Ik zie er genoeg die het Sinterklaasfeest in huidige vorm gewoon vieren. Dit zijn natuurlijk allemaal verraders / huisnegers / blankenslaven in de ogen van de protestpieten, maar daar trekken ze zich hopelijk niets van aan.quote:Op maandag 30 november 2015 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn er ook nog mensen die er trots op zijn dat ze zwart zijn of kampen die standaard met een Calimero-complex?
Het gaat meer over het van niets een drama maken over de rug van kinderen.quote:Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Hexxenbiest het volgende:
Wat is er mis met gekleurde pieten? Het gaat toch om het feest en niet perse ZWARTE PIET! Althans, voor de kinderen.
Plaats eens een linkje, jij hebt ja immers al gezocht, dat kun je mij besparen dan toch?quote:Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Joeri40 het volgende:
Ik heb misschien een aardige oplossing voor de zwarte pieten discussie.
Waarom niet een piet waarbij het niet om huidskleur draait, maar een piet met zwarte, bruine, lichtbruine en lichte schmink tegelijk, gewoon het roet uit de schoorsteen. Zo kan iedereen meedoen, welke huidskleur ook. Beetje gemeleerd, zoals de samenleving.
Ook heb ik ook eens het originele verhaal gehoord over het Sinterklaasfeest. Sinterklaas had een gepeste donkere jongen beschermd tegen andere "stoute" kinderen. Sinterklaas ging samen met deze jongen kado's uitdelen aan kinderen die niet discrimineerden en niet pestten en "de roe" voor kinderen die stout waren en wel discrimineerden. Zie ook het internet waar het verhaal is terug te vinden - maar je moet wel goed zoeken.
Laten we dit verhaal niet vergeten.
Ik zie graag jullie reakties.
Iedereen kan en kon al mee doen.quote:Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Joeri40 het volgende:
Ik heb misschien een aardige oplossing voor de zwarte pieten discussie.
Waarom niet een piet waarbij het niet om huidskleur draait, maar een piet met zwarte, bruine, lichtbruine en lichte schmink tegelijk, gewoon het roet uit de schoorsteen. Zo kan iedereen meedoen, welke huidskleur ook. Beetje gemeleerd, zoals de samenleving.
Ook heb ik ook eens het originele verhaal gehoord over het Sinterklaasfeest. Sinterklaas had een gepeste donkere jongen beschermd tegen andere "stoute" kinderen. Sinterklaas ging samen met deze jongen kado's uitdelen aan kinderen die niet discrimineerden en niet pestten en "de roe" voor kinderen die stout waren en wel discrimineerden. Zie ook het internet waar het verhaal is terug te vinden - maar je moet wel goed zoeken.
Hoe weet jij dat kan je in die kinderen hun hoofdje kijken?quote:Op maandag 30 november 2015 16:19 schreef Hexxenbiest het volgende:
Wat is er mis met gekleurde pieten? Het gaat toch om het feest en niet perse ZWARTE PIET! Althans, voor de kinderen.
Jullie misbruiken het pedofestijn om stoer te doen met racisme. Massaal een pedo verdedigen, hoe dom kun je zijnquote:Op maandag 30 november 2015 16:13 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Moderne cultuur? Je bedoelt de cultuur de een paar mensen die moeite met eigen huidskleur hebben proberen er doorheen te persen? Voor de rest lijk je mij een enorme aanwinst.
Wie is de pedo en kun je dat bewijzen?quote:Op maandag 30 november 2015 16:25 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jullie misbruiken het pedofestijn om stoer te doen met racisme. Massaal een pedo verdedigen, hoe dom kun je zijn
Hoe dom kun je zijn er een pedo iets van te maken. Ik denk dat jou heel veel dingen dwars zitten waar je eens serieus met iemand over moet gaan praten met een professioneel iemand.quote:Op maandag 30 november 2015 16:25 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jullie misbruiken het pedofestijn om stoer te doen met racisme. Massaal een pedo verdedigen, hoe dom kun je zijn
Maar als je echt voor het behoud van je traditie bent, moet je strijden voor de Turkse Sint met Moren als knechten, want zo was het en zo kennen jouw voorouders het. Maar dat durf je zeker niet? Waarom niet eigenlijkquote:Op maandag 30 november 2015 16:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
1 ding he: 85% van NL vindt ZP prima. Ik denk niet dat 85% daarom zomaar weg gaat om hooguit 15% schreeuwers en 'geen mening' in begrepen. Denk eerder dat het andersom is. Als het je hier niet zint, trek je conclusie. Het feit dat ZP populair blijft, zet te denken dat NL een beetje die racistische schreeuwers zat zijn. 'Die witte moeten eens luisteren', 'die witte zijn racisten want ZP'... whitie helpers.. walgelijk. Echt.
'Born here' en m'n overgrootmoeders en -vaders ook.![]()
Overiges wat zie ik nu? Is dat echt je doel? ZP die Sinterklaas vermoord? Waaw.. een kinderfeest willen vernietigen. Schaam je.
We vieren het al heel lang zo met veel plezier.quote:Op maandag 30 november 2015 16:34 schreef Joezi het volgende:
[..]
Maar als je echt voor het behoud van je traditie bent, moet je strijden voor de Turkse Sint met Moren als knechten, want zo was het en zo kennen jouw voorouders het. Maar dat durf je zeker niet? Waarom niet eigenlijkWaar ben je zo bang voor?
Ik hoef niks te bewijzen, want jij kunt geen eens bewijzen dat zwarte piet zwart was, want dat was ie nietquote:Op maandag 30 november 2015 16:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie is de pedo en kun je dat bewijzen?
Was er in de jaren 80 zoveel om te doen geweest dan was er denk ik nu geen ZP meer geweest. We waren toen allemaal nog vol van de holocaust en mochten absoluut niet discrimineren. Nu in 2015 is er zoveel verandert. Al die sociale voorzieningen die minder zijn geworden, de regering die al de gelukszoekers maar toe laat en de EU. Al die dingen waar we niks aan kunnen doen. En dan willen ze ZP ook nog afpakken. Dat gaat niet gebeuren. Dan gooien de mensen de kont tegen de kribquote:Op maandag 30 november 2015 16:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat meer over het van niets een drama maken over de rug van kinderen.
Waarom überhaupt nog een sint? Tijdens de prehistorie deden ze daar immers ook niet aan.quote:Op maandag 30 november 2015 16:34 schreef Joezi het volgende:
[..]
Maar als je echt voor het behoud van je traditie bent, moet je strijden voor de Turkse Sint met Moren als knechten, want zo was het en zo kennen jouw voorouders het. Maar dat durf je zeker niet? Waarom niet eigenlijkWaar ben je zo bang voor?
Dit had men ook toen niet gepikt denk ik. Maar dat was wel een tijd om als blanke ZEER politiek correct te zijn idd. Je mocht nauwelijks kritiek hebben op gastarbeiders toen.quote:Op maandag 30 november 2015 16:37 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Was er in de jaren 80 zoveel om te doen geweest dan was er denk ik nu geen ZP meer geweest. We waren toen allemaal nog vol van de holocaust en mochten absoluut niet discrimineren. Nu in 2015 is er zoveel verandert. Al die sociale voorzieningen die minder zijn geworden, de regering die al de gelukszoekers maar toe laat en de EU. Al die dingen waar we niks aan kunnen doen. En dan willen ze ZP ook nog afpakken. Dat gaat niet gebeuren. Dan gooien de mensen de kont tegen de krib
Ik beweer niet dat hij zwart was, wel beweer ik dat hij in mijn verleden altijd zwart was, met blauwe groene en grijze ogen, zelden bruin. Staan bruine ogen niet voor de reinheid van het ras?quote:Op maandag 30 november 2015 16:36 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ik hoef niks te bewijzen, want jij kunt geen eens bewijzen dat zwarte piet zwart was, want dat was ie niet
Je kunt het blijven vieren. Nogmaals het gaat er hier om je te kunnen aanpassen aan een moderne maatschappij. Je zit toch ook niet meer elke zondag in de kerk een valse god te aanbidden?? Dus maak er wat moderns van. Verwijder de christelijke en pedofiele elementen, en verzin wat leukers dan die zwarte piet, ziet er toch niet uit joh. Er valt vast iets leuks van te maken. Je past je aan, en anders hoepel je toch op?quote:Op maandag 30 november 2015 16:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
We vieren het al heel lang zo met veel plezier.
Alweer dat pedofiele element?quote:Op maandag 30 november 2015 16:41 schreef Joezi het volgende:
[..]
Je kunt het blijven vieren. Nogmaals het gaat er hier om je te kunnen aanpassen aan een moderne maatschappij. Je zit toch ook niet meer elke zondag in de kerk een valse god te aanbidden?? Dus maak er wat moderns van. Verwijder de christelijke en pedofiele elementen, en verzin wat leukers dan die zwarte piet, ziet er toch niet uit joh. Er valt vast iets leuks van te maken. Je past je aan, en anders hoepel je toch op?
Ik vind niet dat je het hoeft aan te passen omdat ik geen rare associatie heb bij de kleur zwart. En mijn neefje en nichtje (beiden zwart Afrikaans) hebben er ook geen probleem mee en vieren het met zwarte pieten. Zij zien dit echt als zeurprobleem.quote:Op maandag 30 november 2015 16:41 schreef Joezi het volgende:
[..]
Je kunt het blijven vieren. Nogmaals het gaat er hier om je te kunnen aanpassen aan een moderne maatschappij. Je zit toch ook niet meer elke zondag in de kerk een valse god te aanbidden?? Dus maak er wat moderns van. Verwijder de christelijke en pedofiele elementen, en verzin wat leukers dan die zwarte piet, ziet er toch niet uit joh. Er valt vast iets leuks van te maken. Je past je aan, en anders hoepel je toch op?
Wel als je er een enorme toestand van gaat maken.quote:Op maandag 30 november 2015 16:42 schreef Kijkertje het volgende:
Sinterklaas is een feestje bedacht door volwassenen om kinderen angst aan te jagen. Vroeger vond me dat heel normaal. Gelukkig weten we nu beter en is er al veel veranderd. Kinderen maakt het helemaal niets uit welke kleur Zwarte Piet heeft. Wat kinderen wel uitmaakt is dat ze niet voorgelogen worden door mensen waar ze het meest op vertrouwen: hun ouders
Precies, verzin iets moderner en leukers voor de kinderen. Als je je niet aanpast blijf je in de prehistorie leven.quote:Op maandag 30 november 2015 16:38 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom überhaupt nog een sint? Tijdens de prehistorie deden ze daar immers ook niet aan.
Waarom? Volgens mij vinden kinderen het al leuk zat.quote:Op maandag 30 november 2015 16:44 schreef Joezi het volgende:
[..]
Precies, verzin iets moderner en leukers voor de kinderen.
Als de aanpassing noodzakelijk is dan komt die heus wel. Een kleine groep racisten die anderen aanpraat dat zwarte piet fout zou zijn lijkt me geen goede motivatie.quote:Als je je niet aanpast blijf je in de prehistorie leven.
quote:Op maandag 30 november 2015 16:42 schreef john2406 het volgende:
Waar of welk land heeft de oorsprong van aids?
JIJ en nog een kleine groep ziet het als moderns......quote:Op maandag 30 november 2015 16:44 schreef Joezi het volgende:
[..]
Precies, verzin iets moderner en leukers voor de kinderen. Als je je niet aanpast blijf je in de prehistorie leven.
Waarom willen al die mensen naar een prehistorie?quote:Op maandag 30 november 2015 16:44 schreef Joezi het volgende:
[..]
Precies, verzin iets moderner en leukers voor de kinderen. Als je je niet aanpast blijf je in de prehistorie leven.
Ja de meeste mensen hebben nou eenmaal moeite met veranderingen, zeker als het vastgeroeste tradities betreft waarvan ze niet eens meer weten wat de oorsprong was.quote:Op maandag 30 november 2015 16:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
JIJ en nog een kleine groep ziet het als moderns......
Laat het zo zijn en het zal ook wel, als daar verandering in behoord te moeten gebeuren kunnen we dat niet zelf beslissen?quote:Op maandag 30 november 2015 16:56 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja de meeste mensen hebben nou eenmaal moeite met veranderingen, zeker als het vastgeroeste tradities betreft waarvan ze niet eens meer weten wat de oorsprong was.
Dat is nou niet bepaald iets om trots op te zijn.
Een andere oplossing is misschien om zwarte piet te laten spelen door ons negers of door Noord Afrikanen. Dan is er geen stereotypering meer, maar blijft de traditie zoals ie hoort.quote:Op maandag 30 november 2015 16:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Waarom? Volgens mij vinden kinderen het al leuk zat.
[..]
Als de aanpassing noodzakelijk is dan komt die heus wel. Een kleine groep racisten die anderen aanpraat dat zwarte piet fout zou zijn lijkt me geen goede motivatie.
De beste oplossing is dan ook gewoon om iedereen zelf te laten beslissen hoe ze de feestdag "inkleuren".quote:Op maandag 30 november 2015 16:59 schreef Joezi het volgende:
[..]
Een andere oplossing is misschien om zwarte piet te laten spelen door ons negers of door Noord Afrikanen. Dan is er geen stereotypering meer, maar blijft de traditie zoals ie hoort.
quote:Op maandag 30 november 2015 16:58 schreef john2406 het volgende:
[..]
Laat het zo zijn en het zal ook wel, als daar verandering in behoord te moeten gebeuren kunnen we dat niet zelf beslissen?
En dat doen die mensen gratis net zo als onze geschminkte pieten?quote:Op maandag 30 november 2015 16:59 schreef Joezi het volgende:
[..]
Een andere oplossing is misschien om zwarte piet te laten spelen door ons negers of door Noord Afrikanen. Dan is er geen stereotypering meer, maar blijft de traditie zoals ie hoort.
Ik heb al besloten voor mij dan he, als piet weg dan ook sint weg zo denk ik erover, ik zou mijn kinderen niet eerst het verhaaltje kunnen vertellen en moet dan achteraf iets gaan verzinnen dat deze niet die kleur heeft als welke ik hem of haar voorgehouden heb.quote:
Eh je weet dat op dit moment scholen en commerciële instellingen Sint en pieten inhuren, voor geld jaquote:Op maandag 30 november 2015 17:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dat doen die mensen gratis net zo als onze geschminkte pieten?
Teminste ik neem aan dat de meeste het gratis doen, of ruikt men hier geld?
Dus toch kadootjes en geen pedo?quote:Op maandag 30 november 2015 17:05 schreef Joezi het volgende:
[..]
Eh je weet dat op dit moment scholen en commerciële instellingen Sint en pieten inhuren, voor geld jaHet hele feestje draait om geld, massaal cadeautjes inkopen. Dit wijkt ook af van de traditie, de echte Sint gaf tenminste echt gratis kadootjes
Waarom zou je iets moeten verzinnenquote:Op maandag 30 november 2015 17:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb al besloten voor mij dan he, als piet weg dan ook sint weg zo denk ik erover, ik zou mijn kinderen niet eerst het verhaaltje kunnen vertellen en moet dan achteraf iets gaan verzinnen dat deze niet die kleur heeft als welke ik hem of haar voorgehouden heb.
De pedo wordt gespeeld door een witte man, dat jij dat een niet wat overdreven stereotype vindt?quote:Op maandag 30 november 2015 17:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus toch kadootjes en geen pedo?
Jij beweerde immers eerder pedo en niet ik.
Nog gegoogled naar oorsprong aids?
Wiki heeft er een pagina over trouwens.
Kunnen de kinderen de waarheid al onder ogen zien?quote:Op maandag 30 november 2015 17:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom zou je iets moeten verzinnenWat dacht je van de waarheid
Ik wil niks zeggen ik heb alleen gezegd google er eens op!quote:Op maandag 30 november 2015 17:10 schreef Joezi het volgende:
[..]
Wat wil je zeggen met de oorsprong van aids, vertel het eens jongen?
Gedaan, en nu? Je denkt dat Sinterklaas aids heeft?quote:Op maandag 30 november 2015 17:13 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik wil niks zeggen ik heb alleen gezegd google er eens op!
Kinderen begrijpen veel meer dan je denkt. En ja Sinterklaas is vooral een middenstandsfeest geworden en Kerst een vreetfestijn. Hoe jij daarmee omgaat tov van je kinderen is natuurlijk geheel aan jou. Het goede voorbeeld geven lijkt me een goed advies in deze.quote:Op maandag 30 november 2015 17:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kunnen de kinderen de waarheid al onder ogen zien?
Moet ik ze vertellen dat het alleen geldklopperij is?
Tenminste dat is in mijn ogen de waarheid!
En omdat andere kinderen eraan meedoen op school en die kinderen het daar horen moet ik ze achter stellen op anderen kinderen?
Bij zowel kerst als sinterklaas draait het om samenzijn en plezier hebben. De middenstand bied dan graag hun diensten aan om dat te faciliteren.quote:Op maandag 30 november 2015 17:16 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Kinderen begrijpen veel meer dan je denkt. En ja Sinterklaas is vooral een middenstandsfeest geworden en Kerst een vreetfestijn. Hoe jij daarmee omgaat tov van je kinderen is natuurlijk geheel aan jou. Het goede voorbeeld geven lijkt me een goed advies in deze.
Beide kanten (voor- en tegenstanders) maken er een drama van. Er kan een compromis gemaakt worden: niet afschaffen, wel gekleurd. Maar niemand wil toegeven.quote:Op maandag 30 november 2015 16:20 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het gaat meer over het van niets een drama maken over de rug van kinderen.
Precies! Het gaat om het feest en de cadeautjes. Het maakt ze niet uit of de pieten roze zijn of blauw. Het zijn de volwassenen die moeilijk doen zogenaamd om de kinderen.quote:Op maandag 30 november 2015 16:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat kan je in die kinderen hun hoofdje kijken?
Ik kan het niet trouwens, kan best zijn dat ze zo denken, denk eerder dat het om het feest en vooral de kadootjes gaat!
Dat is dus maar de vraag of er nik mis mee is. Kinderen iets wijs maken en verwennen met veel te veel en te grote cadeaus lijkt me opvoedkundig niet juist. Jou wel?quote:Op maandag 30 november 2015 17:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij zowel kerst als sinterklaas draait het om samenzijn en plezier hebben. De middenstand bied dan graag hun diensten aan om dat te faciliteren.
En net zoals er in vele westerse landen jonge kinderen wordt wijsgemaakt dat de kerstman en zijn helpers voor alle cadeautjes zorgen, zo gebeurd dat in Nederland met Sinterklaas en zijn zware pieten.
Dat gebeurd omdat dat het feest extra leuk maakt voor die kinderen en daar is niets mis mee.
Wat lijkt jouw dan juist ze leren als je voor een duppie geboren bent wordt je nooit een kwartje, dan kunnen ze in ieder geval bij de pakken blijven zitten of niet?quote:Op maandag 30 november 2015 17:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is dus maar de vraag of er nik mis mee is. Kinderen iets wijs maken en verwennen met veel te veel en te grote cadeaus lijkt me opvoedkundig niet juist. Jou wel?
Als ik zie hoeveel lol al die kinderen er iedere keer weer in hebben, dan is de keus voor mij erg makkelijk. En daarbij behoor ik tot een overgrote meerderheid in Nederland.quote:Op maandag 30 november 2015 17:34 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is dus maar de vraag of er nik mis mee is. Kinderen iets wijs maken en verwennen met veel te veel en te grote cadeaus lijkt me opvoedkundig niet juist. Jou wel?
Zijn die volwassenen wel van hier, hoor of lees vooral Amerika en die welke zich erachter schalen, niet wetende dat racisme vooral in dat land plaats vind, als ik teminste die filmpjes op youtube mag geloven?quote:Op maandag 30 november 2015 17:30 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
[..]
Precies! Het gaat om het feest en de cadeautjes. Het maakt ze niet uit of de pieten roze zijn of blauw. Het zijn de volwassenen die moeilijk doen zogenaamd om de kinderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |