¤8 per maand is wel duur voor een bank die helemaal niks extra biedtquote:Op zondag 6 mei 2018 20:48 schreef d4v1d het volgende:
Net een account aangemaakt. Ik denk dat ik volledig over ga vanaf ING.
Enige hekelpuntje is de creditcard, maar ik weet niet of ik die wel echt nodig heb met krediet erop.
Maar ze geven je geld niet aan jan&allemaal-investeringen uit. Verder bankieren ze niet op basis van schulden. Kortom spreekt het business-model mij gewoon aan, voor ¤60,- per jaar extra ga ik daarover niet lastig doen.quote:Op zondag 6 mei 2018 20:56 schreef Edensnator het volgende:
[..]
¤8 per maand is wel duur voor een bank die helemaal niks extra biedt
Waarover ben je negatief dan?quote:Op zondag 6 mei 2018 21:02 schreef Faux. het volgende:
Ben steeds negatiever over bunq, de andere banken (zeker ING) hebben ze allang ingehaald. Ik heb het account alleen nog voor het 'hebben', en voor t geval dat.
Dat ze bijvoorbeeld die premium geďntroduceerd hebben, dat ze in blogposts tegen je aan praten alsof je een tiener bent ('New functions 😏😏👐🤘👀'), ze ondersteunen iDIN niet, en dat alle functies die bunq in t begin interessant maakte nu ook in de andere banken zitten. K vind het idee van een bank in je broekzak nog steeds geweldig, maar de nieuwigheden en voordelen beginnen op te raken.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:14 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Waarover ben je negatief dan?
edit: ohzo. ING heeft Bunq ingehaald bedoel je? Je zin leest wat raar![]()
Dat moet je aan de ontwikkelaars van iDIN vragen. K ben slechts de consument, en als een dienst van mij iDIN vereist dan heb ik graag een bank die dat ook ondersteunt.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:55 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Waarom moet een bank de taak van verificatie op zich nemen?
Ik blijf het redelijk idioot vinden. Maarja, het wordt wel overal en nergens door je strot gedouwd volgensmij.quote:Op zondag 6 mei 2018 22:03 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat moet je aan de ontwikkelaars van iDIN vragen. K ben slechts de consument, en als een dienst van mij iDIN vereist dan heb ik graag een bank die dat ook ondersteunt.
Ik ben het er ook niet helemaal mee eens (ID hoort bij overheid), maar je ziet dat het in het buitenland al heel veel gebruikt wordt, dus denk dat het een kwestie van tijd is totdat het hier ook breed ingevoerd gaat worden. En ja dan wil ik ook wel bank die dat ondersteuntquote:Op zondag 6 mei 2018 23:32 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik blijf het redelijk idioot vinden. Maarja, het wordt wel overal en nergens door je strot gedouwd volgensmij.
Heb het zelf nog echt nooit gebruikt. Geen idee wat ik mis
Er is gewoon een bankvergunning en dus depositogarantiestelsel van DNB. Wat kan er met mijn geld gebeuren, vertel?quote:Op maandag 7 mei 2018 15:11 schreef ssebt het volgende:
Ik was fanatiek Bunqer vanwege het Bank of the Free concept.
En dan niet dat ze spotgoedkoop waren want dat zijn ze nu zeker niet meer, maar simpelweg omdat je betaalde voor de diensten die je gebruikte. Waarom betaal ik bij de Rabo een X bedrag per jaar? Waar maak ik het aan op? Bij Bunq was het duidelijk. Elke maand een overzichtje van de diensten die je had gebruikt, transacties die je had gedaan etc. Betalen voor een dienst die je gebruikt.
Maar met het nieuwe businessmodel en de lompe aankondiging daarvan heb ik besloten terug te gaan naar een wat minder wispelturige (rabo)bank. Oh, en de financiële onzekerheid van Bunq (Ali's geld is ook een keer op) speelde een rol.
Dus d4v1d, succes! Hoop dat je over een paar maanden je centen nog hebt.
Dat geld krijg je (tot een bepaalde hoogte) wel terug, de vraag van hem is geloof ik of je zin hebt in het gezeik dat bij een failliete bank zitten hoort.quote:Op maandag 7 mei 2018 17:34 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Er is gewoon een bankvergunning en dus depositogarantiestelsel van DNB. Wat kan er met mijn geld gebeuren, vertel?
Tot 100k staat dnb garant. Als ik zoveel geld hebt is Bunq misschien niet meer de juiste bankquote:Op maandag 7 mei 2018 18:10 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat geld krijg je (tot een bepaalde hoogte) wel terug, de vraag van hem is geloof ik of je zin hebt in het gezeik dat bij een failliete bank zitten hoort.
Niet dat ik zeg dat ze failliet gaan, maar zo denk ik dat ie z'n post bedoelt.
True, maar dan nog is t niet prettig als je bank failliet gaatquote:Op maandag 7 mei 2018 18:39 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Tot 100k staat dnb garant. Als ik zoveel geld hebt is Bunq misschien niet meer de juiste bank
Hoe groter ze worden, hoe meer verlies ze aan het maken zijn. Lijkt mij geen gezonde partij voor mijn geld.quote:Op maandag 7 mei 2018 18:10 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat geld krijg je (tot een bepaalde hoogte) wel terug, de vraag van hem is geloof ik of je zin hebt in het gezeik dat bij een failliete bank zitten hoort.
Niet dat ik zeg dat ze failliet gaan, maar zo denk ik dat ie z'n post bedoelt.
Ik weet niet precies wat hun plan is. Maar t lijkt me niet de meest gezonde bank van NL iddquote:Op maandag 7 mei 2018 22:10 schreef flyguy het volgende:
[..]
Hoe groter ze worden, hoe meer verlies ze aan het maken zijn. Lijkt mij geen gezonde partij voor mijn geld.
Huh? Hoe zie je dat voor je? Meer mensen die 8 euro per maand betalen betekent meer verlies?quote:Op maandag 7 mei 2018 22:10 schreef flyguy het volgende:
[..]
Hoe groter ze worden, hoe meer verlies ze aan het maken zijn. Lijkt mij geen gezonde partij voor mijn geld.
Even de wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bunqquote:Op maandag 7 mei 2018 23:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Huh? Hoe zie je dat voor je? Meer mensen die 8 euro per maand betalen betekent meer verlies?
Het is nog steeds een startup dus dat ze verlies maken lijkt me evident. De rest zuig je volgens mij uit je duim.
Verder doe ik dingen met bunq die echt met geen enkele andere bank kunnen. Rekeningen delen, pinpassen eraan koppelen, bunq.me, etc.. Sja je kunt misschien wel zonder maar waarom zou je dat nog willen?
ING heeft idd een aantal (maar lang niet alle) bunq-innovaties gekopieerd. Maar daar kun je je geld niet zonder gewetensbezwaren stallen. Dan zit ik liever bij een bank waarvan de directeur er zoveel vertrouwen in heeft dat'ie zijn privévermogen er ín steekt, dan bij een bank waar de baas mijn geld misbruikt om oliepijpleidingen aan te leggen en er zelf met de winst vandoor gaat.
Het komt toch allemaal niet heel professioneel over.quote:Op zondag 29 november 2015 23:57 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat kun je niet menen. Als ik érgens 0,0 vertrouwen in heb, is het wel in bankiers. En verzekeraars. Die heb ik nog nooit kunnen betrappen op een actie die echt in mijn belang is.
Helaas wel ja. Juist die grote banken hebben bewezen in werkelijkheid zeer instabiel te zijn. Als het niet door reddingsacties van de overheid was, hadden ING, ABN AMRO en SNS inmiddels niet meer bestaan. Inmiddels gaat het weer goed met die banken, maar dat komt eerder doordat de economie en de huizenmarkt weer aantrekt dan door hun eigen bedrijfsvoering. Bunq is de enige Nederlandse bank die het wezenlijk anders doet, en een businessmodel heeft wat daadwerkelijk gebaseerd is op eigen kunnen, IPV te gokken met andermans geld op externe omstandigheden.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:47 schreef AQuila360 het volgende:
Zolang het om geld gaat blijf ik toch liever bij een grote betrouwbare bank. Denk dat veel mensen ook wel zo denken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |