quote:Pechvogel loopt miljoenen mis
Het nieuwe jaar is pas twee dagen oud, maar de pechvogel van het jaar is al bekend. Een vaste Postcode Loterij-speler uit de winnende straat in Sittard speelt al drie jaar mee, maar bij de automatische incassering van december ging iets mis.
De 21-jarige Kamal Maihousane speelt sinds z'n 18e mee met de Postcodeloterij, maar net deze maand had hij te weinig geld op z'n rekening staan toen de vier loten moesten worden betaald. De automatische incasso was mislukt, maar Maihousna wist van niks: "Ik voelde me een halfuur miljonair. Ik dacht ik heb vier loten, maar er kwam maar niemand aan de deur", vertelt Maihousane aan L1.
Zaterdagochtend zocht hij contact met de Postcode Loterij. Telefonisch werd hem medegedeeld dat hij geen inleg had betaald. Geen miljoenen dus voor Kamal.
Bron: Telegraaf
Sjezus, dat is balen.quote:Kamal loopt miljoenen Postcodeloterij mis door incassofout: 'Zo balen'
Kamal (21) uit Sittard is nu al de pechvogel van 2016. Hij is lid van de Postcodeloterij en woont in de winnende straat, maar er ging iets mis met de automatische incasso. "Een half uur lang dacht ik dat ik miljonair was."
Ja, hij baalt nog flink. "Maar het leven gaat door", vertelt hij telefonisch aan RTL Nieuws. "En ik krijg veel steun. Van vrienden en buurtbewoners. Maar natuurlijk is dat ontzettend balen."
Vier loten
De 21-jarige Kamal Maihousane speelt al drie jaar mee met de Postcodeloterij, met postcode 6131 BS. Het enige dat hij tot nu toe won, is een prijs van Peijnenburg, een ontbijtkoek met ontbijtdoos.
Kamal speelt met vier loten mee, drie op de winnende postcode waardoor gisteren elf mensen miljonair werden. Kamal had de twaalfde moeten zijn. Maar de loten kwamen precies deze maand nooit in zijn bezit omdat er iets misging met de automatische incasso.
Mislukking
"Ik heb net een nieuwe baan waardoor ik geen salaris heb gekregen in december. Daardoor stond er blijkbaar te weinig geld op mijn rekening en is de afschrijving mislukt."
Maar daar kwam Kamal gisteren pas in de loop van de dag achter. "Ik heb me een half uur lang miljonair gevoeld." Na de trekking begonnen vrienden en kennissen Kamal massaal te bellen en appen. "Ik schrok me wild. Miljonair; ik kon het gewoon niet geloven. Ik heb meteen de tv aangezet. Maar ze kwamen niet langs mijn huis."
Fout
Toen Kamal zijn bankrekening ging checken, ontdekte hij de incassofout. "Ik heb toen meteen geld overgemaakt aan de Postcodeloterij. Maar blijkbaar was ik toch te laat. Ik heb nu helemaal niets."
Of hij nog stappen gaat ondernemen, weet de Limburger niet. "Ik weet niet wat mijn rechten zijn. Dat ga ik nu uitzoeken." Wat hij met de miljoenen zou gaan doen, weet hij wel. "Ik zou er een mooi huis van kopen in Sittard en geld geven aan mijn moeder en vrienden. Maar helaas....Misschien volgend jaar."
De Postcodeloterij was niet bereikbaar voor commentaar.
Bron: RTL Nieuws
als er niks op gevallen was waarschijnlijk wel jaquote:Op zaterdag 2 januari 2016 18:58 schreef BasEnAad het volgende:
Beetje vreemd, want ik denk wel dat de postcodeloterij alsnog dat geld van die loten opgeëist had.
En dan aan iedereen in de straat vragen een beetje in te leveren voor zijn potje. T is tenslotte een straatprijs dus andere moeten inleveren.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 18:38 schreef eight het volgende:
Hoe zit dit juridisch?
Als hij een abbo heeft dan moet hij toch voor de loting bericht krijgen vd loterij dat zijn loten niet geldig zijn?
Want het abbo geld is hij nog steeds verplicht om te betalen neem ik aan.
weet niet hoe hecht die straat is maar het lijkt me dat iedereen met loten inmiddels best een duizendje voor de pechvogel vh jaar kan missenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:02 schreef Chinless het volgende:
[..]
En dan aan iedereen in de straat vragen een beetje in te leveren voor zijn potje.
IS heeft er weer een aspirant lid bijquote:
Hehe.. De Postcodekalifaatprijsquote:Op zaterdag 2 januari 2016 19:41 schreef eight het volgende:
[..]
IS heeft er weer een aspirant lid bij
Staat in het reglement dat ze het in dezelfde maand nogmaals proberen, lukt het dan weer niet dan zijn je nummers niet geldig. Lukt het drie maanden niet om in te houden, wordt het contract beëindigd.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:14 schreef Gia het volgende:
Ben benieuwd hoe dit werkt.
Als er een automatische incasso gedaan wordt, terwijl er op dat moment geen geld op de rekening staat, dan wordt die incasso toch nog altijd gedaan als de rekening weer aangevuld wordt door, bijvoorbeeld, salarisstorting.
Als dat het geval is, dan heeft hij, m.i., recht op zijn deel.
Als dat niet meer geïncasseerd wordt door de pcl, dan is die maand niet geldig. Lijkt me dat dit wel in de kleine lettertjes staat.
dan zou hij daar een troostprijs voor moeten krijgenquote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:21 schreef TwenteFC het volgende:
Wel knap, de kans dat dit gebeurt is nog kleiner dan alleen winnen.
zou je als winnende buurman/vrouw wat geven?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:21 schreef FANN het volgende:
[..]
dan zou hij daar een troostprijs voor moeten krijgen
hmmm, ja ik zou denk ik eerst de andere buren aanspreken of we samen een mooi bedrag bijelkaar konden krijgen, zou ik wel leuk vinden eigenlijk, ligt er wel aan hoeveel je wint,quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:23 schreef shiftsix het volgende:
[..]
zou je als winnende buurman/vrouw wat geven?
Kan gewoon, als ze die maand de inleg niet hebben kunnen incasseren dan doe je gewoon niet mee, en in december werd er 2 keer geïncasseerd, dus ik kan me zelfs voorstellen dat iemand niet doorheeft dat er niet voor deze trekking betaald is.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:23 schreef Gia het volgende:
4. De inleg van deelnemers aan de Nationale Postcode Loterij wordt voorafgaand aan de maand waarin de desbetreffende trekking plaatsvindt, van de door de deelnemer opgegeven bankrekening afgeschreven. Mocht het afschrijven niet lukken dan is de Nationale Postcode Loterij N.V. bevoegd, maar niet verplicht in de maand van trekking nog minimaal één incassopoging te doen plaatsvinden. Als geen afschrijving, om welke reden ook, kon plaatshebben, geldt dat niet geldig kan worden deelgenomen aan de trekking waarvoor die afschrijving benodigd was. De afschrijving van de inleg van de deelnemer geschiedt op grond van een daartoe door de deelnemer aan de vennootschap verstrekte machtiging. Indien gedurende drie achtereenvolgende maanden om welke reden dan ook geen inleg van de door de deelnemer opgegeven bankrekening kan worden afgeschreven kan de Nationale Postcode Loterij N.V. de deelname eenzijdig beëindigen. Indien de bank meldt dat incasso van het betreffende bankrekeningnummer met onmiddellijke ingang en definitief niet meer mogelijk is, wordt de deelname door de Loterij eenzijdig beëindigd. De deelnemer zal van de beëindiging schriftelijk (per normale post) dan wel per e-mail op de hoogte worden gebracht op het bij de Nationale Postcode Loterij bekende adres.
Kleine lettertjes.
Ik maak hieruit op dat de deelname beëindigd wordt als driemaal niet afgeschreven kon worden. Dit wordt dan schriftelijk medegedeeld.
Nu kan het zijn dat die brief nog moet komen.
Kan ook zijn dat de deelnemer gedacht heeft dat het reclame was en ongeopend is weggegooid.
Lijkt me dat er meer aan de hand is dan 1x niet kunnen afschrijven.
Hij heeft 4 loten, er is 4 X niet af kunnen schrijven..quote:[b]Op zaterdag 2 januari 2016 20:23 schreef Gia het volgende:
Kleine lettertjes.
Ik maak hieruit op dat de deelname beëindigd wordt als driemaal niet afgeschreven kon worden. Dit wordt dan schriftelijk medegedeeld.
Nu kan het zijn dat die brief nog moet komen.
Kan ook zijn dat de deelnemer gedacht heeft dat het reclame was en ongeopend is weggegooid.
Lijkt me dat er meer aan de hand is dan 1x niet kunnen afschrijven.
Ze schrijven voor 4 loten in één keer af.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:29 schreef eight het volgende:
[..]
Hij heeft 4 loten, er is 4 X niet af kunnen schrijven..
Ik denk dat hij wel een kans maakt als hij in hoger beroep gaat
mja maar waarom deze buurman dan wel een een buurman die arm is en heel verstandig iets als een postcodeloterij-abonnement niet afsluit ivm weinig geld niet? Dan kun je wel door blijven gaanquote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:25 schreef FANN het volgende:
[..]
hmmm, ja ik zou denk ik eerst de andere buren aanspreken of we samen een mooi bedrag bijelkaar konden krijgen, zou ik wel leuk vinden eigenlijk, ligt er wel aan hoeveel je wint,
maar als je écht een vette prijs wint en het is een goeie buurman, ja zou ik iets geven
tja tja ttja tja... dilemma dilemma.....quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:30 schreef tombolafan het volgende:
[..]
mja maar waarom deze buurman dan wel een een buurman die arm is en heel verstandig iets als een postcodeloterij-abonnement niet afsluit ivm weinig geld niet? Dan kun je wel door blijven gaan
Mag je na kansspelbelasting nog eens een leuk bedrag aan schenkbelasting afdragen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:25 schreef FANN het volgende:
[..]
hmmm, ja ik zou denk ik eerst de andere buren aanspreken of we samen een mooi bedrag bijelkaar konden krijgen, zou ik wel leuk vinden eigenlijk, ligt er wel aan hoeveel je wint,
maar als je écht een vette prijs wint en het is een goeie buurman, ja zou ik iets geven
jezus, kan dat niet gewoon handje contantjequote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:35 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Mag je na kansspelbelasting nog eens een leuk bedrag aan schenkbelasting afdragen.
..maar is hij op de hoogte gebracht?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:50 schreef hoas het volgende:
Volgens mij is hij goed genaaid
4. De inleg van deelnemers aan de Nationale Postcode Loterij wordt voorafgaand aan de maand waarin de desbetreffende trekking plaatsvindt, van de door de deelnemer opgegeven bankrekening afgeschreven. Mocht het afschrijven niet lukken dan is de Nationale Postcode Loterij N.V. bevoegd, maar niet verplicht in de maand van trekking nog minimaal één incassopoging te doen plaatsvinden. Als geen afschrijving, om welke reden ook, kon plaatshebben, geldt dat niet geldig kan worden deelgenomen aan de trekking waarvoor die afschrijving benodigd was. De afschrijving van de inleg van de deelnemer geschiedt op grond van een daartoe door de deelnemer aan de vennootschap verstrekte machtiging. Indien gedurende drie achtereenvolgende maanden om welke reden dan ook geen inleg van de door de deelnemer opgegeven bankrekening kan worden afgeschreven kan de Nationale Postcode Loterij N.V. de deelname eenzijdig beëindigen. Indien de bank meldt dat incasso van het betreffende bankrekeningnummer met onmiddellijke ingang en definitief niet meer mogelijk is, wordt de deelname door de Loterij eenzijdig beëindigd. De deelnemer zal van de beëindiging schriftelijk (per normale post) dan wel per e-mail op de hoogte worden gebracht op het bij de Nationale Postcode Loterij bekende adres.
Ik denk het niet.. het staat er toch duidelijkquote:Op zaterdag 2 januari 2016 20:29 schreef eight het volgende:
[..]
Hij heeft 4 loten, er is 4 X niet af kunnen schrijven..
Ik denk dat hij wel een kans maakt als hij in hoger beroep gaat
quote:Als geen afschrijving, om welke reden ook, kon plaatshebben, geldt dat niet geldig kan worden deelgenomen aan de trekking
Maar wordt zo'n incasso dan niet alsnog op een latere datum afgeschreven?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 21:42 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik denk het niet.. het staat er toch duidelijk
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 75% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2016 22:03:29 ]
Dat is na de trekking, ongeldig dus.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 22:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar wordt zo'n incasso dan niet alsnog op een latere datum afgeschreven?
Dat is idd het meest vervelende aan de postcodeloterij... je doet sowieso mee, ook al heb je geen loten.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:33 schreef Vallon het volgende:
Ik blijf de PCL vervelendvinden, ik speel niet mee maar doe wel mee......
Je hebt geen loten en toch speelt jouw postcode mee in de trekking
Als niemand in je straat een lot heeft dan doet die postcode toch niet mee?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd het meest vervelende aan de postcodeloterij... je doet sowieso mee, ook al heb je geen loten.
Was toch ook een keer gebeurd?quote:
Er vind geen inning van betalingen of levering van loten plaats na een trekking.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:18 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik zie wel twee interessante punten:
1. Wat doet de PCL normaal (als je niks wint) als het bedrag niet voor de trekking geïncasseerd kan worden en een paar dagen later wel, wordt het dan toch nog met terugwerkende kracht van de rekening afgeschreven? Als dit soort gevallen bestaan, dan is dat wel interessant voor een rechtszaak, want dan incasseert de PCL dus geld voor loten die nooit een prijs hebben kunnen krijgen. Dus spoor mensen op die niet op tijd hebben betaald, maar waar het na de trekking toch nog is afgeschreven!
Niets vreemds aan, die punten zijn alleen van belang nadat je lot winnend is gebleken, en deze man speelde niet mee.quote:2. De Postcodekanjer werkt iets ingewikkelder dan je zou denken. Het gaat er niet alleen om of je deze trekking hebt meegespeeld en met hoeveel loten, maar ook of je de vorige 13 trekkingen hebt meegedaan. Bij de 14 jaarlijkse trekkingen van de PCL krijg je 10 punten per trekking per lot, het totaal aantal gespaarde punten telt mee voor de verdeelsleutel van de prijs, zie voor details: http://www.postcodeloteri(...)njerpunten-waard.htm. De persoon in kwestie heeft wel de vorige 13 trekkingen meegespeeld en dus wel punten gespaard. Ben je al die punten kwijt als je een keer geen loten koopt? Dat is op zich vreemd, want iemand die in november is gestart met meespelen krijgt minder uitgekeerd omdat hij in januari t/m oktober niet meespeelde, maar iemand die in januari t/m oktober meespeelde en toen stopte en dus wel kanjerpunten heeft gespaard krijgt helemaal niks.
Je doet mee maar speelt niet omdat je nu eenmaal een postcode hebt, al was het maar 4 cijfers.quote:Op zondag 3 januari 2016 02:00 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Als niemand in je straat een lot heeft dan doet die postcode toch niet mee?
Wat een sneu figuur ben jij, en kennelijk ook nog exemplarisch voor Nederland, ik heb ook vrienden/familie die miljonair zijn, maar denk je nu echt dat mij dat uitmaakt? Je doet of je voor het leven getekend bent als je buren miljonair worden.quote:Op zondag 3 januari 2016 03:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je doet mee maar speelt niet omdat je nu eenmaal een postcode hebt, al was het maar 4 cijfers.
De grotere prijzen vallen idd op straat (= 6 posities postcode) niveau maar ander (wijk)prijzen gaan op 4 cijfers. Echt serieuze prijzen vallen daarbij op huisnummer wat wordt verdeeld over het aantal loten op dat huisnummer. Wanneer iemand in Rotterdam meespeelt op jouw postcode in Urk, doet die postcode zeker mee. Ook dus wanneer niemand verder in Urk zelf meespeelt.
Hieronder lange blaatmodus.....voor wat meer achtergrond & info (moet toch wachten op een jaarbackup).
Kan mij nog wel herinneren dat buren zeiden leuk hè ik heb xyz (lamp of fiets) , oohhh jij niet en dan met een rare blik wegkijken en zeggen dat ze het zielig vinden.
Ik vind het vervelend dat ik mij niet kan onttrekken aan "prijzen" puur en alleen omdat ik niet heb betaald voor een lot maar wel met een herkenbare code (die mij min of meer identificeert) meespeel. Feitelijk het topic hier van de jongen die geen loten heeft betaald.
Het wordt met het jaar erger omdat mijn buren bijna allemaal meespelen . Tegenwoordig met soms wel 10 loten en ik ieder keer (echt) hoop dat hij hier absoluut niet valt.
Tot op heden heb ik 'geluk' gehad maar ben serieus "bang" voor de dag dat er hier een serieuze wijk/straatprijs valt, ik kan dan psychisch wel inpakken.
Het probleem kan ik oplossen om mee te spelen..... wat ik totaal belachelijk vind.
Iemand die willekeurig meespeelt SL, Bingo, BGL, Lotto speelt mee op whatever uitgegeven nummer wat totaal losstaat van mijn (publiekelijk) herleidbare identiteit.
Valt er een prijs dan zijn alleen de winnaars (deels en zeer beperkt) globaal identificeerbaar.
Het is onbekend of ik daaraan al of niet aan meespeel(de), laat staan als winnaar/verliezer meedeel(de).
Met de PCL is dat anders. Wanneer mijn buren winnen, staat dat ergens in de krant of komt de TV langs en nemen mensen voetstoots aan dat ik ook wel iets heb gewonnen. Wat dan dus niet het geval is. Verder worden mensen die konden winnen maar niet meespeelden, al gauw als loosers afgeschilderd. Neem de reacties maar die worden uitgespuugd.
Ik moet dan het niet meespelen, gaan verklaren/uitleggenen dat vooral zelf verwerken.
Dat vind ik uiterst vervelend, zelfs een zware inbreuk op mijn privacy en hetzelfde effect wanneer wordt genoteerd dat ik niet aan de straatcollecte heb meegedaan.
Kern is: ik kan mij niet onttrekken aan het meedoen.
Er zijn rechtszaken geweest die vanwege ontbreken van billijke privacy wetgeving, tot op heden zijn gewonnen door de PCL. Stel dat ze een loterij zouden doen op willekeurige "achternaam" zou dat geheid en gelijk worden verboden.
Ze hebben een bak aan advocatenen ik beschik niet over de middelen of kennis dat met voldoende kans aanhangig te maken.
De smerigtruc die ze juridisch uithalen is nl dat ieder persoon in heel Nederland het vrij staat om met eender welke gekozen postcode en huisnummer mee te spelen. Het subnummer is dan een volgnummer van het aantal loten op de postcode met huisnummer. Woon je in Maastricht kan je dus kiezen om in Den Helder mee te spelen etc.etc.....
Er is dus volgens de rechter, juridisch gezien geen harde verplichting omdat je feitelijk kan "kiezen" waar je meespeelt. De rechter gaat (imho opzettelijk?) voorbij aan de psychische druk en het vaste gegeven dat men normaliter niet met een andere postcode dan de eigen postcode zal meespelen.
Echt he en maar zoveel mogelijk de schuld voor zijn falen bij een andere partij neerleggen. Ik speel ook niet mee en zou m'n buren feliciteren en verder gaan met m'n leven. Ik zou wel weten bij wie ik de volgende keer een kopje suiker leen.quote:Op zondag 3 januari 2016 09:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat een sneu figuur ben jij, en kennelijk ook nog exemplarisch voor Nederland, ik heb ook vrienden/familie die miljonair zijn, maar denk je nu echt dat mij dat uitmaakt? Je doet of je voor het leven getekend bent als je buren miljonair worden.
Moet je waarschijnlijk wel ver reizen - de meeste miljonairs zullen wel wegverhuizenquote:Op zondag 3 januari 2016 09:52 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Echt he en maar zoveel mogelijk de schuld voor zijn falen bij een andere partij neerleggen. Ik speel ook niet mee en zou m'n buren feliciteren en verder gaan met m'n leven. Ik zou wel weten bij wie ik de volgende keer een kopje suiker leen.
De deelnemer komt zijn verplichting om op tijd te betalen niet na, als ze wel zouden uitkeren zou niemand meer betalen.quote:Op zondag 3 januari 2016 09:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dan zou de PCL dus wel geld afschrijven maar er geen tegenprestatie voor hoeven leveren ?
Als dat waar is dan zou je verwachten dat de pcl wel verplicht om de deelnemer tijdig te informeren dat de inning mislukt is zodat hij nog actie kan ondernemen.quote:Op zondag 3 januari 2016 09:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dan zou de PCL dus wel geld afschrijven maar er geen tegenprestatie voor hoeven leveren ?
Tsja, dat lijkt me dan wel logisch dat het dan te laat is.quote:Toen Kamal zijn bankrekening ging checken, ontdekte hij de incassofout. "Ik heb toen meteen geld overgemaakt aan de Postcodeloterij. Maar blijkbaar was ik toch te laat.
Ik hoop van wel. Interessante zaak.quote:Of hij nog stappen gaat ondernemen, weet de Limburger niet.
Kan meevallen. Iemand kan geld op een spaarrekening hebben staan en toch op zeker moment een keer rood staan op z'n betaalrekening.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:25 schreef Twiitch het volgende:
Iemand die op enig punt van de maand minder dan 30¤ op z'n rekening heeft staan moeten ze ook geen miljoenen geven. Dat is na een jaar alweer verpatst.
Dan is het wachten op de eerste die zijn prijs in de gewone trekking misloopt omdat zij meerdere trekkingen tegelijk af willen schrijven, en er niet zoveel geld op stond, maar wel genoeg voor de normale trekking welke nu ook word gemist.quote:Op zondag 3 januari 2016 09:50 schreef Leandra het volgende:
De PCL moet eens beginnen het aantal incasso's te beperken tot 12, dan kun je tenminste op een normale manier zien of de afschrijving voor die maand gelukt is.
Ik zou d'r toch beetje een Crack gevoel van krijgen, een forse downer na een beste upper.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:29 schreef koningshof111 het volgende:
Ach, hij is wel even in de waan geweest rijk te zijn. Heb ik nooit gehad, dus is ook wat waard.
Kansloos, ik zie geen enkele grond waarom hij zelfs maar een kans zou hebben.quote:
Ik zie in dit topic genoeg aanknopingspunten staan om er eens in te duiken. Kan sowieso geen kwaad, niks te verliezen.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kansloos, ik zie geen enkele grond waarom hij zelfs maar een kans zou hebben.
Ik zie er geen enkele maar als jij ze nog een keer wil duiden zou dat fijn zijn, ik zie wel feiten waarom deze man kansloos is, (de voorwaarden die aan duidelijkheid niets te wensen overlaten) En niets te verliezen, nou ja het is niet dat het gratis is om rechtszaken te voeren, vooral niet als je verliest en ook de kosten van de ander moet dragen.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik zie in dit topic genoeg aanknopingspunten staan om er eens in te duiken. Kan sowieso geen kwaad, niks te verliezen.
quote:Een man uit Almelo die op nieuwjaarsdag 666.000 euro heeft gewonnen in de Postcodeloterij, blijkt twee weken geleden te zijn overleden. Dat heeft een woordvoerder van de loterij bevestigd aan Tubantia.
Verhaal word nog erger als er al afstand van de erfenis is gedaan.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:57 schreef Wespensteek het volgende:
Volgens mij was dit pas een pechvogel:
http://www.telegraaf.nl/b(...)aar_overleden__.html
[..]
Maakt voor die overleden man weinig meer uit maar voor de erfgenamen natuurlijk wel. Op zich is voor hun wel gunstig dat wordt gekeken naar de marktwaarde van de loten voordat de prijs is gevallen qua erfbelasting.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:00 schreef hottentot het volgende:
[..]
Verhaal word nog erger als er al afstand van de erfenis is gedaan.
Maar check jij dat iedere maand?quote:Op zondag 3 januari 2016 09:50 schreef Leandra het volgende:
De PCL moet eens beginnen het aantal incasso's te beperken tot 12, dan kun je tenminste op een normale manier zien of de afschrijving voor die maand gelukt is.
Je zal de hoofdprijs hebben gewonnen, staat er een TV ploeg voor je deur om live op TV je pas overleden man te feliciteren, pff dat zou mij ook vreselijk lijken.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maakt voor die overleden man weinig meer uit maar voor de erfgenamen natuurlijk wel. Op zich is voor hun wel gunstig dat wordt gekeken naar de marktwaarde van de loten voordat de prijs is gevallen qua erfbelasting.
Wel mooie TV natuurlijk hoe zo'n BN-er die waarschijnlijk flink betaald krijgt voor dat klusje volledig voor schut komt te staan.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:06 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je zal de hoofdprijs hebben gewonnen, staat er een TV ploeg voor je deur om live op TV je pas overleden man te feliciteren, pff dat zou mij ook vreselijk lijken.
Emo-TV ten top.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wel mooie TV natuurlijk hoe zo'n BN-er die waarschijnlijk flink betaald krijgt voor dat klusje volledig voor schut komt te staan.
Nee, ik controleer de afschrijving niet maandelijks, maar het viel me wel op dat er in december 2 keer werd afgeschreven, en ik kan me voorstellen dat als de afschrijving gebeurt van een rekening waar nagenoeg alle afschrijvingen rond de eerste van de maand plaatsvinden, en de PCL afgeschreven is, dat je dan niet verwacht dat er nog een afschrijving gaat plaatsvinden.quote:Op zondag 3 januari 2016 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar check jij dat iedere maand?
Ik niet. Kijk ook nauwelijks naar de trekkingen.
Maar ik maak wel altijd post van de pcl open. Vaak is het reclame, soms een prijs, maar ook ooit uitleg over veranderde spelelementen, bijvoorbeeld.
Verder hebben wij bij de bank enig krediet op de lopende rekening.
Rood staan kost geld, dus als dit gebeurt, vullen we dat snel weer aan vanaf de spaarrekening. (Gebeurt gelukkig weinig)
Maar goed, doordat we rood mogen staan, kan er, volgens mij, altijd geïnd worden door automatische gemachtigde bedrijven en diensten.
Maar ben wel benieuwd of dit nog een staartje krijgt.
Allemaal je rekening checken om te zien of er weleens na een trekking alsnog is afgeschreven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dit is niet de eerste keer dat het gebeurd.. 4 of 5 jaar geleden was er precies een zelfde verhaalquote:Op zondag 3 januari 2016 10:20 schreef danos het volgende:
Ik ben benieuwd of deze zaak nog een staart krijgt, maar inderdaad hopelijk zonder Peter Plasma.
Sowieso wel een interessante casus tov die kansloze van mensen die uberhaupt niet meespeelden of mensen die tijdens een tv show per ongeluk op knoppen drukken.
Goede doelen.quote:
quote:Op zondag 3 januari 2016 15:19 schreef SuperwormJim het volgende:
Ach, hij krijgt in ieder geval wel een bloemetje: www.1limburg.nl/bloemetje(...)ij?context=section-1
"En dit is dus hoe we je buren die miljoenen gaan geven.."quote:Maihouane laat weten dat hij inmiddels een telefoontje heeft gehad van de Postcode Loterij. Naast het bosje bloemen, mag hij ook een kijkje achter de schermen nemen bij het buurtfeest dat de Postcode Loterij voor de winnaars in Sittard organiseert.
Ga je nu op de man spelen.... ?quote:Op zondag 3 januari 2016 09:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat een sneu figuur ben jij, en kennelijk ook nog exemplarisch voor Nederland, ik heb ook vrienden/familie die miljonair zijn, maar denk je nu echt dat mij dat uitmaakt? Je doet of je voor het leven getekend bent als je buren miljonair worden.
Daar moet je je niets van aantrekken.quote:Op zondag 3 januari 2016 03:14 schreef Vallon het volgende:
Kan mij nog wel herinneren dat buren zeiden leuk hè ik heb xyz (lamp of fiets) , oohhh jij niet en dan met een rare blik wegkijken en zeggen dat ze het zielig vinden.
Ik vind het vervelend dat ik mij niet kan onttrekken aan "prijzen" puur en alleen omdat ik niet heb betaald voor een lot maar wel met een herkenbare code (die mij min of meer identif
Man man man.quote:Op zondag 3 januari 2016 16:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ga je nu op de man spelen.... ?
Mijn reactie staat los van het feit wat mijn financiële status is, waar ik zeker geen reden tot klagen heb en al helemaal niet onder de indruk ben van iemands verkregen vermogen... wat meestal ten koste is gegaan van of door anderen..
Het feit dat jij meespelen/meedoen anders ervaart staat totaal los hoe het plaatsvindt.
Je kan al wat snappen hoe ik het benaderquote:Op zondag 3 januari 2016 16:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar moet je je niets van aantrekken.
Ik zou hen proficiat wensen met die lelijke reclamefiets na er veel geld voor betaald te hebben. Ja, het kan dat eens de grote prijs valt, de kans is veel groter dat het je geld kost. Boeiend als die prijs toevallig daar valt.
Maar inderdaad, dit soort emotionele chantage gebruikt een postcodeloterij en daarom zuigt het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life sucks zegt men dan en het is juist een schone taak dat leven minder te laten zuigen.
In het geval van de PCL is dat zuigen niet nodig.
Opheffen die handel of iedereen die nu mee doet een "eigen" random nummer geven los van persoon/locatie/aanduiding waarmee je voortaan kan meespelen. Zo je wilt, als marketing tip, kan je elke maand je eigen 12-cijferig lotnummer als PersoonlijkeCodeLoterij instellen.
Stort je vervolgens maar leeg in je geluk.
[ Bericht 2% gewijzigd door Vallon op 03-01-2016 17:11:31 (spoiler) ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Dat snap ik ook niet, het is toch gewoon ronduit waardeloos als je een paar miljoen misloopt door zo'n stommigheid?quote:Op zondag 3 januari 2016 19:55 schreef Szikha2 het volgende:
Iedereen loopt hem uit te lachen. Ik vind het echt kut voor hem. Kolere zeg
Inderdaad, zou ook balen als een stekker.quote:Op zondag 3 januari 2016 19:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet, het is toch gewoon ronduit waardeloos als je een paar miljoen misloopt door zo'n stommigheid?
Dat sloeg idd nergens op.quote:Op zondag 3 januari 2016 20:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, zou ook balen als een stekker.
Dit is dus ook erger dan die Hélène de Gier, die bewust niet meedeed, maar wel wilde winnen.
Dat is gewoon heel slimquote:Op zondag 3 januari 2016 20:23 schreef NutKees het volgende:
Heel erg zuur. Niet meedoen en je halve straat miljoenair is al klote, laat staan dit. Vreselijke loterij, veel mensen doen mee want 'stel je voor dat...'.
en een kijkje achter de schermen.. verdomme zegquote:Op zondag 3 januari 2016 15:19 schreef SuperwormJim het volgende:
Ach, hij krijgt in ieder geval wel een bloemetje: www.1limburg.nl/bloemetje(...)ij?context=section-1
Er is geen vermaal als leedvermaak.quote:Op zondag 3 januari 2016 19:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet, het is toch gewoon ronduit waardeloos als je een paar miljoen misloopt door zo'n stommigheid?
Als je geen loten koopt, dan win je ook niets. Zo simpel is het. Dan hoor je gewoon bij het overgrote deel van de mensen dat niets wint.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:29 schreef MisterCe het volgende:
BREAKING misschien maakt hij nog kans op zijn miljoenen:
De man uit Sittard die een miljoenenprijs misliep van de Postcode Loterij omdat hij te weinig geld op z’n rekening had staan toen zijn vier loten moesten worden betaald, overweegt juridische stappen tegen de loterij. Dat schrijft L1.
Volgens de regionale omroep kan de 21-jarige Kamal alles nog maar amper bevatten. Was hij eerder nog redelijk nuchter, ondertussen beseft hij wat er is gebeurd. Hij had miljonair kunnen zijn, maar de automatische incasso was mislukt. Kamal wist van niks. Op L1 zei hij eerder "Ik voelde me een halfuur miljonair. Ik dacht ik heb vier loten, maar er kwam maar niemand aan de deur", vertelde hij aan L1.
Zaterdagochtend zocht hij contact met de Postcode Loterij. Telefonisch werd hem medegedeeld dat hij geen inleg had betaald. Geen miljoenen dus voor Kamal. (ANP)
Hij heeft ze wel gekocht, alleen nog niet betaalt. Het was duidelijk dat hij wel van plan was om te betalen.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je geen loten koopt, dan win je ook niets. Zo simpel is het. Dan hoor je gewoon bij het overgrote deel van de mensen dat niets wint.
Als ik in de supermarkt niet betaal, maar wel van plan ben om te betalen. Dan krijg ik ook niets mee. Het gaat echt om de transactie waarna je je spullen gekocht hebt. Tenzij vooraf anders afgesproken natuurlijk. Maar die kans lijkt me klein bij de Postcode Loterij.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:33 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Hij heeft ze wel gekocht, alleen nog niet betaalt. Het was duidelijk dat hij wel van plan was om te betalen.
Dit betreft een jarenlange abonnement waar bij altijd betaald is. Niet te vergelijken met een supermarktaankoop.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als ik in de supermarkt niet betaal, maar wel van plan ben om te betalen. Dan krijg ik ook niets mee. Het gaat echt om de transactie waarna je je spullen gekocht hebt. Tenzij vooraf anders afgesproken natuurlijk. Maar die kans lijkt me klein bij de Postcode Loterij.
Ja, maar er stond geen geld op zijn rekening. Dan heb je geen kaartjes gekocht. Betalen is kopen.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:57 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Dit betreft een jarenlange abonnement waar bij altijd betaald is. Niet te vergelijken met een supermarktaankoop.
Dat zullen we niet weten.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:58 schreef Gerard_Geit het volgende:
Lijkt me sterk afhankelijk van wat de Postcodeloterij zou doen wanneer de straatprijs niet in zijn straat viel.
Wat nou als de straat niet had gewonnen? Had de Postcodeloterij dan de volgende maand geïncasseerd?
Jawel, ben alleen te lui om actie te ondernemen om antwoord op de vraag te krijgen.quote:
Hij had geen kaartjes gekocht, en we weten niet of hij dat in de toekomst had gedaan. Je kan niet achteraf nog eens kaartjes betalen (kopen). Je moet je kaartjes kopen voordat de trekking plaatsvindt.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:01 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Jawel, ben alleen te lui om actie te ondernemen om antwoord op de vraag te krijgen.
Er zijn wel meer mensen waarbij het automatisch incasso niet lukt, wat doen ze dan?
Of de postcodeloterij in januari dan een dubbele incasso had gedaan, 1x voor de maand januari en 1x voor de 31 december trekking.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij had geen kaartjes gekocht, en we weten niet of hij dat in de toekomst had gedaan. Je kan niet achteraf nog eens kaartjes betalen (kopen). Je moet je kaartjes kopen voordat de trekking plaatsvindt.
Daar zit wat in. Aan de andere kant is het een mooie manier om aan gratis kaartjes te komen. Gewoon heel veel kaartjes kopen. Vervolgens kijken of je prijs hebt en zonder prijs gewoon niet betalen.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:03 schreef Confetti het volgende:
De constructie moet je waarschijnlijk zien als een overdracht (vordering deelname aan loterij) onder opschortende voorwaarde van betaling. Dus pas vanaf moment betaling ben je eigenaar van het lot.
Maar hoezo zou hij dan alsnog de vordering niet kunnen verzilveren? Dat lot heeft nou eenmaal een waarde en de Postcodeloterij kan niet zomaar de waarde ervan ontnemen.
Aanklagen die hap. Vast genoeg no cure no pay advocaten die klaarstaan.
Ja, daarom staat in de algemene voorwaarden ook dat je dan niet deelneemt. Ik was dat even vergeten dus op grond daarvan kunnen ze het lot wel waardeloos verklaren. Maar dan kunnen ze wellicht die bepaling in de algemene voorwaarden laten vernietigen door de rechter omdat het onredelijk bezwarend is. Vaag criterium maar ik zou het zeker hier hierbin laten zitten.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:05 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Aan de andere kant is het een mooie manier om aan gratis kaartjes te komen. Gewoon heel veel kaartjes kopen. Vervolgens kijken of je prijs hebt en zonder prijs gewoon niet betalen.
Ja, wat zeggen de voorwaarden van de Postcode Loterij en wat zegt de wet, zijn die voorwaarden billijk.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:09 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ja, daarom staat in de algemene voorwaarden ook dat je dan niet deelneemt. Ik was dat even vergeten dus op grond daarvan kunnen ze het lot wel waardeloos verklaren. Maar dan kunnen ze wellicht die bepaling in de algemene voorwaarden laten vernietigen door de rechter omdat het onredelijk bezwarend is. Vaag criterium maar ik zou het zeker hier hierbin laten zitten.
Ik heb zo te doen met deze jongen van 21,goed dat hij juridische stappen overweegt.quote:Op maandag 4 januari 2016 00:29 schreef MisterCe het volgende:
BREAKING misschien maakt hij nog kans op zijn miljoenen:
De man uit Sittard die een miljoenenprijs misliep van de Postcode Loterij omdat hij te weinig geld op z’n rekening had staan toen zijn vier loten moesten worden betaald, overweegt juridische stappen tegen de loterij. Dat schrijft L1.
Volgens de regionale omroep kan de 21-jarige Kamal alles nog maar amper bevatten. Was hij eerder nog redelijk nuchter, ondertussen beseft hij wat er is gebeurd. Hij had miljonair kunnen zijn, maar de automatische incasso was mislukt. Kamal wist van niks. Op L1 zei hij eerder "Ik voelde me een halfuur miljonair. Ik dacht ik heb vier loten, maar er kwam maar niemand aan de deur", vertelde hij aan L1.
Zaterdagochtend zocht hij contact met de Postcode Loterij. Telefonisch werd hem medegedeeld dat hij geen inleg had betaald. Geen miljoenen dus voor Kamal. (ANP)
Dat hij een doorsnee consument is speelt in zijn voordeel. Sowieso belachelijk dat je vorderingsrecht waardeloos wordt gemaakt als je telaat bent met betalen. Dit topic kunnen we over een jaar kicken denk ik met de uitspraak.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, wat zeggen de voorwaarden van de Postcode Loterij en wat zegt de wet, zijn die voorwaarden billijk.
De vraag is of je de kaartjes moet betalen voor de trekking. Met kopen is dat sowieso het geval. Daar zit dus een nuance in. Ik kan me goed voorstellen dat hij kan fluiten naar het geld, maar we moeten het afwachten.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:31 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat hij een doorsnee consument is speelt in zijn voordeel. Sowieso belachelijk dat je vorderingsrecht waardeloos wordt gemaakt als je telaat bent met betalen. Dit topic kunnen we over een jaar kicken denk ik met de uitspraak.
Ik zou echt gek worden. Letterlijk, hij had 4 loten, hij was vet miljonair geweest.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:28 schreef Wicky15 het volgende:
Echt zuur. Heeft een tijdje gewerkt bij de snackbar waar ik kom. Aardige gozer.
Ik zou het niet kunnen verwerken denk ik
Illustratief om te lezen is in dit blog dat het hele gebeuren, structureel t/m hoger beroep is afgewezen.quote:Bron: Artikel 3: Speelwijze
6. Het lotnummer wordt bij de afschrijving van de inleg vermeld op het rekeningafschrift van de rekening waarvan de inleg voor deelname aan de Nationale Postcode Loterij wordt afgeschreven [moment van incasso]. Dit rekeningafschrift geldt als bewijs van deelname en betaling aan de Nationale Postcode Loterij.
Het verweer van de PCL in deze rechtzaak was:quote:Bron: 20 Juni 2007 ad.nl
De postcodeloterij hoeft van de rechter zijn werkwijze niet aan te passen. De rechtbank vindt dat mensen zonder lot niet onrechtmatig bij de loterij worden betrokken.
quote:Wat is er mis met onze loterij? Het is ons een raadsel waarom Mevrouw de Gier (de aanklager) zo tegen ons ageert. Het is nog nooit voorgekomen dat een niet-deelnemer ons voor het gerecht daagt. We geven veel aan goede doelen, organiseren leuke buurtfeesten, delen Ben& Jerry's ijs uit en maken jaarlijks vele mensen blij. Leuker kan toch haast niet?"
Rechtsbijstandsubsidie.quote:Op maandag 4 januari 2016 03:36 schreef hottentot het volgende:
Nog een zaak aanspannen ook, heeft hij geld teveel
Kansloze onderneming.
Dat word het hem niet vanwege deze voorwaarde:quote:Op maandag 4 januari 2016 03:38 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Rechtsbijstandsubsidie.
Het is te proberen
Aan deze voldoet hij in elk gevalquote:De financiële opbrengst van de zaak mag niet te hoog zijn.
quote:U mag niet te veel vermogen hebben.
Godverdomme ik proestte m'n koffie uit na die laatste quotequote:Op maandag 4 januari 2016 03:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat word het hem niet vanwege deze voorwaarde:
[..]
Aan deze voldoet hij in elk geval
[..]
De vraag is of december en januari wel afgeschreven zijn.quote:Op maandag 4 januari 2016 01:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij had geen kaartjes gekocht, en we weten niet of hij dat in de toekomst had gedaan. Je kan niet achteraf nog eens kaartjes betalen (kopen). Je moet je kaartjes kopen voordat de trekking plaatsvindt.
Het verschil met de staatsloterij is dat je dan nooit weet wat je gemist zou hebben, dus ligt niemand er wakker van!quote:Op maandag 4 januari 2016 03:06 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Bij automatisch meespelen in de Staatsloterij werkt het ook zo. Kunnen ze niet incasseren, dan speel je niet mee. Je bent achteraf geen betaling verschuldigd, simpel om het feit dat je geen lot hebt gekocht voor de bewuste trekking.
Erg zuur voor Kamal, maar als hij graag had willen meespelen voor de miljoenenprijs, dan had hij moeten zorgen dat er saldo op zijn rekening stond.
Hoewel ik het helemaal met je eens ben vind ik het toch een beetje sneu voor de beste jongen.quote:Op maandag 4 januari 2016 08:35 schreef Mo_Muffin het volgende:
Kamal loopt zijn prijs net zo mis als ik, want ik had ook geen lot (speel ook niet mee met de PC), voor mij was het weliswaar geen verrassing en iets minder zuur, want ik woon niet op postcode 6131 BS.![]()
Maar kom op zeg, je kan niet zeggen ik speel al 3 jaar mee, het moet zijn je speelt maandelijks mee, mits het lot vóór de trekking betaald is, aangezien dat niet het geval was, om welke reden dan ook, speel je domweg niet mee die maand, het is echt geen hogere wiskunde Kamal. Lekker puh.![]()
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal, zeker is dat sneu, maar tegelijkertijd ook dom, zorg dan gewoon dat je voldoende saldo hebt.quote:Op maandag 4 januari 2016 08:52 schreef Messina het volgende:
[..]
Hoewel ik het helemaal met je eens ben vind ik het toch een beetje sneu voor de beste jongen.
Dat is zeker waar, ik heb op mijn vorige adres meegespeeld en nu niet meer, maar je bent dan toch ergens elke keer weer 'blij' dat er niets op jouw postcode viel.quote:Op maandag 4 januari 2016 08:55 schreef Loekie1 het volgende:
Postcodeloterij is gewoon moreel niet kosjer omdat je mensen enorm uit elkaar speelt in een wijk.
Mensen spelen mee want 'dat moet dan maar', ze willen het risico niet lopen dat het lot op hun wijk valt. Anderen spelen niet mee en hopen elke keer van harte dat ie elders in het land valt. Het is een heel agressieve loterij, ik heb bergen ongewenste post van ze gehad.quote:Op maandag 4 januari 2016 08:57 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, ik heb op mijn vorige adres meegespeeld en nu niet meer, maar je bent dan toch ergens elke keer weer 'blij' dat er niets op jouw postcode viel.
In principe zou het ook verboden moeten worden, maar goed, dat is niet meer dan mijn eigen mening.
En wat als december en januari wel afgeschreven zijn, maar die "14de trekking" (die niet tegelijk met december of januari werd afgeschreven) als enige niet afgeschreven is?quote:Op maandag 4 januari 2016 08:55 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal, zeker is dat sneu, maar tegelijkertijd ook dom, zorg dan gewoon dat je voldoende saldo hebt.
Het is zoals het is, en meer niet.
Als die 14e trekking een 'extra' trekking was, dan lijkt me dat de reguliere voorrang hebben, maar ook dat is slechts mijn eigen logica.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat als december en januari wel afgeschreven zijn, maar die "14de trekking" (die niet tegelijk met december of januari werd afgeschreven) als enige niet afgeschreven is?
Ja joh, want het is de schuld van de bankquote:Op maandag 4 januari 2016 09:01 schreef Loekie1 het volgende:
Die Kamal kan wraakgevoelens gaan krijgen, gaat ie banken overvallen. En dan kan ik dat nog begrijpen ook.
Ga weg joh, dat zou wel erg ver gaanquote:Op maandag 4 januari 2016 09:01 schreef Loekie1 het volgende:
Die Kamal kan wraakgevoelens gaan krijgen, gaat ie banken overvallen. En dan kan ik dat nog begrijpen ook.
Yeps, de Rabo Bank.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja joh, want het is de schuld van de bank
De vraag is vooral of iemand kan weten dat hij een betaling gemist heeft als hij ziet dat december en januari geïncasseerd zijn, en hij niet op de hoogte is gebracht dat de tussenliggende incasso mislukt is.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:02 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als die 14e trekking een 'extra' trekking was, dan lijkt me dat de reguliere voorrang hebben, maar ook dat is slechts mijn eigen logica.
Hoewel ik natuurlijk dan ook zou proberen te beweren dat dan die van januari dan maar niet afgehouden had moeten worden.
Is er niet ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid en je eigen zaakjes bijhouden en checkenquote:Op maandag 4 januari 2016 09:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
De vraag is vooral of iemand kan weten dat hij een betaling gemist heeft als hij ziet dat december en januari geïncasseerd zijn, en hij niet op de hoogte is gebracht dat de tussenliggende incasso mislukt is.
Als je ziet dat december en januari zijn afgeschreven, wat valt er dan nog bij te houden en checken?quote:Op maandag 4 januari 2016 09:07 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Is er niet ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid en je eigen zaakjes bijhouden en checken![]()
Blijft een lastige zaak, maar hij trekt uiteindelijk toch aan het kortste eind en dat betekent dat het zonde van de energie is.
Zien dat die 14e extra trekking niet afgeschreven c.q. betaald is..quote:Op maandag 4 januari 2016 09:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je ziet dat december en januari zijn afgeschreven, wat valt er dan nog bij te houden en checken?
Zijn mensen op de hoogte van die 14e extra trekking? Ik neem aan van wel, dan weet je ook dat je één keer extra moet betalen, toch.quote:
Of gewoon niet zo'n ontzettende misgunnende kleinzerige zeikerd zijn en accepteren dat je niks kan winnen wanneer je niet meedoet. Helaas valt driekwart van de bevolking anno 2016 in die categorie.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:37 schreef Loekie1 het volgende:
Wat je zou kunnen doen om een wijk bij elkaar te houden is om met iedereen af te spreken niet mee te doen met de postcodeloterij. Er zijn genoeg andere loterijen.
Ik lig dubbel joh, je hebt blijkbaar geen idee in welk soort wijken sommige mensen wonen, ik zie me hier al rondgaan.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:37 schreef Loekie1 het volgende:
Wat je zou kunnen doen om een wijk bij elkaar te houden is om met iedereen af te spreken niet mee te doen met de postcodeloterij. Er zijn genoeg andere loterijen.
Of straat...quote:Op maandag 4 januari 2016 09:42 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik lig dubbel joh, je hebt blijkbaar geen idee in welk soort wijken sommige mensen wonen, ik zie me hier al rondgaan.
En als er in die straat honderden huisnummers zijn is dat dus een kansloze missie, en dan heb ik het nog niet eens over de 'samenstelling' van de bewoners.quote:
Is er geen buurtborrel dezer dagen? Dan kun je daar eens rondvragen.quote:Op maandag 4 januari 2016 09:54 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
En als er in die straat honderden huisnummers zijn is dat dus een kansloze missie, en dan heb ik het nog niet eens over de 'samenstelling' van de bewoners.
Neuh, zulke dingen zijn hier niet, heb ik overigens ook helemaal geen zin in.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:04 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Is er geen buurtborrel dezer dagen? Dan kun je daar eens rondvragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
quote:Op maandag 4 januari 2016 10:10 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Neuh, zulke dingen zijn hier niet, heb ik overigens ook helemaal geen zin in.Hier ook niet. Gemiste kans trouwens, om de mensen in een wijk bijeen te brengen is een nieuwjaarsborrel een goed middel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je in een wijk woont waar ook animo is wel, hier dus niet.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:11 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Hier ook niet. Gemiste kans trouwens, om de mensen in een wijk bijeen te brengen is een nieuwjaarsborrel een goed middel.
Fixed.quote:Op maandag 4 januari 2016 10:35 schreef BlackEyedAngel het volgende:
Geen geld -> geen lot -> niet meegespeeld - geen recht op prijs --> weer geen geld.
simpel.
Ik heb net een nieuwjaarsborrel georganiseerd bij General Chat, morgenavond 21.00 uur. Je bent welkom!quote:Op maandag 4 januari 2016 10:13 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Als je in een wijk woont waar ook animo is wel, hier dus niet.
Dank je.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb net een nieuwjaarsborrel georganiseerd bij General Chat, morgenavond 21.00 uur. Je bent welkom!
Nee.quote:Op maandag 4 januari 2016 11:55 schreef BasEnAad het volgende:
Maar probeert de postcodeloterij doorgaans alsnog het geld te innen van loten van voorgaande trekkingen die nog niet betaald zijn?
Wel als het afgeschreven isquote:
Ja, dan wel... dat het afgeschreven was verbaasde mij dan wel weer, want ik had de week daarvoor ook al een afschrijving van de PCL gezien.quote:
Je had niet verbaasd hoeven zijn, het staat zo in de voorwaarden en gaat al sinds het begin zo.quote:Op maandag 4 januari 2016 13:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dan wel... dat het afgeschreven was verbaasde mij dan wel weer, want ik had de week daarvoor ook al een afschrijving van de PCL gezien.
Dus ook al heb je een abonnement van de PCL je kan het gewoon niet gaan betalen totdat je het zelf hebt opgezegd ?quote:
Nee, want zoals al eerder in dit topic is gemeld word je abonnement na 3 mislukte opvolgende incasso's automatisch stopgezet.quote:Op maandag 4 januari 2016 13:35 schreef seetjai het volgende:
[..]
Dus ook al heb je een abonnement van de PCL je kan het gewoon niet gaan betalen totdat je het zelf hebt opgezegd ?
Dat had ik eerder moeten weten, is een ellende om er zo vanaf te komen hoor, deed iemand aan mee en was overleden.quote:Op maandag 4 januari 2016 13:43 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee, want zoals al eerder in dit topic is gemeld word je abonnement na 3 mislukte opvolgende incasso's automatisch stopgezet.
Incasso intrekken werkt net zo goed en is wat simpelerquote:Op maandag 4 januari 2016 13:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat had ik eerder moeten weten, is een ellende om er zo vanaf te komen hoor, deed iemand aan mee en was overleden.
Dat heeft ons toch een hoop werk gekost om ervan af te komen, er bleef namelijk 1 persoon over.
Als ik dat geweten had had ik die gewoon zijn rekening laten kaalplukken 3X
Achteraf gezien wel denk ik ja, maar of we bij dat soort mensen horen weet ik nog zo net niet?quote:Op maandag 4 januari 2016 13:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Incasso intrekken werkt net zo goed en is wat simpeler
Als die jongen een brood zou willen kopen zonder geld zou hem dat lukken?quote:Op maandag 4 januari 2016 14:01 schreef Vallon het volgende:
Ik blijf mij verbazen over het denkpatroon. Dat die jongen niet zo moeilijk moet doen.
Die jongen doet niet moeilijk, hij deed mee aan de loterij maar kon vanwege geldtekort niet meespelen. Wat is daar zo moeilijk aan om te berijpen dat dit niet klopt ?
Dat het zijn schuld is dat geld te kort heeft, Ja en nog 's Ja. Maar het is onbegrijpelijk dat zijn postcode wel meedoet in de trekking.
Het feit is nu dat wanneer je niet meespeelt, al of niet vanwege niet betalen, doe je toch mee aan de PCL waar je dan in wordt betrokken (de buurt is immers in juichstemming)
De postcode waar je woont, doet namelijk mee aan de trekking zodra je buren wel meespelen. Alleen dat feit telt want die postcode doet dan mee of je nu wel of niet meespeelt.
Die postcode identificeert en/of localiseert jou ook als persoon waarmee je belandt in een ongewenste confrontatie zoals niet winnen in een loterij. Je kan je niet onttrekken aan het verliezen omdat de (wel winnende) omgeving dat benadrukt.
Loterijen op basis Huidskleur, Geboortedatum, Autokentekens, BSN-nummer en Telefoonummers etc.etc zijn sws verboden omdat die alleem een associatie hebben van persoonlijke (levens)omstandigheden. Waarom de PostCode loterij dan wel is toegestaan is mij een volstrekt raadsel. De PCL maakt gebruik van een maas in de privacywet, omdat je zelf eventueel je meespelende postcode kunt veranderen en zo kan doen of je ergens anders woont)
Wanneer je nl. niet meespeelt en jouw postcode toch wint, deel je niet mee in de prijzen maar je bent verliezer in het feest waar je niet bij betrokken wenst te worden.
Dat heeft niets maar dan ook niets te maken met jaloezie. Je moet geen feest organiseren en degenen die niet meespeelden klip-en-klaar als verliezer neerzetten.
Misschien is dat gevoel beter herkenbaar wanneer je dat vergelijkt dat je niet werd uitgekozen en iedereen dat wist. Zeggen dat je daar maar aan moet wennen is, snap je niets van basisrechten en is een verdere dsicussie zinloos.
Dat niet (kunnen) meespelen maar wel meedoen is niet zielig maar misbruik maken van iemands psyche..... jij verliest als over een jezelf afgeroepen straf omdat jij niet mee wilde spelen![]()
NB: Het gaat mij niet om zieltjes te winnen of die te overtuigen maar puur en alleen de stelling dat niet meespelen moet resulteren in niet meedoen aan een loterij.
Verklaar: "Dat soort mensen"quote:Op maandag 4 januari 2016 14:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Achteraf gezien wel denk ik ja, maar of we bij dat soort mensen horen weet ik nog zo net niet?
Ik denk me dat men dan wel vaak een schrijven gaat krijgen van die lotterij, daar zou ik niet mee aangemaakt willen worden.quote:
Je snapt het accent niet of ik ben onduidelijk.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als die jongen een brood zou willen kopen zonder geld zou hem dat lukken?
Sterker nog als hij een kwartje te kort komt zou hij dat brood krijgen bij een vreemde bakker!quote:Op maandag 4 januari 2016 14:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je snapt het accent niet of ik ben onduidelijk.
Brood mooi voorbeeld. Geen geld is geen brood, akkoord maar het is onjuist wanneer de bakker zomaar op jouw deur een plakkaat kan plakken dat jij geen brood hebt gekregen omdat je geen brood wilde of kon betalen..
Nee man, je krijgt alleen een volledig automatisch kort briefje dat het abonnement is stopgezet wegens mislukte incasso'squote:Op maandag 4 januari 2016 14:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk me dat men dan wel vaak een schrijven gaat krijgen van die lotterij, daar zou ik niet mee aangemaakt willen worden.
Vermoed zelfs wel dreigingen of evt deurwaarders, maar dat weet ik ja immers niet daar ik daar niet mee afgemaakt wil zijn.
Hallo, wel FF bij (jouw) voorbeeld of situatie blijven. Geen geld is niet meespelen en moet je ook niet (ongewenst kunnen) meedoen.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Sterker nog als hij een kwartje te kort komt zou hij dat brood krijgen bij een vreemde bakker!
En dit is het geval hij had geld te kort op zijn rekening, uit en over!
Wat een onzin, alsof er in die straat stickers worden geplakt op deuren van mensen die niet meedoen...quote:Op maandag 4 januari 2016 14:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hallo, wel FF bij (jouw) voorbeeld of situatie blijven. Geen geld is niet meespelen en moet je ook niet (ongewenst kunnen) meedoen.
Je aanvulling klopt sws niet omdat er geen andere (postcodeloterij) bakker is.
Omdat hij onvoldoende geld heeft voor het brood, plakt de bakker een sticker - voor iedereen zichtbaar - op zijn voordeur, HIER GEEN BROOD leveren.
Ik kan je precies vertellen wie in die buurt geen prijs heeft gehad wat daarbij nog's door de media uitgebreid in een show, met die jongen als voorbeeld, wordt toegelicht.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een onzin, alsof er in die straat stickers worden geplakt op deuren van mensen die niet meedoen...
En dat allemaal zonder toestemming?quote:Op maandag 4 januari 2016 14:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan je precies vertellen wie in die buurt geen prijs heeft gehad wat daarbij nog's door de media uitgebreid in een show, met die jongen als voorbeeld, wordt toegelicht.
quote:Nee, van de miljonairs uit de buurt heb ik niets gehoord. Het was wel tof geweest als ze het me financieel mogelijk hadden gemaakt om het aan te vechten.
Yep... en da's precies wat de PCL doet, door bijvoorbeeld met camera langs huizen te lopen waar niet gewonnen is.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dat allemaal zonder toestemming?
Precies. Doe al jaren niet meer mee. Toen ik wilde opzeggen lukte dat maar niet. Zelfs aangetekende brieven werkte niet. Totdat ik maar besloot om niet meer te betalen en de automatischje incasso stop zette. Daarna heb ik een aantal mails ontvangen dat mijn deelname zou stop gezet worden als ik niet betaalde. Lolquote:Op maandag 4 januari 2016 13:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat had ik eerder moeten weten, is een ellende om er zo vanaf te komen hoor, deed iemand aan mee en was overleden.
Dat heeft ons toch een hoop werk gekost om ervan af te komen, er bleef namelijk 1 persoon over.
Als ik dat geweten had had ik die gewoon zijn rekening laten kaalplukken 3X
Kom dat maak je me niet wijs, als ik niemand te woord wil staan doe ik dat niet, of was het de politie welke ze aanhouden deed?quote:
Je begint het te snappen.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kom dat maak je me niet wijs, als ik niemand te woord wil staan doe ik dat niet, of was het de politie welke ze aanhouden deed?
Niet iedere winnaar is automatisch in die show te zien.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan je precies vertellen wie in die buurt geen prijs heeft gehad wat daarbij nog's door de media uitgebreid in een show, met die jongen als voorbeeld, wordt toegelicht.
Juist dit dus, prijs afgeven en tot ziens!quote:Op maandag 4 januari 2016 14:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niet iedere winnaar is automatisch in die show te zien.
Je moet niet meedoen met de mediagekte als je wint.
Ik woon daar niet dus ken de mensen niet (persoonlijk) maar beetje buurt kent z'n buren erg goed en weet precies (met naam en toenaam) of je meespeelt .... anders lopen ze wel even langs... Hi Henk, waar was jij... heb je ook ¤1M of een fiets ....ooh... Nee. ach gut... speelde je niet mee of zo ?quote:Op maandag 4 januari 2016 14:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niet iedere winnaar is automatisch in die show te zien.
Je moet niet meedoen met de mediagekte als je wint.
Storten ze gewoon op de rekening waarvan het lot betaald is. Ze zien je bij de bank al aankomen met een paar gigantische en kleurrijke 'cheques'.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Juist dit dus, prijs afgeven en tot ziens!
En dan goed controleren of de prijs ook daadwerkelijk aankomt.
Zou het werkelijk zou men iemand geen beleggers op de hals gestuurd worden ernaar?quote:Op maandag 4 januari 2016 14:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Storten ze gewoon op de rekening waarvan het lot betaald is. Ze zien je bij de bank al aankomen met een paar gigantische en kleurrijke 'cheques'.
Oh, net beweerde je nog iets anders:quote:Op maandag 4 januari 2016 14:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik woon daar niet dus ken de mensen niet (persoonlijk) maar beetje buurt kent z'n buren erg goed en weet precies (met naam en toenaam) of je meespeelt .... anders lopen ze wel even langs... Hi Henk, waar was jij... heb je ook ¤1M of een fiets ....ooh... Nee. ach gut... speelde je niet mee of zo ?
De loterij die ooit was ingezet als buurt loterij, verdeeld een buurt in meedoeners en meespelers.
quote:Op maandag 4 januari 2016 14:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat staat hier?quote:Op maandag 4 januari 2016 14:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou het werkelijk zou men iemand geen beleggers op de hals gestuurd worden ernaar?
Een verzameling letters.quote:
Ah lag dus niet aan mijquote:Op maandag 4 januari 2016 14:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een verzameling letters.
Ik was al aan het wachten op een edit
Nog een keer..... jouw bakkers voorbeeld.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee ik begrijp het nog steeds niet, licht het me toe!
Is daar de overheid in het spel geweest.
De prijs wordt verdeeld over alle geldige loten in de straat.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:02 schreef BeamofLight het volgende:
Maar wordt de prijs nu verdeeld over alle mensen-1 (dus dat ze allemaal een fractie meer krijgen)? Of betaalt de loterij nu die miljoentjes in totaal minder uit?
De rest van de buren denken nu niet: fuck wat erg van die jongen.... De gierigheid is dus al toegeslagenquote:Op maandag 4 januari 2016 15:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
De prijs wordt verdeeld over alle geldige loten in de straat.
Dus als er nu 20 geldige loten waren, en dat zouden er 24 zijn geweest, dan hebben ze nu allemaal wat meer.
Er moest 21.900.000 verdeeld worden in die postcode, bij 20 loten zou dat ¤ 1.095.000 per lot zijn, bij 24 loten zou dat ¤ 912.500 per lot zijn.
Dus degenen die wel gewonnen hebben, hebben meer gewonnen.
En daar zit waarschijnlijk ook het probleem voor de PCL... als ze deze meneer nog moeten uitbetalen moeten ze of de prijzen van de andere deelnemers naar beneden gooien, of ze moeten het "uit eigen zak" betalen.... voor zover dat bij de PCL bestaat.
quote:Op maandag 4 januari 2016 14:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Oh, net beweerde je nog iets anders:
[..]
Ik ken de mensen niet persoonlijk maar kan je zo de adressen wijzen die geen (hoofd)prijs hebben. Waar Gaston niet aanbelt, is bijna zeker dat of de mensen weg z\ijn of dat ze geen lot hadden.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Oh, net beweerde je nog iets anders:
[..]
Je krijg de prijs onder aftrek van kansspelbelasting, op je rekening gestort. De godganse wereld, zeker als je met je kop ergens bent geweest, weet je postcode en kan dus vermoeden dat je een flinke bak geld hebt gekregen. Allerlei instanties (en mensen) gaan je gelijk (af)rekenen.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Storten ze gewoon op de rekening waarvan het lot betaald is. Ze zien je bij de bank al aankomen met een paar gigantische en kleurrijke 'cheques'.
Het enige dat je zeker weet is dat de mensen die wel met hun prijs te zien zijn inderdaad een prijs hebben.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
Ik ken de mensen niet persoonlijk maar kan je zo de adressen wijzen die geen (hoofd)prijs hebben. Waar Gaston niet aanbelt, is bijna zeker dat of de mensen weg z\ijn of dat ze geen lot hadden.
Als ik de prijzen zo bekijk dan leverde iedere maand meegespeeld per lot per maand ¤ 74.406 op, het is alleen wel heel zuur dat hij de maanden die hij wel opgebouwd had dus ook niet gekregen heeft, ook al kon die extra trekking niet geïncasseerd worden.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:06 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
De rest van de buren denken nu niet: fuck wat erg van die jongen.... De gierigheid is dus al toegeslagen
Laat mijn of jouw gevoel nu weg. Wat ik voel, weet je niet en je weet ook niet of ik (multi)miljonair ben, een arme sloeber ben of slechts jaloers..... laat de typering weg die doet hier niet ter zake.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het enige dat je zeker weet is dat de mensen die wel met hun prijs te zien zijn inderdaad een prijs hebben.
Maar wat maakt het eigenlijk uit?
Geen lot, jammer. Wel een lot, prima. Het is niet zo moeilijk.
Neemt niet weg dat ik het een kloteloterij vind overigens.
Je doet niet mee door geen lot te kopen.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laat mijn of jouw gevoel nu weg. Wat ik voel, weet je niet en je weet ook niet of ik (multi)miljonauir ben of slechts jaloers.
Het gaat (mij) puur om het simpele feit dat meedoet aan een trekking (je woont daar nu eenmaal) wat je niet wilt. Ik heb het volle recht om ergens niet aan mee te doen.
Fout, met PCL speelt je dan idd niet maar doet wel mee.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je doet niet mee door geen lot te kopen.
Dat je postcode je lotnummer is indien je een lot zou kopen maakt daar verder niks voor uit.
Geen lot is geen prijs. Dat je weet dat je een prijs zou kunnen hebben gehad indien... Dat is juist de hele opzet van die loterij.
Maargoed, als je al 20 jaar met de lotto meedoet met dezelfde getallen en je vergeet een keer je lot in te leveren dan weer je ook dat je prijs zou hebben gehad. Ook in dat geval gewoon jammer.
Je weet ook niet of ik aan de postcodeloterij meedoe of waar ik woon en of ik wel met mijn eigen postcode meedoe ipv een verzonnen (maar geldige) postcode. Dus, so what!?quote:Op maandag 4 januari 2016 15:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Fout, met PCL speelt je dan idd niet maar doet wel mee.
Lotto is een compleet verkeerd voorbeeld, ik weet niet of laat staan met welke nummers jij meedoet of zelfs speelt.
Laat de subjectiviteit weg aub. Ik maak mij druk om het rationele aspect.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je weet ook niet of ik aan de postcodeloterij meedoe of waar ik woon en of ik wel met mijn eigen postcode meedoe ipv een verzonnen (maar geldige) postcode. Dus, so what!?
Waarom maak je je hier zo druk over?
Ik zou er niet zo zeker van zijn want ik speel toch echt 100% zeker niet mee.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laat de subjectiviteit weg aub. Ik maak mij druk om het rationele aspect.
Ik weet 100% zeker dat jij, wanneer je ergens woont, met jou postcode meedoet in de postcode loterij. Wanneer ik jouw adres ken/weet, kan ik je vertellen of je gewonnen hebt of zou hebben, densoods bel ik even aan om het te vragen.
Je hele verhaal heeft niks met deze situatie te maken maar alleen met jouw haat tegenover de postcode loterij vanwege hun onsmakelijke business model.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:01 schreef Vallon het volgende:
Ik blijf mij verbazen over het denkpatroon. Dat die jongen niet zo moeilijk moet doen.
Die jongen doet niet moeilijk, hij deed mee aan de loterij maar kon vanwege geldtekort niet meespelen. Wat is daar zo moeilijk aan om te berijpen dat dit niet klopt ?
Dat het zijn schuld is dat geld te kort heeft, Ja en nog 's Ja. Maar het is onbegrijpelijk dat zijn postcode wel meedoet in de trekking.
Het feit is nu dat wanneer je niet meespeelt, al of niet vanwege niet betalen, doe je toch mee aan de PCL waar je dan in wordt betrokken (de buurt is immers in juichstemming)
De postcode waar je woont, doet namelijk mee aan de trekking zodra je buren wel meespelen. Alleen dat feit telt want die postcode doet dan mee of je nu wel of niet meespeelt.
Die postcode identificeert en/of localiseert jou ook als persoon waarmee je belandt in een ongewenste confrontatie zoals niet winnen in een loterij. Je kan je niet onttrekken aan het verliezen omdat de (wel winnende) omgeving dat benadrukt.
Loterijen op basis Huidskleur, Geboortedatum, Autokentekens, BSN-nummer en Telefoonummers etc.etc zijn sws verboden omdat die alleem een associatie hebben van persoonlijke (levens)omstandigheden. Waarom de PostCode loterij dan wel is toegestaan is mij een volstrekt raadsel. De PCL maakt gebruik van een maas in de privacywet, omdat je zelf eventueel je meespelende postcode kunt veranderen en zo kan doen of je ergens anders woont)
Wanneer je nl. niet meespeelt en jouw postcode toch wint, deel je niet mee in de prijzen maar je bent verliezer in het feest waar je niet bij betrokken wenst te worden.
Dat heeft niets maar dan ook niets te maken met jaloezie. Je moet geen feest organiseren en degenen die niet meespeelden klip-en-klaar als verliezer neerzetten.
Misschien is dat gevoel beter herkenbaar wanneer je dat vergelijkt dat je niet werd uitgekozen en iedereen dat wist. Zeggen dat je daar maar aan moet wennen is, snap je niets van basisrechten en is een verdere dsicussie zinloos.
Dat niet (kunnen) meespelen maar wel meedoen is niet zielig maar misbruik maken van iemands psyche..... jij verliest als over een jezelf afgeroepen straf omdat jij niet mee wilde spelen![]()
NB: Het gaat mij niet om zieltjes te winnen of die te overtuigen maar puur en alleen de stelling dat niet meespelen moet resulteren in niet meedoen aan een loterij.
Maar m'n beste, jij doet wel mee aan de PCL tenzij je geen adres hebt in Nederland.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik zou er niet zo zeker van zijn want ik speel toch echt 100% zeker niet mee.
Waarom zou je aan willen bellen?
Je kan (blijkbaar) meespelen met een andere postcode dan waar je woont, hoe dacht je dat op te vangen met een aanbelactie?
Echt, wat maakt het uit of iemand al dan niet een prijs heeft gewonnen?
Volgens mij is zijn enige doel ook precies dat: het aantonen DAT het een onsmakelijk business model is.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:37 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Je hele verhaal heeft niks met deze situatie te maken maar alleen met jouw haat tegenover de postcode loterij vanwege hun onsmakelijke business model.
Ik denk dat de meeste mensen het daar wel mee eens zijnquote:Op maandag 4 januari 2016 16:01 schreef Zorro het volgende:
[..]
Volgens mij is zijn enige doel ook precies dat: het aantonen DAT het een onsmakelijk business model is.
Waar ik het overigens volledig mee eens ben.
Als eerder gezegd, je doet mee of je nu wel of niet hebt betaald om dan met een lot mee te kunnen spelen. Zelfs wanneer je nu een eigen postcode bedenkt, doe je nog steeds mee in het spektakel, ook dus wanneer je (g)een lot hebt gekocht.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:37 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Je hele verhaal heeft niks met deze situatie te maken maar alleen met jouw haat tegenover de postcode loterij vanwege hun onsmakelijke business model.
Deze situatie is niet zo moeilijk te begrijpen:
A. Je betaald geld voor een lot en je maakt kans om te winnen
B. Heb je geen geld of wil je niet meedoen dan heb je geen lot en kun je geen geld winnen.
Jammer voor hem maar hij is zelf verantwoordelijk om er voor te zorgen dat hij genoeg geld op de rekening heeft staan.
Ik ben je beste niet, maar ik heb inderdaad geen adres in Nederland.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar m'n beste, jij doet wel mee aan de PCL tenzij je geen adres hebt in Nederland.
WAAROM is het [afgaande op je reacties hier] voor jou belangrijk om te weten wie er wel of niet iets gewonnen heeft?quote:Ik kan je idd NU niet identificeren maar kan wel de verliezers en winnaars aanduiden na een trekking. De praktijk is, hoe tehroretisch ook de keuze ius, dat 99,9% met met hun eigen postcode meespeelt. Ik weet idd niet met welke code jij speelt maar wanneer jouw code wint, kan ik zo even googlemaps, langsrijden.
Stel, indien die postcode er niet echt toedoet voor de speelkans waarom wil die PCL daar dan aan vasthouden waarom niet iedereen een willekeurige "codeggetal" geven ? Waarom welbewustt "jouw" postcode zo belangrijk maken ?
Het 'spel' is (echt) zo ontworpen omdat je je dan niet aan kunt onttrekken. Dat weet je net zo goed als ik maar "we" kunnen het niet wettelijk aantonen dat het onrechtmatig is omdat er een "vorm" van eigen keuze inzit waardoor het in stand blijft.
Ik begrijp het verdienmodel van de postcode loterij maar al te goed. Mijn punt staat nog steeds. Jij hebt het over het hele spektakel eromheen maar dat is niet relevant voor deze zaak. Feit is als je niet betaald dan heb je ook geen recht om een geldprijs te claimen ook niet als je achteraf betaald.quote:Op maandag 4 januari 2016 16:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als eerder gezegd, je doet mee of je nu wel of niet hebt betaald om dan met een lot mee te kunnen spelen. Zelfs wanneer je nu een eigen postcode bedenkt, doe je nog steeds mee in het spektakel, ook dus wanneer je (g)een lot hebt gekocht.
Dat ik het huidige businessmodel verfoei heb je goed gezien maar heb daarbij geen haatgevoelens. Onze regering (kijkend naar kansspelbelasting) en vooral ministerie van Justitie had nooit en te nimmer haar goedkeuring behoren te geven. Dat is vanaf dag één al een discussie waar nog wel meer - offtopic- over te zeggen valt.
De rechtspraak wil zich er vervolgens niet branden aan een vernietigende uitspraak omdat de PCL zoveel "goeds" doet. Procederen tegen een instelling die beschikt schier oneindige financiën en de media daaromheen controleert is voor een individu onmogelijk gebleken.
Wanneer de PCL haar 4cijfer-2letter speelmodel zou benadrukken en de directe relatie naar een herkenbare postcode zou weghalen, hebben ze mijn zegen. Geef iedereen die meespeelt een nieuwe "random" code waarbij je de cijfers&letters door elkaar husselt. Dat mensen zelf daarna dan toch hun "postcode" of geboortejaar willen gebruiken om mee te spelen is dan een eigen keuze. Probleem is dan voor mij opgelost.
Ik maak mij idd sterk voor onrechtvaardigheid en "misbruik" van (welwillende) mensen. Hulde dat je de PCL ook bullshit vindt, dat geeft mij iig aan dat er meer mensen zijn die dat vinden en vooral weten te begrijpen.
Ik vind je prima.quote:Op maandag 4 januari 2016 16:20 schreef Fogel het volgende:
Ik ben je beste niet, maar ik heb inderdaad geen adres in Nederland.
enquote:Op maandag 4 januari 2016 16:20 schreef Fogel het volgende:
WAAROM is het [afgaande op je reacties hier] voor jou belangrijk om te weten wie er wel of niet iets gewonnen heeft?
Natuurlijk is het spel zo ontworpen, maar ik snap niet waarom je er vanalles bij moet halen steeds. Het maakt echt geen ene bal uit wie er wel of niet iets wint of hoeveel. Feit blijft dat als je geen geld betaalt aan de postcodeloterij dat je dan ook geen prijs krijgt. Het hele, ja maar ALS ik een lot had betaald dan had ik gewonnen is hun hele concept ja, en daarom doen zoveel mensen mee. Prima constructie dus, voor de loterij. Voor de mensen die geen geld willen of kunnen besteden hieraan is het jammer.
Er loopt en komt van alles bij in de discussie vanwege subjectiviteit, meningen, onbegrip, voorbeelden, onderbouwing en uitleg etc.etc. Idd terug naar de kern.quote:Op maandag 4 januari 2016 16:27 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Ik begrijp het verdienmodel van de postcode loterij maar al te goed. Mijn punt staat nog steeds. Jij hebt het over het hele spektakel eromheen maar dat is niet relevant voor deze zaak. Feit is als je niet betaald dan heb je ook geen recht om een geldprijs te claimen ook niet als je achteraf betaald.
Nee.quote:Op maandag 4 januari 2016 16:40 schreef Vallon het volgende:
Wanneer je een (verblijf)adres hebt in Nederland, doe je dan volgens jullie wel of niet mee aan de PCL ?
Ik heb het dus niet over (on)betaald meespelen. dat weten we nu wel
Voor de heldere discussie doel ik even nergens op en probeer geen voorbeelden te geven.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:11 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Nee.. Je kunt alleen meedoen met de loterij als je betaald er is geen ander meedoen.
Je doelt telkens op de druk die op mensen kan ontstaan door de loterij waar je buren kunnen winnen maar jij niet. Dat heeft verder niks met meedoen te maken.
Verhuis naar een land waar ze wel postcodes hebben maar geen postcodeloterijquote:Op maandag 4 januari 2016 17:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn postcode, waar ik woon geen onderwerp is van een loterij ?
Dus ik moet weg omdat ik niet mee wil doen ?quote:Op maandag 4 januari 2016 17:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Verhuis naar een land waar ze wel postcodes hebben maar geen postcodeloterij
Goed verhaal.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nog een keer..... jouw bakkers voorbeeld.
Je wint/koopt een brood omdat je betaald.... Nu heb je geen geld/betaald krijg je ook geen deel van het winnende brood want wanneer je wel betaald had je wel op jouw adres een stuk winnend brood gehad. Omdat je geen gewonnen brood krijgt, is voor iedereen duidelijk dat jij dus niet hebt betaald bij de bakker. Je bent dan een (domme) pechvogel.... had je maar moeten "betalen" om ook en stuk van het gewonnen brood te krijgen.
Jij kan als verliezer geïdentificeerd worden omdat je duidelijk en voor iedereen zichtbaar niet wint
(nou zou dat sws mijn strategie zijn wanneer ik wel gewonnen zou hebben, voorkomt deurbedelaars)
Degenen die wel winnen, weten en kunnen (en doen dat vaak ook) aangeven wie er wel (straatnaam) en niet in een wijk meedelen aan de daar gevallen hoofd/wijkprijs. Dat feit wordt publiekelijk bekend en zelfs in een show tot bijna tot op huisnummer bekend gemaakt. In de krant staan ook precies alle postcodes die wel en niet winnen wat erg interessant materiaal trouwens om te weten waar al of niet gewonnen auto's komen te staan.
Naast de straatprijs is er de wijkprijs (4 cijfers) waardoor collega's, werkgever etc.etc kunnen vermoeden dat ik wel zal meespelen (wie speelt er nl. niet mee) en daar dus zal winnen.
Vervolgens, zonder jouw expliciete instemming, wordt je aangesproken (of zelfs door vreemden aangeschreven) of je ook gewonnen heb en mij **zielig/dom** vinden wanneer ik niet meespeelde of zonder donatie een **hebberd** vinden omdat ik niks wil afstaan van mijn veronderstelde prijs.
Nogmaals, je kan niet verhullen of verbergen dat je meedoet aan een loterij (waar je al of niet in meespeelt). Het feit dat je op een "gewonnen" postcode woont, is voldoende identificatie dat je sws meedoet of je meespeelt wordt alras duidelijk wanneer je niet wint.
Als je niet eraan wil toegeven dat je al niet meedoet als je geen lot hebt is dat inderdaad de enige oplossing.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dus ik moet weg omdat ik niet mee wil doen ?
Misschien dat ik iets mis maar naar mijn weten heb ik in al mijn jaren nog nooit meegedaan met de postcode loterij.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Voor de heldere discussie doel ik even nergens op en probeer geen voorbeelden te geven.
Jij zegt dat je alleen meedoet wanneer je of er is betaald....
Wat trouwens niet zo is, dat weet je net zo goed als ik of zie ik dat verkeerd?
Omdat andere mensen in jouw wijk wel mee doen. Jouw huisnummer wordt toch niet genoemd?quote:Hoe kan het dan zijn dat mijn (herkenbare) postcode meedoet in de loterijtrekking, zelfs de 4 cijfers van het wijkje waar ik woon, terwijl ik niet betaal noch meespeel ?
Ik geef je maar antwoord omdat er wel iemand (oncontroleerbaar) in Nederland is, zeker mijn buren, die op - ook - mijn postcode met een lot kunnen mee(spelen).
Dat is onmogelijk omdat je dan andere mensen uitsluit die ook in die wijk wonen wat niet erg netjes zou zijn. Hoe ver wil je het doortrekken, eerst is het je postcode daarna je stad en even later wordt het je provincie. Er wordt nergens jouw adres expliciet genoemd. Niet meedoen houdt in dat je geen loten koopt.quote:Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn postcode, waar ik woon geen onderwerp is van een loterij ?
Nu komen we ergens....quote:Op maandag 4 januari 2016 17:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je niet eraan wil toegeven dat je al niet meedoet als je geen lot hebt is dat inderdaad de enige oplossing.
Als je niet meedoet met de postcodeloterij ben je ook geen deelnemer....quote:Op maandag 4 januari 2016 17:47 schreef Leandra het volgende:
Je doet altijd mee, je dingt alleen mee naar een prijs als je ook betaald hebt voor je deelname.
Als je niet meedoet ben je werkelijk de verliezer in je straat/wijk.
Als ik niet meedoe met de lotto/staatsloterij/weetikveel dan ben ik geen verliezer, dan ben ik gewoon geen deelnemer.
Vind je? Doorgaans 'vergeten' wanbetalers wel meer rekeningen, ook die van hardwerkende ondernemers. Hij zal in ieder geval geleerd hebben dat je je rekeningen op tijd betalen moet. En dan is de PCL nog zo vriendelijk om het erbij te laten. Als je je autoverzekering niet tijdig betaalt, wordt de dekking opgeschort, maar ben je het bedrag nog wel verschuldigd.quote:Op zondag 3 januari 2016 06:16 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat is toch geen karma? Dat is gewoon vette pech
Je bent alvast een illusie armer, je doet echt mee of heb je daar nog twijfel over?quote:Op maandag 4 januari 2016 17:41 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Misschien dat ik iets mis maar naar mijn weten heb ik in al mijn jaren nog nooit meegedaan met de postcode loterij.
Weten wat mijn postcode is, is voldoende om "mij" mij te localiseren en te bepalen of ik daar wel/niet meedoe.quote:Omdat andere mensen in jouw wijk wel mee doen. Jouw huisnummer wordt toch niet genoemd?
Niet praten of doorslaan in onmogelijkheden. Nergens voor nodig.quote:Dat is onmogelijk omdat je dan andere mensen uitsluit die ook in die wijk wonen wat niet erg netjes zou zijn. Hoe ver wil je het doortrekken, eerst is het je postcode daarna je stad en even later wordt het je provincie. Er wordt nergens jouw adres expliciet genoemd. Niet meedoen houdt in dat je geen loten koopt.
Mwah, bij mij wordt de PCL betaald van een rekening waar eigenlijk alleen maar een paar vaste dingen van afgaan, veel meer dan die kosten gaan er ook niet af, en veel meer dan het daarvoor benodigde bedrag staat er ook niet op.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vind je? Doorgaans 'vergeten' wanbetalers wel meer rekeningen, ook die van hardwerkende ondernemers. Hij zal in ieder geval geleerd hebben dat je je rekeningen op tijd betalen moet. En dan is de PCL nog zo vriendelijk om het erbij te laten. Als je je autoverzekering niet tijdig betaalt, wordt de dekking opgeschort, maar ben je het bedrag nog wel verschuldigd.
nou, nu nou.. wat een compassie weer ...quote:Op maandag 4 januari 2016 17:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vind je? Doorgaans 'vergeten' wanbetalers wel meer rekeningen, ook die van hardwerkende ondernemers. Hij zal in ieder geval geleerd hebben dat je je rekeningen op tijd betalen moet. En dan is de PCL nog zo vriendelijk om het erbij te laten. Als je je autoverzekering niet tijdig betaalt, wordt de dekking opgeschort, maar ben je het bedrag nog wel verschuldigd.
wat zei zegt dusquote:Op maandag 4 januari 2016 18:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, bij mij wordt de PCL betaald van een rekening waar eigenlijk alleen maar een paar vaste dingen van afgaan, veel meer dan die kosten gaan er ook niet af, en veel meer dan het daarvoor benodigde bedrag staat er ook niet op.
Ik was ook verrast dat die extra afschrijving plaatsvond en moest daardoor wat geld van m'n spaarrekening overschrijven op die rekening, anders was ik idd voor het eerst wanbetaler geweest bij m'n telefoonprovider die een paar dagen later afschreef.
Sterker nog; als onze en/of rekening niet bij dezelfde bank had gelopen dan had ik het waarschijnlijk niet eens doorgehad, want dan zou ik die rekening veel minder vaak bekijken.
Dit was een extra betaling hè.... niet de reguliere december of januari afschrijving, maar een extra afschrijving een week na de reguliere afschrijving.
De conclusie dat hij "dus waarschijnlijk" een chronische wanbetaler was en het op karma gooien vind ik behoorlijk vergezocht.
Waarom zou de PCL verboden moeten worden omdat jij erg stug bent met je definitie? Niemand dwingt je om een lot te kopen.quote:Op maandag 4 januari 2016 17:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nu komen we ergens....
ik kan het meedoen dus vrijblijvend ontlopen terwijl ik wel rechten heb daar vrij van/in te zijn.
Dat negeren, en dus mij daarbij dwingen noemen we "onrechtmatig" handelen
Waarom niet PCL verbieden of zo je wilt, "vragen" haar loterijmodel te veranderen ?
MvJ staat het "vrij" om onrechtmatig opererende loterij, te verbieden. Het OM zou bij vermoeden van een onrechtmatige daad, dat aanhangig kunnen maken.
Hard om weg om zichzelf de tot grootste zielepoot van Nederland te verklaren.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:41 schreef superniger het volgende:
Hij is nu te zien bij RTL Boulevard.
Hoopt hij nou echt dat ze gaan van 'ah je bent zo zielig, hier heb je alsnog een paar miljoen'.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:41 schreef superniger het volgende:
Hij is nu te zien bij RTL Boulevard.
Ik accepteer dat je het anders (be)ziet.quote:Op maandag 4 januari 2016 18:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Waarom zou de PCL verboden moeten worden omdat jij erg stug bent met je definitie? Niemand dwingt je om een lot te kopen.
Maar ik zie je graag een rechtzaak aanspannen, je kan immers toch niet verliezen zo zeker als je bent van je zaak
En dat maakt het dus zo verrot, paar jaar terug was ik met m'n pa aan het klussen toen een PCL-busje en een BMW de straat binnen kwamen rijden en Gaston met z'n cameraploeg rondwandelden. Een week nadat m'n pa zn lidmaatschap had opgezegdquote:Op maandag 4 januari 2016 17:47 schreef Leandra het volgende:
Je doet altijd mee, je dingt alleen mee naar een prijs als je ook betaald hebt voor je deelname.
Als je niet meedoet ben je werkelijk de verliezer in je straat/wijk.
Als ik niet meedoe met de lotto/staatsloterij/weetikveel dan ben ik geen verliezer, dan ben ik gewoon geen deelnemer.
Dus je pa was blij dat hij niet meedeedquote:Op maandag 4 januari 2016 19:20 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
En dat maakt het dus zo verrot, paar jaar terug was ik met m'n pa aan het klussen toen een PCL-busje en een BMW de straat binnen kwamen rijden en Gaston met z'n cameraploeg rondwandelden. Een week nadat m'n pa zn lidmaatschap had opgezegd
Maarja, de prijzen vielen aan de andere kant van de straat dus zelfs met loten had-ie niks gewonnen
Hij was eerst niet in een pretstemming toen die gasten de straat binnen kwamen rijden maar daarna boeide 't hem vrij weinig meer omdat het toch de andere kant van de straat was.quote:Op maandag 4 januari 2016 19:52 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Dus je pa was blij dat hij niet meedeed.
Toch wel netjes dat ze het op zijn minst vroegen en niet opdroegen toch?quote:Op maandag 4 januari 2016 19:54 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Hij was eerst niet in een pretstemming toen die gasten de straat binnen kwamen rijden maar daarna boeide 't hem vrij weinig meer omdat het toch de andere kant van de straat was.
Was wel leuk om te zien hoe die opnames gaan. "We gaan zo bij u aanbellen, kunt u even naar binnen gaan?"
Zelfs al zou ik een prijs hebben gewonnen kom ik sowieso liever niet met m'n gezicht op tv. Gewoon om te voorkomen dat er tientallen mensen mij eraan willen herinneren dat we vroeger bevriend waren en dat ze door hun autistische kat hun huis hebben moeten verkopen waardoor ze de operatie van hun labrador niet kunnen betalen omdat de auto kapot is gegaan en ze nu geld nodig hebbenquote:Op maandag 4 januari 2016 21:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Toch wel netjes dat ze het op zijn minst vroegen en niet opdroegen toch?
Alhoewel het op me overkomt als een opdracht!
En als bij mij iets overkomt als een opdracht ben ik geneigd om het tegenovergestelde te doen, tenminste als het niet het bevoegde gezag is.
Compassie met wanbetalers? Dat is de omgekeerde wereld. Ik heb er heel hartelijk om gelachen, zeker toen 'ie om gratis juridische bijstand vroegquote:Op maandag 4 januari 2016 18:21 schreef FANN het volgende:
[..]
nou, nu nou.. wat een compassie weer ...
[..]
wat zei zegt dus
Word of kan je dat nog ergens nakijken....of en op welke postcodes (welke) prijzen zijn gevallen ?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 05:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik houd alle postcodes van oude adressen in de gaten. Nog nooit wat gewonnen.
Stel : Ik zou absoluut niet op de tv willen, mag je opnames weigeren ? Je hebt evengoed recht op je prijs toch ? Of staat er ergens in de kleine lettertjes dat je verplicht bent om je snuit te laten filmen wil je recht hebben op de gewonnen prijs ?quote:Op maandag 4 januari 2016 21:11 schreef john2406 het volgende:
[..]
Toch wel netjes dat ze het op zijn minst vroegen en niet opdroegen toch?
Alhoewel het op me overkomt als een opdracht!
En als bij mij iets overkomt als een opdracht ben ik geneigd om het tegenovergestelde te doen, tenminste als het niet het bevoegde gezag is.
Ik zou dan gewoon niet open doen, als ik jou was. Volgens mij zijn de opnames live, dus je kan op het moment zelf weinig meer. Bij miljoenenjacht wordt geprobeerd deelnemers thuis te laten zijn, bijv. door bekenden in te schakelen, maar ook daar zie je weleens een dichte deur. Je bent niet de enigequote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Stel : Ik zou absoluut niet op de tv willen, mag je opnames weigeren ? Je hebt evengoed recht op je prijs toch ? Of staat er ergens in de kleine lettertjes dat je verplicht bent om je snuit te laten filmen wil je recht hebben op de gewonnen prijs ?
quote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:16 schreef Coritchando het volgende:
hahaha wat een kneus
sowieso, 4 loten (50 per maand!!) hebben. 1 lootje kan ik nog begrijpen, heb ik ook. niet alleen voor de heerlijke stroopwafels maar ook het afkopen van mijn schuldgevoel met afrika. maar 4 loten terwijl je dat niet kunt betalen, priceless
Hier ben ik het mee eens.quote:Op maandag 4 januari 2016 16:10 schreef Leandra het volgende:
Maar, als de deelnemers allemaal hun gewonnen bedrag opgebouwd hebben gedurende het jaar, dan zou je je kunnen afvragen waarom iemand die vanaf maart met 1 lot meespeelt 892.000 gewonnen heeft (12 trekkingen), en iemand die het hele jaar meegespeeld heeft, maar bij wie de inleg voor de 14de trekking niet geïncasseerd kon worden, en de inleg voor de maand januari wel betaald heeft (dus niet gestopt is met meespelen), niet gewoon het bedrag voor 13 trekkingen meespelen zou moeten ontvangen.... of voor 12 als die 13de trekking in juni ook niet kon worden afgeschreven om dezelfde reden.
Al even afgezien van het feit dat ik vind dat de postcodeloterij niet zo ondoorzichtig moet doen met de extra afschrijving in juni(!) voor de 13de trekking, en de extra afschrijving in december voor de 14de trekking.
Je speelt het hele jaar mee, laat het gewoon 12 afschrijvingen zijn, en de maand waarin de trekking is is de maand die je op je afschrift moet hebben staan.
Wat dan nog, als jij zo bent om er op in te gaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 04:37 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Zelfs al zou ik een prijs hebben gewonnen kom ik sowieso liever niet met m'n gezicht op tv. Gewoon om te voorkomen dat er tientallen mensen mij eraan willen herinneren dat we vroeger bevriend waren en dat ze door hun autistische kat hun huis hebben moeten verkopen waardoor ze de operatie van hun labrador niet kunnen betalen omdat de auto kapot is gegaan en ze nu geld nodig hebben
Zou het in het verleden al vaker zijn gebeurt dat er niks af te boeken viel dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 11:16 schreef Coritchando het volgende:
hahaha wat een kneus
sowieso, 4 loten (50 per maand!!) hebben. 1 lootje kan ik nog begrijpen, heb ik ook. niet alleen voor de heerlijke stroopwafels maar ook het afkopen van mijn schuldgevoel met afrika. maar 4 loten terwijl je dat niet kunt betalen, priceless
Daar ben ik ook benieuwd naar. En of de pcl automatische incasso's van een bepaalde maand alsnog afschrijft als het saldo weer aangevuld is.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou het in het verleden al vaker zijn gebeurt dat er niks af te boeken viel dan?
Maar dat gebeurd dus niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:32 schreef Gia het volgende:
En of de pcl automatische incasso's van een bepaalde maand alsnog afschrijft als het saldo weer aangevuld is.
Maar al gebeurt het wel... een autoverzekering doet dat ook bijvoorbeeld, terwijl ze de dekking voor de periode waarin de verzekering opgeschort was niet herstellen. Ik vraag me dus af of zelfs dat een punt zou bewijzen...quote:
Als ze het afschrijven, dan dient men de overeenkomst na te komen en ook e loten te leveren en dan heeft die man geldige loten in zijn bezit en kan geld gaan eisen. Maar men doet dit niet, dus is het ook geen factor van belang.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar al gebeurt het wel... een autoverzekering doet dat ook bijvoorbeeld, terwijl ze de dekking voor de periode waarin de verzekering opgeschort was niet herstellen. Ik vraag me dus af of zelfs dat een punt zou bewijzen...
Sinds wanneer is een autoverzekering hetzelfde als een lot in een loterij?quote:Op dinsdag 5 januari 2016 13:57 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar al gebeurt het wel... een autoverzekering doet dat ook bijvoorbeeld, terwijl ze de dekking voor de periode waarin de verzekering opgeschort was niet herstellen. Ik vraag me dus af of zelfs dat een punt zou bewijzen...
Niet. Maar het is wel een voorbeeld waar het niet voldoen aan je betalingsverplichting zorgt voor opschorting van zijde van je wederpartij, die ook als je alsnog betaalt niet alsnog aan zijn verplichting hoeft te voldoen. Het geldt ook voor een rechtsbijstand- of aansprakelijkheidsverzekering, om maar een niet-verplichte verzekering te noemen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Sinds wanneer is een autoverzekering hetzelfde als een lot in een loterij?
Daar zijn al meerdere rechtszaken over geweest, en allen zijn verloren.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 12:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou het in het verleden al vaker zijn gebeurt dat er niks af te boeken viel dan?
Van deze zijn rekening bedoelde ik dus niet van anderen.quote:Op dinsdag 5 januari 2016 14:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Daar zijn al meerdere rechtszaken over geweest, en allen zijn verloren.
http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:PHR:2006:AY7919
Bijvoorbeeld (dit voorbeeld is wat ingewikkelder, maar het hof is zeer duidelijk dat het de verantwoording is van de deelnemer om te zorgen dat er betaald word.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |