abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128963826
Nieuws uit Rabat aan de Amstel:

quote:
'Marokkaanse ouders hebben soms slechte invloed op hun kinderen'
Marokkaanse ouders in West hebben geen grip op hun kinderen. Soms hebben zij zelfs een negatieve invloed, zo luidt de conclusie van het Buurt Praktijk Team.

Het team werkt sinds enkele maanden ook in de Gulden Winckelbuurt in Bos en Lommer. 'Het is ongelofelijk hoeveel negatief gedrag er is onder jonge kinderen. Er wordt ontzettend veel gepest. Ouders lijken hun kinderen niet te corrigeren en soms zie je ook dat ze het negatieve gedrag juist van hun ouders hebben', concludeert het team.

Het is opvallend hoeveel Marokkaanse jongens uit de buurt in de criminaliteit terecht komen. Onder anderen Rida Bennajem, die in maart geliquideerd werd, groeide op in de Gulden Winckelbuurt. Bennajem stond op de Nationale Opsporingslijst.

Afgelopen donderdag schreef stadsdeelvoorzitter Martien Kuitenbrouwer een blog over buitensporig geweld onder Marokkaanse jongeren. Kinderen zouden al op jonge leeftijd de harde straatcultuur eigen hebben gemaakt en voor 'niets of niemand' bang zijn. 'Wat opvalt is inderdaad dat kinderen niet gecorrigeerd worden, een laag zelfbeeld hebben, en dat professionals moeilijk een duidelijke lijn kunnen uitzetten met een duidelijke boodschap', schrijft Kuitenbrouwer.

Kuitenbrouwer wil hard optreden tegen wapenbezit. 'Hier past geen coulance', vindt ze. 'Geweld en wapenbezit moeten ook besproken worden in gezinnen, moskeeën en koffiehuizen. Het is een illusie dat de politie en andere professionals dit alleen kunnen oplossen.' Zodra iemand weet dat een jongen een wapen heeft, moet dat gemeld worden bij de politie.
Bron: http://www.parool.nl/paro(...)p-hun-kinderen.dhtml

Het complete weblog van de stadsdeelvoorzitter:
http://www.west.amsterdam(...)en/weblog-martien-6/

:{ Het is fijn dat ze de problematiek in elk geval onder ogen zien, maar waar ik erg slecht tegen kan, is dit soort naïviteit:

quote:
Geweld en wapenbezit moeten ook besproken worden in gezinnen, moskeeën en koffiehuizen. Het is een illusie dat de politie en andere professionals dit alleen kunnen oplossen. We moeten daarom allemaal aan één kant staan en het geweld openlijk en keihard afwijzen.

Ik wil ook de oproep doen dat mensen die weten dat jongens wapens hebben dit melden bij de politie. Ik kan me voorstellen dat melden eng is, maar zoek dan medestanders zodat je niet alleen staat. Alleen door hand in hand te staan kunnen we dit tegengaan.
"

Hieruit spreekt een enorme machteloosheid. Hoe kun je serieus deze oproep doen, als je weet dat die jongens het wangedrag met de paplepel krijgen ingegoten? Waarom moet dit onderwerp in moskeeën en koffiehuizen worden besproken? Waarom dat soort privézaken er niet buiten laten? Gewoon keihard aanpakken en daders zo snel en krachtig mogelijk corrigeren.

Ik erger me mateloos aan dit soort naïviteit.
  maandag 15 juli 2013 @ 10:35:12 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_128963868
quote:
We moeten daarom allemaal aan één kant staan en het geweld openlijk en keihard afwijzen.
Dat zal ze leren!

:')
  maandag 15 juli 2013 @ 10:36:01 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_128963878
Dit is in het kader "open deuren" toch? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_128963915
Marokkaanse ouders hebben soms slechte invloed op kinderen?

Volgens mij moet het zijn: Marokkaanse ouders hebben soms GEEN negatieve invloed op kinderen
pi_128963925
Buurt Praktijk Team :') Weer een "team" dat enkel dingen constateert die allang bekend zijn maar niet echt met een goeie oplossing komt.
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:35 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat zal ze leren!

:')
Mwah, volgens mij bedoelt ze dat alleen de politie en het OM het werk laten doen een beetje dweilen met de kraan open is....
  maandag 15 juli 2013 @ 10:39:06 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128963942
Ik roep al jaren dat het probleem bij een gebrek aan toezicht en correctie ligt bij ouders met een Marokkaanse achtergrond. Maar geen stadsdeelraadlid die mijn posts op dit forum serieoessoe neemt.

Maar seriously... letterlijk jaren al, ik dacht dat dit wel bekend was maar blijkbaar ben ik een profeet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 15 juli 2013 @ 10:39:32 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_128963950
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:36 schreef HeatWave het volgende:
Dit is in het kader "open deuren" toch? :').
Ik wist dit niet hoor, ik wist alleen dat er vaak sprake is van een Noord-Afrikaans uiterlijk.
pi_128964041
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:38 schreef Fides het volgende:
Buurt Praktijk Team :') Weer een "team" dat enkel dingen constateert die allang bekend zijn maar niet echt met een goeie oplossing komt.

[..]

Mwah, volgens mij bedoelt ze dat alleen de politie en het OM het werk laten doen een beetje dweilen met de kraan open is....
Het is prettig dat ook een praktijkteam vaststelt wat weldenkende mensen allang wisten. Op zich wil ik daar niet denigrerend over doen; zo'n proef op de som is nooit verkeerd.

Ik verbaas me eigenlijk meer over de oproep van de stadsdeelvoorzitter, zeker als je de bevindingen van het praktijkteam daarin meeneemt. Want als je dat doet, dan weet je automatisch dat het een loze oproep is. Ouders zijn onderdeel van het probleem. En - sorry, ik speel wel weer de racistische boosdoener - de cultuur is dus ook onderdeel van het probleem.

En wat het dweilen met de kraan open betreft: ja, dat gevoel kan ik me voorstellen. Je pakt 12-13 jaar oude crimineeltjes op, ze worden voorgeleid en komen weg met bespottelijk lage strafjes. Dat is inderdaad dweilen met de kraan open. Maar wat is dan de oplossing? Dom doordweilen en een soort wanhopige oproep doen aan ouders die onderdeel van het probleem zijn? Of gewoon een stuk strenger straffen?

Het lijkt mij niet zo gek moeilijk; maar dat zal aan mij liggen.
  maandag 15 juli 2013 @ 10:47:21 #9
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128964114
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]
En wat het dweilen met de kraan open betreft: ja, dat gevoel kan ik me voorstellen. Je pakt 12-13 jaar oude crimineeltjes op, ze worden voorgeleid en komen weg met bespottelijk lage strafjes. Dat is inderdaad dweilen met de kraan open. Maar wat is dan de oplossing? Dom doordweilen en een soort wanhopige oproep doen aan ouders die onderdeel van het probleem zijn? Of gewoon een stuk strenger straffen?

Wat voor een straffen zou je ze wel willen geven (de 12/13-jarige) en over welke strafbare feiten hebben wij het?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 15 juli 2013 @ 10:50:02 #10
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_128964186
quote:
12s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat voor een straffen zou je ze wel willen geven (de 12/13-jarige) en over welke strafbare feiten hebben wij het?
In Zeeman terug naar school sturen, geen mobieljes of iPods. Elke dag melden.
Get woke, go broke!
pi_128964226
quote:

[..]

Waarom doe je niet zelf wat onderzoek? Ik kom net uit een topic waarin je ook wat roept en te lui bent om zelf te googlen. Ik ben Ask Jeeves niet. Google gewoon zelf je informatie bij elkaar. Als je even zoekt, zul je genoeg berichten aantreffen over hoe jonge crimineeltjes jarenlang niet effectief zijn aangepakt en inmiddels zijn uitgegroeid tot volleerde beroepscriminelen. Dat is onder andere het geval met jongeren uit de Diamantbuurt.

Ik wens je veel plezier met deze link: http://www.google.nl/
pi_128964255
quote:

[..]

Als ze niet opgevoed worden door de ouders dan moet de staat dat maar doen. Kom maar op met die opvoedinternaten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  † In Memoriam † maandag 15 juli 2013 @ 10:54:27 #13
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128964330
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:32 schreef Elfletterig het volgende:

Ik erger me mateloos aan dit soort naïviteit.
Verwijverij.
Dit soort mensen zijn een verwaande uitkomst van een zielig rekensommetje. Die denken zelfs met tijgers en panters in discussie te kunnen gaan hoe we vreedzaam naast elkaar kunnen leven.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128964382
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is prettig dat ook een praktijkteam vaststelt wat weldenkende mensen allang wisten. Op zich wil ik daar niet denigrerend over doen; zo'n proef op de som is nooit verkeerd.

Ik verbaas me eigenlijk meer over de oproep van de stadsdeelvoorzitter, zeker als je de bevindingen van het praktijkteam daarin meeneemt. Want als je dat doet, dan weet je automatisch dat het een loze oproep is. Ouders zijn onderdeel van het probleem. En - sorry, ik speel wel weer de racistische boosdoener - de cultuur is dus ook onderdeel van het probleem.

Maar het is niet zo dat dit "Praktijk Team" het eerste groepje professionals is dat een rapport over "stadse problematiek" bij (Marokkaanse) jongeren schrijft (haakjes omdat bij alle pauper/criminele jongeren valt grosso modo wel te zeggen dat ze de verkeerde attitudes van huis uit leren en niet goed gecorrigeerd worden...), dus wat dat betreft is dit onderzoek wel enigszins overbodig.

Jij stelt dat het niet zo moeilijk is, maar ik zie jou ook niet echt met een oplossing komen :P ? (Of lees ik verkeerd?)
  maandag 15 juli 2013 @ 10:56:02 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_128964386
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:54 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Verwijverij.
Dit soort mensen zijn een verwaande uitkomst van een zielig rekensommetje. Die denken zelfs met tijgers en panters in discussie te kunnen gaan hoe we vreedzaam naast elkaar kunnen leven.
Precies, zij zouden een ander nooit iets aandoen, dus andere mensen doen dat ook niet. En als ze dat wel doen is het niet die persoons schuld, ofzo :').

De mensheid is van oorsprong verrot, we hebben er hier eeuwen over gedaan om een redelijk werkbare situatie op te bouwen. En als er dan mensen komen die dat systeem willen slopen moet dat maar kunnen :').
Get woke, go broke!
pi_128964405
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Als ze niet opgevoed worden door de ouders dan moet de staat dat maar doen. Kom maar op met die opvoedinternaten.
Mja, opvoedinternaten e.d. hebben ook niet echt de reputatie om modelburgers voort te brengen.... Genoeg onderzoeken die laten zien (mocht je geen toegang hebben tot een academische database, Google Scholar maar even op: "Boots camps" "Juvenile crime" etc. en je zal evaluatiestudies vinden) dat dit soort initiatieven geen effect of zelfs een negatief effect hebben.
  maandag 15 juli 2013 @ 10:57:56 #17
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128964450
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom doe je niet zelf wat onderzoek? Ik kom net uit een topic waarin je ook wat roept en te lui bent om zelf te googlen. Ik ben Ask Jeeves niet. Google gewoon zelf je informatie bij elkaar. Als je even zoekt, zul je genoeg berichten aantreffen over hoe jonge crimineeltjes jarenlang niet effectief zijn aangepakt en inmiddels zijn uitgegroeid tot volleerde beroepscriminelen. Dat is onder andere het geval met jongeren uit de Diamantbuurt.

Ik wens je veel plezier met deze link: http://www.google.nl/
Ik vroeg om jouw mening. Niet die van google of Ask jeeves. Ik ben namelijk erg benieuwd naar jij wat zou doen. Ik ben namelijk goed bekend met om welke gedragingen het gaat en wat de huidige straffen zijn. Maar ik wilde dan wel graag weten wat en hoe er anders moet.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  † In Memoriam † maandag 15 juli 2013 @ 10:57:56 #18
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128964451
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Precies, zij zouden een ander nooit iets aandoen, dus andere mensen doen dat ook niet. En als ze dat wel doen is het niet die persoons schuld, ofzo :').

De mensheid is van oorsprong verrot, we hebben er hier eeuwen over gedaan om een redelijk werkbare situatie op te bouwen. En als er dan mensen komen die dat systeem willen slopen moet dat maar kunnen :').
Dialoog en heul veul onderzoeksrapporten voorkomen harde aanpak.
Lekker eeuwig brallen en meningen filteren.

... ondertussen lachen die knapen de hele bende bij elkaar en hebben vrij spel.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 15 juli 2013 @ 10:59:10 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128964489
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klinkt als Bureau Jeugdzorg. Dat bestaat al. Zou de gemeente Amsterdam dan ook weten?
--
pi_128964524
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:56 schreef Fides het volgende:

[..]

Mja, opvoedinternaten e.d. hebben ook niet echt de reputatie om modelburgers voort te brengen....
Dan moet daar nodig eens wat aan gedaan worden.
pi_128964532
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dan moet daar nodig eens wat aan gedaan worden.
Wat bedoel je?
pi_128964578
Dat opvoedinternaten wel (over het algemeen) succesvol zijn.

Want wat moet je anders? In de gevangenis smijten e/o thee drinken helpt ook niet.
  maandag 15 juli 2013 @ 11:03:15 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128964608
Ik denk dat een buurtvader hier misschien van enige invloed kan zijn. Een verantwoordelijk figuur van gelijke etniciteit naar wie ze wél luisteren en die ze aanspreekt op hufterigheid en kutstreken. Iemand anders zal ze toch niet kunnen bereiken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_128964630
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:55 schreef Fides het volgende:

[..]

Maar het is niet zo dat dit "Praktijk Team" het eerste groepje professionals is dat een rapport over "stadse problematiek" bij (Marokkaanse) jongeren schrijft (haakjes omdat bij alle pauper/criminele jongeren valt grosso modo wel te zeggen dat ze de verkeerde attitudes van huis uit leren en niet goed gecorrigeerd worden...), dus wat dat betreft is dit onderzoek wel enigszins overbodig.

Jij stelt dat het niet zo moeilijk is, maar ik zie jou ook niet echt met een oplossing komen :P ? (Of lees ik verkeerd?)
Mijn oplossing is: veel harder straffen. Dat roep ik al jaren. Ik ben op zich niet per definitie voorstander van strenger straffen. Ik vind dat je in principe ook andere wegen moet bewandelen, zoals preventie en dialoog.

Maar weet je wat? Die wegen zijn hier allang bewandeld. Al tig keer. En het bewandelen van die wegen heeft enorm gefaald. Repressie is het enige dat zichtbaar resultaat heeft; het is niet anders. Het is bijvoorbeeld te zien bij de aanpak van de Top 600 in Amsterdam. Deze criminele jongeren worden voortdurend op de huid gezeten. En ja, schrik niet, dat blijkt effect te hebben. :o

Je zult alle factoren moeten aanpakken die tot dergelijk gedrag leiden. Dus de jongeren zelf harder straffen en (her)opvoeden, maar dus ook de ouders die dergelijk gedrag voeden: beboet ze, zet ze tijdelijk of blijvend uit de ouderlijke macht, dwing ze alsnog tot betere integratie in dit land, stimuleer ze desnoods tot re-migratie. Kan me niet schelen, als de gang van zaken maar wordt aangepakt. Lijdzaam toezien is hier echt geen oplossing, ingrijpen wel.
pi_128964646
Als ze zich nou gewoon aanpassen aan onze maatschappij, iig qua taal en opvoeding, dan lost dat zoveel op!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')