abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 november 2015 @ 12:18:42 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157759900
Maar ik zie het alweer. De schrijver in de OP is vooral zelf een extremist die zijn extremistische interpretatie op iedere moslim projecteert. Sommige mensen willen graag oorlog blijkbaar.

Maar aan dit soort ruziezoekers hebben we dus helemaal niks als het gaat om oplossen van problemen.
pi_157760107
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hm ja, ik denk eerlijk gezegd niet dat de 'tumor' daardoor verdwijnt. Je kunt remigratie stimuleren, maar het gros van de moslims dat in Europa woont, voelt zich hier ook thuis. Of althans, ze hebben niet direct behoefte om terug te keren naar die zandbak.

Het is alsof je een tumor probeert te bestrijden met gezond eten en optimisme.
Je zal de groepen vooral uit elkaar moeten trekken denk ik. Door alle Marokkanen bij elkaar te zetten in een aantal wijken in Nederland creëer je ook een soort samenlevingen binnen de samenleving. Als je dat meer weet te spreiden door ruimtelijke planning of weet ik veel wat en her en der een Marokkaans gezin in een Nederlandse wijk hebt moeten ze zich al veel meer aan gaan passen aan wat hij hier gewoon vinden denk ik. Terwijl ze daar nu misschien niet eens mee in aanraking komen.
  maandag 23 november 2015 @ 12:35:50 #78
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_157760160
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aan wat voor maatregelen moet ik precies denken?
Laten we de splitsing van India en Pakistan nog eens overdoen ;) Alle moslims naar Griekenland verhuizen, alle Grieken Europa in. En dan een dikke grens met groot leger erachter. Grote marinevloot tussen Griekenland en Italië in die alles kapotschiet wat er verdacht uitziet.

Maak een grapje natuurlijk, maar word een beetje moe van mensen die om harde maatregelen roepen. Kom er dan gewoon voor uit dat je, als je alle moslims uit Europa wil,je ze of ter plekke moet vermoorden of gedwongen deporteren waarbij er ook een berg zullen overlijden. Al dat slappe eromheen lullen. ...

Niet dat ik een oplossing heb, maar ik vermoord liever geen miljoenen mensen om wat aanslagen die hooguit een paar duizend mensen het leven kosten. Het zal een integratie/assimilatie moeten worden. Laat onverlet dat ik het wel verstandig vind om zo min mogelijk asielzoekers op te nemen en degenen die opgenomen worden heel duidelijk maken dat ze teruggaan als het veilig is. Al duurt het 10 jaar of meer.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 12:38:32 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157760196
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 11:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe is dit in vredesnaam uitlokken? Jij roept dat 'drastische maatregelen' nodig zijn en ik wil graag weten welke dat dan zijn.

En nee, ik weet niet wat je daarmee bedoelt.
tanks op straat enzo wmb net als met de krakers toen

als de politie niet meer veilig kan optreden in een wijk dan moet het leger het maar doen, dan zijn de bewoners vanzelf blij als ze weer platte petten op straat tegenkomen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_157760240
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 09:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De teringzooi in het Midden-Oosten heeft met de bommen en granaten op het Midden-Oosten te maken. Er is geen enkel excuus voor een Marokkaan uit België om zich te vervreemden van de Belgische samenleving die zelf niet eens actief bommen en granaten op het Midden-Oosten gooit en een eigen parallele samenleving gebaseerd op religieuze intolerantie, racisme en geweld te creeëren.
De radicalisering binnen de islam is een wereldwijd verschijnsel, wat opvallen correleert met het onderdrukken en bombarderen van moslims.

quote:
Dat neemt niet weg dat met name Amerika, het VK en Frankrijk best eens kritisch naar hun verstoorde buitenlandbeleid mogen kijken ja.
Een beetje blaten over hoe erg het wel niet is in sommige wijken is nou niet bepaald iets wat politiek moed vereist. Wijs de schuldigen eens aan van deze crisis, zeg eens hardop wie er fout was in 2002 en in 2011, doe eens wat voor perspectief in de Palestijnse kwestie, schoffeer de Saudi's eens door hun geldstromen naar radicalisering aan te pakken, ga eens tegen de VS in als ze weer een regime willen changen, doe eens wat aan die dubbele nationaliteiten, breek een lans voor de vrijheid van meningsuiting. Dan hebben we het over politieke moed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 23 november 2015 @ 12:52:35 #81
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_157760397
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 12:42 schreef Weltschmerz het volgende:

De radicalisering binnen de islam is een wereldwijd verschijnsel, wat opvallen correleert met het onderdrukken en bombarderen van moslims.

Ja, het is een mooi extern verschijnsel wat aangegrepen kan worden om sentimenten aan te wakkeren. Sentimenten die nogmaals geen fuck van doen hebben met het welzijn van een Marokkaanse jongere in België, die illusie wordt ze aangepraat en houden ze zichzelf voor. Bovendien komt deze gefaalde integratie ook niet bepaald uit de lucht vallen: de integratie begon in de jaren zestig en ging gestaag door tot aan de jaren negentig met gezinshereniging. Al in de jaren tachtig waren er grote groepen migranten in Nederland en België. Pas in de jaren negentig begon Amerika zich te mengen met landen als Irak en pas na 2000 werd het echt serieus. Terwijl een partij als de SP al in de jaren tachtig waarschuwde voor integratieproblemen.

quote:
Een beetje blaten over hoe erg het wel niet is in sommige wijken is nou niet bepaald iets wat politiek moed vereist. Wijs de schuldigen eens aan van deze crisis, zeg eens hardop wie er fout was in 2002 en in 2011, doe eens wat voor perspectief in de Palestijnse kwestie, schoffeer de Saudi's eens door hun geldstromen naar radicalisering aan te pakken, ga eens tegen de VS in als ze weer een regime willen changen, doe eens wat aan die dubbele nationaliteiten, breek een lans voor de vrijheid van meningsuiting. Dan hebben we het over politieke moed.
Uiteraard zijn dat zaken die allemaal moeten worden aangepakt, dat ben ik stuk voor stuk met je eens. Alleen praat je dan wederom over zaken die van Belgische politieke kant moeten komen. Waar is de handreiking van mensen vanuit die gemeenschap zelf om eens schoon schip te maken daar?
pi_157760460
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 12:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

tanks op straat enzo wmb net als met de krakers toen

als de politie niet meer veilig kan optreden in een wijk dan moet het leger het maar doen, dan zijn de bewoners vanzelf blij als ze weer platte petten op straat tegenkomen
Ben ik zeker voorstander van. In dat soort wijken is dat wellicht de enige mogelijkheid om de orde te herstellen.

Maar daarmee is het vraagstuk van de tumor die verwijderd moet worden (de islam) nog niet geadresseerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157760500
quote:
Niet alle Marokkaanse jeugdige delinquenten zijn moslimextremisten, maar ze gebruiken die doctrine wel om hun daden te verantwoorden, al was het maar voor zichzelf. Ze voelen zich in wezen minderwaardig en aan de extreme benadering van de islam ontlenen ze een tegengif, een doctrine die hen een arrogant superioriteitsgevoel geeft.
Grappig dus eigenlijk gaat het niet om een geloofsopvatting maar om iets waarmee men zich kan afzetten. Ik denk dat juist het hard aanpakken van de islam dan alleen maar verkeerd gaat uitpakken immers dan hebben ze nog meer mogelijkheden zich af te keren door zich tot de islam te wenden.
pi_157760568
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 12:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben ik zeker voorstander van. In dat soort wijken is dat wellicht de enige mogelijkheid om de orde te herstellen.

Maar daarmee is het vraagstuk van de tumor die verwijderd moet worden (de islam) nog niet geadresseerd.
We zien al dat het leger wordt ingezet in zulke wijken. Iets wat Wilders allang heeft voorspeld en aangemoedigd. Fascinerend om te zien in hoe rap tempo we naar deze realiteit hobbelen.

Helaas is het nog steeds zo dat men de put pas weet te dempen wanneer het linkse kalf verdronken is. Dat zal voor Nederland geen uitzondering zijn.
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 13:02:43 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157760581
quote:

[..]

ik heb geen probleem met de islam, ik heb problemen met (toch vaak islamitische) wijken waar de politie niet meer naar binnen durft

schoonvegen die handel, de mensen die te redden zijn redden en diegene die niet te redden zijn aan-/oppakken, lijkt me een stuk zinniger dan een of ander zandkasteel in een woestijn te bombarderen en liever vandaag dan morgen
  maandag 23 november 2015 @ 13:05:05 #86
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_157760616
quote:

[..]

Ik blijf het apart vinden om te zien dat men niet kon wachten om mee te doen in Irak en Afghanistan maar dat dit soort broeienesten van intolerantie en haat, die een groter rechtstreeks gevaar vormen voor de binnenlandse veiligheid, gewoon links gelaten werden.
pi_157760625
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 13:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

We zien al dat het leger wordt ingezet in zulke wijken. Iets wat Wilders allang heeft voorspeld en aangemoedigd. Fascinerend om te zien in hoe rap tempo we naar deze realiteit hobbelen.

Helaas is het nog steeds zo dat men de put pas weet te dempen wanneer het linkse kalf verdronken is. Dat zal voor Nederland geen uitzondering zijn.
Wilders wil in Nederland het leger inzetten in wijken. Dat lijkt mij niet nodig.
pi_157760648
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 12:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, het is een mooi extern verschijnsel wat aangegrepen kan worden om sentimenten aan te wakkeren. Sentimenten die nogmaals geen fuck van doen hebben met het welzijn van een Marokkaanse jongere in België, die illusie wordt ze aangepraat en houden ze zichzelf voor. Bovendien komt deze gefaalde integratie ook niet bepaald uit de lucht vallen: de integratie begon in de jaren zestig en ging gestaag door tot aan de jaren negentig met gezinshereniging. Al in de jaren tachtig waren er grote groepen migranten in Nederland en België. Pas in de jaren negentig begon Amerika zich te mengen met landen als Irak en pas na 2000 werd het echt serieus. Terwijl een partij als de SP al in de jaren tachtig waarschuwde voor integratieproblemen.
In de jaren 70 waren de islamieten wereldwijd ook aan het seculariseren. Begin jaren 90 was er ook internationale ontspanning en werd de islam wereldwijd gematigder. Sindsdien is Tsjetjenie uitgemoord en zijn een groot deel van de overlevenden moslimstrijders geworden, zijn de Palestijnen van de PLO in de handen van Hamas gedreven, is Iran bedreigd en heeft dat weer een conservatiever regime gekregen, is in Algerije de democratie beeindigd omdat de islamitische partij won, zijn de banden met Saudi-Arabie flink aangehaald, en de seculiere regimes als in Libie, Irak en Syrie gesaboteerd.

Internationale solidariteit bestaat nou eenmaal, hier wordt ook veel meelevender gedaan wanneer ergens christenen of joden bedreigd worden. Dan slaat het nergens op om te doen alsof de moslims in Europa alleen maar met hun nationale situatie te maken hebben. Zo werkt het gewoon niet.

quote:
Uiteraard zijn dat zaken die allemaal moeten worden aangepakt, dat ben ik stuk voor stuk met je eens. Alleen praat je dan wederom over zaken die van Belgische politieke kant moeten komen. Waar is de handreiking van mensen vanuit die gemeenschap zelf om eens schoon schip te maken daar?
Ik verwelkom het wanneer ze iets nuttigs kunnen doen, alleen voel ik me eerlijk gezegd ook niet geroepen om problemen tussen de staat en mijn wijkgenoten op te lossen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 13:42:56 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157761370
die seculaire regimes hebben zichzelf gesaboteerd ... als die niet zo druk bezig waren geweest om hun mensen tegen elkaar op te zetten dan stonden ze nu niet zo lijnrecht tegenover elkaar
  maandag 23 november 2015 @ 13:45:52 #90
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_157761437
Feit is wel dat Wilders keer op keer zijn gelijk krijgt. Je kunt van hem zeggen wat je wil, en hij is geen verbindende factor voor het land, maar veel dingen die hij zegt kloppen gewoon. Maar de ideale premier zal hij niet zijn.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 13:50:45 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157761539
hij doet dan ook weinig anders dan open deuren intrappen die allang ingetrapt zijn ... en heel erg drammen

dat laatste maskert zijn boodschap een beetje boel
pi_157761593
Tsja, als je eindeloos blijft herhalen dat het wachten is op nieuwe aanslagen, krijg je vanzelf wel een keer gelijk. Mensen die roepen dat het slechts een kwestie van tijd is voordat de Derde Wereldoorlog uitbreekt, zullen ongetwijfeld ook wel een keertje gelijk krijgen.
  maandag 23 november 2015 @ 13:54:44 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157761619
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 13:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wilders heeft in zijn tijd als onderdeel van Rutte 1 steun gegeven aan flinke bezuinigingen op het leger en de politie dus die moet zijn hypocriete waffel houden.
  maandag 23 november 2015 @ 14:02:38 #94
3647 B.R.Oekhoest
pi_157761768
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 13:50 schreef sp3c het volgende:
hij doet dan ook weinig anders dan open deuren intrappen die allang ingetrapt zijn ... en heel erg drammen

Door wie zouden die deuren dan opengemaakt moeten zijn als Wilders steeds de eerste is die die voor vele politici ongemakkelijke stellingen poneert? De anderen hobbelen constant achter hem aan en geven later schoorvoetend toe dat er wat aan de hand is. Maar ondertussen zijn daar wel schokkende gebeurtenissen voor nodig. Wilders zegt het al vòòrdat die dingen gebeuren.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 14:12:59 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157761975
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 14:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Door wie zouden die deuren dan opengemaakt moeten zijn als Wilders steeds de eerste is die die voor vele politici ongemakkelijke stellingen poneert? De anderen hobbelen constant achter hem aan en geven later schoorvoetend toe dat er wat aan de hand is. Maar ondertussen zijn daar wel schokkende gebeurtenissen voor nodig. Wilders zegt het al vòòrdat die dingen gebeuren.
ligt een beetje aan de stelling, dat kan ik zo niet beantwoorden natuurlijk he

niemand hobbelt achter Geert Wilders aan :')
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 14:13:21 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157761979
behalve de beveiligers natuurlijk _O-
  Moderator maandag 23 november 2015 @ 14:14:19 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_157762004
ok dat minder, minder, minder was wel uniek Wilders maar daar zie ik zo snel nog niemand achteraan hobbelen :D
  maandag 23 november 2015 @ 14:18:39 #98
3647 B.R.Oekhoest
pi_157762084
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 14:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

ligt een beetje aan de stelling, dat kan ik zo niet beantwoorden natuurlijk he

niemand hobbelt achter Geert Wilders aan :')
Daarmee bedoel ik dat er na de aanslag de meeste politici ineens wat stoerdere taal gaan uitslaan over de (vele) uitwassen de islam.
pi_157762286
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 23 november 2015 @ 14:29:40 #100
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157762306
Tja vind je het gek als je al die lui wegstopt in dezelfde wijk en daar nooit meer naar omkijkt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')