abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157883617

Zwarte Piet, een archetype onder vuur.

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.
Enkele voorbeelden:

Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
Geen twijfel: 'Zwarte Piet stamt af van kindslaven'

Gek genoeg zien we weinig van Arnold Jan Scheer zijn onderzoek naar het Sinterklaasfeest. Zijn film Wild Geraas is niet welkom bij de nationale media.
Wild Geraas: belangrijkste documentaire over Zwarte Piet van het jaar

De eenzijdige berichtgeving over het ontstaan van Zwarte Piet heeft vervelende gevolgen.
Ouders houden kinderen bewust thuis vanwege Zwarte Piet

Terwijl dat helemaal niet nodig is.
Zwarte Piet mag gewoon zwart zijn

Pietennieuws
Vergulde pieten leiden opnieuw tot discussie
Vergulde Piet lijdt ook tot ophef.

En het advies van de mensenrechtencommissie van de V.N.
quote:
VN: bouw negatief stereotype Zwarte Piet af

DEN HAAG -
De Nederlandse overheid moet actief de stereotypen bestrijden die aan Zwarte Piet vastzitten. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om kenmerken die mensen kunnen doen denken aan het slavernijverleden. Dat adviseert het VN-comité dat optreedt tegen rassendiscriminatie vrijdag.

Een Nederlandse delegatie was vorige week twee dagen bij het VN-comité (CERD) in Genève. Dat comité bestaat uit mensenrechtenexperts en beoordeelt om de vier jaar of landen zich houden aan de VN-verdragen die zij hebben ondertekend. Het ging in Zwitserland onder meer over arbeidsmarktdiscriminatie en de rol van lokale overheden bij de aanpak van discriminatie. En dus ook over Zwarte Piet.
Een van de belangrijkste conclusies van het rapport is dat Nederland meer moet doen aan het voorkomen van discriminatie. Nu ligt volgens het VN-comité de nadruk vooral op reactieve maatregelen, en wordt pas actie ondernomen als discriminatie zich al heeft voorgedaan.
Een woordvoerder van de Nederlandse delegatie zei vorige week al dat de overheid niet bepaalt hoe Piet eruit ziet en dat de overheid ook geen verbod oplegt. Maar ook dat de Nederlandse overheid de dialoog blijft stimuleren en de pijn begrijpt.

quote:
Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.

Disclaimer: Elke gelijkenis van Sinterklaas en Zwarte Piet met bestaande personen berust op louter toeval.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157883693
Beste luxerobots, volgens het onderzoek vindt 62 procent van de ondervraagden die jonger zijn dan 35 jaar dat Zwarte Piet per se zwart moet blijven. Dat betekent dat 38 procent kan leven met aanpassingen.

Kortom, Zwarte Piet is ten dode opgeschreven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157883708
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:24 schreef Ceberut het volgende:
Dit kan zo niet doorgaan. http://nos.nl/artikel/206(...)-mensen-kritiek.html

De islam levert teveel problemen op. Er dient een wettelijk verbod op de islam te komen.
Nou, nou, nou, mag het een onsje minder zijn?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157883772
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:44 schreef KoosVogels het volgende:
Beste luxerobots, volgens het onderzoek vindt 62 procent van de ondervraagden die jonger zijn dan 35 jaar dat Zwarte Piet per se zwart moet blijven. Dat betekent dat 38 procent kan leven met aanpassingen.

Kortom, Zwarte Piet is ten dode opgeschreven.
Bijzondere conclusie, jij bent zeker journalist bij nu.nl?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_157883798
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:45 schreef Morendo het volgende:

[..]

Net als het communisme, het fascisme en het nazisme, vormt Zwarte Piet een bedreiging voor alles wat ons dierbaar is. En nee, met een verbod op Zwarte Piet alleen komen we er niet. Er is een omslag nodig in de wijze waarop we naar mensen met een kleurtje kijken. Dus laat Zwarte Piet verdwijnen en verwelkom een donkere minister-president.
pi_157883813
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:45 schreef Morendo het volgende:

[..]

hap hap
heb je nou echt niet door dat hij trollt? :9
pi_157883814
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:50 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Net als het communisme, het fascisme en het nazisme, vormt Zwarte Piet een bedreiging voor alles wat ons dierbaar is. En nee, met een verbod op Zwarte Piet alleen komen we er niet. Er is een omslag nodig in de wijze waarop we naar mensen met een kleurtje kijken. Dus laat Zwarte Piet verdwijnen en verwelkom een donkere minister-president.
Getalenteerde atleten?
pi_157883822
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bijzondere conclusie, jij bent zeker journalist bij nu.nl?
Steeds meer Nederlanders hebben vrede met een aangepaste Zwarte Piet. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat Pietermans niet meer zwart is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157883833
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Steeds meer Nederlanders hebben vrede met een aangepaste Zwarte Piet. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat Pietermans niet meer zwart is.
Ik ben zeer benieuwd.
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:53:05 #10
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157883844
quote:

[..]

En op welk groot onrecht zal men zich daarna storten?
pi_157883864
quote:

[..]

en verwelkom een donkere minister-president.
Dan wel minimaal een transgender.
pi_157883917
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:51 schreef Morendo het volgende:

[..]

Getalenteerde atleten?
Ah ja, fysieke capaciteiten die ze kunnen inzetten ter vermaak van de wereld. Dat is hoe jij het ziet?

Daarom moet ZP dus verdwijnen.
pi_157883940
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:53 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dan wel minimaal een transgender.
hoezo denk jij alleen maar aan seks
foei
pi_157883983
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

hoezo denk jij alleen maar aan seks
foei
8)7
pi_157884004
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

8)7
hoezo dreig je om met een hamer op mijn hoofd te meppen?
pi_157884053
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:34 schreef Ceberut het volgende:

[..]

ZP is inderdaad een vorm van geweld. Het is een jaarlijks terugkerend haatfestijn waarmee de jonge leden van onze samenleving worden geïndoctrineerd. Het doet geweld aan onze waarden van vrijheid en gelijkheid.

Verder ben ik het met je eens dat Zwarte Piet een vorm van anti-Piet is. Volharden in Zwarte Piet zou kunnen leiden tot een algeheel verbod op Pieten.
Mee eens, dat moet maar eens afgelopen zijn. Het zijn altijd de extreme standpunten die zorgen voor problemen. Zowel pro- als anti-Pieten maken zich daar schuldig aan.

Ik vraag me ook af hoe de vraagstelling is in zo'n onderzoek. Als iemand aan mij vraagt of ik tegen ZP ben is het antwoord: nee. Waar ik wel tegen ben is de exclusiviteit van de figuur ZP. Dat kan voor een minderheid van de bevolking negatieve effecten met zich mee brengen. En ja, ik vind dat als het mogelijk is, je daar rekening mee moet houden.

Ik begrijp ook sws niet wat het probleem is met het veranderen van zo'n figuur. Qua karakter is ZP immers in de loop der jaren ook al veranderd? Waarom dan zo moeilijk doen over dat ene aspect dat betrekking heeft op zijn uiterlijk (gezichtskleur)?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_157884198
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Mee eens, dat moet maar eens afgelopen zijn. Het zijn altijd de extreme standpunten die zorgen voor problemen. Zowel pro- als anti-Pieten maken zich daar schuldig aan.

Ik vraag me ook af hoe de vraagstelling is in zo'n onderzoek. Als iemand aan mij vraagt of ik tegen ZP ben is het antwoord: nee. Waar ik wel tegen ben is de exclusiviteit van de figuur ZP. Dat kan voor een minderheid van de bevolking negatieve effecten met zich mee brengen. En ja, ik vind dat als het mogelijk is, je daar rekening mee moet houden.

Ik begrijp ook sws niet wat het probleem is met het veranderen van zo'n figuur. Qua karakter is ZP immers in de loop der jaren ook al veranderd? Waarom dan zo moeilijk doen over dat ene aspect dat betrekking heeft op zijn uiterlijk (gezichtskleur)?
Dat jij dingen niet begrijpt betekent niet dat we het dan maar moeten aanpassen.
pi_157884222
quote:

[..]

Je bedoelt dat Piet in zijn geheel verboden is. Immers, Utrecht heeft Piet in zijn geheel verboden en vervangen door minions.
pi_157884224
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat jij dingen niet begrijpt betekent niet dat we het dan maar moeten aanpassen.
welles want kijkertje ziet dingen dus zijn/haar mening is goud
pi_157884249
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

welles want kijkertje ziet dingen dus zijn/haar mening is goud
Kijkertje is gewoon tantoe dom voor een rijke tata, om maar in de anti-pieten taal te blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2015 19:11:36 ]
pi_157884269
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kijkertje is gewoon tantoe dom voor een rijke tata, om maar in de anti-pieten taal te blijven.
maakt niet uit gewoon een blowtje en kip halen en dan morgen weer dreigen met geld bij een intocht :7
pi_157885271
http://www.geenstijl.nl/m(...)nten_tegen_lich.html

Het bleef nog lang gezellig tijdens de intocht van Sinterklaas.
pi_157885330
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bedoelt dat Piet in zijn geheel verboden is. Immers, Utrecht heeft Piet in zijn geheel verboden en vervangen door minions.
Niet Utrecht, een scholengemeenschap in Utrecht.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157885365
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik en de overgrote meerderheid heeft Piet nooit als slaaf gezien, als kind niet en als volwassene niet. Blijkbaar moeten we rekening houden met die 5% die dat anders ziet. Waarom wel rekening houden met hun gevoelens over dit onderwerp en geen rekening houden met hun gevoelens als ze met nieuwe eisen komen?
Dan heb ik je verkeerd begrepen. :)
Eensch!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157885399
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:06 schreef luxerobots het volgende:

Echt, bizar. Bizar. De haat in haar ogen ook voor 'de witte'.. men.

Hoe diep dat schorem gezonken is. Wie discrimineert hier nu? Wie zijn de racisten? Echt, wie hier zich nog mee wil identificeren, heeft het echt niet begrepen.

En als bonus nog een kinderfeestje verpesten ook..
http://www.geenstijl.nl/m(...)klaas_in_020zui.html

The fuck. Hoezo wordt hier naar geluisterd?

8}
1947-2016
  zaterdag 28 november 2015 @ 20:21:33 #26
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157885592
Gekleurde agent is huisneger en verrader. :D wat een volk.

https://www.facebook.com/(...)eos/767058326739207/
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_157885754
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:21 schreef Mani89 het volgende:

Lach er maar om, ik vind dit echt diep triest. Maarja, wat moet je anders dan er om lachen? Denkt die agent ook. Die vent hoort een lintje te krijgen. Wat een rust blijft hij uitstralen.
1947-2016
pi_157885814
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

hoezo dreig je om met een hamer op mijn hoofd te meppen?
Wat heeft seks nu weer met transgender te maken?
pi_157885929
quote:

Waarom dragen ze van die rare baretten? Alsof ze denken commando's te zijn ofzo
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_157885972
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Simplistisch volk dat een fetisj voor de Amerikaanse Zwarte Panters heeft. Als je bij het betreffende Facebookprofiel kijkt zie je ook dat er bij "Films" ook The Black Panthers: Vanguard Of The Revolution staat bijvoorbeeld.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_157885995
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:35 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Simplistisch volk dat een fetisj voor de Amerikaanse Zwarte Panters heeft. Als je bij het betreffende Facebookprofiel kijkt zie je ook dat er bij "Films" ook The Black Panthers: Vanguard Of The Revolution staat bijvoorbeeld.
Ze denken Black Panthers te zijn.

zaterdag 28 november 2015 @ 20:36:43 #32
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157885998
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja die vereenzelviging met de Amerikaanse civil rights groups uit het verleden zijn een tikkeltje misplaatst.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_157886041
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat heeft seks nu weer met transgender te maken?
net zoveel als zwarte piet met een zwarte minister president
pi_157886060
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:35 schreef Eufonie het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ze denken Black Panthers te zijn.

[ afbeelding ]
WUT. Iedereen van racisme beschuldigen terwijl jezelf als Black Panthers over straat gaan. Die anti-pieten diskwalificeren zich steeds harder
pi_157886113
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

WUT. Iedereen van racisme beschuldigen terwijl jezelf als Black Panthers over straat gaan. Die anti-pieten diskwalificeren zich steeds harder
Tja, het is net #BlackLivesMatter wat dat betreft. Het polariseert louter zonder dat het tot een oplossing komt. Puur het kweken van intolerantie om eigen gelijk te bewijzen.
- Fernando Pessoa
pi_157886117
Als je als blanke allemaal negatieve kwalificeringen naar het hoofd van een donkere agent smijt krijg je sowieso een sanctie aan je broek.

Als je zélf donker bent, staat het je kennelijk vrij om een donker persoon te discrimineren.
pi_157886130
quote:

Konden ze niet wat harder optreden tegen die schreeuwend? Wat een geluidsoverlast.

En daarnaast knap dat die man in functie kon blijven, had liever gezien dat ze haar hadden opgepakt wegens belediging van ambtenaar in functie.
pi_157886483
quote:

[..]

Stalin, Il Duce, Der Furher en? Zwarte piet...
_O-

Je slaat door.
1947-2016
pi_157886503
quote:

[..]

De pol van rtl zei trouwens totaal wat anders. 85% vond ZP prima in de huidige vorm.
1947-2016
pi_157886980
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lach er maar om, ik vind dit echt diep triest. Maarja, wat moet je anders dan er om lachen? Denkt die agent ook. Die vent hoort een lintje te krijgen. Wat een rust blijft hij uitstralen.
Ik vind het zeker niet om te lachen. Die agent gedraagt zich totaal niet professioneel en begint te grijnzen? Ongelooflijk. Ik mag hopen dat hij maandag op het matje wordt geroepen.

Vertelt staat in de ambtsinstructie:
"De ambtenaar legitimeert zich met het legitimatiebewijs dat aan hem is verstrekt: bij optreden in uniform, op verzoek daartoe."

Zeer vervelend dat deze agent zich niet legitimeert, terwijl daar wel om gevraagd wordt, althans dat lijkt te bedoeling te zijn met het verzoek om een stamnummer.

Ik weet niet of het voldoende is voor ontslag op staande voet, maar demotie zou tot de mogelijkheden moeten behoren.
pi_157887187
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:09 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik vind het zeker niet om te lachen. Die agent gedraagt zich totaal niet professioneel en begint te grijnzen? Ongelooflijk. Ik mag hopen dat hij maandag op het matje wordt geroepen.

"De ambtenaar legitimeert zich met het legitimatiebewijs dat aan hem is verstrekt: bij optreden in uniform, op verzoek daartoe."

Zeer vervelend dat deze agent zich niet legitimeert, terwijl daar wel om gevraagd wordt, althans dat lijkt te bedoeling te zijn met het verzoek om een stamnummer.

Ik weet niet of het voldoende is voor ontslag op staande voet, maar demotie zou tot de mogelijkheden moeten behoren.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_157887290
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:15 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Agenten die zich al grijnzend niet aan de regels houden, lachen gieren brullen.
pi_157887359
quote:

[..]

Deze agent staat daar gewoon. In welke zin treedt hij dan op?

Het is ook weinig zinvol als ik op straat een willekeurige agent om zijn legitimatie vraag.

Deze personen hadden gewoon hun grote muil moeten houden. Stop met janken over racisme. De agent deed het goed, ik zou bij zulke debielen ook geen glimlach kunnen onderdrukken.
pi_157887464
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Deze agent staat daar gewoon. In welke zin treedt hij dan op?
Hij is in functie. Zo ziet een optreden van een agent er uit.

quote:
Het is ook weinig zinvol als ik op straat een willekeurige agent om zijn legitimatie vraag.
Zinvol of niet, het is een verplichting van zijn kant.

quote:
Deze personen hadden gewoon hun grote muil moeten houden. Stop met janken over racisme. De agent deed het goed, ik zou bij zulke debielen ook geen glimlach kunnen onderdrukken.
Die agent dient zich professioneel te gedragen en zich te onthouden van dit soort fratsen om verdere escalatie te voorkomen.
pi_157887626
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:40 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Tja, het is net #BlackLivesMatter wat dat betreft. Het polariseert louter zonder dat het tot een oplossing komt. Puur het kweken van intolerantie om eigen gelijk te bewijzen.
Dat is ook gewoon een club racisten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zaterdag 28 november 2015 @ 21:29:34 #46
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157887646
quote:

Nee, het gaat erom uit welke negerstam zijn grootouders kwamen. De Zulu's of de Mutumbu's.
pi_157887726
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:29 schreef Morendo het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom uit welke negerstam zijn grootouders kwamen. De Zulu's of de Mutumbu's.
Ja, dat staat in de wet? Daar wordt namelijk naar gerefereerd.

Leuk geprobeerd, maar helaas.
pi_157887748
quote:

[..]

Ik zou ook moeite hebben om niet te gaan lachen, overigens petje af voor deze agenten, je zal daar maar als agent moeten staan.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_157887751
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:24 schreef Ceberut het volgende:

Zinvol of niet, het is een verplichting van zijn kant.

Verdiep je er maar eens in. Een agent is niet altijd verplicht om zijn identificatie te laten zien. Soms staat de situatie het niet toe om een pasje te pakken, omdat de agent in een parate houding moet blijven staan of omdat er enig overzicht vereist is.

Dit was een stel opgefokte aapjes, met dat ze die opname gaan laten zien, veel succes ermee.
pi_157887794
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Verdiep je er maar eens in. Een agent is niet altijd verplicht om zijn identificatie te laten zien. Soms staat de situatie het niet toe om een pasje te pakken, omdat de agent in een parate houding moet blijven staan of omdat er enig overzicht vereist is.

Dit was een stel opgefokte aapjes, met dat ze die opname gaan laten zien, veel succes ermee.
Deze situatie liet het prima toe.
pi_157887870
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:34 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Deze situatie liet het prima toe.
Ben je ook nog rechter in je vrije tijd?
pi_157888176
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ben je ook nog rechter in je vrije tijd?
Oh om ergens een standpunt over te mogen innemen moet je rechter zijn. Sorry, dat wist ik niet.
pi_157888208
quote:

[..]

Hij is niet verplicht om stamnummer op te geven. Wel om zijn legitimatie te tonen (indien omstandigheden dat toelaten) maar dat werd niet gevraagd ;)
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_157888229
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:46 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Hij is verplicht om zijn legitimatie te tonen. Niet om zijn stamnummer op te geven. ;)
Dat heb ik zelf ook al opgemerkt en daar ga ik ook al op in in mijn post.
pi_157888268
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:45 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Oh om ergens een standpunt over te mogen innemen moet je rechter zijn. Sorry, dat wist ik niet.
Je zegt dat deze situatie dat prima toeliet.

Deze agent zal echt niet op zijn vingers getikt worden omdat hij zijn legitimatie niet liet zien. Kansloze zaak.
pi_157888286
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:47 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat heb ik zelf ook al opgemerkt en daar ga ik ook al op in in mijn post.
Zie edit.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_157888306
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je zegt dat deze situatie dat prima toeliet.
Ja, dat vind ik op basis van wat ik er van zie.
quote:
Deze agent zal echt niet op zijn vingers getikt worden omdat hij zijn legitimatie niet liet zien. Kansloze zaak.
Oh, ben jij rechter in je vrije tijd? (See what I did there?).
pi_157888309
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:28 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat is ook gewoon een club racisten.

Volledig rationeel toch? :')
- Fernando Pessoa
pi_157888403
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:50 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik op basis van wat ik er van zie.

[..]

Oh, ben jij rechter in je vrije tijd? (See what I did there?).
Origineel hoor.
pi_157888427
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Origineel hoor.
Spiegelen noemen ze dat.
pi_157890855
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet Utrecht, een scholengemeenschap in Utrecht.
Dat doet echt niets af aan het feit dat alle ruggengraatloze ja-knikkers die voorop lopen om te laten zien hoe politiek correct ze wel niet zijn omdat ze vinden dat Piet te zwart is, 100% verantwoordelijk zijn voor het verbod op Piet in zijn geheel.

Iets met vingers, hand enzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2015 23:26:40 ]
pi_157890949
quote:
Zeer vervelend dat deze agent zich niet legitimeert
Meid toch, het is wat. Doe aangifte zou ik zeggen.
pi_157891380
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat doet echt niets af aan het feit dat alle ruggengraatloze ja-knikkers die voorop lopen om te laten zien hoe politiek correct ze wel niet zien omdat ze vinden dat Piet te zwart is 100% verantwoordelijk zijn voor het verbod op Piet in zijn geheel.

Iets met vingers, hand enzo.
Is dat niet gewoon hun eigen keuze?
Ik vind minions ook echt niets, echt een stom alternatief, slaat helemaal nergens op. Maar ze doen hun best maar, het is hun keuze. Als ik als ouder een kind had op zo'n school had ik wel bezwaar gemaakt en evt nagedacht over een andere school. Minions bij sinterklaas vind ik echt heel erg stom, dat doet geen enkele recht aan het sinterklaasverhaal, het moraal in het verhaal. Dat vind ik voor een school een zeer afkeurenswaardig iets, die zouden aan kinderen moeten leren dat oude verhalen moraal proberen door te geven. Er een edacutief randje aan geven dus, op een zeer plezierige manier.
Vind het toch al jammer dat er amper tot geen edacutief randje aannzit, dat is echt een gemiste kans.

De discussie is gewoon uit de hand gelopen, maar ik zie wel in dat dat voor een deeltje komt door het niet serieus nemen van de bezwaren.
Toen het om pedagogische redenen ging (denk aan de kinderen!!!!) was er geen enkel probleem, zo veranderd... Maar toen het ging om een minderheid die zich er ongemakkelijk bij voelde werd het genegeerd. Was het ineens een onveranderlijke traditie. Het ontkennen van de koppeling oud steriotyp beeld van een neger en zp heef gezorgd dat er geschreeuwd wordt nu, deze discussie is veel ouder dan dit nare overdreven Gario gezeur.
En ipv te kalmeren en tot een oplossing te komen (geruststelling of compromis) wordt er alleen maar hard terug geschreeuwd. Er is geen debat, er is alleen maar een ordinaire ruzie.

[ Bericht 2% gewijzigd door erodome op 28-11-2015 23:47:10 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_157891947
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-door-Minions.dhtml

quote:
Bij sinterklaasvieringen op Utrechtse openbare scholen zijn volgende week geen zwarte of gekleurde pieten aanwezig, meldt NRC Next. Op één school wordt Zwarte Piet vervangen door Minions, de ondeugende gele tekenfilmfiguren uit de film Verschrikkelijke Ikke.

Het nieuwe beleid is bedacht door de overkoepelende school Stichting Openbaar Primaur Onderwijs (SPO).
Vind het wel verschrikkelijk dat schoolbesturen zich in deze discussie mengen. Laat het aan de scholen zelf over. Het verwijderen van Zwarte Pieten, alsmede alle andere Pieten, komt gewoon direct uit de koker van een zeer kleine agressieve minderheid.

En komop Minions :') De enige winnaar in deze is Universal Studio's.
pi_157891948
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 november 2015 23:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Meid toch, het is wat. Doe aangifte zou ik zeggen.
Ik zie geen strafbaar feit. Ik heb wel al een klacht ingediend.
pi_157891973
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 00:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Heb je ook gelijk een klacht ingediend tegen die schreeuwvriendjes van je?
pi_157891986
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb je ook gelijk een klacht ingediend tegen die schreeuwvriendjes van je?
Bij wie zou ik mijn beklag moeten doen over het gedrag van burgers?
pi_157892029
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:03 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Bij wie zou ik mijn beklag moeten doen over het gedrag van burgers?
Bij de Burger King, nou goed?
pi_157892072
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bij de Burger King, nou goed?
Jij maakt gewoon een idiote opmerking. Als een agent zich niet aan de regels van z'n baas houdt, dan dien je een klacht in bij zijn baas. Als een groepje willekeurige mensen op straat boos zit te doen, dan kun je hoogstens hen daarop aanspreken.
pi_157892098
Ook niet echt tactisch van die Utrechtse school. Je schaft ZP af omdat het mogelijk geassocieerd wordt met het slavernijverleden en wie neem je er voor in de plaats: Minions :')
pi_157892175
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:06 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Jij maakt gewoon een idiote opmerking. Als een agent zich niet aan de regels van z'n baas houdt, dan dien je een klacht in bij zijn baas. Als een groepje willekeurige mensen op straat boos zit te doen, dan kun je hoogstens hen daarop aanspreken.
Nee hoor, dan mag je bij desbetreffende agent gaan klagen.
pi_157892179
Zwarten zijn een zielig volk.
pi_157892201
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 00:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee hoor, dan mag je bij desbetreffende agent gaan klagen.
Dat mag.
pi_157892207
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:10 schreef Odaiba het volgende:
Volk?
pi_157892219
quote:
:?
  zondag 29 november 2015 @ 00:13:55 #76
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157892268
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 00:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Bij wie?
  zondag 29 november 2015 @ 00:16:23 #78
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157892336
quote:
Zeer interessant. Houd me op de hoogte van de vorderingen.
pi_157892407
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 00:16 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zeer interessant. Houd me op de hoogte van de vorderingen.
Prioriteit nummer 1 op mijn todo-list is op dit moment: "Vriend Morendo op de hoogte houden over vorderingen klacht".
pi_157892423
Hier nog een filmpje.

https://www.facebook.com/StopBlackface1/videos/1667613350146390/

Ik zie demonstranten die de weg blokkeren voor het Sintgezelschap en politie agenten die met zachte dwang de weg vrij maken. Dan zie ik demonstranten die terug gaan duwen en logischerwijs duwen de agenten ook terug. Maar in dit stukje niks om je over op te winden of aangifte te doen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_157892435
quote:

Als deze agent morgen ontslagen wordt omdat hij zijn stamnummer niet wou geven, dan beloof ik dat ik een zwarte piet=racisme UI neem.

Want je praat zoals gewoonlijk lachwekkende onzin. Beetje van dit niveau:
quote:
  zondag 29 november 2015 @ 00:20:53 #82
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157892473
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 00:18 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Prioriteit nummer 1 op mijn todo-list is op dit moment: "Vriend Morendo op de hoogte houden over vorderingen klacht".
quote:
Wat doet de politie intern met uw klacht?

De klachthandelaar brengt de beklaagde politiemedewerker op de hoogte van uw klacht. Hij of zij krijgt, net als u, de kans om zijn/haar kant van het verhaal toe te lichten. Vervolgens kijkt de klachtbehandelaar of u er samen uitkomt tijdens een goed gesprek. U krijgt hiervoor dan een uitnodiging van de klachtbehandelaar. Klachten zijn voor de politie nadrukkelijk leermomenten. Uw klacht geeft ons stof tot nadenken over de manier wij als politie met burgers omgaan.
Jij krijgt binnenkort een date Ceberut! Misschien slaat de vonk wel over. Once you go black, you never go back!
pi_157892495
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 00:20 schreef Morendo het volgende:

[..]

[..]

Jij krijgt binnenkort een date Ceberut! Misschien slaat de vonk wel over. Once you go black, you never go back!
Fijn! Ik zal hem attenderen op dit topic.
  zondag 29 november 2015 @ 00:22:19 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_157892502
quote:
U heeft uw politiek incorrecte punten weer binnen. Hulde! Thans bent u gekwalificeerd tot lid van Realistisch Rechts!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_157892589
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het maakt mij niks uit wat voor niveau jij mijn reactie vind.

Ik neem die last niet mee, hun wel. Elke dag weer die zware last op hun schouders en dat dragen ze vervolgens weer over op hun kinderen. Laat zwarte kinderen opgroeien zonder zware last. Zwarten zijn inmiddels vrije burgers en hebben net zoveel rechten als ieder ander in veel landen. Moeten ze hier dan tot in de eeuwigheid mee bezig blijven en dan ook nog als zware een andere, minder zwarte persoon, aanspreken dat hij hun niet serieus neemt en zich moet schamen. Damn...get a life. Wanneer stopt hun gejank?
pi_157892609
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

U heeft uw politiek incorrecte punten weer binnen. Hulde! Thans bent u gekwalificeerd tot lid van Realistisch Rechts!
Het was meer een zaterdagnacht troll moment, maar dank dat u mij weer in een hokje stopt :) Werkt altijd lekker op een aantal personen hier.
pi_157892622
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:26 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Het maakt mij niks uit wat voor niveau jij mijn reactie vind.

Ik neem die last niet mee, hun wel. Elke dag weer die zware last op hun schouders en dat dragen ze vervolgens weer over op hun kinderen. Laat zwarte kinderen opgroeien zonder zware last. Zwarten zijn inmiddels vrije burgers en hebben net zoveel rechten als ieder ander in veel landen. Moeten ze hier dan tot in de eeuwigheid mee bezig blijven en dan ook nog als zware een andere, minder zwarte persoon, aanspreken dat hij hun niet serieus neemt en zich moet schamen. Damn...get a life. Wanneer stopt hun gejank?
Waar komt het 'zwarte volk' dan vandaan? Zwartland?
  zondag 29 november 2015 @ 00:28:33 #88
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_157892624
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:27 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Het was meer een zaterdagnacht troll moment, maar dank dat u mij weer in een hokje stopt :) Werkt altijd lekker op een aantal personen hier.
Ja, hokken, daar zal je wel raad mee weten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_157892657
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als deze agent morgen ontslagen wordt omdat hij zijn stamnummer niet wou geven, dan beloof ik dat ik een zwarte piet=racisme UI neem.
Natuurlijk wordt hij niet ontslagen, niet om dit incident in ieder geval. Verder vind ik het ook niet zo gek dat hij zijn gegevens niet geeft, dan wel zich niet identificeert. Hij komt dan met naam en toenaam op dat filmpje en daar zou hij dan privé last van kunnen krijgen. Als alternatief geeft hij de mogelijkheid om op het politiebureau langs te gaan.

Hij handelt nog altijd tegen de ambtsinstructie in, maar ik denk niet dat hij hier last van zal krijgen.

Die grijns had ie misschien achterwege moeten laten, maar misschien kwam dat ook door de spanningen op dat moment. Hij werd verbaal vrij hard aangepakt door die dame.

quote:

[..]

Die post vind ik nou niet bepaald lachwekkend. Dat riekt gewoon naar racisme.
pi_157892673
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Waar komt het 'zwarte volk' dan vandaan? Zwartland?
Wat maakt het uit waar ze vandaan zijn gekomen, ze maken nu onderdeel uit van een land wat ze beter kennen dan waar hun voorouders een paar honderd jaar geleden vandaan kwamen? Als je ze vervolgens een ticket terug zou aanbieden, dan zouden ze echt niet terug willen...
pi_157892700
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:29 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja, echt wel... Mag je mensen niet zielig vinden, als ze zich zielig gedragen. Of had je liever dat ik ze anders zou benoemen? Er worden hier wel ergere dingen gepost...
pi_157892716
quote:

[..]

Natuurlijk wordt hij niet ontslagen, niet om dit incident in ieder geval. Verder vind ik het ook niet zo gek dat hij zijn gegevens niet geeft, dan wel zich niet identificeert. Hij komt dan met naam en toenaam op dat filmpje en daar zou hij dan privé last van kunnen krijgen. Als alternatief geeft hij de mogelijkheid om op het politiebureau langs te gaan.

Hij handelt nog altijd tegen de ambtsinstructie in, maar ik denk niet dat hij hier last van zal krijgen.

Die grijns had ie misschien achterwege moeten laten, maar misschien kwam dat ook door de spanningen op dat moment. Hij werd verbaal vrij hard aangepakt door die dame.

[..]

Oh, net twijfelde je nog of zijn gedrag wel voldoende was voor ontslag op staande voet, maar was je overtuigt dat hij in ieder geval gedegradeerd zou worden vanwege het incident.

Vanwaar die complete draai?
pi_157892729
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Vanwaar die complete draai?
Nuance.
pi_157892755
quote:
6s.gif Op zondag 29 november 2015 00:33 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nuance.
Misschien moet je dan voortaan eerst nadenken voor je zo'n post vol emotie typt.
  zondag 29 november 2015 @ 00:34:48 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_157892756
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:32 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ja, echt wel... Mag je mensen niet zielig vinden, als ze zich zielig gedragen. Of had je liever dat ik ze anders zou benoemen? Er worden hier wel ergere dingen gepost...
Het heet dan ook geen 'racisme' meer; het is kritische antropologie, en heel rechts fok is daar cum laude op afgestudeerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_157892761
quote:

[..]

Alsof jij weet wat de ambtsconstructie is.

Ik vind dat je pas verbaal hard aangepakt wordt als iemand een goed verhaal heeft, met feiten en argumenten.

Dit was meneer uitmaken voor verrader omdat hij een kleurtje heeft en de witman helpt.

Lijkt me trouwens niet eens onwaarschijnlijk dat deze man Marokkaans/Algerijns of Arabisch bloed heeft. Sommige Arabieren, Berbers etc. hebben ook wel wat weg van Afrikanen.
pi_157892767
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Misschien moet je dan voortaan eerst nadenken voor je zo'n post vol emotie typt.
Post vol emotie? Wat voor beeld heb je van mij?
pi_157892775
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Alsof jij weet wat de ambtsconstructie is.
Ambtsconstructie? Watsdat?
  zondag 29 november 2015 @ 00:37:05 #99
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157892793
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2015 00:35 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Genoeg gelachen en gedold. Maar je hebt toch niet werkelijk een klacht ingediend hé?
pi_157892817
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ambtsconstructie? Watsdat?
Oké, ambtsinstructie, oppertroll.
pi_157892864
quote:
10s.gif Op zondag 29 november 2015 00:35 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je bent duidelijk ontdaan over het gedrag van deze agent en roept dat hij mogelijk op staande voet ontslagen zal worden of anders minstens gedegradeerd. En niet veel later geef je toe dat hij nergens last van gaat krijgen.

Jouw rare kijk op dit onderwerp doet me een beetje denken dat je zelf weleens zo'n racist met zo'n bordje zou kunnen zijn.
pi_157892916
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 00:37 schreef Morendo het volgende:

[..]

Genoeg gelachen en gedold. Maar je hebt toch niet werkelijk een klacht ingediend hé?
Natuurlijk niet.
  zondag 29 november 2015 @ 00:45:51 #103
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_157892949
Agent in kwestie heeft een bewonderenswaardige zelfbeheersing.
En inderdaad een glimlach als iemand zo compleet alle zelfcontrole verliest recht onder je neus, is wellicht nog moeilijker te onderdrukken. Ambstplichtig of niet.
Meer dan begrip, en wellicht meer dan lof voor deze man.

If anything zou er best eens gekeken mogen worden naar de onredelijke, ongefundeerde en onterechtte wijze waarop de lichtjes over de toeren zijnde dame deze man behandeld en bejegend. "verbaal aanpakt" dekt de lading immers niet echt.

Het groepje ontleent hun hele identiteit aan het verzet tegen de grote Witte man.
Als je ze dat afpakt blijft er van die identiteit niets meer over (net als de subsidie, toelages en uitkeringen ws).

Verder herhaal ik een opmerking van maanden terug..... zeker nu met de nieuwe outfit en baretjes..
Dat verzet tegen iets wat ze zelf als enige zien, begint meer en meer wat militante trekjes te krijgen.
O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
pi_157892959
quote:

[..]

Mwah, ze maakte zichzelf vooral belachelijk. Vandaar dat ze zelfs door degenen met wie ze stond te protesteren ook weg werd getrokken.
pi_157893035
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 00:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, ze maakte zichzelf vooral belachelijk. Vandaar dat ze zelfs door degenen met wie ze stond te protesteren ook weg werd getrokken.
Ik bedoelde ook niet dat ze een punt heeft oid. Ze was wel vrij hard in haar uitspraken, dat is het enige wat ik bedoelde te zeggen. Ik denk niet dat die agent er slapeloze nachten van zal krijgen, maar het zal wel iets met hem doen psychologisch gezien.
pi_157893183
quote:
13s.gif Op zondag 29 november 2015 00:45 schreef HighLander het volgende:
Agent in kwestie heeft een bewonderenswaardige zelfbeheersing.
En inderdaad een glimlach als iemand zo compleet alle zelfcontrole verliest recht onder je neus, is wellicht nog moeilijker te onderdrukken. Ambstplichtig of niet.
Meer dan begrip, en wellicht meer dan lof voor deze man.

If anything zou er best eens gekeken mogen worden naar de onredelijke, ongefundeerde en onterechtte wijze waarop de lichtjes over de toeren zijnde dame deze man behandeld en bejegend. "verbaal aanpakt" dekt de lading immers niet echt.

Het groepje ontleent hun hele identiteit aan het verzet tegen de grote Witte man.
Als je ze dat afpakt blijft er van die identiteit niets meer over (net als de subsidie, toelages en uitkeringen ws).

Verder herhaal ik een opmerking van maanden terug..... zeker nu met de nieuwe outfit en baretjes..
Dat verzet tegen iets wat ze zelf als enige zien, begint meer en meer wat militante trekjes te krijgen.
Helemaal mee eens. Dat ze zich nu ook militair gaan kleden, gecombineerd met het feit dat ze laten zien dat ze helemaal de weg kwijt zijn en allemaal werkelijk intense haat in hun ogen hebben, doet mij vermoeden dat dit nog veel verder gaat escaleren.

Ze maken steeds meer mensen woedend met hun gedrag en hun eisen worden steeds meer onrealistisch. Het lijkt er op dat ze bewust uit zijn op een grote escalatie.

Triest om te zien
pi_157893408
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Triest om te zien
Dat is triest ja.
pi_157893462
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Dat ze zich nu ook militair gaan kleden, gecombineerd met het feit dat ze laten zien dat ze helemaal de weg kwijt zijn en allemaal werkelijk intense haat in hun ogen hebben, doet mij vermoeden dat dit nog veel verder gaat escaleren.

Ze maken steeds meer mensen woedend met hun gedrag en hun eisen worden steeds meer onrealistisch. Het lijkt er op dat ze bewust uit zijn op een grote escalatie.

Triest om te zien
Ik ben het er ook mee eens. In 2011 begon Quinsy met demonstreren, tussen de kinderen, tijdens de intocht. En ik zie ook een steeds radicaler element. Steeds meer verwijzingen naar de Amerikaanse apartheid en het gewelddadig verzet daarop.

Deze facebookpagina: 'War no more Zwarte Piet' komt uit 2014
https://www.facebook.com/WAR-NO-MORE-ZWARTE-PIET-604136856331812/

(gezellige man die zwarte Sinterklaas)

Eerder dit jaar was er de 'Freedom Ride' een duidelijke verwijzing naar de Amerikaanse Freedom March. En nu dus die zwarte petjes als verwijzing naar de Black Panther Party.

pi_157893524
Ik vind dit zo'n ongelofelijke kutdiscussie geworden.
Het niveau, van werkelijk allerlei verschillende discussies hierover (op verschillende media), lijkt maar niet te willen te stijgen.
Allemaal verkapte 'strijd'.
:r :r :r
pi_157893588
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben het er ook mee eens. In 2011 begon Quinsy met demonstreren, tussen de kinderen, tijdens de intocht. En ik zie ook een steeds radicaler element. Steeds meer verwijzingen naar de Amerikaanse apartheid en het gewelddadig verzet daarop.

Deze facebookpagina: 'War no more Zwarte Piet' komt uit 2014
https://www.facebook.com/WAR-NO-MORE-ZWARTE-PIET-604136856331812/
[ afbeelding ]
(gezellige man die zwarte Sinterklaas)

Eerder dit jaar was er de 'Freedom Ride' een duidelijke verwijzing naar de Amerikaanse Freedom March. En nu dus die zwarte petjes als verwijzing naar de Black Panther Party.

[ afbeelding ]
AIVD heeft er weer een groep bij in hun jaarlijks veiligheidsrapport als deze trend zich doorzet, wat ik helaas wel verwacht. Achja klagen en demonstreren klinkt natuurlijk beter dan maar gewoon een suf baantje nemen tussen de blanken en maar toelaten dat ze zo af en toe een racistisch grapje maken, waarvan de domme blanke 9 van de 10 niet eens aan racisme denkt, dan gaan de bellen gelijk al af bij de zwarte man/vrouw. Niet alleen zwarten, maar allerlei soorten groepen met allerlei achtergronden krijgen hier mee te maken, maar zij ebben geen Quinsy.
pi_157893812
quote:

[..]

Misschien omdat het tegenwoordig het hele(!) jaar in het nieuws is.

Ik was deze discussie twee jaar geleden al strontziek en sindsdien houd ik me er niet meer mee bezig.
Why stay small, if you can grow big..
  zondag 29 november 2015 @ 01:41:16 #112
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157893859
quote:

[..]
Er is een omslag nodig in de wijze waarop we naar mensen met een kleurtje kijken.
Dit begrijp ik niet. Hoe er tot vóór de Zwarte Piet-discussie naar mensen met een kleurtje (negers eigenlijk, de discussie gaat niet over een andere kleur dan "zwart") werd gekeken was min of meer op grond van gelijkheid, mensen, Nederlanders als iedereen met gelijke rechten en plichten etc etc.

Waarom moet dat veranderen en hoe zou het dan moeten zijn? Moeten we ons er continue van bewust zijn dat mensen met een kleurtje anders zijn? Hoe anders dan?

Wat de anti-Pietgroep lijkt te willen is apartheid, waarbij negers anders behandeld moeten worden dan andere Nederlanders. En dan wel in de zin dat negers privileges krijgen die anderen niet hebben, zoals uitkeringen (herstelbetalingen slavernij) op grond van huidskleur en niet op grond van feiten (bewijs dat je voorouders slaven waren die door Nederlanders zijn uitgebuit, bijvoorbeeld) of positieve discriminatie, zoals jij doet, een toppositie in de politiek opeisen op basis van huidskleur in plaats van als verdienste binnen een politieke loopbaan. Dat laatste staat voor iedereen evenzeer open, net als opleidingen en netwerken, maar de huidige houding van de kleine groep recalcitrante anti-Pietactivisten lijkt toch vooral te impliceren dat negers lui zijn en nergens moeite voor willen doen en dat Nederlanders dat maar moeten accepteren, want is cultuur en onlosmakelijk verbonden aan de donkere huidskleur.

Terwijl juist heel veel negers (het merendeel), die door de actiegroepen als verraders worden gezien, juist door hun naadloze integratie met de Nederlandse cultuur al decennialang bewijzen dat die zienswijze onjuist is.
In Nederland is geen plaats voor uitzonderingsposities op basis van huidskleur. En laat nu juist Zwarte Piet daarvan een voorbeeld zijn: iedereen kan Zwarte Piet zijn, niets uit je dagelijks leven komt erin terug, de huidskleur wordt geneutraliseerd (alle Pieten zijn gitzwart, welke kleur eronder zit is irrelevant) net als sekse of leeftijd (eveneens irrelevant) en Zwarte Piet is onherkenbaar waardoor in het optreden bepaalde voordelen over de persoon ook wegvallen (je ziet niet wie het is, dus benader je Piet ook niet als die homo/arme sloeber/hooligan/orthodoxe christen/miljardair/Fok!ker/kassameisje/downie/schoolmeester/IT-specialist/whatever die hij of zij in het dagelijks leven is).
Zwarte Piet als neger zien is puur racisme. Zwarte Piet is iedereen en niemand, ongeacht huidskleur. Het is ongehoord dat een groep mensen dat exclusief voor zich opeist - en vervolgens dat ultieme voorbeeld van gelijkheid (heel veelzeggend) wil doen laten verdwijnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lunatiek op 29-11-2015 01:52:11 ]
  zondag 29 november 2015 @ 02:02:09 #113
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157894045
quote:

Overigens zie je dat ook wel breder in de Nederlandse samenleving: dat gelul van die Black Twitter-vrouwen in de NRC, je mag het niet meer hebben over blanke mensen, gelul over institutioneel racisme, politiegeweld tegen gekleurden. Er wordt nogal ongenuanceerd over de specifieke Amerikaanse context heengewalst en gedaan of Nederland een soort mini-Amerika is. Ik kan me voorstellen dat vanwege het feit dat Engels de lingua franca is geworden, wetenschappen als sociologie nogal te maken krijgen met Engelse termen, maar alsjeblieft: pas ze op een voorzichtige manier toe. Je struikelt tegenwoordig over 'white privilege' etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morendo op 29-11-2015 02:07:17 ]
pi_157894541
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 01:19 schreef anonymoussie het volgende:
Ik vind dit zo'n ongelofelijke kutdiscussie geworden.
Het niveau, van werkelijk allerlei verschillende discussies hierover (op verschillende media), lijkt maar niet te willen te stijgen.
Allemaal verkapte 'strijd'.
:r :r :r
Het is een volkomen zinloze discussie geworden zonder uitkomst. Tegenstanders van ZP zien feitelijk dat er te weinig veranderd en ze worden steeds radicaler in hun streven om hun doel te bereiken. Maar daarmee schieten ze zichzelf in de voet. Met hun gedrag roepen ze juist racisme op in plaats dat ze het bestrijden. In plaats van minder Zwarte Pieten zie je er juist steeds meer opkomen, enkele Randsteden uitgezonderd. Bovendien blijven ook veel donkere mensen het Sinterklaasfeest leuk vinden en vinden ze de discussie rondom ZP te belachelijk voor woorden.
pi_157894559
Begrijp nog steeds niet waarom die Bisschop met kinderen op schoot nooit een discussie is?
pi_157894572
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 07:19 schreef PP_Sound het volgende:
Begrijp nog steeds niet waarom die Bisschop met kinderen op schoot nooit een discussie is?
Omdat men na de massale rellen van 1663 het niet meer aandurft de Katholieke sint aan te vallen ;)
  zondag 29 november 2015 @ 08:33:27 #117
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157894655
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 02:02 schreef Morendo het volgende:

[..]

Overigens zie je dat ook wel breder in de Nederlandse samenleving: dat gelul van die Black Twitter-vrouwen in de NRC, je mag het niet meer hebben over blanke mensen, gelul over institutioneel racisme, politiegeweld tegen gekleurden. Er wordt nogal ongenuanceerd over de specifieke Amerikaanse context heengewalst en gedaan of Nederland een soort mini-Amerika is. Ik kan me voorstellen dat vanwege het feit dat Engels de lingua franca is geworden, wetenschappen als sociologie nogal te maken krijgen met Engelse termen, maar alsjeblieft: pas ze op een voorzichtige manier toe. Je struikelt tegenwoordig over 'white privilege' etc.
Negers die gebruik maken van "white privileges" (wat kan, omdat hier iedereen gelijkwaardig is) worden door de blacks weggezet als bounties of verraders. Lijkt mij geen gezonde situatie. Het laat zien dat er in de anti-hoek veel racisme is (mensen met een donkere huidskleur mogen zich niet gedragen als mensen met een lichte huidskleur), dat het streven apartheid is met de bijbehorende ontwrichting van de maatschappij, en dat jaloersie een van de achterliggende drijfveren is (succesvolle negers worden door kleurgenoten niet geaccepteerd, ook omdat het niet strookt met hun wereldbeeld van door "witten" onderdrukte zwarten*).

* een wereldbeeld dat ook in het kader van het slavernijverleden onjuist is. Negers, blanken en anderen zijn in het verleden allemaal slavenhandelaren, slavenhouders èn slaaf geweest. De negers die in slaven handelden of slaven bezaten worden nu zeker ook als bounties/verraders gezien?
  zondag 29 november 2015 @ 08:44:01 #118
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157894693
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 07:19 schreef PP_Sound het volgende:
Het is geen bisschop (zie de populariteit van Sinterklaas bij protestanten en pagans en het bestaan van Sunderklazen, Zwarte Klazen, Klaasomes, etc) en de kinderen op schoot hoort niet bij de traditie, dat is meer iets van de kerstman.
Jonge vrouwen op schoot in het kader van de huwelijksmakelaar of de vruchtbaarheidssymboliek, dat past wel.
Ik heb dat zelf overigens nooit meegemaakt, dat kinderen op schoot moesten bij Sinterklaas. Ik snap ook niet waar het vandaan komt en dan nog zijn het de ouders die zoiets laten gebeuren, want die zijn er gewoonlijk bij (om foto's te maken). Mogen jonge kinderen überhaupt nog op schoot bij ooms, tantes, oma's en opa's en andere familieleden?
pi_157894742
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 06:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is een volkomen zinloze discussie geworden zonder uitkomst. Tegenstanders van ZP zien feitelijk dat er te weinig veranderd en ze worden steeds radicaler in hun streven om hun doel te bereiken. Maar daarmee schieten ze zichzelf in de voet. Met hun gedrag roepen ze juist racisme op in plaats dat ze het bestrijden. In plaats van minder Zwarte Pieten zie je er juist steeds meer opkomen, enkele Randsteden uitgezonderd. Bovendien blijven ook veel donkere mensen het Sinterklaasfeest leuk vinden en vinden ze de discussie rondom ZP te belachelijk voor woorden.
Het gedrag van beide extreme groepen maakt me misselijk.
Docu's die alleen maar anti òf pro zijn.
Alhoewel er soms een zinnige kreet te horen is, overheerst het lage niveau de discussies overal waar het bereik niet boven de onderkant van mijn schoen lijkt uit te stijgen. :r
Het is heel erg wij blanken, nee wij zwarten.
Als ik ergens een hekel aan heb...

Het is fokking 2015.
Get a fokking life allemaal.
De meeste kinderen in NL hebben het sowieso vrij goed, met of zonder de 5-december poppenkast.
pi_157894790
quote:
Alle nadeel hep se voordeel: Zonder dat slavernijverleden zaten deze schreeuwers nu voor hun hutje met een kommetje kava, op ontwikkelingshulp te wachten!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_157894917
Ik heb me letterlijk liggen slaan van het lachen tijdens dat filmpje, dat is nou dat clubje dat al jarenlang deze non discussie in stand houd?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_157897329
quote:

[..]

White-privilege is iets dat bestaat, maar moet je natuurlijk in een bredere context zien. Het komt voor dat een blanke bij een sollicitatie beter beoordeeld wordt dan een gekleurd persoon, ook als beiden dezelfde kwalificaties hebben. Er zijn echter ook situaties waarbij dat niet zo is.

De politie zoekt bijvoorbeeld mensen van niet-Nederlandse afkomst, ze willen een afspiegeling zijn van de samenleving. Dan wordt je dus als blanke afgewezen op basis van je huidskleur. Wel lullig dat je dan als gekleurde agent vooral afgezeken wordt door andere kleurlingen.

Een vriendin van me komt uit Litouwen. Ze heeft daar Wiskunde gestudeerd, het werk dat ze in Nederland doet is echter onder haar niveau. Het speelt natuurlijk mee dat ze met een accent spreekt en geen Nederlandse naam heeft. Ondanks dat ze nog witter/blanker is dan ik.

In die documentaire van Sunny Bergman liet ze in Amsterdam een fiets staan met een jongen erbij die het slot aan het ontmantelen was. Drie personen, een blanke, een Marokkaanse en een negroïde jongen. Bij de Marokkaanse en negroïde jongen werd de politie gebeld. Terwijl de blanke jongen van omstanders hulp kreeg. White-privilege, stelt Sunny Bergman. Terwijl het ook bij de perceptie past, ik denk dat je prima met cijfers kan onderbouwen dat negers en Marokkanen vaker fietsen stelen dan blanken.

Het was overigens een fiets met kinderzitje. Ik heb in een donkere wijk gewoond en er zijn niet bepaald veel Marokkaanse gezinnen met een fiets met kinderzitje. Ik had het overigens wel willen zien dat een Chinese jongen of een negerin het slot aan het ontmantelen was. Goed mogelijk dat die ook hulp hadden gekregen.

Median weekly earnings of full-time wage and salary workers, by sex, race, and ethnicity, U.S., 2009.

Als we naar de Amerikaanse samenleving kijken zien we zelfs dat Aziaten meer verdienen dan blanken. Latino's verdienen dan weer minder dan zwarten.

In mijn ogen wordt white-privilege te vaak gebruikt als argument om je eigen falen op blanke mensen af te schuiven. Net zoals dat afgunst een rol speelt in dit hele anti-Zwarte Pieten-verhaal.
pi_157897618
quote:
3s.gif Op zondag 29 november 2015 08:55 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Het gedrag van beide extreme groepen maakt me misselijk.
Docu's die alleen maar anti òf pro zijn.
Alhoewel er soms een zinnige kreet te horen is, overheerst het lage niveau de discussies overal waar het bereik niet boven de onderkant van mijn schoen lijkt uit te stijgen. :r
Het is heel erg wij blanken, nee wij zwarten.
Als ik ergens een hekel aan heb...

Het is fokking 2015.
Get a fokking life allemaal.
De meeste kinderen in NL hebben het sowieso vrij goed, met of zonder de 5-december poppenkast.
Het ergste is dat een kinderfeestje misbruikt wordt om onderlinge onvrede op agressieve wijze naar elkaar te uiten. We mogen ons terecht de ogen uit ons kop schamen dat het Nederlandse volk zich ontwikkeld heeft tot dit niveau.
pi_157898413
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het ergste is dat een kinderfeestje misbruikt wordt om onderlinge onvrede op agressieve wijze naar elkaar te uiten. We mogen ons terecht de ogen uit ons kop schamen dat het Nederlandse volk zich ontwikkeld heeft tot dit niveau.
Het Nederlandse volk?

Ik denk dat er een heel klein groepje echt actief is tegen Zwarte Piet. Dit zijn de mensen die rechtszaken aanspannen en het land doorkruisen om te demonstreren. Guinsy Gario blijft nu meer op de achtergrond, maar is één van de aanstichters. Dan heb je rapper Kno’Ledge, de Zwarte Sinterklaas 'Patrick Mathurin ', rapper Insayno, Sunny Bergman en nog wat figuren eromheen. Als je het nieuws volgt, zie je steeds dezelfde gezichten. Ik schat in dat dit groepje zo'n 15-25 personen omvat.

Dan schat ik in dat zo'n 5% van de bevolking echt tegen Zwarte Piet is. Veel donkere Nederlanders, maar ook blanken, bijvoorbeeld leden van de Antifa. Dan heb je nog zo'n 10% die een aanpassing prima vindt, maar het ook niet echt belangrijk vindt. Vervolgens heb je zo'n 85% die het feest het liefst houdt zoals het is.
pi_157898685
quote:
11s.gif Op zondag 29 november 2015 09:09 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Alle nadeel hep se voordeel: Zonder dat slavernijverleden zaten deze schreeuwers nu voor hun hutje met een kommetje kava, op ontwikkelingshulp te wachten!
Precies.
pi_157898822
quote:
De mensen die hier uberhaupt over nadenken mogen zich terecht de ogen uit de kop schamen. De rest van de NL-ers interesseert het geen ruk, houdt van het kinderfeest en onze traditie en schaamt zich voor hun mede-nlers, waaronder ik
Ik erger me aan de propaganda, beeldvorming en dat er internationaal over gepraat wordt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 november 2015 @ 14:57:14 #127
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157899717
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een vriendin van me komt uit Litouwen. Ze heeft daar Wiskunde gestudeerd, het werk dat ze in Nederland doet is echter onder haar niveau. Het speelt natuurlijk mee dat ze met een accent spreekt en geen Nederlandse naam heeft. Ondanks dat ze nog witter/blanker is dan ik.
Er zijn ook talloze, blanke, autochtone academici in Nederland die onder hun niveau werken, dus dat is niet vreemd of te wijten aan afkomst.
Dat je er zelden over hoort komt waarschijnlijk doordat die Nederlanders het niet op discriminatie kunnen afschuiven.

quote:
In mijn ogen wordt white-privilege te vaak gebruikt als argument om je eigen falen op blanke mensen af te schuiven. Net zoals dat afgunst een rol speelt in dit hele anti-Zwarte Pieten-verhaal.
Dat dus.
pi_157900062
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 14:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zijn ook talloze, blanke, autochtone academici in Nederland die onder hun niveau werken, dus dat is niet vreemd of te wijten aan afkomst.
Dat je er zelden over hoort komt waarschijnlijk doordat die Nederlanders het niet op discriminatie kunnen afschuiven.

Die vriendin schuift het ook niet af op discriminatie. Dat doe ik, en ik begrijp het ook. Als je gaat solliciteren en je praat met een accent. Dan begrijp ik dat een wetgever denkt, dat is niet handig in deze organisatie.

Neem al die Polen in de landbouw, dat is kutwerk hoor. De hele dag asperges steken, of in een donkere kelder champignons telen. Duidelijk dat ze laaggeschoold werk doen, terwijl ze zo blank als wat zijn.
pi_157900212
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het Nederlandse volk?

Ik denk dat er een heel klein groepje echt actief is tegen Zwarte Piet. Dit zijn de mensen die rechtszaken aanspannen en het land doorkruisen om te demonstreren. Guinsy Gario blijft nu meer op de achtergrond, maar is één van de aanstichters. Dan heb je rapper Kno’Ledge, de Zwarte Sinterklaas 'Patrick Mathurin ', rapper Insayno, Sunny Bergman en nog wat figuren eromheen. Als je het nieuws volgt, zie je steeds dezelfde gezichten. Ik schat in dat dit groepje zo'n 15-25 personen omvat.

Dan schat ik in dat zo'n 5% van de bevolking echt tegen Zwarte Piet is. Veel donkere Nederlanders, maar ook blanken, bijvoorbeeld leden van de Antifa. Dan heb je nog zo'n 10% die een aanpassing prima vindt, maar het ook niet echt belangrijk vindt. Vervolgens heb je zo'n 85% die het feest het liefst houdt zoals het is.
En welk percentage vraagt zich af wat het meest in het belang is van de kinderen?
pi_157901128
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En welk percentage vraagt zich af wat het meest in het belang is van de kinderen?
Voor de kinderen hoeft Zwarte Piet niet te veranderen, zij zijn gewend aan een zwarte Zwarte Piet (zonder enige andere bijkomende interpretatie) waarmee die 85% die geen verandering willen derhalve het meest in het belang van de kinderen denken.
  zondag 29 november 2015 @ 16:52:25 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157902713
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het Nederlandse volk?

50% maakt het geen reet uit, 35% wil het feest liefst houden zoals het is.

Kom op he, hier een standpunt over hebben :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 29 november 2015 @ 16:54:08 #132
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157902761
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_157902924
Waarom mogen die mensen in (quasi-)uniform op straat? Dacht altijd dat dat niet mocht in het kader van historische politieke bewegingen die ooit ook in zwarte pakjes gingen marcheren.

quote:

[..]

Alleen de rechtstreekse vertalingen zijn erger: 'wit privilege' en zo.
pi_157903983
quote:

[..]

+ dat het eindeloos lijkt.
Hoelang moet dit nog doorgaan...?
  zondag 29 november 2015 @ 17:41:27 #135
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157904000
quote:

[..]

:'( Huiliehuilie

Ik hoop dat hij maandag in de kamer van de hoofdagent mag komen en hij een dik vet compliment krijgt.
Reageer eens even op wat ik zeg ipv je totale gelul.

Maar even 1 ding he voor je post en je eenzijdige kijk:
:')
Je zet jezelf gelijk met die racistische vrouw die hier die agent uitkaffert.
1947-2016
pi_157904459
quote:
3s.gif Op zondag 29 november 2015 17:40 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

+ dat het eindeloos lijkt.
Hoelang moet dit nog doorgaan...?
Tot we het zo hebben verziekt dat het gehele Sinterklaasfeest wordt afgeblazen. Gaan we net als in Amerika alleen kerst vieren.
  zondag 29 november 2015 @ 18:07:52 #137
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_157904642
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Tot we het zo hebben verziekt dat het gehele Sinterklaasfeest wordt afgeblazen. Gaan we net als in Amerika alleen kerst vieren.
Je bedoeld vast en zeker "eindejaarsfeest met lampjes en versiering" want "kerst" mag je het absoluut niet noemen. :{w

Het geneuzel hier met Zwarte Piet heeft trouwens wel wat weg van de Amerikaanse "war on Christmas". Ook zo'n zinloos gebeuren van een politiek correcte enkeling die zijn neuroses op een heel volk probeert op te leggen.
pi_157905455
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Je bedoeld vast en zeker "eindejaarsfeest met lampjes en versiering" want "kerst" mag je het absoluut niet noemen. :{w

Het geneuzel hier met Zwarte Piet heeft trouwens wel wat weg van de Amerikaanse "war on Christmas". Ook zo'n zinloos gebeuren van een politiek correcte enkeling die zijn neuroses op een heel volk probeert op te leggen.
Dit vind ik niet.
Quinsy heeft het woord gevoerd voor de extreme gedachtengangen van een groep. Daarbij zijn de extreme gedachtengangen van de andere groep zeker niet ongehoord gebleven.
Met daarop uitvergrote reacties uit de samenleving.
En nog meningen van BN'ers, politici en het hele mediacircus.
Kom mij niet vertellen dat deze man dit in zijn eentje heeft veroorzaakt.
Het is ook hoe mensen er zelf mee omgaan en op reageren.
  zondag 29 november 2015 @ 19:09:14 #139
38114 beantherio
pi_157906194
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 18:40 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dit vind ik niet.
Quinsy heeft het woord gevoerd voor de extreme gedachtengangen van een groep. Daarbij zijn de extreme gedachtengangen van de andere groep zeker niet ongehoord gebleven.
Met daarop uitvergrote reacties uit de samenleving.
En nog meningen van BN'ers, politici en het hele mediacircus.
Kom mij niet vertellen dat deze man dit in zijn eentje heeft veroorzaakt.
Het is ook hoe mensen er zelf mee omgaan en op reageren.
Met "politiek correcte enkeling" bedoel ik niet puur een persoon maar meer een spreekwoordelijke kleine groep. Het gaat erom dat weinigen iets opdringen aan velen o.b.v. politiek correcte subjectiviteiten.
pi_157906657
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:09 schreef beantherio het volgende:

[..]

Met "politiek correcte enkeling" bedoel ik niet puur een persoon maar meer een spreekwoordelijke kleine groep. Het gaat erom dat weinigen iets opdringen aan velen o.b.v. politiek correcte subjectiviteiten.
Ok.
pi_157906929
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:09 schreef beantherio het volgende:

[..]

Flauw slachtoffertje spelen.
Als mensen van idee veranderen.. dan is dat hun keuze. Niemand dringt hen die mening op
pi_157906991
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 17:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

:'( Huiliehuilie

Ik hoop dat hij maandag in de kamer van de hoofdagent mag komen en hij een dik vet compliment krijgt.
Reageer eens even op wat ik zeg ipv je totale gelul.

Maar even 1 ding he voor je post en je eenzijdige kijk:
Je zet jezelf gelijk met die racistische vrouw die hier die agent uitkaffert.
Hij is zelf hoofdagent. Kijk maar naar zijn epauletten op de schouders.
pi_157907022
quote:

[..]

Neem aan sarcasme...
  zondag 29 november 2015 @ 19:51:38 #144
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157907256
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:06 schreef luxerobots het volgende:

Altijd al gedacht dat die anti pieten zo racistisch zijn als wat. heb het nu met eigen oren gehoord :D
Op zich niet onlogisch. Je had eerst de zwarte mens en daarna pas de blanke. Dus het racisme is begonnen bij de zwarten :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_157907348
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Flauw slachtoffertje spelen.
Als mensen van idee veranderen.. dan is dat hun keuze. Niemand dringt hen die mening op
Dat is wel de vraag in deze.
Hoe zou die opgedrongen zijn?
En door wie?
  zondag 29 november 2015 @ 19:57:27 #146
38114 beantherio
pi_157907410
quote:
Grimmig protest bij Zapp Sinterklaasfeest Jaarbeurs

Tientallen demonstranten hebben zondagmiddag voor de Jaarbeurs in Utrecht actie gevoerd tegen Zwarte Piet. Zij riepen leuzen als 'Nederland schaam je!' en 'Zwarte Piet is zwart verdriet'.

In de Jaarbeurs werd zaterdag en zondag het Zapp Sinterklaasfeest gehouden, waarvoor duizenden kinderen naar Utrecht waren gekomen.

De protestactie leidde bij veel ouders tot grote verontwaardiging. Zij liepen met hun kind aan de hand voorbij aan 'Weg met Zwarte Piet!' scanderende actievoerders.

Behalve wat duwen en trekken kwam het weliswaar niet tot een handgemeen, maar de sfeer was bij tijd en wijle grimmig. Sommige ouders staken hun middelvinger op naar de demonstranten.
Demonstreren bij een kinderfeest: schamen die mensen zich dan nergens voor? :(
  zondag 29 november 2015 @ 20:20:49 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157908015
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:43 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Neem aan sarcasme...
Helaas... Jammer genoeg zijn er dit soort vogels in NL.
1947-2016
  zondag 29 november 2015 @ 20:21:28 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157908033
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:41 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Hij is zelf hoofdagent. Kijk maar naar zijn epauletten op de schouders.
HA! Dat wist ik niet en dat maakt het verhaal van die schreeuwerd alleen maar beter.
1947-2016
  zondag 29 november 2015 @ 20:23:29 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157908087
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:57 schreef beantherio het volgende:

[..]

Demonstreren bij een kinderfeest: schamen die mensen zich dan nergens voor? :(
Ze worden steeds zieliger en dat is op zich beter. Hoe meer zij zich voor gek zetten en dit soort acties doen, hoe minder naar dat volk geluisterd gaat worden.
1947-2016
pi_157908604
Je bent vrij om Nederland te verlaten. Dit is een oude Hollandse traditie die wij Nederlanders graag willen behouden, niet omdat we racistisch zijn (misschien heel klein beetje dan), maar gewoon omdat we di geërfd hebben van onze voorouders. Als een zwarte persoon niet tegen deze traditie kan, dan staat het hem of haar vrij om te emigreren naar een andere land zoals Zweden of waar dan ook.
pi_157909103
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 20:39 schreef JubaUrbicus het volgende:
Je bent vrij om Nederland te verlaten. Dit is een oude Hollandse traditie die wij Nederlanders graag willen behouden, niet omdat we racistisch zijn (misschien heel klein beetje dan), maar gewoon omdat we di geërfd hebben van onze voorouders. Als een zwarte persoon niet tegen deze traditie kan, dan staat het hem of haar vrij om te emigreren naar een andere land zoals Zweden of waar dan ook.
Gelukkig dat de meeste mensen vrij zijn om Nederland te verlaten.
En ook vrij om te blijven . Vooral zo houden en niet gaan roepen naar mensen die er anders uitzien dan dat jij wenst of normaal acht dat ze maar moeten weggaan,als ze het ergens niet mee eens zijn. Dat is weer die vrijheid om te blijven inperken , dan wel vervuilen.
pi_157909347
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 20:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Gelukkig dat de meeste mensen vrij zijn om Nederland te verlaten.
En ook vrij om te blijven . Vooral zo houden en niet gaan roepen naar mensen die er anders uitzien dan dat jij wenst of normaal acht dat ze maar moeten weggaan,als ze het ergens niet mee eens zijn. Dat is weer die vrijheid om te blijven inperken , dan wel vervuilen.
Ik ben ook vrij om te roepen dat ik liever zulke mensen buiten onze grenzen heb. Ze kosten ons geld aan uitkeringen, ze maken misbruik van de verzorgingsstaat en daarna trappen ze ook nog eens op onze cultuur. Nee sorry, doe dat maar liever in Suriname of in Aruba.
pi_157909586
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:05 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Ik ben ook vrij om te roepen dat ik liever zulke mensen buiten onze grenzen heb. Ze kosten ons geld aan uitkeringen, ze maken misbruik van de verzorgingsstaat en daarna trappen ze ook nog eens op onze cultuur. Nee sorry, doe dat maar liever in Suriname of in Aruba.
. Jij maakt misbruik van de vrije meningsuiting met dit soort haatzaaien.
Teruggaand naar donkere mensen die niet zo knufflen met ZP... je kent die mensen niet ... je trekt een vies kistje vooroordelen open. En enpassant ontzeg je mensen het recht in eigen land te wonen vanwege de huidskleur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 29-11-2015 21:23:47 ]
pi_157910126
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 21:13 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Teruggaand naar donkere mensen die niet zo knufflen met ZP... je kent die mensen niet ... je trekt een vies kistje vooroordelen open. En enpassant ontzeg je mensen het recht in eigen land te wonen vanwege de huidskleur.
Ik hoef die mensen daar in dat filmpje ook niet te kennen om tot een conclusie te komen.
  zondag 29 november 2015 @ 21:41:15 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157910442
quote:

[..]

Meh, je kunt moeilijk ontkennen dat die mensen uit de bijlmer daar er lichtelijk gekleurd op staan. Lekker racistisch ook. En daar neem jij het voor op?

Ga je heel snel schamen.
1947-2016
pi_157911353
Daar loop je dan met je kinderen :{

zondag 29 november 2015 @ 22:24:02 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157911577
quote:
2s.gif Op zondag 29 november 2015 22:15 schreef aloa het volgende:

[ afbeelding ]
Ieder z'n mening, maar als je zover wilt gaan om je punt te maken, ben je wel heel diep gezonken.
Gelukkig komen er steeds meer mensen achter hoe achterlijk die 'freedom riders' en 'kozp' eigenlijk zijn..
1947-2016
pi_157911639
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ieder z'n mening, maar als je zover wilt gaan om je punt te maken, ben je wel heel diep gezonken.
Gelukkig komen er steeds meer mensen achter hoe achterlijk die 'freedom riders' en 'kozp' eigenlijk zijn..
Een mening mag iedereen hebben, maar dit gaat verder dan dat...ziekelijk gewoon :{
pi_157911693
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Teveel policor tuig dat dit soort demonstraties nog goedkeurt.
  zondag 29 november 2015 @ 22:54:49 #160
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_157912532
hier de link naar docu van CNN over Blackface.
http://edition.cnn.com/specials/videos/digital-shorts

morgen word die uitgezonden en staat die online
pi_157912576
quote:

[ afbeelding ]
Die ene gast rechts op de foto is die nu verkleed als de Black panther beweging in de US? Ik zag ze ook al in een filmpje
Dit gaat veel verder als ZP die gasten haten blanken tot op het bot. Gaat nog wel meer komen van die gasten
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_157913180
quote:

[ afbeelding ]
onze black panthers :')
pi_157913383
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:56 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Die ene gast rechts op de foto is die nu verkleed als de Black panther beweging in de US? Ik zag ze ook al in een filmpje
Dit gaat veel verder als ZP die gasten haten blanken tot op het bot. Gaat nog wel meer komen van die gasten
Hoe zit dat idd. Je mag als blanke geen zwarte mensen haten, want dat is racisme. Maar hoe werkt dat andersom...zwarte mensen die blanken haten?
pi_157913910
Zo'n Black Panther organisatie moet je gelijk verbieden, ze zijn nog erger dan IS in hun racisme. Ik heb zelf ook een tintje voordat iemand me als racist gaat bestempelen, ik heb een hekel aan racisme zowel vanuit de blanke als de zwarte kant. Maar gadverdamme wat is een zwarte racist in Nederland niet meer dan een ondankbare hond zonder eer, je bent racistisch tegenover blanken die jouw uitkeringen en jouw verzorgingen betalen, geen eer hebben ze. :r
pi_157914261
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 23:59 schreef JubaUrbicus het volgende:
Zo'n Black Panther organisatie moet je gelijk verbieden, ze zijn nog erger dan IS in hun racisme. Ik heb zelf ook een tintje voordat iemand me als racist gaat bestempelen, ik heb een hekel aan racisme zowel vanuit de blanke als de zwarte kant. Maar gadverdamme wat is een zwarte racist in Nederland niet meer dan een ondankbare hond zonder eer, je bent racistisch tegenover blanken die jouw uitkeringen en jouw verzorgingen betalen, geen eer hebben ze. :r
Je hebt gellijk.... je bent inderdaad racistisch.
Alleen jammer dat je weer de schijn van politiekcorrectheid probeert op te houden
Weest een vent met balluhhh en laat die correctheidshow valluhhh
bahhh die policortypes ook...
pi_157914373
Nog meer hufterig en racistisch gedrag op het internet door zogenaamde pietfans
quote:
Zelf heb ik vaker dergelijke emotionele en agressieve reacties op sociale media voorbij zien komen in de Zwarte Piet discussie. Nooit echter was het in deze omvang en heftigheid op mij persoonlijk gericht. Na een vreedzaam verlopen protest dat - in tegenstelling tot vorig jaar in Gouda – zonder arrestaties en escalatie was verlopen maakte ik uit blijdschap een selfie met andere demonstranten en postte deze op Facebook. De foto werd gedeeld en binnen 24 uur waren er meer dan 10.000 hatelijke, racistische en dreigende reacties onder mijn selfie. Een kleine greep uit reacties die aan mij en andere betrokken burgers gericht waren:
1. Gewoon net zoals American History X met die zwarte smoel op de stoeprand (en kaportrappen). – Erwin F.
2. Kanker apen, de helft is te dom om te lezen, ze moeten dankbaar zijn dat iemand ze ooit heeft leren lezen anders waren ze nog steeds aan de ketting dit soort acherlijke dingen he wauw. – Jordi U.
3. Iedereen die tegen zwarte piet is mag zich bij mij aanmelden voor een gratis kogel door je harses. dat jullie nou problemen hebben met je eige zelfbeeld.. maar om nou een kinderfeest teverzieke.. beter VERLAAT je dit land en SNEL.' – Rick den O.
4. Jullie zijn te gast in ons land rot dan lekker op naar jullie eigen land als het je hier niet zint! Eenmaal aangekomen in Amsterdam rij direct door naar Schiphol en neem een enkeltje Afrika.
http://www.joop.nl/opinie(...)cties_op_een_selfie/
pi_157914396
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 23:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

onze black panthers :')
de zwarte variant op neonazi's.
  maandag 30 november 2015 @ 00:38:43 #168
3542 Gia
User under construction
pi_157914415
quote:

[..]

Jij hoeft niet te knuffelen met ZP, maar dan mogen wij dat nog wel doen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 november 2015 @ 00:39:01 #169
426493 crew  PippenScottie
pi_157914420
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hoeders van het kinderfeest. :Y
My friends all drive horses
  Moderator maandag 30 november 2015 @ 00:40:31 #170
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_157914437
quote:

[..]

Ik zie hufters aan beiden kanten van de discussie en het lijkt ook wel alsof dat vooral steeds uitvergroot blijft worden. En beiden partijen zien daar een bewijs van hun gelijk in of zo?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_157914443
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 00:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Jij hoeft niet te knuffelen met ZP, maar dan mogen wij dat nog wel doen.
wie is wij ? De zp-fans ?
De meest agressieve zp-fans misbruiken zp voor hun etnische haat. zogenaamd een knuffelallochtoon verdedigen.. jaja ...hij is niet echt
  maandag 30 november 2015 @ 00:41:16 #172
3542 Gia
User under construction
pi_157914444
quote:

[ afbeelding ]
Ach wat erg dat die kinderen hiermee geconfronteerd worden. Kijk die snoetjes!
Achterlijke mongolen!
  maandag 30 november 2015 @ 00:47:29 #173
3542 Gia
User under construction
pi_157914502
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wie is wij ? De zp-fans ?
De meest agressieve zp-fans misbruiken zp voor hun etnische haat. zogenaamd een knuffelallochtoon verdedigen.. jaja ...hij is niet echt
Met wij doel ik op de doodgewone Nederlandse kindjes, ouders en grootouders, die normaal Sinterklaas willen vieren, zoals ze het al generatieslang doen.

Waar bemoeien die Kut Onzekere Zwarte Personen zich mee?

Zullen we kwakoe verbieden? Wij willen zo'n zwart feest niet! Duh.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 november 2015 @ 00:48:09 #174
426493 crew  PippenScottie
pi_157914507
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:40 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik zie hufters aan beiden kanten van de discussie en het lijkt ook wel alsof dat vooral steeds uitvergroot blijft worden. En beiden partijen zien daar een bewijs van hun gelijk in of zo?
Ik ben het hier niet mee eens. De hufterigheid is vrijwel alleen maar afkomstig van het pro-pietenkamp. Een eindeloze stroom verwensingen en bedreigingen via mails en sociale media.

Mensen die voor aanpassing van piet zijn gedragen zich bijzonder waardig (een enkele geflipte dj daargelaten), zeker gezien de verschrikkelijke, racistische scheldkanonnades waar ze dagelijks mee geonfronteerd worden.
My friends all drive horses
  Moderator maandag 30 november 2015 @ 00:55:50 #175
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_157914583
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:48 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik ben het hier niet mee eens. De hufterigheid is vrijwel alleen maar afkomstig van het pro-pietenkamp. Een eindeloze stroom verwensingen en bedreigingen via mails en sociale media.

Mensen die voor aanpassing van piet zijn gedragen zich bijzonder waardig (een enkele geflipte dj daargelaten), zeker gezien de verschrikkelijke, racistische scheldkanonnades waar ze dagelijks mee geonfronteerd worden.
Je hoeft ook niet met me eens te zijn hoor ;) Ik zie van beiden kanten dingen langs komen waar mijn nekharen van overeind gaan staan. En hoe meer die uitschieters van beiden kanten uitvergroot word hoe heftiger de discussie blijft worden.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_157915225
Bijzonder waardig _O- man man man wat een plaat voor je kop heb je dan!
pi_157915286
Ik heb een beetje huiswerk gedaan.

Zwarte piet vind zijn oorsprong in een tijd dat in Nederland het houden van slaven steeds meer onacceptabel werd. Oorspronkelijk was zwarte piet iets van een page.

O? Een page word toch later een schildknaap en weer later een ridder? Waar is de racisme in dat?

In het verleden heeft Sinterklaas ooit eens iets gezegd en MISSCHIEN dat dat als excuus gebruikt kan worden om daar het "stereotype" dom uit te halen, maar volgens mij ben je dan gewoon heel erg aan het zoeken.

WE HEBBEN HET HIER OVER EEN KINDERFEEST. De doelgroep is KINDEREN. Toen ik kind was, was zwarte piet geen boeman of idioot voor mij. Hij was gewoon de hulp van Sinterklaas die mij liet lachen. KLAAR.

Maar dat willen de idioten niet zien. Zij zien een excuus om anderen lastig te gaan vallen met hun tekort aan eigenwaarde en het negatief interpreteren van alles wat ze tegenkomen. Als die mensen namelijk naar zichzelf gaan kijken zien ze namelijk dat ze een laag zelfbeeld hebben, en dat willen ze natuurlijk niet zien.

Vandaag is het sinterklaas waar ze over zeiken. Morgen is iemand in de buurtsuper een racist omdat hij hem verkeerd aankijkt of opkomt voor zijn eigen rechten als persoon. En overmorgen is er een film in de locale bios die racistisch is omdat de antagonist toevallig zwart is.

Ik heb meerdere zwarte mensen gekend. Nooit, maar dan ook nooit ook maar één protestgeluid gehoord.
  maandag 30 november 2015 @ 07:03:43 #178
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_157915303
als ik de pieten discussie volg in de media zijn de pro pieten geweldadiger dan de anti pieten.
pi_157915315
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 07:03 schreef KingRadler het volgende:
als ik de pieten discussie volg in de media zijn de pro pieten geweldadiger dan de anti pieten.
En de passieve agressie (het uitlokkertje spelen) van de tegen groep zien we gemakshalve maar over het hoofd?
  maandag 30 november 2015 @ 07:21:46 #180
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157915343

Let vooral op hoe die man die (inderdaad wel begon en gewoon met zijn poten van andermans megafoon moet afblijven) vervolgens wordt omvergelopen ter intimidatie door 5 a 6 black panther uniform boys.

Heel eng hoe de groep vervolgens dat gedrag compleet vergeten is en alleen maar wijst op het gedrag van die man en dat de politie alleen maar hen halt toe riep.

Ik vraag me af of dat een psychologisch dingetje is of dat deze mensen gewoon liegen voor de zaak.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_157915362
quote:
15s.gif Op maandag 30 november 2015 07:21 schreef SpecialK het volgende:

Let vooral op hoe die man die (inderdaad wel begon en gewoon met zijn poten van andermans megafoon moet afblijven) vervolgens wordt omvergelopen ter intimidatie door 5 a 6 black panther uniform boys.

Heel eng hoe de groep vervolgens dat gedrag compleet vergeten is en alleen maar wijst op het gedrag van die man en dat de politie alleen maar hen halt toe riep.

Ik vraag me af of dat een psychologisch dingetje is of dat deze mensen gewoon liegen voor de zaak.
Niet alleen dat maar ook mensen die een sinterklaasfeest gaan vieren voor rotte vis uitmaken en daarna boos zijn als ze een middelvinger terug krijgen.

Man man man wat een volk
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  maandag 30 november 2015 @ 07:38:53 #182
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157915385
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 07:32 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Niet alleen dat maar ook mensen die een sinterklaasfeest gaan vieren voor rotte vis uitmaken en daarna boos zijn als ze een middelvinger terug krijgen.

Man man man wat een volk
Eigenlijk moet ik deze video even downloaden voor het geval meneertje Roberson besluit dat dit even net niet een gunstig genoeg beeld schept van de beweging en het weghaalt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 30 november 2015 @ 07:42:45 #183
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157915400
quote:
Geweld?

Bedoel je echt fysiek geweld of heb je het over dat enge verbale geweld waar mensen tegenwoordig allemaal zo van in een foetus houding van inkrimpen en van gaan janken onder de douche. "MIJN GEVOELENTJES WAT DOE JE!!" :'(
  maandag 30 november 2015 @ 07:44:59 #184
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_157915407
quote:
7s.gif Op maandag 30 november 2015 07:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Geweld?

Bedoel je echt fysiek geweld of heb je het over dat enge verbale geweld waar mensen tegenwoordig allemaal zo van in een foetus houding van inkrimpen en van gaan janken onder de douche. "MIJN GEVOELENTJES WAT DOE JE!!" :'(
verbaal fysiek geweld bedoeld ik.
  maandag 30 november 2015 @ 07:46:48 #185
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_157915415
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 07:44 schreef KingRadler het volgende:

[..]

Bedoel je bedreigingen?
pi_157915445
quote:

[..]

?
pi_157915446
quote:

[..]

Verbaal fysiek geweld, die is nieuw.
pi_157915464
quote:

[..]

Man man man wat een volk
Er was een zwarte man die met z'n kinderen naar dit feest ging, die kreeg op twitter de volle laag... bizar.
pi_157915475
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 07:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er was een zwarte man die met z'n kinderen naar dit feest ging, die kreeg op twitter de volle laag... bizar.
Racisme bedreven door de zogenaamde anti-racisten van kozp en consorten, niks nieuws.
pi_157915516
quote:

[..]

Man man man wat een volk
Straks gaan ze de kinderen ook nog bedreigen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_157915562
quote:

mag je mensen weer untermenschen noemen?
pi_157915674
quote:
Simple math.....

De groep pro-Pieters is enorm veel groter dan de groep anti-Pieters. Iets van 2,5 miljoen t.o.v. 20 duizend of zo? Je hoeft maar een gering percentage pro-Pieters te hebben (bv 0,5%) en het lijkt alsof generaliserend 'de pro-Pieters' agressiever overkomen. Onzin dus. De overgrote meerderheid van de pro-Pieters reageert niet op die manier. Dit in tegenstelling tot de overgrote meerderheid van de anti-Pieters. De blanken- (en zelf-)haat straalt er vanaf. Vol van hun eigen (on)gelijk, en vol van feitenresistente arrogantie om de Amerikaanse gelijkheidsstrijd 1 op 1 te vertalen naar Nederland en Zwarte Piet.
pi_157915761

'ouders schaam je, ouders schaam je'
:'(
pi_157915797
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 08:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

mag je mensen weer untermenschen noemen?
Je ziet gewoon de primaire barbaarse reactie zodra de blanke man iets wil pakken waarvan zij denken dat het van hen hoort. Het apengedrag zit er gewoon nog vuistdiep ingeramd.
  maandag 30 november 2015 @ 08:58:43 #195
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157915888
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 22:56 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Daarom is het onzinnig Zwarte Piet te veranderen. Het is alleen maar terreur en het creëren van apartheid, als er voldoende momentum is van gealarmeerde zwarten en witte slaven zal de echte aanval komen.
Overigens werken militante/agressieve pro-pieten onbewust mee om dat momentum te creëren, omdat ze gematigde pro-Pieten en meer neutrale mensen naar de kant van de Black Panthers jagen.
pi_157915915
quote:

[..]

Nog meer racistisch bizar gejank in Amsterdam en Utrecht van 't weekend. Wat is je punt? Dat jij het voor ze op neemt is gewoon om te kotsen.

Een kinderfeest aangrijpen om je racistische haat te spuien over de hoofden van kinderen. Hoe laag moet je zinken?
1947-2016
pi_157917650
quote:

Heel vreedzaam om naar ouders te schreeuwen "schaam je!". Natuurlijk hopen ze dat dat reacties uitlokt waarover ze weer kunnen janken in hun slachtofferrol.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  maandag 30 november 2015 @ 11:12:56 #198
8369 speknek
Another day another slay
pi_157917662
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 09:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nog meer racistisch bizar gejank in Amsterdam en Utrecht van 't weekend. Wat is je punt? Dat jij het voor ze op neemt is gewoon om te kotsen.

Een kinderfeest aangrijpen om je racistische haat te spuien over de hoofden van kinderen. Hoe laag moet je zinken?
Nou inderdaad, weg met het racistische gehaat genaamd zwarte piet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_157917728
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 11:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou inderdaad, weg met het racistische gehaat genaamd zwarte piet.
Wie racisme ziet in dit kinderfeest is niet goed bij zijn geest

ZP wordt als racistisch gezien omdat er een aantal mensen zijn die er voor kiezen om het racistisch te bekijken. Niet omdat ZP racistisch is.
1947-2016
pi_157917905
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 11:12 schreef Fascination het volgende:

[..]

Heel vreedzaam om naar ouders te schreeuwen "schaam je!". Natuurlijk hopen ze dat dat reacties uitlokt waarover ze weer kunnen janken in hun slachtofferrol.
Wat ze hier uitlokken is dat mensen steeds minder sympathie voor hun zaak krijgen. Dus twee duimen voor de anti pieterss ^O^
pi_157918593
Als ik daar bij de Jaarbeurs met mijn kinderen had gelopen had ik tegen mijn kinderen gezegd dat die mensen voormalige Zwarte Pieten zijn die te lui waren om te werken en daarom geen Zwarte Piet meer mochten zijn van Sinterklaas. Daarom zijn ze nu zo boos dat ze willen dat alle Zwarte Pieten weggaan.
pi_157918743
Maar vandaag komt die docu "blackface" op de site van CNN te staan? Ik zie vooralsnog alleen de preview.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_157919021
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:48 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Filmpje niet gezien? Ik kan dat schreeuwerig wijf nou niet bepaald waardig vinden, om nog maar te zwijgen over die wannabe black panthers die het totaalbeeld compleet maken.
pi_157919049
Die Black Panther wannabes ook. Mijn hemel die zitten natuurlijk de rest van hun leven aan het Nederlandse bijstandsinfuus.
pi_157919138
Deze mensen zijn zo bezig met bewust en zelfverkozen lijden onder 400 jaar racisme dat ze nooit wat van hun leven gaan maken. De Ieren zijn dankzij de Britten ook honderden jaren tweederangs burgers geweest in eigen land maar zie je ook niet zo tekeer gaan. Die gaan gewoon verder met hun leven.
pi_157919145
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:21 schreef Fascination het volgende:
Maar vandaag komt die docu "blackface" op de site van CNN te staan? Ik zie vooralsnog alleen de preview.
Zal in de loop van de dag wel online komen.

En dan vanavond bij Humberto Tan....

http://www.nu.nl/media/41(...)et-documentaire.html
pi_157919702
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 11:31 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Wat ze hier uitlokken is dat mensen steeds minder sympathie voor hun zaak krijgen. Dus twee duimen voor de anti pieterss ^O^
De anti-Zwarte Pieten uit dat filmpje zijn rijp voor een psychiatrische inrichting.
pi_157920769
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 13:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

De anti-Zwarte Pieten uit dat filmpje zijn rijp voor een psychiatrische inrichting.
Ben benieuwd hoe hun leven nu verder gaat op 6 december 2015 ... ...
pi_157921568
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:02 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe hun leven nu verder gaat op 6 december 2015 ... ...
Dan beginnen ze met de voorbereidingen van acties in 2016.
pi_157921690
Linkje naar CNN filmpje dat pas gemaakt is en waar al wat ophef over bestaat. Zwarte Piet wordt hierin als blackface geportretteerd, naar het schijnt. Zelf nog niet gezien dus.

Gezien nu: toch komt de conclusie van de filmmaker een beetje uit de lucht vallen imho. Zwarte Piet moet veranderen, en dat is dan een zaak van de "wereld". Enigszins begrijp ik nu wel beter dat dit voor donkere mensen een thymotische strijd is, die ze ook niet zullen opgeven.

[ Bericht 30% gewijzigd door Ryan3 op 30-11-2015 15:09:46 ]
I´m back.
pi_157921845
Mooie blauwe en groene ogen hebben die Pieten van hier niet?

Denk zelfs er met grijze gezien te hebben, en zelden met bruine!

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2015 14:55:59 ]
pi_157921860
Waarom gaat CNN niet eens rapportages maken over echte discriminatie in de VS. Zoals drug raids die wel continu plaatsvinden in zwarte buurten maar nooit in college dorms waar rijke jonge blanke studenten elk weekend coke snuiven en pillen poppen.
pi_157922289
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:41 schreef Nielsch het volgende:
Deze mensen zijn zo bezig met bewust en zelfverkozen lijden onder 400 jaar racisme dat ze nooit wat van hun leven gaan maken. De Ieren zijn dankzij de Britten ook honderden jaren tweederangs burgers geweest in eigen land maar zie je ook niet zo tekeer gaan. Die gaan gewoon verder met hun leven.
Jamaarjamaarjamaarjamaarjamaar dat zijn de witte! :'( :'( :'(

Mooie vergelijking wel _O_
1947-2016
pi_157922305
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 14:48 schreef Ryan3 het volgende:
Linkje naar CNN filmpje dat pas gemaakt is en waar al wat ophef over bestaat. Zwarte Piet wordt hierin als blackface geportretteerd, naar het schijnt. Zelf nog niet gezien dus.

Gezien nu: toch komt de conclusie van de filmmaker een beetje uit de lucht vallen imho. Zwarte Piet moet veranderen, en dat is dan een zaak van de "wereld". Enigszins begrijp ik nu wel beter dat dit voor donkere mensen een thymotische strijd is, die ze ook niet zullen opgeven.
Dan heb ik alsnog nieuws voor ze. ZP blijft.
8} 8} 8} 8} 8}
1947-2016
pi_157922361
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:21 schreef Fascination het volgende:
I´m back.
pi_157922394
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Die trailer...

''How much of this is commercial?

100%, hahaha, of course it's about selling.''

Amerikanen die andermans cultuur uitlachen, in Amerika draait alles om geld. Alles.

Ze kiezen gewoon de invalshoek van slavernij. Het gaat niet om de ontstaansgeschiedenis, het feit dat dit soort vieringen veel ouder zijn dan slavernij. Dat het schminken van je gezicht in heel Europa voorkomt, zelfs in Iran.

Zwarte Piet lijkt op hoe ze in de VS tijdens de apartheid een neger zagen en dan moet het hier ook wel heel slecht zijn. Amerikanen kunnen een andere cultuur gewoon niet begrijpen. Ze kunnen het niet, alles verdwijnt via hun eigen perceptie in een mal.
pi_157922441
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan heb ik alsnog nieuws voor ze. ZP blijft.
8} 8} 8} 8} 8}
Als jij je niet kunt aanpassen aan onze moderne cultuur, dan ga je toch weg? Dit land is jullie zat.
pi_157922448
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die trailer...

''How much of this is commercial?

100%, hahaha, of course it's about selling.''

Amerikanen die andermans cultuur uitlachen, in Amerika draait alles om geld. Alles.

Ze kiezen gewoon de invalshoek van slavernij. Het gaat niet om de ontstaansgeschiedenis, het feit dat dit soort vieringen veel ouder zijn dan slavernij. Dat het schminken van je gezicht in heel Europa voorkomt, zelfs in Iran.

Zwarte Piet lijkt op hoe ze in de VS tijdens de apartheid een neger zagen en dan moet het hier ook wel heel slecht zijn. Amerikanen kunnen een andere cultuur gewoon niet begrijpen. Ze kunnen het niet, alles verdwijnt via hun eigen perceptie in een mal.
En dat mag niks uitmaken zolang ze het binnen hun grenzen houden toch?
pi_157922554
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

En dat mag niks uitmaken zolang ze het binnen hun grenzen houden toch?
Je mag een ander niet begrijpen, als je het binnen je eigen grenzen houdt? Ik vind het behoorlijk dom van een gerespecteerde omroep als CNN.

Het blijft trouwens niet binnen hun grenzen, de boodschap van de documentaire is dat Zwarte Piet moet veranderen. De Amerikanen leggen hun wil op.
pi_157922593
Over een aantal jaar (zals zwarte piet vast niet meer bestaat.....in het zwart) kun je wachten op dat men de Nederlandse staat alsnog gaat aanklagen (voor geld) voor geleden emotionele schade door wél meegemaakte Sinterklaas feesten waar een zwarte piet bij was. Dat je krijsende mensen in het journaal krijgt die roepen en huilen "ik was er bij!!!!!"
pi_157922654
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 12:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dacht altijd dat een talkshowhost neutraal moest blijven in een discussie en zijn/haar gasten.
pi_157922679
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je mag een ander niet begrijpen, als je het binnen je eigen grenzen houdt? Ik vind het behoorlijk dom van een gerespecteerde omroep als CNN.

Het blijft trouwens niet binnen hun grenzen, de boodschap van de documentaire is dat Zwarte Piet moet veranderen. De Amerikanen leggen hun wil op.
Hoe gaan zij dan om met die groep mensen?
Rijk of arm wel te verstaan landloper of burger of wat dan ook?

Denk of vermoed dat ze zich een voorbeeld eraan mogen nemen hoe Nederlanders het doen op het moment of niet?
  † In Memoriam † maandag 30 november 2015 @ 15:35:45 #223
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_157922731
quote:
Ouders die het oneens zijn met het verbod op zwarte piet op basisscholen in Utrecht, komen in actie. Op advies van de VVD gaan ze vrijdag als piet verkleed naar school.

Het bijzondere idee van de boze ouders kan op steun rekenen van VVD-raadslid Queeny Rajkowski (Onderwijs). Volgens haar heeft de lokale politiek eigenlijk geen rol in het bepalen van de inhoud van het lesprogramma op basisscholen in Utrecht, maar kreeg ze veel belletjes van bezorgde ouders. Die vinden het jammer dat zwarte piet van school verdwijnt, zegt Rajkowski tegen RTL Nieuws. "Ik heb hen geadviseerd om zich op de school van hun kind te laten horen. Dus niet mij bellen, maar ga bijvoorbeeld als piet naar school."

Rajkowski zegt te weten dat in ieder geval een aantal moeders in Zuilen vrijdag als zwarte piet naar school gaat. Aantallen kent ze niet. "Maar ik weet dat de discussie speelt. Utrecht loopt voorop in de discussie dat zwarte piet vervangen moet worden, maar dat maakt ook bij de voorstanders heftige reacties los."

Radicaal en zonder overleg
Ze zegt het jammer te vinden dat Stichting SPO Utrecht, verantwoordelijk voor 32 openbare basisscholen in de gemeente, radicaal en zonder overleg besloten heeft zwarte piet te schrappen. "Zo'n maatschappelijke discussie moet volgens mij ook worden gevoerd met ouders. Die zijn boos over de manier waarop het is gegaan. In Utrecht heeft iedereen zijn mond vol van burgerparticipatie, maar kennelijk alleen wanneer het zo uitkomt."

Rajkowski kreeg vanochtend in het AD bijval van PvdA en D66, de grootste partij in Utrecht. Ook die partijen hebben moeite met de 'eenzijdige beslissing' van SPO.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)rte-piet-naar-school
pi_157922770
Wat betekent een kapoentje?

A) gecastreerde haan
B) schurk
C) lieveheersbeestje
D) kwajongen
  † In Memoriam † maandag 30 november 2015 @ 15:40:13 #225
pi_157922811
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:37 schreef Jaroon het volgende:
Wat betekent een kapoentje?

A) gecastreerde haan
B) schurk
C) lieveheersbeestje
D) kwajongen
A

Daar ben ik meermaals opgewezen :+
pi_157922819
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

A

Daar ben ik meermaals opgewezen :+
Alle 4 de antwoorden schijnen juist te zijn.....!
  † In Memoriam † maandag 30 november 2015 @ 15:41:57 #227
pi_157922835
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:40 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Alle 4 de antwoorden schijnen juist te zijn.....!
Oh :D
En geen is erg logisch voor het bekende liedje, tijd voor aanpassing!!
pi_157922861
Ik bestel ook geen zwarte auto meer tegenwoordig "heeft u ook licht getinte auto's? "
  maandag 30 november 2015 @ 15:46:07 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157922924
Zijn er ook nog mensen die er trots op zijn dat ze zwart zijn of kampen die standaard met een Calimero-complex?
pi_157922951
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er ook nog mensen die er trots op zijn dat ze zwart zijn of kampen die standaard met een Calimero-complex?
Braboneger.
pi_157922957
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Oh :D
En geen is erg logisch voor het bekende liedje, tijd voor aanpassing!!
Inderdaad maar wat rijmt op schoentje?
pi_157923008
quote:
Die zijn er. O.a. in mijn familie. Die vinden dat anti zwarte piet gedoe ook totaal belachelijk.
pi_157923024
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Inderdaad maar wat rijmt op schoentje?
Zoentje. Sinterklazoentje wordt het dan dus.
pi_157923052
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zoentje. Sinterklazoentje wordt het dan dus.
Dan wordt het dat dan toch?
Denk dat kapoentje wel daarvan af komt trouwens, het zou je moeten rijmen op schoentje toch?
En dan mag of kan je het wel vertalen maar het slaat op niks net zo als met vele rijmen toch?
pi_157923077
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan wordt het dat dan toch?
Denk dat kapoentje wel daarvan af komt trouwens, het zou je moeten rijmen op schoentje toch?
En dan mag of kan je het wel vertalen maar het slaat op niks net zo als met vele rijmen toch?
Of klompje. Sandaaltje. Het maakt allemaal niets meer uit tegenwoordig.
pi_157923113
Mij maakt het sowieso niks meer uit, zal wel niet lang meer duren denk ik.
Van mij als Piet niet meer in huidige vorm is, mogen ze van mij sinterklaas of kapoentje of wat dan ook, ook afschaffen.
Van die klap zal de economie ook nog wel bekomen denk ik?
pi_157923119
Of Sinterklaas racistje.....stop wat in mijn kistje
pi_157923144
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:56 schreef john2406 het volgende:
Mij maakt het sowieso niks meer uit, zal wel niet lang meer duren denk ik.
Van mij als Piet niet meer in huidige vorm is, mogen ze van mij sinterklaas of kapoentje of wat dan ook, ook afschaffen.
Van die klap zal de economie ook nog wel bekomen denk ik?
Kinderen vinden het vaak bijzonder leuk. Zelfs in Afrika. Om dat nu allemaal aan te passen aan wat zure figuren die er verder geen last van hebben......
pi_157923194
Zouden de kleine mensen met het kerstfeest, Elfen, zich niet zo voelen?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2015 16:01:58 ]
pi_157923237
quote:
Ik ben wel trots op dat ik genetisch sterkere genen heb en haast geen kans heb op huidkanker. Gaan jullie maar lekker zonnen om bruin te worden, succes met je huidje :W
pi_157923245
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 15:57 schreef Jaroon het volgende:
Of Sinterklaas racistje.....stop wat in mijn kistje
In mijn kistje dan kan ik er toch niks meer mee of wel?
pi_157923249
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:00 schreef john2406 het volgende:
Zouden de kleine mensen met het kerstfeest, Elfen, zich niet zo voelen?
Zeker wel. Maar die hebben nog geen echte lobby op kunnen zetten. Naar ik hoorde wil men dat samen doen met kabouters maar zijn er nog wat onenigheden.
pi_157923266
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

In mijn kistje dan kan ik er toch niks meer mee of wel?
In MIJN kistje!
pi_157923293
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2015 16:02 schreef Joezi het volgende:

[..]

Ik ben wel trots op dat ik genetisch sterkere genen heb en haast geen kans heb op huidkanker. Gaan jullie maar lekker zonnen om bruin te worden, succes met je huidje :W
En ben je ook gekwetst door zwarte piet?
pi_157923308
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zwarte piet met blauwe ogen of welke dan ook maar beslist geen bruine ogen toch?
pi_157923345
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zwarte piet met blauwe ogen of welke dan ook maar beslist geen bruine ogen toch?
Kleur ogen maakt mij niets uit..
pi_157923417
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Niet perse, maar het is prachtig om te zien dat de domme Nederlander zich niet aan kan passen aan een moderne cultuur. Janken om dat ouderwetse christenhondelijke pedofestijn en dan zelf janken dat anderen zich aan moeten passen aan den moderne tijd. :')
pi_157923419
quote:
Queeny O+

Ik heb op haar gestemd bij de gemeenteraadsverkiezingen.
pi_157923454
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2015 16:11 schreef Joezi het volgende:

[..]

Niet perse, maar het is prachtig om te zien dat de domme Nederlander zich niet aan kan passen aan een moderne cultuur. Janken om dat ouderwetse christenhondelijke pedofestijn en dan zelf janken dat anderen zich aan moeten passen aan den moderne tijd. :')
Moderne cultuur? Je bedoelt de cultuur de een paar mensen die moeite met eigen huidskleur hebben proberen er doorheen te persen? Voor de rest lijk je mij een enorme aanwinst.
pi_157923491
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2015 15:23 schreef Joezi het volgende:

[..]

Als jij je niet kunt aanpassen aan onze moderne cultuur, dan ga je toch weg? Dit land is jullie zat.
[ afbeelding ]
1 ding he: 85% van NL vindt ZP prima. Ik denk niet dat 85% daarom zomaar weg gaat om hooguit 15% schreeuwers en 'geen mening' in begrepen. Denk eerder dat het andersom is. Als het je hier niet zint, trek je conclusie. Het feit dat ZP populair blijft, zet te denken dat NL een beetje die racistische schreeuwers zat zijn. 'Die witte moeten eens luisteren', 'die witte zijn racisten want ZP'... whitie helpers.. walgelijk. Echt.
'Born here' en m'n overgrootmoeders en -vaders ook. :W

Overiges wat zie ik nu? Is dat echt je doel? ZP die Sinterklaas vermoord? Waaw.. een kinderfeest willen vernietigen. Schaam je.
1947-2016
pi_157923531
quote:
Ik zie er genoeg die het Sinterklaasfeest in huidige vorm gewoon vieren. Dit zijn natuurlijk allemaal verraders / huisnegers / blankenslaven in de ogen van de protestpieten, maar daar trekken ze zich hopelijk niets van aan.

In de woorden van een PVV-aanhanger op Facebook: "Kijk Geert, deze mag blijven!" (onder een foto van een neger die met zijn kinderen naar het Zapp Sinterklaasfeest in de Jaarbeurs ging en van de protestpieten de volle laag kreeg.
pi_157923568
Wat is er mis met gekleurde pieten? Het gaat toch om het feest en niet perse ZWARTE PIET! Althans, voor de kinderen.
pi_157923572
Ik heb misschien een aardige oplossing voor de zwarte pieten discussie.
Waarom niet een piet waarbij het niet om huidskleur draait, maar een piet met zwarte, bruine, lichtbruine en lichte schmink tegelijk, gewoon het roet uit de schoorsteen. Zo kan iedereen meedoen, welke huidskleur ook. Beetje gemeleerd, zoals de samenleving.

Ook heb ik ook eens het originele verhaal gehoord over het Sinterklaasfeest. Sinterklaas had een gepeste donkere jongen beschermd tegen andere "stoute" kinderen. Sinterklaas ging samen met deze jongen kado's uitdelen aan kinderen die niet discrimineerden en niet pestten en "de roe" voor kinderen die stout waren en wel discrimineerden. Zie ook het internet waar het verhaal is terug te vinden - maar je moet wel goed zoeken.
pi_157923606
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Hexxenbiest het volgende:
Wat is er mis met gekleurde pieten? Het gaat toch om het feest en niet perse ZWARTE PIET! Althans, voor de kinderen.
Het gaat meer over het van niets een drama maken over de rug van kinderen.
pi_157923608
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Joeri40 het volgende:
Waarom niet een piet waarbij het niet om huidskleur draait, maar een piet met zwarte, bruine, lichtbruine en lichte schmink tegelijk, gewoon het roet uit de schoorsteen. Zo kan iedereen meedoen, welke huidskleur ook. Beetje gemeleerd, zoals de samenleving.

Ook heb ik ook eens het originele verhaal gehoord over het Sinterklaasfeest. Sinterklaas had een gepeste donkere jongen beschermd tegen andere "stoute" kinderen. Sinterklaas ging samen met deze jongen kado's uitdelen aan kinderen die niet discrimineerden en niet pestten en "de roe" voor kinderen die stout waren en wel discrimineerden. Zie ook het internet waar het verhaal is terug te vinden - maar je moet wel goed zoeken.
Laten we dit verhaal niet vergeten.
Ik zie graag jullie reakties.
Plaats eens een linkje, jij hebt ja immers al gezocht, dat kun je mij besparen dan toch?
pi_157923617
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Joeri40 het volgende:

Iedereen kan en kon al mee doen.
pi_157923662
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Hexxenbiest het volgende:
Hoe weet jij dat kan je in die kinderen hun hoofdje kijken?

Ik kan het niet trouwens, kan best zijn dat ze zo denken, denk eerder dat het om het feest en vooral de kadootjes gaat!
pi_157923694
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:13 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Moderne cultuur? Je bedoelt de cultuur de een paar mensen die moeite met eigen huidskleur hebben proberen er doorheen te persen? Voor de rest lijk je mij een enorme aanwinst.
Jullie misbruiken het pedofestijn om stoer te doen met racisme. Massaal een pedo verdedigen, hoe dom kun je zijn :')
pi_157923765
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:25 schreef Joezi het volgende:

[..]

Jullie misbruiken het pedofestijn om stoer te doen met racisme. Massaal een pedo verdedigen, hoe dom kun je zijn :')
Wie is de pedo en kun je dat bewijzen?
pi_157923780
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:25 schreef Joezi het volgende:

[..]

Hoe dom kun je zijn er een pedo iets van te maken. Ik denk dat jou heel veel dingen dwars zitten waar je eens serieus met iemand over moet gaan praten met een professioneel iemand.
pi_157923861
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

1 ding he: 85% van NL vindt ZP prima. Ik denk niet dat 85% daarom zomaar weg gaat om hooguit 15% schreeuwers en 'geen mening' in begrepen. Denk eerder dat het andersom is. Als het je hier niet zint, trek je conclusie. Het feit dat ZP populair blijft, zet te denken dat NL een beetje die racistische schreeuwers zat zijn. 'Die witte moeten eens luisteren', 'die witte zijn racisten want ZP'... whitie helpers.. walgelijk. Echt.
'Born here' en m'n overgrootmoeders en -vaders ook. :W

Overiges wat zie ik nu? Is dat echt je doel? ZP die Sinterklaas vermoord? Waaw.. een kinderfeest willen vernietigen. Schaam je.
Maar als je echt voor het behoud van je traditie bent, moet je strijden voor de Turkse Sint met Moren als knechten, want zo was het en zo kennen jouw voorouders het. Maar dat durf je zeker niet? Waarom niet eigenlijk :? Waar ben je zo bang voor?
pi_157923873
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:34 schreef Joezi het volgende:

[..]

Maar als je echt voor het behoud van je traditie bent, moet je strijden voor de Turkse Sint met Moren als knechten, want zo was het en zo kennen jouw voorouders het. Maar dat durf je zeker niet? Waarom niet eigenlijk :? Waar ben je zo bang voor?
We vieren het al heel lang zo met veel plezier.
pi_157923910
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wie is de pedo en kun je dat bewijzen?
Ik hoef niks te bewijzen, want jij kunt geen eens bewijzen dat zwarte piet zwart was, want dat was ie niet :')
pi_157923937
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Was er in de jaren 80 zoveel om te doen geweest dan was er denk ik nu geen ZP meer geweest. We waren toen allemaal nog vol van de holocaust en mochten absoluut niet discrimineren. Nu in 2015 is er zoveel verandert. Al die sociale voorzieningen die minder zijn geworden, de regering die al de gelukszoekers maar toe laat en de EU. Al die dingen waar we niks aan kunnen doen. En dan willen ze ZP ook nog afpakken. Dat gaat niet gebeuren. Dan gooien de mensen de kont tegen de krib
pi_157923955
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:34 schreef Joezi het volgende:

[..]

Waarom überhaupt nog een sint? Tijdens de prehistorie deden ze daar immers ook niet aan.
Conscience do cost.
pi_157923994
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:37 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Was er in de jaren 80 zoveel om te doen geweest dan was er denk ik nu geen ZP meer geweest. We waren toen allemaal nog vol van de holocaust en mochten absoluut niet discrimineren. Nu in 2015 is er zoveel verandert. Al die sociale voorzieningen die minder zijn geworden, de regering die al de gelukszoekers maar toe laat en de EU. Al die dingen waar we niks aan kunnen doen. En dan willen ze ZP ook nog afpakken. Dat gaat niet gebeuren. Dan gooien de mensen de kont tegen de krib
Dit had men ook toen niet gepikt denk ik. Maar dat was wel een tijd om als blanke ZEER politiek correct te zijn idd. Je mocht nauwelijks kritiek hebben op gastarbeiders toen.
pi_157924004
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:36 schreef Joezi het volgende:

[..]

Ik hoef niks te bewijzen, want jij kunt geen eens bewijzen dat zwarte piet zwart was, want dat was ie niet :')
Ik beweer niet dat hij zwart was, wel beweer ik dat hij in mijn verleden altijd zwart was, met blauwe groene en grijze ogen, zelden bruin. Staan bruine ogen niet voor de reinheid van het ras?
pi_157924013
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

We vieren het al heel lang zo met veel plezier.
Je kunt het blijven vieren. Nogmaals het gaat er hier om je te kunnen aanpassen aan een moderne maatschappij. Je zit toch ook niet meer elke zondag in de kerk een valse god te aanbidden?? Dus maak er wat moderns van. Verwijder de christelijke en pedofiele elementen, en verzin wat leukers dan die zwarte piet, ziet er toch niet uit joh. Er valt vast iets leuks van te maken. Je past je aan, en anders hoepel je toch op?
pi_157924036
Sinterklaas is een feestje bedacht door volwassenen om kinderen angst aan te jagen. Vroeger vond me dat heel normaal. Gelukkig weten we nu beter en is er al veel veranderd. Kinderen maakt het helemaal niets uit welke kleur Zwarte Piet heeft. Wat kinderen wel uitmaakt is dat ze niet voorgelogen worden door mensen waar ze het meest op vertrouwen: hun ouders ;(
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_157924049
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2015 16:41 schreef Joezi het volgende:

[..]

Je kunt het blijven vieren. Nogmaals het gaat er hier om je te kunnen aanpassen aan een moderne maatschappij. Je zit toch ook niet meer elke zondag in de kerk een valse god te aanbidden?? Dus maak er wat moderns van. Verwijder de christelijke en pedofiele elementen, en verzin wat leukers dan die zwarte piet, ziet er toch niet uit joh. Er valt vast iets leuks van te maken. Je past je aan, en anders hoepel je toch op?
Alweer dat pedofiele element?
Waar of welk land heeft de oorsprong van aids?
pi_157924054
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2015 16:41 schreef Joezi het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je het hoeft aan te passen omdat ik geen rare associatie heb bij de kleur zwart. En mijn neefje en nichtje (beiden zwart Afrikaans) hebben er ook geen probleem mee en vieren het met zwarte pieten. Zij zien dit echt als zeurprobleem.
pi_157924072
quote:
6s.gif Op maandag 30 november 2015 16:42 schreef Kijkertje het volgende:
Sinterklaas is een feestje bedacht door volwassenen om kinderen angst aan te jagen. Vroeger vond me dat heel normaal. Gelukkig weten we nu beter en is er al veel veranderd. Kinderen maakt het helemaal niets uit welke kleur Zwarte Piet heeft. Wat kinderen wel uitmaakt is dat ze niet voorgelogen worden door mensen waar ze het meest op vertrouwen: hun ouders ;(
Wel als je er een enorme toestand van gaat maken.
pi_157924078
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:38 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom überhaupt nog een sint? Tijdens de prehistorie deden ze daar immers ook niet aan.
Precies, verzin iets moderner en leukers voor de kinderen. Als je je niet aanpast blijf je in de prehistorie leven.
pi_157924133
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:44 schreef Joezi het volgende:

[..]

Precies, verzin iets moderner en leukers voor de kinderen.
Waarom? Volgens mij vinden kinderen het al leuk zat.
quote:
Als je je niet aanpast blijf je in de prehistorie leven.
Als de aanpassing noodzakelijk is dan komt die heus wel. Een kleine groep racisten die anderen aanpraat dat zwarte piet fout zou zijn lijkt me geen goede motivatie.
Conscience do cost.
pi_157924155
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:42 schreef john2406 het volgende:
Waar of welk land heeft de oorsprong van aids?
:?
pi_157924157
quote:

[..]

Precies, verzin iets moderner en leukers voor de kinderen. Als je je niet aanpast blijf je in de prehistorie leven.
JIJ en nog een kleine groep ziet het als moderns......
pi_157924267
quote:

[..]

Waarom willen al die mensen naar een prehistorie?

Klimaat is hier ja ook niet opperbest of wel?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2015 16:55:25 ]
pi_157924303
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef Jaroon het volgende:

[..]

JIJ en nog een kleine groep ziet het als moderns......
Ja de meeste mensen hebben nou eenmaal moeite met veranderingen, zeker als het vastgeroeste tradities betreft waarvan ze niet eens meer weten wat de oorsprong was.
Dat is nou niet bepaald iets om trots op te zijn.
pi_157924333
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:56 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja de meeste mensen hebben nou eenmaal moeite met veranderingen, zeker als het vastgeroeste tradities betreft waarvan ze niet eens meer weten wat de oorsprong was.
Dat is nou niet bepaald iets om trots op te zijn.
Laat het zo zijn en het zal ook wel, als daar verandering in behoord te moeten gebeuren kunnen we dat niet zelf beslissen?
pi_157924348
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:47 schreef ems. het volgende:

[..]

Waarom? Volgens mij vinden kinderen het al leuk zat.

[..]

Als de aanpassing noodzakelijk is dan komt die heus wel. Een kleine groep racisten die anderen aanpraat dat zwarte piet fout zou zijn lijkt me geen goede motivatie.
Een andere oplossing is misschien om zwarte piet te laten spelen door ons negers of door Noord Afrikanen. Dan is er geen stereotypering meer, maar blijft de traditie zoals ie hoort.
pi_157924370
Maar dan zouden jullie ineens tegen zwarte piet zijn :') Ik ben voor geschminkt zwart, maar niet voor echt zwart :(
pi_157924384
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2015 16:59 schreef Joezi het volgende:

[..]

Een andere oplossing is misschien om zwarte piet te laten spelen door ons negers of door Noord Afrikanen. Dan is er geen stereotypering meer, maar blijft de traditie zoals ie hoort.
De beste oplossing is dan ook gewoon om iedereen zelf te laten beslissen hoe ze de feestdag "inkleuren".
Conscience do cost.
pi_157924409
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Laat het zo zijn en het zal ook wel, als daar verandering in behoord te moeten gebeuren kunnen we dat niet zelf beslissen?
^O^ De keus is aan jou!
pi_157924420
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2015 16:59 schreef Joezi het volgende:

[..]

En dat doen die mensen gratis net zo als onze geschminkte pieten?
Teminste ik neem aan dat de meeste het gratis doen, of ruikt men hier geld?
pi_157924461
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

^O^ De keus is aan jou!
Ik heb al besloten voor mij dan he, als piet weg dan ook sint weg zo denk ik erover, ik zou mijn kinderen niet eerst het verhaaltje kunnen vertellen en moet dan achteraf iets gaan verzinnen dat deze niet die kleur heeft als welke ik hem of haar voorgehouden heb.
pi_157924465
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

En dat doen die mensen gratis net zo als onze geschminkte pieten?
Teminste ik neem aan dat de meeste het gratis doen, of ruikt men hier geld?
Eh je weet dat op dit moment scholen en commerciële instellingen Sint en pieten inhuren, voor geld ja :? Het hele feestje draait om geld, massaal cadeautjes inkopen. Dit wijkt ook af van de traditie, de echte Sint gaf tenminste echt gratis kadootjes :(
pi_157924495
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2015 17:05 schreef Joezi het volgende:

[..]

Eh je weet dat op dit moment scholen en commerciële instellingen Sint en pieten inhuren, voor geld ja :? Het hele feestje draait om geld, massaal cadeautjes inkopen. Dit wijkt ook af van de traditie, de echte Sint gaf tenminste echt gratis kadootjes :(
Dus toch kadootjes en geen pedo?
Jij beweerde immers eerder pedo en niet ik.
Nog gegoogled naar oorsprong aids?
Wiki heeft er een pagina over trouwens.
pi_157924508
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb al besloten voor mij dan he, als piet weg dan ook sint weg zo denk ik erover, ik zou mijn kinderen niet eerst het verhaaltje kunnen vertellen en moet dan achteraf iets gaan verzinnen dat deze niet die kleur heeft als welke ik hem of haar voorgehouden heb.
Waarom zou je iets moeten verzinnen :? Wat dacht je van de waarheid :?
pi_157924540
Doe anders extreem donkerpaars...
pi_157924547
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus toch kadootjes en geen pedo?
Jij beweerde immers eerder pedo en niet ik.
Nog gegoogled naar oorsprong aids?
Wiki heeft er een pagina over trouwens.
De pedo wordt gespeeld door een witte man, dat jij dat een niet wat overdreven stereotype vindt?
Ik als neger vind dat niet erg, beter dan een zwarte Sinterklaas, dat had ik veel erger gevonden dan een zwarte piet.

Wat wil je zeggen met de oorsprong van aids, vertel het eens jongen?
pi_157924563
quote:
5s.gif Op maandag 30 november 2015 17:07 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Waarom zou je iets moeten verzinnen :? Wat dacht je van de waarheid :?
Kunnen de kinderen de waarheid al onder ogen zien?
Moet ik ze vertellen dat het alleen geldklopperij is?
Tenminste dat is in mijn ogen de waarheid!
En omdat andere kinderen eraan meedoen op school en die kinderen het daar horen moet ik ze achter stellen op anderen kinderen?
pi_157924611
quote:
3s.gif Op maandag 30 november 2015 17:10 schreef Joezi het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen met de oorsprong van aids, vertel het eens jongen?
Ik wil niks zeggen ik heb alleen gezegd google er eens op!
pi_157924647
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik wil niks zeggen ik heb alleen gezegd google er eens op!
Gedaan, en nu? Je denkt dat Sinterklaas aids heeft?
pi_157924675
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kunnen de kinderen de waarheid al onder ogen zien?
Moet ik ze vertellen dat het alleen geldklopperij is?
Tenminste dat is in mijn ogen de waarheid!
En omdat andere kinderen eraan meedoen op school en die kinderen het daar horen moet ik ze achter stellen op anderen kinderen?
Kinderen begrijpen veel meer dan je denkt. En ja Sinterklaas is vooral een middenstandsfeest geworden en Kerst een vreetfestijn. Hoe jij daarmee omgaat tov van je kinderen is natuurlijk geheel aan jou. Het goede voorbeeld geven lijkt me een goed advies in deze. *O*
pi_157924827
quote:
6s.gif Op maandag 30 november 2015 17:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Kinderen begrijpen veel meer dan je denkt. En ja Sinterklaas is vooral een middenstandsfeest geworden en Kerst een vreetfestijn. Hoe jij daarmee omgaat tov van je kinderen is natuurlijk geheel aan jou. Het goede voorbeeld geven lijkt me een goed advies in deze. *O*
Bij zowel kerst als sinterklaas draait het om samenzijn en plezier hebben. De middenstand bied dan graag hun diensten aan om dat te faciliteren.

En net zoals er in vele westerse landen jonge kinderen wordt wijsgemaakt dat de kerstman en zijn helpers voor alle cadeautjes zorgen, zo gebeurd dat in Nederland met Sinterklaas en zijn zware pieten.

Dat gebeurd omdat dat het feest extra leuk maakt voor die kinderen en daar is niets mis mee.
pi_157924948
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:20 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Beide kanten (voor- en tegenstanders) maken er een drama van. Er kan een compromis gemaakt worden: niet afschaffen, wel gekleurd. Maar niemand wil toegeven.

quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 16:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat kan je in die kinderen hun hoofdje kijken?

Ik kan het niet trouwens, kan best zijn dat ze zo denken, denk eerder dat het om het feest en vooral de kadootjes gaat!
Precies! Het gaat om het feest en de cadeautjes. Het maakt ze niet uit of de pieten roze zijn of blauw. Het zijn de volwassenen die moeilijk doen zogenaamd om de kinderen.
pi_157925026
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Bij zowel kerst als sinterklaas draait het om samenzijn en plezier hebben. De middenstand bied dan graag hun diensten aan om dat te faciliteren.

En net zoals er in vele westerse landen jonge kinderen wordt wijsgemaakt dat de kerstman en zijn helpers voor alle cadeautjes zorgen, zo gebeurd dat in Nederland met Sinterklaas en zijn zware pieten.

Dat gebeurd omdat dat het feest extra leuk maakt voor die kinderen en daar is niets mis mee.
Dat is dus maar de vraag of er nik mis mee is. Kinderen iets wijs maken en verwennen met veel te veel en te grote cadeaus lijkt me opvoedkundig niet juist. Jou wel?
pi_157925089
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat is dus maar de vraag of er nik mis mee is. Kinderen iets wijs maken en verwennen met veel te veel en te grote cadeaus lijkt me opvoedkundig niet juist. Jou wel?
Wat lijkt jouw dan juist ze leren als je voor een duppie geboren bent wordt je nooit een kwartje, dan kunnen ze in ieder geval bij de pakken blijven zitten of niet?
Behoeven zich dan geen moeite te doen om een kwartje te willen worden?
pi_157925166
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:34 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Als ik zie hoeveel lol al die kinderen er iedere keer weer in hebben, dan is de keus voor mij erg makkelijk. En daarbij behoor ik tot een overgrote meerderheid in Nederland.

Je mag best van mening verschillen daarin, maar vier het dan gewoon niet. Ga andere niet opdringen dat ze verkeerd zijn als ze het wel vieren. En onthou tevens dat jij tot een erg kleine minderheid behoort die moeite heeft met hoe Sinterklaas gevierd wordt.
pi_157925188
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 17:30 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

[..]

Precies! Het gaat om het feest en de cadeautjes. Het maakt ze niet uit of de pieten roze zijn of blauw. Het zijn de volwassenen die moeilijk doen zogenaamd om de kinderen.
Zijn die volwassenen wel van hier, hoor of lees vooral Amerika en die welke zich erachter schalen, niet wetende dat racisme vooral in dat land plaats vind, als ik teminste die filmpjes op youtube mag geloven?
Die kunnen zich niet aan Nederland weerspiegelen lijkt me?
Ik vermoed zelfs dat er iets van jaloezie bij komt kijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2015 17:44:49 ]
pi_157925319
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 17:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als ik zie hoeveel lol al die kinderen er iedere keer weer in hebben, dan is de keus voor mij erg makkelijk. En daarbij behoor ik tot een overgrote meerderheid in Nederland.

Je mag best van mening verschillen daarin, maar vier het dan gewoon niet. Ga andere niet opdringen dat ze verkeerd zijn als ze het wel vieren. En onthou tevens dat jij tot een erg kleine minderheid behoort die moeite heeft met hoe Sinterklaas gevierd wordt.
Je kiest gewoon de weg van de minste weerstand dus. Lekker makkelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')