ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Gewoon een nieuwe Setra, volgens mij is dat niet veel slechter als een VIRM
Heb je overal zoveel Lebensraum? En kun je eventueel een stoel met extra beenruimte kopen?
Heeft Flixbus überhaupt bussen? Ik moest denken aan dit nieuwsbericht http://www.rtvdrenthe.nl/(...)laire-Duitse-Fernbus Gaat dat bedrijf dan met hun eigen bussen rijden voor Flixbus (eventueel in FB huisstijl) of zullen ze enkel de chauffeurs leveren?
Flixbus is een soort Uber, ze hebben zelf geen bussen of chauffeurs maar huren alles in.
Hey, nu gaat het te ver naar het bussentopic meej gang anders roep ik Anne
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hangt nu toch op perron 4? Volgens mij hing die balk de vorige keer ergens anders maar ik kan me vergissen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
@Darkwing: welke lijn ligt er uit dan in Parijs dat er geen vervanging is voor RER A? De miljoen reizigers van lijn A lijken wat lastig op te vangen te zijn met een alternatief.
Op woensdag 9 december 2015 16:52 schreef Bitlord het volgende: @Darkwing: welke lijn ligt er uit dan in Parijs dat er geen vervanging is voor RER A? De miljoen reizigers van lijn A lijken wat lastig op te vangen te zijn met een alternatief.
Lijn P (Paris Meaux) is voor waar ik woon een acceptabel alternatief
Sterker nog, de halte Esbly ligt op Hemelsbreed 3 km van t park Disney/TGV Marne la Vallee...
Die lijn (donker Geel vanaf Paris Est) heeft zowel ten noorden als ten zuiden van de RER A richting Marne la Vallee een tak..(samen met RER E roze)
zie hier ook t kaartje
[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-12-2015 17:10:41 ]
Ah, die 15 souffleurs zijn gelukkig allemaal overduidelijk onafhankelijk en helemaal niet vooringenomen, zodat de MVBOV altijd een weloverwogen statement kan maken.
De MVBOV valt nu definitief door de mand als het schoothondje van FMN.
Aha. Dus als ik kritiek uit op de NS met z'n uitpuiltreinen, dan is Voor Beter OV dus meteen het schoothondje van FMN. En dan haal je ook meteen de adviseurs maar even door het slijk.
Weet ik niet, wel voor de test lijkt me het wel verschil maken, ding hing eerst op perron 1 maar daar komt niet zoveel. Nu helemaal niet meer dacht ik. Spoor 4 is wel een druk perron namelijk .
[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 09-12-2015 17:57:29 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Volgens mij was dit spoor 4 inderdaad, het was de IC naar Schiphol. Nu vraag ik me af of dit systeem ook werkt bij andere materieelsoorten. Ik weet dat toen op spoor 1 het volgens mij alleen werkte bij bepaalde Koplopers. Wellicht dat ik daar nu toevallig ook inzat.
Het systeem Fles. Als het systeem het niet wil dan kan het niet.
Ik weet niet of dit automatisch gaat of dat er telkens een stagiair de treinconfiguratie met plaatsing van rolstoeldeur, fietsenafdeling en stiltezône zit in te voeren?
De treinsamenstelling is realtime beschikbaar (kijk maar op OVtijden) maar ik weet niet of ze daar ook de rijrichting bij weten. Lijkt me wel, maar dan wordt die info niet gepubliceerd naar de buitenwereld.
Ik weet niet of dit automatisch gaat of dat er telkens een stagiair de treinconfiguratie met plaatsing van rolstoeldeur, fietsenafdeling en stiltezône zit in te voeren?
ALS het systeem wil is het een kwestie van één keer invoeren. En dan ff lekker vijf seconden langer nadenken en er een echt slick systeempje van maken. Met bijvoorbeeld snelkoppen (scriptje eronder) voor dingen als omgekeerde rijtuigvolgorde, stel afgetrapt etc
Op woensdag 9 december 2015 18:15 schreef James1988 het volgende: De treinsamenstelling is realtime beschikbaar (kijk maar op OVtijden) maar ik weet niet of ze daar ook de rijrichting bij weten. Lijkt me wel, maar dan wordt die info niet gepubliceerd naar de buitenwereld.
Oh nee, dat is "concurrentiegevoelig" Het enige woord waarin NS van het bestaan van iets als concurrentie af weet
Aha. Dus als ik kritiek uit op de NS met z'n uitpuiltreinen, dan is Voor Beter OV dus meteen het schoothondje van FMN. En dan haal je ook meteen de adviseurs maar even door het slijk.
Morgen "groot werkoverleg" bij NS Almere n.a.v. de drie gewonden gisteravond bij de aanhouding van een zwartrijder aldus een HC van NS op Facebook. Daarnaast is de flixbus die nu op Enschede CS staat naar Eindhoven of Groninten met een kleine 10 man gevuld.
Op woensdag 9 december 2015 19:02 schreef boriq het volgende: Morgen "groot werkoverleg" bij NS Almere n.a.v. de drie gewonden gisteravond bij de aanhouding van een zwartrijder aldus een HC van NS op Facebook.
Een staking dus. Krijg je vast minder agressie van
ALS het systeem wil is het een kwestie van één keer invoeren. En dan ff lekker vijf seconden langer nadenken en er een echt slick systeempje van maken. Met bijvoorbeeld snelkoppen (scriptje eronder) voor dingen als omgekeerde rijtuigvolgorde, stel afgetrapt etc
Kan echt wel hoor
Nummertjes fappen uit Track en Trace en als je weet welke cabine aan welke kant van de trein zit kun je zo de treinsamenstelling eruit rammelen
Ik ben er nog nooit geweest dus ik ken de drukte niet, maar ik zie een VIER-minutendienst op het centrale deel. En dát is zelfs al te weinig zeg je? Hoe frequent wordt er normaal dan wel niet gereden
Op woensdag 9 december 2015 19:54 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ben er nog nooit geweest dus ik ken de drukte niet, maar ik zie een VIER-minutendienst. En dát is zelfs al te weinig zeg je? Hoe frequent wordt er normaal dan wel niet gereden
Voor zover ik begrepen heb wordt op RER A op het drukste deel in de spitsuren om de twee minuten gereden. In de tegenspitsrichting om de 2,5 minuten
Op woensdag 9 december 2015 19:54 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ben er nog nooit geweest dus ik ken de drukte niet, maar ik zie een VIER-minutendienst op het centrale deel. En dát is zelfs al te weinig zeg je? Hoe frequent wordt er normaal dan wel niet gereden
Om je een idee te geven: de ene trein rijdt het spoor binnen terwijl de vorige nog aan het optrekken is.
Op woensdag 9 december 2015 19:54 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ben er nog nooit geweest dus ik ken de drukte niet, maar ik zie een VIER-minutendienst op het centrale deel. En dát is zelfs al te weinig zeg je? Hoe frequent wordt er normaal dan wel niet gereden
Dat is veel te weinig. Op RER A rijden metro's van 20 bakken, om de 3 minuten, op zondagochtend. Anders vaker.
Op woensdag 9 december 2015 19:59 schreef Dr_Flash het volgende: De metro van Moskou rijdt de hele nacht door elke 5 minuten trouwens. En in de spits met 80 treinen per uur per richting.
Op woensdag 9 december 2015 19:59 schreef Dr_Flash het volgende: De metro van Moskou rijdt de hele nacht door elke 5 minuten trouwens. En in de spits met 80 treinen per uur per richting.
Op woensdag 9 december 2015 19:54 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ben er nog nooit geweest dus ik ken de drukte niet, maar ik zie een VIER-minutendienst op het centrale deel. En dát is zelfs al te weinig zeg je? Hoe frequent wordt er normaal dan wel niet gereden
Ik bedoel eigenlijk eerder dat 't na 19 uur gewoon fini Is...
Op woensdag 9 december 2015 22:00 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb 20 jaar lang in een dorp gewoond waar de laatste bus om 18:14 aankwam Never killed anybody
En in het weekend rijdt er geen bus? Komt vaker voor, mensen schijnen het te overleven .
Op woensdag 9 december 2015 22:00 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb 20 jaar lang in een dorp gewoond waar de laatste bus om 18:14 aankwam Never killed anybody
Dat heb ik dus nooit beseft dat er ook plaatsen waren waar het slechter gesteld was dan in mijn dorp. Als ik zaterdags in het café zit, kwam er altijd rond half 1 nog een bus uit Emmen langs tuffen.
Toen ik een keer in Hilversum stond te wachten op de bus op een zondag (84/85 ofzo, Hilversum-Soest dacht ik) was ik toch hoogst verbaasd dat er na een half uur nog geen bus was. Die reed dus niet op zondag. Godsamme, ga je ook een keer met het OV, want in de 'grote stad' is dat vast goed geregeld.
Voor Ajaxfan: Wat treinen in Ontario betreft vond ik enkel het stuk tussen Brighton en Oshowa wel aardig omdat je geregeld Lake Ontario vanuit de trein ziet liggen. In de wijde omtrek rond Toronto zie je enkel beton en het landschap in zuidelijk Ontario en Québec is erg plat en eentonig. De treinen van Viarail zijn overigens heel goed en Montreal vond ik een leuke stad
Aha. Dus als ik kritiek uit op de NS met z'n uitpuiltreinen, dan is Voor Beter OV dus meteen het schoothondje van FMN. En dan haal je ook meteen de adviseurs maar even door het slijk.
Yeah right.
Lees jij überhaupt ooit terug wat je uit je toetsenbord spuugt in dit topic? Wat voor beschuldigingen je pleegt? Waarvoor je mensen (ook dat zijn mensen) uitmaakt? En dan verwijt jij mij mensen door het slijk te halen? Ben je volkomen geschift?
Ik ben nog netjes over jouw adviseurs. Van wie we niet weten wie het zijn, want geheim. Van wie we niet weten wat de agenda is, want geheim. Kritiek op MVBOV is verboden want er zijn vijftien slimme adviseurs en die weten hoe je moet communiceren en hebben altijd gelijk.
Enfin, mijn punt is wel duidelijk denk ik. Ik ben verder bereikbaar per PM, niet meer hier.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Lees jij überhaupt ooit terug wat je uit je toetsenbord spuugt in dit topic? Wat voor beschuldigingen je pleegt? Waarvoor je mensen (ook dat zijn mensen) uitmaakt? En dan verwijt jij mij mensen door het slijk te halen? Ben je volkomen geschift?
Ik ben nog netjes over jouw adviseurs. Van wie we niet weten wie het zijn, want geheim. Van wie we niet weten wat de agenda is, want geheim. Kritiek op MVBOV is verboden want er zijn vijftien slimme adviseurs en die weten hoe je moet communiceren en hebben altijd gelijk.
Enfin, mijn punt is wel duidelijk denk ik. Ik ben verder bereikbaar per PM, niet meer hier.
Ik had me voorgenomen om hier niet meer op te reageren, maar ff he. Zijn jij en ik niet schuldig aan hetzelfde soort onderbuikpolarisering? Dit moet toch beter kunnen?
Ik had me voorgenomen om hier niet meer op te reageren, maar ff he. Zijn jij en ik niet schuldig aan hetzelfde soort onderbuikpolarisering? Dit moet toch beter kunnen?
Ik ben uitgenuanceerd richting MVBOV. Ik heb het vriendelijk geprobeerd, ik heb het onvriendelijk geprobeerd. Ik heb het geprobeerd met milde en minder milde spot. Het werkt niet. En aangezien ik klaar ben me kapot te ergeren aan de drek van Driek...:
quote:
Ik ben verder bereikbaar per PM, niet meer hier.
[ Bericht 5% gewijzigd door Duvel op 09-12-2015 23:09:16 ]
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik ben uitgenuanceerd richting MVBOV. Ik heb het vriendelijk geprobeerd, ik heb het onvriendelijk geprobeerd. Ik heb het geprobeerd met milde en minder milde spot. Het werkt niet. En aangezien ik klaar ben me kapot te ergeren aan de drek van Dries...:
[..]
Ik had zojuist een paar dagen eerder een zelfde niveau van klaarheid bereikt met eigenlijk vooral de "discussie" tussen jou en VBOV.
Ik sta op zich overal voor open, maar ik signaleer wel dat teveel mensen klaar zijn met teveel andere mensen. Mensen ja, het wordt te persoonlijk. We zijn dit niet optimaal aan het spelen met zn allen.
Ze gaan in januari weer staken in Belgoland 6-7 januari een 48 uursstaking, 21-22-23 januari een 72 uursstaking. De socialistische en gristelijke spoorvakbonden gaan niet akkoord met een CAO waarin veel 'productieverhogende maatregelen' zijn opgenomen. Er zal ongeveer een uur langer per week doorgewerkt moeten worden zonder extra salaris.
Valt wat voor te zeggen, maar ze hebben toch al zo vreselijk veel mensen in dienst bij NMBS die eigenlijk gewoon de hele dag uit de neus lopen te vreten? Zoals loketmedewerkers op stations met zeg drie treinen per dag?
Op donderdag 10 december 2015 00:36 schreef Prins_Pils het volgende: Ze gaan in januari weer staken in Belgoland 6-7 januari een 48 uursstaking, 21-22-23 januari een 72 uursstaking. De socialistische en gristelijke spoorvakbonden gaan niet akkoord met een CAO waarin veel 'productieverhogende maatregelen' zijn opgenomen. Er zal ongeveer een uur langer per week doorgewerkt moeten worden zonder extra salaris.
Valt wat voor te zeggen, maar ze hebben toch al zo vreselijk veel mensen in dienst bij NMBS die eigenlijk gewoon de hele dag uit de neus lopen te vreten? Zoals loketmedewerkers op stations met zeg drie treinen per dag?
Ken je dat verhaal van die jongen die in april in Belgie zat met ook een 24-uurs staking? Die zit 6 en 7 januari weer in Belgoland en mag dus als de wiedeweerga bustickets bestellen
van de overweg hier blijven de helft van de spoorbomen naar beneden en branden de rode lampen continu. alsof het is 'vastgelopen'. treinverkeer komt met tyfoon stapvoets door Heiloo.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Je zou er zo een serie postzegels van kunnen maken.
Mooi plaatje, die Russiche heeft een lekkere schuif aan de voorkant, is dat voor sneeuw of meer de ouderwetse maar dan multi-inzetbare koeienschuiver?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De Austria Express, de wintersporttrein van Railpromo, verwacht blijkbaar veel reizigers aangezien de trein 16 wagons lang gaat zijn. Daarmee is het de langst reizigerstrein in de komende dienstregeling.
[ Bericht 9% gewijzigd door GlennQuagmire op 10-12-2015 12:29:42 ]
Vermoedelijk duiden ze op Plan V dat enkele maanden langer in dienst blijft
Je zou ook nog stammen die pas later in de ochtend een internationale trein rijden aan het begin van de ochtend in een binnenlandse trein inzetten. Maar dat is kruimelwerk natuurlijk
Je zou ook nog stammen die pas later in de ochtend een internationale trein rijden aan het begin van de ochtend in een binnenlandse trein inzetten. Maar dat is kruimelwerk natuurlijk
Eerste trein uit Amsterdam richting Berlijn vertrekt toch al om 5:05? Eerste ICE om 7 uur dacht ik. Of overnachten er wel meer ICE;ICB's in Amsterdam? Al met al zet het geen zoden aan de dijk en zorgt denk ik ook voor veel verwarring.
Op donderdag 10 december 2015 13:53 schreef GlennQuagmire het volgende: Je zou ook nog stammen die pas later in de ochtend een internationale trein rijden aan het begin van de ochtend in een binnenlandse trein inzetten. Maar dat is kruimelwerk natuurlijk
Lijkt me best een tof idee, de vroegste sprinter Haarlem - Dordrecht en terug met ICE rijden Al zal die vanwege de korte afstanden en vaak halteren de rijtijden niet halen.
Bovendien heb je personeel nodig met EN wegbekendheid op dat stuk EN materieelbekendheid met ICE. Zijn er niet zo veel van denk ik
Je zou ook nog stammen die pas later in de ochtend een internationale trein rijden aan het begin van de ochtend in een binnenlandse trein inzetten. Maar dat is kruimelwerk natuurlijk
Of met een Speno naar je werk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Lijkt me best een tof idee, de vroegste sprinter Haarlem - Dordrecht en terug met ICE rijden Al zal die vanwege de korte afstanden en vaak halteren de rijtijden niet halen.
Bovendien heb je personeel nodig met EN wegbekendheid op dat stuk EN materieelbekendheid met ICE. Zijn er niet zo veel van denk ik
Ze hebben al een keer een week met een ICE in de stoptreindienst gereden
Je zou ook nog stammen die pas later in de ochtend een internationale trein rijden aan het begin van de ochtend in een binnenlandse trein inzetten. Maar dat is kruimelwerk natuurlijk
IC Berlijn in de vroege ochtend een slagje Enkhuizen ofzo laten doen in trek-trek-formatie
Eerste trein uit Amsterdam richting Berlijn vertrekt toch al om 5:05? Eerste ICE om 7 uur dacht ik. Of overnachten er wel meer ICE;ICB's in Amsterdam? Al met al zet het geen zoden aan de dijk en zorgt denk ik ook voor veel verwarring.
Volgens mij overnachten drie of vier IC Berlijn-stammetjes in Amsterdam
Later ook nog een keer: http://www.omroepbrabant.(...)E+via+Eindhoven.aspx Behalve dit retourtje Eindhoven (was mijn eerste ritje met ICE ooit) reed-ie toen o.a. ook de stopper Leiden-Schiphol-Hilversum-Utrecht.
De Consumentenbond wil samen met reizigersclub Rover in gesprek gaan met de vervoerders en TLS, de maker van de kaart om de kaart goedkoper te maken. "In vergelijking met andere landen in Europa betaalt de Nederlandse klant verreweg het meest
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Rover zegt dat het mogelijk is dat er in de nieuwedienstregeling ddar komt te rijden op sittard-heerlen en maastricht-roermond? Word dat serieus overwogen?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op donderdag 10 december 2015 15:49 schreef Merode32 het volgende: Rover zegt dat het mogelijk is dat er in de nieuwedienstregeling ddar komt te rijden op sittard-heerlen en maastricht-roermond? Word dat serieus overwogen?
In de Sprinter tussen Maastricht en Roermond rijdt/reed dat best vaak.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2015 16:28:46 ]
Wat daar in de spits met 2 of 3 V'tjes rijdt kan best vervangen worden door DDAR. Zo hou je het materieel ook dicht in de buurt van de werkplaats (Maastricht).
Maar als de V'tjes nog even blijven rijden, kunnen die in Limburg blijven rijden en kan DDAR natuurlijk ook ergens anders gaan rijden.
Op donderdag 10 december 2015 15:49 schreef Merode32 het volgende: Rover zegt dat het mogelijk is dat er in de nieuwedienstregeling ddar komt te rijden op sittard-heerlen en maastricht-roermond? Word dat serieus overwogen?
ja. Geen gekke gedachte omdat de locs in Maastricht onderhouden worden
Vanaf 12 december is Thalys 7 maanden van te voren te boeken. Volgens het artikel ivm EK voetbal en het is onbekend of dit dan ook permanent of tijdelijk is: http://www.treinreiziger.(...)rek_te_boeken-147356
Een lokkenparade in Emden. Nog een paar dagen en dan is dat voorbij, Westfalenbahn neemt bij de ingang van de nieuwe dienstregeling de RB15 "Emsland-Express" Emden – Leer – Papenburg – Lingen – Rheine – Münster over en gaat er rijden met nieuwe FLIRTs.
Ook National Express neemt een paar lijnen over van Deutsche Bahn. Vanaf aanstaande zondag zullen de RE 7 "Rhein-Münsterland-Express" Rheine – Münster – Hamm – Wuppertal – Köln – Krefeld en de RB 48 "Rhein-Wupper-Bahn" Wuppertal – Köln – Bonn worden gereden met Talent2-treinen in NX-kleurstelling:
Op donderdag 10 december 2015 22:16 schreef b2py het volgende: James, hoe zit dat met tariefintegratie op het stuk Rheine - Munster nu er 2 verschillende vervoerders komen?
Boeit geen fuck, want de vervoersautoriteiten bepalen en betalen. En zij accepteren het NRW-ticket.
Op donderdag 10 december 2015 22:18 schreef b2py het volgende: Maar goed, hoe zit dat dan als je uit de automaat een ticket Rheine - Munster koopt, maakt niet uit welke trein je pakt?
Hangt af van je ticket.
Als je een NRW-ticket koopt, of een Schönes-Wochenende-Ticket of zoiets dan mag je met WFB en DB RegioNational Express mee, maar niet met DB Fernverkehr. Koop je een 'Normalpreis' dan mag je ook met de IC mee.
Niet dat dat heel veel tijdwinst oplevert, de RE van NX is net zo snel als de IC en de Westfalenbahn is maar 2 tot 7 minuten trager.
De ChristenUnie in Groningen wil een onderzoek naar een noodbrug over de Eems bij Weener.Volgens de partij moet de provincie samen met de autoriteiten in Duitsland kijken of een snelle voorlopige oplossing mogelijk is.
Vorige week ramde een vrachtschip de spoorbrug bij Weener in Duitsland.De hele brug inclusief de pijlers moet worden vervangen.Daardoor kunnen naar verwachting vijf jaar lang geen treinen rijden tussen Groningen en Bremen.
De Groningse CU zegt dat de genie van het leger een 'baileybrug' zou kunnen bouwen.Dat soort noodbruggen werd na de Tweede Wereldoorlog vaak geplaatst.
Baileybruggen en spoor eitje, zoek maar eens op halve zolenlijntje. Wat niet kan is dat ze open en dicht gaan zo als nodig is bij de Eems het is een starre, lees vaste constructie.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 11 december 2015 09:27 schreef bork het volgende: Baileybruggen en spoor eitje, zoek maar eens op halve zolenlijntje. Wat niet kan is dat ze open en dicht gaan zo als nodig is bij de Eems het is een starre, lees vaste constructie.
Op vrijdag 11 december 2015 09:27 schreef bork het volgende: Baileybruggen en spoor eitje, zoek maar eens op halve zolenlijntje. Wat niet kan is dat ze open en dicht gaan zo als nodig is bij de Eems het is een starre, lees vaste constructie.
Het was mij nog nooit opgevallen maar blijkbaar speelt er een ander riedeltje bij RE treinen als stationsaankondigingen afhankelijk waarvandaan je trein vertrekt in Berlijn of Brandenburg. Leuk leesvoer: http://digitalcosmonaut.c(...)le-on-german-trains/
En in aanvulling hierop: De Belgische regering heeft besloten dat als er volgende maand gestaakt wordt er een verplichte minimale dienstregeling gereden dient te worden.
Op FB kwam iemand met de suggestie om de brug dan maar hoger te maken naar dat lijkt mij ook onmogelijk, volgens mij moeten de boten van de Meyer Werft er ook langs, dan mag je wel een hele hoge brug worden
Wat is het max percentage eigenlijk? Ik heb twee bronnen gevonden, eentje zei dat 6% maximaal is toegestaan een andere schreef dat 2,5% maximaal wordt toegepast (in NL dan). 6% lijkt mij al behoorlijk steil, Pont du Normandie is ook zoiets. Als je zwaar beladen bent met de auto hoe je hem ook niet op 90km/u daar
Op FB kwam iemand met de suggestie om de brug dan maar hoger te maken naar dat lijkt mij ook onmogelijk, volgens mij moeten de boten van de Meyer Werft er ook langs, dan mag je wel een hele hoge brug worden
Wat is het max percentage eigenlijk? Ik heb twee bronnen gevonden, eentje zei dat 6% maximaal is toegestaan een andere schreef dat 2,5% maximaal wordt toegepast (in NL dan). 6% lijkt mij al behoorlijk steil, Pont du Normandie is ook zoiets. Als je zwaar beladen bent met de auto hoe je hem ook niet op 90km/u daar
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Op vrijdag 11 december 2015 11:58 schreef Peterselieman het volgende: En in aanvulling hierop: De Belgische regering heeft besloten dat als er volgende maand gestaakt wordt er een verplichte minimale dienstregeling gereden dient te worden.
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Gaat niet lukken
Mooie plaatjes op wikipedia trouwens
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
Uiteraard. Mooi dat die afstand groot genoeg is en dat het niet zoiets is als Grou-Jirnsum waar de boel direct na het station omhoog loopt en je pas na de brug snelheid kunt maken met de trein
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijn , gezien de aantallen passagiers zal het bij een bus blijven denk ik. Dat ze nu de koppen daarbij elkaar steken in het noorden en naar een fatsoenlijke nieuwe verbinding gaan klijken richting Bremen dan kan je ook in 5 jaar klaar zijn en ben je voor 100 jaar klaar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
FOTO!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?
Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijn , gezien de aantallen passagiers zal het bij een bus blijven denk ik. Dat ze nu de koppen daarbij elkaar steken in het noorden en naar een fatsoenlijke nieuwe verbinding gaan klijken richting Bremen dan kan je ook in 5 jaar klaar zijn en ben je voor 100 jaar klaar.
Geneuzel. Je kan ook gewoon die scheepswerf ergens anders neerleggen. Karrespoorbruggetje voor dat apentreintje terugleggen, zat genoeg
Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende: Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres
Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende: Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres
Op vrijdag 11 december 2015 12:48 schreef Merode32 het volgende: De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?
Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Ligt de overweg minder lang dicht en heb je kortere rijtijden doordat je geen stop-door schakeling hebt bij de overweg bij het vertrek.
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Op zo'n rustige spoorlijn kan dat prima. Met exploitatieve seinen kan je immers regelen dat als een goederentrein niet in één keer de brug over kan je die vasthoudt op een plek waar die snelheid kan maken. En bij zo'n hoge brug hoeft die niet zoveel meer open dus dat is geen enkel probleem.
Daarnaast wordt het aantal verbindingen tussen Nederland en Duitsland vergroot. Vanaf 2016 gaat er een extra late ICE-trein rijden van Duitsland naar Nederland. Ook kunnen reguliere reizigers met een ticket van en naar Duitsland met de CityNightLine reizen.
Dus als je je ICE gemist hebt mag je ook met de CNL mee, als er nog plek is? Waarom zou je dat willen eigenlijk?
Op vrijdag 11 december 2015 12:48 schreef Merode32 het volgende: De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?
Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voor
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
In Eindhoven, Netherlands, the post-war Eindhoven Station is built with Bailey segments and is still in use.
Maar ze schijnen ook echt voor spoor gebruikt te worden. In Eindhoven zitten ze in de overkapping.
Deventer heeft ook lang een Baileybrug gehad, tot 1982 in gebruik. Hij was enkelsporig en een flinke bottleneck. Aan de stadskant zit op de huidige brug een gedenkplaquette voor de bouwers en aan de Twellose kant staat een restant
Het principe ken ik, ik ben er alleen verbaasd over dat er is gekozen voir een eiland perron, ipv van een normale bajonet ligging.
Het andere perron is er vaak ook pas later bij gelegd, oorspronkelijk was er vaak alleen een eilandperron. Als stations drukker worden en passerende treinen zo hard gaan wil je niet beide richtingen op één perron gepropt hebben. Het perron verbreden kost meer omdat dan ook het spoor verlegd moet worden.
Nee want hij zit op het landhoofd, aan de kant van het wandelpad. Kun je vanaf de naastgelegen Ossenweerdstraat uitstekend zien Je ziet ook aan de kant van het fietspad dat het landhoofd daar erg breed is, daar waar dat bankje staat landde vroeger dus die Baileybrug aan
Het andere perron is er vaak ook pas later bij gelegd, oorspronkelijk was er vaak alleen een eilandperron. Als stations drukker worden en passerende treinen zo hard gaan wil je niet beide richtingen op één perron gepropt hebben. Het perron verbreden kost meer omdat dan ook het spoor verlegd moet worden.
Ja dat had ik ook al bedacht, is in zo situatie het niet goedkoper om het eilandperron op te ruimen en een perron naast het spoor te bouwen(klassieke bajonet)? In combinatie met een perron aan dd andere kant van de overweg natuurlijk.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dus als je je ICE gemist hebt mag je ook met de CNL mee, als er nog plek is? Waarom zou je dat willen eigenlijk?
De laatste en eerste ICE worden vervangen door de CNL die daarvoor drie zitrijtuigen heeft (die er nu ook al aan zitten maar pas in Duitsland geopend worden)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja dat had ik ook al bedacht, is in zo situatie het niet goedkoper om het eilandperron op te ruimen en een perron naast het spoor te bouwen(klassieke bajonet)? In combinatie met een perron aan dd andere kant van de overweg natuurlijk.
Gewoon een hekje aan één kant is natuurlijk het goedkoopst
Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende: Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 11 december 2015 16:22 schreef b2py het volgende: Alles moet 76cm boven spoorstaaf zijn ivm gelijkvloerse instap, Amersfoort was wat hoger..
Op zo'n rustige spoorlijn kan dat prima. Met exploitatieve seinen kan je immers regelen dat als een goederentrein niet in één keer de brug over kan je die vasthoudt op een plek waar die snelheid kan maken. En bij zo'n hoge brug hoeft die niet zoveel meer open dus dat is geen enkel probleem.
True, maar goed het is eerst maar eens afwachten wat voor plannen ze uit de hoge hoed gaan toveren
Buitenpost. Middenperron werd voor de komst van de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen te smal geacht, waardoor er een hekje op het middenperron is gekomen en er een nieuw zijperron gebouwd is voor de treinen richting Groningen
Buitenpost. Middenperron werd voor de komst van de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen te smal geacht, waardoor er een hekje op het middenperron is gekomen en er een nieuw zijperron gebouwd is voor de treinen richting Groningen
Ah daarom staat er in Nieuw Amsterdam een hek op het perron
MTR Express heeft sinds de start in maart 250.000 reizigers vervoerd tussen Stockholm en Göteborg. Als bedankje kreeg de 250.000e reiziger een bos bloemen en een jaarkaart uitgereikt van de directeur van het spoorbedrijf.
Rijdt er in Madurodam nog een Apekop? Zo ja, ik hoop dat ze meelezen .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In elk geval heb ik er gisteravond nog eentje op de foto gezet in Arnhem. Heb even in gedachten verzonken, ja welhaast gehypnotiseerd, staan kijken naar hoe de filmrol voorbij trok, en telkens bleef staan op stationsnamen die allang niet meer bestaan. Met CS erin en zo. Toen hij eindelijk op "Ede-Wageningen" beland was, hoorde ik een stoomfluitje
Zeg, ik heb voor morgen een reis uitgestippeld die met reizen op saldo 40 euro zou kosten, met alles 40 % korting. Dat is wel wat overdreven. Kan ik bij mijn AltijdVoordeel ook een dagkaart op de kaart laden? Neem aan dat dat wel goedkoper is toch?
Op zaterdag 12 december 2015 11:40 schreef Dr_Flash het volgende: Maar hoe zit het nou? Gaat Mat64 in principe vanavond echt aan de kant? Voorlopig definitief onder voorbehoud vrijwel zeker misschien soms af en toe?
Hmm direct weg blijkbaar:
quote:
“Het minste dat NS kan doen is de stellen tot april aanhouden als strategische reserve, om ze daarna uit te ruilen met de DDM-1-stellen die dan in dienst komen”, zegt een betrokkene. Maar dat is NS niet van plan. Zodra ze terzijde zijn gesteld, wacht de slopershamer.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op zaterdag 12 december 2015 12:41 schreef Dr_Flash het volgende: Zeg, ik heb voor morgen een reis uitgestippeld die met reizen op saldo 40 euro zou kosten, met alles 40 % korting. Dat is wel wat overdreven. Kan ik bij mijn AltijdVoordeel ook een dagkaart op de kaart laden? Neem aan dat dat wel goedkoper is toch?
Ook rekening gehouden met Lange Afstanskorting? Als je bijv Deventer - Apeldoorn doet check out om 10.00 en incheck om 10.15 Apeldoorn -> Deventer. Dan wordt dat als 1 reis gezien. Als je dat maar slim genoeg doet kom je vanzelf aan het maximum tarief.
Ook rekening gehouden met Lange Afstanskorting? Als je bijv Deventer - Apeldoorn doet check out om 10.00 en incheck om 10.15 Apeldoorn -> Deventer. Dan wordt dat als 1 reis gezien. Als je dat maar slim genoeg doet kom je vanzelf aan het maximum tarief.
Een Dagkaart kost ¤ 51,40 (2e klas) en ¤ 87,40 (1e klas).
U kunt een Dagkaart combineren met een Dal Voordeel, Dal Vrij, Altijd Voordeel, Weekend Vrij of Voordeelurenabonnement op de OV-chipkaart.
Laadt u een Dagkaart op uw OV-chipkaart, dan reist u de eerste keer dat u weer incheckt op de Dagkaart en niet op uw abonnement.
Oftewel, je kunt ze combineren als in "ze kunnen samen op één OV-Chipkaart bestaan" maar het is niet zo dat je 40 % korting krijgt op die dagkaart. Oftewel, een volstrekt onzinnig "aanbod" voor de meeste mensen.
Ik zag het ja. Wat een hoerezooi ook zeg, de tering
Nou ja, misschien moet je het ook anders zien. Een dagkaart kan interessant zijn voor mensen die normaal nooit met de trein reizen. Als het inderdaad zo is dat reizen op saldo "capt" bij de maximumprijs, zijnde 51,40 min 40 % zijnde ¤ 30,85 dan is dat in feite je "dagkaart met korting". We gaan het zien
[ Bericht 19% gewijzigd door Dr_Flash op 12-12-2015 13:13:19 ]
Vroegah kon je gewoon "dagkaart met korting" kopen als je een Voordeelurenkaart had. Maar misschien is dat nu niet meer nodig. Ik hoop het. Anders ga ik weer bozigjes doen en zo morgenavond
Dat dus. Gewoon weer het zoveelste lulpraatje voor de bühne. Had ook nog niet eerder de term "warme reserve" horen langskomen trouwens.
Was het DDM1 ook warme reserve of stond dat in de ijskast? Want als het reactiveren van Plan V net zo lang duurt kunnen ze er net zo goed met doorrijden of het direct naar de sloop brengen.
Er waren een week of 3 terug serieuze geruchten binnen de NSR-wandelgangen dat er circa 20 stellen Plan V voor enkel en alleen Limburg beschikbaar blijven t/m eind maart, begin april. Het is echter nooit definitief bevestigd.
Er waren een week of 3 terug serieuze geruchten binnen de NSR-wandelgangen dat er circa 20 stellen Plan V voor enkel en alleen Limburg beschikbaar blijven t/m eind maart, begin april. Het is echter nooit definitief bevestigd.
Ah dat wist ik niet. Ik vind het begrip warme reserve zo vaag. Reserve voor wat? Als echt alles om is gedonderd?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
"Warme reserve" betekent dat als het andere materieel het laat afweten en er dus een tekort komt, kan het van het opstelterrein gehaald worden. Er waren ook binnen de wandelgangen geruchten dat de inzet gewoon 7 dagen per week in Limburg door blijft lopen, daar heb je aan 16-17 stellen in de spits (en 2-3 reserve) genoeg voor de Sprinters Roermond-Maastricht en Sittard-Heerlen.
Wat een gelul. Er is niets "warms" aan zo'n reserve, het is gewoon "reserve". Want als ik jou goed begrijp is "koude reserve" dan NS-mooipraat voor "Slopershamer".
"koude reserve" moet eerst weer naar de werkplaats voor een onderhouds/checkbeurt en dergelijke, een warme reserve krijgt ook dagelijks de 24uurs check.
Op zaterdag 12 december 2015 16:24 schreef greavy het volgende: "koude reserve" moet eerst weer naar de werkplaats voor een onderhouds/checkbeurt en dergelijke, een warme reserve krijgt ook dagelijks de 24uurs check.
Maar warme reserve is dus eigenlijk gebruiksklaar en dat maakt de keuze om ze dan al uit de actieve dienst te halen nog vager.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Maar warme reserve is dus eigenlijk gebruiksklaar en dat maakt de keuze om ze dan al uit de actieve dienst te halen nog vager.
Politieke belangen spelen dan mee vrees ik. "Het is minder veilig en daarom hebben we het op verzoek van de politiek niet ingepland, maar omdat de politiek roept dat ze te weinig capaciteit onacceptabel vindt, zijn ze bij nood nog wel inzetbaar." oid.
Op zaterdag 12 december 2015 18:10 schreef greavy het volgende: 'rode 1700' zal wel een 'rode 1600' zijn, en dus van DB Schenker. Maar verder zou ik het niet weten
Als ik het zo lees, vonden ze er geen plek voor in de loodsen die ze hebben (lees: ander materieel kreeg prioriteit), waardoor de staat sterk verslechterde. Doch de financiële middelen er niet waren om er aan te werken, werd het steeds slechter. Nu men probeerde via overheden geld te regelen, mislukte dat ook. En nu doen ze 'm dus maar weg.
Volgens Wikipedia zijn er zeven van die treinstellen gebouwd in totaal en is eentje daarvan als museumtreinstel bewaard door de NMBS. Moet er dan nķg eentje bewaard worden, speciaal omdat dát ene treinstel nooit in Wallonië heeft gereden? Wat een argument zeg.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 20:36:39 ]
Ik was het niet! Ik moest de weg onveilig maken voor een cursus met de vrachtwagen. Even 3,5 uur doelloos rondrijden "want je moet van het CCV/CBR 3,5 uur rijden" en dat is ook weer geregeld.
Op zaterdag 12 december 2015 20:43 schreef greavy het volgende: Ik was het niet! Ik moest de weg onveilig maken voor een cursus met de vrachtwagen. Even 3,5 uur doelloos rondrijden "want je moet van het CCV/CBR 3,5 uur rijden" en dat is ook weer geregeld.
Wil je snel van je oplegger af? Deze chauffeur doet het voor
Op zaterdag 12 december 2015 20:36 schreef Igen het volgende: Volgens Wikipedia zijn er zeven van die treinstellen gebouwd in totaal en is eentje daarvan als museumtreinstel bewaard door de NMBS. Moet er dan nķg eentje bewaard worden, speciaal omdat dát ene treinstel nooit in Wallonië heeft gereden? Wat een argument zeg.
Dus dat ding heeft z'n hele loopbaan doorgebracht in Vlaanderen en staat nu al meer dan een decennium weg te rotten in het Waalse Saint Ghislain? Wat een toeval toch
Op zaterdag 12 december 2015 22:59 schreef J.B. het volgende: Dus dat ding heeft z'n hele loopbaan doorgebracht in Vlaanderen en staat nu al meer dan een decennium weg te rotten in het Waalse Saint Ghislain? Wat een toeval toch
Op zaterdag 12 december 2015 17:25 schreef Dr_Flash het volgende: Knalgele containers met Bauer erop achter een rode 1700 richting vermoedelijk Zwolle? Wat is dat?
Betreft een tijdelijk vervoertje. Trein komt uit Bazel en ging naar Railport Groningen in Veendam, naar de containerterminal om de containers te lossen (vervoer zal vast verder per vrachtauto gaan). Vervoer is suikerklonten. Schijnen de komende weken nog enkele extra treinen te komen.
Op zaterdag 12 december 2015 23:09 schreef Dr_Flash het volgende: Maar wel een soort massavervoer als in blokken van 20 kg of zo toch? Niet van die dozen met 1000 voor de koffie?
Nee, dat niet volgens mij. Want dan gaat het (lijkt mij) niet naar een fabriek waar het product nodig is. Ik dacht uiteindelijk Eemhaven, maar dat is mij niet echt duidelijk.
Nee, dat niet volgens mij. Want dan gaat het (lijkt mij) niet naar een fabriek waar het product nodig is. Ik dacht uiteindelijk Eemhaven, maar dat is mij niet echt duidelijk.
Wanneer: donderdag 31 december Oorzaak: aangepaste dienstregeling Advies: Ga eerder op reis CityNightLine vertrekt een uur eerder dan gebruikelijk uit Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal en Arnhem
Extra Reistijd: meer dan een uur
Waarom heb je meer dan een uur extra reistijd als de trein een uur eerder vertrekt?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Zie ik nou goed dat ik met mijn kaartje voor de Austria Express ook de ÖBB-lounge in mag?
quote:
Welches Ticket brauchen Sie? In unseren Lounges heißen wir Gäste mit speziellen Fahrkarten willkommen. Sie besitzen: [..] - ein Schlafwagenticket ** [..]
** Hier gilt der Besuch der ÖBB-Lounge ab 2 Stunden vor Abfahrt und bis 2 Stunden nach Ankunft.
Goh, het is zondag. Dan is het ook niet nodig. Zou mij niet verbazen dat Plan V morgen weer op de baan verschijnt.
De SGM-trein die nu in de s7500 kan ook wel uit de s7600 geplukt zijn (die dus op zondag in een uursdienst rijdt).
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op zondag 13 december 2015 09:35 schreef Dr_Flash het volgende: Zal mij niet verbazen als er ergens een paar honderd man op een perron achterblijven "wegens materieeltekort".
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Morgen verschijnt gewoon Plan V op de baan.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Hee Fles. Er komt zometeen een CapTrain losselok voorbij. De ex-EETC 1621, in die donkerrode kleuren. Ri. Bad Bentheim (is over ongeveer 5-10 minuten door Apeldoorn heen)