Ja als het een onderdeel van WhatsApp bv zou zijn zonder pasjes en vooraf storten maar gewoon een manier voor een automatische manier van storten opnemen van de eigen bankrek lijkt het mij wel handig, mits de interface super simpel is.quote:Op zondag 29 november 2015 23:58 schreef APK het volgende:
Lijkt mij een onderneming die opgekocht wil worden door een of ander social media ding zodat het daar aan gekoppeld kan worden.
Ja, dat zou zeker iets kunnen zijn. Gewoon bedragjes naar je vrienden swipen zonder verder gedoe (en liefst ook zonder verdere kosten).quote:Op maandag 30 november 2015 00:02 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja als het een onderdeel van WhatsApp bv zou zijn zonder pasjes en vooraf storten maar gewoon een manier voor een automatische manier van storten opnemen van de eigen bankrek lijkt het mij wel handig, mits de interface super simpel is.
Zo terecht. Je zou niet zeggen dat ze een bank zijnquote:Op zondag 29 november 2015 02:01 schreef Geralt het volgende:
Mag ik even klagen over die website van die knaker? Ja dat mag ik. Godtering wat een kutsite is dat man
Als ik een website bezoek dan wil ik dingen lezen en niet het idee hebben dan ik in een of ander kleurboek aan het kijken ben met her en der wat tekst![]()
Overigens is dit een klacht over veel meer sites. Het schijnt hip of in te zijn zulke sites. Ik heb er een grafhekel aan![]()
![]()
Nee, maar bunq doet volgens mij niks met je geld.quote:
quote:Wat doet bunq met mijn geld?
We vinden het belangrijk dat jouw geld veilig is en slaan het daarom op bij de Nederlandsche Bank (DNB). We lenen het niet uit aan andere klanten, zo zorgen we dat je geld veilig en opvraagbaar is.
Dit dus.quote:Op zondag 29 november 2015 23:57 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat kun je niet menen. Als ik érgens 0,0 vertrouwen in heb, is het wel in bankiers. En verzekeraars. Die heb ik nog nooit kunnen betrappen op een actie die echt in mijn belang is.
Ja, ja, ik weet dat niet iedereen vertrouwen in bankiers heeft.quote:Op zondag 29 november 2015 23:57 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat kun je niet menen. Als ik érgens 0,0 vertrouwen in heb, is het wel in bankiers. En verzekeraars. Die heb ik nog nooit kunnen betrappen op een actie die echt in mijn belang is.
Dan is de belangrijkste vraag: wat is het verdienmodel? Waar maakt dit bedrijf haar winst?quote:Op maandag 30 november 2015 01:19 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Nee, maar bunq doet volgens mij niks met je geld.
[..]
Bedrijven moeten wel gaan betalen om Bunq te gebruiken. Maar dat gaan ze natuurlijk pas doen als er genoeg gebruikers zijn.quote:Op maandag 30 november 2015 06:36 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Dan is de belangrijkste vraag: wat is het verdienmodel? Waar maakt dit bedrijf haar winst?
De website oogt ook niet echt bruikbaar.quote:Op maandag 30 november 2015 09:43 schreef RamboDirk het volgende:
gewoon een paypal 2.0 voor hipsters? ik zie persoonlijk de meerwaarde nog niet, desalniettemin kan ik de ondernemersgeest wel waarderen.
quote:Ook Bunq zal niet de nieuwe bank worden
Bunq viert het feit dat zij over een echte banklicentie beschikt. Daarmee is DNB terecht schaars en zou je verwachten dat Bunq dan ook een unieke nieuwe propositie etaleert als de niet-bank-bank. In het FD van 30 september stelt de frisse jonge directeur dat hij geen financiering nodig heeft en liever nog een van zijn nieren verkoopt dan aan te kloppen bij een bank. Ook is er een sollicitatieverbod voor (ex-)bankiers. Dit om juist die nieuwe cultuur te benadrukken. In hetzelfde stuk lees ik dat Bunq wel de oud bankier Jan de Ruiter (RBS) als commissaris heeft benoemd. Kennelijk is enige kennis en steun van een traditioneel bankier handig.
Het entreeproduct van Bunq wordt het betalingsverkeer. DNB vindt dat een goede zaak. De website van Bunq en de handige en simpele tools maken mij blij verrast. Maar deze schil van gebruiksgemak laat onverlet dat we hier praten over het betalingsverkeer. Ook Bunq maakt, als ‘overlay service’, gebruik van bijvoorbeeld Equens, Swift en alle overige infrastructuur die door de bestaande banken en instituties is ontwikkeld. Daarvoor zal ook Bunq een bijdrage moeten betalen. Die mooie extra schil maakt het dan wellicht iets gemakkelijker om te betalen voor een nieuwe klant, maar maakt het dat dan ook goedkoper, sneller, veiliger? Niet dus. Het betalingsverkeer in Nederland is een afgekloven bot. Het blijkt al jaren een marginale business met maar weinig ruimte voor extra marges. Daarbij concurreren de banken nog steeds om marktaandeel en innoveren ze snel op het gebied van betaalgemak en klantvriendelijkere oplossingen.
Daarnaast heeft elke Nederlander, soms zelfs al vanaf zijn 1e levensjaar, een bank- en betaalrekening. De sterk ingeburgerde positie van de bestaande banken op de betaalverkeermarkt maakt het bijna onmogelijk om daar nog een doorbraak te forceren. KNAB (100% Aegon dochter) heeft dat geprobeerd; maar is nu verworden tot een spaarbank van Aegon. Wel is het zogenaamde ‘Person-2-Person’ betalen een nieuwe optie. Dus zonder gebruik van een intermediair elkaar geld overmaken. Eigenlijk is dat het ‘netten’ van schuldbriefjes of het delen van de restaurantrekening. Dit principe is al ingeburgerd op vele studentenwebsites. Ik zie dus nog steeds geen nieuwe bank en ik verwacht ook niet dat die er als institutie nog gaat komen.
Wat zich wel zal ontwikkelen is 'Mijn Bank'. U en ik gaan uiteindelijk zelf de juiste financiële componenten ‘assembleren’ tot een persoonlijk ‘financieel services station’. Daarmee doorbreken wij de huidige exclusieve merkpositionering van een totale financiële instelling. We doorbreken de starre backoffice silo’s van deze instituties door zelf de juiste informatie te (laten) aggregeren en te combineren. Daarmee kunnen wij optimaal ons budget beheren en onze financiële planning sturen. We kiezen dan niet meer voor een enkel merk maar voor echte toegevoegde waarde ‘op maat’. Denk aan Spaarcomponent van ING, betalen met Bunq, de hypotheek bij NN en Rabo en pensioen bij PGGM, et cetera. We kiezen de krenten uit de pap en zorgen voor een juist actueel inzicht in de combinatie van alle informatie. Essentieel wordt daarbij een gestandaardiseerde waardebepaling van die informatie voor verdere toepassingen in berekeningen en consolidaties.
Dat wordt het ‘nieuwe bankieren’ in mijn visie. Het wordt tijd dat partijen een dergelijk logisch platform aan de consument kunnen aanbieden. Wellicht een ideale neutrale rol voor Google, Apple, Albert Heijn of de Belastingdienst? Het mag daar zijn waar het voor mij en u het meest logisch en handig is. Het is immers mijn bank.
Harry Smorenberg is onafhankelijk strateeg in de financiële dienstverlening.
Ik vind zulke sites ook niks, laat daar geen twijfel over bestaan, maar dat het er niet uitziet als een bank lijkt mij juist hun bedoeling.quote:Op maandag 30 november 2015 00:30 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Zo terecht. Je zou niet zeggen dat ze een bank zijn
Betaal je tegenwoordig in NL voor betalen? Of bedoel je het vaste jaarlijkse bedrag voor een betaalpas e.d.? Goh ik ben echt te lang weg. Bij mij zou dat betekenen dat ik onmiddellijk overstap op cash.quote:Op zaterdag 12 december 2015 16:58 schreef Cynix ® het volgende:
Je betaalt bij de gevestigde banken al lang om te mogen betalen.
Ja okee betaalpakket. Dat wist ik ook wel. Maar zo te zien rekent die hipsterbank ook nog kosten per transactie.quote:Op zaterdag 12 december 2015 19:26 schreef Cynix ® het volgende:
Nou, nog niet per transactie, maar je betaalt sowieso jaarlijks minimaal een paar tientjes voor een 'betaalpakket', dus o.a. voor het gebruik van een betaalpasje.
Lekker veel hipsterrendement.quote:Op zaterdag 12 december 2015 19:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja okee betaalpakket. Dat wist ik ook wel. Maar zo te zien rekent die hipsterbank ook nog kosten per transactie.
Niet ook nog, maar alleen maar. Is in mijn geval iets goedkoper dan mijn rabo rekening.quote:Op zaterdag 12 december 2015 19:27 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ja okee betaalpakket. Dat wist ik ook wel. Maar zo te zien rekent die hipsterbank ook nog kosten per transactie.
Mwah.quote:Op zaterdag 12 december 2015 20:24 schreef _Flash_ het volgende:
4 ct per pintransactie klinkt vreemd, maar als ik het voor mezelf vergelijk met de maandelijkse kosten van de Rabo is dit echt wel goedkoper.
Sowieso, iemand die mij een selfie stuurt met een verzoek om geld wordt meteen ontvriendquote:Op maandag 14 december 2015 01:08 schreef Henno het volgende:
en ik haat selfies, donder op met je selfies
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
En iedereen half-dronken gaat zitten rekenen en geld erop legt / eraf haaltquote:Op maandag 14 december 2015 01:08 schreef Henno het volgende:
[..]
Ik vind het wel best zo, dat ritueel van iedereen een paar tientjes op tafel leggen na een avondje vreten en zuipen
Jullie smetvrees staat het niet toe, om met cash te werken?quote:Op maandag 14 december 2015 09:33 schreef vincm het volgende:
Hier nu in gebruik als lunch-bestel-deel-tool. Met 3 personen Bunq geinstalleerd en 50 euro op een eigen rekening gezet. Afwisselend bestelt 1 persoon de lunch voor 2 of 3 personen en voert betaalverzoek in bij de anderen. Die hoeven alleen nog maar te accorderen in plaats van handmatig over te maken (wat soms maar 1 keer in de zoveel weken gebeurde en men alweer kwijt was hoeveel je ook alweer moest overmaken). Werkt tot nu toe aardig, het is alleen nog wachten tot we daadwerkelijk Bunq als betaaloptie kunnen kiezen bij iDeal.
Eh.. juist ja. Dat is het.quote:Op maandag 14 december 2015 19:54 schreef vaduz het volgende:
[..]
Jullie smetvrees staat het niet toe, om met cash te werken?
quote:Op zaterdag 28 november 2015 17:03 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Nieuwe markt voor de internetcriminelen![]()
Dit ziet er interessant uit. Heb eerder bij een duitse bank een rekening aangevraagd maar dat werd afgewezen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 23:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
In de buitenland doen ze het toch beter; met behulp van een duitse forwarding adres heb ik een girokonto weten te openen bij number26(europas modernste girokonto/internetbank).
Met een app om 23:40 een rekening openen:
- Gegevens invullen
- Identiteit verifieren met een live videochat(06:00-23:59) waarbij een echt persoon(welke engels en duits spreekt) controleert op echtheid van je identiteitsbewijs(foto maken, vragen stellen terwijl je ID op de kop ligt tijdens videochat, met flitser waarmerken checken)
- Fertig!, duurde nog geen 10 minuten
Binnen 2 dagen was mijn betaalpasje bij de forwarder gearriveerd welke het voor mij doorstuurde naar Nederland.
[ afbeelding ]
En toen zag ik hoe het ook kan, en hoe bunq eigenlijk ook zou moeten werken.
• Geen vaste/transactie/whatever kosten(behalve standaard mastercard tarieven voor omrekenen valuta)
• ^ Ook gratis pasje(ook al mol/verlies je hem)
• Meest overzichtelijke internetbankier omgeving in de historie
• Geen achterlijke halfwerkende gezichtsherkenning om transacties te doen, je hebt gewoon een cijfercode zoals in de ABN/ING app
• Een systeem dat erg lijkt op die van bunq om geld over te maken met alleen een telefoonnummer(moneybeam)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enige nadeel is dat ze alleen met debitcards werken, en in nederland wordt nog niet overal MasterCard geaccepteerd. Gelukkig hebben ze al aangegeven binnen een paar weken EC kaarten op te sturen(aka maestro)
Ik hoop ook dat number26 naar Nederland zal komen en dat bunq dan snel vergeten wordt
sorry voor de topickaping om een andere hipsterbank voorbeeld te tonen
quote:Op dinsdag 15 december 2015 23:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
In de buitenland doen ze het toch beter; met behulp van een duitse forwarding adres heb ik een girokonto weten te openen bij number26(europas modernste girokonto/internetbank).
- Gegevens invullen
- Identiteit verifieren met een live videochat(06:00-23:59) waarbij een echt persoon(welke engels en duits spreekt) controleert op echtheid van je identiteitsbewijs(foto maken, vragen stellen terwijl je ID op de kop ligt tijdens videochat, met flitser waarmerken checken)
Binnen 2 dagen was mijn betaalpasje bij de forwarder gearriveerd welke het voor mij doorstuurde naar Nederland.
[ afbeelding ]
• Geen vaste/transactie/whatever kosten(behalve standaard mastercard tarieven voor omrekenen valuta)
• Geen achterlijke halfwerkende gezichtsherkenning om transacties te doen, je hebt gewoon een cijfercode zoals in de ABN/ING app
• Een systeem dat erg lijkt op die van bunq om geld over te maken met alleen een telefoonnummer(moneybeam)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Enige nadeel is dat ze alleen met debitcards werken, en in nederland wordt nog niet overal MasterCard geaccepteerd. Gelukkig hebben ze al aangegeven binnen een paar weken EC kaarten op te sturen(aka maestro)
Ik hoop ook dat number26 naar Nederland zal komen en dat bunq dan snel vergeten wordt
Het is een hype. En banken hebben het idee al gekopieerd.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 01:38 schreef leolinedance het volgende:
Is Bunq alweer weg uit NL? Ik hoor of zie er helemaal niks van/over.
Volgens mij niet. Hypes moeten aan slaan, dat doet Bunq volgens mij nog niet echt.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 01:41 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Het is een hype. En banken hebben het idee al gekopieerd.
Dat is waar. Iemand van Bunq was een keer bij DWDD geweest en dat was het. Verder niks meer van gehoord.quote:Op vrijdag 22 januari 2016 01:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Hypes moeten aan slaan, dat doet Bunq volgens mij nog niet echt.
Laat geworden gisteravond?quote:
Voor 9:00/12:00(ligt aan de bank) overgeboekt = 16:00 bij n26quote:Op vrijdag 22 januari 2016 01:30 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]Hoelang duurt het overmaken van een NL IBAN naar een DE IBAN en vv? 1 werkdag?
Nou, ik ben nou eenmaal een vroege vogel.quote:
Dit wil ik ook. Beter schieten ze op en komen ze naar Nederland...quote:Op dinsdag 15 december 2015 23:26 schreef ikweetnietwat het volgende:
- Gegevens invullen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |