Bron: http://www.parool.nl/paro(...)p-hun-kinderen.dhtmlquote:'Marokkaanse ouders hebben soms slechte invloed op hun kinderen'
Marokkaanse ouders in West hebben geen grip op hun kinderen. Soms hebben zij zelfs een negatieve invloed, zo luidt de conclusie van het Buurt Praktijk Team.
Het team werkt sinds enkele maanden ook in de Gulden Winckelbuurt in Bos en Lommer. 'Het is ongelofelijk hoeveel negatief gedrag er is onder jonge kinderen. Er wordt ontzettend veel gepest. Ouders lijken hun kinderen niet te corrigeren en soms zie je ook dat ze het negatieve gedrag juist van hun ouders hebben', concludeert het team.
Het is opvallend hoeveel Marokkaanse jongens uit de buurt in de criminaliteit terecht komen. Onder anderen Rida Bennajem, die in maart geliquideerd werd, groeide op in de Gulden Winckelbuurt. Bennajem stond op de Nationale Opsporingslijst.
Afgelopen donderdag schreef stadsdeelvoorzitter Martien Kuitenbrouwer een blog over buitensporig geweld onder Marokkaanse jongeren. Kinderen zouden al op jonge leeftijd de harde straatcultuur eigen hebben gemaakt en voor 'niets of niemand' bang zijn. 'Wat opvalt is inderdaad dat kinderen niet gecorrigeerd worden, een laag zelfbeeld hebben, en dat professionals moeilijk een duidelijke lijn kunnen uitzetten met een duidelijke boodschap', schrijft Kuitenbrouwer.
Kuitenbrouwer wil hard optreden tegen wapenbezit. 'Hier past geen coulance', vindt ze. 'Geweld en wapenbezit moeten ook besproken worden in gezinnen, moskeeën en koffiehuizen. Het is een illusie dat de politie en andere professionals dit alleen kunnen oplossen.' Zodra iemand weet dat een jongen een wapen heeft, moet dat gemeld worden bij de politie.
"quote:Geweld en wapenbezit moeten ook besproken worden in gezinnen, moskeeën en koffiehuizen. Het is een illusie dat de politie en andere professionals dit alleen kunnen oplossen. We moeten daarom allemaal aan één kant staan en het geweld openlijk en keihard afwijzen.
Ik wil ook de oproep doen dat mensen die weten dat jongens wapens hebben dit melden bij de politie. Ik kan me voorstellen dat melden eng is, maar zoek dan medestanders zodat je niet alleen staat. Alleen door hand in hand te staan kunnen we dit tegengaan.
Dat zal ze leren!quote:We moeten daarom allemaal aan één kant staan en het geweld openlijk en keihard afwijzen.
Mwah, volgens mij bedoelt ze dat alleen de politie en het OM het werk laten doen een beetje dweilen met de kraan open is....quote:
Ik wist dit niet hoor, ik wist alleen dat er vaak sprake is van een Noord-Afrikaans uiterlijk.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:36 schreef HeatWave het volgende:
Dit is in het kader "open deuren" toch?.
Het is prettig dat ook een praktijkteam vaststelt wat weldenkende mensen allang wisten. Op zich wil ik daar niet denigrerend over doen; zo'n proef op de som is nooit verkeerd.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:38 schreef Fides het volgende:
Buurt Praktijk TeamWeer een "team" dat enkel dingen constateert die allang bekend zijn maar niet echt met een goeie oplossing komt.
[..]
Mwah, volgens mij bedoelt ze dat alleen de politie en het OM het werk laten doen een beetje dweilen met de kraan open is....
Wat voor een straffen zou je ze wel willen geven (de 12/13-jarige) en over welke strafbare feiten hebben wij het?quote:Op maandag 15 juli 2013 10:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En wat het dweilen met de kraan open betreft: ja, dat gevoel kan ik me voorstellen. Je pakt 12-13 jaar oude crimineeltjes op, ze worden voorgeleid en komen weg met bespottelijk lage strafjes. Dat is inderdaad dweilen met de kraan open. Maar wat is dan de oplossing? Dom doordweilen en een soort wanhopige oproep doen aan ouders die onderdeel van het probleem zijn? Of gewoon een stuk strenger straffen?
Het lijkt mij niet zo gek moeilijk; maar dat zal aan mij liggen.
In Zeeman terug naar school sturen, geen mobieljes of iPods. Elke dag melden.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat voor een straffen zou je ze wel willen geven (de 12/13-jarige) en over welke strafbare feiten hebben wij het?
Waarom doe je niet zelf wat onderzoek? Ik kom net uit een topic waarin je ook wat roept en te lui bent om zelf te googlen. Ik ben Ask Jeeves niet. Google gewoon zelf je informatie bij elkaar. Als je even zoekt, zul je genoeg berichten aantreffen over hoe jonge crimineeltjes jarenlang niet effectief zijn aangepakt en inmiddels zijn uitgegroeid tot volleerde beroepscriminelen. Dat is onder andere het geval met jongeren uit de Diamantbuurt.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wat voor een straffen zou je ze wel willen geven (de 12/13-jarige) en over welke strafbare feiten hebben wij het?
Als ze niet opgevoed worden door de ouders dan moet de staat dat maar doen. Kom maar op met die opvoedinternaten.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Verwijverij.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:32 schreef Elfletterig het volgende:
Ik erger me mateloos aan dit soort naïviteit.
Maar het is niet zo dat dit "Praktijk Team" het eerste groepje professionals is dat een rapport over "stadse problematiek" bij (Marokkaanse) jongeren schrijft (haakjes omdat bij alle pauper/criminele jongeren valt grosso modo wel te zeggen dat ze de verkeerde attitudes van huis uit leren en niet goed gecorrigeerd worden...), dus wat dat betreft is dit onderzoek wel enigszins overbodig.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is prettig dat ook een praktijkteam vaststelt wat weldenkende mensen allang wisten. Op zich wil ik daar niet denigrerend over doen; zo'n proef op de som is nooit verkeerd.
Ik verbaas me eigenlijk meer over de oproep van de stadsdeelvoorzitter, zeker als je de bevindingen van het praktijkteam daarin meeneemt. Want als je dat doet, dan weet je automatisch dat het een loze oproep is. Ouders zijn onderdeel van het probleem. En - sorry, ik speel wel weer de racistische boosdoener - de cultuur is dus ook onderdeel van het probleem.
En wat het dweilen met de kraan open betreft: ja, dat gevoel kan ik me voorstellen. Je pakt 12-13 jaar oude crimineeltjes op, ze worden voorgeleid en komen weg met bespottelijk lage strafjes. Dat is inderdaad dweilen met de kraan open. Maar wat is dan de oplossing? Dom doordweilen en een soort wanhopige oproep doen aan ouders die onderdeel van het probleem zijn? Of gewoon een stuk strenger straffen?
Het lijkt mij niet zo gek moeilijk; maar dat zal aan mij liggen.
Precies, zij zouden een ander nooit iets aandoen, dus andere mensen doen dat ook niet. En als ze dat wel doen is het niet die persoons schuld, ofzoquote:Op maandag 15 juli 2013 10:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Verwijverij.
Dit soort mensen zijn een verwaande uitkomst van een zielig rekensommetje. Die denken zelfs met tijgers en panters in discussie te kunnen gaan hoe we vreedzaam naast elkaar kunnen leven.
Mja, opvoedinternaten e.d. hebben ook niet echt de reputatie om modelburgers voort te brengen.... Genoeg onderzoeken die laten zien (mocht je geen toegang hebben tot een academische database, Google Scholar maar even op: "Boots camps" "Juvenile crime" etc. en je zal evaluatiestudies vinden) dat dit soort initiatieven geen effect of zelfs een negatief effect hebben.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als ze niet opgevoed worden door de ouders dan moet de staat dat maar doen. Kom maar op met die opvoedinternaten.
Ik vroeg om jouw mening. Niet die van google of Ask jeeves. Ik ben namelijk erg benieuwd naar jij wat zou doen. Ik ben namelijk goed bekend met om welke gedragingen het gaat en wat de huidige straffen zijn. Maar ik wilde dan wel graag weten wat en hoe er anders moet.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom doe je niet zelf wat onderzoek? Ik kom net uit een topic waarin je ook wat roept en te lui bent om zelf te googlen. Ik ben Ask Jeeves niet. Google gewoon zelf je informatie bij elkaar. Als je even zoekt, zul je genoeg berichten aantreffen over hoe jonge crimineeltjes jarenlang niet effectief zijn aangepakt en inmiddels zijn uitgegroeid tot volleerde beroepscriminelen. Dat is onder andere het geval met jongeren uit de Diamantbuurt.
Ik wens je veel plezier met deze link: http://www.google.nl/
Dialoog en heul veul onderzoeksrapporten voorkomen harde aanpak.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies, zij zouden een ander nooit iets aandoen, dus andere mensen doen dat ook niet. En als ze dat wel doen is het niet die persoons schuld, ofzo.
De mensheid is van oorsprong verrot, we hebben er hier eeuwen over gedaan om een redelijk werkbare situatie op te bouwen. En als er dan mensen komen die dat systeem willen slopen moet dat maar kunnen.
Klinkt als Bureau Jeugdzorg. Dat bestaat al. Zou de gemeente Amsterdam dan ook weten?quote:Op maandag 15 juli 2013 10:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als ze niet opgevoed worden door de ouders dan moet de staat dat maar doen. Kom maar op met die opvoedinternaten.
Dan moet daar nodig eens wat aan gedaan worden.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:56 schreef Fides het volgende:
[..]
Mja, opvoedinternaten e.d. hebben ook niet echt de reputatie om modelburgers voort te brengen....
Wat bedoel je?quote:Op maandag 15 juli 2013 11:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dan moet daar nodig eens wat aan gedaan worden.
Mijn oplossing is: veel harder straffen. Dat roep ik al jaren. Ik ben op zich niet per definitie voorstander van strenger straffen. Ik vind dat je in principe ook andere wegen moet bewandelen, zoals preventie en dialoog.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:55 schreef Fides het volgende:
[..]
Maar het is niet zo dat dit "Praktijk Team" het eerste groepje professionals is dat een rapport over "stadse problematiek" bij (Marokkaanse) jongeren schrijft (haakjes omdat bij alle pauper/criminele jongeren valt grosso modo wel te zeggen dat ze de verkeerde attitudes van huis uit leren en niet goed gecorrigeerd worden...), dus wat dat betreft is dit onderzoek wel enigszins overbodig.
Jij stelt dat het niet zo moeilijk is, maar ik zie jou ook niet echt met een oplossing komen? (Of lees ik verkeerd?)
Deels waar. Want, zoals je in de OP kunt lezen, blijken er dus ook ouders te zijn die zélf de slechte invloed op hun kinderen uitoefenen.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:05 schreef DroogDok het volgende:
Probleem is dat marokkaanse jongeren soms totaal zijn losgeslagen de ouders geen enkele invloed meer hebben.
Het probleem is natuurlijk dat voor het straffen van minderjarigen de wet gewijzigd moet worden (dus dat kan niet zo 1, 2, 3 als de burgermeester of stadsdeelvoorzitter dat wil). Ik ben het met je eens dat de meest voor de hand liggende paden al vaak genoeg betreden zijn, en blijkbaar geen echt effect lijken te hebben, en er dus misschien naar andere oplossingen gekeken moet worden.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn oplossing is: veel harder straffen. Dat roep ik al jaren. Ik ben op zich niet per definitie voorstander van strenger straffen. Ik vind dat je in principe ook andere wegen moet bewandelen, zoals preventie en dialoog.
Maar weet je wat? Die wegen zijn hier allang bewandeld. Al tig keer. En het bewandelen van die wegen heeft enorm gefaald. Repressie is het enige dat zichtbaar resultaat heeft; het is niet anders. Het is bijvoorbeeld te zien bij de aanpak van de Top 600 in Amsterdam. Deze criminele jongeren worden voortdurend op de huid gezeten. En ja, schrik niet, dat blijkt effect te hebben.![]()
Je zult alle factoren moeten aanpakken die tot dergelijk gedrag leiden. Dus de jongeren zelf harder straffen en (her)opvoeden, maar dus ook de ouders die dergelijk gedrag voeden: beboet ze, zet ze tijdelijk of blijvend uit de ouderlijke macht, dwing ze alsnog tot betere integratie in dit land, stimuleer ze desnoods tot re-migratie. Kan me niet schelen, als de gang van zaken maar wordt aangepakt. Lijdzaam toezien is hier echt geen oplossing, ingrijpen wel.
Ironisch, dat in hetzelfde topic waarin jij mij verwijt 'geen onderzoek' te doen jij nu dezelfde kant opgaat. Heb je al eens gegoogled op wat die aanpak van de top 600 precies inhoudt? En waarom de stelling 'repressie is het enige dat zichtbaar resultaat heeft' juist door het aandragen van dat voorbeeld ook meteen weer onderuit gehaald wordt?quote:Op maandag 15 juli 2013 11:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn oplossing is: veel harder straffen. Dat roep ik al jaren. Ik ben op zich niet per definitie voorstander van strenger straffen. Ik vind dat je in principe ook andere wegen moet bewandelen, zoals preventie en dialoog.
Maar weet je wat? Die wegen zijn hier allang bewandeld. Al tig keer. En het bewandelen van die wegen heeft enorm gefaald. Repressie is het enige dat zichtbaar resultaat heeft; het is niet anders. Het is bijvoorbeeld te zien bij de aanpak van de Top 600 in Amsterdam. Deze criminele jongeren worden voortdurend op de huid gezeten. En ja, schrik niet, dat blijkt effect te hebben.![]()
Je zult alle factoren moeten aanpakken die tot dergelijk gedrag leiden. Dus de jongeren zelf harder straffen en (her)opvoeden, maar dus ook de ouders die dergelijk gedrag voeden: beboet ze, zet ze tijdelijk of blijvend uit de ouderlijke macht, dwing ze alsnog tot betere integratie in dit land, stimuleer ze desnoods tot re-migratie. Kan me niet schelen, als de gang van zaken maar wordt aangepakt. Lijdzaam toezien is hier echt geen oplossing, ingrijpen wel.
Gek he? Het is geen probleem van de afgelopen paar jaar, de vorige probleemgeneratie heeft nu gewoon zelf kinderen.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Deels waar. Want, zoals je in de OP kunt lezen, blijken er dus ook ouders te zijn die zélf de slechte invloed op hun kinderen uitoefenen.
Preventief ruimen.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:02 schreef Montagui het volgende:
Dat opvoedinternaten wel (over het algemeen) succesvol zijn.
Want wat moet je anders? In de gevangenis smijten e/o thee drinken helpt ook niet.
Gewoon Westerbork weer open, het spoor ligt er nog.quote:
Wat een kutreactiequote:Op maandag 15 juli 2013 11:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gewoon Westerbork weer open, het spoor ligt er nog.
quote:Op maandag 15 juli 2013 11:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gewoon Westerbork weer open, het spoor ligt er nog.
Ik heb het nodige gelezen over die aanpak en repressie speelt een sleutelrol; onder meer het hinderlijk volgen. De jongeren worden voortdurend op de huid gezeten. Verder wordt geprobeerd om ze op het rechte pad te krijgen. Maar we hebben het dan over een groep die allang (ernstig) crimineel is, terwijl het bericht uit de OP veel meer gaat over jonge crimineeltjes en de opvoeding die ze thuis krijgen (of beter gezegd: het gebrek daaraan).quote:Op maandag 15 juli 2013 11:13 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ironisch, dat in hetzelfde topic waarin jij mij verwijt 'geen onderzoek' te doen jij nu dezelfde kant opgaat. Heb je al eens gegoogled op wat die aanpak van de top 600 precies inhoudt? En waarom de stelling 'repressie is het enige dat zichtbaar resultaat heeft' juist door het aandragen van dat voorbeeld ook meteen weer onderuit gehaald wordt?
Wat betreft het straffen van minderjarigen moet het roer radicaal om. Ik snap zo'n stadsdeelvoorzitter wel hoor. Die doet maar de zoveelste wanhopige oproep om gezamenlijk het probleem aan te pakken, omdat ze weet dat de andere wegen tot niets lijden. De politie kan bijna niks beginnen; ook agenten ergeren zit rot aan het feit dat de jonge crimineeltjes die ze oppakken de volgende dag alweer vrolijk op straat rondlopen. De politie dweilt noodgedwongen met de kraan open, omdat de politiek hopeloos naïef is op dit terrein. Het jeugdstrafrecht moet veel strenger en effectiever worden. Geen taakstrafjes en fluwelen handschoenen, maar langdurige straffen met een sterk opvoedkundig element.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:09 schreef Fides het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk dat voor het straffen van minderjarigen de wet gewijzigd moet worden (dus dat kan niet zo 1, 2, 3 als de burgermeester of stadsdeelvoorzitter dat wil). Ik ben het met je eens dat de meest voor de hand liggende paden al vaak genoeg betreden zijn, en blijkbaar geen echt effect lijken te hebben, en er dus misschien naar andere oplossingen gekeken moet worden.
Over die top 600 interventie moet gezegd worden dat die effect-studies wel redelijk prematuur (als je naar het effect van een bepaalde interventie op criminele carrieres wil kijken moet je natuurlijk over een langere periode kijken) zijn, en dat ook de publieke kosten afgemeten moeten worden (hoeveel politie/publieke gelden worden hier ingezet?), daarnaast werd in die studie ook geen rekening gehouden met een verplaatsingseffect (dus, misschien plegen andere criminelen wel meer delicten omdat de politie druk is met deze 600?). Dus het enige wat bekend is, is dat die 600 man die ze zo aandachtig volgen minder delicten plegen....dat lijkt me nogal logisch, en is ook niet écht een stucturele oplossing IMO.
Gelet op de leeftijd kan Bureau Jeugdzorg niet iets betekenen? Hebben die geen programma om misdadigertjes in spe te corrigeren?quote:Op maandag 15 juli 2013 11:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat betreft het straffen van minderjarigen moet het roer radicaal om. Ik snap zo'n stadsdeelvoorzitter wel hoor. Die doet maar de zoveelste wanhopige oproep om gezamenlijk het probleem aan te pakken, omdat ze weet dat de andere wegen tot niets lijden. De politie kan bijna niks beginnen; ook agenten ergeren zit rot aan het feit dat de jonge crimineeltjes die ze oppakken de volgende dag alweer vrolijk op straat rondlopen. De politie dweilt noodgedwongen met de kraan open, omdat de politiek hopeloos naïef is op dit terrein. Het jeugdstrafrecht moet veel strenger en effectiever worden. Geen taakstrafjes en fluwelen handschoenen, maar langdurige straffen met een sterk opvoedkundig element.
Kosten zouden niet leidend moeten zijn in deze discussie. Ten eerste kun je die deels verhalen op falende ouders, ten tweede geldt dat veiligheid op de eerste plaats moet staan.
Geloof je werkelijk dat je met deze jongeren iets moet op het gebied van zorg? Volgens mij moeten we juist ophouden om het probleemgedrag van deze jongeren (en hun ouders) te label als iets dat "zorg" nodig heeft. Zorg (en hulp) verleen je aan mensen die problemen hebben waar ze niet uit komen. Bijvoorbeeld aan ouders die zélf aan de bel trekken omdat ze gedragsproblemen bij hun kind signaleren, om wat voor reden dan ook.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:53 schreef Montagui het volgende:
[..]
Gelet op de leeftijd kan Bureau Jeugdzorg niet iets betekenen? Hebben die geen programma om misdadigertjes in spe te corrigeren?
Elk kind kan natuurlijk ontsporen. Maar je zou deze ouders die niets doen om hun kinderen op te voeden gewoon een grote boete moeten geven bij wangedrag van hun kinderen. Verplicht komen op ouderavonden enz. En dat hoeft van mijn niet specifiek op Marokkanen gericht te zijn.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:50 schreef Elfletterig het volgende:
Kosten zouden niet leidend moeten zijn in deze discussie. Ten eerste kun je die deels verhalen op falende ouders, ten tweede geldt dat veiligheid op de eerste plaats moet staan.
Aan wat voor straffen denk je dan eigenlijk als je het hebt over 12-jarigen?quote:Op maandag 15 juli 2013 11:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat betreft het straffen van minderjarigen moet het roer radicaal om. Ik snap zo'n stadsdeelvoorzitter wel hoor. Die doet maar de zoveelste wanhopige oproep om gezamenlijk het probleem aan te pakken, omdat ze weet dat de andere wegen tot niets lijden. De politie kan bijna niks beginnen; ook agenten ergeren zit rot aan het feit dat de jonge crimineeltjes die ze oppakken de volgende dag alweer vrolijk op straat rondlopen. De politie dweilt noodgedwongen met de kraan open, omdat de politiek hopeloos naïef is op dit terrein. Het jeugdstrafrecht moet veel strenger en effectiever worden. Geen taakstrafjes en fluwelen handschoenen, maar langdurige straffen met een sterk opvoedkundig element.
Ik drink ook een glaasje thee met je mee. Doe mij maar mint. Ben daar dol op. Onder het genot van een kopje thee is alles bespreekbaar. Het maakt de tong los.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:05 schreef Nielsch het volgende:
Hard optreden? Wat een onzin! Deze held is as we speak op zoek naar zijn waterkoker. Zijn vrouw rolt nu even langs de Appie voor een paar dozen rooibosthee. Alles komt goed, gaat u maar rustig slapen.
[ afbeelding ]
Stop ze maar een jaar of 4 in een afgesloten opleidingskamp, totdat ze hun middelbare school hebben afgemaakt. Paps en mams mogen één keer per week bezoeken.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aan wat voor straffen denk je dan eigenlijk als je het hebt over 12-jarigen?
Jaja, vooral even op de Nederlandse ouders wijzen. Want stel je voor dat we het probleem eens echt zouden aanpakken.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:49 schreef Wespensteek het volgende:
Net als sommige Nederlandse ouders dus.
Dan gaan ze onderling criminele kennis uitwisselen op zo een kamp gaat echt niet helpen.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Geen wapens, om 8 uur op de kamer en licht uit, niet rondhangen op straat, wangedrag wordt gestraft door privileges af te pakken.
Wil jij beweren dat alle Nederlandse ouders hun kinderen perfect opvoeden?quote:Op maandag 15 juli 2013 12:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jaja, vooral even op de Nederlandse ouders wijzen. Want stel je voor dat we het probleem eens echt zouden aanpakken.
En dan?quote:Op maandag 15 juli 2013 12:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Stop ze maar een jaar of 4 in een afgesloten opleidingskamp, totdat ze hun middelbare school hebben afgemaakt. Paps en mams mogen één keer per week bezoeken.
Geen wapens, om 8 uur op de kamer en licht uit, niet rondhangen op straat, wangedrag wordt gestraft door privileges af te pakken.
Dat is inderdaad de huidige stand van zaken. Het is kommer en kwel. We moeten ze de helpende hand aanreiken om zich te kunnen ontplooien in het mooie Nederland. Waar we nu vooral mee bezig zijn is die mensen de grond in te stampen en dat kan niet bepaald door de beugel. Heb vele malen geprobeerd om mensen het licht te laten zien, maar mensen zijn overtuigd van hun gelijk en probeer maar een gaatje te vinden in die overtuiging waar je even doorheen kan prikken. Dat maakt het allemaal verdomd lastig om de hele situatie te veranderen, want het begint bij die hardnekkige overtuigingen van zowel de medelanders als Nederland. Wat dat betreft zijn we allebei net twee huilende kinderen die van geen wijken weten.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geloof je werkelijk dat je met deze jongeren iets moet op het gebied van zorg? Volgens mij moeten we juist ophouden om het probleemgedrag van deze jongeren (en hun ouders) te label als iets dat "zorg" nodig heeft. Zorg (en hulp) verleen je aan mensen die problemen hebben waar ze niet uit komen. Bijvoorbeeld aan ouders die zélf aan de bel trekken omdat ze gedragsproblemen bij hun kind signaleren, om wat voor reden dan ook.
We hebben het hier juist over ouders die grotendeels onverschillig zijn - en erger - ouders die het wangedrag zelfs actief bevorderen. Ik zou zulke zaken echt graag uit de zorg-sfeer trekken en in de aso-sfeer willen plaatsen. Voor zover Jeugdzorg hier nog aan te pas komt, gaat het om het herplaatsen van kinderen van wie de ouders uit de ouderlijke macht zijn ontzet.
Nee, maar het probleem zit hem toch echt bij de Marokkaanse jongeren. Het is altijd zo vermoeiend als figuren als jij dan nog even met hun opgeheven vingertje langskomen als zijnde een soort Brilsmurf om te roepen: "ho ho heren, vergeten wij nu niet iets?"quote:Op maandag 15 juli 2013 12:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wil jij beweren dat alle Nederlandse ouders hun kinderen perfect opvoeden?
Dan zijn ze van de straat af, worden ze opgevoegd, volgen ze een opleiding en gaan ze hopelijk daarna eens aan het werk. Zo niet dan is het de gevangenis in.quote:
Mensen die in elkaar getrapt worden op straat. Coma zuipen enz. Hufter gedrag schijnt echt een trend te worden. Ook onder Nederlandse kinderen.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, maar het probleem zit hem toch echt bij de Marokkaanse jongeren. Het is altijd zo vermoeiend als figuren als jij dan nog even met hun opgeheven vingertje langskomen als zijnde een soort Brilsmurf om te roepen: "ho ho heren, vergeten wij nu niet iets?"
Ik heb het stuk gelezen en kwam niets opmerkelijks tegen. De opmerking dat sommige ouders een slechte invloed op hun kinderen hebben is zo'n open deur dat ik de hele ophef niet begrijp.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, maar het probleem zit hem toch echt bij de Marokkaanse jongeren. Het is altijd zo vermoeiend als figuren als jij dan nog even met hun opgeheven vingertje langskomen als zijnde een soort Brilsmurf om te roepen: "ho ho heren, vergeten wij nu niet iets?"
Daar voor is het al gewoon te laat. Met twee of drie generaties later.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan zijn ze van de straat af, worden ze opgevoegd, volgen ze een opleiding en gaan ze hopelijk daarna eens aan het werk. Zo niet dan is het de gevangenis in.
Comazuipen moeten ze lekker zelf weten lijkt me.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mensen die in elkaar getrapt worden op straat. Coma zuipen enz. Hufter gedrag schijnt echt een trend te worden. Ook onder Nederlandse kinderen.
ja, want blanken zijn niet crimineel en blanke ouders voeden hun kroost altijd zo geweldig opquote:Op maandag 15 juli 2013 11:04 schreef bijdehand het volgende:
Als ze zich nou gewoon aanpassen aan onze maatschappij, iig qua taal en opvoeding, dan lost dat zoveel op!
voel ik daar een theedrink sessie aankomenquote:Kuitenbrouwer wil hard optreden tegen wapenbezit. 'Hier past geen coulance', vindt ze. 'Geweld en wapenbezit moeten ook besproken worden in gezinnen, moskeeën en koffiehuizen.
Het is inderdaad compleet uit de hand gelopen en onze overheid komt behalve een debat over het Marokkanenprobleem nergens. We bieden die lui alles. Ze hebben vrije toegang tot sociale zekerheid, kunnen genieten van de lusten die het onderwijsstelsel ze biedt, gebruik maken van de goede gezondheidszorg in Nederland waar ze in Afrika nog drie puntjes aan kunnen zuigen en nog vallen ze onze ouderen en dochters lastig.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jaja, vooral even op de Nederlandse ouders wijzen. Want stel je voor dat we het probleem eens echt zouden aanpakken.
Prima zolang het de samenleving maar geen kosten en overlast oplevert.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Comazuipen moeten ze lekker zelf weten lijkt me.
kom kom het is een feit dat marokanen veel en veel vaker met justitie in aanraking komen dan allochtonen. probeer dat niet onder het tapijt te vegen, houdingen als dat hebben het probleem jaren in stand gehouden en het geld dat er in gestoken is mijn god zoveel geldquote:Op maandag 15 juli 2013 12:18 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, want blanken zijn niet crimineel en blanke ouders voeden hun kroost altijd zo geweldig op![]()
ontopic; de op klopt mijns insziens wel. echter; dat is niet alleen rasgerelateerd hoor. ik ken in mijn omgeving wel meer kindertjes van nu een jaartje of 4, zoiets, waarvan ik nu al weet dat het echt helemaal niks meer gaat worden en die zijn lelieblank. bij sommigen is jeugdzorg al betrokken. een en al moeilijk gedoe. eerlijk gezegd allemaal erg triest. die lui doen hun best, maar ze kunnen niet zoveel.
Alle politieke partijen hebben er met de pet naar gegooid. En gooien er nog met de pet naar.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:19 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is inderdaad compleet uit de hand gelopen en onze overheid komt behalve een debat over het Marokkanenprobleem nergens. We bieden die lui alles. Ze hebben vrije toegang tot sociale zekerheid, kunnen genieten van de lusten die het onderwijsstelsel ze biedt, gebruik maken van de goede gezondheidszorg in Nederland waar ze in Afrika nog drie puntjes aan kunnen zuigen en nog vallen ze onze ouderen en dochters lastig.
We hadden ze van het begin heel hard aan moeten pakken. Dat hebben we nagelaten. Vooral de Partij voor de Allochtonen was heel zwak in haar aanpak. Cohen die altijd een pakje theezakjes had klaarstaan, maar niet kwam met een plan van aanpak hoe we de hardnekkige problemen in het mooie Amsterdam de kop zouden moeten indrukken. Dit is maar een van de debacles van de afgelopen jaren. Wolfsen, heeft een heel ambtstermijn als burgemeester van Utrecht gediend, maar is nooit gekomen met maatregelen om het Marokkanenprobleem in Utrecht aan te pakken. Het land van onze voorouders is naar de verdoemenis geholpen. Een man is opgestaan uit de duisternis de laatste jaren en heeft al zijn helpende hand uitgestoken. We hoeven die alleen maar aan te nemen. Stem allen op Geert Wilders en strijdt voor een Beter Nederland!
Gast, rot toch op met je trieste jankverhaal. Deze ouders en hun kinderen krijgen in Nederland alle kansen en mogelijkheden die er maar te bedenken zijn. Ze vertikken het gewoon om er gebruik van te maken en spelen liever gangster op straat. Ik noem:quote:Op maandag 15 juli 2013 12:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de huidige stand van zaken. Het is kommer en kwel. We moeten ze de helpende hand aanreiken om zich te kunnen ontplooien in het mooie Nederland. Waar we nu vooral mee bezig zijn is die mensen de grond in te stampen en dat kan niet bepaald door de beugel. Heb vele malen geprobeerd om mensen het licht te laten zien, maar mensen zijn overtuigd van hun gelijk en probeer maar een gaatje te vinden in die overtuiging waar je even doorheen kan prikken. Dat maakt het allemaal verdomd lastig om de hele situatie te veranderen, want het begint bij die hardnekkige overtuigingen van zowel de medelanders als Nederland. Wat dat betreft zijn we allebei net twee huilende kinderen die van geen wijken weten.
Dan belanden bijna al die gasten dus in de gevangenis na 4 jaar internaat. Thx, but no thx.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan zijn ze van de straat af, worden ze opgevoegd, volgen ze een opleiding en gaan ze hopelijk daarna eens aan het werk. Zo niet dan is het de gevangenis in.
nou ja wilders heeft getracht het onder de aandacht van zijn collega`s te brengen, en wat was het resultaat hij werdt openlijk aan de schandpaal genageldquote:Op maandag 15 juli 2013 12:21 schreef Megumi het volgende:
Alle politieke partijen hebben er met de pet naar gegooid. En gooien er nog met de pet naar.
Inderdaad. Ze hebben hier een huis gekregen, iedere dag eten op tafel, mogelijkheden tot gratis goede opleidingen voor hun kinderen en werk. Nog is het niet genoeg blijkbaar? Wat valt er nog meer te geven. Alles is weg. Het probleem ligt bij de cultuur, de opvoeding, daarom zijn het ook vrijwel alleen de jongens die voor overlast zorgen en niet de meisjes, zowel hier als in eigen land. Dat gaat buiten Nederland om.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gast, rot toch op met je trieste jankverhaal. Deze ouders en hun kinderen krijgen in Nederland alle kansen en mogelijkheden die er maar te bedenken zijn. Ze vertikken het gewoon om er gebruik van te maken en spelen liever gangster op straat. Ik noem:
- Er is hier goed basisonderwijs dat iedereen zowat gratis kunnen volgen.
- Ben je als klein kindje de Nederlandse taal niet machtig omdat je ouders het vertikken om Nederlands te spreken, dan is er voorbereidend onderwijs voordat je naar de kleuterschool gaat.
- Kunnen je ouders de school niet betalen dan zijn er allerlei potjes om hen te hulp te schieten.
- Wonen? Zorg? Allemaal geregeld en nog eens huur- en zorgtoeslag ook!
- Je kan hier verdomme werkelijk elke sport uitoefenen die je wil; als je ouders dat niet kunnen betalen zijn er weer andere potjes waarvan men de contributie kan betalen.
- Na de basisschool is er goed vervolgonderwijs. Wederom kost dat bijna geen drol.
Ik word zo ontzettend moe van zeikerds die telkens maar weer 'het systeem' de schuld geven. Het systeem is prima. 99% van de mensen kan prima overweg met het systeem maar op een of andere manier spelen Marokkaanse jochies liever gangster op straat. En dan het systeem de schuld geven. Rot toch op man!
dat ik stel dat het niet alleen rasgerelateerd is, valt onder onder het tapijt schuiven? komop zeg.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:21 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kom kom het is een feit dat marokanen veel en veel vaker met justitie in aanraking komen dan allochtonen. probeer dat niet onder het tapijt te vegen, houdingen als dat hebben het probleem jaren in stand gehouden en het geld dat er in gestoken is mijn god zoveel geld
Well said.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:19 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is inderdaad compleet uit de hand gelopen en onze overheid komt behalve een debat over het Marokkanenprobleem nergens. We bieden die lui alles. Ze hebben vrije toegang tot sociale zekerheid, kunnen genieten van de lusten die het onderwijsstelsel ze biedt, gebruik maken van de goede gezondheidszorg in Nederland waar ze in Afrika nog drie puntjes aan kunnen zuigen en nog vallen ze onze ouderen en dochters lastig.
We hadden ze van het begin heel hard aan moeten pakken. Dat hebben we nagelaten. Vooral de Partij voor de Allochtonen was heel zwak in haar aanpak. Cohen die altijd een pakje theezakjes had klaarstaan, maar niet kwam met een plan van aanpak hoe we de hardnekkige problemen in het mooie Amsterdam de kop zouden moeten indrukken. Dit is maar een van de debacles van de afgelopen jaren. Wolfsen, heeft een heel ambtstermijn als burgemeester van Utrecht gediend, maar is nooit gekomen met maatregelen om het Marokkanenprobleem in Utrecht aan te pakken. Het land van onze voorouders is naar de verdoemenis geholpen. Een man is opgestaan uit de duisternis de laatste jaren en heeft al zijn helpende hand uitgestoken. We hoeven die alleen maar aan te nemen. Stem allen op Geert Wilders en strijdt voor een Beter Nederland!
Okee, we zitten toch meer op een lijn dan ik dacht. Mijn excuses voor mijn eerdere tirade dan.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:24 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze hebben hier een huis gekregen, iedere dag eten op tafel, mogelijkheden tot gratis goede opleidingen voor hun kinderen en werk. Nog is het niet genoeg blijkbaar? Wat valt er nog meer te geven. Alles is weg. Het probleem ligt bij de cultuur, de opvoeding, daarom zijn het ook vrijwel alleen de jongens die voor overlast zorgen en niet de meisjes, zowel hier als in eigen land. Dat gaat buiten Nederland om.
Het enige wat ze hier juist verkeerd hebben gedaan is te tolerant zijn, dat gedrag had meteen de kop ingeslagen moeten worden. Maarja, het waren knuffeltijden. Dat hele gastarbeider-idee is compleet uit de hand gelopen en had nooit zo ver mogen komen. We zijn te gemakzuchtig geworden, dit is de prijs ervan. Eigen schuld ook.
Het systeem voldoet derhalve ook niet. En het systeem is ook niet instaat om iets te bedenken om het op te lossen. Dit omdat het systeem er juist belang bij heeft dat er niks veranderd. Zodat de bestaande machtsverhoudingen blijven bestaan. Denk dan met name aan het CDA, VVD en de PVDA.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:22 schreef Nielsch het volgende:
Ik word zo ontzettend moe van zeikerds die telkens maar weer 'het systeem' de schuld geven. Het systeem is prima. 99% van de mensen kan prima overweg met het systeem maar op een of andere manier spelen Marokkaanse jochies liever gangster op straat. En dan het systeem de schuld geven. Rot toch op man!
wil je hiermee zeggen dat mijn post leugens bevatten ? gewoon ja of nee aubquote:Op maandag 15 juli 2013 12:25 schreef simmu het volgende:
[..]
dat ik stel dat het niet alleen rasgerelateerd is, valt onder onder het tapijt schuiven? komop zeg.
nou., doei maar jongens. veel plezier in je racismetopic. waar rede niet welkom is en jullie fijn verbaal schelden op marokanen. blablabla, snoeihard straffen, zeik, emmer en klaag.
en geen idee over oorzaak en hoe het daadwerkelijk helpend aan te pakken. schelden is veel leuker tenslottewant blabla marokaan.
2008 belde; ze willen hun achterhaalde verhaaltjes terug. Cohen speelt geen rol van betekenis meer; we leven nu, in 2013.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:05 schreef Nielsch het volgende:
Hard optreden? Wat een onzin! Deze held is as we speak op zoek naar zijn waterkoker. Zijn vrouw rolt nu even langs de Appie voor een paar dozen rooibosthee. Alles komt goed, gaat u maar rustig slapen.
[ afbeelding ]
Geen probleem, kerel. Ik ben van alle markten thuis.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Okee, we zitten toch meer op een lijn dan ik dacht. Mijn excuses voor mijn eerdere tirade dan.
Het is dat ik weet wie het zegtquote:Op maandag 15 juli 2013 12:19 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik krijg zo langzamerhand inderdaad de indruk dat het Elfletterig ook helemaal niet te doen is om dit keer wèl adequate 'oplossingen' te bespreken.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:35 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Wat is hier nou nieuws aan? Dit was toch al bekend.
Tja, je moet ergens beginnen. Het zijn tenslotte nog jonge kinderen die normaal gesproken nog wel te corrigeren moeten zijn. Meteen uit huis plaatsen (in een gastgezin of instelling) e/o uit de ouderlijke macht ontzetten komt mij over alsof je een stap (gepaste zorg) overslaat.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geloof je werkelijk dat je met deze jongeren iets moet op het gebied van zorg? Volgens mij moeten we juist ophouden om het probleemgedrag van deze jongeren (en hun ouders) te label als iets dat "zorg" nodig heeft. Zorg (en hulp) verleen je aan mensen die problemen hebben waar ze niet uit komen. Bijvoorbeeld aan ouders die zélf aan de bel trekken omdat ze gedragsproblemen bij hun kind signaleren, om wat voor reden dan ook.
We hebben het hier juist over ouders die grotendeels onverschillig zijn - en erger - ouders die het wangedrag zelfs actief bevorderen. Ik zou zulke zaken echt graag uit de zorg-sfeer trekken en in de aso-sfeer willen plaatsen. Voor zover Jeugdzorg hier nog aan te pas komt, gaat het om het herplaatsen van kinderen van wie de ouders uit de ouderlijke macht zijn ontzet.
Zijn geest waart nog volop rond in gemeenteraden waar de PvdA en GroenLinks groot zijn.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
2008 belde; ze willen hun achterhaalde verhaaltjes terug. Cohen speelt geen rol van betekenis meer; we leven nu, in 2013.
Nope. Dat is een achterhaald fabeltje. Maar toch kudo's voor je originaliteit!quote:Op maandag 15 juli 2013 12:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zijn geest waart nog volop rond in gemeenteraden waar de PvdA en GroenLinks groot zijn.
Daar er niets gebeurd, lijkt het me niet echt achterhaald. Vorig jaar nog dit:quote:Op maandag 15 juli 2013 12:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nope. Dat is een achterhaald fabeltje. Maar toch kudo's voor je originaliteit!
Wat ik niet zo goed begrijp is dat de PVDA hier altijd de schuld van krijgt. Terwijl het CDA en de VDD ook regelmatig aan de macht waren en er ook geen reet aan gedaan hebben.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar er niets gebeurd, lijkt het me niet echt achterhaald.
De Dagelijkse Standaard trekt dat verhaal uit z'n verband. Hier staat een iets genuanceerdere versie. In feite zegt de PvdA dat de nadruk minder op repressie moet komen te liggen omdat dat op de lange termijn niet werkt om criminaliteit te voorkomen. Maar goed, het is natuurlijk maar net wat je wilt lezen.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar er niets gebeurd, lijkt het me niet echt achterhaald. Vorig jaar nog dit:
http://www.dagelijksestan(...)n-met-daderknuffelen
vooral een import stop op islamitsche landen maar ookal ondersteunen de feiten mijn mening en visie dit zal ongetwijfeld door een paar wereldvreemde thee drinkende PVDAers als rasicme worden bestempeldquote:Op maandag 15 juli 2013 12:49 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon geen mocro's meer importeren en de rest hier streng aanpakken
Sorry, maar het vetgedrukte vind ik totaal absurd. Je hebt het hier over mensen die zich willens en wetens niet aanpassen en die willens en wetens hun kinderen slecht opvoeden. Soms gaat dat zelfs nog gepaard met het bijbrengen van de nodige haat richting de westerse samenleving. En als dat thuis al niet gebeurt, dan voorzien andere instituten daar wel in (kijk maar naar Ibn Ghaldoun in Rotterdam).quote:Op maandag 15 juli 2013 12:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de huidige stand van zaken. Het is kommer en kwel. We moeten ze de helpende hand aanreiken om zich te kunnen ontplooien in het mooie Nederland. Waar we nu vooral mee bezig zijn is die mensen de grond in te stampen en dat kan niet bepaald door de beugel. Heb vele malen geprobeerd om mensen het licht te laten zien, maar mensen zijn overtuigd van hun gelijk en probeer maar een gaatje te vinden in die overtuiging waar je even doorheen kan prikken. Dat maakt het allemaal verdomd lastig om de hele situatie te veranderen, want het begint bij die hardnekkige overtuigingen van zowel de medelanders als Nederland. Wat dat betreft zijn we allebei net twee huilende kinderen die van geen wijken weten.
quote:Op maandag 15 juli 2013 10:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
Marokkaanse ouders hebben soms slechte invloed op kinderen?
Volgens mij moet het zijn: Marokkaanse ouders hebben soms GEEN negatieve invloed op kinderen
Het is me te doen om - schrik niet, hou je even vast, ga anders even zitten... - discussie. Misschien heb je er iets van gemerkt toen je een paar jaar geleden je account registreerde, maar dit is een forum. Een forum is een plek waar je discussie voert. Zo'n discussie zou bijvoorbeeld ook over oplossingen kunnen gaan. En ik heb aangegeven in welke richting ik denk, wat dat betreft.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik krijg zo langzamerhand inderdaad de indruk dat het Elfletterig ook helemaal niet te doen is om dit keer wèl adequate 'oplossingen' te bespreken.
http://www.amsterdam.nl/g(...)00/top600-0/artikel/quote:Op maandag 15 juli 2013 11:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb het nodige gelezen over die aanpak en repressie speelt een sleutelrol; onder meer het hinderlijk volgen. De jongeren worden voortdurend op de huid gezeten. Verder wordt geprobeerd om ze op het rechte pad te krijgen. Maar we hebben het dan over een groep die allang (ernstig) crimineel is, terwijl het bericht uit de OP veel meer gaat over jonge crimineeltjes en de opvoeding die ze thuis krijgen (of beter gezegd: het gebrek daaraan).
Juist in die beginfase zul je harder moeten corrigeren als ouders dat vertikken of zelfs actief tegenwerken.
Volgens mij zijn diverse gemeenteraden op dit terrein nog linkser en naïever dan Cohen ooit geweest is. Cohen handelde vooral vanuit de optiek van "de boel bij elkaar houden", meer vanuit het oogpunt van de openbare orde. Voor maakbaarheidsdenken en doorgeslagen naïviteit moet je bij PvdA, GroenLinks en D66 zijn, op lokaal niveau. Op landelijk niveau ligt het net weer wat anders. De PvdA is inmiddels stukken realistischer.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zijn geest waart nog volop rond in gemeenteraden waar de PvdA en GroenLinks groot zijn.
Dan hebben we er in ieder geval geen last van, we kunnen ze ook allemaal een kogel door de kop jagen, dat is misschien wat praktischer.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan belanden bijna al die gasten dus in de gevangenis na 4 jaar internaat. Thx, but no thx.
Oh God ja.. revolutionair plan.. hmm.. Hoe heette dat in Nederland ook al weer.. even kijken.. oh ja: http://www.bureaujeugdzorg.info/Informatie/quote:Op maandag 15 juli 2013 13:38 schreef Terminator2000bc het volgende:
Wat oplossingen betreft, een beproefd methode is het weghalen van kinderen bij hun slechte ouders en door sociale begunstigde families laten opvoeden.
Hoewel nogal controversieel, in Australië zijn er proeven mee gedaan met goede resultaten tot gevolg. Aboriginal kinderen die door blanke gezinnen waren opgevoed verwierven uiteindelijk meer sociaal aanzien.
Een ander kant-en-klaar voorbeeld is Obama.
Ik breng er tegenin dat er aan zorg nooit gebrek is geweest. Jarenlang was het pappen en nathouden; zorg was volop beschikbaar. Het vernieuwende zit 'm in de brede, multidisciplinaire aandacht voor repressie (verwoord als "lik op stuk") en het voorkomen dat broertjes en zusjes doorstromen.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
http://www.amsterdam.nl/g(...)00/top600-0/artikel/
De top 600 aanpak bestaat uit drie pijlers en niet alleen uit wat jij repressie noemt. Het is juist de combinatie van verschillende methodes waarmee er winst te boeken valt. Het succes van de aanpak weerlegt dus de stelling dat alleen repressie helpt.
Er valt zelfs gemakkelijk te beargumenteren dat bij de doelgroep die jij noemt (de twee stadia voor crimineel jongeren) veel vormen van 'repressie' zelfs een averechts effect heeft. Jongeren die op vroege leeftijd te maken krijgen jeugddetentie glijden sneller af en 'opvoedboetes' die aan ouders opgelegd worden verergeren in eerste instantie de armoedesituatie in het huishouden en hebben ook geen merkbaar effect op het gedrag van de kinderen. De afstand tussen kind - ouder wordt daardoor eerder groter.
Dat je de ouders en de huishoudens waar die gasten uit vandaan komen als tokkies, aso's of whatever bestempeld is prima. Dat zijn ze ook. In zoverre zit er weinig verschil in de Marokkaans, Turkse, Nederlandse en Surinaams gezinnen uit die sociale laag. Ze vertonen allemaal dezelfde soort gedragingen.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik breng er tegenin dat er aan zorg nooit gebrek is geweest. Jarenlang was het pappen en nathouden; zorg was volop beschikbaar. Het vernieuwende zit 'm in de brede, multidisciplinaire aandacht voor repressie (verwoord als "lik op stuk") en het voorkomen dat broertjes en zusjes doorstromen.
De combinatie is prima; niks op tegen. Niettemin zal er strenger gestraft moeten worden. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Verder moeten we eens ophouden om dergelijk crimineel gedrag te linken aan de "armoedesituatie" in huishoudens. Niemand in Nederland is zo arm dat criminaliteit gerechtvaardigd is. Het gaat hier om ouders die in sommige gevallen ZELF actief onderdeel van het wangedrag zijn; dat zul je gewoon hard moeten aanpakken. Als een bijstandsmoeder 30 kilometer te hard langs een flitspaal rijdt in haar aftandse auto, zal ze de bekeuring ook moeten betalen.
Wat jij doet, is de gezinnen in de slachtofferhoek drukken. Daar moeten we echt dringend mee ophouden. Daar waar crimineel gedrag door ouders niet wordt gecorrigeerd of zelfs wordt aangemoedigd, past alleen het woord aso.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |