abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 12 december 2015 @ 22:17:44 #76
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_158203485
En elke 4 jaar een pas voor ¤9,- toch?
Nou ja, nú ¤9, dat wordt natuurlijk ¤16,50 en daarna ¤22,50 etc. Gewoon zoals een échte bank dus.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_158230018
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 december 2015 20:24 schreef _Flash_ het volgende:
4 ct per pintransactie klinkt vreemd, maar als ik het voor mezelf vergelijk met de maandelijkse kosten van de Rabo is dit echt wel goedkoper.
Mwah.
¤ 9,00 per 4 jaar -> ¤0.19/mnd, ik ga er even van uit dat dit nooit duurder wordt.
¤ 0,04 per transactie bij een betaalautomaat, ook als deze mislukt is.
¤ 0,80 per keer dat je geld uit de muur haalt.

Stel he, dat ik 1 keer per maand geld uit de muur haal, en 1 keer per dag ergens iets pin in een winkel. Dan zit ik al op ¤ 2 per maand, en dat is meer dan dan de ¤ 1,80/mnd die ik nu voor mijn Rabobank betaalrekening kwijt ben. En dit is conservatief, ik doe wel wat meer transacties, broodje pinnen, kopje koffie pinnen, klein bedrag, pinnen mag tenslotte. Een leuke dag winkelen en je pist zo 50 cent weg.
Je bent alleen maar goedkoper uit met deze nieuwe bank als je:
- 1 keer per maand geld uit de muur haalt en alles cash gaat doen
of
- dat hele social media gebeuren van ze gaat gebruiken en iedereen die je kent dat ook gaat doen

Ik vind het wel best zo, dat ritueel van iedereen een paar tientjes op tafel leggen na een avondje vreten en zuipen, en ik haat selfies, donder op met je selfies :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Fleischmeister op 14-12-2015 01:21:20 ]
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_158231577
Hier nu in gebruik als lunch-bestel-deel-tool. Met 3 personen Bunq geinstalleerd en 50 euro op een eigen rekening gezet. Afwisselend bestelt 1 persoon de lunch voor 2 of 3 personen en voert betaalverzoek in bij de anderen. Die hoeven alleen nog maar te accorderen in plaats van handmatig over te maken (wat soms maar 1 keer in de zoveel weken gebeurde en men alweer kwijt was hoeveel je ook alweer moest overmaken). Werkt tot nu toe aardig, het is alleen nog wachten tot we daadwerkelijk Bunq als betaaloptie kunnen kiezen bij iDeal.
  maandag 14 december 2015 @ 10:32:32 #79
78918 SeLang
Black swans matter
pi_158232357
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 01:08 schreef Henno het volgende:
en ik haat selfies, donder op met je selfies :')
Sowieso, iemand die mij een selfie stuurt met een verzoek om geld wordt meteen ontvriend

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 14 december 2015 @ 12:02:41 #80
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_158234210
Per pin betaling een toeslag betalen is niet meer van deze tijd. Ik ben student en betaal vaak contactloos op school en diverse winkels. Verder heb ik ook vaak contant geld nodig voor tijdens het stappen. Dit kost ook weer een toeslag, ik denk daarom ook niet dat het bij het jonge publiek gaat aanslaan.
BAM dit is 3KB
  † In Memoriam † maandag 14 december 2015 @ 12:14:33 #81
230491 Zith
pls tip
pi_158234458
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 01:08 schreef Henno het volgende:

[..]

Ik vind het wel best zo, dat ritueel van iedereen een paar tientjes op tafel leggen na een avondje vreten en zuipen
En iedereen half-dronken gaat zitten rekenen en geld erop legt / eraf haalt :') Chaos altijd, wel leuk chaos.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_158236009
Eigenlijk denk ik dat de doelgroep maw hipsters niet snel voor een andere aanbieder dan Apple gaan kiezen wanneer die ook met een dergelijke dienst in Nederland op de proppen komt, die staat dan toch al op iedere iPhone na een update dus je hoeft ook niemand te vragen het te installeren.
pi_158243330
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 09:33 schreef vincm het volgende:
Hier nu in gebruik als lunch-bestel-deel-tool. Met 3 personen Bunq geinstalleerd en 50 euro op een eigen rekening gezet. Afwisselend bestelt 1 persoon de lunch voor 2 of 3 personen en voert betaalverzoek in bij de anderen. Die hoeven alleen nog maar te accorderen in plaats van handmatig over te maken (wat soms maar 1 keer in de zoveel weken gebeurde en men alweer kwijt was hoeveel je ook alweer moest overmaken). Werkt tot nu toe aardig, het is alleen nog wachten tot we daadwerkelijk Bunq als betaaloptie kunnen kiezen bij iDeal.
Jullie smetvrees staat het niet toe, om met cash te werken?
pi_158248308
quote:
0s.gif Op maandag 14 december 2015 19:54 schreef vaduz het volgende:

[..]

Jullie smetvrees staat het niet toe, om met cash te werken?
Eh.. juist ja. Dat is het.

Cash geld is iets wat ik eigenlijk altijd bijna niet heb. Alleen als ik naar het buitenland ga of als ik iets via marktplaats heb verkocht ofzo. Zeker met kleine bedragen is het gewoon gedoe.
pi_158259697
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 november 2015 17:03 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Nieuwe markt voor de internetcriminelen B-) :7
_O- maar je bent wel beschermd mocht het tot zoiets komen.
pi_158273486
In de buitenland doen ze het toch beter; met behulp van een duitse forwarding adres heb ik een girokonto weten te openen bij number26(europas modernste girokonto/internetbank).
Met een app om 23:40 een rekening openen:
- Gegevens invullen
- Identiteit verifieren met een live videochat(06:00-23:59) waarbij een echt persoon(welke engels en duits spreekt) controleert op echtheid van je identiteitsbewijs(foto maken, vragen stellen terwijl je ID op de kop ligt tijdens videochat, met flitser waarmerken checken)
- Fertig!, duurde nog geen 10 minuten
Binnen 2 dagen was mijn betaalpasje bij de forwarder gearriveerd welke het voor mij doorstuurde naar Nederland.

En toen zag ik hoe het ook kan, en hoe bunq eigenlijk ook zou moeten werken.

• Geen vaste/transactie/whatever kosten(behalve standaard mastercard tarieven voor omrekenen valuta)
• ^ Ook gratis pasje(ook al mol/verlies je hem)
• Meest overzichtelijke internetbankier omgeving in de historie
• Geen achterlijke halfwerkende gezichtsherkenning om transacties te doen, je hebt gewoon een cijfercode zoals in de ABN/ING app
• Een systeem dat erg lijkt op die van bunq om geld over te maken met alleen een telefoonnummer(moneybeam)

Enige nadeel is dat ze alleen met debitcards werken, en in nederland wordt nog niet overal MasterCard geaccepteerd. Gelukkig hebben ze al aangegeven binnen een paar weken EC kaarten op te sturen(aka maestro)
Ik hoop ook dat number26 naar Nederland zal komen en dat bunq dan snel vergeten wordt :)

sorry voor de topickaping om een andere hipsterbank voorbeeld te tonen
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_158277659
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2015 23:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
In de buitenland doen ze het toch beter; met behulp van een duitse forwarding adres heb ik een girokonto weten te openen bij number26(europas modernste girokonto/internetbank).
- Gegevens invullen
- Identiteit verifieren met een live videochat(06:00-23:59) waarbij een echt persoon(welke engels en duits spreekt) controleert op echtheid van je identiteitsbewijs(foto maken, vragen stellen terwijl je ID op de kop ligt tijdens videochat, met flitser waarmerken checken)
Binnen 2 dagen was mijn betaalpasje bij de forwarder gearriveerd welke het voor mij doorstuurde naar Nederland.
[ afbeelding ]

• Geen vaste/transactie/whatever kosten(behalve standaard mastercard tarieven voor omrekenen valuta)
• Geen achterlijke halfwerkende gezichtsherkenning om transacties te doen, je hebt gewoon een cijfercode zoals in de ABN/ING app
• Een systeem dat erg lijkt op die van bunq om geld over te maken met alleen een telefoonnummer(moneybeam)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Enige nadeel is dat ze alleen met debitcards werken, en in nederland wordt nog niet overal MasterCard geaccepteerd. Gelukkig hebben ze al aangegeven binnen een paar weken EC kaarten op te sturen(aka maestro)
Ik hoop ook dat number26 naar Nederland zal komen en dat bunq dan snel vergeten wordt :)

Dit ziet er interessant uit. Heb eerder bij een duitse bank een rekening aangevraagd maar dat werd afgewezen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159298064
quote:
- Gegevens invullen
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

^O^ Hoelang duurt het overmaken van een NL IBAN naar een DE IBAN en vv? 1 werkdag?
FR1908
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:37:26 #89
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_159298125
ING heeft Twyp. Waarom zou je Bunq gebruiken?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
Be kind, you'll never know what a person is going through deep inside.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:38:49 #90
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_159298131
Is Bunq alweer weg uit NL? Ik hoor of zie er helemaal niks van/over.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:41:02 #91
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_159298154
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:38 schreef leolinedance het volgende:
Is Bunq alweer weg uit NL? Ik hoor of zie er helemaal niks van/over.
Het is een hype. En banken hebben het idee al gekopieerd.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:45:31 #92
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_159298185
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:41 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Het is een hype. En banken hebben het idee al gekopieerd.
Volgens mij niet. Hypes moeten aan slaan, dat doet Bunq volgens mij nog niet echt.
  vrijdag 22 januari 2016 @ 01:46:40 #93
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_159298194
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Hypes moeten aan slaan, dat doet Bunq volgens mij nog niet echt.
Dat is waar. Iemand van Bunq was een keer bij DWDD geweest en dat was het. Verder niks meer van gehoord.
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 06:47:09 #94
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159299186
Bunq, Twyp, Buxs,...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 22 januari 2016 @ 08:40:19 #95
862 Arcee
Look closer
pi_159299684
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 06:47 schreef Cynix ® het volgende:
Bunq, Twyp, Buxs,...
Laat geworden gisteravond? :+
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_159301069
Je kan sinds kort ook met Bunq betalen bij iDEAL. Kwestie van app openen, QR code scannen en op akkoord drukken. M.i. nog makkelijker dan met een sms'je of identifier. Bevalt wel, maar we gebruiken het vooralsnog alleen voor het bestellen en delen van de lunchrekening :P
pi_159301548
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 01:30 schreef Katoenplukkert het volgende:

[..]

^O^ Hoelang duurt het overmaken van een NL IBAN naar een DE IBAN en vv? 1 werkdag?
Voor 9:00/12:00(ligt aan de bank) overgeboekt = 16:00 bij n26
Erna = Volgende dag 06:00 bij n26
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2016 @ 19:48:52 #98
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_159312286
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2016 08:40 schreef Arcee het volgende:

[..]

Laat geworden gisteravond? :+
Nou, ik ben nou eenmaal een vroege vogel. oO<
pi_159357468
quote:
- Gegevens invullen
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit wil ik ook. Beter schieten ze op en komen ze naar Nederland...
pi_159357706
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:41 schreef znarch het volgende:

[..]

_O- _O- :'( ;(
:')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')