SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CastSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Officiële beeldenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Kassa rinkelt idd goed, wereldwijd staat de teller nu op $765,860,329
En dan moet de film in china nog uitkomen."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
Gaat de goede kant op idd
Volgende week toch nog eens gaan. En daarna vast nog wel een keer
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter![]()
Ben er gisteren geweest en ben echt positief verrast. De sfeer van de film was veel meer vergelijkbaar dan 4, 5 en 6.All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.![]()
Met IV V VI of juist I II III ?quote:Op donderdag 24 december 2015 23:31 schreef davako het volgende:
Ben er gisteren geweest en ben echt positief verrast. De sfeer van de film was veel meer vergelijkbaar dan 4, 5 en 6.
Durf nogsteeds niet te gaan. Bang voor teleurstelling en weggegooid geld.![]()
Ik vond het qua sfeer inderdaad voelen als de originele trilogie. Is echt een continuatie daarvan. Het camerawerk is wel dynamischer, het volgt de actie helemaal. Maar dat is juist positief, naar mijn mening. De effects zijn allemaal prima in orde. En het acteerwerk is echt sterk, beste van alles van Star Wars dat ik tot nu toe heb gezien. Er is echt geen enkele acteur die buiten de boot valtquote:Op vrijdag 25 december 2015 00:42 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Met IV V VI of juist I II III ?
Durf nogsteeds niet te gaan. Bang voor teleurstelling en weggegooid geld.
Het verhaal is alleen niet bijster origineel, je ziet bepaalde dingen echt ver van te voren aankomen. Dat is misschien het enige kritiekpuntje dat ik kan bedenken. Maar goed, deze film is dan ook de opstart voor een nieuwe trilogie, maar het moet natuurlijk niet zo drie films blijven. Ik wil wat WTF-plottwists.
Ik zou gewoon gaan als ik jou was. Het is sowieso beter dan alle prequels.![]()
Met IV V VI, vond het zeker niet op I II III lijken.quote:Op vrijdag 25 december 2015 00:42 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Met IV V VI of juist I II III ?Gezien de, over het algemeen, positieve reacties lijkt me niet dat je daar bang voor hoeft te zijn.quote:Durf nogsteeds niet te gaan. Bang voor teleurstelling en weggegooid geld.
Persoonlijk vind ik het, op TESB na, de beste SW.![]()
De oude films. Ik was ook erg bang voor een teleurstelling maar was echt positief verrast.quote:Op vrijdag 25 december 2015 00:42 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Durf nogsteeds niet te gaan. Bang voor teleurstelling en weggegooid geld.All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.![]()
Persoonlijk vind ik de film minstens net zo goed als IV, mogelijk zelfs als Vquote:Op vrijdag 25 december 2015 00:42 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Durf nogsteeds niet te gaan. Bang voor teleurstelling en weggegooid geld.![]()
Ik zet hem net onder V, maar die heeft nostalgie meequote:Op vrijdag 25 december 2015 07:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de film minstens net zo goed als IV, mogelijk zelfs als V
btw paar dingen die me gisteren opvielen;
1. Als Rey al Luke's dochter is is haar moeder in ieder geval van de Empire zijde... alleen die hebben nml een Brits accent. Zou erop kunnen duiden dat ze wellicht toch iets met Mara Jade doen?
2. In het eindgevecht met Ren zodra Rey de winnende hand krijgt en Ren op de grond ligt hoor je even datzelfde duistere gebrom als wanneer Ren zijn krachten gebruikt. Leuk detail
ook nog even op de ogen van Ren gelet tijdens dat gevecht, maar je ziet geen flitsen dark-side-corruption. alleen het paarse schijnsel veroorzaakt door de twee lightsabers."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
En Obi-Wan. En C3PO. En Wedge (wanneer hij niet gedubbed werd).quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:01 schreef Ceased2Be het volgende:
1. Als Rey al Luke's dochter is is haar moeder in ieder geval van de Empire zijde... alleen die hebben nml een Brits accent. Zou erop kunnen duiden dat ze wellicht toch iets met Mara Jade doen?The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Hmm okay Obi-Wan is een beetje dubieus in dat rijtjequote:Op vrijdag 25 december 2015 11:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En Obi-Wan. En C3PO. En Wedge (wanneer hij niet gedubbed werd).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Boh, begint er op te lijken dat deze film wel eens 1 miljard dollar kan gaan binnenhalen in de VS.
Disney verwacht tevens 5 miljard aan merchandising omzet van SW in het komende jaar![]()
Dat Disney de rechten voor 4 miljard kocht was de deal of the century.
Ik gok dat alle films met DVD, TV, merchandising en andere licenties samen wel 50 miljard hebben opgeleverd als je inflatie meerekent.
Daar kan je wat serieuze echte ruimte projecten mee bouwen.. Al is voor een death star nog wat meer nodig![]()
![]()
death star maken is ook niet zo handig. Worden steeds maar opgeblazen.quote:Op vrijdag 25 december 2015 13:08 schreef VacaLoca het volgende:
Boh, begint er op te lijken dat deze film wel eens 1 miljard dollar kan gaan binnenhalen in de VS.
Disney verwacht tevens 5 miljard aan merchandising omzet van SW in het komende jaar![]()
Dat Disney de rechten voor 4 miljard kocht was de deal of the century.
Ik gok dat alle films met DVD, TV, merchandising en andere licenties samen wel 50 miljard hebben opgeleverd als je inflatie meerekent.
Daar kan je wat serieuze echte ruimte projecten mee bouwen.. Al is voor een death star nog wat meer nodig
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
Juist niet, aangezien Obi-Wan al een Jedi Master was toen de republiek nog bestondquote:Op vrijdag 25 december 2015 12:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hmm okay Obi-Wan is een beetje dubieus in dat rijtje.
![]()
Klopt. Ook één van de redenen waarom de Amerikaanse regering er geen één gaat bouwen. Officieel.quote:Op vrijdag 25 december 2015 13:37 schreef over_hedge het volgende:
[..]
death star maken is ook niet zo handig. Worden steeds maar opgeblazen.quote:This Isn't the Petition Response You're Looking For
By Paul Shawcross
The Administration shares your desire for job creation and a strong national defense, but a Death Star isn't on the horizon. Here are a few reasons:
The construction of the Death Star has been estimated to cost more than $850,000,000,000,000,000. We're working hard to reduce the deficit, not expand it.
The Administration does not support blowing up planets.
Why would we spend countless taxpayer dollars on a Death Star with a fundamental flaw that can be exploited by a one-man starship?
However, look carefully (here's how) and you'll notice something already floating in the sky -- that's no Moon, it's a Space Station! Yes, we already have a giant, football field-sized International Space Station in orbit around the Earth that's helping us learn how humans can live and thrive in space for long durations. The Space Station has six astronauts -- American, Russian, and Canadian -- living in it right now, conducting research, learning how to live and work in space over long periods of time, routinely welcoming visiting spacecraft and repairing onboard garbage mashers, etc. We've also got two robot science labs -- one wielding a laser -- roving around Mars, looking at whether life ever existed on the Red Planet.
Keep in mind, space is no longer just government-only. Private American companies, through NASA's Commercial Crew and Cargo Program Office (C3PO), are ferrying cargo -- and soon, crew -- to space for NASA, and are pursuing human missions to the Moon this decade.
Even though the United States doesn't have anything that can do the Kessel Run in less than 12 parsecs, we've got two spacecraft leaving the Solar System and we're building a probe that will fly to the exterior layers of the Sun. We are discovering hundreds of new planets in other star systems and building a much more powerful successor to the Hubble Space Telescope that will see back to the early days of the universe.
We don't have a Death Star, but we do have floating robot assistants on the Space Station, a President who knows his way around a light saber and advanced (marshmallow) cannon, and the Defense Advanced Research Projects Agency, which is supporting research on building Luke's arm, floating droids, and quadruped walkers.
We are living in the future! Enjoy it. Or better yet, help build it by pursuing a career in a science, technology, engineering or math-related field. The President has held the first-ever White House science fairs and Astronomy Night on the South Lawn because he knows these domains are critical to our country's future, and to ensuring the United States continues leading the world in doing big things.
If you do pursue a career in a science, technology, engineering or math-related field, the Force will be with us! Remember, the Death Star's power to destroy a planet, or even a whole star system, is insignificant next to the power of the Force.![]()
Heeft helemaal de sfeer van 4,5,6.quote:Op vrijdag 25 december 2015 00:42 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Durf nogsteeds niet te gaan. Bang voor teleurstelling en weggegooid geld.
Praktische effects, een geleefde wereld, leuke interactie tussen characters. De nieuwe acteurs zijn geweldig, de oude acteurs zijn goed. De actie is awesome en alles is mooi gefilmd.
Heb hem al 3 keer gezien. Voor mij is dit na Empire Strikes Back de beste Star Wars film.![]()
Verwachtingen zijn dat ze na dit weekend op 1 miljard wereldwijd staan. De drukte zal nog wel aanhouden de komende weken. Gaat echt bij Avatar in de buurt komen op deze manier.quote:Op vrijdag 25 december 2015 13:08 schreef VacaLoca het volgende:
Boh, begint er op te lijken dat deze film wel eens 1 miljard dollar kan gaan binnenhalen in de VS.![]()
Oh 1 miljard sowieso, waarschijnlijk 1.2 miljard na dit weekend. 550 miljoen VS, 650 miljoen abroad.quote:Op vrijdag 25 december 2015 15:20 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Verwachtingen zijn dat ze na dit weekend op 1 miljard wereldwijd staan. De drukte zal nog wel aanhouden de komende weken. Gaat echt bij Avatar in de buurt komen op deze manier.![]()
In de VS gaat die 100% boven Avatar (750 miljoen)quote:Op vrijdag 25 december 2015 15:24 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Oh 1 miljard sowieso, waarschijnlijk 1.2 miljard na dit weekend. 550 miljoen VS, 650 miljoen abroad.
Wereldwijd zie ik hem echter niet boven Avatar komen...![]()
Het is nog even wachten wat hij in China gaat doen, daar komt hij pas 9 Januari uit.quote:Op vrijdag 25 december 2015 15:32 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
In de VS gaat die 100% boven Avatar (750 miljoen)
Wereldwijd zie ik hem echter niet boven Avatar komen..."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Nee dat wordt idd lastiger, hangt nog even van China af. Furious 7 haalde daar meer geld op dan in de VS. Nu wordt er gezegd dat Star Wars niet zo leeft in China, maar las pas ook dit:quote:Op vrijdag 25 december 2015 15:32 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
In de VS gaat die 100% boven Avatar (750 miljoen)
Wereldwijd zie ik hem echter niet boven Avatar komen...
http://www.theguardian.co(...)uld-be-huge-in-china
Wordt dus beetje een verrassing wat het daar gaat doen.
Maar Avatar deed het in Europa bv ook extreem goed. Duitsland bv 170 miljoen, Star Wars lijkt daar eerder op 120 miljoen uit te komen. Avatar had China's 200 miljoen geeneens nodig.![]()
Neem daar maar vergif op in. Hopelijk verpesten de opvolgers het niet.quote:Op donderdag 24 december 2015 19:35 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik had ook liever JJ gewild, al was Looper best oké. Maar veel dingen die ik goed vond aan TFA waren hand van JJ vermoed ik (al weet ik dat natuurlijk niet zeker) en ik hoop dat het volgende deel meer in die stijl blijft.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Waarom zo laat?quote:Op vrijdag 25 december 2015 15:38 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Het is nog even wachten wat hij in China gaat doen, daar komt hij pas 9 Januari uit.Daar hoef je sowieso niet bang voor te zijn. Het is niet voor niets dat bijna iedereen lovend is en dat veel mensen zefls een tweede keer of vaker gaan.quote:Op vrijdag 25 december 2015 00:42 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Durf nogsteeds niet te gaan. Bang voor teleurstelling en weggegooid geld.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Net voor de 2e keer geweest, deze keer naar de Imax versie, met die beleving is de film helemaal super.
Ik heb ook op zitten letten naar hints over wie de ouders zijn van Rey en ik denk toch dat er een reële kans is dat het Han en Leia zijn. Onder meer doordat er niet echt een moment in de film zit dat het rustig verteld kan worden door Han of Leia en doordat ze dezelfde kennis als Han heeft over de Falcon en dat hij haar wilde inhuren. Ook wordt er naar gehint door te zeggen dat Han als een vader voor haar was.
Luke kan ook maar als hij echt de Jedi way of life heeft gekozen dan is dat onwaarschijnlijk. Bovendien zou het een betere wending aan het verhaal geven als er opnieuw een broer/zus band is maar nu 1 bij de Light side en 1 bij de dark side.![]()
Die Falcon, daar zou ik niets achter zoeken. Zij bestuurde dat ding op het moment dat Han aan boord kwam, hij zag dat ze talent heeft en hij is op haar gesteld.quote:Op vrijdag 25 december 2015 17:51 schreef 1shot1kill het volgende:
Net voor de 2e keer geweest, deze keer naar de Imax versie, met die beleving is de film helemaal super.
Ik heb ook op zitten letten naar hints over wie de ouders zijn van Rey en ik denk toch dat er een reële kans is dat het Han en Leia zijn. Onder meer doordat er niet echt een moment in de film zit dat het rustig verteld kan worden door Han of Leia en doordat ze dezelfde kennis als Han heeft over de Falcon en dat hij haar wilde inhuren. Ook wordt er naar gehint door te zeggen dat Han als een vader voor haar was.
Licht dat laatste eens toe? Ik heb de film slechts 1 ikeer gezien, wie zei dat Han als een vader voor Rey is?
Stel dat zij de dochter van Han en Leia zou zijn hoe kan het dan dat zij en haar broer elkaar niet kennen, dat haar broer werd getraind om een jedi te worden terwijl zij zich niets kan herinneren van die training en dat Han haar niet herkende of dit in ieder geval niet liet merken?Sowieso zullen ze familie zijn want dat hoort zo bij Star Wars, de vraag is alleen hoe ze aan elkaar verwant zijn.quote:Luke kan ook maar als hij echt de Jedi way of life heeft gekozen dan is dat onwaarschijnlijk. Bovendien zou het een betere wending aan het verhaal geven als er opnieuw een broer/zus band is maar nu 1 bij de Light side en 1 bij de dark side.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Omdat ik de Chinezen de film niet gun.quote:"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Dat overkwam JJ ook tijdens het eerste seizoen van Alias, hij had nogal veel geld besteed aan stunts (in de Disney-studio's).quote:Op donderdag 24 december 2015 22:51 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Ja die werd door veel mensen niet echt gewaardeerd. Het had wel veel humor. Die episode is puur gemaakt om kosten te besparen. Alles is in 1 studio opgenomen en met maar 2 acteurs. Ze zaten gigantisch over hun budget heen.
Ze hadden daarom een flashbackaflevering gemaakt waarin de protagonist (Sydney) werd verhoord.
Geweldig, regisseurs die nauwelijks naar het financiële plaatje kijken.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Han vroeg dat aan haar toen hij naar letterlijk net een paar uur kende en vlak nadat ze hem vertelde dat ze Rey heet, daar kan meer achter zitten.quote:Op vrijdag 25 december 2015 18:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die Falcon, daar zou ik niets achter zoeken. Zij bestuurde dat ding op het moment dat Han aan boord kwam, hij zag dat ze talent heeft en hij is op haar gesteld.
Licht dat laatste eens toe? Ik heb de film slechts 1 ikeer gezien, wie zei dat Han als een vader voor Rey is?
Stel dat zij de dochter van Han en Leia zou zijn hoe kan het dan dat zij en haar broer elkaar niet kennen, dat haar broer werd getraind om een jedi te worden terwijl zij zich niets kan herinneren van die training en dat Han haar niet herkende of dit in ieder geval niet liet merken?
[..]
Sowieso zullen ze familie zijn want dat hoort zo bij Star Wars, de vraag is alleen hoe ze aan elkaar verwant zijn.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu al niet meer weet wie het zei maar waarschijnlijk was het Leia, aangezien Rey met Finn niet meer heeft kunnen praten sinds Han dood ging, het natuurlijk niet Chewbacca was en verder heeft ze onscreen alleen nog contact gehad met Leia en de droids.
Ik weet niet hoe de leeftijden in de film moeten zijn maar Ben Solo lijkt al een flink aantal jaren Kylo Renn te zijn, dus hij zal rond de 30 moeten voorstellen, wat nog net kan met de tijd tussen deel 6 en 7, Rey lijkt hooguit een jaar of 18 en is als klein meisje op Jakku gedumpt. Als Ben voor de Sith is gevallen toen Rey nog klein was kan het zijn dat ze haar daar hebben achtergelaten om haar uit de klauwen van de Sith te houden net zoals Luke in deel 3. Het is veel speculatie maar ze houden de optie dat ze een Solo is zeker open in deze film en het kan ook best zijn dat ze dat nog niet besloten hadden voor ze met deel 8 begonnen.![]()
Het zal wel, maar ik hoop van niet, nu Kylo Ren al Han en Leia's zoon is. JJ heeft al gezegd dat Rey's achternaam met een reden nog onbekend is, dus 't zal wel een bekende naam zijn. Maar dan hoop ik eerder dat het Rey Fett is ofzoquote:
Rey Hutt![]()
![]()
Kylo Ren zei dat tegen haar op starkiller base nadat hij haar gedachten las.quote:Op vrijdag 25 december 2015 20:29 schreef 1shot1kill het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu al niet meer weet wie het zei maar waarschijnlijk was het Leia, aangezien Rey met Finn niet meer heeft kunnen praten sinds Han dood ging, het natuurlijk niet Chewbacca was en verder heeft ze onscreen alleen nog contact gehad met Leia en de droids.
'Han Solo. He's like a father to you. He will disappoint you.'"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
![]()
Dit stukje is een interessante theorie.
Die 2 minuten waar ie start dan, later hebben ze zelfs een theorie dat Finn Han zijn zoon is.
Vanaf 54 minuten weer een film technische aanwijzing dat Luke haar vader is.
[ Bericht 11% gewijzigd door 1shot1kill op 25-12-2015 22:54:39 ]![]()
Grappig dat je grootste bezwaar mbt Rey als dochter van Jabba is dat hij al te lang dood isquote:Op vrijdag 25 december 2015 21:26 schreef 1shot1kill het volgende:
Boba Fett en Jabba zijn gelukkig al te lang dood om haar vader te zijn.M'n vriendin zweert dat ze wat Yoda ziet in Rey
Maar alles wijst er natuurlijk op dat Rey een Skywalker of een Solo is ("The Force is strong in my family, my father has it, my sister etc etc"). Of blijkt dat gericht tegen Ben Solo?
Ik zou het gewoon leuk vinden als Rey's afkomst een mooie twist is. De kleindochter van Obi-wan. Of een afstammeling van een bad guy.
Grampalpatine!
Zo, nu heb ik iedereen in de saga genoemd, dus over 1,5 jaar kan ik sowieso roepen dat ik gelijk had![]()
![]()
Het is voor 99% zeker dat Bobba Fet de gebeurtenissen van Episode 6 heeft overleefd. In de EU was dat zeker zo maar ook in de nieuwe canon wordt er sterk naar gehint. Waarschijnlijk zien we hem snel terug in rebbels of een boek.quote:Op vrijdag 25 december 2015 21:26 schreef 1shot1kill het volgende:
Boba Fett en Jabba zijn gelukkig al te lang dood om haar vader te zijn.
Overigens denk ik dat Rey de dochter van Luke is. Er is vooraf aangegeven dat we in Episode 7,8 en 9 de familie Skywalker volgen. Dat zou betekenen dat Rey een Skywalker is. Lea leek Rey niet te herkennen dus dan blijft Luke over. Ook blijft het eigenaardig dat we niet hoorde wat Han voor antwoord gaf toen Maz vroeg wie het meisje is.![]()
Rey is sowieso een nakomeling van Skywalker, maar of dat via Luke of Leia loopt is de vraag. Qua naam past ze beter bij de Solo tak, Han Solo, Ben Solo, Rey Solo, allemaal 3 letterige voornamen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 00:21 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Grappig dat je grootste bezwaar mbt Rey als dochter van Jabba is dat hij al te lang dood isM'n vriendin zweert dat ze wat Yoda ziet in Rey
Maar alles wijst er natuurlijk op dat Rey een Skywalker of een Solo is ("The Force is strong in my family, my father has it, my sister etc etc"). Of blijkt dat gericht tegen Ben Solo?
Ik zou het gewoon leuk vinden als Rey's afkomst een mooie twist is. De kleindochter van Obi-wan. Of een afstammeling van een bad guy.
Grampalpatine!
Zo, nu heb ik iedereen in de saga genoemd, dus over 1,5 jaar kan ik sowieso roepen dat ik gelijk had![]()
![]()
Kleindochter Qui-Gon Jinnquote:Op zaterdag 26 december 2015 00:21 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Grappig dat je grootste bezwaar mbt Rey als dochter van Jabba is dat hij al te lang dood isM'n vriendin zweert dat ze wat Yoda ziet in Rey
Grampalpatine!
Wat ik heb begrepen is Rian Johnson ook een supergroot fan van de originele Star Wars films.quote:Op vrijdag 25 december 2015 17:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Neem daar maar vergif op in. Hopelijk verpesten de opvolgers het niet.![]()
Als Looper een indicatie is dan komt dit wel goed. Meer rust en opbouw, wat TFA imo een beetje rommelig maakte.quote:Op zaterdag 26 december 2015 08:22 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen is Rian Johnson ook een supergroot fan van de originele Star Wars films.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Daisy Ridley was 22 toen de film werd opgenomen.quote:Op vrijdag 25 december 2015 20:29 schreef 1shot1kill het volgende:
[..]
Han vroeg dat aan haar toen hij naar letterlijk net een paar uur kende en vlak nadat ze hem vertelde dat ze Rey heet, daar kan meer achter zitten.
Ik weet niet hoe de leeftijden in de film moeten zijn maar Ben Solo lijkt al een flink aantal jaren Kylo Renn te zijn, dus hij zal rond de 30 moeten voorstellen, wat nog net kan met de tijd tussen deel 6 en 7, Rey lijkt hooguit een jaar of 18 en is als klein meisje op Jakku gedumpt. Als Ben voor de Sith is gevallen toen Rey nog klein was kan het zijn dat ze haar daar hebben achtergelaten om haar uit de klauwen van de Sith te houden net zoals Luke in deel 3. Het is veel speculatie maar ze houden de optie dat ze een Solo is zeker open in deze film en het kan ook best zijn dat ze dat nog niet besloten hadden voor ze met deel 8 begonnen.
Een pikant detail: zij kreeg $460 000 plus een deel van de opbrengst als er meer dan een miljard USD in het laatje komt, Harrison Ford kreeg $25 000 000 plus 0,5% van de opbrengst. Harrison Ford deed het prima (ik was van tevoren een beetje bang voor Indiana Jones 4 achtige taferelen) maar ik zou toch niet stellen dat Ridley het minder goed deed. Anderzijds is haar deal ook zeker niet slecht voor een paar maanden werken. Het is meer dat het bedrag van Ford absurd hoog is.
De regisseur kreeg ongeveer 5 miiljoen USD maar een groter deel van de opbrengst. Als ik het goed heb dan ligt het omslagpunt op een opbrengst van ongeveer 1 miljard USD.
Nog twee details uit de opnames: Ford hield een gebroken been over aan een hydraulische deur die in de Millenium Falcon omlaag ging, Abrams kreeg een scheur in een wervel doordat hij probeerde die deur op te tillen.
Abrams heeft samen met ene Miranda de cantinemuziek gemaakt, Williams (verantwoordelijk voor dat hele bekende deuntje uit de originele trilogie) wou daar niet zijn vingers aan branden. Ik kan hem geen ongelijk geven, zie dat maar eens te evenaren.
[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-12-2015 13:09:27 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Ach ja, Harrison Ford kreeg 10.000 dollar voor A New Hope. Het was 1977, maar toch...quote:Op zaterdag 26 december 2015 11:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Daisy Ridley was 22 toen de film werd opgenomen.
Een pikant detail: zij kreeg $460 000 plus een deel van de opbrengst als er meer dan een miljard USD in het laatje komt, Harrison Ford kreeg $25 000 000 plus 0,5% van de opbrengst.![]()
Het ligt er zo dik bovenop dat ze Luke's dochter is dat ik hoop dat ze niet daarvoor kiezen. Ik hoop dat Rey ook gewoon een student was bij Luke zijn jedi academy en dat hij al zijn studenten of haar in het bijzonder naar een veilig onderkomen heeft moeten brengen en moeten mind-wipen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 01:59 schreef 1shot1kill het volgende:
[..]
Rey is sowieso een nakomeling van Skywalker, maar of dat via Luke of Leia loopt is de vraag. Qua naam past ze beter bij de Solo tak, Han Solo, Ben Solo, Rey Solo, allemaal 3 letterige voornamen.
Hier trouwens een erg toffe in-depth video over TFA. Ook over de vraag of Rey Luke's dochter is rond 1.09.30.
![]()
Hij kreeg ook o.a. 3 Indiana Jones films.quote:Op zaterdag 26 december 2015 12:19 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ach ja, Harrison Ford kreeg 10.000 dollar voor A New Hope. Het was 1977, maar toch...
Zo gaat dat, de eerste film waarin een ster schitters krijgt hij/zij een habbekrats en veel nieuwe grote rollen, bij latere films krijg hij/zij een groot vermogen en weinig nieuwe rollen.
Maar goed, wat moet een mens met nog eens 25 miljoen USD terwijl hij al zo stinkend rijk is. Ik zou het zelfs gratis doen in zo'n geval. Een leuke rol, doen wat je graag doet etc.
Who gives a fuck?ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Dat zou verklaren waarom ze al zo goed is op het moment dat ze nog niet eens heeft ontdekt dat ze dat talent heeft.quote:ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
ja, dat kwam toch echt pas lang nadat hij voor Star Wars getekend had.quote:Op zaterdag 26 december 2015 13:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij kreeg ook o.a. 3 Indiana Jones films.Nothing lasts forever but the certainty of change![]()
Het was waarschijnlijk wel een direct gevolg van die Star Wars films. His claim to fame en dezelfde regisseur/producent (zij het in samenwerking met Spielberg als ik me niet vergis). Zo zullen ook voor Daisy Ridley heel erg veel deuren opengaan dankzij deze ene film (of trilogie), films waarvoor ze wel vele miljoenen USD's betaald krijgt. We gaan haar in veel toekomstige A-films zien en een deel van die films zal zeer populair worden, zolang ze niet zelf besluit te stoppen met acteren of overlijdt of zo.quote:Op zaterdag 26 december 2015 13:16 schreef Tokus het volgende:
[..]
ja, dat kwam toch echt pas lang nadat hij voor Star Wars getekend had.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Hier wat scenes uit Casualty.
Ze doet het aardig maar ik zie dat grote talent hier nog niet. Erg goed gecast?ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
het verschil is natuurlijk wel dat toen Ford in 197x tekende voor Star Wars, het totaal niet zeker was of die film het wel goed zou doen. In het geval van Daisy Ridley ligt dat wel heel wat anders.quote:Op zaterdag 26 december 2015 13:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het was waarschijnlijk wel een direct gevolg van die Star Wars films. His claim to fame en dezelfde regisseur/producent (zij het in samenwerking met Spielberg als ik me niet vergis). Zo zullen ook voor Daisy Ridley heel erg veel deuren opengaan dankzij deze ene film (of trilogie), films waarvoor ze wel vele miljoenen USD's betaald krijgt. We gaan haar in veel toekomstige A-films zien en een deel van die films zal zeer populair worden, zolang ze niet zelf besluit te stoppen met acteren of overlijdt of zo.
Echter, hoeveel succesvolle films hebben Jake Lloyd en Haiden Christensen nog gemaakt?
Harrison Ford is een beetje de uitzondering in het hele verhaal, alleen zijn filmcarrière is echt geslaagd. Mark Hamill? tsja, weinig echt noemenswaardig de eerste 15 jaar na A New Hope. Carrie Fisher? Die kon niet met het succes omgaan.
Nathalie Portman en Ewan McGregor waren al behoorlijk gevestigde namen voordat ze aan de prequels begonnen.Nothing lasts forever but the certainty of change![]()
Harrison Ford heeft meer talent als acteur dan Mark Hamill en Carrie Fisher. Zo'n film biedt een podium om je talent te laten zien, je moet wel het talent hebben om daar de vruchten van te plukken. Voor een goede acteur geldt hetzelfde als voor een goede voetballer, je hoeft er geen drol van te begrijpen om te zien dat iemand het heel erg goed kan, nadat zo'n film is uitgekomen weten mensen het. Bij de eerste SW films zag iedereen het bij Harrison Ford, nu ziet iedereen het bij Ridley. Geen twijfel over mogelijk. Van de overige (relatief) nieuwe acteurs durf ik niet te voorspellen hoe het hen zal vergaan maar voor haar zal dit een platform zijn naar meer grote rollen. Ze kan acteren, ze heeft de looks, ze is geschikt voor actierollen en dramatische rollen en volgens mij werkt enige comedy ook nog wel voor haar.quote:Op zaterdag 26 december 2015 13:42 schreef Tokus het volgende:
[..]
het verschil is natuurlijk wel dat toen Ford in 197x tekende voor Star Wars, het totaal niet zeker was of die film het wel goed zou doen. In het geval van Daisy Ridley ligt dat wel heel wat anders.
Echter, hoeveel succesvolle films hebben Jake Lloyd en Haiden Christensen nog gemaakt?
Harrison Ford is een beetje de uitzondering in het hele verhaal, alleen zijn filmcarrière is echt geslaagd. Mark Hamill? tsja, weinig echt noemenswaardig de eerste 15 jaar na A New Hope. Carrie Fisher? Die kon niet met het succes omgaan.
Nathalie Portman en Ewan McGregor waren al behoorlijk gevestigde namen voordat ze aan de prequels begonnen.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Dat zegt niets over haar leeftijd in de film, Mark Hamill was ook al midden 20 toen hij in de eerste film speelde maar de Luke die hij toen speelde was pas 17.quote:Op zaterdag 26 december 2015 11:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daisy Ridley was 22 toen de film werd opgenomen.Dat is ook te verklaren doordat ze zich tegen Kylo Ren verzet als hij in haar hoofd wil kijken en ze dit weet om te draaien en in zijn hoofd kijkt, daardoor is het mogelijk dat ze ook heeft gezien hoe hij de force gebruikt en weet ze daarom hoe het moet.quote:Op zaterdag 26 december 2015 13:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zou verklaren waarom ze al zo goed is op het moment dat ze nog niet eens heeft ontdekt dat ze dat talent heeft.![]()
Dit is wel typisch de stijl van casualty, meer soap dan dramaquote:Op zaterdag 26 december 2015 13:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hier wat scenes uit Casualty.
Ze doet het aardig maar ik zie dat grote talent hier nog niet. Erg goed gecast?
Kwak![]()
Voor Indiana Jones was Tom Selleck gecast, maar dat ging niet door vanwege zijn verplichten voor Magnum PI. Last-minute is toen voor Ford gekozen..quote:Op zaterdag 26 december 2015 13:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het was waarschijnlijk wel een direct gevolg van die Star Wars films. His claim to fame en dezelfde regisseur/producent (zij het in samenwerking met Spielberg als ik me niet vergis). Zo zullen ook voor Daisy Ridley heel erg veel deuren opengaan dankzij deze ene film (of trilogie), films waarvoor ze wel vele miljoenen USD's betaald krijgt. We gaan haar in veel toekomstige A-films zien en een deel van die films zal zeer populair worden, zolang ze niet zelf besluit te stoppen met acteren of overlijdt of zo.![]()
Waarom dachten ze aan Ford? Omdat hij het goed deed bij Star Wars en GL hem goed kende?quote:Op zaterdag 26 december 2015 15:53 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Voor Indiana Jones was Tom Selleck gecast, maar dat ging niet door vanwege zijn verplichten voor Magnum PI. Last-minute is toen voor Ford gekozen..
Een lucky break voor Indiana Jones, ik kan me niet voorstellen dat die trilogie zo goed zou zijn geslaagd zonder Harrison Ford, die rol zat hem als gegoten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
daar had ze al the Forcequote:Op zaterdag 26 december 2015 15:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dit is wel typisch de stijl van casualty, meer soap dan drama![]()
George Lucas wilde Ford eigenlijk juist niet omdat hij niet te vaak met dezelfde acteurs wilde werken. Steven Spielberg heeft het er, gelukkig, doorgedrukt. Overigens was hij ook voor Spielberg tweede keus hoor.quote:Op zaterdag 26 december 2015 16:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom dachten ze aan Ford? Omdat hij het goed deed bij Star Wars en GL hem goed kende?
Een lucky break voor Indiana Jones, ik kan me niet voorstellen dat die trilogie zo goed zou zijn geslaagd zonder Harrison Ford, die rol zat hem als gegoten.![]()
toen was het ook niet duidelijk dat het 3 delen zou wordenquote:Op zaterdag 26 december 2015 17:49 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
George Lucas wilde Ford eigenlijk juist niet omdat hij niet te vaak met dezelfde acteurs wilde werken. Steven Spielberg heeft het er, gelukkig, doorgedrukt. Overigens was hij ook voor Spielberg tweede keus hoor.![]()
Interessant om te weten.quote:Op zaterdag 26 december 2015 17:49 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
George Lucas wilde Ford eigenlijk juist niet omdat hij niet te vaak met dezelfde acteurs wilde werken. Steven Spielberg heeft het er, gelukkig, doorgedrukt. Overigens was hij ook voor Spielberg tweede keus hoor.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Gister SW:TFA in 3D gekeken.
Was aangenaam verrast moet ik zeggen.You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.![]()
LOL
Volgens Abrams was Ridleys geacteer "wooden" tijdens de eerste dag op de set.
#NoDAPL![]()
Het is niet uitgesloten. Het valt te verwachten dat ze familie is van de zoon van Solo, familiebanden vormen een belangrijk thema in de Star Wars verhalen. Haar jedi-talent lijkt te groot te zijn voor een kleinkind van Obi Wan Kenobi (Luke en Anakin waren de ultieme talenten). Ik kan me niet herinneren dat eerder iets verteld is over een kind van OWK.quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:59 schreef KingRadler het volgende:
is het mogelijk dat Rey een nazaat kan zijn van Obi Wan KenobiING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
OWK kon zich R2-D2 ook niet meer herinnerenquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is niet uitgesloten. Het valt te verwachten dat ze familie is van de zoon van Solo, familiebanden vormen een belangrijk thema in de Star Wars verhalen. Haar jedi-talent lijkt te groot te zijn voor een kleinkind van Obi Wan Kenobi (Luke en Anakin waren de ultieme talenten). Ik kan me niet herinneren dat eerder iets verteld is over een kind van OWK.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
hahaha klopt jaquote:Op zaterdag 26 december 2015 20:59 schreef Maraca het volgende:
[..]
OWK kon zich R2-D2 ook niet meer herinneren![]()
Weet iemand of dat Leia in de tussentijd een groot jedi werd? We weten dat ze een generaal werd maar is ze ook een jedi geworden? Die belofte werd toch min of meer gemaakt door er in de oude trilogie zo sterk er op te wijzen dat er nog iemand is met wie "the force" heel erg sterk is terwijl het duidleijk over Leia ging.
Het zou kunnen dat ze in bepaalde boeken of comics wat duidelijkheid hierover hebben gegeven, vandaar dat ik het even vraag.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Is Luke eigenlijk wel een goede Jedi?
Toen Obi-Wan hem aan het opleiden was, bleek het vooral een knoeier. Yoda kreeg er eigenlijk niet veel meer uit en vond de prestaties van Luke ook grotendeels teleurstellend, waarna Luke een pak slaag van Vader kreeg. Later probeert Luke het nog eens en krijgt hij een even grote pandoering van Palpatine en had hij pappie nodig om te winnen. Daarna probeert hij onder het motto "Those who can, do. Those who can't, teach" dan maar anderen op te leiden, wat ook al op een ramp uitdraait, waarna hij dan maar met de staart tussen de benen wegvlucht.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
ik kan niet geloven dat Rey een Skywalker is.quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toen Obi-Wan hem aan het opleiden was, bleek het vooral een knoeier. Yoda kreeg er eigenlijk niet veel meer uit en vond de prestaties van Luke ook grotendeels teleurstellend, waarna Luke een pak slaag van Vader kreeg. Later probeert Luke het nog eens en krijgt hij een even grote pandoering van Palpatine en had hij pappie nodig om te winnen. Daarna probeert hij onder het motto "Those who can, do. Those who can't, teach" dan maar anderen op te leiden, wat ook al op een ramp uitdraait, waarna hij dan maar met de staart tussen de benen wegvlucht.![]()
Would be awesome, en Old Ben heeft genoeg tijd gehad tijdens zijn ballingschap om te daten, als was 'ie ten tijde van de prequels wel behoorlijk anti-relatie toen Anakin met Padme bezig was.quote:Op zaterdag 26 december 2015 19:59 schreef KingRadler het volgende:
is het mogelijk dat Rey een nazaat kan zijn van Obi Wan Kenobi
Op Internet is een veelgehoorde wens dat Rey een kind is van Luke en een eventuele dochter van Obi-Wan.![]()
heb nog iets gevonden:
In Return of the Jedi was een scene van Obi Wan Kenobi en Yoda praten dat er nog iemand was:
Obi-Wan: "That boy is our last hope."
Yoda: "No...there is another..."
kunnen ze hier refereren aan Rey![]()
haha, nee.quote:Op zaterdag 26 december 2015 10:25 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Oei-oei, the worst Jedi everNee, Leia. Wel opletten, mensen...quote:Op zaterdag 26 december 2015 22:17 schreef KingRadler het volgende:
heb nog iets gevonden:
In Return of the Jedi was een scene van Obi Wan Kenobi en Yoda praten dat er nog iemand was:
kunnen ze hier refereren aan ReyNee, als je dat boek hebt dan gaat het om een fase waarin Kylo Ren nog Jedi Killer werd genoemd er er eigenlijk niets vaststond.quote:Op zaterdag 26 december 2015 22:16 schreef 6star6lord6 het volgende:
http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=46913
Annakin komt terug!
[ afbeelding ]I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Ze kunnen ook nog darth vader bedoelen, maar ik denk dat ze leia bedoelen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 22:17 schreef KingRadler het volgende:
heb nog iets gevonden:
kunnen ze hier refereren aan Rey![]()
zal Leia ooit een Lightsaber gaan gebruiken in volgende delen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 22:19 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook nog darth vader bedoelen, maar ik denk dat ze leia bedoelen.![]()
Nee, dat was ten tijde van ROTJ gewoon het B-plan als Luke zou falen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 22:21 schreef KingRadler het volgende:
[..]
zal Leia ooit een Lightsaber gaan gebruiken in volgende delen.Onzin want in ROTJ welliswaar nog niet klaar met training maar wel degelijk vergevorderd in de force.quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toen Obi-Wan hem aan het opleiden was, bleek het vooral een knoeier. Yoda kreeg er eigenlijk niet veel meer uit en vond de prestaties van Luke ook grotendeels teleurstellend, waarna Luke een pak slaag van Vader kreeg. Later probeert Luke het nog eens en krijgt hij een even grote pandoering van Palpatine en had hij pappie nodig om te winnen. Daarna probeert hij onder het motto "Those who can, do. Those who can't, teach" dan maar anderen op te leiden, wat ook al op een ramp uitdraait, waarna hij dan maar met de staart tussen de benen wegvlucht.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Ik zelf denk van niet maar misschien wel de force of iets dergelijks, bijvoorbeeld visioenen.quote:Op zaterdag 26 december 2015 22:21 schreef KingRadler het volgende:
[..]
zal Leia ooit een Lightsaber gaan gebruiken in volgende delen.![]()
ah zoquote:Op zaterdag 26 december 2015 22:22 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, dat was ten tijde van ROTJ gewoon het B-plan als Luke zou falen.![]()
![]()
Jullie zijn óf heel dronken óf hebben zitten slapen in de films
Trekkie gespot.quote:Op zaterdag 26 december 2015 22:25 schreef Skull-splitter het volgende:
Jullie zijn óf heel dronken óf hebben zitten slapen in de films![]()
Als je serieus dacht dat ze het over Darth hadden heb je echt niet op zitten letten. Zeker niet als je ook nog de prequels hebt gezienquote:Op zaterdag 26 december 2015 22:19 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook nog darth vader bedoelen, maar ik denk dat ze leia bedoelen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
In de nieuwe EU nog weinig van Leia gezien en (nog) niets wijst erop dat ze uberhaupt training krijgt. Ze is te druk bezig om met Mon Mothma & co de nieuwe republiek op te zetten.quote:Op zaterdag 26 december 2015 21:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Weet iemand of dat Leia in de tussentijd een groot jedi werd? We weten dat ze een generaal werd maar is ze ook een jedi geworden? Die belofte werd toch min of meer gemaakt door er in de oude trilogie zo sterk er op te wijzen dat er nog iemand is met wie "the force" heel erg sterk is terwijl het duidleijk over Leia ging.
Het zou kunnen dat ze in bepaalde boeken of comics wat duidelijkheid hierover hebben gegeven, vandaar dat ik het even vraag."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Ik had al eerder foto's en een link gestuurd dat Anakin terug komt in VIII. In de prequels zeiden ze al dat hij balans in de force moet brengen en dat was hem gelukt in rotj wat nou als hij het weer moet regelen?quote:Op zaterdag 26 december 2015 22:57 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als je serieus dacht dat ze het over Darth hadden heb je echt niet op zitten letten. Zeker niet als je ook nog de prequels hebt gezien![]()
De dialoog tussen Obi-Wan en Luke in VI laat echt weinig aan de verbeelding overquote:Op zaterdag 26 december 2015 23:12 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Ik had al eerder foto's en een link gestuurd dat Anakin terug komt in VIII. In de prequels zeiden ze al dat hij balans in de force moet brengen en dat was hem gelukt in rotj wat nou als hij het weer moet regelen?quote:BEN
Then the Emperor has already won. You were our only hope.
LUKE
Yoda spoke of another.
BEN
The other he spoke of is your twin sister.
LUKE
But I have no sister.
BEN
Hmm. To protect you both from the Emperor, you were hidden from your father when you were born. The Emperor knew, as I did, if Anakin were to have any offspring, they would be a threat to him. That is the reason why your sister remains safely anonymous.
LUKE
Leia! Leia's my sister."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Oh dan zat ik wel foutquote:Op zaterdag 26 december 2015 23:15 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De dialoog tussen Obi-Wan en Luke in VI laat echt weinig aan de verbeelding over
[..]
Ik dacht dat het anders was, maar ik denk als nog dat Anakin een belangrijke rol krijgt en misschien weer alles gaat redden.![]()
Wat heeft Anakin gered dan?quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:19 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Oh dan zat ik wel fout
Ik dacht dat het anders was, maar ik denk als nog dat Anakin een belangrijke rol krijgt en misschien weer alles gaat redden.
De grootste grap van die hele 'balance to the force' voorspelling was juist dat zowel de Sith als de Jedi praktisch van 0 af aan weer moesten beginnen aan het eind van VI. De Jedi hadden een kleine voorsprong met semi-getrainde Luke. De Sith leken van het toneel af te zijn in de 'known universe'.
Dark Side is weer terug met Snoke/Ren, Light Side kan weer terug komen met Luke / Rey en er is weer een balans."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Als Force ghost zijnde? Lijkt me echt zeer onwaarschijnlijk dat hij zo aanwezig zal zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:19 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Oh dan zat ik wel fout
Ik dacht dat het anders was, maar ik denk als nog dat Anakin een belangrijke rol krijgt en misschien weer alles gaat redden.
Er waren geruchten dat hij zo terug zou komen. Maar in twee vormen, als Anakin (Luke) en Darth Vader (bij Kylo). Er waren een tijdje terug ook geruchten dat Hayden Christensen aan het trainen was voor Star Wars. Wellicht dat we "hem" als eerste terug zien in Rogue One![]()
![]()
Er is een grote kans dat snoke darth plagueis is. Plagueis kan mensen weer tot leven wekken.quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:26 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Als Force ghost zijnde? Er waren geruchten dat hij zo terug zou komen. Maar in twee vormen, als Anakin (Luke) en Darth Vader (bij Kylo). Er waren een tijdje terug ook geruchten dat Hayden Christensen aan het trainen was voor Star Wars. Wellicht dat we "hem" als eerste terug zien in Rogue One
Het zou ook kunnen dat hij als geest rey gaat trainen. Maar dat zou wel cliché zijn.
Ik had die link net hier geplaatst met foto's hij er dan uit gaat zien en dat is na zijn dood.
![]()
![]()
Anakin heeft alle Siths vermoord en daardoor kwam the new republic die jedis steunt. Er kwam dan ook een Jedi tempel maar die is /spoiler/ afgeslacht.quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:24 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wat heeft Anakin gered dan?
De grootste grap van die hele 'balance to the force' voorspelling was juist dat zowel de Sith als de Jedi praktisch van 0 af aan weer moesten beginnen aan het eind van VI. De Jedi hadden een kleine voorsprong met semi-getrainde Luke. De Sith leken van het toneel af te zijn in de 'known universe'.
Dark Side is weer terug met Snoke/Ren, Light Side kan weer terug komen met Luke / Rey en er is weer een balans.![]()
Hier is het bronartikel. Betreft dus duidelijk alleen de Force ghost van Anakin. Is artwork van TFA, dus hoef niet te betekenen dat ze dit gaan gebruiken in VIII.quote:Alle Sith's vermoord... Het liefst had hij Luke naar de Dark Side gehaald en samen met Luke de Emperor verslagen. Wat betreft de zin er na, puur speculatie, hoe de New Republic tegenover de Jedi staat, en of Luke er wel zo te koop mee liep moeten we afwachten.quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:33 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Anakin heeft alle Siths vermoord en daardoor kwam the new republic die jedis steunt. Er kwam dan ook een Jedi tempel maar die is /spoiler/ afgeslacht.
[ Bericht 36% gewijzigd door lord_bono op 26-12-2015 23:44:18 ]![]()
Rey is geen Solo en Skywalker. Anders had Kylo Ren het wel geweten. Dit kan je niet verborgen houden. Dan had Leia het ook geweten.![]()
Dat is geen speculatie, ren zegt het zelf in film dat the new republic de rebellen steunt en dus ook Luke en de jedis.quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:38 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Hier is het bronartikel. Betreft dus duidelijk alleen de Force ghost van Anakin. Is artwork van TFA, dus hoef niet te betekenen dat ze dit gaan gebruiken in VIII.
