abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158914072
Nee ik heb het ook niet gedaan. Maar dat was meer uit praktisch oogpunt. Dan moest ik voor die paar weken iedere maandagavond oppas regelen voor dochter en dat vond ik zo een gedoe. Ik heb wel alles wat ik van de cursus had nog een keer doorgenomen.
En dit keer helemaal niks gedaan, maarja het is nu echt nog maar net een jaar geleden en de vorige bevalling ging zoooo snel dat er echt geen tijd was om ook maar ergens bij na te denken, alles ging zoals mijn lijf dat blijkbaar wilde en ik verwacht dit keer nog sneller (kan dat?!) te bevallen, dus het lijkt me nu vrij overbodig :')
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:00:20 #127
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_158914119
Heyhoi, ik kom me maar even melden in dit topic, ik ben er namelijk gisteren achter gekomen dat ik inmiddels 5 weekjes zwanger ben :)

Het is allemaal nog heel surreal, eng, absurd en exciting, en we kijken er enorm naar uit, maar het besef is er dus nog niet helemaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A.s. dinsdag heb ik een afspraak bij de verloskundige voor moeders voor moeders en op 2 februari mijn intake en de eerste echo. De verloskundige heeft gisteren aangegeven dat ik op 7 sept ben uitgerekend.

Ik weet nog niet zo goed hoe en wat te verwachten, dus hoop een boel te lezen in dit subforum :)
Sen ve ben - Aşkımız ömür boyu sürecek
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:00:54 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158914140
Leuk, welkom!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158914495
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 21:49 schreef Chanty het volgende:
Super tof Sicilia *O* Ik vond het een fijne cursus!

Mole ook fijn nieuws :)

Over cursus gesproken; de mama's die met een tweede (derde) kind bezig zijn en bij de eerste iets gevolgd hebben, doen jullie nog iets van een (herhaal)cursus of geloven jullie het wel? Ik ben geneigd om het wel te geloven, maar weet dat een vriendin van me dat ook dacht en die had daar wel een beetje spijt van. Maar t lijkt of ik gisteren nog bevallen ben. Het cursusboekje ligt notabene nog op mijn bureau _O- zegt wat over mijn bureau-opruim-kwaliteiten :+
Ik heb wel weer een cursus gedaan, zwangerschaps-Mensendieck. Maar niet zozeer voor de informatie maar meer voor het bewegen, de gezelligheid en ook even een bewust momentje voor mij&baby. Ik sta er al zo weinig bij stil namelijk :@ .
pi_158914675
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2016 20:52 schreef LadyBlack het volgende:
Xaaaaaaanteeeeeeeehhhh! :+
Sorry, echt niks te melden :') Nog geen krampje!

Wel slecht voor de portemonnee dat wachten..

Welkom Maid :)

En wat veel meisjes ineens!
pi_158914739
Ik heb de eerste keer zwangerschapsyoga gedaan, maar eerlijk gezegd vond ik het nogal flut :') ik wist alles al, gewoon omdat ik kan lezen en graag leer/lees/google. Wel een mama om de hoek leren kennen met een zoon waar W wel eens mee 'speelt', maar verder.. dus. Ik overweeg het nu eigenlijk niet. :D bevalling weet ik nog wel :') :X
pi_158915496
Welkom maid en gefeliciteerd

Ik heb de vorige keer geen cursus gedaan want ik ging al elke week naar bekkentherapie en dat viel op dezelfde dag als de zwangerschapscursus. Ik zou het nu wel graag willen doen om dezelfde rede als razz zegt
  donderdag 7 januari 2016 @ 22:53:35 #133
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_158915982
Dank jullie wel allemaal :)
pi_158916293
Meisjesbabyboom hier O+

Geniet lekker van je verlof Sicilia.

Molo wat rot dat je je nog steeds zo bagger voelt. Ben je er al over uit of je nog een pretecho doet?

Welkom maid en gefeliciteerd. Wanneer heb je je termijnecho? Pas dan weet je de uitgerekende datum redelijk zeker
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:04:41 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_158916356
Ja ben er over uit dat ik geen pretecho ga doen. Kan zoals je misschien las in spoiler in vorige topic, zelf echoën op werk dus ik ga dat lekker af en toe doen. En iets geduld nog hebben voor geslacht. Geeft niets, het is zo 1-2 :)

En jij?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_158916520
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:04 schreef Molo het volgende:
Ja ben er over uit dat ik geen pretecho ga doen. Kan zoals je misschien las in spoiler in vorige topic, zelf echoën op werk dus ik ga dat lekker af en toe doen. En iets geduld nog hebben voor geslacht. Geeft niets, het is zo 1-2 :)

En jij?
Dan zijn we weer datumvriendjes. Mijn 20 weken echo is ook 1-2, maar wij weten het geslacht al
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:18:52 #137
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_158916933
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2016 23:02 schreef Arja het volgende:
Meisjesbabyboom hier O+

Geniet lekker van je verlof Sicilia.

Molo wat rot dat je je nog steeds zo bagger voelt. Ben je er al over uit of je nog een pretecho doet?

Welkom maid en gefeliciteerd. Wanneer heb je je termijnecho? Pas dan weet je de uitgerekende datum redelijk zeker
Ja klopt, 2 februari heb ik mijn eerste echte afspraak bij de verloskundige. Ze deed natte vinger werk met rekenen :)
pi_158917364
Welkom maid! Wat een onverwachte verassing!

Meisjes babyboom <3

Cursus hier nu niet gedaan, vorige keer Mensendieck variant. Nu wil ik mij nog eens inlezen. Tips voor goede sites?

4 uurtjes arbeids therapeutisch op mijn werk geweest vandaag. Even wat anders is fijn maar het hakt er wel in. Moet fietsen (25min) omdat de bus zorgt voor veel lopen ivm ver gelegen bushaltes. Nu gaat fietsen 300% beter dan lopen maar ook dat wordt nu lastig. Helaas dus weer best wat pijn en harde buiken vanmiddag.

Benieuwd dus hoe lang dit nog lukt. Officeel nog 5 weken.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 7 januari 2016 @ 23:34:48 #139
346817 IShotTheMaid.
Bu beni öldürüyor.
pi_158917523
Noobkwestie hier; ik heb elke keer een onwijs opgeblazen gevoel en diepe steken enzo. Is dat normaal? De ene zegt van wel de andere zegt bel morgen de vk. Maar dat vind ik ook zoiets, voel er weinig voor om voor elke wissewasje in de telefoon te klimmen haha.
pi_158917641
Oh meiden, ik kom me schoorvoetend weer melden. Ik heb zo lang niet meer gereageerd, ik schaam me dood. Ik probeer steeds bij te komen met lezen voor ik reageer, maar dan komt het er gewoon helemaal niet meer van. het was allemaal gewoon teveel: gezeik op mn werk, nog steeds hardstikke ziek iedere ochtend en veel voorbereiden voor de afgelopen kerst vakantie (lange reis)...
Maar nu ben ik er weer meiden! 23 weken al weer, en het wordt een meisje!

Ik zie dat er veel nieuwe namen bij staan! Welkom en gefeliciteerd!

Dan ga ik nu nog even wat terug lezen...
pi_158917898
Maid iedereen heeft andere symptomen of juist helemaal geen.
Het is helaas een erg onzekere tijd nu voor je en spannend ook, maar de vk kan ook niks voor je doen. Met 5 weken is er nog geen hartactie of zo, dus ze kan je ook niet geruststellen. Probeer vertrouwen te hebben en wacht af.

Dodoria het is geen verplichting om mee te lezen en mee te schrijven elke dag.
Leuk, nog een meisje! Waar ging je reis naartoe?

Lamb doe je rustig aan
pi_158920616
Die slapeloosheid is wel killing hoor, ik ben sinds 01:00 wakker :{
pi_158920638
Maid, zijn die steken geen. bandenpijn?

Ik twijfel ook nog over een cursus. Zou een mooie gelegenheid zijn om mensen te leren kennen in m'n nieuwe woonplaats, maar inhoudelijk heb ik weinig zin om weer hetzelfde riedeltje te moeten aanhoren. Misschien iets van ZwangerFit ofzo, al ben ik eigenlijk niet zo van dat sportieve gedoe :')
pi_158921064
Ik heb deze keer niks gedaan, want ik heb echt een hekel aan zo'n avondverplichting en ik zit nu nog steeds een beetje met de andere moeders die graag willen afspreken terwijl ik daar geen behoefte aan heb. Niet mijn types zeg maar ;) Ik wilde misschien wel gaan zwemmen, maar puntje bij paaltje hang ik liever op de bank :+

Een meisje voor suiker en dodoria! Leuk!

Amsel, dat is vervelend! Nog wat kunnen slapen?

Lamb, dat klinkt best intensief! Kun je niet met een taxi als je echt moet werken?
pi_158921389
Met 5-6 weken had ik ook regelmatig buikpijn Maid. Voelde echt anders dan menstruatiepijn, meer steken inderdaad. Maar niet echt heel pijnlijk, meer gewoon aanwezig.
Nu heb ik het af en toe nog steeds, maar minder dan toen.

Soms twijfel ik ook over een cursus. Dit is mijn eerste kindje, en mijn moeder heeft altijd keizersnedes gehad dus heb ook niet zoveel ervaringsdeskundigen in de buurt :P soms ben ik best bang dat ik hetzelfde heb als mijn moeder en dat ik niet vaginaal kan bevallen. Bij haar daalden we niet in en kwamen de persweeen niet op gang. De eerste bevalling was voor haar volgens mij best traumatisch, ze wil er nooit echt veel over kwijt. Misschien kan ik het aangeven bij de VK zodat ze er op kunnen letten ofzo?
Maar terug naar de cursus :P, ik ken niet zoveel zwangeren dus het lijkt me wel leuk om zoiets te doen. Maar aan de andere kant ben ik niet zo van verplicht socializen haha
  vrijdag 8 januari 2016 @ 08:46:09 #146
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_158921742
Hoi Maid, welkom!
Ik ben een paar dagen verder dan jouw natte-vinger(hehe)-giswerk en herken die steken! Bij mij lijkt het wel een beetje op de kramp die ik had bij een menstruatie, behalve dat die dan altijd heel licht was en maar een half uur duurde, nu komen ze de hele dag door en zijn ze flink pijnlijker..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk dat we nu al met zo'n septembergroepje zijn! Durf ik pas in de op na de eerste echo.. Ik kan de tijd wel vooruit kijken :X

Oh wat ik eigenlijk wilde zeggen: ik pak altijd een kruik! Helpt mij heel goed.

[ Bericht 5% gewijzigd door Stroopwafelmeisje op 08-01-2016 08:48:58 (Nu al zwangerschapsdementie...) ]
pi_158921885
Maid dat opgeblazen gevoel had ik ook en steken heb ik nog steeds. Maar dan bij hoesten, niezen of als ik ineens opsta. Dat is bandenpijn.
De eerste 2 weken had ik steeds krampen alsof ik ongesteld moest worden. Er gebeurt van alles in je lichaam nu en dat kan je gaan voelen.
Maar als je twijfelt kan je wel bellen hoor ze kunnen je altijd advies geven of gerust stellen. Het zou bv ook een blaasontsteking kunnen zijn.

Nog meer meisjes O+
Dan zijn wij vast van de jongens lichting :)

Amsel wat vervelend dat je niet kon slapen. Is het nog wat geworden of heb je nog langer wakker gelegen?

Lamb 25 min fietsen is ook best lang in deze situatie. Kan het bedrijf niks voor je regelen? Of zou je niet met iemand mee kunnen rijden?
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:12:47 #148
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_158922031
Jeej suiker een meisje. In de op?

En nieuwe dames erbij. Drukke boel in 2016. :-)

Sinds gistermiddag echt een dik boink boink hoofd dat maar niet weg gaat. PCM werkt ook niet helaas. Mini maar verteld dat mama pijn heeft en rustig aan doet vandaag. :-(.
Hopelijk is het snel weg!
Ml kreeg er ook nog van langs gister omdat de printer niet deed wat ik wilde. Arme jongen.
pi_158922049
quote:
0s.gif Op woensdag 6 januari 2016 13:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

[..]

:D
Ik ben heel de dag al zo happy!

Ik voel me verder ook gewoon heel goed, ik vind het heel bijzonder dat mijn lijf dit blijkbaar zo goed kan. Klinkt stom wellicht, maar ik had zelf van tevoren wel rekening gehouden met wat meer ongemakken. En het is niet dat ik nooit iets merk of nooit eens een pijntje of dingetje heb, maar het is zo weinig en zo goed te doen dat ik het allemaal prima vind. En die positieve instelling ben ik van mezelf ook niet gewend, maar ik hoop dat ik het vast kan houden! :D
Wat heerlijk dat je je zo voelt Miss! O+ Klinkt niet stom, ik had vooraf ook rekening gehouden met meer ongemakken, voor ons heeft dat zelfs het vroegste tijdstip bepaald waarop we zijn begonnen met proberen (de combi afstuderen/verhuizen/nieuwe baan binnen dezelfde periode wilde ik niet ook nog combineren met een prille zwangerschap). Fijn dat het alleen maar meevalt toch, hopelijk blijft dat zo! :)

Verlof voor Sicilia, hoera! *O*

Welkom IShotTheMaid, gefeliciteerd! Lijkt me best schrikken zo onverwacht :)

Lamb, doorzetter ben je! Ik vind het zwaar klinken..

Over bevallingscursussen: hier niet gedaan, en ga ik zeer waarschijnlijk ook niet doen. Mocht ik wel nog een cursus willen doen dan wordt het sowieso een individuele (met partner) cursus, ook ivm de tijd. Zwangeryoga of een andere cursus gericht op bewegen heb ik wel overwogen, maar door tijdgebrek uiteindelijk niet meer gedaan.

Amsel, irritant die slapeloosheid! Hopelijk heb je toch nog een paar uurtjes kunnen pakken.

Stroopwafel, vervelend van die steken zeg, kan me voorstellen dat dat gelijk doodeng is :* For what's worth it: ik had het ook in het begin en achteraf denk ik echt dat het bandenpijn is geweest, ik herken het nu wat meer als teken dat m'n baarmoeder even een groeispurt heeft zeg maar. Vind dat nu wel een geruststellende gedachte, want groei O+ Wanneer heb je je eerste echo? :)

Hier vandaag vrij, lang weekend! Moet eigenlijk een hoop achterstallige dingen doen voor studie (nouja, achterstallig: ik werk vooruit zodat ik in feb/mrt zo min mogelijk hoef te doen, dus het heeft totaal geen haast, het is meer voor m'n eigen gemoedsrust) maar ben zó moe.. Lui dagje dus :)
  vrijdag 8 januari 2016 @ 09:34:00 #150
426379 elamanilo
elämänilo
pi_158922334
*O* Suiker, een verrassingsmeisje, je suikerspinnetje O+

*O* Dodoria ook een meisje!!

Welkom nieuwe zwangeren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')