abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157898245
Ik kan niet echt iets aan dit bedrijf vinden wat "bank" uitstraalt. Er zal best een doelgroep voor zijn hoor, en toch leuk voor deze jongen als hij een paar duizend klantjes binnen kan halen. Ik blijf wel bij de ING :)
pi_157898327
Ik had met die 17 miljoen toch wat anders gedaan dan dit voor mij zinloze concept. Gaat echt niks worden denk ik, de financiële wereld en consument is zo conservatief als wat.

Ik zag ook geen feature die ik echt mis in mijn leven, alleen wat kleine nice to haves die je na een tijde toch niet meer gebruikt.

Totslot de naam......laat maar
Even a broken clock is right twice a day.
pi_157898583
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 02:54 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Gaat in mijn omgeving vaker fout dan goed, merk zelf ook dat ik lang niet altijd op tijd betaal. Dit heeft vooral te maken met het feit dat rekeningnummers in mobiel bankieren apps lastig is (je kunt niet switchen tussen Apps). Bunq koppelt rekeningnummers aan aliassen (telefoonnummer/username).
Bovendien is het voor de ontvanger vaak lastig te zien wie van de 20/30 deelnemers wel al betaald heeft, en wie nog niet. Administratie voor een etentje/stapavond is dan vaak nog een heel gedoe.
Voor 20 tot 30 deelnemers ga je toch niet voorschieten, ongeacht van welk systeem je gebruik maakt?

En IBAN nummers zijn idd niet heel gebruikersvriendelijk, maar al mijn vrienden heb ik wel een keer iets overgemaakt en staan gewoon in de lijst van de app van mijn bank. Het is leuk bedacht en er zijn ongetwijfeld mensen die het (even) heel leuk/handig vinden, maar ik zie de meerwaarde niet zo.
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_157899661
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 14:03 schreef Joachim het volgende:

[..]

Voor 20 tot 30 deelnemers ga je toch niet voorschieten, ongeacht van welk systeem je gebruik maakt?
Vooraf betalen is net zo'n groot administratief drama. ;) Omdat je geen activiteiten oid kunt aanmaken in je mobiel bankieren.
quote:
En IBAN nummers zijn idd niet heel gebruikersvriendelijk, maar al mijn vrienden heb ik wel een keer iets overgemaakt en staan gewoon in de lijst van de app van mijn bank. Het is leuk bedacht en er zijn ongetwijfeld mensen die het (even) heel leuk/handig vinden, maar ik zie de meerwaarde niet zo.
Tja, als je vaak in wisselende samenstellingen activiteiten ontplooit is dit weldegelijk een oplossing.
Het een en ander hangt natuurlijk samen met de ontwikkeling van de userbase. Zodra genoeg personen in een omgeving gebruik maken van Bunq, haakt de rest snel aan. Het systeem is namelijk gebruiksvriendelijker.
Dit is anderzijds ook weer een zwakte.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_157899863
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Betalen om geld op te mogen nemen en betalen om te mogen betalen _O- _O- _O- _O-
Wat is daar raar aan? _O-
pi_157900354
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 15:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat is daar raar aan? _O-
Alles :') Dus telkens als je je boodschappen afrekent met je pinpas betaal je 8 cent extra en als je het uit de muur trekt betaal je ook één of ander bedrag extra :') Weet niet bij welke bank jij zit, maar bij mijn bank is dat gewoon allemaal gratis _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_157900505
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:18 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Alles :') Dus telkens als je je boodschappen afrekent met je pinpas betaal je 8 cent extra en als je het uit de muur trekt betaal je ook één of ander bedrag extra :') Weet niet bij welke bank jij zit, maar bij mijn bank is dat gewoon allemaal gratis _O-
Aha is dat gratis. Mijn bank schrijft elke maand een bedrag af. Ik stap over op jouw bank, hoe heet die?
pi_157900711
Wat mij nog tegenhoudt, is dat ik niemand ken die hier open voor staat. Dus dan heb je er geen bal aan
pi_157902537
quote:
9s.gif Op zondag 29 november 2015 15:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Aha is dat gratis. Mijn bank schrijft elke maand een bedrag af. Ik stap over op jouw bank, hoe heet die?
ABN Amro. En dat is een vast bedrag, geen bedrag per transactie. Ik weet vrij zeker dat ik met hun vaste bedrag goedkoper uit ben dan met de transactie kosten van deze bagger bank :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_157903412
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:33 schreef _Arual_ het volgende:
Wat mij nog tegenhoudt, is dat ik niemand ken die hier open voor staat. Dus dan heb je er geen bal aan
Dat is het probleem ook, opzich zie ik er wel handigheid in.
Punt is alleen dat als het om geld gaat en automatisch iets overboeken wat niet zeg maar via de gevestigde banken apps gaat, is dat iedereen er zo huiverig voor is als de pest.

Toch zie ik dit nog wel een soort scucces worden, alleen niet binnenkort.
Do what you love, love what you do!
pi_157904859
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:45 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

ABN Amro. En dat is een vast bedrag, geen bedrag per transactie. Ik weet vrij zeker dat ik met hun vaste bedrag goedkoper uit ben dan met de transactie kosten van deze bagger bank :')
Ah je weet het nu vrij zeker.
Maar je begon met:

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Betalen om geld op te mogen nemen en betalen om te mogen betalen _O- _O- _O- _O-
Jij betaalt nu per maand 3,25 om gratis te pinnen en te betalen met plastic. En het moet goedkoper dan wat het nu is want anders vind jij het per definitie " :') " ?
Misschien wat minder energie steken in het gebruik en omschrijven van simpele emoties dmv emoticons.

En omdat jij nu gegarandeerd denkt dat ik een Bunq fanboy ben waar mijn vader wel zal werken. Neen beide is niet waar en ik ga zeker geen rekening openen/app downloaden
pi_157905570
Giro Blauw past bij jou, dat waren nog eens tijden, Inloggen met girotel. :7 Zelfs nu nog met ING.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zondag 29 november 2015 @ 22:38:03 #43
447146 rayscholten
Raymond Scholten
pi_157912021
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:18 schreef TigerXtrm het volgende:
Dus telkens als je je boodschappen afrekent met je pinpas betaal je 8 cent extra en als je het uit de muur trekt betaal je ook één of ander bedrag extra Weet niet bij welke bank jij zit, maar bij mijn bank is dat gewoon allemaal gratis
Hier in Nederland wel ja, bij veel buitenlandse banken is het normaal om na pintransactie nummer x te moeten betalen (US, Canada)
Raymond Scholten
pi_157913584
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:45 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

3,25 per maand. Oftewel ongeveer 40 pintransacties bij bunq. Ik kom zelf bij lange na niet aan 40 per maand...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_157913625
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:48 schreef danos het volgende:
Ik had met die 17 miljoen toch wat anders gedaan dan dit voor mij zinloze concept. Gaat echt niks worden denk ik, de financiële wereld en consument is zo conservatief als wat.

Ik zag ook geen feature die ik echt mis in mijn leven, alleen wat kleine nice to haves die je na een tijde toch niet meer gebruikt.

Totslot de naam......laat maar
Ach, zulk slim volk verdiend dat wel terug. En gelukkig is deze jongen veel te slim om van zijn naam afhankelijk te zijn. Dat heeft hij wel mee, zijn hersens, zodat hij niet afhankelijk is van de institutioneel discriminatoire roomblanke werkgevers. Deze man creëert zijn eigen werk. Al miljonair omdat hij de oprichter en eigenaar is van TransIP wat de grootste domein-,naam- en webhostingprovider van de Benelux is. Een voorbeeld van racisme in optima forma. Verder is hij natuurlijk vooral een techneut (afgestudeerd aan de technische universiteit) dan een economist/bankier.

[ Bericht 4% gewijzigd door George_Zina op 29-11-2015 23:54:36 ]
pi_157913770
Deze features zijn toch ook gewoon te vinden in de app van PayPal?
Misschien dat het binnen een bepaalde (sub)cultuur mensen aanspreekt maar het is alleen maar handig als welhaast iedereen Bunq gebruikt en dat is een beetje het kip en het ei verhaal.

Vond het segment binnen DWDD eigenlijk ook schaamteloos qua promotie, werkt zijn vriendin op de redactie wellicht?
  † In Memoriam † zondag 29 november 2015 @ 23:53:08 #47
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913812
Creatief initiatief, dat is op zich al toe te juichen. :Y

Maar ik heb er denk ik niet zo veel aan. Het is nou ook weer niet zo dat ik dagelijks met vrienden uitga en dan zit te sjacheren wie aan wie nog hoeveel euro moet betalen. Bij drankjes geven we om en om een rondje en na uitgebreid tafelen rommelen we even en komt altijd alles in orde. :)

Ik zie het nut van Bunq voor mezelf nog niet zo. Ik heb het in ieder geval tot nu toe niet gemist.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 29 november 2015 @ 23:54:13 #48
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913825
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 23:50 schreef WammesWaggel het volgende:
Deze features zijn toch ook gewoon te vinden in de app van PayPal?
Misschien dat het binnen een bepaalde (sub)cultuur mensen aanspreekt maar het is alleen maar handig als welhaast iedereen Bunq gebruikt en dat is een beetje het kip en het ei verhaal.

Vond het segment binnen DWDD eigenlijk ook schaamteloos qua promotie, werkt zijn vriendin op de redactie wellicht?
Mwoa, DWDD is één groot marketing-instrument voor elke schrijver, acteur of zanger die daar wat connecties heeft.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † zondag 29 november 2015 @ 23:55:41 #49
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913847
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:36 schreef loni55 het volgende:
Ten dode opgeschreven.
Boude en nergens op gebaseerde opmerking.
Ik zeg niet dat het een succes wordt en zie zelf de toegevoegde waarde ook nog niet zo, maar om nu al te stellen dat het sowieso niks wordt is te gemakkelijk. Vooral als je niet aangeeft waarom je dat denkt. :)
  † In Memoriam † zondag 29 november 2015 @ 23:57:27 #50
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913875
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:47 schreef Zolder het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in de gevestigde orde dan dit bedrijf die niet echt bankiers zijn.
Dat kun je niet menen. Als ik érgens 0,0 vertrouwen in heb, is het wel in bankiers. En verzekeraars. Die heb ik nog nooit kunnen betrappen op een actie die echt in mijn belang is.
  zondag 29 november 2015 @ 23:58:50 #51
6941 APK
Factual, I think.
pi_157913902
Lijkt mij een onderneming die opgekocht wil worden door een of ander social media ding zodat het daar aan gekoppeld kan worden.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157913948
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 23:58 schreef APK het volgende:
Lijkt mij een onderneming die opgekocht wil worden door een of ander social media ding zodat het daar aan gekoppeld kan worden.
Ja als het een onderdeel van WhatsApp bv zou zijn zonder pasjes en vooraf storten maar gewoon een manier voor een automatische manier van storten opnemen van de eigen bankrek lijkt het mij wel handig, mits de interface super simpel is.
  † In Memoriam † maandag 30 november 2015 @ 00:04:15 #53
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913974
quote:
7s.gif Op maandag 30 november 2015 00:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja als het een onderdeel van WhatsApp bv zou zijn zonder pasjes en vooraf storten maar gewoon een manier voor een automatische manier van storten opnemen van de eigen bankrek lijkt het mij wel handig, mits de interface super simpel is.
Ja, dat zou zeker iets kunnen zijn. Gewoon bedragjes naar je vrienden swipen zonder verder gedoe (en liefst ook zonder verdere kosten). :)
  maandag 30 november 2015 @ 00:30:35 #54
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_157914315
quote:
13s.gif Op zondag 29 november 2015 02:01 schreef Geralt het volgende:
Mag ik even klagen over die website van die knaker? Ja dat mag ik. Godtering wat een kutsite is dat man :r

Als ik een website bezoek dan wil ik dingen lezen en niet het idee hebben dan ik in een of ander kleurboek aan het kijken ben met her en der wat tekst :r }:|

Overigens is dit een klacht over veel meer sites. Het schijnt hip of in te zijn zulke sites. Ik heb er een grafhekel aan :r }:| :r
Zo terecht. Je zou niet zeggen dat ze een bank zijn :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  maandag 30 november 2015 @ 01:19:04 #55
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157914741
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 01:04 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Lekker alles cash thuis zeker :')
Nee, maar bunq doet volgens mij niks met je geld.

quote:
Wat doet bunq met mijn geld?

We vinden het belangrijk dat jouw geld veilig is en slaan het daarom op bij de Nederlandsche Bank (DNB). We lenen het niet uit aan andere klanten, zo zorgen we dat je geld veilig en opvraagbaar is.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 30 november 2015 @ 01:19:19 #56
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157914744
quote:
99s.gif Op zondag 29 november 2015 23:57 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat kun je niet menen. Als ik érgens 0,0 vertrouwen in heb, is het wel in bankiers. En verzekeraars. Die heb ik nog nooit kunnen betrappen op een actie die echt in mijn belang is.
Dit dus.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_157914920
quote:
99s.gif Op zondag 29 november 2015 23:57 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ja, ja, ik weet dat niet iedereen vertrouwen in bankiers heeft.
pi_157915234
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 01:19 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Nee, maar bunq doet volgens mij niks met je geld.

[..]

Dan is de belangrijkste vraag: wat is het verdienmodel? Waar maakt dit bedrijf haar winst?
pi_157915261
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 06:36 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Dan is de belangrijkste vraag: wat is het verdienmodel? Waar maakt dit bedrijf haar winst?
Bedrijven moeten wel gaan betalen om Bunq te gebruiken. Maar dat gaan ze natuurlijk pas doen als er genoeg gebruikers zijn.
  † In Memoriam † maandag 30 november 2015 @ 07:09:59 #60
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157915319
Yep, wij zijn het lokvee voor de zakelijke gebruikers. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')