Geen probleem, kerel. Ik ben van alle markten thuis.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Okee, we zitten toch meer op een lijn dan ik dacht. Mijn excuses voor mijn eerdere tirade dan.
Het is dat ik weet wie het zegtquote:Op maandag 15 juli 2013 12:19 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is inderdaad compleet uit de hand gelopen en onze overheid komt behalve een debat over het Marokkanenprobleem nergens. We bieden die lui alles. Ze hebben vrije toegang tot sociale zekerheid, kunnen genieten van de lusten die het onderwijsstelsel ze biedt, gebruik maken van de goede gezondheidszorg in Nederland waar ze in Afrika nog drie puntjes aan kunnen zuigen en nog vallen ze onze ouderen en dochters lastig.
We hadden ze van het begin heel hard aan moeten pakken. Dat hebben we nagelaten. Vooral de Partij voor de Allochtonen was heel zwak in haar aanpak. Cohen die altijd een pakje theezakjes had klaarstaan, maar niet kwam met een plan van aanpak hoe we de hardnekkige problemen in het mooie Amsterdam de kop zouden moeten indrukken. Dit is maar een van de debacles van de afgelopen jaren. Wolfsen, heeft een heel ambtstermijn als burgemeester van Utrecht gediend, maar is nooit gekomen met maatregelen om het Marokkanenprobleem in Utrecht aan te pakken. Het land van onze voorouders is naar de verdoemenis geholpen. Een man is opgestaan uit de duisternis de laatste jaren en heeft al zijn helpende hand uitgestoken. We hoeven die alleen maar aan te nemen. Stem allen op Geert Wilders en strijdt voor een Beter Nederland!
Ik krijg zo langzamerhand inderdaad de indruk dat het Elfletterig ook helemaal niet te doen is om dit keer wèl adequate 'oplossingen' te bespreken.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:35 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Wat is hier nou nieuws aan? Dit was toch al bekend.
Tja, je moet ergens beginnen. Het zijn tenslotte nog jonge kinderen die normaal gesproken nog wel te corrigeren moeten zijn. Meteen uit huis plaatsen (in een gastgezin of instelling) e/o uit de ouderlijke macht ontzetten komt mij over alsof je een stap (gepaste zorg) overslaat.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geloof je werkelijk dat je met deze jongeren iets moet op het gebied van zorg? Volgens mij moeten we juist ophouden om het probleemgedrag van deze jongeren (en hun ouders) te label als iets dat "zorg" nodig heeft. Zorg (en hulp) verleen je aan mensen die problemen hebben waar ze niet uit komen. Bijvoorbeeld aan ouders die zélf aan de bel trekken omdat ze gedragsproblemen bij hun kind signaleren, om wat voor reden dan ook.
We hebben het hier juist over ouders die grotendeels onverschillig zijn - en erger - ouders die het wangedrag zelfs actief bevorderen. Ik zou zulke zaken echt graag uit de zorg-sfeer trekken en in de aso-sfeer willen plaatsen. Voor zover Jeugdzorg hier nog aan te pas komt, gaat het om het herplaatsen van kinderen van wie de ouders uit de ouderlijke macht zijn ontzet.
Zijn geest waart nog volop rond in gemeenteraden waar de PvdA en GroenLinks groot zijn.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
2008 belde; ze willen hun achterhaalde verhaaltjes terug. Cohen speelt geen rol van betekenis meer; we leven nu, in 2013.
Nope. Dat is een achterhaald fabeltje. Maar toch kudo's voor je originaliteit!quote:Op maandag 15 juli 2013 12:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zijn geest waart nog volop rond in gemeenteraden waar de PvdA en GroenLinks groot zijn.
Daar er niets gebeurd, lijkt het me niet echt achterhaald. Vorig jaar nog dit:quote:Op maandag 15 juli 2013 12:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nope. Dat is een achterhaald fabeltje. Maar toch kudo's voor je originaliteit!
Wat ik niet zo goed begrijp is dat de PVDA hier altijd de schuld van krijgt. Terwijl het CDA en de VDD ook regelmatig aan de macht waren en er ook geen reet aan gedaan hebben.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar er niets gebeurd, lijkt het me niet echt achterhaald.
De Dagelijkse Standaard trekt dat verhaal uit z'n verband. Hier staat een iets genuanceerdere versie. In feite zegt de PvdA dat de nadruk minder op repressie moet komen te liggen omdat dat op de lange termijn niet werkt om criminaliteit te voorkomen. Maar goed, het is natuurlijk maar net wat je wilt lezen.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar er niets gebeurd, lijkt het me niet echt achterhaald. Vorig jaar nog dit:
http://www.dagelijksestan(...)n-met-daderknuffelen
vooral een import stop op islamitsche landen maar ookal ondersteunen de feiten mijn mening en visie dit zal ongetwijfeld door een paar wereldvreemde thee drinkende PVDAers als rasicme worden bestempeldquote:Op maandag 15 juli 2013 12:49 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon geen mocro's meer importeren en de rest hier streng aanpakken
Sorry, maar het vetgedrukte vind ik totaal absurd. Je hebt het hier over mensen die zich willens en wetens niet aanpassen en die willens en wetens hun kinderen slecht opvoeden. Soms gaat dat zelfs nog gepaard met het bijbrengen van de nodige haat richting de westerse samenleving. En als dat thuis al niet gebeurt, dan voorzien andere instituten daar wel in (kijk maar naar Ibn Ghaldoun in Rotterdam).quote:Op maandag 15 juli 2013 12:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de huidige stand van zaken. Het is kommer en kwel. We moeten ze de helpende hand aanreiken om zich te kunnen ontplooien in het mooie Nederland. Waar we nu vooral mee bezig zijn is die mensen de grond in te stampen en dat kan niet bepaald door de beugel. Heb vele malen geprobeerd om mensen het licht te laten zien, maar mensen zijn overtuigd van hun gelijk en probeer maar een gaatje te vinden in die overtuiging waar je even doorheen kan prikken. Dat maakt het allemaal verdomd lastig om de hele situatie te veranderen, want het begint bij die hardnekkige overtuigingen van zowel de medelanders als Nederland. Wat dat betreft zijn we allebei net twee huilende kinderen die van geen wijken weten.
quote:Op maandag 15 juli 2013 10:37 schreef admiraal_anaal het volgende:
Marokkaanse ouders hebben soms slechte invloed op kinderen?
Volgens mij moet het zijn: Marokkaanse ouders hebben soms GEEN negatieve invloed op kinderen
Het is me te doen om - schrik niet, hou je even vast, ga anders even zitten... - discussie. Misschien heb je er iets van gemerkt toen je een paar jaar geleden je account registreerde, maar dit is een forum. Een forum is een plek waar je discussie voert. Zo'n discussie zou bijvoorbeeld ook over oplossingen kunnen gaan. En ik heb aangegeven in welke richting ik denk, wat dat betreft.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik krijg zo langzamerhand inderdaad de indruk dat het Elfletterig ook helemaal niet te doen is om dit keer wèl adequate 'oplossingen' te bespreken.
http://www.amsterdam.nl/g(...)00/top600-0/artikel/quote:Op maandag 15 juli 2013 11:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb het nodige gelezen over die aanpak en repressie speelt een sleutelrol; onder meer het hinderlijk volgen. De jongeren worden voortdurend op de huid gezeten. Verder wordt geprobeerd om ze op het rechte pad te krijgen. Maar we hebben het dan over een groep die allang (ernstig) crimineel is, terwijl het bericht uit de OP veel meer gaat over jonge crimineeltjes en de opvoeding die ze thuis krijgen (of beter gezegd: het gebrek daaraan).
Juist in die beginfase zul je harder moeten corrigeren als ouders dat vertikken of zelfs actief tegenwerken.
Volgens mij zijn diverse gemeenteraden op dit terrein nog linkser en naïever dan Cohen ooit geweest is. Cohen handelde vooral vanuit de optiek van "de boel bij elkaar houden", meer vanuit het oogpunt van de openbare orde. Voor maakbaarheidsdenken en doorgeslagen naïviteit moet je bij PvdA, GroenLinks en D66 zijn, op lokaal niveau. Op landelijk niveau ligt het net weer wat anders. De PvdA is inmiddels stukken realistischer.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zijn geest waart nog volop rond in gemeenteraden waar de PvdA en GroenLinks groot zijn.
Dan hebben we er in ieder geval geen last van, we kunnen ze ook allemaal een kogel door de kop jagen, dat is misschien wat praktischer.quote:Op maandag 15 juli 2013 12:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan belanden bijna al die gasten dus in de gevangenis na 4 jaar internaat. Thx, but no thx.
Oh God ja.. revolutionair plan.. hmm.. Hoe heette dat in Nederland ook al weer.. even kijken.. oh ja: http://www.bureaujeugdzorg.info/Informatie/quote:Op maandag 15 juli 2013 13:38 schreef Terminator2000bc het volgende:
Wat oplossingen betreft, een beproefd methode is het weghalen van kinderen bij hun slechte ouders en door sociale begunstigde families laten opvoeden.
Hoewel nogal controversieel, in Australië zijn er proeven mee gedaan met goede resultaten tot gevolg. Aboriginal kinderen die door blanke gezinnen waren opgevoed verwierven uiteindelijk meer sociaal aanzien.
Een ander kant-en-klaar voorbeeld is Obama.
Ik breng er tegenin dat er aan zorg nooit gebrek is geweest. Jarenlang was het pappen en nathouden; zorg was volop beschikbaar. Het vernieuwende zit 'm in de brede, multidisciplinaire aandacht voor repressie (verwoord als "lik op stuk") en het voorkomen dat broertjes en zusjes doorstromen.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
http://www.amsterdam.nl/g(...)00/top600-0/artikel/
De top 600 aanpak bestaat uit drie pijlers en niet alleen uit wat jij repressie noemt. Het is juist de combinatie van verschillende methodes waarmee er winst te boeken valt. Het succes van de aanpak weerlegt dus de stelling dat alleen repressie helpt.
Er valt zelfs gemakkelijk te beargumenteren dat bij de doelgroep die jij noemt (de twee stadia voor crimineel jongeren) veel vormen van 'repressie' zelfs een averechts effect heeft. Jongeren die op vroege leeftijd te maken krijgen jeugddetentie glijden sneller af en 'opvoedboetes' die aan ouders opgelegd worden verergeren in eerste instantie de armoedesituatie in het huishouden en hebben ook geen merkbaar effect op het gedrag van de kinderen. De afstand tussen kind - ouder wordt daardoor eerder groter.
Dat je de ouders en de huishoudens waar die gasten uit vandaan komen als tokkies, aso's of whatever bestempeld is prima. Dat zijn ze ook. In zoverre zit er weinig verschil in de Marokkaans, Turkse, Nederlandse en Surinaams gezinnen uit die sociale laag. Ze vertonen allemaal dezelfde soort gedragingen.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik breng er tegenin dat er aan zorg nooit gebrek is geweest. Jarenlang was het pappen en nathouden; zorg was volop beschikbaar. Het vernieuwende zit 'm in de brede, multidisciplinaire aandacht voor repressie (verwoord als "lik op stuk") en het voorkomen dat broertjes en zusjes doorstromen.
De combinatie is prima; niks op tegen. Niettemin zal er strenger gestraft moeten worden. Het één hoeft het ander niet uit te sluiten. Verder moeten we eens ophouden om dergelijk crimineel gedrag te linken aan de "armoedesituatie" in huishoudens. Niemand in Nederland is zo arm dat criminaliteit gerechtvaardigd is. Het gaat hier om ouders die in sommige gevallen ZELF actief onderdeel van het wangedrag zijn; dat zul je gewoon hard moeten aanpakken. Als een bijstandsmoeder 30 kilometer te hard langs een flitspaal rijdt in haar aftandse auto, zal ze de bekeuring ook moeten betalen.
Wat jij doet, is de gezinnen in de slachtofferhoek drukken. Daar moeten we echt dringend mee ophouden. Daar waar crimineel gedrag door ouders niet wordt gecorrigeerd of zelfs wordt aangemoedigd, past alleen het woord aso.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |