Dat had ik eerder moeten weten, is een ellende om er zo vanaf te komen hoor, deed iemand aan mee en was overleden.quote:Op maandag 4 januari 2016 13:43 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee, want zoals al eerder in dit topic is gemeld word je abonnement na 3 mislukte opvolgende incasso's automatisch stopgezet.
Incasso intrekken werkt net zo goed en is wat simpelerquote:Op maandag 4 januari 2016 13:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat had ik eerder moeten weten, is een ellende om er zo vanaf te komen hoor, deed iemand aan mee en was overleden.
Dat heeft ons toch een hoop werk gekost om ervan af te komen, er bleef namelijk 1 persoon over.
Als ik dat geweten had had ik die gewoon zijn rekening laten kaalplukken 3X
Achteraf gezien wel denk ik ja, maar of we bij dat soort mensen horen weet ik nog zo net niet?quote:Op maandag 4 januari 2016 13:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Incasso intrekken werkt net zo goed en is wat simpeler
Als die jongen een brood zou willen kopen zonder geld zou hem dat lukken?quote:Op maandag 4 januari 2016 14:01 schreef Vallon het volgende:
Ik blijf mij verbazen over het denkpatroon. Dat die jongen niet zo moeilijk moet doen.
Die jongen doet niet moeilijk, hij deed mee aan de loterij maar kon vanwege geldtekort niet meespelen. Wat is daar zo moeilijk aan om te berijpen dat dit niet klopt ?
Dat het zijn schuld is dat geld te kort heeft, Ja en nog 's Ja. Maar het is onbegrijpelijk dat zijn postcode wel meedoet in de trekking.
Het feit is nu dat wanneer je niet meespeelt, al of niet vanwege niet betalen, doe je toch mee aan de PCL waar je dan in wordt betrokken (de buurt is immers in juichstemming)
De postcode waar je woont, doet namelijk mee aan de trekking zodra je buren wel meespelen. Alleen dat feit telt want die postcode doet dan mee of je nu wel of niet meespeelt.
Die postcode identificeert en/of localiseert jou ook als persoon waarmee je belandt in een ongewenste confrontatie zoals niet winnen in een loterij. Je kan je niet onttrekken aan het verliezen omdat de (wel winnende) omgeving dat benadrukt.
Loterijen op basis Huidskleur, Geboortedatum, Autokentekens, BSN-nummer en Telefoonummers etc.etc zijn sws verboden omdat die alleem een associatie hebben van persoonlijke (levens)omstandigheden. Waarom de PostCode loterij dan wel is toegestaan is mij een volstrekt raadsel. De PCL maakt gebruik van een maas in de privacywet, omdat je zelf eventueel je meespelende postcode kunt veranderen en zo kan doen of je ergens anders woont)
Wanneer je nl. niet meespeelt en jouw postcode toch wint, deel je niet mee in de prijzen maar je bent verliezer in het feest waar je niet bij betrokken wenst te worden.
Dat heeft niets maar dan ook niets te maken met jaloezie. Je moet geen feest organiseren en degenen die niet meespeelden klip-en-klaar als verliezer neerzetten.
Misschien is dat gevoel beter herkenbaar wanneer je dat vergelijkt dat je niet werd uitgekozen en iedereen dat wist. Zeggen dat je daar maar aan moet wennen is, snap je niets van basisrechten en is een verdere dsicussie zinloos.
Dat niet (kunnen) meespelen maar wel meedoen is niet zielig maar misbruik maken van iemands psyche..... jij verliest als over een jezelf afgeroepen straf omdat jij niet mee wilde spelen![]()
NB: Het gaat mij niet om zieltjes te winnen of die te overtuigen maar puur en alleen de stelling dat niet meespelen moet resulteren in niet meedoen aan een loterij.
Verklaar: "Dat soort mensen"quote:Op maandag 4 januari 2016 14:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Achteraf gezien wel denk ik ja, maar of we bij dat soort mensen horen weet ik nog zo net niet?
Ik denk me dat men dan wel vaak een schrijven gaat krijgen van die lotterij, daar zou ik niet mee aangemaakt willen worden.quote:
Je snapt het accent niet of ik ben onduidelijk.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als die jongen een brood zou willen kopen zonder geld zou hem dat lukken?
Sterker nog als hij een kwartje te kort komt zou hij dat brood krijgen bij een vreemde bakker!quote:Op maandag 4 januari 2016 14:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je snapt het accent niet of ik ben onduidelijk.
Brood mooi voorbeeld. Geen geld is geen brood, akkoord maar het is onjuist wanneer de bakker zomaar op jouw deur een plakkaat kan plakken dat jij geen brood hebt gekregen omdat je geen brood wilde of kon betalen..
Nee man, je krijgt alleen een volledig automatisch kort briefje dat het abonnement is stopgezet wegens mislukte incasso'squote:Op maandag 4 januari 2016 14:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk me dat men dan wel vaak een schrijven gaat krijgen van die lotterij, daar zou ik niet mee aangemaakt willen worden.
Vermoed zelfs wel dreigingen of evt deurwaarders, maar dat weet ik ja immers niet daar ik daar niet mee afgemaakt wil zijn.
Hallo, wel FF bij (jouw) voorbeeld of situatie blijven. Geen geld is niet meespelen en moet je ook niet (ongewenst kunnen) meedoen.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Sterker nog als hij een kwartje te kort komt zou hij dat brood krijgen bij een vreemde bakker!
En dit is het geval hij had geld te kort op zijn rekening, uit en over!
Wat een onzin, alsof er in die straat stickers worden geplakt op deuren van mensen die niet meedoen...quote:Op maandag 4 januari 2016 14:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hallo, wel FF bij (jouw) voorbeeld of situatie blijven. Geen geld is niet meespelen en moet je ook niet (ongewenst kunnen) meedoen.
Je aanvulling klopt sws niet omdat er geen andere (postcodeloterij) bakker is.
Omdat hij onvoldoende geld heeft voor het brood, plakt de bakker een sticker - voor iedereen zichtbaar - op zijn voordeur, HIER GEEN BROOD leveren.
Ik kan je precies vertellen wie in die buurt geen prijs heeft gehad wat daarbij nog's door de media uitgebreid in een show, met die jongen als voorbeeld, wordt toegelicht.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat een onzin, alsof er in die straat stickers worden geplakt op deuren van mensen die niet meedoen...
En dat allemaal zonder toestemming?quote:Op maandag 4 januari 2016 14:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan je precies vertellen wie in die buurt geen prijs heeft gehad wat daarbij nog's door de media uitgebreid in een show, met die jongen als voorbeeld, wordt toegelicht.
quote:Nee, van de miljonairs uit de buurt heb ik niets gehoord. Het was wel tof geweest als ze het me financieel mogelijk hadden gemaakt om het aan te vechten.
Yep... en da's precies wat de PCL doet, door bijvoorbeeld met camera langs huizen te lopen waar niet gewonnen is.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dat allemaal zonder toestemming?
Precies. Doe al jaren niet meer mee. Toen ik wilde opzeggen lukte dat maar niet. Zelfs aangetekende brieven werkte niet. Totdat ik maar besloot om niet meer te betalen en de automatischje incasso stop zette. Daarna heb ik een aantal mails ontvangen dat mijn deelname zou stop gezet worden als ik niet betaalde. Lolquote:Op maandag 4 januari 2016 13:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat had ik eerder moeten weten, is een ellende om er zo vanaf te komen hoor, deed iemand aan mee en was overleden.
Dat heeft ons toch een hoop werk gekost om ervan af te komen, er bleef namelijk 1 persoon over.
Als ik dat geweten had had ik die gewoon zijn rekening laten kaalplukken 3X
Kom dat maak je me niet wijs, als ik niemand te woord wil staan doe ik dat niet, of was het de politie welke ze aanhouden deed?quote:
Je begint het te snappen.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kom dat maak je me niet wijs, als ik niemand te woord wil staan doe ik dat niet, of was het de politie welke ze aanhouden deed?
Niet iedere winnaar is automatisch in die show te zien.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan je precies vertellen wie in die buurt geen prijs heeft gehad wat daarbij nog's door de media uitgebreid in een show, met die jongen als voorbeeld, wordt toegelicht.
Juist dit dus, prijs afgeven en tot ziens!quote:Op maandag 4 januari 2016 14:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niet iedere winnaar is automatisch in die show te zien.
Je moet niet meedoen met de mediagekte als je wint.
Ik woon daar niet dus ken de mensen niet (persoonlijk) maar beetje buurt kent z'n buren erg goed en weet precies (met naam en toenaam) of je meespeelt .... anders lopen ze wel even langs... Hi Henk, waar was jij... heb je ook ¤1M of een fiets ....ooh... Nee. ach gut... speelde je niet mee of zo ?quote:Op maandag 4 januari 2016 14:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niet iedere winnaar is automatisch in die show te zien.
Je moet niet meedoen met de mediagekte als je wint.
Storten ze gewoon op de rekening waarvan het lot betaald is. Ze zien je bij de bank al aankomen met een paar gigantische en kleurrijke 'cheques'.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Juist dit dus, prijs afgeven en tot ziens!
En dan goed controleren of de prijs ook daadwerkelijk aankomt.
Zou het werkelijk zou men iemand geen beleggers op de hals gestuurd worden ernaar?quote:Op maandag 4 januari 2016 14:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Storten ze gewoon op de rekening waarvan het lot betaald is. Ze zien je bij de bank al aankomen met een paar gigantische en kleurrijke 'cheques'.
Oh, net beweerde je nog iets anders:quote:Op maandag 4 januari 2016 14:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik woon daar niet dus ken de mensen niet (persoonlijk) maar beetje buurt kent z'n buren erg goed en weet precies (met naam en toenaam) of je meespeelt .... anders lopen ze wel even langs... Hi Henk, waar was jij... heb je ook ¤1M of een fiets ....ooh... Nee. ach gut... speelde je niet mee of zo ?
De loterij die ooit was ingezet als buurt loterij, verdeeld een buurt in meedoeners en meespelers.
quote:Op maandag 4 januari 2016 14:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat staat hier?quote:Op maandag 4 januari 2016 14:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou het werkelijk zou men iemand geen beleggers op de hals gestuurd worden ernaar?
Een verzameling letters.quote:
Ah lag dus niet aan mijquote:Op maandag 4 januari 2016 14:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een verzameling letters.
Ik was al aan het wachten op een edit
Nog een keer..... jouw bakkers voorbeeld.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nee ik begrijp het nog steeds niet, licht het me toe!
Is daar de overheid in het spel geweest.
De prijs wordt verdeeld over alle geldige loten in de straat.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:02 schreef BeamofLight het volgende:
Maar wordt de prijs nu verdeeld over alle mensen-1 (dus dat ze allemaal een fractie meer krijgen)? Of betaalt de loterij nu die miljoentjes in totaal minder uit?
De rest van de buren denken nu niet: fuck wat erg van die jongen.... De gierigheid is dus al toegeslagenquote:Op maandag 4 januari 2016 15:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
De prijs wordt verdeeld over alle geldige loten in de straat.
Dus als er nu 20 geldige loten waren, en dat zouden er 24 zijn geweest, dan hebben ze nu allemaal wat meer.
Er moest 21.900.000 verdeeld worden in die postcode, bij 20 loten zou dat ¤ 1.095.000 per lot zijn, bij 24 loten zou dat ¤ 912.500 per lot zijn.
Dus degenen die wel gewonnen hebben, hebben meer gewonnen.
En daar zit waarschijnlijk ook het probleem voor de PCL... als ze deze meneer nog moeten uitbetalen moeten ze of de prijzen van de andere deelnemers naar beneden gooien, of ze moeten het "uit eigen zak" betalen.... voor zover dat bij de PCL bestaat.
quote:Op maandag 4 januari 2016 14:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Oh, net beweerde je nog iets anders:
[..]
Ik ken de mensen niet persoonlijk maar kan je zo de adressen wijzen die geen (hoofd)prijs hebben. Waar Gaston niet aanbelt, is bijna zeker dat of de mensen weg z\ijn of dat ze geen lot hadden.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Oh, net beweerde je nog iets anders:
[..]
Je krijg de prijs onder aftrek van kansspelbelasting, op je rekening gestort. De godganse wereld, zeker als je met je kop ergens bent geweest, weet je postcode en kan dus vermoeden dat je een flinke bak geld hebt gekregen. Allerlei instanties (en mensen) gaan je gelijk (af)rekenen.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Storten ze gewoon op de rekening waarvan het lot betaald is. Ze zien je bij de bank al aankomen met een paar gigantische en kleurrijke 'cheques'.
Het enige dat je zeker weet is dat de mensen die wel met hun prijs te zien zijn inderdaad een prijs hebben.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
Ik ken de mensen niet persoonlijk maar kan je zo de adressen wijzen die geen (hoofd)prijs hebben. Waar Gaston niet aanbelt, is bijna zeker dat of de mensen weg z\ijn of dat ze geen lot hadden.
Als ik de prijzen zo bekijk dan leverde iedere maand meegespeeld per lot per maand ¤ 74.406 op, het is alleen wel heel zuur dat hij de maanden die hij wel opgebouwd had dus ook niet gekregen heeft, ook al kon die extra trekking niet geïncasseerd worden.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:06 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
De rest van de buren denken nu niet: fuck wat erg van die jongen.... De gierigheid is dus al toegeslagen
Laat mijn of jouw gevoel nu weg. Wat ik voel, weet je niet en je weet ook niet of ik (multi)miljonair ben, een arme sloeber ben of slechts jaloers..... laat de typering weg die doet hier niet ter zake.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het enige dat je zeker weet is dat de mensen die wel met hun prijs te zien zijn inderdaad een prijs hebben.
Maar wat maakt het eigenlijk uit?
Geen lot, jammer. Wel een lot, prima. Het is niet zo moeilijk.
Neemt niet weg dat ik het een kloteloterij vind overigens.
Je doet niet mee door geen lot te kopen.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laat mijn of jouw gevoel nu weg. Wat ik voel, weet je niet en je weet ook niet of ik (multi)miljonauir ben of slechts jaloers.
Het gaat (mij) puur om het simpele feit dat meedoet aan een trekking (je woont daar nu eenmaal) wat je niet wilt. Ik heb het volle recht om ergens niet aan mee te doen.
Fout, met PCL speelt je dan idd niet maar doet wel mee.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je doet niet mee door geen lot te kopen.
Dat je postcode je lotnummer is indien je een lot zou kopen maakt daar verder niks voor uit.
Geen lot is geen prijs. Dat je weet dat je een prijs zou kunnen hebben gehad indien... Dat is juist de hele opzet van die loterij.
Maargoed, als je al 20 jaar met de lotto meedoet met dezelfde getallen en je vergeet een keer je lot in te leveren dan weer je ook dat je prijs zou hebben gehad. Ook in dat geval gewoon jammer.
Je weet ook niet of ik aan de postcodeloterij meedoe of waar ik woon en of ik wel met mijn eigen postcode meedoe ipv een verzonnen (maar geldige) postcode. Dus, so what!?quote:Op maandag 4 januari 2016 15:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Fout, met PCL speelt je dan idd niet maar doet wel mee.
Lotto is een compleet verkeerd voorbeeld, ik weet niet of laat staan met welke nummers jij meedoet of zelfs speelt.
Laat de subjectiviteit weg aub. Ik maak mij druk om het rationele aspect.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:25 schreef Fogel het volgende:
[..]
Je weet ook niet of ik aan de postcodeloterij meedoe of waar ik woon en of ik wel met mijn eigen postcode meedoe ipv een verzonnen (maar geldige) postcode. Dus, so what!?
Waarom maak je je hier zo druk over?
Ik zou er niet zo zeker van zijn want ik speel toch echt 100% zeker niet mee.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laat de subjectiviteit weg aub. Ik maak mij druk om het rationele aspect.
Ik weet 100% zeker dat jij, wanneer je ergens woont, met jou postcode meedoet in de postcode loterij. Wanneer ik jouw adres ken/weet, kan ik je vertellen of je gewonnen hebt of zou hebben, densoods bel ik even aan om het te vragen.
Je hele verhaal heeft niks met deze situatie te maken maar alleen met jouw haat tegenover de postcode loterij vanwege hun onsmakelijke business model.quote:Op maandag 4 januari 2016 14:01 schreef Vallon het volgende:
Ik blijf mij verbazen over het denkpatroon. Dat die jongen niet zo moeilijk moet doen.
Die jongen doet niet moeilijk, hij deed mee aan de loterij maar kon vanwege geldtekort niet meespelen. Wat is daar zo moeilijk aan om te berijpen dat dit niet klopt ?
Dat het zijn schuld is dat geld te kort heeft, Ja en nog 's Ja. Maar het is onbegrijpelijk dat zijn postcode wel meedoet in de trekking.
Het feit is nu dat wanneer je niet meespeelt, al of niet vanwege niet betalen, doe je toch mee aan de PCL waar je dan in wordt betrokken (de buurt is immers in juichstemming)
De postcode waar je woont, doet namelijk mee aan de trekking zodra je buren wel meespelen. Alleen dat feit telt want die postcode doet dan mee of je nu wel of niet meespeelt.
Die postcode identificeert en/of localiseert jou ook als persoon waarmee je belandt in een ongewenste confrontatie zoals niet winnen in een loterij. Je kan je niet onttrekken aan het verliezen omdat de (wel winnende) omgeving dat benadrukt.
Loterijen op basis Huidskleur, Geboortedatum, Autokentekens, BSN-nummer en Telefoonummers etc.etc zijn sws verboden omdat die alleem een associatie hebben van persoonlijke (levens)omstandigheden. Waarom de PostCode loterij dan wel is toegestaan is mij een volstrekt raadsel. De PCL maakt gebruik van een maas in de privacywet, omdat je zelf eventueel je meespelende postcode kunt veranderen en zo kan doen of je ergens anders woont)
Wanneer je nl. niet meespeelt en jouw postcode toch wint, deel je niet mee in de prijzen maar je bent verliezer in het feest waar je niet bij betrokken wenst te worden.
Dat heeft niets maar dan ook niets te maken met jaloezie. Je moet geen feest organiseren en degenen die niet meespeelden klip-en-klaar als verliezer neerzetten.
Misschien is dat gevoel beter herkenbaar wanneer je dat vergelijkt dat je niet werd uitgekozen en iedereen dat wist. Zeggen dat je daar maar aan moet wennen is, snap je niets van basisrechten en is een verdere dsicussie zinloos.
Dat niet (kunnen) meespelen maar wel meedoen is niet zielig maar misbruik maken van iemands psyche..... jij verliest als over een jezelf afgeroepen straf omdat jij niet mee wilde spelen![]()
NB: Het gaat mij niet om zieltjes te winnen of die te overtuigen maar puur en alleen de stelling dat niet meespelen moet resulteren in niet meedoen aan een loterij.
Maar m'n beste, jij doet wel mee aan de PCL tenzij je geen adres hebt in Nederland.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik zou er niet zo zeker van zijn want ik speel toch echt 100% zeker niet mee.
Waarom zou je aan willen bellen?
Je kan (blijkbaar) meespelen met een andere postcode dan waar je woont, hoe dacht je dat op te vangen met een aanbelactie?
Echt, wat maakt het uit of iemand al dan niet een prijs heeft gewonnen?
Volgens mij is zijn enige doel ook precies dat: het aantonen DAT het een onsmakelijk business model is.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:37 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Je hele verhaal heeft niks met deze situatie te maken maar alleen met jouw haat tegenover de postcode loterij vanwege hun onsmakelijke business model.
Ik denk dat de meeste mensen het daar wel mee eens zijnquote:Op maandag 4 januari 2016 16:01 schreef Zorro het volgende:
[..]
Volgens mij is zijn enige doel ook precies dat: het aantonen DAT het een onsmakelijk business model is.
Waar ik het overigens volledig mee eens ben.
Als eerder gezegd, je doet mee of je nu wel of niet hebt betaald om dan met een lot mee te kunnen spelen. Zelfs wanneer je nu een eigen postcode bedenkt, doe je nog steeds mee in het spektakel, ook dus wanneer je (g)een lot hebt gekocht.quote:Op maandag 4 januari 2016 15:37 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Je hele verhaal heeft niks met deze situatie te maken maar alleen met jouw haat tegenover de postcode loterij vanwege hun onsmakelijke business model.
Deze situatie is niet zo moeilijk te begrijpen:
A. Je betaald geld voor een lot en je maakt kans om te winnen
B. Heb je geen geld of wil je niet meedoen dan heb je geen lot en kun je geen geld winnen.
Jammer voor hem maar hij is zelf verantwoordelijk om er voor te zorgen dat hij genoeg geld op de rekening heeft staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |