abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 4 januari 2016 @ 16:20:14 #251
45833 crew  Fogel
pi_158820321
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Maar m'n beste, jij doet wel mee aan de PCL tenzij je geen adres hebt in Nederland.
Ik ben je beste niet, maar ik heb inderdaad geen adres in Nederland.

quote:
Ik kan je idd NU niet identificeren maar kan wel de verliezers en winnaars aanduiden na een trekking. De praktijk is, hoe tehroretisch ook de keuze ius, dat 99,9% met met hun eigen postcode meespeelt. Ik weet idd niet met welke code jij speelt maar wanneer jouw code wint, kan ik zo even googlemaps, langsrijden.

Stel, indien die postcode er niet echt toedoet voor de speelkans waarom wil die PCL daar dan aan vasthouden waarom niet iedereen een willekeurige "codeggetal" geven ? Waarom welbewustt "jouw" postcode zo belangrijk maken ?
Het 'spel' is (echt) zo ontworpen omdat je je dan niet aan kunt onttrekken. Dat weet je net zo goed als ik maar "we" kunnen het niet wettelijk aantonen dat het onrechtmatig is omdat er een "vorm" van eigen keuze inzit waardoor het in stand blijft.
WAAROM is het [afgaande op je reacties hier] voor jou belangrijk om te weten wie er wel of niet iets gewonnen heeft?
Natuurlijk is het spel zo ontworpen, maar ik snap niet waarom je er vanalles bij moet halen steeds. Het maakt echt geen ene bal uit wie er wel of niet iets wint of hoeveel. Feit blijft dat als je geen geld betaalt aan de postcodeloterij dat je dan ook geen prijs krijgt. Het hele, ja maar ALS ik een lot had betaald dan had ik gewonnen is hun hele concept ja, en daarom doen zoveel mensen mee. Prima constructie dus, voor de loterij. Voor de mensen die geen geld willen of kunnen besteden hieraan is het jammer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_158820437
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:10 schreef Vallon het volgende:

[..]

Als eerder gezegd, je doet mee of je nu wel of niet hebt betaald om dan met een lot mee te kunnen spelen. Zelfs wanneer je nu een eigen postcode bedenkt, doe je nog steeds mee in het spektakel, ook dus wanneer je (g)een lot hebt gekocht.

Dat ik het huidige businessmodel verfoei heb je goed gezien maar heb daarbij geen haatgevoelens. Onze regering (kijkend naar kansspelbelasting) en vooral ministerie van Justitie had nooit en te nimmer haar goedkeuring behoren te geven. Dat is vanaf dag één al een discussie waar nog wel meer - offtopic- over te zeggen valt.
De rechtspraak wil zich er vervolgens niet branden aan een vernietigende uitspraak omdat de PCL zoveel "goeds" doet. Procederen tegen een instelling die beschikt schier oneindige financiën en de media daaromheen controleert is voor een individu onmogelijk gebleken.

Wanneer de PCL haar 4cijfer-2letter speelmodel zou benadrukken en de directe relatie naar een herkenbare postcode zou weghalen, hebben ze mijn zegen. Geef iedereen die meespeelt een nieuwe "random" code waarbij je de cijfers&letters door elkaar husselt. Dat mensen zelf daarna dan toch hun "postcode" of geboortejaar willen gebruiken om mee te spelen is dan een eigen keuze. Probleem is dan voor mij opgelost.

Ik maak mij idd sterk voor onrechtvaardigheid en "misbruik" van (welwillende) mensen. Hulde dat je de PCL ook bullshit vindt, dat geeft mij iig aan dat er meer mensen zijn die dat vinden en vooral weten te begrijpen.
Ik begrijp het verdienmodel van de postcode loterij maar al te goed. Mijn punt staat nog steeds. Jij hebt het over het hele spektakel eromheen maar dat is niet relevant voor deze zaak. Feit is als je niet betaald dan heb je ook geen recht om een geldprijs te claimen ook niet als je achteraf betaald.
  maandag 4 januari 2016 @ 16:40:32 #253
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158820776
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:20 schreef Fogel het volgende:
Ik ben je beste niet, maar ik heb inderdaad geen adres in Nederland.
Ik vind je prima.

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:20 schreef Fogel het volgende:
WAAROM is het [afgaande op je reacties hier] voor jou belangrijk om te weten wie er wel of niet iets gewonnen heeft?
Natuurlijk is het spel zo ontworpen, maar ik snap niet waarom je er vanalles bij moet halen steeds. Het maakt echt geen ene bal uit wie er wel of niet iets wint of hoeveel. Feit blijft dat als je geen geld betaalt aan de postcodeloterij dat je dan ook geen prijs krijgt. Het hele, ja maar ALS ik een lot had betaald dan had ik gewonnen is hun hele concept ja, en daarom doen zoveel mensen mee. Prima constructie dus, voor de loterij. Voor de mensen die geen geld willen of kunnen besteden hieraan is het jammer.
en
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:27 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Ik begrijp het verdienmodel van de postcode loterij maar al te goed. Mijn punt staat nog steeds. Jij hebt het over het hele spektakel eromheen maar dat is niet relevant voor deze zaak. Feit is als je niet betaald dan heb je ook geen recht om een geldprijs te claimen ook niet als je achteraf betaald.
Er loopt en komt van alles bij in de discussie vanwege subjectiviteit, meningen, onbegrip, voorbeelden, onderbouwing en uitleg etc.etc. Idd terug naar de kern.

Ik heb meermalen gezegd dat het mij gaat dat mensen de vrijheid moeten hebben om NIET mee te doen aan een loterij.
ook wanneer ze niet kunnen of kennelijk zullen meespelen.

:? Wanneer je een (verblijf)adres hebt in Nederland, doe je dan volgens jullie wel of niet mee aan de PCL ?
Ik heb het dus niet over (on)betaald meespelen. dat weten we nu wel

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 04-01-2016 16:49:12 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_158821497
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:40 schreef Vallon het volgende:

:? Wanneer je een (verblijf)adres hebt in Nederland, doe je dan volgens jullie wel of niet mee aan de PCL ?
Ik heb het dus niet over (on)betaald meespelen. dat weten we nu wel
Nee. :). Je kunt alleen meedoen met de loterij als je betaald er is geen ander meedoen.

Je doelt telkens op de druk die op mensen kan ontstaan door de loterij waar je buren kunnen winnen maar jij niet. Dat heeft verder niks met meedoen te maken.
  maandag 4 januari 2016 @ 17:26:42 #255
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158821866
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:11 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Nee. :). Je kunt alleen meedoen met de loterij als je betaald er is geen ander meedoen.

Je doelt telkens op de druk die op mensen kan ontstaan door de loterij waar je buren kunnen winnen maar jij niet. Dat heeft verder niks met meedoen te maken.
Voor de heldere discussie doel ik even nergens op en probeer geen voorbeelden te geven.

Jij zegt dat je alleen meedoet wanneer je of er is betaald....
Wat trouwens niet zo is, dat weet je net zo goed als ik of zie ik dat verkeerd?

Hoe kan het dan zijn dat mijn (herkenbare) postcode meedoet in de loterijtrekking, zelfs de 4 cijfers van het wijkje waar ik woon, terwijl ik niet betaal noch meespeel ?

Ik geef je maar antwoord omdat er wel iemand (oncontroleerbaar) in Nederland is, zeker mijn buren, die op - ook - mijn postcode met een lot kunnen mee(spelen).

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn postcode, waar ik woon geen onderwerp is van een loterij ?
  Moderator maandag 4 januari 2016 @ 17:28:28 #256
45833 crew  Fogel
pi_158821903
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn postcode, waar ik woon geen onderwerp is van een loterij ?
Verhuis naar een land waar ze wel postcodes hebben maar geen postcodeloterij ^O^
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 4 januari 2016 @ 17:29:07 #257
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158821924
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:28 schreef Fogel het volgende:

[..]

Verhuis naar een land waar ze wel postcodes hebben maar geen postcodeloterij ^O^
Dus ik moet weg omdat ik niet mee wil doen ?
  maandag 4 januari 2016 @ 17:30:28 #258
165633 eriksd
The grand facade...
pi_158821964
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 15:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nog een keer..... jouw bakkers voorbeeld.

Je wint/koopt een brood omdat je betaald.... Nu heb je geen geld/betaald krijg je ook geen deel van het winnende brood want wanneer je wel betaald had je wel op jouw adres een stuk winnend brood gehad. Omdat je geen gewonnen brood krijgt, is voor iedereen duidelijk dat jij dus niet hebt betaald bij de bakker. Je bent dan een (domme) pechvogel.... had je maar moeten "betalen" om ook en stuk van het gewonnen brood te krijgen.

Jij kan als verliezer geïdentificeerd worden omdat je duidelijk en voor iedereen zichtbaar niet wint
(nou zou dat sws mijn strategie zijn wanneer ik wel gewonnen zou hebben, voorkomt deurbedelaars)

Degenen die wel winnen, weten en kunnen (en doen dat vaak ook) aangeven wie er wel (straatnaam) en niet in een wijk meedelen aan de daar gevallen hoofd/wijkprijs. Dat feit wordt publiekelijk bekend en zelfs in een show tot bijna tot op huisnummer bekend gemaakt. In de krant staan ook precies alle postcodes die wel en niet winnen wat erg interessant materiaal trouwens om te weten waar al of niet gewonnen auto's komen te staan.

Naast de straatprijs is er de wijkprijs (4 cijfers) waardoor collega's, werkgever etc.etc kunnen vermoeden dat ik wel zal meespelen (wie speelt er nl. niet mee) en daar dus zal winnen.

Vervolgens, zonder jouw expliciete instemming, wordt je aangesproken (of zelfs door vreemden aangeschreven) of je ook gewonnen heb en mij **zielig/dom** vinden wanneer ik niet meespeelde of zonder donatie een **hebberd** vinden omdat ik niks wil afstaan van mijn veronderstelde prijs.

Nogmaals, je kan niet verhullen of verbergen dat je meedoet aan een loterij (waar je al of niet in meespeelt). Het feit dat je op een "gewonnen" postcode woont, is voldoende identificatie dat je sws meedoet of je meespeelt wordt alras duidelijk wanneer je niet wint.
Goed verhaal.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator maandag 4 januari 2016 @ 17:30:31 #259
45833 crew  Fogel
pi_158821966
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dus ik moet weg omdat ik niet mee wil doen ?
Als je niet eraan wil toegeven dat je al niet meedoet als je geen lot hebt is dat inderdaad de enige oplossing.
pi_158822251
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:26 schreef Vallon het volgende:

[..]

Voor de heldere discussie doel ik even nergens op en probeer geen voorbeelden te geven.

Jij zegt dat je alleen meedoet wanneer je of er is betaald....
Wat trouwens niet zo is, dat weet je net zo goed als ik of zie ik dat verkeerd?
Misschien dat ik iets mis maar naar mijn weten heb ik in al mijn jaren nog nooit meegedaan met de postcode loterij.

quote:
Hoe kan het dan zijn dat mijn (herkenbare) postcode meedoet in de loterijtrekking, zelfs de 4 cijfers van het wijkje waar ik woon, terwijl ik niet betaal noch meespeel ?

Ik geef je maar antwoord omdat er wel iemand (oncontroleerbaar) in Nederland is, zeker mijn buren, die op - ook - mijn postcode met een lot kunnen mee(spelen).
Omdat andere mensen in jouw wijk wel mee doen. Jouw huisnummer wordt toch niet genoemd?

quote:
Dat is onmogelijk omdat je dan andere mensen uitsluit die ook in die wijk wonen wat niet erg netjes zou zijn. Hoe ver wil je het doortrekken, eerst is het je postcode daarna je stad en even later wordt het je provincie. Er wordt nergens jouw adres expliciet genoemd. Niet meedoen houdt in dat je geen loten koopt.
  maandag 4 januari 2016 @ 17:41:45 #261
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158822260
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als je niet eraan wil toegeven dat je al niet meedoet als je geen lot hebt is dat inderdaad de enige oplossing.
Nu komen we ergens....
ik kan het meedoen dus vrijblijvend ontlopen terwijl ik wel rechten heb daar vrij van/in te zijn.
Dat negeren, en dus mij daarbij dwingen noemen we "onrechtmatig" handelen

Waarom niet PCL verbieden of zo je wilt, "vragen" haar loterijmodel te veranderen ?
MvJ staat het "vrij" om onrechtmatig opererende loterij, te verbieden. Het OM zou bij vermoeden van een onrechtmatige daad, dat aanhangig kunnen maken.
  maandag 4 januari 2016 @ 17:47:27 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158822406
Je doet altijd mee, je dingt alleen mee naar een prijs als je ook betaald hebt voor je deelname.

Als je niet meedoet ben je werkelijk de verliezer in je straat/wijk.
Als ik niet meedoe met de lotto/staatsloterij/weetikveel dan ben ik geen verliezer, dan ben ik gewoon geen deelnemer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_158822448
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:47 schreef Leandra het volgende:
Je doet altijd mee, je dingt alleen mee naar een prijs als je ook betaald hebt voor je deelname.

Als ik niet meedoe met de lotto/staatsloterij/weetikveel dan ben ik geen verliezer, dan ben ik gewoon geen deelnemer.
Als je niet meedoet met de postcodeloterij ben je ook geen deelnemer....
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2016 @ 17:52:31 #264
43556 miss_dynastie
pi_158822521
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2016 06:16 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat is toch geen karma? Dat is gewoon vette pech -O-
Vind je? Doorgaans 'vergeten' wanbetalers wel meer rekeningen, ook die van hardwerkende ondernemers. Hij zal in ieder geval geleerd hebben dat je je rekeningen op tijd betalen moet. En dan is de PCL nog zo vriendelijk om het erbij te laten. Als je je autoverzekering niet tijdig betaalt, wordt de dekking opgeschort, maar ben je het bedrag nog wel verschuldigd.
  maandag 4 januari 2016 @ 17:53:26 #265
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158822537
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:41 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Misschien dat ik iets mis maar naar mijn weten heb ik in al mijn jaren nog nooit meegedaan met de postcode loterij.
Je bent alvast een illusie armer, je doet echt mee of heb je daar nog twijfel over?

quote:
Omdat andere mensen in jouw wijk wel mee doen. Jouw huisnummer wordt toch niet genoemd?
Weten wat mijn postcode is, is voldoende om "mij" mij te localiseren en te bepalen of ik daar wel/niet meedoe.

quote:
Dat is onmogelijk omdat je dan andere mensen uitsluit die ook in die wijk wonen wat niet erg netjes zou zijn. Hoe ver wil je het doortrekken, eerst is het je postcode daarna je stad en even later wordt het je provincie. Er wordt nergens jouw adres expliciet genoemd. Niet meedoen houdt in dat je geen loten koopt.
Niet praten of doorslaan in onmogelijkheden. Nergens voor nodig.
Stad en provincie (afhankeklijk van hoe groot dat stad/gebied is) zou al een verbetering zijn waar je dan een redelijke anonimiteit kunt hebben. Hoewel ik nu al de discussie zie, wonende in Bronkhorst (kleine stad) waar toevallig alle 44 inwoners de hoofdprijs (kunnen) winnen n verdelen. Hoeven we niet verder inhoudeliujk in te gaan, wanneer je de strekking wil doorzien.

Dus omdat ik niet wil meedoen aan loterij waar anderen vrijwillig in meespelen en ik dus in mee wordt getrokken, ben ik oneerlijk 8)7 ...

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 04-01-2016 18:03:27 ]
  maandag 4 januari 2016 @ 18:19:49 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158823109
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Vind je? Doorgaans 'vergeten' wanbetalers wel meer rekeningen, ook die van hardwerkende ondernemers. Hij zal in ieder geval geleerd hebben dat je je rekeningen op tijd betalen moet. En dan is de PCL nog zo vriendelijk om het erbij te laten. Als je je autoverzekering niet tijdig betaalt, wordt de dekking opgeschort, maar ben je het bedrag nog wel verschuldigd.
Mwah, bij mij wordt de PCL betaald van een rekening waar eigenlijk alleen maar een paar vaste dingen van afgaan, veel meer dan die kosten gaan er ook niet af, en veel meer dan het daarvoor benodigde bedrag staat er ook niet op.

Ik was ook verrast dat die extra afschrijving plaatsvond en moest daardoor wat geld van m'n spaarrekening overschrijven op die rekening, anders was ik idd voor het eerst wanbetaler geweest bij m'n telefoonprovider die een paar dagen later afschreef.
Sterker nog; als onze en/of rekening niet bij dezelfde bank had gelopen dan had ik het waarschijnlijk niet eens doorgehad, want dan zou ik die rekening veel minder vaak bekijken.

Dit was een extra betaling hè.... niet de reguliere december of januari afschrijving, maar een extra afschrijving een week na de reguliere afschrijving.

De conclusie dat hij "dus waarschijnlijk" een chronische wanbetaler was en het op karma gooien vind ik behoorlijk vergezocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_158823158
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

nou, nu nou.. wat een compassie weer ...

quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, bij mij wordt de PCL betaald van een rekening waar eigenlijk alleen maar een paar vaste dingen van afgaan, veel meer dan die kosten gaan er ook niet af, en veel meer dan het daarvoor benodigde bedrag staat er ook niet op.

Ik was ook verrast dat die extra afschrijving plaatsvond en moest daardoor wat geld van m'n spaarrekening overschrijven op die rekening, anders was ik idd voor het eerst wanbetaler geweest bij m'n telefoonprovider die een paar dagen later afschreef.
Sterker nog; als onze en/of rekening niet bij dezelfde bank had gelopen dan had ik het waarschijnlijk niet eens doorgehad, want dan zou ik die rekening veel minder vaak bekijken.

Dit was een extra betaling hè.... niet de reguliere december of januari afschrijving, maar een extra afschrijving een week na de reguliere afschrijving.

De conclusie dat hij "dus waarschijnlijk" een chronische wanbetaler was en het op karma gooien vind ik behoorlijk vergezocht.
wat zei zegt dus :+
  maandag 4 januari 2016 @ 18:23:57 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_158823221
Oh, en je speelt niet mee met je huisnummer, je speelt mee met je postcode en een combinatie van 3 cijfers, dit hoeft niet je huisnummer te zijn (sterker nog; de kans is groot dat het niet je huisnummer is).
Op mijn ene adres had ik een even nummer op mijn PCL lot, en ik woonde op een oneven nummer, op mijn huidige adres heb ik een nummer op mijn PCL lot dat niet in deze postcode voorkomt, sterker nog; het nummer bestaat niet in mijn straat (terwijl ik een veel hoger huisnummer heb) :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 4 januari 2016 @ 18:33:23 #269
45833 crew  Fogel
pi_158823443
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:41 schreef Vallon het volgende:

[..]

Nu komen we ergens....
ik kan het meedoen dus vrijblijvend ontlopen terwijl ik wel rechten heb daar vrij van/in te zijn.
Dat negeren, en dus mij daarbij dwingen noemen we "onrechtmatig" handelen

Waarom niet PCL verbieden of zo je wilt, "vragen" haar loterijmodel te veranderen ?
MvJ staat het "vrij" om onrechtmatig opererende loterij, te verbieden. Het OM zou bij vermoeden van een onrechtmatige daad, dat aanhangig kunnen maken.
Waarom zou de PCL verboden moeten worden omdat jij erg stug bent met je definitie? Niemand dwingt je om een lot te kopen.

Maar ik zie je graag een rechtzaak aanspannen, je kan immers toch niet verliezen zo zeker als je bent van je zaak ^O^
pi_158823636
Hij is nu te zien bij RTL Boulevard.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_158823790
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:41 schreef superniger het volgende:
Hard om weg om zichzelf de tot grootste zielepoot van Nederland te verklaren.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  roze maandag 4 januari 2016 @ 18:47:31 #272
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_158823848
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:41 schreef superniger het volgende:
Hoopt hij nou echt dat ze gaan van 'ah je bent zo zielig, hier heb je alsnog een paar miljoen'.
Your beauty never ever scared me.
  maandag 4 januari 2016 @ 19:08:54 #273
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_158824600
Het onfrisse aan de postcodeloterij is inderdaad het gegeven dat geen loten kopen niet betekent dat je niet meedoet. Het marketingmodel van de postcodeloterij is dan ook simpelweg angst. Angst om er niet bij te horen, angst iets mis te lopen. Ik gok dat minimaal de helft van de loten vanwege die angst verkocht wordt.

De postcodeloterij zou dan ook gewoonweg verboden moeten worden.

Ik heb geen loten, maar ik kan me nu al voorstellen wat er gaat gebeuren wanneer er in mijn straat een grote prijs valt. Ja mijn buren worden een stukje rijker, leuk voor ze. Echter, ook ik ga lastig gevallen worden door allerlei tuig en armoedzaaiers als beleggingsspecialisten en andere gelukszoekers omdat die geen idee hebben waar de prijzen precies gevallen zijn. Dus ja, ik heb in dat geval direct last van een organisatie die mijn privacy misbruikt voor haar gewin.

Postcodeloterij is maffia met als excuus goede doelen. Het tuig die dit zaakje en zijn broertjes (sponsor bingo, vriendenloterij, bankgiro loterij) bij elkaar hebben bedacht hebben inmiddels zelf meer dan 80 miljoen opgestreken uit de opbrengsten afgeroomd. Een kleinigheid vergeleken bij de opbrengsten, een regelrechte schande wanneer je kijkt naar de doelstelling van de oorspronkelijke stichting.

De postcodeloterij zelf zou verboden moeten worden, de misdadigers erachter horen in het gevang.
  maandag 4 januari 2016 @ 19:16:04 #274
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158824828
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Waarom zou de PCL verboden moeten worden omdat jij erg stug bent met je definitie? Niemand dwingt je om een lot te kopen.

Maar ik zie je graag een rechtzaak aanspannen, je kan immers toch niet verliezen zo zeker als je bent van je zaak ^O^
Ik accepteer dat je het anders (be)ziet.

Het is wellicht een woordneukertje: verplicht meedoen zonder prijzen is m.i. iets heel anders dan vrijwillig meespelen met kans op prijzen.

Het gaat om redenatie en argumentnatie. Als 1+1=2 dan is 2-1=1. Wanneer meedoet en meespeelt kan je winnen. Zonder meespelen kan je niet winnen maar je blijft hoe dan ook meedoen. Dat je met meespelen, automatisch meedoet is evident maar niet omgekeerd. Ik vind het onjuist dat je zelf niet kunt kiezen om NIET mee te doen.

Ik wil graag een rechtszaak aanspannen maar weet ook waar ik voor mijn gezondheid en eigen financiën niet aan moet beginnen.
Je kan niet winnen van een substantieel kapitaalkrachtig(er) tegenstander. Ik verwijs je naar hier.

Dat ik hier (zoveel) aandacht aan (b)lijk te geven, wil niet zeggen dat dit het doel van m'n leven is een hetze wil noch iemand het moeilijk wil maken. Heb wel andere dingen te doen. Het gaat er om dat niet moet doen alsof iets vrijblijvend is en het daarmee dan een eigen (onafhankelijke) keuze is.
pi_158824910
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:21 schreef FANN het volgende:

[..]

Maar dat zij ze niet
pi_158824932
quote:
16s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar dat zij ze niet
:D

foutje bedankt :+ heb ik wel vaker last van :')
pi_158824948
Ik vergis me ook altijd in links en rechts
pi_158824963
Klote met autorijden, maar dat doe ik dan ook niet meer (8>
  maandag 4 januari 2016 @ 19:20:52 #279
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158825002
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 17:47 schreef Leandra het volgende:

En dat maakt het dus zo verrot, paar jaar terug was ik met m'n pa aan het klussen toen een PCL-busje en een BMW de straat binnen kwamen rijden en Gaston met z'n cameraploeg rondwandelden. Een week nadat m'n pa zn lidmaatschap had opgezegd :')

Maarja, de prijzen vielen aan de andere kant van de straat dus zelfs met loten had-ie niks gewonnen :P
Permanent Verbannen
pi_158826041
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:20 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

En dat maakt het dus zo verrot, paar jaar terug was ik met m'n pa aan het klussen toen een PCL-busje en een BMW de straat binnen kwamen rijden en Gaston met z'n cameraploeg rondwandelden. Een week nadat m'n pa zn lidmaatschap had opgezegd :')

Maarja, de prijzen vielen aan de andere kant van de straat dus zelfs met loten had-ie niks gewonnen :P
Dus je pa was blij dat hij niet meedeed ;).
  maandag 4 januari 2016 @ 19:54:10 #281
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158826097
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:52 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Dus je pa was blij dat hij niet meedeed ;).
Hij was eerst niet in een pretstemming toen die gasten de straat binnen kwamen rijden maar daarna boeide 't hem vrij weinig meer omdat het toch de andere kant van de straat was.

Was wel leuk om te zien hoe die opnames gaan. "We gaan zo bij u aanbellen, kunt u even naar binnen gaan?"
Permanent Verbannen
pi_158829214
quote:
10s.gif Op maandag 4 januari 2016 19:54 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

Hij was eerst niet in een pretstemming toen die gasten de straat binnen kwamen rijden maar daarna boeide 't hem vrij weinig meer omdat het toch de andere kant van de straat was.

Was wel leuk om te zien hoe die opnames gaan. "We gaan zo bij u aanbellen, kunt u even naar binnen gaan?"
Toch wel netjes dat ze het op zijn minst vroegen en niet opdroegen toch?
Alhoewel het op me overkomt als een opdracht!

En als bij mij iets overkomt als een opdracht ben ik geneigd om het tegenovergestelde te doen, tenminste als het niet het bevoegde gezag is.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2016 21:12:34 ]
  dinsdag 5 januari 2016 @ 04:37:22 #283
451204 Gerard_Geit
Permanent Verbannen
pi_158839046
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

En als bij mij iets overkomt als een opdracht ben ik geneigd om het tegenovergestelde te doen, tenminste als het niet het bevoegde gezag is.
Zelfs al zou ik een prijs hebben gewonnen kom ik sowieso liever niet met m'n gezicht op tv. Gewoon om te voorkomen dat er tientallen mensen mij eraan willen herinneren dat we vroeger bevriend waren en dat ze door hun autistische kat hun huis hebben moeten verkopen waardoor ze de operatie van hun labrador niet kunnen betalen omdat de auto kapot is gegaan en ze nu geld nodig hebben
Permanent Verbannen
pi_158839068
Ik houd alle postcodes van oude adressen in de gaten. Nog nooit wat gewonnen.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2016 @ 09:19:13 #285
43556 miss_dynastie
pi_158840330
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 18:21 schreef FANN het volgende:

[..]

nou, nu nou.. wat een compassie weer ...

[..]

Compassie met wanbetalers? Dat is de omgekeerde wereld. Ik heb er heel hartelijk om gelachen, zeker toen 'ie om gratis juridische bijstand vroeg _O-
  dinsdag 5 januari 2016 @ 11:06:37 #286
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_158842128
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 05:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik houd alle postcodes van oude adressen in de gaten. Nog nooit wat gewonnen.
Word of kan je dat nog ergens nakijken....of en op welke postcodes (welke) prijzen zijn gevallen ?

Ik krijg een statistisch momentje. Hoewel de kans gelijk blijft is (voor mij) niet aannemelijk dat bepaalde (grote)prijzen vaker zullen vallen op een eerdere postcode/wijk of dat ongeprijsde postcode's juist eerder in de prijzen zullen kunnen vallen.
  dinsdag 5 januari 2016 @ 11:14:17 #287
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_158842287
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 21:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Stel : Ik zou absoluut niet op de tv willen, mag je opnames weigeren ? Je hebt evengoed recht op je prijs toch ? Of staat er ergens in de kleine lettertjes dat je verplicht bent om je snuit te laten filmen wil je recht hebben op de gewonnen prijs ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_158842326
hahaha wat een kneus :')

sowieso, 4 loten (50 per maand!!) hebben. 1 lootje kan ik nog begrijpen, heb ik ook. niet alleen voor de heerlijke stroopwafels maar ook het afkopen van mijn schuldgevoel met afrika. maar 4 loten terwijl je dat niet kunt betalen, priceless :')
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2016 @ 11:22:24 #289
43556 miss_dynastie
pi_158842432
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Stel : Ik zou absoluut niet op de tv willen, mag je opnames weigeren ? Je hebt evengoed recht op je prijs toch ? Of staat er ergens in de kleine lettertjes dat je verplicht bent om je snuit te laten filmen wil je recht hebben op de gewonnen prijs ?
Ik zou dan gewoon niet open doen, als ik jou was. Volgens mij zijn de opnames live, dus je kan op het moment zelf weinig meer. Bij miljoenenjacht wordt geprobeerd deelnemers thuis te laten zijn, bijv. door bekenden in te schakelen, maar ook daar zie je weleens een dichte deur. Je bent niet de enige :P
pi_158842792
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:16 schreef Coritchando het volgende:

sowieso, 4 loten (50 per maand!!) hebben. 1 lootje kan ik nog begrijpen, heb ik ook. niet alleen voor de heerlijke stroopwafels maar ook het afkopen van mijn schuldgevoel met afrika. maar 4 loten terwijl je dat niet kunt betalen, priceless :')
  dinsdag 5 januari 2016 @ 11:56:10 #291
3542 Gia
User under construction
pi_158843156
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2016 16:10 schreef Leandra het volgende:
Maar, als de deelnemers allemaal hun gewonnen bedrag opgebouwd hebben gedurende het jaar, dan zou je je kunnen afvragen waarom iemand die vanaf maart met 1 lot meespeelt 892.000 gewonnen heeft (12 trekkingen), en iemand die het hele jaar meegespeeld heeft, maar bij wie de inleg voor de 14de trekking niet geïncasseerd kon worden, en de inleg voor de maand januari wel betaald heeft (dus niet gestopt is met meespelen), niet gewoon het bedrag voor 13 trekkingen meespelen zou moeten ontvangen.... of voor 12 als die 13de trekking in juni ook niet kon worden afgeschreven om dezelfde reden.

Al even afgezien van het feit dat ik vind dat de postcodeloterij niet zo ondoorzichtig moet doen met de extra afschrijving in juni(!) voor de 13de trekking, en de extra afschrijving in december voor de 14de trekking.
Je speelt het hele jaar mee, laat het gewoon 12 afschrijvingen zijn, en de maand waarin de trekking is is de maand die je op je afschrift moet hebben staan.
Hier ben ik het mee eens.

Iemand die de laatste 3 trekkingen meespeelde, wint voor drie trekkingen van dat jaar.
Iemand die de eerste 3 trekkingen meespeelde, wint niet.

Dat aspect vind ik fout.

Wat betreft het gedram van Vallon:
Als er een verenigingsfeest is, met een loterij, alleen voor leden.
Alleen leden die een lot hebben gekocht krijgen een consumptiebon en maken kans op een prijs. En enkele leden kopen geen lot.

Bij de postcodeloterij vallen de kleine prijzen (consumptiebon) op alle verkochte loten in die straat. De grote prijzen worden toegekend aan een specifiek lot, met lotnummer achter de postcode. Soms valt alleen de helft van een hoofdprijs op een specifiek lot en wordt de rest verdeeld over de verkochte loten in de straat of in de wijk. Maar als je geen lot koopt kun je niet winnen.
pi_158843509
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 04:37 schreef Gerard_Geit het volgende:

[..]

Zelfs al zou ik een prijs hebben gewonnen kom ik sowieso liever niet met m'n gezicht op tv. Gewoon om te voorkomen dat er tientallen mensen mij eraan willen herinneren dat we vroeger bevriend waren en dat ze door hun autistische kat hun huis hebben moeten verkopen waardoor ze de operatie van hun labrador niet kunnen betalen omdat de auto kapot is gegaan en ze nu geld nodig hebben
Wat dan nog, als jij zo bent om er op in te gaan.
pi_158843550
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 11:16 schreef Coritchando het volgende:

Zou het in het verleden al vaker zijn gebeurt dat er niks af te boeken viel dan?
  dinsdag 5 januari 2016 @ 13:32:19 #294
3542 Gia
User under construction
pi_158845415
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou het in het verleden al vaker zijn gebeurt dat er niks af te boeken viel dan?
Daar ben ik ook benieuwd naar. En of de pcl automatische incasso's van een bepaalde maand alsnog afschrijft als het saldo weer aangevuld is.
Als men dát aan kan tonen, dan moet iemand die met automatische incasso meespeelt, altijd ook mee winnen. Kan het zelf niet nakijken, wij staan vrijwel nooit rood.
pi_158845733
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:32 schreef Gia het volgende:
En of de pcl automatische incasso's van een bepaalde maand alsnog afschrijft als het saldo weer aangevuld is.
Maar dat gebeurd dus niet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2016 @ 13:57:40 #296
43556 miss_dynastie
pi_158846047
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:44 schreef hottentot het volgende:

[..]

Maar dat gebeurd dus niet.
Maar al gebeurt het wel... een autoverzekering doet dat ook bijvoorbeeld, terwijl ze de dekking voor de periode waarin de verzekering opgeschort was niet herstellen. Ik vraag me dus af of zelfs dat een punt zou bewijzen...
pi_158846099
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:57 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar al gebeurt het wel... een autoverzekering doet dat ook bijvoorbeeld, terwijl ze de dekking voor de periode waarin de verzekering opgeschort was niet herstellen. Ik vraag me dus af of zelfs dat een punt zou bewijzen...
Als ze het afschrijven, dan dient men de overeenkomst na te komen en ook e loten te leveren en dan heeft die man geldige loten in zijn bezit en kan geld gaan eisen. Maar men doet dit niet, dus is het ook geen factor van belang.

En een autoverzekering is een slechte vergelijking, je bent namelijk ook verzekerd op het moment dat een eerste incasso mislukt, het is niet dat zij gelijk ophouden met het product te leveren. Onvergelijkbaar dus.
  Moderator dinsdag 5 januari 2016 @ 14:00:24 #298
45833 crew  Fogel
pi_158846104
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 13:57 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een autoverzekering hetzelfde als een lot in een loterij?
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2016 @ 14:03:56 #299
43556 miss_dynastie
pi_158846172
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 14:00 schreef Fogel het volgende:

[..]

Sinds wanneer is een autoverzekering hetzelfde als een lot in een loterij?
Niet. Maar het is wel een voorbeeld waar het niet voldoen aan je betalingsverplichting zorgt voor opschorting van zijde van je wederpartij, die ook als je alsnog betaalt niet alsnog aan zijn verplichting hoeft te voldoen. Het geldt ook voor een rechtsbijstand- of aansprakelijkheidsverzekering, om maar een niet-verplichte verzekering te noemen.
pi_158846371
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2016 12:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Daar zijn al meerdere rechtszaken over geweest, en allen zijn verloren.

http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:PHR:2006:AY7919

Bijvoorbeeld (dit voorbeeld is wat ingewikkelder, maar het hof is zeer duidelijk dat het de verantwoording is van de deelnemer om te zorgen dat er betaald word.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')