abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 november 2015 @ 14:32:18 #1
862 Arcee
Look closer
pi_157879707


quote:
Bunq is live. Nederlands eerste fintechbank moet zich nu gaan bewijzen

De app van de eerste zogeheten fintechbank van ons land, Bunq, is voor iedereen beschikbaar. RTL Z-verslaggever Frederieke Hegger was bij de lancering ervan.

Het is avond en het regent. Op een afgelegen kantorenterrein, in de buurt van metrostation Isolatorweg, verzamelt zich een zoekend groepje mensen. "Komen jullie ook voor het lanceringsevent van Bunq?" "Ja." Maar waar de ingang is?



Eerst langs een hek en dan zigzaggend tussen grijze verlaten gebouwen door naar een loods waar een Bunq-vlag voor de deur staat. Uit het gebouw klinkt muziek.

Biertjes en een dj

Eenmaal in de loods is het niet zo rustig meer. Een man of 200 staat biertjes te drinken. De gemiddelde leeftijd: niet ouder dan 27. Medewerkers van nieuwe bank Bunq herken je gelijk, aan hun t-shirt: I got 99 problems, but a bank ain't one.

Vanavond wordt er een nieuwe bank gelanceerd: Bunq. Een app waarmee je je vrienden kunt betalen. Je kan samen in een groepje een rekening delen, chatten, foto's versturen bij overboekingen, maar ook gewoon hele ouderwetse dingen doen, zoals geld pinnen bij de automaat. Sinds september was er een beta-versie beschikbaar voor een selecte groep mensen.

Bankvergunning na lang nadenken
De oprichter van Bunq: Ali Niknam. Enkele jaren terug stond hij nog aan het roer van webhosting bedrijf Trans-IP. Nu heeft hij, net als vele andere tech-ondernemers, zijn zinnen gezet op de financiële sector. Anders dan zijn collega-techondernemers ging hij niet alleen voor een betaaldienst, maar wilde hij officieel een bank oprichten. Dan moet je natuurlijk even langs De Nederlandsche Bank; die hem, na lang 'nadenken', ook daadwerkelijk een bankvergunning heeft gegeven. Een unicum. Overigens noemt Bunq zichzelf geen bank, maar een techbedrijf.

Joeri Bakker (25) staat midden in de drukte met collega's een biertje te drinken. Hij werkt sinds mei als front-end developer voor Bunq en vindt het allemaal heel 'cool'. Of hij ooit had gedacht dat hij bij een bank zou gaan werken? Zeker niet. Maar dat hij en zijn collega's iets 'heel anders en nieuws' hebben gebouwd staat voor hem vast. "De bankensector heeft zo lang vastgezeten, het is tijd voor verandering. Kom, de presentatie begint."

'Chatten en connecten'
De menigte verzamelt zich rond de presentatieplek. Onder harde muziek en luid applaus komt ondernemer en technerd Ali Niknam naar voren. Hij spreekt in het Engels, en neemt 'de keynote' op voor YouTube. Niknam vertelt, soms ietwat zenuwachtig maar ook uitgelaten, over de beta-periode. Naar aanleiding van commentaar van gebruikers hebben ze nog twee functies toegevoegd aan de app: chatten en 'connecten'. Is dat niet hetzelfde? Nee. Met dat laatste kan je iemand, een vriend of je dochter, toestemming geven om van jouw rekening te gaan betalen. Je kan zelf bepalen hoe lang en voor welk bedrag. De nieuwe features worden met gejuich ontvangen (al weet de helft van de zaal ongetwijfeld al dat ze in de pijplijn zaten).

Dan is het moment daar en zet Niknam, na een korte strijd met de wifi-verbinding, Bunq dan definitief live. Iedereen in Nederland kan de app downloaden. Uit de luidsprekers klinkt: "We will be victorious."

Kritiek
Ambitieus is Niknam zeker, dat mag duidelijk zijn. Bunq is pas echt een succes als het bedrijf "is uitgerold in heel Europa", vertelt hij na afloop. Hij is opgelucht. Na jaren werk, en er miljoenen van zijn geld in te hebben gestoken, is het grote lanceringsmoment dan eindelijk geweest.

Toch krijgt Niknam ook al kritiek op zijn app. Diensten zoals de pinpas (9 euro eenmalig) en geld pinnen is bij Bunq duurder dan bij andere banken.

"Ja, maar dit hoor je dus alleen van mensen die de app nog niet gebruikt hebben", is Niknam's verweer. "De tevredenheid bij de Bunq gebruikers is heel hoog, en met die kosten zitten ze niet. Bovendien gebruik je een pinpas bij ons gewoon heel anders dan bij andere banken. Daar hebben we eerder ook een blog over geschreven." Volgens Niknam is dat nog het belangrijkste punt: zodra mensen de app eenmaal geïnstalleerd hebben, zijn ze er blij mee.

Lukt het om gebruikers te krijgen?
Maar om de jonge doelgroep (in commercials zijn vooral jonge twintigers te zien) over de streep trekken, wordt wellicht nog een klus. Hoewel een enquête uit Amerika kansen schetst: 49 procent van de millennials vindt het prima om financiële diensten af te nemen bij grote techbedrijven. Onder ouderen is dat slechts 16 procent. Een overstap voor specifieke diensten is voor een jonge doelgroep dus wellicht wat sneller gemaakt.

Toch zijn ook ouderen er misschien wel voor te porren. In de hoek van de loods staan twee mannen die in niks lijken op de jonge massa. De een, journalist Jeroen Smit, doet verwoede pogingen om in het donker een goede selfie te maken, om zo het aanmelden-in-5-minuten-proces live mee te maken. De ander, voormalig RBS-bankier Jan de Ruiter, legt ondertussen aan hem uit wat Bunq zo bijzonder maakt. "Jeroen, jij hebt kinderen toch? Je kan nu dus gewoon je kind gebruik laten maken van je rekening, voor een afgebakende periode van de maand en een maximum bedrag. Het is echt een hele andere manier van zakgeld geven." Smit staakt zijn selfie-pogingen en knikt. "Je moet je gaan indenken dat iets mogelijk is, terwijl je niet wist dat het mogelijk was. Maar goed, ik had niet gedacht dat ik ooit een iPad zou gaan gebruiken, jij wel?"


quote:
Interview: Bunq-baas Ali Niknam heeft al ruim 10.000 klanten

Hij heeft al dagen niet meer geslapen, maar het is het waard. Zelfverklaard ‘technerd’ Ali Niknam werkt het klokje rond om de diensten van zijn bank, ‘de eerste van een nieuwe soort’, aan eenieder te slijten. Hij vertoont zelfs Wolf of Wall Street-achtige trekjes: ‘We spreken nu af dat jij de app ook gaat proberen he?!’
Het grote publiek maakte deze week kennis met Ali Niknam. Aan tafel bij Matthijs van Nieuwkerk zat een fris gezicht – ‘dankzij de dikke lagen make-up!’ – dat op zeer enthousiaste wijze verkondigde de stoffige bankenwereld op te schudden. Hier zat dan ook geen maatpak, maar een 33-jarige Amsterdammer getooid in enkel een zwart T-shirt, alsof we hier met de Steve Jobs van Nederland te maken hebben.

‘Ik was wel heel erg zenuwachtig, mijn handjes waren klam van het zweet’, zegt Niknam twee dagen na zijn televisiedebuut. Het is ook helemaal niks voor hem, zulke grote interviews. Met pijn en moeite had Quote vorig jaar een entrenoutje geregeld in een Jordanees café. ‘Dus toen DWDD me uitnodigde had ik ook geweigerd. Vonden ze vreemd natuurlijk. Toen ze zeiden dat er 1,5 miljoen mensen kijken, besloot ik dat het in het belang was van Bunq om aan te schuiven.’

'Server was even kiele kiele'

Het internet heeft het geweten. De servers van Quote rookten omdat eenieder meer achtergrond wilde over die jongen die volgens de kijkers vooral erg opzichtig flirtte met tafeldame Halina Reijn, en ook op het hoofdkantoor van Bunq moesten de nu 52 medewerkers een nieuwe nacht doortrekken om de aanmeldingen te verwerken. ‘Het zit nu eventjes op vier personen per minuut, maar afgelopen week was krankzinnig met zelfs periodes van 15 tot 20 man per minuut. Gisteren bereikten we al de 10.000, dit weekend waarschijnlijk 15.000’, jubelt Niknam terwijl hij constateert dat de Bunq-server weer gestabiliseerd is, die was zeker na zijn tv-optreden even ‘kiele kiele’.

Een vraag die deze week naar boven kwam drijven was of de wereld zich zorgen moest maken over de financiële toestand van Niknam. Immers, hij verkondigde en plein public ‘al zijn spaargeld’ in Bunq te hebben gestopt. ¤16,7 miljoen kostte de oprichting van de bank, geld dat Niknam grotendeels bij elkaar sprokkelde als eindbaas van webhostingbedrijf TransIP.

Quote 500 Junior

Vanwege dat succesvolle avontuur maakte Niknam vorig jaar een glorieuze entree in de Quote 500 Junior, en op dit moment bevindt hij zich in de middenmoot met een geschat vermogen van ¤13 miljoen. Dus blut zal hij niet zijn, toch? ‘Ik wil het liever niet te veel over mijn persoon hebben, zat ook het liefst met een balkje voor mijn ogen in DWDD. Maar in alle ernst: ik ben geen accountant, heb geen zicht op wat er allemaal binnen komt.’ Niknam wil ook niet zeggen of Quote zijn vermogen wellicht te laag inschat, maar tegelijkertijd moeten we weten dat een gedeelte van Bunq-investering stevig bij elkaar geleend is.

Zijn adagium is ‘ik wil geen geld verdienen met geld’, maar duidelijk is dat de man met Iraanse roots het komende jaar druk zal zijn met het verder uitbreiden van zijn Bunq-imperium. Niet fysiek – ‘we blijven enkel een online bank, ga jij nog naar een bankfiliaal dan?!’ – maar qua digitale toepassingen. ‘Er zitten al weer een boel dingen in de pijplijn op dit moment’, hint hij speels. Het zal voortborduren features als het rekening splitten en de chat & connect-functies die deze week werden geïntroduceerd. Groot voordeel: bij die updates horen lanceringsfeestjes. ‘Leuk voor de medewerkers, die hier in de gangen slapen deze week.’

Klachten bij Commissariaat voor de Media

Het aantal gebruikers van Bunq heeft tot dusver zelfs de verwachtingen van de zeer enthousiaste Niknam overtroffen – hij dacht deze week rond de 6000 te zitten. Is dat niet valse bescheidenheid? Want zoals Twitteraars opmerkten was Niknam wel erg sluw in het maken van reclame voor zijn app, zo meldt hij tegen het eind van het tv-interview plots opzichtig dat er ‘geen enkele reden is om Bunq niet te nemen’. Iets wat volgens Matthijs van Nieuwkerk ingestudeerd klonk. Was niet zo, zegt Niknam nu. ‘Ik was gewoon erg zenuwachtig, en dan moest ik plots vertellen over iets waar ik al heel lang dag in dag uit mee bezig ben. Dan word je vanzelf enthousiast. En die vragen waren ook lastig hoor!’

Toch vonden sommige kijkers dat de Reclame Code Commissie het gesprek maar eens onder de loep moet leggen. Het Commissariaat voor de Media laat Quote weten dat er inderdaad een paar klachten zijn binnengekomen, welke nu nader bestudeerd worden. Niknam maakt zich daar niet druk over. ‘Ik ben me er oprecht niet van bewust dat ik reclame heb gemaakt. Sterker nog, ik kreeg zelfs een bericht van een vriend van me die marketeer is. Hij vroeg zich af waarom ik zo passief was op tv.’

En nu?

Moet hij weer door met werken, ook al is 'ie ‘helemaal naar de klote' aangezien de slaap er een paar dagen bij is ingeschoten. Ook in het weekend buffelt Ali door – want ‘de grootste’ word je niet zo maar. ‘Maar Bunq is de eerste van een nieuwe soort banken, dus in wezen zijn we al de grootste. Ik ga dus ook geen getal plakken op het aantal klanten dat er binnen een jaar is. Weet alleen dat je bij ons binnen vijf minuten een rekening kunt openen.’

En hoe liep het nou af met Halina Reijn, vraagt de relnichterige kant van de media zich af? Niknam schiet in een harde lach. ‘Dat dit een dingetje werd. Ik realiseerde me tijdens het gesprek eerst niet wat er gebeurd was, maar goed. We zaten bij elkaar in de make-up, en hebben achteraf nog even gesproken. Maar nee, moet dit? Er is echt niets tussen mij en Halina Reijn.’

Voor meer informatie over Niknams ondernemersavonturen verwijzen we door naar dit artikel (¤) dat vorig jaar werd gepubliceerd in de Quote 500 Junior.
Website: https://www.bunq.com/nl/

Zijn er hier al mensen die zich hebben geregistreerd bij Bunq?

Het komt wel erg hipster over allemaal. Handig om een rekening te splitsen, maar daarmee beperken ze de doelgroep wel sterk. Op zich kan dat best, want als het een succes wordt in een kleine groep kan het zich gaan verspreiden. Ze willen de Whatsapp voor banken worden. Kan een succes worden, hoewel mensen erg conservatief zijn als het om bankieren gaat.

In elk geval interessant om te volgen.
pi_157879761
Ten dode opgeschreven.
pi_157879810
Waarom zou je moeite doen om over te stappen? Administratieve rompslomp om 2 euro per jaar te besparen. Mij niet gezien. En hipsterbedrijven spreken mij niet bepaald aan behalve als het koffietentjes betreft.
pi_157879818
quote:
"Ik vond het nooit relaxed om geld terug te vragen aan vrienden. Nu stuur ik gewoon een Request met een leuke selfie. That’s it!"
_O- _O- :'( ;(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_157879840
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:41 schreef znarch het volgende:

[..]

_O- _O- :'( ;(
Ik moest lachen en daar ging mijn kostbare koffie.
pi_157879870
Ok, nu even het artikel lezen.
pi_157879923
Het idee opzich is niet eens zo slecht, heb nu toch vaak zat gehad dat er bij bedragen die betaald werden door 1 iemand van een groep er een whatsappje kwam met van kunnen jullie ff E xx over maken naar rekening xxxxxxx

Maargoed, het werkt dus alleen als iedereen het ook gaat gebruiken en dat zal helaas nooit gaan gebeuren althans niet meer met mijn generatie :P
Do what you love, love what you do!
pi_157880327
Wel een succesvolle Iraniër. Ook een aparte gast: toen hem werd gevraagd naar vrouw en eventuele kids was zijn antwoord 'ik ben getrouwd met mijn werk'.
pi_157882096
Nieuwe markt voor de internetcriminelen B-) :7
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_157882120
Ik hou wel van dit soort nieuwe initiatieven. Wordt het een succes? Dan was het een gat in de markt. Zo niet? Dan heeft het hopelijk de andere spelers wakker gemaakt of tot actie gezet. En zo niet, dan was er blijkbaar geen behoefte aan.
pi_157882195
Ik speel liever niet met mijn geld
pi_157882230
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:40 schreef George_Zina het volgende:
Waarom zou je moeite doen om over te stappen? Administratieve rompslomp om 2 euro per jaar te besparen. Mij niet gezien. En hipsterbedrijven spreken mij niet bepaald aan behalve als het koffietentjes betreft.
Overstappen? Deze dienst is vooral handig voor vriendengroepen, als een ieder een Bunq accountje heeft is het vrij eenvoudig om geld naar elkaar over te maken. Dat geld kun je dan weer vrij eenvoudig uitgeven, of terugboeken naar je "echte" bankrekening.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_157882233
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:12 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Overstappen? Deze dienst is vooral handig voor vriendengroepen, als een ieder een Bunq accountje heeft is het vrij eenvoudig om geld naar elkaar over te maken.
Ja, ik zit met mijn hoofd bij het traditioneel bankieren.
  zaterdag 28 november 2015 @ 18:47:42 #14
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157883753
Mooi ik wil erbij!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_157883831
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:11 schreef terrorsjaak het volgende:
Ik speel liever niet met mijn geld
Bunq heeft een bankvergunning, dus het zal wel meevallen met de risico's. Die verlenen ze niet zomaar.
pi_157885032
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 18:52 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Bunq heeft een bankvergunning, dus het zal wel meevallen met de risico's. Die verlenen ze niet zomaar.
Ik bedoel het meer in de zin van: selfie bij het overmaken, of een "leuk" bericht erbij. Geld is imo een serieuze zaak.
pi_157885190
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:55 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Ik bedoel het meer in de zin van: selfie bij het overmaken, of een "leuk" bericht erbij. Geld is imo een serieuze zaak.
Zuurpruim. Als jij een avondje bier heb gedronken kan je toch best met een leuk bericht/ foto geld overmaken naar de vriend die de rekening betaald?
  zaterdag 28 november 2015 @ 20:31:36 #18
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_157885849
Ik zie de toegevoegde waarde niet op het gebied van geld overmaken. Dat het wat meer sociaal ingesteld is zal vast sommigen aanspreken, maar geld overmaken kan nu ook al binnen 10 seconden via een app van de ING/Rabo/SNS/whatever als je dat al eens eerder hebt gedaan naar die persoon. En dat zal best vaak het geval zijn binnen vriendengroepen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  zaterdag 28 november 2015 @ 20:47:29 #19
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157886285
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 19:55 schreef terrorsjaak het volgende:
Geld is imo een serieuze zaak.
Precies. Daarom zou ik het vooral weghouden bij gewetenloze bankiers die met je geld aan de haal gaan om zelf zo snel mogelijk zoveel mogelijk winst te kunnen behalen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_157886804
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:31 schreef finsdefis het volgende:
Ik zie de toegevoegde waarde niet op het gebied van geld overmaken. Dat het wat meer sociaal ingesteld is zal vast sommigen aanspreken, maar geld overmaken kan nu ook al binnen 10 seconden via een app van de ING/Rabo/SNS/whatever als je dat al eens eerder hebt gedaan naar die persoon. En dat zal best vaak het geval zijn binnen vriendengroepen.
Dit inderdaad.... ik snap het ook niet... Klinkt wel tof, maar heeft volgens mij (nog) geen meerwaarde over reguliere bank(app)
pi_157888439
Veel handiger als je via je bank Online een betaalverzoek kan aanmaken. Deel die link met vrienden en zij komen in een idealomgeving oid terecht om te autoriseren. Hebben we geen speciale bank voor nodig.
Eerst denken, dan typen
pi_157893279
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:03 schreef jroz het volgende:

[..]

Zuurpruim. Als jij een avondje bier heb gedronken kan je toch best met een leuk bericht/ foto geld overmaken naar de vriend die de rekening betaald?
Kan maar dat is niet voor mij weggelegd
pi_157893289
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:47 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Precies. Daarom zou ik het vooral weghouden bij gewetenloze bankiers die met je geld aan de haal gaan om zelf zo snel mogelijk zoveel mogelijk winst te kunnen behalen.
Lekker alles cash thuis zeker :')
pi_157893324
Betalen om geld op te mogen nemen en betalen om te mogen betalen _O- _O- _O- _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_157893841
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:32 schreef Arcee het volgende:
Hij heeft al dagen niet meer geslapen, maar het is het waard.
I call bullshit on this one.

Ik heb jarenlang nachtdiensten gedraaid en vroeger in mijn wilde periode ook allerhande drugs gebruikt, maar dagen aan een stuk niet slapen en dan nog een presentatie geven waarbij je een product lanceert gaat er bij mij niet in.

Echt niet. Na een nachtdienst ben je gesloopt en blij dat je in bed ligt; na een nacht doorhalen op pep en coke ben je die 2de nacht ook gaar en de derde ben je dankbaar dat je en nog leeft en de slaap kan vatten.

Dagenlang niet geslapen is onzin. Dit heerschap zal vast in de dagen tegen die lancering aan moeilijk de slaap hebben kunnen vaten, dat geloof ik best, maar deze uitspraak van dagen niet geslapen is je reinste kolder.

En verder zoekt ie het zich maar lekker uit met zn kutbank :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157893923
Ik heb meer vertrouwen in de gevestigde orde dan dit bedrijf die niet echt bankiers zijn.
pi_157894041
Mag ik even klagen over die website van die knaker? Ja dat mag ik. Godtering wat een kutsite is dat man :r

Als ik een website bezoek dan wil ik dingen lezen en niet het idee hebben dan ik in een of ander kleurboek aan het kijken ben met her en der wat tekst :r }:|

Overigens is dit een klacht over veel meer sites. Het schijnt hip of in te zijn zulke sites. Ik heb er een grafhekel aan :r }:| :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157894268
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:31 schreef finsdefis het volgende:
Ik zie de toegevoegde waarde niet op het gebied van geld overmaken. Dat het wat meer sociaal ingesteld is zal vast sommigen aanspreken, maar geld overmaken kan nu ook al binnen 10 seconden via een app van de ING/Rabo/SNS/whatever als je dat al eens eerder hebt gedaan naar die persoon. En dat zal best vaak het geval zijn binnen vriendengroepen.
Gaat in mijn omgeving vaker fout dan goed, merk zelf ook dat ik lang niet altijd op tijd betaal. Dit heeft vooral te maken met het feit dat rekeningnummers in mobiel bankieren apps lastig is (je kunt niet switchen tussen Apps). Bunq koppelt rekeningnummers aan aliassen (telefoonnummer/username).
Bovendien is het voor de ontvanger vaak lastig te zien wie van de 20/30 deelnemers wel al betaald heeft, en wie nog niet. Administratie voor een etentje/stapavond is dan vaak nog een heel gedoe.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_157894584
quote:
13s.gif Op zondag 29 november 2015 02:01 schreef Geralt het volgende:
Mag ik even klagen over die website van die knaker? Ja dat mag ik. Godtering wat een kutsite is dat man :r

Als ik een website bezoek dan wil ik dingen lezen en niet het idee hebben dan ik in een of ander kleurboek aan het kijken ben met her en der wat tekst :r }:|

Overigens is dit een klacht over veel meer sites. Het schijnt hip of in te zijn zulke sites. Ik heb er een grafhekel aan :r }:| :r
10x dit.

Tief ook op met al die hippie-fontjes zeg.
  zondag 29 november 2015 @ 11:34:04 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_157896125
En als je aan het eind van de maand krap zit dan stuur je al je vrienden een sponsorrequest van een euro?

Wie niets stuurt is geen echte vriend :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_157898245
Ik kan niet echt iets aan dit bedrijf vinden wat "bank" uitstraalt. Er zal best een doelgroep voor zijn hoor, en toch leuk voor deze jongen als hij een paar duizend klantjes binnen kan halen. Ik blijf wel bij de ING :)
pi_157898327
Ik had met die 17 miljoen toch wat anders gedaan dan dit voor mij zinloze concept. Gaat echt niks worden denk ik, de financiële wereld en consument is zo conservatief als wat.

Ik zag ook geen feature die ik echt mis in mijn leven, alleen wat kleine nice to haves die je na een tijde toch niet meer gebruikt.

Totslot de naam......laat maar
Even a broken clock is right twice a day.
pi_157898583
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 02:54 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Gaat in mijn omgeving vaker fout dan goed, merk zelf ook dat ik lang niet altijd op tijd betaal. Dit heeft vooral te maken met het feit dat rekeningnummers in mobiel bankieren apps lastig is (je kunt niet switchen tussen Apps). Bunq koppelt rekeningnummers aan aliassen (telefoonnummer/username).
Bovendien is het voor de ontvanger vaak lastig te zien wie van de 20/30 deelnemers wel al betaald heeft, en wie nog niet. Administratie voor een etentje/stapavond is dan vaak nog een heel gedoe.
Voor 20 tot 30 deelnemers ga je toch niet voorschieten, ongeacht van welk systeem je gebruik maakt?

En IBAN nummers zijn idd niet heel gebruikersvriendelijk, maar al mijn vrienden heb ik wel een keer iets overgemaakt en staan gewoon in de lijst van de app van mijn bank. Het is leuk bedacht en er zijn ongetwijfeld mensen die het (even) heel leuk/handig vinden, maar ik zie de meerwaarde niet zo.
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_157899661
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 14:03 schreef Joachim het volgende:

[..]

Voor 20 tot 30 deelnemers ga je toch niet voorschieten, ongeacht van welk systeem je gebruik maakt?
Vooraf betalen is net zo'n groot administratief drama. ;) Omdat je geen activiteiten oid kunt aanmaken in je mobiel bankieren.
quote:
En IBAN nummers zijn idd niet heel gebruikersvriendelijk, maar al mijn vrienden heb ik wel een keer iets overgemaakt en staan gewoon in de lijst van de app van mijn bank. Het is leuk bedacht en er zijn ongetwijfeld mensen die het (even) heel leuk/handig vinden, maar ik zie de meerwaarde niet zo.
Tja, als je vaak in wisselende samenstellingen activiteiten ontplooit is dit weldegelijk een oplossing.
Het een en ander hangt natuurlijk samen met de ontwikkeling van de userbase. Zodra genoeg personen in een omgeving gebruik maken van Bunq, haakt de rest snel aan. Het systeem is namelijk gebruiksvriendelijker.
Dit is anderzijds ook weer een zwakte.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_157899863
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Betalen om geld op te mogen nemen en betalen om te mogen betalen _O- _O- _O- _O-
Wat is daar raar aan? _O-
pi_157900354
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 15:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat is daar raar aan? _O-
Alles :') Dus telkens als je je boodschappen afrekent met je pinpas betaal je 8 cent extra en als je het uit de muur trekt betaal je ook één of ander bedrag extra :') Weet niet bij welke bank jij zit, maar bij mijn bank is dat gewoon allemaal gratis _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_157900505
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:18 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Alles :') Dus telkens als je je boodschappen afrekent met je pinpas betaal je 8 cent extra en als je het uit de muur trekt betaal je ook één of ander bedrag extra :') Weet niet bij welke bank jij zit, maar bij mijn bank is dat gewoon allemaal gratis _O-
Aha is dat gratis. Mijn bank schrijft elke maand een bedrag af. Ik stap over op jouw bank, hoe heet die?
pi_157900711
Wat mij nog tegenhoudt, is dat ik niemand ken die hier open voor staat. Dus dan heb je er geen bal aan
pi_157902537
quote:
9s.gif Op zondag 29 november 2015 15:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Aha is dat gratis. Mijn bank schrijft elke maand een bedrag af. Ik stap over op jouw bank, hoe heet die?
ABN Amro. En dat is een vast bedrag, geen bedrag per transactie. Ik weet vrij zeker dat ik met hun vaste bedrag goedkoper uit ben dan met de transactie kosten van deze bagger bank :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_157903412
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:33 schreef _Arual_ het volgende:
Wat mij nog tegenhoudt, is dat ik niemand ken die hier open voor staat. Dus dan heb je er geen bal aan
Dat is het probleem ook, opzich zie ik er wel handigheid in.
Punt is alleen dat als het om geld gaat en automatisch iets overboeken wat niet zeg maar via de gevestigde banken apps gaat, is dat iedereen er zo huiverig voor is als de pest.

Toch zie ik dit nog wel een soort scucces worden, alleen niet binnenkort.
Do what you love, love what you do!
pi_157904859
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:45 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

ABN Amro. En dat is een vast bedrag, geen bedrag per transactie. Ik weet vrij zeker dat ik met hun vaste bedrag goedkoper uit ben dan met de transactie kosten van deze bagger bank :')
Ah je weet het nu vrij zeker.
Maar je begon met:

quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:06 schreef TigerXtrm het volgende:
Betalen om geld op te mogen nemen en betalen om te mogen betalen _O- _O- _O- _O-
Jij betaalt nu per maand 3,25 om gratis te pinnen en te betalen met plastic. En het moet goedkoper dan wat het nu is want anders vind jij het per definitie " :') " ?
Misschien wat minder energie steken in het gebruik en omschrijven van simpele emoties dmv emoticons.

En omdat jij nu gegarandeerd denkt dat ik een Bunq fanboy ben waar mijn vader wel zal werken. Neen beide is niet waar en ik ga zeker geen rekening openen/app downloaden
pi_157905570
Giro Blauw past bij jou, dat waren nog eens tijden, Inloggen met girotel. :7 Zelfs nu nog met ING.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zondag 29 november 2015 @ 22:38:03 #43
447146 rayscholten
Raymond Scholten
pi_157912021
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 15:18 schreef TigerXtrm het volgende:
Dus telkens als je je boodschappen afrekent met je pinpas betaal je 8 cent extra en als je het uit de muur trekt betaal je ook één of ander bedrag extra Weet niet bij welke bank jij zit, maar bij mijn bank is dat gewoon allemaal gratis
Hier in Nederland wel ja, bij veel buitenlandse banken is het normaal om na pintransactie nummer x te moeten betalen (US, Canada)
Raymond Scholten
pi_157913584
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:45 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

ABN Amro. En dat is een vast bedrag, geen bedrag per transactie. Ik weet vrij zeker dat ik met hun vaste bedrag goedkoper uit ben dan met de transactie kosten van deze bagger bank :')
3,25 per maand. Oftewel ongeveer 40 pintransacties bij bunq. Ik kom zelf bij lange na niet aan 40 per maand...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_157913625
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 13:48 schreef danos het volgende:
Ik had met die 17 miljoen toch wat anders gedaan dan dit voor mij zinloze concept. Gaat echt niks worden denk ik, de financiële wereld en consument is zo conservatief als wat.

Ik zag ook geen feature die ik echt mis in mijn leven, alleen wat kleine nice to haves die je na een tijde toch niet meer gebruikt.

Totslot de naam......laat maar
Ach, zulk slim volk verdiend dat wel terug. En gelukkig is deze jongen veel te slim om van zijn naam afhankelijk te zijn. Dat heeft hij wel mee, zijn hersens, zodat hij niet afhankelijk is van de institutioneel discriminatoire roomblanke werkgevers. Deze man creëert zijn eigen werk. Al miljonair omdat hij de oprichter en eigenaar is van TransIP wat de grootste domein-,naam- en webhostingprovider van de Benelux is. Een voorbeeld van racisme in optima forma. Verder is hij natuurlijk vooral een techneut (afgestudeerd aan de technische universiteit) dan een economist/bankier.

[ Bericht 4% gewijzigd door George_Zina op 29-11-2015 23:54:36 ]
pi_157913770
Deze features zijn toch ook gewoon te vinden in de app van PayPal?
Misschien dat het binnen een bepaalde (sub)cultuur mensen aanspreekt maar het is alleen maar handig als welhaast iedereen Bunq gebruikt en dat is een beetje het kip en het ei verhaal.

Vond het segment binnen DWDD eigenlijk ook schaamteloos qua promotie, werkt zijn vriendin op de redactie wellicht?
  † In Memoriam † zondag 29 november 2015 @ 23:53:08 #47
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913812
Creatief initiatief, dat is op zich al toe te juichen. :Y

Maar ik heb er denk ik niet zo veel aan. Het is nou ook weer niet zo dat ik dagelijks met vrienden uitga en dan zit te sjacheren wie aan wie nog hoeveel euro moet betalen. Bij drankjes geven we om en om een rondje en na uitgebreid tafelen rommelen we even en komt altijd alles in orde. :)

Ik zie het nut van Bunq voor mezelf nog niet zo. Ik heb het in ieder geval tot nu toe niet gemist.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 29 november 2015 @ 23:54:13 #48
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913825
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 23:50 schreef WammesWaggel het volgende:
Deze features zijn toch ook gewoon te vinden in de app van PayPal?
Misschien dat het binnen een bepaalde (sub)cultuur mensen aanspreekt maar het is alleen maar handig als welhaast iedereen Bunq gebruikt en dat is een beetje het kip en het ei verhaal.

Vond het segment binnen DWDD eigenlijk ook schaamteloos qua promotie, werkt zijn vriendin op de redactie wellicht?
Mwoa, DWDD is één groot marketing-instrument voor elke schrijver, acteur of zanger die daar wat connecties heeft.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 29 november 2015 @ 23:55:41 #49
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913847
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:36 schreef loni55 het volgende:
Ten dode opgeschreven.
Boude en nergens op gebaseerde opmerking.
Ik zeg niet dat het een succes wordt en zie zelf de toegevoegde waarde ook nog niet zo, maar om nu al te stellen dat het sowieso niks wordt is te gemakkelijk. Vooral als je niet aangeeft waarom je dat denkt. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 29 november 2015 @ 23:57:27 #50
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913875
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 01:47 schreef Zolder het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in de gevestigde orde dan dit bedrijf die niet echt bankiers zijn.
Dat kun je niet menen. Als ik érgens 0,0 vertrouwen in heb, is het wel in bankiers. En verzekeraars. Die heb ik nog nooit kunnen betrappen op een actie die echt in mijn belang is.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 29 november 2015 @ 23:58:50 #51
6941 APK
Factual, I think.
pi_157913902
Lijkt mij een onderneming die opgekocht wil worden door een of ander social media ding zodat het daar aan gekoppeld kan worden.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157913948
quote:
7s.gif Op zondag 29 november 2015 23:58 schreef APK het volgende:
Lijkt mij een onderneming die opgekocht wil worden door een of ander social media ding zodat het daar aan gekoppeld kan worden.
Ja als het een onderdeel van WhatsApp bv zou zijn zonder pasjes en vooraf storten maar gewoon een manier voor een automatische manier van storten opnemen van de eigen bankrek lijkt het mij wel handig, mits de interface super simpel is.
  † In Memoriam † maandag 30 november 2015 @ 00:04:15 #53
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157913974
quote:
7s.gif Op maandag 30 november 2015 00:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja als het een onderdeel van WhatsApp bv zou zijn zonder pasjes en vooraf storten maar gewoon een manier voor een automatische manier van storten opnemen van de eigen bankrek lijkt het mij wel handig, mits de interface super simpel is.
Ja, dat zou zeker iets kunnen zijn. Gewoon bedragjes naar je vrienden swipen zonder verder gedoe (en liefst ook zonder verdere kosten). :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 30 november 2015 @ 00:30:35 #54
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_157914315
quote:
13s.gif Op zondag 29 november 2015 02:01 schreef Geralt het volgende:
Mag ik even klagen over die website van die knaker? Ja dat mag ik. Godtering wat een kutsite is dat man :r

Als ik een website bezoek dan wil ik dingen lezen en niet het idee hebben dan ik in een of ander kleurboek aan het kijken ben met her en der wat tekst :r }:|

Overigens is dit een klacht over veel meer sites. Het schijnt hip of in te zijn zulke sites. Ik heb er een grafhekel aan :r }:| :r
Zo terecht. Je zou niet zeggen dat ze een bank zijn :')
Isn't it ironic, don't you think
  maandag 30 november 2015 @ 01:19:04 #55
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157914741
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 01:04 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Lekker alles cash thuis zeker :')
Nee, maar bunq doet volgens mij niks met je geld.

quote:
Wat doet bunq met mijn geld?

We vinden het belangrijk dat jouw geld veilig is en slaan het daarom op bij de Nederlandsche Bank (DNB). We lenen het niet uit aan andere klanten, zo zorgen we dat je geld veilig en opvraagbaar is.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 30 november 2015 @ 01:19:19 #56
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157914744
quote:
99s.gif Op zondag 29 november 2015 23:57 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat kun je niet menen. Als ik érgens 0,0 vertrouwen in heb, is het wel in bankiers. En verzekeraars. Die heb ik nog nooit kunnen betrappen op een actie die echt in mijn belang is.
Dit dus.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_157914920
quote:
99s.gif Op zondag 29 november 2015 23:57 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat kun je niet menen. Als ik érgens 0,0 vertrouwen in heb, is het wel in bankiers. En verzekeraars. Die heb ik nog nooit kunnen betrappen op een actie die echt in mijn belang is.
Ja, ja, ik weet dat niet iedereen vertrouwen in bankiers heeft.
pi_157915234
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 01:19 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Nee, maar bunq doet volgens mij niks met je geld.

[..]

Dan is de belangrijkste vraag: wat is het verdienmodel? Waar maakt dit bedrijf haar winst?
pi_157915261
quote:
1s.gif Op maandag 30 november 2015 06:36 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Dan is de belangrijkste vraag: wat is het verdienmodel? Waar maakt dit bedrijf haar winst?
Bedrijven moeten wel gaan betalen om Bunq te gebruiken. Maar dat gaan ze natuurlijk pas doen als er genoeg gebruikers zijn.
  † In Memoriam † maandag 30 november 2015 @ 07:09:59 #60
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_157915319
Yep, wij zijn het lokvee voor de zakelijke gebruikers. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator maandag 30 november 2015 @ 09:09:26 #61
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_157915975
Nope. ik zie het niet :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_157916092
ik zou niet weten waarom ik daarbij zou willen zitten.
pi_157916432
gewoon een paypal 2.0 voor hipsters? ik zie persoonlijk de meerwaarde nog niet, desalniettemin kan ik de ondernemersgeest wel waarderen.
pi_157921743
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 09:43 schreef RamboDirk het volgende:
gewoon een paypal 2.0 voor hipsters? ik zie persoonlijk de meerwaarde nog niet, desalniettemin kan ik de ondernemersgeest wel waarderen.

De website oogt ook niet echt bruikbaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 30 november 2015 @ 17:50:18 #65
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_157925413
Product zonder meerwaarde én een kutsite. Nee, dit gaat hem voorlopig niet worden.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 december 2015 @ 09:27:09 #66
862 Arcee
Look closer
pi_158189622
quote:
Ook Bunq zal niet de nieuwe bank worden



Bunq viert het feit dat zij over een echte banklicentie beschikt. Daarmee is DNB terecht schaars en zou je verwachten dat Bunq dan ook een unieke nieuwe propositie etaleert als de niet-bank-bank. In het FD van 30 september stelt de frisse jonge directeur dat hij geen financiering nodig heeft en liever nog een van zijn nieren verkoopt dan aan te kloppen bij een bank. Ook is er een sollicitatieverbod voor (ex-)bankiers. Dit om juist die nieuwe cultuur te benadrukken. In hetzelfde stuk lees ik dat Bunq wel de oud bankier Jan de Ruiter (RBS) als commissaris heeft benoemd. Kennelijk is enige kennis en steun van een traditioneel bankier handig.

Het entreeproduct van Bunq wordt het betalingsverkeer. DNB vindt dat een goede zaak. De website van Bunq en de handige en simpele tools maken mij blij verrast. Maar deze schil van gebruiksgemak laat onverlet dat we hier praten over het betalingsverkeer. Ook Bunq maakt, als ‘overlay service’, gebruik van bijvoorbeeld Equens, Swift en alle overige infrastructuur die door de bestaande banken en instituties is ontwikkeld. Daarvoor zal ook Bunq een bijdrage moeten betalen. Die mooie extra schil maakt het dan wellicht iets gemakkelijker om te betalen voor een nieuwe klant, maar maakt het dat dan ook goedkoper, sneller, veiliger? Niet dus. Het betalingsverkeer in Nederland is een afgekloven bot. Het blijkt al jaren een marginale business met maar weinig ruimte voor extra marges. Daarbij concurreren de banken nog steeds om marktaandeel en innoveren ze snel op het gebied van betaalgemak en klantvriendelijkere oplossingen.

Daarnaast heeft elke Nederlander, soms zelfs al vanaf zijn 1e levensjaar, een bank- en betaalrekening. De sterk ingeburgerde positie van de bestaande banken op de betaalverkeermarkt maakt het bijna onmogelijk om daar nog een doorbraak te forceren. KNAB (100% Aegon dochter) heeft dat geprobeerd; maar is nu verworden tot een spaarbank van Aegon. Wel is het zogenaamde ‘Person-2-Person’ betalen een nieuwe optie. Dus zonder gebruik van een intermediair elkaar geld overmaken. Eigenlijk is dat het ‘netten’ van schuldbriefjes of het delen van de restaurantrekening. Dit principe is al ingeburgerd op vele studentenwebsites. Ik zie dus nog steeds geen nieuwe bank en ik verwacht ook niet dat die er als institutie nog gaat komen.

Wat zich wel zal ontwikkelen is 'Mijn Bank'. U en ik gaan uiteindelijk zelf de juiste financiële componenten ‘assembleren’ tot een persoonlijk ‘financieel services station’. Daarmee doorbreken wij de huidige exclusieve merkpositionering van een totale financiële instelling. We doorbreken de starre backoffice silo’s van deze instituties door zelf de juiste informatie te (laten) aggregeren en te combineren. Daarmee kunnen wij optimaal ons budget beheren en onze financiële planning sturen. We kiezen dan niet meer voor een enkel merk maar voor echte toegevoegde waarde ‘op maat’. Denk aan Spaarcomponent van ING, betalen met Bunq, de hypotheek bij NN en Rabo en pensioen bij PGGM, et cetera. We kiezen de krenten uit de pap en zorgen voor een juist actueel inzicht in de combinatie van alle informatie. Essentieel wordt daarbij een gestandaardiseerde waardebepaling van die informatie voor verdere toepassingen in berekeningen en consolidaties.

Dat wordt het ‘nieuwe bankieren’ in mijn visie. Het wordt tijd dat partijen een dergelijk logisch platform aan de consument kunnen aanbieden. Wellicht een ideale neutrale rol voor Google, Apple, Albert Heijn of de Belastingdienst? Het mag daar zijn waar het voor mij en u het meest logisch en handig is. Het is immers mijn bank.

Harry Smorenberg is onafhankelijk strateeg in de financiële dienstverlening.
  zaterdag 12 december 2015 @ 09:44:28 #67
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_158189730
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2015 00:30 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Zo terecht. Je zou niet zeggen dat ze een bank zijn :')
Ik vind zulke sites ook niks, laat daar geen twijfel over bestaan, maar dat het er niet uitziet als een bank lijkt mij juist hun bedoeling.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 12 december 2015 @ 16:21:29 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158195298
WTF betalen om te mogen betalen?
Als we zo gaan beginnen dan doe ik alles weer in cash, alleen al vanwege het principe
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zaterdag 12 december 2015 @ 16:58:49 #69
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_158196010
Je betaalt bij de gevestigde banken al lang om te mogen betalen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 12 december 2015 @ 19:24:38 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158199055
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 december 2015 16:58 schreef Cynix ® het volgende:
Je betaalt bij de gevestigde banken al lang om te mogen betalen.
Betaal je tegenwoordig in NL voor betalen? Of bedoel je het vaste jaarlijkse bedrag voor een betaalpas e.d.? Goh ik ben echt te lang weg. Bij mij zou dat betekenen dat ik onmiddellijk overstap op cash.

Hier in Engeland betaal ik niks voor een pasje, niks voor een creditcard en niks voor een binnenlandse transactie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zaterdag 12 december 2015 @ 19:26:25 #71
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_158199089
Nou, nog niet per transactie, maar je betaalt sowieso jaarlijks minimaal een paar tientjes voor een 'betaalpakket', dus o.a. voor het gebruik van een betaalpasje.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 12 december 2015 @ 19:27:39 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158199110
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 december 2015 19:26 schreef Cynix ® het volgende:
Nou, nog niet per transactie, maar je betaalt sowieso jaarlijks minimaal een paar tientjes voor een 'betaalpakket', dus o.a. voor het gebruik van een betaalpasje.
Ja okee betaalpakket. Dat wist ik ook wel. Maar zo te zien rekent die hipsterbank ook nog kosten per transactie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_158199575
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 19:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja okee betaalpakket. Dat wist ik ook wel. Maar zo te zien rekent die hipsterbank ook nog kosten per transactie.
Lekker veel hipsterrendement.
  zaterdag 12 december 2015 @ 20:24:34 #74
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_158200555
4 ct per pintransactie klinkt vreemd, maar als ik het voor mezelf vergelijk met de maandelijkse kosten van de Rabo is dit echt wel goedkoper.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_158202576
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 19:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja okee betaalpakket. Dat wist ik ook wel. Maar zo te zien rekent die hipsterbank ook nog kosten per transactie.
Niet ook nog, maar alleen maar. Is in mijn geval iets goedkoper dan mijn rabo rekening.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  † In Memoriam † zaterdag 12 december 2015 @ 22:17:44 #76
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_158203485
En elke 4 jaar een pas voor ¤9,- toch?
Nou ja, nú ¤9, dat wordt natuurlijk ¤16,50 en daarna ¤22,50 etc. Gewoon zoals een échte bank dus.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_158230018
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:24 schreef _Flash_ het volgende:
4 ct per pintransactie klinkt vreemd, maar als ik het voor mezelf vergelijk met de maandelijkse kosten van de Rabo is dit echt wel goedkoper.
Mwah.
¤ 9,00 per 4 jaar -> ¤0.19/mnd, ik ga er even van uit dat dit nooit duurder wordt.
¤ 0,04 per transactie bij een betaalautomaat, ook als deze mislukt is.
¤ 0,80 per keer dat je geld uit de muur haalt.

Stel he, dat ik 1 keer per maand geld uit de muur haal, en 1 keer per dag ergens iets pin in een winkel. Dan zit ik al op ¤ 2 per maand, en dat is meer dan dan de ¤ 1,80/mnd die ik nu voor mijn Rabobank betaalrekening kwijt ben. En dit is conservatief, ik doe wel wat meer transacties, broodje pinnen, kopje koffie pinnen, klein bedrag, pinnen mag tenslotte. Een leuke dag winkelen en je pist zo 50 cent weg.
Je bent alleen maar goedkoper uit met deze nieuwe bank als je:
- 1 keer per maand geld uit de muur haalt en alles cash gaat doen
of
- dat hele social media gebeuren van ze gaat gebruiken en iedereen die je kent dat ook gaat doen

Ik vind het wel best zo, dat ritueel van iedereen een paar tientjes op tafel leggen na een avondje vreten en zuipen, en ik haat selfies, donder op met je selfies :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Fleischmeister op 14-12-2015 01:21:20 ]
pi_158231577
Hier nu in gebruik als lunch-bestel-deel-tool. Met 3 personen Bunq geinstalleerd en 50 euro op een eigen rekening gezet. Afwisselend bestelt 1 persoon de lunch voor 2 of 3 personen en voert betaalverzoek in bij de anderen. Die hoeven alleen nog maar te accorderen in plaats van handmatig over te maken (wat soms maar 1 keer in de zoveel weken gebeurde en men alweer kwijt was hoeveel je ook alweer moest overmaken). Werkt tot nu toe aardig, het is alleen nog wachten tot we daadwerkelijk Bunq als betaaloptie kunnen kiezen bij iDeal.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 14 december 2015 @ 10:32:32 #79
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158232357
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 01:08 schreef Henno het volgende:
en ik haat selfies, donder op met je selfies :')
Sowieso, iemand die mij een selfie stuurt met een verzoek om geld wordt meteen ontvriend

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 14 december 2015 @ 12:02:41 #80
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_158234210
Per pin betaling een toeslag betalen is niet meer van deze tijd. Ik ben student en betaal vaak contactloos op school en diverse winkels. Verder heb ik ook vaak contant geld nodig voor tijdens het stappen. Dit kost ook weer een toeslag, ik denk daarom ook niet dat het bij het jonge publiek gaat aanslaan.
BAM dit is 3KB
  † In Memoriam † maandag 14 december 2015 @ 12:14:33 #81
230491 Zith
pls tip
pi_158234458
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 01:08 schreef Henno het volgende:

[..]

Ik vind het wel best zo, dat ritueel van iedereen een paar tientjes op tafel leggen na een avondje vreten en zuipen
En iedereen half-dronken gaat zitten rekenen en geld erop legt / eraf haalt :') Chaos altijd, wel leuk chaos.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_158236009
Eigenlijk denk ik dat de doelgroep maw hipsters niet snel voor een andere aanbieder dan Apple gaan kiezen wanneer die ook met een dergelijke dienst in Nederland op de proppen komt, die staat dan toch al op iedere iPhone na een update dus je hoeft ook niemand te vragen het te installeren.
pi_158243330
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:33 schreef vincm het volgende:
Hier nu in gebruik als lunch-bestel-deel-tool. Met 3 personen Bunq geinstalleerd en 50 euro op een eigen rekening gezet. Afwisselend bestelt 1 persoon de lunch voor 2 of 3 personen en voert betaalverzoek in bij de anderen. Die hoeven alleen nog maar te accorderen in plaats van handmatig over te maken (wat soms maar 1 keer in de zoveel weken gebeurde en men alweer kwijt was hoeveel je ook alweer moest overmaken). Werkt tot nu toe aardig, het is alleen nog wachten tot we daadwerkelijk Bunq als betaaloptie kunnen kiezen bij iDeal.
Jullie smetvrees staat het niet toe, om met cash te werken?
pi_158248308
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 19:54 schreef vaduz het volgende:

[..]

Jullie smetvrees staat het niet toe, om met cash te werken?
Eh.. juist ja. Dat is het.

Cash geld is iets wat ik eigenlijk altijd bijna niet heb. Alleen als ik naar het buitenland ga of als ik iets via marktplaats heb verkocht ofzo. Zeker met kleine bedragen is het gewoon gedoe.
pi_158259697
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:03 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Nieuwe markt voor de internetcriminelen B-) :7
_O- maar je bent wel beschermd mocht het tot zoiets komen.
pi_158273486
In de buitenland doen ze het toch beter; met behulp van een duitse forwarding adres heb ik een girokonto weten te openen bij number26(europas modernste girokonto/internetbank).
Met een app om 23:40 een rekening openen:
- Gegevens invullen
- Identiteit verifieren met een live videochat(06:00-23:59) waarbij een echt persoon(welke engels en duits spreekt) controleert op echtheid van je identiteitsbewijs(foto maken, vragen stellen terwijl je ID op de kop ligt tijdens videochat, met flitser waarmerken checken)
- Fertig!, duurde nog geen 10 minuten
Binnen 2 dagen was mijn betaalpasje bij de forwarder gearriveerd welke het voor mij doorstuurde naar Nederland.

En toen zag ik hoe het ook kan, en hoe bunq eigenlijk ook zou moeten werken.

• Geen vaste/transactie/whatever kosten(behalve standaard mastercard tarieven voor omrekenen valuta)
• ^ Ook gratis pasje(ook al mol/verlies je hem)
• Meest overzichtelijke internetbankier omgeving in de historie
• Geen achterlijke halfwerkende gezichtsherkenning om transacties te doen, je hebt gewoon een cijfercode zoals in de ABN/ING app
• Een systeem dat erg lijkt op die van bunq om geld over te maken met alleen een telefoonnummer(moneybeam)





Enige nadeel is dat ze alleen met debitcards werken, en in nederland wordt nog niet overal MasterCard geaccepteerd. Gelukkig hebben ze al aangegeven binnen een paar weken EC kaarten op te sturen(aka maestro)
Ik hoop ook dat number26 naar Nederland zal komen en dat bunq dan snel vergeten wordt :)

sorry voor de topickaping om een andere hipsterbank voorbeeld te tonen
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_158277659
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
In de buitenland doen ze het toch beter; met behulp van een duitse forwarding adres heb ik een girokonto weten te openen bij number26(europas modernste girokonto/internetbank).
Met een app om 23:40 een rekening openen:
- Gegevens invullen
- Identiteit verifieren met een live videochat(06:00-23:59) waarbij een echt persoon(welke engels en duits spreekt) controleert op echtheid van je identiteitsbewijs(foto maken, vragen stellen terwijl je ID op de kop ligt tijdens videochat, met flitser waarmerken checken)
- Fertig!, duurde nog geen 10 minuten
Binnen 2 dagen was mijn betaalpasje bij de forwarder gearriveerd welke het voor mij doorstuurde naar Nederland.
[ afbeelding ]
En toen zag ik hoe het ook kan, en hoe bunq eigenlijk ook zou moeten werken.

• Geen vaste/transactie/whatever kosten(behalve standaard mastercard tarieven voor omrekenen valuta)
• ^ Ook gratis pasje(ook al mol/verlies je hem)
• Meest overzichtelijke internetbankier omgeving in de historie
• Geen achterlijke halfwerkende gezichtsherkenning om transacties te doen, je hebt gewoon een cijfercode zoals in de ABN/ING app
• Een systeem dat erg lijkt op die van bunq om geld over te maken met alleen een telefoonnummer(moneybeam)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Enige nadeel is dat ze alleen met debitcards werken, en in nederland wordt nog niet overal MasterCard geaccepteerd. Gelukkig hebben ze al aangegeven binnen een paar weken EC kaarten op te sturen(aka maestro)
Ik hoop ook dat number26 naar Nederland zal komen en dat bunq dan snel vergeten wordt :)

sorry voor de topickaping om een andere hipsterbank voorbeeld te tonen
Dit ziet er interessant uit. Heb eerder bij een duitse bank een rekening aangevraagd maar dat werd afgewezen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159298064
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
In de buitenland doen ze het toch beter; met behulp van een duitse forwarding adres heb ik een girokonto weten te openen bij number26(europas modernste girokonto/internetbank).
Met een app om 23:40 een rekening openen:
- Gegevens invullen
- Identiteit verifieren met een live videochat(06:00-23:59) waarbij een echt persoon(welke engels en duits spreekt) controleert op echtheid van je identiteitsbewijs(foto maken, vragen stellen terwijl je ID op de kop ligt tijdens videochat, met flitser waarmerken checken)
- Fertig!, duurde nog geen 10 minuten
Binnen 2 dagen was mijn betaalpasje bij de forwarder gearriveerd welke het voor mij doorstuurde naar Nederland.
[ afbeelding ]
En toen zag ik hoe het ook kan, en hoe bunq eigenlijk ook zou moeten werken.

• Geen vaste/transactie/whatever kosten(behalve standaard mastercard tarieven voor omrekenen valuta)
• ^ Ook gratis pasje(ook al mol/verlies je hem)
• Meest overzichtelijke internetbankier omgeving in de historie
• Geen achterlijke halfwerkende gezichtsherkenning om transacties te doen, je hebt gewoon een cijfercode zoals in de ABN/ING app
• Een systeem dat erg lijkt op die van bunq om geld over te maken met alleen een telefoonnummer(moneybeam)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Enige nadeel is dat ze alleen met debitcards werken, en in nederland wordt nog niet overal MasterCard geaccepteerd. Gelukkig hebben ze al aangegeven binnen een paar weken EC kaarten op te sturen(aka maestro)
Ik hoop ook dat number26 naar Nederland zal komen en dat bunq dan snel vergeten wordt :)

sorry voor de topickaping om een andere hipsterbank voorbeeld te tonen
^O^ Hoelang duurt het overmaken van een NL IBAN naar een DE IBAN en vv? 1 werkdag?
FR1908
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:37:26 #89
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_159298125
ING heeft Twyp. Waarom zou je Bunq gebruiken?
Isn't it ironic, don't you think
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:38:49 #90
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_159298131
Is Bunq alweer weg uit NL? Ik hoor of zie er helemaal niks van/over.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:41:02 #91
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_159298154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:38 schreef leolinedance het volgende:
Is Bunq alweer weg uit NL? Ik hoor of zie er helemaal niks van/over.
Het is een hype. En banken hebben het idee al gekopieerd.
Isn't it ironic, don't you think
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:45:31 #92
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_159298185
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:41 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Het is een hype. En banken hebben het idee al gekopieerd.
Volgens mij niet. Hypes moeten aan slaan, dat doet Bunq volgens mij nog niet echt.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:46:40 #93
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_159298194
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Hypes moeten aan slaan, dat doet Bunq volgens mij nog niet echt.
Dat is waar. Iemand van Bunq was een keer bij DWDD geweest en dat was het. Verder niks meer van gehoord.
Isn't it ironic, don't you think
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 06:47:09 #94
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159299186
Bunq, Twyp, Buxs,...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 januari 2016 @ 08:40:19 #95
862 Arcee
Look closer
pi_159299684
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 06:47 schreef Cynix ® het volgende:
Bunq, Twyp, Buxs,...
Laat geworden gisteravond? :+
pi_159301069
Je kan sinds kort ook met Bunq betalen bij iDEAL. Kwestie van app openen, QR code scannen en op akkoord drukken. M.i. nog makkelijker dan met een sms'je of identifier. Bevalt wel, maar we gebruiken het vooralsnog alleen voor het bestellen en delen van de lunchrekening :P
pi_159301548
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:30 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

^O^ Hoelang duurt het overmaken van een NL IBAN naar een DE IBAN en vv? 1 werkdag?
Voor 9:00/12:00(ligt aan de bank) overgeboekt = 16:00 bij n26
Erna = Volgende dag 06:00 bij n26
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 19:48:52 #98
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159312286
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Laat geworden gisteravond? :+
Nou, ik ben nou eenmaal een vroege vogel. oO<
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_159357468
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
In de buitenland doen ze het toch beter; met behulp van een duitse forwarding adres heb ik een girokonto weten te openen bij number26(europas modernste girokonto/internetbank).
Met een app om 23:40 een rekening openen:
- Gegevens invullen
- Identiteit verifieren met een live videochat(06:00-23:59) waarbij een echt persoon(welke engels en duits spreekt) controleert op echtheid van je identiteitsbewijs(foto maken, vragen stellen terwijl je ID op de kop ligt tijdens videochat, met flitser waarmerken checken)
- Fertig!, duurde nog geen 10 minuten
Binnen 2 dagen was mijn betaalpasje bij de forwarder gearriveerd welke het voor mij doorstuurde naar Nederland.
[ afbeelding ]
En toen zag ik hoe het ook kan, en hoe bunq eigenlijk ook zou moeten werken.

• Geen vaste/transactie/whatever kosten(behalve standaard mastercard tarieven voor omrekenen valuta)
• ^ Ook gratis pasje(ook al mol/verlies je hem)
• Meest overzichtelijke internetbankier omgeving in de historie
• Geen achterlijke halfwerkende gezichtsherkenning om transacties te doen, je hebt gewoon een cijfercode zoals in de ABN/ING app
• Een systeem dat erg lijkt op die van bunq om geld over te maken met alleen een telefoonnummer(moneybeam)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Enige nadeel is dat ze alleen met debitcards werken, en in nederland wordt nog niet overal MasterCard geaccepteerd. Gelukkig hebben ze al aangegeven binnen een paar weken EC kaarten op te sturen(aka maestro)
Ik hoop ook dat number26 naar Nederland zal komen en dat bunq dan snel vergeten wordt :)

sorry voor de topickaping om een andere hipsterbank voorbeeld te tonen
Dit wil ik ook. Beter schieten ze op en komen ze naar Nederland...
pi_159357706
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:41 schreef znarch het volgende:

[..]

_O- _O- :'( ;(
:')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')