[..]
Alle Sith's vermoord... Het liefst had hij Luke naar de Dark Side gehaald en samen met Luke de Emperor verslagen. Wat betreft de zin er na, puur speculatie, hoe de New Republic tegenover de Jedi staat, en of Luke er wel zo te koop mee liep moeten we afwachten.![]()
Mwoah, er lijken genoeg hints in de film te zitten die er wel naar hinten, naar Rey Skywalker althans. Leia die Rey als enige troost nadat ze terug zijn gekomen van de Starkiller base, loopt langs Chewy. Kylo die gek wordt als hij hoort dat er meisje Finn helpt op Jakku. En natuurlijk de Lightsaber van Luke/Anakin. Hier een groter betoogquote:Op zaterdag 26 december 2015 23:41 schreef KingRadler het volgende:
Rey is geen Solo en Skywalker. Anders had Kylo Ren het wel geweten. Dit kan je niet verborgen houden. Dan had Leia het ook geweten.Star Wars heeft altijd om de Skywalkers gedraaid, Anakin/Luke/Leia/(...). Dit jaar heeft George Lucas zelfs gezegd dat hij het liefst de verhalen van de kleinkinderen van Anakin zou willen zien, wat in de EU ook flink aan bod is gekomen.
[ Bericht 1% gewijzigd door lord_bono op 27-12-2015 00:05:12 ]![]()
Dat laatste weten we dus niet. Er is nog nergens specifiek gezegd hoe Luke zich verhoudt tot de resistance. Hij kan zich net zo goed volledig afzijdig houden terwijl hij zij nieuwe Jedi trainde.quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:51 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Dat is geen speculatie, ren zegt het zelf in film dat the new republic de rebellen steunt en dus ook Luke en de jedis."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Nogmaals: dat boek heb ik thuis liggen en betreffende artwork komt uit een fase dat er nog niets omlijnd was. Dit zo terugkomen als beschadigd Force Ghost omdat hij nog niet helemaal light-side was ten tijde van zijn dood, ware het niet dat heel IV-V-VI draait om Vader's mogelijkheid om ondanks alle ellende toch nog goed te hebben naast de opkomst van Luke.quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:31 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Er is een grote kans dat snoke darth plagueis is. Plagueis kan mensen weer tot leven wekken.
Het zou ook kunnen dat hij als geest rey gaat trainen. Maar dat zou wel cliché zijn.
Ik had die link net hier geplaatst met foto's hij er dan uit gaat zien en dat is na zijn dood.
[ afbeelding ]
Als ik me niet vergis had dit zelfs enkel in droomfragmenten kunnen afspelen ala Anakin's droom en Yoda's grot...I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Hoe is het boek verder? Ben ook aan het twijfelen om hem te kopenquote:Op zondag 27 december 2015 10:04 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nogmaals: dat boek heb ik thuis liggen en betreffende artwork komt uit een fase dat er nog niets omlijnd was. Dit zo terugkomen als beschadigd Force Ghost omdat hij nog niet helemaal light-side was ten tijde van zijn dood, ware het niet dat heel IV-V-VI draait om Vader's mogelijkheid om ondanks alle ellende toch nog goed te hebben naast de opkomst van Luke.
Als ik me niet vergis had dit zelfs enkel in droomfragmenten kunnen afspelen ala Anakin's droom en Yoda's grot...![]()
![]()
Maar moet het dan echt iedere keer een verrassende onthulling zijn dat ze bij de familie horen? Vertel gewoon een verhaal, maar dat hengelen naar "de plottwist" altijd...quote:Op zaterdag 26 december 2015 23:52 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Mwoah, er lijken genoeg hints in de film te zitten die er wel naar hinten, naar Rey Skywalker althans. Leia die Rey als enige troost nadat ze terug zijn gekomen van de Starkiller base, loopt langs Chewy. Kylo die gek wordt als hij hoort dat er meisje Finn helpt op Jakku. En natuurlijk de Lightsaber van Luke/Anakin. Hier een groter betoogStar Wars heeft altijd om de Skywalkers gedraaid, Anakin/Luke/Leia/(...). Dit jaar heeft George Lucas zelfs gezegd dat hij het liefst de verhalen van de kleinkinderen van Anakin zou willen zien, wat in de EU ook flink aan bod is gekomen.
Twist bij Kylo Ren, OK. Maar je weet gewoon dat er ook zeker nog een "Rey is![]()
" gaat komen, net als "Snoke is
![]()
"
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Pas één keer doorgebladerd en vooral artwork bekeken (daar is dat boek ook voor), ik hou er wel van al mis ik de old-school flair vaak wel maar dat ligt vooral aan het gebrek aan tijd wat er tegenwoordig is in alle fases van film maken. Dat maakt dat er veel redelijk generieke artwork in zit zonder al teveel uitgesproken smoel, maar ook enkele pagina's waar dat wel het geval is natuurlijk.quote:Op zondag 27 december 2015 10:13 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Hoe is het boek verder? Ben ook aan het twijfelen om hem te kopen
Tekst moet ik nog eens doorlezen.
Visual guide haal ik ook nog in huis samen met wat andere boeken de komende tijd.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Dan krijg je makkelijk saaie verhalen. Het feit dat je nu al veel vraagtekens hebt zorgt voor een spanningsboog over de films heen, anders zitten we weer te zeiken dat het zo voorspelbaar is.quote:Op zondag 27 december 2015 10:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar moet het dan echt iedere keer een verrassende onthulling zijn dat ze bij de familie horen? Vertel gewoon een verhaal, maar dat hengelen naar "de plottwist" altijd...
Twist bij Kylo Ren, OK. Maar je weet gewoon dat er ook zeker nog een "Rey is![]()
" gaat komen, net als "Snoke is
![]()
"
Dat betreft is het ook een haast onmogelijke taak om Star Wars films te maken zo laat na de originelen. De prequels liepen hier tegenaan.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
vraag me af of ze Daisy Ridley al gevraagd hebben voor episode 10/11/12.
Je kan haar beter nu vragen voordat ze straks afhaakt.![]()
Als ik haar was zou ik, net als Ford, de boot afhouden tot het daadwerkelijk zover is en dan zorgen dat je voor een absurd bedrag alsnog de film in komt.quote:Op zondag 27 december 2015 11:37 schreef KingRadler het volgende:
vraag me af of ze Daisy Ridley al gevraagd hebben voor episode 10/11/12.
Je kan haar beter nu vragen voordat ze straks afhaakt."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Datzelfde gebeurde ook voor Jennifer Lawrence.quote:Op zondag 27 december 2015 11:38 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als ik haar was zou ik, net als Ford, de boot afhouden tot het daadwerkelijk zover is en dan zorgen dat je voor een absurd bedrag alsnog de film in komt.
Jlaw wilde eigenlijk kleinere films maken, maar moeder van haar heeft jlaw overgehaald om toch voor de Hungergames te kiezen. Als het een succes word kan ze meer vragen en Financieel onafhankelijk worden.
Zodat ze in de toekomst altijd nog kleinere films kan spelen.
Jlaw is al helemaal binnen.![]()
Gisteren ook meer eens gaan, jammergenoeg in 2D omdat mijn vrouw geen 3d-films kan verdragen. Dus ook Dolby Atmos![]()
Zeer goede opener van een nieuwe trilogyde introductie van de nieuwe cast is enorm goed gedaan. Verhaal technisch wel het een en ander gerecycled van A New Hope, maar dat doet er niets vanaf dat het toch leuk ineen stak.
Enige spijtige vond ik de onthulling van de identiteit en uiterlijk van Kylo Ren, het had iets mysterieus gehad als ze daar ook weer een episode mee gewacht hadden. Enkel dat zinnetje I will finish what U started, grandfather was voldoende geweest om iets prijs te geven van zijn achtergrond, maar niet wie zijn ouders waren al kan dat maar 2 personen zijn. Al had het wel een doel in het verhaal om dat al te vertellen.
Ik zou hem eigenljk nog eens willen zien in 3d met Dolby Atmos, heb ik direct een goede reden om de nieuwe Pathé in Maastricht eens te bezoeken
[ Bericht 3% gewijzigd door Sinister-D- op 27-12-2015 12:07:57 ]Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]![]()
Maatje van me kreeg voor Kerst een setje boxershorts van TFA (Celio).
Geeft het toch weer een andere betekenis.![]()
Even een noobvrag: als ik de eerste zes Star Wars-films op Blu-Ray wil (de drie uit de jaren 70/80) en de drie prequels, moet ik dan deze kopen: http://www.bol.com/nl/p/s(...)ga/9200000046595808/. Het wordt me niet duidelijk wat erin zit.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Negen schijfjes dus dat lijkt me wel dat ze er alle zes inzitten.quote:Op zondag 27 december 2015 15:08 schreef Federer-fan het volgende:
Even een noobvrag: als ik de eerste zes Star Wars-films op Blu-Ray wil (de drie uit de jaren 70/80) en de drie prequels, moet ik dan deze kopen: http://www.bol.com/nl/p/s(...)ga/9200000046595808/. Het wordt me niet duidelijk wat erin zit.![]()
Yep. Dat zijn alle 6 de films.quote:Op zondag 27 december 2015 15:08 schreef Federer-fan het volgende:
Even een noobvrag: als ik de eerste zes Star Wars-films op Blu-Ray wil (de drie uit de jaren 70/80) en de drie prequels, moet ik dan deze kopen: http://www.bol.com/nl/p/s(...)ga/9200000046595808/. Het wordt me niet duidelijk wat erin zit.
Die oude box met de Tatooine cover is uit de handel gehaald.
Je kunt de films ook los op Blu-Ray kopen. Er zijn onlangs 6 fraaie steelboxen uitgebracht.You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.![]()
Ja, maar ik snap die films sowieso niet. Je hebt de drie oude films. Dan drie nieuwe films die daar prequels van zijn en dan nog een paar delen.quote:Op zondag 27 december 2015 15:16 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Negen schijfjes dus dat lijkt me wel dat ze er alle zes inzitten.Ja, ik zag het, want dan wordt het duurder. Die steelboxen zijn 20 euro per stuk zag ik - wel mooi inderdaad.quote:Op zondag 27 december 2015 15:16 schreef CoExist het volgende:
[..]
Yep. Dat zijn alle 6 de films.
Die oude box met de Tatooine cover is uit de handel gehaald.
Je kunt de films ook los op Blu-Ray kopen. Er zijn onlangs 6 fraaie steelboxen uitgebracht.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Nee qua films heb je dan hetgeen wat er toe doet, of je moet de 2 Ewok films en de Holiday-special bedoelen.quote:Op zondag 27 december 2015 15:19 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, maar ik snap die films sowieso niet. Je hebt de drie oude films. Dan drie nieuwe films die daar prequels van zijn en dan nog een paar delen.
Naast de films heb je nog de Clone Wars en Rebels tv-series. Die zijn ook wel erg goed (maar Clone Wars staat in zijn geheel op Netflix, Rebels zal ook wel volgen.)."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Oké, bedankt, ik weet niet eens wat ik bedoel.quote:Op zondag 27 december 2015 15:21 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee qua films heb je dan hetgeen wat er toe doet, of je moet de 2 Ewok films en de Holiday-special bedoelen.
Vroeg me ook af of Star Wars op Netflix staat maar kennelijk niet dus.quote:Naast de films heb je nog de Clone Wars en Rebels tv-series. Die zijn ook wel erg goed (maar Clone Wars staat in zijn geheel op Netflix, Rebels zal ook wel volgen.).Bedankt.quote:[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Ik heb de 9-disc set in een andere verpakking, maar de inhoud is ongetwijfeld hetzelfdequote:Op zondag 27 december 2015 15:08 schreef Federer-fan het volgende:
Even een noobvrag: als ik de eerste zes Star Wars-films op Blu-Ray wil (de drie uit de jaren 70/80) en de drie prequels, moet ik dan deze kopen: http://www.bol.com/nl/p/s(...)ga/9200000046595808/. Het wordt me niet duidelijk wat erin zit.
disc 1-6 de films uiteraard
disc 7 bevat extra's van episodes 1-3 (interviews, achtergronden, deleted scenes, collection (360 graden roterende modellen, sommige met video-commentaar, concept art)
disc 8 idem van episodes 4-6
disc 9 bevat nog meer docus en een compilatie van spoofs❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤![]()
Bonus dvd's stampvol met documentaires en extra scène's. Echt een must have voor de fans!
Ik heb de tatooine cover, zelfde inhoud maar een mooiere box. Jammer dat ze die uit de handel hebben gehaald.[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]![]()
Een kwestie van tijd waarschijnlijk. Dat wordt nog een dure grap in de beginperiode, niet alleen moet je een scherm hebben wat een 4k-resolutie heeft (waar in het begin een flinke extra winstmarge op zit, omdat het kan), er moet ook veel meer data worden verzonden als je bij je gewone televisiezenders en wat je streamt en downloadt 4k wil zien. Je harde schijven zullen ook veel sneller vol geraken. Wie neem het initiatief? De klant die alle beperkingen voor lief neemt en er toch maar mee begint terwijl die enkel voor een paar films 4k-data heeft of de kabelboeren (televisiezenders die snijden in het aantal zenders of de capaciteit uitbreiden, ISP's die de snelheden verhogen voor de basisabonnementen)?quote:Op zondag 27 december 2015 15:56 schreef KingRadler het volgende:
kunnen we volgend jaar een 4K box verwachten van Star Wars
Ik denk dat het zeker de moeite waard is maar er zal met name in de eerste jaren een flink prijskaartje aan vast hangen.
Wat het voor mij nog eens extra lastig maakt om erin te stappen is dat ik verwacht dat binnen 5-10 jaar de OLED-technologie betaalbaar gaat worden. Is het niet zonde om over bijvoorbeeld 2 jaar een 4k-IPS-scherm te kopen (nu nog niet te betalen, je komt nu snel op een TN-scherm uit waarvoor bedank, ook al zijn ze minder slecht dan dat ze waren) als je over 6 jaar voor hetzelfde bedrag een 4k-OLED-scherm koopt?
Voor wie het niet weet, bij OLED heeft elke pixel een eigen lichtbron (i.t.t. de andere technologieën waarbij je 1 lichtbron hebt voor heel het scherm), als gevolg hiervan zijn de kleuren beter en is ook zwart mogelijk. Dit is de reden dat OLED een big deal is.
Verwacht trouwens geen spectaculaire verschillen met 4k. Het grootste voordeel is dat je een groter beeldscherm hebt met dezelfde pixeldensiteit en dat je fijne details op de achtergrond beter kan zien, je ogen zien echter maar een klein deel van wat je ziet scherp en dat deel van de ogen waarmee je het scherpst ziet (waar de grootste dichtheid aan kegeltjes zit) is normaal gesproken niet op die achtergrond gericht.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Ik denk dat ik ga wachten tot er een box is van alle 9 films... Eerlijk gezegd denk ik niet dat er 12 films in de saga komen... De Anthology tel ik uiteraard niet mee![]()
![]()
12 word het zeker zolang het geld oplevert blijven ze Star Wars films maken.quote:Op zondag 27 december 2015 16:30 schreef RvLaak het volgende:
Ik denk dat ik ga wachten tot er een box is van alle 9 films... Eerlijk gezegd denk ik niet dat er 12 films in de saga komen... De Anthology tel ik uiteraard niet mee![]()
Ik heb de 3D-versie gezien (XD Atmos), ik heb niets van 3D-effecten gemerkt, in ieder geval niet bewust. Het lijkt meer 3D te zijn omdat het moet dan dat ze speciaal delen van de film hiervoor hebben aangepast maar misschien heb ik hier geen oog voor.quote:Op zondag 27 december 2015 11:59 schreef Sinister-D- het volgende:
Gisteren ook meer eens gaan, jammergenoeg in 2D omdat mijn vrouw geen 3d-films kan verdragen. Dus ook Dolby Atmos![]()
Ik zie waarschijnlijk liever in 2D zonder kleurfilter dan in 3D met kleurfilter (bril). Wanneer ze met 3D-schermen komen waarbij je geen bril hoeft te dragen dan wordt mijn interesse in 3D pas echt gewekt.Je kan het ook als een eerbetoon zien en het geven van een warm bad aan de fans terwijl je nieuwe karakters voorstelt en voorzichtig een nieuwe verhaallijn introduceert. Veel van die herkenbare elementen waren duidelijk een knipoog, ze kregen een draai in vergelijking met het origineel. Het valt me op dat de negatieve reviews specifiek omwille van de bekende verhaallijn negatief zijn. Voor de rest lees je enkel positieve commentaren.quote:Zeer goede opener van een nieuwe trilogyde introductie van de nieuwe cast is enorm goed gedaan. Verhaal technisch wel het een en ander gerecycled van A New Hope, maar dat doet er niets vanaf dat het toch leuk ineen stak.
