abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157779858
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 09:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik deel je mening dat het uit de hand is gelopen. Je kunt mensen echter niet zomaar, zonder enige aanleiding, het land uitzetten.
Dat heb ik ook nergens gezegd. Alleen mensen zonder permanente verblijfsstatus en illegalen kun je wel het land uitzetten.
Mensen met een permanente verblijfsstatus of een Nederlands paspoort kun je niet uitzetten, maar je kunt ze wel tot een keuze dwingen: Leven in een Nederlands monocultureel Nederland waar geen plaats is voor de islam. En als ze dat niet fijn vinden, dan zijn ze vrij om te vertrekken.
pi_157779957
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 09:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat heb ik ook nergens gezegd. Alleen mensen zonder permanente verblijfsstatus en illegalen kun je wel het land uitzetten.
Mensen met een permanente verblijfsstatus of een Nederlands paspoort kun je niet uitzetten, maar je kunt ze wel tot een keuze dwingen: Leven in een Nederlands monocultureel Nederland waar geen plaats is voor de islam. En als ze dat niet fijn vinden, dan zijn ze vrij om te vertrekken.
En wat als ze zeggen dat ze fijn hier blijven en hun geloof blijven belijden? Met geweld het land uitzetten? Opsluiten?

Dat is het hele probleem met zeggen dat de Islam uit de samenleving verwijderd moet worden. De geschiedenis heeft vaak genoeg aangetoond dat iets dergelijks niet nodig is zonder flink wat geweld en onderdrukking. Dan kan je nog zo hard schreeuwen dat het vredig moet, maar dat is simpelweg niet mogelijk.
pi_157779962
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 november 2015 07:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Gemeenschapszin, motivatie om wat moois van het land te maken, allemaal belangrijk.
Dat is juist wat ontbreekt in ontwikkelingslanden. Ze kiezen de gemakkelijkste weg van naar Europa komen. Misschien dat ze er door onvoldoende aanleg niet toe in staat zijn. Ik weet het niet. Ik denk dat juist gemeenschapszin en de drive om er wat moois van te maken eigenschappen zijn van Europeanen die Europa zo bloeiend hebben gemaakt.
pi_157779982
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:04 schreef kipknots het volgende:

[..]

En wat als ze zeggen dat ze fijn hier blijven en hun geloof blijven belijden? Met geweld het land uitzetten? Opsluiten?

Dat is het hele probleem met zeggen dat de Islam uit de samenleving verwijderd moet worden. De geschiedenis heeft vaak genoeg aangetoond dat iets dergelijks niet nodig is zonder flink wat geweld en onderdrukking. Dan kan je nog zo hard schreeuwen dat het vredig moet, maar dat is simpelweg niet mogelijk.
Met geweld uitzetten en opsluiten gaat veel te ver. Door de islam uit de openbaarheid te verwijderen, zullen de hardliners vertrekken. Van wat achterblijft zal de islam vanzelf verdwijnen. Zeker als we grote gezinnen gaan ontmoedigen door alle kindregelingen af te schaffen.

Gemakkelijk is het echter niet. Maar dat is het gevolg van 50 jaar de grens wagenwijd open zetten voor mensen uit minder ontwikkelde landen.
pi_157779993
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Met geweld uitzetten en opsluiten gaat veel te ver. Door de islam uit de openbaarheid te verwijderen, zullen de hardliners vertrekken. Van wat achterblijft zal de islam vanzelf verdwijnen. Zeker als we grote gezinnen gaan ontmoedigen door alle kindregelingen af te schaffen.
Je kan de Islam niet uit de openbaarheid verwijderen zonder geweld. Dat is nu juist het hele punt. Als je wil dat mensen dat niet doen dan moet je ze dwingen en daar gaat geweld bij te pas komen. Dat is onvermijdbaar.
pi_157780000
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 09:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat mij betreft gaat het leger huis aan huis de Schilderswijk door. Alles wat enigszins radicaler is dan de koran in beslag nemen en alle illegalen oppakken. Aan moslims moet je duidelijk maken wie de sterkste is.
Ik denk dat je eerst de radicale elementen eruit moet filteren. De moslimwereld is tot op het bot verdeeld en daar moet je juist de kansen van benutten. Ik blijf van mening dat je niet onder het mom van de vrijheid van godsdienstbeleving terreur kunt prediken uit naam van enig geloof. Die stromingen moet je isoleren van de rest. Dan biedt je ook ruimte voor verlichting van bestaande gematigde stromingen die nu worden tegengewerkt door radicale krachten die in opkomst zijn binnen die ver islamiseerde wijken.
pi_157780008
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:06 schreef kipknots het volgende:

[..]

Je kan de Islam niet uit de openbaarheid verwijderen zonder geweld. Dat is nu juist het hele fucking punt.
Natuurlijk wel. De maximum snelheid wordt toch ook geweldloos gehandhaafd?
Afgezien van het overheidsmonopolie op geweld dat gebruikt wordt als je echt niet je bekeuringen betaalt.
pi_157780018
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:06 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik denk dat je eerst de radicale elementen eruit moet filteren. De moslimwereld is tot op het bot verdeeld en daar moet je juist de kansen van benutten. Ik blijf van mening dat je niet onder het mom van de vrijheid van godsdienstbeleving terreur kunt prediken uit naam van enig geloof. Die stromingen moet je isoleren van de rest. Dan biedt je ook ruimte voor verlichting van bestaande gematigde stromingen die nu worden tegengewerkt door radicale krachten die in opkomst zijn binnen die ver islamiseerde wijken.
Zeker, dat is een goed begin. Ik vind dat ook hoofddoekjes moeten verdwijnen. Hoofddoekjes zijn een middelvinger naar het westen. Weg er mee!
pi_157780036
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. De maximum snelheid wordt toch ook geweldloos gehandhaafd?
Afgezien van het overheidsmonopolie op geweld dat gebruikt wordt als je echt niet je bekeuringen betaalt.
Dus je zegt dat het geweldloos gehandhaafd wordt, behalve als de overheid geweld gebruikt. Duidelijk, je wil dus dat de overheid een groep onderdrukt.
pi_157780083
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:08 schreef kipknots het volgende:

[..]

Dus je zegt dat het geweldloos gehandhaafd wordt, behalve als de overheid geweld gebruikt. Duidelijk, je wil dus dat de overheid een groep onderdrukt.
Jij noemt het onderdrukking, ik noem het gepaste maatregelen.

Wat vind je van de keiharde aanpak van Pegida-aanhangers? Vind je dat ook onderdrukking?
pi_157780157
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zeker, dat is een goed begin. Ik vind dat ook hoofddoekjes moeten verdwijnen. Hoofddoekjes zijn een middelvinger naar het westen. Weg er mee!
Met een hoofddoekjes verbod geef je bestaande radicale stromingen juist een stok om mee te slaan. Als gematigde stromingen meer de ruimte krijgen dan zal de sociale drang om een hoofddoekje te moeten dragen afnemen. Nu worden moslima's veelal aangesproken binnen die ver islamiseerde wijken wanneer ze zonder hoofddoek op straat lopen. Dat laatste zou je juist moeten bestrijden omdat je in een vrije samenleving de keuze hebt wel of niet met een hoofddoek te lopen. Veel Salafistische stromingen veronachtzamen onze grondwet hieromtrent en bepalen binnen die wijken hun eigen islamitische wetten. Dat moet je dus bestrijden.
pi_157780169
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jij noemt het onderdrukking, ik noem het gepaste maatregelen.

Wat vind je van de keiharde aanpak van Pegida-aanhangers? Vind je dat ook onderdrukking?
Wat versta je onder keiharde aanpak? Volgens mij mogen die gewoon demonstreren en word er alleen ingegrepen als het op rellen dreigt uit te lopen. Daar is niet veel mis mee.
  dinsdag 24 november 2015 @ 10:42:59 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_157780582
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 02:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Prima artikel ^O^

Ik vind het schokkend hoe weinig mensen de link leggen tussen terreur en de multiculturele samenleving.

In landen waar geen moslims wonen, hebben ze geen last van de islam en terreur. In monoculturele samenlevingen, hebben ze geen last van de islam en terreur. Polen, Hongarije, Tsjechië, Slowakije, de baltische landen, geen problemen.

Stoppen met de multiculturele samenleving is de enige manier om een einde te maken aan deze ellende. Geen millimeter ruimte voor niet-westerse culturen in Europa.
Bekijk even het percentage antisemieten aldaar. Anti-joodse sympathieën leven nog zeer sterk in Oost Europa.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 24 november 2015 @ 10:44:54 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_157780611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 10:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Gemakkelijk is het echter niet. Maar dat is het gevolg van 50 jaar de grens wagenwijd open zetten voor mensen uit minder ontwikkelde landen.
Zoals de hardliners probeerden Brabant en Limburg calvinistisch te maken door het katholicisme uit de openbaarheid te halen...

Was geen succes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_157780736
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 09:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

_O- Cabaret dit _O-

Er komt maar een heel klein deel van het voormalig oostblok, ook al mogen ze allemaal komen. De steden zijn een oase ivm. Nederlandse steden. Nergens islam. De grote steden zijn niet het hoogtepunt, de schoonheid van het voormalig oostblok vind je in de uitstrekte landschappen.
Ik ben hard aan het zoeken naar lijstjes met welvarende landen die jouw stelling kunnen onderbouwen, of lijstjes waar de gezondheidszorg tip top in orde is in het door jou geliefde Oostblok. Maar geloof dat het alleen hoogvliegers zijn in weinig islam. Toch grappig dat dat geen garantie is voor welvaart he Jan? :D
  dinsdag 24 november 2015 @ 13:31:23 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157784169
JanKorteAchternaam houdt zo te zien ook wel van IS praktijken
pi_157784197
Ik woon toch liever in Nederland dan in het voormalige Oostblok. Maar dat ben ik.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157784432
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
Ik woon toch liever in Nederland dan in het voormalige Oostblok. Maar dat ben ik.
Een leuk optrekje aan het Balatonmeer zou jij ook geen nee tegen zeggen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_157784490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 13:42 schreef Hathor het volgende:

[..]

Een leuk optrekje aan het Balatonmeer zou jij ook geen nee tegen zeggen.
Met genoeg geld op de bank is het overal wel goed toeven.

Als doorsnee loonslaaf woon ik toch liever in ons koddige kikkerlandje.
  dinsdag 24 november 2015 @ 14:06:56 #295
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157785023
Er is ook nog wel een verschil tussen 'oostblok' en 'oostblok' he.

Technisch gesproken zijn landen zoals Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Slovenië geen Oost-, maar Centraal-Europa. Deze landen lopen intussen ook economisch al een heel eind voor op de Balkanlanden zoals Roemenië, Bulgarije, Servië en Macedonië. Dat kun je echt niet mer allemaal over 1 kam scheren.
pi_157785125
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er is ook nog wel een verschil tussen 'oostblok' en 'oostblok' he.

Technisch gesproken zijn landen zoals Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Slovenië geen Oost-, maar Centraal-Europa. Deze landen lopen intussen ook economisch al een heel eind voor op de Balkanlanden zoals Roemenië, Bulgarije, Servië en Macedonië. Dat kun je echt niet mer allemaal over 1 kam scheren.
Ja, dat snap ik. Maar ondanks alle economische vooruitgang, woon ik nog altijd liever in Nederland.
pi_157785161
Een land als Polen is niet bepaald arm te noemen. Tuurlijk, geen economische bedrijvigheid a la West-Europa maar het behoort zeker toch wel tot de ontwikkelde landen.
  dinsdag 24 november 2015 @ 14:14:14 #298
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157785179
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar ondanks alle economische vooruitgang, woon ik nog altijd liever in Nederland.
Dat mag.
  dinsdag 24 november 2015 @ 14:15:33 #299
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157785217
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:13 schreef George_Zina het volgende:
Een land als Polen is niet bepaald arm te noemen. Tuurlijk, geen economische bedrijvigheid a la West-Europa maar het behoort zeker toch wel tot de ontwikkelde landen.
Bijna alle Europese landen staan in de hogere regionen van lijstje met ontwikkelde landen op de wereld. Een land als Polen of Slowakije is een 5-sterren hotel in vergelijking met sommige bananenrepublieken in Midden-Amerika en de meeste Afrikaanse landen.
pi_157785524
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2015 14:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bijna alle Europese landen staan in de hogere regionen van lijstje met ontwikkelde landen op de wereld. Een land als Polen of Slowakije is een 5-sterren hotel in vergelijking met sommige bananenrepublieken in Midden-Amerika en de meeste Afrikaanse landen.
Dat zeker en Polen heeft nog enorm veel ruimte om economisch te groeien. Als we het toch over Oost-Europa hebben dan is Polen zowat het rijkste Oost-Europese land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')