abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157898822
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:08 schreef Toefjes het volgende:
Het ergste is dat een kinderfeestje misbruikt wordt om onderlinge onvrede op agressieve wijze naar elkaar te uiten. We mogen ons terecht de ogen uit ons kop schamen dat het Nederlandse volk zich ontwikkeld heeft tot dit niveau.
De mensen die hier uberhaupt over nadenken mogen zich terecht de ogen uit de kop schamen. De rest van de NL-ers interesseert het geen ruk, houdt van het kinderfeest en onze traditie en schaamt zich voor hun mede-nlers, waaronder ik
Ik erger me aan de propaganda, beeldvorming en dat er internationaal over gepraat wordt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 november 2015 @ 14:57:14 #127
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_157899717
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 12:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een vriendin van me komt uit Litouwen. Ze heeft daar Wiskunde gestudeerd, het werk dat ze in Nederland doet is echter onder haar niveau. Het speelt natuurlijk mee dat ze met een accent spreekt en geen Nederlandse naam heeft. Ondanks dat ze nog witter/blanker is dan ik.
Er zijn ook talloze, blanke, autochtone academici in Nederland die onder hun niveau werken, dus dat is niet vreemd of te wijten aan afkomst.
Dat je er zelden over hoort komt waarschijnlijk doordat die Nederlanders het niet op discriminatie kunnen afschuiven.

quote:
In mijn ogen wordt white-privilege te vaak gebruikt als argument om je eigen falen op blanke mensen af te schuiven. Net zoals dat afgunst een rol speelt in dit hele anti-Zwarte Pieten-verhaal.
Dat dus.
pi_157900062
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 14:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er zijn ook talloze, blanke, autochtone academici in Nederland die onder hun niveau werken, dus dat is niet vreemd of te wijten aan afkomst.
Dat je er zelden over hoort komt waarschijnlijk doordat die Nederlanders het niet op discriminatie kunnen afschuiven.

Die vriendin schuift het ook niet af op discriminatie. Dat doe ik, en ik begrijp het ook. Als je gaat solliciteren en je praat met een accent. Dan begrijp ik dat een wetgever denkt, dat is niet handig in deze organisatie.

Neem al die Polen in de landbouw, dat is kutwerk hoor. De hele dag asperges steken, of in een donkere kelder champignons telen. Duidelijk dat ze laaggeschoold werk doen, terwijl ze zo blank als wat zijn.
pi_157900212
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het Nederlandse volk?

Ik denk dat er een heel klein groepje echt actief is tegen Zwarte Piet. Dit zijn de mensen die rechtszaken aanspannen en het land doorkruisen om te demonstreren. Guinsy Gario blijft nu meer op de achtergrond, maar is één van de aanstichters. Dan heb je rapper Kno’Ledge, de Zwarte Sinterklaas 'Patrick Mathurin ', rapper Insayno, Sunny Bergman en nog wat figuren eromheen. Als je het nieuws volgt, zie je steeds dezelfde gezichten. Ik schat in dat dit groepje zo'n 15-25 personen omvat.

Dan schat ik in dat zo'n 5% van de bevolking echt tegen Zwarte Piet is. Veel donkere Nederlanders, maar ook blanken, bijvoorbeeld leden van de Antifa. Dan heb je nog zo'n 10% die een aanpassing prima vindt, maar het ook niet echt belangrijk vindt. Vervolgens heb je zo'n 85% die het feest het liefst houdt zoals het is.
En welk percentage vraagt zich af wat het meest in het belang is van de kinderen?
pi_157901128
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

En welk percentage vraagt zich af wat het meest in het belang is van de kinderen?
Voor de kinderen hoeft Zwarte Piet niet te veranderen, zij zijn gewend aan een zwarte Zwarte Piet (zonder enige andere bijkomende interpretatie) waarmee die 85% die geen verandering willen derhalve het meest in het belang van de kinderen denken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 29 november 2015 @ 16:52:25 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157902713
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het Nederlandse volk?

Ik denk dat er een heel klein groepje echt actief is tegen Zwarte Piet. Dit zijn de mensen die rechtszaken aanspannen en het land doorkruisen om te demonstreren. Guinsy Gario blijft nu meer op de achtergrond, maar is één van de aanstichters. Dan heb je rapper Kno’Ledge, de Zwarte Sinterklaas 'Patrick Mathurin ', rapper Insayno, Sunny Bergman en nog wat figuren eromheen. Als je het nieuws volgt, zie je steeds dezelfde gezichten. Ik schat in dat dit groepje zo'n 15-25 personen omvat.

Dan schat ik in dat zo'n 5% van de bevolking echt tegen Zwarte Piet is. Veel donkere Nederlanders, maar ook blanken, bijvoorbeeld leden van de Antifa. Dan heb je nog zo'n 10% die een aanpassing prima vindt, maar het ook niet echt belangrijk vindt. Vervolgens heb je zo'n 85% die het feest het liefst houdt zoals het is.
50% maakt het geen reet uit, 35% wil het feest liefst houden zoals het is.

Kom op he, hier een standpunt over hebben :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 29 november 2015 @ 16:54:08 #132
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_157902761
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_157902924
Waarom mogen die mensen in (quasi-)uniform op straat? Dacht altijd dat dat niet mocht in het kader van historische politieke bewegingen die ooit ook in zwarte pakjes gingen marcheren.

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 02:02 schreef Morendo het volgende:

[..]

Overigens zie je dat ook wel breder in de Nederlandse samenleving: dat gelul van die Black Twitter-vrouwen in de NRC, je mag het niet meer hebben over blanke mensen, gelul over institutioneel racisme, politiegeweld tegen gekleurden. Er wordt nogal ongenuanceerd over de specifieke Amerikaanse context heengewalst en gedaan of Nederland een soort mini-Amerika is. Ik kan me voorstellen dat vanwege het feit dat Engels de lingua franca is geworden, wetenschappen als sociologie nogal te maken krijgen met Engelse termen, maar alsjeblieft: pas ze op een voorzichtige manier toe. Je struikelt tegenwoordig over 'white privilege' etc.
Alleen de rechtstreekse vertalingen zijn erger: 'wit privilege' en zo.
pi_157903983
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het ergste is dat een kinderfeestje misbruikt wordt om onderlinge onvrede op agressieve wijze naar elkaar te uiten. We mogen ons terecht de ogen uit ons kop schamen dat het Nederlandse volk zich ontwikkeld heeft tot dit niveau.
+ dat het eindeloos lijkt.
Hoelang moet dit nog doorgaan...?
  zondag 29 november 2015 @ 17:41:27 #135
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157904000
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:09 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik vind het zeker niet om te lachen. Die agent gedraagt zich totaal niet professioneel en begint te grijnzen? Ongelooflijk. Ik mag hopen dat hij maandag op het matje wordt geroepen.

Vertelt staat in de ambtsinstructie:
"De ambtenaar legitimeert zich met het legitimatiebewijs dat aan hem is verstrekt: bij optreden in uniform, op verzoek daartoe."

Zeer vervelend dat deze agent zich niet legitimeert, terwijl daar wel om gevraagd wordt, althans dat lijkt te bedoeling te zijn met het verzoek om een stamnummer.

Ik weet niet of het voldoende is voor ontslag op staande voet, maar demotie zou tot de mogelijkheden moeten behoren.
:'( Huiliehuilie

Ik hoop dat hij maandag in de kamer van de hoofdagent mag komen en hij een dik vet compliment krijgt.
Reageer eens even op wat ik zeg ipv je totale gelul.

Maar even 1 ding he voor je post en je eenzijdige kijk:
:')
Je zet jezelf gelijk met die racistische vrouw die hier die agent uitkaffert.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_157904459
quote:
3s.gif Op zondag 29 november 2015 17:40 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

+ dat het eindeloos lijkt.
Hoelang moet dit nog doorgaan...?
Tot we het zo hebben verziekt dat het gehele Sinterklaasfeest wordt afgeblazen. Gaan we net als in Amerika alleen kerst vieren.
  zondag 29 november 2015 @ 18:07:52 #137
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_157904642
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Tot we het zo hebben verziekt dat het gehele Sinterklaasfeest wordt afgeblazen. Gaan we net als in Amerika alleen kerst vieren.
Je bedoeld vast en zeker "eindejaarsfeest met lampjes en versiering" want "kerst" mag je het absoluut niet noemen. :{w

Het geneuzel hier met Zwarte Piet heeft trouwens wel wat weg van de Amerikaanse "war on Christmas". Ook zo'n zinloos gebeuren van een politiek correcte enkeling die zijn neuroses op een heel volk probeert op te leggen.
pi_157905455
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:07 schreef beantherio het volgende:

[..]

Je bedoeld vast en zeker "eindejaarsfeest met lampjes en versiering" want "kerst" mag je het absoluut niet noemen. :{w

Het geneuzel hier met Zwarte Piet heeft trouwens wel wat weg van de Amerikaanse "war on Christmas". Ook zo'n zinloos gebeuren van een politiek correcte enkeling die zijn neuroses op een heel volk probeert op te leggen.
Dit vind ik niet.
Quinsy heeft het woord gevoerd voor de extreme gedachtengangen van een groep. Daarbij zijn de extreme gedachtengangen van de andere groep zeker niet ongehoord gebleven.
Met daarop uitvergrote reacties uit de samenleving.
En nog meningen van BN'ers, politici en het hele mediacircus.
Kom mij niet vertellen dat deze man dit in zijn eentje heeft veroorzaakt.
Het is ook hoe mensen er zelf mee omgaan en op reageren.
  zondag 29 november 2015 @ 19:09:14 #139
38114 beantherio
pi_157906194
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 18:40 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Dit vind ik niet.
Quinsy heeft het woord gevoerd voor de extreme gedachtengangen van een groep. Daarbij zijn de extreme gedachtengangen van de andere groep zeker niet ongehoord gebleven.
Met daarop uitvergrote reacties uit de samenleving.
En nog meningen van BN'ers, politici en het hele mediacircus.
Kom mij niet vertellen dat deze man dit in zijn eentje heeft veroorzaakt.
Het is ook hoe mensen er zelf mee omgaan en op reageren.
Met "politiek correcte enkeling" bedoel ik niet puur een persoon maar meer een spreekwoordelijke kleine groep. Het gaat erom dat weinigen iets opdringen aan velen o.b.v. politiek correcte subjectiviteiten.
pi_157906657
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:09 schreef beantherio het volgende:

[..]

Met "politiek correcte enkeling" bedoel ik niet puur een persoon maar meer een spreekwoordelijke kleine groep. Het gaat erom dat weinigen iets opdringen aan velen o.b.v. politiek correcte subjectiviteiten.
Ok.
pi_157906929
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:09 schreef beantherio het volgende:

[..]

Flauw slachtoffertje spelen.
Als mensen van idee veranderen.. dan is dat hun keuze. Niemand dringt hen die mening op
pi_157906991
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 17:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

:'( Huiliehuilie

Ik hoop dat hij maandag in de kamer van de hoofdagent mag komen en hij een dik vet compliment krijgt.
Reageer eens even op wat ik zeg ipv je totale gelul.

Maar even 1 ding he voor je post en je eenzijdige kijk:
:')
Je zet jezelf gelijk met die racistische vrouw die hier die agent uitkaffert.
Hij is zelf hoofdagent. Kijk maar naar zijn epauletten op de schouders.
pi_157907022
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:09 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik vind het zeker niet om te lachen. Die agent gedraagt zich totaal niet professioneel en begint te grijnzen? Ongelooflijk. Ik mag hopen dat hij maandag op het matje wordt geroepen.

Vertelt staat in de ambtsinstructie:
"De ambtenaar legitimeert zich met het legitimatiebewijs dat aan hem is verstrekt: bij optreden in uniform, op verzoek daartoe."

Zeer vervelend dat deze agent zich niet legitimeert, terwijl daar wel om gevraagd wordt, althans dat lijkt te bedoeling te zijn met het verzoek om een stamnummer.

Ik weet niet of het voldoende is voor ontslag op staande voet, maar demotie zou tot de mogelijkheden moeten behoren.
Neem aan sarcasme...
  zondag 29 november 2015 @ 19:51:38 #144
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157907256
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:06 schreef luxerobots het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)nten_tegen_lich.html

Het bleef nog lang gezellig tijdens de intocht van Sinterklaas.
Altijd al gedacht dat die anti pieten zo racistisch zijn als wat. heb het nu met eigen oren gehoord :D
Op zich niet onlogisch. Je had eerst de zwarte mens en daarna pas de blanke. Dus het racisme is begonnen bij de zwarten :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_157907348
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Flauw slachtoffertje spelen.
Als mensen van idee veranderen.. dan is dat hun keuze. Niemand dringt hen die mening op
Dat is wel de vraag in deze.
Hoe zou die opgedrongen zijn?
En door wie?
  zondag 29 november 2015 @ 19:57:27 #146
38114 beantherio
pi_157907410
quote:
Grimmig protest bij Zapp Sinterklaasfeest Jaarbeurs

Tientallen demonstranten hebben zondagmiddag voor de Jaarbeurs in Utrecht actie gevoerd tegen Zwarte Piet. Zij riepen leuzen als 'Nederland schaam je!' en 'Zwarte Piet is zwart verdriet'.

In de Jaarbeurs werd zaterdag en zondag het Zapp Sinterklaasfeest gehouden, waarvoor duizenden kinderen naar Utrecht waren gekomen.

De protestactie leidde bij veel ouders tot grote verontwaardiging. Zij liepen met hun kind aan de hand voorbij aan 'Weg met Zwarte Piet!' scanderende actievoerders.

Behalve wat duwen en trekken kwam het weliswaar niet tot een handgemeen, maar de sfeer was bij tijd en wijle grimmig. Sommige ouders staken hun middelvinger op naar de demonstranten.
Demonstreren bij een kinderfeest: schamen die mensen zich dan nergens voor? :(
  zondag 29 november 2015 @ 20:20:49 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157908015
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:43 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Neem aan sarcasme...
Helaas... Jammer genoeg zijn er dit soort vogels in NL.
1947-2016
  zondag 29 november 2015 @ 20:21:28 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157908033
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:41 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Hij is zelf hoofdagent. Kijk maar naar zijn epauletten op de schouders.
HA! Dat wist ik niet en dat maakt het verhaal van die schreeuwerd alleen maar beter.
1947-2016
  zondag 29 november 2015 @ 20:23:29 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_157908087
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 19:57 schreef beantherio het volgende:

[..]

Demonstreren bij een kinderfeest: schamen die mensen zich dan nergens voor? :(
Ze worden steeds zieliger en dat is op zich beter. Hoe meer zij zich voor gek zetten en dit soort acties doen, hoe minder naar dat volk geluisterd gaat worden.
1947-2016
pi_157908604
Je bent vrij om Nederland te verlaten. Dit is een oude Hollandse traditie die wij Nederlanders graag willen behouden, niet omdat we racistisch zijn (misschien heel klein beetje dan), maar gewoon omdat we di geërfd hebben van onze voorouders. Als een zwarte persoon niet tegen deze traditie kan, dan staat het hem of haar vrij om te emigreren naar een andere land zoals Zweden of waar dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')