Je bent duidelijk ontdaan over het gedrag van deze agent en roept dat hij mogelijk op staande voet ontslagen zal worden of anders minstens gedegradeerd. En niet veel later geef je toe dat hij nergens last van gaat krijgen.quote:Op zondag 29 november 2015 00:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Post vol emotie? Wat voor beeld heb je van mij?
Natuurlijk niet.quote:Op zondag 29 november 2015 00:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Genoeg gelachen en gedold. Maar je hebt toch niet werkelijk een klacht ingediend hé?
Mwah, ze maakte zichzelf vooral belachelijk. Vandaar dat ze zelfs door degenen met wie ze stond te protesteren ook weg werd getrokken.quote:Op zondag 29 november 2015 00:29 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt hij niet ontslagen, niet om dit incident in ieder geval. Verder vind ik het ook niet zo gek dat hij zijn gegevens niet geeft, dan wel zich niet identificeert. Hij komt dan met naam en toenaam op dat filmpje en daar zou hij dan privé last van kunnen krijgen. Als alternatief geeft hij de mogelijkheid om op het politiebureau langs te gaan.
Hij handelt nog altijd tegen de ambtsinstructie in, maar ik denk niet dat hij hier last van zal krijgen.
Die grijns had ie misschien achterwege moeten laten, maar misschien kwam dat ook door de spanningen op dat moment. Hij werd verbaal vrij hard aangepakt door die dame.
Ik bedoelde ook niet dat ze een punt heeft oid. Ze was wel vrij hard in haar uitspraken, dat is het enige wat ik bedoelde te zeggen. Ik denk niet dat die agent er slapeloze nachten van zal krijgen, maar het zal wel iets met hem doen psychologisch gezien.quote:Op zondag 29 november 2015 00:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, ze maakte zichzelf vooral belachelijk. Vandaar dat ze zelfs door degenen met wie ze stond te protesteren ook weg werd getrokken.
Helemaal mee eens. Dat ze zich nu ook militair gaan kleden, gecombineerd met het feit dat ze laten zien dat ze helemaal de weg kwijt zijn en allemaal werkelijk intense haat in hun ogen hebben, doet mij vermoeden dat dit nog veel verder gaat escaleren.quote:Op zondag 29 november 2015 00:45 schreef HighLander het volgende:
Agent in kwestie heeft een bewonderenswaardige zelfbeheersing.
En inderdaad een glimlach als iemand zo compleet alle zelfcontrole verliest recht onder je neus, is wellicht nog moeilijker te onderdrukken. Ambstplichtig of niet.
Meer dan begrip, en wellicht meer dan lof voor deze man.
If anything zou er best eens gekeken mogen worden naar de onredelijke, ongefundeerde en onterechtte wijze waarop de lichtjes over de toeren zijnde dame deze man behandeld en bejegend. "verbaal aanpakt" dekt de lading immers niet echt.
Het groepje ontleent hun hele identiteit aan het verzet tegen de grote Witte man.
Als je ze dat afpakt blijft er van die identiteit niets meer over (net als de subsidie, toelages en uitkeringen ws).
Verder herhaal ik een opmerking van maanden terug..... zeker nu met de nieuwe outfit en baretjes..
Dat verzet tegen iets wat ze zelf als enige zien, begint meer en meer wat militante trekjes te krijgen.
Ik ben het er ook mee eens. In 2011 begon Quinsy met demonstreren, tussen de kinderen, tijdens de intocht. En ik zie ook een steeds radicaler element. Steeds meer verwijzingen naar de Amerikaanse apartheid en het gewelddadig verzet daarop.quote:Op zondag 29 november 2015 00:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Dat ze zich nu ook militair gaan kleden, gecombineerd met het feit dat ze laten zien dat ze helemaal de weg kwijt zijn en allemaal werkelijk intense haat in hun ogen hebben, doet mij vermoeden dat dit nog veel verder gaat escaleren.
Ze maken steeds meer mensen woedend met hun gedrag en hun eisen worden steeds meer onrealistisch. Het lijkt er op dat ze bewust uit zijn op een grote escalatie.
Triest om te zien
AIVD heeft er weer een groep bij in hun jaarlijks veiligheidsrapport als deze trend zich doorzet, wat ik helaas wel verwacht. Achja klagen en demonstreren klinkt natuurlijk beter dan maar gewoon een suf baantje nemen tussen de blanken en maar toelaten dat ze zo af en toe een racistisch grapje maken, waarvan de domme blanke 9 van de 10 niet eens aan racisme denkt, dan gaan de bellen gelijk al af bij de zwarte man/vrouw. Niet alleen zwarten, maar allerlei soorten groepen met allerlei achtergronden krijgen hier mee te maken, maar zij ebben geen Quinsy.quote:Op zondag 29 november 2015 01:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben het er ook mee eens. In 2011 begon Quinsy met demonstreren, tussen de kinderen, tijdens de intocht. En ik zie ook een steeds radicaler element. Steeds meer verwijzingen naar de Amerikaanse apartheid en het gewelddadig verzet daarop.
Deze facebookpagina: 'War no more Zwarte Piet' komt uit 2014
https://www.facebook.com/WAR-NO-MORE-ZWARTE-PIET-604136856331812/
[ afbeelding ]
(gezellige man die zwarte Sinterklaas)
Eerder dit jaar was er de 'Freedom Ride' een duidelijke verwijzing naar de Amerikaanse Freedom March. En nu dus die zwarte petjes als verwijzing naar de Black Panther Party.
[ afbeelding ]
Misschien omdat het tegenwoordig het hele(!) jaar in het nieuws is.quote:Op zondag 29 november 2015 01:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben het er ook mee eens. In 2011 begon Quinsy met demonstreren, tussen de kinderen, tijdens de intocht. En ik zie ook een steeds radicaler element. Steeds meer verwijzingen naar de Amerikaanse apartheid en het gewelddadig verzet daarop.
Dit begrijp ik niet. Hoe er tot vóór de Zwarte Piet-discussie naar mensen met een kleurtje (negers eigenlijk, de discussie gaat niet over een andere kleur dan "zwart") werd gekeken was min of meer op grond van gelijkheid, mensen, Nederlanders als iedereen met gelijke rechten en plichten etc etc.quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Er is een omslag nodig in de wijze waarop we naar mensen met een kleurtje kijken.
Overigens zie je dat ook wel breder in de Nederlandse samenleving: dat gelul van die Black Twitter-vrouwen in de NRC, je mag het niet meer hebben over blanke mensen, gelul over institutioneel racisme, politiegeweld tegen gekleurden. Er wordt nogal ongenuanceerd over de specifieke Amerikaanse context heengewalst en gedaan of Nederland een soort mini-Amerika is. Ik kan me voorstellen dat vanwege het feit dat Engels de lingua franca is geworden, wetenschappen als sociologie nogal te maken krijgen met Engelse termen, maar alsjeblieft: pas ze op een voorzichtige manier toe. Je struikelt tegenwoordig over 'white privilege' etc.quote:Op zondag 29 november 2015 01:15 schreef luxerobots het volgende:
Het is een volkomen zinloze discussie geworden zonder uitkomst. Tegenstanders van ZP zien feitelijk dat er te weinig veranderd en ze worden steeds radicaler in hun streven om hun doel te bereiken. Maar daarmee schieten ze zichzelf in de voet. Met hun gedrag roepen ze juist racisme op in plaats dat ze het bestrijden. In plaats van minder Zwarte Pieten zie je er juist steeds meer opkomen, enkele Randsteden uitgezonderd. Bovendien blijven ook veel donkere mensen het Sinterklaasfeest leuk vinden en vinden ze de discussie rondom ZP te belachelijk voor woorden.quote:Op zondag 29 november 2015 01:19 schreef anonymoussie het volgende:
Ik vind dit zo'n ongelofelijke kutdiscussie geworden.
Het niveau, van werkelijk allerlei verschillende discussies hierover (op verschillende media), lijkt maar niet te willen te stijgen.
Allemaal verkapte 'strijd'.
![]()
![]()
Omdat men na de massale rellen van 1663 het niet meer aandurft de Katholieke sint aan te vallenquote:Op zondag 29 november 2015 07:19 schreef PP_Sound het volgende:
Begrijp nog steeds niet waarom die Bisschop met kinderen op schoot nooit een discussie is?
Negers die gebruik maken van "white privileges" (wat kan, omdat hier iedereen gelijkwaardig is) worden door de blacks weggezet als bounties of verraders. Lijkt mij geen gezonde situatie. Het laat zien dat er in de anti-hoek veel racisme is (mensen met een donkere huidskleur mogen zich niet gedragen als mensen met een lichte huidskleur), dat het streven apartheid is met de bijbehorende ontwrichting van de maatschappij, en dat jaloersie een van de achterliggende drijfveren is (succesvolle negers worden door kleurgenoten niet geaccepteerd, ook omdat het niet strookt met hun wereldbeeld van door "witten" onderdrukte zwarten*).quote:Op zondag 29 november 2015 02:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Overigens zie je dat ook wel breder in de Nederlandse samenleving: dat gelul van die Black Twitter-vrouwen in de NRC, je mag het niet meer hebben over blanke mensen, gelul over institutioneel racisme, politiegeweld tegen gekleurden. Er wordt nogal ongenuanceerd over de specifieke Amerikaanse context heengewalst en gedaan of Nederland een soort mini-Amerika is. Ik kan me voorstellen dat vanwege het feit dat Engels de lingua franca is geworden, wetenschappen als sociologie nogal te maken krijgen met Engelse termen, maar alsjeblieft: pas ze op een voorzichtige manier toe. Je struikelt tegenwoordig over 'white privilege' etc.
Het is geen bisschop (zie de populariteit van Sinterklaas bij protestanten en pagans en het bestaan van Sunderklazen, Zwarte Klazen, Klaasomes, etc) en de kinderen op schoot hoort niet bij de traditie, dat is meer iets van de kerstman.quote:Op zondag 29 november 2015 07:19 schreef PP_Sound het volgende:
Begrijp nog steeds niet waarom die Bisschop met kinderen op schoot nooit een discussie is?
Het gedrag van beide extreme groepen maakt me misselijk.quote:Op zondag 29 november 2015 06:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is een volkomen zinloze discussie geworden zonder uitkomst. Tegenstanders van ZP zien feitelijk dat er te weinig veranderd en ze worden steeds radicaler in hun streven om hun doel te bereiken. Maar daarmee schieten ze zichzelf in de voet. Met hun gedrag roepen ze juist racisme op in plaats dat ze het bestrijden. In plaats van minder Zwarte Pieten zie je er juist steeds meer opkomen, enkele Randsteden uitgezonderd. Bovendien blijven ook veel donkere mensen het Sinterklaasfeest leuk vinden en vinden ze de discussie rondom ZP te belachelijk voor woorden.
Alle nadeel hep se voordeel: Zonder dat slavernijverleden zaten deze schreeuwers nu voor hun hutje met een kommetje kava, op ontwikkelingshulp te wachten!quote:
White-privilege is iets dat bestaat, maar moet je natuurlijk in een bredere context zien. Het komt voor dat een blanke bij een sollicitatie beter beoordeeld wordt dan een gekleurd persoon, ook als beiden dezelfde kwalificaties hebben. Er zijn echter ook situaties waarbij dat niet zo is.quote:Op zondag 29 november 2015 02:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Overigens zie je dat ook wel breder in de Nederlandse samenleving: dat gelul van die Black Twitter-vrouwen in de NRC, je mag het niet meer hebben over blanke mensen, gelul over institutioneel racisme, politiegeweld tegen gekleurden. Er wordt nogal ongenuanceerd over de specifieke Amerikaanse context heengewalst en gedaan of Nederland een soort mini-Amerika is. Ik kan me voorstellen dat vanwege het feit dat Engels de lingua franca is geworden, wetenschappen als sociologie nogal te maken krijgen met Engelse termen, maar alsjeblieft: pas ze op een voorzichtige manier toe. Je struikelt tegenwoordig over 'white privilege' etc.
Het ergste is dat een kinderfeestje misbruikt wordt om onderlinge onvrede op agressieve wijze naar elkaar te uiten. We mogen ons terecht de ogen uit ons kop schamen dat het Nederlandse volk zich ontwikkeld heeft tot dit niveau.quote:Op zondag 29 november 2015 08:55 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Het gedrag van beide extreme groepen maakt me misselijk.
Docu's die alleen maar anti òf pro zijn.
Alhoewel er soms een zinnige kreet te horen is, overheerst het lage niveau de discussies overal waar het bereik niet boven de onderkant van mijn schoen lijkt uit te stijgen.![]()
Het is heel erg wij blanken, nee wij zwarten.
Als ik ergens een hekel aan heb...
Het is fokking 2015.
Get a fokking life allemaal.
De meeste kinderen in NL hebben het sowieso vrij goed, met of zonder de 5-december poppenkast.
Het Nederlandse volk?quote:Op zondag 29 november 2015 13:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het ergste is dat een kinderfeestje misbruikt wordt om onderlinge onvrede op agressieve wijze naar elkaar te uiten. We mogen ons terecht de ogen uit ons kop schamen dat het Nederlandse volk zich ontwikkeld heeft tot dit niveau.
Precies.quote:Op zondag 29 november 2015 09:09 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Alle nadeel hep se voordeel: Zonder dat slavernijverleden zaten deze schreeuwers nu voor hun hutje met een kommetje kava, op ontwikkelingshulp te wachten!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |