quote:
quote:Daarmee bereikten de actievoerders hun doel: na de vierde brand trok het winkelbedrijf Makro zich terug uit Zuid-Afrika
quote:Nu helpt hij Indianen een lokaal radiostation te bouwen.
Ik zie de link niet met het onderwerp van nu, namelijk haat tegen Nederland/ Nederlanders....quote:Voor enkelen waren de leden van RaRa idealisten die hun strijd tegen apartheid in Zuid-Afrika extra kracht bijzetten, voor anderen waren het doodgewone terroristen die door brandstichting en bomaanslagen bedrijven als Makro en Shell Zuid-Afrika wilden uitjagen.
Rechts en Christelijk Nederland heeft, zoals ik al vaker gesteld heb, ernstig boter op het hoofd. Ze hebben tijdens Rutte I zwaar lopen bezuinigen op alle veiligheidsdiensten waardoor oa de politie te weinig mankracht heeft en er van een harde aanpak niets terecht kan komen.quote:Op maandag 23 november 2015 16:25 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Islamitische landen lachen zich dood om onze softe aanpak, moslims in Nederland zeggen zelf dat ze harder aangepakt moeten worden, rechts en christelijk Nederland zegt het. Het is maar een klein groepje dat daar tegen is en keer op keer blijkt dat een softe of normale aanpak niet werkt.
Ik denk dat het nodig is om paal en perk te stellen aan de invloed die Turkije en Marokko uitoefenen op moslims die hier wonen. Ik denk ook dat het nodig is om slecht geïntegreerde, radicale moslims die hier voor problemen zorgen effectief te straffen. Het afpakken van Nederlandse nationaliteiten en (dus) het wegsturen van deze mensen naar Marokko of Turkije kan prima werken om beide doelen kracht bij te zetten.quote:Op maandag 23 november 2015 16:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Denk je echt dat ruzie gaan maken met Turkije door onze problemen bij hen te dumpen de hele situatie veel gaat verbeteren? Ik denk eigenlijk dat we meer van de regen in de drup komen.
Daarbij pleit je ook nog om ons te gaan gedragen als dubious land zoals Turkije. Lijkt me ook niet zo'n goed idee.
Jammer, want je slaat door in je pragmatisme. Het zou namelijk niet zo moeten zijn dat buurtvaders het enige gerespecteerde gezag in een wijk zijn.quote:Op maandag 23 november 2015 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik sta er heel pragmatisch in. Als iets werkt, dan werkt het.
quote:Op maandag 23 november 2015 16:35 schreef begaaierd het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Ik zie de link niet met het onderwerp van nu, namelijk haat tegen Nederland/ Nederlanders....
De verburgerlijking is toch iets dat niet alleen de overheid en de staat is maar heel Nederland betreft?quote:“Het was een soort alles-of-niets-houding. Van verzet tegen de staat, tegen de overheid en de verburgerlijking.”
Er is nooit sprake geweest van hard aanpakken, ook niet toen de bomen nog tot in de hemel groeide en er geen sprake was van een tekort aan agenten (of als er nog genoeg geld voorhanden was om dat tekort aan agenten op te lossen.)quote:Op maandag 23 november 2015 16:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rechts en Christelijk Nederland heeft, zoals ik al vaker gesteld heb, ernstig boter op het hoofd. Ze hebben tijdens Rutte I zwaar lopen bezuinigen op alle veiligheidsdiensten waardoor oa de politie te weinig mankracht heeft en er van een harde aanpak niets terecht kan komen.
Bovendien blijft rechts en christelijk Nederland bezig met het verspillen van de al afgenomen capaciteit verspillen aan onzin als het aanpakken van jointjes roken.
Ik had de tekst onder "beweging" niet gezien. Maar nee sorry dit is toch geheel iets anders. Dit is gewoon een Hippie/ Krakers beweging die iets verder ging dan andere hippie groepjes.quote:Op maandag 23 november 2015 16:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
De verburgerlijking is toch iets dat niet alleen de overheid en de staat is maar heel Nederland betreft?
Vind niet dat je hieruit kan concluderen dat deze beweging haat jegens de inwoners van NL predikte.quote:“Het was een soort verzet dat mij aansprak. Huizen bezetten, opknappen en dan verdedigen.” De jaren ’80 waren somber door de economische crisis met grote werkloosheid en harde bezuinigingen onder het kabinet Lubbers. Roemersma wilde radicale verandering van wat hij zag als de verrechtsing van Nederland: “Het was een soort alles-of-niets-houding. Van verzet tegen de staat, tegen de overheid en de verburgerlijking
Uitkeringsgeld wel.quote:Op maandag 23 november 2015 16:49 schreef begaaierd het volgende:
en voor de rest van niemand iets aannemen.
En waarom deed men dat dat niet toen Rutte I daar de vrije hand voor had?quote:Op maandag 23 november 2015 16:44 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er is nooit sprake geweest van hard aanpakken, ook niet toen de bomen nog tot in de hemel groeide en er geen sprake was van een tekort aan agenten (of als er nog genoeg geld voorhanden was om dat tekort aan agenten op te lossen.)
Zelfs dat waag te betwijfelen bij sommige groepen. Overigens denk ik dat de problemen zo divers zijn dat in zulke grote lijnen speculeren al hier wordt gedaan niet veel zin heeft. De ene groep is niet met de andere te vergelijken ook niet onder de moslim jongeren die radicaliseren in religieus, crimineel en ook terroristisch opzicht.quote:Op maandag 23 november 2015 16:49 schreef begaaierd het volgende:
en dat deze jongeren alleen luisteren naar andere Moslim mannen
Omdat zijn partij alleen maar gedoogsteun gaf en hij wist dat hij zich bescheiden op moest stellen gezien de weerstand tegen zijn partij.quote:Op maandag 23 november 2015 16:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En waarom deed men dat dat niet toen Rutte I daar de vrije hand voor had?
Geld voor genoeg agenten is een politieke keuze. Geertje vond het in 2010 blijkbaar belangrijker om hypotheeksubsidie in stand te houden in plaats van te zorgen dat de mankracht van de politie goed geregeld was.
De PVV zit dus krokodillentranen te huilen aangezien ze zelf verantwoordelijk zijn voor het gebrek aan slagkracht van veiligheidsdiensten.
Dan verbreek je verder contact met die persoon ter afkeuring van zijn gebrek aan respect.quote:Op maandag 23 november 2015 15:52 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!
Maar ja wat doe je als een dergelijk persoon dit gewoonweg weigert te doen?
Dat is natuurlijk geen enkel excuus om mee te werken aan het verzwakken van alle veiligheidsdiensten.quote:Op maandag 23 november 2015 17:01 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Omdat zijn partij alleen maar gedoogsteun gaf en hij wist dat hij zich bescheiden op moest stellen gezien de weerstand tegen zijn partij.
als iemand mijn huis binnenkomt dan, alles kapot slaat, etc. dan sla ik hem op zijn bek en draag ik hem over aan de politiequote:Op maandag 23 november 2015 15:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dus als iemand je huis binnenkomt, alles kapot slaat, je vrouw en kinderen gevaar lopen, dan werk je hem ook je huis niet uit want hij zou dan hetzelfde kunnen doen bij je buren.
Na de moord op Theo van Gogh en de bedreigingen aan het adres van Ayaan Hirsi Ali nog steeds met de kop in het zand zeker?quote:Op maandag 23 november 2015 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het theedrinken betrof de beheerder van een islamitsche bibliotheek met wat dubieuze titels. Blijkbaar zien velen liever boekverbrandingen, ook al mogen ze zich graag voordoen als voorvechters van de vrijheid van meningsuiting. Vlaams Belang en Janmaat hebben gewoon een hekel aan mensen met een andere huidskleur dan blank, dat heeft niks met integratieproblematiek te maken. Wilders is bezig voor Israel en toen hij daarvoor nog niet betaald werd en namens de VVD aan het plucheplakken was zat hij met zijn hoofd in het zand de poorten open te houden voor immigranten omdat de werkgevers graag wat meer werkloosheid wilden zien. Bovendien, het is waarschijnlijk dankzij het contact houden met de strenggelovige moslims dat Nederland het zoveel beter doet dan Frankrijk en Belgie.
Dus wat is, naast het dom nablaten van Hubert Both, nu eigenlijk je punt?
Echte zieners weten al lang dat er op een gegeven moment twee opties zijn als de moslim aantallen in Europa nog verder groeien:quote:Op maandag 23 november 2015 17:09 schreef SpaceOddity het volgende:
Goed stuk. En met de huidige massale voornamelijk islam instroom in combinatie met de blinde incompetente politiek + de sus journalistiek is het een kwestie van tijd voordat het hier in Nederland en Europa een soort Brussel in het groot word en we de taferelen daar die we nu op tv zien, gaan zien in real life hier op straat.
Ik heb het hele topic gelezen en presenteer hier mijn antwoord;
Er is geen oplossing, tenminste niet één die we zelf kunnen bewerkstelligen.
Het gebombardeerd met als doel terroristische organisaties plat te leggen, met talloze onschuldige slachtoffers in de donkere en voor ons onzichtbare slipstream, in de hoop dat de moslims hier door knuffels, gezellige praatjes en gematigde vrijheid voor hun, met hier en daar een moskeetje niet verder radicaliseren en niet verder desintegreren is een naïeve en puur arrogante gedachtegang, die voor veel moslims juist het vrije westen negatief typeert. Grondtroepen inzetten lijkt humaner, doch zal dat de radicalisatie hier niet tegengaan.... en laten we dan juist die grondtroepen die dan daar zijn dan hier hard nodig hebben.
Alle moslims hier uit de samenleving filteren, op één of anders stuk verlaten land pleuren met een hek er omheen (of desnoods een hek om het westen) lijkt mij ook een prima oplossing maar dat is natuurlijk al helemaal een onmogelijke opgave.
Alles zal langzaam kapot gaan en verkankeren. De Islam is zelf niet de kanker, maar is zelf wel de zwakste cel en het meest vatbaar voor deze verschrikkelijke ziekte. Moslims zouden zelf moeten inzien dat dit de realiteit is, en zelf initiatief moeten nemen om actief de leer te veranderen in een puur geweldloos geloof, zodat het sterker word, en zichzelf beter kan weren tegen de kanker.
Noem me een pessimist, maar ik geloof (nu nog) dat dat niet gaat gebeuren.
Er gaat dus niks gebeuren.
Er komt geen globale koerswijziging, die mogelijkheid bestaat niet eens . We kunnen pagina's en topics vol lullen. Discussies voeren in gemeenschappen en volgen in de media. Maar het feit blijft, uiteindelijk is er niks wat we feitelijk kunnen bewerkstelligen. De enige oplossing is die, die zich vanzelf zal aandienen. Grote kans is dat dat er één is waar niemand hier aan durft te denken (dit klinkt als bangmakerij, maar dat is niet mijn intentie).
Dankuwel.
Slotje svp.
p.s. Wilders heeft wel gelijk alleen is het jammer dat ie de nuance van een lompe olifant heeft.
Wat is dat toch met die apocalyptische toekomstbeelden? Het lijkt wel alsof mensen hopen op ellende.quote:Op maandag 23 november 2015 17:35 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Echte zieners weten al lang dat er op een gegeven moment twee opties zijn als de moslim aantallen in Europa nog verder groeien:
A. Totale onderwerping aan de islam
B. Burgeroorlog en de islam buiten smijten
Natuurlijk willen ze dat.quote:Op maandag 23 november 2015 17:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die apocalyptische toekomstbeelden? Het lijkt wel alsof mensen hopen op ellende.
Wat zeg je nou weer voor iets geks!quote:Op maandag 23 november 2015 17:38 schreef sp3c het volgende:
optie C. gewoon onszelf niet zo bang laten maken en gewoon ons ding blijven doen zoals we altijd al gedaan hebben
Ik word dit jaar nog 50 jaar oud. Ik ga echt niet meer meedoen aan een burgeroorlog over een jaar of 30. Of de Europeaan kiest inderdaad voor dhimmitude, zoals tegenwoordig al hier en daar gebeurt of wordt geopperd, zoals geen varkensvlees meer op scholen. Eén van de twee wordt het.quote:Op maandag 23 november 2015 17:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Natuurlijk willen ze dat.
Hun leven is gefaald, saai en ze zijn op zoek naar spanning, avontuur en heldendom. Vergelijkbaar met die IS-sukkeltjes.
Het is van het grootste belang dat we nooit toegeven aan dit soort retoriek.
Niks aan de hand hier. Gewoon doorlopen!quote:Op maandag 23 november 2015 17:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is dat toch met die apocalyptische toekomstbeelden? Het lijkt wel alsof mensen hopen op ellende.
waarschijnlijk gebeurt er gewoon niets en gaat alles gewoon zijn gangetjequote:Op maandag 23 november 2015 18:05 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Ik word dit jaar nog 50 jaar oud. Ik ga echt niet meer meedoen aan een burgeroorlog over een jaar of 30. Of de Europeaan kiest inderdaad voor dhimmitude, zoals tegenwoordig al hier en daar gebeurt of wordt geopperd, zoals geen varkensvlees meer op scholen. Eén van de twee wordt het.
Precies, en er wordt voornamelijk gegeneraliseerd wat koren op de molen is van apocalyptische figuren die in termen van "tsunami" aan moslims, dhimmitude en keiharde aanpak!!11! (wat het ook moge zijn) spreken.quote:Op maandag 23 november 2015 18:03 schreef Repelsteeltju het volgende:
Wat een onsamenhangend stuk zeg. Er wordt te pas van alles bijgehaald, weinig daarvan wordt beargumenteerd. Verbanden worden er niet gelegd, enkel gesuggereerd.
Is dat net zo'n leugenaar als die Hans Jansen die voor zijn praatjes in de rechtszaak werd beloond met een plek onder de geldkraan van het EP?quote:Op maandag 23 november 2015 17:32 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Na de moord op Theo van Gogh en de bedreigingen aan het adres van Ayaan Hirsi Ali nog steeds met de kop in het zand zeker?
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)/27/Dhimmitude.dhtml
En ga Bat Ye'or eens lezen
De islam is op zijn vroegst te dateren op 610, toen waren er helemaal geen Romeinen meer die heersten over Goten, Hunnen, Germanen en Galliers. Maar het zal wel weer als 'goed stuk' gezien worden door de usual suspects, weer een leugentje om bestwil zullen we maar zeggen?quote:Het Romeinse rijk wist als weinig andere rijken nieuwe groepen op te nemen en te pacificeren. De Goten en de Hunnen, de Germanen en de Galliërs, ze wisten niet hoe vlug ze Romein moesten worden als ze eenmaal in de buurt van Rome waren aangekomen. Maar de Arabische moslims hebben zich niet door de Romeinen laten pacificeren. Het Algerije van kerkvader Augustinus was geheel Romeins. Nu is het geheel islamitisch.
volgens mij nietquote:Op maandag 23 november 2015 18:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar staat de 'D' in D66 toch voor?
quote:
Goede samenvatting van het partijprogramma van D66 toch?quote:Het begrip dhimmitude is een neologisme voor de (al dan niet vrijwillige) onderwerping van niet-moslims aan moslims.
De term dhimmitude, geïnspireerd op het al langer bestaande begrip dhimmi, is bekend geworden door de Egyptisch-joodse schrijfster Bat Ye'or.
Dhimmitude komt volgens Bat Ye'or voort uit de strijd die sommige moslims voeren: om buiten schot te blijven nemen zich bedreigd voelende niet-moslims een onderdanige houding aan en onthoudt men zich van kritiek op de islam.
Op de term 'dhimmitude' is ook weer kritiek, omdat het de negatieve zijde van de islam zou uitvergroten en een verkeerd licht zou werpen op de positie van groepen joden en christenen die al honderden jaren in islamitische landen leven.
quote:Op maandag 23 november 2015 18:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Goede samenvatting van het partijprogramma van D66 toch?
quote:
Jij kent duidelijk de geschiedenis niet. Het Oost Romeinse Rijk, ook wel Byzantijnse Rijk hield pas op te bestaan na de verovering van Contantinopel door de Ottomanen in 1471quote:Op maandag 23 november 2015 18:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat net zo'n leugenaar als die Hans Jansen die voor zijn praatjes in de rechtszaak werd beloond met een plek onder de geldkraan van het EP?
[..]
De islam is op zijn vroegst te dateren op 610, toen waren er helemaal geen Romeinen meer die heersten over Goten, Hunnen, Germanen en Galliers. Maar het zal wel weer als 'goed stuk' gezien worden door de usual suspects, weer een leugentje om bestwil zullen we maar zeggen?
Inderdaad. Hans van Mierlo draait zich om in zijn graf over Pechdrol. Dhimmitude '66 is de huidige correcte naam voor die wegkijkersquote:Op maandag 23 november 2015 18:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Goede samenvatting van het partijprogramma van D66 toch?
Precies! En wat je ook niet doet is zijn hele familie veroordelen en verbannen omdat ze dan ook wel eens de boel zouden kunnen komen verbouwen.quote:Op maandag 23 november 2015 17:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
als iemand mijn huis binnenkomt dan, alles kapot slaat, etc. dan sla ik hem op zijn bek en draag ik hem over aan de politie
ik geef hem niet de sleutel van de achterdeur van de buren
De IS is heel blij met jouquote:Op maandag 23 november 2015 18:05 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Ik word dit jaar nog 50 jaar oud. Ik ga echt niet meer meedoen aan een burgeroorlog over een jaar of 30. Of de Europeaan kiest inderdaad voor dhimmitude, zoals tegenwoordig al hier en daar gebeurt of wordt geopperd, zoals geen varkensvlees meer op scholen. Eén van de twee wordt het.
het Oost Romeinse rijk heerste niet over Goten, Hunnen, Germanen en/of Galliersquote:Op maandag 23 november 2015 18:26 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Jij kent duidelijk de geschiedenis niet. Het Oost Romeinse Rijk, ook wel Byzantijnse Rijk hield pas op te bestaan na de verovering van Contantinopel door de Ottomanen in 1471
https://nl.wikipedia.org/wiki/Romeinse_Rijk
Hihi hij zei Pechdrol.quote:Op maandag 23 november 2015 18:32 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Inderdaad. Hans van Mierlo draait zich om in zijn graf over Pechdrol. Dhimmitude '66 is de huidige correcte naam voor die wegkijkers
Die heersten niet over Goten, Hunnen, Germanen noch Galliers.quote:Op maandag 23 november 2015 18:26 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Jij kent duidelijk de geschiedenis niet. Het Oost Romeinse Rijk, ook wel Byzantijnse Rijk hield pas op te bestaan na de verovering van Contantinopel door de Ottomanen in 1471
1453 als ik me niet vergis. Ik ken genoeg geschiedenis om te weten het Oost-Romeinse rijk niet erg expansionistisch was en zeker niet over de genoemde volkeren heeft geheerst. Ik dacht al wel dat je dat zou zeggen, dus ik denk, ik noem ze nog even uitdrukkelijk, maar ook dat was aan jou niet besteed. Het zegt wel weer wat over het niveau.quote:Op maandag 23 november 2015 18:26 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 november 2015 15:54 schreef Joezi het volgende:
De puinhopen van rechts kunnen we nu inderdaad concluderen. Het laffe rechtse beleid van de laatste 15 jaar in Europa heeft alles flink verergert. Het beleid van wegkijken en separatie van domrechts heeft de ghetto's en haathaarden, zoals de buitenwijken van Parijs en Molenbeek, gecreëerd.
De voormalig oostbloklanden doen dat vooral. Die roepen ook hardop geen moslim immigranten op te willen nemen omdat ze volgens hun de samenleving zullen ontwrichten. Daarbij wijzen ze voornamelijk naar de problemen met die bevolkingsgroep die wij hier in west Europa hebben.quote:Op maandag 23 november 2015 16:05 schreef Braindead2000 het volgende:
Maar voordat we het wiel weer opnieuw gaan uitvinden kunnen we toch naar landen om ons heen kijken? Welk land in Europa pakt niet westerse immigranten het hardst aan en wat zijn de resultaten?
expansionisme zat de Romeinen in het bloed, daar waren de Byzantijnen niet heel anders in, ze gingen alleen de andere kant op (wat nu Syrie is) en ze kwamen niet zo ver als de oude Romeinenquote:Op maandag 23 november 2015 20:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
1453 als ik me niet vergis. Ik ken genoeg geschiedenis om te weten het Oost-Romeinse rijk niet erg expansionistisch was en zeker niet over de genoemde volkeren heeft geheerst. Ik dacht al wel dat je dat zou zeggen, dus ik denk, ik noem ze nog even uitdrukkelijk, maar ook dat was aan jou niet besteed. Het zegt wel weer wat over het niveau.
Hij is over zichzelf ook niet helemaal eerlijk, "toen ik nog jong en naief was" Jansen was de grote verdediger van de islam in de tijd van Fortuyn en daarvoor. Dus als oude man was hij kennelijk ook nog flink naief.
De centjes zijn bij veel mensen op.quote:Op maandag 23 november 2015 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ook wel koddig... hoe denkt men precies 'een collectieve vuist' tegen de Islam te maken als voor elkaars zorg betalen al teveel gevraagd is?
https://www.cnvvakmensen.(...)betalingsachterstandquote:Uit de Monitor Betalingsachterstanden 2014 van de overheid blijkt dat circa een derde van alle huishoudens in Nederland een vorm van een betalingsachterstand heeft. “Dit zijn 2,3 miljoen huishoudens”, aldus Peter van den Bosch, algemeen directeur van BKR.
Klein detail: Ze willen geen migranten opnemen, maar volgens mij zijn daar alleen mensen die pech hebben gehad dat de wieg daar nou eenmaal stond. Verder gaat geen levende ziel daar vrijwillig wonen natuurlijk. Als we in dat soort landen al een voorbeeld gaan zien, Alsof er daar nog iets te ontwrichten valtquote:Op maandag 23 november 2015 21:08 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De voormalig oostbloklanden doen dat vooral. Die roepen ook hardop geen moslim immigranten op te willen nemen omdat ze volgens hun de samenleving zullen ontwrichten. Daarbij wijzen ze voornamelijk naar de problemen met die bevolkingsgroep die wij hier in west Europa hebben.
Lekker respectvol voor hun cultuur.quote:Op maandag 23 november 2015 21:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klein detail: Ze willen geen migranten opnemen, maar volgens mij zijn daar alleen mensen die pech hebben gehad dat de wieg daar nou eenmaal stond. Verder gaat geen levende ziel daar vrijwillig wonen natuurlijk. Als we in dat soort landen al een voorbeeld gaan zien, Alsof er daar nog iets te ontwrichten valt
Praag, Krakau, Boedapest en Ljubljana zijn schitterende steden. Kan me voorstellen dat ze daar niet op (meer) achterstandswijken zitten te wachten.quote:Op maandag 23 november 2015 21:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klein detail: Ze willen geen migranten opnemen, maar volgens mij zijn daar alleen mensen die pech hebben gehad dat de wieg daar nou eenmaal stond. Verder gaat geen levende ziel daar vrijwillig wonen natuurlijk. Als we in dat soort landen al een voorbeeld gaan zien, Alsof er daar nog iets te ontwrichten valt
De keren dat ik in het Oostblok ben geweest vond ik het grijs en grauw, maar dat weten we. Wat me ook bijgebleven is: niemand lacht daar. Ik vond het maar een deprimerende bende. De grote steden lijken misschien wel leuk, maar het feit dat men uit het Oostblok graag hierheen komt om voor een belachelijk loontje te werken doet toch al een klein beetje vermoeden dat de migratie die kant daar toch enigszins door beïnvloed zou kunnen zijn.quote:Op maandag 23 november 2015 21:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker respectvol voor hun cultuur.
Je moet je echt in andere kringen begeven in dat gevalquote:Op maandag 23 november 2015 21:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De keren dat ik in het Oostblok ben geweest vond ik het grijs en grauw, maar dat weten we. Wat me ook bijgebleven is: niemand lacht daar. Ik vond het maar een deprimerende bende. De grote steden lijken misschien wel leuk, maar het feit dat men uit het Oostblok graag hierheen komt om voor een belachelijk loontje te werken doet toch al een klein beetje vermoeden dat de migratie die kant daar toch enigszins door beïnvloed zou kunnen zijn.
Het is nou eenmaal een feit dat er in het bestuur van bijvoorbeeld Molenbeek een cultuur heerste van wegkijken, ontkennen, bagatelliseren en criticasters monddood maken door ze te beschuldigen van racisme en xenofobie. Daardoor werden problemen niet bespreekbaar gemaakt en kon de boel jarenlang door blijven etteren zonder dat er iets aan werd gedaan. Met dit als uiteindelijke resultaat.quote:Op dinsdag 24 november 2015 00:20 schreef skrn het volgende:
Altijd mooi, verhaaltjes waarin politici de volledige schuld krijgen. Zeker als ze van de andere kant zijn. Zulke verhaaltjes gaan erin als zoete koek.
Hebben we iedereen gehad? Gutmensch, wegkijken, policor?
Een herleving van Duitsland tussen 33 en 45 kom je dan op uit neem ik aan?quote:Op maandag 23 november 2015 17:09 schreef SpaceOddity het volgende:
De enige oplossing is die, die zich vanzelf zal aandienen. Grote kans is dat dat er één is waar niemand hier aan durft te denken (dit klinkt als bangmakerij, maar dat is niet mijn intentie).
Belangrijker: De nazi's konden aan de macht komen omdat het Duitse volk vernederd werd en berooid was. Deze toestand geldt ook voor de Nederlander anno 2015. Vernederd: Asielzoekers door de strot duwen, niet meer de eigen cultuur mogen behouden, alles is de schuld van de Nederlander. Berooid: Geen belastinverlaging, enorme stijging zorgkosten, dit alles tbv. oneindig veel asielzoekers.quote:Op dinsdag 24 november 2015 01:21 schreef Proximo het volgende:
[..]
Een herleving van Duitsland tussen 33 en 45 kom je dan op uit neem ik aan?
Nu wellicht ondenkbaar, in de totale loop van de geschiedenis echter niet onrealistisch. Voor de nazi's was duitsland ook een tolerant baken van cultuur etc.
Zeker weten.quote:Op maandag 23 november 2015 21:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Praag, Krakau, Boedapest en Ljubljana zijn schitterende steden. Kan me voorstellen dat ze daar niet op (meer) achterstandswijken zitten te wachten.
De natuur in die landen is ook vele malen fraaier dan de onze.
Niemand wil nou eenmaal te boek staan als racist, vloeken in de kerk. Maar dar duurt niet lang meer.quote:Op dinsdag 24 november 2015 02:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Prima artikel![]()
Ik vind het schokkend hoe weinig mensen de link leggen tussen terreur en de multiculturele samenleving.
In landen waar geen moslims wonen, hebben ze geen last van de islam en terreur. In monoculturele samenlevingen, hebben ze geen last van de islam en terreur. Polen, Hongarije, Tsjechië, Slowakije, de baltische landen, geen problemen.
Stoppen met de multiculturele samenleving is de enige manier om een einde te maken aan deze ellende. Geen millimeter ruimte voor niet-westerse culturen in Europa.
Ik heb niks tegen wat migratie, maar ik wil moslim-extremisten het land uit hebben en ik wil radicalisering onder moslims veel harder aangepakt zien.quote:Op dinsdag 24 november 2015 03:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik wil het oude dunbevolkte en Nederlandse Nederland terug. Daar heb ik recht op, meer recht dan al dat import-volk.
Ik ben ook niet tegen 'wat' migratie als het enkele individuen betreft. Maar met 500 mensen per vierkante kilometer en 1 miljoen moslims is het met die immigratie in Nederland flink uit de hand gelopen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 03:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb niks tegen wat migratie, maar ik wil moslim-extremisten het land uit hebben en ik wil radicalisering onder moslims veel harder aangepakt zien.
En zolang deze en andere integratieproblemen niet zijn verholpen, moet de kraan dicht wat betreft de toestroom uit moslimlanden.
je hebt er exact evenveel recht op als al dat import volkquote:Op dinsdag 24 november 2015 03:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik wil het oude dunbevolkte en Nederlandse Nederland terug. Daar heb ik recht op, meer recht dan al dat import-volk.
Als het gaat om de islam in het westen moet ik altijd denken aan de film Independence Day wanneer de Amerikaanse president zegt: "they are using our own weapons against us"quote:Op maandag 23 november 2015 15:01 schreef Mani89 het volgende:
Onze vrijheden worden op dit moment tegen ons gebruikt, het salafisme kan worden verspreid op de grond van religieuze vrijheid, terwijl die stroming gewoon onze natuurlijke vijand is.
Ik ga geregeld op vakantie naar Griekenland en dan in het bijzonder Kreta. Nog nooit een moslim of moslima gezien daar. De moslims die nu in Griekenland zitten (veilig) willen daar ook niet blijven. In Griekenland krijgen ze niet zo'n hoge uitkering en andere zaken als bij ons. Daarom zijn het ook geen echte oorlogsvluchtelingen, maar economische vluchtelingen. In Turkije zaten ze trouwens ook veiligquote:Op dinsdag 24 november 2015 02:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Prima artikel![]()
Ik vind het schokkend hoe weinig mensen de link leggen tussen terreur en de multiculturele samenleving.
In landen waar geen moslims wonen, hebben ze geen last van de islam en terreur. In monoculturele samenlevingen, hebben ze geen last van de islam en terreur. Polen, Hongarije, Tsjechië, Slowakije, de baltische landen, geen problemen.
Stoppen met de multiculturele samenleving is de enige manier om een einde te maken aan deze ellende. Geen millimeter ruimte voor niet-westerse culturen in Europa.
Gemeenschapszin, motivatie om wat moois van het land te maken, allemaal belangrijk.quote:Op dinsdag 24 november 2015 05:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hebt er exact evenveel recht op als al dat import volk
enige wat jouw specialer maakt is dat je ouders hier geboren zijn en daar koopt Nederland echt geen ene klote voor
Volgens mij ben jij alleen in het Oostblok geweest toen je naar James Bond films aan het kijken was.quote:Op maandag 23 november 2015 21:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De keren dat ik in het Oostblok ben geweest vond ik het grijs en grauw, maar dat weten we. Wat me ook bijgebleven is: niemand lacht daar. Ik vond het maar een deprimerende bende. De grote steden lijken misschien wel leuk, maar het feit dat men uit het Oostblok graag hierheen komt om voor een belachelijk loontje te werken doet toch al een klein beetje vermoeden dat de migratie die kant daar toch enigszins door beïnvloed zou kunnen zijn.
dat is niet exclusief autochtone dingetjesquote:Op dinsdag 24 november 2015 07:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gemeenschapszin, motivatie om wat moois van het land te maken, allemaal belangrijk.
Ik deel je mening dat het uit de hand is gelopen. Je kunt mensen echter niet zomaar, zonder enige aanleiding, het land uitzetten.quote:Op dinsdag 24 november 2015 03:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tegen 'wat' migratie als het enkele individuen betreft. Maar met 500 mensen per vierkante kilometer en 1 miljoen moslims is het met die immigratie in Nederland flink uit de hand gelopen.
Onder bepaalde omstandigheden moet dit best mogelijk kunnen zijn. Mocht hier in Nederland ooit een aanslag komen dan zal net als in België dit instrument worden ingezet.quote:Op maandag 23 november 2015 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wilders wil in Nederland het leger inzetten in wijken. Dat lijkt mij niet nodig.
quote:Op maandag 23 november 2015 21:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaat het leger huis aan huis de Schilderswijk door. Alles wat enigszins radicaler is dan de koran in beslag nemen en alle illegalen oppakken. Aan moslims moet je duidelijk maken wie de sterkste is.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Onder bepaalde omstandigheden moet dit best mogelijk kunnen zijn. Mocht hier in Nederland ooit een aanslag komen dan zal net als in België dit instrument worden ingezet.
Dat heb ik ook nergens gezegd. Alleen mensen zonder permanente verblijfsstatus en illegalen kun je wel het land uitzetten.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel je mening dat het uit de hand is gelopen. Je kunt mensen echter niet zomaar, zonder enige aanleiding, het land uitzetten.
En wat als ze zeggen dat ze fijn hier blijven en hun geloof blijven belijden? Met geweld het land uitzetten? Opsluiten?quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nergens gezegd. Alleen mensen zonder permanente verblijfsstatus en illegalen kun je wel het land uitzetten.
Mensen met een permanente verblijfsstatus of een Nederlands paspoort kun je niet uitzetten, maar je kunt ze wel tot een keuze dwingen: Leven in een Nederlands monocultureel Nederland waar geen plaats is voor de islam. En als ze dat niet fijn vinden, dan zijn ze vrij om te vertrekken.
Dat is juist wat ontbreekt in ontwikkelingslanden. Ze kiezen de gemakkelijkste weg van naar Europa komen. Misschien dat ze er door onvoldoende aanleg niet toe in staat zijn. Ik weet het niet. Ik denk dat juist gemeenschapszin en de drive om er wat moois van te maken eigenschappen zijn van Europeanen die Europa zo bloeiend hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 07:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gemeenschapszin, motivatie om wat moois van het land te maken, allemaal belangrijk.
Met geweld uitzetten en opsluiten gaat veel te ver. Door de islam uit de openbaarheid te verwijderen, zullen de hardliners vertrekken. Van wat achterblijft zal de islam vanzelf verdwijnen. Zeker als we grote gezinnen gaan ontmoedigen door alle kindregelingen af te schaffen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:04 schreef kipknots het volgende:
[..]
En wat als ze zeggen dat ze fijn hier blijven en hun geloof blijven belijden? Met geweld het land uitzetten? Opsluiten?
Dat is het hele probleem met zeggen dat de Islam uit de samenleving verwijderd moet worden. De geschiedenis heeft vaak genoeg aangetoond dat iets dergelijks niet nodig is zonder flink wat geweld en onderdrukking. Dan kan je nog zo hard schreeuwen dat het vredig moet, maar dat is simpelweg niet mogelijk.
Je kan de Islam niet uit de openbaarheid verwijderen zonder geweld. Dat is nu juist het hele punt. Als je wil dat mensen dat niet doen dan moet je ze dwingen en daar gaat geweld bij te pas komen. Dat is onvermijdbaar.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Met geweld uitzetten en opsluiten gaat veel te ver. Door de islam uit de openbaarheid te verwijderen, zullen de hardliners vertrekken. Van wat achterblijft zal de islam vanzelf verdwijnen. Zeker als we grote gezinnen gaan ontmoedigen door alle kindregelingen af te schaffen.
Ik denk dat je eerst de radicale elementen eruit moet filteren. De moslimwereld is tot op het bot verdeeld en daar moet je juist de kansen van benutten. Ik blijf van mening dat je niet onder het mom van de vrijheid van godsdienstbeleving terreur kunt prediken uit naam van enig geloof. Die stromingen moet je isoleren van de rest. Dan biedt je ook ruimte voor verlichting van bestaande gematigde stromingen die nu worden tegengewerkt door radicale krachten die in opkomst zijn binnen die ver islamiseerde wijken.quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaat het leger huis aan huis de Schilderswijk door. Alles wat enigszins radicaler is dan de koran in beslag nemen en alle illegalen oppakken. Aan moslims moet je duidelijk maken wie de sterkste is.
Natuurlijk wel. De maximum snelheid wordt toch ook geweldloos gehandhaafd?quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:06 schreef kipknots het volgende:
[..]
Je kan de Islam niet uit de openbaarheid verwijderen zonder geweld. Dat is nu juist het hele fucking punt.
Zeker, dat is een goed begin. Ik vind dat ook hoofddoekjes moeten verdwijnen. Hoofddoekjes zijn een middelvinger naar het westen. Weg er mee!quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:06 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerst de radicale elementen eruit moet filteren. De moslimwereld is tot op het bot verdeeld en daar moet je juist de kansen van benutten. Ik blijf van mening dat je niet onder het mom van de vrijheid van godsdienstbeleving terreur kunt prediken uit naam van enig geloof. Die stromingen moet je isoleren van de rest. Dan biedt je ook ruimte voor verlichting van bestaande gematigde stromingen die nu worden tegengewerkt door radicale krachten die in opkomst zijn binnen die ver islamiseerde wijken.
Dus je zegt dat het geweldloos gehandhaafd wordt, behalve als de overheid geweld gebruikt. Duidelijk, je wil dus dat de overheid een groep onderdrukt.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. De maximum snelheid wordt toch ook geweldloos gehandhaafd?
Afgezien van het overheidsmonopolie op geweld dat gebruikt wordt als je echt niet je bekeuringen betaalt.
Jij noemt het onderdrukking, ik noem het gepaste maatregelen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:08 schreef kipknots het volgende:
[..]
Dus je zegt dat het geweldloos gehandhaafd wordt, behalve als de overheid geweld gebruikt. Duidelijk, je wil dus dat de overheid een groep onderdrukt.
Met een hoofddoekjes verbod geef je bestaande radicale stromingen juist een stok om mee te slaan. Als gematigde stromingen meer de ruimte krijgen dan zal de sociale drang om een hoofddoekje te moeten dragen afnemen. Nu worden moslima's veelal aangesproken binnen die ver islamiseerde wijken wanneer ze zonder hoofddoek op straat lopen. Dat laatste zou je juist moeten bestrijden omdat je in een vrije samenleving de keuze hebt wel of niet met een hoofddoek te lopen. Veel Salafistische stromingen veronachtzamen onze grondwet hieromtrent en bepalen binnen die wijken hun eigen islamitische wetten. Dat moet je dus bestrijden.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker, dat is een goed begin. Ik vind dat ook hoofddoekjes moeten verdwijnen. Hoofddoekjes zijn een middelvinger naar het westen. Weg er mee!
Wat versta je onder keiharde aanpak? Volgens mij mogen die gewoon demonstreren en word er alleen ingegrepen als het op rellen dreigt uit te lopen. Daar is niet veel mis mee.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jij noemt het onderdrukking, ik noem het gepaste maatregelen.
Wat vind je van de keiharde aanpak van Pegida-aanhangers? Vind je dat ook onderdrukking?
Bekijk even het percentage antisemieten aldaar. Anti-joodse sympathieën leven nog zeer sterk in Oost Europa.quote:Op dinsdag 24 november 2015 02:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Prima artikel![]()
Zoals de hardliners probeerden Brabant en Limburg calvinistisch te maken door het katholicisme uit de openbaarheid te halen...quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Met geweld uitzetten en opsluiten gaat veel te ver. Door de islam uit de openbaarheid te verwijderen, zullen de hardliners vertrekken. Van wat achterblijft zal de islam vanzelf verdwijnen. Zeker als we grote gezinnen gaan ontmoedigen door alle kindregelingen af te schaffen.
Gemakkelijk is het echter niet. Maar dat is het gevolg van 50 jaar de grens wagenwijd open zetten voor mensen uit minder ontwikkelde landen.
Ik ben hard aan het zoeken naar lijstjes met welvarende landen die jouw stelling kunnen onderbouwen, of lijstjes waar de gezondheidszorg tip top in orde is in het door jou geliefde Oostblok. Maar geloof dat het alleen hoogvliegers zijn in weinig islam. Toch grappig dat dat geen garantie is voor welvaart he Jan?quote:Op dinsdag 24 november 2015 09:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]Cabaret dit
Er komt maar een heel klein deel van het voormalig oostblok, ook al mogen ze allemaal komen. De steden zijn een oase ivm. Nederlandse steden. Nergens islam. De grote steden zijn niet het hoogtepunt, de schoonheid van het voormalig oostblok vind je in de uitstrekte landschappen.
Een leuk optrekje aan het Balatonmeer zou jij ook geen nee tegen zeggen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Ik woon toch liever in Nederland dan in het voormalige Oostblok. Maar dat ben ik.
Met genoeg geld op de bank is het overal wel goed toeven.quote:Op dinsdag 24 november 2015 13:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een leuk optrekje aan het Balatonmeer zou jij ook geen nee tegen zeggen.
Ja, dat snap ik. Maar ondanks alle economische vooruitgang, woon ik nog altijd liever in Nederland.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er is ook nog wel een verschil tussen 'oostblok' en 'oostblok' he.
Technisch gesproken zijn landen zoals Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Slovenië geen Oost-, maar Centraal-Europa. Deze landen lopen intussen ook economisch al een heel eind voor op de Balkanlanden zoals Roemenië, Bulgarije, Servië en Macedonië. Dat kun je echt niet mer allemaal over 1 kam scheren.
Dat mag.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar ondanks alle economische vooruitgang, woon ik nog altijd liever in Nederland.
Bijna alle Europese landen staan in de hogere regionen van lijstje met ontwikkelde landen op de wereld. Een land als Polen of Slowakije is een 5-sterren hotel in vergelijking met sommige bananenrepublieken in Midden-Amerika en de meeste Afrikaanse landen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:13 schreef George_Zina het volgende:
Een land als Polen is niet bepaald arm te noemen. Tuurlijk, geen economische bedrijvigheid a la West-Europa maar het behoort zeker toch wel tot de ontwikkelde landen.
Dat zeker en Polen heeft nog enorm veel ruimte om economisch te groeien. Als we het toch over Oost-Europa hebben dan is Polen zowat het rijkste Oost-Europese land.quote:Op dinsdag 24 november 2015 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bijna alle Europese landen staan in de hogere regionen van lijstje met ontwikkelde landen op de wereld. Een land als Polen of Slowakije is een 5-sterren hotel in vergelijking met sommige bananenrepublieken in Midden-Amerika en de meeste Afrikaanse landen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |