abonnement Unibet Coolblue
pi_158322979
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait;

- BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- HEMA: Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam.

- Tefal: Teflon en Aluminium.

- Lego: afkorting van leg godt, wat Deens is voor speel goed.

- ETOS: Eendracht, Toewijding, Overleg en Samenwerking.

- TESO: Texels Eigen Stoomboot Onderneming.

- Duo Penotti: PEters NOTenindustrie TIlburg.

- PAGE: PApierfabriek GEnnep.

- REMIA: De Rooijs Electrische Melangeer Inrichting Amersfoort.

- CONIMEX: CONserven IMport EXport.

- DAF: van Doornes Aanhangwagen Fabriek.

- AVIKO: De Aardappel Verwerkende Industrie Keppel en Omstreken.

- DELA: Draagt Elkanders Lasten.

- FEBO: Ferdinand Bolstraat in Amsterdam (oprichter J.I.Borst begon in 1941 deze zaak.
Van zijn baas in Ferdinand Bolstraat had hij veel geleerd).

- IKEA: Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd (I.K. is de oprichter. In de E en de A woonde hij).

- JOHMA: JOHan en MArtin (naar de oprichters Johan Schreur en zijn compagnon Martin).

- KING: Kwaliteit In Niets Geëvenaard.

- SLIGRO: Slippens Groothandel.

- SRV: Samen Rationeel Verkopen.

- ZWITSAL: Zwitserse Balsem.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano
(een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:


Unileverlogo is gemaakt van producten:


Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Deze OP is hier te vinden.

In het vorige deel zijn we al ongeveer honderd posts lang bezig het verschil tussen een maillot en een legging te beschrijven.
pi_158322980
Laatste post vorige topic

quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2015 21:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

http://english.stackexcha(...)re-does-ta-come-from

Wordt toch niet helemaal bevestigd. :{
  vrijdag 18 december 2015 @ 06:50:47 #3
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_158323007
quote:
8s.gif Op dinsdag 8 december 2015 21:51 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb sinds vanmiddag pas door waarom houdgreep met een d is :') :') :') :') :') :') :') :')
Je woont toch niet in Zaandam he
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 18 december 2015 @ 07:02:47 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158323032
Voor mij: Religie.

Ik ben Katholiek 'opgevoed', dus gedoopt, met Kerst en Pasen naar de kerk, Katholieke basisschool met godsdienstles, Eerste communie, Vormsel, etc etc.

... maar al die tijd kwam het nooit in me op dat mensen daadwerkelijk SERIEUS daarin geloofden. Ik nam eigenlijk aan dat het gewoon puur en alleen een beetje 'traditie' (of whatever je het wilt noemen) was, maar pas vrij laat besefte ik dat er heel veel mensen zijn die dat allemaal voor 'echt' aannemen.... en dat het blijkbaar de bedoeling was dat ik dat dus ook echt zou geloven ofzo...
  vrijdag 18 december 2015 @ 08:02:48 #5
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_158323245
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 december 2015 07:02 schreef Yi-Long het volgende:
Voor mij: Religie.

Ik ben Katholiek 'opgevoed', dus gedoopt, met Kerst en Pasen naar de kerk, Katholieke basisschool met godsdienstles, Eerste communie, Vormsel, etc etc.

... maar al die tijd kwam het nooit in me op dat mensen daadwerkelijk SERIEUS daarin geloofden. Ik nam eigenlijk aan dat het gewoon puur en alleen een beetje 'traditie' (of whatever je het wilt noemen) was, maar pas vrij laat besefte ik dat er heel veel mensen zijn die dat allemaal voor 'echt' aannemen.... en dat het blijkbaar de bedoeling was dat ik dat dus ook echt zou geloven ofzo...
Wow, dan hebben ze echt gefaald in het godsdienstige onderwijs _O-
Helemaal super.
  vrijdag 18 december 2015 @ 08:19:34 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158323326
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 08:02 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Wow, dan hebben ze echt gefaald in het godsdienstige onderwijs _O-
Ik vind die lessen verder trouwens best leuk, want gewoon mooie verhaaltjes en plaatjes enzo, dus daar was verder niets mis mee, maar ik had simpelweg nooit het idee dat ik het ook daadwerkelijk moest geloven ofzo.

Misschien is dat trouwens ook wel gewoon goed natuurlijk, dat dat niet erin gestampt werd ofzo maar dat je daar wellicht vrij in werd gelaten, of misschien was ik zo ongelooflijk naief dat het simpelweg niet in me opkwam om het serieus te nemen.
  vrijdag 18 december 2015 @ 08:28:45 #7
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_158323398
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 december 2015 08:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik vind die lessen verder trouwens best leuk, want gewoon mooie verhaaltjes en plaatjes enzo, dus daar was verder niets mis mee, maar ik had simpelweg nooit het idee dat ik het ook daadwerkelijk moest geloven ofzo.

Misschien is dat trouwens ook wel gewoon goed natuurlijk, dat dat niet erin gestampt werd ofzo maar dat je daar wellicht vrij in werd gelaten, of misschien was ik zo ongelooflijk naief dat het simpelweg niet in me opkwam om het serieus te nemen.
Bij mijn protestantse school viel het ook mee, maar we moesten wel gewoon bidden en zo, en de docenten maakten ook duidelijk dat ze er in geloofden. Het lijkt me dat gezamenlijk bidden al genoeg is om duidelijk te maken dat ze geloven in het bestaan van God.

Geloofde je wel in Sinterklaas?
Helemaal super.
  vrijdag 18 december 2015 @ 08:49:53 #8
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_158323547
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 december 2015 08:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik vind die lessen verder trouwens best leuk, want gewoon mooie verhaaltjes en plaatjes enzo, dus daar was verder niets mis mee, maar ik had simpelweg nooit het idee dat ik het ook daadwerkelijk moest geloven ofzo.

Misschien is dat trouwens ook wel gewoon goed natuurlijk, dat dat niet erin gestampt werd ofzo maar dat je daar wellicht vrij in werd gelaten, of misschien was ik zo ongelooflijk naief dat het simpelweg niet in me opkwam om het serieus te nemen.
Hier eigenlijk ook wel. Ik zat op een protestantse basisschool maar werd niet kerkelijk opgevoed. 's ochtends altijd een jezusverhaaltje en soms een leuk verhaaltje ter afwisseling. Maar de jezusverhalen hadden het zelfde fantasieniveau als een sprookje. Wel was duidelijk dat deze verhalen een duidelijk moraal hadden, en minder spanning meestal. Zelfde gold voor de liedjes. Ik dacht gewoon dat die verhalen werden ingezet om iets tw leren.
:')
  vrijdag 18 december 2015 @ 08:54:22 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_158323582
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 08:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

..... Ik dacht gewoon dat die verhalen werden ingezet om iets tw leren.
Dat is toch ook zo?
Verhalen worden gebruikt om normen, waarden, geschiedenis, ideeën etc. te verspreiden. Dat geldt dus ook voor religieuze verhalen. Ze zijn in de basis overdrachtelijk bedoeld.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 18 december 2015 @ 09:08:08 #10
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_158323684
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 08:54 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat is toch ook zo?
Verhalen worden gebruikt om normen, waarden, geschiedenis, ideeën etc. te verspreiden. Dat geldt dus ook voor religieuze verhalen. Ze zijn in de basis overdrachtelijk bedoeld.
Maar het kwam niet in me op dat mensen geloofden dat het echt gebeurd was. Meer een soort serieuzere vorm van sprookje
:')
  Moderator vrijdag 18 december 2015 @ 09:09:38 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158323700
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 09:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Maar het kwam niet in me op dat mensen geloofden dat het echt gebeurd was. Meer een soort serieuzere vorm van sprookje
Dat ligt er ook een beetje aan welke stroming je aanhangt. Trouwens zijn er ook veel verhalen "vergelijkingen" die zo zijn opgeschreven dat jezus ze vertelde als voorbeeld daar wordt zelfs in de bijbel in het midden gelaten of ze echt gebeurd zijn :P (maar dat is vooral het nieuwe testament)

Verder herken ik me niet in de twee mensen hier. Ik had al vrij snel door dat ik het niet geloofde maar de mensen om mij heen wel.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 18 december 2015 @ 09:15:15 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_158323757
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 08:49 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Hier eigenlijk ook wel. Ik zat op een protestantse basisschool maar werd niet kerkelijk opgevoed. 's ochtends altijd een jezusverhaaltje en soms een leuk verhaaltje ter afwisseling. Maar de jezusverhalen hadden het zelfde fantasieniveau als een sprookje. Wel was duidelijk dat deze verhalen een duidelijk moraal hadden, en minder spanning meestal. Zelfde gold voor de liedjes. Ik dacht gewoon dat die verhalen werden ingezet om iets tw leren.
Zo zag ik het idd ook: Sprookjes met een moralistische inslag om je iets bij te brengen, een wijze les, etc etc. En dan uiteraard ook een mooi beeld uit die tijd, of dat nou waarheidsgetrouw of idealistisch of whatever was.

quote:
10s.gif Op vrijdag 18 december 2015 08:28 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Bij mijn protestantse school viel het ook mee, maar we moesten wel gewoon bidden en zo, en de docenten maakten ook duidelijk dat ze er in geloofden. Het lijkt me dat gezamenlijk bidden al genoeg is om duidelijk te maken dat ze geloven in het bestaan van God.

Geloofde je wel in Sinterklaas?
Ik weet serieus niet meer of we op school verplicht aan bidden deden. Volgens mij niet, maar weet het niet zeker. Maar zelfs als we dat deden zou ik er dan niet meteen van uit zijn gegaan dat ze het dan dus ook serieus namen.

Bij mijn oma thuis gingen we altijd wel bidden, maar toen jaren geleden mijn oma eens vertelde dat ze na haar dood Opa weer zou zien, was er even een ongemakkelijk moment wanneer ik hardop afvroeg of ze dat echt geloofde... want blijkbaar gelooft ze dat dus echt serieus. Dat mag uiteraard, en ik heb geen idee wat er na de dood volgt, maar ik was oprecht een beetje verbaasd dat iemand zoiets serieus geloofd, al zal dat grotendeels natuurlijk ook gewoon WILLEN geloven zijn.

Ik WIL ook heel graag dat er na de dood iets is, zoals oude vrienden en familie die me opwachten en omhelsen. Ik geloof alleen niet dat dat het geval zal zijn.

Wat betreft Sinterklaas: Ik denk dat mijn beleving daarvan een beetje hetzelfde was als met godsdienst: Ik accepteerde het als een gebruik, maar ik was ook niet verrast of verdrietig of whatever toen de realiteit doordrong dat hij niet bestond. Ik kan me van dat moment ook eigenlijk niets herinneren, dus blijkbaar is dat geen grote schok ofzo geweest. Meer een natuurlijke transitie van 'Sinterklaas' brengt kadootjes, tot 'Oh, papa en mama kopen die kadootjes gewoon. Ok dan... Ook prima'.
pi_158327812
Yi-long ik had precies hetzelfde!
Ik zat op een christelijke basisschool, daar moesten we ook nog elke week een psalm uit ons hoofd leren en op vrijdag moesten alle leerlingen dit voor de klas zingen.
Op donderdagavond (of vrijdagmorgen voor schooltijd lol) stampte ik die paar zinnen in mijn hoofd en nadat ik het had gezongen vergat ik ze weer!
Ik
snapte die 'rare' zinnen ook helemaal niet!
Ik dacht ook dat we dat moesten leren als zangles ofzo, wist ik veel dat het de bedoeling was dat we na die jaren alle psalmen en liederen uit ons hoofd hoorde te weten :')
Met kerst en pasen maakten de juffen en meesters mooie krijtbord tekeningen van jozef en maria en nog meer, en op een magneetbord plakten ze poppetjes ect die dan hoorden bij de verhalen die de juf vertelde... dan kregen we boeken met mooie plaatjes er in met bijpassende verhaaltjes. ik dacht ook dat het allemaal zo "hoorde" en het voelde als een kruising tussen geschiedenisles en een sprookje voor mij!
Nooit bij stilgestaan dat als ik aan het bidden was op school voor mijn pakje melk, dat ik aan het bidden was voor een god die nog bestond (moest bestaan), en dat sommige klasgenootjes ook echt op dat moment tegen god aan het praten waren om hem te bedanken voor ons 'dagelijks brood"
Ik denk dat dat vanaf groep 5 ofzo pas ging veranderen.

Ondanks dat ik niet geloof, vond ik het wel een mooie manier van les krijgen :)
pi_158327990
Den Briel =/= Brielle

(het 1 april Alva verhaal)

Edit voor Lienekien:
Daar kwam ik dus jaren later achter ;).

[ Bericht 59% gewijzigd door Kaashapje op 20-12-2015 01:19:53 ]
  vrijdag 18 december 2015 @ 13:55:44 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_158328164
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:46 schreef Kaashapje het volgende:
Den Briel =/= Brielle

(het 1 april Alva verhaal)
Jawel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_158366878
Dat in het Bruna-logo twee aanhalingstekens zitten :')
  zondag 20 december 2015 @ 15:47:57 #17
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_158381093
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:22 schreef larsico het volgende:
Dat in het Bruna-logo twee aanhalingstekens zitten :')
Dat was mij ook nog nooit opgevallen :D

Ik kwam er gister achter dat de bandnaam AC/DC te maken heeft met stroom toen ik me ging verdiepen in de werking van een multimeter :Y)

""AC/DC" is an abbreviation meaning "alternating current/direct current" electricity. The brothers felt that this name symbolised the band's raw energy, power-driven performances of their music"
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_158384879
Dat autobaan niet het correcte Nederlandse woord voor snelweg is. Daar kwam ik pas achter toen ik uit mijn Zuid-Limburgse geboortedorpje de wijde wereld in trok om te studeren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zondag 20 december 2015 @ 17:52:34 #19
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158385135
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 17:43 schreef stavromulabeta het volgende:
Dat autobaan niet het correcte Nederlandse woord voor snelweg is. Daar kwam ik pas achter toen ik uit mijn Zuid-Limburgse geboortedorpje de wijde wereld in trok om te studeren.
Dat is gewoon goed hoor. Het woord staat zowel in het Groene Boekje als de Van Dale.
  zondag 20 december 2015 @ 17:53:09 #20
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_158385160
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:22 schreef larsico het volgende:
Dat in het Bruna-logo twee aanhalingstekens zitten :')
verrek :D
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_158387293
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 15:47 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

Dat was mij ook nog nooit opgevallen :D

Ik kwam er gister achter dat de bandnaam AC/DC te maken heeft met stroom toen ik me ging verdiepen in de werking van een multimeter :Y)

""AC/DC" is an abbreviation meaning "alternating current/direct current" electricity. The brothers felt that this name symbolised the band's raw energy, power-driven performances of their music"
ik wist wel dat AC/DC met stroom te maken had, maar had er nooit bij stil gestaan dat ze dit expres hadden gedaan :')
  Moderator zondag 20 december 2015 @ 20:36:48 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158389676
Net zoals ik nog niet zolang weet dat de bandnaam "Steely Dan" de naam is van een dildo uit het boek naked lunch van William S Burroughs.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 20 december 2015 @ 22:25:49 #23
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_158393811
Meer verwensingen verwijzen naar ziektes dan ik dacht. Ik wist wel dat 'de klere' verwees naar cholera. Maar ik kom er net pas achter dat bijvoorbeeld 'takke-' komt van attaque (beroerte), en dat zowel 'tering' als 'pleuris' slaan op tuberculose. Zelfs de 'vliegende tering' is een echte ziekte. Het zou kunnen dat de 'vinketering' slaat op de laatste ziekte, maar dat is niet zeker.
In het gezegde de tering naar de nering zetten wordt dan weer níét verwezen naar tuberculose: dat komt van het oude werkwoord teren, nog te vinden in de uitdrukking 'op iemand zak teren'.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_158407061
Er zitten geen pruimen in 'plumpudding'
🐱
pi_158423449
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2015 12:51 schreef GekkePoes het volgende:
Er zitten geen pruimen in 'plumpudding'
Oh, het is geen plumppudding? Pudding die je op je bord plempt/plumpt :D
Somebody that I used to know
pi_158433227
quote:
Op zondag 20 december 2015 20:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Net zoals ik nog niet zolang weet dat de bandnaam "Steely Dan" de naam is van een dildo uit het boek naked lunch van William S Burroughs.
Dan zal de betekenis van '10 cc' vast ook een openbaring voor je zijn. :D
pi_158434409
Dat er bij LEENbakker je spullen mocht houden ipv lenen..
pi_158434519
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:35 schreef viseenoptie het volgende:
Dat er bij LEENbakker je spullen mocht houden ipv lenen..
De winkel heet dan ook Leen Bakker, en niet Leenbakker.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_158434548
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2015 22:25 schreef Anosmos het volgende:
Meer verwensingen verwijzen naar ziektes dan ik dacht. Ik wist wel dat 'de klere' verwees naar cholera. Maar ik kom er net pas achter dat bijvoorbeeld 'takke-' komt van attaque (beroerte), en dat zowel 'tering' als 'pleuris' slaan op tuberculose. Zelfs de 'vliegende tering' is een echte ziekte.
De vliegende tering is open TBC, de meesten hebben niet de besmettelijke variant, maar als iemand open TBC heeft dan verspeidt de ziekte zich snel, zonder dat de besmetten zelf ook weer anderen kunnen besmetten. Een barman van een kroeg waar ik vaak kwam had op een gegeven moment open TBC. Dan moet dus iedereen die in die kroeg is geweest een Mentouxprik halen, ik had er samen met een meisje die daar ook vaak kwam een TBC-date van gemaakt, maar dan sta je dus met al dat uitgaanspubliek in de rij bij de GGD. Dan kun je je wel voorstellen dat het woord tering in allerlei varianten nogal vaak voorbij komt, afgewisseld met andere ziektes.

Tifosi, de Italiaanse fanatieke supporters, betekent ook gewoon tyfuslijers. Niet omdat het klootzakken zijn, maar omdat ze zich zo 'koortsig' gedragen. Pleuris een andere longaandoening die vroeger ernstig was geloof ik.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 10:47:37 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158434588
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 december 2015 09:04 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dan zal de betekenis van '10 cc' vast ook een openbaring voor je zijn. :D
Nee die is algemeen bekend.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158434766
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:47 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee die is algemeen bekend.
Er zijn ook aanzienlijk meer mensen die in Naked Lunch beginnen dan die het uitlezen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 11:04:50 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158434817
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er zijn ook aanzienlijk meer mensen die in Naked Lunch beginnen dan die het uitlezen.
Vind het tot nu toe een erg tof boek :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158435085
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Vind het tot nu toe een erg tof boek :)
Ik heb sowieso al heel lang de gewoonte om in veel meer boeken te beginnen dan ik uit lees, maar deze had ik ooit aan de kant gelegd omdat ik de draad kwijt was, niet omdat het me niet intrigeerde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 11:20:06 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158435132
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb sowieso al heel lang de gewoonte om in veel meer boeken te beginnen dan ik uit lees, maar deze had ik ooit aan de kant gelegd omdat ik de draad kwijt was, niet omdat het me niet intrigeerde.
Ik lees alle boeken die ik begin uit ook al snap ik ze niet meer :D alleen in de odysey ben ik gestopt...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158435286
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik lees alle boeken die ik begin uit ook al snap ik ze niet meer :D alleen in de odysey ben ik gestopt...
Misschien kun je Ulysses van Joyce ook eens proberen. Er zijn veel te veel goede boeken geschreven om de middelmatige uit te lezen. Als ik na 50 pagina's door krijg dat iemand in armoedige stijl alleen maar in zijn eigen ziel aan het roeren is dan gaat het in de doos voor de kringloop. Maar boeken als Naked Lunch vallen in een andere categorie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 december 2015 @ 11:29:27 #36
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_158435296
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 december 2015 22:22 schreef larsico het volgende:
Dat in het Bruna-logo twee aanhalingstekens zitten :')
:D
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  Moderator dinsdag 22 december 2015 @ 11:31:14 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_158435333
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien kun je Ulysses van Joyce ook eens proberen. Er zijn veel te veel goede boeken geschreven om de middelmatige uit te lezen. Als ik na 50 pagina's door krijg dat iemand in armoedige stijl alleen maar in zijn eigen ziel aan het roeren is dan gaat het in de doos voor de kringloop. Maar boeken als Naked Lunch vallen in een andere categorie.
Tja ik weet niet het is voor mij een soort zen. Heb ook een heel boek over quantum mechanica gelezen waarbij ik na de eerste hammiltonian het overzicht volledig bijster ben. Maar heb het altijd leuk gevonden om dingen te lezen die ik niet begrijp. Ik denk dat dat stamt uit de tijd dat ik in de bieb C boeken ben gaan lezen terwijl ik eigenlijk niveau B was en daar erg leuke dingen in ontdekt heb.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_158435470
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja ik weet niet het is voor mij een soort zen. Heb ook een heel boek over quantum mechanica gelezen waarbij ik na de eerste hammiltonian het overzicht volledig bijster ben. Maar heb het altijd leuk gevonden om dingen te lezen die ik niet begrijp. Ik denk dat dat stamt uit de tijd dat ik in de bieb C boeken ben gaan lezen terwijl ik eigenlijk niveau B was en daar erg leuke dingen in ontdekt heb.
Ik heb ook eigenlijk nooit kinderboeken gelezen, altijd het gevoel bij gehad dat ze er waren omdat volwassenen iets voor me achter wilden houden. Ik vind het ook wel leuk om op het randje van mijn begrip te zitten, maar een gewoon leesboek moet wel gewoon lezen zeg maar, ik ga niet schakelen tussen lezen en bestuderen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 december 2015 @ 11:40:09 #39
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158435493
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb ook eigenlijk nooit kinderboeken gelezen, altijd het gevoel bij gehad dat ze er waren omdat volwassenen iets voor me achter wilden houden. Ik vind het ook wel leuk om op het randje van mijn begrip te zitten, maar een gewoon leesboek moet wel gewoon lezen zeg maar, ik ga niet schakelen tussen lezen en bestuderen.
Wauw, jij bent echt geweldig. Mag ik je aanraken? :o
pi_158435560
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wauw, jij bent echt geweldig. Mag ik je aanraken? :o
Omdat ik liever stripboeken dan jeugdboeken las?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 december 2015 @ 11:52:14 #41
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_158435709
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat ik liever stripboeken dan jeugdboeken las?
Nee, omdat je zo geweldig bent.
pi_158435736
hihi, dat ICQ I Seek You betekende :@
Lambo of Rekt
  dinsdag 22 december 2015 @ 12:01:41 #43
403253 Meke
after all this time? always.
pi_158435871
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:42 schreef Walter81 het volgende:

[..]

De winkel heet dan ook Leen Bakker, en niet Leenbakker.
:o :o :o
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  dinsdag 22 december 2015 @ 12:31:50 #44
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_158436361
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 10:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Pleuris een andere longaandoening die vroeger ernstig was geloof ik.
Werd vroeger vaak gebruikt als synoniem voor tbc, hoewel niet altijd correct.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_158437225
Ik vind dat sommige open-deur elementen best uit de openingspost kunnen. Zoals dat de wereld vroeger ook in kleur was en een aantal andere "feitjes".
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:32:58 #46
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_158437490
OP mag idd wel eens een opknapbeurt krijgen, maar ik denk niet dat iemand daar zin in heeft :D
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_158437539
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:32 schreef Anosmos het volgende:
OP mag idd wel eens een opknapbeurt krijgen, maar ik denk niet dat iemand daar zin in heeft :D
De volgende topicstarter of een mod kan gewoon dit deel eruitvegen..

quote:
- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn
  dinsdag 22 december 2015 @ 13:53:44 #48
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_158437949
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wauw, jij bent echt geweldig. Mag ik je aanraken? :o
_O-

Precies wat ik dacht..
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  dinsdag 22 december 2015 @ 14:15:14 #49
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_158438399
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 13:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De volgende topicstarter of een mod kan gewoon dit deel eruitvegen..

[..]

En als 't aan mij ligt ook meteen die plaatjes vervangen door URL's, anders wordt 't zo lang.
Er zat WEL genoeg koriander in.
  Moderator woensdag 23 december 2015 @ 21:19:50 #50
9859 crew  Karina
Woman
pi_158478722
Ik zat net De Slimste Mens te kijken en daar werd verteld dat braille van rechts naar links wordt 'gelezen'. Nooit geweten, maar nu ik er over nadenk, als je het weleens ziet op tv dan is het eigenlijk beste duidelijk, maar het kwartje is nooit gevallen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_158479684
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 december 2015 09:04 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dan zal de betekenis van '10 cc' vast ook een openbaring voor je zijn. :D
Sperma? Broodje aap.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158479818
quote:
Op woensdag 23 december 2015 21:44 schreef MrSalazar het volgende:
Sperma? Broodje aap.
;)
pi_158479948
quote:
6s.gif Op woensdag 23 december 2015 21:47 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

;)
Jij dacht het echt. :{
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_158486770
Ik kwam er pas na jaren achter waarom een tennisveld aan de buitenkant een dubbele zijlijn heeft. Nu blijkt dat de binnenste lijnen voor het enkelspel zijn en de buitenste voor het dubbelspel. Wie kijkt er dan ook dubbelspel :')
pi_158486920
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 00:39 schreef Tik-Tak-Tok het volgende:
Ik kwam er pas na jaren achter waarom een tennisveld aan de buitenkant een dubbele zijlijn heeft. Nu blijkt dat de binnenste lijnen voor het enkelspel zijn en de buitenste voor het dubbelspel. Wie kijkt er dan ook dubbelspel :')
dobbelspel is leukkk
pi_158486983
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 00:39 schreef Tik-Tak-Tok het volgende:
Ik kwam er pas na jaren achter waarom een tennisveld aan de buitenkant een dubbele zijlijn heeft. Nu blijkt dat de binnenste lijnen voor het enkelspel zijn en de buitenste voor het dubbelspel. Wie kijkt er dan ook dubbelspel :')
Als je het zo bekijkt dan zou ik zeggen dat met die buitenste lijnen er 8 man in totaal kunnen spelen :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_158496505
pi_158499570
pi_158508140
quote:
Wist t niet ^O^
pi_158508164
Vroeger dacht ik altijd dat ze de camera's draaiden bij voetbal na de pauze :@ ipv dat ze gingen ruilen van doel :D
pi_158509460
quote:
Nou ja, dat het allemaal precies van de wilde mosterd afgeleid is, dat wist ik ook niet. Maar iedereen weet dat er koolsoorten zijn en dat de basis van alles wat we eten over het algemeen nogal pover was voordat we het tot op industrieel niveau konden veredelen.
pi_158509508
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 22:47 schreef sjampoeh het volgende:
Vroeger dacht ik altijd dat ze de camera's draaiden bij voetbal na de pauze :@ ipv dat ze gingen ruilen van doel :D
Klopt. De camera's staan vaak wel aan weerskanten van het veld als het om internationale vriendschappeijke wedstrijden gaat b.v. In Nederland hebben we dan de Nederlandse reclameborden in 't zicht, en het andere land (of andere club) krijgt z'n eigen borden. Ik kan er zo geen documentatie over vinden, maar het viel me eens op toen ik dezelfde wedstrijd op twee kanalen keek.
pi_158509663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 23:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Klopt. De camera's staan vaak wel aan weerskanten van het veld als het om internationale vriendschappeijke wedstrijden gaat b.v. In Nederland hebben we dan de Nederlandse reclameborden in 't zicht, en het andere land (of andere club) krijgt z'n eigen borden. Ik kan er zo geen documentatie over vinden, maar het viel me eens op toen ik dezelfde wedstrijd op twee kanalen keek.
Die reclameborden worden er toch gewoon in geprojecteerd? Net als de borden direct naast de goal waar de spelers soms doorheen lopen.
pi_158509710
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 23:40 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Die reclameborden worden er toch gewoon in geprojecteerd? Net als de borden direct naast de goal waar de spelers soms doorheen lopen.
Tegenwoordig zal dat wel zo zijn.. :7
pi_158516834
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 23:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Klopt. De camera's staan vaak wel aan weerskanten van het veld als het om internationale vriendschappeijke wedstrijden gaat b.v. In Nederland hebben we dan de Nederlandse reclameborden in 't zicht, en het andere land (of andere club) krijgt z'n eigen borden. Ik kan er zo geen documentatie over vinden, maar het viel me eens op toen ik dezelfde wedstrijd op twee kanalen keek.
En daar kom ik door dit topic nu pas achter.
Net efkes anges
pi_158517090
quote:
1s.gif Op donderdag 24 december 2015 23:40 schreef _superboer_ het volgende:

[..]

Die reclameborden worden er toch gewoon in geprojecteerd? Net als de borden direct naast de goal waar de spelers soms doorheen lopen.
Nee hoor, die borden zijn echt van leds gemaakt, zodat ze in het stadion zelf ook te zien zijn.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_158520384
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2015 11:56 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Nee hoor, die borden zijn echt van leds gemaakt, zodat ze in het stadion zelf ook te zien zijn.
Die zijn er, hij doelde waarschijnlijk op die door de computer gegenereerde borden achter het doel, die je alleen op TV ziet. Dat zijn er 1 a 2
  vrijdag 25 december 2015 @ 15:41:49 #68
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_158521719
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 23:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Klopt. De camera's staan vaak wel aan weerskanten van het veld als het om internationale vriendschappeijke wedstrijden gaat b.v. In Nederland hebben we dan de Nederlandse reclameborden in 't zicht, en het andere land (of andere club) krijgt z'n eigen borden. Ik kan er zo geen documentatie over vinden, maar het viel me eens op toen ik dezelfde wedstrijd op twee kanalen keek.
Standpunt van de camera bij de eredivisie wordt overigens vaak bepaald aan de hand van waar de dug outs staan. Zo heb je namelijk meer ruimte voor sponsoren. Poosje stage gelopen bij het bedrijf dat die borden verkoopt en plaatst
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_158526018
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2015 00:39 schreef Tik-Tak-Tok het volgende:
Ik kwam er pas na jaren achter waarom een tennisveld aan de buitenkant een dubbele zijlijn heeft. Nu blijkt dat de binnenste lijnen voor het enkelspel zijn en de buitenste voor het dubbelspel. Wie kijkt er dan ook dubbelspel :')
Trambaan noem je dat :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_158528641
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2015 20:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Trambaan noem je dat :)
bij mijn tennis lessen noemde ze dat fietspad
Net efkes anges
pi_158531851
Dat Stormtroopers geen robots zijn in Star Wars... Kwam ik later pas achter...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_158542329
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 00:18 schreef Godshand het volgende:
Dat Stormtroopers geen robots zijn in Star Wars... Kwam ik later pas achter...
Heb je episode 2 wel gezien?? :P
  zondag 27 december 2015 @ 18:47:45 #73
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_158575989
Dat Jack Black en George Clooney in die koffie reclame gewoon aan chillen zijn bij een High Class bordeel. Hoe verklaar je al die random mooie vrouwen ook anders die je aanspreken.
pi_158576030
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 18:47 schreef Het_Biertje het volgende:
Dat Jack Black en George Clooney in die koffie reclame gewoon aan chillen zijn bij een High Class bordeel. Hoe verklaar je al die random mooie vrouwen ook anders die je aanspreken.
Probeer eens 10 miljoen te winnen in de loterij, ik garandeer je dat je door allemaal random mooie wijven wordt aangesproken.
  zondag 27 december 2015 @ 18:53:10 #75
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_158576118
quote:
14s.gif Op zondag 27 december 2015 18:49 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Probeer eens 10 miljoen te winnen in de loterij, ik garandeer je dat je door allemaal random mooie wijven wordt aangesproken.
Ik probeer regelmatig 10 miljoen te winnen in de loterij, geen enkel random lekker wijf spreekt mij aan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_158577097
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 18:53 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik probeer regelmatig 10 miljoen te winnen in de loterij, geen enkel random lekker wijf spreekt mij aan.
Een filmster worden van het kaliber George Clooney of Jack Black werkt beter denk ik.
Don't you love her madly?
pi_158577489
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 18:53 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik probeer regelmatig 10 miljoen te winnen in de loterij, geen enkel random lekker wijf spreekt mij aan.
Probeer 't eens in een land met een relatief laag inwonertal.
pi_158606134
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 15:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Heb je episode 2 wel gezien?? :P
Haha jawel, maar die scene dat Skywalker zich als Stormtrooper verkleedde zit dan niet rotsvast in mijn geheugen. Ik las het recent weer in beschrijvingen over episode 2...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 29 december 2015 @ 12:17:38 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158630765
Net in de auto realiseerde ik me na 16 jaar dat de film southpark bigger longer and uncut de titel refereert naar een piemel.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 29 december 2015 @ 12:18:24 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158630786
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 18:47 schreef Het_Biertje het volgende:
Dat Jack Black en George Clooney in die koffie reclame gewoon aan chillen zijn bij een High Class bordeel. Hoe verklaar je al die random mooie vrouwen ook anders die je aanspreken.
jij begreep duidelijk de clooney van die reclame.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 29 december 2015 @ 12:18:59 #81
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_158630805
quote:
1s.gif Op zondag 27 december 2015 18:53 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik probeer regelmatig 10 miljoen te winnen in de loterij, geen enkel random lekker wijf spreekt mij aan.
O+
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 29 december 2015 @ 12:38:53 #82
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_158631404
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

jij begreep duidelijk de clooney van die reclame.
ik ben gewoon meer van de Jack Daniels.
pi_158631916
Vroeger had ik bij bepaalde woorden geen idee of het nou een persoon of een voorwerp betrof.... Zo dacht ik een tijdlang dat 'tondeuse' en 'friteuse' beroepen waren, net als bv. chauffeuse, masseuse enz. In gedachten zag ik dan een kapster voor me, en een vrouw die in een kraam patat staat te bakken. :D

En toen ik jaren later op een kantoor ging werken, kwam ik af en toe het woord 'budgethouder' tegen.
O, dacht ik, dat zal vast zo'n handige papierklem zijn, die je voor het overtypen aan je monitor kunt bevestigen. Net als de plastic 'concepthouders', die wij zelf gebruikten op de afdeling. Maar dan voor boekhouddoeleinden in plaats van het overtypen van tekst. Later bleek de 'budgethouder' dus de chef van de afdeling Financiële Zaken te zijn. 8)7

Op datzelfde kantoor zag ik een collega van een andere afdeling een keer zoekend rondkijken. Toen ik vroeg of ik haar ergens mee kon helpen, zei ze: 'Ik ben op zoek naar onze calculator.' Dus ik vraag nog, voor alle zekerheid, 'Ligt-ie niet op je bureau?'
Ze barstte prompt in lachen uit, en zei daarna, 'O, kijk, daar komt hij net aanlopen.'

Tja, het leven is moeilijk, soms. ;)
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_158736712
Tracy Chapman is een vrouw, heb altijd gedacht dat het een man was.
pi_158799328
Dat je overdag zomaar ineens ziek kan worden (griep). Ik dacht altijd dat je ziek wakker werd als je griep krijgt.

(Ik heb zelf nog nooit griep gehad, vandaar dat ik er geen verstand van heb.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Jaimy_Luca op 03-01-2016 20:51:25 ("Overdag" erbij gezet) ]
  zondag 3 januari 2016 @ 20:48:08 #86
242879 Onnoman
The On And Only
pi_158799407


[ Bericht 100% gewijzigd door Onnoman op 03-01-2016 20:48:43 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_158805341
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 december 2015 12:54 schreef Scootmobiel het volgende:




Op datzelfde kantoor zag ik een collega van een andere afdeling een keer zoekend rondkijken. Toen ik vroeg of ik haar ergens mee kon helpen, zei ze: 'Ik ben op zoek naar onze calculator.' Dus ik vraag nog, voor alle zekerheid, 'Ligt-ie niet op je bureau?'
Ze barstte prompt in lachen uit, en zei daarna, 'O, kijk, daar komt hij net aanlopen.'

Tja, het leven is moeilijk, soms. ;)
_O-
  zondag 3 januari 2016 @ 23:21:32 #88
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_158806494
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2016 15:23 schreef wihehin het volgende:
Tracy Chapman is een vrouw, heb altijd gedacht dat het een man was.
Wut? Ik dus ook.
pi_158810072
Dat dacht ik tot mn twaalfde van Nina Simone..
pi_158810140
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2015 18:47 schreef Het_Biertje het volgende:
Dat Jack Black en George Clooney in die koffie reclame gewoon aan chillen zijn bij een High Class bordeel. Hoe verklaar je al die random mooie vrouwen ook anders die je aanspreken.
Ja, kwam je daar pas na jaaaaaaren achter?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_158819211
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2015 15:40 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Heb je episode 2 wel gezien?? :P
Clone troopers zijn dan weer geen stormtroopers. Door het versnelde groeiproces zijn alle klonen voor de tijd van episode 4 uitgestorven.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  zondag 24 januari 2016 @ 23:38:17 #92
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_159370573
Ik begrijp sinds vandaag pas dat 'stille oceaan' dezelfde betekenis heeft als 'pacific ocean': allebei duiden ze op de kalmte, en de vreedzaamheid. Pacific komt natuurlijk van het Latijnse pax, en betekent vredig, en dat wist ik ook wel. Maar de link tussen die twee duidingen heb ik nooit gelegd!

Nu we toch bezig zijn: die betekenis is gegeven door de Portugees Magellan in 1519, toen de oceaan toevallig even rustig was en hem een zachte meewind gaf. Het heet ook wel de Stille Zuidzee omdat de eerste Europeaan die hem zag, in 1513, vanuit Panama naar het zuiden keek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_159373503
Dat van Rossum van Roos en haar mannen dezelfde is als Luther de hitman uit Penoza!


🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_159374974
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 06:36 schreef raptorix het volgende:
Dat van Rossum van Roos en haar mannen dezelfde is als Luther de hitman uit Penoza!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice find. Nooit geweten.
pi_159375644
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 06:36 schreef raptorix het volgende:
Dat van Rossum van Roos en haar mannen dezelfde is als Luther de hitman uit Penoza!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dat ze in het echt een stel zijn?

Edit: en praktisch hetzelfde heten? Raymond en Raymonde.
Don't you love her madly?
pi_159375755
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 10:31 schreef Lovechild het volgende:

[..]

En dat ze in het echt een stel zijn?

Edit: en praktisch hetzelfde heten? Raymond en Raymonde.
Dat wist ik niet, las dat ze inmiddels uit elkaar zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_159378594
Dat lamellen geen lamellen zijn maar jaloezieën.
To tea or not to tea, only coffee matters.
  maandag 25 januari 2016 @ 12:43:45 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159378683
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:39 schreef Amsanity het volgende:
Dat lamellen geen lamellen zijn maar jaloezieën.
Lamellen bestaan helemaal niet? :o
The love you take is equal to the love you make.
pi_159378726
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Lamellen bestaan helemaal niet? :o
Ze bestaan wel, maar het is een merk.

Lamellen zijn jaloezieën :P
To tea or not to tea, only coffee matters.
  maandag 25 januari 2016 @ 12:56:09 #100
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_159378959
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:45 schreef Amsanity het volgende:

[..]

Ze bestaan wel, maar het is een merk.

Lamellen zijn jaloezieën :P
Je bedoelt luxaflex in plaats van lamellen. Lamellen hangen verticaal, luxaflex/jaloezieen horizontaal.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_159378971
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:56 schreef Bart het volgende:

[..]

Je bedoelt luxaflex in plaats van lamellen. Lamellen hangen verticaal, luxaflex/jaloezieen horizontaal.
Excuses, dat inderdaad. :D
To tea or not to tea, only coffee matters.
pi_159379322
Pas vorige week (na het wederzien van Star Wars) drong het tot mij door dat de stem van Darth Vader dezelfde vent is als koning Jaffa in Coming to America...
  maandag 25 januari 2016 @ 13:36:38 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159379962
Dat de vader uit The Middle dezelfde acteur is als de conciërge uit Scrubs.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159381228
Dat de Josti Band geen band is maar een orkest.
  maandag 25 januari 2016 @ 14:36:57 #105
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_159381755
Dat de namen van het vriendje van Winnie the Pooh Kanga en zijn moeder Roo samen Kangaroo is...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 25 januari 2016 @ 14:39:32 #106
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_159381833
quote:
1s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:12 schreef pvdplanet het volgende:
Pas vorige week (na het wederzien van Star Wars) drong het tot mij door dat de stem van Darth Vader dezelfde vent is als koning Jaffa in Coming to America...
... en de stem van de vader van Simba in The Lion King, en de stem van 'This is CNN' ;)
pi_159382887
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 12:56 schreef Amsanity het volgende:

[..]

Excuses, dat inderdaad. :D
Dat zijn generiek geworden merknamen, hier een mooie lijst: https://nl.wikipedia.org/(...)naam_worden_gebruikt
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 25 januari 2016 @ 16:04:27 #108
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159384220
Van de weblog.. Een brandalarm is niks speciaals van binnen.

160125_1_enhanced-buzz-4002-1453444170-13.jpg
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_159384917
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:36 schreef Fiorano het volgende:
Dat de namen van het vriendje van Winnie the Pooh Kanga en zijn moeder Roo samen Kangaroo is...
En dat POOH "poep" betekent
(ik snap alleen tot de dag van vandaag niet waarom die Beer zo genoemd is)
pi_159386086
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:33 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

En dat POOH "poep" betekent
(ik snap alleen tot de dag van vandaag niet waarom die Beer zo genoemd is)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_159386307
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:33 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

En dat POOH "poep" betekent
(ik snap alleen tot de dag van vandaag niet waarom die Beer zo genoemd is)
Poo is poep. Pooh niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_159386928
quote:
11s.gif Op maandag 25 januari 2016 13:36 schreef Lienekien het volgende:
Dat de vader uit The Middle dezelfde acteur is als de conciërge uit Scrubs.
:D

Ik moest ook even denken toen ik die serie The Middle zag :Y
pi_159386957
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 17:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
dus Winnie is vernoemd naar een zwaan? :@ Of begrijp ik dat verkeerd?
pi_159386978
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 14:36 schreef Fiorano het volgende:
Dat de namen van het vriendje van Winnie the Pooh Kanga en zijn moeder Roo samen Kangaroo is...
krijg nou wat _O-
pi_159387009
Ik leer hier best veel O+ sommige dingen dringen inderdaad niet goed door...
bij mij tenminste...
pi_159450010
Het Facebook-wereldbolletje rechts bovenin als je op FB bent ingelogd verandert per deel van de wereld waar je je bevindt. _O_

de drie mogelijkheden:
  woensdag 27 januari 2016 @ 21:33:57 #117
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_159450965
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 06:36 schreef raptorix het volgende:
Dat van Rossum van Roos en haar mannen dezelfde is als Luther de hitman uit Penoza!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij komt ook voor in Missie Aarde. Waar hij op een ruimteschip zit met een vrouw en 5 andere mannen. :') 8)7 _O-
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_159457468
Iemand al eens stil gestaan hoe Graaf Tel uit Sesamstraat in Amerika heet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159458136
quote:
10s.gif Op woensdag 27 januari 2016 21:05 schreef Waterdrinker het volgende:
Het Facebook-wereldbolletje rechts bovenin als je op FB bent ingelogd verandert per deel van de wereld waar je je bevindt. _O_

de drie mogelijkheden:
[ afbeelding ]
Nice find!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 28 januari 2016 @ 09:56:49 #120
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_159459599
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2016 16:04 schreef Daywalk3r het volgende:
Van de weblog.. Een brandalarm is niks speciaals van binnen.

[ afbeelding ]
jezus _O-
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  donderdag 28 januari 2016 @ 09:57:31 #121
242879 Onnoman
The On And Only
pi_159459620
toen internet net met zijn afkortingen kwam dacht ik dat gg altijd iets betekende als gheghe .. dus als in lachen..
heeft serieus een tijdje geduurd voordat ik begreep dat het ging om good game :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_159461927
Dat kortsluiting niet automatisch brand is. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 28 januari 2016 @ 12:41:25 #123
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_159463016
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2016 11:48 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat kortsluiting niet automatisch brand is. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meestal valt de elektriciteit uit (door aardlekschakelaar of zekereing) . En dan heeft het niet genoeg tijd gehad om het vlam te vatten. ;)
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 12:42:01 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159463027
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 05:04 schreef JayHovah het volgende:
Iemand al eens stil gestaan hoe Graaf Tel uit Sesamstraat in Amerika heet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja helaas is dat niet te vertalen naar het nederlands dus... count count.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159463778
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 09:57 schreef Onnoman het volgende:
toen internet net met zijn afkortingen kwam dacht ik dat gg altijd iets betekende als gheghe .. dus als in lachen..
heeft serieus een tijdje geduurd voordat ik begreep dat het ging om good game :D
Hoeveel rondes BF heeft dat geduurd?
  donderdag 28 januari 2016 @ 13:30:15 #126
242879 Onnoman
The On And Only
pi_159464140
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 13:15 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Hoeveel rondes BF heeft dat geduurd?
bf?
bg bedoel je
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_159464213
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 13:30 schreef Onnoman het volgende:

[..]

bf?
bg bedoel je
Nee, BF
BattleField ;)
  donderdag 28 januari 2016 @ 14:00:04 #128
242879 Onnoman
The On And Only
pi_159464865
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 13:32 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Nee, BF
BattleField ;)
c&c
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  donderdag 28 januari 2016 @ 14:01:56 #129
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_159464916
Sinds kort weet ik pas waar de nummertjes achter een kaas voor staan. ik dacht altijd voor het aantal jaren oud. dus dat 48+ 48 jaar of ouder was. blijkt het dus voor de hoeveelheid vet te staan :')
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
  donderdag 28 januari 2016 @ 14:06:18 #130
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_159465022
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:01 schreef Studeur het volgende:
Sinds kort weet ik pas waar de nummertjes achter een kaas voor staan. ik dacht altijd voor het aantal jaren oud. dus dat 48+ 48 jaar of ouder was. blijkt het dus voor de hoeveelheid vet te staan :')
Donders... -O-

[ Bericht 2% gewijzigd door Pizzahut op 28-01-2016 14:18:40 ]
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 14:14:06 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159465185
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:01 schreef Studeur het volgende:
Sinds kort weet ik pas waar de nummertjes achter een kaas voor staan. ik dacht altijd voor het aantal jaren oud. dus dat 48+ 48 jaar of ouder was. blijkt het dus voor de hoeveelheid vet te staan :')
_O- 48 jaar oude kaas... :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159465206
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:01 schreef Studeur het volgende:
Sinds kort weet ik pas waar de nummertjes achter een kaas voor staan. ik dacht altijd voor het aantal jaren oud. dus dat 48+ 48 jaar of ouder was. blijkt het dus voor de hoeveelheid vet te staan :')
Ben jij 12 ofzo? Dat je niet weet van het vet, ok kan ik begrijpen. Maar dat je denkt dat kaas 48 jaar op een plank heeft lopen rotten, daar kan ik echt met mijn hoofd niet bijkomen. Wist je ook dat koeien niet paars zijn en dat Milka er hun chocolade niet vandaan haalt?
  donderdag 28 januari 2016 @ 14:21:03 #133
137690 Pizzahut
Het Bora Bora Gebergte
pi_159465328
Haha wist wel dat het geen 48 jaar oude kaas was.. Wist alleen niet dat het voor de hoeveelheid vet stond.
Disturbed Mind
Het leven: Soms ben je de duif, soms het standbeeld.
  Moderator donderdag 28 januari 2016 @ 14:23:32 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159465406
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:21 schreef Pizzahut het volgende:
Haha wist wel dat het geen 48 jaar oude kaas was.. Wist alleen niet dat het voor de hoeveelheid vet stond.
Het is ook een rare maat want het staat ook niet voor 48% vet dus...

quote:
Kaas bestaat voor een groot deel uit water. Als je 100 gram kaas koopt, is 40 gram van die kaas water. Dan blijft er dus 60 gram kaas over. Als er 48+ op de kaas staat, betekent dit dat die 60 gram overgebleven kaas voor 48% uit vet bestaat. Je moet dus nog eventjes doorrekenen: 48% van die 60 gram is 29 gram. Van de 100 gram 48+-kaas die je koopt, is dus 29 gram vet.
Met andere woorden volgens deze berekening bestaat 48+ kaas voor 29% uit vet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 28 januari 2016 @ 14:30:11 #135
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_159465552
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:01 schreef Studeur het volgende:
Sinds kort weet ik pas waar de nummertjes achter een kaas voor staan. ik dacht altijd voor het aantal jaren oud. dus dat 48+ 48 jaar of ouder was. blijkt het dus voor de hoeveelheid vet te staan :')
Ben wel benieuwd hoe je deze logica rijmde met het feit dat er zowel jonge als oude 48+ kaas bestaat.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_159465773
Ik kan er geen kaas van maken.
  donderdag 28 januari 2016 @ 14:40:45 #137
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_159465807
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:30 schreef Bart het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe je deze logica rijmde met het feit dat er zowel jonge als oude 48+ kaas bestaat.
ik dacht ook dat er alleen 20+ jonge kaas bestond, vandaar :')
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
  donderdag 28 januari 2016 @ 14:43:26 #138
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_159465894
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:40 schreef Studeur het volgende:

[..]

ik dacht ook dat er alleen 20+ jonge kaas bestond, vandaar :')
Best knap, jarenlang iets in je winkelwagen gegooid maar eigenlijk nooit gelezen wat precies.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 28 januari 2016 @ 14:44:08 #139
384590 Studeur
Toen kregen wij ook patat
pi_159465900
quote:
10s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:43 schreef Bart het volgende:

[..]

Best knap, jarenlang iets in je winkelwagen gegooid maar eigenlijk nooit gelezen wat precies.
klopt
Heeft FOK!verkiring met Klojo120
pi_159466677
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:01 schreef Studeur het volgende:
Sinds kort weet ik pas waar de nummertjes achter een kaas voor staan. ik dacht altijd voor het aantal jaren oud. dus dat 48+ 48 jaar of ouder was. blijkt het dus voor de hoeveelheid vet te staan :')
Duur kaasje men, 48+ dan :+
Lambo of Rekt
pi_159467877
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het is ook een rare maat want het staat ook niet voor 48% vet dus...

[..]

Met andere woorden volgens deze berekening bestaat 48+ kaas voor 29% uit vet.
Hoe ouder de kaas hoe minder water lijkt me.

Ik heb ook wel eens gedacht dat het maanden waren, toen ik hoorde dat het om vet ging heb ik er alle interesse in verloren. In het getalletje dan, het vetgehalte moet wel een van de meest oninteressante dingen aan kaas zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159468075
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe ouder de kaas hoe minder water lijkt me.

Ik heb ook wel eens gedacht dat het maanden waren, toen ik hoorde dat het om vet ging heb ik er alle interesse in verloren. In het getalletje dan, het vetgehalte moet wel een van de meest oninteressante dingen aan kaas zijn.
Kaas moet natuurlijk wel vet zijn, anders is het niet te eten.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_159468191
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:58 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Kaas moet natuurlijk wel vet zijn, anders is het niet te eten.
Is ook harstikke gezond. Het lijkt me zinniger om op verpakkingen te zetten of er meer of minder dan 48 suikerklontjes zijn toegevoegd aan het product.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159473605
quote:
2s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]

_O- 48 jaar oude kaas... :D
Nou ja, er bestaan ook "100 jaar oude eieren".

quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Hoe ouder de kaas hoe minder water lijkt me.

Ik heb ook wel eens gedacht dat het maanden waren, toen ik hoorde dat het om vet ging heb ik er alle interesse in verloren. In het getalletje dan, het vetgehalte moet wel een van de meest oninteressante dingen aan kaas zijn.
Ooit een stukje magere kaas gekocht. Echt smerig was dat. Eet maar liever roomkaas.
  donderdag 28 januari 2016 @ 20:37:26 #145
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_159474700
Zoutarme 20+ kaas, jammie :9.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 13:26:43 #146
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_159491084
Dat 'half betegeld toilet' in een woningomschrijving niet betekent dat ze nog niet klaar zijn met tegelen :')
  vrijdag 29 januari 2016 @ 13:27:11 #147
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_159491097
Dubbel
pi_159491997
quote:
7s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:39 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik kan er geen kaas van maken.
Ik ook niet.
  vrijdag 29 januari 2016 @ 20:15:33 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159500802
Dat er een dijk ligt tussen Lelystad en Enkhuizen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159500865
Dat augurken gewoon een soort komkommers zijn weet ik pas enkele jaren.
pi_159501439
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 december 2015 13:46 schreef Kaashapje het volgende:
Den Briel =/= Brielle
Dat "=/=" een =-teken met een streep erdoorheen moet voorstellen.

Toen ik begon met werken in de accountancy, en alles nog op papier ging, werden sommen namelijk altijd uitgeschreven als "5 -/- 2 = 3" of "3 +/+ 2 = 5". Dus dat was een soort bekrachtiging in plaats van een ontkrachting. Ik snap nog steeds niet waarom dat gebeurde en daarop zoeken op Google is eveneens onmogelijk. :(
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_159504358
Informatica: EQ en NE, = en /= en blijkbaar is dat uitgegroeid tot = en =/=.
De informatici hebben ons ook opgezadeld met het achterlijke woord digibeet waarmee het tegendeel bedoeld is van wat ermee gezegd wordt. En dan zeggen ze ook nog dat het naar analogie van analfabeet is. En alle alfabeten maar knikken dat digibeet daar de computer-tegenhanger van is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 29-01-2016 23:39:04 ]
pi_159505300
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:54 schreef Teslynd het volgende:
Informatica: EQ en NE, = en /= en blijkbaar is dat uitgegroeid tot = en =/=. 11
De informatici hebben ons ook opgezadeld met het achterlijke woord digibeet waarmee het tegendeel bedoeld is van wat ermee gezegd wordt. En dan zeggen ze ook nog dat het naar analogie van analfabeet is. En alle alfabeten maar knikken dat digibeet daar de computer-tegenhanger van is.
Ik proef een stukje frustratie? :)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 29 januari 2016 @ 23:05:49 #154
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_159506801
Dat het deksel van een champignonbakje omgekeerd precies past..
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_159507732
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 22:25 schreef nostra het volgende:
[..]

Ik proef een stukje frustratie? :)
Ja, want toen het domme woord bekendheid kreeg, zat ik in een groep met een leraar NL en ENG die de computer als hobby had. Hij had het dus ook over digibeten en was woest toen ik zei dat hij de digibeet was. Toen ik wees op de echte analogie, was het verweer dat ik wel begreep wat er bedoeld werd. Dat is toch puur ergernis?
  zaterdag 30 januari 2016 @ 00:16:44 #156
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_159508306
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 23:42 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ja, want toen het domme woord bekendheid kreeg, zat ik in een groep met een leraar NL en ENG die de computer als hobby had. Hij had het dus ook over digibeten en was woest toen ik zei dat hij de digibeet was. Toen ik wees op de echte analogie, was het verweer dat ik wel begreep wat er bedoeld werd. Dat is toch puur ergernis?
Nee, dat is een irritante kutpuber die een drogreden gebruikt om zijn leraar te kakken te zetten.
  zaterdag 30 januari 2016 @ 12:14:05 #157
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_159514477
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:15 schreef vaduz het volgende:

[..]

Ben jij 12 ofzo? Dat je niet weet van het vet, ok kan ik begrijpen. Maar dat je denkt dat kaas 48 jaar op een plank heeft lopen rotten, daar kan ik echt met mijn hoofd niet bijkomen. Wist je ook dat koeien niet paars zijn en dat Milka er hun chocolade niet vandaan haalt?
Hold up, we hebben een autist hier..
pi_159514520
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:14 schreef Goldenrush het volgende:

[..]

Hold up, we hebben een autist hier..
ik kreeg daar ooit eens een ban voor van 24 uur, heb ik ook nooit begrepen :+
pi_159514538
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 21:54 schreef Teslynd het volgende:
De informatici hebben ons ook opgezadeld met het achterlijke woord digibeet
:N
De a-digibeten zijn juist het woord digibeet verkeerd gaan gebruiken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_159525308
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 12:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

:N
De a-digibeten zijn juist het woord digibeet verkeerd gaan gebruiken.
Alleen als ze teven analfabeet zijn.
pi_159525465
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 20:29 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Alleen als ze teven analfabeet zijn.
teven? :N ;)

En tja, als het toch informatici waren die dat woord hebben geïntroduceerd, dan waren dat ook analfabeten. Works both ways.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_159526407
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2016 20:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

teven? :N ;)

En tja, als het toch informatici waren die dat woord hebben geïntroduceerd, dan waren dat ook analfabeten. Works both ways.
Sorry voor die verloren s.
  Redactie Frontpage zondag 31 januari 2016 @ 14:54:46 #163
4530 crew  Crazy Harry
pi_159541561
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:17 schreef Kaas- het volgende:
Dat augurken gewoon een soort komkommers zijn weet ik pas enkele jaren.
Watermeloenen zijn dat ook, weet ik sinds enkele jaren :P

Dat Segway minder dom is dan ik dacht. Segue is een echt Engels woord en betekend een vloeiende overgang van het een naar het ander. Dat weet ik sinds enkele maanden...
De uitspraak van beide is hetzelfde.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  zondag 31 januari 2016 @ 21:42:12 #164
405257 Fred0w
Life is Music
pi_159554912
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:15 schreef Lienekien het volgende:
Dat er een dijk ligt tussen Lelystad en Enkhuizen.
De Houtribdijk,
aanvankelijk was men van plan om het Markermeer in te polderen.
Markerwaard is echter nooit gekomen, wél dus de Houtribdijk.


Bij Marken loopt ook een stuk dijk richting het noorden, ook onderdeel van Markerwaard:

Eigenlijk nooit bij stilgestaan, wel heel interessant.
  zondag 31 januari 2016 @ 21:51:10 #165
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159555208
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:42 schreef Fred0w het volgende:

[..]

De Houtribdijk,
aanvankelijk was men van plan om het Markermeer in te polderen.
Markerwaard is echter nooit gekomen, wél dus de Houtribdijk.
[ afbeelding ]

Bij Marken loopt ook een stuk dijk richting het noorden, ook onderdeel van Markerwaard:
[ afbeelding ]
Eigenlijk nooit bij stilgestaan, wel heel interessant.
Hier heb je nog meer leesvoer :)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_nutteloze_werken
De houtribdijk staat er ook wel tussen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_159555292
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2016 14:01 schreef Studeur het volgende:
Sinds kort weet ik pas waar de nummertjes achter een kaas voor staan. ik dacht altijd voor het aantal jaren oud. dus dat 48+ 48 jaar of ouder was. blijkt het dus voor de hoeveelheid vet te staan :')
:|W
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zondag 31 januari 2016 @ 21:53:42 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159555296
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:51 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Hier heb je nog meer leesvoer :)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_nutteloze_werken
De houtribdijk staat er ook wel tussen.
De Houtribdijk is niet nutteloos. Inmiddels weet ik dat de bollentelers uit Flevoland zo heel snel hun bollen naar Noord-Holland kunnen transporteren.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 31 januari 2016 @ 21:55:41 #168
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159555367
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De Houtribdijk is niet nutteloos. Inmiddels weet ik dat de bollentelers uit Flevoland zo heel snel hun bollen naar Noord-Holland kunnen transporteren.
Hij staat er toch tussen :6
Nee, kan maar zo hoor, ik ken dat verder allemaal niet ;) :@
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zondag 31 januari 2016 @ 22:49:56 #169
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_159557464
Toch even mijn frustraties uiten: zowel de Afsluit'dijk' als de Houtrib'dijk' zijn eigenlijk dammen. Een dijk is een scheiding tussen water en land, een dam een scheiding tussen twee wateren.
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_159558070
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 22:49 schreef Anosmos het volgende:
Toch even mijn frustraties uiten: zowel de Afsluit'dijk' als de Houtrib'dijk' zijn eigenlijk dammen. Een dijk is een scheiding tussen water en land, een dam een scheiding tussen twee wateren.
Dit zijn van die dingetjes dat, als je het leest, dat je denkt: verrek, je hebt gewoon gelijk :o
Somebody that I used to know
  Redactie Frontpage / Sport zondag 31 januari 2016 @ 23:21:52 #171
426493 crew  PippenScottie
pi_159558467
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De Houtribdijk is niet nutteloos. Inmiddels weet ik dat de bollentelers uit Flevoland zo heel snel hun bollen naar Noord-Holland kunnen transporteren.
En als de afsluitdijk dicht is, zoals gisteren, is het een redelijk alternatief om vanuit NH naar Friesland te gaan.
pi_159559517
En vroeger kon je 's winters over de Zuiderzee naar de overkant lopen. Hoefde je niet om te rijden met een overnachting wegens lange rit.
pi_159562047
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 00:14 schreef Teslynd het volgende:
En vroeger kon je 's winters over de Zuiderzee naar de overkant lopen. Hoefde je niet om te rijden met een overnachting wegens lange rit.
Dat was nog van de tijd dat winters nog Winters waren en men met Florijnen betaalde.
pi_159566920
quote:
1s.gif Op maandag 1 februari 2016 09:27 schreef Zelfwoordenaar het volgende:

[..]

Dat was nog van de tijd dat winters nog Winters waren en men met Florijnen betaalde.
En daar hebben we het geldsymbool Hfl, ook wel f, aan te danken.
pi_159571307
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:42 schreef Fred0w het volgende:

[..]

De Houtribdijk,
aanvankelijk was men van plan om het Markermeer in te polderen.
Markerwaard is echter nooit gekomen, wél dus de Houtribdijk.
[ afbeelding ]

Aha, vandaar dus ook die idiote bocht vlak voor Lelystad.
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_159577402
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_159604492
Uit Per Seconde Wijzer:

Dat indierock niets met indianen of hippies te maken heeft, maar dat indierock een afkorting is van Independent Rock.... :')

Edit: aangepast n.a.v. correctie Lienekien ^O^
Somebody that I used to know
  dinsdag 2 februari 2016 @ 20:10:19 #178
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159604527
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:08 schreef Postbus100 het volgende:
Uit Per Seconde Wijzer:

Dat indierock niets met indianen of hippies te maken heeft, maar dat indierock een afkorting is van Independence Rock.... :')
Independent.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159615560
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:08 schreef Postbus100 het volgende:
Uit Per Seconde Wijzer:

Dat indierock niets met indianen of hippies te maken heeft, maar dat indierock een afkorting is van Independent Rock.... :')

Edit: aangepast n.a.v. correctie Lienekien ^O^
O, serieus? :@
  Moderator zaterdag 6 februari 2016 @ 15:50:59 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159704681
Dat het woord movie natuurlijk niets anders is als een "beweegie" zoals daar later movies kwamen die ook talkies waren en natuurlijk een wat recenter fenomeen de selfie maar ik had movie nooit bij de latere 2 gerekend. :)

Vroeger waren movies ook wel the pictures --> moving pictures

Grappig wij in nederland noemen het film wat eerder het medium is waarop het geschoten wordt. Maar we hadden het dus net zo goed de plaatjes of de beweegies kunnen noemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 6 februari 2016 @ 15:53:05 #181
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_159704722
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat het woord movie natuurlijk niets anders is als een "beweegie" zoals daar later movies kwamen die ook talkies waren en natuurlijk een wat recenter fenomeen de selfie maar ik had movie nooit bij de latere 2 gerekend. :)

Vroeger waren movies ook wel the pictures --> moving pictures

Grappig wij in nederland noemen het film wat eerder het medium is waarop het geschoten wordt. Maar we hadden het dus net zo goed de plaatjes of de beweegies kunnen noemen.
Laatst had iemand het erover dat het Nederlandse woord voor trailer 'voorstukje' zo raar klinkt. Terwijl het Nederlandse woord accuraat is en het Engelse woord niet ;). Een trailer is immers iets dat ergens achteraan komt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_159715239
Onlangs dacht ik aan de uitdrukking "Het staat op je voorhoofd geschreven". Die hoorde ik voor het eerst in het basisonderwijs van een leraar die beweerde iets te weten wat helemaal niet gezegd of gedaan was. Hij had het dus van iemands voorhoofd gelezen.

Opeens viel me de voorhoofdsband in, een herinnering uit de zondagsschooltijd. Een symbool of tekst op een band zetten en die band om je voorhoofd knopen. Dat blijkt nog steeds in gebruik te zijn. zag dat een paar jaar geleden op een nieuwsfoto uit Voor-Azië. Protesterende mannen droegen een voorhoofdsband met leuzen erop.

Met wat rondzoeken kwam ik deze afbeelding tegen.
quote:
Op zowel de gordel als de voorhoofdsband staat een Hebreeuwse tekst. Op de gordel staat: 'leerstelling en waarheid'. Op de voorhoofdsband staat: "JHWH is heilig". De JHWH is het Tetragrammaton, de oud-Hebreeuwse schrijfwijze voor Gods naam.

http://www.godsnaam.be/wereldwijd/vaticaan/clemens.htm
  zaterdag 6 februari 2016 @ 23:13:16 #183
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159715525
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat het woord movie natuurlijk niets anders is als een "beweegie" zoals daar later movies kwamen die ook talkies waren en natuurlijk een wat recenter fenomeen de selfie maar ik had movie nooit bij de latere 2 gerekend. :)
Verhip!
In diezelfde lijn: dat restaurant van restaurer ofwel herstellen komt.

Ja, ik luister naar No Such Thing as a Fish.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159716932
De term 'jumbo' voor iets heel groots komt van een Afrikaanse olifant, de grootste in gevangenschap, die Jumbo heette. Het beest leefde van 1860 tot 1885, totdat hij tijdens een circustour geschept werd door een trein :')

Een cordon bleu heet zo omdat ergens in de 16de eeuw een Franse elite ridderorde in het leven werd geroepen die herkenbaar was aan een blauwe band (de 'cordon bleu'). Net als bij Jumbo is dat begrip overgenomen om iets van zeer hoge kwaliteit of elite aan te duiden. In 1895 opende in Parijs een eliteschool voor chefkoks, de Cordon Bleu. Het eerste gerecht afkomstig van die school die in een kookboek verscheen, was en heette de cordon bleu.

En als ik mij het boekje 'Tingo' nog goed herinner:

Chauffeur komt van het Franse werkwoord 'chauffer', wat 'verhitten' betekent. Het slaat op een bestuurder van een stoomaangedreven (verhit water) wagen.

Alcohol is nog een stapje complexer: het komt uit het Arabisch van 'al-kuhul', oorspronkelijk een poeder die als een soort oogschaduw werd gebruikt. Alchemisten gebruikten het toen om elke fijne poeder aan te duiden, en daarna werd het in de scheikunde gebruikt voor elke vloeistof die is ontstaan door distillatie of zuivering (met name alcohol of wijn) totdat 'alcohol' zijn huidige vorm en betekenis kreeg.
pi_159718604
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 00:27 schreef Dingest het volgende:
De term 'jumbo' voor iets heel groots komt van een Afrikaanse olifant, de grootste in gevangenschap, die Jumbo heette. Het beest leefde van 1860 tot 1885, totdat hij tijdens een circustour geschept werd door een trein :')


:'(
pi_159744322
Dat veel Amerikaanse huizen geen benedentoilet hebben.

Vandaar dat ze in films altijd zeggen: "Can I use the bathroom?"

Kwam ik serieus vandaag pas achter. :D
pi_159744418
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 00:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat veel Amerikaanse huizen geen benedentoilet hebben.

Vandaar dat ze in films altijd zeggen: "Can I use the bathroom?"

Kwam ik serieus vandaag pas achter. :D
De woning van mijn vriend in Engeland had ook alleen een toilet op de eerste etage; dus het komt ook voor in de UK ;)

En het huis van mijn schoonzus in Engeland heeft 4 badkamers, allen met bad en nul met douche of douchekop :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 8 februari 2016 @ 00:33:25 #188
39237 crew  H_T
2733
pi_159744767
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 januari 2016 20:15 schreef Lienekien het volgende:
Dat er een dijk ligt tussen Lelystad en Enkhuizen.
Ik ben ooit speciaal omgereden om een route over die dijk te nemen. Had hem al jaren op kaarten gezien, maar had de dijk nog nooit in het echt aanschouwd.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_159745426
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 00:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat veel Amerikaanse huizen geen benedentoilet hebben.

Vandaar dat ze in films altijd zeggen: "Can I use the bathroom?"

Kwam ik serieus vandaag pas achter. :D
Dat is ook raar, daarom laat ik dat room in bathroom vaak weg in de bovenstaande vraag.
  maandag 8 februari 2016 @ 01:22:24 #190
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_159745464
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 01:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is ook raar, daarom laat ik dat room in bathroom vaak weg in de bovenstaande vraag.
Dat is nog veel raarder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_159746862
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 01:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is ook raar, daarom laat ik dat room in bathroom vaak weg in de bovenstaande vraag.
Huh :')
Protège moi de mes désirs.
  maandag 8 februari 2016 @ 08:28:34 #192
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_159747443
Dat Noord Korea officieel geen staatshoofd heeft, of nou ja, een overleden staatshoofd :').
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eeuwig_president_van_de_Republiek
quote:
De functie van eeuwig president van de Republiek is de officiële naam van een uniek ambt in de wereld, dat van eeuwig president van de Democratische Volksrepubliek Korea. De functie wordt vervuld door Kim Il-sung. De functie is geschapen na het overlijden van Kim in 1994. Hiermee is Noord-Korea uniek in de wereldgeschiedenis. Nog nooit was in een land een overleden staatshoofd officieel aan de macht.
Wat een gekkies daar.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_159754879
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 21:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De Houtribdijk is niet nutteloos. Inmiddels weet ik dat de bollentelers uit Flevoland zo heel snel hun bollen naar Noord-Holland kunnen transporteren.
Het Markermeer en IJsselmeer hebben een verschil in waterniveau. Daarnaast krijg je in het best wel ondiepe IJsselmeer/Markermeer veel te veel opstuwend water bij stevige wind. Twee meter verhoging in de buurt van Amsterdam is dan best mogelijk en dat worden ze dan zenuwachtig van.

De Markermeer is al snel omstreden geworden en ten tijde van de aanleg van de Houtribdijk was de al redelijk duidelijk dat de waterscheiding en verkeersweg de belangrijkste doelen waren.

quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 22:49 schreef Anosmos het volgende:
Toch even mijn frustraties uiten: zowel de Afsluit'dijk' als de Houtrib'dijk' zijn eigenlijk dammen. Een dijk is een scheiding tussen water en land, een dam een scheiding tussen twee wateren.
Een damwand zou dan dijkwand moeten heten en dat hoor je juist weer nooit. Ook heeft vrijwel elke dijk aan twee kanten water omdat vaak aan de binnenkant van een dijk ook een sloot loopt. Ik heb wel eens gefantaseerd dat het met de verhouding van lengte en breedte te maken kan hebben. De al dan niet waterdoorlatende opgang naar een weiland is weer altijd een dam. De Knardijk heeft weer geen of nauwelijks water aan beide kanten. De benoeming van iets als dijk of dam is volgens mij mede regionaal bepaald.

Nog een verklaring: http://www.dijkgraaf.org/glossary.php?woord=Dijk%20of%20Dam
  maandag 8 februari 2016 @ 15:21:09 #194
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_159755209
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 22:49 schreef Anosmos het volgende:
Toch even mijn frustraties uiten: zowel de Afsluit'dijk' als de Houtrib'dijk' zijn eigenlijk dammen. Een dijk is een scheiding tussen water en land, een dam een scheiding tussen twee wateren.
In beide gevallen komt dit omdat in de oorspronkelijke plannen (drooglegging hele Zuiderzee, aanleg Markerwaard) de naam correct was geweest. De namen zijn alleen nooit gewijzigd na wijziging van de plannen.

quote:
2s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat het woord movie natuurlijk niets anders is als een "beweegie" zoals daar later movies kwamen die ook talkies waren en natuurlijk een wat recenter fenomeen de selfie maar ik had movie nooit bij de latere 2 gerekend. :)

Vroeger waren movies ook wel the pictures --> moving pictures
De term 'motion picture' wordt nog steeds gebruikt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Moderator maandag 8 februari 2016 @ 15:22:18 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159755254
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:21 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De term 'motion picture' wordt nog steeds gebruikt.
Ohja natuurlijk :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_159771229
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 08:28 schreef Bart het volgende:
Dat Noord Korea officieel geen staatshoofd heeft, of nou ja, een overleden staatshoofd :').
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eeuwig_president_van_de_Republiek

[..]

Wat een gekkies daar.
Waarschijnlijk wel het staatshoofd dat de minste fouten maakt _O_ Zo gek zijn ze daar niet hoor :{w
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_159772123
quote:
2s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohja natuurlijk :D
Movie is Amerikaans en waarschijnlijk iets directer afgeleid van moving (wat als snel movie wordt) pictures zoals je zelf al omschreef. Film is bij de britten bekender.



Het zou kunnen dat de term door Eadward Muybridge in gebruik kwam. Z'n fotos en van daarafgeleide tekeningen waren een eeuwige loop van een paar snel geschoten fotos en z'n content voor de zoopraxiscope waren letterlijk moving pictures en werd erg populair in de states.

The zoopraxiscope (pronounced ZOH-uh-PRACKS-uh-scohp ), invented by British photographer Eadweard Muybridge and first shown in 1879, was a primitive version of later motion picture devices which worked by showing a sequence of still photographs in rapid succession. Muybridge, perhaps best known today for his sequence of photographs of a race horse in motion (which proved for the first time that at top speed all feet leave the ground), studied photography in the early 1860s with daguerrotypist Silas Selleck and later achieved recognition for his photographs of the Yosemite Valley and other scenes of the American Far West. The zoopraxiscope emerged out of his studies of motion as shown in sequences of still photographs. His 11-volume work, Animal Locomotion , published in 1887, contained over 100,000 photographs. In 1893, he lectured at "Zoopraxigraphical Hall" at the World's Columbian Exposition in Chicago.



Hij was de eerste die dmv fotografie ontdekte dat er een moment was in de galop van een paard waar alle vier de benen van het dier van de grond kwamen.

pi_159773555
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:21 schreef De_Hertog het volgende:
In beide gevallen komt dit omdat in de oorspronkelijke plannen (drooglegging hele Zuiderzee, aanleg Markerwaard) de naam correct was geweest. De namen zijn alleen nooit gewijzigd na wijziging van de plannen.

De naam Afsluitdijk als eigennaam is echter in een veel later stadium verzonnen. Op dat moment was allang (meer dan 50 jaar) al besloten dat een groot meer noodzakelijk was om het water van de IJssel kwijt te raken zonder verzanding van de benedenloop. Ook de naam Houtribdijk is van later datum, volgens mij pas in de jaren tachtig (Enkhuizen en Lelystad werden het niet eens over Markermeerdijk of Markerwaarddijk).

Bij de dijk naar Marken is het afaik altijd de bedoeling geweest dat er aan twee kanten water bleef. Zowel de Gouwzee (Volendam) als het IJmeer zouden nat blijven. Nog nooit heb ik iemand gehoord over de dam naar Marken.

Bij een stuwdam en bij strekdam wordt nooit de term dijk gebruikt, in allerlei andere situaties wordt soms dijk en soms dam gebruikt.

Van Dale geeft geen uitsluitsel en ook de Helpdesk Water heeft bij dam alleen de betekenis waterkering en bij dijk een paar pagina's vol met gerelateerde begrippen. Als deze beide toonaangevende instituten op het gebied van respectievelijk taal en water al geen uitsluitsel geven dan vrees ik dat claims over beide begrippen eigen verzinsels zijn. Mogelijk regionaal bepaald Brouwersdam en Grevelingendam in het zuiden en de Afsluitdijk e.d. in het noorden.
  Moderator woensdag 10 februari 2016 @ 12:42:38 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159802697
:o Dat


en


Dezelfde personen zijn :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:34:26 #200
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_159804063
Dit is waar het bovenste stuk van je eetstokjes voor dient

Breek jij je eetstokjes ook gewoon door midden als je sushi gaat eten? Dat kun je eigenlijk beter anders doen.

Houten eetstokjes zitten vaak bovenaan aan elkaar vast. Als je dat stuk er af breekt, kan het perfect dienen om je stokjes op te leggen. Zo wordt je tafel niet besmeurd met restjes sojasaus en sushirijst. Handig, toch?!

Zo ziet dat eruit:

"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
  Moderator woensdag 10 februari 2016 @ 13:35:35 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_159804101
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:34 schreef Roland_Deschain het volgende:
Dit is waar het bovenste stuk van je eetstokjes voor dient

Breek jij je eetstokjes ook gewoon door midden als je sushi gaat eten? Dat kun je eigenlijk beter anders doen.

Houten eetstokjes zitten vaak bovenaan aan elkaar vast. Als je dat stuk er af breekt, kan het perfect dienen om je stokjes op te leggen. Zo wordt je tafel niet besmeurd met restjes sojasaus en sushirijst. Handig, toch?!

Zo ziet dat eruit:

[ afbeelding ]
hey handig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 10 februari 2016 @ 13:50:48 #202
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_159804593
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 00:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dat veel Amerikaanse huizen geen benedentoilet hebben.

Vandaar dat ze in films altijd zeggen: "Can I use the bathroom?"

Kwam ik serieus vandaag pas achter. :D
ja, amerikanen staan er raar van te kijken als je ze de badkamer wijst (waar bij mij alleen een douche is) als ze om de bathroom vragen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_159805219
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja, amerikanen staan er raar van te kijken als je ze de badkamer wijst (waar bij mij alleen een douche is) als ze om de bathroom vragen.
En Amerikanen staan raar te kijken wanneer ze onze vlakspoelers ontdekken; Dat je "bunch of shit" je nog lekker ligt aan te kijken wanneer je opstaat. In Amerika is de kant vaak vlak/schuin en verdwijnt je ontlasting al voor groot deel uit het oog.
pi_159805259
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:34 schreef Roland_Deschain het volgende:
Dit is waar het bovenste stuk van je eetstokjes voor dient

Breek jij je eetstokjes ook gewoon door midden als je sushi gaat eten? Dat kun je eigenlijk beter anders doen.

Houten eetstokjes zitten vaak bovenaan aan elkaar vast. Als je dat stuk er af breekt, kan het perfect dienen om je stokjes op te leggen. Zo wordt je tafel niet besmeurd met restjes sojasaus en sushirijst. Handig, toch?!

Zo ziet dat eruit:

[ afbeelding ]
mind = blown!
  woensdag 10 februari 2016 @ 14:15:53 #205
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_159805308
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:12 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

En Amerikanen staan raar te kijken wanneer ze onze vlakspoelers ontdekken; Dat je "bunch of shit" je nog lekker ligt aan te kijken wanneer je opstaat. In Amerika is de kant vaak vlak/schuin en verdwijnt je ontlasting al voor groot deel uit het oog.
da's niet amerikaans specifiek hoor, wij gebruiken een 'duits toilet' omdat het hier gebruikelijk is dat men de gezondheid van kinderen en ouderen controleert aan de hand van de ontlasting.
in de rest van europa gebruikt men ook wel diepspoelers :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_159805496
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:34 schreef Roland_Deschain het volgende:
Dit is waar het bovenste stuk van je eetstokjes voor dient

Breek jij je eetstokjes ook gewoon door midden als je sushi gaat eten? Dat kun je eigenlijk beter anders doen.

Houten eetstokjes zitten vaak bovenaan aan elkaar vast. Als je dat stuk er af breekt, kan het perfect dienen om je stokjes op te leggen. Zo wordt je tafel niet besmeurd met restjes sojasaus en sushirijst. Handig, toch?!

Zo ziet dat eruit:

[ afbeelding ]
Handig. Ik eet wel vaker met die houten stokjes.
pi_159805523
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja, amerikanen staan er raar van te kijken als je ze de badkamer wijst (waar bij mij alleen een douche is) als ze om de bathroom vragen.
Bij mij hebben ze geen probleem, want ook wc in badkamer.
  woensdag 10 februari 2016 @ 14:28:01 #208
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_159805618
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Bij mij hebben ze geen probleem, want ook wc in badkamer.
vlakspoel of diepspoel?
En hebben ze bij jou ook de regel 'in dit huis plassen wij zittend'? Want dat moet je dan effe uitleggen aan de dronken amerikaan in kwestie.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_159807895
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

vlakspoel of diepspoel?
En hebben ze bij jou ook de regel 'in dit huis plassen wij zittend'? Want dat moet je dan effe uitleggen aan de dronken amerikaan in kwestie.
Nu zullen wij geen (dronken) Amerikaan ooit in huis hebben. Maar het is inderdaad plateau en wij plassen zittend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 10 februari 2016 @ 15:58:20 #210
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_159807979
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:55 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Nu zullen wij geen (dronken) Amerikaan ooit in huis hebben. Maar het is inderdaad plateau en wij plassen zittend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ooit een documentairefilm gezien over iemand die een psychose kreeg vlak nadat ie te horen had gehad dat ie zittend moest plassen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_159817360
dat er niet in elke stad een bushalte "jcdecaux" genaamd is.
(staat vaak op een bushalte, is de merknaam van het reclamebureau op bushaltes)
pi_159840682
dat een zwaailicht geen ronddraaiend lampje is, maar een statisch lampje waar een "schermpje" rond draait...
pi_159840777
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb ooit een documentairefilm gezien over iemand die een psychose kreeg vlak nadat ie te horen had gehad dat ie zittend moest plassen.
Wat? :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159841157
Dat crème fraiche zure slagroom is. Zag ik vandaag op de verpakking.
pi_159841195
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 15:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb ooit een documentairefilm gezien over iemand die een psychose kreeg vlak nadat ie te horen had gehad dat ie zittend moest plassen.
Daar zat vast meer achter dan alleen dat dat gezegd werd tegen hem?
pi_159841262
Toen ik klein was dacht ik bij het verkeersbord voor autosnelweg dat dat viaduct een vangrail was.

Vond het wel raar dat de weg 'door' de vangrail heen ging :D
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_159846622
quote:
11s.gif Op donderdag 11 februari 2016 18:48 schreef Loohcs het volgende:
Toen ik klein was dacht ik bij het verkeersbord voor autosnelweg dat dat viaduct een vangrail was.
[ afbeelding ]
Vond het wel raar dat de weg 'door' de vangrail heen ging :D
Het is een horde
  Donald Duck held donderdag 11 februari 2016 @ 21:36:46 #218
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_159846915
quote:
11s.gif Op donderdag 11 februari 2016 18:48 schreef Loohcs het volgende:
Toen ik klein was dacht ik bij het verkeersbord voor autosnelweg dat dat viaduct een vangrail was.
[ afbeelding ]
Vond het wel raar dat de weg 'door' de vangrail heen ging :D
ik zag het als een hoogspanningsmast vroeger. Leek me ook volkomen kloppend, want de enige plek waar ik ooit die dingen zag was langs de snelweg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 12 februari 2016 @ 09:39:35 #219
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_159854330
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 18:45 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Daar zat vast meer achter dan alleen dat dat gezegd werd tegen hem?
het was de druppel die de emmer deed overlopen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_159854564
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 09:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het was de druppel die de emmer deed overlopen :)
Van iemand die zei: "Je moet vanaf nu zittend gaan plassen!"? :o
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:01:58 #221
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_159854636
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 09:56 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Van iemand die zei: "Je moet vanaf nu zittend gaan plassen!"? :o
Even erna kreeg ie zijn ergste psychose ooit ;(
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_159854801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 13:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja, amerikanen staan er raar van te kijken als je ze de badkamer wijst (waar bij mij alleen een douche is) als ze om de bathroom vragen.
Volgens mij komt dat van een soort preutsheid, zo min mogelijk specifiek zijn over het doel van het bezoek. Elke cultuur kent zijn eufemismen en verhullend taalgebruik over deze basale fysieke processen, maar hoe preutser hoe algemener het wordt. Bathroom is nou eenmaal algemener dan WC, aangezien je daar ook andere dingen zou kunnen doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

da's niet amerikaans specifiek hoor, wij gebruiken een 'duits toilet' omdat het hier gebruikelijk is dat men de gezondheid van kinderen en ouderen controleert aan de hand van de ontlasting.
in de rest van europa gebruikt men ook wel diepspoelers :).
Dat is ook een goed idee en clubjes als de darmstichting enzo adviseren de visuele controle ook. Maar ja, als bouwers en verhuurders standaard diepspoelers plaatsen dan schiet het daarmee natuurlijk niet op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:14:08 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_159854836
een ander argument is natuurlijk dat een diepspoeler bij een grote boodschap een flinke plons veroorzaakt die terugspettert.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_159856146
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:14 schreef Maanvis het volgende:
een ander argument is natuurlijk dat een diepspoeler bij een grote boodschap een flinke plons veroorzaakt die terugspettert.
En veel meer kabaal maakt bij het pissen. In oude huizen kun je de nadruppels van de bovenburen tellen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_159858087
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij komt dat van een soort preutsheid, zo min mogelijk specifiek zijn over het doel van het bezoek. Elke cultuur kent zijn eufemismen en verhullend taalgebruik over deze basale fysieke processen, maar hoe preutser hoe algemener het wordt. Bathroom is nou eenmaal algemener dan WC, aangezien je daar ook andere dingen zou kunnen doen.
Dat denk ik ook. Mijn opa ging altijd zijn neus poederen. O+
pi_159872739
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:[..]

Volgens mij komt dat van een soort preutsheid, zo min mogelijk specifiek zijn over het doel van het bezoek. Elke cultuur kent zijn eufemismen en verhullend taalgebruik over deze basale fysieke processen, maar hoe preutser hoe algemener het wordt. Bathroom is nou eenmaal algemener dan WC, aangezien je daar ook andere dingen zou kunnen doen.

[..]
Op m'n werk was er een keer een technicus die na veel gegêneerd getreuzel voor de draad kwam: waar kon hij zijn handen wassen? Was trouwens in zo'n modern gebouw waar je direct de wc-bordjes ziet hangen. [/quote]

quote:
Dat is ook een goed idee en clubjes als de darmstichting enzo adviseren de visuele controle ook. Maar ja, als bouwers en verhuurders standaard diepspoelers plaatsen dan schiet het daarmee natuurlijk niet op.
Het wordt wat dringender nu er met het periodiek darmonderzoek begonnen is. Daarvoor moet je in je drol rondprikken.
pi_159929299
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:59 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Op m'n werk was er een keer een technicus die na veel gegêneerd getreuzel voor de draad kwam: waar kon hij zijn handen wassen?...
Met Engelse les werd me verteld dat als een Engelsman vraagt waar die de handen kan wassen dat het foute antwoord was: "You can do it in the kitchen."
quote:
Het wordt wat dringender nu er met het periodiek darmonderzoek begonnen is. Daarvoor moet je in je drol rondprikken.
Hmmm, heb ik net die staande vlakspoelers vervangen door hangende diepspoelers. Makkelijker schoon te maken, zowel de pot als er om heen.
pi_159938098
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:19 schreef nanuk het volgende:

[..]

Met Engelse les werd me verteld dat als een Engelsman vraagt waar die de handen kan wassen dat het foute antwoord was: "You can do it in the kitchen."

[..]

Hmmm, heb ik net die staande vlakspoelers vervangen door hangende diepspoelers. Makkelijker schoon te maken, zowel de pot als er om heen.
Ja, dan moet je op een wegwerpbordje poepen.
pi_159988091
Aan de andere kant van de wereld zien ze de maan opsekop:



Best logisch, maar daar had ik nog nooit over nagedacht :D


Net als de maanfasen die daar andersom zijn en er op de evenaar zo uitzien:
  woensdag 17 februari 2016 @ 12:48:37 #230
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_159988947
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:09 schreef Waterdrinker het volgende:
Aan de andere kant van de wereld zien ze de maan opsekop:

[ afbeelding ]

Best logisch, maar daar had ik nog nooit over nagedacht :D
[ afbeelding ]

Net als de maanfasen die daar andersom zijn en er op de evenaar zo uitzien:
[ afbeelding ]
OMG :o :D
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_159988982
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:09 schreef Waterdrinker het volgende:
Aan de andere kant van de wereld zien ze de maan opsekop:

[ afbeelding ]

Best logisch, maar daar had ik nog nooit over nagedacht :D
[ afbeelding ]

Net als de maanfasen die daar andersom zijn en er op de evenaar zo uitzien:
[ afbeelding ]
:D dat wist ik ook niet :P
pi_159993175
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:09 schreef Waterdrinker het volgende:
Aan de andere kant van de wereld zien ze de maan opsekop:

[ afbeelding ]

Best logisch, maar daar had ik nog nooit over nagedacht :D
[ afbeelding ]

Net als de maanfasen die daar andersom zijn en er op de evenaar zo uitzien:
[ afbeelding ]
Hoe logisch eiggenlijk :D
Leuk gevonden :)
pi_160000212
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:09 schreef Waterdrinker het volgende:
Aan de andere kant van de wereld zien ze de maan opsekop:

[ afbeelding ]

Best logisch, maar daar had ik nog nooit over nagedacht :D
[ afbeelding ]

Net als de maanfasen die daar andersom zijn en er op de evenaar zo uitzien:
[ afbeelding ]
Dit is zo logisch. Ik voel mij zo dom. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_160000328
Als je daar de stop uit een badkuip trekt en je krijgt een draaikolk dan gaat die ook precies de andere kant op dan hier :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 17 februari 2016 @ 20:25:25 #235
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_160000416
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:23 schreef Geralt het volgende:
Als je daar de stop uit een badkuip trekt en je krijgt een draaikolk dan gaat die ook precies de andere kant op dan hier :+
Dát schijnt dan weer een hoax te zijn. :+
  woensdag 17 februari 2016 @ 20:25:55 #236
20720 brother52
Dus..........
pi_160000441
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:23 schreef Geralt het volgende:
Als je daar de stop uit een badkuip trekt en je krijgt een draaikolk dan gaat die ook precies de andere kant op dan hier :+
Dat dan weer niet. Je kunt het water de kant op laten gaan die je wil.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:22:26 #237
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160002733
Als het een grote badkuip die precies egaal ligt dan is het effect merkbaar, zie ook:

Overigens is logischerwijs de ochtendmaan en de avondmaan ook omgewisseld tussen het noordelijk halfrond en het zuidelijk halfrond. Vooral bij pakjesavond, wanneer de maan schijnt door de bomen, wordt nog vaak de avondmaan van het zuidelijk halfrond gebruikt in tekeningen. :P
De avondmaan is de wassende maan, dus wanneer de rechterkant van de maan beschenen wordt.
Géén kloon van tvlxd!
pi_160020599
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:09 schreef Waterdrinker het volgende:
Aan de andere kant van de wereld zien ze de maan opsekop:

[ afbeelding ]

Best logisch, maar daar had ik nog nooit over nagedacht :D
[ afbeelding ]

Net als de maanfasen die daar andersom zijn en er op de evenaar zo uitzien:
[ afbeelding ]
Dat was toch allang bekend??
pi_160020746
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Dat was toch allang bekend??
Bij sommige mensen kennelijk niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_160024776
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Dat was toch allang bekend??
Goedzo, je hebt het doel van dit topic begrepen!
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:03:31 #241
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160026544
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Dat was toch allang bekend??
Uiteraard had jij toen je voor het eerst van je leven de maan zag direct bedacht dat ze die op het andere halfrond andersom zien. Jaja.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160026703
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:09 schreef Waterdrinker het volgende:
Aan de andere kant van de wereld zien ze de maan opsekop:

[ afbeelding ]

Best logisch, maar daar had ik nog nooit over nagedacht :D
[ afbeelding ]

Net als de maanfasen die daar andersom zijn en er op de evenaar zo uitzien:
[ afbeelding ]
Ik was pas in Cuba op vakantie en werd er door iemand op gewezen. Inderdaad OMG momentje _O_
Meteen foto's maken ook en zo :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_160030026
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 17:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bij sommige mensen kennelijk niet.
lol

quote:
7s.gif Op donderdag 18 februari 2016 20:03 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Goedzo, je hebt het doel van dit topic begrepen!
:+

quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:03 schreef Bart het volgende:

[..]

Uiteraard had jij toen je voor het eerst van je leven de maan zag direct bedacht dat ze die op het andere halfrond andersom zien. Jaja.
:@
pi_160037577
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:09 schreef Waterdrinker het volgende:
Aan de andere kant van de wereld zien ze de maan opsekop:

[ afbeelding ]

Best logisch, maar daar had ik nog nooit over nagedacht :D
[ afbeelding ]

Net als de maanfasen die daar andersom zijn en er op de evenaar zo uitzien:
[ afbeelding ]
:D Grappig.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_160037688
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:09 schreef Waterdrinker het volgende:
Aan de andere kant van de wereld zien ze de maan opsekop:

[ afbeelding ]

Best logisch, maar daar had ik nog nooit over nagedacht :D
[ afbeelding ]

Net als de maanfasen die daar andersom zijn en er op de evenaar zo uitzien:
[ afbeelding ]
Jep, en de zon draait de andere kant op (dus tegen de klok in). Leuke verrassing als je net bij het zwembad een goed plekje hebt gevonden waar je nog wel even zon hebt, en dan gaat hij opeens de andere kant op :+
pi_160042791
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 11:20 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jep, en de zon draait de andere kant op (dus tegen de klok in). Leuke verrassing als je net bij het zwembad een goed plekje hebt gevonden waar je nog wel even zon hebt, en dan gaat hij opeens de andere kant op :+
Ja, of als je een middagje gaat fietsen en de zon als navigatiepunt gebruikt :+
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  vrijdag 19 februari 2016 @ 20:29:19 #247
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_160050766
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:07 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik was pas in Cuba op vakantie en werd er door iemand op gewezen. Inderdaad OMG momentje _O_
Meteen foto's maken ook en zo :')
jamaar Cuba is ook noordelijk halfrond? Of mis ik nu iets
Ok stelletje hokboeren
pi_160051347
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 20:29 schreef padlarf het volgende:

[..]

jamaar Cuba is ook noordelijk halfrond? Of mis ik nu iets
Je ziet de maan daar niet 100% op z'n kop ten opzichte van hier, maar je ziet 'm wel gedraaid. Het is niet zo dat op de evenaar de maan ineens 180 graden draait.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_160051683
Dat Alaska de meest westelijke, noordelijke, en oostelijke staat van de VS is :o
Een paar eilanden liggen namelijk op het oostelijk halfrond.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 21:16:01 #250
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_160052518
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 20:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je ziet de maan daar niet 100% op z'n kop ten opzichte van hier, maar je ziet 'm wel gedraaid. Het is niet zo dat op de evenaar de maan ineens 180 graden draait.
Jezus padlarf, neem er nog 1 :') Heel logisch wat je zegt natuurlijk
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 20 februari 2016 @ 16:16:21 #251
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_160069834
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:09 schreef Waterdrinker het volgende:
Aan de andere kant van de wereld zien ze de maan opsekop:

[ afbeelding ]

Best logisch, maar daar had ik nog nooit over nagedacht :D
[ afbeelding ]

Net als de maanfasen die daar andersom zijn en er op de evenaar zo uitzien:
[ afbeelding ]
Logisch natuurlijk, maar je staat er nooit bij stil.
pi_160408451
Zat Saving private Ryan weer eens te kijken, 3e keer ofzo?? En kom er net achter dat die Duitser die ze hadden laten lopen met die blinddoek om,op die heuvel met die Antenne.

Later hem laat leven in dat huis op de trap.
Ik zwaai naar dieren.
  roze vrijdag 4 maart 2016 @ 03:27:43 #253
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_160408463
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Dit is zo logisch. Ik voel mij zo dom. :D
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 17:41:29 #254
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_160421339
Bruce Springsteen is op de radio en ik hoor nu "Glory Days".. Ik dacht altijd dat het "Holidays" was :X _O-
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  woensdag 23 maart 2016 @ 15:55:21 #255
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_160887851
Dat Keulen en Cologne dezelfde stad is (en vandaar dus ook Eau de Cologne) :@
pi_160889719
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:55 schreef Jovatov het volgende:
Dat Keulen en Cologne dezelfde stad is (en vandaar dus ook Eau de Cologne) :@
_O- Je bent het nog echt gaan doen ook.
pi_160890624
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:09 schreef Waterdrinker het volgende:
Aan de andere kant van de wereld zien ze de maan opsekop:

[ afbeelding ]

Best logisch, maar daar had ik nog nooit over nagedacht :D
[ afbeelding ]

Net als de maanfasen die daar andersom zijn en er op de evenaar zo uitzien:
[ afbeelding ]
Heb ik ook nog nooit bij stilgestaan! :D
pi_160890871
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:25 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Dát schijnt dan weer een hoax te zijn. :+
uhh nee

quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2016 12:09 schreef Waterdrinker het volgende:
Aan de andere kant van de wereld zien ze de maan opsekop:

[ afbeelding ]

Best logisch, maar daar had ik nog nooit over nagedacht :D
[ afbeelding ]

Net als de maanfasen die daar andersom zijn en er op de evenaar zo uitzien:
[ afbeelding ]
Wist ik niet, maar wel logisch :o
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_160890946
Van die maan en de sterren, zit het verschil nou in noordelijk zuidelijk of in oostelijk westelijk halfrond? in dat laatste is toch ook verschil met iets, dat het anders is?
pi_160900800
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 15:55 schreef Jovatov het volgende:
Dat Keulen en Cologne dezelfde stad is (en vandaar dus ook Eau de Cologne) :@
Maar dat is toch al heel lang bekend?Of is je Engels slecht?
  donderdag 24 maart 2016 @ 00:44:25 #261
251975 kissaa
fka: kissa
pi_160902964
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:07 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik was pas in Cuba op vakantie en werd er door iemand op gewezen. Inderdaad OMG momentje _O_
Meteen foto's maken ook en zo :')
Cuba ligt op het noordelijk halfrond. Beetje bijspijkeren met aardrijkskunde.
pi_160906226
De draairichting van weglopend water

quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 18:24 schreef Donnie-Brasco het volgende:
uhh nee
De richting van de draaikolk is van veel factoren afhankelijk waarvan de draaiing van de aarde een van de kleinere factoren is. Als je dus een mooi vlak basin heb met een goed symmetrische afvoer EN je water is volkomen in rust dan gaat het verhaal wel op.

Een paar nerds hebben daar een filmpje over gemaakt. http://www.smartereveryday.com/toiletswirl
pi_160906313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:03 schreef nanuk het volgende:
De draairichting van weglopend water

[..]

De richting van de draaikolk is van veel factoren afhankelijk waarvan de draaiing van de aarde een van de kleinere factoren is. Als je dus een mooi vlak basin heb met een goed symmetrische afvoer EN je water is volkomen in rust dan gaat het verhaal wel op.

Een paar nerds hebben daar een filmpje over gemaakt. http://www.smartereveryday.com/toiletswirl
Nou, handig hoor, daar moet je twee filmpjes gelijktijdig spelen.
Professioneel gifmenger.
pi_160906359
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:08 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Nou, handig hoor, daar moet je twee filmpjes gelijktijdig spelen.
Moeten doe je alleen naar de WC. Je mag er ook een uitkiezen of na elkaar afspelen.
pi_160906379
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 11:10 schreef nanuk het volgende:

[..]

Moeten doe je alleen naar de WC. Je mag er ook een uitkiezen of na elkaar afspelen.
Ik zag wel een mond bewegen, maar hoorde geen bijbehorend geluid. :D Exit filmpje.
Professioneel gifmenger.
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:36:18 #266
444149 Eejit
What's the craic?
pi_160908181
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 20:54 schreef V1z0R het volgende:
Dat Alaska de meest westelijke, noordelijke, en oostelijke staat van de VS is :o
Een paar eilanden liggen namelijk op het oostelijk halfrond.
Je gaat dan wel uit van de kaart waarbij Europa en Afrika gecentreerd zijn.
In de USA gebruikt men over het algemeen kaarten waarbij Noord- en Zuid-Amerika gecentreerd zijn.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
pi_160910035
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:36 schreef Eejit het volgende:

[..]

Je gaat dan wel uit van de kaart waarbij Europa en Afrika gecentreerd zijn.
In de USA gebruikt men over het algemeen kaarten waarbij Noord- en Zuid-Amerika gecentreerd zijn.
Nee.
Een groepje eilanden die tot Alaska behoren gaan over de 180graden grens heen en bevinden zich dus op het oostelijk halfrond, ongeacht hoe een kaart gecentreerd is.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 14:48:36 #268
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160911339
Dat het 2 keer eb en vloed is op een dag en dat dat wel met de maan te maken heeft maar dus niet met wanneer hij het dichtstbij staat want dat is maar 1 keer per dag.

willem wever kan dus niet kloppen

http://www.willemwever.nl(...)oe-werkt-eb-en-vloed

want dan zou het maar 1 keer eb en 1 keer vloed zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:49:28 #269
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_160912556
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 23:11 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Maar dat is toch al heel lang bekend?Of is je Engels slecht?
Het gaat hier over die mensen persoonlijk pas later begrepen hebben. Met mijn Engels op zich is weinig mis.

Maar als ik in Engelse media 'cologne' las, in de context van een stad, dacht ik dat het om een onbekende Duitse stad ging. (mijn topografie is weer niet zo goed) En bij 'eau de cologne' dacht ik dat 'cologne' gewoon het woord voor geurtje was, zonder daarmee de link met Keulen te maken.
'Keuls water' is in het Nederlands ook verder niet heel gangbaar.
pi_160912602
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat het 2 keer eb en vloed is op een dag en dat dat wel met de maan te maken heeft maar dus niet met wanneer hij het dichtstbij staat want dat is maar 1 keer per dag.

willem wever kan dus niet kloppen

http://www.willemwever.nl(...)oe-werkt-eb-en-vloed

want dan zou het maar 1 keer eb en 1 keer vloed zijn.
Volgens mij verschilt dat per zee.
  donderdag 24 maart 2016 @ 15:52:16 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160912607
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:49 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Het gaat hier over die mensen persoonlijk pas later begrepen hebben. Met mijn Engels op zich is weinig mis.

Maar als ik in Engelse media 'cologne' las, in de context van een stad, dacht ik dat het om een onbekende Duitse stad ging. (mijn topografie is weer niet zo goed) En bij 'eau de cologne' dacht ik dat 'cologne' gewoon het woord voor geurtje was, zonder daarmee de link met Keulen te maken.
'Keuls water' is in het Nederlands ook verder niet heel gangbaar.
Het heet in de volksmond dan ook odeklonje, dus zo gek is het niet dat de referentie naar de plaats van herkomst niet onmiddellijk herkend wordt.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 24 maart 2016 @ 16:16:36 #272
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_160913017
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat het 2 keer eb en vloed is op een dag en dat dat wel met de maan te maken heeft maar dus niet met wanneer hij het dichtstbij staat want dat is maar 1 keer per dag.

willem wever kan dus niet kloppen

http://www.willemwever.nl(...)oe-werkt-eb-en-vloed

want dan zou het maar 1 keer eb en 1 keer vloed zijn.
Sowieso klopt het niet wat op die site staat. Bij eb hoeft het water helemaal niet laag te staan. Eb is het dalen van het water, vloed is het stijgen. Na eb volgt laagwater, wat in feite maar een heel kort moment is, want daarna is het gelijk vloed. Dat duurt dan weer een paar uur, tot het hoogwater is. Waarna het gelijk weer eb wordt voor een paar uur. Met eb kan het water dus heel hoog staan, als het kort na hoogwater is.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_160913033
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:16 schreef Bart het volgende:

[..]

Sowieso klopt het niet wat op die site staat. Bij eb hoeft het water helemaal niet laag te staan. Eb is het dalen van het water, vloed is het stijgen. Na eb volgt laagwater, wat in feite maar een heel kort moment is, want daarna is het gelijk vloed. Dat duurt dan weer een paar uur, tot het hoogwater is. Waarna het gelijk weer eb wordt voor een paar uur. Met eb kan het water dus heel hoog staan, als het kort na hoogwater is.
:o
Professioneel gifmenger.
pi_160913137
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:16 schreef Bart het volgende:

[..]

Sowieso klopt het niet wat op die site staat. Bij eb hoeft het water helemaal niet laag te staan. Eb is het dalen van het water, vloed is het stijgen. Na eb volgt laagwater, wat in feite maar een heel kort moment is, want daarna is het gelijk vloed. Dat duurt dan weer een paar uur, tot het hoogwater is. Waarna het gelijk weer eb wordt voor een paar uur. Met eb kan het water dus heel hoog staan, als het kort na hoogwater is.
Dat is misschien het technisch correcte woordgebruik, maar in de volksmond betekent eb natuurlijk gewoon laagwater en vloed hoogwater.
pi_160914116
Wisten jullie ook dat de maan vroeger om zijn as draaide, maar door eb en vloed is die rotatie gestopt.
pi_160914634
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 16:24 schreef thabit het volgende:

[..]

Dat is misschien het technisch correcte woordgebruik, maar in de volksmond betekent eb natuurlijk gewoon laagwater en vloed hoogwater.
Ik leerde afnemend en toenemend, dus de getijdenbeweging. Maar bij eb kan je lopend naar de waddeneilanden. In onze omstandigheden, dus op het relatief brede strand, is eb laagwater. Over andere omstandigheden heb ik nooit nagedacht, maar het ligt voor de hand dat er bij de Engelse krijtrotsen en in de Noorse Fjorden geen laagwater zal zijn.
  donderdag 24 maart 2016 @ 17:39:23 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160914781
Waarom zou er bij de Engelse krijtrotsen geen laagwater zijn?
The love you take is equal to the love you make.
pi_160921789
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:49 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Het gaat hier over die mensen persoonlijk pas later begrepen hebben. Met mijn Engels op zich is weinig mis.

Maar als ik in Engelse media 'cologne' las, in de context van een stad, dacht ik dat het om een onbekende Duitse stad ging. (mijn topografie is weer niet zo goed) En bij 'eau de cologne' dacht ik dat 'cologne' gewoon het woord voor geurtje was, zonder daarmee de link met Keulen te maken.
'Keuls water' is in het Nederlands ook verder niet heel gangbaar.
LOL. :P
  vrijdag 25 maart 2016 @ 09:01:17 #279
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_160927316
quote:
2s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat het 2 keer eb en vloed is op een dag en dat dat wel met de maan te maken heeft maar dus niet met wanneer hij het dichtstbij staat want dat is maar 1 keer per dag.

willem wever kan dus niet kloppen

http://www.willemwever.nl(...)oe-werkt-eb-en-vloed

want dan zou het maar 1 keer eb en 1 keer vloed zijn.
"De aarde draait langzaam rond, waardoor de maan steeds een ander stuk water naar zich toetrekt."
Dit verklaart inderdaad maar 1 keer vloed. De andere keer staat de maan aan de andere kant van de Aarde en trekt het de grond/Aarde naar zich toe.
Géén kloon van tvlxd!
pi_160929916
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:13 schreef jatochneetoch het volgende:
Wisten jullie ook dat de maan vroeger om zijn as draaide, maar door eb en vloed is die rotatie gestopt.
De maan draait nog steeds om zijn as, alleen gaat die draaiing (vrijwel) precies even snel als dat de maan om de aarde draait. Die zelfde snelheid heeft overigens wel te maken met de krachten die aarde en maan op elkaar uitoefenen.

Het is 2 keer eb en vloed omdat niet alleen de kant van de aarde die richting maan staat vloed heeft maar ook de tegenovergestelde kant doordat de aarde daar wat verder ´uitveert´.
Je hebt dus vloed op 0 en 180 graden en eb op 90 en 270 graden.

Verder is het natuurlijk overal laagwater en hoogwater, alleen als het water normaal 70 meter hoog staat en nu 65 meter hoog zie je dat verschil nauwelijks. Op een strand is het duidelijk zichtbaar.
pi_160957989
Zag net een filmpje van de maan die in straf tempo opkomt in Nieuw Zeeland. Uiteraard van rechtsonder naar linksboven. Wat is-ie daar groot! Je ziet ook waarom er landen zijn waar ze spreken van het haasje op de maan.

http://thekidshouldseethi(...)n-rises-in-real-time
pi_160963776
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 00:44 schreef kissaa het volgende:

[..]

Cuba ligt op het noordelijk halfrond. Beetje bijspijkeren met aardrijkskunde.
Zei ik dat dan?
Ik had het over de maan die er flink anders uitziet dan in Nederland.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 20:45 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je ziet de maan daar niet 100% op z'n kop ten opzichte van hier, maar je ziet 'm wel gedraaid. Het is niet zo dat op de evenaar de maan ineens 180 graden draait.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_160963893
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:49 schreef Teslynd het volgende:
Zag net een filmpje van de maan die in straf tempo opkomt in Nieuw Zeeland. Uiteraard van rechtsonder naar linksboven. Wat is-ie daar groot! Je ziet ook waarom er landen zijn waar ze spreken van het haasje op de maan.

http://thekidshouldseethi(...)n-rises-in-real-time
Wauw! Alleen om dit te zien zal ik al willen gaan, prachtig!
Protège moi de mes désirs.
pi_160964440
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 17:32 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ik leerde afnemend en toenemend, dus de getijdenbeweging. Maar bij eb kan je lopend naar de waddeneilanden. In onze omstandigheden, dus op het relatief brede strand, is eb laagwater. Over andere omstandigheden heb ik nooit nagedacht, maar het ligt voor de hand dat er bij de Engelse krijtrotsen en in de Noorse Fjorden geen laagwater zal zijn.
? :D
Speciaal voor jou dan, waterstanden bij Dover (bij jou mooie krijtrotsen) http://www.ukho.gov.uk/ea(...)9&PredictionLength=7
Zit maar 5,5m verschil tussen hoog en laagwater......
pi_160973237
Vriend van mij ging laatst naar Marokko voor studie. Een andere vriend verklaarde mij voor gek dat ik hem dus vertelde dat hij naar Afrika ging. Deze jongen heeft nu na 20 jaar geleerd dat Marokkanen uit Marokko komen en dus ook Afrikanen zijn. Die link had hij nog nooit gelegd...
pi_160986828
Tja, dat hebben veel vakantiegangers met Tunesie en Egypte ook niet.
Bij Afrika denken veel mensen toch aan negers zo zwart als de nacht.
pi_160987294
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 21:56 schreef bluemoon23 het volgende:
Tja, dat hebben veel vakantiegangers met Tunesie en Egypte ook niet.
Bij Afrika denken veel mensen toch aan negers zo zwart als de nacht.
Ik snap toch niet dat je je vakantiebestemming niet effe op de kaart opzoekt....
Professioneel gifmenger.
  zondag 27 maart 2016 @ 22:14:01 #288
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_160987469
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 11:14 schreef ejvdb het volgende:
Vriend van mij ging laatst naar Marokko voor studie. Een andere vriend verklaarde mij voor gek dat ik hem dus vertelde dat hij naar Afrika ging. Deze jongen heeft nu na 20 jaar geleerd dat Marokkanen uit Marokko komen en dus ook Afrikanen zijn. Die link had hij nog nooit gelegd...
Ach ja, Marokko heeft ooit geprobeerd lid te worden van de EU, denkende dat ze toch echt bij Europa hoorden :P
  zondag 27 maart 2016 @ 22:24:04 #289
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_160987835
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:49 schreef Teslynd het volgende:
Zag net een filmpje van de maan die in straf tempo opkomt in Nieuw Zeeland. Uiteraard van rechtsonder naar linksboven. Wat is-ie daar groot! Je ziet ook waarom er landen zijn waar ze spreken van het haasje op de maan.

http://thekidshouldseethi(...)n-rises-in-real-time
Je beseft toch hopelijk wel, dat ie alleen maar groot is omdat er enorm ingezoomd is?
De cameraman zit op 2 kilometer afstand van de personen die je hier ziet lopen.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_160988075
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2016 15:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het heet in de volksmond dan ook odeklonje, dus zo gek is het niet dat de referentie naar de plaats van herkomst niet onmiddellijk herkend wordt.
Mijn oma noemde het zelfs 'oonjekloonje' ;)
Mon 'en!
pi_160988150
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 22:08 schreef Buurpoes het volgende:
Ik snap toch niet dat je je vakantiebestemming niet effe op de kaart opzoekt....
Ken je dat tv programma van vroegah, de Vakantieman met Frits Bom ?
Daar bezochten ze een of andere zonnige bestemming en lieten ze de vakantiegangers op de kaart van Europa aanwijzen waar ze dachten dat ze waren.
De meesten zaten niet eens in de buurt......

Of op vakantie naar Isla Margarita (ligt bij Venezuela) en het dan raar vinden dat ze 11 uur moeten vliegen, Gran Canaria was toch ook maar 3 uur vliegen ????
pi_161017281
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 12:09 schreef -0- het volgende:

[..]

Het is 2 keer eb en vloed omdat niet alleen de kant van de aarde die richting maan staat vloed heeft maar ook de tegenovergestelde kant doordat de aarde daar wat verder ´uitveert´.
Je hebt dus vloed op 0 en 180 graden en eb op 90 en 270 graden.
De oorzaak dat er twee maal daags getij is komt omdat het gezamenlijk zwaartepunt van aarde en maan (samen dus) binnen de aarde ligt. De ene getijdenbult komt dus door rechtstreekse aantrekking van de maan en de ander door middelpunt vliedende kracht.

Het getij ontstaat in de zuidelijke IJszee. De rest van de wereld heeft landmassa's waar de vloedgolf wordt tegengehouden. Het getij in NL komt dus als een lange golf uit de zuidelijk ijszee, via de Atlantische oceaan helemaal om Engeland heen hier naartoe. Die golf doet daar ongeveer twee dagen over, vandaar dat springtij en doodtij twee dagen achterlopen op volle en nieuwe maan.

Omdat de termen eb en vloed niet zo eenduidig zijn kwa betekenis hebben we het in mijn hobby liever over laagwater, opkomend water, hoog water en afgaand water.

[ Bericht 0% gewijzigd door nanuk op 29-03-2016 09:25:45 ]
pi_161034243
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 22:32 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Mijn oma noemde het zelfs 'oonjekloonje' ;)
:D
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_161117889
kom er nu achter dat een bonsaiboom geen bepaald ras is maar een overkoepelende naam voor een door manipulatie klein gehouden plant :s
pi_161118009
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:
kom er nu achter dat een bonsaiboom geen bepaald ras is maar een overkoepelende naam voor een door manipulatie klein gehouden plant :s
:o

Net als dat parmezaanse kaas ook geen kaassoort is, zoals Emmentaler of Goudse kaas, maar een bepaalde categorie kazen.
Somebody that I used to know
  zaterdag 2 april 2016 @ 15:22:47 #296
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_161118397
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 22:34 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ken je dat tv programma van vroegah, de Vakantieman met Frits Bom ?
Daar bezochten ze een of andere zonnige bestemming en lieten ze de vakantiegangers op de kaart van Europa aanwijzen waar ze dachten dat ze waren.
De meesten zaten niet eens in de buurt......
Verbazingwekkend was dat altijd ja. Zitten ze aan de Middellandse Zee, echt 100 meter van het strand met die kaart, wijzen die vakantiegangers Zwitserland aan. Best knap.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_161125025
Dat Jovink en de Voederbietels natuurlijk een knipoog zijn naar de beatles :(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_161125067
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 15:22 schreef Bart het volgende:

[..]

Verbazingwekkend was dat altijd ja. Zitten ze aan de Middellandse Zee, echt 100 meter van het strand met die kaart, wijzen die vakantiegangers Zwitserland aan. Best knap.
Volgens mij vroegen ze die mensen gewoon: waar ligt Zwitserland en met knip en plakwerk stonden die mensen voor lul.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 20:01:00 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161125421
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij vroegen ze die mensen gewoon: waar ligt Zwitserland en met knip en plakwerk stonden die mensen voor lul.
Dat idee had ik ook....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_161162279
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2016 14:49 schreef Teslynd het volgende:
Zag net een filmpje van de maan die in straf tempo opkomt in Nieuw Zeeland. Uiteraard van rechtsonder naar linksboven. Wat is-ie daar groot! Je ziet ook waarom er landen zijn waar ze spreken van het haasje op de maan.

http://thekidshouldseethi(...)n-rises-in-real-time
De maan is hier echt niet per definitie groter dan in Nederland hoor. Dit lijkt alleen maar zo door hoe het gefilmd is.

[I]t’s all about optics and distance from the subject. I shot this video on a DLSR camera with a super telephoto lens, so it’s just like looking at the moon with binoculars or through a small telescope. The people in front of the moon are small in comparison because I was 2.1kms away from them. I couldn’t see them with my own eyes as they were so far away, but when looking through the camera, they look exactly as they are in the film. If I was to move closer to the subjects, say only 1km away, they would have looked twice as big. The moon would have still been the same size in frame, but because the people look larger and you can use them as a point of scale reference, then the moon would have looked smaller in scale, even though it’s not. It’s the same concept as in the ‘moon illusion’ – http://en.wikipedia.org/wiki/Moon_illusion
pi_161162308
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 22:32 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Mijn oma noemde het zelfs 'oonjekloonje' ;)
De mijne onjeklonje! :D
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')