Dan heb je het dus gewoon niet goed gelezen. Het artikel stelt dat er geen gematigde moslims bestaan en dat zodoende iedere moslim de vijand is.quote:Op maandag 23 november 2015 14:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het een goed plan om radicalisering te bestrijden. Ik heb al vaker uiteengezet hoe ik tegen de materie aankijk. Circa 50-60 procent van de moslims hier is "gematigd". Deze mensen vormen op zich geen probleem, hoewel het artikel in de OP daar terecht een paar kanttekeningen bij plaatst.
Dan heb je zo'n 30-35 procent radicalen. Die vormen een groot probleem. Van deze groep mensen is verregaande gedragsaanpassing nodig. Simpel en plat gezegd: aanpassen of oprotten. Tot slot is er nog een klein percentage extremisten. Die moet je sowieso onmiddellijk Europa uitzetten en de Nederlandse (dan wel Belgische) nationaliteit ontnemen.
Als je 8 jaar posts van Elfletterig gaat teruglezen (stel dat je jezelf daarmee wilt kwellen) zul je consequent dezelfde lijn tegenkomen. Ik heb me altijd verzet tegen extremisme in al z'n soorten; nog steeds. Ik scheer ook niet complete bevolkingsgroepen over één kam en al zeker niet op basis van zaken als afkomst, huidskleur, etc.
Verder bepleit ik geen oorlog. Ik bepleit wel het krachtig beschermen van onze eigen normen en waarden tegen mensen die ze omver willen werpen. Dit is Nederland, dit is België. Als je niet kunt leven volgens onze normen en waarden en als je met de rug naar onze samenleving staat, of deze zelfs grondig haat, flikker dan fijn een eind op. Ga dan wonen in Marokko, Turkije of een ander moslimland van je keuze.
Wat de topictitel al zegt, is precies wat er loos is: politieke lafheid. In België hebben ze daar hun partijen voor, in Nederland ook. Hier zijn het vooral de PvdA, GroenLinks en D66 die uit electoraal belang de moslims naar de mond praten. Hetzelfde geldt voor het duwen van moslims in de slachtofferrol; ook zo'n ergerlijk iets. Niet alleen is religie een keuze (!), je kunt als moslim er ook voor kiezen om in een toegewijd moslimland te gaan wonen als het seculiere klimaat in West-Europa je niet aanstaat.
Neuh, jouw voorgestelde 'harde aanpak' is juist symptoombestrijding. Je pakt ze dan pas op het moment dat het kwaad al is geschiet.quote:Op maandag 23 november 2015 14:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Symptoombestrijding. En laat het duidelijk zijn: soms is dat prima en soms is het ook de enige optie die je hebt. Het is altijd nog beter dan niets doen, zoals in Molenbeek. Maar je werkelijk wilt, is het bestrijden van oorzaken.
Nee, nee, ik heb goed opgelet de afgelopen 30 jaar. Als je je alleen op moslims richt om extremisme te voorkomen dan is dat racistisch dus dan moet je bijvoorbeeld ook dezelfde inspanning leveren om gereformeerden uit Klazienaveen te behoeden voor extremisme.quote:Op maandag 23 november 2015 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoeft ook niet overal. En op veel plekken gebeurt het al gewoon.
Het theedrinken betrof de beheerder van een islamitsche bibliotheek met wat dubieuze titels. Blijkbaar zien velen liever boekverbrandingen, ook al mogen ze zich graag voordoen als voorvechters van de vrijheid van meningsuiting. Vlaams Belang en Janmaat hebben gewoon een hekel aan mensen met een andere huidskleur dan blank, dat heeft niks met integratieproblematiek te maken. Wilders is bezig voor Israel en toen hij daarvoor nog niet betaald werd en namens de VVD aan het plucheplakken was zat hij met zijn hoofd in het zand de poorten open te houden voor immigranten omdat de werkgevers graag wat meer werkloosheid wilden zien. Bovendien, het is waarschijnlijk dankzij het contact houden met de strenggelovige moslims dat Nederland het zoveel beter doet dan Frankrijk en Belgie.quote:Op maandag 23 november 2015 14:37 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
De Poco aanpak heet "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" en dat zie je dus in Molenbeek. Datgene waar het Vlaams Belang en mensen als Hans Janmaat plus Geert Wilders al jaren voor waarschuwen is werkelijkheid geworden en nog steken vele poco's als een struisvogel de kop in het zand en gaan we vooral weer heel veel thee drinken
Ok.quote:Op maandag 23 november 2015 15:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, nee, ik heb goed opgelet de afgelopen 30 jaar. Als je je alleen op moslims richt om extremisme te voorkomen dan is dat racistisch dus dan moet je bijvoorbeeld ook dezelfde inspanning leveren om gereformeerden uit Klazienaveen te behoeden voor extremisme.
Ook uit Nederland vertrekken tientallen (al dan niet honderden) jongeren richting Syrië, en dan zijn er nog duizenden die daarover nadenken of daar sympathiek tegenover staan. Gelukkig gaat het in Nederland beter dan in Parijs en Brussel. Het blijft pappen en nathouden. Er zijn integratieproblemen onder de moslimbevolking en die zullen alleen maar toenemen als er nog meer moslims bijkomen.quote:Op maandag 23 november 2015 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt tot dusver anders aardig te werken in ons land.
Ik besef dat het minder daadkrachtig klinkt dan maatregelen zoals 'de zweep erover', 'allemaal het land uit' en 'preventief opsluiten'. Toch denk ik dat je meer bereikt met een positieve dan met een negatieve insteek.
Overigens moeten de wijkbeheerders zich, nogmaals, richten op jongeren die nog niet zijn geradicaliseerd. Gasten die al te ver heen zijn moet je inderdaad gewoon hard aanpakken.
Het is toch te zot voor woorden dat reljongeren alleen respect hebben voor hun eigen buurtvaders. Dat sterkt ze wederom in hun denken "wij" en "zij"; ik luister alleen naar (vrome) moslims. Ik vind dat we daar heel gauw van af moeten.quote:Op maandag 23 november 2015 14:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het werd pas rustig toen buurtvaders op straat rondliepen in felgele hesjes met het logo van de moskee erop.
Maar, zoals ik hierboven al aan KoosVogels uitleg, is dat symptoombestrijding.
En daarom moet je je dus richten op preventie; zien te voorkomen dat jongeren radicaliseren. Dat doe je door ze in de gaten te houden en met ze in gesprek te gaan als het ze het allemaal even niet meer weten.quote:Op maandag 23 november 2015 15:04 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ook uit Nederland vertrekken tientallen (al dan niet honderden) jongeren richting Syrië, en dan zijn er nog duizenden die daarover nadenken of daar sympathiek tegenover staan. Gelukkig gaat het in Nederland beter dan in Parijs en Brussel. Het blijft pappen en nathouden. Er zijn integratieproblemen onder de moslimbevolking en die zullen alleen maar toenemen als er nog meer moslims bijkomen.
Als het inderdaad zo zou zijn dat er geen gematigde moslims bestaan, dan zouden alle moslims radicaal of extremist zijn. In dat geval zou ik inderdaad de stelling onderschrijven dat iedere moslim de vijand is. En dat zou dan weer naadloos aansluiten op het feit dat moslimextremisten ons allang de oorlog hebben verklaard.quote:Op maandag 23 november 2015 15:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan heb je het dus gewoon niet goed gelezen. Het artikel stelt dat er geen gematigde moslims bestaan en dat zodoende iedere moslim de vijand is.
En dat onderschrijf je nu dus.
Daarbij is mensen verzoeken "op te rotten" lang niet altijd mogelijk aangezien er geen landen zijn die willen fungeren als stortkoker voor onze Rommel.
Hoeveel Urkers, Staphorsters, Veluwnaren en Zeelanders zullen er destijds met het Britse Leger meegevochten hebben tegen de Katholieke Rebellen in Noord-Ierland?quote:Op maandag 23 november 2015 15:03 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nee, nee, ik heb goed opgelet de afgelopen 30 jaar. Als je je alleen op moslims richt om extremisme te voorkomen dan is dat racistisch dus dan moet je bijvoorbeeld ook dezelfde inspanning leveren om gereformeerden uit Klazienaveen te behoeden voor extremisme.
Is dat mijn zorg? Dat is hun eigen zorg. Mijn advies zou zijn een gedeelte in de wereld waarin de Islam de norm is.quote:
Op het moment dat buurtvaders op straat moeten patrouilleren in gele hesjes van de moskee, ben je al veel te laat en ben je met symptoombestrijding bezig. Wil je oorzaken bestrijden, dan zul je hard moeten ingrijpen in de opvoeding van jongeren, je zult radicalisering (via onderwijs en moskee) hard moeten aanpakken en dergelijke. Je zult haatpredikers moeten weren. En er moet een andere aanpak komen voor de bestrijding van kleine criminaliteit en - wat we nu zien - dat kleine crimineeltjes tot volwaardige beroepscriminelen uitgroeien. En ja, daarbij zal er ook oog moeten zijn voor het feit dat radicalisering ook in gevangenissen plaatsvindt.quote:Op maandag 23 november 2015 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh, jouw voorgestelde 'harde aanpak' is juist symptoombestrijding. Je pakt ze dan pas op het moment dat het kwaad al is geschiet.
Ik ook. Maar hele hordes (voornamelijk linkse) politici in dit land zijn bijzonder trots op deze gang van zaken.quote:Op maandag 23 november 2015 15:09 schreef Toga het volgende:
[..]
Het is toch te zot voor woorden dat reljongeren alleen respect hebben voor hun eigen buurtvaders. Dat sterkt ze wederom in hun denken "wij" en "zij"; ik luister alleen naar (vrome) moslims. Ik vind dat we daar heel gauw van af moeten.
Klinkt een beetje als het plan dat Hitler had voor de joden; een eigen land in het achterland van Siberië...quote:Op maandag 23 november 2015 15:13 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Is dat mijn zorg? Dat is hun eigen zorg. Mijn advies zou zijn een gedeelte in de wereld waarin de Islam de norm is.
Stel, heel Europa zou op een dag zeggen: we hebben het geprobeerd, maar helaas we zijn tot de conclusie gekomen dat onze wegen zich beter kunnen scheiden. En dan is daar het beeld van een grote exodus uit Europa. Met die paar miljoen kun je toch wel een fatsoenlijk Kalifaat opbouwen denk ik? Probleem opgelost. Het leuke van deze mensen is dat ze prima ideeën hebben over staatsopbouw en zo, en ze daar ook eigenlijk altijd voor te porren zijn. Van dat voordeel moet je gebruiken maken!
Dat staat er niet.quote:Op maandag 23 november 2015 15:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan heb je het dus gewoon niet goed gelezen. Het artikel stelt dat er geen gematigde moslims bestaan en dat zodoende iedere moslim de vijand is.
Maat toen bedacht ie dat het daar wel erg koud was en er dus ovens nodig waren, waarna hij de oplossing dichter bij huis zocht?quote:Op maandag 23 november 2015 15:16 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als het plan dat Hitler had voor de joden; een eigen land in het achterland van Siberië.
Met haatpredikers weren ben ik het eens, maar met die verdere voorstellen bereik je in mijn optiek weinig. Sowieso vraag ik mij af wat ik mij voor moet stellen bij 'hard ingrijpen' in de opvoeding van jongeren. En geldt die aanpak dan voor iedereen met een islamitische achtergrond, ongeacht of hij of zij blijkbaar geeft van extremistische gedachten? Denk je het slim is om jongeren al zo vroeg een stigma op te plakken?quote:Op maandag 23 november 2015 15:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op het moment dat buurtvaders op straat moeten patrouilleren in gele hesjes van de moskee, ben je al veel te laat en ben je met symptoombestrijding bezig. Wil je oorzaken bestrijden, dan zul je hard moeten ingrijpen in de opvoeding van jongeren, je zult radicalisering (via onderwijs en moskee) hard moeten aanpakken en dergelijke. Je zult haatpredikers moeten weren. En er moet een andere aanpak komen voor de bestrijding van kleine criminaliteit en - wat we nu zien - dat kleine crimineeltjes tot volwaardige beroepscriminelen uitgroeien. En ja, daarbij zal er ook oog moeten zijn voor het feit dat radicalisering ook in gevangenissen plaatsvindt.
Dit beschrijft precies het gevaar van de islam.quote:“Trouwens, een ‘gematigde’ islam bestaat niet, punt uit, net zomin als ‘gematigde’ moslims. Er zijn uiteraard moslims die het minder strikt zien en hun religieuze overtuiging combineren met een modern leven, maar als puntje bij paaltje komt, buigen zij toch voor de druk van de extremisten, al is het maar om geen ‘slechte’ moslim te worden genoemd.
Wat dat betreft heeft de islam hun eigen versie van de ''verlichting'' nodig. Het christendom was vroeger (en tegenwoordig nog steeds in bepaalde landen) niet anders.quote:Op maandag 23 november 2015 15:24 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dit beschrijft precies het gevaar van de islam.
Het begint in mijn optiek hier: NWS / 'Marokkaanse ouders hebben soms slechte invloed op hun kinderen'quote:Op maandag 23 november 2015 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met haatpredikers weren ben ik het eens, maar met die verdere voorstellen bereik je in mijn optiek weinig. Sowieso vraag ik mij af wat ik mij voor moet stellen bij 'hard ingrijpen' in de opvoeding van jongeren. En geldt die aanpak dan voor iedereen met een islamitische achtergrond, ongeacht of hij of zij blijkbaar geeft van extremistische gedachten? Denk je het slim is om jongeren al zo vroeg een stigma op te plakken?
Daarnaast geef je zelf aan dat radicalisering plaatsvindt in gevangenissen? Waarom dan in vredesnaam de drempel om daar te belanden verder verlagen, met als gevolg dat je het met pijn en moeite mag proberen te lijmen op het moment dat ze weer vrij worden gelaten?
Nee, je moet juist een vertrouwenspersoon hebben in de wijk tot wie jongeren van 8 tot en met 20 jaar zich kunnen wenden met al hun twijfels en vragen. Iemand die ze goed kennen en bij wie zij zich op hun gemak voelen.
En dit sluit ook weer precies aan bij hoe mensen als Ahmed Marcouch worden verketterd als ze zeggen waar het op staat, bijvoorbeeld wat betreft het probleemgedrag van Marokkaanse jongeren.quote:Op maandag 23 november 2015 15:24 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dit beschrijft precies het gevaar van de islam.
Waarom is het wel het probleem van Turkije of Marokko?quote:Op maandag 23 november 2015 15:11 schreef Elfletterig het volgende:
Als je figuren hebt die (religieus gevoed) probleemgedrag vertonen in onze samenleving, dan zie ik het afnemen van de Nederlandse of Belgische nationaliteit als een effectief middel. Dan zijn die figuren niet meer ons probleem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |