abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 november 2015 @ 14:32:18 #1
862 Arcee
Look closer
pi_157879707

quote:
Bunq is live. Nederlands eerste fintechbank moet zich nu gaan bewijzen

De app van de eerste zogeheten fintechbank van ons land, Bunq, is voor iedereen beschikbaar. RTL Z-verslaggever Frederieke Hegger was bij de lancering ervan.

Het is avond en het regent. Op een afgelegen kantorenterrein, in de buurt van metrostation Isolatorweg, verzamelt zich een zoekend groepje mensen. "Komen jullie ook voor het lanceringsevent van Bunq?" "Ja." Maar waar de ingang is?

Eerst langs een hek en dan zigzaggend tussen grijze verlaten gebouwen door naar een loods waar een Bunq-vlag voor de deur staat. Uit het gebouw klinkt muziek.

Biertjes en een dj

Eenmaal in de loods is het niet zo rustig meer. Een man of 200 staat biertjes te drinken. De gemiddelde leeftijd: niet ouder dan 27. Medewerkers van nieuwe bank Bunq herken je gelijk, aan hun t-shirt: I got 99 problems, but a bank ain't one.

Vanavond wordt er een nieuwe bank gelanceerd: Bunq. Een app waarmee je je vrienden kunt betalen. Je kan samen in een groepje een rekening delen, chatten, foto's versturen bij overboekingen, maar ook gewoon hele ouderwetse dingen doen, zoals geld pinnen bij de automaat. Sinds september was er een beta-versie beschikbaar voor een selecte groep mensen.

Bankvergunning na lang nadenken
De oprichter van Bunq: Ali Niknam. Enkele jaren terug stond hij nog aan het roer van webhosting bedrijf Trans-IP. Nu heeft hij, net als vele andere tech-ondernemers, zijn zinnen gezet op de financiële sector. Anders dan zijn collega-techondernemers ging hij niet alleen voor een betaaldienst, maar wilde hij officieel een bank oprichten. Dan moet je natuurlijk even langs De Nederlandsche Bank; die hem, na lang 'nadenken', ook daadwerkelijk een bankvergunning heeft gegeven. Een unicum. Overigens noemt Bunq zichzelf geen bank, maar een techbedrijf.

Joeri Bakker (25) staat midden in de drukte met collega's een biertje te drinken. Hij werkt sinds mei als front-end developer voor Bunq en vindt het allemaal heel 'cool'. Of hij ooit had gedacht dat hij bij een bank zou gaan werken? Zeker niet. Maar dat hij en zijn collega's iets 'heel anders en nieuws' hebben gebouwd staat voor hem vast. "De bankensector heeft zo lang vastgezeten, het is tijd voor verandering. Kom, de presentatie begint."

'Chatten en connecten'
De menigte verzamelt zich rond de presentatieplek. Onder harde muziek en luid applaus komt ondernemer en technerd Ali Niknam naar voren. Hij spreekt in het Engels, en neemt 'de keynote' op voor YouTube. Niknam vertelt, soms ietwat zenuwachtig maar ook uitgelaten, over de beta-periode. Naar aanleiding van commentaar van gebruikers hebben ze nog twee functies toegevoegd aan de app: chatten en 'connecten'. Is dat niet hetzelfde? Nee. Met dat laatste kan je iemand, een vriend of je dochter, toestemming geven om van jouw rekening te gaan betalen. Je kan zelf bepalen hoe lang en voor welk bedrag. De nieuwe features worden met gejuich ontvangen (al weet de helft van de zaal ongetwijfeld al dat ze in de pijplijn zaten).

Dan is het moment daar en zet Niknam, na een korte strijd met de wifi-verbinding, Bunq dan definitief live. Iedereen in Nederland kan de app downloaden. Uit de luidsprekers klinkt: "We will be victorious."

Kritiek
Ambitieus is Niknam zeker, dat mag duidelijk zijn. Bunq is pas echt een succes als het bedrijf "is uitgerold in heel Europa", vertelt hij na afloop. Hij is opgelucht. Na jaren werk, en er miljoenen van zijn geld in te hebben gestoken, is het grote lanceringsmoment dan eindelijk geweest.

Toch krijgt Niknam ook al kritiek op zijn app. Diensten zoals de pinpas (9 euro eenmalig) en geld pinnen is bij Bunq duurder dan bij andere banken.

"Ja, maar dit hoor je dus alleen van mensen die de app nog niet gebruikt hebben", is Niknam's verweer. "De tevredenheid bij de Bunq gebruikers is heel hoog, en met die kosten zitten ze niet. Bovendien gebruik je een pinpas bij ons gewoon heel anders dan bij andere banken. Daar hebben we eerder ook een blog over geschreven." Volgens Niknam is dat nog het belangrijkste punt: zodra mensen de app eenmaal geïnstalleerd hebben, zijn ze er blij mee.

Lukt het om gebruikers te krijgen?
Maar om de jonge doelgroep (in commercials zijn vooral jonge twintigers te zien) over de streep trekken, wordt wellicht nog een klus. Hoewel een enquête uit Amerika kansen schetst: 49 procent van de millennials vindt het prima om financiële diensten af te nemen bij grote techbedrijven. Onder ouderen is dat slechts 16 procent. Een overstap voor specifieke diensten is voor een jonge doelgroep dus wellicht wat sneller gemaakt.

Toch zijn ook ouderen er misschien wel voor te porren. In de hoek van de loods staan twee mannen die in niks lijken op de jonge massa. De een, journalist Jeroen Smit, doet verwoede pogingen om in het donker een goede selfie te maken, om zo het aanmelden-in-5-minuten-proces live mee te maken. De ander, voormalig RBS-bankier Jan de Ruiter, legt ondertussen aan hem uit wat Bunq zo bijzonder maakt. "Jeroen, jij hebt kinderen toch? Je kan nu dus gewoon je kind gebruik laten maken van je rekening, voor een afgebakende periode van de maand en een maximum bedrag. Het is echt een hele andere manier van zakgeld geven." Smit staakt zijn selfie-pogingen en knikt. "Je moet je gaan indenken dat iets mogelijk is, terwijl je niet wist dat het mogelijk was. Maar goed, ik had niet gedacht dat ik ooit een iPad zou gaan gebruiken, jij wel?"

quote:
Interview: Bunq-baas Ali Niknam heeft al ruim 10.000 klanten

Hij heeft al dagen niet meer geslapen, maar het is het waard. Zelfverklaard ‘technerd’ Ali Niknam werkt het klokje rond om de diensten van zijn bank, ‘de eerste van een nieuwe soort’, aan eenieder te slijten. Hij vertoont zelfs Wolf of Wall Street-achtige trekjes: ‘We spreken nu af dat jij de app ook gaat proberen he?!’
Het grote publiek maakte deze week kennis met Ali Niknam. Aan tafel bij Matthijs van Nieuwkerk zat een fris gezicht – ‘dankzij de dikke lagen make-up!’ – dat op zeer enthousiaste wijze verkondigde de stoffige bankenwereld op te schudden. Hier zat dan ook geen maatpak, maar een 33-jarige Amsterdammer getooid in enkel een zwart T-shirt, alsof we hier met de Steve Jobs van Nederland te maken hebben.

‘Ik was wel heel erg zenuwachtig, mijn handjes waren klam van het zweet’, zegt Niknam twee dagen na zijn televisiedebuut. Het is ook helemaal niks voor hem, zulke grote interviews. Met pijn en moeite had Quote vorig jaar een entrenoutje geregeld in een Jordanees café. ‘Dus toen DWDD me uitnodigde had ik ook geweigerd. Vonden ze vreemd natuurlijk. Toen ze zeiden dat er 1,5 miljoen mensen kijken, besloot ik dat het in het belang was van Bunq om aan te schuiven.’

'Server was even kiele kiele'

Het internet heeft het geweten. De servers van Quote rookten omdat eenieder meer achtergrond wilde over die jongen die volgens de kijkers vooral erg opzichtig flirtte met tafeldame Halina Reijn, en ook op het hoofdkantoor van Bunq moesten de nu 52 medewerkers een nieuwe nacht doortrekken om de aanmeldingen te verwerken. ‘Het zit nu eventjes op vier personen per minuut, maar afgelopen week was krankzinnig met zelfs periodes van 15 tot 20 man per minuut. Gisteren bereikten we al de 10.000, dit weekend waarschijnlijk 15.000’, jubelt Niknam terwijl hij constateert dat de Bunq-server weer gestabiliseerd is, die was zeker na zijn tv-optreden even ‘kiele kiele’.

Een vraag die deze week naar boven kwam drijven was of de wereld zich zorgen moest maken over de financiële toestand van Niknam. Immers, hij verkondigde en plein public ‘al zijn spaargeld’ in Bunq te hebben gestopt. ¤16,7 miljoen kostte de oprichting van de bank, geld dat Niknam grotendeels bij elkaar sprokkelde als eindbaas van webhostingbedrijf TransIP.

Quote 500 Junior

Vanwege dat succesvolle avontuur maakte Niknam vorig jaar een glorieuze entree in de Quote 500 Junior, en op dit moment bevindt hij zich in de middenmoot met een geschat vermogen van ¤13 miljoen. Dus blut zal hij niet zijn, toch? ‘Ik wil het liever niet te veel over mijn persoon hebben, zat ook het liefst met een balkje voor mijn ogen in DWDD. Maar in alle ernst: ik ben geen accountant, heb geen zicht op wat er allemaal binnen komt.’ Niknam wil ook niet zeggen of Quote zijn vermogen wellicht te laag inschat, maar tegelijkertijd moeten we weten dat een gedeelte van Bunq-investering stevig bij elkaar geleend is.

Zijn adagium is ‘ik wil geen geld verdienen met geld’, maar duidelijk is dat de man met Iraanse roots het komende jaar druk zal zijn met het verder uitbreiden van zijn Bunq-imperium. Niet fysiek – ‘we blijven enkel een online bank, ga jij nog naar een bankfiliaal dan?!’ – maar qua digitale toepassingen. ‘Er zitten al weer een boel dingen in de pijplijn op dit moment’, hint hij speels. Het zal voortborduren features als het rekening splitten en de chat & connect-functies die deze week werden geïntroduceerd. Groot voordeel: bij die updates horen lanceringsfeestjes. ‘Leuk voor de medewerkers, die hier in de gangen slapen deze week.’

Klachten bij Commissariaat voor de Media

Het aantal gebruikers van Bunq heeft tot dusver zelfs de verwachtingen van de zeer enthousiaste Niknam overtroffen – hij dacht deze week rond de 6000 te zitten. Is dat niet valse bescheidenheid? Want zoals Twitteraars opmerkten was Niknam wel erg sluw in het maken van reclame voor zijn app, zo meldt hij tegen het eind van het tv-interview plots opzichtig dat er ‘geen enkele reden is om Bunq niet te nemen’. Iets wat volgens Matthijs van Nieuwkerk ingestudeerd klonk. Was niet zo, zegt Niknam nu. ‘Ik was gewoon erg zenuwachtig, en dan moest ik plots vertellen over iets waar ik al heel lang dag in dag uit mee bezig ben. Dan word je vanzelf enthousiast. En die vragen waren ook lastig hoor!’

Toch vonden sommige kijkers dat de Reclame Code Commissie het gesprek maar eens onder de loep moet leggen. Het Commissariaat voor de Media laat Quote weten dat er inderdaad een paar klachten zijn binnengekomen, welke nu nader bestudeerd worden. Niknam maakt zich daar niet druk over. ‘Ik ben me er oprecht niet van bewust dat ik reclame heb gemaakt. Sterker nog, ik kreeg zelfs een bericht van een vriend van me die marketeer is. Hij vroeg zich af waarom ik zo passief was op tv.’

En nu?

Moet hij weer door met werken, ook al is 'ie ‘helemaal naar de klote' aangezien de slaap er een paar dagen bij is ingeschoten. Ook in het weekend buffelt Ali door – want ‘de grootste’ word je niet zo maar. ‘Maar Bunq is de eerste van een nieuwe soort banken, dus in wezen zijn we al de grootste. Ik ga dus ook geen getal plakken op het aantal klanten dat er binnen een jaar is. Weet alleen dat je bij ons binnen vijf minuten een rekening kunt openen.’

En hoe liep het nou af met Halina Reijn, vraagt de relnichterige kant van de media zich af? Niknam schiet in een harde lach. ‘Dat dit een dingetje werd. Ik realiseerde me tijdens het gesprek eerst niet wat er gebeurd was, maar goed. We zaten bij elkaar in de make-up, en hebben achteraf nog even gesproken. Maar nee, moet dit? Er is echt niets tussen mij en Halina Reijn.’

Voor meer informatie over Niknams ondernemersavonturen verwijzen we door naar dit artikel (¤) dat vorig jaar werd gepubliceerd in de Quote 500 Junior.
Website: https://www.bunq.com/nl/

Zijn er hier al mensen die zich hebben geregistreerd bij Bunq?

Het komt wel erg hipster over allemaal. Handig om een rekening te splitsen, maar daarmee beperken ze de doelgroep wel sterk. Op zich kan dat best, want als het een succes wordt in een kleine groep kan het zich gaan verspreiden. Ze willen de Whatsapp voor banken worden. Kan een succes worden, hoewel mensen erg conservatief zijn als het om bankieren gaat.

In elk geval interessant om te volgen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_157879761
Ten dode opgeschreven.
pi_157879810
Waarom zou je moeite doen om over te stappen? Administratieve rompslomp om 2 euro per jaar te besparen. Mij niet gezien. En hipsterbedrijven spreken mij niet bepaald aan behalve als het koffietentjes betreft.
pi_157879818
quote:
"Ik vond het nooit relaxed om geld terug te vragen aan vrienden. Nu stuur ik gewoon een Request met een leuke selfie. That’s it!"
_O- _O- :'( ;(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_157879840
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:41 schreef znarch het volgende:

[..]

Ik moest lachen en daar ging mijn kostbare koffie.
pi_157879870
Ok, nu even het artikel lezen.
pi_157879923
Het idee opzich is niet eens zo slecht, heb nu toch vaak zat gehad dat er bij bedragen die betaald werden door 1 iemand van een groep er een whatsappje kwam met van kunnen jullie ff E xx over maken naar rekening xxxxxxx

Maargoed, het werkt dus alleen als iedereen het ook gaat gebruiken en dat zal helaas nooit gaan gebeuren althans niet meer met mijn generatie :P
Do what you love, love what you do!
pi_157880327
Wel een succesvolle Iraniër. Ook een aparte gast: toen hem werd gevraagd naar vrouw en eventuele kids was zijn antwoord 'ik ben getrouwd met mijn werk'.
pi_157882096
Nieuwe markt voor de internetcriminelen B-) :7
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_157882120
Ik hou wel van dit soort nieuwe initiatieven. Wordt het een succes? Dan was het een gat in de markt. Zo niet? Dan heeft het hopelijk de andere spelers wakker gemaakt of tot actie gezet. En zo niet, dan was er blijkbaar geen behoefte aan.
pi_157882195
Ik speel liever niet met mijn geld
pi_157882230
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:40 schreef George_Zina het volgende:
Waarom zou je moeite doen om over te stappen? Administratieve rompslomp om 2 euro per jaar te besparen. Mij niet gezien. En hipsterbedrijven spreken mij niet bepaald aan behalve als het koffietentjes betreft.
Overstappen? Deze dienst is vooral handig voor vriendengroepen, als een ieder een Bunq accountje heeft is het vrij eenvoudig om geld naar elkaar over te maken. Dat geld kun je dan weer vrij eenvoudig uitgeven, of terugboeken naar je "echte" bankrekening.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_157882233
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:12 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Overstappen? Deze dienst is vooral handig voor vriendengroepen, als een ieder een Bunq accountje heeft is het vrij eenvoudig om geld naar elkaar over te maken.
Ja, ik zit met mijn hoofd bij het traditioneel bankieren.
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:47:42 #14
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157883753
Mooi ik wil erbij!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_157883831
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:11 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik speel liever niet met mijn geld
Bunq heeft een bankvergunning, dus het zal wel meevallen met de risico's. Die verlenen ze niet zomaar.
pi_157885032
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:52 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Bunq heeft een bankvergunning, dus het zal wel meevallen met de risico's. Die verlenen ze niet zomaar.
Ik bedoel het meer in de zin van: selfie bij het overmaken, of een "leuk" bericht erbij. Geld is imo een serieuze zaak.
pi_157885190
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:55 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Ik bedoel het meer in de zin van: selfie bij het overmaken, of een "leuk" bericht erbij. Geld is imo een serieuze zaak.
Zuurpruim. Als jij een avondje bier heb gedronken kan je toch best met een leuk bericht/ foto geld overmaken naar de vriend die de rekening betaald?
  zaterdag 28 november 2015 @ 20:31:36 #18
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_157885849
Ik zie de toegevoegde waarde niet op het gebied van geld overmaken. Dat het wat meer sociaal ingesteld is zal vast sommigen aanspreken, maar geld overmaken kan nu ook al binnen 10 seconden via een app van de ING/Rabo/SNS/whatever als je dat al eens eerder hebt gedaan naar die persoon. En dat zal best vaak het geval zijn binnen vriendengroepen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  zaterdag 28 november 2015 @ 20:47:29 #19
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157886285
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:55 schreef terrorsjaak het volgende:
Geld is imo een serieuze zaak.
Precies. Daarom zou ik het vooral weghouden bij gewetenloze bankiers die met je geld aan de haal gaan om zelf zo snel mogelijk zoveel mogelijk winst te kunnen behalen.
pi_157886804
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:31 schreef finsdefis het volgende:
Ik zie de toegevoegde waarde niet op het gebied van geld overmaken. Dat het wat meer sociaal ingesteld is zal vast sommigen aanspreken, maar geld overmaken kan nu ook al binnen 10 seconden via een app van de ING/Rabo/SNS/whatever als je dat al eens eerder hebt gedaan naar die persoon. En dat zal best vaak het geval zijn binnen vriendengroepen.
Dit inderdaad.... ik snap het ook niet... Klinkt wel tof, maar heeft volgens mij (nog) geen meerwaarde over reguliere bank(app)
pi_157888439
Veel handiger als je via je bank Online een betaalverzoek kan aanmaken. Deel die link met vrienden en zij komen in een idealomgeving oid terecht om te autoriseren. Hebben we geen speciale bank voor nodig.
Eerst denken, dan typen
pi_157893279
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:03 schreef jroz het volgende:

[..]

Zuurpruim. Als jij een avondje bier heb gedronken kan je toch best met een leuk bericht/ foto geld overmaken naar de vriend die de rekening betaald?
Kan maar dat is niet voor mij weggelegd
pi_157893289
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:47 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Precies. Daarom zou ik het vooral weghouden bij gewetenloze bankiers die met je geld aan de haal gaan om zelf zo snel mogelijk zoveel mogelijk winst te kunnen behalen.
Lekker alles cash thuis zeker :')
pi_157893324
Betalen om geld op te mogen nemen en betalen om te mogen betalen _O- _O- _O- _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_157893841
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:32 schreef Arcee het volgende:
Hij heeft al dagen niet meer geslapen, maar het is het waard.
I call bullshit on this one.

Ik heb jarenlang nachtdiensten gedraaid en vroeger in mijn wilde periode ook allerhande drugs gebruikt, maar dagen aan een stuk niet slapen en dan nog een presentatie geven waarbij je een product lanceert gaat er bij mij niet in.

Echt niet. Na een nachtdienst ben je gesloopt en blij dat je in bed ligt; na een nacht doorhalen op pep en coke ben je die 2de nacht ook gaar en de derde ben je dankbaar dat je en nog leeft en de slaap kan vatten.

Dagenlang niet geslapen is onzin. Dit heerschap zal vast in de dagen tegen die lancering aan moeilijk de slaap hebben kunnen vaten, dat geloof ik best, maar deze uitspraak van dagen niet geslapen is je reinste kolder.

En verder zoekt ie het zich maar lekker uit met zn kutbank :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157893923
Ik heb meer vertrouwen in de gevestigde orde dan dit bedrijf die niet echt bankiers zijn.
pi_157894041
Mag ik even klagen over die website van die knaker? Ja dat mag ik. Godtering wat een kutsite is dat man :r

Als ik een website bezoek dan wil ik dingen lezen en niet het idee hebben dan ik in een of ander kleurboek aan het kijken ben met her en der wat tekst :r }:|

Overigens is dit een klacht over veel meer sites. Het schijnt hip of in te zijn zulke sites. Ik heb er een grafhekel aan :r }:| :r
pi_157894268
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:31 schreef finsdefis het volgende:
Gaat in mijn omgeving vaker fout dan goed, merk zelf ook dat ik lang niet altijd op tijd betaal. Dit heeft vooral te maken met het feit dat rekeningnummers in mobiel bankieren apps lastig is (je kunt niet switchen tussen Apps). Bunq koppelt rekeningnummers aan aliassen (telefoonnummer/username).
Bovendien is het voor de ontvanger vaak lastig te zien wie van de 20/30 deelnemers wel al betaald heeft, en wie nog niet. Administratie voor een etentje/stapavond is dan vaak nog een heel gedoe.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_157894584
quote:
13s.gif Op zondag 29 november 2015 02:01 schreef Geralt het volgende:
Mag ik even klagen over die website van die knaker? Ja dat mag ik. Godtering wat een kutsite is dat man :r

Als ik een website bezoek dan wil ik dingen lezen en niet het idee hebben dan ik in een of ander kleurboek aan het kijken ben met her en der wat tekst :r }:|

Overigens is dit een klacht over veel meer sites. Het schijnt hip of in te zijn zulke sites. Ik heb er een grafhekel aan :r }:| :r
10x dit.

Tief ook op met al die hippie-fontjes zeg.
  zondag 29 november 2015 @ 11:34:04 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157896125
En als je aan het eind van de maand krap zit dan stuur je al je vrienden een sponsorrequest van een euro?

Wie niets stuurt is geen echte vriend :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157898245
Ik kan niet echt iets aan dit bedrijf vinden wat "bank" uitstraalt. Er zal best een doelgroep voor zijn hoor, en toch leuk voor deze jongen als hij een paar duizend klantjes binnen kan halen. Ik blijf wel bij de ING :)
pi_157898327
Ik had met die 17 miljoen toch wat anders gedaan dan dit voor mij zinloze concept. Gaat echt niks worden denk ik, de financiële wereld en consument is zo conservatief als wat.

Ik zag ook geen feature die ik echt mis in mijn leven, alleen wat kleine nice to haves die je na een tijde toch niet meer gebruikt.

Totslot de naam......laat maar
Even a broken clock is right twice a day.
pi_157898583
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 02:54 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Gaat in mijn omgeving vaker fout dan goed, merk zelf ook dat ik lang niet altijd op tijd betaal. Dit heeft vooral te maken met het feit dat rekeningnummers in mobiel bankieren apps lastig is (je kunt niet switchen tussen Apps). Bunq koppelt rekeningnummers aan aliassen (telefoonnummer/username).
Bovendien is het voor de ontvanger vaak lastig te zien wie van de 20/30 deelnemers wel al betaald heeft, en wie nog niet. Administratie voor een etentje/stapavond is dan vaak nog een heel gedoe.
Voor 20 tot 30 deelnemers ga je toch niet voorschieten, ongeacht van welk systeem je gebruik maakt?

En IBAN nummers zijn idd niet heel gebruikersvriendelijk, maar al mijn vrienden heb ik wel een keer iets overgemaakt en staan gewoon in de lijst van de app van mijn bank. Het is leuk bedacht en er zijn ongetwijfeld mensen die het (even) heel leuk/handig vinden, maar ik zie de meerwaarde niet zo.
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_157899661
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 14:03 schreef Joachim het volgende:

[..]

Voor 20 tot 30 deelnemers ga je toch niet voorschieten, ongeacht van welk systeem je gebruik maakt?
Vooraf betalen is net zo'n groot administratief drama. ;) Omdat je geen activiteiten oid kunt aanmaken in je mobiel bankieren.
quote:
En IBAN nummers zijn idd niet heel gebruikersvriendelijk, maar al mijn vrienden heb ik wel een keer iets overgemaakt en staan gewoon in de lijst van de app van mijn bank. Het is leuk bedacht en er zijn ongetwijfeld mensen die het (even) heel leuk/handig vinden, maar ik zie de meerwaarde niet zo.
Tja, als je vaak in wisselende samenstellingen activiteiten ontplooit is dit weldegelijk een oplossing.
Het een en ander hangt natuurlijk samen met de ontwikkeling van de userbase. Zodra genoeg personen in een omgeving gebruik maken van Bunq, haakt de rest snel aan. Het systeem is namelijk gebruiksvriendelijker.
Dit is anderzijds ook weer een zwakte.
pi_157899863
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Betalen om geld op te mogen nemen en betalen om te mogen betalen _O- _O- _O- _O-
Wat is daar raar aan? _O-
pi_157900354
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 15:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat is daar raar aan? _O-
Alles :') Dus telkens als je je boodschappen afrekent met je pinpas betaal je 8 cent extra en als je het uit de muur trekt betaal je ook één of ander bedrag extra :') Weet niet bij welke bank jij zit, maar bij mijn bank is dat gewoon allemaal gratis _O-
pi_157900505
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:18 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Alles :') Dus telkens als je je boodschappen afrekent met je pinpas betaal je 8 cent extra en als je het uit de muur trekt betaal je ook één of ander bedrag extra :') Weet niet bij welke bank jij zit, maar bij mijn bank is dat gewoon allemaal gratis _O-
Aha is dat gratis. Mijn bank schrijft elke maand een bedrag af. Ik stap over op jouw bank, hoe heet die?
pi_157900711
Wat mij nog tegenhoudt, is dat ik niemand ken die hier open voor staat. Dus dan heb je er geen bal aan
pi_157902537
quote:
9s.gif Op zondag 29 november 2015 15:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Aha is dat gratis. Mijn bank schrijft elke maand een bedrag af. Ik stap over op jouw bank, hoe heet die?
ABN Amro. En dat is een vast bedrag, geen bedrag per transactie. Ik weet vrij zeker dat ik met hun vaste bedrag goedkoper uit ben dan met de transactie kosten van deze bagger bank :')
pi_157903412
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:33 schreef _Arual_ het volgende:
Wat mij nog tegenhoudt, is dat ik niemand ken die hier open voor staat. Dus dan heb je er geen bal aan
Dat is het probleem ook, opzich zie ik er wel handigheid in.
Punt is alleen dat als het om geld gaat en automatisch iets overboeken wat niet zeg maar via de gevestigde banken apps gaat, is dat iedereen er zo huiverig voor is als de pest.

Toch zie ik dit nog wel een soort scucces worden, alleen niet binnenkort.
Do what you love, love what you do!
pi_157904859
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:45 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

ABN Amro. En dat is een vast bedrag, geen bedrag per transactie. Ik weet vrij zeker dat ik met hun vaste bedrag goedkoper uit ben dan met de transactie kosten van deze bagger bank :')
Ah je weet het nu vrij zeker.
Maar je begon met:

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Jij betaalt nu per maand 3,25 om gratis te pinnen en te betalen met plastic. En het moet goedkoper dan wat het nu is want anders vind jij het per definitie " :') " ?
Misschien wat minder energie steken in het gebruik en omschrijven van simpele emoties dmv emoticons.

En omdat jij nu gegarandeerd denkt dat ik een Bunq fanboy ben waar mijn vader wel zal werken. Neen beide is niet waar en ik ga zeker geen rekening openen/app downloaden
pi_157905570
Giro Blauw past bij jou, dat waren nog eens tijden, Inloggen met girotel. :7 Zelfs nu nog met ING.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zondag 29 november 2015 @ 22:38:03 #43
447146 rayscholten
Raymond Scholten
pi_157912021
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:18 schreef TigerXtrm het volgende:
Dus telkens als je je boodschappen afrekent met je pinpas betaal je 8 cent extra en als je het uit de muur trekt betaal je ook één of ander bedrag extra Weet niet bij welke bank jij zit, maar bij mijn bank is dat gewoon allemaal gratis
Hier in Nederland wel ja, bij veel buitenlandse banken is het normaal om na pintransactie nummer x te moeten betalen (US, Canada)
Raymond Scholten
pi_157913584
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:45 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

3,25 per maand. Oftewel ongeveer 40 pintransacties bij bunq. Ik kom zelf bij lange na niet aan 40 per maand...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_157913625
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:48 schreef danos het volgende:
Ik had met die 17 miljoen toch wat anders gedaan dan dit voor mij zinloze concept. Gaat echt niks worden denk ik, de financiële wereld en consument is zo conservatief als wat.

Ik zag ook geen feature die ik echt mis in mijn leven, alleen wat kleine nice to haves die je na een tijde toch niet meer gebruikt.

Totslot de naam......laat maar
Ach, zulk slim volk verdiend dat wel terug. En gelukkig is deze jongen veel te slim om van zijn naam afhankelijk te zijn. Dat heeft hij wel mee, zijn hersens, zodat hij niet afhankelijk is van de institutioneel discriminatoire roomblanke werkgevers. Deze man creëert zijn eigen werk. Al miljonair omdat hij de oprichter en eigenaar is van TransIP wat de grootste domein-,naam- en webhostingprovider van de Benelux is. Een voorbeeld van racisme in optima forma. Verder is hij natuurlijk vooral een techneut (afgestudeerd aan de technische universiteit) dan een economist/bankier.

[ Bericht 4% gewijzigd door George_Zina op 29-11-2015 23:54:36 ]
pi_157913770
Deze features zijn toch ook gewoon te vinden in de app van PayPal?
Misschien dat het binnen een bepaalde (sub)cultuur mensen aanspreekt maar het is alleen maar handig als welhaast iedereen Bunq gebruikt en dat is een beetje het kip en het ei verhaal.

Vond het segment binnen DWDD eigenlijk ook schaamteloos qua promotie, werkt zijn vriendin op de redactie wellicht?
  † In Memoriam † zondag 29 november 2015 @ 23:53:08 #47
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913812
Creatief initiatief, dat is op zich al toe te juichen. :Y

Maar ik heb er denk ik niet zo veel aan. Het is nou ook weer niet zo dat ik dagelijks met vrienden uitga en dan zit te sjacheren wie aan wie nog hoeveel euro moet betalen. Bij drankjes geven we om en om een rondje en na uitgebreid tafelen rommelen we even en komt altijd alles in orde. :)

Ik zie het nut van Bunq voor mezelf nog niet zo. Ik heb het in ieder geval tot nu toe niet gemist.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 29 november 2015 @ 23:54:13 #48
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913825
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 23:50 schreef WammesWaggel het volgende:
Deze features zijn toch ook gewoon te vinden in de app van PayPal?
Misschien dat het binnen een bepaalde (sub)cultuur mensen aanspreekt maar het is alleen maar handig als welhaast iedereen Bunq gebruikt en dat is een beetje het kip en het ei verhaal.

Vond het segment binnen DWDD eigenlijk ook schaamteloos qua promotie, werkt zijn vriendin op de redactie wellicht?
Mwoa, DWDD is één groot marketing-instrument voor elke schrijver, acteur of zanger die daar wat connecties heeft.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † zondag 29 november 2015 @ 23:55:41 #49
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913847
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:36 schreef loni55 het volgende:
Ten dode opgeschreven.
Boude en nergens op gebaseerde opmerking.
Ik zeg niet dat het een succes wordt en zie zelf de toegevoegde waarde ook nog niet zo, maar om nu al te stellen dat het sowieso niks wordt is te gemakkelijk. Vooral als je niet aangeeft waarom je dat denkt. :)
  † In Memoriam † zondag 29 november 2015 @ 23:57:27 #50
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913875
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:47 schreef Zolder het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in de gevestigde orde dan dit bedrijf die niet echt bankiers zijn.
Dat kun je niet menen. Als ik érgens 0,0 vertrouwen in heb, is het wel in bankiers. En verzekeraars. Die heb ik nog nooit kunnen betrappen op een actie die echt in mijn belang is.
  zondag 29 november 2015 @ 23:58:50 #51
6941 APK
Factual, I think.
pi_157913902
Lijkt mij een onderneming die opgekocht wil worden door een of ander social media ding zodat het daar aan gekoppeld kan worden.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157913948
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 23:58 schreef APK het volgende:
Lijkt mij een onderneming die opgekocht wil worden door een of ander social media ding zodat het daar aan gekoppeld kan worden.
Ja als het een onderdeel van WhatsApp bv zou zijn zonder pasjes en vooraf storten maar gewoon een manier voor een automatische manier van storten opnemen van de eigen bankrek lijkt het mij wel handig, mits de interface super simpel is.
  † In Memoriam † maandag 30 november 2015 @ 00:04:15 #53
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913974
quote:
7s.gif Op maandag 30 november 2015 00:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja als het een onderdeel van WhatsApp bv zou zijn zonder pasjes en vooraf storten maar gewoon een manier voor een automatische manier van storten opnemen van de eigen bankrek lijkt het mij wel handig, mits de interface super simpel is.
Ja, dat zou zeker iets kunnen zijn. Gewoon bedragjes naar je vrienden swipen zonder verder gedoe (en liefst ook zonder verdere kosten). :)
  maandag 30 november 2015 @ 00:30:35 #54
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_157914315
quote:
13s.gif Op zondag 29 november 2015 02:01 schreef Geralt het volgende:

Zo terecht. Je zou niet zeggen dat ze een bank zijn :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  maandag 30 november 2015 @ 01:19:04 #55
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157914741
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 01:04 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Lekker alles cash thuis zeker :')
Nee, maar bunq doet volgens mij niks met je geld.

quote:
Wat doet bunq met mijn geld?

We vinden het belangrijk dat jouw geld veilig is en slaan het daarom op bij de Nederlandsche Bank (DNB). We lenen het niet uit aan andere klanten, zo zorgen we dat je geld veilig en opvraagbaar is.
  maandag 30 november 2015 @ 01:19:19 #56
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157914744
quote:
99s.gif Op zondag 29 november 2015 23:57 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat kun je niet menen. Als ik érgens 0,0 vertrouwen in heb, is het wel in bankiers. En verzekeraars. Die heb ik nog nooit kunnen betrappen op een actie die echt in mijn belang is.
Dit dus.
pi_157914920
quote:

[..]

Ja, ja, ik weet dat niet iedereen vertrouwen in bankiers heeft.
pi_157915234
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 01:19 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Nee, maar bunq doet volgens mij niks met je geld.

[..]

Dan is de belangrijkste vraag: wat is het verdienmodel? Waar maakt dit bedrijf haar winst?
pi_157915261
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 06:36 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Dan is de belangrijkste vraag: wat is het verdienmodel? Waar maakt dit bedrijf haar winst?
Bedrijven moeten wel gaan betalen om Bunq te gebruiken. Maar dat gaan ze natuurlijk pas doen als er genoeg gebruikers zijn.
  † In Memoriam † maandag 30 november 2015 @ 07:09:59 #60
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157915319
Yep, wij zijn het lokvee voor de zakelijke gebruikers. :Y
  Moderator maandag 30 november 2015 @ 09:09:26 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_157915975
Nope. ik zie het niet :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_157916092
ik zou niet weten waarom ik daarbij zou willen zitten.
  maandag 30 november 2015 @ 09:43:45 #63
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_157916432
gewoon een paypal 2.0 voor hipsters? ik zie persoonlijk de meerwaarde nog niet, desalniettemin kan ik de ondernemersgeest wel waarderen.
pi_157921743
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 09:43 schreef RamboDirk het volgende:
gewoon een paypal 2.0 voor hipsters? ik zie persoonlijk de meerwaarde nog niet, desalniettemin kan ik de ondernemersgeest wel waarderen.

De website oogt ook niet echt bruikbaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 30 november 2015 @ 17:50:18 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157925413
Product zonder meerwaarde én een kutsite. Nee, dit gaat hem voorlopig niet worden.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 december 2015 @ 09:27:09 #66
862 Arcee
Look closer
pi_158189622
quote:
Ook Bunq zal niet de nieuwe bank worden

Bunq viert het feit dat zij over een echte banklicentie beschikt. Daarmee is DNB terecht schaars en zou je verwachten dat Bunq dan ook een unieke nieuwe propositie etaleert als de niet-bank-bank. In het FD van 30 september stelt de frisse jonge directeur dat hij geen financiering nodig heeft en liever nog een van zijn nieren verkoopt dan aan te kloppen bij een bank. Ook is er een sollicitatieverbod voor (ex-)bankiers. Dit om juist die nieuwe cultuur te benadrukken. In hetzelfde stuk lees ik dat Bunq wel de oud bankier Jan de Ruiter (RBS) als commissaris heeft benoemd. Kennelijk is enige kennis en steun van een traditioneel bankier handig.

Het entreeproduct van Bunq wordt het betalingsverkeer. DNB vindt dat een goede zaak. De website van Bunq en de handige en simpele tools maken mij blij verrast. Maar deze schil van gebruiksgemak laat onverlet dat we hier praten over het betalingsverkeer. Ook Bunq maakt, als ‘overlay service’, gebruik van bijvoorbeeld Equens, Swift en alle overige infrastructuur die door de bestaande banken en instituties is ontwikkeld. Daarvoor zal ook Bunq een bijdrage moeten betalen. Die mooie extra schil maakt het dan wellicht iets gemakkelijker om te betalen voor een nieuwe klant, maar maakt het dat dan ook goedkoper, sneller, veiliger? Niet dus. Het betalingsverkeer in Nederland is een afgekloven bot. Het blijkt al jaren een marginale business met maar weinig ruimte voor extra marges. Daarbij concurreren de banken nog steeds om marktaandeel en innoveren ze snel op het gebied van betaalgemak en klantvriendelijkere oplossingen.

Daarnaast heeft elke Nederlander, soms zelfs al vanaf zijn 1e levensjaar, een bank- en betaalrekening. De sterk ingeburgerde positie van de bestaande banken op de betaalverkeermarkt maakt het bijna onmogelijk om daar nog een doorbraak te forceren. KNAB (100% Aegon dochter) heeft dat geprobeerd; maar is nu verworden tot een spaarbank van Aegon. Wel is het zogenaamde ‘Person-2-Person’ betalen een nieuwe optie. Dus zonder gebruik van een intermediair elkaar geld overmaken. Eigenlijk is dat het ‘netten’ van schuldbriefjes of het delen van de restaurantrekening. Dit principe is al ingeburgerd op vele studentenwebsites. Ik zie dus nog steeds geen nieuwe bank en ik verwacht ook niet dat die er als institutie nog gaat komen.

Wat zich wel zal ontwikkelen is 'Mijn Bank'. U en ik gaan uiteindelijk zelf de juiste financiële componenten ‘assembleren’ tot een persoonlijk ‘financieel services station’. Daarmee doorbreken wij de huidige exclusieve merkpositionering van een totale financiële instelling. We doorbreken de starre backoffice silo’s van deze instituties door zelf de juiste informatie te (laten) aggregeren en te combineren. Daarmee kunnen wij optimaal ons budget beheren en onze financiële planning sturen. We kiezen dan niet meer voor een enkel merk maar voor echte toegevoegde waarde ‘op maat’. Denk aan Spaarcomponent van ING, betalen met Bunq, de hypotheek bij NN en Rabo en pensioen bij PGGM, et cetera. We kiezen de krenten uit de pap en zorgen voor een juist actueel inzicht in de combinatie van alle informatie. Essentieel wordt daarbij een gestandaardiseerde waardebepaling van die informatie voor verdere toepassingen in berekeningen en consolidaties.

Dat wordt het ‘nieuwe bankieren’ in mijn visie. Het wordt tijd dat partijen een dergelijk logisch platform aan de consument kunnen aanbieden. Wellicht een ideale neutrale rol voor Google, Apple, Albert Heijn of de Belastingdienst? Het mag daar zijn waar het voor mij en u het meest logisch en handig is. Het is immers mijn bank.

Harry Smorenberg is onafhankelijk strateeg in de financiële dienstverlening.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 12 december 2015 @ 09:44:28 #67
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_158189730
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:30 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Zo terecht. Je zou niet zeggen dat ze een bank zijn :')
Ik vind zulke sites ook niks, laat daar geen twijfel over bestaan, maar dat het er niet uitziet als een bank lijkt mij juist hun bedoeling.
  zaterdag 12 december 2015 @ 16:21:29 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158195298
WTF betalen om te mogen betalen?
Als we zo gaan beginnen dan doe ik alles weer in cash, alleen al vanwege het principe
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zaterdag 12 december 2015 @ 16:58:49 #69
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_158196010
Je betaalt bij de gevestigde banken al lang om te mogen betalen.
  zaterdag 12 december 2015 @ 19:24:38 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158199055
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:58 schreef Cynix ® het volgende:
Je betaalt bij de gevestigde banken al lang om te mogen betalen.
Betaal je tegenwoordig in NL voor betalen? Of bedoel je het vaste jaarlijkse bedrag voor een betaalpas e.d.? Goh ik ben echt te lang weg. Bij mij zou dat betekenen dat ik onmiddellijk overstap op cash.

Hier in Engeland betaal ik niks voor een pasje, niks voor een creditcard en niks voor een binnenlandse transactie.
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zaterdag 12 december 2015 @ 19:26:25 #71
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_158199089
Nou, nog niet per transactie, maar je betaalt sowieso jaarlijks minimaal een paar tientjes voor een 'betaalpakket', dus o.a. voor het gebruik van een betaalpasje.
  zaterdag 12 december 2015 @ 19:27:39 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158199110
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 december 2015 19:26 schreef Cynix ® het volgende:
Nou, nog niet per transactie, maar je betaalt sowieso jaarlijks minimaal een paar tientjes voor een 'betaalpakket', dus o.a. voor het gebruik van een betaalpasje.
Ja okee betaalpakket. Dat wist ik ook wel. Maar zo te zien rekent die hipsterbank ook nog kosten per transactie.
Mijn reisverslagen
pi_158199575
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 19:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja okee betaalpakket. Dat wist ik ook wel. Maar zo te zien rekent die hipsterbank ook nog kosten per transactie.
Lekker veel hipsterrendement.
  zaterdag 12 december 2015 @ 20:24:34 #74
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_158200555
4 ct per pintransactie klinkt vreemd, maar als ik het voor mezelf vergelijk met de maandelijkse kosten van de Rabo is dit echt wel goedkoper.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_158202576
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 19:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet ook nog, maar alleen maar. Is in mijn geval iets goedkoper dan mijn rabo rekening.
  † In Memoriam † zaterdag 12 december 2015 @ 22:17:44 #76
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_158203485
En elke 4 jaar een pas voor ¤9,- toch?
Nou ja, nú ¤9, dat wordt natuurlijk ¤16,50 en daarna ¤22,50 etc. Gewoon zoals een échte bank dus.
pi_158230018
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:24 schreef _Flash_ het volgende:
4 ct per pintransactie klinkt vreemd, maar als ik het voor mezelf vergelijk met de maandelijkse kosten van de Rabo is dit echt wel goedkoper.
Mwah.
¤ 9,00 per 4 jaar -> ¤0.19/mnd, ik ga er even van uit dat dit nooit duurder wordt.
¤ 0,04 per transactie bij een betaalautomaat, ook als deze mislukt is.
¤ 0,80 per keer dat je geld uit de muur haalt.

Stel he, dat ik 1 keer per maand geld uit de muur haal, en 1 keer per dag ergens iets pin in een winkel. Dan zit ik al op ¤ 2 per maand, en dat is meer dan dan de ¤ 1,80/mnd die ik nu voor mijn Rabobank betaalrekening kwijt ben. En dit is conservatief, ik doe wel wat meer transacties, broodje pinnen, kopje koffie pinnen, klein bedrag, pinnen mag tenslotte. Een leuke dag winkelen en je pist zo 50 cent weg.
Je bent alleen maar goedkoper uit met deze nieuwe bank als je:
- 1 keer per maand geld uit de muur haalt en alles cash gaat doen
of
- dat hele social media gebeuren van ze gaat gebruiken en iedereen die je kent dat ook gaat doen

Ik vind het wel best zo, dat ritueel van iedereen een paar tientjes op tafel leggen na een avondje vreten en zuipen, en ik haat selfies, donder op met je selfies :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Fleischmeister op 14-12-2015 01:21:20 ]
pi_158231577
Hier nu in gebruik als lunch-bestel-deel-tool. Met 3 personen Bunq geinstalleerd en 50 euro op een eigen rekening gezet. Afwisselend bestelt 1 persoon de lunch voor 2 of 3 personen en voert betaalverzoek in bij de anderen. Die hoeven alleen nog maar te accorderen in plaats van handmatig over te maken (wat soms maar 1 keer in de zoveel weken gebeurde en men alweer kwijt was hoeveel je ook alweer moest overmaken). Werkt tot nu toe aardig, het is alleen nog wachten tot we daadwerkelijk Bunq als betaaloptie kunnen kiezen bij iDeal.
  maandag 14 december 2015 @ 10:32:32 #79
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158232357
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 01:08 schreef Henno het volgende:
en ik haat selfies, donder op met je selfies :')
Sowieso, iemand die mij een selfie stuurt met een verzoek om geld wordt meteen ontvriend

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn reisverslagen
  maandag 14 december 2015 @ 12:02:41 #80
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_158234210
Per pin betaling een toeslag betalen is niet meer van deze tijd. Ik ben student en betaal vaak contactloos op school en diverse winkels. Verder heb ik ook vaak contant geld nodig voor tijdens het stappen. Dit kost ook weer een toeslag, ik denk daarom ook niet dat het bij het jonge publiek gaat aanslaan.
BAM dit is 3KB
  † In Memoriam † maandag 14 december 2015 @ 12:14:33 #81
230491 Zith
pls tip
pi_158234458
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 01:08 schreef Henno het volgende:

[..]

Ik vind het wel best zo, dat ritueel van iedereen een paar tientjes op tafel leggen na een avondje vreten en zuipen
En iedereen half-dronken gaat zitten rekenen en geld erop legt / eraf haalt :') Chaos altijd, wel leuk chaos.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_158236009
Eigenlijk denk ik dat de doelgroep maw hipsters niet snel voor een andere aanbieder dan Apple gaan kiezen wanneer die ook met een dergelijke dienst in Nederland op de proppen komt, die staat dan toch al op iedere iPhone na een update dus je hoeft ook niemand te vragen het te installeren.
pi_158243330
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:33 schreef vincm het volgende:
Hier nu in gebruik als lunch-bestel-deel-tool. Met 3 personen Bunq geinstalleerd en 50 euro op een eigen rekening gezet. Afwisselend bestelt 1 persoon de lunch voor 2 of 3 personen en voert betaalverzoek in bij de anderen. Die hoeven alleen nog maar te accorderen in plaats van handmatig over te maken (wat soms maar 1 keer in de zoveel weken gebeurde en men alweer kwijt was hoeveel je ook alweer moest overmaken). Werkt tot nu toe aardig, het is alleen nog wachten tot we daadwerkelijk Bunq als betaaloptie kunnen kiezen bij iDeal.
Jullie smetvrees staat het niet toe, om met cash te werken?
pi_158248308
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 19:54 schreef vaduz het volgende:

[..]

Jullie smetvrees staat het niet toe, om met cash te werken?
Eh.. juist ja. Dat is het.

Cash geld is iets wat ik eigenlijk altijd bijna niet heb. Alleen als ik naar het buitenland ga of als ik iets via marktplaats heb verkocht ofzo. Zeker met kleine bedragen is het gewoon gedoe.
pi_158259697
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:03 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Nieuwe markt voor de internetcriminelen B-) :7
_O- maar je bent wel beschermd mocht het tot zoiets komen.
pi_158273486
In de buitenland doen ze het toch beter; met behulp van een duitse forwarding adres heb ik een girokonto weten te openen bij number26(europas modernste girokonto/internetbank).
Met een app om 23:40 een rekening openen:
- Gegevens invullen
- Identiteit verifieren met een live videochat(06:00-23:59) waarbij een echt persoon(welke engels en duits spreekt) controleert op echtheid van je identiteitsbewijs(foto maken, vragen stellen terwijl je ID op de kop ligt tijdens videochat, met flitser waarmerken checken)
- Fertig!, duurde nog geen 10 minuten
Binnen 2 dagen was mijn betaalpasje bij de forwarder gearriveerd welke het voor mij doorstuurde naar Nederland.

En toen zag ik hoe het ook kan, en hoe bunq eigenlijk ook zou moeten werken.

• Geen vaste/transactie/whatever kosten(behalve standaard mastercard tarieven voor omrekenen valuta)
• ^ Ook gratis pasje(ook al mol/verlies je hem)
• Meest overzichtelijke internetbankier omgeving in de historie
• Geen achterlijke halfwerkende gezichtsherkenning om transacties te doen, je hebt gewoon een cijfercode zoals in de ABN/ING app
• Een systeem dat erg lijkt op die van bunq om geld over te maken met alleen een telefoonnummer(moneybeam)

Enige nadeel is dat ze alleen met debitcards werken, en in nederland wordt nog niet overal MasterCard geaccepteerd. Gelukkig hebben ze al aangegeven binnen een paar weken EC kaarten op te sturen(aka maestro)
Ik hoop ook dat number26 naar Nederland zal komen en dat bunq dan snel vergeten wordt :)

sorry voor de topickaping om een andere hipsterbank voorbeeld te tonen
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_158277659
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
In de buitenland doen ze het toch beter; met behulp van een duitse forwarding adres heb ik een girokonto weten te openen bij number26(europas modernste girokonto/internetbank).
- Gegevens invullen
- Identiteit verifieren met een live videochat(06:00-23:59) waarbij een echt persoon(welke engels en duits spreekt) controleert op echtheid van je identiteitsbewijs(foto maken, vragen stellen terwijl je ID op de kop ligt tijdens videochat, met flitser waarmerken checken)
Binnen 2 dagen was mijn betaalpasje bij de forwarder gearriveerd welke het voor mij doorstuurde naar Nederland.
[ afbeelding ]

• Geen vaste/transactie/whatever kosten(behalve standaard mastercard tarieven voor omrekenen valuta)
• Geen achterlijke halfwerkende gezichtsherkenning om transacties te doen, je hebt gewoon een cijfercode zoals in de ABN/ING app
• Een systeem dat erg lijkt op die van bunq om geld over te maken met alleen een telefoonnummer(moneybeam)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Enige nadeel is dat ze alleen met debitcards werken, en in nederland wordt nog niet overal MasterCard geaccepteerd. Gelukkig hebben ze al aangegeven binnen een paar weken EC kaarten op te sturen(aka maestro)
Ik hoop ook dat number26 naar Nederland zal komen en dat bunq dan snel vergeten wordt :)

Dit ziet er interessant uit. Heb eerder bij een duitse bank een rekening aangevraagd maar dat werd afgewezen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_159298064
quote:
- Gegevens invullen
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

^O^ Hoelang duurt het overmaken van een NL IBAN naar een DE IBAN en vv? 1 werkdag?
FR1908
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:37:26 #89
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_159298125
ING heeft Twyp. Waarom zou je Bunq gebruiken?
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:38:49 #90
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_159298131
Is Bunq alweer weg uit NL? Ik hoor of zie er helemaal niks van/over.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:41:02 #91
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_159298154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:38 schreef leolinedance het volgende:
Is Bunq alweer weg uit NL? Ik hoor of zie er helemaal niks van/over.
Het is een hype. En banken hebben het idee al gekopieerd.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:45:31 #92
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_159298185
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:41 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Het is een hype. En banken hebben het idee al gekopieerd.
Volgens mij niet. Hypes moeten aan slaan, dat doet Bunq volgens mij nog niet echt.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:46:40 #93
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_159298194
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Hypes moeten aan slaan, dat doet Bunq volgens mij nog niet echt.
Dat is waar. Iemand van Bunq was een keer bij DWDD geweest en dat was het. Verder niks meer van gehoord.
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 06:47:09 #94
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159299186
Bunq, Twyp, Buxs,...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 januari 2016 @ 08:40:19 #95
862 Arcee
Look closer
pi_159299684
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 06:47 schreef Cynix ® het volgende:
Bunq, Twyp, Buxs,...
Laat geworden gisteravond? :+
pi_159301069
Je kan sinds kort ook met Bunq betalen bij iDEAL. Kwestie van app openen, QR code scannen en op akkoord drukken. M.i. nog makkelijker dan met een sms'je of identifier. Bevalt wel, maar we gebruiken het vooralsnog alleen voor het bestellen en delen van de lunchrekening :P
pi_159301548
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:30 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

^O^ Hoelang duurt het overmaken van een NL IBAN naar een DE IBAN en vv? 1 werkdag?
Voor 9:00/12:00(ligt aan de bank) overgeboekt = 16:00 bij n26
Erna = Volgende dag 06:00 bij n26
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 19:48:52 #98
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159312286
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Laat geworden gisteravond? :+
Nou, ik ben nou eenmaal een vroege vogel. oO<
pi_159357468
quote:
- Gegevens invullen
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit wil ik ook. Beter schieten ze op en komen ze naar Nederland...
pi_159357706
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:41 schreef znarch het volgende:

[..]

:')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_159405570
quote:
0s.gif Op zondag 24 januari 2016 15:14 schreef Mallet het volgende:

[..]

Dit wil ik ook. Beter schieten ze op en komen ze naar Nederland...
Andere optie is revolut.

Overigens net weer berecht gekregen van de Rabobank.
Tarieven weer met 10% omhoog om de dienstverlening teverbeteren. Ditterwijl ze de lokale kantoren gaan sluiten. Ik kan net zo goed bij een internetbank in Duitsland gaan zitten dat is tegenwoordig bijna net zo dichtbij als een kantoor van een NL bank.

Enige pluspunt is dat de voorwaarden van de CC verbeterd zijn met nu 360 dagen verzekering.
Dat hebben die gratisch CC's niet.
pi_159414812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 11:08 schreef ikweetnietwat het volgende:

[..]

Voor 9:00/12:00(ligt aan de bank) overgeboekt = 16:00 bij n26
Erna = Volgende dag 06:00 bij n26
Net een rekening geopend bij NUMBER26. Zal Mailboxde.com gebruiken als mijn forwarding adres, lees er goede reviews over.

Wel nice dat je een debit MasterCard en een Maestro krijgt als bankpas en ze allebei kan gebruiken als je pinpas. Kan je letterlijk overal ter wereld pinnen in winkels.

Maestro is zwaar nutteloos buiten Europa, waarom Nederlandse banken Maestro uitgeven ipv debit MasterCard snap ik echt niet.

Denk dat ik NUMBER26 ga gebruiken als mijn zakgeldrekening/vakantierekening.
FR1908
pi_159419247
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 13:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Andere optie is revolut.

Overigens net weer berecht gekregen van de Rabobank.
Tarieven weer met 10% omhoog om de dienstverlening teverbeteren. Ditterwijl ze de lokale kantoren gaan sluiten. Ik kan net zo goed bij een internetbank in Duitsland gaan zitten dat is tegenwoordig bijna net zo dichtbij als een kantoor van een NL bank.

Enige pluspunt is dat de voorwaarden van de CC verbeterd zijn met nu 360 dagen verzekering.
Dat hebben die gratisch CC's niet.
Ze gaan hun Rabo GoldCard (normaal onderdeel van het RiantPakket) toevoegen aan het Rabo TotaalPakket. Je kunt dan ook kiezen voor een VISA in plaats van een MasterCard. Als je al een bestaande MasterCard hebt moet je hier geloof ik wel expliciet naar vragen. Klanten die voor het eerst een Card aanvragen kunnen wel kiezen.

Het Rabo DirectPakket wordt wel goedkoper, maar dan moet je geen creditcard hebben.
pi_159419372
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:03 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Net een rekening geopend bij NUMBER26. Zal Mailboxde.com gebruiken als mijn forwarding adres, lees er goede reviews over.

Wel nice dat je een debit MasterCard en een Maestro krijgt als bankpas en ze allebei kan gebruiken als je pinpas. Kan je letterlijk overal ter wereld pinnen in winkels.

Maestro is zwaar nutteloos buiten Europa, waarom Nederlandse banken Maestro uitgeven ipv debit MasterCard snap ik echt niet.

Ik vind dat allemaal een beetje vaag met zo'n Duits adres. Je neemt dus als het ware een adres in Duitsland waarbij het zo is dat de ontvangen post doorgestuurd wordt naar je adres in Nederland? Dat NUMBER26 daarmee akkoord gaat.. Dan kunnen ze het net zo goed direct naar je adres in Nederland sturen toch. Je hoeft er dus niet fysiek te wonen c.q. ingezetene te zijn...
pi_159420109
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:10 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik vind dat allemaal een beetje vaag met zo'n Duits adres. Je neemt dus als het ware een adres in Duitsland waarbij het zo is dat de ontvangen post doorgestuurd wordt naar je adres in Nederland? Dat NUMBER26 daarmee akkoord gaat.. Dan kunnen ze het net zo goed direct naar je adres in Nederland sturen toch. Je hoeft er dus niet fysiek te wonen c.q. ingezetene te zijn...
Is ook vaag hoor, maar in principe zou het gewoon met een EU-nationaliteit zonder ingezetene te zijn kunnen omdat wij een en dezelfde munteenheid (dus centrale bank), banksysteem (IBAN) en soorten betaalpassen gebruiken (MasterCard/Maestro). Ander verhaal met een Brits of Zweeds bankrekening maar die hebben dan ook hun eigen munt.

Maar je moet een adres hebben in een land waar N26 actief is, en Duitsland is de dichtsbijzijnde. Verder zitten ze in Frankrijk, Ierland, Oostenrijk, Griekenland, Spanje, Italië, Slovenië en nog een paar andere eurolanden.

Maar nu al uitermate tevreden met het internetbankieren en mobiel bankieren van ze :). En het geld overmaken duurt net zo lang als dat je van de ING naar de ABN enzovoorts overmaakt. Kan niet wachten tot ik mijn pinpassen (MasterCard en Maestro) ontvang. Ik zal er dan even mijn "zakgeld" er op storten en er gebruik van maken in Nederland. Zal voornamelijk winkels en de horeca zijn, maar toch.
FR1908
pi_159420468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:07 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ze gaan hun Rabo GoldCard (normaal onderdeel van het RiantPakket) toevoegen aan het Rabo TotaalPakket. Je kunt dan ook kiezen voor een VISA in plaats van een MasterCard. Als je al een bestaande MasterCard hebt moet je hier geloof ik wel expliciet naar vragen. Klanten die voor het eerst een Card aanvragen kunnen wel kiezen.

Het Rabo DirectPakket wordt wel goedkoper, maar dan moet je geen creditcard hebben.
Klopt en Visa wordt meer geaccepteerd.
pi_159420874
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Klopt en Visa wordt meer geaccepteerd.
In welk regio wordt MasterCard minder geaccepteerd dan? Geen problemen gehad in Europa, de Verre Oosten (Japan, Korea, China, Singapore), de VS en Canada.
FR1908
  † In Memoriam † dinsdag 26 januari 2016 @ 21:44:58 #108
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_159421094
--

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 26-01-2016 21:49:03 (normaal reageren is een kunst) ]
:')
  † In Memoriam † dinsdag 26 januari 2016 @ 22:16:55 #109
230491 Zith
pls tip
pi_159422619
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 21:39 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

In welk regio wordt MasterCard minder geaccepteerd dan? Geen problemen gehad in Europa, de Verre Oosten (Japan, Korea, China, Singapore), de VS en Canada.
Ben bij het online shoppe in het buitenland wel eens daar tegenaan gelopen; accepteerden geen MC maar wel Visa
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 26 januari 2016 @ 22:51:17 #110
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_159424287
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:47 schreef Zolder het volgende:
De gevestigde orde zijn 100% verantwoordelijk voor de economische crisis.
Ik heb eerder vertrouwen in een nieuwe orde.
pi_159424895
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 22:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Ben bij het online shoppe in het buitenland wel eens daar tegenaan gelopen; accepteerden geen MC maar wel Visa
In Seoul bijvoorbeeld had ik de ervarigen dat ze MC en Visa accepteerden maar Amex weer niet. Daarmee kan je alleen betalen in dure boetiekjes en restaurants daar. En in Tokyo kan je er op veel plekken weer er mee betalen.

Verschilt toch weer per land. In Nederland kan je ook op weinig plekken terecht met je MC, maar met je Maestro kan je gewoon cashless leven en overal met je plastic betalen. Frappant omdat Maestro toch gewoon MC is.
FR1908
pi_159498971
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 19:03 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

Jij hebt neem ik aan eerst die mailbox opgezet alvorens je de rekening hebt geopend? Heb je dat nog expliciet genoemd dat je zo'n adres gebruikt? En wat moet ik bij die videochat voorstellen?
  zondag 7 februari 2016 @ 18:13:07 #113
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_159732069
quote:
- Gegevens invullen
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Heb je al die Maestro Card? En welk forwarder heb je gebruikt om je spullen opgestuurd te krijgen? Ik wil deze ook *O*
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_159735836
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:07 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

In Seoul bijvoorbeeld had ik de ervarigen dat ze MC en Visa accepteerden maar Amex weer niet.
Amex wordt sowieso heel slecht geaccepteerd buiten Noord-Amerika. Op de meeste plekken is de dekking van MC en Visa wel gelijk. Op plekken waar het gebruik van plastic minder wijdverbreid is kan er nog wel eens verschil in zitten, denk Afrika.
quote:
Frappant omdat Maestro toch gewoon MC is.
Maestro is dus geen MC. Net zoals Visa Electron geen Visa is.
pi_159735907
quote:
6s.gif Op zondag 7 februari 2016 18:13 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Heb je al die Maestro Card? En welk forwarder heb je gebruikt om je spullen opgestuurd te krijgen? Ik wil deze ook *O*
Lees anders de andere topics hier in WGR. Dit is al minstens het 4e topic waarin er naar N26 wordt verwezen. Persoonlijk raad ik het ten zeerste af om een rekening te openen met een vals adres.
  zondag 7 februari 2016 @ 21:10:49 #116
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_159737347
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 20:35 schreef vaduz het volgende:

[..]

Lees anders de andere topics hier in WGR. Dit is al minstens het 4e topic waarin er naar N26 wordt verwezen. Persoonlijk raad ik het ten zeerste af om een rekening te openen met een vals adres.
Oké goeie tip, wat is het onderwerp van die andere topics? Dit topic heeft namelijk ook een iets andere wending gekregen zie ik.
pi_159746507
Proest. Daar gaat m'n wodka. _O- :')
International
pi_159748044
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 21:10 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Oké goeie tip, wat is het onderwerp van die andere topics? Dit topic heeft namelijk ook een iets andere wending gekregen zie ik.
Dit zijn er alvast 2, rest moet je maar zelf zoeken:

WGR / Het grote betaalrekeningen topic.
WGR / Waarom moet je in Nederland betalen voor je bankrekening...
  maandag 8 februari 2016 @ 12:25:44 #119
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_159750882
quote:
Top, ik ben inmiddels genezen lees ik!
  † In Memoriam † maandag 8 augustus 2016 @ 22:02:10 #120
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164345259
Leeft dit hipster-initiatiefje eigenlijk nog? :?
  maandag 8 augustus 2016 @ 22:42:01 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_164347222
quote:
99s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:02 schreef Cynix ® het volgende:
Leeft dit hipster-initiatiefje eigenlijk nog? :?
Ja
  † In Memoriam † dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:17:55 #122
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_164359687
Ok, bedankt. :')
Ik bedoelde eigenlijk: écht actief en spectaculair groeiend of meer wakkelend in de marge?
pi_166687627
Gisteravond had bunq een update event. Ze hebben de app compleet vernieuwd, en dat is echt een grote verbetering! Veel overzichtelijker en gebruiksvriendelijker. Verder kun je nu ook geld stúren naar een contactpersoon (via email of sms) en hebben ze een eigen wie-betaalt-wat concurrent (Slice by Bunq) gelanceerd waar je supermakkelijk je (pin) betalingen in kunt delen, en direct betaalverzoeken stuurt om de rekening te settelen.

Ohja en als je moeite had met de gezichtsherkenning kun je nu ook handherkenning gebruiken.

[ Bericht 9% gewijzigd door KomtTijd... op 16-11-2016 09:50:02 ]
  woensdag 16 november 2016 @ 12:38:33 #124
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166690453
quote:
14s.gif Op woensdag 16 november 2016 09:09 schreef KomtTijd... het volgende:
Ohja en als je moeite had met de gezichtsherkenning kun je nu ook handherkenning gebruiken.
Dat was precies de rede waarom ik de App van mijn telelefoon heb verwijderd.
Maar weer eens kijken dan.
Tot nooit .......
pi_166690531
Heeft 0 meerwaarde, rekening delen kan al met e.g. ABN AMRO app. En foto's sturen doe je via WhatsApp, Snapchat, etc.
pi_166690567
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 12:41 schreef NightH4wk het volgende:
Heeft 0 meerwaarde, rekening delen kan al met e.g. ABN AMRO app. En foto's sturen doe je via WhatsApp, Snapchat, etc.
+ ik kan gewoon betalen met mijn telefoon (NFC) en horloge.
  woensdag 16 november 2016 @ 13:40:29 #127
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_166691711
Snap dat mensen het leuk vinden, maar mijn geld blijft mooi bij de grote banken. Hipsterideeen zijn leuk maar mij niet gezien bij deze.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  woensdag 16 november 2016 @ 13:48:20 #128
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_166691888
quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:40 schreef Faux. het volgende:
Snap dat mensen het leuk vinden, maar mijn geld blijft mooi bij de grote banken.
Oh ben jij dat die na alles wat er de afgelopen 10 jaar is gebeurt nog volledig vertrouwd op de grote banken. O jij bent het dat je tegenwoordig moet betalen om zaken met een bank te mogen doen.

Ik heb Bunq in elk geval wel geinstalleerd want ik ben heel benieuwd of dat een alternatief kan worden voor de grote namen.
Tot nooit .......
pi_166692723
Sorry maar mijn ing rekening kost 4.50 per maand.

Dat is dus 5 keer geld opnemen.
Ik pin gemiddeld 3 keer per dag, dus 30x3 =90 x 0.04 =3.60 euro per maand.

Mwhoa. Ik blijf lekker bij de ing. Bijna iedereen die ik ken zit bij de ing dus real time overboeken is geen probleem.

Dus, waarom overstappen?
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_166692869
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 12:41 schreef NightH4wk het volgende:
Heeft veel meer meerwaarde. Verschillende betaalrekeningen kunnen openen om verschillende betalingen van te doen of te connecten met anderen (mijn vriendin) is echt ideaal.
Zelfde geldt voor het (uitgesteld) accepteren van incasso's. Na 2 maanden bunq kan ik er al niet meer bij met mijn hoofd hoe we ik zo lang dat ouderwetse kutsysteem van andere banken geaccepteerd heb.

quote:
10s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:40 schreef Faux. het volgende:
Snap dat mensen het leuk vinden, maar mijn geld blijft mooi bij de grote banken. Hipsterideeen zijn leuk maar mij niet gezien bij deze.
Sorry maar... Als er iets is wat ik niet vertrouw zijn het wel de grootbanken. Werk toevallig in de buurt van een rabobank-vestiging en als je ziet hoeveel geld daar over de balk gesmeten wordt aan design meubelen, hosts die de hele dag een beetje rondhangen om eventuele bezoekers op te vangen met koffie uit een koffieautomaat van 2 ton... En ondertussen lekker kolencentrales bouwen en sweatshops financiën van jouw bloedeigen geld, waar ze alsnog nauwelijks rente mee weten uit te keren. En alle problemen van de afgelopen jaren ten spijt (wat de belastingbetalers miljarden gekost heeft) zijn ze te beroerd om ook maar een spat te veranderen. Bonussen afschaffen? Dan stoppen we dat geld toch gewoon in het vaste salaris...

Als je serieus na had gedacht over waar je je geld neer zou zetten zou je *juist* bij Bunq uitkomen, of bij één van de weinige (kleinere) duurzame banken. Maar in ieder geval níét bij ING, Rabo, ABN, etc.
pi_166694289
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 14:48 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Heeft veel meer meerwaarde. Verschillende betaalrekeningen kunnen openen om verschillende betalingen van te doen of te connecten met anderen (mijn vriendin) is echt ideaal.
Zelfde geldt voor het (uitgesteld) accepteren van incasso's. Na 2 maanden bunq kan ik er al niet meer bij met mijn hoofd hoe we ik zo lang dat ouderwetse kutsysteem van andere banken geaccepteerd heb.

[..]

Sorry maar... Als er iets is wat ik niet vertrouw zijn het wel de grootbanken. Werk toevallig in de buurt van een rabobank-vestiging en als je ziet hoeveel geld daar over de balk gesmeten wordt aan design meubelen, hosts die de hele dag een beetje rondhangen om eventuele bezoekers op te vangen met koffie uit een koffieautomaat van 2 ton... En ondertussen lekker kolencentrales bouwen en sweatshops financiën van jouw bloedeigen geld, waar ze alsnog nauwelijks rente mee weten uit te keren. En alle problemen van de afgelopen jaren ten spijt (wat de belastingbetalers miljarden gekost heeft) zijn ze te beroerd om ook maar een spat te veranderen. Bonussen afschaffen? Dan stoppen we dat geld toch gewoon in het vaste salaris...

Als je serieus na had gedacht over waar je je geld neer zou zetten zou je *juist* bij Bunq uitkomen, of bij één van de weinige (kleinere) duurzame banken. Maar in ieder geval níét bij ING, Rabo, ABN, etc.
Ok, maar vraagje aan jou. In mijn post hierboven kijk ik puur even naar het kostenplaatje van Bunq vs. ING.

Incasso's kan ik vooraf weigeren. Ik snap niet waarom je dat zou doen, rekeningen moeten gewoon betaald worden. Dus vertel mij eens. Waar ligt voor mij, als ING rekening houder nou mijn voordeel.

Overigens ben ik het met je eens hoor, dat banken veel geld verspillen aan dingen. En ben het ook eens met investeringen die banken doen in dingen waar ik niet achter sta.

Echter een Asn is onderdeel van sns. Dus leuk dat asn specifiek wat afwijkt, anderzijds het is en blijft SNS.

Triodos is leuk, maar ik heb ook een zakelijke rekening. En dan is de traagheid van Triodos niet handig.
pi_166695438
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:02 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ok, maar vraagje aan jou. In mijn post hierboven kijk ik puur even naar het kostenplaatje van Bunq vs. ING.

Incasso's kan ik vooraf weigeren. Ik snap niet waarom je dat zou doen, rekeningen moeten gewoon betaald worden. Dus vertel mij eens. Waar ligt voor mij, als ING rekening houder nou mijn voordeel.
Incasso's goedkeuren is vooral handig, omdat je daardoor gewoon altijd op de hoogte bent van wat er met je geld gebeurt. Je loopt niet meer het risico dat je ineens aanmaningen krijgt omdat net op het moment dat je huur geincasseerd werd, je saldo even wat lager was. In plaats daarvan schuif je even wat geld heen en weer, of accepteer je de incasso op een moment dat het je financieel wél schikt.
ING heeft inmiddels de betaalverzoeken gekopiëerd, maar extra betaalrekeningen aanmaken zadelt je gelijk met extra vaste lasten op waardoor je dat niet zo gauw doet. Een rekening delen is geloof ik niet eens mogelijk (of je moet een dure en/of rekening aanschaffen), laat staan je betaalpas snel omschakelen van je ene rekening naar je andere.
Ik wil niet zeggen dat ditsoort features direct een reden zijn om volledig om te schakelen, maar leuk is het wel.
quote:
Overigens ben ik het met je eens hoor, dat banken veel geld verspillen aan dingen. En ben het ook eens met investeringen die banken doen in dingen waar ik niet achter sta.

Echter een Asn is onderdeel van sns. Dus leuk dat asn specifiek wat afwijkt, anderzijds het is en blijft SNS.

Triodos is leuk, maar ik heb ook een zakelijke rekening. En dan is de traagheid van Triodos niet handig.

Dit is voor mij de grootste reden geweest om om te schakelen. Ik ben al jaren geleden bij ING weg gegaan, omdat ik die toko sinds de bankencrisis voor geen meter meer vertrouw en ze ook nog eens míjn geld gebruikten om de wereld naar de tyfus te helpen door er kolencentrales van te bouwen.

Ik heb toen lange tijd een Triodos betaalrekening + ASN spaarrekening gehad, maar de triodos-betaalfuncties zijn wel erg karig (en duur) dus op een gegeven moment wou ik sowieso overstappen naar een betere betaalrekening. En waarom zou ik dan met minder dan de beste genoegen nemen?
pi_166696570
quote:
14s.gif Op woensdag 16 november 2016 16:55 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Incasso's goedkeuren is vooral handig, omdat je daardoor gewoon altijd op de hoogte bent van wat er met je geld gebeurt. Je loopt niet meer het risico dat je ineens aanmaningen krijgt omdat net op het moment dat je huur geincasseerd werd, je saldo even wat lager was. In plaats daarvan schuif je even wat geld heen en weer, of accepteer je de incasso op een moment dat het je financieel wél schikt.
ING heeft inmiddels de betaalverzoeken gekopiëerd, maar extra betaalrekeningen aanmaken zadelt je gelijk met extra vaste lasten op waardoor je dat niet zo gauw doet. Een rekening delen is geloof ik niet eens mogelijk (of je moet een dure en/of rekening aanschaffen), laat staan je betaalpas snel omschakelen van je ene rekening naar je andere.
Ik wil niet zeggen dat ditsoort features direct een reden zijn om volledig om te schakelen, maar leuk is het wel.

[..]

Dit is voor mij de grootste reden geweest om om te schakelen. Ik ben al jaren geleden bij ING weg gegaan, omdat ik die toko sinds de bankencrisis voor geen meter meer vertrouw en ze ook nog eens míjn geld gebruikten om de wereld naar de tyfus te helpen door er kolencentrales van te bouwen.

Ik heb toen lange tijd een Triodos betaalrekening + ASN spaarrekening gehad, maar de triodos-betaalfuncties zijn wel erg karig (en duur) dus op een gegeven moment wou ik sowieso overstappen naar een betere betaalrekening. En waarom zou ik dan met minder dan de beste genoegen nemen?
Ja ok maar als je incasso's moet gaan schuiven dan is je financiele planning niet op orde. Sowieso kunnen spookincasso's weinig meer voorkomen, omdat je vooraf een waarschuwing krijgt voor een nieuwe incasso en daarmee onrechtmatige incasso's al kan blokkeren.

Ik heb echt geen idee met wie ik mijn geld zou moeten delen. Als ik een partner heb dan hebben we gewoon ieder onze eigen rekening en een rekening voor onze gedeelde lasten. Zit je bij dezelfde bank dan kan je net zo snel real time overboeken mocht dat nodig zijn.

Daarbij, de kosten van Bunq zijn hoger dan mijn huidige bank. Al moet ik zeggen dat bankkosten lager staan dan service en gemak in het lijstje van belangrijkheid.

Alleen zie ik op dit moment, maar wie gaat Bunq nog uitbreiden en eventueel tarieven aanpassen, maar voor mij persoonlijk zie ik geen voordelen van Bunq ten opzichte van de ING. Behalve dan het verschil in investeringsbeleid.

Ik ben niet overtuigd. En misschien is het meer handig voor de jeugd. Dat kan. En ik ben zeker wel voorstander van een nieuwe manier van bankieren. Ik heb bijvoorbeeld ook een rekening bij KNAB. Ja van de Aegon en daar kan men ook een hoop van vinden, maar KNAB heeft de zaken wel goed voor elkaar. Hun transactie verwerking van en naar andere banken geschied heel snel. ING doen ze vaak al dezelfde dag, daar waar een ABN of SNS toch echt die ene werkdag pakt.
Ze hebben een goede app, goede website, goede service.

Dus dan vraag ik mij altijd af waarom dan een ASN en Triodos toch minder voor elkaar hebben. En Triodos nog aanzienlijk duurder.

Dus ja, nieuwe banken zijn zeker welkom, maar voor mijn persoonlijke situatie, zie ik in Bunq (nog) geen voordelen.
pi_166698670
Ik heb ook gedacht over KNAB, maar na lang zoeken en niets kunnen vinden, moest ik via de helpdesk horen dat ze totaal geen investeringsbeleid hebben, en er maar op vertrouwen dat Aegon een beetje zijn best doet (newsflash: dat doen ze niet).

Triodos is inderdaad met de betaalrekening wat karig en aan de dure kant, maar ASN heeft dat best goed voor elkaar. Ik stond op het punt mijn betaalrekening naar ASN over te zetten voordat ik bunq leerde kennen.

maar alle features en kosten op een stokje, voor mij is doorslaggevend in de bankkeuze het investeringsbeleid. En wat dat betreft heb ik echt geen goed woord over voor mensen die hun spaargeld bij regelrechte schurken zoals ING of Rabobank parkeren. Een betere wereld begint bij jezelf, en met je geld heb je echt véél meer invloed dan door 1x per 4 jaar te gaan stemmen. Komt bij dat het (zeker als je alleen je spaarrekening verplaatst) echt een héle kleine moeite is en niets kost. Maargoed dit heeft weinig meer met bunq an sich te maken, behalve dat je er een leuke, neutrale payment provider aan hebt, ongeacht waar je spaargeld staat.
  zaterdag 19 november 2016 @ 19:17:13 #135
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_166760766
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2016 13:48 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Oh ben jij dat die na alles wat er de afgelopen 10 jaar is gebeurt nog volledig vertrouwd op de grote banken. O jij bent het dat je tegenwoordig moet betalen om zaken met een bank te mogen doen.

Ik heb Bunq in elk geval wel geinstalleerd want ik ben heel benieuwd of dat een alternatief kan worden voor de grote namen.
Ja ik vertrouw de grote banken. Of ben ik nu de grote naieveling die het allemaal niet snapt :')
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_166761279
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 november 2016 19:17 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ja ik vertrouw de grote banken. Of ben ik nu de grote naieveling die het allemaal niet snapt :')
Zowel ING als ABN AMRO zijn beiden vrij recent met staatssteun gered van faillissement, en hebben sindsdien beiden nauwelijks wat veranderd aan hun wanbeleid. Bij de eerstvolgende economische inkrimping zal het dus waarschijnlijk weer net zo hard raak zijn. Dus ja, wat dat betreft is dat erg naïef.

Als burger met minder dan 100K spaargeld voel je er weinig van gezien de deposito garantie, maar die grappen hebben (samen met het dsb-debacle) de staat gewoon miljarden gekost. Geld dat wij indirect dus allemaal meebetalen.

Wat dat betreft is het dus erg jammer dat er weinig impuls is voor mensen om eens na te denken wie hun geld beheert en of dit verantwoord gebeurt. Er zijn namelijk wél banken die bewuste keuzes maken over hoe ze je geld investeren. En bunq kiest er zelfs heel bewust voor om helemáál niets met je geld te doen. Het wordt gestort bij de Nederlandse Bank en er zit niemand aan. Veiliger dan dat kan eigenlijk niet.

Edit: kijk eens op http://eerlijkegeldwijzer.nl als je wat bewuster wilt worden over wat banken met je geld doen.
pi_166761703
Kun je ook in drie bullets uitleggen wat Bunq nou precies anders doet? Ik zie hierboven alleen maar hele verhalen verschijnen. Kort maar krachtig: wat doen ze anders of beter?
En zijn ze echt goedkoper?
pi_166762524
quote:
3s.gif Op zaterdag 19 november 2016 20:02 schreef Ill-Skillz het volgende:
Kun je ook in drie bullets uitleggen wat Bunq nou precies anders doet? Ik zie hierboven alleen maar hele verhalen verschijnen. Kort maar krachtig: wat doen ze anders of beter?
En zijn ze echt goedkoper?
• Er wordt níét gespeculeerd met je geld, het verdienmodel zit 'm in de dienstverlening.

• Een persoonlijke rekening is gratis. Je betaalt alleen voor eventuele pintransacties.

• Alles gaat via de app, dus geen formulieren printen en opsturen. Een rekening openen is letterlijk in 5 minuten gebeurd.

• De support chat is supersnel en altijd bereikbaar, heb ze wel eens op zondagavond half 11 vragen gesteld en direct beantwoord gekregen.

• Daarnaast is de app gewoon superfunctioneel, maar dat had je waarschijnlijk al wel begrepen.

Zoiets?

Of het goedkoper is ligt dus aan je gebruik. Bij mijn vorige bank betaalde ik 2,25 per maand voor een betaalrekening + één pinpas.
Bij bunq betaal ik rond de 1,50 per maand aan pintransacties, voor 2 passen (mijn vriendin heeft ook een pas aan mijn rekening gekoppeld voor de dagelijkse boodschappen).
  zondag 20 november 2016 @ 09:25:46 #139
459034 ssebt80
Troostprijs DIYer
pi_166772262
Ik ben fan geworden vanwege de gebruiksvriendelijke app.
Gebruik Bunq als dagelijkse boodschappenrekening, terwijl ik mijn RABO erbij hou voor alle
automatische afschrijvingen en dergelijke.
Moet ik echter wel zeggen, de gezichtsherkenning die de app gebruikt is waerdeleus.
pi_166772272
Het ziet er allemaal wel hip uit, maar het lijkt me meer voor vrienden die samenwonen / studenten / mensen die aan het begin van een relatie staan.

Als je al je bankzaken al 10 jaar vast hebt staan en de gedeelde rekening al op een andere manier geregeld hebt, is het - ondanks dat het er gelikt uitziet - niet echt een meerwaarde om alles om te gaan gooien.
  zondag 20 november 2016 @ 09:56:47 #141
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_166772436
Lijkt mij wel een handige app, mits anderen het in mijn omgeving zouden gebruiken. Dit is toch wel een stuk makkelijker met het verdelen van een rekening en het bijhouden van wie dat allemaal al heeft betaald en wie niet. Het is toch altijd weer gek*t met het verdelen van een rekening. Ik snap niet dat veel mensen de meerwaarde van die app niet inzien. Die hoeven niet vaak een rekening te verdelen en/of kunnen niet tegen verandering?

Ik sta er iig wel voor open. :)
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zondag 20 november 2016 @ 10:18:08 #142
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_166772584
ING kost 1,45 per maand. Bunq is 4 cent per pinbetaling. Dus boven 35 pinbetalingen per maand is bunq financieel niet interessant. Of zie ik iets over het hoofd?
pi_166774220
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 09:25 schreef ssebt80 het volgende:
Ik ben fan geworden vanwege de gebruiksvriendelijke app.
Gebruik Bunq als dagelijkse boodschappenrekening, terwijl ik mijn RABO erbij hou voor alle
automatische afschrijvingen en dergelijke.
Moet ik echter wel zeggen, de gezichtsherkenning die de app gebruikt is waerdeleus.
Die gezichtsherkenning is er nu dus uit, in ruil voor handherkenning. Je kunt nu ook instellen dat je bij voorkeur via je wachtwoordzin authenticeert.
Maar in het dagelijks gebruik hoef je dit nauwelijks te doen, de meeste handelingen kun je gewoon met je vingerafdruk/pincode authenticeren.

quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 10:18 schreef leolinedance het volgende:
ING kost 1,45 per maand. Bunq is 4 cent per pinbetaling. Dus boven 35 pinbetalingen per maand is bunq financieel niet interessant. Of zie ik iets over het hoofd?
Voor het gemak en de service, is die paar cent per maand het laatste waar ik wakker om lig.

Daarnaast, ik haal bij lange na geen 35 pinbetalingen per maand. Met die van mijn vriendin erbij wel, maar zou je bij een andere bank een gedeelde rekening erbij nemen, of een extra pinpas afnemen, dan gaan je maandelijkse lasten ook weer omhoog.
pi_166974676
Nog mensen die een gratis bunq pas willen? Ze delen weer uit, eerste 2 dm's stuur ik de mail door

edit: hier vliegen de gratis passen ook over en weer: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1658934/last

[ Bericht 55% gewijzigd door KomtTijd... op 29-11-2016 11:48:03 ]
pi_166976895
Is Bunq net zo snel als andere banken of houden ze geld een extra dagje vast? Ik zat een keer te wachten op een transactie en die duurde een dag langer. Bleek uiteindelijk van een Bunqrekening te komen.
pi_166977000
In mijn ervaring zijn ze net zo snel of sneller dan andere banken.

Ze hebben iig geen reden om je geld een dagje vast te houden, gezien ze er sowieso niet mee speculeren.
pi_167277889
Mensen die mij aan een Bunqboek willen helpen (en anderen ook) kunnen me een persoonlijk berichtje sturen.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:40:24 #148
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172869013
Ik vind Bunq echt ideaal. Helaas zijn ze van innovatief en goedkoop, naar duur gegaan:

https://www.rtlz.nl/tech/(...)wordt-terug-naar-ing

Althans, zolang ik niets aan mijn account verander gebeurt er niets, maar alsnog. Jammer.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 3 augustus 2017 @ 00:41:53 #149
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172869036
Niet erg om iets meer te betalen hoor, want Bunq is gewoon tof en handig. Maar niet zó veel. :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 3 augustus 2017 @ 01:25:59 #150
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172869315
Wat een gekken :') Dit gaat ze vast veel klanten kosten.
pi_172869358
Mogelijk kost dit ze wel de kop, de stijging is proportioneel gezien significant.
pi_172869387
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 01:25 schreef leolinedance het volgende:
Wat een gekken :') Dit gaat ze vast veel klanten kosten.
Natuurlijk niet!
quote:
Bunq-baas Ali Niknam stelt in een reactie dat heel veel klanten juist blij zijn met de nieuwe prijzen.
Heel veel klanten zijn blij met de nieuwe prijzen aldus de baas. :')

Waar haalt zo een vent het waanidee vandaan dat mensen blij worden van een geleverde dienst die niet veranderd/verbeterd, maar waar wel de prijs van wordt verhoogd?!

Wat een droeftoeter :') _O-
pi_172869394
quote:
Gisteravond kondigde Bunq een grote verandering aan: er komt een totaalpakket van 7,99 euro per maand. Daarvoor krijg je een pinpas, twee debit Mastercards, mobiel betalen via de Android-app en natuurlijk je Bunq-rekening. Dat is aan de prijzige kant: andere banken rekenen voor een soortgelijk pakket rond de 45 euro per jaar.
95,88 euro per jaar zou ik niet bepaald "aan de prijzige kant" noemen als alle andere banken voor een soortgelijk pakket ronde de 45 euro per jaar zitten.

Ik zou dat betitelen als "meer dan 2x zoveel als wat andere banken rekenen voor een soortgelijk pakket".
pi_172869399
2,13066~ keer zoveel om iets preciezer te zijn.

Maar natuurlijk; heel veel mensen zijn blij met de nieuwe prijzen! Echt waar!

Wat een mafklapper :')
pi_172869609
Je krijgt dus een pinpas en 2 MasterCard debit-passen? Zijn die MasterCard units te gebruiken als credit card? In alle situaties?

En on topic - belachelijk duur.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_172870543
Die 8 euro vind ik nog niet eens zo gek voor wat je er voor krijgt. Je kunt het niet vergelijken met andere banken, want bij andere banken krijg je niet de bunq-experience. En dat is echt wel wat waard.

Het enige waar ik een probleem mee heb is het hele begrip "premium account". Helemaal in combinatie met het downgrade van de oude accounts om iedereen naar premium te jagen. Doet me ernstig aan FOK denken, dat soort praktijken...

Had me gewoon per feature laten betalen voor wat ik zelf kies, IPV zo'n bloated totaalpakket aan te bieden. Dát snap ik niet.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 09:05:52 #157
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172870766
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 08:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Die 8 euro vind ik nog niet eens zo gek voor wat je er voor krijgt. Je kunt het niet vergelijken met andere banken, want bij andere banken krijg je niet de bunq-experience. En dat is echt wel wat waard.

Het enige waar ik een probleem mee heb is het hele begrip "premium account". Helemaal in combinatie met het downgrade van de oude accounts om iedereen naar premium te jagen. Doet me ernstig aan FOK denken, dat soort praktijken...

Had me gewoon per feature laten betalen voor wat ik zelf kies, IPV zo'n bloated totaalpakket aan te bieden. Dát snap ik niet.
Experience? Mensen zitten er vooral omdat het goedkoop ik. Dat is nu voorbij. Bijna niemand zit te wachten op zo'n pakket.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 09:27:29 #158
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_172871032
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 08:42 schreef KomtTijd... het volgende:

Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
pi_172871139
quote:
9s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:27 schreef Faux. het volgende:

[..]

Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
Plus dat ik voor dat geld ook premium features verwacht zoals bij Revolut of N26.
Zoals gratisch geld opnemen in buitenlandse valuta, geen absurde opslagen, snel geld wereldwijd overboeken.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 09:52:39 #160
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_172871453
Bunq loopt hartstikke slecht. Hij is wel genoodzaakt iets te doen om meer geld te verdienen. Ik blijf sowieso ver weg van dit soort hipster onzin.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2017 @ 09:59:35 #161
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172871607
Ik krijg alsnog heel sterk het eigenlijk reeds verwachtte 'aap-uit-de-mouw-gevoel'. :{
pi_172871677
Met 5,3 miljoen euro verlies is er ook niet zoveel keuze wat aan het verdienmodel te doen. Niknam zal nog wel een paar keer bijstorten om de tekorten te dekken maar op termijn lijkt Bunq niet levensvatbaar.

De 2 mastercards en 25 rekeningen kunnen wel handig zijn maar daarmee bereik je geen grote groep.

Maar verder ook wel te verwachten, je kan niet overleven op een verdienmodel waarin transacties je inkomsten bepalen.
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2017 @ 10:05:50 #163
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172871749
Wat ging ik ook alweer precies doen met 2 Mastercards en 25 rekeningen? :?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:06:53 #164
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172871781
Wat ze voorheen deden was gewoon puur als investering bedoeld om bekendheid en klanten te vergen. Ze wisten toen ook wel dat ze zo geen winst konden maken.

Nu doen ze gewoon wat ze van begin af aan al van plan waren om hun investering terug te verdienen. Beetje het idee van Tesla dat nog steeds geen winst behaald maar gewoon inzet op de toekomst.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:08:35 #165
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172871833
Gelukkig (voor bunq) zijn mensen lui van aard en zullen ze net als bij energiebedrijven en verzekeringen gewoon blijven hangen bij Bunq.
Tot nooit .......
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2017 @ 10:09:52 #166
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172871868
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:06 schreef embedguy het volgende:
Wat ze voorheen deden was gewoon puur als investering bedoeld om bekendheid en klanten te vergen. Ze wisten toen ook wel dat ze zo geen winst konden maken.
Prima en hun goed recht, en ze hebben ook nooit beloofd dat het eeuwig goedkoop zou blijven. Maar de vraag is nu wel of veel mensen dit bedrag over hebben voor deze 'Experience'. Het is ook nog steeds geen volwaardige bank, dus ik ga mijn ING-rekening er ook niet voor opzeggen.
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2017 @ 10:10:16 #167
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172871882
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:08 schreef Speekselklier het volgende:
Gelukkig (voor bunq) zijn mensen lui van aard en zullen ze net als bij energiebedrijven en verzekeringen gewoon blijven hangen bij Bunq.
Of zoals bij fitnesscentra. ;)
Maar dan is het handiger de prijs regelmatig geniepig iets te verhogen, zodat het steeds nét niet de moeite loont om op te zeggen. Zoals het rookbeleid, zeg maar.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:16:13 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_172872046
Getrouwd met kinderen dus ik ben al een tijdje niet meer in de club geweest. Kun je inmiddels je biertjes al met contactloos betalen afrekenen? Dan zie ik hier wel wat in. Een digitale pot. Veel beter dan al dat muntjesgedoe van vroeger.

Alleen ga ik dus niet meer naar de club dus voor mij hoeft het niet. Daarentegen ben ik wel hipster, lastig lastig.

Edit ik zie nu pas dat dit al twee jaar oud is. God wat loop ik achter. :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:27:30 #169
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172872335
quote:
99s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:59 schreef Cynix ® het volgende:
Ik krijg alsnog heel sterk het eigenlijk reeds verwachtte 'aap-uit-de-mouw-gevoel'. :{
Welk aap-uit-de-mouw-gevoel?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:29:32 #170
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172872385
quote:
99s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:10 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Of zoals bij fitnesscentra. ;)
Maar dan is het handiger de prijs regelmatig geniepig iets te verhogen, zodat het steeds nét niet de moeite loont om op te zeggen. Zoals het rookbeleid, zeg maar.
Daarom communiceren ze ook met een lage maandprijs en niet met de hoge jaarprijs.

Enne, neem bij een andere bank maar eens 25 rekeningen en 2 creditcards.
Dan betaal je je ook blauw.
(dit geen zinnig mens 25 rekeningen neemt is iets anders.)
Tot nooit .......
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:51:18 #171
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172872797
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Welk aap-uit-de-mouw-gevoel?
Eerst binnenhalen met goedkope rekening, daarna prijs vermenigvuldigen met 8.

Ik vind het wel jammer. Ik was eigenlijk zojuist overgestapt. Best wat moeite, en nu gooien ze de prijzen omhoog.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:55:01 #172
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172872861
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:51 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Eerst binnenhalen met goedkope rekening, daarna prijs vermenigvuldigen met 8.
Weet ik niet, zou ook kunnen dat ze hele andere verwachtingen hadden qua aantallen gebruikers of transacties per gebruiker.

Dit lijkt eerder een wanhoopspoging
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:57:29 #173
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172872890
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:55 schreef leolinedance het volgende:
Dit lijkt eerder een wanhoopspoging
Ja, dat ben ik met je eens. Ik denk niet dat het een bewust vooropgezet plan was.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_172873253
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Experience? Mensen zitten er vooral omdat het goedkoop ik. Dat is nu voorbij. Bijna niemand zit te wachten op zo'n pakket.
quote:

[..]

- Je geld wordt niet geinvesteerd in shady bedrijven
- incasso's kunnen goedkeuren
- Connect om je accounts te delen met anderen
- app werkt nog steeds gewoon supergoed

Er zijn echt wel wat dingen die bunq onderscheiden van de rest. Dat vind ik ook best wat waard.

Nogmaals ik vind dat premiumpakket waardeloos en het free-pakket nog waardelozer. En nu je het niet meer goedkoop (of voor weinig geld) kunt proberen zie ik ook niet hoe ze uberhaupt nog nieuwe klanten zouden willen aanspreken.

Maar puur op de prijs bunq over één kam scheren met een boevenpartij als ING of Rabobank vind ik echt te kort door de bocht.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:27:49 #175
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172873563
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:14 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

[..]

- Je geld wordt niet geinvesteerd in shady bedrijven
- incasso's kunnen goedkeuren
- Connect om je accounts te delen met anderen
- app werkt nog steeds gewoon supergoed

Er zijn echt wel wat dingen die bunq onderscheiden van de rest. Dat vind ik ook best wat waard.

Nogmaals ik vind dat premiumpakket waardeloos en het free-pakket nog waardelozer. En nu je het niet meer goedkoop (of voor weinig geld) kunt proberen zie ik ook niet hoe ze uberhaupt nog nieuwe klanten zouden willen aanspreken.

Maar puur op de prijs bunq over één kam scheren met een boevenpartij als ING of Rabobank vind ik echt te kort door de bocht.
Ik geloof niet dat Bunq daarmee veel gebruikers over de streep gaat trekken. Maar goed, we zullen het zien.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:31:30 #176
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172873664
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Want, bestaande klanten die hun rekeninng hebben doorgegeven aan jan en alleman en dus niet 1-2-3 wegkunnen een verhging van 800% door de stot duwen is geen boevenstreek? Veel autoverzekeringen zijn de afgelopen tijd met 50% verhoogd en toen was de wereld te klein.
Tot nooit .......
pi_172873739
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:31 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Want, bestaande klanten die hun rekeninng hebben doorgegeven aan jan en alleman en dus niet 1-2-3 wegkunnen een verhging van 800% door de stot duwen is geen boevenstreek? Veel autoverzekeringen zijn de afgelopen tijd met 50% verhoogd en toen was de wereld te klein.
Als bestaande klant kun je gewoon je rekeningen blijven gebruiken. Alleen als je die nieuwe features van afgelopen dinsdag wilt gebruiken moet je upgraden.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:40:51 #178
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172873926
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:34 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Als bestaande klant kun je gewoon je rekeningen blijven gebruiken. Alleen als je die nieuwe features van afgelopen dinsdag wilt gebruiken moet je upgraden.
Niet waar,

"Bestaande gebruikers kunnen het oude pakket houden, maar moeten op de nieuwe abonnementen overstappen bij de aanvraag van een vervangende kaart of het openen van een extra rekening, wat veel gebeurt bij Bunq."

https://fd.nl/ondernemen/(...)-nieuwe-abonnementen
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:53:53 #179
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172874256
Een vervangende kaart aanvragen wordt dan wel een heel dure hobby. Ik zou die oude maar in de kluis leggen.
Tot nooit .......
  donderdag 3 augustus 2017 @ 14:18:27 #180
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_172877398
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:53 schreef Speekselklier het volgende:
Een vervangende kaart aanvragen wordt dan wel een heel dure hobby. Ik zou die oude maar in de kluis leggen.
Volgens mij kan je aangeven dat je pas defect is, dan krijg je nog wel een nieuwe.

Zelf had ik net een gratis rekening aangemaakt voor de betaalverzoeken (rabobank heeft dat nog niet op die manier). Maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om nu over te stappen.

Sterker nog, zodra er meer druk op komt te staan om de 1 euro p/m-rekening van mijn vriendin om te zetten naar deze belachelijk dure variant zonder nuttige functionaliteit stapt ook mijn vriendin over. Gelukkig lopen daar maar 3 incasso's en één salarisbetaling op en is dat zo gepiept.

Als je waarde hecht aan de vele rekeningen kan je nog beter naar Knab overstappen (onbeperkt) en een MasterCard debit is echt nutteloos naar mijn mening.
- Thucydides
pi_172878119
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:40 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Niet waar,

"Bestaande gebruikers kunnen het oude pakket houden, maar moeten op de nieuwe abonnementen overstappen bij de aanvraag van een vervangende kaart of het openen van een extra rekening, wat veel gebeurt bij Bunq."

https://fd.nl/ondernemen/(...)-nieuwe-abonnementen
Dat klopt, dat is ook waarom ik problemen heb met de "downgrade".

Misschien zou ik zelf nog wel premium nemen als er geen betere deal beschikbaar komt voordat mijn passen verlopen. Maar mijn vriendin bijvoorbeeld gebruikt bunq echt "voor erbij" om te kunnen pinnen vanaf onze connect. Dat kan ze nu dus nog blijven doen, maar zodra haar pasje verloopt heeft bunq voor haar dus geen nut meer. En voor mij ook een stuk minder. En zo zijn er denk ik veel.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:26:27 #182
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172879045
Flauwe email update van Bunq gehad. Een paar excuses en men maakt het voor de huidige klanten mogelijk om nog 1 maand lang een Maestro pasje te bestellen.

Dan zegt Ali: "This is a small group of people who are very active on social media and on Together. They believe that bunq should be a low-cost price competitor. Unfortunately I have to disappoint: bunq never aimed to be cheap and it never will."

Tsja, kerel. Je komt met een vrijwel gratis rekening. Dus mensen denken, aha, je concurreert op prijs. Lijkt me toch een redelijke conclusie. Jammer dat hij dat zo weg zet alsof slechts een kleine groep die "vergissing" maakte.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hallmark op 04-08-2017 11:49:36 ]
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:28:14 #183
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172879073
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:26 schreef Hallmark het volgende:
Flauwe email update van Bunq gehad. Een paar excuses en men maakt het voor de huidige klanten mogelijk om nog 1 maand lang een Maestro pasje te bestellen.

Dan zegt Ali: "This is a small group of people who are very active on social media and on Together. They believe that bunq should be a low-cost price competitor. Unfortunately I have to disappoint: bunq never aimed to be cheap and it never will."

Tsjaad, kerel. Je komt met een vrijwel gratis rekening. Dus mensen denken, aha, je concurreert op prijs. Lijkt me toch een redelijke conclusie. Jammer dat hij dat zo weg zet alsof slechts een kleine groep die "vergissing" maakte.
Lolz, dat werd toentertijd volgens mij zo geprofileerd hoor; als een complete gratis bank. Ook daarom vond ik het tof

En tuurlijk begrijp ik dat het niet altijd gratis blijft, ik betaal erg graag voor immers. Maar beetje duur dit
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:32:07 #184
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172879167
quote:

[..]

Nou ja, de app van Bunq is tof hoor. En betalen met Ideal gaat ook heel gemakkelijk. Maar verder vond ik het vooral chill dat je zo makkelijk (gezamenlijke) rekeningen kon openen en dat je met jouw Bunq pas kon switchen via de rekeningen. Zo had je één pas, maar verschillende rekeningen en kon je via de app meteen de rekening aanpassen die aan de pas was gelinkt. Dat was ook handig als je met vrienden ergens zat en je ging je de rekening splitten.

Het is gewoon het totaalplaatje denk ik. Misschien leg ik het slecht uit, maar Bunq is echt wel tof hoor. Ik zou het mensen ook nog steeds aanraden, alleen dit is wel te duur imo
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 3 augustus 2017 @ 15:48:06 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_172879549
Hipsters zijn volgens mij ook wel een makkelijke doelgroep om uit te melken als ik zo om me heen kijk. Die hebben echt veel geld over voor de raarste dingen als het maar hipster is en goed voor likes op facebook en dergelijke.
Mijn reisverslagen
pi_172880002
Heb nu N26, dat geld moet ik neem ik aan opgeven aan Box3 belastingen?
Iemand die dat weet?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 16:35:55 #187
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172880725
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 16:05 schreef radeloosje1987 het volgende:
Heb nu N26, dat geld moet ik neem ik aan opgeven aan Box3 belastingen?
Iemand die dat weet?
Tuurlijk. Waarom zou je het niet op hoeven geven?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 19:47:16 #188
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172885269
N26 heeft als nadeel dat incasso's niet werken. Ook denk ik niet dat hun export formaat ingevoerd kan worden in boekhoudpakketjes. Anders had ik daar gezeten.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 19:50:36 #189
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172885359
quote:
10s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:48 schreef SeLang het volgende:
Hipsters zijn volgens mij ook wel een makkelijke doelgroep om uit te melken als ik zo om me heen kijk. Die hebben echt veel geld over voor de raarste dingen als het maar hipster is en goed voor likes op facebook en dergelijke.
Mwah, Bunq is echt niet per se iets voor hipsters hoor. Ik zou het nog eerder iets voor techneuten vinden. Bietje suggestieve TT :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  donderdag 3 augustus 2017 @ 19:50:48 #190
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172885363
Maar goed, verder:

Beter ^O^
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_172886771
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:50 schreef richolio het volgende:
Maar goed, verder:

[ afbeelding ]

Beter ^O^
Idd. Zo blijft de basisaccount iig bruikbaar. Het zou me niets verbazen als ze voor het einde van de maand ook een mogelijkheid introduceren om gewoon per feature te betalen. In ieder geval voor een aantal basisfeatures zoals de pinpas.

Misschien ga ik premium ook wel even proberen nu, je kan iig tot het einde van de maand nog straffeloos terugwisselen dus.
Edit: net even gecheckt met support, maar helaas is dat niet hoe het werkt. Als je premium neemt kun je niet terug naar het oude "bunq-more" account. De "bunq-free" account die nieuwe gebruikers krijgen, blijven gewoon 1 rekening zonder pas.

We zullen zien hoe lang ze dat volhouden...

[ Bericht 12% gewijzigd door KomtTijd... op 03-08-2017 21:20:55 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 3 augustus 2017 @ 21:26:01 #192
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_172888606
nav opmerkingen van de users heb ik de TT terug naar de originele TT gezet

[ Bericht 48% gewijzigd door Nizno op 03-08-2017 22:15:46 ]
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_172891155
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 19:47 schreef Hallmark het volgende:
N26 heeft als nadeel dat incasso's niet werken. Ook denk ik niet dat hun export formaat ingevoerd kan worden in boekhoudpakketjes. Anders had ik daar gezeten.
Bunq free met N26 is toch wel een prima combi lijkt me zo. Bunq voor de afschrijvingen en automatische incasso's, N26 voor geld afhalen en alles betalen als boodschappen enz.
pi_172892677
N26 ga ik nog steeds niet aan beginnen. Heb er nog nooit een goed verhaal over gehoord, behalve "het is gratis". App schijnt redelijk kut te zijn, support nauwelijks te bereiken, hoe ze je geld investeren is een groot mysterie, en over de veiligheid zullen we het maar helemaal niet hebben.

Dan betaal ik liever een paar centen voor een bank waar ik wel van op aan kan.

Zit voorlopig nog wel prima bij bunq, we zullen wel zien wat de toekomst brengt. Kan me niet voorstellen dat ze alle bunq-more gebruikers zomaar laten stikken.
pi_172898446
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 22:50 schreef KomtTijd... het volgende:
N26 ga ik nog steeds niet aan beginnen. Heb er nog nooit een goed verhaal over gehoord, behalve "het is gratis". App schijnt redelijk kut te zijn, support nauwelijks te bereiken, hoe ze je geld investeren is een groot mysterie, en over de veiligheid zullen we het maar helemaal niet hebben.

Dan betaal ik liever een paar centen voor een bank waar ik wel van op aan kan.

Zit voorlopig nog wel prima bij bunq, we zullen wel zien wat de toekomst brengt. Kan me niet voorstellen dat ze alle bunq-more gebruikers zomaar laten stikken.
Wat een onzin. Prima support en 6 dagen in de week bereikbaar. Hoezo mindere veiligheid? De app zit trouwens prima in mekaar, uitgebreider dan ING.
Allemaal onwaarheden in 1 post.

[ Bericht 1% gewijzigd door radeloosje1987 op 04-08-2017 15:08:55 ]
pi_172904548
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 10:04 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Prima support en 6 dagen in de week bereikbaar. Hoezo mindere veiligheid? De app zit trouwens prima in mekaar, uitgebreider dan ING.
Allemaal onwaarheden in 1 post.
Nu over de support met N26 ben ik niet te spreken maar ook ik krijg steeds meer het idee dat we met de eigenaar zelf zitten hier :') .
pi_172904726
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nu over de support met N26 ben ik niet te spreken maar ook ik krijg steeds meer het idee dat we met de eigenaar zelf zitten hier :') .
Ben pas sinds een paar weken om, maar de keren dat ik de klantenservice belde werd ik prima geholpen. Wat is dan minder? Voorbeeld?
pi_172904867
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 15:26 schreef Hallmark het volgende:
Wat wil Ali dan dat het selling point van Bunq is, als hetn iet prijs is? Je gaat niet met de grote banken concurreren op ICT lijkt me.
Play hard, go pro.
pi_172904869
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:34 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Ben pas sinds een paar weken om, maar de keren dat ik de klantenservice belde werd ik prima geholpen. Wat is dan minder? Voorbeeld?
Geld gepind maar niet gekregen. Had zodoende een support ticket ingeschoten en dat heeft 3 maanden geduurd.
pi_172905523
Toch maar eens kijken naar N26 of Revolut dan.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 16:41:53 #201
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_172905899
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:42 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Wat wil Ali dan dat het selling point van Bunq is, als hetn iet prijs is? Je gaat niet met de grote banken concurreren op ICT lijkt me.
Nou, in beginsel juist wel. Je kan zonder een logge organisatie om je heen een vlotte en moderne app bouwen, wat ze ook gedaan hebben.

Probleem is m.i. dat de unique selling points die de meeste waarde hebben voor de meeste mensen nu niet zo unique meer zijn. Vrijwel alle grootbanken kunnen goedkoper en veel van de apps van die banken hebben grotendeels dezelfde functionaliteit (betaalverzoeken, notificaties over betalingen, betalen zonder reader, potjes/meerdere rekeningen) of zelfs meer (inzicht in bestedingspatronen bijv.). Er is vrij weinig wat bunq nu nog onderscheidend maakt.

Leuk dat je 2 Mastercard debit cards krijgt, maar dat voegt voor de gemiddelde Nederlander niets toe.
- Thucydides
pi_172906459
Bij Bunq draag je feitelijk het beheer op je zuurverdiende centjes over aan stel puistenkopjes die met paar sprietjes op hun kin weten wat wel en niet goed is voor grote meneren.

Ergens is het wel jammer dat ze al te laat zijn. Het moet nog ontwikkeld worden, maar ze zijn al bij voorbaat ingehaald door Lighting Network implementatie van Bitcoin. Ik geef Bunq nog een jaar of 5, maar dan is inmiddels niet meer dan een flirt, zoals bij CD-i van Philips of Talpa.
pi_172906492
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Geld gepind maar niet gekregen. Had zodoende een support ticket ingeschoten en dat heeft 3 maanden geduurd.
Wel opgelost uiteindelijk? En waarom niet gebeld naar ze?
pi_172906855
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:16 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Wel opgelost uiteindelijk? En waarom niet gebeld naar ze?
Omdat ik dat soort dingen graag zwart op wit afhandel.

Ja uiteindelijk wel.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:33:50 #205
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172906867
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:34 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Het feit dat je al een paar keer hebt moeten bellen is al zeer negatief. Ik hoef nooit met mijn banken (ING en Knab) te bellen.
pi_172907214
Hmmmmm
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 18:04:13 #207
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172907381
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 17:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Omdat ik dat soort dingen graag zwart op wit afhandel.
Daarom bellen en schriftelijke bevestiging vragen.
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 20:28:44 #208
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_172910643
Maar ik heb nu een free account en had daar al tijdje terug een pinpas voor gekregen. Stopt die in september opeens met werken of hoe werkt het?
pi_172910852
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 20:28 schreef Faux. het volgende:
Maar ik heb nu een free account en had daar al tijdje terug een pinpas voor gekregen. Stopt die in september opeens met werken of hoe werkt het?
Yo yo yo Faux whatsup

Sorry off-topic maar kom jou nooit tegen
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:06:52 #210
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172911578
quote:
Volgens mij blijft dat allemaal gewoon werken
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 21:08:43 #211
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_172911616
Nou, dat N26 wordt 'm ook niet voor mij :') Ik wilde het best uitproberen, maar om jezelf te verifiëren (met je ID enzo) moet je gaan video bellen. Elke keer ben ik dan aan het wachten in die wachtrij en dan word ik er weer uitgeknikkerd. Als ik dan terugkom kan ik weer achteraan aansluiten. Het blijft gebeuren, maakt niet uit of ik wifi gebruik of 4G. :P Heel vervelend
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:01:08 #212
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172912760
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 21:08 schreef richolio het volgende:
Het blijft gebeuren, maakt niet uit of ik wifi gebruik of 4G
Ik dacht dat het aan mij lag. Pas bij de 6e of 7e keer lukte het me om de procedure door te lopen. Het kostte echt te veel tijd. Gelukt uiteindelijk, maar toch.
pi_172917419
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 15:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Moet je voor de grap eens in het N26 topic op Tweakers kijken. Dat staat vol met dit soort "ongelukjes". Heb geen persoonlijke ervaringen, maar dat icm de gigablunders die N26 gemaakt heeft in de beveiliging van hun app, doet me ook niet echt popelen om er achter te komen.

quote:
Nee hoor, die kun je gewoon blijven gebruiken zolang hij geldig is. En mocht je al wel een oude account hebben maar nog geen pas, dan kun je die alsnog tot eind augustus bestellen tegen het oude tarief.

Ik hoop van harte dat er na deze overgangsperiode ook voor nieuwe gebruikers een soortgelijke oplossing komt. Hoeft van mij niet perse het zelfde te zijn of het zelfde te kosten, als je maar zelf kan kiezen waarvoor je betaalt.
  zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:07:54 #214
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_172919185
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 augustus 2017 20:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Yo yo yo Faux whatsup

Sorry off-topic maar kom jou nooit tegen
Nee ik ben een schim die zich slechts zeer zelden laat zien. Maar gaat lekker hiero hoor :D Bij jou?
pi_172920060
Ik heb zelf nu al een paar maanden N26, bevalt erg goed. Vooral de interface en mogelijkheden spreken me aan, een betaalpakket voor 0 euro per maand is altijd handig als backup.

Ook de klantenservice 1 keer moeten bellen, prima geholpen. Ook leuk dat je als je iemand gratis aanbrengt, je 10 euro referal geld krijgt uitgekeerd.
  vrijdag 15 september 2017 @ 13:51:31 #216
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173791434
quote:
Dear fellow bunqers,
Something incredible just happened: we found the guy responsible for the DDoS attacks last week!

Last week we worked round the clock to mitigate the effects of a severe DDoS-attack. Thanks to these efforts the impact was barely noticeable. The bunq app functioned nearly all of the time, card payments always went through, and your money was, of course, safe at all times.

Then we focused on finding the person responsible. As we got closer he decided to step forward himself. He, J., just visited our office to apologize for his actions. He is 18 and still in school. He apologized sincerely.

In spite of the many, many hours of work J. has caused us, we've decided not to press charges for it could result in one year of prison time along with hefty fines. Effectively destroying his life.

We don't consider that fair for a youthful sin. Instead we agreed he will do volunteer work for a week. For Amnesty International.
Tof van ze
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zaterdag 16 september 2017 @ 11:22:02 #217
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_173806646
Als je door een zure 18-jarige ge-DDoSed kan worden dan moet je toch echt je beveiliging onder de loep leggen...
  zaterdag 16 september 2017 @ 11:47:00 #218
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_173807059
Bestaat die meuk nog?
  † In Memoriam † zaterdag 16 september 2017 @ 11:51:52 #219
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173807142
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:47 schreef leolinedance het volgende:
Bestaat die meuk nog?
Ja.
  † In Memoriam † zaterdag 16 september 2017 @ 11:53:18 #220
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173807160
Of het goed met ze gaat is iets anders. Ik hoef geen Bunq en ken geen Bunq-ers, maar dat zegt ook weer niet zoveel.
  zaterdag 16 september 2017 @ 12:09:24 #221
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_173807404
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:22 schreef Erasmo het volgende:
Als je door een zure 18-jarige ge-DDoSed kan worden dan moet je toch echt je beveiliging onder de loep leggen...
Er zijn wel meer grotere bedrijven slachtoffer geweest van een DDos attack, denk PayPal, Spotify, Twitter. Maar ook wat erger, zoals Sony toen met PSN. Ach ja, hier kunnen ze in ieder geval van leren denk ik?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  zondag 17 september 2017 @ 21:56:40 #222
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_173842689
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:51 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja.
Is dit een affiliate link?

quote:
99s.gif Op zaterdag 16 september 2017 11:53 schreef Cynix ® het volgende:
Of het goed met ze gaat is iets anders. Ik hoef geen Bunq en ken geen Bunq-ers, maar dat zegt ook weer niet zoveel.
LIjkt me niet. Wel een vreemde URL.
  † In Memoriam † zondag 17 september 2017 @ 21:58:59 #223
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_173842754
Geen idee, zo dan?

https://www.bunq.com/nl/
  zondag 17 september 2017 @ 22:02:40 #224
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_173842825
quote:
99s.gif Op zondag 17 september 2017 21:58 schreef Cynix ® het volgende:
Geen idee, zo dan?

https://www.bunq.com/nl/
Oh geen probleem hoor, viel gewoon op. Link deed het verder wel.
pi_178976993
Net een account aangemaakt. Ik denk dat ik volledig over ga vanaf ING.

Enige hekelpuntje is de creditcard, maar ik weet niet of ik die wel echt nodig heb met krediet erop.
pi_178977126
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:48 schreef d4v1d het volgende:
Net een account aangemaakt. Ik denk dat ik volledig over ga vanaf ING.

Enige hekelpuntje is de creditcard, maar ik weet niet of ik die wel echt nodig heb met krediet erop.
¤8 per maand is wel duur voor een bank die helemaal niks extra biedt
Edensnator over 'n out
pi_178977220
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:56 schreef Edensnator het volgende:

[..]

¤8 per maand is wel duur voor een bank die helemaal niks extra biedt
Maar ze geven je geld niet aan jan&allemaal-investeringen uit. Verder bankieren ze niet op basis van schulden. Kortom spreekt het business-model mij gewoon aan, voor ¤60,- per jaar extra ga ik daarover niet lastig doen.
  zondag 6 mei 2018 @ 21:02:49 #228
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_178977251
Ben steeds negatiever over bunq, de andere banken (zeker ING) hebben ze allang ingehaald. Ik heb het account alleen nog voor het 'hebben', en voor t geval dat.
pi_178977531
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:02 schreef Faux. het volgende:
Ben steeds negatiever over bunq, de andere banken (zeker ING) hebben ze allang ingehaald. Ik heb het account alleen nog voor het 'hebben', en voor t geval dat.
Waarover ben je negatief dan?

edit: ohzo. ING heeft Bunq ingehaald bedoel je? Je zin leest wat raar :P

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2018 21:15:14 ]
  zondag 6 mei 2018 @ 21:45:34 #230
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_178978183
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:14 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Waarover ben je negatief dan?

edit: ohzo. ING heeft Bunq ingehaald bedoel je? Je zin leest wat raar :P
Dat ze bijvoorbeeld die premium geïntroduceerd hebben, dat ze in blogposts tegen je aan praten alsof je een tiener bent ('New functions 😏😏👐🤘👀'), ze ondersteunen iDIN niet, en dat alle functies die bunq in t begin interessant maakte nu ook in de andere banken zitten. K vind het idee van een bank in je broekzak nog steeds geweldig, maar de nieuwigheden en voordelen beginnen op te raken.
pi_178978398
quote:
11s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:45 schreef Faux. het volgende:
iDIN
Waarom moet een bank de taak van verificatie op zich nemen?
pi_178978519
Verder dat andere banken shit overnemen is logisch, daarvoor hoef je bunq w.m.b. niet af te rekenen. Ik vind het business-idee achter Bunq erg interessant. Enige wijze van communicative waar ik me nu aan stoor is dat ze persoonlijk Nederlands terugbeantwoorden in het Engels :P
  zondag 6 mei 2018 @ 22:03:45 #233
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_178978624
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:55 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Waarom moet een bank de taak van verificatie op zich nemen?
Dat moet je aan de ontwikkelaars van iDIN vragen. K ben slechts de consument, en als een dienst van mij iDIN vereist dan heb ik graag een bank die dat ook ondersteunt.
pi_178980559
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:03 schreef Faux. het volgende:

[..]

Dat moet je aan de ontwikkelaars van iDIN vragen. K ben slechts de consument, en als een dienst van mij iDIN vereist dan heb ik graag een bank die dat ook ondersteunt.
Ik blijf het redelijk idioot vinden. Maarja, het wordt wel overal en nergens door je strot gedouwd volgensmij.

Heb het zelf nog echt nooit gebruikt. Geen idee wat ik mis :P
  zondag 6 mei 2018 @ 23:58:52 #235
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_178980896
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:32 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik blijf het redelijk idioot vinden. Maarja, het wordt wel overal en nergens door je strot gedouwd volgensmij.

Heb het zelf nog echt nooit gebruikt. Geen idee wat ik mis :P
Ik ben het er ook niet helemaal mee eens (ID hoort bij overheid), maar je ziet dat het in het buitenland al heel veel gebruikt wordt, dus denk dat het een kwestie van tijd is totdat het hier ook breed ingevoerd gaat worden. En ja dan wil ik ook wel bank die dat ondersteunt :P

Maar nogmaals, ik gebruik zelf gewoon Rabo O+ en bunq erbij voor de nieuwsgierigheid. Zodra ze weer interessante dingen gaan doen ben ik weer van de partij *O*
  maandag 7 mei 2018 @ 15:11:55 #236
413300 ssebt
Opperhoofd
pi_178990405
Ik was fanatiek Bunqer vanwege het Bank of the Free concept.

En dan niet dat ze spotgoedkoop waren want dat zijn ze nu zeker niet meer, maar simpelweg omdat je betaalde voor de diensten die je gebruikte. Waarom betaal ik bij de Rabo een X bedrag per jaar? Waar maak ik het aan op? Bij Bunq was het duidelijk. Elke maand een overzichtje van de diensten die je had gebruikt, transacties die je had gedaan etc. Betalen voor een dienst die je gebruikt.

Maar met het nieuwe businessmodel en de lompe aankondiging daarvan heb ik besloten terug te gaan naar een wat minder wispelturige (rabo)bank. Oh, en de financiële onzekerheid van Bunq (Ali's geld is ook een keer op) speelde een rol.

Dus d4v1d, succes! Hoop dat je over een paar maanden je centen nog hebt.
pi_178994244
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 15:11 schreef ssebt het volgende:
Ik was fanatiek Bunqer vanwege het Bank of the Free concept.

En dan niet dat ze spotgoedkoop waren want dat zijn ze nu zeker niet meer, maar simpelweg omdat je betaalde voor de diensten die je gebruikte. Waarom betaal ik bij de Rabo een X bedrag per jaar? Waar maak ik het aan op? Bij Bunq was het duidelijk. Elke maand een overzichtje van de diensten die je had gebruikt, transacties die je had gedaan etc. Betalen voor een dienst die je gebruikt.

Maar met het nieuwe businessmodel en de lompe aankondiging daarvan heb ik besloten terug te gaan naar een wat minder wispelturige (rabo)bank. Oh, en de financiële onzekerheid van Bunq (Ali's geld is ook een keer op) speelde een rol.

Dus d4v1d, succes! Hoop dat je over een paar maanden je centen nog hebt.
Er is gewoon een bankvergunning en dus depositogarantiestelsel van DNB. Wat kan er met mijn geld gebeuren, vertel?
  maandag 7 mei 2018 @ 18:10:54 #238
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_178994895
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 17:34 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Er is gewoon een bankvergunning en dus depositogarantiestelsel van DNB. Wat kan er met mijn geld gebeuren, vertel?
Dat geld krijg je (tot een bepaalde hoogte) wel terug, de vraag van hem is geloof ik of je zin hebt in het gezeik dat bij een failliete bank zitten hoort.

Niet dat ik zeg dat ze failliet gaan, maar zo denk ik dat ie z'n post bedoelt.
pi_178995448
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:10 schreef Faux. het volgende:

[..]

Dat geld krijg je (tot een bepaalde hoogte) wel terug, de vraag van hem is geloof ik of je zin hebt in het gezeik dat bij een failliete bank zitten hoort.

Tot 100k staat dnb garant. Als ik zoveel geld hebt is Bunq misschien niet meer de juiste bank :P
  maandag 7 mei 2018 @ 18:51:45 #240
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_178995821
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:39 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Tot 100k staat dnb garant. Als ik zoveel geld hebt is Bunq misschien niet meer de juiste bank :P
True, maar dan nog is t niet prettig als je bank failliet gaat :P
  maandag 7 mei 2018 @ 20:51:27 #241
473865 Naxiss
No limit
pi_178998688
Gewoon naar Goldman Sachs man ^O^
Get right witcha
  maandag 7 mei 2018 @ 22:10:44 #242
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_179001100
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 18:10 schreef Faux. het volgende:

[..]

Hoe groter ze worden, hoe meer verlies ze aan het maken zijn. Lijkt mij geen gezonde partij voor mijn geld.
The more debt, the better
  maandag 7 mei 2018 @ 22:14:54 #243
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_179001267
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:10 schreef flyguy het volgende:

[..]

Hoe groter ze worden, hoe meer verlies ze aan het maken zijn. Lijkt mij geen gezonde partij voor mijn geld.
Ik weet niet precies wat hun plan is. Maar t lijkt me niet de meest gezonde bank van NL idd
pi_179003506
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 22:10 schreef flyguy het volgende:

[..]

Huh? Hoe zie je dat voor je? Meer mensen die 8 euro per maand betalen betekent meer verlies?

Het is nog steeds een startup dus dat ze verlies maken lijkt me evident. De rest zuig je volgens mij uit je duim.

Verder doe ik dingen met bunq die echt met geen enkele andere bank kunnen. Rekeningen delen, pinpassen eraan koppelen, bunq.me, etc.. Sja je kunt misschien wel zonder maar waarom zou je dat nog willen?
ING heeft idd een aantal (maar lang niet alle) bunq-innovaties gekopieerd. Maar daar kun je je geld niet zonder gewetensbezwaren stallen. Dan zit ik liever bij een bank waarvan de directeur er zoveel vertrouwen in heeft dat'ie zijn privévermogen er ín steekt, dan bij een bank waar de baas mijn geld misbruikt om oliepijpleidingen aan te leggen en er zelf met de winst vandoor gaat.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 00:10:46 #245
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_179003818
Bunq heeft idd een aantal toffe opties.

Verder gebruik ik Revolut, ook het checken waard
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 8 mei 2018 @ 12:47:44 #246
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_179011105
Zolang het om geld gaat blijf ik toch liever bij een grote betrouwbare bank. Denk dat veel mensen ook wel zo denken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 8 mei 2018 @ 14:47:24 #247
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_179013847
quote:
5s.gif Op maandag 7 mei 2018 23:43 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Huh? Hoe zie je dat voor je? Meer mensen die 8 euro per maand betalen betekent meer verlies?

Het is nog steeds een startup dus dat ze verlies maken lijkt me evident. De rest zuig je volgens mij uit je duim.

Verder doe ik dingen met bunq die echt met geen enkele andere bank kunnen. Rekeningen delen, pinpassen eraan koppelen, bunq.me, etc.. Sja je kunt misschien wel zonder maar waarom zou je dat nog willen?
ING heeft idd een aantal (maar lang niet alle) bunq-innovaties gekopieerd. Maar daar kun je je geld niet zonder gewetensbezwaren stallen. Dan zit ik liever bij een bank waarvan de directeur er zoveel vertrouwen in heeft dat'ie zijn privévermogen er ín steekt, dan bij een bank waar de baas mijn geld misbruikt om oliepijpleidingen aan te leggen en er zelf met de winst vandoor gaat.
Even de wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bunq

Elk jaar dat het totaal aan activa stijgt, stijgt het verlies.

Een bank is werkt niet zoals een tech startup. Bij verlies worden de kapitaalratio's steeds beroerder en komt de gelden van derden zoals spaarders steeds meer in gevaar. Helemaal als de ratio's vreemd vermogen (wederom spaargelden en dergelijk) harder stijgen dat de eigen kapitaalbuffers, die in deze krimpen omdat er verliezen geleden worden.
Tech startups horen ook gewoon winst te maken, maar maken ze nog verlies dan vinden durfinvestereerders dit vanwege toekomstige beloftes vaak voorlopig wel prima. Echter zijn dit vaak markten die nieuw zijn en waardoor er enorme groeikansen zijn. Bankieren is verre van nieuw (hoewel er veel techinnovaties komen en gaan) en is gebonden aan enorme regeldruk en wettelijke bepalingen.

Ik blijf er in ieder geval ver van weg.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:18:14 #248
37248 BertV
Klei indiaan
pi_179014767
quote:

[..]

Het komt toch allemaal niet heel professioneel over.
Als het doek valt wordt het een fancy label van een andere NL-bank.

Ik hoop nog op de komst van een Google bank oid.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_179027900
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 12:47 schreef AQuila360 het volgende:
Zolang het om geld gaat blijf ik toch liever bij een grote betrouwbare bank. Denk dat veel mensen ook wel zo denken.
Helaas wel ja. Juist die grote banken hebben bewezen in werkelijkheid zeer instabiel te zijn. Als het niet door reddingsacties van de overheid was, hadden ING, ABN AMRO en SNS inmiddels niet meer bestaan. Inmiddels gaat het weer goed met die banken, maar dat komt eerder doordat de economie en de huizenmarkt weer aantrekt dan door hun eigen bedrijfsvoering. Bunq is de enige Nederlandse bank die het wezenlijk anders doet, en een businessmodel heeft wat daadwerkelijk gebaseerd is op eigen kunnen, IPV te gokken met andermans geld op externe omstandigheden.

Ik snap best het gevoel hoor, iets nieuws is altijd spannend en het risico menseigen om even de kat uit de boom te willen kijken. Maar de feiten liggen anders.

Daarnaast hoef je natuurlijk niet gelijk all in te gaan om bunq eens te proberen. Je kunt er ook een paar tientjes op zetten puur voor het gemak van de snelle Ideal betalingen of zo. Sterker nog bijna alle bunq-gebruikers die ik ken gebruiken het op die manier. Zelf gebruik ik het nu al bijna 2 jaar als primaire bank en dat bevalt prima. Maar mijn spaargeld staat nog steeds op een spaarrekening van ASN.
pi_179028038
Too big to fail is anders weldegelijk bewezen.
  woensdag 9 mei 2018 @ 10:30:43 #251
413300 ssebt
Opperhoofd
pi_179036552
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 22:21 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Helaas wel ja. Juist die grote banken hebben bewezen in werkelijkheid zeer instabiel te zijn. Als het niet door reddingsacties van de overheid was, hadden ING, ABN AMRO en SNS inmiddels niet meer bestaan. Inmiddels gaat het weer goed met die banken, maar dat komt eerder doordat de economie en de huizenmarkt weer aantrekt dan door hun eigen bedrijfsvoering. Bunq is de enige Nederlandse bank die het wezenlijk anders doet, en een businessmodel heeft wat daadwerkelijk gebaseerd is op eigen kunnen, IPV te gokken met andermans geld op externe omstandigheden.
Maar dat is het hem juist. Ze hebben bewezen het nog niet op eigen kracht te kunnen. Ali heeft er vorig jaar miljoenen van zijn eigen kapitaal in moeten pompen en dat zal dit jaar niet anders zijn.
  woensdag 9 mei 2018 @ 12:52:38 #252
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_179039069
quote:

[..]

Ik snap best het gevoel hoor, iets nieuws is altijd spannend en het risico menseigen om even de kat uit de boom te willen kijken. Maar de feiten liggen anders.

Daarnaast hoef je natuurlijk niet gelijk all in te gaan om bunq eens te proberen. Je kunt er ook een paar tientjes op zetten puur voor het gemak van de snelle Ideal betalingen of zo. Sterker nog bijna alle bunq-gebruikers die ik ken gebruiken het op die manier. Zelf gebruik ik het nu al bijna 2 jaar als primaire bank en dat bevalt prima. Maar mijn spaargeld staat nog steeds op een spaarrekening van ASN.
Ik heb wel gewoon echt vertrouwen in de Nederlandse banken (en tuurlijk willen ze gewoon winst maken) en juist wat minder in al die nieuwe ''hippe'' shit.

Maarja een keer een nieuwe speler is wel weer goed want het is sowieso al lastig om er tussen te komen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  woensdag 9 mei 2018 @ 21:52:23 #253
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_179051784
quote:

[..]

Ook zonder overheid hadden de ING en SNS blijven bestaan. Voor SNS stond een private equity partij klaar, maar dat wilde de staat niet, dus werden de obligatie en aandeelhouders benadeeld. ING heeft die lening van 10 miljard moeten slikken 'als grootste bank voor het vertrouwen in het systeem'. Dat ze daarna ING hebben opgelegd om af te slanken is helemaal idioot.

Als er iets mag falen is het de staat wel.
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2018 @ 08:46:25 #254
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_179057579
De Staat, dat ben jij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')