En voor al die poco-lafbekken hier op FOK!quote:Op zondag 22 november 2015 23:15 schreef Nintex het volgende:
Geweldig, dit zou verplichte kost moeten zijn voor iedere politicus in Europa.
quote:Op maandag 23 november 2015 14:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En voor al die poco-lafbekken hier op FOK!
Eigenlijk staat er precies wat kritische mensen die niet hun kop in het zand steken, allang wisten.
Ik behoorlijk in elk geval niet tot de politiek-correcte wegkijkers. Ik hoef echt geen standbeeld of zo, maar ik heb vaak genoeg gehamerd op zaken die ik nu letterlijk in dit artikel teruglees. En ik beschik echt niet over bijzondere paranormale gaven. Ik beschik wel over gezond verstand en voldoende kritisch vermogen.quote:Op maandag 23 november 2015 14:31 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat er mensen zoals jij zijn dan, man.
/s
De Poco aanpak heet "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" en dat zie je dus in Molenbeek. Datgene waar het Vlaams Belang en mensen als Hans Janmaat plus Geert Wilders al jaren voor waarschuwen is werkelijkheid geworden en nog steken vele poco's als een struisvogel de kop in het zand en gaan we vooral weer heel veel thee drinkenquote:Op maandag 23 november 2015 12:18 schreef Hexagon het volgende:
Maar ik zie het alweer. De schrijver in de OP is vooral zelf een extremist die zijn extremistische interpretatie op iedere moslim projecteert. Sommige mensen willen graag oorlog blijkbaar.
Maar aan dit soort ruziezoekers hebben we dus helemaal niks als het gaat om oplossen van problemen.
Je vergeet Pim nog in je rijtje.quote:Op maandag 23 november 2015 14:37 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
De Poco aanpak heet "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" en dat zie je dus in Molenbeek. Datgene waar het Vlaams Belang en mensen als Hans Janmaat plus Geert Wilder al jaren voor waarschuwen werkelijkheid wordt en nog steken vele poco's als een struisvogel de kop in het zand en gaan we vooral weer heel veel thee drinken
Nou, die aanpak zie je daar dus juist niet. Die hele buurt is gewoon aan zijn lot overgelaten en je ziet waar dat toe lijdt.quote:Op maandag 23 november 2015 14:37 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
De Poco aanpak heet "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" en dat zie je dus in Molenbeek. Datgene waar het Vlaams Belang en mensen als Hans Janmaat plus Geert Wilder al jaren voor waarschuwen werkelijkheid wordt en nog steken vele poco's als een struisvogel de kop in het zand en gaan we vooral weer heel veel thee drinken
Dus uit het feit dat dit artikel aansluit bij jouw mening, concludeer je dat jij de wijsheid in pacht hebt?quote:Op maandag 23 november 2015 14:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik behoorlijk in elk geval niet tot de politiek-correcte wegkijkers. Ik hoef echt geen standbeeld of zo, maar ik heb vaak genoeg gehamerd op zaken die ik nu letterlijk in dit artikel teruglees.
Dit dus. Je hebt ogen en oren in de wijk nodig. Buurtbeheerders die de mensen kennen en weten wat er leeft. Wijkagenten die makkelijk zijn aan te spreken en goed bereikbaar zijn voor de bewoners.quote:Op maandag 23 november 2015 14:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou, die aanpak zie je daar dus juist niet. Die hele buurt is gewoon aan zijn lot overgelaten en je ziet waar dat toe lijdt.
Dat denk ik wel ja.quote:Op maandag 23 november 2015 12:59 schreef Wespensteek het volgende:
Grappig dus eigenlijk gaat het niet om een geloofsopvatting maar om iets waarmee men zich kan afzetten
Ik concludeer niet dat ik de wijsheid in pacht heb. Ik zie slechts mijn gelijk (en dat van alle andere kritische mensen, die niet lafjes wegkijken) bevestigd door iemand die zeer grondig ingevoerd is in de materie.quote:Op maandag 23 november 2015 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus uit het feit dat dit artikel aansluit bij jouw mening, concludeer je dat jij de wijsheid in pacht hebt?
Oh ja? Jij denkt dat buurtbewoners van een "zwarte wijk" de vuile was buiten hangen? Dat ze corrigerend zullen optreden tegen rellende/radicalisende jongeren? Ik denk dat ze niet eens zullen klikken.quote:Op maandag 23 november 2015 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Je hebt ogen en oren in de wijk nodig. Buurtbeheerders die de mensen kennen en weten wat er leeft. Wijkagenten die makkelijk zijn aan te spreken en goed bereikbaar zijn voor de bewoners.
Het begint er langzaam aan op te lijken dat niet alleen mensen het slachtoffer zijn van moslimradicalen, maar ook onze vrijheden staan momenteel onder druk. De vrijheid om een voetbalwedstrijd, concert enz.... te bezoeken..... en niet voor een paar duizend mensen, maar voor miljoenen Europeanen.quote:Op maandag 23 november 2015 12:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Laten we de splitsing van India en Pakistan nog eens overdoenAlle moslims naar Griekenland verhuizen, alle Grieken Europa in. En dan een dikke grens met groot leger erachter. Grote marinevloot tussen Griekenland en Italië in die alles kapotschiet wat er verdacht uitziet.
Maak een grapje natuurlijk, maar word een beetje moe van mensen die om harde maatregelen roepen. Kom er dan gewoon voor uit dat je, als je alle moslims uit Europa wil,je ze of ter plekke moet vermoorden of gedwongen deporteren waarbij er ook een berg zullen overlijden. Al dat slappe eromheen lullen. ...
Niet dat ik een oplossing heb, maar ik vermoord liever geen miljoenen mensen om wat aanslagen die hooguit een paar duizend mensen het leven kosten. Het zal een integratie/assimilatie moeten worden. Laat onverlet dat ik het wel verstandig vind om zo min mogelijk asielzoekers op te nemen en degenen die opgenomen worden heel duidelijk maken dat ze teruggaan als het veilig is. Al duurt het 10 jaar of meer.
Buurtbeheerders moeten vooral preventief handelen. Met jonge gasten in gesprek gaan, nog voordat ze dreigen te radicaliseren.quote:Op maandag 23 november 2015 14:47 schreef Toga het volgende:
[..]
Oh ja? Jij denkt dat buurtbewoners van een "zwarte wijk" de vuile was buiten hangen? Dat ze corrigerend zullen optreden tegen rellende/radicalisende jongeren? Ik denk dat ze niet eens zullen klikken.
Eruitpleurenquote:Op maandag 23 november 2015 14:47 schreef Villas__Rubin het volgende:
De fase van bewustwording hadden we allang voorbij moeten zijn. Nu is er kans dat het al te laat is. Dus wat wil men gaan doen? De enige oplossing is een grote schoonmaak. Wat houdt die schoonmaak is? Er heel veel mensen gewoon uitpleuren en ze maar moeten laten uitzoeken waar ze een nieuw bestaan opbouwen. En de Islam als religie flink ontmoedigen en eigenlijk zo min mogelijk toe laten. Het is niet anders.
Wat een slappe hap. Ze luisteren niet eens naar hun eigen imams omdat die 'te gematigd' zouden zijn, hun ouders hebben geen grip op ze, maar gelukkig hebben we daar nog de buurtbewoner die de radicalisatie even een halt toe gaat roepen. Als we daar op moeten vertrouwen, zie ik het somber in.quote:Op maandag 23 november 2015 14:49 schreef KoosVogels het volgende:
Met jonge gasten in gesprek gaan, nog voordat ze dreigen te radicaliseren.
Ik vind het een goed plan om radicalisering te bestrijden. Ik heb al vaker uiteengezet hoe ik tegen de materie aankijk. Circa 50-60 procent van de moslims hier is "gematigd". Deze mensen vormen op zich geen probleem, hoewel het artikel in de OP daar terecht een paar kanttekeningen bij plaatst.quote:Op maandag 23 november 2015 14:38 schreef Hexagon het volgende:
Aha kennelijk vind Elfletterig het ook al een goed plan om 1,8 miljard moslims de oorlog te gaan verklaren. Dat is immers wat dat artikel suggereert.
Kan niet, is discriminatie. Tenzij je het in elk dorp in Nederland doet en daar is niet genoeg geld en mankracht voor.quote:Op maandag 23 november 2015 14:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Buurtbeheerders moeten vooral preventief handelen. Met jonge gasten in gesprek gaan, nog voordat ze dreigen te radicaliseren.
Toch werkt het allemaal vrij aardig hier in Nederland. Wij hebben geen Molenbeek of Parijse Banlieu's. Ook in de Schilderswijk is het veel minder eng dan je zou verwachten als je op de woorden van de GBL zou moeten afgaan.quote:Op maandag 23 november 2015 14:53 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat een slappe hap. Ze luisteren niet eens naar hun eigen imams omdat die 'te gematigd' zouden zijn, hun ouders hebben geen grip op ze, maar gelukkig hebben we daar nog de buurtbewoner die de radicalisatie even een halt toe gaat roepen. Als we daar op moeten vertrouwen, zie ik het somber in.
Lijkt tot dusver anders aardig te werken in ons land.quote:Op maandag 23 november 2015 14:53 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat een slappe hap. Ze luisteren niet eens naar hun eigen imams omdat die 'te gematigd' zouden zijn, hun ouders hebben geen grip op ze, maar gelukkig hebben we daar nog de buurtbewoner die de radicalisatie even een halt toe gaat roepen. Als we daar op moeten vertrouwen, zie ik het somber in.
Hoeft ook niet overal. En op veel plekken gebeurt het al gewoon.quote:Op maandag 23 november 2015 14:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Kan niet, is discriminatie. Tenzij je het in elk dorp in Nederland doet en daar is niet genoeg geld en mankracht voor.
Symptoombestrijding. En laat het duidelijk zijn: soms is dat prima en soms is het ook de enige optie die je hebt. Het is altijd nog beter dan niets doen, zoals in Molenbeek. Maar je werkelijk wilt, is het bestrijden van oorzaken.quote:Op maandag 23 november 2015 14:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Je hebt ogen en oren in de wijk nodig. Buurtbeheerders die de mensen kennen en weten wat er leeft. Wijkagenten die makkelijk zijn aan te spreken en goed bereikbaar zijn voor de bewoners.
Het is allang bewezen dat ze dat doen. Bij de rellen in de Schilderswijk hebben we deze zomer kunnen zien dat de politie de situatie nauwelijks de baas kon. Het werd pas rustig toen buurtvaders op straat rondliepen in felgele hesjes met het logo van de moskee erop.quote:Op maandag 23 november 2015 14:47 schreef Toga het volgende:
[..]
Oh ja? Jij denkt dat buurtbewoners van een "zwarte wijk" de vuile was buiten hangen? Dat ze corrigerend zullen optreden tegen rellende/radicalisende jongeren? Ik denk dat ze niet eens zullen klikken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |