Natuurlijk niet!quote:Op donderdag 3 augustus 2017 01:25 schreef leolinedance het volgende:
Wat een gekkenDit gaat ze vast veel klanten kosten.
Heel veel klanten zijn blij met de nieuwe prijzen aldus de baas.quote:Bunq-baas Ali Niknam stelt in een reactie dat heel veel klanten juist blij zijn met de nieuwe prijzen.
95,88 euro per jaar zou ik niet bepaald "aan de prijzige kant" noemen als alle andere banken voor een soortgelijk pakket ronde de 45 euro per jaar zitten.quote:Gisteravond kondigde Bunq een grote verandering aan: er komt een totaalpakket van 7,99 euro per maand. Daarvoor krijg je een pinpas, twee debit Mastercards, mobiel betalen via de Android-app en natuurlijk je Bunq-rekening. Dat is aan de prijzige kant: andere banken rekenen voor een soortgelijk pakket rond de 45 euro per jaar.
Experience? Mensen zitten er vooral omdat het goedkoop ik. Dat is nu voorbij. Bijna niemand zit te wachten op zo'n pakket.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 08:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Die 8 euro vind ik nog niet eens zo gek voor wat je er voor krijgt. Je kunt het niet vergelijken met andere banken, want bij andere banken krijg je niet de bunq-experience. En dat is echt wel wat waard.
Het enige waar ik een probleem mee heb is het hele begrip "premium account". Helemaal in combinatie met het downgrade van de oude accounts om iedereen naar premium te jagen. Doet me ernstig aan FOK denken, dat soort praktijken...
Had me gewoon per feature laten betalen voor wat ik zelf kies, IPV zo'n bloated totaalpakket aan te bieden. Dát snap ik niet.
Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 08:42 schreef KomtTijd... het volgende:
Die 8 euro vind ik nog niet eens zo gek voor wat je er voor krijgt. Je kunt het niet vergelijken met andere banken, want bij andere banken krijg je niet de bunq-experience. En dat is echt wel wat waard.
Het enige waar ik een probleem mee heb is het hele begrip "premium account". Helemaal in combinatie met het downgrade van de oude accounts om iedereen naar premium te jagen. Doet me ernstig aan FOK denken, dat soort praktijken...
Had me gewoon per feature laten betalen voor wat ik zelf kies, IPV zo'n bloated totaalpakket aan te bieden. Dát snap ik niet.
Plus dat ik voor dat geld ook premium features verwacht zoals bij Revolut of N26.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:27 schreef Faux. het volgende:
[..]
Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
Prima en hun goed recht, en ze hebben ook nooit beloofd dat het eeuwig goedkoop zou blijven. Maar de vraag is nu wel of veel mensen dit bedrag over hebben voor deze 'Experience'. Het is ook nog steeds geen volwaardige bank, dus ik ga mijn ING-rekening er ook niet voor opzeggen.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:06 schreef embedguy het volgende:
Wat ze voorheen deden was gewoon puur als investering bedoeld om bekendheid en klanten te vergen. Ze wisten toen ook wel dat ze zo geen winst konden maken.
Of zoals bij fitnesscentra.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:08 schreef Speekselklier het volgende:
Gelukkig (voor bunq) zijn mensen lui van aard en zullen ze net als bij energiebedrijven en verzekeringen gewoon blijven hangen bij Bunq.
Welk aap-uit-de-mouw-gevoel?quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:59 schreef Cynix ® het volgende:
Ik krijg alsnog heel sterk het eigenlijk reeds verwachtte 'aap-uit-de-mouw-gevoel'.
Daarom communiceren ze ook met een lage maandprijs en niet met de hoge jaarprijs.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:10 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Of zoals bij fitnesscentra.
Maar dan is het handiger de prijs regelmatig geniepig iets te verhogen, zodat het steeds nét niet de moeite loont om op te zeggen. Zoals het rookbeleid, zeg maar.
Eerst binnenhalen met goedkope rekening, daarna prijs vermenigvuldigen met 8.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:27 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Welk aap-uit-de-mouw-gevoel?
Weet ik niet, zou ook kunnen dat ze hele andere verwachtingen hadden qua aantallen gebruikers of transacties per gebruiker.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:51 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Eerst binnenhalen met goedkope rekening, daarna prijs vermenigvuldigen met 8.
Ja, dat ben ik met je eens. Ik denk niet dat het een bewust vooropgezet plan was.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 10:55 schreef leolinedance het volgende:
Dit lijkt eerder een wanhoopspoging
quote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Experience? Mensen zitten er vooral omdat het goedkoop ik. Dat is nu voorbij. Bijna niemand zit te wachten op zo'n pakket.
- Je geld wordt niet geinvesteerd in shady bedrijvenquote:Op donderdag 3 augustus 2017 09:27 schreef Faux. het volgende:
[..]
Welke experience? Dat je kan chatten met de klantenservice? Want dat kan bij alle andere banken ook. Geld overmaken op je mobiel? Ditto. Betaalverzoeken? Steeds meer banken volgen. Het enige dat anders bij bunq was, was het gemak van een account aanmaken en hoe goedkoop het was. Dat laatste gooien ze nu compleet weg.
Ik geloof niet dat Bunq daarmee veel gebruikers over de streep gaat trekken. Maar goed, we zullen het zien.quote:Op donderdag 3 augustus 2017 11:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
[..]
- Je geld wordt niet geinvesteerd in shady bedrijven
- incasso's kunnen goedkeuren
- Connect om je accounts te delen met anderen
- app werkt nog steeds gewoon supergoed
Er zijn echt wel wat dingen die bunq onderscheiden van de rest. Dat vind ik ook best wat waard.
Nogmaals ik vind dat premiumpakket waardeloos en het free-pakket nog waardelozer. En nu je het niet meer goedkoop (of voor weinig geld) kunt proberen zie ik ook niet hoe ze uberhaupt nog nieuwe klanten zouden willen aanspreken.
Maar puur op de prijs bunq over één kam scheren met een boevenpartij als ING of Rabobank vind ik echt te kort door de bocht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |