abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juli 2013 @ 12:14:21 #51
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128966283
quote:
15s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geloof je werkelijk dat je met deze jongeren iets moet op het gebied van zorg? Volgens mij moeten we juist ophouden om het probleemgedrag van deze jongeren (en hun ouders) te label als iets dat "zorg" nodig heeft. Zorg (en hulp) verleen je aan mensen die problemen hebben waar ze niet uit komen. Bijvoorbeeld aan ouders die zélf aan de bel trekken omdat ze gedragsproblemen bij hun kind signaleren, om wat voor reden dan ook.

We hebben het hier juist over ouders die grotendeels onverschillig zijn - en erger - ouders die het wangedrag zelfs actief bevorderen. Ik zou zulke zaken echt graag uit de zorg-sfeer trekken en in de aso-sfeer willen plaatsen. Voor zover Jeugdzorg hier nog aan te pas komt, gaat het om het herplaatsen van kinderen van wie de ouders uit de ouderlijke macht zijn ontzet.
Dat is inderdaad de huidige stand van zaken. Het is kommer en kwel. We moeten ze de helpende hand aanreiken om zich te kunnen ontplooien in het mooie Nederland. Waar we nu vooral mee bezig zijn is die mensen de grond in te stampen en dat kan niet bepaald door de beugel. Heb vele malen geprobeerd om mensen het licht te laten zien, maar mensen zijn overtuigd van hun gelijk en probeer maar een gaatje te vinden in die overtuiging waar je even doorheen kan prikken. Dat maakt het allemaal verdomd lastig om de hele situatie te veranderen, want het begint bij die hardnekkige overtuigingen van zowel de medelanders als Nederland. Wat dat betreft zijn we allebei net twee huilende kinderen die van geen wijken weten.
pi_128966308
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wil jij beweren dat alle Nederlandse ouders hun kinderen perfect opvoeden?
Nee, maar het probleem zit hem toch echt bij de Marokkaanse jongeren. Het is altijd zo vermoeiend als figuren als jij dan nog even met hun opgeheven vingertje langskomen als zijnde een soort Brilsmurf om te roepen: "ho ho heren, vergeten wij nu niet iets?"
PWBF
  maandag 15 juli 2013 @ 12:16:10 #53
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_128966325
Hunnie doen het ook!

Oh, dan is goed :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_128966330
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dan?
Dan zijn ze van de straat af, worden ze opgevoegd, volgen ze een opleiding en gaan ze hopelijk daarna eens aan het werk. Zo niet dan is het de gevangenis in.
PWBF
  maandag 15 juli 2013 @ 12:16:32 #55
110088 Antal
Kuifje _O_
pi_128966333
"soms" ?
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
  maandag 15 juli 2013 @ 12:17:02 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_128966347
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, maar het probleem zit hem toch echt bij de Marokkaanse jongeren. Het is altijd zo vermoeiend als figuren als jij dan nog even met hun opgeheven vingertje langskomen als zijnde een soort Brilsmurf om te roepen: "ho ho heren, vergeten wij nu niet iets?"
Mensen die in elkaar getrapt worden op straat. Coma zuipen enz. Hufter gedrag schijnt echt een trend te worden. Ook onder Nederlandse kinderen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_128966365
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik heb het stuk gelezen en kwam niets opmerkelijks tegen. De opmerking dat sommige ouders een slechte invloed op hun kinderen hebben is zo'n open deur dat ik de hele ophef niet begrijp.
  maandag 15 juli 2013 @ 12:18:06 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_128966373
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan zijn ze van de straat af, worden ze opgevoegd, volgen ze een opleiding en gaan ze hopelijk daarna eens aan het werk. Zo niet dan is het de gevangenis in.
Daar voor is het al gewoon te laat. Met twee of drie generaties later.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 15 juli 2013 @ 12:18:23 #59
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_128966382
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Mensen die in elkaar getrapt worden op straat. Coma zuipen enz. Hufter gedrag schijnt echt een trend te worden. Ook onder Nederlandse kinderen.
Comazuipen moeten ze lekker zelf weten lijkt me.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_128966391
quote:
6s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:04 schreef bijdehand het volgende:
Als ze zich nou gewoon aanpassen aan onze maatschappij, iig qua taal en opvoeding, dan lost dat zoveel op!
ja, want blanken zijn niet crimineel en blanke ouders voeden hun kroost altijd zo geweldig op :*

ontopic; de op klopt mijns insziens wel. echter; dat is niet alleen rasgerelateerd hoor. ik ken in mijn omgeving wel meer kindertjes van nu een jaartje of 4, zoiets, waarvan ik nu al weet dat het echt helemaal niks meer gaat worden en die zijn lelieblank. bij sommigen is jeugdzorg al betrokken. een en al moeilijk gedoe. eerlijk gezegd allemaal erg triest. die lui doen hun best, maar ze kunnen niet zoveel.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_128966405
uit het artikel in de OP
quote:
Kuitenbrouwer wil hard optreden tegen wapenbezit. 'Hier past geen coulance', vindt ze. 'Geweld en wapenbezit moeten ook besproken worden in gezinnen, moskeeën en koffiehuizen.
voel ik daar een theedrink sessie aankomen :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 15 juli 2013 @ 12:19:30 #62
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128966407
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jaja, vooral even op de Nederlandse ouders wijzen. Want stel je voor dat we het probleem eens echt zouden aanpakken.
Het is inderdaad compleet uit de hand gelopen en onze overheid komt behalve een debat over het Marokkanenprobleem nergens. We bieden die lui alles. Ze hebben vrije toegang tot sociale zekerheid, kunnen genieten van de lusten die het onderwijsstelsel ze biedt, gebruik maken van de goede gezondheidszorg in Nederland waar ze in Afrika nog drie puntjes aan kunnen zuigen en nog vallen ze onze ouderen en dochters lastig.

We hadden ze van het begin heel hard aan moeten pakken. Dat hebben we nagelaten. Vooral de Partij voor de Allochtonen was heel zwak in haar aanpak. Cohen die altijd een pakje theezakjes had klaarstaan, maar niet kwam met een plan van aanpak hoe we de hardnekkige problemen in het mooie Amsterdam de kop zouden moeten indrukken. Dit is maar een van de debacles van de afgelopen jaren. Wolfsen, heeft een heel ambtstermijn als burgemeester van Utrecht gediend, maar is nooit gekomen met maatregelen om het Marokkanenprobleem in Utrecht aan te pakken. Het land van onze voorouders is naar de verdoemenis geholpen. Een man is opgestaan uit de duisternis de laatste jaren en heeft al zijn helpende hand uitgestoken. We hoeven die alleen maar aan te nemen. Stem allen op Geert Wilders en strijdt voor een Beter Nederland!
  maandag 15 juli 2013 @ 12:20:01 #63
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_128966427
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Comazuipen moeten ze lekker zelf weten lijkt me.
Prima zolang het de samenleving maar geen kosten en overlast oplevert.
pi_128966463
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:18 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, want blanken zijn niet crimineel en blanke ouders voeden hun kroost altijd zo geweldig op :*

ontopic; de op klopt mijns insziens wel. echter; dat is niet alleen rasgerelateerd hoor. ik ken in mijn omgeving wel meer kindertjes van nu een jaartje of 4, zoiets, waarvan ik nu al weet dat het echt helemaal niks meer gaat worden en die zijn lelieblank. bij sommigen is jeugdzorg al betrokken. een en al moeilijk gedoe. eerlijk gezegd allemaal erg triest. die lui doen hun best, maar ze kunnen niet zoveel.
kom kom het is een feit dat marokanen veel en veel vaker met justitie in aanraking komen dan allochtonen. probeer dat niet onder het tapijt te vegen, houdingen als dat hebben het probleem jaren in stand gehouden en het geld dat er in gestoken is mijn god zoveel geld ;(
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  maandag 15 juli 2013 @ 12:21:57 #65
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_128966484
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:19 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het is inderdaad compleet uit de hand gelopen en onze overheid komt behalve een debat over het Marokkanenprobleem nergens. We bieden die lui alles. Ze hebben vrije toegang tot sociale zekerheid, kunnen genieten van de lusten die het onderwijsstelsel ze biedt, gebruik maken van de goede gezondheidszorg in Nederland waar ze in Afrika nog drie puntjes aan kunnen zuigen en nog vallen ze onze ouderen en dochters lastig.

We hadden ze van het begin heel hard aan moeten pakken. Dat hebben we nagelaten. Vooral de Partij voor de Allochtonen was heel zwak in haar aanpak. Cohen die altijd een pakje theezakjes had klaarstaan, maar niet kwam met een plan van aanpak hoe we de hardnekkige problemen in het mooie Amsterdam de kop zouden moeten indrukken. Dit is maar een van de debacles van de afgelopen jaren. Wolfsen, heeft een heel ambtstermijn als burgemeester van Utrecht gediend, maar is nooit gekomen met maatregelen om het Marokkanenprobleem in Utrecht aan te pakken. Het land van onze voorouders is naar de verdoemenis geholpen. Een man is opgestaan uit de duisternis de laatste jaren en heeft al zijn helpende hand uitgestoken. We hoeven die alleen maar aan te nemen. Stem allen op Geert Wilders en strijdt voor een Beter Nederland!
Alle politieke partijen hebben er met de pet naar gegooid. En gooien er nog met de pet naar.
pi_128966496
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:14 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de huidige stand van zaken. Het is kommer en kwel. We moeten ze de helpende hand aanreiken om zich te kunnen ontplooien in het mooie Nederland. Waar we nu vooral mee bezig zijn is die mensen de grond in te stampen en dat kan niet bepaald door de beugel. Heb vele malen geprobeerd om mensen het licht te laten zien, maar mensen zijn overtuigd van hun gelijk en probeer maar een gaatje te vinden in die overtuiging waar je even doorheen kan prikken. Dat maakt het allemaal verdomd lastig om de hele situatie te veranderen, want het begint bij die hardnekkige overtuigingen van zowel de medelanders als Nederland. Wat dat betreft zijn we allebei net twee huilende kinderen die van geen wijken weten.
Gast, rot toch op met je trieste jankverhaal. Deze ouders en hun kinderen krijgen in Nederland alle kansen en mogelijkheden die er maar te bedenken zijn. Ze vertikken het gewoon om er gebruik van te maken en spelen liever gangster op straat. Ik noem:

- Er is hier goed basisonderwijs dat iedereen zowat gratis kunnen volgen.

- Ben je als klein kindje de Nederlandse taal niet machtig omdat je ouders het vertikken om Nederlands te spreken, dan is er voorbereidend onderwijs voordat je naar de kleuterschool gaat.

- Kunnen je ouders de school niet betalen dan zijn er allerlei potjes om hen te hulp te schieten.

- Wonen? Zorg? Allemaal geregeld en nog eens huur- en zorgtoeslag ook!

- Je kan hier verdomme werkelijk elke sport uitoefenen die je wil; als je ouders dat niet kunnen betalen zijn er weer andere potjes waarvan men de contributie kan betalen.

- Na de basisschool is er goed vervolgonderwijs. Wederom kost dat bijna geen drol.

Ik word zo ontzettend moe van zeikerds die telkens maar weer 'het systeem' de schuld geven. Het systeem is prima. 99% van de mensen kan prima overweg met het systeem maar op een of andere manier spelen Marokkaanse jochies liever gangster op straat. En dan het systeem de schuld geven. Rot toch op man! Die helpende hand waar jij het over hebt is er allang.
PWBF
pi_128966516
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan belanden bijna al die gasten dus in de gevangenis na 4 jaar internaat. Thx, but no thx.
pi_128966522
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:21 schreef Megumi het volgende:
Alle politieke partijen hebben er met de pet naar gegooid. En gooien er nog met de pet naar.
nou ja wilders heeft getracht het onder de aandacht van zijn collega`s te brengen, en wat was het resultaat hij werdt openlijk aan de schandpaal genageld :{
  maandag 15 juli 2013 @ 12:24:14 #69
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128966540
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gast, rot toch op met je trieste jankverhaal. Deze ouders en hun kinderen krijgen in Nederland alle kansen en mogelijkheden die er maar te bedenken zijn. Ze vertikken het gewoon om er gebruik van te maken en spelen liever gangster op straat. Ik noem:

- Er is hier goed basisonderwijs dat iedereen zowat gratis kunnen volgen.

- Ben je als klein kindje de Nederlandse taal niet machtig omdat je ouders het vertikken om Nederlands te spreken, dan is er voorbereidend onderwijs voordat je naar de kleuterschool gaat.

- Kunnen je ouders de school niet betalen dan zijn er allerlei potjes om hen te hulp te schieten.

- Wonen? Zorg? Allemaal geregeld en nog eens huur- en zorgtoeslag ook!

- Je kan hier verdomme werkelijk elke sport uitoefenen die je wil; als je ouders dat niet kunnen betalen zijn er weer andere potjes waarvan men de contributie kan betalen.

- Na de basisschool is er goed vervolgonderwijs. Wederom kost dat bijna geen drol.

Ik word zo ontzettend moe van zeikerds die telkens maar weer 'het systeem' de schuld geven. Het systeem is prima. 99% van de mensen kan prima overweg met het systeem maar op een of andere manier spelen Marokkaanse jochies liever gangster op straat. En dan het systeem de schuld geven. Rot toch op man!
Inderdaad. Ze hebben hier een huis gekregen, iedere dag eten op tafel, mogelijkheden tot gratis goede opleidingen voor hun kinderen en werk. Nog is het niet genoeg blijkbaar? Wat valt er nog meer te geven. Alles is weg. Het probleem ligt bij de cultuur, de opvoeding, daarom zijn het ook vrijwel alleen de jongens die voor overlast zorgen en niet de meisjes, zowel hier als in eigen land. Dat gaat buiten Nederland om.

Het enige wat ze hier juist verkeerd hebben gedaan is te tolerant zijn, dat gedrag had meteen de kop ingeslagen moeten worden. Maarja, het waren knuffeltijden. Dat hele gastarbeider-idee is compleet uit de hand gelopen en had nooit zo ver mogen komen. We zijn te gemakzuchtig geworden, dit is de prijs ervan. Eigen schuld ook.
pi_128966557
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:21 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

kom kom het is een feit dat marokanen veel en veel vaker met justitie in aanraking komen dan allochtonen. probeer dat niet onder het tapijt te vegen, houdingen als dat hebben het probleem jaren in stand gehouden en het geld dat er in gestoken is mijn god zoveel geld ;(
dat ik stel dat het niet alleen rasgerelateerd is, valt onder onder het tapijt schuiven? komop zeg.

nou., doei maar jongens. veel plezier in je racismetopic. waar rede niet welkom is en jullie fijn verbaal schelden op marokanen. blablabla, snoeihard straffen, zeik, emmer en klaag.

en geen idee over oorzaak en hoe het daadwerkelijk helpend aan te pakken. schelden is veel leuker tenslotte :) want blabla marokaan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_128966559
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:19 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Well said.
PWBF
pi_128966579
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:24 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze hebben hier een huis gekregen, iedere dag eten op tafel, mogelijkheden tot gratis goede opleidingen voor hun kinderen en werk. Nog is het niet genoeg blijkbaar? Wat valt er nog meer te geven. Alles is weg. Het probleem ligt bij de cultuur, de opvoeding, daarom zijn het ook vrijwel alleen de jongens die voor overlast zorgen en niet de meisjes, zowel hier als in eigen land. Dat gaat buiten Nederland om.

Het enige wat ze hier juist verkeerd hebben gedaan is te tolerant zijn, dat gedrag had meteen de kop ingeslagen moeten worden. Maarja, het waren knuffeltijden. Dat hele gastarbeider-idee is compleet uit de hand gelopen en had nooit zo ver mogen komen. We zijn te gemakzuchtig geworden, dit is de prijs ervan. Eigen schuld ook.
Okee, we zitten toch meer op een lijn dan ik dacht. Mijn excuses voor mijn eerdere tirade dan.
PWBF
  maandag 15 juli 2013 @ 12:25:51 #73
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_128966580
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:22 schreef Nielsch het volgende:
Ik word zo ontzettend moe van zeikerds die telkens maar weer 'het systeem' de schuld geven. Het systeem is prima. 99% van de mensen kan prima overweg met het systeem maar op een of andere manier spelen Marokkaanse jochies liever gangster op straat. En dan het systeem de schuld geven. Rot toch op man!
Het systeem voldoet derhalve ook niet. En het systeem is ook niet instaat om iets te bedenken om het op te lossen. Dit omdat het systeem er juist belang bij heeft dat er niks veranderd. Zodat de bestaande machtsverhoudingen blijven bestaan. Denk dan met name aan het CDA, VVD en de PVDA.
pi_128966589
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:25 schreef simmu het volgende:

[..]

dat ik stel dat het niet alleen rasgerelateerd is, valt onder onder het tapijt schuiven? komop zeg.

nou., doei maar jongens. veel plezier in je racismetopic. waar rede niet welkom is en jullie fijn verbaal schelden op marokanen. blablabla, snoeihard straffen, zeik, emmer en klaag.

en geen idee over oorzaak en hoe het daadwerkelijk helpend aan te pakken. schelden is veel leuker tenslotte :) want blabla marokaan.
wil je hiermee zeggen dat mijn post leugens bevatten ? gewoon ja of nee aub
pi_128966617
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:05 schreef Nielsch het volgende:
Hard optreden? Wat een onzin! Deze held is as we speak op zoek naar zijn waterkoker. Zijn vrouw rolt nu even langs de Appie voor een paar dozen rooibosthee. Alles komt goed, gaat u maar rustig slapen.

[ afbeelding ]
2008 belde; ze willen hun achterhaalde verhaaltjes terug. Cohen speelt geen rol van betekenis meer; we leven nu, in 2013.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')