quote:VN: bouw negatief stereotype Zwarte Piet af
DEN HAAG -
De Nederlandse overheid moet actief de stereotypen bestrijden die aan Zwarte Piet vastzitten. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om kenmerken die mensen kunnen doen denken aan het slavernijverleden. Dat adviseert het VN-comité dat optreedt tegen rassendiscriminatie vrijdag.
Een Nederlandse delegatie was vorige week twee dagen bij het VN-comité (CERD) in Genève. Dat comité bestaat uit mensenrechtenexperts en beoordeelt om de vier jaar of landen zich houden aan de VN-verdragen die zij hebben ondertekend. Het ging in Zwitserland onder meer over arbeidsmarktdiscriminatie en de rol van lokale overheden bij de aanpak van discriminatie. En dus ook over Zwarte Piet.
Een van de belangrijkste conclusies van het rapport is dat Nederland meer moet doen aan het voorkomen van discriminatie. Nu ligt volgens het VN-comité de nadruk vooral op reactieve maatregelen, en wordt pas actie ondernomen als discriminatie zich al heeft voorgedaan.
Een woordvoerder van de Nederlandse delegatie zei vorige week al dat de overheid niet bepaalt hoe Piet eruit ziet en dat de overheid ook geen verbod oplegt. Maar ook dat de Nederlandse overheid de dialoog blijft stimuleren en de pijn begrijpt.
quote:Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.
Nou, nou, nou, mag het een onsje minder zijn?quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:24 schreef Ceberut het volgende:
Dit kan zo niet doorgaan. http://nos.nl/artikel/206(...)-mensen-kritiek.html
De islam levert teveel problemen op. Er dient een wettelijk verbod op de islam te komen.
Bijzondere conclusie, jij bent zeker journalist bij nu.nl?quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:44 schreef KoosVogels het volgende:
Beste luxerobots, volgens het onderzoek vindt 62 procent van de ondervraagden die jonger zijn dan 35 jaar dat Zwarte Piet per se zwart moet blijven. Dat betekent dat 38 procent kan leven met aanpassingen.
Kortom, Zwarte Piet is ten dode opgeschreven.
Net als het communisme, het fascisme en het nazisme, vormt Zwarte Piet een bedreiging voor alles wat ons dierbaar is. En nee, met een verbod op Zwarte Piet alleen komen we er niet. Er is een omslag nodig in de wijze waarop we naar mensen met een kleurtje kijken. Dus laat Zwarte Piet verdwijnen en verwelkom een donkere minister-president.quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, nou, nou, mag het een onsje minder zijn?
hap hapquote:Op zaterdag 28 november 2015 18:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nou, nou, nou, mag het een onsje minder zijn?
Getalenteerde atleten?quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Net als het communisme, het fascisme en het nazisme, vormt Zwarte Piet een bedreiging voor alles wat ons dierbaar is. En nee, met een verbod op Zwarte Piet alleen komen we er niet. Er is een omslag nodig in de wijze waarop we naar mensen met een kleurtje kijken. Dus laat Zwarte Piet verdwijnen en verwelkom een donkere minister-president.
Steeds meer Nederlanders hebben vrede met een aangepaste Zwarte Piet. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat Pietermans niet meer zwart is.quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:48 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Bijzondere conclusie, jij bent zeker journalist bij nu.nl?
Ik ben zeer benieuwd.quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Steeds meer Nederlanders hebben vrede met een aangepaste Zwarte Piet. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat Pietermans niet meer zwart is.
En op welk groot onrecht zal men zich daarna storten?quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Steeds meer Nederlanders hebben vrede met een aangepaste Zwarte Piet. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat Pietermans niet meer zwart is.
Dan wel minimaal een transgender.quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
en verwelkom een donkere minister-president.
Ah ja, fysieke capaciteiten die ze kunnen inzetten ter vermaak van de wereld. Dat is hoe jij het ziet?quote:
hoezo denk jij alleen maar aan seksquote:Op zaterdag 28 november 2015 18:53 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan wel minimaal een transgender.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
hoezo denk jij alleen maar aan seks
foei
hoezo dreig je om met een hamer op mijn hoofd te meppen?quote:
Mee eens, dat moet maar eens afgelopen zijn. Het zijn altijd de extreme standpunten die zorgen voor problemen. Zowel pro- als anti-Pieten maken zich daar schuldig aan.quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:34 schreef Ceberut het volgende:
[..]
ZP is inderdaad een vorm van geweld. Het is een jaarlijks terugkerend haatfestijn waarmee de jonge leden van onze samenleving worden geïndoctrineerd. Het doet geweld aan onze waarden van vrijheid en gelijkheid.
Verder ben ik het met je eens dat Zwarte Piet een vorm van anti-Piet is. Volharden in Zwarte Piet zou kunnen leiden tot een algeheel verbod op Pieten.
Dat jij dingen niet begrijpt betekent niet dat we het dan maar moeten aanpassen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:02 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Mee eens, dat moet maar eens afgelopen zijn. Het zijn altijd de extreme standpunten die zorgen voor problemen. Zowel pro- als anti-Pieten maken zich daar schuldig aan.
Ik vraag me ook af hoe de vraagstelling is in zo'n onderzoek. Als iemand aan mij vraagt of ik tegen ZP ben is het antwoord: nee. Waar ik wel tegen ben is de exclusiviteit van de figuur ZP. Dat kan voor een minderheid van de bevolking negatieve effecten met zich mee brengen. En ja, ik vind dat als het mogelijk is, je daar rekening mee moet houden.
Ik begrijp ook sws niet wat het probleem is met het veranderen van zo'n figuur. Qua karakter is ZP immers in de loop der jaren ook al veranderd? Waarom dan zo moeilijk doen over dat ene aspect dat betrekking heeft op zijn uiterlijk (gezichtskleur)?
Je bedoelt dat Piet in zijn geheel verboden is. Immers, Utrecht heeft Piet in zijn geheel verboden en vervangen door minions.quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
welles want kijkertje ziet dingen dus zijn/haar mening is goudquote:Op zaterdag 28 november 2015 19:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat jij dingen niet begrijpt betekent niet dat we het dan maar moeten aanpassen.
Kijkertje is gewoon tantoe dom voor een rijke tata, om maar in de anti-pieten taal te blijven.quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
welles want kijkertje ziet dingen dus zijn/haar mening is goud
maakt niet uit gewoon een blowtje en kip halen en dan morgen weer dreigen met geld bij een intochtquote:Op zaterdag 28 november 2015 19:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijkertje is gewoon tantoe dom voor een rijke tata, om maar in de anti-pieten taal te blijven.
Niet Utrecht, een scholengemeenschap in Utrecht.quote:Op zaterdag 28 november 2015 19:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat Piet in zijn geheel verboden is. Immers, Utrecht heeft Piet in zijn geheel verboden en vervangen door minions.
Dan heb ik je verkeerd begrepen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:12 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik en de overgrote meerderheid heeft Piet nooit als slaaf gezien, als kind niet en als volwassene niet. Blijkbaar moeten we rekening houden met die 5% die dat anders ziet. Waarom wel rekening houden met hun gevoelens over dit onderwerp en geen rekening houden met hun gevoelens als ze met nieuwe eisen komen?
Echt, bizar. Bizar. De haat in haar ogen ook voor 'de witte'.. men.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:06 schreef luxerobots het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)nten_tegen_lich.html
Het bleef nog lang gezellig tijdens de intocht van Sinterklaas.
Lach er maar om, ik vind dit echt diep triest. Maarja, wat moet je anders dan er om lachen? Denkt die agent ook. Die vent hoort een lintje te krijgen. Wat een rust blijft hij uitstralen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:21 schreef Mani89 het volgende:
Gekleurde agent is huisneger en verrader.wat een volk.
https://www.facebook.com/(...)eos/767058326739207/
Wat heeft seks nu weer met transgender te maken?quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
hoezo dreig je om met een hamer op mijn hoofd te meppen?
Waarom dragen ze van die rare baretten? Alsof ze denken commando's te zijn ofzoquote:Op zaterdag 28 november 2015 20:21 schreef Mani89 het volgende:
Simplistisch volk dat een fetisj voor de Amerikaanse Zwarte Panters heeft. Als je bij het betreffende Facebookprofiel kijkt zie je ook dat er bij "Films" ook The Black Panthers: Vanguard Of The Revolution staat bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom dragen ze van die rare baretten? Alsof ze denken commando's te zijn ofzo
Ze denken Black Panthers te zijn.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:35 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Simplistisch volk dat een fetisj voor de Amerikaanse Zwarte Panters heeft. Als je bij het betreffende Facebookprofiel kijkt zie je ook dat er bij "Films" ook The Black Panthers: Vanguard Of The Revolution staat bijvoorbeeld.
Ja die vereenzelviging met de Amerikaanse civil rights groups uit het verleden zijn een tikkeltje misplaatst.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarom dragen ze van die rare baretten? Alsof ze denken commando's te zijn ofzo
net zoveel als zwarte piet met een zwarte minister presidentquote:Op zaterdag 28 november 2015 20:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat heeft seks nu weer met transgender te maken?
quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:35 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Simplistisch volk dat een fetisj voor de Amerikaanse Zwarte Panters heeft. Als je bij het betreffende Facebookprofiel kijkt zie je ook dat er bij "Films" ook The Black Panthers: Vanguard Of The Revolution staat bijvoorbeeld.
WUT. Iedereen van racisme beschuldigen terwijl jezelf als Black Panthers over straat gaan. Die anti-pieten diskwalificeren zich steeds harderquote:Op zaterdag 28 november 2015 20:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze denken Black Panthers te zijn.
[ afbeelding ]
Tja, het is net #BlackLivesMatter wat dat betreft. Het polariseert louter zonder dat het tot een oplossing komt. Puur het kweken van intolerantie om eigen gelijk te bewijzen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
WUT. Iedereen van racisme beschuldigen terwijl jezelf als Black Panthers over straat gaan. Die anti-pieten diskwalificeren zich steeds harder
Konden ze niet wat harder optreden tegen die schreeuwend? Wat een geluidsoverlast.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:21 schreef Mani89 het volgende:
Stalin, Il Duce, Der Furher en? Zwarte piet...quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Net als het communisme, het fascisme en het nazisme, vormt Zwarte Piet een bedreiging voor alles wat ons dierbaar is. En nee, met een verbod op Zwarte Piet alleen komen we er niet. Er is een omslag nodig in de wijze waarop we naar mensen met een kleurtje kijken. Dus laat Zwarte Piet verdwijnen en verwelkom een donkere minister-president.
De pol van rtl zei trouwens totaal wat anders. 85% vond ZP prima in de huidige vorm.quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het zeker niet om te lachen. Die agent gedraagt zich totaal niet professioneel en begint te grijnzen? Ongelooflijk. Ik mag hopen dat hij maandag op het matje wordt geroepen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lach er maar om, ik vind dit echt diep triest. Maarja, wat moet je anders dan er om lachen? Denkt die agent ook. Die vent hoort een lintje te krijgen. Wat een rust blijft hij uitstralen.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik vind het zeker niet om te lachen. Die agent gedraagt zich totaal niet professioneel en begint te grijnzen? Ongelooflijk. Ik mag hopen dat hij maandag op het matje wordt geroepen.
Vertelt staat in de ambtsinstructie:
"De ambtenaar legitimeert zich met het legitimatiebewijs dat aan hem is verstrekt: bij optreden in uniform, op verzoek daartoe."
Zeer vervelend dat deze agent zich niet legitimeert, terwijl daar wel om gevraagd wordt, althans dat lijkt te bedoeling te zijn met het verzoek om een stamnummer.
Ik weet niet of het voldoende is voor ontslag op staande voet, maar demotie zou tot de mogelijkheden moeten behoren.
Deze agent staat daar gewoon. In welke zin treedt hij dan op?quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik vind het zeker niet om te lachen. Die agent gedraagt zich totaal niet professioneel en begint te grijnzen? Ongelooflijk. Ik mag hopen dat hij maandag op het matje wordt geroepen.
"De ambtenaar legitimeert zich met het legitimatiebewijs dat aan hem is verstrekt: bij optreden in uniform, op verzoek daartoe."
Zeer vervelend dat deze agent zich niet legitimeert, terwijl daar wel om gevraagd wordt, althans dat lijkt te bedoeling te zijn met het verzoek om een stamnummer.
Ik weet niet of het voldoende is voor ontslag op staande voet, maar demotie zou tot de mogelijkheden moeten behoren.
Hij is in functie. Zo ziet een optreden van een agent er uit.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze agent staat daar gewoon. In welke zin treedt hij dan op?
Zinvol of niet, het is een verplichting van zijn kant.quote:Het is ook weinig zinvol als ik op straat een willekeurige agent om zijn legitimatie vraag.
Die agent dient zich professioneel te gedragen en zich te onthouden van dit soort fratsen om verdere escalatie te voorkomen.quote:Deze personen hadden gewoon hun grote muil moeten houden. Stop met janken over racisme. De agent deed het goed, ik zou bij zulke debielen ook geen glimlach kunnen onderdrukken.
Dat is ook gewoon een club racisten.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:40 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Tja, het is net #BlackLivesMatter wat dat betreft. Het polariseert louter zonder dat het tot een oplossing komt. Puur het kweken van intolerantie om eigen gelijk te bewijzen.
Nee, het gaat erom uit welke negerstam zijn grootouders kwamen. De Zulu's of de Mutumbu's.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:09 schreef Ceberut het volgende:
Ja, dat staat in de wet? Daar wordt namelijk naar gerefereerd.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom uit welke negerstam zijn grootouders kwamen. De Zulu's of de Mutumbu's.
Ik zou ook moeite hebben om niet te gaan lachen, overigens petje af voor deze agenten, je zal daar maar als agent moeten staan.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Verdiep je er maar eens in. Een agent is niet altijd verplicht om zijn identificatie te laten zien. Soms staat de situatie het niet toe om een pasje te pakken, omdat de agent in een parate houding moet blijven staan of omdat er enig overzicht vereist is.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:24 schreef Ceberut het volgende:
Zinvol of niet, het is een verplichting van zijn kant.
Deze situatie liet het prima toe.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Verdiep je er maar eens in. Een agent is niet altijd verplicht om zijn identificatie te laten zien. Soms staat de situatie het niet toe om een pasje te pakken, omdat de agent in een parate houding moet blijven staan of omdat er enig overzicht vereist is.
Dit was een stel opgefokte aapjes, met dat ze die opname gaan laten zien, veel succes ermee.
Ben je ook nog rechter in je vrije tijd?quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:34 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Deze situatie liet het prima toe.
Oh om ergens een standpunt over te mogen innemen moet je rechter zijn. Sorry, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ben je ook nog rechter in je vrije tijd?
Hij is niet verplicht om stamnummer op te geven. Wel om zijn legitimatie te tonen (indien omstandigheden dat toelaten) maar dat werd niet gevraagdquote:Op zaterdag 28 november 2015 21:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat heb ik zelf ook al opgemerkt en daar ga ik ook al op in in mijn post.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:46 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Hij is verplicht om zijn legitimatie te tonen. Niet om zijn stamnummer op te geven.
Je zegt dat deze situatie dat prima toeliet.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:45 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Oh om ergens een standpunt over te mogen innemen moet je rechter zijn. Sorry, dat wist ik niet.
Zie edit.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat heb ik zelf ook al opgemerkt en daar ga ik ook al op in in mijn post.
Ja, dat vind ik op basis van wat ik er van zie.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je zegt dat deze situatie dat prima toeliet.
Oh, ben jij rechter in je vrije tijd? (See what I did there?).quote:Deze agent zal echt niet op zijn vingers getikt worden omdat hij zijn legitimatie niet liet zien. Kansloze zaak.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon een club racisten.
Origineel hoor.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik op basis van wat ik er van zie.
[..]
Oh, ben jij rechter in je vrije tijd? (See what I did there?).
Dat doet echt niets af aan het feit dat alle ruggengraatloze ja-knikkers die voorop lopen om te laten zien hoe politiek correct ze wel niet zijn omdat ze vinden dat Piet te zwart is, 100% verantwoordelijk zijn voor het verbod op Piet in zijn geheel.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet Utrecht, een scholengemeenschap in Utrecht.
Meid toch, het is wat. Doe aangifte zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:09 schreef Ceberut het volgende:
Zeer vervelend dat deze agent zich niet legitimeert
Is dat niet gewoon hun eigen keuze?quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat doet echt niets af aan het feit dat alle ruggengraatloze ja-knikkers die voorop lopen om te laten zien hoe politiek correct ze wel niet zien omdat ze vinden dat Piet te zwart is 100% verantwoordelijk zijn voor het verbod op Piet in zijn geheel.
Iets met vingers, hand enzo.
Vind het wel verschrikkelijk dat schoolbesturen zich in deze discussie mengen. Laat het aan de scholen zelf over. Het verwijderen van Zwarte Pieten, alsmede alle andere Pieten, komt gewoon direct uit de koker van een zeer kleine agressieve minderheid.quote:Bij sinterklaasvieringen op Utrechtse openbare scholen zijn volgende week geen zwarte of gekleurde pieten aanwezig, meldt NRC Next. Op één school wordt Zwarte Piet vervangen door Minions, de ondeugende gele tekenfilmfiguren uit de film Verschrikkelijke Ikke.
Het nieuwe beleid is bedacht door de overkoepelende school Stichting Openbaar Primaur Onderwijs (SPO).
Ik zie geen strafbaar feit. Ik heb wel al een klacht ingediend.quote:Op zaterdag 28 november 2015 23:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Meid toch, het is wat. Doe aangifte zou ik zeggen.
Heb je ook gelijk een klacht ingediend tegen die schreeuwvriendjes van je?quote:Op zondag 29 november 2015 00:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik zie geen strafbaar feit. Ik heb wel al een klacht ingediend.
Bij wie zou ik mijn beklag moeten doen over het gedrag van burgers?quote:Op zondag 29 november 2015 00:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk een klacht ingediend tegen die schreeuwvriendjes van je?
Bij de Burger King, nou goed?quote:Op zondag 29 november 2015 00:03 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Bij wie zou ik mijn beklag moeten doen over het gedrag van burgers?
Jij maakt gewoon een idiote opmerking. Als een agent zich niet aan de regels van z'n baas houdt, dan dien je een klacht in bij zijn baas. Als een groepje willekeurige mensen op straat boos zit te doen, dan kun je hoogstens hen daarop aanspreken.quote:
Nee hoor, dan mag je bij desbetreffende agent gaan klagen.quote:Op zondag 29 november 2015 00:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Jij maakt gewoon een idiote opmerking. Als een agent zich niet aan de regels van z'n baas houdt, dan dien je een klacht in bij zijn baas. Als een groepje willekeurige mensen op straat boos zit te doen, dan kun je hoogstens hen daarop aanspreken.
Dat mag.quote:Op zondag 29 november 2015 00:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee hoor, dan mag je bij desbetreffende agent gaan klagen.
Bij wie?quote:Op zondag 29 november 2015 00:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik zie geen strafbaar feit. Ik heb wel al een klacht ingediend.
Zeer interessant. Houd me op de hoogte van de vorderingen.quote:Op zondag 29 november 2015 00:14 schreef Ceberut het volgende:
[..]
https://www.politie.nl/contact/klachtformulier.html
Prioriteit nummer 1 op mijn todo-list is op dit moment: "Vriend Morendo op de hoogte houden over vorderingen klacht".quote:Op zondag 29 november 2015 00:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zeer interessant. Houd me op de hoogte van de vorderingen.
Als deze agent morgen ontslagen wordt omdat hij zijn stamnummer niet wou geven, dan beloof ik dat ik een zwarte piet=racisme UI neem.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:09 schreef Ceberut het volgende:
quote:
quote:Op zondag 29 november 2015 00:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Prioriteit nummer 1 op mijn todo-list is op dit moment: "Vriend Morendo op de hoogte houden over vorderingen klacht".
Jij krijgt binnenkort een date Ceberut! Misschien slaat de vonk wel over. Once you go black, you never go back!quote:Wat doet de politie intern met uw klacht?
De klachthandelaar brengt de beklaagde politiemedewerker op de hoogte van uw klacht. Hij of zij krijgt, net als u, de kans om zijn/haar kant van het verhaal toe te lichten. Vervolgens kijkt de klachtbehandelaar of u er samen uitkomt tijdens een goed gesprek. U krijgt hiervoor dan een uitnodiging van de klachtbehandelaar. Klachten zijn voor de politie nadrukkelijk leermomenten. Uw klacht geeft ons stof tot nadenken over de manier wij als politie met burgers omgaan.
Fijn! Ik zal hem attenderen op dit topic.quote:Op zondag 29 november 2015 00:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
[..]
Jij krijgt binnenkort een date Ceberut! Misschien slaat de vonk wel over. Once you go black, you never go back!
U heeft uw politiek incorrecte punten weer binnen. Hulde! Thans bent u gekwalificeerd tot lid van Realistisch Rechts!quote:
Het maakt mij niks uit wat voor niveau jij mijn reactie vind.quote:Op zondag 29 november 2015 00:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Want je praat zoals gewoonlijk lachwekkende onzin. Beetje van dit niveau:
[..]
Het was meer een zaterdagnacht troll moment, maar dank dat u mij weer in een hokje stoptquote:Op zondag 29 november 2015 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
U heeft uw politiek incorrecte punten weer binnen. Hulde! Thans bent u gekwalificeerd tot lid van Realistisch Rechts!
Waar komt het 'zwarte volk' dan vandaan? Zwartland?quote:Op zondag 29 november 2015 00:26 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Het maakt mij niks uit wat voor niveau jij mijn reactie vind.
Ik neem die last niet mee, hun wel. Elke dag weer die zware last op hun schouders en dat dragen ze vervolgens weer over op hun kinderen. Laat zwarte kinderen opgroeien zonder zware last. Zwarten zijn inmiddels vrije burgers en hebben net zoveel rechten als ieder ander in veel landen. Moeten ze hier dan tot in de eeuwigheid mee bezig blijven en dan ook nog als zware een andere, minder zwarte persoon, aanspreken dat hij hun niet serieus neemt en zich moet schamen. Damn...get a life. Wanneer stopt hun gejank?
Ja, hokken, daar zal je wel raad mee weten.quote:Op zondag 29 november 2015 00:27 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Het was meer een zaterdagnacht troll moment, maar dank dat u mij weer in een hokje stoptWerkt altijd lekker op een aantal personen hier.
Natuurlijk wordt hij niet ontslagen, niet om dit incident in ieder geval. Verder vind ik het ook niet zo gek dat hij zijn gegevens niet geeft, dan wel zich niet identificeert. Hij komt dan met naam en toenaam op dat filmpje en daar zou hij dan privé last van kunnen krijgen. Als alternatief geeft hij de mogelijkheid om op het politiebureau langs te gaan.quote:Op zondag 29 november 2015 00:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als deze agent morgen ontslagen wordt omdat hij zijn stamnummer niet wou geven, dan beloof ik dat ik een zwarte piet=racisme UI neem.
Die post vind ik nou niet bepaald lachwekkend. Dat riekt gewoon naar racisme.quote:Want je praat zoals gewoonlijk lachwekkende onzin. Beetje van dit niveau:
[..]
Wat maakt het uit waar ze vandaan zijn gekomen, ze maken nu onderdeel uit van een land wat ze beter kennen dan waar hun voorouders een paar honderd jaar geleden vandaan kwamen? Als je ze vervolgens een ticket terug zou aanbieden, dan zouden ze echt niet terug willen...quote:Op zondag 29 november 2015 00:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waar komt het 'zwarte volk' dan vandaan? Zwartland?
Ja, echt wel... Mag je mensen niet zielig vinden, als ze zich zielig gedragen. Of had je liever dat ik ze anders zou benoemen? Er worden hier wel ergere dingen gepost...quote:Op zondag 29 november 2015 00:29 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Die post vind ik nou niet bepaald lachwekkend. Dat riekt gewoon naar racisme.
Oh, net twijfelde je nog of zijn gedrag wel voldoende was voor ontslag op staande voet, maar was je overtuigt dat hij in ieder geval gedegradeerd zou worden vanwege het incident.quote:Op zondag 29 november 2015 00:29 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt hij niet ontslagen, niet om dit incident in ieder geval. Verder vind ik het ook niet zo gek dat hij zijn gegevens niet geeft, dan wel zich niet identificeert. Hij komt dan met naam en toenaam op dat filmpje en daar zou hij dan privé last van kunnen krijgen. Als alternatief geeft hij de mogelijkheid om op het politiebureau langs te gaan.
Hij handelt nog altijd tegen de ambtsinstructie in, maar ik denk niet dat hij hier last van zal krijgen.
Die grijns had ie misschien achterwege moeten laten, maar misschien kwam dat ook door de spanningen op dat moment. Hij werd verbaal vrij hard aangepakt door die dame.
[..]
Die post vind ik nou niet bepaald lachwekkend. Dat riekt gewoon naar racisme.
Misschien moet je dan voortaan eerst nadenken voor je zo'n post vol emotie typt.quote:
Het heet dan ook geen 'racisme' meer; het is kritische antropologie, en heel rechts fok is daar cum laude op afgestudeerd.quote:Op zondag 29 november 2015 00:32 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ja, echt wel... Mag je mensen niet zielig vinden, als ze zich zielig gedragen. Of had je liever dat ik ze anders zou benoemen? Er worden hier wel ergere dingen gepost...
Alsof jij weet wat de ambtsconstructie is.quote:Op zondag 29 november 2015 00:29 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hij handelt nog altijd tegen de ambtsinstructie in, maar ik denk niet dat hij hier last van zal krijgen.
Die grijns had ie misschien achterwege moeten laten, maar misschien kwam dat ook door de spanningen op dat moment. Hij werd verbaal vrij hard aangepakt door die dame.
Post vol emotie? Wat voor beeld heb je van mij?quote:Op zondag 29 november 2015 00:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Misschien moet je dan voortaan eerst nadenken voor je zo'n post vol emotie typt.
Ambtsconstructie? Watsdat?quote:Op zondag 29 november 2015 00:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alsof jij weet wat de ambtsconstructie is.
Genoeg gelachen en gedold. Maar je hebt toch niet werkelijk een klacht ingediend hé?quote:Op zondag 29 november 2015 00:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Post vol emotie? Wat voor beeld heb je van mij?
Je bent duidelijk ontdaan over het gedrag van deze agent en roept dat hij mogelijk op staande voet ontslagen zal worden of anders minstens gedegradeerd. En niet veel later geef je toe dat hij nergens last van gaat krijgen.quote:Op zondag 29 november 2015 00:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Post vol emotie? Wat voor beeld heb je van mij?
Natuurlijk niet.quote:Op zondag 29 november 2015 00:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Genoeg gelachen en gedold. Maar je hebt toch niet werkelijk een klacht ingediend hé?
Mwah, ze maakte zichzelf vooral belachelijk. Vandaar dat ze zelfs door degenen met wie ze stond te protesteren ook weg werd getrokken.quote:Op zondag 29 november 2015 00:29 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt hij niet ontslagen, niet om dit incident in ieder geval. Verder vind ik het ook niet zo gek dat hij zijn gegevens niet geeft, dan wel zich niet identificeert. Hij komt dan met naam en toenaam op dat filmpje en daar zou hij dan privé last van kunnen krijgen. Als alternatief geeft hij de mogelijkheid om op het politiebureau langs te gaan.
Ik bedoelde ook niet dat ze een punt heeft oid. Ze was wel vrij hard in haar uitspraken, dat is het enige wat ik bedoelde te zeggen. Ik denk niet dat die agent er slapeloze nachten van zal krijgen, maar het zal wel iets met hem doen psychologisch gezien.quote:Op zondag 29 november 2015 00:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, ze maakte zichzelf vooral belachelijk. Vandaar dat ze zelfs door degenen met wie ze stond te protesteren ook weg werd getrokken.
Helemaal mee eens. Dat ze zich nu ook militair gaan kleden, gecombineerd met het feit dat ze laten zien dat ze helemaal de weg kwijt zijn en allemaal werkelijk intense haat in hun ogen hebben, doet mij vermoeden dat dit nog veel verder gaat escaleren.quote:Op zondag 29 november 2015 00:45 schreef HighLander het volgende:
Agent in kwestie heeft een bewonderenswaardige zelfbeheersing.
En inderdaad een glimlach als iemand zo compleet alle zelfcontrole verliest recht onder je neus, is wellicht nog moeilijker te onderdrukken. Ambstplichtig of niet.
Meer dan begrip, en wellicht meer dan lof voor deze man.
If anything zou er best eens gekeken mogen worden naar de onredelijke, ongefundeerde en onterechtte wijze waarop de lichtjes over de toeren zijnde dame deze man behandeld en bejegend. "verbaal aanpakt" dekt de lading immers niet echt.
Het groepje ontleent hun hele identiteit aan het verzet tegen de grote Witte man.
Als je ze dat afpakt blijft er van die identiteit niets meer over (net als de subsidie, toelages en uitkeringen ws).
Verder herhaal ik een opmerking van maanden terug..... zeker nu met de nieuwe outfit en baretjes..
Dat verzet tegen iets wat ze zelf als enige zien, begint meer en meer wat militante trekjes te krijgen.
Ik ben het er ook mee eens. In 2011 begon Quinsy met demonstreren, tussen de kinderen, tijdens de intocht. En ik zie ook een steeds radicaler element. Steeds meer verwijzingen naar de Amerikaanse apartheid en het gewelddadig verzet daarop.quote:Op zondag 29 november 2015 00:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Dat ze zich nu ook militair gaan kleden, gecombineerd met het feit dat ze laten zien dat ze helemaal de weg kwijt zijn en allemaal werkelijk intense haat in hun ogen hebben, doet mij vermoeden dat dit nog veel verder gaat escaleren.
Ze maken steeds meer mensen woedend met hun gedrag en hun eisen worden steeds meer onrealistisch. Het lijkt er op dat ze bewust uit zijn op een grote escalatie.
Triest om te zien
AIVD heeft er weer een groep bij in hun jaarlijks veiligheidsrapport als deze trend zich doorzet, wat ik helaas wel verwacht. Achja klagen en demonstreren klinkt natuurlijk beter dan maar gewoon een suf baantje nemen tussen de blanken en maar toelaten dat ze zo af en toe een racistisch grapje maken, waarvan de domme blanke 9 van de 10 niet eens aan racisme denkt, dan gaan de bellen gelijk al af bij de zwarte man/vrouw. Niet alleen zwarten, maar allerlei soorten groepen met allerlei achtergronden krijgen hier mee te maken, maar zij ebben geen Quinsy.quote:Op zondag 29 november 2015 01:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben het er ook mee eens. In 2011 begon Quinsy met demonstreren, tussen de kinderen, tijdens de intocht. En ik zie ook een steeds radicaler element. Steeds meer verwijzingen naar de Amerikaanse apartheid en het gewelddadig verzet daarop.
Deze facebookpagina: 'War no more Zwarte Piet' komt uit 2014
https://www.facebook.com/WAR-NO-MORE-ZWARTE-PIET-604136856331812/
[ afbeelding ]
(gezellige man die zwarte Sinterklaas)
Eerder dit jaar was er de 'Freedom Ride' een duidelijke verwijzing naar de Amerikaanse Freedom March. En nu dus die zwarte petjes als verwijzing naar de Black Panther Party.
[ afbeelding ]
Misschien omdat het tegenwoordig het hele(!) jaar in het nieuws is.quote:Op zondag 29 november 2015 01:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben het er ook mee eens. In 2011 begon Quinsy met demonstreren, tussen de kinderen, tijdens de intocht. En ik zie ook een steeds radicaler element. Steeds meer verwijzingen naar de Amerikaanse apartheid en het gewelddadig verzet daarop.
Dit begrijp ik niet. Hoe er tot vóór de Zwarte Piet-discussie naar mensen met een kleurtje (negers eigenlijk, de discussie gaat niet over een andere kleur dan "zwart") werd gekeken was min of meer op grond van gelijkheid, mensen, Nederlanders als iedereen met gelijke rechten en plichten etc etc.quote:Op zaterdag 28 november 2015 18:50 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Er is een omslag nodig in de wijze waarop we naar mensen met een kleurtje kijken.
Overigens zie je dat ook wel breder in de Nederlandse samenleving: dat gelul van die Black Twitter-vrouwen in de NRC, je mag het niet meer hebben over blanke mensen, gelul over institutioneel racisme, politiegeweld tegen gekleurden. Er wordt nogal ongenuanceerd over de specifieke Amerikaanse context heengewalst en gedaan of Nederland een soort mini-Amerika is. Ik kan me voorstellen dat vanwege het feit dat Engels de lingua franca is geworden, wetenschappen als sociologie nogal te maken krijgen met Engelse termen, maar alsjeblieft: pas ze op een voorzichtige manier toe. Je struikelt tegenwoordig over 'white privilege' etc.quote:Op zondag 29 november 2015 01:15 schreef luxerobots het volgende:
Het is een volkomen zinloze discussie geworden zonder uitkomst. Tegenstanders van ZP zien feitelijk dat er te weinig veranderd en ze worden steeds radicaler in hun streven om hun doel te bereiken. Maar daarmee schieten ze zichzelf in de voet. Met hun gedrag roepen ze juist racisme op in plaats dat ze het bestrijden. In plaats van minder Zwarte Pieten zie je er juist steeds meer opkomen, enkele Randsteden uitgezonderd. Bovendien blijven ook veel donkere mensen het Sinterklaasfeest leuk vinden en vinden ze de discussie rondom ZP te belachelijk voor woorden.quote:Op zondag 29 november 2015 01:19 schreef anonymoussie het volgende:
Ik vind dit zo'n ongelofelijke kutdiscussie geworden.
Het niveau, van werkelijk allerlei verschillende discussies hierover (op verschillende media), lijkt maar niet te willen te stijgen.
Allemaal verkapte 'strijd'.
![]()
![]()
Omdat men na de massale rellen van 1663 het niet meer aandurft de Katholieke sint aan te vallenquote:Op zondag 29 november 2015 07:19 schreef PP_Sound het volgende:
Begrijp nog steeds niet waarom die Bisschop met kinderen op schoot nooit een discussie is?
Negers die gebruik maken van "white privileges" (wat kan, omdat hier iedereen gelijkwaardig is) worden door de blacks weggezet als bounties of verraders. Lijkt mij geen gezonde situatie. Het laat zien dat er in de anti-hoek veel racisme is (mensen met een donkere huidskleur mogen zich niet gedragen als mensen met een lichte huidskleur), dat het streven apartheid is met de bijbehorende ontwrichting van de maatschappij, en dat jaloersie een van de achterliggende drijfveren is (succesvolle negers worden door kleurgenoten niet geaccepteerd, ook omdat het niet strookt met hun wereldbeeld van door "witten" onderdrukte zwarten*).quote:Op zondag 29 november 2015 02:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Overigens zie je dat ook wel breder in de Nederlandse samenleving: dat gelul van die Black Twitter-vrouwen in de NRC, je mag het niet meer hebben over blanke mensen, gelul over institutioneel racisme, politiegeweld tegen gekleurden. Er wordt nogal ongenuanceerd over de specifieke Amerikaanse context heengewalst en gedaan of Nederland een soort mini-Amerika is. Ik kan me voorstellen dat vanwege het feit dat Engels de lingua franca is geworden, wetenschappen als sociologie nogal te maken krijgen met Engelse termen, maar alsjeblieft: pas ze op een voorzichtige manier toe. Je struikelt tegenwoordig over 'white privilege' etc.
Het is geen bisschop (zie de populariteit van Sinterklaas bij protestanten en pagans en het bestaan van Sunderklazen, Zwarte Klazen, Klaasomes, etc) en de kinderen op schoot hoort niet bij de traditie, dat is meer iets van de kerstman.quote:Op zondag 29 november 2015 07:19 schreef PP_Sound het volgende:
Begrijp nog steeds niet waarom die Bisschop met kinderen op schoot nooit een discussie is?
Het gedrag van beide extreme groepen maakt me misselijk.quote:Op zondag 29 november 2015 06:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is een volkomen zinloze discussie geworden zonder uitkomst. Tegenstanders van ZP zien feitelijk dat er te weinig veranderd en ze worden steeds radicaler in hun streven om hun doel te bereiken. Maar daarmee schieten ze zichzelf in de voet. Met hun gedrag roepen ze juist racisme op in plaats dat ze het bestrijden. In plaats van minder Zwarte Pieten zie je er juist steeds meer opkomen, enkele Randsteden uitgezonderd. Bovendien blijven ook veel donkere mensen het Sinterklaasfeest leuk vinden en vinden ze de discussie rondom ZP te belachelijk voor woorden.
Alle nadeel hep se voordeel: Zonder dat slavernijverleden zaten deze schreeuwers nu voor hun hutje met een kommetje kava, op ontwikkelingshulp te wachten!quote:
White-privilege is iets dat bestaat, maar moet je natuurlijk in een bredere context zien. Het komt voor dat een blanke bij een sollicitatie beter beoordeeld wordt dan een gekleurd persoon, ook als beiden dezelfde kwalificaties hebben. Er zijn echter ook situaties waarbij dat niet zo is.quote:Op zondag 29 november 2015 02:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Overigens zie je dat ook wel breder in de Nederlandse samenleving: dat gelul van die Black Twitter-vrouwen in de NRC, je mag het niet meer hebben over blanke mensen, gelul over institutioneel racisme, politiegeweld tegen gekleurden. Er wordt nogal ongenuanceerd over de specifieke Amerikaanse context heengewalst en gedaan of Nederland een soort mini-Amerika is. Ik kan me voorstellen dat vanwege het feit dat Engels de lingua franca is geworden, wetenschappen als sociologie nogal te maken krijgen met Engelse termen, maar alsjeblieft: pas ze op een voorzichtige manier toe. Je struikelt tegenwoordig over 'white privilege' etc.
Het ergste is dat een kinderfeestje misbruikt wordt om onderlinge onvrede op agressieve wijze naar elkaar te uiten. We mogen ons terecht de ogen uit ons kop schamen dat het Nederlandse volk zich ontwikkeld heeft tot dit niveau.quote:Op zondag 29 november 2015 08:55 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Het gedrag van beide extreme groepen maakt me misselijk.
Docu's die alleen maar anti òf pro zijn.
Alhoewel er soms een zinnige kreet te horen is, overheerst het lage niveau de discussies overal waar het bereik niet boven de onderkant van mijn schoen lijkt uit te stijgen.![]()
Het is heel erg wij blanken, nee wij zwarten.
Als ik ergens een hekel aan heb...
Het is fokking 2015.
Get a fokking life allemaal.
De meeste kinderen in NL hebben het sowieso vrij goed, met of zonder de 5-december poppenkast.
Het Nederlandse volk?quote:Op zondag 29 november 2015 13:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het ergste is dat een kinderfeestje misbruikt wordt om onderlinge onvrede op agressieve wijze naar elkaar te uiten. We mogen ons terecht de ogen uit ons kop schamen dat het Nederlandse volk zich ontwikkeld heeft tot dit niveau.
Precies.quote:Op zondag 29 november 2015 09:09 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Alle nadeel hep se voordeel: Zonder dat slavernijverleden zaten deze schreeuwers nu voor hun hutje met een kommetje kava, op ontwikkelingshulp te wachten!
De mensen die hier uberhaupt over nadenken mogen zich terecht de ogen uit de kop schamen. De rest van de NL-ers interesseert het geen ruk, houdt van het kinderfeest en onze traditie en schaamt zich voor hun mede-nlers, waaronder ikquote:Op zondag 29 november 2015 13:08 schreef Toefjes het volgende:
Het ergste is dat een kinderfeestje misbruikt wordt om onderlinge onvrede op agressieve wijze naar elkaar te uiten. We mogen ons terecht de ogen uit ons kop schamen dat het Nederlandse volk zich ontwikkeld heeft tot dit niveau.
Er zijn ook talloze, blanke, autochtone academici in Nederland die onder hun niveau werken, dus dat is niet vreemd of te wijten aan afkomst.quote:Op zondag 29 november 2015 12:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een vriendin van me komt uit Litouwen. Ze heeft daar Wiskunde gestudeerd, het werk dat ze in Nederland doet is echter onder haar niveau. Het speelt natuurlijk mee dat ze met een accent spreekt en geen Nederlandse naam heeft. Ondanks dat ze nog witter/blanker is dan ik.
Dat dus.quote:In mijn ogen wordt white-privilege te vaak gebruikt als argument om je eigen falen op blanke mensen af te schuiven. Net zoals dat afgunst een rol speelt in dit hele anti-Zwarte Pieten-verhaal.
Die vriendin schuift het ook niet af op discriminatie. Dat doe ik, en ik begrijp het ook. Als je gaat solliciteren en je praat met een accent. Dan begrijp ik dat een wetgever denkt, dat is niet handig in deze organisatie.quote:Op zondag 29 november 2015 14:57 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Er zijn ook talloze, blanke, autochtone academici in Nederland die onder hun niveau werken, dus dat is niet vreemd of te wijten aan afkomst.
Dat je er zelden over hoort komt waarschijnlijk doordat die Nederlanders het niet op discriminatie kunnen afschuiven.
En welk percentage vraagt zich af wat het meest in het belang is van de kinderen?quote:Op zondag 29 november 2015 13:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het Nederlandse volk?
Ik denk dat er een heel klein groepje echt actief is tegen Zwarte Piet. Dit zijn de mensen die rechtszaken aanspannen en het land doorkruisen om te demonstreren. Guinsy Gario blijft nu meer op de achtergrond, maar is één van de aanstichters. Dan heb je rapper Kno’Ledge, de Zwarte Sinterklaas 'Patrick Mathurin ', rapper Insayno, Sunny Bergman en nog wat figuren eromheen. Als je het nieuws volgt, zie je steeds dezelfde gezichten. Ik schat in dat dit groepje zo'n 15-25 personen omvat.
Dan schat ik in dat zo'n 5% van de bevolking echt tegen Zwarte Piet is. Veel donkere Nederlanders, maar ook blanken, bijvoorbeeld leden van de Antifa. Dan heb je nog zo'n 10% die een aanpassing prima vindt, maar het ook niet echt belangrijk vindt. Vervolgens heb je zo'n 85% die het feest het liefst houdt zoals het is.
Voor de kinderen hoeft Zwarte Piet niet te veranderen, zij zijn gewend aan een zwarte Zwarte Piet (zonder enige andere bijkomende interpretatie) waarmee die 85% die geen verandering willen derhalve het meest in het belang van de kinderen denken.quote:Op zondag 29 november 2015 15:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En welk percentage vraagt zich af wat het meest in het belang is van de kinderen?
50% maakt het geen reet uit, 35% wil het feest liefst houden zoals het is.quote:Op zondag 29 november 2015 13:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het Nederlandse volk?
Ik denk dat er een heel klein groepje echt actief is tegen Zwarte Piet. Dit zijn de mensen die rechtszaken aanspannen en het land doorkruisen om te demonstreren. Guinsy Gario blijft nu meer op de achtergrond, maar is één van de aanstichters. Dan heb je rapper Kno’Ledge, de Zwarte Sinterklaas 'Patrick Mathurin ', rapper Insayno, Sunny Bergman en nog wat figuren eromheen. Als je het nieuws volgt, zie je steeds dezelfde gezichten. Ik schat in dat dit groepje zo'n 15-25 personen omvat.
Dan schat ik in dat zo'n 5% van de bevolking echt tegen Zwarte Piet is. Veel donkere Nederlanders, maar ook blanken, bijvoorbeeld leden van de Antifa. Dan heb je nog zo'n 10% die een aanpassing prima vindt, maar het ook niet echt belangrijk vindt. Vervolgens heb je zo'n 85% die het feest het liefst houdt zoals het is.
Alleen de rechtstreekse vertalingen zijn erger: 'wit privilege' en zo.quote:Op zondag 29 november 2015 02:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
+ dat het eindeloos lijkt.quote:Op zondag 29 november 2015 13:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Tot we het zo hebben verziekt dat het gehele Sinterklaasfeest wordt afgeblazen. Gaan we net als in Amerika alleen kerst vieren.quote:Op zondag 29 november 2015 17:40 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
+ dat het eindeloos lijkt.
Hoelang moet dit nog doorgaan...?
Je bedoeld vast en zeker "eindejaarsfeest met lampjes en versiering" want "kerst" mag je het absoluut niet noemen.quote:Op zondag 29 november 2015 18:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tot we het zo hebben verziekt dat het gehele Sinterklaasfeest wordt afgeblazen. Gaan we net als in Amerika alleen kerst vieren.
Dit vind ik niet.quote:Op zondag 29 november 2015 18:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Je bedoeld vast en zeker "eindejaarsfeest met lampjes en versiering" want "kerst" mag je het absoluut niet noemen.
Het geneuzel hier met Zwarte Piet heeft trouwens wel wat weg van de Amerikaanse "war on Christmas". Ook zo'n zinloos gebeuren van een politiek correcte enkeling die zijn neuroses op een heel volk probeert op te leggen.
Met "politiek correcte enkeling" bedoel ik niet puur een persoon maar meer een spreekwoordelijke kleine groep. Het gaat erom dat weinigen iets opdringen aan velen o.b.v. politiek correcte subjectiviteiten.quote:Op zondag 29 november 2015 18:40 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dit vind ik niet.
Quinsy heeft het woord gevoerd voor de extreme gedachtengangen van een groep. Daarbij zijn de extreme gedachtengangen van de andere groep zeker niet ongehoord gebleven.
Met daarop uitvergrote reacties uit de samenleving.
En nog meningen van BN'ers, politici en het hele mediacircus.
Kom mij niet vertellen dat deze man dit in zijn eentje heeft veroorzaakt.
Het is ook hoe mensen er zelf mee omgaan en op reageren.
Ok.quote:Op zondag 29 november 2015 19:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Met "politiek correcte enkeling" bedoel ik niet puur een persoon maar meer een spreekwoordelijke kleine groep. Het gaat erom dat weinigen iets opdringen aan velen o.b.v. politiek correcte subjectiviteiten.
Flauw slachtoffertje spelen.quote:Op zondag 29 november 2015 19:09 schreef beantherio het volgende:
[..]
Met "politiek correcte enkeling" bedoel ik niet puur een persoon maar meer een spreekwoordelijke kleine groep. Het gaat erom dat weinigen iets opdringen aan velen o.b.v. politiek correcte subjectiviteiten.
Hij is zelf hoofdagent. Kijk maar naar zijn epauletten op de schouders.quote:Op zondag 29 november 2015 17:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]Huiliehuilie
Ik hoop dat hij maandag in de kamer van de hoofdagent mag komen en hij een dik vet compliment krijgt.
Reageer eens even op wat ik zeg ipv je totale gelul.
Maar even 1 ding he voor je post en je eenzijdige kijk:
Je zet jezelf gelijk met die racistische vrouw die hier die agent uitkaffert.
Neem aan sarcasme...quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:09 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Altijd al gedacht dat die anti pieten zo racistisch zijn als wat. heb het nu met eigen oren gehoordquote:Op zaterdag 28 november 2015 20:06 schreef luxerobots het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)nten_tegen_lich.html
Het bleef nog lang gezellig tijdens de intocht van Sinterklaas.
Dat is wel de vraag in deze.quote:Op zondag 29 november 2015 19:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Flauw slachtoffertje spelen.
Als mensen van idee veranderen.. dan is dat hun keuze. Niemand dringt hen die mening op
Demonstreren bij een kinderfeest: schamen die mensen zich dan nergens voor?quote:Grimmig protest bij Zapp Sinterklaasfeest Jaarbeurs
Tientallen demonstranten hebben zondagmiddag voor de Jaarbeurs in Utrecht actie gevoerd tegen Zwarte Piet. Zij riepen leuzen als 'Nederland schaam je!' en 'Zwarte Piet is zwart verdriet'.
In de Jaarbeurs werd zaterdag en zondag het Zapp Sinterklaasfeest gehouden, waarvoor duizenden kinderen naar Utrecht waren gekomen.
De protestactie leidde bij veel ouders tot grote verontwaardiging. Zij liepen met hun kind aan de hand voorbij aan 'Weg met Zwarte Piet!' scanderende actievoerders.
Behalve wat duwen en trekken kwam het weliswaar niet tot een handgemeen, maar de sfeer was bij tijd en wijle grimmig. Sommige ouders staken hun middelvinger op naar de demonstranten.
Helaas... Jammer genoeg zijn er dit soort vogels in NL.quote:
HA! Dat wist ik niet en dat maakt het verhaal van die schreeuwerd alleen maar beter.quote:Op zondag 29 november 2015 19:41 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
Hij is zelf hoofdagent. Kijk maar naar zijn epauletten op de schouders.
Ze worden steeds zieliger en dat is op zich beter. Hoe meer zij zich voor gek zetten en dit soort acties doen, hoe minder naar dat volk geluisterd gaat worden.quote:Op zondag 29 november 2015 19:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Demonstreren bij een kinderfeest: schamen die mensen zich dan nergens voor?
Gelukkig dat de meeste mensen vrij zijn om Nederland te verlaten.quote:Op zondag 29 november 2015 20:39 schreef JubaUrbicus het volgende:
Je bent vrij om Nederland te verlaten. Dit is een oude Hollandse traditie die wij Nederlanders graag willen behouden, niet omdat we racistisch zijn (misschien heel klein beetje dan), maar gewoon omdat we di geërfd hebben van onze voorouders. Als een zwarte persoon niet tegen deze traditie kan, dan staat het hem of haar vrij om te emigreren naar een andere land zoals Zweden of waar dan ook.
Ik ben ook vrij om te roepen dat ik liever zulke mensen buiten onze grenzen heb. Ze kosten ons geld aan uitkeringen, ze maken misbruik van de verzorgingsstaat en daarna trappen ze ook nog eens op onze cultuur. Nee sorry, doe dat maar liever in Suriname of in Aruba.quote:Op zondag 29 november 2015 20:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Gelukkig dat de meeste mensen vrij zijn om Nederland te verlaten.
En ook vrij om te blijven . Vooral zo houden en niet gaan roepen naar mensen die er anders uitzien dan dat jij wenst of normaal acht dat ze maar moeten weggaan,als ze het ergens niet mee eens zijn. Dat is weer die vrijheid om te blijven inperken , dan wel vervuilen.
. Jij maakt misbruik van de vrije meningsuiting met dit soort haatzaaien.quote:Op zondag 29 november 2015 21:05 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Ik ben ook vrij om te roepen dat ik liever zulke mensen buiten onze grenzen heb. Ze kosten ons geld aan uitkeringen, ze maken misbruik van de verzorgingsstaat en daarna trappen ze ook nog eens op onze cultuur. Nee sorry, doe dat maar liever in Suriname of in Aruba.
Ik hoef die mensen daar in dat filmpje ook niet te kennen om tot een conclusie te komen.quote:Op zondag 29 november 2015 21:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
. Jij maakt misbruik van de vrije meningsuiting met dit soort haatzaaien.
Teruggaand naar donkere mensen die niet zo knufflen met ZP... je kent die mensen niet ... je trekt een vies kistje vooroordelen open. En enpassant ontzeg je mensen het recht in eigen land te wonen vanwege de huidskleur.
Meh, je kunt moeilijk ontkennen dat die mensen uit de bijlmer daar er lichtelijk gekleurd op staan. Lekker racistisch ook. En daar neem jij het voor op?quote:Op zondag 29 november 2015 21:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Teruggaand naar donkere mensen die niet zo knufflen met ZP... je kent die mensen niet ... je trekt een vies kistje vooroordelen open. En enpassant ontzeg je mensen het recht in eigen land te wonen vanwege de huidskleur.
Ieder z'n mening, maar als je zover wilt gaan om je punt te maken, ben je wel heel diep gezonken.quote:Op zondag 29 november 2015 22:15 schreef aloa het volgende:
Daar loop je dan met je kinderen![]()
[ afbeelding ]
Een mening mag iedereen hebben, maar dit gaat verder dan dat...ziekelijk gewoonquote:Op zondag 29 november 2015 22:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ieder z'n mening, maar als je zover wilt gaan om je punt te maken, ben je wel heel diep gezonken.
Gelukkig komen er steeds meer mensen achter hoe achterlijk die 'freedom riders' en 'kozp' eigenlijk zijn..
Teveel policor tuig dat dit soort demonstraties nog goedkeurt.quote:Op zondag 29 november 2015 22:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ieder z'n mening, maar als je zover wilt gaan om je punt te maken, ben je wel heel diep gezonken.
Gelukkig komen er steeds meer mensen achter hoe achterlijk die 'freedom riders' en 'kozp' eigenlijk zijn..
Die ene gast rechts op de foto is die nu verkleed als de Black panther beweging in de US? Ik zag ze ook al in een filmpjequote:Op zondag 29 november 2015 22:15 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
onze black panthersquote:Op zondag 29 november 2015 22:15 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe zit dat idd. Je mag als blanke geen zwarte mensen haten, want dat is racisme. Maar hoe werkt dat andersom...zwarte mensen die blanken haten?quote:Op zondag 29 november 2015 22:56 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Die ene gast rechts op de foto is die nu verkleed als de Black panther beweging in de US? Ik zag ze ook al in een filmpje
Dit gaat veel verder als ZP die gasten haten blanken tot op het bot. Gaat nog wel meer komen van die gasten
Je hebt gellijk.... je bent inderdaad racistisch.quote:Op zondag 29 november 2015 23:59 schreef JubaUrbicus het volgende:
Zo'n Black Panther organisatie moet je gelijk verbieden, ze zijn nog erger dan IS in hun racisme. Ik heb zelf ook een tintje voordat iemand me als racist gaat bestempelen, ik heb een hekel aan racisme zowel vanuit de blanke als de zwarte kant. Maar gadverdamme wat is een zwarte racist in Nederland niet meer dan een ondankbare hond zonder eer, je bent racistisch tegenover blanken die jouw uitkeringen en jouw verzorgingen betalen, geen eer hebben ze.
http://www.joop.nl/opinie(...)cties_op_een_selfie/quote:Zelf heb ik vaker dergelijke emotionele en agressieve reacties op sociale media voorbij zien komen in de Zwarte Piet discussie. Nooit echter was het in deze omvang en heftigheid op mij persoonlijk gericht. Na een vreedzaam verlopen protest dat - in tegenstelling tot vorig jaar in Gouda – zonder arrestaties en escalatie was verlopen maakte ik uit blijdschap een selfie met andere demonstranten en postte deze op Facebook. De foto werd gedeeld en binnen 24 uur waren er meer dan 10.000 hatelijke, racistische en dreigende reacties onder mijn selfie. Een kleine greep uit reacties die aan mij en andere betrokken burgers gericht waren:
1. Gewoon net zoals American History X met die zwarte smoel op de stoeprand (en kaportrappen). – Erwin F.
2. Kanker apen, de helft is te dom om te lezen, ze moeten dankbaar zijn dat iemand ze ooit heeft leren lezen anders waren ze nog steeds aan de ketting dit soort acherlijke dingen he wauw. – Jordi U.
3. Iedereen die tegen zwarte piet is mag zich bij mij aanmelden voor een gratis kogel door je harses. dat jullie nou problemen hebben met je eige zelfbeeld.. maar om nou een kinderfeest teverzieke.. beter VERLAAT je dit land en SNEL.' – Rick den O.
4. Jullie zijn te gast in ons land rot dan lekker op naar jullie eigen land als het je hier niet zint! Eenmaal aangekomen in Amsterdam rij direct door naar Schiphol en neem een enkeltje Afrika.
de zwarte variant op neonazi's.quote:
Jij hoeft niet te knuffelen met ZP, maar dan mogen wij dat nog wel doen.quote:Op zondag 29 november 2015 21:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hoeders van het kinderfeest.quote:Op maandag 30 november 2015 00:34 schreef Bluesdude het volgende:
Nog meer hufterig en racistisch gedrag op het internet door zogenaamde pietfans
[..]
http://www.joop.nl/opinie(...)cties_op_een_selfie/
Ik zie hufters aan beiden kanten van de discussie en het lijkt ook wel alsof dat vooral steeds uitvergroot blijft worden. En beiden partijen zien daar een bewijs van hun gelijk in of zo?quote:Op maandag 30 november 2015 00:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wie is wij ? De zp-fans ?quote:Op maandag 30 november 2015 00:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij hoeft niet te knuffelen met ZP, maar dan mogen wij dat nog wel doen.
Ach wat erg dat die kinderen hiermee geconfronteerd worden. Kijk die snoetjes!quote:Op zondag 29 november 2015 22:15 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Met wij doel ik op de doodgewone Nederlandse kindjes, ouders en grootouders, die normaal Sinterklaas willen vieren, zoals ze het al generatieslang doen.quote:Op maandag 30 november 2015 00:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wie is wij ? De zp-fans ?
De meest agressieve zp-fans misbruiken zp voor hun etnische haat. zogenaamd een knuffelallochtoon verdedigen.. jaja ...hij is niet echt
Ik ben het hier niet mee eens. De hufterigheid is vrijwel alleen maar afkomstig van het pro-pietenkamp. Een eindeloze stroom verwensingen en bedreigingen via mails en sociale media.quote:Op maandag 30 november 2015 00:40 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik zie hufters aan beiden kanten van de discussie en het lijkt ook wel alsof dat vooral steeds uitvergroot blijft worden. En beiden partijen zien daar een bewijs van hun gelijk in of zo?
Je hoeft ook niet met me eens te zijn hoorquote:Op maandag 30 november 2015 00:48 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet mee eens. De hufterigheid is vrijwel alleen maar afkomstig van het pro-pietenkamp. Een eindeloze stroom verwensingen en bedreigingen via mails en sociale media.
Mensen die voor aanpassing van piet zijn gedragen zich bijzonder waardig (een enkele geflipte dj daargelaten), zeker gezien de verschrikkelijke, racistische scheldkanonnades waar ze dagelijks mee geonfronteerd worden.
En de passieve agressie (het uitlokkertje spelen) van de tegen groep zien we gemakshalve maar over het hoofd?quote:Op maandag 30 november 2015 07:03 schreef KingRadler het volgende:
als ik de pieten discussie volg in de media zijn de pro pieten geweldadiger dan de anti pieten.
Niet alleen dat maar ook mensen die een sinterklaasfeest gaan vieren voor rotte vis uitmaken en daarna boos zijn als ze een middelvinger terug krijgen.quote:Op maandag 30 november 2015 07:21 schreef SpecialK het volgende:
Let vooral op hoe die man die (inderdaad wel begon en gewoon met zijn poten van andermans megafoon moet afblijven) vervolgens wordt omvergelopen ter intimidatie door 5 a 6 black panther uniform boys.
Heel eng hoe de groep vervolgens dat gedrag compleet vergeten is en alleen maar wijst op het gedrag van die man en dat de politie alleen maar hen halt toe riep.
Ik vraag me af of dat een psychologisch dingetje is of dat deze mensen gewoon liegen voor de zaak.
Eigenlijk moet ik deze video even downloaden voor het geval meneertje Roberson besluit dat dit even net niet een gunstig genoeg beeld schept van de beweging en het weghaalt.quote:Op maandag 30 november 2015 07:32 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Niet alleen dat maar ook mensen die een sinterklaasfeest gaan vieren voor rotte vis uitmaken en daarna boos zijn als ze een middelvinger terug krijgen.
Man man man wat een volk
Geweld?quote:Op maandag 30 november 2015 07:03 schreef KingRadler het volgende:
als ik de pieten discussie volg in de media zijn de pro pieten geweldadiger dan de anti pieten.
verbaal fysiek geweld bedoeld ik.quote:Op maandag 30 november 2015 07:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Geweld?
Bedoel je echt fysiek geweld of heb je het over dat enge verbale geweld waar mensen tegenwoordig allemaal zo van in een foetus houding van inkrimpen en van gaan janken onder de douche. "MIJN GEVOELENTJES WAT DOE JE!!"
Bedoel je bedreigingen?quote:Op maandag 30 november 2015 07:44 schreef KingRadler het volgende:
[..]
verbaal fysiek geweld bedoeld ik.
?quote:Op maandag 30 november 2015 07:44 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Verbaal fysiek geweld, die is nieuw.quote:Op maandag 30 november 2015 07:44 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Er was een zwarte man die met z'n kinderen naar dit feest ging, die kreeg op twitter de volle laag... bizar.quote:Op maandag 30 november 2015 07:32 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Niet alleen dat maar ook mensen die een sinterklaasfeest gaan vieren voor rotte vis uitmaken en daarna boos zijn als ze een middelvinger terug krijgen.
Man man man wat een volk
Racisme bedreven door de zogenaamde anti-racisten van kozp en consorten, niks nieuws.quote:Op maandag 30 november 2015 07:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er was een zwarte man die met z'n kinderen naar dit feest ging, die kreeg op twitter de volle laag... bizar.
Straks gaan ze de kinderen ook nog bedreigen.quote:Op maandag 30 november 2015 07:32 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Man man man wat een volk
mag je mensen weer untermenschen noemen?quote:Op maandag 30 november 2015 07:21 schreef SpecialK het volgende:
Let vooral op hoe die man die (inderdaad wel begon en gewoon met zijn poten van andermans megafoon moet afblijven) vervolgens wordt omvergelopen ter intimidatie door 5 a 6 black panther uniform boys.
Heel eng hoe de groep vervolgens dat gedrag compleet vergeten is en alleen maar wijst op het gedrag van die man en dat de politie alleen maar hen halt toe riep.
Ik vraag me af of dat een psychologisch dingetje is of dat deze mensen gewoon liegen voor de zaak.
Simple math.....quote:Op maandag 30 november 2015 07:03 schreef KingRadler het volgende:
Je ziet gewoon de primaire barbaarse reactie zodra de blanke man iets wil pakken waarvan zij denken dat het van hen hoort. Het apengedrag zit er gewoon nog vuistdiep ingeramd.quote:Op maandag 30 november 2015 08:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
mag je mensen weer untermenschen noemen?
Daarom is het onzinnig Zwarte Piet te veranderen. Het is alleen maar terreur en het creëren van apartheid, als er voldoende momentum is van gealarmeerde zwarten en witte slaven zal de echte aanval komen.quote:Op zondag 29 november 2015 22:56 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Die ene gast rechts op de foto is die nu verkleed als de Black panther beweging in de US? Ik zag ze ook al in een filmpje
Dit gaat veel verder als ZP die gasten haten blanken tot op het bot. Gaat nog wel meer komen van die gasten
Nog meer racistisch bizar gejank in Amsterdam en Utrecht van 't weekend. Wat is je punt? Dat jij het voor ze op neemt is gewoon om te kotsen.quote:Op maandag 30 november 2015 00:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heel vreedzaam om naar ouders te schreeuwen "schaam je!". Natuurlijk hopen ze dat dat reacties uitlokt waarover ze weer kunnen janken in hun slachtofferrol.quote:Op maandag 30 november 2015 07:21 schreef SpecialK het volgende:
Nou inderdaad, weg met het racistische gehaat genaamd zwarte piet.quote:Op maandag 30 november 2015 09:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nog meer racistisch bizar gejank in Amsterdam en Utrecht van 't weekend. Wat is je punt? Dat jij het voor ze op neemt is gewoon om te kotsen.
Een kinderfeest aangrijpen om je racistische haat te spuien over de hoofden van kinderen. Hoe laag moet je zinken?
Wie racisme ziet in dit kinderfeest is niet goed bij zijn geestquote:Op maandag 30 november 2015 11:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou inderdaad, weg met het racistische gehaat genaamd zwarte piet.
Wat ze hier uitlokken is dat mensen steeds minder sympathie voor hun zaak krijgen. Dus twee duimen voor de anti pieterssquote:Op maandag 30 november 2015 11:12 schreef Fascination het volgende:
[..]
Heel vreedzaam om naar ouders te schreeuwen "schaam je!". Natuurlijk hopen ze dat dat reacties uitlokt waarover ze weer kunnen janken in hun slachtofferrol.
Filmpje niet gezien? Ik kan dat schreeuwerig wijf nou niet bepaald waardig vinden, om nog maar te zwijgen over die wannabe black panthers die het totaalbeeld compleet maken.quote:Op maandag 30 november 2015 00:48 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik ben het hier niet mee eens. De hufterigheid is vrijwel alleen maar afkomstig van het pro-pietenkamp. Een eindeloze stroom verwensingen en bedreigingen via mails en sociale media.
Mensen die voor aanpassing van piet zijn gedragen zich bijzonder waardig (een enkele geflipte dj daargelaten), zeker gezien de verschrikkelijke, racistische scheldkanonnades waar ze dagelijks mee geonfronteerd worden.
Zal in de loop van de dag wel online komen.quote:Op maandag 30 november 2015 12:21 schreef Fascination het volgende:
Maar vandaag komt die docu "blackface" op de site van CNN te staan? Ik zie vooralsnog alleen de preview.
De anti-Zwarte Pieten uit dat filmpje zijn rijp voor een psychiatrische inrichting.quote:Op maandag 30 november 2015 11:31 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Wat ze hier uitlokken is dat mensen steeds minder sympathie voor hun zaak krijgen. Dus twee duimen voor de anti pieterss
Ben benieuwd hoe hun leven nu verder gaat op 6 december 2015 ... ...quote:Op maandag 30 november 2015 13:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De anti-Zwarte Pieten uit dat filmpje zijn rijp voor een psychiatrische inrichting.
Dan beginnen ze met de voorbereidingen van acties in 2016.quote:Op maandag 30 november 2015 14:02 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe hun leven nu verder gaat op 6 december 2015 ... ...
Jamaarjamaarjamaarjamaarjamaar dat zijn de witte!quote:Op maandag 30 november 2015 12:41 schreef Nielsch het volgende:
Deze mensen zijn zo bezig met bewust en zelfverkozen lijden onder 400 jaar racisme dat ze nooit wat van hun leven gaan maken. De Ieren zijn dankzij de Britten ook honderden jaren tweederangs burgers geweest in eigen land maar zie je ook niet zo tekeer gaan. Die gaan gewoon verder met hun leven.
Dan heb ik alsnog nieuws voor ze. ZP blijft.quote:Op maandag 30 november 2015 14:48 schreef Ryan3 het volgende:
Linkje naar CNN filmpje dat pas gemaakt is en waar al wat ophef over bestaat. Zwarte Piet wordt hierin als blackface geportretteerd, naar het schijnt. Zelf nog niet gezien dus.
http://edition.cnn.com/specials/videos/digital-shorts
Gezien nu: toch komt de conclusie van de filmmaker een beetje uit de lucht vallen imho. Zwarte Piet moet veranderen, en dat is dan een zaak van de "wereld". Enigszins begrijp ik nu wel beter dat dit voor donkere mensen een thymotische strijd is, die ze ook niet zullen opgeven.
http://edition.cnn.com/specials/videos/digital-shortsquote:Op maandag 30 november 2015 12:21 schreef Fascination het volgende:
Maar vandaag komt die docu "blackface" op de site van CNN te staan? Ik zie vooralsnog alleen de preview.
Die trailer...quote:Op maandag 30 november 2015 12:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zal in de loop van de dag wel online komen.
En dan vanavond bij Humberto Tan....
http://www.nu.nl/media/41(...)et-documentaire.html
Als jij je niet kunt aanpassen aan onze moderne cultuur, dan ga je toch weg? Dit land is jullie zat.quote:Op maandag 30 november 2015 15:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan heb ik alsnog nieuws voor ze. ZP blijft.
![]()
![]()
![]()
![]()
En dat mag niks uitmaken zolang ze het binnen hun grenzen houden toch?quote:Op maandag 30 november 2015 15:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Die trailer...
''How much of this is commercial?
100%, hahaha, of course it's about selling.''
Amerikanen die andermans cultuur uitlachen, in Amerika draait alles om geld. Alles.
Ze kiezen gewoon de invalshoek van slavernij. Het gaat niet om de ontstaansgeschiedenis, het feit dat dit soort vieringen veel ouder zijn dan slavernij. Dat het schminken van je gezicht in heel Europa voorkomt, zelfs in Iran.
Zwarte Piet lijkt op hoe ze in de VS tijdens de apartheid een neger zagen en dan moet het hier ook wel heel slecht zijn. Amerikanen kunnen een andere cultuur gewoon niet begrijpen. Ze kunnen het niet, alles verdwijnt via hun eigen perceptie in een mal.
Je mag een ander niet begrijpen, als je het binnen je eigen grenzen houdt? Ik vind het behoorlijk dom van een gerespecteerde omroep als CNN.quote:Op maandag 30 november 2015 15:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dat mag niks uitmaken zolang ze het binnen hun grenzen houden toch?
Dacht altijd dat een talkshowhost neutraal moest blijven in een discussie en zijn/haar gasten.quote:Op maandag 30 november 2015 12:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zal in de loop van de dag wel online komen.
En dan vanavond bij Humberto Tan....
http://www.nu.nl/media/41(...)et-documentaire.html
Hoe gaan zij dan om met die groep mensen?quote:Op maandag 30 november 2015 15:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je mag een ander niet begrijpen, als je het binnen je eigen grenzen houdt? Ik vind het behoorlijk dom van een gerespecteerde omroep als CNN.
Het blijft trouwens niet binnen hun grenzen, de boodschap van de documentaire is dat Zwarte Piet moet veranderen. De Amerikanen leggen hun wil op.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)rte-piet-naar-schoolquote:Ouders die het oneens zijn met het verbod op zwarte piet op basisscholen in Utrecht, komen in actie. Op advies van de VVD gaan ze vrijdag als piet verkleed naar school.
Het bijzondere idee van de boze ouders kan op steun rekenen van VVD-raadslid Queeny Rajkowski (Onderwijs). Volgens haar heeft de lokale politiek eigenlijk geen rol in het bepalen van de inhoud van het lesprogramma op basisscholen in Utrecht, maar kreeg ze veel belletjes van bezorgde ouders. Die vinden het jammer dat zwarte piet van school verdwijnt, zegt Rajkowski tegen RTL Nieuws. "Ik heb hen geadviseerd om zich op de school van hun kind te laten horen. Dus niet mij bellen, maar ga bijvoorbeeld als piet naar school."
Rajkowski zegt te weten dat in ieder geval een aantal moeders in Zuilen vrijdag als zwarte piet naar school gaat. Aantallen kent ze niet. "Maar ik weet dat de discussie speelt. Utrecht loopt voorop in de discussie dat zwarte piet vervangen moet worden, maar dat maakt ook bij de voorstanders heftige reacties los."
Radicaal en zonder overleg
Ze zegt het jammer te vinden dat Stichting SPO Utrecht, verantwoordelijk voor 32 openbare basisscholen in de gemeente, radicaal en zonder overleg besloten heeft zwarte piet te schrappen. "Zo'n maatschappelijke discussie moet volgens mij ook worden gevoerd met ouders. Die zijn boos over de manier waarop het is gegaan. In Utrecht heeft iedereen zijn mond vol van burgerparticipatie, maar kennelijk alleen wanneer het zo uitkomt."
Rajkowski kreeg vanochtend in het AD bijval van PvdA en D66, de grootste partij in Utrecht. Ook die partijen hebben moeite met de 'eenzijdige beslissing' van SPO.
Aquote:Op maandag 30 november 2015 15:37 schreef Jaroon het volgende:
Wat betekent een kapoentje?
A) gecastreerde haan
B) schurk
C) lieveheersbeestje
D) kwajongen
Alle 4 de antwoorden schijnen juist te zijn.....!quote:Op maandag 30 november 2015 15:40 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
A
Daar ben ik meermaals opgewezen
Ohquote:Op maandag 30 november 2015 15:40 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Alle 4 de antwoorden schijnen juist te zijn.....!
Braboneger.quote:Op maandag 30 november 2015 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er ook nog mensen die er trots op zijn dat ze zwart zijn of kampen die standaard met een Calimero-complex?
Inderdaad maar wat rijmt op schoentje?quote:Op maandag 30 november 2015 15:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Oh
En geen is erg logisch voor het bekende liedje, tijd voor aanpassing!!
Die zijn er. O.a. in mijn familie. Die vinden dat anti zwarte piet gedoe ook totaal belachelijk.quote:Op maandag 30 november 2015 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er ook nog mensen die er trots op zijn dat ze zwart zijn of kampen die standaard met een Calimero-complex?
Zoentje. Sinterklazoentje wordt het dan dus.quote:Op maandag 30 november 2015 15:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Inderdaad maar wat rijmt op schoentje?
Dan wordt het dat dan toch?quote:Op maandag 30 november 2015 15:51 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zoentje. Sinterklazoentje wordt het dan dus.
Of klompje. Sandaaltje. Het maakt allemaal niets meer uit tegenwoordig.quote:Op maandag 30 november 2015 15:53 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan wordt het dat dan toch?
Denk dat kapoentje wel daarvan af komt trouwens, het zou je moeten rijmen op schoentje toch?
En dan mag of kan je het wel vertalen maar het slaat op niks net zo als met vele rijmen toch?
Kinderen vinden het vaak bijzonder leuk. Zelfs in Afrika. Om dat nu allemaal aan te passen aan wat zure figuren die er verder geen last van hebben......quote:Op maandag 30 november 2015 15:56 schreef john2406 het volgende:
Mij maakt het sowieso niks meer uit, zal wel niet lang meer duren denk ik.
Van mij als Piet niet meer in huidige vorm is, mogen ze van mij sinterklaas of kapoentje of wat dan ook, ook afschaffen.
Van die klap zal de economie ook nog wel bekomen denk ik?
Ik ben wel trots op dat ik genetisch sterkere genen heb en haast geen kans heb op huidkanker. Gaan jullie maar lekker zonnen om bruin te worden, succes met je huidjequote:Op maandag 30 november 2015 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
In mijn kistje dan kan ik er toch niks meer mee of wel?quote:Op maandag 30 november 2015 15:57 schreef Jaroon het volgende:
Of Sinterklaas racistje.....stop wat in mijn kistje
Zeker wel. Maar die hebben nog geen echte lobby op kunnen zetten. Naar ik hoorde wil men dat samen doen met kabouters maar zijn er nog wat onenigheden.quote:Op maandag 30 november 2015 16:00 schreef john2406 het volgende:
Zouden de kleine mensen met het kerstfeest, Elfen, zich niet zo voelen?
In MIJN kistje!quote:Op maandag 30 november 2015 16:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
In mijn kistje dan kan ik er toch niks meer mee of wel?
En ben je ook gekwetst door zwarte piet?quote:Op maandag 30 november 2015 16:02 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ik ben wel trots op dat ik genetisch sterkere genen heb en haast geen kans heb op huidkanker. Gaan jullie maar lekker zonnen om bruin te worden, succes met je huidje
Zwarte piet met blauwe ogen of welke dan ook maar beslist geen bruine ogen toch?quote:Op maandag 30 november 2015 16:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En ben je ook gekwetst door zwarte piet?
Kleur ogen maakt mij niets uit..quote:Op maandag 30 november 2015 16:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zwarte piet met blauwe ogen of welke dan ook maar beslist geen bruine ogen toch?
Niet perse, maar het is prachtig om te zien dat de domme Nederlander zich niet aan kan passen aan een moderne cultuur. Janken om dat ouderwetse christenhondelijke pedofestijn en dan zelf janken dat anderen zich aan moeten passen aan den moderne tijd.quote:Op maandag 30 november 2015 16:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En ben je ook gekwetst door zwarte piet?
Queenyquote:Op maandag 30 november 2015 15:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)rte-piet-naar-school
Moderne cultuur? Je bedoelt de cultuur de een paar mensen die moeite met eigen huidskleur hebben proberen er doorheen te persen? Voor de rest lijk je mij een enorme aanwinst.quote:Op maandag 30 november 2015 16:11 schreef Joezi het volgende:
[..]
Niet perse, maar het is prachtig om te zien dat de domme Nederlander zich niet aan kan passen aan een moderne cultuur. Janken om dat ouderwetse christenhondelijke pedofestijn en dan zelf janken dat anderen zich aan moeten passen aan den moderne tijd.
1 ding he: 85% van NL vindt ZP prima. Ik denk niet dat 85% daarom zomaar weg gaat om hooguit 15% schreeuwers en 'geen mening' in begrepen. Denk eerder dat het andersom is. Als het je hier niet zint, trek je conclusie. Het feit dat ZP populair blijft, zet te denken dat NL een beetje die racistische schreeuwers zat zijn. 'Die witte moeten eens luisteren', 'die witte zijn racisten want ZP'... whitie helpers.. walgelijk. Echt.quote:Op maandag 30 november 2015 15:23 schreef Joezi het volgende:
[..]
Als jij je niet kunt aanpassen aan onze moderne cultuur, dan ga je toch weg? Dit land is jullie zat.
[ afbeelding ]
Ik zie er genoeg die het Sinterklaasfeest in huidige vorm gewoon vieren. Dit zijn natuurlijk allemaal verraders / huisnegers / blankenslaven in de ogen van de protestpieten, maar daar trekken ze zich hopelijk niets van aan.quote:Op maandag 30 november 2015 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het gaat meer over het van niets een drama maken over de rug van kinderen.quote:Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Hexxenbiest het volgende:
Wat is er mis met gekleurde pieten? Het gaat toch om het feest en niet perse ZWARTE PIET! Althans, voor de kinderen.
Plaats eens een linkje, jij hebt ja immers al gezocht, dat kun je mij besparen dan toch?quote:Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Joeri40 het volgende:
Ik heb misschien een aardige oplossing voor de zwarte pieten discussie.
Waarom niet een piet waarbij het niet om huidskleur draait, maar een piet met zwarte, bruine, lichtbruine en lichte schmink tegelijk, gewoon het roet uit de schoorsteen. Zo kan iedereen meedoen, welke huidskleur ook. Beetje gemeleerd, zoals de samenleving.
Ook heb ik ook eens het originele verhaal gehoord over het Sinterklaasfeest. Sinterklaas had een gepeste donkere jongen beschermd tegen andere "stoute" kinderen. Sinterklaas ging samen met deze jongen kado's uitdelen aan kinderen die niet discrimineerden en niet pestten en "de roe" voor kinderen die stout waren en wel discrimineerden. Zie ook het internet waar het verhaal is terug te vinden - maar je moet wel goed zoeken.
Laten we dit verhaal niet vergeten.
Ik zie graag jullie reakties.
Iedereen kan en kon al mee doen.quote:Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Joeri40 het volgende:
Ik heb misschien een aardige oplossing voor de zwarte pieten discussie.
Waarom niet een piet waarbij het niet om huidskleur draait, maar een piet met zwarte, bruine, lichtbruine en lichte schmink tegelijk, gewoon het roet uit de schoorsteen. Zo kan iedereen meedoen, welke huidskleur ook. Beetje gemeleerd, zoals de samenleving.
Ook heb ik ook eens het originele verhaal gehoord over het Sinterklaasfeest. Sinterklaas had een gepeste donkere jongen beschermd tegen andere "stoute" kinderen. Sinterklaas ging samen met deze jongen kado's uitdelen aan kinderen die niet discrimineerden en niet pestten en "de roe" voor kinderen die stout waren en wel discrimineerden. Zie ook het internet waar het verhaal is terug te vinden - maar je moet wel goed zoeken.
Hoe weet jij dat kan je in die kinderen hun hoofdje kijken?quote:Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Hexxenbiest het volgende:
Wat is er mis met gekleurde pieten? Het gaat toch om het feest en niet perse ZWARTE PIET! Althans, voor de kinderen.
Jullie misbruiken het pedofestijn om stoer te doen met racisme. Massaal een pedo verdedigen, hoe dom kun je zijnquote:Op maandag 30 november 2015 16:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Moderne cultuur? Je bedoelt de cultuur de een paar mensen die moeite met eigen huidskleur hebben proberen er doorheen te persen? Voor de rest lijk je mij een enorme aanwinst.
Wie is de pedo en kun je dat bewijzen?quote:Op maandag 30 november 2015 16:25 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jullie misbruiken het pedofestijn om stoer te doen met racisme. Massaal een pedo verdedigen, hoe dom kun je zijn
Hoe dom kun je zijn er een pedo iets van te maken. Ik denk dat jou heel veel dingen dwars zitten waar je eens serieus met iemand over moet gaan praten met een professioneel iemand.quote:Op maandag 30 november 2015 16:25 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jullie misbruiken het pedofestijn om stoer te doen met racisme. Massaal een pedo verdedigen, hoe dom kun je zijn
Maar als je echt voor het behoud van je traditie bent, moet je strijden voor de Turkse Sint met Moren als knechten, want zo was het en zo kennen jouw voorouders het. Maar dat durf je zeker niet? Waarom niet eigenlijkquote:Op maandag 30 november 2015 16:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1 ding he: 85% van NL vindt ZP prima. Ik denk niet dat 85% daarom zomaar weg gaat om hooguit 15% schreeuwers en 'geen mening' in begrepen. Denk eerder dat het andersom is. Als het je hier niet zint, trek je conclusie. Het feit dat ZP populair blijft, zet te denken dat NL een beetje die racistische schreeuwers zat zijn. 'Die witte moeten eens luisteren', 'die witte zijn racisten want ZP'... whitie helpers.. walgelijk. Echt.
'Born here' en m'n overgrootmoeders en -vaders ook.![]()
Overiges wat zie ik nu? Is dat echt je doel? ZP die Sinterklaas vermoord? Waaw.. een kinderfeest willen vernietigen. Schaam je.
We vieren het al heel lang zo met veel plezier.quote:Op maandag 30 november 2015 16:34 schreef Joezi het volgende:
[..]
Maar als je echt voor het behoud van je traditie bent, moet je strijden voor de Turkse Sint met Moren als knechten, want zo was het en zo kennen jouw voorouders het. Maar dat durf je zeker niet? Waarom niet eigenlijkWaar ben je zo bang voor?
Ik hoef niks te bewijzen, want jij kunt geen eens bewijzen dat zwarte piet zwart was, want dat was ie nietquote:Op maandag 30 november 2015 16:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie is de pedo en kun je dat bewijzen?
Was er in de jaren 80 zoveel om te doen geweest dan was er denk ik nu geen ZP meer geweest. We waren toen allemaal nog vol van de holocaust en mochten absoluut niet discrimineren. Nu in 2015 is er zoveel verandert. Al die sociale voorzieningen die minder zijn geworden, de regering die al de gelukszoekers maar toe laat en de EU. Al die dingen waar we niks aan kunnen doen. En dan willen ze ZP ook nog afpakken. Dat gaat niet gebeuren. Dan gooien de mensen de kont tegen de kribquote:Op maandag 30 november 2015 16:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat meer over het van niets een drama maken over de rug van kinderen.
Waarom überhaupt nog een sint? Tijdens de prehistorie deden ze daar immers ook niet aan.quote:Op maandag 30 november 2015 16:34 schreef Joezi het volgende:
[..]
Maar als je echt voor het behoud van je traditie bent, moet je strijden voor de Turkse Sint met Moren als knechten, want zo was het en zo kennen jouw voorouders het. Maar dat durf je zeker niet? Waarom niet eigenlijkWaar ben je zo bang voor?
Dit had men ook toen niet gepikt denk ik. Maar dat was wel een tijd om als blanke ZEER politiek correct te zijn idd. Je mocht nauwelijks kritiek hebben op gastarbeiders toen.quote:Op maandag 30 november 2015 16:37 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Was er in de jaren 80 zoveel om te doen geweest dan was er denk ik nu geen ZP meer geweest. We waren toen allemaal nog vol van de holocaust en mochten absoluut niet discrimineren. Nu in 2015 is er zoveel verandert. Al die sociale voorzieningen die minder zijn geworden, de regering die al de gelukszoekers maar toe laat en de EU. Al die dingen waar we niks aan kunnen doen. En dan willen ze ZP ook nog afpakken. Dat gaat niet gebeuren. Dan gooien de mensen de kont tegen de krib
Ik beweer niet dat hij zwart was, wel beweer ik dat hij in mijn verleden altijd zwart was, met blauwe groene en grijze ogen, zelden bruin. Staan bruine ogen niet voor de reinheid van het ras?quote:Op maandag 30 november 2015 16:36 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ik hoef niks te bewijzen, want jij kunt geen eens bewijzen dat zwarte piet zwart was, want dat was ie niet
Je kunt het blijven vieren. Nogmaals het gaat er hier om je te kunnen aanpassen aan een moderne maatschappij. Je zit toch ook niet meer elke zondag in de kerk een valse god te aanbidden?? Dus maak er wat moderns van. Verwijder de christelijke en pedofiele elementen, en verzin wat leukers dan die zwarte piet, ziet er toch niet uit joh. Er valt vast iets leuks van te maken. Je past je aan, en anders hoepel je toch op?quote:Op maandag 30 november 2015 16:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
We vieren het al heel lang zo met veel plezier.
Alweer dat pedofiele element?quote:Op maandag 30 november 2015 16:41 schreef Joezi het volgende:
[..]
Je kunt het blijven vieren. Nogmaals het gaat er hier om je te kunnen aanpassen aan een moderne maatschappij. Je zit toch ook niet meer elke zondag in de kerk een valse god te aanbidden?? Dus maak er wat moderns van. Verwijder de christelijke en pedofiele elementen, en verzin wat leukers dan die zwarte piet, ziet er toch niet uit joh. Er valt vast iets leuks van te maken. Je past je aan, en anders hoepel je toch op?
Ik vind niet dat je het hoeft aan te passen omdat ik geen rare associatie heb bij de kleur zwart. En mijn neefje en nichtje (beiden zwart Afrikaans) hebben er ook geen probleem mee en vieren het met zwarte pieten. Zij zien dit echt als zeurprobleem.quote:Op maandag 30 november 2015 16:41 schreef Joezi het volgende:
[..]
Je kunt het blijven vieren. Nogmaals het gaat er hier om je te kunnen aanpassen aan een moderne maatschappij. Je zit toch ook niet meer elke zondag in de kerk een valse god te aanbidden?? Dus maak er wat moderns van. Verwijder de christelijke en pedofiele elementen, en verzin wat leukers dan die zwarte piet, ziet er toch niet uit joh. Er valt vast iets leuks van te maken. Je past je aan, en anders hoepel je toch op?
Wel als je er een enorme toestand van gaat maken.quote:Op maandag 30 november 2015 16:42 schreef Kijkertje het volgende:
Sinterklaas is een feestje bedacht door volwassenen om kinderen angst aan te jagen. Vroeger vond me dat heel normaal. Gelukkig weten we nu beter en is er al veel veranderd. Kinderen maakt het helemaal niets uit welke kleur Zwarte Piet heeft. Wat kinderen wel uitmaakt is dat ze niet voorgelogen worden door mensen waar ze het meest op vertrouwen: hun ouders
Precies, verzin iets moderner en leukers voor de kinderen. Als je je niet aanpast blijf je in de prehistorie leven.quote:Op maandag 30 november 2015 16:38 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom überhaupt nog een sint? Tijdens de prehistorie deden ze daar immers ook niet aan.
Waarom? Volgens mij vinden kinderen het al leuk zat.quote:Op maandag 30 november 2015 16:44 schreef Joezi het volgende:
[..]
Precies, verzin iets moderner en leukers voor de kinderen.
Als de aanpassing noodzakelijk is dan komt die heus wel. Een kleine groep racisten die anderen aanpraat dat zwarte piet fout zou zijn lijkt me geen goede motivatie.quote:Als je je niet aanpast blijf je in de prehistorie leven.
quote:Op maandag 30 november 2015 16:42 schreef john2406 het volgende:
Waar of welk land heeft de oorsprong van aids?
JIJ en nog een kleine groep ziet het als moderns......quote:Op maandag 30 november 2015 16:44 schreef Joezi het volgende:
[..]
Precies, verzin iets moderner en leukers voor de kinderen. Als je je niet aanpast blijf je in de prehistorie leven.
Waarom willen al die mensen naar een prehistorie?quote:Op maandag 30 november 2015 16:44 schreef Joezi het volgende:
[..]
Precies, verzin iets moderner en leukers voor de kinderen. Als je je niet aanpast blijf je in de prehistorie leven.
Ja de meeste mensen hebben nou eenmaal moeite met veranderingen, zeker als het vastgeroeste tradities betreft waarvan ze niet eens meer weten wat de oorsprong was.quote:Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
JIJ en nog een kleine groep ziet het als moderns......
Laat het zo zijn en het zal ook wel, als daar verandering in behoord te moeten gebeuren kunnen we dat niet zelf beslissen?quote:Op maandag 30 november 2015 16:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja de meeste mensen hebben nou eenmaal moeite met veranderingen, zeker als het vastgeroeste tradities betreft waarvan ze niet eens meer weten wat de oorsprong was.
Dat is nou niet bepaald iets om trots op te zijn.
Een andere oplossing is misschien om zwarte piet te laten spelen door ons negers of door Noord Afrikanen. Dan is er geen stereotypering meer, maar blijft de traditie zoals ie hoort.quote:Op maandag 30 november 2015 16:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom? Volgens mij vinden kinderen het al leuk zat.
[..]
Als de aanpassing noodzakelijk is dan komt die heus wel. Een kleine groep racisten die anderen aanpraat dat zwarte piet fout zou zijn lijkt me geen goede motivatie.
De beste oplossing is dan ook gewoon om iedereen zelf te laten beslissen hoe ze de feestdag "inkleuren".quote:Op maandag 30 november 2015 16:59 schreef Joezi het volgende:
[..]
Een andere oplossing is misschien om zwarte piet te laten spelen door ons negers of door Noord Afrikanen. Dan is er geen stereotypering meer, maar blijft de traditie zoals ie hoort.
quote:Op maandag 30 november 2015 16:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Laat het zo zijn en het zal ook wel, als daar verandering in behoord te moeten gebeuren kunnen we dat niet zelf beslissen?
En dat doen die mensen gratis net zo als onze geschminkte pieten?quote:Op maandag 30 november 2015 16:59 schreef Joezi het volgende:
[..]
Een andere oplossing is misschien om zwarte piet te laten spelen door ons negers of door Noord Afrikanen. Dan is er geen stereotypering meer, maar blijft de traditie zoals ie hoort.
Ik heb al besloten voor mij dan he, als piet weg dan ook sint weg zo denk ik erover, ik zou mijn kinderen niet eerst het verhaaltje kunnen vertellen en moet dan achteraf iets gaan verzinnen dat deze niet die kleur heeft als welke ik hem of haar voorgehouden heb.quote:
Eh je weet dat op dit moment scholen en commerciële instellingen Sint en pieten inhuren, voor geld jaquote:Op maandag 30 november 2015 17:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dat doen die mensen gratis net zo als onze geschminkte pieten?
Teminste ik neem aan dat de meeste het gratis doen, of ruikt men hier geld?
Dus toch kadootjes en geen pedo?quote:Op maandag 30 november 2015 17:05 schreef Joezi het volgende:
[..]
Eh je weet dat op dit moment scholen en commerciële instellingen Sint en pieten inhuren, voor geld jaHet hele feestje draait om geld, massaal cadeautjes inkopen. Dit wijkt ook af van de traditie, de echte Sint gaf tenminste echt gratis kadootjes
Waarom zou je iets moeten verzinnenquote:Op maandag 30 november 2015 17:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb al besloten voor mij dan he, als piet weg dan ook sint weg zo denk ik erover, ik zou mijn kinderen niet eerst het verhaaltje kunnen vertellen en moet dan achteraf iets gaan verzinnen dat deze niet die kleur heeft als welke ik hem of haar voorgehouden heb.
De pedo wordt gespeeld door een witte man, dat jij dat een niet wat overdreven stereotype vindt?quote:Op maandag 30 november 2015 17:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus toch kadootjes en geen pedo?
Jij beweerde immers eerder pedo en niet ik.
Nog gegoogled naar oorsprong aids?
Wiki heeft er een pagina over trouwens.
Kunnen de kinderen de waarheid al onder ogen zien?quote:Op maandag 30 november 2015 17:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom zou je iets moeten verzinnenWat dacht je van de waarheid
Ik wil niks zeggen ik heb alleen gezegd google er eens op!quote:Op maandag 30 november 2015 17:10 schreef Joezi het volgende:
[..]
Wat wil je zeggen met de oorsprong van aids, vertel het eens jongen?
Gedaan, en nu? Je denkt dat Sinterklaas aids heeft?quote:Op maandag 30 november 2015 17:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik wil niks zeggen ik heb alleen gezegd google er eens op!
Kinderen begrijpen veel meer dan je denkt. En ja Sinterklaas is vooral een middenstandsfeest geworden en Kerst een vreetfestijn. Hoe jij daarmee omgaat tov van je kinderen is natuurlijk geheel aan jou. Het goede voorbeeld geven lijkt me een goed advies in deze.quote:Op maandag 30 november 2015 17:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kunnen de kinderen de waarheid al onder ogen zien?
Moet ik ze vertellen dat het alleen geldklopperij is?
Tenminste dat is in mijn ogen de waarheid!
En omdat andere kinderen eraan meedoen op school en die kinderen het daar horen moet ik ze achter stellen op anderen kinderen?
Bij zowel kerst als sinterklaas draait het om samenzijn en plezier hebben. De middenstand bied dan graag hun diensten aan om dat te faciliteren.quote:Op maandag 30 november 2015 17:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Kinderen begrijpen veel meer dan je denkt. En ja Sinterklaas is vooral een middenstandsfeest geworden en Kerst een vreetfestijn. Hoe jij daarmee omgaat tov van je kinderen is natuurlijk geheel aan jou. Het goede voorbeeld geven lijkt me een goed advies in deze.
Beide kanten (voor- en tegenstanders) maken er een drama van. Er kan een compromis gemaakt worden: niet afschaffen, wel gekleurd. Maar niemand wil toegeven.quote:Op maandag 30 november 2015 16:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat meer over het van niets een drama maken over de rug van kinderen.
Precies! Het gaat om het feest en de cadeautjes. Het maakt ze niet uit of de pieten roze zijn of blauw. Het zijn de volwassenen die moeilijk doen zogenaamd om de kinderen.quote:Op maandag 30 november 2015 16:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat kan je in die kinderen hun hoofdje kijken?
Ik kan het niet trouwens, kan best zijn dat ze zo denken, denk eerder dat het om het feest en vooral de kadootjes gaat!
Dat is dus maar de vraag of er nik mis mee is. Kinderen iets wijs maken en verwennen met veel te veel en te grote cadeaus lijkt me opvoedkundig niet juist. Jou wel?quote:Op maandag 30 november 2015 17:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij zowel kerst als sinterklaas draait het om samenzijn en plezier hebben. De middenstand bied dan graag hun diensten aan om dat te faciliteren.
En net zoals er in vele westerse landen jonge kinderen wordt wijsgemaakt dat de kerstman en zijn helpers voor alle cadeautjes zorgen, zo gebeurd dat in Nederland met Sinterklaas en zijn zware pieten.
Dat gebeurd omdat dat het feest extra leuk maakt voor die kinderen en daar is niets mis mee.
Wat lijkt jouw dan juist ze leren als je voor een duppie geboren bent wordt je nooit een kwartje, dan kunnen ze in ieder geval bij de pakken blijven zitten of niet?quote:Op maandag 30 november 2015 17:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is dus maar de vraag of er nik mis mee is. Kinderen iets wijs maken en verwennen met veel te veel en te grote cadeaus lijkt me opvoedkundig niet juist. Jou wel?
Als ik zie hoeveel lol al die kinderen er iedere keer weer in hebben, dan is de keus voor mij erg makkelijk. En daarbij behoor ik tot een overgrote meerderheid in Nederland.quote:Op maandag 30 november 2015 17:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is dus maar de vraag of er nik mis mee is. Kinderen iets wijs maken en verwennen met veel te veel en te grote cadeaus lijkt me opvoedkundig niet juist. Jou wel?
Zijn die volwassenen wel van hier, hoor of lees vooral Amerika en die welke zich erachter schalen, niet wetende dat racisme vooral in dat land plaats vind, als ik teminste die filmpjes op youtube mag geloven?quote:Op maandag 30 november 2015 17:30 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
[..]
Precies! Het gaat om het feest en de cadeautjes. Het maakt ze niet uit of de pieten roze zijn of blauw. Het zijn de volwassenen die moeilijk doen zogenaamd om de kinderen.
Je kiest gewoon de weg van de minste weerstand dus. Lekker makkelijk.quote:Op maandag 30 november 2015 17:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als ik zie hoeveel lol al die kinderen er iedere keer weer in hebben, dan is de keus voor mij erg makkelijk. En daarbij behoor ik tot een overgrote meerderheid in Nederland.
Je mag best van mening verschillen daarin, maar vier het dan gewoon niet. Ga andere niet opdringen dat ze verkeerd zijn als ze het wel vieren. En onthou tevens dat jij tot een erg kleine minderheid behoort die moeite heeft met hoe Sinterklaas gevierd wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |