abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159558626
Kleine ergernis...

Een week geleden kreeg ik van mijn bank een email met de mededeling dat kosten van de betaalrekeningen en aanverwante diensten zijn gewijzigd. Gewijzigd is eigenlijk altijd een ander woord voor verhoogd.

Het lijkt allemaal zo normaal, maar dat is het niet.
In de landen om ons heen (België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk) zijn er al vele jaren betaalrekening te verkrijgen die volledig gratis zijn. Het verschilt van alleen een betaalrekening met bankpas, tot een betaalrekening met bankpas en 2 gratis creditcards. Er zijn wel voorwaarden aan verbonden. De belangrijkste is nog wel dat je alles zelf online regelt (maar dat moeten we tegenwoordig toch al zelf doen).
Ga je bijvoorbeeld naar een bank voor het opnemen van geld aan de balie, moet je daar voor betalen (maarja hoe vaak doen we dat nog)

De Axa bank in België heeft bijv jarenlang met de tekst geadverteerd "Als ik alles zelf online regel, waarom moet ik daar mijn bank voor betalen".

Ik heb zelf mijn eigen bank gebeld, waarom er in Nederland geen gratis betaalrekeningen zijn.
De bank bied namelijk in het buitenland wel gratis betaalrekeningen aan!
Het antwoord was gemakkelijk te raden: Er is geen enkele bank in Nederland die een gratis betaalrekening verstrekt, dus gaan wij dat ook niet doen. Als er een bank zou zijn die dat wel zou doen, zouden wij kunnen overwegen om dat ook te doen.
Echter de website en de app voor internetbankieren kosten ook geld om te onderhouden, en vandaar dat wij daar een vergoeding voor vragen. Typisch is alleen dat dezelfde bank in andere landen wel gratis mobiel bankieren aanbiedt.

Kortom, het lijkt er op dat alle banken gewoon een verbondje hebben gesloten om vooral GEEN gratis betaalrekeningen aan te bieden, en kunstmatig de prijzen hoog te houden, zodat alle Nederlanders denken dat het betalen voor een betaalrekening, de normaalste zaak van de wereld is.
  zondag 31 januari 2016 @ 23:30:00 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_159558660
Kijk... omdat je dus betaalt voor je rekening kan de bank jou weer een hogere spaarrente. g..hahaha geintje natuurlijk.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_159558750
Ja en in het buitenland is studeren enz weer duurder. Ga anders huilen om die 1,50 per maand. :')
pi_159558841
SNS heeft toch een gratis betaalrekening?
Edit: onee, toch niet. 2,50 per maand. Wel 0,95% rente, dus dat pak je weer terug.
pi_159559461
Die Axa bank van jou heeft dan ook nóg lagere spaarrente dan in NL... Het moet érgens vandaan komen he...
Het is verder ook de normaalste zaak van de wereld. Materiaal wat daar staat om transacties te verwerken, software die ontwikkeld wordt, mensen die dat moeten beheren etc. Moet wel ergens van betaald worden, ook bij een bank die digitaal werkt. Kijk maar naar Bunq bijvoorbeeld. Je betaalt eenmalig voor een pasje, maar verder geen kosten voor het aanhouden van de rekening. Wél voor het doen van transacties bijvoorbeeld.
Da gao nie nou!
pi_159559569
Hoeveel kost het daar om geld over te maken, een bedrag uit de muur te halen of bijvoorbeeld een nieuwe bankpas aan te vragen?
pi_159559585
In België ook niet hoor. Alleen jongeren rekeningen zijn nog gratis.
Ура для россии
pi_159559820
Volgens mij was de ING (of heette het toen nog Postbank?) de laatste die een gratis betaalrekening had. Dat hebben ze wel jaren en jaren volgehouden, ook al waren ze enige.
pi_159563404
quote:
Gewijzigd is eigenlijk altijd een ander woord voor verhoogd.
Niet. Als het gaat om rente is het altijd naar beneden ;)
pi_159563505
Waarvoor heb je überhaupt een bankrekening? Je kan toch ook gewoon alles cash doen? :?
  maandag 1 februari 2016 @ 11:28:37 #11
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_159563980
In Nederland zijn de volgende bankrekeningen gratis
- als je onder 18 jaar bent.
- als je studeert.

Wie klaar is met studeren, moet betalen. Adult Life you know, lijkt me niet meer dan normaal?

Bedrag dat je per jaar betaalt... Dit zijn geen belachelijk hoge bedragen.
ASN Bank - Bankrekening ¤ 18
SNS Bank - Betalen ¤ 30
ING Bank - OranjePakket ¤ 17,40
Rabobank - Directpakket ¤ 21,60
Triodos Bank - Betaalrekening ¤ 27,00
Regiobank - Plus betalen ¤ 23,40
ABN AMRO - Privé pakket ¤ 39,00
Knab plus - Betaalrekening ¤ 60
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
pi_159564619
Zie het betaal rekeningen topic.
Ik stelde de zelfde vraag.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_159565107
In Australië was mijn bankpas ook gratis. Maar betaalde je gewoon voor elke transactie. Variërend van een paar cent voor een overboeking, tot wel 2 euro als je geld opnam bij een geldautomaat van een andere bank. Ook voor pinnen in winkels werden kosten gerekend, en alleen de eerste 4 geldopnamen per maand bij de eigen bank waren gratis.

Daarmee vergeleken zijn de kosten van Nederlands banken nog zéér laag. Dus voordat je gaat vergelijken met het buitenland: kijk even welke diensten je geleverd krijgt en of die diensten ook wel inbegrepen zijn in de gratis rekeningen in het buitenland. Anders ben je appels met peren aan het vergelijken.
pi_159590516
quote:
9s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:28 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
In Nederland zijn de volgende bankrekeningen gratis
- als je onder 18 jaar bent.
- als je studeert.

Wie klaar is met studeren, moet betalen. Adult Life you know, lijkt me niet meer dan normaal?

Bedrag dat je per jaar betaalt... Dit zijn geen belachelijk hoge bedragen.
ASN Bank - Bankrekening ¤ 18
SNS Bank - Betalen ¤ 30
ING Bank - OranjePakket ¤ 17,40
Rabobank - Directpakket ¤ 21,60
Triodos Bank - Betaalrekening ¤ 27,00
Regiobank - Plus betalen ¤ 23,40
ABN AMRO - Privé pakket ¤ 39,00
Knab plus - Betaalrekening ¤ 60
Je vergeet Bunq in het rijtje! Bunq is een gratis bank, je betaald alleen ¤9,- voor een bankpas die 4 jaar geldig is, dus eigenlijk betaal je ¤2,25 per jaar voor een bankrekening met betaalpas.
pi_159590652
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 00:11 schreef vigier het volgende:
Die Axa bank van jou heeft dan ook nóg lagere spaarrente dan in NL... Het moet érgens vandaan komen he...
Het is verder ook de normaalste zaak van de wereld. Materiaal wat daar staat om transacties te verwerken, software die ontwikkeld wordt, mensen die dat moeten beheren etc. Moet wel ergens van betaald worden, ook bij een bank die digitaal werkt. Kijk maar naar Bunq bijvoorbeeld. Je betaalt eenmalig voor een pasje, maar verder geen kosten voor het aanhouden van de rekening. Wél voor het doen van transacties bijvoorbeeld.
Je betaalt alles zelf. Deponeert je eigen geld daar en betaalt er ook nog eens voor. Zodat men daar zelf riant van kan bestaan.

En heb je klachten over de dienstverlening kun je niets uithalen. Nee prima geregeld inderdaad.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  dinsdag 2 februari 2016 @ 10:50:13 #16
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_159590785
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:35 schreef korting het volgende:

[..]

Je vergeet Bunq in het rijtje! Bunq is een gratis bank, je betaald alleen ¤9,- voor een bankpas die 4 jaar geldig is, dus eigenlijk betaal je ¤2,25 per jaar voor een bankrekening met betaalpas.
Je hebt gelijk maar ik vind Bunq geen Nederlandse bank. Althans bij een Nederlandse bank hoef je geen geld te betalen als je pint of geld opneemt.

Kosten Bunq:
Per pas 4 jaar geldig
¤9,00
Geldopname in euro's
¤0,80
Pintransactie in euro's
¤0,04

Een Bunq-rekening is pas gratis als je alles online doet. Dus zonder pas.
Howel voor mensen die een vaste lasten rekening hebben is Bunq een serieuse oplossing, want gratis.
Rijkdom, hoe dan ook verkregen, maakt een edelman van een handwerksman, een heer van een bandiet; Antiquiteit en afkomst, waarde kennen zij hier niet; Geld en schaamteloosheid, die verheffen tot adelstand.
pi_159591701
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 00:18 schreef Woestijnvos het volgende:
In België ook niet hoor. Alleen jongeren rekeningen zijn nog gratis.
Nee hoor, ING Lion account is ook gratis.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 13:43:54 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_159594296
quote:
5s.gif Op zondag 31 januari 2016 23:28 schreef rsnel het volgende:
Kortom, het lijkt er op dat alle banken gewoon een verbondje hebben gesloten om vooral GEEN gratis betaalrekeningen aan te bieden, en kunstmatig de prijzen hoog te houden, zodat alle Nederlanders denken dat het betalen voor een betaalrekening, de normaalste zaak van de wereld is.
Klopt. Net zoals de Nederlandse banken in het buitenland veel hogere spaarrentes rekenen. Banken zijn er voor zichzelf, en alle concurrentie is met overnames om zeep geholpen.
censuur :O
pi_159594701
De Belgen hebben al genoeg betaald bij de neergang van Fortis.
.
  Redactie Frontpage dinsdag 2 februari 2016 @ 22:17:12 #20
38148 crew  Innisdemon
pi_159609606
....sinds valutering verboden is, zijn de banken geld voor pas en pakketten gaan vragen.

De schoorsteen moet toch roken.....
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_159613651
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 10:50 schreef Arutha_ConDoin het volgende:

[..]

Je hebt gelijk maar ik vind Bunq geen Nederlandse bank. Althans bij een Nederlandse bank hoef je geen geld te betalen als je pint of geld opneemt.

Kosten Bunq:
Per pas 4 jaar geldig
¤9,00
Geldopname in euro's
¤0,80
Pintransactie in euro's
¤0,04

Een Bunq-rekening is pas gratis als je alles online doet. Dus zonder pas.
Howel voor mensen die een vaste lasten rekening hebben is Bunq een serieuse oplossing, want gratis.
Wie neemt er nog contant geld op?
Als je bij Bunq ongeveer 200 transacties per jaar pint ben je 8 euro kwijt. Plus die 2,25 is 10,25 per jaar. Is alsnog goedkoper dan de 'grote' banken. Ook als je 300 pintransacties per jaar zou doen.
pi_159613725
Zodat de banken geld krijgen voor diensten als bijvoorbeeld een geldautomaat. Klinkt best plausibel.

Ik werk in een winkel waar men geld bij kan pinnen. Sommige klanten willen gewoon geld pinnen. zonder iets te kopen.
Wij weigeren dat zonder dat de klant iets koopt.. we zijn immers geen geldautomaat en dus een dienst waar de bank geld voor vraagt. Extra pinnen prima... maar koop wel even wat.

De boze blikken die we gratis krijgen zijn niet te tellen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 3 februari 2016 @ 09:58:04 #23
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159615954
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:23 schreef korting het volgende:

[..]

Als je bij Bunq ongeveer 200 transacties per jaar pint ben je 8 euro kwijt. Plus die 2,25 is 10,25 per jaar. Is alsnog goedkoper dan de 'grote' banken. Ook als je 300 pintransacties per jaar zou doen.
Als ik kijk naar de hoeveelheid geldautomaten in de buurt, en de relatieve drukte bij die automaten: Bijna iedereen.

En 200 transacties per jaar is niks. Dat is net 4 keer pinnen per week. Dat mag je minstens verdubbelen, als 't niet verdrie- of viervoudigen is.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_159616169
In het buitenland betaal je bijvoorbeeld voor opnames aan geldautomaten of voor iedere transactie. Daar betalen wij in Nederland niet voor bij een particuliere rekening.
Vroeger waren de betaalrekeningen wel gratis, maar toen verdienden de banken geld met anti-dateren van transactie waardoor e rente-inkomsten hadden
Het is wat.......
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:37:48 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_159616672
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:09 schreef gooddaddy het volgende:

Vroeger waren de betaalrekeningen wel gratis, maar toen verdienden de banken geld met anti-dateren van transactie waardoor e rente-inkomsten hadden
En met het betalingsverkeer voor zakelijke klanten. Daarmee subsidieerden de banken (in ieder geval in het verleden) het verliesgevende particuliere betalingsverkeer.
pi_159664555
Zou het prettig vinden als de consument ondanks de beperkingen gewoon de keus heeft wat hij wil.
1. Of veel dingen "gratis" en paar tientjes per jaar betalen.
2. Of betaalrekening creditcard gratis en betalen voor extra's waar je gebruik van maakt.

Kies ik toch echt voor optie 2
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:50:14 #27
442999 Arutha_ConDoin
Heer van het Westen
pi_159674832
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:47 schreef rsnel het volgende:
Zou het prettig vinden als de consument ondanks de beperkingen gewoon de keus heeft wat hij wil.
1. Of veel dingen "gratis" en paar tientjes per jaar betalen.
2. Of betaalrekening creditcard gratis en betalen voor extra's waar je gebruik van maakt.

Kies ik toch echt voor optie 2
Dus je kiest voor een "gratis" bankrekening zoals Bunq bank? Waar je per transactie betaalt?

quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 01:23 schreef korting het volgende:

[..]

200 pintransactie in een jaar? Zoals MutedFaith schrijft, dat zijn +/- 4 pintransacties per dag, 17 per maand. Ik heb januari 2016 voor je geteld. 51 pintransacties in 1 maand. En januari is voor mij een maand dat ik voornamelijk thuis ben gebleven, in de lente & zomer ben je vaak buiten te vinden. Terrasje hier, eettentje daar. Denk dat ik gemiddeld zo 60x per maand pin in een winkel.

Dat is dus per jaar 720 pintransacties, laten we van 700 pintransacties uitgaan. Ik ben dan voor bij de gratis rekening van Bunq per jaar 28,80 euro kwijt.
pi_159684932
Banken in Nederland zijn gewoon duur. Niks geen gratis pasjes, gratis geld opnemen in andere valuta, gratis aanhouden van de rekening. Al kan het trouwens ook veel erger, in sommige Europese landen betaal je flink voor elke transactie.

Heb zelf afgelopen week een rekening geopend bij Number26, krijg je gewoon een IBAN rekening met pasjes voor niks. Nog niet officieel uit in Nederland maar via een postadres in het Duitsland vanuit je zolderkamer te openen. :) Misschien komt het gratis bankieren dan toch eindelijk naar Nederland.
pi_159695507
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:37 schreef Facepalm het volgende:
Nog niet officieel uit in Nederland maar via een postadres in het Duitsland vanuit je zolderkamer te openen. :)
Lekker handig wel: de bank een onjuist adres geven en dan wachten todat ze je rekening blokkeren, zodat je lekker niet bij je centjes kunt.
pi_159698887
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 02:24 schreef vaduz het volgende:

[..]

Lekker handig wel: de bank een onjuist adres geven en dan wachten todat ze je rekening blokkeren, zodat je lekker niet bij je centjes kunt.
Dat staan ze gewoon toe, je mag gewoon het adres van familie oid opgeven om je pasjes op te ontvangen.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 11:19:42 #31
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159699042
Dan is t wachten tot de ECB daar iets tegen onderneemt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_159699164
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:09 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Dat staan ze gewoon toe, je mag gewoon het adres van familie oid opgeven om je pasjes op te ontvangen.
Daar wil ik dan wel eens zwart op wit een screenshot van zien.
pi_159700084
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:27 schreef vaduz het volgende:

[..]

Zie hier: https://number26.eu/suppo(...)en-number26-account/

Uiteraard moet je je wel gewoon legitimeren met je identiteitsbewijs, dat gaat via een videogesprek dus daar hoef je niet voor naar het postkantoor in Duitsland.
pi_159700169
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 12:17 schreef Facepalm het volgende:

[..]

Zie hier: https://number26.eu/suppo(...)en-number26-account/

Uiteraard moet je je wel gewoon legitimeren met je identiteitsbewijs, dat gaat via een videogesprek dus daar hoef je niet voor naar het postkantoor in Duitsland.
quote:
Alle Informationen, die benötigt werden, damit du ein NUMBER26 Konto eröffnen kannst, sind deine E-Mail Adresse, Vorname, Nachname, Adresse, Telefonnummer, Geburtstag, Geburtsland und deine Nationalität. Die Einholung dieser Informationen wird von der Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht (BaFin) vorgeschrieben.
Relevante informatie even geaccentueerd. Je moet dus je eigen adres opgeven, niet een willekeurig ander adres. Ik weet wel zeker dat BaFin dat een zeer slecht idee vind, voldoende voor het blokkeren van je tegoeden. Maar hé, het is jouw geld.
pi_159700231
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 12:22 schreef vaduz het volgende:

[..]

[..]

Relevante informatie even geaccentueerd. Je moet dus je eigen adres opgeven, niet een willekeurig ander adres. Ik weet wel zeker dat BaFin dat een zeer slecht idee vind, voldoende voor het blokkeren van je tegoeden. Maar hé, het is jouw geld.
Oh jij hebt hem in het Duits, in de Engelse versie staat er postal address. Uiteraard ga ik het eerst eens bekijken voor ik er meer dan een paar euro op ga storten maar als ik de ervaringen van anderen mag geloven is het geen probleem. Het legitimeren was iig geen probleem. :)
pi_167149402
Sinds vandaag is de gratis N26 rekening ook verkrijgbaar in Nederland. Enige eis is zo te zien dat je de rekening actief moet gebruiken.
pi_167149724
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:27 schreef vaduz het volgende:

[..]

Lijkt je dat verkeerd dan?

Ik heb een Spaanse bankrekening (helemaal niet gratis), maar wel eentje waarbij je géén adres hoeft op te geven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_167149837
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 19:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Lijkt je dat verkeerd dan?
:Y Zie ook de post, 2 posts verder.
quote:
Ik heb een Spaanse bankrekening (helemaal niet gratis), maar wel eentje waarbij je géén adres hoeft op te geven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heeft de Spaanse fiscus jouw adres. ;) En daar is het ook niet de bedoeling om het adres van vrienden, familie, kennissen op te geven, als je daar niet woont.
pi_167150187
Als je op het adres dat je opgeeft daadwerkelijk post kan ontvangen (dus dat die kennis het braaf doorstuurt) dan is er volgens mij niet echt een probleem.

Als de bank post onbestelbaar terug krijgt natuurlijk wel
pi_167150381
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2016 11:08 schreef vaduz het volgende:
Waarvoor heb je überhaupt een bankrekening? Je kan toch ook gewoon alles cash doen? :?
Uhmmz krijg je dan je loon elke maand in een enveloppe ?

Of kan een werkgever verplichten om een rek te hebben
Ik zwaai naar dieren.
pi_167150491
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 19:25 schreef Geerd het volgende:

[..]

Uhmmz krijg je dan je loon elke maand in een enveloppe ?
Kun je gewoon met je werkgever afspreken. ;)
pi_167150573
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 19:28 schreef vaduz het volgende:

[..]

Kun je gewoon met je werkgever afspreken. ;)
Heb je 20k aan spaargeld in huis ik weet niet
Ik zwaai naar dieren.
pi_167150622
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 19:30 schreef Geerd het volgende:

[..]

Heb je 20k aan spaargeld in huis ik weet niet
Anders heb je het op de bank. En dan komt er een dag net zoals in Cyprus.
pi_167150797
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 19:31 schreef vaduz het volgende:

[..]

Anders heb je het op de bank. En dan komt er een dag net zoals in Cyprus.
En je verzekeringen ? Ga je naar je bank met 150,- voor je zorg en nog wat.
En die maken het dan over ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_167150816
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2016 19:36 schreef Geerd het volgende:

[..]

En je verzekeringen ? Ga je naar je bank met 150,- voor je zorg en nog wat.
En die maken het dan over ?
Kun je bij het GWK doen ^O^
pi_167151179
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 19:37 schreef vaduz het volgende:

[..]

Aah oke grappig maar lijkt mij niks
Ik zwaai naar dieren.
pi_167151276
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 19:37 schreef vaduz het volgende:

[..]

Als je echt zo bang bent dat een bank zou vallen zou je natuurlijk gewoon max je vastlasten er op kunnen laten staan en steeds alles eraf pinnen.

Dat scheelt een hoop gedoe denk ik gaan de rekeningen iig automatisvh
Ik zwaai naar dieren.
pi_167152667
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 00:34 schreef k_man het volgende:
Volgens mij was de ING (of heette het toen nog Postbank?) de laatste die een gratis betaalrekening had. Dat hebben ze wel jaren en jaren volgehouden, ook al waren ze enige.
Nee.
Dat was de DSB Bank.
pi_167160975
Voorheen, toen de centrale bank nog rente hief, moisten banken creatief zijn om kapitaal te verscharen. Hetzij via een betaalrekening, hetzij via een spaarrekening.

Nu kan de bank gewoon gratis geld halen bij de centrale bank, en heeft mij of jou dus eigenlijk niet meer nodig.

Je - consument en bedrijven - betaalrekening is dus een grote kostenpost geworden. En het kostte altijd al geld, maar men hoefde het niet perse door te belasten vanwege het kapitaal argument.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 7 december 2016 @ 02:20:11 #50
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_167161047
quote:
7s.gif Op maandag 1 februari 2016 00:34 schreef k_man het volgende:
Ja dat was hilarisch _O-
Was er een bankstoring werden alle bankpassen nog steeds volledig geaccepteerd, behalve de Postbank passen :D
Internationaal een betaalprobleem? Geen probleem. O wacht. Postbank? Postbank passen werden slechts in 1 land in de wereld geaccepteerd. Nederland. En slechts daar sporadisch.
Moet ik wel zeggen, dat was van 1996 tot 2001. En van al die weken is in dik 200 weken de pas van een vriend van mij niet geaccepteerd (en nee, dat lag niet aan zijn pas, hij was de enige miljonair die ik kende in die leeftijd).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')