Qua pacing, acteerwerk en visuals (logisch, ze pionierden bij de eerste Star Wars films hiermee) wint deze film het duidelijk van de eerste drie films. De muzikale begeleiding was zeer goed, het enige muzikale minpuntje is dat je niet zo'n geweldige nieuwe theme hebt zoals bij de bar in Tatooïne. Hierover gesproken, de muziek van de bar in deze film is mee ontwikkeld door de regisseur, de man die de rest van de muziek verzorgde (hij verzorgde ook de muziek in de eerste drie delen) wou hier zijn handen niet aan branden.
Ik raad aan om JT eens te proberen: ruimere stoelen, meer hoogteverschil tussen de rijen.quote:Ik zou hem eigenljk nog eens willen zien in 3d met Dolby Atmos, heb ik direct een goede reden om de nieuwe Pathé in Maastricht eens te bezoeken
http://www.hifi.nl/artike(...)-bioscoopbezoek.htmlING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
quote:Op zondag 27 december 2015 16:30 schreef RvLaak het volgende:
Ik denk dat ik ga wachten tot er een box is van alle 9 films... Eerlijk gezegd denk ik niet dat er 12 films in de saga komen... De Anthology tel ik uiteraard niet meeAls ze het volgende deel niet verpesten dan zie ik er ook 12 of meer komen.quote:Op zondag 27 december 2015 16:33 schreef KingRadler het volgende:
[..]
12 word het zeker zolang het geld oplevert blijven ze Star Wars films maken.![]()
Ik hoop dat de regisseur die het volgende deel regisseert in staat is om dit niveau te halen.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Da's 2020 ergens. Misschien dat ze in de tussentijd deel 1 t/m 6 nog eens oppoetsen.quote:Op zondag 27 december 2015 16:30 schreef RvLaak het volgende:
Ik denk dat ik ga wachten tot er een box is van alle 9 films... Eerlijk gezegd denk ik niet dat er 12 films in de saga komen... De Anthology tel ik uiteraard niet mee
Alle SFX van deel 1 t/m 3 opnieuw maken ofzo
Het wordt pas tegen 2019-2020 dat er zo'n box is. Nu alvast de disc-set met 6 films+extra's kopen is het zeker wel waard. Een nieuwe trilogie na 7/8/9 zie ik zeker wel gebeuren. De plannen van Disney zijn echt groots. Star Wars kan nog decennia lang doorgaan.quote:Op zondag 27 december 2015 16:30 schreef RvLaak het volgende:
Ik denk dat ik ga wachten tot er een box is van alle 9 films... Eerlijk gezegd denk ik niet dat er 12 films in de saga komen... De Anthology tel ik uiteraard niet mee❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
eerst de 4 miljard terug krijgen en dan beginnen met winst maken.quote:Op zondag 27 december 2015 17:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het wordt pas tegen 2019-2020 dat er zo'n box is. Nu alvast de disc-set met 6 films+extra's kopen is het zeker wel waard. Een nieuwe trilogie na 7/8/9 zie ik zeker wel gebeuren. De plannen van Disney zijn echt groots. Star Wars kan nog decennia lang doorgaan.![]()
Winst is wel een zekerheid in dit geval. Naast de film stroomt het geld ook binnen dankzij de merchandise. LucasFilm kopen was een briljante zet van Disney. Het vergde diepe zakken, maar uiteindelijk gaat deze investering resulteren in een netto resultaat van miljarden winst.❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
heb me ook verdiept in Disney dat het er helemaal niet zo goed gaat.
Disney heeft problemen dat veel mensen afhaken om te kijken naar ESPN.
dat kost Disney heel veel geld.
men had berekent dat Star Wars zeker 2 Miljard moet ophalen om de problemen met ESPN te compenseren.![]()
Valt best mee, ze draaiden voor Star Wars al een stuk beter dan vorig jaar.quote:Op zondag 27 december 2015 17:46 schreef KingRadler het volgende:
heb me ook verdiept in Disney dat het er helemaal niet zo goed gaat.
Disney heeft problemen dat veel mensen afhaken om te kijken naar ESPN.
dat kost Disney heel veel geld.
men had berekent dat Star Wars zeker 2 Miljard moet ophalen om de problemen met ESPN te compenseren.
http://www.forbes.com/sit(...)ws-7-in-fiscal-2015/"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Die in Kerkrade bedoel je dan? Ook nog niet geweest, wel al goede dingen van gehoord. Want voor andere JT's ga ik niet rijden vanuit "zuidste"-Limburgquote:Op zondag 27 december 2015 16:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Ik raad aan om JT eens te proberen: ruimere stoelen, meer hoogteverschil tussen de rijen.
http://www.hifi.nl/artike(...)-bioscoopbezoek.htmlDan kan ik beter naar de Kinepolis in Hasselt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]![]()
Ik denk dat die in Kerkrade eveneens aan te bevelen is, ze werken volgens dezelfde formule, alleen zal de een wat sneller de nieuwste technieken implementeren dan de ander (Eindhoven heeft een streepje voor als techniekstad). Het zal zeker niet onderdoen voor de Pathé terwijl je wel ruimere stoelen en een groter hoogteverschil tussen de rijen (je kijkt dus niet tegen een ander zijn hoofd aan) hebt terwijl de prijs lager is. De Kinepolis ken ik ook, die vind ik redelijk vergelijkbaar met de Pathé.quote:Op zondag 27 december 2015 18:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die in Kerkrade bedoel je dan? Ook nog niet geweest, wel al goede dingen van gehoord. Want voor andere JT's ga ik niet rijden vanuit "zuidste"-LimburgDan kan ik beter naar de Kinepolis in Hasselt.
#NoDAPL![]()
Ik denk dat met deze film weer eens is aangetoond dat je juist niet al te veel op SFX moet inzetten. Ik ben niet anti-SFX hoor, helemaal niet (ik zie het graag en ik vind het reuze knap en intrigerend, het kan soms iets toevoegen wat niet mogelijk is met oldschooltechnieken), maar als het oldschool kan dan is dat wel beter, om de doodeenvoudige reden dat de acteurs het zelf op de set zien, dat is toch wat anders dan wanneer je in het luchtledige bezig bent. JJ heeft dat goed gezien (hij gaf het duidelijk aan de olschooltechnieken te prefereren en dit terwijl hij uiterlijk begin jaren 0 al intensief gebruik maakte van SFX), je ontsnapt niet aan SFX maar je kan het wel goed combineren met oldschooltechnieken, bijv. door het zwevende voertuig echt te laten zijn (op de set), het echt een beetje boven de grond te laten zweven en met SFX wat kabels weg te poetsen. Die robot was erg geslaagd, de acteurs konden er geloofwaardig op reageren aangezien dat ding echt op de set aanwezig was en het echt zo bewoog zoals wij het in de film zien. Hoe goed een acteur ook is, je ziet het verschil. Het beste van twee werelden.quote:Op zondag 27 december 2015 16:58 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Da's 2020 ergens. Misschien dat ze in de tussentijd deel 1 t/m 6 nog eens oppoetsen.
Alle SFX van deel 1 t/m 3 opnieuw maken ofzoING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Ik ga woensdag voor de tweede keer, dolby cinema in JT Hilversum (enige naast Eindhoven die dat heeft).
Ben benieuwd, TFA schijnt de eerste film te zijn die volledig voor dolby cinema geschikt is...
Ik ga nu lekker kijken naar details enzo, ik ben een watje ennvind films altijd veel te spannend en dan mis ik vanalles omdat ik regelmatig alleen maar met mn ogen half dicht in mijn vriend zijn hand zit te knijpen
Kwak![]()
De Atmos-zaal van Pathé Maastricht is echt aan te raden. Genoeg hoogteverschil en echt fantastisch geluid![]()
![]()
Ik zou het eigenlijk ook voor de tweede keer willen zien met de andere techniek, de vorige keer werd het (omwille van het tijdstip) de goekopere versie (het scheelt ongeveer 4 Euro, Dolby Cinema vs. XD Atmos: https://www.jt.nl/films/nu-in-de-bioscoop ), ik weet niet of dat ik het verschil in die mate merk dat het invloed heeft op mijn beleving maar ik ben in ieder geval benieuwd naar de verschillen.quote:Op zondag 27 december 2015 19:01 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ga woensdag voor de tweede keer, dolby cinema in JT Hilversum (enige naast Eindhoven die dat heeft).ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Dolby cinema is als ik het goed hebquote:Op zondag 27 december 2015 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou het eigenlijk ook voor de tweede keer willen zien met de andere techniek, de vorige keer werd het (omwille van het tijdstip) de goekopere versie (het scheelt ongeveer 4 Euro, Dolby Cinema vs. XD Atmos: https://www.jt.nl/films/nu-in-de-bioscoop ), ik weet niet of dat ik het verschil in die mate merk dat het invloed heeft op mijn beleving maar ik ben in ieder geval benieuwd naar de verschillen.
Atmos geluid
4k laserprojectie
3D
High frame rate projectie
Meer beenruimte
Stoelen anders geplaatst zodat het zicht overal goed is
Scherm is ook iets anders geloof ik maar kan t niet herinneren van vorige keer
Speciale verlichting en aankleding om direct in de filmsfeer te zitten.
Ben benieuwd, broertje was nog niet geweest en ik dacht aan deze bios omdat mijn schoonzusje daar een poos gewerkt heeft. Gewoon een gezellig uitje.Kwak![]()
Ik de eerste keer ookquote:Op zondag 27 december 2015 19:12 schreef KingRadler het volgende:
heb hem in 2D gezien ik lette meer op het verhaal en niet op het beeld en geluidmaar dan wel 3D (dat trekt mij meer de film in vind ik altijd).
Kwak![]()
In ieder geval heeft Dolby Cinema niet enkel voordelen, zo troost ik mezelf.
We hebben inmiddels twee films in zijn geheel gekeken in de Dolby Cinema-zaal van JT in Eindhoven. Exodus: Gods en Kings van Ridley Scott met de pers en The Hobbit: The Battle of The Five Armies van Peter Jackson als reguliere bezoeker. Van die laatste zagen we de 3D-versie in HFR. Die verhoogde framerate blijft, ook in Dolby Cinema, een beetje een heikel punt. De wijde shots van de draak Smaug die Lake-Town in vuur en vlam zet en de zwiepende camerabewegingen over de gigantische landschappen heen zien er absoluut prachtig uit. Op momenten dat de camera een beetje afstand neemt en er veel beweging op het scherm plaatsvindt lijkt HFR een ideaal middel om strobing tegen te gaan en actie nog vloeiender weer te geven.
Helaas lijkt het op andere momenten de film een beetje tegen te werken. Wanneer de camera dichterbij komt lijken personages plots een stuk onnatuurlijker te bewegen. Bij close-ups treedt zo nu en dan wat sommige mensen “hyper-realitiet” noemen op; alles lijkt bijna “te echt” en daardoor krijg je soms het gevoel dat je niet naar een film aan het kijken bent, maar naar een fragment achter de schermen waar acteurs rondlopen met een flinke laag make-up en protheses.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Natuurlijk gaat het vooral om de film zelf maar als je die dan toch in de bioscoop ziet dan is het fijn als de kwaliteit van het beeld en het geluid net wat beter is dan wat je thuis kan halen.quote:Op zondag 27 december 2015 19:12 schreef KingRadler het volgende:
heb hem in 2D gezien ik lette meer op het verhaal en niet op het beeld en geluid
Aangezien ik voorlopig geen 4k-OLED televisie met speakers en een versterker van een paar duizend Euro in mijn huiskamer heb staan...
Wat betreft het geluid. Ik heb genoten van de muziek, ik bleef aan het einde zitten met een paar mensen om nog eens rustig naar die muziek te luisteren. Je hoorde wel af en toe wat rare vibraties bij hele lage tonen (niet van muziekinstrumenten), dat blijft blijkbaar lastig.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Het is de XD-atmos die voor mij een raadsel is. Ik betaalde 12,x euro voor het kaartje dus het moet de XD-atmos-versie toch zijn geweest? Ik had meer dan genoeg beenruimte (ook voor mensen die 2 meter groot of groter zijn prima) en ruimschoots geen last van mensen die voor mij zaten (zolang ze niet opstonden en naar het toilet gingen).quote:Op zondag 27 december 2015 19:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dolby cinema is als ik het goed heb
Atmos geluid
4k laserprojectie
3D
High frame rate projectie
Meer beenruimte
Stoelen anders geplaatst zodat het zicht overal goed is
Scherm is ook iets anders geloof ik maar kan t niet herinneren van vorige keer
Speciale verlichting en aankleding om direct in de filmsfeer te zitten.
Dit zegt JT zelf over XD Atmos.
https://www.jt.nl/artikel/beleving-xdDat lijkt behoorlijk op jouw omschrijving van Dolby Cinema maar zoals je hier ziet betaal je 4 Euro meer voor Dolby Cinema dan voor XD Atmos. Ik hoop dus dat iemand het kan ophelderen.quote:Projectie: De projectie van de film voldoet aan een zeer moderne techniek: 4k en HFR zorgen voor een perfect filmbeeld. Met name voor 3D is dit een verademing voor het menselijk oog.
Geluid: Een normale bioscoopzaal heeft een muziekvermogen van 7.000 watt. Onze XD zalen beschikken over een installatie van 94.000 (!) Watt. Dat hoort u niet alleen, maar dat 'voelt' u. In deze zalen hangt een Dolby Atmos installatie. Dit is het meest geavanceerde geluidssysteem voor bioscopen. Alleen JT bioscopen beschikt over deze innovatie voor bioscoopgeluid. Indien een film met Dolby Atmos is uitgebracht brengt de XD zaal maar liefst 64 muziekkanalen ten gehore in plaats van de standaard zeven. Er bevinden zich in de bioscoopzaal niet alleen surroundspeakers op de wanden maar zelfs in het plafond. Hierdoor krijgt het geluid een derde dimensie. Zelfs wanneer een 'niet Dolby Atmos film' in een XD Experience zaal draait, ervaart u het geluid als het beste ter wereld. JT bioscopen behoren tot een zeer selecte groep bioscopen ter wereld waar dit systeem is geplaatst.
https://www.jt.nl/films/nu-in-de-bioscoop (Eindhoven selecteren en ctrl-f op Star Wars als je het niet direct vindt , in Hilversum bedraagt het prijsverschil 5 Euro, misschien omdat het later is geïmplementeerd en er nog meer terugverdiend moet worden)Sowieso is het een goede keuze. Ik ben ook bij Pathé en 3 andere bioscopen geweest, tot nu toe bevalt deze mij met afstand het beste. Veel plezier met de tweede voorstellen! En veel plezier met de reactie van je broertje, die gaat het waarschijnlijk geweldig vinden.quote:Ben benieuwd, broertje was nog niet geweest en ik dacht aan deze bios omdat mijn schoonzusje daar een poos gewerkt heeft. Gewoon een gezellig uitje.
#NoDAPL![]()
Het was even zoeken maar ik heb gevonden waar de XD voor staat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Century_Theatres#XD
Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat de helderheid bij Dolby Cinema groter is aangezien er lasers als lichtbron worden gebruikt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Bram_van_Loon op 27-12-2015 19:58:15 ]ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
De nadelen die je beschrijft heb ik niet opgemerkt bij de hobbit.quote:Op zondag 27 december 2015 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is de XD-atmos die voor mij een raadsel is. Ik betaalde 12,x euro voor het kaartje dus het moet de XD-atmos-versie toch zijn geweest? Ik had meer dan genoeg beenruimte (ook voor mensen die 2 meter groot of groter zijn prima) en ruimschoots geen last van mensen die voor mij zaten (zolang ze niet opstonden en naar het toilet gingen).
Dit zegt JT zelf over XD Atmos.
https://www.jt.nl/artikel/beleving-xd
[..]
Dat lijkt behoorlijk op jouw omschrijving van Dolby Cinema maar zoals je hier ziet betaal je 4 Euro meer voor Dolby Cinema dan voor XD Atmos. Ik hoop dus dat iemand het kan ophelderen.
https://www.jt.nl/films/nu-in-de-bioscoop (Eindhoven selecteren en ctrl-f op Star Wars als je het niet direct vindt , in Hilversum bedraagt het prijsverschil 5 Euro, misschien omdat het later is geïmplementeerd en er nog meer terugverdiend moet worden)
[..]
Sowieso is het een goede keuze. Ik ben ook bij Pathé en 3 andere bioscopen geweest, tot nu toe bevalt deze mij met afstand het beste. Veel plezier met de tweede voorstellen! En veel plezier met de reactie van je broertje, die gaat het waarschijnlijk geweldig vinden.
Ben wel benieuwd hoe het met TFA is, aangezien dat dus de eerste dolby cinemaproof film is, oogenomen met dit in gedachten.Kwak![]()
Wellicht zouden ze gewoon de prijs eens kunnen laten dalen... Want twintig euro per film of meer is domweg waanzin.quote:Op zondag 27 december 2015 17:43 schreef KingRadler het volgende:
maar daar komt toch een tijd dat Fysieke media gaat verdwijnen.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat de helderheid bij Dolby Cinema groter is dan bij XD aangezien er lasers als lichtbron worden gebruikt. Voor de rest lijkt het praktisch hetzelfde te zijn en beide technieken zouden superieur zijn t.o.v. IMAX.quote:Op zondag 27 december 2015 19:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
De nadelen die je beschrijft heb ik niet opgemerkt bij de hobbit.
Ben wel benieuwd hoe het met TFA is, aangezien dat dus de eerste dolby cinemaproof film is, oogenomen met dit in gedachten.
De volgende keer kies ik bewust voor Dolby Cinema als de film erop is aangepast.
Laat weten wat de verschillen zijn die je merkt.
#NoDAPL![]()
Anders even een bioscoop topic aanmaken en daar verder met de zeer deskundige analyses van welke bioscoop helemaal fantastisch is?![]()
Maar mensen, dat maakt de film allemaal niet beter of slechter...I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Joh, niet zo zuur... Het gaat toch over het 'gaan naar de film waar dit topic over gaat'?quote:Op zondag 27 december 2015 19:45 schreef RickoKun het volgende:
Anders even een bioscoop topic aanmaken en daar verder met de zeer deskundige analyses van welke bioscoop helemaal fantastisch is?
Ik heb de eerdere delen teruggelezen en daar komen ook langdurige uitwisselingen voorbij over randgerelateerde zaken enzo.Kwak![]()
Mwah, de beleving maakt voor mij, als niet fangirl maar gewoon als liefhebber van vermakelijke films met mooie plaatjes, best veel uit.quote:Op zondag 27 december 2015 19:46 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar mensen, dat maakt de film allemaal niet beter of slechter...
Maar ik zal jullie niet meer vervelend, kunnen jullie verder met de Rey Skywalker/Solo/Fett/the Hutt discussie ok?Kwak![]()
Daar hoeven we het niet over te hebben, dat is een zeer afgetekende overwinning, de een gebruikt de nieuwste technieken, biedt meer comfortabele zalen (dat hangt hiermee samen) en hanteert een lagere prijs, de ander gebruikt oudere technieken en hanteert een hogere prijs. Easy peasy.quote:Op zondag 27 december 2015 19:45 schreef RickoKun het volgende:
Anders even een bioscoop topic aanmaken en daar verder met de zeer deskundige analyses van welke bioscoop helemaal fantastisch is?
Het is een prima idee om een aparte draad aan te maken om het eens uitgebreid over de gebruikte technieken te hebben. Dat IMAX minder is dan XD en Dolby Cinema is duidelijk, de vraag is hoe deze twee precies tegen elkaar afsteken.
We hebben het hier trouwens al uitgebreid over de film zelf gehad, die discussie is voorlopig afgelopen.
Hoe je het wendt of keert, je geniet meer van een film naarmate het beeld en het geluid beter is. Het maakt niets goed voor een slechte film maar voor SW TFA wordt de beleving nog mooier.
#NoDAPL![]()
Ik heb op m'n media-server al de FullHD rips van de BR's, inclusief alle extra'squote:Op zondag 27 december 2015 17:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het wordt pas tegen 2019-2020 dat er zo'n box is. Nu alvast de disc-set met 6 films+extra's kopen is het zeker wel waard. Een nieuwe trilogie na 7/8/9 zie ik zeker wel gebeuren. De plannen van Disney zijn echt groots. Star Wars kan nog decennia lang doorgaan.![]()
![]()
Denk dat je me verkeerd begreep; bedoelde vooral te zeggen dat ze dan mooi de tijd hebben om de compleet achterhaalde SFX van de eerste trilogie een beetje fatsoenlijk te doen. De blue-screens en uncanny-valley-stormtroopers halen me harder uit de film dan de tenenkrommende dialogen.quote:Op zondag 27 december 2015 19:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat met deze film weer eens is aangetoond dat je juist niet al te veel op SFX moet inzetten. Ik ben niet anti-SFX hoor, helemaal niet (ik zie het graag en ik vind het reuze knap en intrigerend, het kan soms iets toevoegen wat niet mogelijk is met oldschooltechnieken), maar als het oldschool kan dan is dat wel beter, om de doodeenvoudige reden dat de acteurs het zelf op de set zien, dat is toch wat anders dan wanneer je in het luchtledige bezig bent. JJ heeft dat goed gezien (hij gaf het duidelijk aan de olschooltechnieken te prefereren en dit terwijl hij uiterlijk begin jaren 0 al intensief gebruik maakte van SFX), je ontsnapt niet aan SFX maar je kan het wel goed combineren met oldschooltechnieken, bijv. door het zwevende voertuig echt te laten zijn (op de set), het echt een beetje boven de grond te laten zweven en met SFX wat kabels weg te poetsen. Die robot was erg geslaagd, de acteurs konden er geloofwaardig op reageren aangezien dat ding echt op de set aanwezig was en het echt zo bewoog zoals wij het in de film zien. Hoe goed een acteur ook is, je ziet het verschil. Het beste van twee werelden.
Het is trekken aan een dood paard maar als het je zo erg uit de film haalt dan kan het helpen. Bij mij is die tolerantie wat hoger.quote:Op zondag 27 december 2015 20:42 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Denk dat je me verkeerd begreep; bedoelde vooral te zeggen dat ze dan mooi de tijd hebben om de compleet achterhaalde SFX van de eerste trilogie een beetje fatsoenlijk te doen. De blue-screens en uncanny-valley-stormtroopers halen me harder uit de film dan de tenenkrommende dialogen.
Belangrijker is dat een aantal leidende regisseurs en SF-medewerkers de les hebben geleerd dat CGI ook veel wordt misbruikt. Het is gemakkelijker en goedkoper, het geeft helaas niet altijd betere effecten.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Ik heb geen moeite met ouderwetse SFX (kijk graag oude sci-fi met stop-motion monsters e.d.) maar persoonlijk trek ik gedateerde CGI gewoon slecht. Daar ga ik me ontzettend aan storen.quote:Op zondag 27 december 2015 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is trekken aan een dood paard maar als het je zo erg uit de film haalt dan kan het helpen. Bij mij is die tolerantie wat hoger."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Ik heb ze ook alle zes in een goede kwaliteit. Deel 7 komt er zeker binnenkort bij.quote:Op zondag 27 december 2015 20:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik heb op m'n media-server al de FullHD rips van de BR's, inclusief alle extra's
#NoDAPL![]()
Ik heb 1 t/m 6 in 1080p, 4 t/m 6 in de originele bios releases... Plus nog een sloot fanedits van de diverse films. Merendeel de prequels, natuurlijk.quote:Op zondag 27 december 2015 20:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb ze ook alle zes in een goede kwaliteit. Deel 7 komt er zeker binnenkort bij.
Nu een Cam versie van 7 aan het kijken... Zelfs in Cam in 'ie erg vermakelijk.
Hoewel er uiteraard een FullHD rip gaat komen zodra de BR ergens gepost wordt![]()
![]()
![]()
![]()
Zie de twee toegevoegde zinnen aan mijn vorige reactie.quote:Op zondag 27 december 2015 20:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik heb geen moeite met ouderwetse SFX (kijk graag oude sci-fi met stop-motion monsters e.d.) maar persoonlijk trek ik gedateerde CGI gewoon slecht. Daar ga ik me ontzettend aan storen.
Het is een tijdelijk probleem, leidende mensen in die business hebben hun lesje geleerd.
Het verbaast me dat er mensen waren die klaagden dat de SFX voor TFA tegenvallen. Het kenmerk van goede SFX is nu juist dat ze niet opvallen terwijl het zonder die SFX niet mogelijk zou zijn.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Snoke was wel een SFX issue andersquote:Op zondag 27 december 2015 20:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zie de twee toegevoegde zinnen aan mijn vorige reactie.
Het is een tijdelijk probleem, leidende mensen in die business hebben hun lesje geleerd.
Het verbaast me dat er mensen waren die klaagden dat de SFX tegenvallen. Het kenmerk van goede SFX is nu juist dat ze niet opvallen terwijl het zonder die SFX niet mogelijk zou zijn.![]()
![]()
Fair enough, dat was minder geslaagd.quote:ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Ik blijf erbij dat dat bewust was... Zeker als je de andere CGI ziet.quote:Op zondag 27 december 2015 20:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Fair enough, dat was minder geslaagd.![]()
4 t/m 6 op VHS, 1 t/m 6 op DVD, 1 t/m 6 op Blu-Ray en dan nog de theatrical releases als rips naast wat fanedits iddquote:Op zondag 27 december 2015 20:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik heb 1 t/m 6 in 1080p, 4 t/m 6 in de originele bios releases... Plus nog een sloot fanedits van de diverse films. Merendeel de prequels, natuurlijk.
Hoewel er uiteraard een FullHD rip gaat komen zodra de BR ergens gepost wordt![]()
![]()
Ik moet later in het jaar maar eens een Star Wars marathon gaan houden.quote:Op zondag 27 december 2015 20:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik heb 1 t/m 6 in 1080p, 4 t/m 6 in de originele bios releases... Plus nog een sloot fanedits van de diverse films. Merendeel de prequels, natuurlijk.
![]()
Camversies bekijk ik niet.![]()
Ik wacht op de BR-versie, het liefst ongecomprimeerd (t.o.v. wat er op het schijfje staat) bij dit soort films.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Doorgaans zou ik ook geen cam versie van Star Wars kijken... Alleen wil m'n vrouw er niet (op korte termijn) heen. En ik wil m weer zien...quote:Op zondag 27 december 2015 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik moet later in het jaar maar eens een Star Wars marathon gaan houden.
Camversies bekijk ik niet.![]()
Ik wacht op de BR-versie, het liefst ongecomprimeerd (t.o.v. wat er op het schijfje staat) bij dit soort films.
Finn heeft net Rey ontmoet... Ondanks het beeld en geluid, toch geweldig![]()
![]()
Dat zou best kunnen.quote:Op zondag 27 december 2015 20:50 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat dat bewust was... Zeker als je de andere CGI ziet.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Neem je vrouw mee naar een Dolby Cinema voorstelling in de bioscoop, dat vindt ze waarschijnlijk gweldig.quote:Op zondag 27 december 2015 20:54 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Doorgaans zou ik ook geen cam versie van Star Wars kijken... Alleen wil m'n vrouw er niet (op korte termijn) heen. En ik wil m weer zien...
Finn heeft net Rey ontmoet... Ondanks het beeld en geluid, toch geweldig
Het is een compleet nieuwe ervaring: ook de zalen en de ingangen naar de zalen zijn aangepast.
Kijk naar het filmpje: https://tweakers.net/vide(...)n-de-duisternis.htmlING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Nope, ze is geen Star Wars fan... Wil er dus ook geen geld aan uitgevenquote:Op zondag 27 december 2015 20:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Neem je vrouw mee naar een Dolby Cinema voorstelling in de bioscoop, dat vindt ze waarschijnlijk gweldig.![]()
![]()
Kijk naar het filmpje: https://tweakers.net/vide(...)n-de-duisternis.htmlquote:Op zondag 27 december 2015 20:56 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nope, ze is geen Star Wars fan... Wil er dus ook geen geld aan uitgeven
Trakteer haar dan.
Laat haar dit filmpje zien en je overtuigt haar wel om het eens te proberen. Te zien in Eindhoven en in Hilversum, in Nederland.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Zou wel kunnen, maar ik moet eigenlijk ook hard werken aan m'n scriptie...quote:Op zondag 27 december 2015 20:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kijk naar het filmpje: https://tweakers.net/vide(...)n-de-duisternis.html
Trakteer haar dan.
Is de film ook in 2D & Dolby Cinema? 3D vinden we beiden kut![]()
Ja, ook in 2d en Dolby Cinema. Een van de belangrijke punten van de nieuwe technieken (bij XD heb je ook weinig te klagen) is nu juist dat je daarmee wel goed 3D kan bekijken. Ik was altijd anti-3D omdat ik het beeld slechter vond maar ik heb er bij deze film niets van gemerkt.quote:Op zondag 27 december 2015 20:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zou wel kunnen, maar ik moet eigenlijk ook hard werken aan m'n scriptie...
Is de film ook in 2D & Dolby Cinema? 3D vinden we beiden kut
Kijk even naar het filmpje, daarin wordt het uitgelegd.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
1) Ik krijg koppijn van 3Dquote:Op zondag 27 december 2015 21:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een van de belangrijke punten van de nieuwe technieken (bij XD heb je ook weinig te klagen) is nu juist dat je daarmee wel goed 3D kan bekijken. Ik was altijd anti-3D omdat ik het beeld slechter vond maar ik heb er bij deze film niets van gemerkt.
Kijk even naar het filmpje, daarin wordt het uitgelegd.
2) Die brillen zitten altijd vervelend tot kut, pas namelijk nooit over mijn bril heen
3) Mijn vrouw kan nauwelijks diepte zien, dus zij ziet überhaupt geen 3D![]()
Ja, ook in 2d en Dolby Cinema. Net even gekeken voor Eindhoven.quote:Op zondag 27 december 2015 20:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zou wel kunnen, maar ik moet eigenlijk ook hard werken aan m'n scriptie...
Is de film ook in 2D & Dolby Cinema? 3D vinden we beiden kutING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Hmm... Nu nog ff kijken of zij het die 100km rijden waard vindt... Lijkt me sterk.quote:Op zondag 27 december 2015 21:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, ook in 2d en Dolby Cinema. Net even gekeken voor Eindhoven.![]()
Ik reageer ook slecht op 3D maar ik had er bij deze film geen last van, eerlijk gezegd vond ik de bril ook meevallen.quote:Op zondag 27 december 2015 21:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
1) Ik krijg koppijn van 3D
2) Die brillen zitten altijd vervelend tot kut, pas namelijk nooit over mijn bril heen
3) Mijn vrouw kan nauwelijks diepte zien, dus zij ziet überhaupt geen 3D
Maar je kan het dus ook in 2D bekijken in Dolby Cinema formaat als je dat wil.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Combineer het met iets anders.quote:Op zondag 27 december 2015 21:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hmm... Nu nog ff kijken of zij het die 100km rijden waard vindt... Lijkt me sterk.
Je kan het ook in Hilversum zien.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
We hebben nooit wat in het westen te doen. Geen idee met wat we het zouden kunnen combineren... Maar we gaan het zien.quote:Op zondag 27 december 2015 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Combineer het met iets anders.
Je kan het ook in Hilversum zien.![]()
quote:Op zondag 27 december 2015 20:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
![]()
![]()
Inmiddels al drie keer gezien. Heerlijk.
Enige minpuntje:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hey, ik heb m al eens in de bios gezien en ben van plan zeker nog een 2e keer te gaan... Eerdaags...quote:
Het leuke aan de Cam versie die ik heb is dat BB-8 ook ondertiteld is. Erg grappig
![]()
quote:Op zondag 27 december 2015 21:26 schreef Donnis het volgende:
Enige minpuntje:vroeger was het een muppets pop.... was ook niet al te best, maar iedereen vond het prachtig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
persoonlijk stoorde ik me er niet aan. wel een leuk figuur juist, met die brillen... jar jar is toch wel van een andere categorie, lol..![]()
Irritantst vond ik vooral dat verhaallijntje over de kaart: "oeh, we hebben maar een klein stukje, waar zou het zijn"......
40 jaar geleden nog grappig, maar tegenwoordig.....Haters everywhere but I don't really care.![]()
Enige minpuntje:zij blijkt een grotere rol te hebben gehad maar JJ heeft haar eruit geknipt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het stukje in de trailer waar zij lightsaber aan leia gaf zat er niet in![]()
Weet je hoe groot een sterrenstelsel is? Is, zeg maar, wat verder dan van jouw huis naar Berlijn... "Een klein stukje" van die kaart gaat over enorme afstanden.quote:Op zondag 27 december 2015 21:45 schreef matthijst het volgende:
Irritantst vond ik vooral dat verhaallijntje over de kaart: "oeh, we hebben maar een klein stukje, waar zou het zijn"......
40 jaar geleden nog grappig, maar tegenwoordig.....![]()
Iets voor VIII, denk/hoop ikquote:Op zondag 27 december 2015 21:46 schreef KingRadler het volgende:
[..]
zij blijkt een grotere rol te hebben gehad maar JJ heeft haar eruit geknipt.
het stukje in de trailer waar zij lightsaber aan leia gaf zat er niet in![]()
OverigensSPOILER: VIII speculatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ah, Luke zat op een eilandje toch, of heb ik wat gemist?quote:Op zondag 27 december 2015 21:47 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Weet je hoe groot een sterrenstelsel is? Is, zeg maar, wat verder dan van jouw huis naar Berlijn... "Een klein stukje" van die kaart gaat over enorme afstanden.
Enige eilandje dat nog niet in kaart is gebracht?Haters everywhere but I don't really care.![]()
Omsingeld door Romeinen, maar dapper weerstand bieden...quote:Op zondag 27 december 2015 21:56 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah, Luke zat op een eilandje toch, of heb ik wat gemist?
Enige eilandje dat nog niet in kaart is gebracht?![]()
quote:Op zondag 27 december 2015 21:51 schreef RvLaak het volgende:
Overigensdat leek mij ook al logisch..SPOILER: VIII speculatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb het niet in Dolby Cinema gezien maar wel in Dolby Atmos, wat qua geluid hetzelfde is... het viel me eigenlijk tegen moet ik zeggen. Meeste geluid kwam van voren leek het en niet dat ik mij in de film waande met geluid overal precies geplaatst, boven en schuinachter enzo.quote:Op zondag 27 december 2015 20:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kijk naar het filmpje: https://tweakers.net/vide(...)n-de-duisternis.html
Trakteer haar dan.
Laat haar dit filmpje zien en je overtuigt haar wel om het eens te proberen. Te zien in Eindhoven en in Hilversum, in Nederland.
Binnenkort nog in iMax kijken.![]()
Enige minpuntje:Ik moest als enige in de zaal lachen om de naam Maz KanataSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: nee draaide niet in de scene, is original music. Wel latin achtig.
[ Bericht 2% gewijzigd door kwakz0r op 27-12-2015 22:31:24 ]Kwak![]()
Ik snap trouwens niet waarom mensen lopen te klagen over Finn vs Kylo... Finn heeft helemaal geen enkele kans en raakt Kylo één keertje... Per ongeluk.![]()
Want dan ben je een échte fan...quote:Op zondag 27 december 2015 20:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
![]()
My god, het niveau daalt...I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
??? Waar heb je het over?quote:Op zondag 27 december 2015 22:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Want dan ben je een échte fan...
My god, het niveau daalt...![]()
Enige minpuntje:Totaal niet aan gestoord, reden dat het cgi werd is omdat dat nu eenmaal sneller is dan poppen en men achter begon te lopen op een krap schema. Ter vergelijking, bij Iv-vI had men pakweg drie jaar per film, nu krap anderhalf jaar...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Dat je nogal kansloos loopt te pronken met rips.quote:I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
quote:Op zondag 27 december 2015 22:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dat je nogal kansloos loopt te pronken met rips.... Wat jij wil joh...
![]()
Vooral minder gejank hier over bioscopen danwel rips (wat doe je jezelf aan en wie wil je ermee imponeren?!) en wat meer inhoudelijke praat over verhaal dan het filmen ervan.quote:I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Snap ik ook niet.quote:Op zondag 27 december 2015 22:35 schreef RvLaak het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom mensen lopen te klagen over Finn vs Kylo... Finn heeft helemaal geen enkele kans en raakt Kylo één keertje... Per ongeluk.
Finn raakt hem 1 keer per ongeluk.... nadat Kylo door is beschoten... en Finn wordt alsnog bijna doodgemaakt.
Rey is duidelijk eerder getraind in de force, maar kan dat niet meer herinneren.![]()
Pronken met ripsquote:Op zondag 27 december 2015 23:02 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vooral minder gejank hier over bioscopen danwel rips (wat doe je jezelf aan en wie wil je ermee imponeren?!) en wat meer inhoudelijke praat over verhaal dan het filmen ervan.Gaat echt nergens meer over.. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om een cam versie te kijken. De Blu-Ray versie schijnt 5 april uit te komen. Tot die tijd kijk ik hem zeker nog een keer in de bios.
![]()
OverigensKathleen Kennedy heeft idd gezegd dat iedereen terug komt. Maar dat was rond de release, dan kan ze dus moeilijk zeggen iedereen behalve ... komt terugSPOILER: VIII speculatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens kan iedereen iets aan IMDB toevoegen volgens mij.
![]()
Begrijp de beweegredenen wel, maar kon die maz simpelweg niet waarderen. In onze vriendengroep was dat momentje ook zoiets waarbij we elkaar aankeken en dachten: wack.quote:Op zondag 27 december 2015 22:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Totaal niet aan gestoord, reden dat het cgi werd is omdat dat nu eenmaal sneller is dan poppen en men achter begon te lopen op een krap schema. Ter vergelijking, bij Iv-vI had men pakweg drie jaar per film, nu krap anderhalf jaar...
Dat was dan ook het enige momentje dat me even stoorde hoor, helemaal niet belangrijk ook verder.Waanzinnig knap hoe deze film voorbij vliegt.
![]()
Het was na de introductie van Rey wel het enige rustpunt in de film, en ik vond het wel prima zo.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Ik vond Maz eigenlijk wel leuk, alleen jammer dat je direct al wist dat de plek aan gort moest na de '1000 jaar'-opmerking."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Die stills uit Silent Witness?quote:Op maandag 28 december 2015 08:18 schreef KingRadler het volgende:
iemand heeft de borsten van Rey op Frontpage gezet![]()
mannen tochI'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Link.quote:Op maandag 28 december 2015 08:18 schreef KingRadler het volgende:
iemand heeft de borsten van Rey op Frontpage gezet![]()
mannen toch![]()
De borsten van Rey:quote:
http://1.bp.blogspot.com/(...)lentWiness-join2.jpg
Engelse misdaadserie Silent Witness: Season 17, Episode 9 / 10![]()
Niks mis meequote:Op maandag 28 december 2015 09:56 schreef KingRadler het volgende:
[..]
De borsten van Rey:
http://1.bp.blogspot.com/(...)lentWiness-join2.jpg
Engelse misdaadserie Silent Witness: Season 17, Episode 9 / 10Ben wel benieuwd of Disney er zo blij mee was dat ze een naakt scene heeft gedaan
![]()
![]()
Waarom zou dat Disney iets uitmaken?quote:Op maandag 28 december 2015 10:10 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Niks mis meeBen wel benieuwd of Disney er zo blij mee was dat ze een naakt scene heeft gedaan
Why Disney stock is down even as Star Wars crushes box office records.
http://www.vox.com/2015/12/27/10660268/disney-stock-espn![]()
Miley Cyrus valt ook onder het Disney-imperium, dus ik denk dat het ze zoveel kan schelen.quote:Op maandag 28 december 2015 10:10 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Niks mis meeBen wel benieuwd of Disney er zo blij mee was dat ze een naakt scene heeft gedaan
![]()
Miley vielquote:Op maandag 28 december 2015 10:43 schreef Typisch het volgende:
[..]
Miley Cyrus valt ook onder het Disney-imperium, dus ik denk dat het ze zoveel kan schelen.![]()
Tja, Britney ook. En Selena Gomez is nu ook niet echt het toonbeeld van zedelijkheid.quote:"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Sex Sellsquote:Op maandag 28 december 2015 10:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Tja, Britney ook. En Selena Gomez is nu ook niet echt het toonbeeld van zedelijkheid.![]()
John Boyega werd na zijn goede hoofdrol in Attack the Block (leuke film) genoemd voor veel grote films maar afgezien van een bijrol in 24 heb ik hem niet meer gezien. Maar ik vond dat hij het nu ook goed deed dus die gaat er ook wel komen vermoed ikquote:Op zaterdag 26 december 2015 13:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Harrison Ford heeft meer talent als acteur dan Mark Hamill en Carrie Fisher. Zo'n film biedt een podium om je talent te laten zien, je moet wel het talent hebben om daar de vruchten van te plukken. Voor een goede acteur geldt hetzelfde als voor een goede voetballer, je hoeft er geen drol van te begrijpen om te zien dat iemand het heel erg goed kan, nadat zo'n film is uitgekomen weten mensen het. Bij de eerste SW films zag iedereen het bij Harrison Ford, nu ziet iedereen het bij Ridley. Geen twijfel over mogelijk. Van de overige (relatief) nieuwe acteurs durf ik niet te voorspellen hoe het hen zal vergaan maar voor haar zal dit een platform zijn naar meer grote rollen. Ze kan acteren, ze heeft de looks, ze is geschikt voor actierollen en dramatische rollen en volgens mij werkt enige comedy ook nog wel voor haar.
Oscar Isaac is inmiddels al een gevestigde naam als je ziet in wat voor producties hij meespeelt
Domhnall Gleeson heeft zich ook al bewezen, in The Revenant doet hij het ook weer prima
Ik vond het wel jammer dat de rol van Max von Sydow maar zo kort was, dat leek me nog wel een soort palpatine ofzo, goede acteur.![]()
Iedereen had de rol van Boyega wel kunnen spelen, Ridley deed er als enige van de nieuwkomers echt iets bijzonders mee![]()
![]()
Nou, Boyega en Isaac had meteen chemistry, daar geloofde je op enkele minuten gedeelde screentime dat het "bro's" waren.quote:Op maandag 28 december 2015 13:37 schreef Gruisman het volgende:
Iedereen had de rol van Boyega wel kunnen spelen, Ridley deed er als enige van de nieuwkomers echt iets bijzonders mee
Iets wat McGregor en Christensen niet wisten te doen en die hadden 2 volle films om dat uit te werken.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Iets *te* vlug wat mij betreft. Poe deed op de Rebel Base wel erg Joviaal tegen een gast waar hij maar een kwartier mee in een Tie-Fighter heeft gezeten.quote:Op maandag 28 december 2015 13:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nou, Boyega en Isaac had meteen chemistry, daar geloofde je op enkele minuten gedeelde screentime dat het "bro's" waren.true.quote:Iets wat McGregor en Christensen niet wisten te doen en die hadden 2 volle films om dat uit te werken."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Obi Wan was dan ook de leraar van Anakin, ik ken geen leraren de bro's zijn met hun leerling. Verder die vriendschap.. tja ik vond het wel meevallen, ze hadden echt iets van 5 scenes samen en opeens waren het de beste buddy's. Vond het een beetje geforceerd overkomen maar ik ben in de minderheid.quote:Op maandag 28 december 2015 13:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nou, Boyega en Isaac had meteen chemistry, daar geloofde je op enkele minuten gedeelde screentime dat het "bro's" waren.
Iets wat McGregor en Christensen niet wisten te doen en die hadden 2 volle films om dat uit te werken.![]()
Een dues ex machina. Misschien wel het gevolg van het knippen?quote:Op zondag 27 december 2015 21:26 schreef Donnis het volgende:
Maz Kanata: Bijna even irritant als Jar Jar Binks. Heel dat verhaal omheen klonk te haastig verzonnen, dat zij toevallig die lightsaber heeft en Rey 'roept', daarna moralistisch verhaaltje terwijl me dat niet interesseert van zo'n nietszeggende CGI-rol. Kan wel werken hoor, maar op deze manier vond ik het niet tof. Deden ze subtieler vroeger.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Stel je niet aan, die discussie was al lang afgerond, daar had dat "gejank" niets mee te maken, die discussie was al dood voordat dat begon.quote:Op zondag 27 december 2015 23:02 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vooral minder gejank hier over bioscopen danwel rips (wat doe je jezelf aan en wie wil je ermee imponeren?!) en wat meer inhoudelijke praat over verhaal dan het filmen ervan.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Er schijnen een aantal variaties te zijn geweest, de duidelijkste is nog wel dat Leia eigenlijk de Lightsaber van Maz zou krijgen.quote:Op maandag 28 december 2015 14:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Misschien wel het gevolg van het knippen?![]()
en dat op de Rebel base. nu is Maz gewoon verdwenen tijdens de aanval.quote:Op maandag 28 december 2015 14:31 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Er schijnen een aantal variaties te zijn geweest, de duidelijkste is nog wel dat Leia eigenlijk de Lightsaber van Maz zou krijgen."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
had ook het gevoel dat ze niet alles konden vertellen in TFA omdat anders de film te lang duurde.
ze hebben veel geknipt.![]()
Heeft zijn leven gered, droid opgehaald.. Dan zou ik ook erg joviaal zijn.quote:Op maandag 28 december 2015 13:49 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Iets *te* vlug wat mij betreft. Poe deed op de Rebel Base wel erg Joviaal tegen een gast waar hij maar een kwartier mee in een Tie-Fighter heeft gezeten.
[..]
true.![]()
Hij pronkte niet daarmee.quote:Op maandag 28 december 2015 00:36 schreef Scorpie het volgende:
Pronken dat je cams aan het kijken bentde sneuheid straalt ervanaf. My god zeg.
Als je de eerste keer een film ziet op die manier dan is dat een beetje sneu (voor jezelf) aangezien de eerste ervaring met de film zo goed mogelijk moet zijn naar mijn mening, als je de film al hebt gezien en je kijkt nog eens op die manier dan begrijp ik dat wel, mijn keuze is het niet (ik wacht liever op de BR-versie) maar ik begrijp het wel.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
OverigensHij zou als geest kunnen terugkomen zoals bij een aantal anderen eerder het geval was.SPOILER: VIII speculatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL![]()
Als ze dat doen verbrand ik elke legale kopie van Star Wars die ik heb.quote:Op maandag 28 december 2015 14:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij zou als geest kunnen terugkomen zoals bij een aantal anderen eerder het geval was."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
In eerste instantie was mijn reactie dat het karakter wel heel erg extreem was. Even later accepteerde ik het, het is een SW film en daar mag je best wel extreme karakters in hebben. Dat gezegd hebbende, ze was natuurlijk in de verste verte niet zo geslaagd als Yoda maar de lat ligt wel heel erg hoog als je dat eist.quote:Op maandag 28 december 2015 05:23 schreef Donnis het volgende:
[..]
Begrijp de beweegredenen wel, maar kon die maz simpelweg niet waarderen. In onze vriendengroep was dat momentje ook zoiets waarbij we elkaar aankeken en dachten: wack.Dat zegt m.i. het meest over de kwaliteit van de film, de tijd is voorbij voordat je er erg in hebt en je hebt je geen seconde verveeld. Bij de eerste trilogie zaten er wat gaapmomentjes in (pacingprobleem), daar heb je in deze film geen last van. Hooguit kan je w.b.t. de pacing erover klagen dat ze soms iets meer tijd hadden mogen nemen om wat uit te diepen, ik weet niet in hoeverre ze hiervoor voldoende bronmateriaal hebben maar indien dat er is dan zou een re-edited versie in de toekomst wellicht leuk zijn. Het was een goede zet dat ze voor de introductie van Rey wel wat vertraagden.quote:Waanzinnig knap hoe deze film voorbij vliegt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
quote:Op maandag 28 december 2015 14:49 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als ze dat doen verbrand ik elke legale kopie van Star Wars die ik heb.
Gelukkig houd je de illegale kopieën.
#NoDAPL![]()
Gelukkig bestaat daar een simpele oplossing voor: snel een uitgebreide (extended) versie uitbrengen voor de fans. Zoals bij TLoTR. Helaas zal 'snel' dan wel minstensquote:Op maandag 28 december 2015 14:33 schreef KingRadler het volgende:
had ook het gevoel dat ze niet alles konden vertellen in TFA omdat anders de film te lang duurde.
ze hebben veel geknipt.1-2 jaar zijn aangezien ze eerst de BR-versie van de gewone editie willen verkopen.
#NoDAPL![]()
Terugkeren als geest is voorbehouden aan Jediquote:Op maandag 28 december 2015 14:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Gelukkig houd je de illegale kopieën.
Als ze dat dus bij Han flikken gooien ze heel de lore overhoop."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Daar zit wat in. Han Solo kwam zo dicht in de buurt van een jedi als dat mogelijk is maar hij was geen jedi.quote:Op maandag 28 december 2015 15:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Terugkeren als geest is voorbehouden aan Jedi
Als ze dat dus bij Han flikken gooien ze heel de lore overhoop.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
?quote:Op maandag 28 december 2015 15:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar zit wat in. Han Solo kwam zo dicht in de buurt van een jedi als dat mogelijk is maar hij was geen jedi.
Z'n leuter heeft in een force-sensitive gezeten, da's het enige."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
En kort erop implodeerde de planeet tot een soort van ster. Nee, dat overleeft ie niet en het is een prima einde zo.quote:Op maandag 28 december 2015 16:46 schreef pokkerdepok het volgende:
je ziet han niet doodgaan, alleen gespiest en dan valt ie.
Dan kun je er nog over dromen, flashbacks doen of anderzins terug laten komen zonder hem opnieuw te laten leven.Halicunaties. Of moet je die dan Hanicunaties noemen?quote:Op maandag 28 december 2015 16:43 schreef KingRadler het volgende:
we krijgen Flashbacks te zien in nieuwe Star WarsI'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
In deel VIII weten ze zijn hersenen te redden, die zetten ze in een grote robot maar die raakt verslaafd aan drugs en moord dan iedereen uit.quote:Op maandag 28 december 2015 16:46 schreef pokkerdepok het volgende:
Ofzo."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
ze hebben het wel open gehouden mocht Ford ooit nog mee willen doen, maar ik verwacht niet dat dat gebeurt.quote:Op maandag 28 december 2015 16:46 schreef pokkerdepok het volgende:
In die zin: de Emperor zien we echt alleen maar vallen in deel 6 en dan een bliksem. Aangezien die Snoke zijn gezicht aan het helen is... zou dat niet Palpatine zijn?![]()
![]()
Dan heeft ie iig dat kutstemmetje afgeleerd... dat is een vooruitgang.quote:Op maandag 28 december 2015 16:52 schreef planethugo het volgende:
[..]
In die zin: de Emperor zien we echt alleen maar vallen in deel 6 en dan een bliksem. Aangezien die Snoke zijn gezicht aan het helen is... zou dat niet Palpatine zijn?"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
epische stem, gooooooodquote:Op maandag 28 december 2015 16:54 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dan heeft ie iig dat kutstemmetje afgeleerd... dat is een vooruitgang.![]()
![]()
Nee man... en vooral dat irritante getrek met die mondhoeken.quote:
Skeletor is nog epischer
Open my arsequote:Op maandag 28 december 2015 16:52 schreef planethugo het volgende:
[..]
ze hebben het wel open gehouden mocht Ford ooit nog mee willen doen, maar ik verwacht niet dat dat gebeurt.
In die zin: de Emperor zien we echt alleen maar vallen in deel 6 en dan een bliksem. Aangezien die Snoke zijn gezicht aan het helen is... zou dat niet Palpatine zijn?
Palpatine heeft de meest heerlijke quotes van Star Wars, tenminste als we met een paar man wat gezopen hebben klinkt het hilarischquote:Op maandag 28 december 2015 16:59 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee man... en vooral dat irritante getrek met die mondhoeken.
Skeletor is nog epischer
Skeletorik moet eigen nog eens Masters of the Universe gaan kijken
![]()
![]()
De quotes zijn goed, maar ik vind die acteur echt verschrikkelijk. Als palpatine gaat het nog, maar z'n sidious stem is om te janken.quote:Op maandag 28 december 2015 17:04 schreef planethugo het volgende:
[..]
Palpatine heeft de meest heerlijke quotes van Star Wars, tenminste als we met een paar man wat gezopen hebben klinkt het hilarisch
Skeletorik moet eigen nog eens Masters of the Universe gaan kijken
Beetje zoals Christian bale met z'n batman-stem."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
ik vind hem eigenlijk een van de weinige van de prequels en de oude films die zijn rol heerlijk speelt, zeker als Sidious.![]()
O dat mag, ik sta ook echt alleen in m'n mening. Maar in de OT is hij echt zo'n prototype Disney-Villain.
-enniehoe-
nu verder zonder papa-palpie-palpatine"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Denk ook dat we nog gaan zien dat Finn de zoon is van Lando❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
denk het ook hij is een kleurrijk persoonquote:Op maandag 28 december 2015 19:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Denk ook dat we nog gaan zien dat Finn de zoon is van Lando![]()
Moet wel, da's de enige negert in het Star Wars universequote:Op maandag 28 december 2015 19:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Denk ook dat we nog gaan zien dat Finn de zoon is van Lando"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
openquote:Op maandag 28 december 2015 16:52 schreef planethugo het volgende:
[..]
ze hebben het wel open gehouden mocht Ford ooit nog mee willen doen, maar ik verwacht niet dat dat gebeurt.
In die zin: de Emperor zien we echt alleen maar vallen in deel 6 en dan een bliksem. Aangezien die Snoke zijn gezicht aan het helen is... zou dat niet Palpatine zijn?![]()
![]()
![]()
Snoke kan sowieso niet Sidious zijn. Als ik iemand moet noemen dan denk ik Darth Plagueis.Dit, dus.![]()
Dat denkt bijna iedereen ja. Zal wel interessant zijn.quote:Op maandag 28 december 2015 22:32 schreef Buitendam het volgende:
Snoke kan sowieso niet Sidious zijn. Als ik iemand moet noemen dan denk ik Darth Plagueis.![]()
Leia klinkt helaas als een ex drank verslaafde met een slecht passend kunstgebit. De enige teleurstelling die de film voor mij met zich mee bracht.
[ Bericht 0% gewijzigd door Humberto-T op 28-12-2015 23:57:12 ]![]()
Las ergens (weet niet meer waar...) dat bevestigd is dat Snoke niet Darth Plagueis is.quote:Op maandag 28 december 2015 22:32 schreef Buitendam het volgende:
Snoke kan sowieso niet Sidious zijn. Als ik iemand moet noemen dan denk ik Darth Plagueis.![]()
Neger, wat?quote:I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Te laat!
Overigens is het overhandigen van lightsaber altijd al van Maz naar Rey geweest...I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Officieel bevestigd geloof ik niet. Dat soort speculaties worden nooit bevestigd noch ontkent.quote:Op maandag 28 december 2015 23:56 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Las ergens (weet niet meer waar...) dat bevestigd is dat Snoke niet Darth Plagueis is.Dit, dus.![]()
Ik denk dat Snoke gewoon een true sith is die zijn snor heeft geschoren en in een uithoek van het heelal zit.![]()
geschoren of gedrukt?quote:Op dinsdag 29 december 2015 00:22 schreef RickoKun het volgende:
Ik denk dat Snoke gewoon een true sith is die zijn snor heeft geschoren en in een uithoek van het heelal zit.
Wie dit leest is hek.![]()
Dat zou ook kunnenquote:Even de tentakelachtige snor ergens ingedrukt.
Niemand anders nog die is geflambeerd in de eerdere delen?![]()
Wat is er mis met Christian Bale zijn Batman-stem?quote:Op maandag 28 december 2015 17:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De quotes zijn goed, maar ik vind die acteur echt verschrikkelijk. Als palpatine gaat het nog, maar z'n sidious stem is om te janken.
Beetje zoals Christian bale met z'n batman-stem.
#NoDAPL![]()
zou grappig zijn als die oude man aan het begin van 7quote:Op maandag 28 december 2015 07:51 schreef RvLaak het volgende:
Leuke discussies over een paar SW onderwerpen:
echt daadwerkelijk Boba fett blijkt te zijn.![]()
Een discussie van bijna 1,5 uur over dit. Gotta love it.quote:Op dinsdag 29 december 2015 01:50 schreef Michie_ het volgende:
[..]
zou grappig zijn als die oude man aan het begin van 7
echt daadwerkelijk Boba fett blijkt te zijn.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL![]()
Zal wederom aan mij liggen, maar hij komt over als de zanger van een of andere wannabe-metalband.quote:Op dinsdag 29 december 2015 01:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat is er mis met Christian Bale zijn Batman-stem?"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Christian Bale bleek verkouden te zijn geweest tijdens de opnames van Batman. Daarom had hij ook een rare stem.quote:Op maandag 28 december 2015 17:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
De quotes zijn goed, maar ik vind die acteur echt verschrikkelijk. Als palpatine gaat het nog, maar z'n sidious stem is om te janken.
Beetje zoals Christian bale met z'n batman-stem.![]()
quote:Op dinsdag 29 december 2015 06:59 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Christian Bale bleek verkouden te zijn geweest tijdens de opnames van Batman. Daarom had hij ook een rare stem.
3 films langs inderdaad."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Morgenavond voor de tweede keer. Kijken hoe ie nu valt...I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
![]()
ben gisteren geweest! wat een goede film. kan nu al niet wachten op het vervolg.Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling![]()
Er schijnt een leuke muzikale hint in VII te zitten.quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:30 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Daar is momenteel geen enkel bewijs voor...
Op het moment dat Snoke in beeld is komt er een melodielijn voorbij die ook onder de scene zit waarin Palpatine over Plagueis verteld.
http://moviepilot.com/posts/3702214"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Bij Plagueis vind ik het opvallend dat vrijwel alles over hem uit de EU komt. Het enige wat canon is, is het verhaaltje van Palpatine in RotS.
De enige referentie dat Sidious de apprentice van Plagueis was, is wat tekst onder een plaatje op StarWars.com.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Maakt dat het onwaarschijnlijker? Van mij hoeft het niet per sé Plagueis te zijn of ze moeten wat heel tofs met het personage van plan zijn."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Ik hoop dat Snoke de voorbode is van de terugkeer van de Sith uit de Unknown Regions.
Voor mij liever juist géén Plagueis.., Maakt het universum weer een stukje "kleiner"... Als in, 'weer een "bekend" personage'. Liever iets echt nieuws.quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:59 schreef Ceased2Be het volgende:
Maakt dat het onwaarschijnlijker? Van mij hoeft het niet per sé Plagueis te zijn of ze moeten wat heel tofs met het personage van plan zijn.![]()
Nee, ik vind het gewoon opvallend dat het linken van Plagueis aan Sidious niet meer dan een connotatie bij een plaatje is. Zonder dat zou "the tragedy of Darth Plagueis the wise" gewoon een historisch verhaaltje van Palpatine kunnen zijn dat even goed 10.000 jaar geleden had kunnen plaatsvinden.quote:Op dinsdag 29 december 2015 11:59 schreef Ceased2Be het volgende:
Maakt dat het onwaarschijnlijker? Van mij hoeft het niet per sé Plagueis te zijn of ze moeten wat heel tofs met het personage van plan zijn.
Ik hoop dat Snoke los staat van Vader en Sidious en dat hij dus niet, stiekem achter de schermen, het meesterbrein was bij alles wat er in de 9 films is gebeurd.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Dat hoop ik ook, hoop ook dat ze de 'kloon van de emperor' uit de EU ook heel ver achterwege laten.quote:Op dinsdag 29 december 2015 12:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik hoop dat Snoke los staat van Vader en Sidious en dat hij dus niet, stiekem achter de schermen, het meesterbrein was bij alles wat er in de 9 films is gebeurd."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
De enige die informatie heeft geleverd over de moord op Plagueis is Sidious. Als ik nu zou moeten gokken zou ik zeggen dat de moordpoging van Sidious op Plagueis is mislukt, waardoor hij er nu zo uit ziet. Er is geen balance in de Force omdat Plagueis nooit is overleden.Dit, dus.![]()
Of er is geen balance omdat Luke op een eilandje zit."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
Nee, dat is omdat Luke faalde met zijn Jedi-tempel. Met dank aan die puber van Solo en Leia.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:01 schreef Ceased2Be het volgende:
Of er is geen balance omdat Luke op een eilandje zit.Dit, dus.![]()
Bengod.quote:Op dinsdag 29 december 2015 13:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, dat is omdat Luke faalde met zijn Jedi-tempel. Met dank aan die puber van Solo en Leia.
Is er al meer info over wat er mis ging?![]()
Hij heeft een hoop mensen uitgemoord, althans... Volgens de flash-foward/backquote:Op dinsdag 29 december 2015 13:28 schreef Typisch het volgende:
[..]
Bengod.
Is er al meer info over wat er mis ging?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: