Niet. Als het gaat om rente is het altijd naar benedenquote:Gewijzigd is eigenlijk altijd een ander woord voor verhoogd.
Je vergeet Bunq in het rijtje! Bunq is een gratis bank, je betaald alleen ¤9,- voor een bankpas die 4 jaar geldig is, dus eigenlijk betaal je ¤2,25 per jaar voor een bankrekening met betaalpas.quote:Op maandag 1 februari 2016 11:28 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
In Nederland zijn de volgende bankrekeningen gratis
- als je onder 18 jaar bent.
- als je studeert.
Wie klaar is met studeren, moet betalen. Adult Life you know, lijkt me niet meer dan normaal?
Bedrag dat je per jaar betaalt... Dit zijn geen belachelijk hoge bedragen.
ASN Bank - Bankrekening ¤ 18
SNS Bank - Betalen ¤ 30
ING Bank - OranjePakket ¤ 17,40
Rabobank - Directpakket ¤ 21,60
Triodos Bank - Betaalrekening ¤ 27,00
Regiobank - Plus betalen ¤ 23,40
ABN AMRO - Privé pakket ¤ 39,00
Knab plus - Betaalrekening ¤ 60
Je betaalt alles zelf. Deponeert je eigen geld daar en betaalt er ook nog eens voor. Zodat men daar zelf riant van kan bestaan.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:11 schreef vigier het volgende:
Die Axa bank van jou heeft dan ook nóg lagere spaarrente dan in NL... Het moet érgens vandaan komen he...
Het is verder ook de normaalste zaak van de wereld. Materiaal wat daar staat om transacties te verwerken, software die ontwikkeld wordt, mensen die dat moeten beheren etc. Moet wel ergens van betaald worden, ook bij een bank die digitaal werkt. Kijk maar naar Bunq bijvoorbeeld. Je betaalt eenmalig voor een pasje, maar verder geen kosten voor het aanhouden van de rekening. Wél voor het doen van transacties bijvoorbeeld.
Je hebt gelijk maar ik vind Bunq geen Nederlandse bank. Althans bij een Nederlandse bank hoef je geen geld te betalen als je pint of geld opneemt.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:35 schreef korting het volgende:
[..]
Je vergeet Bunq in het rijtje! Bunq is een gratis bank, je betaald alleen ¤9,- voor een bankpas die 4 jaar geldig is, dus eigenlijk betaal je ¤2,25 per jaar voor een bankrekening met betaalpas.
Nee hoor, ING Lion account is ook gratis.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:18 schreef Woestijnvos het volgende:
In België ook niet hoor. Alleen jongeren rekeningen zijn nog gratis.
Klopt. Net zoals de Nederlandse banken in het buitenland veel hogere spaarrentes rekenen. Banken zijn er voor zichzelf, en alle concurrentie is met overnames om zeep geholpen.quote:Op zondag 31 januari 2016 23:28 schreef rsnel het volgende:
Kortom, het lijkt er op dat alle banken gewoon een verbondje hebben gesloten om vooral GEEN gratis betaalrekeningen aan te bieden, en kunstmatig de prijzen hoog te houden, zodat alle Nederlanders denken dat het betalen voor een betaalrekening, de normaalste zaak van de wereld is.
Wie neemt er nog contant geld op?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 10:50 schreef Arutha_ConDoin het volgende:
[..]
Je hebt gelijk maar ik vind Bunq geen Nederlandse bank. Althans bij een Nederlandse bank hoef je geen geld te betalen als je pint of geld opneemt.
Kosten Bunq:
Per pas 4 jaar geldig
¤9,00
Geldopname in euro's
¤0,80
Pintransactie in euro's
¤0,04
Een Bunq-rekening is pas gratis als je alles online doet. Dus zonder pas.
Howel voor mensen die een vaste lasten rekening hebben is Bunq een serieuse oplossing, want gratis.
Als ik kijk naar de hoeveelheid geldautomaten in de buurt, en de relatieve drukte bij die automaten: Bijna iedereen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 01:23 schreef korting het volgende:
[..]
Wie neemt er nog contant geld op?
Als je bij Bunq ongeveer 200 transacties per jaar pint ben je 8 euro kwijt. Plus die 2,25 is 10,25 per jaar. Is alsnog goedkoper dan de 'grote' banken. Ook als je 300 pintransacties per jaar zou doen.
En met het betalingsverkeer voor zakelijke klanten. Daarmee subsidieerden de banken (in ieder geval in het verleden) het verliesgevende particuliere betalingsverkeer.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:09 schreef gooddaddy het volgende:
Vroeger waren de betaalrekeningen wel gratis, maar toen verdienden de banken geld met anti-dateren van transactie waardoor e rente-inkomsten hadden
Dus je kiest voor een "gratis" bankrekening zoals Bunq bank? Waar je per transactie betaalt?quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:47 schreef rsnel het volgende:
Zou het prettig vinden als de consument ondanks de beperkingen gewoon de keus heeft wat hij wil.
1. Of veel dingen "gratis" en paar tientjes per jaar betalen.
2. Of betaalrekening creditcard gratis en betalen voor extra's waar je gebruik van maakt.
Kies ik toch echt voor optie 2
200 pintransactie in een jaar? Zoals MutedFaith schrijft, dat zijn +/- 4 pintransacties per dag, 17 per maand. Ik heb januari 2016 voor je geteld. 51 pintransacties in 1 maand. En januari is voor mij een maand dat ik voornamelijk thuis ben gebleven, in de lente & zomer ben je vaak buiten te vinden. Terrasje hier, eettentje daar. Denk dat ik gemiddeld zo 60x per maand pin in een winkel.quote:Op woensdag 3 februari 2016 01:23 schreef korting het volgende:
[..]
Wie neemt er nog contant geld op?
Als je bij Bunq ongeveer 200 transacties per jaar pint ben je 8 euro kwijt. Plus die 2,25 is 10,25 per jaar. Is alsnog goedkoper dan de 'grote' banken. Ook als je 300 pintransacties per jaar zou doen.
Lekker handig wel: de bank een onjuist adres geven en dan wachten todat ze je rekening blokkeren, zodat je lekker niet bij je centjes kunt.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 19:37 schreef Facepalm het volgende:
Nog niet officieel uit in Nederland maar via een postadres in het Duitsland vanuit je zolderkamer te openen.
Dat staan ze gewoon toe, je mag gewoon het adres van familie oid opgeven om je pasjes op te ontvangen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 02:24 schreef vaduz het volgende:
[..]
Lekker handig wel: de bank een onjuist adres geven en dan wachten todat ze je rekening blokkeren, zodat je lekker niet bij je centjes kunt.
Daar wil ik dan wel eens zwart op wit een screenshot van zien.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:09 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Dat staan ze gewoon toe, je mag gewoon het adres van familie oid opgeven om je pasjes op te ontvangen.
Zie hier: https://number26.eu/suppo(...)en-number26-account/quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:27 schreef vaduz het volgende:
[..]
Daar wil ik dan wel eens zwart op wit een screenshot van zien.
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:17 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Zie hier: https://number26.eu/suppo(...)en-number26-account/
Uiteraard moet je je wel gewoon legitimeren met je identiteitsbewijs, dat gaat via een videogesprek dus daar hoef je niet voor naar het postkantoor in Duitsland.
Relevante informatie even geaccentueerd. Je moet dus je eigen adres opgeven, niet een willekeurig ander adres. Ik weet wel zeker dat BaFin dat een zeer slecht idee vind, voldoende voor het blokkeren van je tegoeden. Maar hé, het is jouw geld.quote:Alle Informationen, die benötigt werden, damit du ein NUMBER26 Konto eröffnen kannst, sind deine E-Mail Adresse, Vorname, Nachname, Adresse, Telefonnummer, Geburtstag, Geburtsland und deine Nationalität. Die Einholung dieser Informationen wird von der Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht (BaFin) vorgeschrieben.
Oh jij hebt hem in het Duits, in de Engelse versie staat er postal address. Uiteraard ga ik het eerst eens bekijken voor ik er meer dan een paar euro op ga storten maar als ik de ervaringen van anderen mag geloven is het geen probleem. Het legitimeren was iig geen probleem.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:22 schreef vaduz het volgende:
[..]
[..]
Relevante informatie even geaccentueerd. Je moet dus je eigen adres opgeven, niet een willekeurig ander adres. Ik weet wel zeker dat BaFin dat een zeer slecht idee vind, voldoende voor het blokkeren van je tegoeden. Maar hé, het is jouw geld.
Lijkt je dat verkeerd dan?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:27 schreef vaduz het volgende:
[..]
Daar wil ik dan wel eens zwart op wit een screenshot van zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:
quote:Ik heb een Spaanse bankrekening (helemaal niet gratis), maar wel eentje waarbij je géén adres hoeft op te geven.Dan heeft de Spaanse fiscus jouw adres.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En daar is het ook niet de bedoeling om het adres van vrienden, familie, kennissen op te geven, als je daar niet woont.
Uhmmz krijg je dan je loon elke maand in een enveloppe ?quote:Op maandag 1 februari 2016 11:08 schreef vaduz het volgende:
Waarvoor heb je überhaupt een bankrekening? Je kan toch ook gewoon alles cash doen?
Kun je gewoon met je werkgever afspreken.quote:Op dinsdag 6 december 2016 19:25 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmmz krijg je dan je loon elke maand in een enveloppe ?
Heb je 20k aan spaargeld in huis ik weet nietquote:Op dinsdag 6 december 2016 19:28 schreef vaduz het volgende:
[..]
Kun je gewoon met je werkgever afspreken.
Anders heb je het op de bank. En dan komt er een dag net zoals in Cyprus.quote:Op dinsdag 6 december 2016 19:30 schreef Geerd het volgende:
[..]
Heb je 20k aan spaargeld in huis ik weet niet
En je verzekeringen ? Ga je naar je bank met 150,- voor je zorg en nog wat.quote:Op dinsdag 6 december 2016 19:31 schreef vaduz het volgende:
[..]
Anders heb je het op de bank. En dan komt er een dag net zoals in Cyprus.
Kun je bij het GWK doenquote:Op dinsdag 6 december 2016 19:36 schreef Geerd het volgende:
[..]
En je verzekeringen ? Ga je naar je bank met 150,- voor je zorg en nog wat.
En die maken het dan over ?
Als je echt zo bang bent dat een bank zou vallen zou je natuurlijk gewoon max je vastlasten er op kunnen laten staan en steeds alles eraf pinnen.quote:
Nee.quote:Op maandag 1 februari 2016 00:34 schreef k_man het volgende:
Volgens mij was de ING (of heette het toen nog Postbank?) de laatste die een gratis betaalrekening had. Dat hebben ze wel jaren en jaren volgehouden, ook al waren ze enige.
Ja dat was hilarischquote:Op maandag 1 februari 2016 00:34 schreef k_man het volgende:
Volgens mij was de ING (of heette het toen nog Postbank?) de laatste die een gratis betaalrekening had. Dat hebben ze wel jaren en jaren volgehouden, ook al waren ze enige.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |