Als niemand in je straat een lot heeft dan doet die postcode toch niet mee?quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is idd het meest vervelende aan de postcodeloterij... je doet sowieso mee, ook al heb je geen loten.
Was toch ook een keer gebeurd?quote:
Er vind geen inning van betalingen of levering van loten plaats na een trekking.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 23:18 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik zie wel twee interessante punten:
1. Wat doet de PCL normaal (als je niks wint) als het bedrag niet voor de trekking geïncasseerd kan worden en een paar dagen later wel, wordt het dan toch nog met terugwerkende kracht van de rekening afgeschreven? Als dit soort gevallen bestaan, dan is dat wel interessant voor een rechtszaak, want dan incasseert de PCL dus geld voor loten die nooit een prijs hebben kunnen krijgen. Dus spoor mensen op die niet op tijd hebben betaald, maar waar het na de trekking toch nog is afgeschreven!
Niets vreemds aan, die punten zijn alleen van belang nadat je lot winnend is gebleken, en deze man speelde niet mee.quote:2. De Postcodekanjer werkt iets ingewikkelder dan je zou denken. Het gaat er niet alleen om of je deze trekking hebt meegespeeld en met hoeveel loten, maar ook of je de vorige 13 trekkingen hebt meegedaan. Bij de 14 jaarlijkse trekkingen van de PCL krijg je 10 punten per trekking per lot, het totaal aantal gespaarde punten telt mee voor de verdeelsleutel van de prijs, zie voor details: http://www.postcodeloteri(...)njerpunten-waard.htm. De persoon in kwestie heeft wel de vorige 13 trekkingen meegespeeld en dus wel punten gespaard. Ben je al die punten kwijt als je een keer geen loten koopt? Dat is op zich vreemd, want iemand die in november is gestart met meespelen krijgt minder uitgekeerd omdat hij in januari t/m oktober niet meespeelde, maar iemand die in januari t/m oktober meespeelde en toen stopte en dus wel kanjerpunten heeft gespaard krijgt helemaal niks.
Je doet mee maar speelt niet omdat je nu eenmaal een postcode hebt, al was het maar 4 cijfers.quote:Op zondag 3 januari 2016 02:00 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Als niemand in je straat een lot heeft dan doet die postcode toch niet mee?
Wat een sneu figuur ben jij, en kennelijk ook nog exemplarisch voor Nederland, ik heb ook vrienden/familie die miljonair zijn, maar denk je nu echt dat mij dat uitmaakt? Je doet of je voor het leven getekend bent als je buren miljonair worden.quote:Op zondag 3 januari 2016 03:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je doet mee maar speelt niet omdat je nu eenmaal een postcode hebt, al was het maar 4 cijfers.
De grotere prijzen vallen idd op straat (= 6 posities postcode) niveau maar ander (wijk)prijzen gaan op 4 cijfers. Echt serieuze prijzen vallen daarbij op huisnummer wat wordt verdeeld over het aantal loten op dat huisnummer. Wanneer iemand in Rotterdam meespeelt op jouw postcode in Urk, doet die postcode zeker mee. Ook dus wanneer niemand verder in Urk zelf meespeelt.
Hieronder lange blaatmodus.....voor wat meer achtergrond & info (moet toch wachten op een jaarbackup).
Kan mij nog wel herinneren dat buren zeiden leuk hè ik heb xyz (lamp of fiets) , oohhh jij niet en dan met een rare blik wegkijken en zeggen dat ze het zielig vinden.
Ik vind het vervelend dat ik mij niet kan onttrekken aan "prijzen" puur en alleen omdat ik niet heb betaald voor een lot maar wel met een herkenbare code (die mij min of meer identificeert) meespeel. Feitelijk het topic hier van de jongen die geen loten heeft betaald.
Het wordt met het jaar erger omdat mijn buren bijna allemaal meespelen . Tegenwoordig met soms wel 10 loten en ik ieder keer (echt) hoop dat hij hier absoluut niet valt.
Tot op heden heb ik 'geluk' gehad maar ben serieus "bang" voor de dag dat er hier een serieuze wijk/straatprijs valt, ik kan dan psychisch wel inpakken.
Het probleem kan ik oplossen om mee te spelen..... wat ik totaal belachelijk vind.
Iemand die willekeurig meespeelt SL, Bingo, BGL, Lotto speelt mee op whatever uitgegeven nummer wat totaal losstaat van mijn (publiekelijk) herleidbare identiteit.
Valt er een prijs dan zijn alleen de winnaars (deels en zeer beperkt) globaal identificeerbaar.
Het is onbekend of ik daaraan al of niet aan meespeel(de), laat staan als winnaar/verliezer meedeel(de).
Met de PCL is dat anders. Wanneer mijn buren winnen, staat dat ergens in de krant of komt de TV langs en nemen mensen voetstoots aan dat ik ook wel iets heb gewonnen. Wat dan dus niet het geval is. Verder worden mensen die konden winnen maar niet meespeelden, al gauw als loosers afgeschilderd. Neem de reacties maar die worden uitgespuugd.
Ik moet dan het niet meespelen, gaan verklaren/uitleggenen dat vooral zelf verwerken.
Dat vind ik uiterst vervelend, zelfs een zware inbreuk op mijn privacy en hetzelfde effect wanneer wordt genoteerd dat ik niet aan de straatcollecte heb meegedaan.
Kern is: ik kan mij niet onttrekken aan het meedoen.
Er zijn rechtszaken geweest die vanwege ontbreken van billijke privacy wetgeving, tot op heden zijn gewonnen door de PCL. Stel dat ze een loterij zouden doen op willekeurige "achternaam" zou dat geheid en gelijk worden verboden.
Ze hebben een bak aan advocatenen ik beschik niet over de middelen of kennis dat met voldoende kans aanhangig te maken.
De smerigtruc die ze juridisch uithalen is nl dat ieder persoon in heel Nederland het vrij staat om met eender welke gekozen postcode en huisnummer mee te spelen. Het subnummer is dan een volgnummer van het aantal loten op de postcode met huisnummer. Woon je in Maastricht kan je dus kiezen om in Den Helder mee te spelen etc.etc.....
Er is dus volgens de rechter, juridisch gezien geen harde verplichting omdat je feitelijk kan "kiezen" waar je meespeelt. De rechter gaat (imho opzettelijk?) voorbij aan de psychische druk en het vaste gegeven dat men normaliter niet met een andere postcode dan de eigen postcode zal meespelen.
Echt he en maar zoveel mogelijk de schuld voor zijn falen bij een andere partij neerleggen. Ik speel ook niet mee en zou m'n buren feliciteren en verder gaan met m'n leven. Ik zou wel weten bij wie ik de volgende keer een kopje suiker leen.quote:Op zondag 3 januari 2016 09:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat een sneu figuur ben jij, en kennelijk ook nog exemplarisch voor Nederland, ik heb ook vrienden/familie die miljonair zijn, maar denk je nu echt dat mij dat uitmaakt? Je doet of je voor het leven getekend bent als je buren miljonair worden.
Moet je waarschijnlijk wel ver reizen - de meeste miljonairs zullen wel wegverhuizenquote:Op zondag 3 januari 2016 09:52 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Echt he en maar zoveel mogelijk de schuld voor zijn falen bij een andere partij neerleggen. Ik speel ook niet mee en zou m'n buren feliciteren en verder gaan met m'n leven. Ik zou wel weten bij wie ik de volgende keer een kopje suiker leen.
De deelnemer komt zijn verplichting om op tijd te betalen niet na, als ze wel zouden uitkeren zou niemand meer betalen.quote:Op zondag 3 januari 2016 09:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dan zou de PCL dus wel geld afschrijven maar er geen tegenprestatie voor hoeven leveren ?
Als dat waar is dan zou je verwachten dat de pcl wel verplicht om de deelnemer tijdig te informeren dat de inning mislukt is zodat hij nog actie kan ondernemen.quote:Op zondag 3 januari 2016 09:38 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dan zou de PCL dus wel geld afschrijven maar er geen tegenprestatie voor hoeven leveren ?
Tsja, dat lijkt me dan wel logisch dat het dan te laat is.quote:Toen Kamal zijn bankrekening ging checken, ontdekte hij de incassofout. "Ik heb toen meteen geld overgemaakt aan de Postcodeloterij. Maar blijkbaar was ik toch te laat.
Ik hoop van wel. Interessante zaak.quote:Of hij nog stappen gaat ondernemen, weet de Limburger niet.
Kan meevallen. Iemand kan geld op een spaarrekening hebben staan en toch op zeker moment een keer rood staan op z'n betaalrekening.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:25 schreef Twiitch het volgende:
Iemand die op enig punt van de maand minder dan 30¤ op z'n rekening heeft staan moeten ze ook geen miljoenen geven. Dat is na een jaar alweer verpatst.
Dan is het wachten op de eerste die zijn prijs in de gewone trekking misloopt omdat zij meerdere trekkingen tegelijk af willen schrijven, en er niet zoveel geld op stond, maar wel genoeg voor de normale trekking welke nu ook word gemist.quote:Op zondag 3 januari 2016 09:50 schreef Leandra het volgende:
De PCL moet eens beginnen het aantal incasso's te beperken tot 12, dan kun je tenminste op een normale manier zien of de afschrijving voor die maand gelukt is.
Ik zou d'r toch beetje een Crack gevoel van krijgen, een forse downer na een beste upper.quote:Op zondag 3 januari 2016 11:29 schreef koningshof111 het volgende:
Ach, hij is wel even in de waan geweest rijk te zijn. Heb ik nooit gehad, dus is ook wat waard.
Kansloos, ik zie geen enkele grond waarom hij zelfs maar een kans zou hebben.quote:
Ik zie in dit topic genoeg aanknopingspunten staan om er eens in te duiken. Kan sowieso geen kwaad, niks te verliezen.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Kansloos, ik zie geen enkele grond waarom hij zelfs maar een kans zou hebben.
Ik zie er geen enkele maar als jij ze nog een keer wil duiden zou dat fijn zijn, ik zie wel feiten waarom deze man kansloos is, (de voorwaarden die aan duidelijkheid niets te wensen overlaten) En niets te verliezen, nou ja het is niet dat het gratis is om rechtszaken te voeren, vooral niet als je verliest en ook de kosten van de ander moet dragen.quote:Op zondag 3 januari 2016 12:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik zie in dit topic genoeg aanknopingspunten staan om er eens in te duiken. Kan sowieso geen kwaad, niks te verliezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |