abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_172869358
Mogelijk kost dit ze wel de kop, de stijging is proportioneel gezien significant.
pi_172869387
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 01:25 schreef leolinedance het volgende:
Wat een gekken :') Dit gaat ze vast veel klanten kosten.
Natuurlijk niet!
quote:
Bunq-baas Ali Niknam stelt in een reactie dat heel veel klanten juist blij zijn met de nieuwe prijzen.
Heel veel klanten zijn blij met de nieuwe prijzen aldus de baas. :')

Waar haalt zo een vent het waanidee vandaan dat mensen blij worden van een geleverde dienst die niet veranderd/verbeterd, maar waar wel de prijs van wordt verhoogd?!

Wat een droeftoeter :') _O-
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_172869394
quote:
Gisteravond kondigde Bunq een grote verandering aan: er komt een totaalpakket van 7,99 euro per maand. Daarvoor krijg je een pinpas, twee debit Mastercards, mobiel betalen via de Android-app en natuurlijk je Bunq-rekening. Dat is aan de prijzige kant: andere banken rekenen voor een soortgelijk pakket rond de 45 euro per jaar.
95,88 euro per jaar zou ik niet bepaald "aan de prijzige kant" noemen als alle andere banken voor een soortgelijk pakket ronde de 45 euro per jaar zitten.

Ik zou dat betitelen als "meer dan 2x zoveel als wat andere banken rekenen voor een soortgelijk pakket".
pi_172869399
2,13066~ keer zoveel om iets preciezer te zijn.

Maar natuurlijk; heel veel mensen zijn blij met de nieuwe prijzen! Echt waar!

Wat een mafklapper :')
pi_172869609
Je krijgt dus een pinpas en 2 MasterCard debit-passen? Zijn die MasterCard units te gebruiken als credit card? In alle situaties?

En on topic - belachelijk duur.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_172870543
Die 8 euro vind ik nog niet eens zo gek voor wat je er voor krijgt. Je kunt het niet vergelijken met andere banken, want bij andere banken krijg je niet de bunq-experience. En dat is echt wel wat waard.

Het enige waar ik een probleem mee heb is het hele begrip "premium account". Helemaal in combinatie met het downgrade van de oude accounts om iedereen naar premium te jagen. Doet me ernstig aan FOK denken, dat soort praktijken...

Had me gewoon per feature laten betalen voor wat ik zelf kies, IPV zo'n bloated totaalpakket aan te bieden. Dát snap ik niet.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 09:05:52 #157
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172870766
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 08:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Die 8 euro vind ik nog niet eens zo gek voor wat je er voor krijgt. Je kunt het niet vergelijken met andere banken, want bij andere banken krijg je niet de bunq-experience. En dat is echt wel wat waard.

Het enige waar ik een probleem mee heb is het hele begrip "premium account". Helemaal in combinatie met het downgrade van de oude accounts om iedereen naar premium te jagen. Doet me ernstig aan FOK denken, dat soort praktijken...

Had me gewoon per feature laten betalen voor wat ik zelf kies, IPV zo'n bloated totaalpakket aan te bieden. Dát snap ik niet.
Experience? Mensen zitten er vooral omdat het goedkoop ik. Dat is nu voorbij. Bijna niemand zit te wachten op zo'n pakket.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 09:27:29 #158
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_172871032
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 08:42 schreef KomtTijd... het volgende:

Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_172871139
quote:
9s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:27 schreef Faux. het volgende:

[..]

Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
Plus dat ik voor dat geld ook premium features verwacht zoals bij Revolut of N26.
Zoals gratisch geld opnemen in buitenlandse valuta, geen absurde opslagen, snel geld wereldwijd overboeken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 3 augustus 2017 @ 09:52:39 #160
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_172871453
Bunq loopt hartstikke slecht. Hij is wel genoodzaakt iets te doen om meer geld te verdienen. Ik blijf sowieso ver weg van dit soort hipster onzin.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2017 @ 09:59:35 #161
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172871607
Ik krijg alsnog heel sterk het eigenlijk reeds verwachtte 'aap-uit-de-mouw-gevoel'. :{
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_172871677
Met 5,3 miljoen euro verlies is er ook niet zoveel keuze wat aan het verdienmodel te doen. Niknam zal nog wel een paar keer bijstorten om de tekorten te dekken maar op termijn lijkt Bunq niet levensvatbaar.

De 2 mastercards en 25 rekeningen kunnen wel handig zijn maar daarmee bereik je geen grote groep.

Maar verder ook wel te verwachten, je kan niet overleven op een verdienmodel waarin transacties je inkomsten bepalen.
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2017 @ 10:05:50 #163
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172871749
Wat ging ik ook alweer precies doen met 2 Mastercards en 25 rekeningen? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:06:53 #164
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_172871781
Wat ze voorheen deden was gewoon puur als investering bedoeld om bekendheid en klanten te vergen. Ze wisten toen ook wel dat ze zo geen winst konden maken.

Nu doen ze gewoon wat ze van begin af aan al van plan waren om hun investering terug te verdienen. Beetje het idee van Tesla dat nog steeds geen winst behaald maar gewoon inzet op de toekomst.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:08:35 #165
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172871833
Gelukkig (voor bunq) zijn mensen lui van aard en zullen ze net als bij energiebedrijven en verzekeringen gewoon blijven hangen bij Bunq.
Tot nooit .......
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2017 @ 10:09:52 #166
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172871868
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:06 schreef embedguy het volgende:
Wat ze voorheen deden was gewoon puur als investering bedoeld om bekendheid en klanten te vergen. Ze wisten toen ook wel dat ze zo geen winst konden maken.
Prima en hun goed recht, en ze hebben ook nooit beloofd dat het eeuwig goedkoop zou blijven. Maar de vraag is nu wel of veel mensen dit bedrag over hebben voor deze 'Experience'. Het is ook nog steeds geen volwaardige bank, dus ik ga mijn ING-rekening er ook niet voor opzeggen.
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2017 @ 10:10:16 #167
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_172871882
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:08 schreef Speekselklier het volgende:
Gelukkig (voor bunq) zijn mensen lui van aard en zullen ze net als bij energiebedrijven en verzekeringen gewoon blijven hangen bij Bunq.
Of zoals bij fitnesscentra. ;)
Maar dan is het handiger de prijs regelmatig geniepig iets te verhogen, zodat het steeds nét niet de moeite loont om op te zeggen. Zoals het rookbeleid, zeg maar.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:16:13 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_172872046
Getrouwd met kinderen dus ik ben al een tijdje niet meer in de club geweest. Kun je inmiddels je biertjes al met contactloos betalen afrekenen? Dan zie ik hier wel wat in. Een digitale pot. Veel beter dan al dat muntjesgedoe van vroeger.

Alleen ga ik dus niet meer naar de club dus voor mij hoeft het niet. Daarentegen ben ik wel hipster, lastig lastig.

Edit ik zie nu pas dat dit al twee jaar oud is. God wat loop ik achter. :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:27:30 #169
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172872335
quote:
99s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:59 schreef Cynix ® het volgende:
Ik krijg alsnog heel sterk het eigenlijk reeds verwachtte 'aap-uit-de-mouw-gevoel'. :{
Welk aap-uit-de-mouw-gevoel?
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:29:32 #170
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_172872385
quote:
99s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:10 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Of zoals bij fitnesscentra. ;)
Maar dan is het handiger de prijs regelmatig geniepig iets te verhogen, zodat het steeds nét niet de moeite loont om op te zeggen. Zoals het rookbeleid, zeg maar.
Daarom communiceren ze ook met een lage maandprijs en niet met de hoge jaarprijs.

Enne, neem bij een andere bank maar eens 25 rekeningen en 2 creditcards.
Dan betaal je je ook blauw.
(dit geen zinnig mens 25 rekeningen neemt is iets anders.)
Tot nooit .......
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:51:18 #171
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172872797
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Welk aap-uit-de-mouw-gevoel?
Eerst binnenhalen met goedkope rekening, daarna prijs vermenigvuldigen met 8.

Ik vind het wel jammer. Ik was eigenlijk zojuist overgestapt. Best wat moeite, en nu gooien ze de prijzen omhoog.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:55:01 #172
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172872861
quote:
0s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:51 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Eerst binnenhalen met goedkope rekening, daarna prijs vermenigvuldigen met 8.
Weet ik niet, zou ook kunnen dat ze hele andere verwachtingen hadden qua aantallen gebruikers of transacties per gebruiker.

Dit lijkt eerder een wanhoopspoging
  donderdag 3 augustus 2017 @ 10:57:29 #173
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_172872890
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 10:55 schreef leolinedance het volgende:
Dit lijkt eerder een wanhoopspoging
Ja, dat ben ik met je eens. Ik denk niet dat het een bewust vooropgezet plan was.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_172873253
quote:
1s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Experience? Mensen zitten er vooral omdat het goedkoop ik. Dat is nu voorbij. Bijna niemand zit te wachten op zo'n pakket.
quote:
9s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 09:27 schreef Faux. het volgende:

[..]

- Je geld wordt niet geinvesteerd in shady bedrijven
- incasso's kunnen goedkeuren
- Connect om je accounts te delen met anderen
- app werkt nog steeds gewoon supergoed

Er zijn echt wel wat dingen die bunq onderscheiden van de rest. Dat vind ik ook best wat waard.

Nogmaals ik vind dat premiumpakket waardeloos en het free-pakket nog waardelozer. En nu je het niet meer goedkoop (of voor weinig geld) kunt proberen zie ik ook niet hoe ze uberhaupt nog nieuwe klanten zouden willen aanspreken.

Maar puur op de prijs bunq over één kam scheren met een boevenpartij als ING of Rabobank vind ik echt te kort door de bocht.
  donderdag 3 augustus 2017 @ 11:27:49 #175
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_172873563
quote:
14s.gif Op donderdag 3 augustus 2017 11:14 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

[..]

- Je geld wordt niet geinvesteerd in shady bedrijven
- incasso's kunnen goedkeuren
- Connect om je accounts te delen met anderen
- app werkt nog steeds gewoon supergoed

Er zijn echt wel wat dingen die bunq onderscheiden van de rest. Dat vind ik ook best wat waard.

Nogmaals ik vind dat premiumpakket waardeloos en het free-pakket nog waardelozer. En nu je het niet meer goedkoop (of voor weinig geld) kunt proberen zie ik ook niet hoe ze uberhaupt nog nieuwe klanten zouden willen aanspreken.

Maar puur op de prijs bunq over één kam scheren met een boevenpartij als ING of Rabobank vind ik echt te kort door de bocht.
Ik geloof niet dat Bunq daarmee veel gebruikers over de streep gaat trekken. Maar goed, we zullen het zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')