Ja heb het nu bij P&O aangegeven. Als zij me dan naar de bedrijfsarts willen sturen voor die 6 werkdagen tot m'n verlof hoor ik het wel, maar tot die tijd taai ik gewoon wat eerder af. Ander werk is er niet echt en het enige wat verlicht is liggen en dan kan ik alleen mailen op m'n telefoon ofzoquote:Op woensdag 6 januari 2016 15:28 schreef Molo het volgende:
Als werken niet meer lukt of alleen aangepast contact opnemen met je bedrijfsarts (indien bedrijf er eentje heeft, anders met werkgever overleggen). Dan word je gewoon deels ziekgemeld of moet er ander werk geregeld worden.
Chanty en andere vrolijkerds, tof nieuws!
Ja dat ga ik heeeel binnenkort uitsorteren. Kunnen we gaan ruilenquote:Op woensdag 6 januari 2016 16:14 schreef Dyre het volgende:
Een meisje voor Chanty![]()
komt er nu een lading jongentjesspul en V&A?
+1quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:23 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wil iedereen nog een week of acht wachten met toffe kleertjes in de verkoop doen?
Een tip van een kapper: Nadat je hebt behandeld met luizenspul en ze hoofdluis vrij zijn een beetje azijn of citroensap met water mengen in een plantenspuitje en dat iedere ochtend voor ze naar school gaan over het haar sprayen. Dat houdt luizen weg. Voor jezelf misschien ook een tip. Om je haar even in de azijn te zetten en in te laten trekken. Nog goed voor je haar ook.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:58 schreef sprotje het volgende:
Zo he wat gaat t snel hier!!! Stelletje kletskouzen! Maar ik ben weer bij gelezen. Weer een stel nieuwe zwangeren, gezellig!
Chanty, een meisjewat leuk!!
Hier alweer 19 weken, aankomende maandag de 20 echo! Best spannend weer! Mochten ze kunnen zien wat t wordt wil mn man t niet weten. Dus dat wordt weer in t geheim shoppen!!
Blegh vanmorgen kwam ik erachter dat mn dochters allebei hoofdluis hebben. Dus een flinke zoektocht gehad naar t juist middel vanmorgen. Vanmiddag stond gevuld met wassen en veel kammen! Grrr nu vond ik er bij mezelf ook 2, maar ik kan nog geen luizenspul vinden wat je mag gebruiken als je zwanger bentlaten we hopen dat veel kammen gaat helpen!
Dank! Ga ik proberen. Maakt het nog uit welke thee?quote:Op woensdag 6 januari 2016 15:38 schreef Arja het volgende:
Leuk chanty, nog een juni-meisje erbij![]()
Razz: het helpt soms ook om een afgekoeld theezakje op je aambei te leggen een poosje en dat een paar dagen achter elkaar.
Anders zou ik zeker ruim voor je bevalling naar de dokter, want anders kunnen ze geloof ik echt opzwellen en openbarsten enzo bij het persen
Het advies van het RIVM: elke dag kammen (natmaken, cremespoeling erin) met een luizenkam. Na 14 dagen ben je er van af. Volstrekt veilig voor zwangeren.quote:Op woensdag 6 januari 2016 16:58 schreef sprotje het volgende:
Zo he wat gaat t snel hier!!! Stelletje kletskouzen! Maar ik ben weer bij gelezen. Weer een stel nieuwe zwangeren, gezellig!
Chanty, een meisjewat leuk!!
Hier alweer 19 weken, aankomende maandag de 20 echo! Best spannend weer! Mochten ze kunnen zien wat t wordt wil mn man t niet weten. Dus dat wordt weer in t geheim shoppen!!
Blegh vanmorgen kwam ik erachter dat mn dochters allebei hoofdluis hebben. Dus een flinke zoektocht gehad naar t juist middel vanmorgen. Vanmiddag stond gevuld met wassen en veel kammen! Grrr nu vond ik er bij mezelf ook 2, maar ik kan nog geen luizenspul vinden wat je mag gebruiken als je zwanger bentlaten we hopen dat veel kammen gaat helpen!
quote:Op woensdag 6 januari 2016 09:06 schreef Dot. het volgende:
Echt LB, ik vind het knap dat je nog vijf weken werkt! Ik doe er serieus een kwartier over om van de trein naar mn werk te lopen dat naast het station ligtFietsen is ook echt lastig met harde buiken, dus mn ritje van huis duurt ook al langer dan gemiddeld en dan moet ik ook nog eens 50 minuten in zo'n rotSprinter zitten. Ik neem volgende twee weken elke week een extra dag vrij, dus dan werk ik vandaag en morgen nog en dan nog maar 6 dagen. Ben echt zo toe aan verlof!
Molo, hopelijk helpen de medicijnen!
Veel plezier bij de echo Chanty!
Ik heb het idee dat madam al met haar hoofd een uitgang aan het zoeken is. Heb soms echt van die gemene steken naar beneden. Kan dat al? Stip is niet ingedaald voor de bevalling, dus geen vergelijkingsmateriaal.
Wat fijn zegquote:Op woensdag 6 januari 2016 20:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh, ik ben zo blij met de vk's hier.
Ik begon me ineens zorgen te maken en belde of ik binnenkort even langs mocht komen om het hartje te horen. De vk gaf aan over 10 minuten klaar te zijn met het spreekuur en wel even langs te komen. Nu heb ik net gewoon zomaar even mogen luisteren naar het hartje, met om de zoveel tijd een poink van een schopje of andere beweging.![]()
Hopelijk snel geruststelling voor jou. Fijn dat je je vk kunt appen trouwens.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:39 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb even geappt met mn vk over het bloedverlies, als ik me veel zorgen maak dan mag ik langs komen, maar zij dacht dat het niks bijzonders was, komt vaak voor, is erg vervelend. Dat wist ik ook wel, stiekem. Ik kijk morgen ff aan en als er dan vers bloed is of (meer/weer) pijn, dan wil ik graag wel even langs komen, maar denk dat het wel los loopt.
Qua thee is kamille toch verkoelend/verzachtend voor alles? Sterkte Razz!
Fijn zo'n vk groofs
Sprotje, succes met je ongewenste huisdieren![]()
Ja die kam heb gisteren inderdaad gekocht! Gif shampoo wil ik liever niet! Ik ga gewoon meerdere keren per dag kammen!quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:02 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Het advies van het RIVM: elke dag kammen (natmaken, cremespoeling erin) met een luizenkam. Na 14 dagen ben je er van af. Volstrekt veilig voor zwangeren.
Mocht je toch 'gif'shampoo willen gebruiken: er is veel resistentie. Maar niet tegen dimeticon (wat de luizen inkapselt, dus feitelijk geen gif). Voor zover ik weet is die ook veilig voor zwangeren, maar lees het etiket.
Ik heb de luxe dat mijn vk ook een kennis is van me, en ik haar dus al kende (en op fb heb) voordat ze mijn vk werdquote:Op woensdag 6 januari 2016 21:40 schreef Emelisse het volgende:
Hopelijk snel geruststelling voor jou. Fijn dat je je vk kunt appen trouwens.
Je mag naar een gewone praktijk want na de tweede echo word je gewoon verklaard en ben je gewoon zwanger zijn zoals iedere andere zwangere. Je kunt bellen na de tweede echo. Ik had rond week 12 de intake bij de vk. Ik kreeg toen geen termijnecho meer omdat het ziekenhuis dat al met zekerheid kon vaststellenquote:Op donderdag 7 januari 2016 07:34 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik moet voor mijn eerste twee echo's naar het ziekenhuis (met 7 en 9 weken), maar ik heb eigenlijk geen idee van daarna. Moet ik dan naar een gewone verloskundigenpraktijk? En moet ik die dan nu al zoeken, of kan ik na de tweede echo gewoon ergens naartoe bellen en is dat geregeld?
Denk dat het hier ook langzaam begint te landen, aangezien dit soort vragen opeens binnen schieten!
De hele boel gaat verweken... dan kun je dit soort klachten krijgen. Hou het in de gaten en anders tijdig een fysio raadplegenquote:Op donderdag 7 januari 2016 12:12 schreef Miezziej het volgende:
Succes op je laatste dag Sicilia!
Ik heb soms echt een scherpe pijn in mijn linkerbil. Voordat ik zwanger was had ik daar nooit last van, maar het lijkt me nu toch te kort voor zulke lichamelijke ongemakken? Klein stukje naar de wc lopen doet al pijn
Ja klopt, heb ik ook gehad. Heb je een vrijwillige ziektewetverzekering? Dan wordt een deel daaruit betaald. Anders gewoon alles door het UWV. Gewoon formulier invullen en klaar.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:58 schreef Emelisse het volgende:
Als freelancer heb ik me ook alvast wat verdiept in verlof enzo. Fijn idee om dat zelf in de hand te hebben, vind ik. En het schijnt dus dat UWV uitbetaalt voor zzp'ers die zwanger zijn (ZEZ regeling). Dat is netjes! Heeft iemand hier ervaring mee?
Op die datum worden superleuke kindjes geborenquote:Op donderdag 7 januari 2016 17:34 schreef _Ophelia_ het volgende:
Fijn dat het bloed weg is gebleven Marjolijntje!
En verlof Sicillia![]()
![]()
Ik heb een officiele datum, ik ben hekkensluiter van juli met 31-7.
Eén keer per dag zorgvuldig kammen is voldoende.quote:Op donderdag 7 januari 2016 07:46 schreef sprotje het volgende:
[..]
Ja die kam heb gisteren inderdaad gekocht! Gif shampoo wil ik liever niet! Ik ga gewoon meerdere keren per dag kammen!
Ja, je moet een boel papierwerk inleveren, maar het besluit en de uitbetaling ging bij mij prima.quote:Op donderdag 7 januari 2016 14:58 schreef Emelisse het volgende:
Als freelancer heb ik me ook En het schijnt dus dat UWV uitbetaalt voor zzp'ers die zwanger zijn (ZEZ regeling). Dat is netjes! Heeft iemand hier ervaring mee?
3 aangiftes en een formulier toch? En ik was verrast door de hoogte van de uitkering!quote:Op donderdag 7 januari 2016 19:27 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ja, je moet een boel papierwerk inleveren, maar het besluit en de uitbetaling ging bij mij prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |