Natuurlijk niet!quote:Op donderdag 3 augustus 2017 01:25 schreef leolinedance het volgende:
Wat een gekkenDit gaat ze vast veel klanten kosten.
Heel veel klanten zijn blij met de nieuwe prijzen aldus de baas.quote:Bunq-baas Ali Niknam stelt in een reactie dat heel veel klanten juist blij zijn met de nieuwe prijzen.
95,88 euro per jaar zou ik niet bepaald "aan de prijzige kant" noemen als alle andere banken voor een soortgelijk pakket ronde de 45 euro per jaar zitten.quote:Gisteravond kondigde Bunq een grote verandering aan: er komt een totaalpakket van 7,99 euro per maand. Daarvoor krijg je een pinpas, twee debit Mastercards, mobiel betalen via de Android-app en natuurlijk je Bunq-rekening. Dat is aan de prijzige kant: andere banken rekenen voor een soortgelijk pakket rond de 45 euro per jaar.
Experience? Mensen zitten er vooral omdat het goedkoop ik. Dat is nu voorbij. Bijna niemand zit te wachten op zo'n pakket.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 08:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Die 8 euro vind ik nog niet eens zo gek voor wat je er voor krijgt. Je kunt het niet vergelijken met andere banken, want bij andere banken krijg je niet de bunq-experience. En dat is echt wel wat waard.
Het enige waar ik een probleem mee heb is het hele begrip "premium account". Helemaal in combinatie met het downgrade van de oude accounts om iedereen naar premium te jagen. Doet me ernstig aan FOK denken, dat soort praktijken...
Had me gewoon per feature laten betalen voor wat ik zelf kies, IPV zo'n bloated totaalpakket aan te bieden. Dát snap ik niet.
Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 08:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Die 8 euro vind ik nog niet eens zo gek voor wat je er voor krijgt. Je kunt het niet vergelijken met andere banken, want bij andere banken krijg je niet de bunq-experience. En dat is echt wel wat waard.
Het enige waar ik een probleem mee heb is het hele begrip "premium account". Helemaal in combinatie met het downgrade van de oude accounts om iedereen naar premium te jagen. Doet me ernstig aan FOK denken, dat soort praktijken...
Had me gewoon per feature laten betalen voor wat ik zelf kies, IPV zo'n bloated totaalpakket aan te bieden. Dát snap ik niet.
Plus dat ik voor dat geld ook premium features verwacht zoals bij Revolut of N26.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:27 schreef Faux. het volgende:
[..]
Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
Prima en hun goed recht, en ze hebben ook nooit beloofd dat het eeuwig goedkoop zou blijven. Maar de vraag is nu wel of veel mensen dit bedrag over hebben voor deze 'Experience'. Het is ook nog steeds geen volwaardige bank, dus ik ga mijn ING-rekening er ook niet voor opzeggen.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:06 schreef embedguy het volgende:
Wat ze voorheen deden was gewoon puur als investering bedoeld om bekendheid en klanten te vergen. Ze wisten toen ook wel dat ze zo geen winst konden maken.
Of zoals bij fitnesscentra.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:08 schreef Speekselklier het volgende:
Gelukkig (voor bunq) zijn mensen lui van aard en zullen ze net als bij energiebedrijven en verzekeringen gewoon blijven hangen bij Bunq.
Welk aap-uit-de-mouw-gevoel?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:59 schreef Cynix ® het volgende:
Ik krijg alsnog heel sterk het eigenlijk reeds verwachtte 'aap-uit-de-mouw-gevoel'.
Daarom communiceren ze ook met een lage maandprijs en niet met de hoge jaarprijs.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:10 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Of zoals bij fitnesscentra.
Maar dan is het handiger de prijs regelmatig geniepig iets te verhogen, zodat het steeds nét niet de moeite loont om op te zeggen. Zoals het rookbeleid, zeg maar.
Eerst binnenhalen met goedkope rekening, daarna prijs vermenigvuldigen met 8.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Welk aap-uit-de-mouw-gevoel?
Weet ik niet, zou ook kunnen dat ze hele andere verwachtingen hadden qua aantallen gebruikers of transacties per gebruiker.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:51 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Eerst binnenhalen met goedkope rekening, daarna prijs vermenigvuldigen met 8.
Ja, dat ben ik met je eens. Ik denk niet dat het een bewust vooropgezet plan was.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:55 schreef leolinedance het volgende:
Dit lijkt eerder een wanhoopspoging
quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Experience? Mensen zitten er vooral omdat het goedkoop ik. Dat is nu voorbij. Bijna niemand zit te wachten op zo'n pakket.
- Je geld wordt niet geinvesteerd in shady bedrijvenquote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:27 schreef Faux. het volgende:
[..]
Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
Ik geloof niet dat Bunq daarmee veel gebruikers over de streep gaat trekken. Maar goed, we zullen het zien.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
[..]
- Je geld wordt niet geinvesteerd in shady bedrijven
- incasso's kunnen goedkeuren
- Connect om je accounts te delen met anderen
- app werkt nog steeds gewoon supergoed
Er zijn echt wel wat dingen die bunq onderscheiden van de rest. Dat vind ik ook best wat waard.
Nogmaals ik vind dat premiumpakket waardeloos en het free-pakket nog waardelozer. En nu je het niet meer goedkoop (of voor weinig geld) kunt proberen zie ik ook niet hoe ze uberhaupt nog nieuwe klanten zouden willen aanspreken.
Maar puur op de prijs bunq over één kam scheren met een boevenpartij als ING of Rabobank vind ik echt te kort door de bocht.
Want, bestaande klanten die hun rekeninng hebben doorgegeven aan jan en alleman en dus niet 1-2-3 wegkunnen een verhging van 800% door de stot duwen is geen boevenstreek? Veel autoverzekeringen zijn de afgelopen tijd met 50% verhoogd en toen was de wereld te klein.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Maar puur op de prijs bunq over één kam scheren met een boevenpartij als ING of Rabobank vind ik echt te kort door de bocht.
Als bestaande klant kun je gewoon je rekeningen blijven gebruiken. Alleen als je die nieuwe features van afgelopen dinsdag wilt gebruiken moet je upgraden.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:31 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Want, bestaande klanten die hun rekeninng hebben doorgegeven aan jan en alleman en dus niet 1-2-3 wegkunnen een verhging van 800% door de stot duwen is geen boevenstreek? Veel autoverzekeringen zijn de afgelopen tijd met 50% verhoogd en toen was de wereld te klein.
Niet waar,quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:34 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Als bestaande klant kun je gewoon je rekeningen blijven gebruiken. Alleen als je die nieuwe features van afgelopen dinsdag wilt gebruiken moet je upgraden.
Volgens mij kan je aangeven dat je pas defect is, dan krijg je nog wel een nieuwe.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:53 schreef Speekselklier het volgende:
Een vervangende kaart aanvragen wordt dan wel een heel dure hobby. Ik zou die oude maar in de kluis leggen.
Dat klopt, dat is ook waarom ik problemen heb met de "downgrade".quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niet waar,
"Bestaande gebruikers kunnen het oude pakket houden, maar moeten op de nieuwe abonnementen overstappen bij de aanvraag van een vervangende kaart of het openen van een extra rekening, wat veel gebeurt bij Bunq."
https://fd.nl/ondernemen/(...)-nieuwe-abonnementen
Lolz, dat werd toentertijd volgens mij zo geprofileerd hoor; als een complete gratis bank. Ook daarom vond ik het tofquote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:26 schreef Hallmark het volgende:
Flauwe email update van Bunq gehad. Een paar excuses en men maakt het voor de huidige klanten mogelijk om nog 1 maand lang een Maestro pasje te bestellen.
Dan zegt Ali: "This is a small group of people who are very active on social media and on Together. They believe that bunq should be a low-cost price competitor. Unfortunately I have to disappoint: bunq never aimed to be cheap and it never will."
Tsjaad, kerel. Je komt met een vrijwel gratis rekening. Dus mensen denken, aha, je concurreert op prijs. Lijkt me toch een redelijke conclusie. Jammer dat hij dat zo weg zet alsof slechts een kleine groep die "vergissing" maakte.
Nou ja, de app van Bunq is tof hoor. En betalen met Ideal gaat ook heel gemakkelijk. Maar verder vond ik het vooral chill dat je zo makkelijk (gezamenlijke) rekeningen kon openen en dat je met jouw Bunq pas kon switchen via de rekeningen. Zo had je één pas, maar verschillende rekeningen en kon je via de app meteen de rekening aanpassen die aan de pas was gelinkt. Dat was ook handig als je met vrienden ergens zat en je ging je de rekening splitten.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:27 schreef Faux. het volgende:
[..]
Tuurlijk. Waarom zou je het niet op hoeven geven?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 16:05 schreef radeloosje1987 het volgende:
Heb nu N26, dat geld moet ik neem ik aan opgeven aan Box3 belastingen?
Iemand die dat weet?
Mwah, Bunq is echt niet per se iets voor hipsters hoor. Ik zou het nog eerder iets voor techneuten vinden. Bietje suggestieve TTquote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:48 schreef SeLang het volgende:
Hipsters zijn volgens mij ook wel een makkelijke doelgroep om uit te melken als ik zo om me heen kijk. Die hebben echt veel geld over voor de raarste dingen als het maar hipster is en goed voor likes op facebook en dergelijke.
Idd. Zo blijft de basisaccount iig bruikbaar. Het zou me niets verbazen als ze voor het einde van de maand ook een mogelijkheid introduceren om gewoon per feature te betalen. In ieder geval voor een aantal basisfeatures zoals de pinpas.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 19:50 schreef richolio het volgende:
Maar goed, verder:
[ afbeelding ]
Beter
Bunq free met N26 is toch wel een prima combi lijkt me zo. Bunq voor de afschrijvingen en automatische incasso's, N26 voor geld afhalen en alles betalen als boodschappen enz.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 19:47 schreef Hallmark het volgende:
N26 heeft als nadeel dat incasso's niet werken. Ook denk ik niet dat hun export formaat ingevoerd kan worden in boekhoudpakketjes. Anders had ik daar gezeten.
Wat een onzin. Prima support en 6 dagen in de week bereikbaar. Hoezo mindere veiligheid? De app zit trouwens prima in mekaar, uitgebreider dan ING.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 22:50 schreef KomtTijd... het volgende:
N26 ga ik nog steeds niet aan beginnen. Heb er nog nooit een goed verhaal over gehoord, behalve "het is gratis". App schijnt redelijk kut te zijn, support nauwelijks te bereiken, hoe ze je geld investeren is een groot mysterie, en over de veiligheid zullen we het maar helemaal niet hebben.
Dan betaal ik liever een paar centen voor een bank waar ik wel van op aan kan.
Zit voorlopig nog wel prima bij bunq, we zullen wel zien wat de toekomst brengt. Kan me niet voorstellen dat ze alle bunq-more gebruikers zomaar laten stikken.
Nu over de support met N26 ben ik niet te spreken maar ook ik krijg steeds meer het idee dat we met de eigenaar zelf zitten hierquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 10:04 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Prima support en 6 dagen in de week bereikbaar. Hoezo mindere veiligheid? De app zit trouwens prima in mekaar, uitgebreider dan ING.
Allemaal onwaarheden in 1 post.
Ben pas sinds een paar weken om, maar de keren dat ik de klantenservice belde werd ik prima geholpen. Wat is dan minder? Voorbeeld?quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu over de support met N26 ben ik niet te spreken maar ook ik krijg steeds meer het idee dat we met de eigenaar zelf zitten hier.
Wat wil Ali dan dat het selling point van Bunq is, als hetn iet prijs is? Je gaat niet met de grote banken concurreren op ICT lijkt me.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 15:26 schreef Hallmark het volgende:
Dan zegt Ali: "This is a small group of people who are very active on social media and on Together. They believe that bunq should be a low-cost price competitor. Unfortunately I have to disappoint: bunq never aimed to be cheap and it never will."
Geld gepind maar niet gekregen. Had zodoende een support ticket ingeschoten en dat heeft 3 maanden geduurd.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:34 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Ben pas sinds een paar weken om, maar de keren dat ik de klantenservice belde werd ik prima geholpen. Wat is dan minder? Voorbeeld?
Nou, in beginsel juist wel. Je kan zonder een logge organisatie om je heen een vlotte en moderne app bouwen, wat ze ook gedaan hebben.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:42 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Wat wil Ali dan dat het selling point van Bunq is, als hetn iet prijs is? Je gaat niet met de grote banken concurreren op ICT lijkt me.
Wel opgelost uiteindelijk? En waarom niet gebeld naar ze?quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Geld gepind maar niet gekregen. Had zodoende een support ticket ingeschoten en dat heeft 3 maanden geduurd.
Omdat ik dat soort dingen graag zwart op wit afhandel.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:16 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Wel opgelost uiteindelijk? En waarom niet gebeld naar ze?
Het feit dat je al een paar keer hebt moeten bellen is al zeer negatief. Ik hoef nooit met mijn banken (ING en Knab) te bellen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:34 schreef radeloosje1987 het volgende:
[..]
Ben pas sinds een paar weken om, maar de keren dat ik de klantenservice belde werd ik prima geholpen. Wat is dan minder? Voorbeeld?
Daarom bellen en schriftelijke bevestiging vragen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 17:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat ik dat soort dingen graag zwart op wit afhandel.
Yo yo yo Faux whatsupquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:28 schreef Faux. het volgende:
Maar ik heb nu een free account en had daar al tijdje terug een pinpas voor gekregen. Stopt die in september opeens met werken of hoe werkt het?
Volgens mij blijft dat allemaal gewoon werkenquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:28 schreef Faux. het volgende:
Maar ik heb nu een free account en had daar al tijdje terug een pinpas voor gekregen. Stopt die in september opeens met werken of hoe werkt het?
Ik dacht dat het aan mij lag. Pas bij de 6e of 7e keer lukte het me om de procedure door te lopen. Het kostte echt te veel tijd. Gelukt uiteindelijk, maar toch.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 21:08 schreef richolio het volgende:
Het blijft gebeuren, maakt niet uit of ik wifi gebruik of 4G
Moet je voor de grap eens in het N26 topic op Tweakers kijken. Dat staat vol met dit soort "ongelukjes". Heb geen persoonlijke ervaringen, maar dat icm de gigablunders die N26 gemaakt heeft in de beveiliging van hun app, doet me ook niet echt popelen om er achter te komen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 15:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Geld gepind maar niet gekregen. Had zodoende een support ticket ingeschoten en dat heeft 3 maanden geduurd.
Nee hoor, die kun je gewoon blijven gebruiken zolang hij geldig is. En mocht je al wel een oude account hebben maar nog geen pas, dan kun je die alsnog tot eind augustus bestellen tegen het oude tarief.quote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:28 schreef Faux. het volgende:
Nee ik ben een schim die zich slechts zeer zelden laat zien. Maar gaat lekker hiero hoorquote:Op vrijdag 4 augustus 2017 20:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Yo yo yo Faux whatsup
Sorry off-topic maar kom jou nooit tegen
Tof van zequote:Dear fellow bunqers,
Something incredible just happened: we found the guy responsible for the DDoS attacks last week!
Last week we worked round the clock to mitigate the effects of a severe DDoS-attack. Thanks to these efforts the impact was barely noticeable. The bunq app functioned nearly all of the time, card payments always went through, and your money was, of course, safe at all times.
Then we focused on finding the person responsible. As we got closer he decided to step forward himself. He, J., just visited our office to apologize for his actions. He is 18 and still in school. He apologized sincerely.
In spite of the many, many hours of work J. has caused us, we've decided not to press charges for it could result in one year of prison time along with hefty fines. Effectively destroying his life.
We don't consider that fair for a youthful sin. Instead we agreed he will do volunteer work for a week. For Amnesty International.
Ja.quote:
Er zijn wel meer grotere bedrijven slachtoffer geweest van een DDos attack, denk PayPal, Spotify, Twitter. Maar ook wat erger, zoals Sony toen met PSN. Ach ja, hier kunnen ze in ieder geval van leren denk ik?quote:Op zaterdag 16 september 2017 11:22 schreef Erasmo het volgende:
Als je door een zure 18-jarige ge-DDoSed kan worden dan moet je toch echt je beveiliging onder de loep leggen...
Is dit een affiliate link?quote:
LIjkt me niet. Wel een vreemde URL.quote:Op zaterdag 16 september 2017 11:53 schreef Cynix ® het volgende:
Of het goed met ze gaat is iets anders. Ik hoef geen Bunq en ken geen Bunq-ers, maar dat zegt ook weer niet zoveel.
Oh geen probleem hoor, viel gewoon op. Link deed het verder wel.quote:Op zondag 17 september 2017 21:58 schreef Cynix ® het volgende:
Geen idee, zo dan?
https://www.bunq.com/nl/
¤8 per maand is wel duur voor een bank die helemaal niks extra biedtquote:Op zondag 6 mei 2018 20:48 schreef d4v1d het volgende:
Net een account aangemaakt. Ik denk dat ik volledig over ga vanaf ING.
Enige hekelpuntje is de creditcard, maar ik weet niet of ik die wel echt nodig heb met krediet erop.
Maar ze geven je geld niet aan jan&allemaal-investeringen uit. Verder bankieren ze niet op basis van schulden. Kortom spreekt het business-model mij gewoon aan, voor ¤60,- per jaar extra ga ik daarover niet lastig doen.quote:Op zondag 6 mei 2018 20:56 schreef Edensnator het volgende:
[..]
¤8 per maand is wel duur voor een bank die helemaal niks extra biedt
Waarover ben je negatief dan?quote:Op zondag 6 mei 2018 21:02 schreef Faux. het volgende:
Ben steeds negatiever over bunq, de andere banken (zeker ING) hebben ze allang ingehaald. Ik heb het account alleen nog voor het 'hebben', en voor t geval dat.
Dat ze bijvoorbeeld die premium geďntroduceerd hebben, dat ze in blogposts tegen je aan praten alsof je een tiener bent ('New functions 😏😏👐🤘👀'), ze ondersteunen iDIN niet, en dat alle functies die bunq in t begin interessant maakte nu ook in de andere banken zitten. K vind het idee van een bank in je broekzak nog steeds geweldig, maar de nieuwigheden en voordelen beginnen op te raken.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:14 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Waarover ben je negatief dan?
edit: ohzo. ING heeft Bunq ingehaald bedoel je? Je zin leest wat raar![]()
Dat moet je aan de ontwikkelaars van iDIN vragen. K ben slechts de consument, en als een dienst van mij iDIN vereist dan heb ik graag een bank die dat ook ondersteunt.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:55 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Waarom moet een bank de taak van verificatie op zich nemen?
Ik blijf het redelijk idioot vinden. Maarja, het wordt wel overal en nergens door je strot gedouwd volgensmij.quote:Op zondag 6 mei 2018 22:03 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat moet je aan de ontwikkelaars van iDIN vragen. K ben slechts de consument, en als een dienst van mij iDIN vereist dan heb ik graag een bank die dat ook ondersteunt.
Ik ben het er ook niet helemaal mee eens (ID hoort bij overheid), maar je ziet dat het in het buitenland al heel veel gebruikt wordt, dus denk dat het een kwestie van tijd is totdat het hier ook breed ingevoerd gaat worden. En ja dan wil ik ook wel bank die dat ondersteuntquote:Op zondag 6 mei 2018 23:32 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik blijf het redelijk idioot vinden. Maarja, het wordt wel overal en nergens door je strot gedouwd volgensmij.
Heb het zelf nog echt nooit gebruikt. Geen idee wat ik mis
Er is gewoon een bankvergunning en dus depositogarantiestelsel van DNB. Wat kan er met mijn geld gebeuren, vertel?quote:Op maandag 7 mei 2018 15:11 schreef ssebt het volgende:
Ik was fanatiek Bunqer vanwege het Bank of the Free concept.
En dan niet dat ze spotgoedkoop waren want dat zijn ze nu zeker niet meer, maar simpelweg omdat je betaalde voor de diensten die je gebruikte. Waarom betaal ik bij de Rabo een X bedrag per jaar? Waar maak ik het aan op? Bij Bunq was het duidelijk. Elke maand een overzichtje van de diensten die je had gebruikt, transacties die je had gedaan etc. Betalen voor een dienst die je gebruikt.
Maar met het nieuwe businessmodel en de lompe aankondiging daarvan heb ik besloten terug te gaan naar een wat minder wispelturige (rabo)bank. Oh, en de financiële onzekerheid van Bunq (Ali's geld is ook een keer op) speelde een rol.
Dus d4v1d, succes! Hoop dat je over een paar maanden je centen nog hebt.
Dat geld krijg je (tot een bepaalde hoogte) wel terug, de vraag van hem is geloof ik of je zin hebt in het gezeik dat bij een failliete bank zitten hoort.quote:Op maandag 7 mei 2018 17:34 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Er is gewoon een bankvergunning en dus depositogarantiestelsel van DNB. Wat kan er met mijn geld gebeuren, vertel?
Tot 100k staat dnb garant. Als ik zoveel geld hebt is Bunq misschien niet meer de juiste bankquote:Op maandag 7 mei 2018 18:10 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat geld krijg je (tot een bepaalde hoogte) wel terug, de vraag van hem is geloof ik of je zin hebt in het gezeik dat bij een failliete bank zitten hoort.
Niet dat ik zeg dat ze failliet gaan, maar zo denk ik dat ie z'n post bedoelt.
True, maar dan nog is t niet prettig als je bank failliet gaatquote:Op maandag 7 mei 2018 18:39 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Tot 100k staat dnb garant. Als ik zoveel geld hebt is Bunq misschien niet meer de juiste bank
Hoe groter ze worden, hoe meer verlies ze aan het maken zijn. Lijkt mij geen gezonde partij voor mijn geld.quote:Op maandag 7 mei 2018 18:10 schreef Faux. het volgende:
[..]
Dat geld krijg je (tot een bepaalde hoogte) wel terug, de vraag van hem is geloof ik of je zin hebt in het gezeik dat bij een failliete bank zitten hoort.
Niet dat ik zeg dat ze failliet gaan, maar zo denk ik dat ie z'n post bedoelt.
Ik weet niet precies wat hun plan is. Maar t lijkt me niet de meest gezonde bank van NL iddquote:Op maandag 7 mei 2018 22:10 schreef flyguy het volgende:
[..]
Hoe groter ze worden, hoe meer verlies ze aan het maken zijn. Lijkt mij geen gezonde partij voor mijn geld.
Huh? Hoe zie je dat voor je? Meer mensen die 8 euro per maand betalen betekent meer verlies?quote:Op maandag 7 mei 2018 22:10 schreef flyguy het volgende:
[..]
Hoe groter ze worden, hoe meer verlies ze aan het maken zijn. Lijkt mij geen gezonde partij voor mijn geld.
Even de wiki: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bunqquote:Op maandag 7 mei 2018 23:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Huh? Hoe zie je dat voor je? Meer mensen die 8 euro per maand betalen betekent meer verlies?
Het is nog steeds een startup dus dat ze verlies maken lijkt me evident. De rest zuig je volgens mij uit je duim.
Verder doe ik dingen met bunq die echt met geen enkele andere bank kunnen. Rekeningen delen, pinpassen eraan koppelen, bunq.me, etc.. Sja je kunt misschien wel zonder maar waarom zou je dat nog willen?
ING heeft idd een aantal (maar lang niet alle) bunq-innovaties gekopieerd. Maar daar kun je je geld niet zonder gewetensbezwaren stallen. Dan zit ik liever bij een bank waarvan de directeur er zoveel vertrouwen in heeft dat'ie zijn privévermogen er ín steekt, dan bij een bank waar de baas mijn geld misbruikt om oliepijpleidingen aan te leggen en er zelf met de winst vandoor gaat.
Het komt toch allemaal niet heel professioneel over.quote:Op zondag 29 november 2015 23:57 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dat kun je niet menen. Als ik érgens 0,0 vertrouwen in heb, is het wel in bankiers. En verzekeraars. Die heb ik nog nooit kunnen betrappen op een actie die echt in mijn belang is.
Helaas wel ja. Juist die grote banken hebben bewezen in werkelijkheid zeer instabiel te zijn. Als het niet door reddingsacties van de overheid was, hadden ING, ABN AMRO en SNS inmiddels niet meer bestaan. Inmiddels gaat het weer goed met die banken, maar dat komt eerder doordat de economie en de huizenmarkt weer aantrekt dan door hun eigen bedrijfsvoering. Bunq is de enige Nederlandse bank die het wezenlijk anders doet, en een businessmodel heeft wat daadwerkelijk gebaseerd is op eigen kunnen, IPV te gokken met andermans geld op externe omstandigheden.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:47 schreef AQuila360 het volgende:
Zolang het om geld gaat blijf ik toch liever bij een grote betrouwbare bank. Denk dat veel mensen ook wel zo denken.
Maar dat is het hem juist. Ze hebben bewezen het nog niet op eigen kracht te kunnen. Ali heeft er vorig jaar miljoenen van zijn eigen kapitaal in moeten pompen en dat zal dit jaar niet anders zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 22:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Juist die grote banken hebben bewezen in werkelijkheid zeer instabiel te zijn. Als het niet door reddingsacties van de overheid was, hadden ING, ABN AMRO en SNS inmiddels niet meer bestaan. Inmiddels gaat het weer goed met die banken, maar dat komt eerder doordat de economie en de huizenmarkt weer aantrekt dan door hun eigen bedrijfsvoering. Bunq is de enige Nederlandse bank die het wezenlijk anders doet, en een businessmodel heeft wat daadwerkelijk gebaseerd is op eigen kunnen, IPV te gokken met andermans geld op externe omstandigheden.
Ik heb wel gewoon echt vertrouwen in de Nederlandse banken (en tuurlijk willen ze gewoon winst maken) en juist wat minder in al die nieuwe ''hippe'' shit.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 22:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Juist die grote banken hebben bewezen in werkelijkheid zeer instabiel te zijn. Als het niet door reddingsacties van de overheid was, hadden ING, ABN AMRO en SNS inmiddels niet meer bestaan. Inmiddels gaat het weer goed met die banken, maar dat komt eerder doordat de economie en de huizenmarkt weer aantrekt dan door hun eigen bedrijfsvoering. Bunq is de enige Nederlandse bank die het wezenlijk anders doet, en een businessmodel heeft wat daadwerkelijk gebaseerd is op eigen kunnen, IPV te gokken met andermans geld op externe omstandigheden.
Ik snap best het gevoel hoor, iets nieuws is altijd spannend en het risico menseigen om even de kat uit de boom te willen kijken. Maar de feiten liggen anders.
Daarnaast hoef je natuurlijk niet gelijk all in te gaan om bunq eens te proberen. Je kunt er ook een paar tientjes op zetten puur voor het gemak van de snelle Ideal betalingen of zo. Sterker nog bijna alle bunq-gebruikers die ik ken gebruiken het op die manier. Zelf gebruik ik het nu al bijna 2 jaar als primaire bank en dat bevalt prima. Maar mijn spaargeld staat nog steeds op een spaarrekening van ASN.
Ook zonder overheid hadden de ING en SNS blijven bestaan. Voor SNS stond een private equity partij klaar, maar dat wilde de staat niet, dus werden de obligatie en aandeelhouders benadeeld. ING heeft die lening van 10 miljard moeten slikken 'als grootste bank voor het vertrouwen in het systeem'. Dat ze daarna ING hebben opgelegd om af te slanken is helemaal idioot.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 22:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik snap best het gevoel hoor, iets nieuws is altijd spannend en het risico menseigen om even de kat uit de boom te willen kijken. Maar de feiten liggen anders.
Daarnaast hoef je natuurlijk niet gelijk all in te gaan om bunq eens te proberen. Je kunt er ook een paar tientjes op zetten puur voor het gemak van de snelle Ideal betalingen of zo. Sterker nog bijna alle bunq-gebruikers die ik ken gebruiken het op die manier. Zelf gebruik ik het nu al bijna 2 jaar als primaire bank en dat bevalt prima. Maar mijn spaargeld staat nog steeds op een spaarrekening van ASN.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |