) en we zijn bedolven onder boekjes/weetjes en het welkomskadootje. De flessen staan er klaar voor. Best wat hoor, vooral dat ophaalmoment - toch een geregel. Die dingen vullen komt wel voor elkaar.

Het lijkt nu wel net écht! Toch even een soort tussentijdse bevestiging tot aan de eerste afspraak.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, ik ben zo blij met de vk's hier.

Ik begon me ineens zorgen te maken en belde of ik binnenkort even langs mocht komen om het hartje te horen. De vk gaf aan over 10 minuten klaar te zijn met het spreekuur en wel even langs te komen. Nu heb ik net gewoon zomaar even mogen luisteren naar het hartje, met om de zoveel tijd een poink van een schopje of andere beweging. O+
Wat fijn zeg O+

quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:39 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb even geappt met mn vk over het bloedverlies, als ik me veel zorgen maak dan mag ik langs komen, maar zij dacht dat het niks bijzonders was, komt vaak voor, is erg vervelend. Dat wist ik ook wel, stiekem. Ik kijk morgen ff aan en als er dan vers bloed is of (meer/weer) pijn, dan wil ik graag wel even langs komen, maar denk dat het wel los loopt.

Qua thee is kamille toch verkoelend/verzachtend voor alles? Sterkte Razz!

Fijn zo'n vk groofs O+

Sprotje, succes met je ongewenste huisdieren -O- -O-
Hopelijk snel geruststelling voor jou. Fijn dat je je vk kunt appen trouwens.
pi_158889309
Over luizen: luizenkam en een paar druppels tea treeolie in je shampoo.
  donderdag 7 januari 2016 @ 07:34:28 #77
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_158892663
Ik moet voor mijn eerste twee echo's naar het ziekenhuis (met 7 en 9 weken), maar ik heb eigenlijk geen idee van daarna. Moet ik dan naar een gewone verloskundigenpraktijk? En moet ik die dan nu al zoeken, of kan ik na de tweede echo gewoon ergens naartoe bellen en is dat geregeld?
Denk dat het hier ook langzaam begint te landen, aangezien dit soort vragen opeens binnen schieten! O+
pi_158892701
quote:
1s.gif Op woensdag 6 januari 2016 20:02 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Het advies van het RIVM: elke dag kammen (natmaken, cremespoeling erin) met een luizenkam. Na 14 dagen ben je er van af. Volstrekt veilig voor zwangeren.
Mocht je toch 'gif'shampoo willen gebruiken: er is veel resistentie. Maar niet tegen dimeticon (wat de luizen inkapselt, dus feitelijk geen gif). Voor zover ik weet is die ook veilig voor zwangeren, maar lees het etiket.
Ja die kam heb gisteren inderdaad gekocht! Gif shampoo wil ik liever niet! Ik ga gewoon meerdere keren per dag kammen!
pi_158892820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 21:40 schreef Emelisse het volgende:

Hopelijk snel geruststelling voor jou. Fijn dat je je vk kunt appen trouwens.
Ik heb de luxe dat mijn vk ook een kennis is van me, en ik haar dus al kende (en op fb heb) voordat ze mijn vk werd :) maar de mogenlijkheid om te appen is heel fijn! Voelt ook net wat minder belastend dan bellen, ze leest en reageert erop als het haar uit komt. :)
pi_158892864
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 07:34 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik moet voor mijn eerste twee echo's naar het ziekenhuis (met 7 en 9 weken), maar ik heb eigenlijk geen idee van daarna. Moet ik dan naar een gewone verloskundigenpraktijk? En moet ik die dan nu al zoeken, of kan ik na de tweede echo gewoon ergens naartoe bellen en is dat geregeld?
Denk dat het hier ook langzaam begint te landen, aangezien dit soort vragen opeens binnen schieten! O+
Je mag naar een gewone praktijk want na de tweede echo word je gewoon verklaard en ben je gewoon zwanger zijn zoals iedere andere zwangere. Je kunt bellen na de tweede echo. Ik had rond week 12 de intake bij de vk. Ik kreeg toen geen termijnecho meer omdat het ziekenhuis dat al met zekerheid kon vaststellen
Als je de combinatietest wilt krijg je nog wel een echo
pi_158893132
Owh brr luizen! Geen ervaring mee, maar je hebt al prima tips gehad zie ik :)

Ben nu bezig met mijn laatste werkdag :o Wat is dat snel gegaan en wat voelt het raar! Pas weer bezig sinds 1 maart ivm mijn vorige zwangerschapsverlof en nu al weer met verlof :@ Nou ja, als het goed is de laatste keer dus ik ga er gewoon van genieten! Al zal ik het niet super rustig krijgen, want de webshop loopt best lekker dus ik mag in mijn verlof veeeel achter de naaimachine :D. Maar dan kan ik wel tukkies doen wanneer het zo uitkomt. Kindjes gaan gewoon nog naar de opvang namelijk. En dan mag over 3 weken de baby al geboren worden officieel. Ik hoop dat hij nog wel langer blijft zitten, want ik ben er nog niet helemaal aan toe geloof ik!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_158895960
Ik ben op mn werk op de bank gaan zitten en dat gaat echt veel beter met mn rug! Kan lekker achteroven hangen en mn laptop staat dichterbij dan mn toetsenbord :)

Fijne laatste dag sicilia!
  donderdag 7 januari 2016 @ 12:01:32 #83
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158896346
Laatste dag Sicilia! *O* Succes nog ff!

Xanteh, hoe gaat ie daar??
pi_158896665
Succes op je laatste dag Sicilia!

Ik heb soms echt een scherpe pijn in mijn linkerbil. Voordat ik zwanger was had ik daar nooit last van, maar het lijkt me nu toch te kort voor zulke lichamelijke ongemakken? Klein stukje naar de wc lopen doet al pijn ;(
pi_158896685
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 12:12 schreef Miezziej het volgende:
Succes op je laatste dag Sicilia!

Ik heb soms echt een scherpe pijn in mijn linkerbil. Voordat ik zwanger was had ik daar nooit last van, maar het lijkt me nu toch te kort voor zulke lichamelijke ongemakken? Klein stukje naar de wc lopen doet al pijn ;(
De hele boel gaat verweken... dan kun je dit soort klachten krijgen. Hou het in de gaten en anders tijdig een fysio raadplegen
S. 2014
J. 2016
  donderdag 7 januari 2016 @ 13:20:53 #86
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158898167
Kan al heel vroeg hoor Miezziej (ik vorige keer vanaf 9 wk, nu vanaf 6wk)... Idd niet te lang wachten met een fysio raadplegen!
pi_158898924
Sicilia succes met je laatste paar uurtjes op je werk!! Daarna lekker genieten van je verlof!

Marjolijntje hoe gaat het met het bloeden?
Fijn dat je kan appen met de vk, legt de drempel toch wat lager.

Miezziej ik liep de eerste keer ook al heel snel bij bekkentherapie. Hielp echt super. Dus bij klachten gewoon aan de bel trekken.

Lekker op de bank dot :D fijn dat dat helpt. Daar moet je eigenlijk even een foto van maken haha

Mijn kleine mannetje was lekker logeren bij opa en oma en ze zijn vanmorgen wezen zwemmen. Ik kon dus rustig boodschappen doen en heb ff alle kasten opgeruimd en opnieuw geordend.
Voel me nu zo goed, hallo roze wolk O+
pi_158898942
Verlof *O* *O* *O*
pi_158898981
Ow haha nou die laatste paar uurtjes gingen wel heel snel :D
Joehoe verlof *O* *O* heel fijn!!
pi_158900467
O wat lekker Sicilia, verlof :)

Ik heb mijn dag niet. Voel me belabberd. Mijn griepje lijkt weer soort van terug te komen. Ik moet nog tot maandag flink aan de bak qua werk en ga erna echt een weekje voor pampus liggen. Nu nog maar even doorzetten.

Als freelancer heb ik me ook alvast wat verdiept in verlof enzo. Fijn idee om dat zelf in de hand te hebben, vind ik. En het schijnt dus dat UWV uitbetaalt voor zzp'ers die zwanger zijn (ZEZ regeling). Dat is netjes! Heeft iemand hier ervaring mee?
pi_158900489
Ohhh Sicilia wat heerlijk!! Geniet ervan *O*. Ik volg je volgende week vrijdag, kan niet wachten!
pi_158903041
Sillica, fijn verlof! Geniet ervan!

Geen bloed meer gezien vandaag, en ook minder beurs van binnen. Zal gisteren wel een groeispurt geweest zijn ofzo :P Wel veel slijm nu, yuk.
pi_158903230
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:58 schreef Emelisse het volgende:

Als freelancer heb ik me ook alvast wat verdiept in verlof enzo. Fijn idee om dat zelf in de hand te hebben, vind ik. En het schijnt dus dat UWV uitbetaalt voor zzp'ers die zwanger zijn (ZEZ regeling). Dat is netjes! Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja klopt, heb ik ook gehad. Heb je een vrijwillige ziektewetverzekering? Dan wordt een deel daaruit betaald. Anders gewoon alles door het UWV. Gewoon formulier invullen en klaar.
Mijn ervaring was wel dat je minder krijgt dan je zelf zou verdienen in diezelfde tijd (maar dat hangt natuurlijk van je inkomen als ZZP'er af), maar goed, iets is ook fijn.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 7 januari 2016 @ 17:09:51 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_158904295

[ Bericht 100% gewijzigd door Quoi op 07-01-2016 17:10:04 ]
pi_158905174
Fijn dat het bloed weg is gebleven Marjolijntje!

En verlof Sicillia O+ O+

Ik heb een officiele datum, ik ben hekkensluiter van juli met 31-7.
  donderdag 7 januari 2016 @ 17:53:45 #96
52229 Chanty
pi_158905758
Verlof wat fijn Sicilia *O*
  donderdag 7 januari 2016 @ 19:09:02 #97
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_158907795
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 17:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Fijn dat het bloed weg is gebleven Marjolijntje!

En verlof Sicillia O+ O+

Ik heb een officiele datum, ik ben hekkensluiter van juli met 31-7.
Op die datum worden superleuke kindjes geboren O+. Nog gefeliciteerd (had ik volgens mij nog niet gedaan!)
  donderdag 7 januari 2016 @ 19:22:52 #98
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_158908237
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 07:46 schreef sprotje het volgende:

[..]

Ja die kam heb gisteren inderdaad gekocht! Gif shampoo wil ik liever niet! Ik ga gewoon meerdere keren per dag kammen!
Eén keer per dag zorgvuldig kammen is voldoende.

en geloof me, zelfs dát ben je gauw zat :P
pi_158908447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 14:58 schreef Emelisse het volgende:
Als freelancer heb ik me ook En het schijnt dus dat UWV uitbetaalt voor zzp'ers die zwanger zijn (ZEZ regeling). Dat is netjes! Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, je moet een boel papierwerk inleveren, maar het besluit en de uitbetaling ging bij mij prima.
pi_158908724
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 19:27 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ja, je moet een boel papierwerk inleveren, maar het besluit en de uitbetaling ging bij mij prima.
3 aangiftes en een formulier toch? En ik was verrast door de hoogte van de uitkering! O+

Zeg.

Ik krijg een dochter :o :D O+
pi_158908835
Oh, Marjolijntje! Wat fijn, ik ging eigenlijk terugzoeken of je nog naar de vk was geweest maar dit is beter! ^O^
pi_158908846
Zoooo leuk Suiker *O* O+
  donderdag 7 januari 2016 @ 19:46:38 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158909182
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 19:34 schreef Suikertante het volgende:
Zeg.

Ooooohhhh O+ Tof!! *O*
pi_158909326
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 19:34 schreef Suikertante het volgende:

[..]

3 aangiftes en een formulier toch? En ik was verrast door de hoogte van de uitkering! O+

Zeg.

Nice!
  donderdag 7 januari 2016 @ 19:52:50 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158909476
Zoveel meisjes, tof! *O*

Dan moet die van mij wel een jongen worden :D
  donderdag 7 januari 2016 @ 19:54:41 #106
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158909559
Net de stoute schoenen aangetrokken en docente van opleiding gemaild dat ik het niet echt trek zo bij elkaar allemaal. Kutste mailtje in tijden om te sturen, maar ja...
Nu eens kijken hoe ze reageren :@

Eten gaat gelukkig vanavond wel goed, jeeeeej *O*
pi_158909719
Gelukkig is het bloeden gestopt marjolijntje.

Suiker een meisje O+

Goed dat je het hebt aangegeven molo. Ben benieuwd wat je voor een antwoord terug krijgt.
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:00:13 #108
52229 Chanty
pi_158909768
Nog meer meisjes *O* tof suiker!

Molo niet tof maar wel verstandig als ik lees hoe je je voelt.
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:04:39 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158909941
Ik zit wel nog steeds in de modus 'komt wel weer goed en het is het vast waard', maar hoop wel dat het een keertje ophoudt :D

Wel supertoffe Zweedse en Deense retro babykleertjes gekocht van de week, wordt steeds echter en leuker O+
pi_158910190
Molo: deel es een linkje/merk :D
Super dat je het mailtje hebt gestuurd en aan jezelf hebt gedacht. Zal idd niet makkelijk zijn geweest..

Suiker ook al een meisje O+ Supertof!
pi_158911505
Suiker, wat leuk! (Jouw eerste is een jongen, toch?)
pi_158911622
Een Suikermeisje O+
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:52:56 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158911643
Xaaaaaaanteeeeeeeehhhh! :+
  donderdag 7 januari 2016 @ 20:54:29 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158911695
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:13 schreef Marjolijntje het volgende:
Molo: deel es een linkje/merk :D
Super dat je het mailtje hebt gestuurd en aan jezelf hebt gedacht. Zal idd niet makkelijk zijn geweest..

Suiker ook al een meisje O+ Supertof!
Antroposofische site ofzo, maar boeit me niet, hebben leuke kleding en was/is goede sale op die zut ^O^
http://www.regenboogschaap.nl

Had de link uit het kinderkleding topic op fok
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:30:05 #115
52229 Chanty
pi_158912950
Ohhh had je niet moeten doen, nu heb ik ook een paar dingetjes gekocht :D
pi_158913003
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Suiker, wat leuk! (Jouw eerste is een jongen, toch?)
Klopt! En ik wist zeker dat dit weer een jongen was. En bij de combinatietest kon ze het niet zo goed zien maar neigde ze naar een jongen. Geen enkele reden dus om te denken dat het een meisje zou zijn :D
Tis echt een verrassing, ook weer hartstikke leuk!

Zo, nu even Molo's link bekijken 8-)
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:33:15 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158913071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:30 schreef Chanty het volgende:
Ohhh had je niet moeten doen, nu heb ik ook een paar dingetjes gekocht :D
I take great pleasure in enabling your hoarding :7
pi_158913265
Ow Suiker een meisje O+ wat leuk gefeliciteerd!

En geen bloed meer bij Marjolijntje, heel fijn! En eat handig dat de vk al een bekende is en je dus kunt appen!

Dapper Molo! Snap dat het een moeilijk mailtje was, maar je mag best even toegeven nu. De hele dag zo ziek dat is ook gewoon zwaar :*

Wij hebben weer een sticker gekregen van de verloskundige..Beeb ligt al ingedaald, dus waren inderdaad indalingsweeën van de week. Toch fijn dat ik de signalen van mijn lijf begrijp :). En eindelijk een keer een buik en baby die precies zo groot voelen en zijn als de termijn. Geen extra groeiecho's nodig ^O^

En nog iets niet heel erg ontopic, maar ergens toch ook wel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:41:46 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158913393
Oh Sicilia wat tof zeg, je spoiler!
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:42:23 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158913424
Wat leuk Sicilia!

En wat is een sticker van de verloskundige?

Ik heb mail terug van hoofddocente met alle begrip en binnenkort even samen zitten om oplossing te bedenken *O*
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:43:34 #121
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158913475
Hartstikke goed Molo! Het is fijn als het allemaal goed gaat, maar een zwangerschap is niet niks als je zo beroerd bent, dus ga maar gauw langs!

En een sticker is fictief ;) Betekent puur dat alles in orde was :)
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:46:58 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158913617
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:43 schreef LadyBlack het volgende:
Hartstikke goed Molo! Het is fijn als het allemaal goed gaat, maar een zwangerschap is niet niks als je zo beroerd bent, dus ga maar gauw langs!

En een sticker is fictief ;) Betekent puur dat alles in orde was :)
Ah ok :D

Ja weet ik veel, ik hoor steeds nieuwe dingen _O-
pi_158913631
Sicilia, tof! *O* en verlof en stickers! *O* allemaal goed nieuws. Hopelijk nu nog even lekker rusten en genieten O+.

Suiker een meisje O+ leuk!!

Hier begint de misselijkheid af te nemen, dat is fijn. 9 weken vandaag! :)
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:49:42 #124
52229 Chanty
pi_158913732
Super tof Sicilia *O* Ik vond het een fijne cursus!

Mole ook fijn nieuws :)

Over cursus gesproken; de mama's die met een tweede (derde) kind bezig zijn en bij de eerste iets gevolgd hebben, doen jullie nog iets van een (herhaal)cursus of geloven jullie het wel? Ik ben geneigd om het wel te geloven, maar weet dat een vriendin van me dat ook dacht en die had daar wel een beetje spijt van. Maar t lijkt of ik gisteren nog bevallen ben. Het cursusboekje ligt notabene nog op mijn bureau _O- zegt wat over mijn bureau-opruim-kwaliteiten :+
  donderdag 7 januari 2016 @ 21:51:36 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158913813
Ik heb t niet gedaan Chanty. Ik kan mn tijd echt wel beter besteden nu :o

Als ik nou vreselijk overrompeld was door de bevalling zou ik er misschien nog weer mee beginnen, maar dat was eigenlijk niet het geval. Dus volgens mij heeft t voor mij geen meerwaarde.
pi_158914072
Nee ik heb het ook niet gedaan. Maar dat was meer uit praktisch oogpunt. Dan moest ik voor die paar weken iedere maandagavond oppas regelen voor dochter en dat vond ik zo een gedoe. Ik heb wel alles wat ik van de cursus had nog een keer doorgenomen.
En dit keer helemaal niks gedaan, maarja het is nu echt nog maar net een jaar geleden en de vorige bevalling ging zoooo snel dat er echt geen tijd was om ook maar ergens bij na te denken, alles ging zoals mijn lijf dat blijkbaar wilde en ik verwacht dit keer nog sneller (kan dat?!) te bevallen, dus het lijkt me nu vrij overbodig :')
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:00:20 #127
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_158914119
Heyhoi, ik kom me maar even melden in dit topic, ik ben er namelijk gisteren achter gekomen dat ik inmiddels 5 weekjes zwanger ben :)

Het is allemaal nog heel surreal, eng, absurd en exciting, en we kijken er enorm naar uit, maar het besef is er dus nog niet helemaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A.s. dinsdag heb ik een afspraak bij de verloskundige voor moeders voor moeders en op 2 februari mijn intake en de eerste echo. De verloskundige heeft gisteren aangegeven dat ik op 7 sept ben uitgerekend.

Ik weet nog niet zo goed hoe en wat te verwachten, dus hoop een boel te lezen in dit subforum :)
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:00:54 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158914140
Leuk, welkom!
pi_158914495
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:49 schreef Chanty het volgende:
Super tof Sicilia *O* Ik vond het een fijne cursus!

Mole ook fijn nieuws :)

Over cursus gesproken; de mama's die met een tweede (derde) kind bezig zijn en bij de eerste iets gevolgd hebben, doen jullie nog iets van een (herhaal)cursus of geloven jullie het wel? Ik ben geneigd om het wel te geloven, maar weet dat een vriendin van me dat ook dacht en die had daar wel een beetje spijt van. Maar t lijkt of ik gisteren nog bevallen ben. Het cursusboekje ligt notabene nog op mijn bureau _O- zegt wat over mijn bureau-opruim-kwaliteiten :+
Ik heb wel weer een cursus gedaan, zwangerschaps-Mensendieck. Maar niet zozeer voor de informatie maar meer voor het bewegen, de gezelligheid en ook even een bewust momentje voor mij&baby. Ik sta er al zo weinig bij stil namelijk :@ .
pi_158914675
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:52 schreef LadyBlack het volgende:
Xaaaaaaanteeeeeeeehhhh! :+
Sorry, echt niks te melden :') Nog geen krampje!

Wel slecht voor de portemonnee dat wachten..

Welkom Maid :)

En wat veel meisjes ineens!
pi_158914739
Ik heb de eerste keer zwangerschapsyoga gedaan, maar eerlijk gezegd vond ik het nogal flut :') ik wist alles al, gewoon omdat ik kan lezen en graag leer/lees/google. Wel een mama om de hoek leren kennen met een zoon waar W wel eens mee 'speelt', maar verder.. dus. Ik overweeg het nu eigenlijk niet. :D bevalling weet ik nog wel :') :X
pi_158915496
Welkom maid en gefeliciteerd

Ik heb de vorige keer geen cursus gedaan want ik ging al elke week naar bekkentherapie en dat viel op dezelfde dag als de zwangerschapscursus. Ik zou het nu wel graag willen doen om dezelfde rede als razz zegt
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:53:35 #133
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_158915982
Dank jullie wel allemaal :)
pi_158916293
Meisjesbabyboom hier O+

Geniet lekker van je verlof Sicilia.

Molo wat rot dat je je nog steeds zo bagger voelt. Ben je er al over uit of je nog een pretecho doet?

Welkom maid en gefeliciteerd. Wanneer heb je je termijnecho? Pas dan weet je de uitgerekende datum redelijk zeker
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:04:41 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158916356
Ja ben er over uit dat ik geen pretecho ga doen. Kan zoals je misschien las in spoiler in vorige topic, zelf echoën op werk dus ik ga dat lekker af en toe doen. En iets geduld nog hebben voor geslacht. Geeft niets, het is zo 1-2 :)

En jij?
pi_158916520
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:04 schreef Molo het volgende:
Ja ben er over uit dat ik geen pretecho ga doen. Kan zoals je misschien las in spoiler in vorige topic, zelf echoën op werk dus ik ga dat lekker af en toe doen. En iets geduld nog hebben voor geslacht. Geeft niets, het is zo 1-2 :)

En jij?
Dan zijn we weer datumvriendjes. Mijn 20 weken echo is ook 1-2, maar wij weten het geslacht al
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:18:52 #137
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_158916933
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:02 schreef Arja het volgende:
Meisjesbabyboom hier O+

Geniet lekker van je verlof Sicilia.

Molo wat rot dat je je nog steeds zo bagger voelt. Ben je er al over uit of je nog een pretecho doet?

Welkom maid en gefeliciteerd. Wanneer heb je je termijnecho? Pas dan weet je de uitgerekende datum redelijk zeker
Ja klopt, 2 februari heb ik mijn eerste echte afspraak bij de verloskundige. Ze deed natte vinger werk met rekenen :)
pi_158917364
Welkom maid! Wat een onverwachte verassing!

Meisjes babyboom <3

Cursus hier nu niet gedaan, vorige keer Mensendieck variant. Nu wil ik mij nog eens inlezen. Tips voor goede sites?

4 uurtjes arbeids therapeutisch op mijn werk geweest vandaag. Even wat anders is fijn maar het hakt er wel in. Moet fietsen (25min) omdat de bus zorgt voor veel lopen ivm ver gelegen bushaltes. Nu gaat fietsen 300% beter dan lopen maar ook dat wordt nu lastig. Helaas dus weer best wat pijn en harde buiken vanmiddag.

Benieuwd dus hoe lang dit nog lukt. Officeel nog 5 weken.
We'll have love aplenty
You and Me
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:34:48 #139
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_158917523
Noobkwestie hier; ik heb elke keer een onwijs opgeblazen gevoel en diepe steken enzo. Is dat normaal? De ene zegt van wel de andere zegt bel morgen de vk. Maar dat vind ik ook zoiets, voel er weinig voor om voor elke wissewasje in de telefoon te klimmen haha.
pi_158917641
Oh meiden, ik kom me schoorvoetend weer melden. Ik heb zo lang niet meer gereageerd, ik schaam me dood. Ik probeer steeds bij te komen met lezen voor ik reageer, maar dan komt het er gewoon helemaal niet meer van. het was allemaal gewoon teveel: gezeik op mn werk, nog steeds hardstikke ziek iedere ochtend en veel voorbereiden voor de afgelopen kerst vakantie (lange reis)...
Maar nu ben ik er weer meiden! 23 weken al weer, en het wordt een meisje!

Ik zie dat er veel nieuwe namen bij staan! Welkom en gefeliciteerd!

Dan ga ik nu nog even wat terug lezen...
pi_158917898
Maid iedereen heeft andere symptomen of juist helemaal geen.
Het is helaas een erg onzekere tijd nu voor je en spannend ook, maar de vk kan ook niks voor je doen. Met 5 weken is er nog geen hartactie of zo, dus ze kan je ook niet geruststellen. Probeer vertrouwen te hebben en wacht af.

Dodoria het is geen verplichting om mee te lezen en mee te schrijven elke dag.
Leuk, nog een meisje! Waar ging je reis naartoe?

Lamb doe je rustig aan
pi_158920616
Die slapeloosheid is wel killing hoor, ik ben sinds 01:00 wakker :{
pi_158920638
Maid, zijn die steken geen. bandenpijn?

Ik twijfel ook nog over een cursus. Zou een mooie gelegenheid zijn om mensen te leren kennen in m'n nieuwe woonplaats, maar inhoudelijk heb ik weinig zin om weer hetzelfde riedeltje te moeten aanhoren. Misschien iets van ZwangerFit ofzo, al ben ik eigenlijk niet zo van dat sportieve gedoe :')
pi_158921064
Ik heb deze keer niks gedaan, want ik heb echt een hekel aan zo'n avondverplichting en ik zit nu nog steeds een beetje met de andere moeders die graag willen afspreken terwijl ik daar geen behoefte aan heb. Niet mijn types zeg maar ;) Ik wilde misschien wel gaan zwemmen, maar puntje bij paaltje hang ik liever op de bank :+

Een meisje voor suiker en dodoria! Leuk!

Amsel, dat is vervelend! Nog wat kunnen slapen?

Lamb, dat klinkt best intensief! Kun je niet met een taxi als je echt moet werken?
pi_158921389
Met 5-6 weken had ik ook regelmatig buikpijn Maid. Voelde echt anders dan menstruatiepijn, meer steken inderdaad. Maar niet echt heel pijnlijk, meer gewoon aanwezig.
Nu heb ik het af en toe nog steeds, maar minder dan toen.

Soms twijfel ik ook over een cursus. Dit is mijn eerste kindje, en mijn moeder heeft altijd keizersnedes gehad dus heb ook niet zoveel ervaringsdeskundigen in de buurt :P soms ben ik best bang dat ik hetzelfde heb als mijn moeder en dat ik niet vaginaal kan bevallen. Bij haar daalden we niet in en kwamen de persweeen niet op gang. De eerste bevalling was voor haar volgens mij best traumatisch, ze wil er nooit echt veel over kwijt. Misschien kan ik het aangeven bij de VK zodat ze er op kunnen letten ofzo?
Maar terug naar de cursus :P, ik ken niet zoveel zwangeren dus het lijkt me wel leuk om zoiets te doen. Maar aan de andere kant ben ik niet zo van verplicht socializen haha
  vrijdag 8 januari 2016 @ 08:46:09 #146
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_158921742
Hoi Maid, welkom!
Ik ben een paar dagen verder dan jouw natte-vinger(hehe)-giswerk en herken die steken! Bij mij lijkt het wel een beetje op de kramp die ik had bij een menstruatie, behalve dat die dan altijd heel licht was en maar een half uur duurde, nu komen ze de hele dag door en zijn ze flink pijnlijker..
SPOILER
Leuk dat we nu al met zo'n septembergroepje zijn! Durf ik pas in de op na de eerste echo.. Ik kan de tijd wel vooruit kijken :X

Oh wat ik eigenlijk wilde zeggen: ik pak altijd een kruik! Helpt mij heel goed.

[ Bericht 5% gewijzigd door Stroopwafelmeisje op 08-01-2016 08:48:58 (Nu al zwangerschapsdementie...) ]
pi_158921885
Maid dat opgeblazen gevoel had ik ook en steken heb ik nog steeds. Maar dan bij hoesten, niezen of als ik ineens opsta. Dat is bandenpijn.
De eerste 2 weken had ik steeds krampen alsof ik ongesteld moest worden. Er gebeurt van alles in je lichaam nu en dat kan je gaan voelen.
Maar als je twijfelt kan je wel bellen hoor ze kunnen je altijd advies geven of gerust stellen. Het zou bv ook een blaasontsteking kunnen zijn.

Nog meer meisjes O+
Dan zijn wij vast van de jongens lichting :)

Amsel wat vervelend dat je niet kon slapen. Is het nog wat geworden of heb je nog langer wakker gelegen?

Lamb 25 min fietsen is ook best lang in deze situatie. Kan het bedrijf niks voor je regelen? Of zou je niet met iemand mee kunnen rijden?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:12:47 #148
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158922031
Jeej suiker een meisje. In de op?

En nieuwe dames erbij. Drukke boel in 2016. :-)

Sinds gistermiddag echt een dik boink boink hoofd dat maar niet weg gaat. PCM werkt ook niet helaas. Mini maar verteld dat mama pijn heeft en rustig aan doet vandaag. :-(.
Hopelijk is het snel weg!
Ml kreeg er ook nog van langs gister omdat de printer niet deed wat ik wilde. Arme jongen.
pi_158922049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 13:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

[..]

:D
Ik ben heel de dag al zo happy!

Ik voel me verder ook gewoon heel goed, ik vind het heel bijzonder dat mijn lijf dit blijkbaar zo goed kan. Klinkt stom wellicht, maar ik had zelf van tevoren wel rekening gehouden met wat meer ongemakken. En het is niet dat ik nooit iets merk of nooit eens een pijntje of dingetje heb, maar het is zo weinig en zo goed te doen dat ik het allemaal prima vind. En die positieve instelling ben ik van mezelf ook niet gewend, maar ik hoop dat ik het vast kan houden! :D
Wat heerlijk dat je je zo voelt Miss! O+ Klinkt niet stom, ik had vooraf ook rekening gehouden met meer ongemakken, voor ons heeft dat zelfs het vroegste tijdstip bepaald waarop we zijn begonnen met proberen (de combi afstuderen/verhuizen/nieuwe baan binnen dezelfde periode wilde ik niet ook nog combineren met een prille zwangerschap). Fijn dat het alleen maar meevalt toch, hopelijk blijft dat zo! :)

Verlof voor Sicilia, hoera! *O*

Welkom IShotTheMaid, gefeliciteerd! Lijkt me best schrikken zo onverwacht :)

Lamb, doorzetter ben je! Ik vind het zwaar klinken..

Over bevallingscursussen: hier niet gedaan, en ga ik zeer waarschijnlijk ook niet doen. Mocht ik wel nog een cursus willen doen dan wordt het sowieso een individuele (met partner) cursus, ook ivm de tijd. Zwangeryoga of een andere cursus gericht op bewegen heb ik wel overwogen, maar door tijdgebrek uiteindelijk niet meer gedaan.

Amsel, irritant die slapeloosheid! Hopelijk heb je toch nog een paar uurtjes kunnen pakken.

Stroopwafel, vervelend van die steken zeg, kan me voorstellen dat dat gelijk doodeng is :* For what's worth it: ik had het ook in het begin en achteraf denk ik echt dat het bandenpijn is geweest, ik herken het nu wat meer als teken dat m'n baarmoeder even een groeispurt heeft zeg maar. Vind dat nu wel een geruststellende gedachte, want groei O+ Wanneer heb je je eerste echo? :)

Hier vandaag vrij, lang weekend! Moet eigenlijk een hoop achterstallige dingen doen voor studie (nouja, achterstallig: ik werk vooruit zodat ik in feb/mrt zo min mogelijk hoef te doen, dus het heeft totaal geen haast, het is meer voor m'n eigen gemoedsrust) maar ben zó moe.. Lui dagje dus :)
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:34:00 #150
426379 elamanilo
elämänilo
pi_158922334
*O* Suiker, een verrassingsmeisje, je suikerspinnetje O+

*O* Dodoria ook een meisje!!

Welkom nieuwe zwangeren!
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:41:39 #151
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_158922444
Sorry voor mijn weinige reacties in dit topic, dames. Het gaat met mij en de kleine dame goed, maar we krijgen in onze omgeving momenteel aardig wat voor onze kiezen...

SPOILER
Ik lees zo nu en dan mee, maar vind even de puf niet om te reageren. Komt hopelijk volgende week weer, dames. :*
pi_158922700
Wat verdrietig en confronterend frummeltje. Veel sterkte.

Hoe zou het met Madivi zijn?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 11:14:17 #153
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_158923889
Heftig Frummeltje, veel sterkte O+

Bedankt voor alle informatie iedereen. Vannacht werden de steken behoorlijk heftig, maar ik denk inderdaad na wat zoekwerk dat het bandenpijn is. Als het zo aanhoudt bel ik wel even, maar vooralsnog inderdaad de kruik en paracetamol bij de hand :)

Leuk inderdaad al die meisjes! Ik ben echt nu al zo nieuwsgierig naar wat het is, stiekem hoop ik een beetje een jongetje, maar zolang het goed gaat en gezond is ben ik blij.
pi_158924372
Soms wil ik een jongetje zodat ik dat kan inwrijven bij mijn moeder :+ Ze heeft vroeger het naald-en-draad truukje bij mij gedaan en zegt steeds dat ik 3 meisjes zal krijgen.
Maar verder maakt het mij eigenlijk niet uit :+ Als ze gelijk heeft is het alleen eng hahaha
pi_158924755
Frummel, wat verdrietig, dat is wel ff confronterend...

Welkom nieuwe zwangeren!

Allemaal meisjes op komst, nou word ik nog nieuwsgieriger!!

Iemand ervaring met het verschil in hartslag bij jongens/meisjes of is dat echt een bakerpraatje?
Deze baby heeft namelijk een veel rustigere hartslag als onze dochter!

Ik zit nog te twijfelen of ik een cursus ga doen (mom in balance) of ga zwangerschapszwemmen. Voor de info hoef ik het niet te doen, zelf heel veel cursussen zwangerfit gegeven in het verleden!
pi_158924929
Wat een vreselijk verdrietig nieuws Frummeltje, heel veel sterkte :*
pi_158925577
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 19:22 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Eén keer per dag zorgvuldig kammen is voldoende.

en geloof me, zelfs dát ben je gauw zat :P
Haha ja de meiden vinden t nu al vervelend! Ik vind t nogal meevallen... Bij mezelf doe ik t liever een keer vaker,gewoon voor mn eigen gemoedsrust ;) t scheelt dat ik zelf niet lang haar heb, mn dochters wel...
pi_158925751
Ik dacht juist gelezen te hebben dat jongens een snellere hartslag zouden hebben dan meisjes :P maar zelf geen ervaring.

Ik had over het bericht van frummeltje heengelezen ;( wat een verdrietig nieuws, sterkte.
pi_158927192
Jeetje wat een vreselijk bericht frummeltje. Sterkte!
pi_158927403
Frummeltje wat verdrietig. Heel veel sterkte!

Haha miezziej zou wel grappig zijn als je moeder gelijk krijgt.

Hier geen voorkeur voor jongen of meisje. Voor Mats zou ik een jongetje heel leuk vinden (en onze portemonnee vind dat ook fijner denken ik ;) )
We hebben allebei ook heel sterk het gevoel dat het een jongen wordt maar iedereen om ons heen roept dat t een meisje wordt waardoor we toch wat twijfelen. Nog 6 weken wachten :+
pi_158928487
Ik heb weer een sticker van de verloskundige. over drie weken ga ik naar een nieuwe verloskundige ivm onze verhuizing, wel spannend.

Frummeltje, wat verdrietig! Veel sterkte bij de uitvaart en daarna.

En alweer nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd!

Maid, ik had de eerste weken ook steken, die gingen vanzelf over. Nu voel ik ze af en toe nog, meestal in een periode dat mijn buik harder lijkt te groeien dan normaal, dus bij mij was het bandenpijn.
pi_158928739
Och frummeltje, wat heftig! Veel sterkte gewenst!

Oooh nog 3 nachtjes slapen en dan de 20 weken echo,toch wel weer een spannend moment! Man wil niet weten wat t wordt, ik wel :) en daarna kan ik lekker gaan kleertjes shoppen! ;)
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:23:08 #163
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_158929999
Dank jullie wel, lieve meiden. Het is inderdaad erg confronterend, zo met mijn guppie nog in mijn buik. Gehoopt zoiets nooit mee te hoeven maken en al helemaal niet terwijl ik zelf hoogzwanger ben...

:* voor jullie allemaal.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 15:24:07 #164
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_158930035
Xanteh, bij jou alles nog rustig? :*
pi_158930904
Frummeltje, wat verdrietig... Ik vind dat best confronterend dat die lieve hummeltjes dan zo kwetsbaar zijn:-(
pi_158933054
Frunmeltje wat een verdrietig nieuws heel veel sterkte...

Maid die scherpe steken heb ik ook sinds vorige week weer enorm.
Ik herkende ze van de eerste zwangerschap. Komt steeds met vlagen...niet fijn :(

Hier is vandaag de mevrouw van mvm geweest! Mag vanaf maandag weer meeplassen!!! *O*
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
  vrijdag 8 januari 2016 @ 17:35:01 #167
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158933787
Ohhh frummel sterkte!
Wat kut dat dit je vriendin overkomen is.
  vrijdag 8 januari 2016 @ 17:57:53 #168
52229 Chanty
pi_158934344
Brrrr frummel, zoiets komt extra binnen als je zwanger bent. Arme ouders ;(
pi_158935357
Bah frummel wat heftig...

Ik ben eindelijk weer een beetje opgeknapt van de bronchitis. Wel nog hoesten, maar niet meer zo benauwd. Ik mocht bij de vk nog even tussendoor om te kijken of alles goed is en het hartje klopt nog *O*
Volgens de meting nu 8w5d en dan zou mijn ud op 14 augustus vallen.
Vriend blij ' want dan zijn we net terug van vakantie' :')
pi_158935450
Ik wil ook graag in de OP. Volgend topic is ook prima, heb nog eventjes tijd! 😉

10w6d, uitgetelde datum 31 juli.
Dat is gewoon eerder als dat T. 'N jaar word (2 dagen maar ach..) hoop wel dat deze mini een 'eigen' verjaardag kiest!

Voor de rest ga ik proberen aan te haken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ggirl op 08-01-2016 18:37:15 (Typefout.) ]
  vrijdag 8 januari 2016 @ 18:41:50 #171
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_158935626
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 18:36 schreef Ggirl het volgende:
Ik wil ook graag in de OP. Volgend topic is ook prima, heb nog eventjes tijd! 😉

10w6d, uitgetelde datum 31 juli.
Dat is gewoon eerder als dat T. 'N jaar word (2 dagen maar ach..) hoop wel dat deze mini een 'eigen' verjaardag kiest!

Voor de rest ga ik proberen aan te haken!
Oh wow dat heb je snel gedaan! :o :D

Wel grappig als het zo uitkomt. Mijn broer is ook 2 dagen voor mijn eerste verjaardag geboren, ik heb dat altijd wel geinig gevonden!
  vrijdag 8 januari 2016 @ 18:42:29 #172
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_158935652
Ik denk ook dat dat bij mij zo is Ereshkigal, maar alles nieuw en dus eng haha,
Spannend Sprotje!

Wij gaan de komende dagen de ouders inlichten. Vader man woont tegenwoordig weer in TR, dus die is als eerste aan de beurt. Zondag die van mij, ben erg benieuwd naar de reacties, Mijn moeder had ik woensdag meteen aan de lijn, die is door het dolle heen haha. (¨Mijn kleine meid wordt mama, guttegut¨ en dat soort clichemomenten haha).
  vrijdag 8 januari 2016 @ 18:42:30 #173
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_158935654
Sterkte frummel! Wat ontzettend naar ;(
pi_158936110
Frummel, wat naar ;( En wat heftig ook met je eigen zwangere buik nu..

Ik twijfel over hypnobirthing. De andere cursussen heb ik niet zo heel veel zin in, stiekem.
pi_158937616
Goedenavond!

Morgen heb ik een geslachtsecho gepland. Ondanks dat nub-theorie al twee keer op jongen lijkt te uit te komen, vind ik het toch spannend :D .

Ik wil mijn duo niet bij de medische echo's hebben. Maar het leek me zo leuk om dit dan wel speciaal met hen te gaan doen.
pi_158938445
Frummel jeetje wat heftig zeg. Ik snap wel dat je hoofd dan niet naar andere dingen staat. Sterkte :*

Groofsken, SPANNEND! ik was ook stomverbaasd, je weet maar nooit!
pi_158938635
Oh leuk groofs met je kinderen erbij.
We kunnen wel wat jongens gebruiken in de meisjesbabyboom
pi_158938826
Groofs! Wat leuk morgen met je twee groten erbij! Dat lijkt me heel bijzonder. Hebben je kinderen al een idee of voorkeur?

En Suikers meisje ik ben zo euforisch! Als ik zelf geen dochter krijg kan iemand iig hier de babygarderobe doorwinkelen voor zover niet uniseks! Jee!

Hier begin ik echt steeds meer te merken dat een tweede (of in ieder geval deze tweede) zwangerschap toch echt een stuk zwaarder is. Vorige keer had ik echt werkelijk nergens last van en nu zoooo moe en langzamerhand ook steeds echt wel kreupel aan het eind van de dag. Volgens mij niks geks, en had ik vorige keer vooral bizarre geluk. :+
pi_158938983
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 19:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Goedenavond!

Morgen heb ik een geslachtsecho gepland. Ondanks dat nub-theorie al twee keer op jongen lijkt te uit te komen, vind ik het toch spannend :D .

Ik wil mijn duo niet bij de medische echo's hebben. Maar het leek me zo leuk om dit dan wel speciaal met hen te gaan doen.
O+ O+
:)
pi_158938997
vorige keer had je ook vooral tijd voor jezelf om er aan toe te geven :P. Ik heb het idee dat de vorige keer hier vooral veel eerste-keer zwangeren waren, en nu opvallend veel 2e kindjes? Of zie ik dat nou verkeerd? Het scheelt dat de helft van de vorige ploeg er weer bij is :P

Ohja ik had ook nog een punt: Het is idd anders een tweede keer :')

Frummel wat heftig ;( sterkte met je vrienden steunen . Toen ik zwanger was van W had ik met een vriendin een soortgelijke situatie, dat hakte er ook behoorlijk in.

misselijkheid wordt hier minder, nu alleen smiddags tot het avondeten ongeveer, ondanks vaak eten. *O*

Groof veel plezier morgen!
pi_158939020
Mijn zoon wil een broertje en mijn dochter een zusje :7 .
Voor mezelf heb ik geen voorkeur, maar ik gun mijn zoon een broertje. Zodat hij niet meer de enige jongen in huis is. ;) En als het toch een meisje is, dan ga ik extra stevig benadrukken hoe bijzonder het is dat hij mijn enige zoon is en zal blijven. O+ O+ Ik hoop vooral dat er niks geks opvalt morgen aan de echo. Gewoon een gezond spartelend kindje. O+ Ook ik ben me deze zwangerschap meer dan voorheen bewust van hoe precair het toch allemaal is.

Jammer Svane, dat het zwaarder is, zo'n tweede zwangerschap. Hier voel ik wel dat ik echt wel sneller buiten adem ben, af en toe wat steken in billen of schaamstreek, maar ik voel me nu zo ontzettend goed dat ik het gevoel heb alles aan te kunnen wat dat betreft. :P
pi_158939093
Volgens mij idd redelijk wat tweede kindjes nu ja!

En wat spannend dat de meningen verdeeld zijn Groofs! Ben heeeeel benieuwd naar morgen. En bij geslacht is het zo fijn dat allebei de opties episch fantastisch goed zijn.

Qua zwaardere zwangerschap scheelt het inderdaad dat ik vorige keer werkelijk geen klap te doen had behalve 8 uur per week college en 8 uur werken en een beetje studeren. En nu een peuter en 36 uur werk en forensen. :+ ga m'n thuiswerkmogelijkheden iets meer inzetten!
pi_158939173
tsja.. mijmeren over life 1.0 probeer ik maar niet meer te doen. :') tijdens mijn eerste zwangerschap werkte ik gemiddeld 3 dagen per week en studeerde veel, maar vooral in mijn eigen tempo en met dutjes waar nodig. Nu ben ik voltijd thuis met een dreumes.. denk dat het tillen het zwaarst gaat worden!
pi_158939267
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 20:34 schreef Crumpette het volgende:
tsja.. mijmeren over life 1.0 probeer ik maar niet meer te doen. :') tijdens mijn eerste zwangerschap werkte ik gemiddeld 3 dagen per week en studeerde veel, maar vooral in mijn eigen tempo en met dutjes waar nodig. Nu ben ik voltijd thuis met een dreumes.. denk dat het tillen het zwaarst gaat worden!
Ik vind het nu ook duizend keer leuker door het meeleven! Dus jeeeeee voordelen! *O*

En de hele junilichting bijna SEO's! Aaaaaah de tijd! Zo rap!
pi_158940464
Suiker, een meisje! O+ (ja, ik loop een stukje achter :@)
Nog 6 nachtjes, dan weten wij het ook!

Vandaag 20 weken, op de helft :)

Frummel, heel veel sterkte. Bij mijn vorige zwangerschap ook iets soortgelijks meegemaakt. Met een hoogzwangere buik bij de uitvaart van het kindje van een vriendin zitten, die een paar dagen voor mij was uitgerekend... :'(

Hier valt deze zwangerschap een stuk zwaarder dan de vorige keren. Ik ben veel meer moe en last van mijn bekken. De combi met gezin, werk en studie helpt ook niet mee. Komend blok ga ik even goed kijken welke vakken ik wel en welke ik niet ga doen, een compleet blok gaat hem niet worden, denk ik. Helemaal als ik ook nog aandacht wil hebben voor het maken van een nieuwe kamer voor de jongens en me wil voorbereiden op de komst van dit guppie. (en dat vind ik belangrijker dan extra studievertraging ;))
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_158940681
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 15:24 schreef Frummeltje86 het volgende:
Xanteh, bij jou alles nog rustig? :*
Natte bende hier uur geleden ;)

Vk komt straks kijken, nog geen weeën.
pi_158940713
Groof leuk! Wij gingen om die reden ook samen met O.
Niet de medische maar deze dus wel speciaal... Zo leuk was dat!
Ben heel benieuwd.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158940719
Waaaaa spannend Xanteh!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158940958
Spannend Xanteh!!
pi_158941109
Xanteh, hoei, spannend!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_158941237
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 januari 2016 21:19 schreef Xanteh het volgende:

[..]

Natte bende hier uur geleden ;)

Vk komt straks kijken, nog geen weeën.
Woei! Wat spannend! Veel plezier en succes :)
pi_158941451
Oh jee, wat spannend. Dat lijkt me zo'n bizar begin van de bevalling, gebroken vliezen. Dat je gewoon weet dat het gaat gebeuren.
pi_158942057
Xanteh!! :% zet m op!!
pi_158942248
Xanteh spannend, hopelijk komen de weeën ook snel. Zet hem op!
pi_158943770
Woohoo Xanteh, spannend *O* ! Zet 'm op!
  vrijdag 8 januari 2016 @ 22:43:13 #196
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_158944145
Xanteh! *O* O+
  vrijdag 8 januari 2016 @ 22:48:46 #197
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_158944361
Jeetje, frummel, wat heftig.. Veel sterkte!

En zet 'm op Xanteh! :%
pi_158944418
Xanteh wat spannend! Hopelijk komt het snel op gang. Succes! :%
pi_158945681
Xanteh wat spannend!! Succes :% :%
  vrijdag 8 januari 2016 @ 23:35:30 #200
52229 Chanty
pi_158946011
Xan zet m op *O*
pi_158946356
Heeeel veel succes Xanteh!! :% *O*
pi_158951817
Dank jullie wel, helaas nog niks te melden, weeën hebben er nog geen zin in :{
pi_158952035
Xanteh ik hoop dat t snel begint, heb je wel een beetje kunnen slapen?

Piekie ik had dezelfde zorg als jij maar mijn energie is nu terug aan 't komen. Ik heb dezelfde combinatie als jij qua werk en studie en gezin. Dat is best pittig merk ik. Maar ik ga nu wat minder werken. Daar moet wel ruimte voor zijn natuurlijk! Maar ik kan ook niet minder voor mn studie doen want dan haal ik het eerste jaar niet.
Voel me wel een coole moeder vaak O+
pi_158952448
Frummeltje :*

-

*O* Xanteh, je babytje komt eraan! Zijn er al weeen gespot? En heb je wat kunnen slapen nog? Heel veel succes en geniet van de kennismaking met je babytje :*

Groofsken, wat leuk om samen met je groten een geslachtsecho te laten maken <3 Veel plezier vandaag!

Piekie, ik ben bij jou ook zo nieuwsgierig!

Ik heb ook nog steeds een heel sterk voorgevoel, maar omdat er meer mensen waren met voorgevoelens waar het dan toch het andere bleek, twijfel ik er soms opeens toch aan, of durf ik er iets minder hard op te vertrouwen of zo.. Ik heb wel 1 geslachtsgekleurd kledingstuk onderweg..! Mocht het niet kunnen, dan bewaar ik het wel voor een derde of verkoop ik het weer of zo, maar het was in de sale en te lief en <3

Hier vond ik het begin/eerste trimester van de zwangerschap ook wel eventjes heavy, vooral geestelijk. Inmiddels gaat dat gelukkig echt veel beter en lichamelijk gaat het ook prima. Mijn buik is wel wat dikker (zwaarder?) dan de eerste keer, maar ik kan d'r gewoon nog alles mee wat nodig is ;) En ik vind het ook echt prima te doen met mijn peuter. Zelfs nu we in best wat drukker vaarwater zitten, en soms heb ik het dan geestelijk nog wel even zwaar, als ik echt heel moe ben vooral, maar het meeste kan op ons eigen tempo gelukkig en is dus heel goed te doen.

En dat spartelende, rommelende, zwemmende babytje in mijn buik O+ Het is zo fijn om dat telkens weer te voelen!
  zaterdag 9 januari 2016 @ 09:34:49 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158952517
Oe baby onderweg, leuk!

Hier iets zonniger stemming dan van de week, toen zat ik er even doorheen.
Ik ben gisteren naar opleiding geweest (doe ik naast werk, heel erg leuk en interessant, maar even loeizwaai nu, gewoon stom getimed :@ ). Ik ga zwaar gematst worden met opdrachten maken voor opleiding, dus mijn vrees van eergisteren dat ik ermee moet stoppen en volgend jaar voor duur geld opnieuw moet doen is helemaal weg _O_
Kennisniveau was wel aanwezig bij me gaf ze aan en als ik de lesdagen kan komen en de opdrachten kan maken die prioriteit hebben (hebben ze gisteren met me doorbesproken), kan ik alles gewoon halen.
Eigenlijk eind mei examen doen, maar dat mag ik eerder doen ipv uitgerekende datum O+

Helden daar, ik ben helemaal gerustgesteld en blij *O*

En tot nu toe bijna 18 uur niet gekotst, jeej *O*
  zaterdag 9 januari 2016 @ 09:36:41 #206
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158952532
Ela O+

Ik zit met een spartelend baby'tje in mijn buik in de trein. Ik ga een dagje naar vriendinnen in Amsterdam, ben wel benieuwd hoe dat gaat.

Vannacht wakker gelegen met harde buiken, ik denk dat t kwam door mijn volle blaas, maar ik ben toch ook wel blij dat ik maandag naar de vk moet. Heb toch wel een lijstje dingen die ik niet herken van de vorige keer, en er rinkelt toch ergens een 'niet pluis' belletje :@
  zaterdag 9 januari 2016 @ 09:38:11 #207
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158952545
Oh fijn Molo!

Ennn vergeet ik bijna Xanteh succes te wensen! Hopelijk straks toch weeën! :%
  zaterdag 9 januari 2016 @ 09:39:02 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158952551
Spartelbaby in je buik lijkt me zo bijzonder O+

Veel plezier vandaag, en rustig aan, laat je maar lekker verwennen O+
pi_158952664
LB, schrijf ze op, zodat je onthoudt wat je allemaal wilt vragen bij de vk :) En hopelijk is het gewoon anders en niets geks.

Molo, hoe fijn dat er zo wordt meegedacht! Het gaat je gewoon lukken :*
pi_158952850
LB dat lijkt me vervelend, zo'n onderbuikgevoel. Opschrijven vind ik geen gek idee! Hopelijk is er niets aan de hand of moet je gewoon (nog) iets rustiger aandoen..

Ela jij hebt ook veel te doen tijdens je zwangerschap inderdaad! Iedereen eigenlijk he :D maar het is ook wel weer lekker ofzo vind ik. Zoveel leuke dingen en ontwikkelingen!
pi_158953521
Suiker het is ook een stoere combo! 8-) kun/wil je een pauze maken in je studie na het eerste jaar of ga je meteen door?

LB veel plezier! En idd, fijn dat je dan maandag even naar de vk gaat. Als het niet goed voelt vandaag gewoon alsnog bellen natuurlijk :7

Molo kotsvrij *O*
pi_158953734
Zo, het is zaterdag, de dag dat ik er een week bij op mag tellen: 7 weken alweer! :s)

Afgelopen week ging wel aardig. Gisteren was alleen raar. Ik had slecht geslapen en moest die dag werken. En dat was best hard (en fijn) werken, gezien een naderende deadline. Na een hele dag doorstomen liep ik naar buiten, naar de trein en voelde in één klap de energie uit me verdwijnen. Zo gek. Mijn mond kreeg ik amper open toen ik mijn vriend belde of hij me van het station wilde halen. Weird. Grensje overschreden, denk ik. De rest van de avond op de bank doorgebracht. Nu net pas uit bed :Z

Ik heb zin in het weekend, al zijn er een paar (sportieve) activiteiten die moet gaan laten varen. It's my new me en ik zal er aan moeten wennen :{ :)

@Xanteh: Ik zie dat je vliezen zijn gebroken. Spannend! Veel succes en plezier (? erna dan he ;) )
@Frummeltje: Poe, wat een gebeurtenis en verdriet. Sterkte.
@angelatje: Net terug van vakantie? :D Stop er maar een kurk in tijdens de vakantie dan! Wij moeten een vakantie cancelen die al gepland stond in sept (UD eind aug). Jammer, maar we plannen in het voorjaar wel wat (extra) leuks :)
@groofsk: Oeh, vandaag geslachtsecho! Benieuwd wat je duo ervan vindt en of ze het ook kunnen zien :+

Goed om te zien trouwens dat andere zzp-dames (succesvol) gebruik hebben gemaakt van de ZEZ regeling :Y Dankje voor jullie reacties.
pi_158953836
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 11:28 schreef Emelisse het volgende:
Knip
Bin jie een Peelander? :P
pi_158953871
Groof en en en ??

Molo fijn! Op naar dagen zonder!

Lb idd opschrijven! Hopelijk geruststelling snel. Herkenbaar wel meer zorgen nu. Onbewust vergelijk je enorm met de vorige keer en anders vind ik ook al gauw niet pluis voelen.

Ik lig ook weer horizontaal. 2dagen werk en vanmorgen een meisje vroeg in t zwembad gooien vinden mijn heupen niet tof. Zwaar protest nu dus
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158958232
Nou mensen, die nub, die nub,...

Ik krijg een dochter! En ze is groot. Alle metingen kwamen op 17w0d uit, en ik ben echt max 16w2d :o . En ze is echt prachtig O+ en druk :D .
pi_158958670
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 14:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou mensen, die nub, die nub,...

Ik krijg een dochter! En ze is groot. Alle metingen kwamen op 17w0d uit, en ik ben echt max 16w2d :o . En ze is echt prachtig O+ en druk :D .
Jaaaaaaaaaa! Dat hoopte ik al! Ik kon me al zo weinig voorstellen bij ee zoon. Een dochter, ik kan niet wachten. O+
pi_158958732
Een grote meid Groofs <3 Een zusje voor je groten, en R. als enige man in het huishouden <3
pi_158958748
Ah ja, die arme R. Hij was echt teleurgesteld.
pi_158958770
Agos, maar hij kan met een zusje vast ook toffe grote broer-dingen doen :*
pi_158958772
Grappig Spring, ik kon het me juist heel goed voorstellen, een zoon erbij. O+ Maar de switch is zonder problemen gemaakt hoor. Ik kan me hier ook alles bij voorstellen. :D

Ik was vooral blij dat ze het nog deed. O+
pi_158958792
Jawel, en hij is echt een knuffeldier/ mensenmens. Loopt ook de hele dag met ons jongste poesje rond (en dat is ook een meisje!)... Komt goed, ik heb daar zelf geen twijfels bij. ;)
  zaterdag 9 januari 2016 @ 15:02:30 #222
52229 Chanty
pi_158958804
Wat tof Groof *O* omg wat een hoop meiden :D
pi_158958841
Groofs, zusjesboks! O+

Crump, ik ben niet van plan te pauzeren. Ik hoop volgend jaar eigenlijk al een baan te vinden. Als het de eerste was had ik daar wel anders over gedacht, maar ik ben nu zo blij dat ik dat doe en ik vind het zo leuk. Zeker naast een gezin vind ik het super.
Maar straks als er echt een kleine baby is vind ik het misschien wel moeilijker dan ik nu denk, dat zullen we wel zien :)
pi_158958918
Ik doe ook een studie naast mijn werk/ gezinsleven. Hoop ook dat ik het gewoon door kan zetten. heb ook een studie gedaan toen R een baby was (gewoon met werk en gezinsleven erbij) en dat is toch ook gelukt toen.
pi_158958972
Een meisje voor groof *O* kon ook niet anders met die meisjes babyboom hier ;)
Wat vonden je grote ervan?

LB goed dat je het maandag navraag. Een niet pluis gevoel is niet fijn.

Molo *O* hopelijk zet t Door

Lamb das niet fijn joh. Vandaag rustig aan doen.

Emelisse 7 weken *O*
Ja die vermoeidheid kan er ineens inhakken hè. Fijn dat je nu lekker bijgeslapen bent.

Xanteh *O* spannend!! Je gaat je kindje snel ontmoeten O+

Knap hoor iedereen die werkt, een kindje of meerdere kindjes heeft en ook nog een opleiding doet.
pi_158958974
Groofs! Een dochtertje erbij! Wat te gek! En je zoon is er vast snel aan gewend. O+

En inderdaad WAT een meisjesbabyboom in de zomer, ik maak gewoon de zoon voor het evenwicht. Al vindt de suiker het een meisjesnub bij mij. :P

Ik vond studeren eigenlijk wel chill juist bij kind 1, omdat het nog enigszins zelf in te delen is tot op zekere hoogte (en ik vond enige vertraging niet desastreus). Alleen goed opletten vond ik het bij combi studie/werk/stage dat het totaal aan uren niet de spuigaten uitloopt.
pi_158959030
Ik doe zoveel mogelijk zelfstandig hoor, wat betreft studie. Wil er zo min mogelijk thuistijd voor opgeven. Dus veel in de avonduren, geen colleges volgen, alleen tentamens maken...
pi_158960237
Groof. Wat leuk. Nog een meisje *O*
  zaterdag 9 januari 2016 @ 16:22:55 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158960535
Wat voor opleidingen doen jullie allemaal? :)

Ik een neurologie specialisatie, beetje vaag omschreven misschien, maar anders is het wel erg herkenbaar ;)

Vanmiddag op babyneefje gepast hier, superleuk ^O^

En damn, zoveel meisjes :D
Leuk leuk leuk!
pi_158960939
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 15:04 schreef Suikertante het volgende:
Groofs, zusjesboks! O+

Crump, ik ben niet van plan te pauzeren. Ik hoop volgend jaar eigenlijk al een baan te vinden. Als het de eerste was had ik daar wel anders over gedacht, maar ik ben nu zo blij dat ik dat doe en ik vind het zo leuk. Zeker naast een gezin vind ik het super.
Maar straks als er echt een kleine baby is vind ik het misschien wel moeilijker dan ik nu denk, dat zullen we wel zien :)
Nu ben ik heel erg nieuwsgierig wat je doet!
/offtopic
pi_158961228
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 16:37 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Nu ben ik heel erg nieuwsgierig wat je doet!
/offtopic
SPOILER
;)
Ik begin dus binnenkort ook met een stage, naast werk en opleiding. Maar ik heb er zin in!

[ Bericht 4% gewijzigd door Suikertante op 10-01-2016 13:46:23 ]
pi_158961566
Ohh wow, wat tof! En dit schooljaar ga je dus al afronden, succes met het laatste stuk :)
pi_158962181
Leuk, al die studerende mamma's!

Ik doe de pabo, begonnen in september en nog zeker zo'n tweeën een half jaar voor de boeg. Twee avonden college (waarvan een behoorlijk deel verplicht 8)7), een dag stage en twee dagen werken.

Ela, ik ben bij jou ook benieuwd! Wordt het een broertje of zusje voor N? Nog een paar maanden geduld *)

Suiker, leuk dat jij ook voor de klas wil gaan staan!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_158962439
Leuk Suiker!

Hier tweedegraads lerarenopleiding gedaan (wiskunde) toen R en S klein waren. En nu de eerstegraads.
pi_158963309
Een meisje voor Groofsken! *O*

Xanteh, spannend! Zet 'm op! :%

Ela, leuk dat je zo'n sterk voorgevoel hebt! Spannend of het klopt :D En fijn dat het zoveel beter gaat nu, ondanks het drukkere vaarwater :)

Emelisse, over het wennen aan je new me, het kan nog alle kanten op he? Hopelijk heb je na het eerste trimester weer wat meer energie :)

Lamb, balen dat die 2 dagen er zo inhakken zeg.. Hopelijk kan je een beetje bijtanken dit weekend!

LB, hoe was het in A'dam vandaag? Naar zeg dat onderbuikgevoel, goed om al je vragen op te schrijven!

Piekie, leuk de pabo! Avondcollege lijkt me pittig zeg, helemaal tijdens je zwangerschap.

Leuk dat er zoveel zijn die gezin en werk met studie combineren, knap dat jullie dat met een of meerdere kindjes kunnen! Hier ook de combi werk/studie en straks een baby. Voor mij te herkenbaar om hier te posten wat ik doe, maar dit jaar is mijn afstudeerjaar. Daarna nog een tijdje specialiseren, maar dat is op allerlei gebieden toch weer een heel ander traject, vooral omdat werk en opleiding daarin veel meer op elkaar afgestemd zijn dan nu (roosters in de gaten houden en alles regelen is nu soms ook een halve dagtaak :')). Ben heel benieuwd hoe het straks met een kleintje zal gaan, maar heb er eigenlijk wel vertrouwen in. Het scheelt dat ik nu ook leuk werk/zekerheid heb in het gebied van de studie die ik hiervoor heb gedaan, dus er is weinig druk cq noodzaak om wat ik nu doe binnen een bepaalde tijd af te ronden. Loop ik uit, dan loop ik maar uit, was m'n instelling toen ik dit jaar begon. Gek genoeg lijkt het daardoor juist veel makkelijker te gaan, ik ben zelden zo gedisciplineerd geweest als tijdens deze zwangerschap :D :o

Oh, enneh: 30 weken-wisseldag! *O*
pi_158963806
Wat leuk Groofs, dat je met eerstegraads bezig bent!

Nadat ik eindelijk klaar was met studeren, is vriend weer begonnen. :+ we lossen elkaar mooi af.

Ono, 30 weken! :o dan klinkt het opeens zo echt bijna he, echt bizar!

Ela, ik ben zo benieuwd of onze voorgevoelens qua geslacht kloppen! Voor m'n gevoel weet ik het al praktisch zeker, terwijl het toch echt 50/50 is. :')
pi_158963892
Vanmiddag om 15.29 uur is onze zoon geboren *O* Alles is goed gegaan. Had geen weeën tot elf uur, hormoonveter ingebracht en toen ging het heel snel. Nachtje ziekenhuis en morgen waarschijnlijk weer naar huis :)
pi_158963971
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 18:39 schreef Xanteh het volgende:
Vanmiddag om 15.29 uur is onze zoon geboren *O* Alles is goed gegaan. Had geen weeën tot elf uur, hormoonveter ingebracht en toen ging het heel snel. Nachtje ziekenhuis en morgen waarschijnlijk weer naar huis :)
GEFELICITEERD! *O* *O* *O*
Wat is dat opeens snel gegaan zeg!

Ik ben benieuwd naar de naam!
pi_158964192
quote:
Gefeliciteerd *O*
pi_158964217
Gefeliciteerd met jullie zoon *O*
pi_158964441
Ohh super Xanteh!! Van harte gefeliciteerd! *O* O+ een heerlijke kraamtijd gewenst O+ Ben benieuwd naar naam en stats :).
pi_158964676
Gefeliciteerd Xanteh! *O* *O*
  zaterdag 9 januari 2016 @ 19:14:41 #243
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_158964859
Gefeliciteerd Xanteh! Nog best snel gegaan, dus! Ga nu maar lekker genieten O+
pi_158965012
Gefeliciteerd xanteh *O*
pi_158965098
Gefeliciteerd xanteh en veel geluk gewenst met je gezinnetje!

Lb wat versta je onder een nietpluisgevoel? Je hoeft niet tot maandag te wachten he.

Groofs toch een meisje, leuk. Wat is je UD ook alweer?

Molo fijn dat je je eindelijk beter voelt
  zaterdag 9 januari 2016 @ 19:23:37 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158965139
Oh wauw Xanteh gefeliciteerd! *O* Snel ineens!

Lekker bijkomen dan nu, met je kersverse baby *;
pi_158965205
*O* Xanteh, opeens ging het toch nog heel vlug! Van harte gefeliciteerd met je zoon O+
  zaterdag 9 januari 2016 @ 19:26:58 #248
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158965218
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:22 schreef Arja het volgende:
Lb wat versta je onder een nietpluisgevoel? Je hoeft niet tot maandag te wachten he.
Nee weet ik hoor! Het voelt ook als niet heel accuut, maar wel zo dat ik het niet allemaal af wil schuiven op 'elke zwangerschap is anders'.

Opschrijven is idd een goeie, meestal kom ik niet veel verder dan 'ja goed!' als ze vragen hoe het gaat :')

En ik bedenk me nu dat ze maandag ook het bevalplan willen bespreken :o :X Jeweetwel, dat plan dat ik helemaal nog niet heb :')
pi_158965389
quote:
Gefeliciteerd met jullie zoon w/

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 18:12 schreef onomatopee het volgende:
Emelisse, over het wennen aan je new me, het kan nog alle kanten op he? Hopelijk heb je na het eerste trimester weer wat meer energie :)

Oh, enneh: 30 weken-wisseldag! *O*
Ja, mijn new me for the time being inderdaad, dat realiseer ik me :) Hopelijk keert die energie lekker terug. Ook fijn als ik dan weer een beetje kan sporten.
Gefeliciteerd met je 30 weken. Whoea wat ver!

@Spring: Peelander? Ik moest googlen, dus nee ;)

Behalve een uurtje boodschappen doen etc, heb ik de hele dag op de bank met dekentje doorgebracht, zodat ik vanavond een beetje fit ben voor .... plaatjesdraaiavond! O+ Ik ga mezelf dus maar even opkalefateren.
  zaterdag 9 januari 2016 @ 19:43:45 #250
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_158965678
Gefeliciteerd Xanteh!! *O*
pi_158965802
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:26 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nee weet ik hoor! Het voelt ook als niet heel accuut, maar wel zo dat ik het niet allemaal af wil schuiven op 'elke zwangerschap is anders'.

Opschrijven is idd een goeie, meestal kom ik niet veel verder dan 'ja goed!' als ze vragen hoe het gaat :')

En ik bedenk me nu dat ze maandag ook het bevalplan willen bespreken :o :X Jeweetwel, dat plan dat ik helemaal nog niet heb :')
Geen plan is ook prima he! Had ik vorige keer ook niet. Nu heb ik wel een paar dingen die ik anders wil dan vorige keer maar dat licht ik gewoon mondeling toe, zijn ook niet heel specifieke wensen.

En als het dingen zijn die je graag op papier wil omdat je bang bent dat dat anders buiten jou om bij de bevalling wordt besloten, is daar nu ook nog wel even tijd voor :)
pi_158965811
quote:
Zo dat is vlot gegaan!!! Gefeliciteerd en geniet lekker van je zoon!!!
  zaterdag 9 januari 2016 @ 19:53:59 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158965882
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:49 schreef Svane het volgende:

[..]

Geen plan is ook prima he! Had ik vorige keer ook niet. Nu heb ik wel een paar dingen die ik anders wil dan vorige keer maar dat licht ik gewoon mondeling toe, zijn ook niet heel specifieke wensen.

En als het dingen zijn die je graag op papier wil omdat je bang bent dat dat anders buiten jou om bij de bevalling wordt besloten, is daar nu ook nog wel even tijd voor :)
Neuh ik werk gewoon graag goed mee oO<

Ik zet wel even wat dingen op papier. Zal aardig overeenkomen met de vorige keer, ik heb ook niet echt heel specifieke wensen. Ik wil gewoon mn kindje O+
pi_158965962
Xanteh gefeliciteerd!! Geniet van elkaar!

Wat een hoop opleidingen! Vind dat zo knap.

Groof een meisje! Ik dacht echt een jongen :D!

Even kort bij t zwembad (zwemles) en 2 winkels geweest en verder in bed gelegen... Ach ja :D beetje couveuse spelen had ik mij op ingesteld dus heb er vrede mee.

Jongetje blijft rustig maar omdat ik door de zh controle van dinsdag zijn ligging nu weet kan ik iets meer beweging plaatsten. Sommige dingen die ik als banden pijn weg schreef zijn ws zijn handjes en voetjes die duwen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158966127
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 19:53 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Neuh ik werk gewoon graag goed mee oO<

Ik zet wel even wat dingen op papier. Zal aardig overeenkomen met de vorige keer, ik heb ook niet echt heel specifieke wensen. Ik wil gewoon mn kindje O+
Dat ja, bij voorkeur met alles erop en eraan en alles! O+ Echt, ik denk dat als die van jou en lot er zijn m'n geduld echt al op is. :+
pi_158966204
Xanteh, gefeliciteerd! *G*
  zaterdag 9 januari 2016 @ 20:13:33 #257
171422 LadyBlack
paint it black
pi_158966346
Lamb als couveuse :D O+ wel een knappe instelling van jou.

Ik heb mijn ongeboren kind vandaag meegenomen naar t Rijksmuseum :+ Kan maar goed voor zn ontwikkeling zijn he :D. Verder alleen maar lekker lui koffie gedronken met mn twee beste vriendinnen en nu weer in de trein naar t noorden ^O^
pi_158966479
Xanteh, gefeliciteerd!

LB, ik heb al tijden een lijstje in mijn telefoon voor de vk, anders vergeet ik het echt allemaal :@ :P
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_158966506
Xanteh gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.
pi_158966769
Xanteh, gefeliciteerd! Toch nog snel gegaan zeg! *O*
  zaterdag 9 januari 2016 @ 20:29:59 #261
409579 LuDann
All the way
pi_158966879
Gefeliciteerd Xanteh! *O*
  zaterdag 9 januari 2016 @ 20:36:38 #262
52229 Chanty
pi_158967111
Gefeliciteerd O+ O+
pi_158967329
Gefeliciteerd Xanteh! Benieuwd naar verhaal en de naam. :Y
Geniet van je zoon!
pi_158968281
Xanteh, van harte met jullie zoon!
pi_158968286
Xanteh gefeliciteerd *O* O+

Groofsken een meisje *O*
Leuk om je heel even te micromeeten met je knappe R! :)
pi_158968369
Lamb, gewoon lekker de rust nemen die je nodig hebt (als het kan). Had je het bij O ook? Diezelfde last? En was het snel over na de bevalling?

LB, wat rot om zo'n naar onderbuikgevoel te hebben. Ik ben ook wat sneller bezorgd dan de eerste twee keer. Hopelijk is het onterecht. :*
pi_158968407
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 21:12 schreef Dyre het volgende:
Xanteh gefeliciteerd *O* O+

Groofsken een meisje *O*
Leuk om je heel even te micromeeten met je knappe R! :)
SPOILER
pi_158968763
Ja bij O. begon ik vanaf ongeveer 25/26 wk met bekkenklachten en minderde toen rond 30/31 wk met werken (toen nog een speciaal kdv dus ook veel tillen) (en met 33wk volledig thuis ivm een bloeding en dus rust pakken)

Helaas is het na de bevalling nooit volledig over geweest maar was in eerste instantie wel veel minder. Ik heb geen klassiek bekkenklachten maar door hypermobiliteit lijkt het er wel op (of is nu meer een combi). Toen O. ongeveer 2/2.5 was ben ik met cesartherapie gestart omdat mijn linkerheup, knieeen en enkels teveel klachten gaven.
Omdat ik door dus nu al heel lang therapie ken ik mijn eigen lijf best aardig. De hoop is dus dat ik na de bevalling nu snel weer de therapie routine op kan pakken en de boel onder controle krijg.

Al voor zwanger worden het besef dat mijn gewrichten dit ws niet zo leuk zouden vinden ;) Daarom de vrede .. Ik wist waaraan ik begon. Nu gewoon goed doseren en plannen wat ik wanneer doe.

Lang leven netflix! :D

[ Bericht 11% gewijzigd door Lamb29 op 09-01-2016 21:35:00 ]
We'll have love aplenty
You and Me
pi_158970230
Xanteh, gefeliciteeeeeeeerd! O+

Ik las een dochter voor Groofs O+ En LB met onderbuikgevoelens.. Goed aangeven hoor!
En weekwissels *O*

Ben kapot na een (lange) dag Efteling, maar het was leuk! F. nog even in de "papadoek" gehad, wat wordt ze ineens zwaar, mijn groterd!
pi_158971639
Xanteh jaaaa! Van harte!! *O*
pi_158977890
Xanteh van harte gefeliciteerd!!

Top 3 voor mij... ben nog laaang niet zover!
pi_158978027
Wauw Xanteh dat is nog snel gegaan opeens! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!

Wij hebben in ons nieuwe huis geslapen vannacht! Ik kan heeeeeeeerlijk toegeven aan mijn nesteldrang komende dagen/weken, want er is nog geen doos uitgepakt :').
  zondag 10 januari 2016 @ 10:32:44 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158978905
Xanteh een verse baby, leuk, gefeliciteerd! *O*
  zondag 10 januari 2016 @ 10:41:51 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158979015
Even een verhuizing tussendoor, moet er niet aan denken zeg :o

Moet je nog veel doen in het nieuwe huis? Dat zijn echt zaken die er in hakken, verhuizingen enzo.

Hoop dat het meevalt en je er lekker van kunt genieten. Kamer gezellig maken enzo ^O^
pi_158979152
Xanteh gefeliciteerd met je zoon *G*
  zondag 10 januari 2016 @ 11:01:54 #276
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_158979378
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 08:28 schreef Sicilia het volgende:
Wauw Xanteh dat is nog snel gegaan opeens! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!

Wij hebben in ons nieuwe huis geslapen vannacht! Ik kan heeeeeeeerlijk toegeven aan mijn nesteldrang komende dagen/weken, want er is nog geen doos uitgepakt :').
Fijn, slapen in het nieuwe huis!

Wij hebben vrijdag de sleutel van ons nieuwe huis gekregen en mogen dit weekend aan de bak om overal behang af te stomen en vloerbedekking uit te trekken. We zijn gisteren al een heel eind gekomen gelukkig!

Maar verder laten wij heel veel doen, want (1) we zijn niet zo van die klussers en (2) we hebben alleen weekenden en wat avonden en we zien het niet zitten dat het nog niet klaar is als de baby komt. We moeten volgende maand over dus dan moet het gewoon klaar zijn. Hebben we daarna nog wat wat maandjes om de dozen uit te pakken :P
  zondag 10 januari 2016 @ 11:06:07 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158979459
Ook al een verhuizer :o

Jezus, wat een veranderingen even in korte tijd dan zeg :D

Blijf je in de buurt wonen Miss C?
Je had een appartement nu toch? Ga je naar kind proof ruimer huis?
pi_158980133
Weet je wat ik nou zo geweldig vind? Gisteren, toen ik naar huis reed, en wist dat het een meisje was, wist ik ineens de naam. O+ En dat terwijl ik al die tijd dacht dat een dochtertje Bobbie zou gaan heten. :o

Maar als het dan werkelijkheid wordt, kan alles toch zomaar weer veranderen. Heerlijk.

Sorry voor deze zweverige kant van me, ik ben eigenlijk uiteraard een heel aards type O-) .
  zondag 10 januari 2016 @ 15:31:30 #279
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_158985516
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 11:06 schreef Molo het volgende:
Ook al een verhuizer :o

Jezus, wat een veranderingen even in korte tijd dan zeg :D

Blijf je in de buurt wonen Miss C?
Je had een appartement nu toch? Ga je naar kind proof ruimer huis?
Ja het zijn inderdaad veel veranderingen in korte tijd! De dag dat we werk gingen maken van een ander huis zoeken is de dag dat ik later een positieve test in handen had :') Koop en verkoop gingen vervolgens heel snel en nu hebben we gewoon een huis! :o

Maar we hebben nu nog een appartement ja. We verhuizen naar een huis 1200 m verderop :P Kunnen we daar meteen een babykamer inrichten O+

Alleen zitten we straks nog een maand zonder keuken want de oude moet eruit en de nieuwe kan niet eerder geleverd worden :') Dus hebben we dan tijdelijk een noodunit met kleine spoelbak en 2-pits elektrisch kookplaatje. Kamperen in je eigen huis...
Al gaat man proberen of we regelmatig bij zijn ouders kunnen eten, die wonen heel dichtbij en hebben wel een keuken O-)
  zondag 10 januari 2016 @ 15:32:49 #280
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_158985558
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 11:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Weet je wat ik nou zo geweldig vind? Gisteren, toen ik naar huis reed, en wist dat het een meisje was, wist ik ineens de naam. O+ En dat terwijl ik al die tijd dacht dat een dochtertje Bobbie zou gaan heten. :o

Maar als het dan werkelijkheid wordt, kan alles toch zomaar weer veranderen. Heerlijk.

Sorry voor deze zweverige kant van me, ik ben eigenlijk uiteraard een heel aards type O-) .
Oeh een meisje, leuk! En tof dat je ook al een naam hebt!
  zondag 10 januari 2016 @ 16:12:37 #281
52229 Chanty
pi_158986568
Is je man het ook eens met de naam Groof? :D hier hebben we onze namenlijsten samengevoegd en we zitten verrassend goed op 1 lijn (bij de vorige totaal niet). Dus dat gaat wel goed komen :)
pi_158986645
Ik hoop, dat mocht ik ooit nog een man vinden, hij het eens is met de namen van mijn kinderen ja :P
pi_158986712
SPOILER
  zondag 10 januari 2016 @ 16:17:42 #284
426379 elamanilo
elämänilo
pi_158986726
Oehhh ik ben nieuwsgierig Groosfken!
pi_158986812
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik hoop, dat mocht ik ooit nog een man vinden, hij het eens is met de namen van mijn kinderen ja :P
:+ dat je over drie jaar iemand tegenkomt en ie voorstelt de kinderen maar eens te hernoemen.
  zondag 10 januari 2016 @ 16:34:05 #286
52229 Chanty
pi_158987157
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ohhh haha sorry, dat wist ik niet! Maar wel fijn dat je niet hoeft te overleggen dan :D

Hier hebben we nu de lijst van 52 namen gereduceerd tot 18 die we nog laten bezinken. We hebben nu wel een werknaam namelijk de naam met de laagste score: Judith :+
pi_158988823
quote:
_O-

Ik wist t ook niet hoor :D
  zondag 10 januari 2016 @ 17:51:02 #288
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_158989516
quote:
1s.gif Op zondag 10 januari 2016 16:34 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ohhh haha sorry, dat wist ik niet! Maar wel fijn dat je niet hoeft te overleggen dan :D

Hier hebben we nu de lijst van 52 namen gereduceerd tot 18 die we nog laten bezinken. We hebben nu wel een werknaam namelijk de naam met de laagste score: Judith :+
Ook een meisje voor jou dus! :D Had ik even gemist volgens mij :@

En jemig, zoveel namen! Wij kwamen met moeite aan 6 of 7 (met op die lijst ook dezelfde naam maar met andere spelling :') ). Maar we denken er al wel uit te zijn. Alleen zal een vriendin een dezer dagen bevallen en dat kan in theorie een meisje zijn (weten ze nog niet) met die naam...
pi_158989871
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2016 18:36 schreef Svane het volgende:
Ono, 30 weken! :o dan klinkt het opeens zo echt bijna he, echt bizar!
Nou, inderdaad! :o 30 is psychologisch veeeeel verder dan eind twintig, ik begrijp nu waarom een 30e verjaardag ook confronterend kan zijn :+

Xanteh, gefeliciteerd met jullie zoon! Hopelijk zijn jullie nu fijn thuis aan het genieten O+

Groofsken, wat leuk, de naam! Ik vind het eigenlijk niet zo zweverig klinken hoor, ik bedoel, een naam kiezen voor je kind is toch ook gewoon echt een gevoelskwestie? :) En Chanty 52 namen, jeutje :o

Miss_C ook verhuizen, leuk! Hopelijk gaat het allemaal vlot en volgens planning, maar klinkt alsof jullie al een heel eind zijn. Een maand in de keuken kamperen klinkt niet optimaal, wel fijn dat er in elk geval een noodunit en mogelijk schoonouders' keuken in de buurt zijn. De nieuwe keuken zullen jullie in elk geval optimaal waarderen als 'ie er is ;)
  zondag 10 januari 2016 @ 18:07:26 #290
52229 Chanty
pi_158989873
Jup ook een meisje :Y En het is een ruime selectie hoor. Wij maken onafhankelijk van elkaar een lijst. Voegen die samen en gaan dan cijfers geven van 1 tot 10. Vervolgens kijken we naar de hogere scores maar mijn man heeft heel veel namen redelijk hoge punten gegeven terwijl ik meer gespreid heb. Daardoor hebben we nu best nog een aardige lijst. Waarschijnlijk wordt het uiteindelijk toch een van de namen die nu de hoogste score heeft (dat zijn er 5). Maar we hebben nog even dus kan geen kwaad om het even te laten bezinken.
pi_158990064
Wat heerlijk rationeel Chanty :D Wij hadden wel een lijst, maar uiteindelijk is het toch een naam geworden die me te binnen schoot tijdens het rijden en ik naar m'n vriend smste :)
  zondag 10 januari 2016 @ 18:37:04 #292
52229 Chanty
pi_158990559
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:16 schreef Dot. het volgende:
Wat heerlijk rationeel Chanty :D Wij hadden wel een lijst, maar uiteindelijk is het toch een naam geworden die me te binnen schoot tijdens het rijden en ik naar m'n vriend smste :)
Tsja twee wetenschappers in een huis :') ok sinds een week ben ik geen wetenschapper meer. Maar de eindbeslissing wordt wel gemaakt op gevoel hoor. T is niet dat we de naam berekenen :D en kan best dat er iets voorbij komt waarbij we meteen denken JA!
  zondag 10 januari 2016 @ 19:44:42 #293
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_158992554
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2016 18:16 schreef Dot. het volgende:
Dat is ook leuk!

Wij werden een tijd terug aan iemand voorgesteld en toen zei man naderhand meteen dat hij haar zo'n leuke naam vond hebben. Toen we wisten dat we een meisje gaan krijgen kwam hij meteen weer terug op die naam en ik vind hem zelf ook tof. We hebben nog wel wat andere namen op een lijst gezet maar dit is eigenlijk de leukste...
pi_158996174
Ono zo herkenbaar! Hier 29.4 hier nu en 30 klinkt bizar ver nog :D

Groof wat fijn zo ineens het al weten! Ik ben nieuwsgierig wat je jongensnaam zou zijn geweest!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_159000988
Zo nog 1 nachtje slapen en dan de 20 weken echo, mn man is echt ontzettend gespannen ervoor! Je zou denken dat het een 3e keer niet zo "spannend" meer hoeft te zijn. Ik zie er niet echt tegenop, hoop alleen dat alles goed te zien is aangezien ik nogal overgewicht heb... Altijd fijn om dan met ontbloot lijf te mogen liggen ;)

En wie weet is t geslacht wel te zien, zouden we ons kunnen aansluiten bij de meisjes babyboom?
pi_159004385
Ik ben jaloers op jullie die er al uit zijn met een naam.
Hier kom ik met een hele lijst namen, maar man heeft bij iedere naam wel een reden waarom hij vindt dat die niet kan. Zelf heeft hij nog maar twee namen geopperd die ik dan weer net niksig vind...
Daar moet dus nog echt wel even aan gewerkt worden!
pi_159004649
Wat heb ik weer veel gemist! Xanteh gefeliciteerd!

Ik ga zo voor deel twee van de 20 - weken echo. En ik heb spierpijn in mijn rug. Gisteren twee kamers in ons nieuwe huis in de voorstrijk gezet met vriend. Volgende week komt mijn familie helpen met schilderen. Ik hoop dat we in ieder geval twee kamers af krijgen, dan gaan we daar kamperen totdat we de rest hebbben gedaan...
  maandag 11 januari 2016 @ 07:39:02 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159004655
Ik durf het bijna niet te zeggen (voor het ineens terug komt :X) maar volgens mij is het kotsen klaar hier *O*
  maandag 11 januari 2016 @ 08:45:37 #299
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_159005344
*O* Molo kotsvrij!

Hier wordt het juist erger:( gelukkig niet overgeven, maar het komt er net zo snel aan de andere kant uit. Als ik me al goed genoeg voel om te eten..

Ik voel me wel lekker zwanger zo :%
  maandag 11 januari 2016 @ 10:08:23 #300
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159006396
Voor de dames die nog aanpassingen in de OP willen verwijs ik door naar het nieuwe Topic.
Graag DM / quote voor aanpassing. :)

Vraagje: volgende week hebben wij de echo, en ja, het is hier echt een meisjes boom!
Leuk leuk leuk!
Nu ben ik super nieuwsgierig of wij dan wel een meisje of jongen krijgen.
Is hier iemand wel eens succesvol geweest om het zelf wel te weten maar de partner niet?
Hij mag ook niet weten dat ik het weet. >:)
Donderdag voor controle naar de VK, maar eens vragen hoe we dit kunnen organiseren.
Komt vast goed!

Oja, na 5 dagen eindelijk hoofdpijn vrij! *O*
  maandag 11 januari 2016 @ 10:08:42 #301
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_159006406
En... DICHT!!! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')